PDA

View Full Version : De Augustus 2010 Mama's

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

MeLu
20 August 2010, 13:25
Hier kunnen we lekker verder kletsen als we allemaal bevallen zijn :)

Suus85
21 August 2010, 21:07
Ik meld mij :p

MeLu
21 August 2010, 22:13
Yeaaah :D!

Suus85
22 August 2010, 13:31
Rustig hier nog :p haha
Gaat alles goed daar met jou en je kleintje?

MeLu
22 August 2010, 14:02
Ja na omstadigheden wel weer. Ik had een borstontsteking dus was echt flink ziek, 40gr koorts. En nu nog steeds antibiotica. Maar inmiddels ben ik weer aanspreekbaar :)

Danley doet t nog steeds goed hij krijgt nu 1 flesvoeding tussendoor ivm mijn borst ontsteking.

Hoe gaat het bij jullie?

Suus85
22 August 2010, 14:11
Oh wat vervelend zeg jeetje. Gelukkig gaat het ietsje beter nu!!
Leuke naam trouwens, Danley. Ook de 6e geboren toch?? (mooie datum hť) ;-)

Hier alles lekker! 8 dagen borstvoeding gegeven en weg was het.
Ik baalde behoorlijk maar daar moest ik niet te lang over nadenken. Nu flesvoeding en het gaat goed! (stuk minder poepluiers, hahaha).
Yinthe slaapt ook goed! 'S avonds laatste voeding tussen 23u en 00u. Ze komt dan rond 03:30 weer en rond 08:30. Met een half uurtje speling ;)
Het is een heeeeeeerlijk tevreden poppetje. Zo gaaf en het gaat zo hard, alweer ruim 2 weken, wow.

struffle
24 August 2010, 10:58
ik meld me ook, leuk om ervaringen uit te delen :D
voel je je al beter melu?

hoe kwam het dat je borstvoeding ineens weg was suus? daar schrik ik best een beetje van, dat dat ineens kan stoppen :|

Hier gaat alles echt super goed, ben zo ontzettend gelukkig en blij! Voel me echt gezegend haha, mag volgens mij in mn handjes knijpen :D Meia drinkt heel goed aan de borst, ze hoeft meestal maar 1 borst per keer en dan maar zo'n 10 tot 15 minuutjes. ze komt heel regelmatig, om de 3 uur. savonds komt ze nu steeds rond 4 uur en dan half 7/7 uur weer, heerlijk!!

Ben erg benieuwd hoe alle andere moeders alles ervaren :D

riannetje
24 August 2010, 11:20
Hey dames,

van harte met jullie kindjes en wat een prachtige namen!!

Liefs Rian

shandrani
24 August 2010, 13:41
Hoi suus. Hoeveel cc geef jij je kleintje? En hoeveel voedingen doe jij op een dag? Wat zijn jouw tijden ongeveer? Sorry dat ik zoveel Vragen stel. Maar iedereen in mijn omgeving geeft borstvoeding en kan mijn vragen niet beantwoorden. Hier borstvoeding ah afbouwen. Strijd met de kleine ben ik zat, ze zet zich af. Kolven heeft geen zin want sinds borstontst.is die enorm terug gelopen en krijg ik er bijna niets uit. De kleine blijkbaar wel, gr shandrani

MeLu
24 August 2010, 15:36
Ja met mij gaat het weer goed :) Vndg een lactatiekundige geweest, ik ga vanaf nu zonder tepelhoedje proberen, omdat ik daarmee meer kans heb op weer een borstontsteking. Tot nu toe gaat het goed!

Shandrani war vervelend van je borstvoeding. Danley kreeg ook steeds 1 flesje tussendoor, dat was 130cc. Moest 120cc water en dan 4 scheppen van de voeding dat werd dan 130cc.

Ik ben net lkkr wezen wandelen met de kleine en mn schoonzusje. Echt heerlijk. Hij vind het geweldig in de wagen. Ik denk dat ik het iedere dag maar ga doen, ben ik meteen in beweging :P

Suus85
24 August 2010, 15:58
@ Struffle
Ja hoe??? Als ik dat wist. 7 dagen ging het perfect en op dag 8 kreeg ik de helft nog niet (met kolf). Zo maf, ik baalde ook flink. Gaf sowieso al 5 dagen borstvoeding uit een flesje, aan de borst bracht zoveel stres voor m'n kleine meisje. Flesje ging perfect. Zoveel rust voor ons beiden. Maar waarom hť, op dag 9 kwam er haast niets meer uit. Tietleeg!! :?

@ Shandrani
Ze drinkt zo'n 120 a 130cc per keer. Probeer 6 keer aan te houden over 24 uur.
Soms tussendoor, na een 120cc wil ze een uurtje later nog eens 30. Die geef ik dan ook.
Ik geef Nutrilon Hypo-Allergeen. 2e pak nu, daarna de 'gewone' proberen denk ik.

Ik zal later vanavond even de 'tijden' doorgeven voor zover die elkaar een beetje opgeven. Dan pak ik even m'n lijstje erbij (ik noteer alle tijden nogsteeds). Ritme is sinds 3 dagen enorm aan het veranderen want ze is graag (energie voor 10!!!!!!) 2 a 3 uur achter elkaar wakker. Lekker knuffelen en wakker zijn :mrgreen:

Suus85
24 August 2010, 16:01
opgeven moet opvolgen zijn
Of beter nog 'voor zover die op elkaar lijken'.....

shandrani
24 August 2010, 17:55
Hey Suus
Fijn dat je even mijn vragen beantwoord...heb ik een hoop aan, hoeveel weegt Yinthe op dit moment? Ik geef haar nu 5x 90 cc en 2x borst. Maar komt wel redelijk vaak voor de volgende....weet het meestal wel te rekken maar denk dat ze meer zou kunnen....
Ben benieuwd naar je tijden......

Suus85
24 August 2010, 21:29
Wat ze nu weegt durf ik niet te zeggen, dat de vrouw van het CB hier vorige week kwam was ze erg goed aangekomen!
De volgende keer wegen zal zijn als Yinthe rond de 4 weken is als we voor het eerst naar het CB toe moeten, tenzij ik het eerder niet vertrouw. Maar ze groeit goed, dat merk ik aan alles, hihi. Lamme arm :mrgreen:

Kan wel wat voedingstijden van vorige week ook noemen maar dat is nu niet meer aan de orde. Wat ik al zei, sinds een dag of 3 hebben we even flinke veranderingen in de 'vaste tijdstippen'. Om de 3 uur voeden doe ik niet echt als zijnde 'plicht'. Ik laat haar liever zelf komen. Merk dan ook duidelijk verschil. Soms moet ik haar na 3 uur slapen wakker maken om te voeden. Daar ben ik dus vanaf gestapt. Dan heb je een half slaperig poppetje die minder drinkt en sneller spuugt in dit geval. Zelf komt ze wel na 3.5 a 4 uur slapen. Er waren de eerste week ook tijden dat ze om de 2 uur kwam... dan gaf ik gewoon zoveel als ze wou en soms even oprekken tot 2.5 a 3 uur anders kreeg ze echt teveel (grote eter hier, haha).

Gister:
05:00 wakker, 90cc en om 05:30 weer slapen
08:00 wakker, 130cc en om 09:30 slapen
13:00 wakker, 120cc en om 13:30 slapen
16:30 wakker, 120cc. Om 19:30 90cc, om 20:00 30cc.
Tussendoor wat 'hazenslaapjes' maar vooral veel rondkijken en knuffelen en tutten!
Van 20:15 geslapen tot 23:30. 120cc gehad en om 00:00 weer in diepe slaap.

Gister ging dus best oke!!

Ze werd om 04:00 wakker vannacht, kreeg 120cc en sliep weer om 05:00.
Vandaag een 'chaos dag'. Geen ritme te bekennen :?
09:30 120cc gehad, om 11:00 alweer wakker en wou graaaaag nog 30cc. 11:15 in slaap gevallen.
14:00 weer wakker (zucht.....) 130cc gehad. Om 16:00 weer naar bed gebracht. Slapen!
Tussendoor bijna alleen maar wakker geweest.
Daar waren we weer om 18:30, weer 120cc.
Schreeuwend, diep in tranen in bed maar weer om 20:00 (wel ff kort geslapen) uit bed gehaald.
T/m een half uurtje geleden nog iets van 100cc gehad over de tijd verdeeld.

Geen ritme meer te bekennen dus hier sinds vandaag :shock:
Voorheen, vorige week voornamelijk kwam ze zelf vragen na 3.5 a 4 uur slapen.
Ze sliep dan ook zo weer in na +/- 30minuutjes. 'S nachts na 5 uur slapen kwam ze pas.

Dat is ff ver te zoeken maar hoop dat dit een 'baaldagje' is en niet te lang duurt!

Koekoek
24 August 2010, 21:39
gefeliciteerd met al jullie mooie kindjes!!!

MeLu
24 August 2010, 21:52
Ik had een bof nachtje vannacht. Om 23uur gevoed en hij kwam pas weer om 5:45uur. Ben benieuwd wat vannacht brengt :P

Sweetangel
25 August 2010, 09:47
Ik meld mij ook :-)

struffle
25 August 2010, 20:57
soo melu das zeker lekker doorslapen, dat doet je kleintje al vlot!

meia slaapt meestal ook wel lekker lang door snachts, komt rond 4 uur en dan pas weer rond 7 uur. Geef haar meestal 23 uur de laatste voeding.

kraamzorg was er vandaag voor t laatst, gek idee hoor! Zijn na het eten een eindje gaan lopen met de kleine, was wel een beetje onwennig :) Ze moest er zelf ook even aan wennen, al die geluiden enzo, was ook niet heel warm... Maar lijkt me wel lekker om nu dagelijks even een blokje om te gaan.

Hoe gaat het met de rest van de mama's?

enjoy
25 August 2010, 21:14
Vandaag bij de osteopaat geweest, heb m'n blogje van Hyves even gekopieerd dan weten jullie meteen hoe het gegaan is!

We krijgen veel vragen over hoe het nu met ChloŽ gaat. Zoals jullie wel gehoord hebben, hebben we een mindere start gehad met ChloŽ. Ze wilde niet aan de borst dus borstvoeding ging niet. Krijsen en afzetten vanaf dag 1. Na 10 dagen klungelen en vele tips en lactatiekundige over de vloer hebben we het opgegeven. Ze wilde het echt niet.
Over op flesvoeding, maar ChloŽ bleef maar huilen en dan echt krijsen totdat ze blauw aanliep...
Uren achter elkaar kon ze dit volhouden en daardoor dronk ze ook weer slecht. Wat weer meer krampjes gaf en meer honger. Dag en nacht was ik bezig met haar en wist op een gegeven moment niet meer wat ik moest doen, kreeg haar niet getroost. Je zag aan haar dat ze veel pijn had. We zijn naar de huisarts gegaan en die dacht aan het kiss-syndroom.
Ze had vanaf dag 1 al een voorkeurshouding, altijd naar dezelfde kant kijken en liggen. In de maxi cosi liggen was een ramp, meteen gillen. Ook in bad gaan wat alle baby's toch leuk vinden vond ChloŽ niks.
We besloten om een andere speen met een groter gaatje op de fles te zetten, zodat ze in ieder geval wel voldoende voeding binnen kreeg. Dit gaat nu al een stuk beter. Ze is voor het eerst afgelopen week goed gegroeid gelukkig.
ChloŽ is als sterrekijker geboren, met haar neus naar boven. De bevalling was niet gemakkelijk en daardoor had ze flink in de verdrukking gezeten. Daardoor zijn haar nekwerveltjes verbogen en heeft ze veel pijn. Een osteopaat zou dit probleem kunnen verhelpen, maar ze moest er wel minstens 4 weken oud voor zijn om te kunnen behandelen.
Vandaag was dus die dag en zijn we met haar naar Schaijk gereden.
Hier bleek dus inderdaad dat er een nekwervel verbogen is. Meteen werd ze vandaag behandeld en volgende week moet ze nog een keer komen.
We merken nu al verschil! Nog maar amper gehuild vandaag en ze ligt nu ook graag met haar hoofdje naar de andere kant. Ik heb meteen nog een stabiliteitskussen gehaald waarmee ze op haar zij kan blijven liggen. Vanmiddag heeft zal al op haar andere zij geslapen en dat ging goed! Moet nu ook wel, want haar hoofdje begon al platter te worden op haar voorkeurskant.
Nu valt het kwartje waarom ze veel dingen niet fijn vond: in bad, maxi cosi, borstvoeding. Al die houdingen deden haar gewoon pijn!

We hopen dat het gehuil en gekrijs en de pijn nu over zijn voor haar, maar we hebben er nu al veel vertrouwen in en zien nu al resultaat.
Dus vanaf nu kunnen we echt gaan genieten!

struffle
25 August 2010, 21:18
even een vraagje, hoe vaak ga je in het begin naar het consultatiebureau??

riannetje
25 August 2010, 21:26
even een vraagje, hoe vaak ga je in het begin naar het consultatiebureau??

Meestal is dit elke maand tot dat ze ongeveer 4 maanden zijn...

riannetje
25 August 2010, 21:27
Dan als ze 6 maanden zijn, 7,5, 9, 11 enz....

struffle
25 August 2010, 21:56
rianne, bedankt!

enjoy, wat een goed resultaat dat jullie al hebben geboekt, wat fijn dat er nu eindelijk vooruitgang is en dat je eindelijk de kans gegeven wordt om te gaan genieten!

misschien is het leuk om wat fotootjes van de kids neer te zetten hier, voor wie dat wil? Ben heel benieuwd naar jullie kleintjes!

MeLu
25 August 2010, 21:58
@ Struffle; Ik probeer ook iedere dag even te wandelen. Danley vind het heerlijk! Vaak is hij een btje mopperig omdat ik heb verschoon en zn jasje aan doe, maar zodra ik een stap zet met de wagen is hij meteen stil :D! En zo blijf ik zelf ook in beweging :)

@ Enjoy; Wat fijn dat het al beter gaat! Gelukkig weten jullie wat er aan de hand is. Maar Kiss-syndroom is dus dat met die nek werveltjes?

Danley is vndg een btje hongerig. Ik heb hm maar 2 extra flesvoedingen gegeven ipv 1. Ik ben ook weer aan het kolven want mn tepels doen zeer :(.

MeLu
25 August 2010, 22:00
Hier is mijn Lieve Danley!!

http://94.100.124.15/1074200001-1074250000/1074221201-1074221300/1074221235_5_B2-E.jpeghttp://94.100.123.16/1071550001-1071600000/1071558001-1071558100/1071558070_5_Me0E.jpeg

enjoy
25 August 2010, 22:06
@ Melu: Ja klopt, de nekgewrichten of in de wervelkolom of de bekkengewrichten zijn dan verschoven of verbogen tijdens de bevalling en geven veel verschillende soorten klachten. Ik zal het even kopieeren van de site dan weet je hoe je het kunt herkennen:

Hoe uit zich de symmetriestoornis bij de baby?

Scheef nekje met het hoofd naar ťťn zijde gedraaid, soms gecombineerd met het hoofd in de nek
Gehele rugje lijkt scheef (zuigelingenscoliose)
Nek en rug overstrekt
Asymmetrisch bewegen van armen en benen
Na enkele weken ontwikkelt zich een scheve schedel (plagiocephalie)
Bij aan- en uitkleden over het hoofd moet de baby vaak huilen
Slikklachten
Wanneer denk je aan KISS?

Als de bevalling moeizaam is verlopen. (tang/ vacuŁmverlossing, afwijkende ligging), of als de bevalling juist erg snel is gegaan Wanneer de baby geboren is met gebruik van een keizersnede
Als de baby veel huilt. Maar let op: niet elke KISS-baby is een huilbaby en omgekeerd
Bij een overstrekte lighouding
Wanneer het kindje het hoofd scheef houdt en steeds in dezelfde houding gaat liggen, ontstaat er een asymmetrische schuurplek. (kaal plekje op het achterhoofd)
Pseudo-heupdysplasie

riannetje
25 August 2010, 22:08
@struffle: Graag gedaan uiteraard!!

@MeLu: Wat een poepie!!

MeLu
25 August 2010, 22:20
Thnx Riannetje :D!

@ Enjoy; Danley ligt ook altijd met zn hoofd naar rechts.. Ik moet hm overdag op zn linkerzij leggen voor de scheefheid van zn hoofdje.. En hij begint idd bijna altijd te huilen zodra ik kleding aan of uit trek over zn hoofdje.. En hij is met de pomp geboren.. Ik hou t maar even in de gaten, maar denk niet dat hij het heeft.

sunshine81
27 August 2010, 13:37
Gevonden....

struffle
27 August 2010, 14:41
oh ik plaats net weer een heel verhaal in t zwanger zijn topic haha, maargoed, het moet toch wel de bedoeling worden om structureel hier te gaan kletsen als sasje straks ook mee kan gaan doen :)

hoe bevalt het leven op t moment bij de moeders? zijn de papa's ook zo trots als bij mij? Jeetje, hij loopt echt (letterlijk) met dr weg, echt verzot op zn meisje :) Mooi om te zien, gelukkig ook precies zoals ik had verwacht.

lilian
27 August 2010, 15:05
alle nieuwe mama's die willen pronken met hun kleintjes bij forum clubje mama's is een onderwerp babyfoto's.. kun je foto's plaatsen van jullie kleintjes..

melu.. wat een liefie.. en wat een gave naam zeg! lekker genieten!

al iets van mama2b gehoord hier?????

sunshine81
27 August 2010, 16:33
Mijn man is ook super trots, alleen merk ik wel dat hij nog wat onzeker is met het flesje en luiers enzo. Maar ja ik ben natuurlijk thuis en heb het al zo vaak gedaan inmiddels. Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen

Mama2b heeft foto's op hyves gezet.

Wopper
27 August 2010, 20:29
Hee dames, meld me hier ook maar!!! Heb niet alles doorgelezen hoor haha ;-)

Wopper
27 August 2010, 20:32
Pff... mijn mannetje is ook zo ontzettend trots! De eerste twee nachten sliep hij op mijn plek naast het ledikantje. Als ze dan huilde haalde hij haar uit het ledikantje, verschoonde haar of gaf haar aan mij om te voeden. Echt zooo ontzettend lief!! Hij is echt helemaal gek met haar! Leuk om te zien he!

MeLu
27 August 2010, 20:53
Mijn vriend is ook super trots! Alleen snachts moet ik hm soms even aansporen als het "zijn beurt" is haha!

struffle
27 August 2010, 20:59
haha ja hier nog zon vaste slaper :D Hij heeft soms niet helemaal door dat hij wakker moet worden en er even uit moet :P

MeLu
27 August 2010, 21:04
Ons augustus topic word lichtelijk aangevallen in het borstvoeding topic omdat er weinig van ons bv geven.. Ik zat het net even te lezen.. Dacht meld het jullie maar even..

MeLu
27 August 2010, 21:14
Ik moet deze foto even met jullie delen!! Vooral de kop die hij erbij trekt :D!

Danley zijn 1e BigMac hahahaha!

http://94.100.118.34/1079650001-1079700000/1079681001-1079681100/1079681051_5_CjM8.jpeg

shandrani
27 August 2010, 21:28
Haha die is leuk! Heb trouwens mijn frustratie in het borstvoedingtopic gezet, vind het eigenlijk belachelijk dat ze ons lichtelijk aanvallen...grr!

struffle
27 August 2010, 21:32
snap dat ook niet, ieder moet dat toch voor zich weten...? alsof je misdadig bent als je flesvoeding geeft :S ieder is vrij om zelf een keuze te maken, en zolang je daar achter staat vind ik dat je een goede keuze maakt. Onzin om anderen daarop aan te vallen toch?

Shiley
27 August 2010, 21:42
haha nog zo'n geweldige foto. heerlijk. al lijkt hij die big mac toch niet echt lekker te vinden haha.

idd ieder moet het voor zich weten. helemaal mee eens! t is niet fijn om te weten dat er achter je rug om word geroddeld over je. heb ook al een stukje neergezet om even 2 dingen recht te zetten die er gezegt waren.

sunshine81
28 August 2010, 08:46
Heb het ook gelezen, dacht laat ik er maar niet teveel op ingaan voordat er ruzie komt haha. Ieder voor zich toch. Niemand kan er over oordelen omdat ze er niet bij zijn. Raak er wel lichtelijk geÔriteerd van moet ik zeggen.

Melu leuke foto

Weet iemand waarom mijn ticker niet verder telt? Heb al aardig lopen tobben voordat ik hem gewijzigd had en nu telt hij niet verder.

struffle
28 August 2010, 12:28
geen idee sunshine? misschien even opnieuw de ticker maken en de url neerzetten in je onderschrift?

melu haha, wat een foto! Wat lijkt die big mac enorm bij dat kleine mannetje :D Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen hem een goede smaak aan te leren toch muhaha :D

Ik ben net terug van ons eerste avontuurtje, we zijn met de auto de stad in gegaan en hebben daar wat spulletjes gehaald. Kleine Meia in de wagenbak, sliep als een roosje! Was heel goed te doen. Was er wel blij om, heb weer een nacht achter de rug van niks, ze kwam soms bijna elk uur en anders elke 2 uur, zijn lichtelijk gebroken dus blij dat ze nou eindelijk even slaapt! Het was alleen maar huilen vannacht pff... Ik hoop echt dat het snel beter gaat!

hoest met de rest van de dames??

MeLu
28 August 2010, 13:12
Hahaha ja leuk he! Mijn vriend eet standaard big mac bij de mac donalds, dus hij kwam op het idee om die foto te maken :P!

Ik ben gister op verjaardag geweest met Danley! Was wel leuk. Iedereen ging voor hem buiten roken enzo haha, dat vond ik wel netjes! Moet vnvnd weer bij iemand op verjaardag.

Zodra ik ga wandelen met Danley in de kinderwagen is hij ook stil, hij vind het heerlijk.

Ik ga hm even voeden en douchen. Tot later!

sunshine81
28 August 2010, 14:50
Struffle, lekker is dat hť er even uit. Wel balen dat Meia lastig in slaap valt. Kan me voorstellen dat jullie helemaal gebroken zijn. Heeft ze dit van begin af aan al gehad? Robin slaapt tot nu toe prima. Hij heeft 'savonds meestal wel een jengel uurtje, maar ja dat mag ook wel als je de hele dag geslpane hebt. Heb wel het ideen dat hij nu langer wakker blijft. Voorheen viel hij gelijk in slaap na zijn fles, nu is hij ongeveer een uurtje wakker en wil dan alleen maar knuffelen met mijn pink in zijn mond. Zo valt hij dan meestal wel weer in slaap.

Hoeveel flessenvoeding geven jullie? Robin krijgt nu al 120 cc anders heeft hij echt niet genoeg. De kraamhulp zei dat het tussen de 80 en de 100cc moest zijn.

Wopper
28 August 2010, 15:46
Ons augustus topic word lichtelijk aangevallen in het borstvoeding topic omdat er weinig van ons bv geven.. Ik zat het net even te lezen.. Dacht meld het jullie maar even..

Lekker laten.... Iedereen weet zelf waarom ze voor fv of bv kiest en die keuze is zo persoonlijk!!

struffle
28 August 2010, 17:37
sunshine, nee in het begin sliep ze supergoed! Dat was in de 6 dagen dat ze op haar zij moest slapen. Toen ze op haar rug moest begon het feest... Nu gaat ze steeds huilen als ze in bed wordt gelegd en wil alleen maar knuffelen. Ze gaapt alles bij elkaar, dus is wel degelijk moe, maar slapen ho maar! Maar nu besloten tegen de regels in haar toch op haar zij te slapen te leggen en dat doet ze nu sinds deze middag prima! Ze is nu al 2x na de voeding keurig in slaap gevallen, dus ik ben benieuwd... Ik hoop dat ze dit snachts ook doet dan...

rilja
28 August 2010, 20:05
Hallo allemaal,

meld me ook maar even. Wat drinken jullie kleintjes veel uit de fles dat red ik hier echt niet. We zitten nu op 90cc 6x op een dag en daar red Karen het prima mee. 's Nachts slaapt ze tot een uur of 5 en dan weer tot half 10.
Ik heb trouwens van mijn kraam, dat ze 150cc per kilo per dag moeten hebben. Karen is 3 kilo dus moet minstens 450cc op een dag hebben. Het mag natuurlijk meer zijn.
Ook ik probeer elke dag te lopen, al is dat soms wel moeilijk met dit weer. Ze valt dan lekker in slaap en dan heb je er geen omkijken meer na.
Het enige probleem wat ze heeft is dat ze zelf moeilijk in slaap komt, gelukkig wordt dat al beter.

shandrani
28 August 2010, 20:22
@ struffle, mijn kleintje leg ik altijd op haar zij, wel afwisselend natuurlijk! Het ziekenhuis legde haar op haar zij en bij de kraamzorg moest ze op haar rug liggen, dat wilde ze niet maar dat was wel het protocol, daar ben ik even tegenin gegaan en uiteindelijk heeft de kraamzorg haar ook op haar zij gelegd en dat doen we nu nog steeds. Eigenlijk ook op advies van mijn schoonzusje, zij heeft een vriendin die wel naar de kraamzorg had geluisterd en haar dochter heeft nu een plat hoofdje en moest bijna een helmpje...dus ben maar op haar zij gaan leggen net zoals het ziekenhuis.
@ Rilja, mijn kleintje drinkt nu 7x 90 cc maar krijgt dit niet altijd op, de ene keer drinkt ze 50 en de andere keer wilt ze 120 cc, dus gemiddeld denk ik 7x 90cc

Shiley
28 August 2010, 21:03
struffle, je kan eventueel een babysleep kopen. dit is een 3 hoekkig kussen waar je je kindje tegenaan legt. een ander klein 3 hoekje zorgt evoor dat ze niet op haar buik kan rollen. en zo kan ze toch veilig op haar zij slapen.
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=3001&groep_id=34&merk=3963
hier kun je zien welke ik bedoel. weet niet of je het wat vind.

shandrani
28 August 2010, 21:15
Die heb ik ook....is echt super! Deed het eerst met rolletjes van dekens of hydrofiele luiers, maar mijn schoonzusje had deze ooit gebruikt en aan mij gegeven, kraamzorg raadde het af ivm bewegingvrijheid maar mijn kleintje slaapt er heel goed mee....

Wopper
28 August 2010, 21:17
Vinden jullie het dan niet eng dat de kleintjes op de buik kunnen rollen? In het ziekenhuis hier legden ze onze meid ook op de zij maar hadden ze in het ruggetje en het buikje een kruik waardoor ze niet terug kon rollen. Ze slaapt gelukkig wel goed op haar rug en heeft geen voorkeurshouding. Draait de ene keer met haar hoofdje naar links, dan weer naar rechts. Maar let er zelf ook goed op!

Ow, zie net de reactie van Mippie! Dat is wel handig ja, tegen het rollen!

Balen dat sommige kleintjes zo moeilijk willen slapen zeg :-(

enjoy
28 August 2010, 23:02
:-D Haha! Leuke foto Melu met die Big Mac!

Wij leggen ChloŽ nu ook overdag op haar zij, want aan 1 kant kreeg ze al een platter hoofdje. Dus overdag moet ze op haar zij en 's nachts mag ze gewoon op haar rug van de osteopaat. We hebben hier ook speciale 'rolletjes' voor zodat ze niet kan omrollen. Daar ligt zo mooi tussen.
Gelukkig heeft ze vandaag goed gegeten. Ze krijgt altijd een felsje van 100cc, maar drinkt vaak maar de helft ervan! :shock:
Vandaag voor het eerst dat ze ze bijna allemaal leeg heeft gedronken.
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Afgelopen nacht heeft ze ons bezig gehouden tot half 3..:shock:. Huilen, huilen, huilen. Krampjes en scheten laten, ze heeft er veel last van.

Ik heb ze vandaag even gedropt bij opa en oma om zelf even bij tanken. Heb gewoon 5 uur achter elkaar geslapen en moest zelfs wakker gemaakt worden! :-D
Had het echt ff nodig.

truste allemaal! x

sunshine81
29 August 2010, 13:32
Robin slaapt 's nachts goed. Alleen overdag slaapt hij nu minders. Op zich geen probleem als hij gewoon rsutig in de box zou willen liggen, maar hij wil alleen maar vast gehouden worden. Gisteren avond ook geen beste avond. Hij wilde niet slapen en had telkens honger. Omdat hij zo snel drinkt (soms binnen 7 min 120 cc op) spuugde hij alles er weer uit. Echt zielig, maar ja het hoort erbij.

Shiley
29 August 2010, 13:38
sunshine, misscien zou je wat johannes broodpitmeel in zijn flesje kunnen doen. maakt de melk net wat dikker. spuugd hij misschien minder terug. is van nutrilon. heet nutriton. oranje doosje.

sunshine81
29 August 2010, 13:44
ENJOY,ik zag op hyves dt jij een draagzaak ik de box had hangen. Waar heb je die gekocht?

MeLu
29 August 2010, 15:34
Ik leg Danley overdag ook op zijn zij. Omdat hij zijn voorkeurs kantje heeft en zn ene wang wat dikker is. Snachts leg ik hm gewoon op zn rug en keert hij zn hoofd automatisch naar de andere kant. Zo blijft zn hoofd recht haha!

Ik lees al dat ik echt een dijker heb. Danley drinkt aan de borst maar ik kolf ook veel en geef hm dan de fles. En sinds mijn borstontsteking krijg hij 1 fv tussendoor. Maar meestal drinkt hij zo 150cc weg :O. En spugen doet hij haast nooit.

Leuk zo'n draagzak :D! Ik heb nu de kinderwagenbak in mn box en daar slaapt hij overdag in. Hij slaapt snachts ook nog bij ons op de kamer. Ik probeer hm nu iedere dag even in zn eigen bedje te leggen, maar dat vind hij maar niks :(. Ik denk dus dat ik eerst de kinderwagenbak in zn ledikant ga zetten zodat hij aan de kamer went en dan uiteindelijk leg ik hm gewoon in zn eigen bedje.

enjoy
29 August 2010, 15:57
@Sunshine: Dat is een hangmatje speciaal voor baby's. Wij hebben dit voorgeschreven gekregen door de osteopaat waar we nu komen voor haar nekwerveltjes.
Ik heb hem bij een babyzaak gekocht in Oss: het Hobbelpaard.
Hier heb je hem nog een keer:

http://94.100.116.136/1079150001-1079200000/1079174501-1079174600/1079174528_5_jol_.jpeg

Ze vind het heerlijk in de hangmat. Ze slaapt er meestal 1 of 2 slaapjes per dag in en verder overdag op haar zij in haar bedje met een stabiliteitskussen van Bebecal tegen haar platte hoofdje. 's nachts laten we haar gewoon op haar rug slapen in haar bedje.

Sinds gisteren drinkt ze super! 80 tot 100 cc gaat er zo in terwijl dat eerst elke keer maar 50/60 cc was.
Het gaat gelukkig steeds beter met haar. :-D

huisvrouw42
29 August 2010, 15:59
hallo dames!

daar ben ik dan ook! heb nog niet alles hier bijgelezen hoor!!

Hier gaat alles goed, ook met Bjorn! hij is zo lief, de kraamzorg zegt dat ze zelden zo'n rustig kind meemaken! hij huilt alleen als hij uitgekleed wordt voor bad en af en toe laat hij weten dat hij verschonen ook iets te koud vind, maar verder niet! hij ligt veel te slapen, lekker in zn eigen bed.. ook de nachten gaan goed! afgelopen nacht eerste nacht thuis en na de laatste fles om half 12 is hij stil geweest tot de volgende om half 3 omdat hij een vieze luier had! ook wel voeding gegeven maar was denk niet echt nodig, ga proberen vannacht dat over te slaan.. hij komt toch al aan zn 7 flessen per dag, dus dat zit wel goed.. hij zit sinds vandaag op 40cc, even kijken hoe dat verder gaat! vk is vanmiddag ook geweest voor nogmaals een hielprik, moesten nog waarden testen voor t ziekenhuis.. vindt hij gelukkig ook niet erg...

en hier ook echt een super kraamzorg! doet alles in huis, en verwent me echt enorm!

ze snapt alleen niet dat ik alweer zo "fit" ben, de gyn had contact gehad met de vk en aangegeven dat het echt een hele zware bevalling was en dus in t ziekenhuis op controle moet komen, maar zo voelt t voor mij helemaal niet! Ze spreken echt over een zeer zware , heftige bevalling maar zo kijk ik er echt niet naar terug.. gelukkig maar! heb ook weinig last van mn hechtingen,, alleen de schaafwondjes zijn wat irritant, maar zit gewoon heel de dag beneden en kan vrijwel alles wel doen! wel rustig aan natuurlijk, maar dat is normaal.. ze zijn allemaal zo verbaast als ze mij zien nadat ze mn bevallingsverhaal hebben gehoord! haha!

zo, die kleine mag zo weer een voeding!

zal binnenkort ff bijlezen hoe het met de andere kids gaat!

liefs

sunshine81
29 August 2010, 16:08
Enjoy, ga wel even zoeken op internet. Bedankt

Huisvrouw: fijn dat je er zo op terug kijkt. Ik heb je verhaal gelezen en het klonk er heftig allemaal.

Melu, Robin wilde in het begin ook niet in zijn eigen bedje. Wij hebben hem overdag telkens een slaapje in zijn eigen bedje laten doen en inneens lukte het. In de morgen slaapt hij sowiezo in zijn eigen bedje en in de middag ook wel. Alleen 's avonds ligt hij beneden in de box. Of als er visite komt.

MeLu
29 August 2010, 19:47
Oke, ik blijf gewoon volhouden :P Ik wil minimaal 1 slaapje in zn eigen bedje proberen. Soms denk ik wellis dat hij het misschien te stil vind, want beneden staat vaak een tv of radio aan.

Wat fijn huisvrouw dat je je zo goed voelt. Maar ik raad je aan wel te rusten hoor. Ik voelde me ook goed en ging fanatiek al huishouden enzo, totdat ik een btje instorten en een flinke emo bui kreeg. Toen werd ik even terug op mn plek gezet :P.

Suus85
29 August 2010, 22:56
Even snel een berichtje om te laten weten dat hier alles goed gaat.
Yinthe slaapt goed, zowel overdag als 's nachts. 'S nachts na een voeding direct weer in slaap en ze komt maar 1x.
Overdag kan ze wel 3 uur wakker zijn, wakker meiske :D lekker 'spelen' in de box en gekke geluidjes maken.
Ze slaapt hier al van begin af aan in haar eigen kamertje en wiegje dus. Blij toe want dat gaat dus perfect ;)
De box is om wakker in te zijn, papa en mama om mee te knuffelen en het wiegje om in te slapen!
Soms valt ze al voor ik boven ben op mijn armen in slaap, soms aan een boertje laten komt ze niet eens toe, haha.
Ze drinkt als een tierelier! 6 voedingen per 24 uur, sinds een dag of 3 met gemak 130 a 140ml.
Bij minder zet ze het op een gieren en dan kun je haar met heeeelemaal niets stil krijgen.

Ze is echt een droom prinsesje :D
Ga later even (denk morgen) wat berichten hier teruglezen want ik loop een beetje achter hihi,.
Ook helemaal geen zin in computeren nog. Doe m'n werk wanneer ik zin heb en that't is.

rilja
30 August 2010, 09:46
Karen slaapt overdag in de kinderwagen tot de laatste voeding en dan gaat ze naar boven. Dit is helemaal geen probleem zolang ik het eerste bedje maar even voorverwarm, anders is ze te lang wakker en dan slaapt ze dus heel moeilijk in.
Ze heeft in de avond standaard een regeluurtje, best lastig af en toe, want hij wil wel eens een uurtje of 3 duren.
Gisteravond lag ze bij mij op de buik te slapen, ze begon met haar hoofd tegen mn kin en tegen de tijd dat ze de fles moest hebben lag ze zo goed als tussen mn benen. Hoe ze af en toe ook kunnen wurmen ongelooflijk.

MeLu
30 August 2010, 09:55
Nou ik heb Danley is zn ledikantje, maar hij huilt verschrikkelijk.. Ik denk dat ik de kinderwagenbak even ga proberen in het ledikantje.

MeLu
30 August 2010, 09:59
Wil net naar boven gaan.. Stil..!!

Even kijken hoelang dit duurt haha! Ik hoop zo dat hij een btje went aan zn eigen bedje..

MeLu
30 August 2010, 10:06
Hmm was voor korte duur..

Wopper
30 August 2010, 10:58
:lol: MeLu wat frustrerend he haha. Zo zitten wij 's nachts wel eens te luisteren: gaat ze huilen of is het een 'pre-slaap' jengeltje :lol:

Hier gaat alles ook goed met slapen. Ik wil haar eigenlijk proberen te leren dat ze overal en nergens wil slapen. Overdag ligt ze in de kinderwagen en 's avonds/'s nachts als we op bed gaan ligt ze in haar ledikant. Die staat gezellig naast ons bed. Zo hoop ik ook dat ze een verschil tussen overdag en 's avonds/'s nachts opmerkt adhv het gebruik van het bedje!

Eergisteravond kon ze wat moeilijk in slaap komen. Ze huilt eigenlijk nooit (behalve vooraf aan het badje) dus toen was ze wat aan het jengelen. Gisteravond hebben we haar bedje eerst voorverwarmd met een kruikje en toen ging alles goed! Wat een wondermiddel :lol:

Vind zo'n slaapzakje in de box wel heel erg mooi trouwens (naast dat het functioneel is natuurlijk ;-) )

Ik geloof dat we de eerste regeldag nu ook achter de rug hebben :-) Eergisteren en gisteren kwam ze veel sneller voor de voeding. Soms zelfs en vannacht is ze nog maar ťťn keer gekomen :-) heerlijk!

Heb nu ook een heerlijke nieuwe houding voor de voeding onder de knie: ik lig op mijn rug en de kleine meid ligt op haar buik bovenop me met haar hoofd ter hoogte van de borst. Op die manier drinkt ze ook ontzettend goed en mama kan 's nachts lekker blijven liggen onder de warme deken! Heerlijk relaxt :-)

Wopper
30 August 2010, 10:59
Maar jullie hebben de kindjes dus ook overdag boven in het wiegje/ledikantje liggen? Hier ligt ze overdag in de kinderwagenbak, een campingbedje (bij visite die dat zelf heeft) en straks wil ik haar in de box leggen.

rilja
30 August 2010, 11:03
Nee hoor hier ligt ze overdag beneden tot de laatste voeding meestal in de kinderwagen en als ze wakker is soms ook in de box

sunshine81
30 August 2010, 11:58
Robin ligt ook wel beneden hoor. Ligt er maar net aan of hij erg onrustig is. In de avond huilt hij standaard. Dan is niks goed eigenlijk.We zijn nu begonnen met Infacol en Nutriton omdat hij zo snel drinkt. Ben benieuwd.

shandrani
30 August 2010, 12:35
Hier hangt het van de bui af....de ene keer leg ik haar in de wieg de andere keer in de box, als ik haar in de wieg leg is ze meestal nog half wakker en valt ze zelf in slaap (althans dat is de bedoeling, maar lukt niet altijd) als ze helemaal vertrokken is dan leg ik haar in de box. 's Nachts doet ze het heel goed, komt meestal kwart voor elf, half vier en zeven uur. Dan leg ik haar in bed en gaat ze rustig slapen, overdag is het nog zoeken naar een ritme, heb nu het idee dat ze na de tien uur voeding wakker is en na de een uur voeding wel gaat slapen....'s avonds is ze hier ook wat onrustiger....ben trouwens nu inmiddels bv af, twee weken over gedaan om af te bouwen, maar ja er kwam toch al niet zoveel uit want heb totaal geen last van stuwing ofzo. Ga nu ook even liggen, ben doodop, slaap bijna nooit meer in de middag en dat ga je toch een keer voelen als je alle nachtvoedingen doet....

sunshine81
30 August 2010, 14:02
Ben ook nijna van de bv af. Ben er donderdag mee gestopt. En daarna nog wel af en toe gekolft, maar vandaag nog niet gedaan.

shandrani
30 August 2010, 14:07
Geen last gehad van stuwingen? Ik heb bewust er rustig over gedaan, had sneller kunnen stoppen denk ik vanwege geen stuwingen maar met een borstontsteking achter de rug zit ik er niet weer op te wachten, maar fijn dat je zo snel heb kunnen afbouwen zeg!

MeLu
30 August 2010, 14:58
Danley had een vieze poep luier, daarom huilde hij. Daarna heeft hij even geslapen in zijn ledikant :D Jeeh!

Overdag ligt hij in de kinderwagenbak in de box, en snachts zet ik deze naast ons bed. Wil hm alleen 1 dezer dagen snachts in zn eigen bedje gaan leggen. Dus probeer hm nu al een btje te wennen.

Ik heb trouwens weer ontzettende pijn in mn borst, hoop niet dat ik weer een ontsteking ga krijgen :(.

Shiley
30 August 2010, 15:14
melu, voel je ook harde plekken in je pijnlijke borst? of zie je rode plekken? zo ja dan is het goed als je danley met zijn kinnetje richting die harde plek/ rode plek legt. die kant drinkt hij dan het beste leeg. tijdens het drinken dan ook goed die plek mee masseren zodat de voeding die daar misschien verstopt zit eruit komt.
misschien wist je t al maar beter 2x van iemand horen dan niet.

MeLu
30 August 2010, 15:21
Het is nog niet rood. En ook nog niet zo hard als dat het de vorige ontsteking was. Maar het voelt wel een btje zoals het de vorige keer ook begon :(. Mijn vriend masseert het ook dagelijks even los allemaal, hij heeft dat vanochtend nog gedaan onder de douche..
Bedankt voor de tip, ga het zeker even proberen :) Word wel moeilijk denk ik, plek zit aan de kant van mn oksel haha!

sunshine81
30 August 2010, 17:52
Heb alleen eergisteren last gehda van stuwingen. Verder masser ik de harde plekken in mijn borst weg. Heb net wel weer even gekolft, maar er komt bijna niks meer uit.

Shiley
30 August 2010, 18:28
weet niet of je de rugby houding kent? maar misschien op die manier aanleggen? zo ligt hij met zn kinnetje redelijk richting je oksel.

sunshine81
30 August 2010, 18:58
Gebruikt iemand Infacol tegen darmkrampjes?

Suus85
30 August 2010, 21:23
Dat niet, wel mama's handen over haar buikje ;) en voornamelijk 1 en dezelfde voeding blijven geven en aankijken hoe dat gaat over een paar weekjes. (las dat je gestopt was met bv en nu dus flesvoeding geeft). Daar kunnen ze wel even flink last van krijgen, was hier ook zo.

Hier ook zo'n snelle drinker. Heb echt een speen met een nůg kleiner gaatje moeten kopen.

struffle
31 August 2010, 11:30
Gebruikt iemand Infacol tegen darmkrampjes?

ja ik! anders is ze echt ontroostbaar van de krampjes, zo zielig! maar wil het binnenkort gaan afbouwen, doe t ook niet elke voeding meer...

sunshine81
31 August 2010, 14:08
Ik ben er gisteren mee begonnen om het voor elke voeding te geven. Maar ik denk dat dat toch wat veel is in combinatie met de friso tegen krampjes en spugen. Hij poept zich nu helemaal leeg... Maar het is wel een stuk dunner dan eerst. Denk dat ik het om de 2 voedingen ga geven.

Wopper
31 August 2010, 15:49
Hee meiden! Hier vandaag het bezoek van de wijkverpleegkundige van het consultatieburo gehad. Ons meisje is al dik over haar geboortegewicht heen. Ze weegt nu
3420 gram, dat was 5 dagen geleden nog 3070. Helemaal trots dus!!

MeLu
31 August 2010, 20:24
Wat netjes Wopper!

Danley heeft tot nu toe nog niet echt krampjes gehad.. (ff afkloppen)!
Hij poept heerlijk, ik ruik hm soms al in een andere kamer haha! Het is ook lkkr vloeibaar allemaal.. (srry) Scheetjes laten kan hij ook als de beste!
Ik lach me af en toe bijna dood om de gezichten die hij trekt als hij lkkr aan het poepen is hahahaha..

Zo dat was mn poep verhaaltje :P.

Vanacht had ik voor het eerst een slapeloze nacht met Danley.. Van 1:30uur tot 4:30uur heeft hij me bezig gehouden. Uiteindelijk een fv voor hm gemaakt (na een hoop bv gehad te hebben) en papa wakker gemaakt dat hij het over moest nemen. Toen kon ik slapen en Danley is daarna gelukkig ook in slaap gesukkelt.

Verder weinig te klagen, het is nog steeds een heerlijk tevreden mannetje :)

sunshine81
31 August 2010, 21:23
Wij mogen s nachts ook echt niet klagen. Robin komt maar 1x. Tot nu toe nog maar 2 nachten met hem opgelopen. Maar ja toen had ie gewoon honger. 's avonds gaat het nu ook een stuk betes sinds we andere voeding hebben. Hij poept nu ook heerlijk. Het lijkt wel mosterd jhaha.

Hebben jullie kleintjes al een beetje een eet ritme? Of maken jullie ze wakker om te eten?

MeLu
31 August 2010, 21:45
Ik maak hm eigenlijk nooit wakker, wacht tot hij zelf komt.

Kan nog niet zeggen dat dit steeds op dezelfde tijden zijn.. De ene keer zit er 2uur tussen maar ook wel eens 4uur. Zelfs een paar keer 5uur. Gemiddeld 3 a 4 uur.

sunshine81
31 August 2010, 21:49
Ik wacht meestal ook tot ie wakker wordt. Alleen 's avonds maak ik hem wakker om 23.15 zodat we daarna naar bed kunnen.

Suus85
31 August 2010, 22:16
Hier komt ze altijd zelf na 3 a 4 uur. 'S nachts ook.
Heb haar vandaag voor het eerst wakker gemaakt rond 21:30, ze zat alweer bijna op 4 uur slapen.
Liever dat ze die nu even pakt ;) kan ik straks ook lekker slapen. Hoop ik :D

Suus85
31 August 2010, 22:17
De eerste 1.5 a 2 weken zat ze 's nachts overigens op 6 uur slaap.
Dat tijdperk is helaas even voorbij haha. Komt wel weerrrrr ;)

Joya
31 August 2010, 22:54
heey meiden ik meld me ook hier!! mijn bevallingsverhaal heb ik in het uitgerekend in augustus topic geplaatst..
ben nu wel meteen weer weg want ik ga onze kanjer zo even de fles geven.. en dan lekker slapen als hij wilt slapen.. hij is een beetje van slag vandaag omdat we vandaag thuis gekomen zijn uit het zkh na een week daar gelegen te hebben dus hij moet nog erg wennen.. ben er morgen of overmorgen wel weer!!

fijne avond!!

Wopper
1 September 2010, 10:28
Had je bevallingsverhaal al gelezen mama2b... wat een verhaal meid! Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad! Zal voor de kleine ook wennen zijn om uit het ziekenhuis te zijn!

Wat het wakker maken voor voeding betreft: ik borstvoed op verzoek dus ik wacht gewoon tot ze wakker wordt :-) Eerst maakte ik haar 's nachts na maximaal 3,5/4 uur 's nachts wel wakker en overdag na 2,5/3 uur. Dat mede op aanraden van de verloskundige. Daardoor wist ik eigenlijk niet wanneer ze zelf kwam en of ik 's nachts wel wakker zou worden van haar eerste geluidjes (wil namelijk niet wachten tot ze daadwerkelijk huilt maar meteen bij de eerste tekenen gaan voeden). De afgelopen 2 dagen en nachten heb ik haar echter niet meer wakker gemaakt en nu merk ik dat ze toch nog steeds om de 3/4 uur 's nachts en 2/3 uur overdag komt. Dus eigenlijk is er niets verandert in ons patroon maar het geeft mij wel meer rust omdat ik niet meer zo aan het tellen ben!

Houden jullie ook bij wanneer jullie de kleine voeden?
Dat moest eerst tijdens de kraamtijd, heb het daarna nog voor mezelf gedaan in het kraamboek omdat er nog ruimte voor was. Nu doe ik dat ook niet meer! Nu doe ik het veel meer op gevoel en dat vind ik toch veel fijner!

Had gisteren naar aanleiding van het bezoek van wijkjeugdverpleegkundige al even snel mijn trotse ego-berichtje gepost over haar gewichtstoename haha :lol: hier dan naar aanleiding van de rest van het bezoek! Nah ja, eigenlijk valt er niet zo heel veel te melden. Ben wel heel erg blij dat ze hier pro-borstvoeding zijn en er veel ervaring mee hebben. Had nml op internet veel verhalen gelezen over CB's die er weinig kaas van gegeten hebben en regels van kv toepassen op kindjes die bv krijgen.

Tot zover even een update van mijn kant... Oh ja.. vroeg me nog af: zijn er dames die al borstvoeding in het openbaar gegeven hebben??

MeLu
1 September 2010, 12:37
Ik heb in het begin ook bijgehouden wanneer hij gevoed werd en wanneer hij geplast en gepeopt had. Maar nu ook niet meer hoor.. Dat was toen kraamverzorgster hier nog was.

Openbaar voeden heb ik nog niet gedaan.. Weet ook niet of ik dat durf haha! Wel waar mn schoonouders bijv bij waren, maar dat vind ik niet zo erg.

Hier zijn ze ook pro BV. Na mn ontsteking werd er helemaal een lactatiekundige langsgestuurd om me weer op weg te helpen.

Danley heeft deze ochtend alleen maar honger.. Sinds 6:30uur heeft hij alleen om mn borst even geslapen.

struffle
1 September 2010, 13:52
hee meiden

mama2be wat n verhaal!! petje af voor wat je hebt doorstaan! ook ik moest 1 uur persweeen wegpuffen en daarna nog 1,5 uur persen zonder veel resultaat, ook bij mij wilden ze vacuum erop zetten, maar uiteindelijk met 2 knippen en fundus expressie geboren. geniet maar lekker van je gezinnetje thuis en doe rustig aan!!

ik voed enkel op verzoek en maak meia nooit wakker voor voeding. Ze laat er nooit langer dan 4,5 uur tussen zitten. Ook heb ik nooit in het openbaar gevoed, wel idd waar mn schoonouders bij waren, maar dat vind ik niet zo'n big deal.

Gisteren naar het inloopspreekuur van het cb geweest (hoezo toevallig wopper haha) en meia woog al 4385 gram!! en 3940 toen de kraamzorg wegging, dus dat is 445 gram in 5 dagen!! Een klein vreetbeertje dus :D
Maandag was het cb bij ons thuis maar weinig wijzer van geworden. Meia heeft een grote zuigbehoefte maar ik ga haar niet iedere keer aanleggen want dan ligt ze permanent aan mn borst. Een speentje weigert ze.

Even een ander vraagje, Meia heeft heel erg last van schrale billetjes, echt een kapot huidje, zo zielig!! Maar ze heeft ook om de haverklap weer een natte luier (zowel plas als poep) en we kunnen haar dus niet echt even bloot neerleggen want dan poept ze alles onder. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik doe er nu eigenlijk steeds zinkzalf of sudocrem op ter verzachting, maar daarmee blijf ik het wel nat houden...

MeLu
1 September 2010, 14:17
Toen Danley spruw had had hij ook rode kapotte billetje (Dat schijnt samen te gaan) Ik had toen medicijnen voor spruw en idd sudocreme. Daar is het mee over gegaan. En veel verschonen.

Ik ga straks voor het eerst met Danley bij mn moeder op bezoek :D En nog even langs de hema wat nieuwe kleertjes voor hm halen.

sunshine81
1 September 2010, 15:53
Struffle, ik doe er sudocreme op. Maar Robin heeft er nog niet zo'n last van dus ik doe dit maar af en toe.

Hebben jullie kleintjes ook zoveel poep luiers. Robin heeft bijna na elke voeding en poepluiers. Alleen 's nachts slaat hij weleens een keer over. Het is ook niet zo heel dik, vraag me af of dit goed is.

Wopper
1 September 2010, 17:13
Kreeg van de kraamverzorgster ook het advies om dan sudocreme te gebruiken :-)

Heb zelf gevoed in het bijzijn van mijn familie maar ben wel van plan om binnenkort langer weg te gaan.... dus dan ook maar in het openbaar!

@ Struffle: leker gegroeid hoor! En we gaan wťťr gelijk op he :lol:

struffle
1 September 2010, 20:58
haha ja he wopper, zo grappig :D

sunshine die kleine van ons gaat echt dik over de 8 luiers per dag heen, denk dat ze er zo'n 10-12 heeft per dag. Ze maakt er ook een sport van om buiten de luiers tijdens het verschonen te gaan poepen en plassen. De kast heeft het al 3x moeten verduren onder de spuitpoep en de hydrofielluiers en aankleedkussens worden iedere paar uur verschoond haha! Tis echt niet normaal soms :D

ik ga nu een beetje een patroon herkennen in het dagritme van de kleine. Ze heeft eigenlijk standaard savonds haar wakkere uurtjes+huiluurtjes tussen 19.00 en 23.00, pas daarna valt ze pas een beetje in slaap... Hebben jullie baby's dit ook?

Ohja het viel me op dat veel van jullie de kleintjes op andere plekken laten slapen dan het wiegje/ledikantje. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, wil graag dat ze snel leert in haar eigen bedje te slapen.

sunshine81
1 September 2010, 21:29
Struffle, Robin slaap s ochtens in zijn bedje en in de middag en avond in de box. Ik wil graag dat hij overal leert slapen, dus ook met geluid om hem heen. We gaan hem nu ook s avonds in zij bedje laten slapen. Hij heeft s avonds ook wel zijn huil uurtje. Ben vanaf 18.00 tot 21.30 met hem bezig geweest net. Hij ligt nu eindelijk te slapen.

MeLu
1 September 2010, 21:32
Dat is mij ook afgeraden door de kraamhulp (op andere plekken slapen). Ze zei de box is om in de spelen, niet om te slapen. Dat moet je erin houden. Als je bijv 1 slaapje in zn wipper of box of iets dergelijks doet, was niet zo erg, zolang ze er niet aan wennen.

Dus probeer me lichtelijk aan dat advies te houden.

Danley poept gemiddeld 1x per dag. Wel vaak heeft hij een veegje in zn luier.

Suus85
1 September 2010, 21:56
Toen ik borstvoeding gaf had Yinthe zeker 6+ poepluiers per dag haha. Sinds de flesvoeding 1, toevallig vandaag (nouja, de eerste vanochtend rond 06u) 2. Lekkere mosterd :-D hahaha.

Suus85
1 September 2010, 21:57
Hier idd ook alleen slapen in het wiegje. Zowel overdag als 's nachts.
Hier hetzelfde, de box is om te spelen en wakker in te zijn. Het wiegje alleen om te slapen!

Sweetangel
1 September 2010, 22:40
Zo, heb alles even bijgelezen, best veel :-D

Hier slaap yvana overdag in de bak van de kinderwagen en s'avonds gewoon in haar bedje. Dit gaat super. Soms valt ze wel in slaap in de box en dan leg ik haar over.
Verder gaat hier alles goed. Vorige week bij de kinderarts geweest en alles was prima. Morgen voor het eerst naar het cb voor de eerste prikjes :-(
Oh en maandag had Yvana een slechte dag, de hele dag huilen huilen en nog eens huilen. Vond het zo zielig. Nu is ze weer super rustig. Verder hier weinig te vertellen....
Ohja heb een nieuw auto'tje gekocht. Een peugot 107 en de kinderwagen past in de kofferbak;-) Welliswaar zonder wielen, die moet ik eraf halen maar het past. Ik wilde graag een klein auto'tje en de kinderwagen in de kofferbak..

Verder heb ik niets te vertellen. :-)

xxx

Sweetangel
1 September 2010, 23:03
Oh ik weet niet of het nu in dit topic ter sprake is gekomen of in de uitgerekend in aug. Maar ik heb ook even de berichten over de aug. mama's en bv gelezen in dat topic en word er gewoon boos over. Moet me inhouden om niet een heel boos en vooral emo berichtje terug te plaatsen om te vragen wie zij wel niet denken dat ze zijn. Hoe kunnen zij over andere oordelen...... Maar goed. Ga er verder geen woorden aan vuil maken, maar word er wel boos en verdrietig om.

struffle
2 September 2010, 09:07
leuk een nieuwe auto!

ik ga vandaag mn eerste rijles plannen, heb nog steeds mn rijbewijs niet...

straks naar het cb voor de gehoortest, lig mn kleintje ondertussen even te voeden, ze mocht niet hongerig zijn :)
zijn er trouwens nog meer kindjes die een badje verschrikkelijk vinden?? Meia krijst dan echt alles bij elkaar!! Douchen vind ze gelukkig wel heerlijk.

Even n brutaal vraagje: hoe oud is iedereen hier eigenlijk? Ik ben zelf 23, mn vriend 24.

sunshine81
2 September 2010, 10:38
Ik ben 29. Heb vannacht 3 uur opgezeten met robin van 1.30 to 4.30. Hij wilde echt niet slapen, werd er een beetje radeloss van. Nu weer hetzelfe, hij loigt te spartelen in zijn bedje. Denk dat ik hem maar even een tijdje laat liggen, hij zal er toch aan moeten wennen. Hoe doen jullie dat?

Wopper
2 September 2010, 12:14
@ Struffle: haha... ja.. je wilt ook niet weten hoe onze kleine het hier doet met de luiers..! Precies hetzelfde als jullie meid dus :lol: Vanochtend was het ook weer feest! Net de luier af, schone luier nog niet om en huppakee! We doen nu al standaard een schone luier onder de vieze luier zodat niet alles eronder zit! Het is net alsof ze wacht tot we de doekjes erbij halen ;-) Heb nog nooit zoveel witte was gehad haha

@ Sweetangel: gefeliciteerd met je nieuwe wagentje! Leuk!!
Is het niet veel gedoe om de wielen elke keer eraf te halen of is dat met je kinderwagen snel gedaan?

Onze meid is de hele dag rustig en begint tussen 23.00 en 24.00 te jengelen. Dan is het een paar keer aanleggen, luier verschonen, wat knuffelen en op een gegeven moment valt ze dan pas lekker in slaap. Het grappige is wel dat dit precies de tijd is dat ze tijdens de zwangerschap op haar drukst was!!

Wat slapen betreft: Wij leggen Esmťe heel bewust overal neer te slapen. Zo willen we dat ze gewend raakt aan alle vreemde geluiden en het slapen in een andere omgeving dan de stilte van de slaapkamer. Zo gaan we komende vrijdag naar een verjaardag en daar zal ze dan in een campingbedje gaan slapen. Wel zijn we nu op zoek naar een babyfoon zodat we haar binnenkort in de avond in de slaapkamer kunnen leggen. We hopen dat ze zo gewend raakt aan het slapen in elke omgeving plus een mooi dag en nacht/avond ritme krijgt.

Het werkt voor ons in ieder geval super! Ze slaapt nu nog bij ons op de kamer (wel in haar eigen ledikant) en zo kunnen we bijvoorbeeld best nog even tv kijken op bed zonder dat ze daar wakker van wordt! Ook als we op visite zijn slaapt ze overal doorheen in haar kinderwagen. En gisteren, toen we de stad in waren en iemand heel hard aan het praten was, schrok ze daar ook niet wakker van! Heerlijk!

Moet zeggen dat we nog geen box hebben trouwens. Het beperkt zich hier dus echt tot slapen in de kinderwagen en slapen in het ledikant! Zou ze in de box in slaap vallen, dan zou ik haar ook in haar kinderwagenbak neerleggen. Al is het alleen maar omdat ze dan lekker met een dekentje toegedekt is!

Een badje gaat hier perfect! Ze valt zelfs in slaap tijdens het badderen :lol: (Moet zeggen dat we voor de verhuizing ook een bad hadden en ik ook geregeld in bad lag te slapen haha Heeft ze dus van haar moeder :lol: )
We gebruiken een soort ton als tummytub maar hebben ook een 'gewoon' badje. Beide vind ze erg lekker en vandaag huilde ze zelfs niet eens toen ze er weer uit gehaald werd!

Oh.. ik ben 30 en mijn man is 35! Is ook de reden dat we snel alweer aan een tweede denken... zouden we te lang wachten dan zijn we straks 40 bij de derde en dat willen we dus echt niet ;-)

MeLu
2 September 2010, 12:34
Ik word 17 sept. 24 en mijn vriend is 25.

Danley vind badje en de tub ook heerlijk, maar onder de douche is zijn favoriet. Ik ga vaak op ene krukje zitten en dan leg ik hm op mn benen. Dan valt hij zo heerlijk in slaap!

Ik had laatst ook een nacht met Danley van 1:30 tot 4:30. Hij had non stop honger en wilde niet slapen.. Uiteindelijk een extra flesje fv gegeven. Toen ging hij wel slapen.
Soms in de ochtend leg ik hm op mn borst dan slaapt hij ook weer.

Danley slaapt ook heerlijk overal doorheen! In de kinderwagen wandelen valt hij ook meteen in slaap.

Ik ga even filmpje kijken met mn vriend. Tot later!

rilja
2 September 2010, 12:43
Deze dame slaapt ook overal doorheen als ze slaapt, verder ben ik heel blij met de speen. Laatst had ze ook een nacht dat ze veel te vroeg voor de voeding wakker was en toen heb ik de speen gepakt en haar naast me gelegd in bed en toen hebben we heerlijk verder geslapen.
Ik ben trouwens 26 en mn man wordt deze maand 29

shandrani
2 September 2010, 13:18
Hoihoi
Hier zijn we allebei 29. Hier is de kleine meid īs nachts goed in slaap te krijgen. Ze krijgt haar flesje, ik laat haar regelmatig boeren, anders spuugt ze teveel terug. Dan bij de laatste 20 cc verschoon ik haar luier, daarna krijgt ze de rest, is ze klaar dan leg ik haar op mijn buik en dan valt ze meestal binnen 10 minuten in slaap en dan leg ik haar in de wieg, muziekje aan en meestal is ze vertrokken. Zit nu wel een regelmaat in dus ze weet waar ze aan toe is.
Hier is de dame een echte waterrat, ze vindt alles heerlijk. Alleen had ze van de week ineens een krijspartij terwijl ze met mijn bad in lag. Niets mochten we doen, niet afdrogen, niet insmeren, niet verschonen, ze liep helemaal paars aan. Ik brak ook bijna in janken uit, vond het zo zielig. Maar waar dat ineens vandaan kwam dat weten we niet. Waarschijnlijk was ze heel erg moe!
Hier huilt de dame eigenlijk alleen als er echt iets is. Dus of honger, vieze luier, krampjes of gewoon even lekker willen knuffelen. Verder is ze echt heel zoet!
Ik ben idd ook aan het proberen om op 6 flessen uit te komen, maar dat pikt de kleine dame niet echt geloof ik want ze komt nu ineens al 2 nachten 2x (rond 1 u en rond 5 u terwijl ze voorheen na de laatste avondfles (22.30) tot 3.30 en dan tot 7.30 sliep. Ik ben er nu denk ik achter wat het is...meestal slaapt ze īs avonds van goed door. Dus als ze de fles om 19 u krijgt slaapt ze tot ee uurtje of 1. Maar als ze de fles voor 6 uur krijgt dan slaapt ze tot half elf....dus vandaag maar eens rekken zodat ze voor zessen de fles krijgt en dan maar afwachten wat ze vanavond en vannacht gaat doe, hopelijk krijg ik gelijk!
Hier slaapt ze eigenlijk ook overal en nergens. Nog niet in haar eigen kamertje, was vandaag 27 graden daar, wel erg warm. Maar ze slaapt meestal i haar wieg maar soms ook in de box. We leggen haar dan wel over zodat ze daar ook gewend aan raakt. E verder slaapt ze door lawaai heen, heb net staan stofzuigen in de slaapkamer en madam slaapt gewoon door. Maar ja, īs avonds voordat wij gaan slapen staat de tv aan en zij ligt bij ons op de kamer.....
HIer nog geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om een tweede te willen.....de bevalling en vooral de inwendige onderzoeken zijn me zo tegengevallen....bah! Maar wellicht dat ik bij de nacontrole ga vragen hoe het zit bij een 2e...wil dan eigenlijk weer een ruggenprik ivm pijn en inwendige onderzoeken (wegens persoonlijke redenen kan ik jullie niet vertellen waarom de inwendige onderzoeken bij mij zo lastig zijn.....iedereen kan meelezen). Ben ook wel een beetje angstig om weer sex te hebben zeg maar....het voelt nog zo gek daaronder, nog wat gevoelig....Hebben jullie dat ook? Of zijn jullie alweer volop bezig?
Gr Shandrani

enjoy
2 September 2010, 15:25
Ik ben 29 jaar.
Onze kleine meid slaapt overdag ook veel in haar ledikantje op haar kamertje en meestal 2 slaapjes op een dag in haar hangmatje die in de box hangt beneden.
Moet haar nog veel op haar andere zij leggen, omdat ze in het begin een voorkeurshouding had.

Gisteren zijn we voor de 2e en laatste keer naar de osteopaat geweest. Haar nekwerveltjes zijn nu goed! We merken al veel verschil, want ze ligt nu dus ook graag op haar andere zij. Ook het badje vindt ze nu leuk, ze lachte zelfs voor het eerst vanmorgen in bad! Een ritje in de maxi cosi gaat nu ook goed zonder gekrijs...
Heel erg fijn dus! Nu zitten we alleen nog met haar voeding/krampjes.
Ze drinkt veel te weinig, soms maar 50 cc uit de fles. Nu blijkt dat ze tijdens de voeding teveel lucht meezuigt aan de zijkanten van de speen. Daardoor zit ze vol met lucht en kan er natuurlijk geen eten meer bij. Hierdoor kreeg ze ook veel krampen en bleef ze huilen/scheetjes laten. En ze kwam echt om de 2 uur (ook 's nachts) voor een voeding. Tja, niet zo gek natuurlijk als je maar zo weinig drinkt!
We hebben dan ook al verschillende merken geprobeerd qua flessen en we zijn vandaag na een bezoek aan het consultatiebureau begonnen met de Difrax fles. De speen van deze fles is een stuk kleiner en gaat nu helemaal in haar mondje. Vanmiddag mee begonnen en ze dronk meteen 100 ml! Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt! Ook daarna heeft ze bijna niet gehuild dus ik hoop zo dat we nu de oplossingen hebben en dat we vanaf nu echt kunnen gaan genieten.
Ze slaapt nu 3,5 uur achter elkaar en ze is nog niet wakker, ook dat is voor het eerst.

Krijgen we dan nu eindelijk een beetje rust en regelmaat? Ik hoop 't!

rilja
2 September 2010, 15:38
Hier ook de difrax, alleen drinkt Karen in het begin veel te gulzig waardoor ze dus veel lucht in de buik krijgt. We moeten haar dan ook een keer of 3 tussendoor laten boeren, zodat ze de fles leeg drinkt en niet alles weer uitspuugt.

struffle
2 September 2010, 15:47
leuk om te lezen hoe het bbij iedereen weer net even anders gaat.
Wij wennen d'r ook aan om door geluid heen te slapen. Haar deur staat open en we stofzuigen ook gewoon als ze slaapt, doen de was, de droger en ventilator staan te loeien en dat vindt ze allemaal geen probleem.

Vervelend he die nachten soms dat je zo aan het sjouwen bent... zeker als je zelf doodop bent, dan wordt je het toch echt een keertje zat of je zit mee te huilen!

Net even een tukkie gedaan, bijna vaste prik smiddags, ben dan zo moe! Misschien ook door mn ijzertekort ofzo, maar voel me vaak echt doodmoe en een beetje lusteloos. Hoop dat ik de energie binnenkort wel weer terugkrijg.

Heb trouwens maandag mn eerste rijles, oehh spannend :D

Sweetangel
2 September 2010, 16:02
De wielen gaan er heel makkelijk af:-D Papa Niels is 24 en ik ben 26:-)
Yvana vind het badje heerlijk. Ook hebben we haar afgelopen weekend meegenomen onder de douche, vond ze ook heerlijk. Ze lag lekker te slapen.

Sweetangel
2 September 2010, 16:03
@ struffle, hoe ging je rijles?

Sweetangel
2 September 2010, 16:04
Ohja en Yvana heeft vandaag haar eerste prikjes gehad... Huilen huilen en nog eens huilen. Arm ding.... Vandaag hebben we ook weer videointeractie gehad. Dat is zo leuk. We worden dan gefilmd bij bijv. een badmoment en gaan later de video terug kijken en dan benoemen ze ons hoe Yvana met ons aan het communiceren is. Het is zo leerzaam en je leert haar zo heel goed kennen:-)

Wopper
2 September 2010, 16:17
Is ook een optie natuurlijk, haar deur open laten. Probleem hier is dat we twee katten hebben en we de katten nooit alleen met haar laten ivm de kans dat ze bij haar gaan liggen (lekker warm natuurlijk). Idd leuk om te lezen dat iedereen er anders mee om gaat, maar de basis is toch eigenlijk wel hetzelfde geloof ik :-)

Oei, heb zin in vanavond! Een paar collega's komen op kraambezoek!! Heb het hele huis alweer aan kant (werd weer tijd voor de poetsdoek.. wat een stof in anderhalve week zeg :-( ) en mijn mannetje is nu lekker aan het koken...

Hoe doen jullie dat met het werk dames? Ik wilde vier dagen blijven werken maar zal binnenkort toch langs gaan om minimaal ťťn middag per week verlof op te nemen... daarna wil ik kijken of ik die ochtend er ook nog bij wil... Moet er niet aan denken om haar vier dagen per week te missen.. heb nu al het gevoel dat ik sommige dingen mis en ze elke dag veranderd! En dat terwijl ik nog thuis ben :lol:

enjoy
2 September 2010, 16:40
Ik ga straks 2 dagen werken in de week. Moet er nu nog ff niet aan denken! :-D
De weken vliegen voorbij!

Hier slaapt ChloŽ ook overal doorheen. Stofzuigen etc... alles kun je gewoon blijven doen, is dan niet wakker te krijgen.

Wopper
2 September 2010, 16:57
Handig is dat he, met het stofzuigen! Slaapt ze hier ook doorheen! Hopen dat het zo blijft :lol:

struffle
2 September 2010, 17:39
@ struffle, hoe ging je rijles?

die heb ik pas aanstaande maandag ;)

hoe zit dat bij jullie trouwens, want ik mag 6 weken niet stofzuigen, tillen etc ivm de bevalling en fundus expressie, is dat tegen jullie ook gezegd? Gelukkig deed mn mannetje dat altijd al dus is niet zo'n probleem. Ook kookt hij nu dagelijks tot hij weer aan t werk moet (maandag). Lekker luxe hoor!

Wopper, ongelooflijk he hoeveel meer was je ineens kan hebben met een extra persoontje in huis!! Hij draait nu echt dagelijks, normaal gesproken eens in de 3, 4 dagen!!

enneeh ik weet niet meer wie dat vroeg, maar... seks!?? ik moet er nog even niet aan denken!!

MeLu
2 September 2010, 19:24
@ Enjoy; wat fijn dat alles weer goed zit met haar werveltjes!
@ Shandrani; Ik ben ook vrij angstig wat sex betreft hoor, maar ook wel nieuwsgierig hoe het zal zijn. Het is dus ook nog niet gebeurd. Ik wil zowieso de 6 weken afwachten. Mn knip is bijna helemaal genezen.
@ Struffle; Ik ben ook nog zo moe en energieloos.. Zie ook wit. Als ik uitslaap doe ik vaak voor of na het avond eten ook nog een slaapje op de bank. En anders gewoon smiddags even.

Ik vloei nu eindelijk bijna niet meer. Af en toe nog wat roze.. Hoe is dit bij jullie?

Ik heb voor Danley de Difrax S fles en van Philips avent die flesjes (Horen bij mn kolf).
Danley was vndg een btje mopperig, alleen maar huilen en honger hebben. Ook veel gepoept (denk dat dat hm dwars zat). Hij had ook amper geslapen. Nu ligt hij eindelijk lkkr te slapen. Rust!

Zelf ben ik niet zo lkkr.. Krijg steeds buikpijn aanvallen en moet dan echt rennen naar de wc.. De rest zal ik besparen gehe! En mn borsten+tepels doen pijn. Net alsof ik koorts heb, btje een zere huid.. Straks krijg ik weer iets van een borstontsteking, dat wil ik niet nog een keer hoor!

MeLu
2 September 2010, 19:25
Ooh ja Struffle, ik heb ook geen rijbewijs en ga hier ook gauw mee beginnen :D!

Joya
2 September 2010, 19:57
Heey meiden

Ik heb alles bijgelezen maar ben de helft vergeten :oops:
Net visite gehad nadat ik gelezen had haha..

Wij laten Julian eigenlijk alleen in zijn bedje slapen.. De box is zijn speelplek en dat willen we hem ook echt zo aanleren.. 's avonds vanaf een uur of 7 tot een uur of 10 wil hij alleen bij ons zijn.. Als we hem dan in zijn bedje leggen dan gaat hij huilen en als we hem oppakken en op schoot nemen dan is ie stil en gaat hij slapen.. Knuffeltijd voor mama dus ;) Hij ligt nu ook lekker tegen me aan te slapen.. Heerlijk!!

Ik heb de afgelopen dagen niet veel bloed meer verloren maar vandaag opeens heel veel stolsels.. En ook best wat bloed.. Heb ook last van krampen die toch een beetje voelen als hele lichte weeŽn.. Niet zo lekker dus.. Ook kan ik bijna niet op de wc zitten.. Als ik ga zitten kan ik me niet ontspannen en doet mijn hele onderkant zeer zeg maar.. Ook niet fijn want ik moet eigenlijk al de hele dag voor de grote boodschap en dat gaat dus ook niet.. Zijn er meer dames die daar last van hebben of iemand die tips heeft wat ik eraan kan doen??

Beebie_Wish
2 September 2010, 20:19
* breekt even in *

Mama2be, wat een mooie datum is jullie mooie vent geboren 24 augustus dat is ook mijn B-day :D . En meiss ik heb ook veel last gehad van mijn ontlasting maar meer omdat ik in het begin het heel eng vond maar op een gegeven moment toen de vk over lactatie spul begon moest ik ineens heel nodig en kwam het er wel uit alleen deed verrekte pijn en eigenlijk nu nog steeds ik had/heb hele erge last van harde ontlasting wat helemaal pijnlijk is heb er nu spul voor dat het dunner word zeg maar en het werkt redelijk als ik keer vergeet is het meteen ook weer hard en weer pijnlijk.

* breekt weer uit *

Wopper
2 September 2010, 20:31
@ Struffle: er is tegen mij wel gezegd dat ik niet zwaar moest tillen en geen gekke dingen moest doen, zoals bijvoorbeeld het babybadje weer leeggooien. Maar ik ben wel gewoon aan het stofzuigen en alles hoor! Nu was er voor mij geen sprake van fundus expressie.. misschien dat je dan nog extra voorzichtig moet zijn?

@ mama2b: als 'het' zitten bij mij niet wil lukken dan ga ik een beetje overeind (zeg maar staan) en dat scheelt een heel stuk... gaat net iets makkelijker!

Wat je bloedverlies betreft: heb je misschien wat meer dingen gedaan waardoor je meer last van stolsels kunt hebben? De vk zei nml tegen mij dat het bloedverlies en eventuele stoles erger zouden kunnen worden als ik weer meer in het huishouden ging doen. Heb er zelf geen last van gehad... Maar misschien dat het bij jou door meer inspanning komt?

sunshine81
2 September 2010, 20:32
Robin had ook geen goede dag vandaag, alleen maar huilen en vanaf 8.00 niet meer geslapen. Heb vanmiddag lekker mee zitten huilen. Zullen de hormoonen en de vermoeidheid wel zijn. Gelukkig is mijn man meteen naar huis gekomen toen hij merkte dat het niet zo goed met me ging. Heb daardoor nog even 2 uurtjes kunnen slapen. De lieverd.

Robin wil echt overdag niet op zijn bedje slapen, heb het een paar keer geprobeerd vandaag, maar zodra ik beneden was ging hij kard huilen. Hij ligt nu maar weer in de box te slapen. Het is niet anders. Ik blijf het wel proberen. Hij is ook verkouden, misschien dat hij daardoor zo huilerig is.

Ik ga straks 35 uur werken, verspreid over 3,5 dag.

MeLu
2 September 2010, 20:59
Mama2b; Poepen voelt bij mij nog steeds vreemd. Het is net of ik het gevoel nog niet helemaal heb. Mn 1e drol rolde er bijna vanzelf uit in het ziekenhuis dat voelde ik gewoon niet. Ik was net optijd bij de wc. (srry voor de schaamteloze details).

Als ik druk was geweest had ik idd ook wat meer stolsels. Ik kon van binnen ook mn placenta wond voelen. Het was net of iemand met een draadje aan mijn buik aan het trekken was. Zou niet weten hoe ik het anders om zou moeten schrijven.

Ik ga 24uur werken, 3 dagen.

Ik voel me weer beroerd zeg. Net als voor dat mn borstontsteking begon :( Alleen heb ik nog niet een specifieke zere plek op 1 van mn borsten.. Misschien een griepje.. Hoop het niet. Had net ook een emo bui. Danley begon zo zielig te huilen dus ik pakte hm en knuffelde hm. Toen moest ik ook ff huilen omdat ik me zo ellendig voel. Toen hebben we samen even gehuild :P

Nou, genoeg gezeik haha :P! Ik ga nog even tv kijken en slapen, hopelijk morgen een betere dag. Anders moet ik weer alle visite af bellen :(.

Liefs MeL

riannetje
2 September 2010, 21:46
Mama2b; Poepen voelt bij mij nog steeds vreemd. Het is net of ik het gevoel nog niet helemaal heb. Mn 1e drol rolde er bijna vanzelf uit in het ziekenhuis dat voelde ik gewoon niet. Ik was net optijd bij de wc. (srry voor de schaamteloze details).

Als ik druk was geweest had ik idd ook wat meer stolsels. Ik kon van binnen ook mn placenta wond voelen. Het was net of iemand met een draadje aan mijn buik aan het trekken was. Zou niet weten hoe ik het anders om zou moeten schrijven.

Ik ga 24uur werken, 3 dagen.

Ik voel me weer beroerd zeg. Net als voor dat mn borstontsteking begon :( Alleen heb ik nog niet een specifieke zere plek op 1 van mn borsten.. Misschien een griepje.. Hoop het niet. Had net ook een emo bui. Danley begon zo zielig te huilen dus ik pakte hm en knuffelde hm. Toen moest ik ook ff huilen omdat ik me zo ellendig voel. Toen hebben we samen even gehuild :P

Nou, genoeg gezeik haha :P! Ik ga nog even tv kijken en slapen, hopelijk morgen een betere dag. Anders moet ik weer alle visite af bellen :(.

Liefs MeL
Vind het normaal hoor wat je beschrijft, ik denk dat meerdere vrouwen hun drol niet voelden…
Ik kon ook niet gewoon poepen en nu is mijn stoelgang nog steeds in de war. Heb nu ook medicijnen er voor. Wel balen want voor dat ik zwanger was kon ik wel gewoon poepen zeg maar…

struffle
2 September 2010, 21:59
melu wat je omschrijft dat je het gevoel niet helemaal hebt met poepen herken ik helemaal!
Mama2be ik gebruik roosvicee laxo om mn ontlasting wat zachter te maken, ook ter compensatie van mn ijzertabletten, want daar wordt je poep keihard van. Misschien werkt het bij jou ook goed?
Ik heb juist soms dat ik moet plassen maar het niet lukt, ook erg vervelend... herkennen jullie dit ook?

Hier slaapt de kleine vanavond juist wel een keertje goed, ben nu wel benieuwd of ze vannacht ook goed door zal slapen, ze is niet zo lang wakker geweest vandaag... Ook wel even fijn hoor, heb je je handen een beetje vrij, kan je wat meer doen voor jezelf.

Zo ik heb net een glaasje prosecco op, mn eerste glaasje alcohol sinds minstens een jaar zonder!! Voel me meteen licht in mn hoofd haha, niks meer gewend! Wel heerlijk hoor, om weer een wijntje te kunnen drinken! Had ik erg gemist tijdens mn zwangerschap.

wopper, mn vk zei dat fundus expressie een enorme belasting geeft op je bekkenbodem en je met stofzuigen die spieren juist erg veel gebruikt, dus daarom mag ik dat niet doen (he vervelend zeg!)

Oh ik ga trouwens beginnen met 2 dagen per week werken, na een halfjaar wil ik 3 dagen gaan werken en daar blijft het dan ook bij. Daarnaast wil ik me voornamelijk bezighouden met fotografie, ik ga de 17e een cursus starten met mn vader, heb er zin in!

enjoy
2 September 2010, 22:05
Bij mij ging de ontlasting eigenlijk al meteen weer goed. Ben er ff rustig voor gaan zitten zeg maar....:-D en toen ging het meteen goed, deed ook geen pijn dus je moet er even de tijd voor nemen en denken dat het net als anders zal gaan en dat was ook zo!
Je kunt ook een klysma (mykrolax) kopen, die breng je in en dat maakt de ontlasting zacht waardoor je het makkelijker kwijt kan.

@Melu, vervelend dat je je ff zo rot voelt, neem goed je rust!

Wat een dag zeg! Hier een heel tevreden meisje voor het eerst sinds de geboorte! Tot nu toe is ze nog steeds rustig geweest. Je weet niet wat we meemaken! Geen gegil, gehuil of gekrijs...Ik hoop dat het door gaat zetten en dat ik eindelijk een beetje rust krijg. Zat er van de week echt ff helemaal doorheen :cry:. Heb flink zitten janken in m'n eentje... :(. Ben echt kapot. Je kunt gewoon niet bijtanken als je kleintje dag en nacht huilt. Heb haar gewoon 2 middagen bij oma gedropt om zelf even te kunnen slapen. Ik hoop dat dat nu niet meer nodig is.

Truste allemaal!

Joya
2 September 2010, 22:42
Het probleem is niet dat ik harde ontlasting heb maar dat ik gewoon niet op de wc kan zitten.. Als ik ga zitten gaat mijn onderkant voor en achter pijn doen.. Dan moet ik zsm weer opstaan dus ik kan niet ontspannen..

Ons mannetje is zo verdrietig:( hij is alleen maar aan het huilen al een paar uur.. Net sliep hij eindelijk en hadden we hem in zijn bedje gelegd (hij lag eventjes bij mij in bed) en toen begon hij weet te huilen.. Maar weer bij mij in bed gelegd en duurde weer even maar nu is hij weer stil.. Laat hem nu dus lekker liggen tot de fles van 12 uur en hopelijk wil hij dan wel in zijn eigen bed slapen..
Jeetje wat voelde ik me machteloos net toen hij zo aan het huilen was zeg..

Wopper
3 September 2010, 11:21
He Mel, bah... weer last dus.. had ook al even op je hyves gereageerd... maar hoop echt voor je dat het snel weer over is en het allemaal meevalt!

Wat ontlasting betreft: ik voel dus ook niet goed dat ik weer moet! Krijg soms wat last van buikpijn en dan denk ik: oh ja, tijd om weer te gaan! Heb hetzelfde met plassen. Ook dat voel ik nog niet helemaal!

@ mama2b: dat is ook precies het gevoel wat ik heb... als ik te lang zit moet ik gaan staan om het weer tot rust te laten komen zeg maar. Het is net alsof het allemaal anders uit elkaar getrokken wordt of alsof er een fikse kou op staat of zo. Moeilijk uit te leggen. Op internet las ik dat het perineum nog enkele weken pijn kan doen, dus ik denk zelf dat ik dat gewoon voel.

Heb nog geen alcohol gedronken haha :lol: maar wel eergisteren een broodje met filet americain gegeten. Dat voelde best gek.. alsof ik iets deed wat net mocht of zo haha. Zo zit dat dus toch nog in mijn systeem!

Hier vannacht voor het eerst een gebroken nachtje! Het begon weer zo lekker want om tien uur, na de voeding, viel ze als een blok in slaap. Om 01.00 kwam ze weer en daarna sliep ze weer netjes in. Tot het 04.30 was. Ik heb haar gevoed maar daarna bleef ze jengelen en wilde ze maar net in slaap vallen. Heb uiteindelijk tot 05.30 met haar gezeten... Ik denk eerlijk gezegd dat ze last heeft van haar darmpjes en volgens mij komt het door de vitamine k en d druppen. Heb even gegoogled en het blijkt dat er meer kleintjes last van hebben. Laatst ben ik nml ťťn keer vergeten de druppen te geven en die dag en nacht was ze rustiger! En vanochtend gaf ik ze weer en sindsdien is ze ook nog wat jengelig... Mijn man gaat zo naar de winkel, dus die gaat meteen maar even drupjes op waterbasis halen (we hebben ze nu op oliebasis). Misschien dat dat scheelt.

Vind het wel verschrikkelijk voor de meiden wiens kleintjes altijd zo ontzettend overstuur zijn (geweest)... jee... die van ons is nu voor het eerst wat jengelig (dus nog niet eens echt huilen) en dat vind ik al verschrikkelijk!!! Gelukkig slaapt ze nu weer lekker...!

struffle
3 September 2010, 12:06
wopper prijs je maar gelukkig, meia kan echt hartverscheurend huilen en dan weten we echt niet hoe we haar stil moeten krijgen, alles is gecontroleerd, ze heeft net gegeten, ze wordt geknuffeld, gewiegd, ze heeft schone broek en kleren, een kruikje in haar bed... niets lijkt soms te helpen! Net ook weer even zelf gehuild, wordt er zo onzeker van, ben dan zo bang dat ik het fout doe als moeder en dat ze ongelukkig is, en dat is wel het laatste dat ik wil!!
vannacht ook weer een paar uur met haar in de weer geweest en nu ligt ze eindelijk weer te slapen na vanaf half 10 weer bezig te zijn geweest, pfff!!

melu dat klinkt idd niet best, hoop niet dat je weer borstontsteking krijgt, dat is zo naar! Veel beterschap en zorg goed voor jezelf!!

sunshine81
3 September 2010, 12:30
Struffle, ik heb van de week ook een potje zitten janken hoor. Zat er even helemaal doorheen. Geeft niks.

Robin is verkouden, hij niest echt als een gek en schrikt er elke keer wakker van. Hij vindt eindelijk zijn speen lekker. Ben ik erg blij om aangezien hij daar rustig van wordt. Hij slaat hem er wel elke keer uit met zijn gespartel. Dan zet hij het toch op een gillen...

Vannacht een goede nacht gehad. Mag ook wel na een dag en nacht te hebben gehuild. Dat kind zal wel total loss geweest zijn. Dat was ik tenminste wel. Maar als ik het zo lees kan het altijd erger. Gelukkig heedt hij dit maar af en toe en niet dagelijks.

MeLu
3 September 2010, 12:32
Heb de nacht overleefd :P

Ik had 38,5 koorts vannacht. Nu gaat dat wel weer. Ik denk niet dat het weer een borstontsteking is.. Meer een buikgriepje ofzo, of ik heb iets verkeerds gegeten. Zou alleen niet weten wat.. Mn darmen leven echt hun eigen leven.. Srry voor de details, maar ik plas letterlijk uit mn kont. Iemand misschien tips hier tegen haha?

Danley heeft gister van 21:30 tot 4:00 geslapen. Best lang dacht ik zo! Danley heeft gelukkig een zacht huiltje. Hij krijst niet :)

struffle
3 September 2010, 12:56
melu bananen? die zorgen voor verstopping, dus kan misschien helpen tegen diarree?? geen idee hoor...

sunshine, het is fijn om te lezen dat anderen ook van die momenten kennen! soms voel ik me zo eenzaam, denk ik echt dat ik de enige ben die me zo voelt en dat het niet 'mag' ofzo...

Hedwig88
3 September 2010, 13:24
Haaaaay ladies,

Ik kom me ook maar in het augustus mama topic melden :D
Hoe is het met iedereen en met de kleine spruitjes?
Onze Jasmijn doet het heel erg goed :D Wel draait ze de dag en nacht nog steeds om.
Overdag wil ze slapen slapen slapen en snachts wil ze gezellig doen haha
het valt me nog wel zwaar om snachts 2 voedingen te geven. maar goed hopelijk slaat ze er snel 1 over.

En het janken komt me bekend voor ! vooral savonds willen de kranen hier nog wel eens stromen.
Maar goed we komen er wel meiden.
Wat je aan diaree moet doen geen idee... bananen of norit tabletten....

Suus85
3 September 2010, 14:49
Yinthe is ook snotverkouden! Ze ademt soms ook zo zwaar, arm ding!!
Gelukkig slaapt ze nu wel weer beter. Ze kon slecht in slaap komen door die verstopte neus, door mond ademen moeilijk natuurlijk.
Gaat vandaag ook alweer stukken beter gelukkig.
Doorgesneden ui onder het bed doet toch wonderen ;) (stinken joh, hahahaha).

MeLu
3 September 2010, 15:10
Nou vriendlief heeft entosorbine/n voor me gehaald. Hopelijk voel ik me straks wat beter!

Ja van dat ui heb ik ook wellis gehoord! Of zoutoplossing in het neusje doen.

huisvrouw42
3 September 2010, 17:42
hallo dames..

wat wordt hier weer veel gekletst!! ik heb er helemaal geen tijd meer voor! haha!

gister het laatste daagje kraamzorg gehad en moet nu alles zelf dus weer doen! gaat verder goed met ons, nog wel een beetje beurse onderkant, beetje irritant, maar ja, hoop dat de hechtingen snel oplossen!

@melu, hoop dat je je alweer wat beter voelt!
@mama2be, dat had ik ook, van die zere onderkant! kon echt lastig zitten zo op de pot.. maar was gelukkig na een paar dagen over en kan nu gewoon naar de wc.. ene keer makkelijker dan de andere keer door harde ontlasting, maar goed..

Met Bjorn gaat het wel goed! hij huilt niet zoveel, maar als hij dan huilt en hij houdt niet op vindt ik het nog wel lastig wat ik moet doen hoor.. meestal wil hij dan gewoon lekker bij je liggen, en dat is natuurlijk helemaal niet erg!!! maar vandaag spuugt hij een beetje veel, en ook meestal echt een soort slijm! geen melk wat eruit komt, maar gelig slijm! hij lijkt verder nergens last van te hebben, hij gooit het eruit en gaat weer vrolijk verder, weet ook niet hoe het komt of wat het is... ff aankijken hoe het vant weekend gaat, anders bel ik de kraamzorg ff hoe of wat.. misschien kunnen ze wat erover zeggen!

hij slaapt snachts nu al de laatste nachten goed door.. om 1 uur zn laatste fles en dan komt hij tussen 4 en 6 weer voor zn volgende fles! en tussendoor gewoon lekker slapen.. hij slaapt nu overdag in de box, in zn kinderwagenbak, en snachts in zn ledikantje,.. ga alleen overdag ook nog na 1 of 2 voedingen m naar zn ledikant doen, dan went hij vast aan een middag slaapje in zn eigen bed..

ben zelf wel heel erg moe.. doe de nachtvoedingen allemaal zelf omdat manlief gewoon nog werkt de komende 2 weken, en daarna is hij pas 2 weken vrij.. laat ik hem lekker slapen... maar overdag slapen komt er ook niet echt van, komt altijd wel weer wat tussen.. maar ga nu ff wat meer aan mezelf denken en toch echt weer een middagslaapje houden samen met Bjorn!

nou, dat was weer een heel verhaal! het is een beetje veel om bij te lezen wat er de afgelopen dagen allemaal is gezegd, dus ga proberen het vanaf nu weer een beetje bij te houden!

liefs

enjoy
3 September 2010, 20:08
Hey meiden!
Waar is onze augustus Hyves gebleven?? :confused:

Shiley
3 September 2010, 20:11
melu, witbrood eten stopt ook op.

enjoy
3 September 2010, 20:26
Heel raar, ik klik hem aan via de link in ons zwanger forum van augustus dan kom ik er wel op, maar bij m'n Hyves icoontjes staat ie niet meer bij?? Hebben jullie dat ook?

struffle
3 September 2010, 20:44
enjoy zou je die link nog eens willen neerzetten, ik wil mezelf ook graag aanmelden :)

shandrani
3 September 2010, 21:00
bij mij precies hetzelfde enjoy, snap er ook niets van....

enjoy
3 September 2010, 21:12
Weird! Hier komt de link nog een keer!
http://augustuskindjesforum.hyves.nl...Y6JHEXVGO4GOOC (http://augustuskindjesforum.hyves.nl...Y6JHEXVGO4GOOC)

enjoy
3 September 2010, 21:15
Dat doe ie dus niet... in ons andere forum staat de link op pagina 49. Als ik die aanklik kom ik wel op de Hyves pagina.

MeLu
3 September 2010, 21:23
Als ik op hyves inlog en typ in de zoek balk augustus, dan komt hij tevoorschijn.. Zal kijken of de link het doet.

http://augustuskindjesforum.hyves.nl/

MeLu
3 September 2010, 21:24
Bij mij doet die link het hierboven.

MeLu
3 September 2010, 21:25
Ben trouwens super benieuwd hoe het met Sasje gaat!!

shandrani
4 September 2010, 10:11
Hoi meiden
Ik ben vannacht me rot geschrokken...de kleine meid hier had om 21.30 haar fles en heeft het gepresteerd om tot 0.00 wakker te blijven en om vervolgens wakker te worden om 5.30 voor de fles. Huh!!! Ik schrok om 4.30 wakker en dacht....wat moet ik nu? Door laten slapen of wakker maken voor de fles???? Er zat nu 8 uur tussen deze twee voedingen....Heb echt een uur lang bovenop haar neus zitten kijken en zitten twijfelen totdat ze uiteindelijk zelf wakker werd....heeft iemand dit ook al gehad? Geen idee of ze al zolang mag doorslapen?????? Enne Melu....Sas is bevallen....staat op augustus uitgerekend......
Gr Shandrani

Wopper
4 September 2010, 10:55
@ Struffle: Ja het lijkt me echt verschrikkelijk als je op een gegeven moment niet meer weet wat het kan zijn... :-( Dan voel je je vast zo machteloos...

@ Sunshine: wat sneu voor Robin... Hopelijk knapt 'ie zelf weer op!

@ MeLu: toch stiekem blij dat het 'maar' een griepje is zeker ;-) Tsja, ik ken geen remedie tegen diaree... Maar misschien dat bananen helpen?

@ Huisvrouw: leuk je weer even 'te zien' :lol: wat een drukte is dat dan he! Ik had eerst ook geen tijd om echt actief mee te doen op het forum! 1 Berichtje per dag lukte nog net! Kon je wat afscheid nemen van de kraamhulp? Vervelend dat je man nog geen vrij heeft kunnen hebben maar je hebt straks wel lekker twee weekjes vakantie om naar uit te kijken!
Mijn man had ook pas na de kraamweek twee weken vrij en ik vond dat wel lekker... hadden we toch al een beetje ritme waar hij zo in mee kon stromen!

@ Shandrani: hier een beetje hetzelfde! Schrok vanochtend ook wakker en dacht: wakker maken of niet?

We waren gisteren op visite en juist toen presteerde onze kleine meid het om vanaf half 6 om elk uur te komen voor voeding... tot half elf, toen viel ze aan mijn borst in slaap. Ben maar gewoon blijven zitten... was allang blij dat ze sliep :lol: :lol:

Ze heeft rond 01.00 voordat wij gingen slapen een voeding gehad. Daarna schrok ik om 03.30 wakker. Omdat ze al een beetje wakker werd heb ik haar maar weer gevoed. Vervolgens heeft ze doorgeslapen van 04.00 tot 09.30 !! Ook zo'n lang stuk dus!
Persoonlijk probeer ik 's nachts niet op de klok te kijken (ook al doe ik dat soms automatisch :lol: ) De kraamzorg zei hier ook: kijk goed naar hoe je kindje zich gedraagt, de algehele indruk, de poep- en plasluiers en zorg voor minimaal 8 voedingen per dag (borstvoeding). Als dat goed is, dan voelt je kindje zich goed!
Dus daar hou ik me aan!

Heb vannacht wel de hele nacht liggen lekken. Gevolg: twee doornatte t-shirts en een nat bed :lol: Besefte toen ook dat ze gisteren de productie goed op gang heeft geholpen :-) Ook wel logisch, want ze groeit goed en heeft ook steeds meer nodig natuurlijk!

struffle
4 September 2010, 11:20
pff hier weer een afschuwelijke nacht gehad, sorry voor mn uitdrukking, maar ze was gisteren al vanaf half 8 tot half 5 smiddags aan het huilen en niet slapen, en vannacht weer vanaf half 3 feest tot 11 uur net... ze ligt nu ein-de-lijk te slapen!! Dat meisje moet toch doodop zijn?? Haar ouders iig wel, het is gewoon onmogelijk haar te troosten, ze blijft maar huilen. Steeds als ze even stil is begint ze een paar tellen later weer opnieuw... Echt om hopeloos van te worden!
Heb soms echt het idee dat we iets fundamenteels verkeerd doen... ze overstrekt haar nek bijna constant, maak me zorgen of ze niet ook ergens pijn heeft ofzo...
Mn vriend moet maandag weer aan het werk, maar met zulke nachten is het gewoon onmogelijk om goed te presteren overdag.

Sorry voor mn geklaag maar het breekt ons zo enorm op! Ik ben echt wel iemand met veerkracht en blijf ook wel rustig, maar op een gegeven moment zijn ook lichamelijk gezien mn grenzen bijna bereikt en ben ik gewoon bijna uitgeput! Ik hoop zo erg dat er snel verbetering in komt, tot nu toe lijkt het alleen maar erger te worden....

sunshine81
4 September 2010, 11:22
Even een vraagje, hebben jullie kleintjes een speen? Robin wil er heel vaak op sabbelen anders valt hij niet in slaap. Ik vraag me af of di kwaad kan.

sunshine81
4 September 2010, 11:23
struffle, ik snap het meid. Ik heb ook van die momenten dat ik het niet meer zie zitten. Komt ook door de hormonem denk ik

MeLu
4 September 2010, 12:13
Yeah Sasje is bevallen. Wat is de tijd eigenlijk hard gegaan he dames?

Ik voel me nog steeds beroerd :S. Heb geen koorts maar echt verschrikkelijke buikkrampen en ik plas letterlijk uit mn kont. Nu al 2 dagen :|. Mn vriend heeft entosorbine/n bij de apotheek gehaald dat maakte mn ontlasting wel ietsje dikker maar vanochtend was het weer heel waterig. Denk dat ik misschien een infectie in mn darmen heb of iets verkeerds gegeten.. Word er een btje moe van, wanneer voel ik me is goed?

Had net even een emo moment. Ben er zo klaar mee om me zo zwak te voelen. Er is nog geen dag geweest na mn bevalling dat ik me echt 100% goed heb gevoeld. Ik raak er een btje gefrustreerd van. Ik ben zelfs afgevallen. Normaal zou dat niet erg zijn natuurlijk, maar op deze manier wel.. Zit al bijna op mn gewicht voor zwangerschap. Nog een kleine 2 kg.

Dan ook die Bv die nog helemaal goed gaat.. Ik kan het niet bij kolven hoeveel Danley eet. En mn hele tepels gaan naar de kl*te. Ik heb het gevoel dat ik mezelf helemaal leeg zuig.. Mya, we houden vol..

Ook ik zeg sorry voor mn lkkr gedetaileerde klaag bericht.. Pff..

Ik snap je hoor Struffle ;)
En Sunshine; Danley heeft wel een speen maar zuigt er eigenlijk bijna nooit op.

enjoy
4 September 2010, 12:56
@Struffle, helemaal herkenbaar. Hier ook weer de hele ochtend vanaf 7.00 uur tot net 13.00 uur is ze aan het huilen/krijsen geweest. :cry:
Ze heeft enorme kramp, overstrekt zichzelf. Ligt het liefst op haar buikje en slaapt kort en eet niet genoeg. Laat heel veel scheetjes, niet normaal.
Wordt er gek van. Zat net weer een potje te janken, ben helemaal kapot. M'n man moet vandaag werken en heeft haar net even opgehaald en naar m'n schoonmoeder gebracht. Ik moet even bijtanken, ga er bijna zelf aan onderdoor!
Ik ga vandaag andere voeding proberen, hopelijk helpt dat!

@Sunshine, ons kleintje heeft ook een speen. Kan zeker geen kwaad hoor. Ben blij dat ik hem heb, ze heeft enorm veel zuigbehoefte dus dan is ze tenminste even stil.

Ik ga nu slapen meiden, hopelijk voel ik me straks iets minder depri...:(
Kan nog geen moment genieten van m'n kleintje.

struffle
4 September 2010, 13:47
he meiden dat is ook wel even 'fijn' om te horen hoor... niet dat ik het fijn vindt dat jullie er soms ook doorheen zitten, maar iig dat het bij meerderen bekend is!

We gaan nu even met wallen tot op onze knieen richting de loods 5 op zoek naar een boxkleed.

alle meiden dikke knuffel, fijn dat we dit topic hebben om je hart te luchten :) Ik haal er iig wel steun uit.

struffle
4 September 2010, 17:17
pfffffffffffff zit weer met een huilend kind... ze heeft vandaag misschien 3 uurtjes geslapen, is toch niet normaal!! Niks kan haar troosten, ga morgen het cb bellen, misschien moet ze ook wel langs een osteopaat ofzo, ik ben echt ten einde raad!

Beebie_Wish
4 September 2010, 17:21
@ struffle, dat gaat allemaal wel weer over ons mannetje heeft dat in het begin ook wel vaak gehad (geef je bv of fv)? En misschien heeft ze ook wel last van krampjes leg haar op haar buik en dan op jou schoot vinden ze meestal erg fijn en lekker.

Succes

Hedwig88
4 September 2010, 19:34
hello ladies!

Wat een verhalen en ik denken dat wij het zwaar hadden... ons meisje komt 24 uur per dag om de 3 uur voor de fles... ook snachts door slapen kan ze echt niet!
Maar huilen doet ze sporadisch.... af en toe heeft ze een dag dat ze 3 uurtjes ofzo niet te troosten is en verder huilt ze max uur per dag!
Gisteravond was ze ontroostbaar van half 9 tot elf en daar werd ik al gek van! dus respect voor jullie meiden!!!
Hopelijk gaat het snel beter... En hopelijk gaat jasmijn snel wat langer slapen snachts :D
Ik heb nog wel steeds wat last van kraam tranen!

Beebie_Wish
4 September 2010, 20:16
@ Voor degenen die het wat minder hebben sīnachts wij hebben dit ook gehad en even later hebben wij gewoon ons mannetje lekker bij ons in bed genomen en op die manier kregen wij maar ook ons mannetje veel meer rust, tot een maand geleden nu slaapt ons mannetje heerlijk op zijn eigen kamer en gaat dat nog veel beterder.

MeLu
4 September 2010, 21:23
Ja dat heb ik ook wel eens gedaan als Danley ontroostbaar was. Vaak sliep hij dan op mn borst en dan viel k zelf ook lkkr in slaap.

Suus85
5 September 2010, 08:49
Jeetje wat een verhalen hier, gebroken nachten, huilende baby's. Sterkte voor jullie!!!
Hoop dat daar snel een einde aan komt, ff lekker uitrusten voor de ouders is noodzaak nummer 1 op een gegeven moment ;)

Hier huilt ze ook wel 'eens'. Gisteravond vrij lang (2 uur non stop?). Dat vind ik dan al lang........ *bloos*
Ze is dan ook niet te troosten. Ze heeft dan wel overduidelijk krampjes, krijgt het na de voeding en als ik haar masseer lijkt het te beteren. (uiteindelijk dan). Ze trekt de beentjes ook op, strekt ze weer, vuistjes, rood hoofd. Alles wijst op krampjes dus ik ga er van uit.

Ik heb hier meer problemen met het terugkomen van de voeding na het eten. Een reflux denk ik nog niet aan.
Het komt niet 'laat' terug. Wellicht de verborgen variant maar erg extreem zuur is het volgens mij niet. Meestal direct na het drinken. En als ik haar dan te snel terug in haar wiegje leg, als ik dan vervolgens boven kom om te kijken of ze lekker slaapt ligt er een flinke 'bups' op de grond of in het bedje.
Bij een boertje laten komt er bijna altijd een mondje terug maar dat is niet zo erg. Gister 2x het bedje moeten verschonen (niet te spreken van de kleertjes......). Nu probeer ik haar na een voeding echt ruim 45min. rechtop te houden en niet ergens neer te leggen. Zo ook deze ochtend, da's soms ook vermoeiend hoor haha. Alles zit er nu nog in!!!! Ze ligt nu ook 'half rechtop' in de maxi cosi, straks maar naar bedje toe. Ben benieuwd.

Straks naar opa en oma op visite :D

liefje2
5 September 2010, 11:26
hey meiden

meld me even hier....eindelijk....Ik heb niet alles gelezen, maar wel grote delen.
Zeg dat er nogal wat te doen is om bv. Ik vind het ieder zijn eigen keus. Als je bv geeft prima, maar als je de fles wil geven ook prima. Je moet er zelf achter staan en dan is het goed. Fles is net zo goed hoor en de kids worden er ook gewoon groot mee......Ik heb zelf altijd gezegd als bv gaat dan gaat het en anders ga ik over op de fles...
Nu gaat het steeds beter. Hij is vandaag wel elk uur wakker....pfff maar leg hem niet elk uur aan. Het gaat nu goed met mijn borsten hij kan ze aardig leegdrinken en dus niet veel last meer van stuwing....pfff gelukkig. Maar heb soms het idee dat hij veel te snel drinkt en daardoor weer wat eerder komt. Spuugt gelukkig zelden tot nooit. In de nachten slaapt hij wel gewoon 3,5 tot 4 uur dus dat is wel lekker. En de ene keer drinkt hij 2 kanten en de andere keer maar 1 kant. 's nachts maar 1 kant dus dat is wel lekker kan ik ook weer snel gaan slapen.
In de avond altijd onwijs last van krampjes. Ik geef alleen bij de laatste voeding cinababy (ook voor darmkrampjes) overdag laat ik het achterwege.
Ik heb even een foto op hyves geplaatst van mijn mannetje.....

liefs

sunshine81
5 September 2010, 12:07
Hmm wat een problemen. Ik krijg Robin over dag en s avonds echt niet in zijn bedje. Pas na zijn laaatste voeding valt hij daar in slaap. Misschien dat het te rustig is?? Iemand tips? Ook slaat hij dan vreselijk met zijn armpjes zodat zijn speen er elke keer uit valt. Ben gisteren denk ik wel 30x boven geweest om hem erin te doen.

MeLu
5 September 2010, 12:33
Misschien inbakeren Sunshine ;)

Ik denk dat ik eigenlijk best een makkelijk kind heb als ik jullie zo hoor..
Danley huilt alleen als hij honger heeft of een vieze luier. En aan en uitkleden vind hij niet altijd prettig. Verder is hij redelijk zoet.
Soms is hij wel mopperig, dan heeft hij al gegeten en een schone luier.. Maar als ik hm dan bij me neem is het weer goed. Tot nu toe heeft hij nooit langer als 30 min a een uurtje gehuild denk ik. Hij huilt ook niet hard. Het is een heel aandoenelijk huiltje maar absoluut geen krijser.

Ik heb nog steeds buikkrampen :S. Wel al wat minder,maar ze zijn er nog steeds. Ben er nu wel klaar mee.

Het is heerlijk weer! Ik denk dat ik net als gister lkkr met Danley in de tuin ga zitten. Even wat vitamine op doen :P

sunshine81
5 September 2010, 14:54
Balen melu dat je je nog steeds niet lekker voelt. Hoop dat je snel opkanpt. Inbakeren heeft geen zin, dan wordt hij helemaal hysterisch.

Hij ligt nu trouwens boven te slapen. Heb de radio neergezet en hem op zijn zij gelegd. Ligt nu al 1,5 uur boven te slapen. Misschien dat het toch te stil was daar.

Zijn er meiden die een eigen merk fv gebruiken?

shandrani
5 September 2010, 15:18
Hey meiden
Ik denk dat ik ook een redelijk makkelijk meisje heb....ze heeft nog nooit langer dan 5 minuutjes gehuild....en dat vind ik al moeilijk maar als ik jullie verhalen lees dan denk ik slik.....
Hier is ze īs nachts erg makkelijk met slapen, ben ongeveer een half uurtje bezig en dan ligt ze weer te snurken in de wieg. Komt meestal een keer in de nacht, zo rond half 3 of half 4 en dan weer rond half 7 of half 8. Overdag komt ze stipt om de 3 uur, īs nachts meestal rond de 4 uur. Dat met het speentje herken ik wel...ze maait hier ook regelmatig haar speen eruit....maar als ze tevreden is dan heeft ze hem meestal niet nodig... Vervelend zeg dat Robin niet in zijn eigen bedje wil liggen....goed idee met de radio aan, heb je geen muziekdoosje of muziekmobiel wat je bij zijn bedje heb hangen? Melu, voel jij je al iets beter?
Vraagje aan de meiden die een knip hebben....ben van de week lekker gaan wandelen en heb donderdag en vrijdag een uur gewandeld en nu voel ik mijn litteken heel erg, hebben jullie dat ook? Had er helemaal geen last meer van en nu weer wel....bah!
Gr Shandrani

MeLu
5 September 2010, 15:35
@ Shandrani; Nog steeds zelfde.. Maar heb wel al een tijdje geen krampje meer gehad :)
Mijn knip is nu helemaal dicht. Ik heb dan ook gister pas voor het eerst gekeken hoe het eruit ziet. En ben wel opgelucht, alles is zo goed al weer in de oude staat :D! Weet alleen niet hoe het van binnen is, daar blijf ik nog even uit zeg maar gehe!
Als ik druk ben geweest en vooral veel gestaan en/of gelopen heb dan is alles bij mij ook wat gevoeliger. Soms is het net of mn schaamlippen voelen als een blauwe plek en het litteken jeukt of is idd erg gevoelig.

@ Sunshine; Oh dat is lastig idd, Danley word vaak ook wel rustig van een muziekje. Als ik Danley is zn kamer leg slaapt hij ook met moeite maar 30 min. Denk idd dat het gewoon te stil is.

Joya
5 September 2010, 16:34
yeah iedereen van het augustus topic bevallen!! ik zag dat het uitgerekend in topic al gesloten is.. heerlijk zeg!!
sasje nogmaals gefeliciteerd!! (had via hyves al gedaan maar toch ;) )

Julian heeft gister zijn eerste feestje gehad :D de opa van mijn vriend werd 75 en dat vierde hij in een zaaltje.. Julian heeft de hele avond liggen slapen terwijl de kinderwagen vlak onder de box met keiharde muziek stond.. heerlijk hoe zo'n kleintje daar doorheen kan slapen :D we gingen pas na 12 uur weg.. ik was wel echt helemaal kapot hoor.. daaraan kan ik merken dat ik nog lang niet de oude ben.. thuis lekker de fles gegeven en hij kwam om 5 uur pas weer.. de fles van 8 uur heeft vriendjelief gedaan dus ik heb lekker tot 11 uur uit kunnen slapen :D heeeeeeerlijk haha :D

Julian krijgt wel een speen maar die wil hij meestal niet zo.. mama's pink is veel lekkerder ;) hij is wel hongerig en komt overdag soms al na 2 uur terwijl hij dan 2 uur eerder 100cc gedronken heeft.. 's nachts proberen we de laatste fles meestal tot een uur of 1 uit te stellen.. krijgt hij die om 12 uur dan komt ie vaak om half 4/4 uur en als hij hem later krijgt dan komt ie rond half 5/5 uur soms zelfs half 6 pas.. da's toch wel fijn..

@shandrani ik heb er niet veel last meer van.. heb een knip gehad en ben uitgescheurd (zeg maar gewoon heb van voor tot achter open gelegen ;) ) en heb met lopen enzo de eerste dagen daarna wel flink wat stolsels verloren maar dat kwam door meer beweging en heb soms het gevoel alsof er nog wat voor zit wat eruit moet zeg maar.. alsof er een stolsel doorheen wil om het zo te zeggen (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.. het voelt een beetje dik aan zeg maar dan) maar ik moet ook zeggen dat ik nog niet zo ver kan lopen hoor.. ben echt heel snel kapot van het lopen.. wij wonen boven een winkelcentrum dus meestal lopen we daar ff naartoe en vandaag zijn we naar het park hier tegenover gewandeld.. hebben toch ook wel ruim een uur/anderhalf uur gelopen maar dan kan ik ook de rest van de dag helemaal niks meer.. ik probeer mijn grenzen te verleggen maar zoek soms echt het uiterste op en da's niet altijd handig..

ik heb dus nog steeds dat ik bijna niet naar de wc kan.. ik wordt er helemaal gek van want moet wel steeds voor de grote boodschap maar op het moment dat ik dan zit dan moet ik bijna meteen weer gaan staan.. kan niet ontspannen en alles doet dan zeer.. als ik dan opsta is het ook meteen weer over.. heb liever dat het hard is ofzo dan kan ik tenminste nog wat nemen ertegen.. hier is volgens mij niks aan te doen.. maar vervelend is het wel..

Joya
5 September 2010, 17:25
pff ik wil toch even mijn frustraties kwijt hoor.. ik kan het ff niet laten om het te typen.. sorry zullen de hormonen wel zijn..
ik las hier van alles over het bv topic waar ze allemaal commentaar hadden op ons "augustus meiden".. ik reageer bewust niet daar omdat de discussie gesloten is daar maar ik moet het kwijt.. ik geef bewust geen bv.. heb daar mijn reden voor.. ik heb namelijk (heb dit nooit eerder ergens gemeld maar voel me min of meer verplicht om me te verantwoorden hier) zeer regelmatig veel ontstekingen aan mijn borsten.. aan de huid dan dus geen zgn borstontsteking zoals bijvoorbeeld melu had maar het is wel vervelend en ik vind het onhygiŽnisch als ik mijn zoon daar dan zo dicht met zijn mond bij laat drinken.. dat is 1 van mijn redenen en zeker niet de enigste maar ik vind het heel persoonlijk voor iedere vrouw.. de fv is tegenwoordig net zo goed als bv.. sterker nog bij bv moet je vitamines bij gaan geven en dat is bij fv niet eens nodig.. daarbij komt nog dat ik 2 zussen en 1 broer heb.. mijn broer heeft de minste allergieŽn en nooit bv gehad en mijn ene zus de meeste allergieŽn en het langste bv gehad.. mijn andere zus en ik zitten er tussenin met zowel bv als allergieŽn.. het heeft m.i. daarvoor dus al geen zin om bv te geven.. feit is wel dat het mooi is om te doen.. het is prachtig dat de natuur zo in elkaar zit dat je als vrouw wanneer je een kind krijgt ook de mogelijkheid hebt om je kind vanuit je eigen lichaam te voeden en ik heb dan ook alle respect voor de vrouwen die dat kunnen en doen!! wil hiermee dus helemaal niemand voor het hoofd stoten maar ik wordt er wel erg verdrietig van als wij dan al dames die geen bv geven gewoon voor mijn gevoel belachelijk gemaakt worden en totaal niet serieus genomen worden..
nogmaals ik zet dit bewust niet in dat topic neer omdat die discussie daar al gesloten is maar ik moest dit gewoon even kwijt.. (ik lag in het zkh op het moment dat die discussie er was dus had ook geen kans om mijn mening eerder te geven..)

sunshine81
5 September 2010, 18:01
Robine heeft wel een muziek mobiel, maar dat vindt hij dan weer nix. Nou ja de 1e 5 min en dan is het over.

Sanel
5 September 2010, 18:08
Breek even in.

Mama2b
Je hoeft je echt niet verantwoorden hoor!! Je moet doen waar jij je het lekkerst bij voel en je moet je vooral niet belachelijk voelen!! Je bent en blijft de beste mama voor je eigen kindje en niemand kan je dat afnemen.
Mijn dochter is ook opgegroeid met de fles en mijn volgende beeb gaat ook de fles krijgen!!
Suc6.

Breek weer uit.

Joya
5 September 2010, 18:14
Breek even in.

Mama2b
Je hoeft je echt niet verantwoorden hoor!! Je moet doen waar jij je het lekkerst bij voel en je moet je vooral niet belachelijk voelen!! Je bent en blijft de beste mama voor je eigen kindje en niemand kan je dat afnemen.
Mijn dochter is ook opgegroeid met de fles en mijn volgende beeb gaat ook de fles krijgen!!
Suc6.

Breek weer uit.

dankjewel.. zo'n reactie doet me goed!!

snippie
5 September 2010, 18:16
*breek ook even in*

Ben het helemaal met Sanel eens!!!
Meiden voel je niet schuldig als je fv geeft!
Dat moet ieder voor zich weten en je moet doen waar je zlef het prettigs bij voelt.
Ik wil borstvoeding gaan geven,maar gaat het niet dan houd het gewoon op!
het moet niet ten kosten gaan van jouw en je kind! jullie moeten en BEIDEN bij gebaat zijn!

*breek weer uit*

struffle
5 September 2010, 19:16
snippie en sanel, amen :)

mama2be voel je niet slecht omdat je fv geeft, in mijn ogen is een 'goede moeder' iets heel anders dan iemand die borstvoeding geeft.

wij hebben besloten naar een osteopaat te gaan, het huilen wordt steeds erger en ze is ontroostbaar. Ze raakt helemaal overstuur en heel veel klachten komen overeen met die van andere babys die een osteopaat kan behandelen. Ze slaapt bijna niet en om maar een voorbeeld te geven, ik kreeg pas om 12 uur vanmiddag de kans om even mijn tanden te poetsen. Daarvoor was ik de hele tijd met de kleine bezig, alleen maar om haar proberen te troosten en veiligheid te bieden.
Sinds vannacht en vannochtend gaat ze ook steeds meer spugen, het lijkt of haar hele voeding terugkomt. Dat zorgt er weer voor dat ze sneller komt voor voeding. Nouja, het zijn gewoon een hele hoop kleine dingen die met de dag erger worden. Ze vindt niks fijn, niet in de wandewagen, niet in badje, niet in bed, niet op haar buik, niet op haar rug, niet in de maxi cosi... en ga zo maar door.
Gisteren informatie opgezocht over osteopatie en het is zo herkenbaar voor ons! Ook filmpjes bekeken en het is bijna exact hetzelfde als bij ons kindje. Dus we hopen heeeeeeeeeeel erg dat we snel terecht kunnen en dat het haar zal helpen, want ons meisje is nu gewoonweg doodongelukkig, doodvermoeid en lijkt veel pijn en spanning te hebben. Vind het echt verschrikkelijk voor dat hummeltje...

Ik ben blij voor jullie meiden dat het zo goed gaat met alles en dat jullie kleintjes zo tevreden zijn en weinig huilen. Geloof me, ik ben heel nuchter en kan heel veel hebben, maar dit is wel zo zwaar...

enjoy
5 September 2010, 20:23
Ik snap helemaal wat je meemaakt struffle! Hier precies hetzelfde. Bij onze kleine meid hebben we veel verbetering gezien nadat ze 2x bij de osteopaat is geweest, maar bij haar ligt ook nog aan de voeding en de soort fles die we hadden.
Vandaag hebben we voor het eerst een tevreden meisje! De hele dag niet gehuild en gekrijst. We weten niet wat we meemaken!
Sinds gisteren andere voeding en een andere speen op de fles en nu gaat het goed.
Sinds we bij de osteopaat zijn geweest gaat ze wel graag in de maxicosi en in bad, daarvoor dus ook niet. ChloŽ had verbogen nekwerveltjes door de bevalling.
Ik hoop voor jou dat het ook een verbetering zal geven, want je gaat er bijna zelf aan onder door. Ik had om 12 uur ook m'n ontbijt nog niet eens op dus ik weet wat je bedoeld! Denk goed aan jezelf en 'besteed' haar een paar uurtjes uit. Dan kun je in ieder geval zelf even bijtanken!
x

Rachel
5 September 2010, 21:34
Hallo allemaal!

Nou, EINDELIJK mag ik met jullie mee gaan kletsen. Hoewel ik niet 'officieel' een augustus mama ben, blijf ik toch bij jullie kletsen. Negen maanden lang hebben we elkaar gevolgd, dus daar gaan we nu lekker mee door :)

Goed, hier komt mijn bevallingsverhaal:

Op vrijdag begonnen om 8.00 de weeŽn. Zoals jullie allemaal weten heb ik weken lang last gehad van oefenweeŽn en ik herkende de echte weeŽn absoluut niet direct. Toen ze heftiger werden herkende ik ze wel, maar die 'eerste echte wee' heb ik gemist geloof ik ;)
Maar goed. Om 10.00u heb ik mijn vriend gebeld 'ik geloof dat het menens is...' en hij kwam naar huis.

De hele middag ging prima. De weeŽn waren goed op te vangen en ik heb tussendoor nog van alles gedaan. Rond de middag werd het erger en kwamen de weeŽn sneller op elkaar. Rond etenstijd wilden we de vk bellen. Ze nam niet op (bezig met een andere bevalling) maar we konden haar op laten piepen via het ziekenhuis. Wij dachten 'de weeŽn komen om de 5 min, dus we hebben nog wel even' en hebben dat dus niet gedaan. Uurtje later hebben we haar toch op laten piepen en toen was er net wisseling van de wacht :)
Om 20u kwam de vk even kijken en had ik nog maar 2 centimeter... Omdat ik toch al de hele dag bezig was en vermoeid begon te raken werd besloten om mijn vliezen te breken. Dit kon alles wel eens versnellen. Dus dat deden we...
Een plens vruchtwater (de verloskundige schrok van de hoeveelheid!) kwam er vrij en gelukkig helemaal helder!
De vk kreeg een telefoontje dat er nog een andere bevalling gaande was. Ze vroeg nog aan mij of ik eventueel in het ziekenhuis wilde bevallen, daar kon ze twee bevallingen tegelijk doen. Als ik echt thuis wilde bevallen kon het zijn dat er een vk van een andere praktijk zou komen.
Ik wilde per see thuis bevallen.

De vk ging weg en de hel begon meteen los te barsten. De ene wee naar de andere wee diende zich aan en onder de douche kreeg ik een weeŽnstorm van ruim een half uur die ik absoluut niet op kon vangen. Mijn vriend belde direct de vk weer dat dit toch wel erg snel erg heftig werd en ze kwam direct terug. Ik met veel moeite onder die douche weg en kreeg de ene weeŽn storm na de andere.
Toen ze terug kwam had ik 4 centimeter, maar ik was zo overspoeld door al die weeŽnstormen dat ik compleet de weg kwijt was. Opvangen lukte niet, wegpuffen niet, niets meer. Het was te snel en te onverwachts gegaan.
De vk begon over pijnbestrijding in het ziekenhuis en ik zei direct ja! De vk moest er bijna om lachen. Een uur geleden had ik zů stellig gezegd dat ik graag thuis wilde bevallen, nu niet meer?!
Onderweg naar de auto werd ik weer overspoeld door een weeŽnstorm en heb ik alles bij elkaar gespuugd. De tranen liepen me over de wangen, wat was dat heftig.
In het ziekenhuis werd er eerst een CTG van 30 min gemaakt en ik zou een ruggenprik krijgen.
Na de CTG (die ging volledig langs me heen, weet ik niets meer van) mocht ik naar de anesthesist. Tussen de weeŽn door werd de ruggenprik gezet en ik zou binnen een kwartier NIETS meer voelen. Wat keek ik daar naar uit...
20 min later had ik nog steeds dezelfde pijn en ik was ervan overtuigd dat de ruggenprik niet goed gegaan was. De anesthesist zei van wel en gaf me nog een extra dosis. 20 minuten later... nog niets. Ineens zakte mijn bloeddruk gigantisch, werd de CTG van de kleine slecht en kreeg ik een wee waardoor er 300 dingen tegelijk gebeurden en er 6 man rond mijn bed stond. Mijn bloeddruk daling was een teken dat de ruggenprik goed zat (ik geloofde het nog steeds niet) en de anesthesist wilde we zeker niet meer geven. Onderweg terug naar de verloskamers zei ik tegen de verpleegster: Volgens mij komt hij eraan. Ze zei lachend dat het nog zeker een paar uur zou duren...
3 minuten later was ik in de verloskamers en kreeg ik persdrang. Ik zei mijn vriend: HAAL DE DOKTER!
De verpleegster deed alsnog wat ik vroeg en daar kwam ze... Ze voelde en haar ogen werden 2x zo groot. Volledige ontsluiting. vandaar dat ik ruggenprik niet voelde. De weeŽn waren veel te heftig en waren inmiddels pers weeŽn!

Ondertussen ging vriendlief al bijna onderuit... (ook leuk!) Hij was lijkbleek en moest even gaan zitten.

De verpleegkundige zei: "Ahhhh persen duurt wel een uur hoor bij de eerste!"
Twintig minuten later had ik Niels in mijn armen...

Ik heb wel een knip gekregen, het ging niet alleen voor mij erg snel, maar ook voor Niels waardoor hij in paniek raakte. Een knipje was nodig om hem te bevrijden.

4455 gram en 53 cm...

Apetrots liggen we nu samen op bed. Ik heb erg veel bloed verloren. Mijn vriend was vooral direct na de bevalling erg geschrokken, want er keek niemand naar Niels om die bij mij op de arm lag. Ze waren alleen maar druk met mij. Nu ben ik nog erg slapjes, maar Niels is gezond en daar gaat het om. Hij komt alleen maar als hij honger heeft. Geweldig :) Wat zijn we trots. Een foto staat op mijn hyves (dikkezoensas.hyves.nl)

Liefs Sas

MeLu
5 September 2010, 22:28
Respect Sas dat je zo'n wolk van een zoon er zelfstandig uit heb kunnen persen!!

Mijn vriend heeft meegelzen en moest vooral lachen bij het stukje: "Ondertussen ging vriendlief al bijna onderuit... (ook leuk!) Hij was lijkbleek en moest even gaan zitten" hihi!

Ik zal morgen even verder reageren, ga naar bed, maar zag dat je je verhaal had geplaast :D!

xx

sunshine81
6 September 2010, 08:37
Struffle, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je zo voelen. Ik heb dat al als Robin 1 dag uit zijn doen is.

Heb ontdekt dat Robin liever op zijn zij slaap. Maar ja eigenlijk mag dit niet. Volgens mij zijn er nog een aantla kleintjes die op de zij slapen toch?

Suus85
6 September 2010, 09:08
Ik laat Yinthe wel vaker op haar zij liggen hoor. Zelf gaat ze altijd met haar hoofdje naar rechts.
Overdag leg ik haar op haar linker zij en dus haar hoofdje naar links. Gaat prima!
Ik kijk zo om de 30min, of om het uur. Heb er ook geen angst bij tot nu toe dus voelt voor ons beiden goed. Ze slaapt dan ook prima.

struffle
6 September 2010, 09:23
sunshine ik leg meia ook op haar zij te slapen, ze weigert op haar rug te slapen (slapen uberhaupt is drama) en op haar zij wil het nog wel eens lukken om in te slapen.

enjoy ik kan me nu veel beter in jullie situatie verplaatsen. Ik had eerder nooit echt van een osteopaat gehoord maar hoor van heel veel verschillende kanten hele goede berichten dat het snel verandering kan bieden. Wat fijn dat het nu eindelijk beter gaat met je kleintje, dat scheelt zoveel spanning en tijd voor jullie! Heerlijk hoor.

We waren gister met de wandelwagen naar mn moeder gelopen, maar het was meteen brullen toen we de deur dichttrokken. Heb haar praktisch de hele weg gedragen om haar rustig te krijgen. Eenmaal bij mn ouders gaven zij ook aan dat dit echt niet normaal was, ook hen lukte het niet haar te troosten. Dat deed me wel even goed, de bevestiging dat het niet per se aan ons hoeft te liggen. Gelukkig kunnen we vandaag al terecht bij de osteopaat, ik hoop echt zo erg dat ze kan helpen!
Vannochtend deed meia ineens aan projectielspugen, het vloog echt over mn broek heen, het kwam echt heel hard uit haar mond en neus, ze was helemaal doorweekt, ik schrok me rot!! Heb zo met haar te doen, zoveel narigheid voor dat kleine meisje... Gelukkig ligt ze nu even te slapen, ze was vannacht weer 3 uur lang aan het spoken dus zijn beiden erg moe.

sasje gezellig dat je lekker mee komt kletsen hier :) Ben je al aan je rol als mama gewend? (gaat snel he?)

riannetje
6 September 2010, 09:25
pff ik wil toch even mijn frustraties kwijt hoor.. ik kan het ff niet laten om het te typen.. sorry zullen de hormonen wel zijn..
ik las hier van alles over het bv topic waar ze allemaal commentaar hadden op ons "augustus meiden".. ik reageer bewust niet daar omdat de discussie gesloten is daar maar ik moet het kwijt.. ik geef bewust geen bv.. heb daar mijn reden voor.. ik heb namelijk (heb dit nooit eerder ergens gemeld maar voel me min of meer verplicht om me te verantwoorden hier) zeer regelmatig veel ontstekingen aan mijn borsten.. aan de huid dan dus geen zgn borstontsteking zoals bijvoorbeeld melu had maar het is wel vervelend en ik vind het onhygiŽnisch als ik mijn zoon daar dan zo dicht met zijn mond bij laat drinken.. dat is 1 van mijn redenen en zeker niet de enigste maar ik vind het heel persoonlijk voor iedere vrouw.. de fv is tegenwoordig net zo goed als bv.. sterker nog bij bv moet je vitamines bij gaan geven en dat is bij fv niet eens nodig.. daarbij komt nog dat ik 2 zussen en 1 broer heb.. mijn broer heeft de minste allergieŽn en nooit bv gehad en mijn ene zus de meeste allergieŽn en het langste bv gehad.. mijn andere zus en ik zitten er tussenin met zowel bv als allergieŽn.. het heeft m.i. daarvoor dus al geen zin om bv te geven.. feit is wel dat het mooi is om te doen.. het is prachtig dat de natuur zo in elkaar zit dat je als vrouw wanneer je een kind krijgt ook de mogelijkheid hebt om je kind vanuit je eigen lichaam te voeden en ik heb dan ook alle respect voor de vrouwen die dat kunnen en doen!! wil hiermee dus helemaal niemand voor het hoofd stoten maar ik wordt er wel erg verdrietig van als wij dan al dames die geen bv geven gewoon voor mijn gevoel belachelijk gemaakt worden en totaal niet serieus genomen worden..
nogmaals ik zet dit bewust niet in dat topic neer omdat die discussie daar al gesloten is maar ik moest dit gewoon even kwijt.. (ik lag in het zkh op het moment dat die discussie er was dus had ook geen kans om mijn mening eerder te geven..)

Ik geef ook bewust flesvoeding en ben zelf ook opgegroeid met fv voeding en idd laat je niet gek maken meid, lekker doen wat jij wilt!!

riannetje
6 September 2010, 09:27
Hallo allemaal!

Nou, EINDELIJK mag ik met jullie mee gaan kletsen. Hoewel ik niet 'officieel' een augustus mama ben, blijf ik toch bij jullie kletsen. Negen maanden lang hebben we elkaar gevolgd, dus daar gaan we nu lekker mee door :)

Goed, hier komt mijn bevallingsverhaal:

Op vrijdag begonnen om 8.00 de weeŽn. Zoals jullie allemaal weten heb ik weken lang last gehad van oefenweeŽn en ik herkende de echte weeŽn absoluut niet direct. Toen ze heftiger werden herkende ik ze wel, maar die 'eerste echte wee' heb ik gemist geloof ik ;)
Maar goed. Om 10.00u heb ik mijn vriend gebeld 'ik geloof dat het menens is...' en hij kwam naar huis.

De hele middag ging prima. De weeŽn waren goed op te vangen en ik heb tussendoor nog van alles gedaan. Rond de middag werd het erger en kwamen de weeŽn sneller op elkaar. Rond etenstijd wilden we de vk bellen. Ze nam niet op (bezig met een andere bevalling) maar we konden haar op laten piepen via het ziekenhuis. Wij dachten 'de weeŽn komen om de 5 min, dus we hebben nog wel even' en hebben dat dus niet gedaan. Uurtje later hebben we haar toch op laten piepen en toen was er net wisseling van de wacht :)
Om 20u kwam de vk even kijken en had ik nog maar 2 centimeter... Omdat ik toch al de hele dag bezig was en vermoeid begon te raken werd besloten om mijn vliezen te breken. Dit kon alles wel eens versnellen. Dus dat deden we...
Een plens vruchtwater (de verloskundige schrok van de hoeveelheid!) kwam er vrij en gelukkig helemaal helder!
De vk kreeg een telefoontje dat er nog een andere bevalling gaande was. Ze vroeg nog aan mij of ik eventueel in het ziekenhuis wilde bevallen, daar kon ze twee bevallingen tegelijk doen. Als ik echt thuis wilde bevallen kon het zijn dat er een vk van een andere praktijk zou komen.
Ik wilde per see thuis bevallen.

De vk ging weg en de hel begon meteen los te barsten. De ene wee naar de andere wee diende zich aan en onder de douche kreeg ik een weeŽnstorm van ruim een half uur die ik absoluut niet op kon vangen. Mijn vriend belde direct de vk weer dat dit toch wel erg snel erg heftig werd en ze kwam direct terug. Ik met veel moeite onder die douche weg en kreeg de ene weeŽn storm na de andere.
Toen ze terug kwam had ik 4 centimeter, maar ik was zo overspoeld door al die weeŽnstormen dat ik compleet de weg kwijt was. Opvangen lukte niet, wegpuffen niet, niets meer. Het was te snel en te onverwachts gegaan.
De vk begon over pijnbestrijding in het ziekenhuis en ik zei direct ja! De vk moest er bijna om lachen. Een uur geleden had ik zů stellig gezegd dat ik graag thuis wilde bevallen, nu niet meer?!
Onderweg naar de auto werd ik weer overspoeld door een weeŽnstorm en heb ik alles bij elkaar gespuugd. De tranen liepen me over de wangen, wat was dat heftig.
In het ziekenhuis werd er eerst een CTG van 30 min gemaakt en ik zou een ruggenprik krijgen.
Na de CTG (die ging volledig langs me heen, weet ik niets meer van) mocht ik naar de anesthesist. Tussen de weeŽn door werd de ruggenprik gezet en ik zou binnen een kwartier NIETS meer voelen. Wat keek ik daar naar uit...
20 min later had ik nog steeds dezelfde pijn en ik was ervan overtuigd dat de ruggenprik niet goed gegaan was. De anesthesist zei van wel en gaf me nog een extra dosis. 20 minuten later... nog niets. Ineens zakte mijn bloeddruk gigantisch, werd de CTG van de kleine slecht en kreeg ik een wee waardoor er 300 dingen tegelijk gebeurden en er 6 man rond mijn bed stond. Mijn bloeddruk daling was een teken dat de ruggenprik goed zat (ik geloofde het nog steeds niet) en de anesthesist wilde we zeker niet meer geven. Onderweg terug naar de verloskamers zei ik tegen de verpleegster: Volgens mij komt hij eraan. Ze zei lachend dat het nog zeker een paar uur zou duren...
3 minuten later was ik in de verloskamers en kreeg ik persdrang. Ik zei mijn vriend: HAAL DE DOKTER!
De verpleegster deed alsnog wat ik vroeg en daar kwam ze... Ze voelde en haar ogen werden 2x zo groot. Volledige ontsluiting. vandaar dat ik ruggenprik niet voelde. De weeŽn waren veel te heftig en waren inmiddels pers weeŽn!

Ondertussen ging vriendlief al bijna onderuit... (ook leuk!) Hij was lijkbleek en moest even gaan zitten.

De verpleegkundige zei: "Ahhhh persen duurt wel een uur hoor bij de eerste!"
Twintig minuten later had ik Niels in mijn armen...

Ik heb wel een knip gekregen, het ging niet alleen voor mij erg snel, maar ook voor Niels waardoor hij in paniek raakte. Een knipje was nodig om hem te bevrijden.

4455 gram en 53 cm...

Apetrots liggen we nu samen op bed. Ik heb erg veel bloed verloren. Mijn vriend was vooral direct na de bevalling erg geschrokken, want er keek niemand naar Niels om die bij mij op de arm lag. Ze waren alleen maar druk met mij. Nu ben ik nog erg slapjes, maar Niels is gezond en daar gaat het om. Hij komt alleen maar als hij honger heeft. Geweldig :) Wat zijn we trots. Een foto staat op mijn hyves (dikkezoensas.hyves.nl)

Liefs Sas

Ik moest ook heel erg lachen om de de zin over je vriend!!:mrgreen:

struffle
6 September 2010, 09:32
sasje wat een beer van een baby heb je trouwens gebaard zeg, haha, respeeect :D

sunshine81
6 September 2010, 09:56
Sasje, gefeliciteerd meid. Ben benieuwd naar je kindje

Struffle, Robin heeft dat ook een paar keer gedaan, schrok er ook erg van en hij nog meer. Maar ik moet zeggen dat het de laaste dagen redelijk gaat met drinken. Ik geef hem 1x per dag voeding voor spugen en darmkrampjes. En ik probeer hem goed te laten boeren, al doet ie dat niet altijd. Hebben jullie de osteopaat al gebeld??

Heb net zo'n speciaal kussen besteld voor baby's die ok hun zij liggen . Was maar € 16 dus vooruit maar weer.

struffle
6 September 2010, 10:17
naar gezicht is dat he sunshine, echt zielig! Ja, we hebben al gebeld, we kunnen om 14.00 vanmiddag gelijk terecht, ben ik echt heel blij mee!!

Suus85
6 September 2010, 10:35
Zo, de eerste 6 uur slapen/volgende voeding is hier een feit!!!! :D

@ Struffle, succes vanmiddag!!

shandrani
6 September 2010, 10:45
Hier ligt de kleine ook op haar zij en ik gebruik idd ook zoīn kussen.

Shiley
6 September 2010, 11:22
breek ook even in,

mama2b, voel je idd niet schuldig omdat je fv geef hoor!! het is jou keuze en je zou je zeker niet moeten verantwoorden hier. jammer dat je dat wel zo voelde. ik had dat ook toen ik de discussie las. ik heb bv wel geprobeerd maar t ging niet. had een erg kwaad en driftig mannetje als het te lang duurde. dus hij was over de zeik en ik ook zegmaar. nou dat werkt dus niet voor bv. ben erg blij dat ik op de fles overgestapt ben. ben er zelf ook groot mee geworden (nou ja.... spreekwoordelijk dan;P ben maar 1.63 haha) en ik ben 1x in het jaar 1 dag ziek de afgelopen 4 jaar. heb geen allergieŽn die ik wel zou kunnen hebben (astma en exceem) omdat mn vader dat heeft. en de fv van nu is nog 'beter' dan de fv die ik toen kreeg.
vind ook zeker niet dat er gezegt mag worden dat je geen goede moeder bent als je geen bv geeft. ik snap jou reden volledig, waarom je geen bv bent gaan geven.

struffle, wat zielig voor jullie meisje dat ze zoveel moet huilen en spugen. hoop dat de osteopaat iets voor jullie en jullie meisje kan betekenen. succes vandaag!

sasje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Joya
6 September 2010, 12:38
Meiden bedankt voor de lieve reacties op mijn frustraties wat betreft bv/fv!!

Julian is erg verdrietig vandaag.. De hele tijd huilen en niks is goed.. Hij heeft veel honger maar spuugt ook best veel en hij heeft ook last van darmkrampjes.. Zo zielig allemaal :(
We geven voor elke voeding infacol dus hopen dat dat werkt..
Ik had weleens wat gelezen over een regeldag maar kan iemand me vertellenwat dat precies inhoudt?? En hoe zit het precies met sprongetjes??

enjoy
6 September 2010, 12:46
Fijn Struffle, dat je al meteen terecht kan! Wij moesten nog een week wachten, omdat ze 3 weken oud moest zijn. Eerder willen ze niet behandelen, omdat de botjes nog zo week zijn. Gelukkig kunnen ze meteen zien/voelen of je kindje behandeld kan worden en of ze inderdaad verbogen nekwerveltjes heeft.
Heb je ook een moeilijke bevalling gehad, want vaak ligt het daaraan.
Succes in ieder geval, vaak na 1 bezoekje merk je al verschil! :-D

@Sasje: Was zo te lezen ook geen makkelijke bevalling! Fijn dat alles goed gaat met je mannetje. Genieten nu! Gefeliciteerd nog trouwens. :-D

Hier gisteren en vandaag heerlijk rustig. Ik geloof dat we nu de goede voeding en fles ook gevonden hebben. Ze drinkt voor het eerst in al die weken haar flesjes van 135 ml leeg. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt en daarna is ze zo tevreden! Ze lacht zelfs soms! Gisteravond was m'n man met haar aan het spelen en ze was echt aan het lachen als ie met z'n gezicht dicht bij haar gezichtje kwam. Zoooo lief! :-D
Ben zo blij om haar nou blij te zien, ze was altijd gespannen.

Het is weer mooi weer meiden, moet nog wel ff wat in het huishouden doen. Ga straks ff lekker een bakkie koffie doen buiten in m'n eentje...:mrgreen:.
Wat kun je nu dan genieten he van die rustige momenten dat je ff niet hoeft te rennen en vliegen! Haha! :-D

Suus85
6 September 2010, 12:55
Lief he zo'n lachje? :mrgreen:
Hier heeft ze afgelopen weekend zoveel lachjes aan ons laten zien, die waren niet meer per ongeluk :-D

Rachel
6 September 2010, 15:08
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie felicitaties.
Hier gaat alles goed. Niels komt alleen als hij honger heeft!
De BV gaat (nog) niet van harte. Meneer hapt wel, maar denkt na 2 slokken: "Hmmm... dit is te moeilijk" en dan is hij klaar. We voeden hem nu nog bij en ik ben sinds vandaag aan het kolven om de bv te stimuleren. Misschien dat hij met wat meer beloning beter zijn best wil doen. Komt vanzelf.

@mama2be: Heb niet helemaal begrepen wat er aan de hand is, maar begrijp ik nou goed dat er commentaar is geweest op het feit dat 'de augustus mama's' niet genoeg borstvoeding geven en makkelijk flesvoeding?!?!
IN GODSNAAM ZEG!!!
Waar denkt iedereen zich in hemelsnaam mee te bemoeien?! Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. PUNT. Een goede moeder is een moeder die onvoorwaardelijk van haar kindje houdt, hem of haar overal doorheen sleept en een goede basis geeft voor een mooie toekomst. Laten we over tien jaar ook eens met elkaar gaan vergelijken hoe vaak Pietje spinazie krijgt en Jantje frietjes. Of op welke leeftijd Truus gaat beginnen met een glaasje cola, terwijl Miep allang weet hoe je een wijnfles ontkurkt.
Mensen, KOM OP ZEG... Doe niet zo kortzichtig, heb respect voor andermans beslissingen en keuzes en oordeel daar niet over. Pfff. stom gedoe...
Mama2be: Amťn.

@Struffle: Ja, Niels was vrij groot ja. Had niemand verwacht, maar goed :) Het is gelukkig goed gegaan...
Leuk detail: Tijdens de bevalling liep er een onwijs lieve verpleegster rond. Ik heb haar met mijn halve roes gezegd: "Miriam... ik vind jouw lief hoor..."
Hahahaha! Stom he?
Tegen de anesthesist zei ik: "Hoe heet u ook alweer?"
"Oesloe mevrouw..."
"Das net als Oslo, maar dan met een 'OE'!"

Dat ik dat nou net weer onthouden heb... die stomme dingen...

troetelbeertje85
6 September 2010, 15:40
heyhey

op 22 aug ben ik bevallen van een prachtige zoon lucas calvin...hij is geboren met 38 weken en 1 dag..ietsjes eerder dan verwacht...
maar gelukkig dat ie eerder kwam want hij woog 4265 gram en 52 cm lang..flinke knul dus..als ik nu zou bevallen zou die zeker 9 pond wegen...

dus ik kom me bij jullie voegen en lekker mee kletsen en onze ervaringen delen

xxx samantha

troetelbeertje85
6 September 2010, 15:45
o en mama2b zit niet in over die sprongetjes als je daar op gaat letten word je helemaal gek...
ik let er ook niet op als lucas een beetje huilerig is troost ik hem gewoon extra veel hihi...en of ie nou zo'n sprongetje hebt geen idee...
en de infacol is erg goed tegen de darm krampjes lucas had er ook erg last van na een paar keer gebruiken word het al minder...echt super spul is dat..

MeLu
6 September 2010, 15:46
Hoi Troetelbeertje/Samantha welkom!

Dat is een flinkerd idd =) Gefeliciteerd met je zoon!

Is alles goed gegaan?

MeLu
6 September 2010, 15:47
Ooh dames, Danley is vndg alweer een maand oud.. De tijd vliegt echt voorbij zeg.. Nog ff en k moet alweer werken haha, daar denk ik liever nog even niet aan!

troetelbeertje85
6 September 2010, 15:53
ja alles is goed gegaan heb best een makkelijke bevalling gehad..duurde 6 uur en 4 min hihi en dat voor de eerste...hij zat alleen klem met ze arm waardoor ik 2 uur persweeen heb gehad..
maar gelukkig is alles natuurlijk gegaan zonder pijn medicatie...

xxx

Joya
6 September 2010, 16:33
Samantha welkom hier en gefeliciteerd met je zoon!!
Ik zit niet in over sprongetjes e.d. maar ik vroeg me gewoon af wat het precies inhoudt..

@sasje wauw dat heb je heel mooi omschreven.. En je hebt helemaal gelijk!!

shandrani
6 September 2010, 17:30
Hi meiden
Hier is de 1e vakantie als gezinnetje een feit. We hebben heerlijk 2 weken vakantie geboekt eind oktober.... Troetelbeertje gefeliciteerd en welkom hier! Onze kleine meid is nu inmiddels 3915 en is goedgekeurd door de arts van het CB..jippie!
Gr shandrani

struffle
6 September 2010, 19:48
hoi meiden

nou vanmiddag 2 uur zijn we bij de osteopaat geweest. Daar eenmaal binnen ging ze meteen spugen en daarna hartverscheurend huilen, door iedereen ontroostbaar. Gaf wel meteen een goed beeld aan de osteopaat. Ze voelde heel veel spanning en het overstrekken was heel duidelijk. Het blijkt dat ons meisje verborgen reflux heeft en dit lange tijd steeds heeft weggeslikt. Dit doet ze inderdaad al sinds de geboorte (slikken). Sinds 3 dagen doet ze dus aan (projectiel)spugen, en is het pas duidelijker. Ze heeft heel veel pijn omdat het irriteert aan haar slokdarm. De klachten worden daarom ook zo gauw steeds erger omdat het steeds meer irritatie oplevert. Alle puzzelstukjes vallen op zijn plek. Ze wil daarom zo vaak de borst en heeft enorme zuigbehoefte omdat het drinken op de korte termijn verzachting aan haar keel brengt. Dat geeft echter weer meer zuur en krampjes, dus is het niet goed. Ook verklaart het waarom ze nooit plat wilde liggen, dan stroomde het zuur ook weer terug. Verder voelde de osteopaat veel spanning bij haar hoofdje waar ze klem heeft gezeten tijdens de bevalling en ook bij haar middenrif ter hoogte van maag en slokdarm, en ook bij haar lever. Dat laatste doordat ze een aantal dagen geel heeft gezien. de osteopaat heeft haar behandeld en ze leek magische vingers te hebben: zienderogen zag je Meia ontspannen, in tijden was ze nog nooit zo rustig geweest! Ze had om 12 uur die middag gegeten, dus dachten we dat ze na de behandeling (3 uur) wel weer trek zou hebben. Niets is minder waar, ze is meteen in slaap gevallen (al een wonder op zich!!) en nam een hele ontspannen houding aan (geen gebalde vuisten en verkrampt gezicht, geen maaiende bewegingen en kreuntjes etc.). ik heb haar even wakker gemaakt om half 4 voor een voeding en daarna viel ze weer als een blok in slaap toen we naar de stad gingen om nog een wipstoel te scoren zodat ze rechtop kan zitten. Sindsdien sliep ze alleen maar!!
Om kwart voor 7 (!!) kwam ze pas weer voor een voeding, ik kan haar echter maar 10 minuutjes voeden want om 7 uur had ik mijn eerste rijles. Toen is ze wonderlijk genoeg gewoon wťťr als een blok in slaap gevallen en slaapt sindsdien nog steeds!!!
We weten echt niet wat ons overkomt, dit is zo bijzonder! In feite zie je de osteopaat niet echt iets doen, maar dit geeft wel degelijk aan dat het werkt, ons meisje is zoveel meer ontspannen nu. Ik hoop heel erg dat dit een blijvend effect is. We moesten even aankijken hoe het morgen gaat met de reflux, als ze er nog heel veel last van heeft moeten we toch langs de huisarts voor medicijnen, want ze heeft er echt heel erg veel last van (woorden van de osteopaat, heel fijn om daarin bevestigd te worden, zeker omdat heel veel mensen durven te beweren 'ach het hoort erbij he?' nou dit niet hoor, dat blijkt mn moederinstinct dan toch maar weer goed te hebben aangevoeld).
Volgende week gaan we nog een keertje terug om de spanning bij haar hoofdje verder weg te nemen. Ben onwijs benieuwd hoe het nu verder gaat.

Nou, heel verhaal maar ik spring zowat een gat in de lucht zo blij en opgelucht ben ik dat er een oorzaak is gevonden en dat de pijn van ons meisje kan worden weggenomen, heerlijk!!

Ohja en ik had mn eerste autorijles net, haha was erg leuk, leuke leraar, meer gelachen dan opgelet geloof ik :P Woensdag al mn tweede les, hoop het snel onder de knie te krijgen ;)

shandrani wat stoer zeg, een vakantie als gezin, jeetje, krijg daar ook onwijze zin in als ik dat zo lees! waar gaan jullie precies heen?

samantha welkom en gefeliciteerd met je zoontje!! Hoe gaat het bij jullie als gezinnetje?

Schorpioentje87
6 September 2010, 20:15
Hey Struffle zag bij Luna op hyves dat je hier je verhaal gedaan had dus d8 kom hier even lezen..
Wauw wat onzettend fijn zeg!! Heerlijk dat ze Meia zo heeft kunnen helpen voor vandaag! En wat fijn dat je nu een oorzaak hebt en weet waar ze zoveel last van heeft! Hoop dat het effec blijvend is en Meia vanaf nu zo lekker ontspannen blijft! Duim voor jullie meid! En geniet ze

Liefs van ons!

Lunanoa
6 September 2010, 21:51
Hey Struffle,
Wat ontzettend fijn dat het nu al zoveel beter gaat. Heerlijk om je kind zo te zien & voor je zelf ook ťrg lekker.
Owen heeft ook "verborgen-reflux" gehad & ging daarna ook spugen. Heb sinds de maagzuur remmers een rustig kind, daarvoor ook hysterisch ontroostbaar... ( en ik maar denken dat hij honger had.. :$ )

Tip:
Overal kussentjes, op het verschoningskussen, in de box, op het speelkleed. In de kinderwagen een handdoek leggen zodat ze wat omhoog ligt & in haar bedje boeken aan de bovenkant zodat ze wat omhoog ligt met der hoofdje.

Sweetangel
7 September 2010, 10:37
hej allemaal!

Hier de laatste paar dagen ook huilen, huilen en nog eens huilen. Yvana is snotverkouden. Zo zielig. Verder is het hier rustig... Ze heeft zo haar momenten. En dan worden ook wij wel eens even gek, maar ja. Hoort erbij.
Gister hebben we het nieuwe auto'tje opgehaald. :-D Zoooo leuk!!!!

xxx

liefje2
7 September 2010, 11:22
hey

mijn mannetje kan ook veel huilen van de darm krampjes. Hij is helemaal schor....vindt het zo zielig. Hij krimpt dan helemaal in een. Hij heeft ook grote zuigebehoefte. Vannacht heeft ie mij onder gespuugd voor het eerst. Misschien maar even in de gaten houden, want hij huilt vaak na een voeding slikte eerst alles wel weg (dacht dat ik gewoon veel melk had en dat hij dat niet weg lkrijgt) vannacht dus beide kanten gedronken en bij beide kanten gespuugd.......
Als hij 's nachts slaapt slaapt hij wel gewoon op zijn minst 3 uur aan 1 stuk dus dat gaat wel goed. Overdag slaapt hij minder en is hij soms ontroostbaar....Moet soms zelf huilen als dat zo is omdat ik niet weet wat er dan is....pffff....valt niet mee....

liefs

MeLu
7 September 2010, 12:26
Waar ga je heen op vakantie Shandrani?

Danley heeft echt non stop honger.. Soms denk ik echt, waar laat je het!!??

Lunanoa
7 September 2010, 12:36
Sweetangel: Owen heeft dit ook een periode gehad. Ik had zoutoplossing in soortevan tubetjes van Otrivin, daar spuit je het neusje mee uit. Werkt ontzettend goed!
Je kunt het evt daarna uitzuigen met zo'n neuszuiger.

Liefje: Hier werkt Infacol hťťl goed bij de krampen!

xx

Hedwig88
7 September 2010, 12:47
Struffle, Wat ontzettend fijn om te horen dat je meisje nu zo rustig is ! :D Wat moet dat niet heerlijk voor je zijn! super en nu lekker nog meer genieten!

Hier nog geen spul nodig voor krampjes, jasmijn heeft 1x per dag krampjes en soms helemaal niet en dan denk ik tsja... moet ik voor die ene keer die druppels aanschaffen???

maar meiden ik heb een vraag Jasmijn drinkt nu 8x90 nou ja dat maak ik klaar meestal drinkt ze 70 a 80 op... is dit gemiddeld of wijkt dit erg af met wat jullie kleintjes drinken... ik zou het graag van jullie horen...

Lunanoa
7 September 2010, 12:48
Die infacol is op geheel natuurlijke basis & maar 7 euro per flesje ofzo. Ideaal spul!

innieminnie
7 September 2010, 13:01
Hehe daar ben ik ook weer eens. Ik ben stront verkouden. Ik hoop niet dat de kleine het van mij overneemt. Even over de infacol. Idd lijkt het goed te werken tegen de darmkrampen. Mw laat nu scheten waar je u tegen zegt haha alleen......... ze krijgt er obstipatie van dus ik stop er acuut mee. Ik heb dit ergens eerder gelezen maar waar weet ik niet meer. In de bijsluiter staat er niks over maar het blijkt dus wel waar te zijn. Dus houd er aub rekening mee dat dit KAN gebeuren. Het hoeft natuurlijk niet maar dit is mijn ervaring. Voor de rest kan ze drinken wat ze wil. Als ik niet op tijd de fles eruit haal dan drinkt ze gewoon door. (ik maak teveel klaar omdat dat makkelijker is met de maatschepjes voeding). Ik mag tot de 135 cc gaan maar soms drinkt ze veel meer als ik niet uit kijk.

SASJE85: Nog van harte gefeliciteerd he meid! (kreeg er geen kans meer voor in het andere topic omdat dat al gelijk op slot zat) Geniet je een beetje? Ik heb je verhaal gelezen en ook jij hebt het niet gemakkelijk gehad zeg! Doet je mannetje het goed?

innieminnie
7 September 2010, 13:09
Oh ja. Even een vraagje over het uitzuigen. Ik heb nu zon knijpballetje waarmee ik het neusje kan uitzuigen. Naar mijn inziens werkt dit alleen om de wat grotere stolsels te verwijderen. Soms is ze zo aan het snotteren (gewoon doorzichtig slijm, geen koorts, en drinkt nog prima dus niks aan de hand) maar dan werkt dat knijpballetje niet voldoende. Nu zijn er ook van die uitzuigapparaatjes waarbij je zelf een slangetje in de mond moet nemen en dan erop zuigen om het slijm te verwijderen (en dan het andere gedeeltje zit bij het kindje in de neus he). Heeft iemand daar ervaring mee? Zou dat ook het dunnere snot wat dieper in de neusholte zit verwijderen? Of vraag ik nu gekke dingen?

Lunanoa
7 September 2010, 13:11
Ik heb zo'n zuigertje van Otrivin waar je aan het "buisje" moet zuigen, daarmee haal je het slijm ook weg uit de neusdoorgang! Erg fijn ding.

Wat er ook goed tegen helpt is die Otrivin zoutoplossing, dat spoelt het spul weg & dan kunnen ze weer zo'n 4 uren vrij ademen door de neus.

Ik gebruik het altijd in combinatie.

struffle
7 September 2010, 13:16
nou meia heeft zich gisteravond voorbeeldig gedragen maar daar bleef het helaas ook bij. vannacht vanaf half 3 was het weer raak. Ze heeft weer enorm veel pijn en spanning, huilt net zo hartverschuerend als ervoor... dus maar meteen de huisarts gebeld om 8 uur en konden er half 11 terecht. Die hele ochtend (vanaf half 3 dus) met een schreeuwend kind gesjouwd... De huisarts kon alleen niet echt iets vinden (uitgerekend in de auto er naartoe was ze wonder boven wonder in slaap gevallen, dus was ze heel ontspannen bij de huisarts, zal je net zien) maar omdat ze wel zoveel huilt en ook steeds meer spuugt en in een boogje spuugt moeten we donderdag naar de kinderarts voor verder onderzoek. Baal als een stekker, ik wil gewoon iets tegen die reflux, de huisarts zegt zelf dat ze dat waarschijnlijk heeft en die druppels helpen heel goed daartegen, maar blijkbaar vertrouwd hij de zaak niet... betekent dus tot sowieso donderdagmiddag doortobben.
Ben inmiddels helemaal versleten, val bijna staande in slaap, alle energie sijpelt uit me weg... pff!!
Hoop dan dat er donderdag meteen actie wordt ondernomen want dit trekt geen van ons drieen nog lang :(

ik zie dat inmiddels meerderen van ons gebroken nachtjes en ontroostbare kindjes ervaren, naar is dat he! Wens jullie veel kracht hierbij!

Hedwig88
7 September 2010, 13:22
struffle, meid wat ontzettend sneu voor jullie en je meisje !
Wat naar dat ze weer zo die spanning heeft!
Ik hoop dat ze jullie weer snel kunnen helpen en dat het
dan definitief beter gaat.
Hele dikke energie knuffel vanaf hier!

Suus85
7 September 2010, 13:39
Hier drinkt Yinthe al 2 weken 6x per 24 uur 120. Wat dus neerkomt op ongeveer 135ml.
Geen kleine beetjes meer tussendoor. 2 weken geleden kon ze de hele dag wel eten met als gevolg buikpijn dus, auwauw en maar gieren.
Van steeds kleine beetjes kreeg ze dus echt last. Ze kreeg toen 90/100ml. Te weinig voor haar. Nu gaat het goed!
Maar de zuigbehoefte blijft soms (lijkt op honger) dan proberen we een speentje, werkt goed. Hou me nu strikt aan 130ml x6.
Duurde even een weekje maar nu gaat het uitstekend en weet ze niet beter!

Snow
7 September 2010, 13:42
struffle; gebruik je al andere voeding?

de kinderarts zal dit waarschijnlijk adviseren..

Femke kreeg medicijnen en was binne 10 dagen een ander kind. Ik hoop dat dit bij jullie ook zo zal zijn..!

wij waren ook gesloopt.. bij Femke kwamen ze erachter bij 13 weken..

veel succes!!! en laat je niet afschepen door zo'n kinderarts hoor, die zijn soms nogal knorrig

Wopper
7 September 2010, 13:44
Hee meiden! hier ook weer even een berichtje van mij!
Ben de afgelopen dagen wel online geweest maar was vooral bezig met het kopieren en plakken van mijn forumberichten. Zo heb ik een beetje een dagboek! Wel leuk voor later! Zie nu al dingen voorbij komen dat ik denk 'oh ja, zo voelde ik me toen' :lol:

@ MeLu en Beebie-Wish: is alweer een tijdje geleden maar jullie zeiden dat je de baby op je borst in slaap liet vallen of in je eigen bed. Ik durf dat niet... ben dan zo bang dat ik bovenop haar ga liggen of zoiets.. hebben jullie daar dan geen last van?

@ sunshine: je schreef over tips om Robin overdag en 's avonds in zijn bedje te laten slapen. Ik las op internet dat sommige kindjes zich vervelen als het in de kamer te rustig of bijvoorbeeld donker is! Dat kan vooral voorkomen als je kindje overdag in de drukte slaapt en dan opeens in de rust moet slapen!!
Misschien dat het voor Robin idd te rustig is en hij zich daardoor verveelt?

@ Shandrani: heb geen knip gehad maar het was bij mij wel gescheurd en gehecht. Wij zijn afgelopen vrijdag de stad in geweest en toen ik een tijdje rondliep leek het net alsof alles 'zakte' en kreeg ik ook last van het litteken. Denk zelf dat ik gewoon iets te enthousiast ben geweest en te lang heb doorgelopen... misschien bij jou ook zo? Heb je er nu alweer minder last van?

@ mama2b: je moet dat commentaar over bv en fv echt niet persoonlijk aantrekken hoor meid... Iedereen heeft zijn eigen redenen om wel of niet voor bv te kiezen... en jij hoeft je zeker niet te verantwoorden ten opzichte van iemand die een andere mening heeft.... Ik ben van mening dat je een betere mama bent als je die dingen doet waar je zelf vierkant achter staat. Zou jij toch bv geven, dan voel je je daar waarschijnlijk helemaal niet goed bij. Dat gevoel breng je weer over op je kindje en daar zijn jullie beide niet bij gebaat!

@ Struffle: wat verschrikkelijk dat jullie meisje zoveel last heeft/had... gelukkig dat het nu alweer beter lijkt te gaan! Hopelijk zet het zo door en blijft het goed gaan. Wat een rust voor jullie en je meisje!!
Edit: lees net dat het toch weer slechter ging vannacht.. :-( he bah meid... hopelijk is het van korte duur en kun je straks weer even bijtanken.

@ Sasje: je MOET hier zelfs meebabbelen hoor haha. Je hoort toch bij de augustusmama's!
Wat een verhaal meid... dus uiteindelijk toch nog naar het ziekenhuis gegaan!!
Haha, hier waren de persweeen ook zomaar weer voorbij! Ze riepen tegen mij ook dat het nog wel een uur zou duren maar in 12 minuten kwam ons meisje ter wereld!
Hoe kijk je terug op de bevalling?

@ Troetelbeertje85: gefeliciteerd!! en welkom bij de augustusmama's ;-)

@ mama2b: de sprongetjes maakt je kindje als hij opeens iets bij gaat leren. Je merkt dan dat hij huileriger is, vaker wakker wordt, niet goed slaapt, onrustig is, humeurig, etc. Veel mama's denken denken dan dat ze iets verkeerd doen en vinden zo'n dag verschrikkelijk. Na zo'n dag is je kindje weer rustiger en opeens merk je dan dat hij iets bijgeleerd heeft!
Regeldagen zijn dagen dat je kindje om extra borstvoeding komt! Dit vindt plaats rond de 10e dag, de 6e week en 3e maand. Tijdens die dagen komt je kindje vaker om aan te geven dat hij toe is aan grotere porties eten. Enkele dagen na zo'n regeldag ontstaat vanzelf weer een nieuw ritme.

@ Sweetangel: wat vervelend dat yvana zo verkouden is! Hopelijk knapt jullie meisje snel weer op!! Ze gebruiken het neusje toch voor het ademen en dan is het zoo zielig om te zien hoe snotterig ze zijn!

@ Liefje: dan toch maar even in de gaten houden.. hopelijk valt het mee en is het iets 'tijdelijks'

Ons meisje heeft tot nu toe nog geen speen nodig! Sommige mensen in mijn omgeving roepen wel dat ze een speen moet hebben maar zolang ze er zelft geen behoefte aan lijkt te hebben laat ik het lekker zo! Hoeven we het straks ook niet meer af te leren ;-)

Verder kwam ze vannacht om de 1 a 2 uur... pff.. en dat terwijl ze overdag makkelijk 3 tot 4 uur slaapt. Dit is al de derde nacht op een rij dat ze overdag meer uren achtereen slaapt dan 's nachts, terwijl het juist in de eerste 2 weken andersom was. Ik zal vandaag proberen om haar om de 2 uur wakker te maken voor de voeding en wil zo eens gaan kijken wat voor effect dat op de nachten heeft! Ben benieuwd of we dan weer een nachtje kunnen 'doorslapen' :lol: grappig hoe je definitie voor doorslapen nu opeens anders is :lol:

Verder gaat alles hier gelukkig goed. Geen huilende baby... (meteen maar even afkloppen!) en we genieten volop. Meiden die het momenteel even zwaar hebben: veel sterkte...

struffle
7 September 2010, 13:55
struffle; gebruik je al andere voeding?

de kinderarts zal dit waarschijnlijk adviseren..

Femke kreeg medicijnen en was binne 10 dagen een ander kind. Ik hoop dat dit bij jullie ook zo zal zijn..!

wij waren ook gesloopt.. bij Femke kwamen ze erachter bij 13 weken..

veel succes!!! en laat je niet afschepen door zo'n kinderarts hoor, die zijn soms nogal knorrig

ik geef borstvoeding... dus geen bijvoeding in welke vorm dan ook. Ben niet van plan over te stappen op flesvoeding als dat niet nodig is, er schijnen goede medicijnen te zijn die snel werken, dus dat wil ik eerst proberen.

wopper, leuk dat je er weer bent, wat een lange reactie haha, leuk :)

Lunanoa
7 September 2010, 14:12
Wij hebben gewoon een zuurremmer gekregen. Owen spuugt soms nog wel de hťle fles met een dikke boog eruit, maar de pijn is weg & das het belangrijkste. Hij is niet meer verdrietig (lees hysterisch).

Suus85
7 September 2010, 14:22
Een soms moeilijke tip (bij erg kleine baby'tjes) maar overdag wat langer wakker houden doet wonderen voor 's nachts.
Ja wat kun je wakker houden aan een baby van 2 a 3 weekjes en als ze eenmaal lekker slapen, slapen ze hard ook!!
Hier deed dat wonderen, 2.5 week geleden ongeveer. Nu is ze zelf ook al veel langer wakker en maken we dus lange slaap nachten van 5 a 6 uur :D

sunshine81
7 September 2010, 14:43
struffle, balen meid. Ik heb echt met je te doen meid. Robin wil na zijn nachtvoeding ook niet gelijk zijn bedje in. Soms moet ik dan 1 uur wachten tot hij zijn bedje in kan. En daar wordt ik al gek van. Want tjs ik heb wel slaap...

Hedwig, Robin drink 120 cc en dan zo'n 7x per dag. Soms lijkt het net of hij nog honger heeft na zijn fles, maar dat is alleen maar zuigbehoefte. Dus doen we de speen erin. En dan valt hij meestal wel weer in slaap.

Robin is eindelijk gewend aan het slapen in zijn bedje overdag. Wel met de radio aan idd. Was toch te stil daar denk ik.

Robin is ook verkouden, heb nu Luuf gekocht om op zijn borst te smeren en dat werkt goed. Heb ook Otrivin spray, maar dat geef ik alleen in de avond.

Hebben jullie dat ook dat je je soms zo eenzaam voelt overdag? Iedereen is werken en als het dan niet zulk mooi weer is kan je ook niet naar buiten. Zullen de hormomen wel zijn denk ik.

Heb gisteren de pil maar weer opgehaald. Kan ik daar gelijk mee beginnen zodra ik ongesteld wordt. Ik vloei niet meer dus ik hoop dat het snel komt. Iemand al ongesteld geworden?

Suus85
7 September 2010, 14:58
Mijn eerste eisprong is alweer geweest, hahahaah erg hoor. Ik doe alles in turbo-tempo.
2 dagen na de bevalling moest ik alweer op zoek naar nieuwe kleding, paste niets meer. Allemaal te groot.
Ja de meeste 'zeuren' over niets past want het is te klein maar hier is dus alles te groot. Ook niet altijd even leuk.....
Koom ik snel weer op m'n oude gewicht, moet ik wel allemaal nieuwe kleding aanschaffen? Ben 12 kilo kwijt. Dus ook dat kan vervelend zijn, hoe stom dat ook mag klinken misschien.

Ik voel me niet eenzaam of dergelijks, heerlijk alleen zijn!!
En ik moet natuurlijk gewoon doorwerken hier thuis dus ik vermaak me prima.
Kan me goed voorstellen dat als je dat niet gewend bent je je misschien wel gaat vervelend/wat je zegt eenzaam zijn.
Dit weer helpt er inderdaad ook niet bij, gatver!!!!!!!!

Yinthe ligt 's nachts direct weer in coma na haar voeding, daar geniet ik toch wel van hihi.

shandrani
7 September 2010, 15:25
Hoi meiden
Melu wij gaan eind oktober naar Turkije, heerlijk!
Wopper, heb geen last meer van mijn litteken, ben wel bang dat ik een stukje wildvlees heb, dus ga naar een nacontrole 5 oktober. Maar had idd teveel gedaan waardoor ik last had.
Struffle, hopelijk heb je snel duidelijkheid....dit is toch wel lastig voor jullie alledrie.
Sasje, weet niet meer of ik je had gefeliciteerd, bij deze.....hoe gaat het daar?
Sunshine, ben nog niet ongesteld geweest, ben wel benieuwd wanneer dat gaat plaatsvinden, heb de pil al in huis maar weet eigenlijk niet wanneer ik moet beginnen.

shandrani
7 September 2010, 15:29
oh en weet niet meer wie het vroeg maar hier maak ik flesjes van 120ml water en 4 schepjes en ben zo'n best aan het doen om haar op 6 flesen uit te laten komen. lukt niet elke dag maar ik kom een eind...ze komt vandaag ongeveer om de 4 uur.

Dat wil zeggen zo rond de:
2.30
6.30
10.30
14.15
dan zou ze weer rond 18.15 en 22.15 moeten komen....'s nachts slaapt ze idd heel erg goed, ligt na de fles meteen te snurken, wil alleen niet altijd boeren waardoor ik langer met haar bezig ben...

Susanna
7 September 2010, 15:41
*breek in*
Suus, leuke naam heb je gekozen voor je dochter :) als je hem uitspreekt is ie hetzelfde als van mijn dochter, en sommige mensen schrijven hem ook hetzelfde :lol:
*breek uit*

Suus85
7 September 2010, 15:43
Hoe heet ze dan? :D

Joya
7 September 2010, 17:41
Julian krijgt 7x100cc we mogen wel opbouwen maar tot vandaag dronk hij de 100 bijna nooit helemaal op.. gister had hij veel last van krmpjes en dat gaat vandaag een stuk beter.. hij heeft ook bijna al zijn flesjes leeggedronken dus we gaan morgen of overmorgen naar 110.. dan door naar 120 en 6 per dag.. kijken of dat gaat lukken..

wat gaan jullie aan anticonceptie gebruiken?? ik heb nog niks gehaald omdat ik eigenlijk liever die hormonen niet in mijn lijf wil en niet te lang wil wachten met een broertje of zusje voor Julian.. voorlopig kan dat sowieso nog niet (buiten het feit dat ik nog niet eens aan seks wil denken ;) ) omdat we er nu ons huis nog niet verkocht is geen ruimte voor hebben maar ik wil niet dat er een paar jaar (lees: een jaar of 3/4) tussen zit als het even kan.. ben benieuwd hoe jullie daarover denken en wat jullie doen..

Wopper
7 September 2010, 17:46
Ja... had het een paar dagen druk met mezelf hahaha... maar nu toch weer even alles bij gelezen ;-)

Hier geen anticonceptie...! Heb het voorafgaand aan de zwangerschap ook zo'n 10 jaar niet gebruikt en ben het nu ook niet van plan. Daarnaast willen wij over circa 6 mnd 'proberen' voor een brusje voor Esmťe (als we dan zover zijn natuurlijk). Willen ook niet dat er teveel leeftijdsverschil tussen deze meid en een volgende kleine zit!

Pff.. zonet geprobeerd te kolven.. voelde me net een melkkoe... :-(

Sweetangel
7 September 2010, 18:44
Sunshine, ben nog niet ongesteld geweest, ben wel benieuwd wanneer dat gaat plaatsvinden, heb de pil al in huis maar weet eigenlijk niet wanneer ik moet beginnen.

Je kunt weer beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Ik werd na 6 weken weer ongesteld, heb net me 2e alweer achter de rug:) en ben ook weer begonnen met de pil.
Voorlopig willen wij nog geen brusje voor Yvana. Eerst wil ik mijn studie afmaken en van haar genieten. :-)
De verkoudheid bij haar is er nog, arm ding. Is ze zo aan het snotteren en aan het hoesten. Wij hebben hier ook zo'n zuigding, maar ik vind het helemaal niet fijn. Of wij doen het niet goed. Wij krijgen niets uit haar neus 'gezogen'......

Lunanoa
7 September 2010, 18:44
Sweetangel: Als je eerst zoutoplossing van Otrivin gebruikt, wordt het snot dunner & makkelijker weg te zuigen ;)

Sweetangel
7 September 2010, 18:48
Oke, wij hebben nog een zoutoplossing vanuit het ziekenhuis meegekregen. Zal dat straks nog eens proberen ;-) Thnx voor de tip..

innieminnie
7 September 2010, 20:36
Ik maak de zoutoplossing zelf. 1 kopje water met 1 theelepel zout. Dit in een druppelflesje waardoor je makkelijk kan druppelen. Idd voor het uitzuigen even laten inwerken en dat doet wonderen.

Suus85
7 September 2010, 20:39
Ik maak īm ook zelf!! Werkte prima hier (en de doorgesneden ui onder het bedje) en de verkoudheid was vrij snel weer vertrokken!

MeLu
7 September 2010, 21:23
@ Wopper; Ik slaap heel oppervlakkig als Danley bij me in bed lig. Ik denk niet dat ik ooit onbewust op hm kan gaan liggen. Maar snap je angst hoor. Mijn vriend zou dr ook zo bovenop duiken..

Ik denk dat ik aan de prikpil ga tot ik stop met BV en dan gewoon weer de pil. Ik wil als Danley 2 is pas aan een 2e beginnen :).

Suus85
7 September 2010, 21:26
Ik wil nog laaaaaaaang niet aan een 2e denken.
Yinthe is een schatje en enorm makkelijk, daar zou ik er wel 5 van willen :-D
Maar die bevalling, crap!!!!!!!!!!!

Maar daar praat ik straks vast heel anders over, hihi.

Ga m'n persona weer gebruiken. Ditmaal dus om niet zwanger te worden.
Heb altijd met migraine gelopen, welke pil dan ook. Sinds ik daarmee stopte geen hoofdpijn meer gehad!!

liefje2
8 September 2010, 10:25
hey meiden

hier nog geen pil, maar wil die wel gaan gebruiken weer. Wil ongeveer een jaar wachten voordat we aan een 2e beginnen en dan zien we wel weer.

Gisteren besloten om bv af te gaan bouwen. Ik voel me er echt niet meer prettig bij. Hij komt zo vaak dat ik het bijna niet op kan brengen. Vind het erg jammer, maar ik wil me er wel goed bij blijven voelen. Gisteravond voor het eerst een flesje geprobeerd en dat ging super. Normaal komt hij elke 1,5/2 uur in de avond en wil hij bijna niet slapen. Nu heeft hij gewoon 2,5 uur getukt heerlijk en voor mij was de rust echt even fijn. Ook minder last van krampjes (kan aan mijn voeding liggen natuurlijk maar heb geen gekke dingen op die ze 'afraden'. ) Dus ik ga er gewoon mee door. Hopelijk kan ik dan zelf ook de rust weer een beetje vinden. Nu slaapt hij overigens ook al 2 uur....maar hij had wel veel gedronken...Volgende voeding kolf ik af en geef ik in een flesje want mijn tepels zijn zoooooo gevoelig au....

liefs

Suus85
8 September 2010, 10:59
En hier weer een nachtje van ruim 6 uur slapen :-D

enjoy
8 September 2010, 11:05
Hier ga ik ook weer beginnen met de pil als ik voor het eerst ongesteld wordt. Tot nu toe nog niks. Vandaag is ChloŽ alweer 6 weken!
Heb echt een kl*te nacht achter de rug, heb maar 1 uur geslapen!! :shock:
ChloŽ bleef maar huilen en had veel krampen, liet de hele nacht scheetjes terwijl ze toch goed gepoept had. Vaak ligt ze net te slapen en wordt ze zelf weer wakker van de pijn.
Is zooo lastig, want je weet nu vaak nog niet of het nou van de honger is of van de kramp dat ze moet huilen.
Ga dus vanmiddag lekker naar bed, ben bekaf...:(.

Jammer Liefje dat je de borstvoeding niet vol kunt houden, je moet doen waar je zelf het beste bij voelt! Ik heb ook nog een tijdje gekolfd, maar dat vond ik niks. Ik wilde borstvoeding geven voor de band met het kindje en omdat het zo goed is, maar zo met kolven alleen voelde ik me ook net een melkkoe. Dat was voor mij niet de bedoeling van borstvoeding geven, moet dan voor mij wel aan de borst zijn. Helaas mocht het niet lukken hier. Denk nu nog vaak: als ChloŽ geen Kiss syndroom had was de borstvoeding vast wel gelukt dus daar baal ik nu nog weleens van...:(.

Vanavond lekker uit eten met m'n man en schoonouders, ze zijn vandaag 40 jaar getrouwd! :-D ChloŽ kan dan even bij mijn ouders blijven.
Ga nu dus maar even lekker slapen dan ben ik vanavond hopelijk een beetje fit.

Sweetangel
8 September 2010, 11:31
Hier zijn we nu beide ziekjes :-(

MeLu
8 September 2010, 13:48
Ik ben net bij het CB geweest. Danley is helemaal goed gekeurd! Hij woog maar liefst 5080grm. Mijn bollie!
Ze hebben ook zn naveltje even aangestipt.

Ben ff druk kom zo kletsen xx

innieminnie
8 September 2010, 15:28
5080 gram!!!!!!! Melu wat een verschil hebben alle kleintjes toch he! Die van mij weegt nu rond de 3800 denk ik.

Hier vanacht ook weer feest gehad. Ze was niet in slaap te krijgen. Gisteravond ook al heel de avond wakker geweest dus waar ze die energie vandaan haalt weet ik niet. Ik ga ze nu maar overdag meer stimuleren om wakker te blijven. Misschien een dvd speler in de box ophangen?

Wopper
8 September 2010, 15:57
Goed zeg, MeLu!! En wat is 'ie al gegroeid!

@ Sweetangel: wat balen zeg... hoe voel je je nu?

@ Liefje: balen zeg... maar je moet idd datgene doen waar jij je goed bij voelt!
Toen onze kleine meid een paar tekenen van krampjes begon te vertonen ben ik veel rooibosthee gaan drinken! Je kunt dat ook door de flesvoeding doen en als je borstvoeding geeft komt het in je borstvoeding terecht. Had het idee dat het daarna ook verbeterde. Nou moet ik wel zeggen dat ze nooit gekrijst heeft van de pijn hoor... ze mopperde dan wat en dat is nu dus over!

@ Suus: jee, lekker zeg!! Dus goed kunnen uitrusten!

@ Enjoy: voelde me gisteren met de eerste keer kolven ook net een melkkoe... Heb vandaag weer gekolfd en met mijn 60 cc was ik best trots :lol:
Hopelijk begint dat toch ook snel te wennen! Voelde me er vandaag iig iets beter over. Maar goed, daarnaast voed ik ook nog met de borst en doe ik dit omdat ik komende zondag een afspraak heb waar ik niet onderuit kan. Ze moet toch eten :lol:

@ innieminnie: wie weet helpt het :lol: hopelijk slaapt ze vannacht een beetje door, voor je eigen nachtrust ook wel zo fijn ;-)

Nou, heb vandaag dus voor de tweede keer gekolft en dat ging al een stuk beter! Ik ga dus komende zondag voor het eerst sinds de geboorte zonder mijn meisje weg en dat vind ik toch best naar... :-( Zijn jullie al zonder je kleintje weggegaan?? Ging dat een beetje?
Ik vind het vooral erg dat ik niet degene ben die haar zal voeden :-( Heb het idee dat ik 'ons momentje' aan het weggeven ben en voel me redelijk jaloers haha

Verder vandaag even naar de intratuin geweest met zijn drietjes. Een nieuwe jas gehaald met 60% korting (ook bij mij is alles te groot :lol: ), wat kattenvoer en verder gezellig een kopje koffie met broodje gehaald. Onze meid slaapt overal doorheen, het is gewoon heerlijk! Nu maar hopen dat het zo blijft! :-)

Vannacht is ze 1x gekomen, rond 04.00 uur. Daarvoor was er om ongeveer 24.00 uur en daarna weer om 08.00 uur.
Gisteren maakte ik haar dus om de twee/drie uur wakker in de hoop dat ze dan 's nachts het ritme van overdag zou pakken. Misschien dat het geholpen heeft, want ze heeft van half 8 tot 12.00 doorgeslapen, een half uurtje langer dan normaal. Dat had ik dus liever van half 1 tot 6 uur of zo gehad haha :lol: Maar goed, dat is dus 4,5 uur en 's nachts doet ze er ongeveer 4 uur tussen... dus valt mee!
Wil ook niet klagen want zolang ons meisje niet gaat huilen vind ik alles prima!

Daarnaast vandaag de kinderbijslag aangevraagd! Dacht dat dat automatisch ging maar we kregen een brief dat je het toch nog zelf aan moet vragen. Dus meteen maar geregeld!

MeLu
8 September 2010, 16:17
Ik heb ook kinderbijslag aangevraagd. Krijg nog meer als ik gedacht had!
Mijn kleding is te klein.. :S Tenminste al mn broeken. Mn benen zijn niet dikker ofzo maar mn heupen lijken wel wat breder geworden. Ik krijg de broeken niet meer dicht.. Voor de rest zitten ze prima..

Jaa veel he 5080. Terwijl ik hm echt niet dik vind ofzo. Ik vroeg of ze hm wilde meten. Maar dan doen ze nog niet echt, vanwege de heupjes. Maar we probeerde het in de hoop dat hij zn benen even zou strekken. Hij is nu ong 56/57cm lang.

http://94.100.115.235/1091850001-1091900000/1091875501-1091875600/1091875539_5_6AqU.jpeg

marjanfrederik
8 September 2010, 16:17
dames was ik ook even weer hoe gaat het met iedereen met ons meisje gaat het harstikke goed vandaag naar het cb geweest ze weeg 4175 gram en is 53 cm groot jeetje wat groeit ze hard met de geboorte was ze 3205 gram en 48 cm en nu al weer 4 weken verder zo zwaar wat gaat de tijd snell .
ik ben nog steeds herstelende van me keizersnede het abces is nu weg het is nu een kwestie van genezen me buik moet zeg maar van zelf nu dicht gaan maar omdat ik heel diep open geknipt ben duurt het wat langer

nog miss een domme vraag hoeveel cc krijgen jullie mini mensjes en hoevaak per dag

en nog een schaamte vraag mijn man en ik hebben van het weekend weer voor het eerst sex gehad alleen onveilig nu ben ik dus heel erg bang weer zwanger te raken zal het mee vallen ?

MeLu
8 September 2010, 16:19
Je bent wel heel vruchtbaar na je bevalling.. Be carefull!

marjanfrederik
8 September 2010, 16:19
dankje melu ja voel me nu heel erg naar omdat ik echt niet zwanger wil / mag worden ... ik mag zo ie zo nu de eerst 2 jaar geen kindje krijgen voor mijn eigen gezondheid

Suus85
8 September 2010, 16:21
Over het onveilig vrijen zal ik maar niets zeggen :? niet zo slim (tenzij je alweer zwanger wilt raken maar dat lijkt me vast niet).
Zwanger kun je altijd wel raken hť. Moet eigenlijk een beetje lachen nu :mrgreen:

hier 6x 130ml

Suus85
8 September 2010, 16:22
Ah ik ben traag met posten, dan zou ik maar voor bescherming kiezen next time ;)

Snow
8 September 2010, 16:27
melu: wat een mooi ventje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!