PDA

View Full Version : Mama's september 2010

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Friezinnetje
28 September 2010, 18:09
Aangezien een groot gedeelte van de dames die uitgerekend waren in september 2010 al zijn bevallen hier alvast een mamatopic! Lekker kletsen over hoe we het ervaren als mama en hoe het gaat. En ervaringen met elkaar uitwisselen.

Ik ben op 6 september mama geworden van Max en oh wat vond ik het toch spannend in het begin zeg. Vooral het moment dat ik er overdag alleen voor kwam te staan dat mijn man weer ging werken. Maar tot nu toe gaat het erg goed moet ik zeggen. Hij valt soms wel wat lastig in slaap, vooral 's avonds, maar als hij dan uiteindelijk slaapt slaapt hij ook ongeveer 5 uurtjes achter elkaar! Eigenlijk al vanaf het begin, dus papa en mama klagen niet hoor. Maar lees ook wel dat dit nog wel kan veranderen, dus we genieten van elke nacht dat we een beetje door kunnen slapen.

Ik geef borstvoeding. Dit gaat ook hartstikke goed. Hij komt overdag zo om de 2,5 a 3 uur en 's avonds om de 2 uur en dan wanneer hij om elf uur op bed gaat komt hij pas om 4 a 5 uur weer om te eten. Hoe gaat het bij jullie met de voedingen?

Groetjes Friezinnetje

jollyjo
28 September 2010, 18:24
Ik heb hem gevonden, hopelijk volgt de rest snel!

noa11
28 September 2010, 18:42
gevonden......

Tinkerbell79
28 September 2010, 18:46
Gefeliciteerd met jullie kindjes!!! Geniet ervan meiden!

cindy85
28 September 2010, 19:12
ook gevonden :)

Sanel
28 September 2010, 19:15
Ook ik heb hem gevonden maar helaas heb ik niet veel tijd om te reageren. Kian is nog niet thuis. Moet nog een nachtje blijven. Hij doet het goed en zijn bloed is ook goed. Vooralsnog kunnen ze niets vinden. Maar omdat ie gisteren laat is binnen gebracht wilde ze hem even langer houden voor een beter totaalbeeld. Ze voeden hem daar om de 4 uur en drinkt dan wel zijn flesjes leeg en is goed wakker. Dus ik denk dat ie daarom niet goed dronk en niet wakker wilde worden. Hij was tenslotte al vol en we moesten hem ook aldoor wakker maken. We hopen dat ie morgen weer mee naar huis mag.

jollyjo
28 September 2010, 19:17
Sanel, wel fijn dat ze niks kunnen vinden, maar is ook frustrerend voor jullie. Ik heb alleen even niet begrepen waarom hij uiteindelijk naar het zh moest? Hopelijk mag hij morgen weer naar huis.

Gaan we hier gezellig verder kletsen...

brusje
28 September 2010, 19:22
ohh september kindjes alweer! zag ineens t topic verschijnen..kletsse hier..hey sanel..zie dat je een zoontje hebt..hopelijk is ie snel thuis bij jullie..leuke naam ;)

Oyam
28 September 2010, 19:25
Ik heb t ook gevonden!! Ik had een vraag voor degene die ook borstvoeding geven, maar :oops: ik ben de vraag vergeten... :oops::oops: Dus ik hoop dat ik er straks weer op kom... :)

Sanel
28 September 2010, 19:28
Jolly
Hij oogde sinds zindagmiddag aardig suf. Niet wakker te krijgen en dronk zijn flessen slecht leeg. Deed er ook heel lang over en viel veel in slaap tussendoor. Hij huilde ook nog maar amoer terwijl ie normaal alles bij elkaar schreeuwde als ie honger had. Kortom het was niet het mannetje wat ik ken.

Brusje
Ja idd ja!!! Ik wist dat er iemand was met dezelfde naam!!! Alleen op andere manier toch?

jollyjo
28 September 2010, 19:31
Sanel, kan me dan wel voorstellen dat je je dan zorgen gaat maken inderdaad. Gelukkig gaat het nu de goeie kant weer op.

Mayo, beetje last van zwangerschapsdementie nog hihi

troetelbeertje85
28 September 2010, 21:50
gevonden
had nog wel een verhaaltje getypt bij de andere

xxx

cindy85
28 September 2010, 21:50
haha jollyjo, wou net dezelfde reactie geven op mayo, maar je was me voor :)

lotje76
28 September 2010, 21:53
Ook gevonden....al moet ik zelf nog even geduld hebben...

jollyjo
29 September 2010, 08:25
Goedemorgen.

Gelukkig lekker kunnen slapen vanacht. Lekker al om 9 uur in bed. Manlief heeftom 10 uur en om 3 uur de voeding gedaan zodat ik even kon bijtanken. erg lief van hem. Toen kwam ze vanmorgen om 8 uur en toen kon ik er uit, maar dat is niet erg. Ik heb haar even lekker in bad gedaan en als ik zo klaar ben met eten, dan ga ik even lekker wandelen, tis nu wel mooi weer.

Amy, ik ben ook best wel onzeker, vooral omdat het om zo'n kleintje gaat en je niet te horen krijgt van hun of ze tevreden zijn. gezien het feit dat ze goed groeit ga ik daar wel van uit.
Mijn man zei gisteravond al: als je het weekend even iets alleen wilt doen, moet je dat doen he. Ik denk er over om vrijdag even naar kantoor te gana, beschuit met muisjes brengen. Even zonder Tessa, dan kan manlief even met haar omtutten.

troetelbeertje85
29 September 2010, 09:50
heyhey

goeiemorgen.
hier een goede nacht gehad...heb lucas weer bij me in bed neergelegd in ze wagen bak..en ingebakerd
hij heeft geslapen van 11 uur tot half 5 en toen weer tot 9 uur.
ben vanochtend begonnen met de friso comfort..hopelijk gaat het beter spuugt ie minder en minder krampen..nu ligt ie weer lekker te slapen in ze eigen bedje..maar wel ingebakerd want anders komt ie gewoon niet in slaap doordat ie zo met ze armen in de lucht zwaait.
heb nu wel weer die lactulose geprobeerd en nu ging het goed gelukkig..hij vond het zelfs lekker haha.

jollyjo ik ga zeker met dennis praten maar ik weet niet hoe ik moet beginnen...ook is het gewoon zo vervelend dat ie nu nacht dienst draait.
want hij komt sochtends thuis en vertrekt gelijk naar ze bed...en slaapt tot 4 uur of 5 uur smiddags..
dus ben de hele nacht en eigenlijk de meeste van overdag met de kleine bezig...en savonds moet ik gewoon vragen of hij de fles wil geven of wat dan ook,
het gaat allemaal niet uit zich zelf,terwijl het in ze vakantie wel allemaal vanzelf ging..snap gewoon niet wat er nu anders is nu die werkt...
maar ja ga gewoon straks beginnen met praten en zie wel hoe het verloopt.

xxx

jollyjo
29 September 2010, 09:58
Sam, logisch dat het moeilijk is om er over te beginnen, maar het is inderdaad wel raar dat hij in de vakantie wel van alles deed en nu niet, alsof hij denkt: ik werk nu dus jij zorgt voor ons kind. Ik zorg inderdaad overdag voor Tessa maar savonds vind mijn man het heerlijk om haar de fles te geven en even met haar te knuffelen, hij mist haar ook overdag.
Het is wel logisch dat Dennis in eerste instantie gelijk gaat slapen (misschien maar beter ook), maar dan kan hij toch na zijn slapen tijd met lucas besteden, zodat jij even iets anders kan doen, al zou het maar een uurtje of 2 zijn. Wel fijn dat Lucas nu beter slaapt, dat is voor jou ook prettiger. Hopelijk werkt de lactulose snel en is hij daar ook vanaf.

Dib
29 September 2010, 11:18
Gevonden!

Ja Sam ik zou ook echt met Dennis praten hoor. Hij moet zich wel realiseren dat zon kleintje ook een fulltime baan is!

Niet om te pochen hoor maar ik vind Henk echt geweldig met Myla, hoef m niks te vertellen hij doet alles uit zichzelf (ook koken s avonds) :)
Myla hebben we ingebakerd in een pacco doek. Hoe doen de andere mamas dat? Wij gebruikten eerst een badcape maar dit is veel handiger en ze slaapt dr echt super door!

jollyjo
29 September 2010, 11:33
@ Dib, wij mochten Tessa niet meer laten slapen met een badcape in het kader van veilig slapen. Na een week moeten ze gewoon onder hun dekentje en op de rug slapen ivm wiegedood. De dekentjes hebben we dan wel straks aan de zijkanten vast, zodat ze wel een beetje geborgenheid heeft.
Fijn dat Henk jou ook helpt. Ik kook dan nu meestal, zodat manlief zich met Tessa kan bezighouden.

Ze begint nu ook wakker te worden, dus zal haar even de fles geven.

Oyam
29 September 2010, 11:37
@dib, gelukkig werkt t bij mijn man ook zo. Hij doet heel veel uit zichzelf en vindt het nog leuk (behalve de poepluiers verschonen dan... ;) ). Ook kookt hij bijna altijd (heb t pas één keer weer zelf gedaan). Ook zei hij al dat asl hij maandag weer gaat werken dat hij wel zal blijven koken en boodschappen doen, omdat hij ziet dat ik daar nu eigenlijk helemaal niet aan toe kom.

Wij wikkelen Yanne in in een omslagdoek, maar helaas woelt ze dan toch nog vaal dr handjes vrij. De kraamhulp kon dat toch beter dan wij... :(

Haha, zwangerschapsdementie! Misschien post-zwangerschapsdementie :) Maar ik weet t weer, heb er een nachtje over kunnen slapen en bedacht me toen dat het iets met slapen te maken heeft. Dus meiden die ook borstvoeding geven:

Ik heb het 's nachts nu al steeds koud, terwijl ik met een hempje en shirtje aan slaap. Dat had ik eigenlijk nooit (ja, echt in de winter misschien...) en tijdens de zwangerschap al helemaal niet (want dan heb je t nu eenmaal warmer). Maar nu zat ik me af te vragen of het er mee te maken heeft dat ik borstvoeding geef. Want 's nachts is mijn lijf nu zo druk met melk aanmaken dat t misschien vergeet dat ie me ook nog warm moet houden?! Hebben jullie daar ook last van of is t een raar verzinsel van me dat t door de borstvoeding zou kunnen komen?

troetelbeertje85
29 September 2010, 11:50
ik heb lucas in een katoenen laken gebakerd..werkt super en hij slaapt veel beter en is ook rustig...merk gewoon als ik hem zonder intebakeren in bed leg dat ie zo druk is met zichzelf..

amy-baby
29 September 2010, 12:01
Hey meiden, ook gevonden, had nog wel op je gereageerd Sam bij het andere forum. maar ik lees hier dat de lactulose nu beter ging. Goed dat hij zo goed heeft geslapen zeg. Wat ontzettend balen dat je man zo reageert zeg. Maar goed tijdens de vakantie hoeft hij natuurlijk niets, en nu is hij weer aan het werk, dus kunnen ze waarschijnlijk niet ook nog voor hun kindje zorgen of zo.

@hier; gelukkig een lieve en zorgzame man, waarbij ik echt wel soms moet zeggen wat hij moet doen, maar hij zegt ook dat hij het soms echt neit ziet, dus dat is niet erg. Gisteren zat ik er helemaal doorheen s avonds, met 2 kindjes...pfff...viel me wel zwaar, dus toen hij thuis kwam ik huilen en hij trooste me gelijk en pakte tygo gelijk van me over, heerlijk, daarna lief gaan spelen met lisa, en toen we s avonds visite kregen heeft hij lisa ook naar bed gedaan (doen we trouwens altijd samen vanaf haar geboorte al).
Tygo heeft vannacht goed geslapen van 23.00 uur tot 04.00 uur, flesje gehad en toen we heerlijk geslapen, vanochtend weer een flesje en toen geslapen tot 10.15 dus ik ook helemaal uitgerust want onze dochter is vanochtend al naar de oppas gegaan. Het is hier nuheerlijk weer dus ga ff naar buiten zo lekker wandelen met Tygo.

groetjes amy

amy-baby
29 September 2010, 12:02
@sanel; ik vergeet helemaal te reageren op andere sorry. Ik hoop dat kian vandaag mee naar huis mag, en gewoon goed zijn flesjes blijft drinken!!

groetjes amy

cindy85
29 September 2010, 13:30
@ sanel: hoe is het nu met Kian? Mag hij naar huis?
@ Amy: leuk dat Tygo zo lekker geslapen heeft. Hier helaas geen nachtrust gehad. Lucas kwam om de 2u en had een uur nodig om te drinken, dus telkens maar een uur tussenin voor mij. En in dat uur werd ik dan nog wakker gehouden door het gesnurk van mn vriend. Ben zo mottig als iets nu vandaag...

jollyjo
29 September 2010, 13:56
amy, ik zou ook maareven naar de ha, klinkt wel eng moet ik zeggen.

Sanel
29 September 2010, 13:56
Ja hoor hij is weer thuis!!! Eindelijk ligt ie weer in zijn eigen bedje!!! Het gaat goed met hem. We moeten hem wel goed in de gaten houden en als ie dit weer heeft moeten we weer bellen.

Amy
Ik las iets in het andere topic over dizzy zijn. Dat heb ik ook. Kom ook me woorden niet uit en heb veel hoofdpijn. Ik denk idd moeheid. Ik heb namelijk ook al dagen niet meer kunnen rusten bijna.

Cindy
Bah wat een rotnacht.

jollyjo
29 September 2010, 18:08
Amy, goed van je dat je toch nog even naar de ha gaat. Je kan beter voor niks komen dan dat er wel wat is.
2 uur gelopen, pff, ik was vanmorgen na 20 minuten al wel weer klaar met lopen. Ik merk toch nog echt wel dat mijn krachten er nog niet helemaal zijn.
Ik vind Tygo nou niet een aparte naam of zo, komt volgens mij wel vaker voor, vind het wel een leuke naam. Klinkt wel stoer!

Ben er net even uit geweest om boodschapjes te doen. Kon manlief even bij Tessa blijven. Was wel even lekker om er weer uit te zijn. En dat alleen voor boodschappen haha. Volgende week vrijdag ga ik even naar kantoor, nu vrijdag was mijn baas er niet en dat is dan wel jammer natuurlijk.

cindy85
29 September 2010, 18:20
ik had de naam tygo ook nog nooit gehoord hoor, maar vind het wel een hele leuke naam!

amy-baby
29 September 2010, 18:34
@jollyjo; het is mijn 2e bevalling geweest, en merk wel dat ik de eerste keer ook langer herstel had hoor. En daarnaast ben ik 2 weken verder als jou, je zult zien dat jij je veel beter voelt in 2 weken tijd hoor. Ohja ik moet wel zeggen dat me benen pijn deden en een beetje beurs gevoel aan de onderkant, dus het gaat allemaal wel een beetje trekken.

@hier; nou volgens mij heb ik alweer een eisprong, want die kan ik goed voelen, dus waarschijnlijk over 2 weken alweer ongi. Morgen toch maar vragen naar de pil weer. wilde eigenlijk spiraal nemen, maar dat mag pas met 10 weken, wil toch in de tussentijd niet alleen met condoom doen, ben zo bang dat het per ongeluk toch schreurt of zo....dus toch maar ff aan de pil en dan kijken of me man zich wil laten helpen....maar goed daar moeten we eerst maar eens goed over praten en nadenken.

Ik ga me kindjes in bad doen. Tenminste mijn man gaat met ze in bad. Ik wil misschien vanavond wel ook ff in bad...

Groetjes Amy

lotje76
30 September 2010, 06:55
Goedemorgen,

Sanel: Fijn dat hij weer lekker in zijn eigen bedje ligt!! Hebben ze nog iets kunnen vinden bij hem?
Amy: lijkt me geweldig met de kids in bad...helaas hebben wij geen bad, maar wel een ruime douche! Ik ben zelf niet zo'n badgek..maar met kinderen is het natuurlijk wel ideaal.
jolly: ik vind 2 uur lopen al best veel als je pas 2,5 week geleden bevallen bent! Ik weet niet of ik dat al ga redden rond die tijd.

Hier nog BIB, zal dan toch wel een oktober kindje worden. Het mooie weer van gisteren is ook weer afgelopen...het regent..bah! Mijn vriend ligt nog in bed, die is ziekjes. Dus gaat niet werken vandaag. Ik ga er zo nog even bij liggen en ook nog wat proberen te slapen.

wendytje
30 September 2010, 07:34
@ amy; dat is de dochter van mijn vriend.
Tygo komt niet zo heel vaak voor hoor, heb het eens nagekeken en was vorig jaar maar iets van 32 keer gegeven....
hoor toh veel prsitieve reacties op de naam hoor. Als wij het maar een mooie naam vinden he!

jollyjo
30 September 2010, 09:26
@Lotje, 2 uur lopen red ik ook niet hoor, was maar 20 minuten gisteren. Ga straks weer even een rondje, want wandelen vind ze leuk en zo bouw ik langzaam ook weer wat energie op.

@Amy, ja er zit inderdaad nog een paar weken tussen ons. Ik hoop dat ik over 2 weken ook wat meer kan, maar als ik iedere dag een klein stukje doe, kom ik er vanzelf.

amy-baby
30 September 2010, 10:51
hey meiden,
Hoe gaat het hier? Bij mij wel redelijk goed, Tygo weer 4.5 uur geslapen vannacht en vanmorgen uitgeslapen tot 10 uur. Wel tygo om half 8 de fles gegeven vanochtend en lisa aangekleed, maar dat geeft niet.
Zodirect ff boodschappen doen, dan hoeven we dat zaterdag niet te doen.

Ben heel benieuwd naar karin, die krijgt vandaag de keizersnee...spannend...

Groetjes Amy

jollyjo
30 September 2010, 11:06
Hier gaat alles goed. Tessa werd om 6 uur wakker, de fles gegeven en toen heeft ze tot half 10 weer geslapen, dus mama kon ook nog even slapen, maar werd om 9 uur het bed uit gebeld door manlief haha. Toen werd Tessa even later ook wakker,dus heb ik haar lekker gewassen en gevoed. Na mijn eigen ontbijt zijn we weer even een rondje wezen lopen, stukje verder dan gisteren. Ging goed, dus zo kan ik het mooi opbouwen.
Ze ligt nu nog lekker in de wagen, maar begint al wat geluid te maken. Hopelijk kan ik het nog wat rekken.

Gisteravond is mijn beste vriendin met haar man langs geweest. Zij waren op huwelijksreis toen ik beviel. We hebben een paar leuke sloffen uit Mongolie gekregen, knalroze met een schaapje erop. Echt heel leuk. Ze zijn wel vrij groot, dus het duurt nog even voor ze daar in kan.

Ja Karin heeft vandaag haar keizersnee. Amy, weet je ook hoe laat?

noa11
30 September 2010, 11:09
Hier gaat het heerlijk... Borsten zijn op retour... Kan me bijna weer voorstellen dat het fijn is als iemand ze aanraakt hahahahah en kleine man is zo lief en zoet...
Hij poept alleen slecht dus masser regelmatig zijn buikje en had het niet gedacht, maar zie graag een poepluier inmiddels..

En hij houdt echt niet van water, badje niet, douche niet, en tummytub niet... vanaf wanneer vonden die van jullie het leuk?
En waar laten jullie hem 's nachts in slapen in een pyjama of zijn kleren?

Dib
30 September 2010, 11:17
@ meike, Myla vond vanaf dag 1 water al leuk, misschien vind hij t water wel te koud? Ik heb hier t badje meestal rond 38/39 graden, vind ze heerlijk!
En Myla slaapt snachts in dr kleren, t is echt zon gedoe om dr in een pyama te sjorren en dan is ze meteen weer klaarwakker.

jollyjo
30 September 2010, 11:18
@ Meike, Tessa vond het badje gelijk al leuk. De Tummtub vond ze vreselijk, daarin begon ze gelijk te huilen en onder de douche vind ze ook erg leuk. Als je haar onder stralen doorhaalt, gaat ze happen naar het water. Zo grappig om te zien. Jammer dat die van jullie het niet leuk vind, want douchen met je kleintje vinden wij zelf ook erg leuk.
Tessa slaapt gewoon in haar kleren.Heb niet echt een pyama en haar kleding is lekker soepen en zacht dus dat kan prima. Sommige setjes zijn net pyamas qua stof. De volgende morgen krijgt ze dan weer schone kleertjes aan. Als ze straks wat groter is, krijgt ze wel een pyama.

cindy85
30 September 2010, 11:30
@ meike: lucas gaat ook vanaf dag 1 al graag in zijn badje hoor. Hem terug uit zijn badje halen levert een hoop gekrijs op :)
Hij slaapt trouwens ook gewoon in zijn kleren hoor. Als hij iets aan heeft als een jeansbroekje doe ik dat wel af om te slapen en stop ik hem dan in een slaapzakje, maar vele setjes zijn ook gewoon pyamastof.

jollyjo
30 September 2010, 11:34
Cindy, Tessa vind het ook niet leuk als je haar eruit haalt, veel te koud vind ze dat dan haha. Zo snel mogelijk in haar badcapje en dan snel afdrogen en de kleertjes weer aan. Ik leg standaard een hydroluier over haar heen en droog haar dan met een andere, blijft ze ook een beetje warm.

jollyjo
30 September 2010, 11:35
Ohja, zou ik nog vragen.Hoe staat het met jullie eetlust? Bij mij smaakt het eten niet zo lekker meer. Ik eet wel omdat het moet en mijn maag er om vraagt, maar smaken doet het niet.Hebben jullie dat ook?

ben trouwens al mijn kilo's al kwijt, alleen mijn buik nog niet.

cindy85
30 September 2010, 11:39
ik werk ook met twee handdoeken. 1 om hem warm te houden en 1 om hem af te drogen. Spaart inderdaad een hoop gekrijs uit :)

amy-baby
30 September 2010, 12:27
@hier; ook een kindje dat het heerlijk vindt in bad. Tummytub hebben we wel maar nog nooit geprobeerd. Lisa gaat om de dag in bad, en papa gaat nu mee met haar en neemt tygo ook in bad. Tygo slaapt in een winterslaapzak met alleen een rompertje zonder mouwen, dus hij heeft geen kleertjes aan. Tygo heeft hier weer 4.5 uur de nacht doorgeslapen en daar ben ik allang blij mee.

@meike; goed dat het nu beter gaat. en hou het in de gaten he van die poepluiers? Geef je flesvoeding nu? 10 cc extra water in de voeding doen wil ook al helpen.

@jollyjo; goed dat je elke dag een stukje loopt, en inderdaad dat is het beste gewoon opbouwen. Ik ben ook mijn kilo's kwijt alleen mijn buikje zit er ook nog, die gaat voglens mij niet meer weg, hij zat er nog van me dochter,...:-D

@hier; zo naar de dokter toe, ivm mijn hoofdpijn. Daarna ff met tygo boodschappen doen. Ben niet vooruit te branden zeg...Ff kijken wat voor een weertje het morgen wordt, want lisa is thuis, en wil niet de hele dag met haar binnen zitten, dat vindt ze echt verschrikkelijk.

groetjes amy

amy-baby
30 September 2010, 12:28
ff nog een testje, want ik kreeg geen meldingen

Friezinnetje
30 September 2010, 13:40
Hoi dames!!

Ik las (weet niet meer wie het schreef) dat iemand het 's avonds en 's nachts zo koud heeft en dat dat misschien door de borstvoeding komt. Nou, ik heb precies hetzelfde. Ik heb het eigenlijk altijd warm! Maar nu stopt mijn man altijd voordat we op bed gaan even een kruik (aangezien we nu toch met kruiken werken) aan mijn kant van het bed zodat ik het niet zo koud heb.. Raar, ik had ook al gedacht dat dat misschien door de borstvoeding komt. Grappig, ben ik niet de enige in ieder geval.

Hier alles goed. Alleen wil Max slecht in slaap komen. Heb nu een puckababy besteld (soort inbakerslaapzakje) welke ik hoop vandaag binnen te krijgen en hoop dat dat helpt met het slapen. Hij blijft zichzelf maar wakker houden... pff. Het duurt soms wel anderhalf uur voordat hij eindelijk in slaap (letterlijk) valt. Voor die tijd in bad doen helpt ook niet echt. Hij is wel heel erg moe steeds. Gisteren toen wilde hij ook niet slapen en haalde ik hem uit zijn bedje en hij kijkt me aan en valt in slaap... :-s. Hij kan toch echt niet altijd bij mama slapen. Voor de rest drinkt hij goed, plast en poept hij goed.. Maar goed, hij is natuurlijk ook nog maar dik drie weken en misschien willen we ook wel dat hij te snel "perfect" wordt haha.

noa11
30 September 2010, 14:26
Cindy hoe is het eigenlijk met je nek?

Friezinnetje werkt een hydrofiele luier strak om hem hem gewikkeld niet... hahaha heb nu een spartelend en zwaaiend en wakker kind om me heen...

cindy85
30 September 2010, 14:39
@ friezinnetje: hier is het ook zo dat hij weer in slaap valt als hij mij ziet, maar o wee als hij weer alleen ligt :)
@ meike: heb nu vitamine B en Ibuprofen gekregen om 2x daags te nemen. De Ibuprofen helpt wel goed tegen de pijn, maar als het uitgewerkt is, zit ik er wel opnieuw mee. Dan vannacht maar een extra Dafalgan genomen want kon gewoon niet meer slapen van de pijn, want Ibuprofen mag ik niet meer dan 2 per dag nemen wegens borstvoeding...

cindy85
30 September 2010, 14:41
@ meike: hoe is het eigenlijk met je rug nu? Beter sinds de bevalling?
Hier is het 2 à 3 weken heel goed geweest, maar nu keert de pijn terug gewoon omdat ik te vaak en te lang moet neerzitten voor de borstvoeding. Probeer dan wat af te wisselen door af en toe liggend te voeden, maar ligt ook niet heel goed, merk dat ik echt er op moet letten dat ik mijn bekken goed kantel en mijn rug goed hou.

cindy85
30 September 2010, 14:48
mijn moeder en tante zijn hier net op bezoek geweest. Vroeger had mijn moeder dan altijd wat zelfgemaakte soep mee voor mij, nu heeft ze gewoon verse groentjes uit de tuin mee en moet ik de soep zelf maken. Blijken er toch nadelen aan een nieuwe keuken te zijn, krijg geen bereide soep meer haha :)

amy-baby
30 September 2010, 15:03
@hier; ook extreem koud s nachts en ik geef geen borstvoeding....Ik lig zelfs met een dikke pyama en een vest eroverheen....grr...en als ik er dan s nachts uit moet,...brrr helemaal koud.
Hier ook een kindje dat eigenlijk niet alleen in zijn bedje wil liggen. Ligt overdag beneden in de box en gaat dan lief slapen, of bij mij op de arm, maar meestal in debox. Hij wil alleen s avonds na 19.00 uur boven in zijn bed liggen tot ;s ochtends 11 uur zoiets...nouja,..ook ik denk dat ik teveel en te snel alles perfect wil. Ik heb natuurlijk vergelijkingsmateriaal, en lisa was veel rustiger, en sliep ook heel snel door etc.
Net naar de HA geweest, en krijg nu een bloedonderzoek, en hij heeft mijn bloeddruk gemeten en die was goed. Waarschijnlijk toch echt vermoeidheid, en dat ik veel te veel doe en wil. Tja ik poets het huis als nooit te voren, en wil ook de was alles weggewerkt hebben, en dan 2 kindjes...tja dat kan niet allemaal, dus ik ga maar eens wat rustiger aan doen.

@karin; ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Ikhad net op hyves gekeken maar nog geen bericht. Ik hoop dat je je ventje al in je armen hebt...

Groetjes amy

amy-baby
30 September 2010, 15:55
jaaaa....na 20 keer op de hyves bij karin te kijken, lees ik net dat hun zoontje Ruben geboren is. Karin van harte gefeliciteerd met jullie zoontje, hele leuke naam!!! Ik hoop dat alles goed is gegaan, en we horen natuurlijk graag je verhaal. Ben heel benieuwd hoe janneke het vindt...

jollyjo
30 September 2010, 15:56
Amy, goed dat ze je bloed even gaan onderzoeken, kan geen kwaad. Maar misschien moet je zelf ook een beetje rustig aan doen, tis tenslotte nog maar 4 weken geleden.

Volgens mij willen we allemaal snel dat alles perfect is, hebben wij hier ook hihi.

Tessa zou ik vanmiddag in de wieg leggen te slapen, maar mevrouw wilde niet natuurlijk. Eerst even bij mij op de arm gehad en toen maar weer in de kinderwagen en toen wilde ze wel slapen. Zonet even in een schommelstoel gezeten. Die schommelt vanzelf en dat vond ze wel leuk.

jollyjo
30 September 2010, 15:57
Karin, GEFELICITEERD met jullie zoon!!! Mooie naam ook. Geniet er lekker van.

amy-baby
30 September 2010, 15:58
@jollyjo; als ik het lees dat jij er neerzet "het is nog maar 4 weken geleden"dan schrik ik wel, want voor mijn gevoel is het al veel langer geleden, en als ik het zo lees, denk ik ook dat ik wat rustiger aan moet doen...hihi...
Wat een vies weer he? heb het zoooo koud, bleh....Volgens mij wordt het morgen droog, dan wil ik ff naar buiten met de kids. Ik moet van mezelf wel iets meer gaan genieten, want ben alleen maar bezig met wat "moet".

jollyjo
30 September 2010, 16:13
Amy, ik ken het gevoel, voor mij is het nog maar een dikke 2 week geleden en ik wil al weer zoveel doen, maar ja dat kan ik ook niet. Was inderdaad erg koud vanmorgen, had hele koude oren na het wandelen, echt herfst aan het worden.

troetelbeertje85
30 September 2010, 16:21
karin gefeliciteerd...

hier heeft lucas eindelijk een flinke poepluier gehad..wat was dat jochie opgelucht zeg dat ie gewoon niet in slaap wilde vallen gister avond en tot half 3 snachts wakker bleef..
en ik kreeg ook nog is een migraine aanval en heb dennis maar opgebeld of ie naar huis kon komen,maar helaas dat ging niet..dus heb vanalles geprobeerd om me hoofdpijn weg te krijgen..uiteindelijk ben ik ook in slaap gevallen gelukkig,heb nog wel hoofdpijn maar minder...denk trouwens dat ik ongesteld ga worden want had geen bloedverlies meer en nu opeens na anderhalve week weer wel..en heb ook de nodige klachten de hoofdpijn en rugpijn...maar wacht nog even af want het kan ook nog van de wond zijn natuurlijk..

gister is een vriendin van mij bevallen van een meisje noelle...ben helemaal happy hihi voor hun...want ze kon niet bij mij op kraamvisite komen omdat ze ook zo'n zware zwangerschap had..
dus nu komen we maar bijelkaar op kraambezoek...

xxx

amy-baby
30 September 2010, 16:26
@sam; gelukkig dat hij een poepluier had zeg. wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn had. Kan best dat je weer ongesteld wordt hoor. Bij mijn dochter had ik dit ook bij 6 weken weer. Nu heb ik geloof ik een eisprong dus over 2 weken zal het bij mij ook wel weer zo zijn. Is op zich wel prettig hoor als alles weer goed op gang komt. Ik heb vandaag maar gelijk de pil weer gehaald, zodat ik wel weer iets kan gebruiken,

Sanel
30 September 2010, 17:49
Karin
Van harte met je zoontje Ruben!!

Hier erruggg moe. Valt niet mee met 2 ukkies. Kian heeft sinds vannacht weer een ander ritme in zijn hoofd gehaald. Waar hij in het zh om de 4 uur kwam en zelfs wakker gemaakt moet worden komt hij hier om sinds vannacht dus om de 3 uur. Getver moet ik weer minder in de flessen doen want anders krijgt hij teveel. Gisteravond had ie er ook geen zin in en schreeuwde moord en brand. Uiteindelijk heb ik hem maar de fles gegeven om 21 uur. Was natuurlijk veel te vroeg. Dus we zijn om 12 uur naar bed gegaan en geen wekker gezet omdat we dachten die komt wel om 1 uur ofzo. Slaapt die mafketel tot half 4!!!!!! Haha. Ik probeer al de hele dag om me eigen ritme te komen maar het lukt gewoon niet. Dat rotschema uit zh is echt niets. Kian slaapt altijd in zijn eigen bed. Hij valt ook snel bij mij in slaap maar als Fenna hier in de rondte loopt dan wordt ie nog weleens wakker daarvan. Ze kan echt heel veel herrie maken. Haha. Me vriend is al vanaf maandag alweer aan het werk en ik ben echt aan het eind van me latijn ondertussen. Veel naar zh heen en weer en zelf nog niet hersteld. Heeft veel van lichaam gevraagd. Zal blij zijn als ie zaterdag en zondag lekker thuis is. Morgen gaat Fenna uit logeren en heb ik mijn handen iets meer vrij.
Ik ga zo Fenna nog even een toetje geven en dan kan ze naar bed. En dan hoop ik dat ik wat uurtjes voor mezelf heb. Kian ligt vanaf 6 uur in bed. Ik hoop dat ie pas om een uur of 10 komt....

suus1
30 September 2010, 18:04
Dames bedankt voor de felicitaties.

Karin jij ook gefeliciteerd meid!

Wil even wat weten van jullie.
Ik voel me zoals ik al zei zooo moe dat ik er zelfs misselijk van ben en me echt ziek voel.
Maar sinds vandaag heb ik zelfs het gevoel in een enorme dip te zitten.
Heb elke keer het gevoel niks met Lucas te maken wil hebben terwijl ik tegelijk zo bezorgd ben om hem.
Maar zodra het weer tijd is voor een voeding of hij heeft last van krampjes wil ik het liefst alles over laten aan mijn vriend en wil ik niks meer zelf met hem doen.
Ik heb een schildklier ziekte (wat ook alles met hormonen te maken heeft) en ik herken de depressieve gevoelens wel van de tijd dat ik nog geen medicatie slikte.
maar vroeg me af wanneer ik aan de bel moet trekken met deze gevoelens, herkennen jullie mijn dip?? En zoja hoe gingen jullie daar mee om?
Of moet ik aan de bel trekken bij de kraamzorg?

Liefs suus

cindy85
30 September 2010, 18:32
@ suus, ik heb het ook wel af en toe dat ik denk "is hij daar alweer" en dat ik er geen zin in heb, maar heb nooit echt een dip zoals jij beschrijft. Misschien toch eens navragen bij de kraamzorg of dit normaal is, want voor je het weet heb je maar een postnatale depressie....

pff weet ff niet goed wat ik moet doen hier. Nu al drie voedingen na elkaar dat Lucas gewoon alles maar dan ook alles terug overgeeft. En heeft dan natuurlijk meteen ook weer honger, maar geeft dan opnieuw over als hij gedronken heeft. Maar als ik hem niets geef, is hij niet te troosten...

jollyjo
30 September 2010, 19:12
Suus, je moet dit wel even aangeven en er over praten. Een depressie heb je ook niks aan en misshcien kun je het dan nog voorkomen. Veel sterkte. De eerste paar dagen was ik ook wel een beetje misselijk.

amy-baby
30 September 2010, 19:59
@suus; meis die misselijkheid had ik ook. Die gevoelens die je beschrijft hoeft geen post depressie te zijn, maar geef het wel aan bij de kraamzorg. Ik heb dat aan het begin gehad van me dochter, omdat ik het allemaal zo vond tegenvallen, de vermoeidheid en het herstel en dat ik niet gelijk liefde voelde voor me kindje. Ik heb daar 1 keer goed over gepraat en toen ging het al stukken beter, na 1.5 week had ik die gevoelens niet meer. Nu bij Tygo weer hetzelfde gevoel s ochtends na de bevalling, dus gelijk aangeven bij de verloskundige maar ook bij mijn kraamhulp, gelukkig niets aan de hand, maar het feit dat ik vroeg of de kraamhulp mij in de gaten wilde houden hielp enorm. Mocht je toch een post.depressie krijgen, dan kan je dat niet voorkomen, maar wel op tijd erbij zijn door medicijnen etc. Gewoon aangeven, enjuist neit meer blijven rondlopen he!!!
Dikke knuffel, en het is gewoon pittig hoor!!!

Lfs Amy

troetelbeertje85
30 September 2010, 20:20
hey

suus ikheb de eerste 3 dagen ook het gevoel gehad niks te willen van lucas...en wel bezorgd...en indd wel aangeven aan de kraamzorg..
heb ik ook gedaan ze praat wat met je en betrekt je ff wat meer zij alles...
toen ik lucas eenmaal zelf in bad had gedaan voelde ik me anders kreeg echt een ander gevoel door me lichaam heen...beetje verliefd..
dus het is niet raar als jeje het gevoel krijgt dat je niks van je kind wil....vooral in het begin.het is allemaal ff wennen enzo.
vooral als de bevalling snel is gegaan of als het is gegaan zoals je het niet had gedacht.(zei mijn kraamzorg)

maak je niet te snel zorgen en gooi het ook niet te snel op een post depressie...

lotje76
1 October 2010, 10:40
Goedemorgen/middag,

Hier nog BIB. Wordt er niet geruster op. Heb snachts bij het omdraaien in bed pijn aan mijn buik. Is alleen bij omdraaien. Sinds gisteren weer meer last/pijn in mijn handen en voeten van het vocht. De kleine beweegt op zich volgens de normen die ik heb gekregen wel goed, moet de baby 10x per dag voelen en dat red ik wel...maar ik heb toch het idee dat het anders is...eerst bewoog ze wel een uur lang achter elkaar best hevig, zodat het voor mij niet echt prettig was, maar nu is het meer af en toe en niet lang achter elkaar. Of soms alleen als ik erom vraag bijv door mijn handen op mijn buik te leggen, dat ik dan wel reactie krijg. Ik twijfel erg of ik daar over moet gaan bellen, of toch maar tot maandag wachten. Af en toe snachts wel ongesteldheidsgevoel in mijn rug en benen..verder nog geen tekenen. Herkennen jullie dat beweegpatroon...komt het omdat de baby minder ruimte krijgt???

amy-baby
1 October 2010, 10:48
@lotje; ik kan alleen maar zeggen als je het neit vertrouwd gewoon bellen he!!!! En ja je voelt de baby nu minder en anders, want hij heeft haast geen ruimte meer. Die ongesteldheidskrampjes die je voelt heeft te maken met voorweeen, je lichaam is zich aan het klaar maken. Bevallen kan zo van de een op de andere minuut gebeuren (het begin bedoel ik :-D) dus niets van te zeggen. Heel veel sterkte, want volgens mij ben je nog de enige of niet? sorry als ik iemand vergeten ben?

groetjes Amy

lotje76
1 October 2010, 10:54
Ja...volgens mij ben ik nog de enige...
Ik denk dat ik zo gewoon voor de zekerheid ga bellen.

amy-baby
1 October 2010, 10:54
doe maar, dat vinden ze heus niet raar. beter een keer te veel bellen dan te weinig....

lotje76
1 October 2010, 11:01
Naam..........leeftijd....hoeveelste kind...uitgerekende datum............geslacht
Troetelbeertje...24........1e............3 september.............22 aug met 38wk2dg van zoon Lucas Calvin
Friezinnetje......26.........1e............3 september........... 6 sept met 40wk3dg van zoon Max Jisse
Canacat..........29.........1e...........6 september.............28 Aug met 38wk5dg van zoon Arthur
Amy-Baby.......??........2e..............8 september...........29 aug met 38wk5dg van zoon Tygo
Nina77............33.......1e en 2e......9 september............16 Aug met 36wk4dg van 2 zoons Luca en Bodhi
Cindy85..........24........1e..............12 september..........2 sept met 38w4dg van zoon Lucas
Dib................24........1e..............12 september..........8 sept met 39wk3dg van dochter Myla
Meike........... 27.........1e..............12 september............. sept met ... van zoon Finn
Jollyjo...........30.........1e..............13 september..........13 sept met 40wk van dochter Tessa
Helen81.........28.........1e..............16 september..........meisje
Mayo.............32.........1e..............16 september..........18 sept met 40wk2dg van dochter Yanne
Sanel............28..........2e.............16 september...........19 sept met 40wk3dg van zoon Kian
Bianca.......... 25.........1e..............17 september...........15 sept met 39wk5dg van dochter Evelien
Latter............34.........1e..............23 september...........meisje
Suus1............25.........1e..............27 september...........27 sept met ... van zoon ...
Lotje 76..........34.........1e.............27 september............?
Karin 26.........29.........2e.............22sept/1-oktober......Jongen
Leutje............27.........1e..............28 september...........29 Aug met 35wk3dg van zoon Alexander

lotje76
1 October 2010, 11:04
even het lijstje van het vorige topic overgenomen..hoop dat alles klopt

lotje76
1 October 2010, 11:35
Ik heb net de verloskundige gebeld. Kan om kwart over twee terecht. Voor een hartfilmpje en een echo. En bloeddruk meten van mij.
Mijn vriend komt naar huis en die gaat meer, dus dat is wel fijn.
sorry dat ik even niet op de anderen heb gereageerd!!

Sanel
1 October 2010, 11:42
Fijn!! Ben benieuwd.

amy-baby
1 October 2010, 11:48
goed dat je gebeld hebt, ben ook heel benieuwd.

jollyjo
1 October 2010, 13:28
Lotje, goed dat je gebeld hebt, beter een keer te vaak dan te weinig. Ik weet nog wel dat ik Tessa op het laatst ook niet meer zo vaak en lang voelde bewegen, maar ja op zich wel logisch want zoveel ruimte hebben ze niet.

Het lijstje moet nog wel even aangepast worden door sommige, want niet alles is nog goed ingevuld. Latter staat ook nog open, maar die was toch al bevallen?

Sanel
1 October 2010, 13:50
Ik zat net ook al te kijken dat het lijstje niet echt meer klopt maar ik ben het ook een beetje kwijt.

lotje76
1 October 2010, 14:49
zo net terug van de verloskundige. Hartfilmpje van de baby was prima, en het aantal bewegingen ook, al voelde ik ze niet maar het apparaat wel. De echo was ook goed. hoeveelheid vruchtwater iets aan de lage kant, maar wel normaal voor deze termijn. Mijn bloeddruk was wel weer gestegen, nog niet in het rode gebied, maar wel in het grijze gebied. Morgen nog een keer terug voor nog een ctg. De gynacoloog denkt niet dat het nog lang gaat duren....

ik dacht het laatste lijstje gekopieerd te hebben, maar kan het ook verkeerd hebben hoor....

jollyjo
1 October 2010, 15:41
Je hebt ook wel het goeie lijstje gekopieerd, maar sommige moeten nog even de goeie gegeven invullen, ik wist niet alles uit mijn hoofd toen ik het ingevuld had. Sommige namen en termijn vna bevalling moeten er nog in.
Spannend Lotje, hopelijk komt je kleintje snel.

Karin gefeliciteerd met je zoon Ruben!!

Sanel
1 October 2010, 16:02
Fijn dat alles goed was Lotje!! Afwachten maar weer helaas. Hopelijk dient het zich snel aan!!

Het cb heeft gebeld en idd was het advies om te wachten totdat ie weer op geboortegewicht is. Hij heeft zijn energie nodig om te groeien. Nou ze kunnen me wat. Als het goed is wordt het zondag ook zon mooie dag en ga ik lekker aan de wandel met het hele gezin.

amy-baby
1 October 2010, 16:28
@sanel; jeetje wat een verschil dan he? Maar goed Tygo hield zich ook goed warm, dus vandaar dat wij ook mochten. Het is allen maar goed voor zo'n kleintje een beetje frisse lucht toch, en als je niet zo lang gaat. En als je de wandelwagen voorverwarmd met kruiken, dat moesten wij doen.

Sanel
1 October 2010, 16:29
Ja idd en verschil. Kian kan zichzelf ook prima warm houden. Blijft ook constant met temperatuur en heeft al een tijd geen kruiken meer nodig. Dus ik zie het probleem niet. Echt licht is ie ook niet. Ik kijk zondag wel even wat voor weer het is. En het zal echt geen groot rondje worden want dat houdt ik waarschijnlijk niet vol.

amy-baby
1 October 2010, 16:32
Wij hebben nooit voor Tygo kruiken gebruikt, alleen 1 keer voor de wandelwagen op te warmen. Ik denk dat ze met Kian gewoon wat terughoudend zijn ivm ziekenhuis, en hij dronk natuurlijk niet goed. Tygo dronk toen wij naar buiten gingen wel heel goed al en kwam al aan.

@lotje; spannend meid, zou fijn zijn als het nu snel gebeurd he!! succes meid

Oyam
1 October 2010, 17:22
Lotje, fijn dat je vanmiddag meteen terecht kon en dat alles goed was! Die kleine van jou maakt het wel spannend hoor! Goed dat je morgen meteen nog eens voor een ctg mag, toch prettig dat ze je zo goed in de gaten houden!

Van Latter ben ik het ook ff kwijt, was ze al bevallen? Of ze zou ingeleid worden toch?!

cindy85
1 October 2010, 17:42
latter zou ingeleid worden maar in zwitserland blijven vrouwen na een bevalling ook ong 4 dagen in het ziekenhuis, dus ze moet haar bub-melding nog komen doen als ze weer thuis is en weer wat tijd heeft :)

suus1
1 October 2010, 17:46
Naam..........leeftijd....hoeveelste kind...uitgerekende datum............geslacht
Troetelbeertje...24........1e............3 september.............22 aug met 38wk2dg van zoon Lucas Calvin
Friezinnetje......26.........1e............3 september........... 6 sept met 40wk3dg van zoon Max Jisse
Canacat..........29.........1e...........6 september.............28 Aug met 38wk5dg van zoon Arthur
Amy-Baby.......??........2e..............8 september...........29 aug met 38wk5dg van zoon Tygo
Nina77............33.......1e en 2e......9 september............16 Aug met 36wk4dg van 2 zoons Luca en Bodhi
Cindy85..........24........1e..............12 september..........2 sept met 38w4dg van zoon Lucas
Dib................24........1e..............12 september..........8 sept met 39wk3dg van dochter Myla
Meike........... 27.........1e..............12 september............. sept met ... van zoon Finn
Jollyjo...........30.........1e..............13 september..........13 sept met 40wk van dochter Tessa
Helen81.........28.........1e..............16 september..........meisje
Mayo.............32.........1e..............16 september..........18 sept met 40wk2dg van dochter Yanne
Sanel............28..........2e.............16 september...........19 sept met 40wk3dg van zoon Kian
Bianca.......... 25.........1e..............17 september...........15 sept met 39wk5dg van dochter Evelien
Suus1............25.........1e..............27 september...........27 sept met 40wk van zoon Lucas
Karin 26.........29.........2e.............22sept/1-oktober......Jongen
Leutje............27.........1e..............28 september...........29 Aug met 35wk3dg van zoon Alexander

Heb het lijstje even bijgewerkt.

Lotje hoe was het bij de vk?
Ik had trouwens ook die ongi krampen, en na 3 dagen had ik al 1 cm ontsluiting zonder echte duidelijke weeën.
Ze braken de vliezen en de bevalling begon echt gelijk.
Dus het is allemaal voor werk, alleen maar fijn voor straks.

Hier, het ging vanmorgen wel aardig, na het middag slaapje weer enorm slecht met vele huilbuien en een depri gevoel.
Denk zelf trouwens ook niet direct aan een post-depressie, maar het zal zeker alles te maken hebben met mijn schildklierziekte.
Baal echt vreselijk dat ik niet kan genieten nu, en heb er vandaag ook nog eens enorme stuwing bij gekregen waardoor ik helemaal niet graag meer Lucas zijn flesje wil geven.
Gelukkig heb ik een enorm lieve vriend die zoveel mogelijk voedingen over neemt en eigenlijk overal mee helpt.
Heb al het bezoek afgezegd voor de komende tijd, voelt wel erg fijn.
Lucas drinkt helaas wel slecht.
Hij begint heel krachtig maar na ongeveer de helft van het flesje vind hij het wel genoeg en valt hij in slaap, om vervolgens na een uur weer honger te hebben.
Hij krijgt nu per voeding ongeveer tussen de 20-30ml binnen op dag 5, hoe was dat bij jullie rond deze dag??

amy-baby
1 October 2010, 17:53
@suus; je zit ook nog op de dag van de kraamtranen hoor, dus dan is het dubbel zo vervelend dat gevoel. Het is goed om het bezoek ff wat af te houden hoor, en eerst ff te wennen met z'n 3-tjes. Bij ons dronk tygo ook heel slecht aan het begin, nu niet meer...dus het veranderd wel. Tygo viel alleen maar af dus hier ook echt zorgen gehad. Enne...met de stuwing wilde ik ook geen fles geven, wat deed dat pijn zeg....'s nachts echt liggen huilen van de pijn, dus misschien kan de kraamhulp je wat meer helpen of je vriend?

jollyjo
1 October 2010, 18:26
Suus, ik had dat ook hoor op die 5e dag en die stuwing is inderdaad niet fijn. Koelen helpt ook wel goed en moest savonds onder de warme douche en heel voorzichtig maseren vanuit de oksel naar de tepel, helpt ook tegen de pijn. Ik weet zo niet meer op hoeveel cc Tessa zat op die dag, maar zij heeft gelijk van het begin af aan goed gedronken, alleen afgelopen dinsdag liep het niet zo, maar dat was waarschijnlijk gewoon een mindere dag voor haar.
Gelukkig is de je vriend je goed te hulp.

amy-baby
1 October 2010, 18:40
Tygo zat er ook elke keer onder. Bij dag 5 mogen ze geloof ik 50cc, maar tygo dronk dan 30-35 of zo.

suus1
1 October 2010, 19:08
Amy je stelt me helemaal gerust, want jou tycho lijkt wel veel op onze lucas.
Ik probeer me geen zorgen te gaan maken, hopelijk lukt dat ook haha.
Wel fijn dat het nu beter gaat met voeden.

Jollyjo dank je voor de tips tegen de stuwing.
Heb als het echt niet meer ging wel gekoeld, dat leek inderdaad aardig te helpen.
's avonds douchen gaat helaas niet lukken, daar ben ik echt veel te moe voor.
Probeer het morgen ochtend nog wel, maar weet niet of dat masseren wel gaat want het is erg pijnlijk om ze alleen al aan te raken.

Sanel
1 October 2010, 20:13
Suus1............25.........1e..............27 september...........27 sept met 40wk van zoon Lucas
Karin 26.........29.........2e.............22sept/1-oktober........30 sept met 39wk5dg van zoon Ruben

Zo nog een aanpassing. Ik heb Helen eruit gehaald want die is al heel lang niet meer online geweest.

lotje76
1 October 2010, 20:31
laat die kleine maar komen :)

stuwing lijkt me toch wel erg pijnlijk hoor..geen idee wat je er aan kan doen om de pijn te verminderen.
lees ik dat nou goed dat er verschil is wanneer je met de baby naar buiten mag? De ene zegt als het geboortegewicht is bereikt en de ander als de kleine zich goed warm kan houden. Hoe komen die verschillen zo?

suus: ik had een pagina terug al geschreven hoe het bij de verloskundige was ;) Met de baby is alles prima, hartfilmpje was super, echo was ook goed, vruchtwater iets aan de weinige kant maar niet raar voor mijn termijn. Alleen mijn bloeddruk was weer wat gestegen. 140-90 terwijl die eigenlijk steeds 120-70 was. Morgen nog terugkomen voor nog een ctg. tevens hebben ze bloed geprikt en urine onderzocht en dat was allemaal prima. Fijn dat ik morgen nog terug mag komen.

Het is sinds ik terug ben al heel de tijd beetje aan het rommelen. Kan het niet echt weeen noemen. Steeds harde buiken ook als ik rustig op bed lig. En een ontzettende gevoelige onderbuik. Ik ben benieuwd of het dit weekend nog door gaat zetten.....

Nina77
2 October 2010, 09:18
Ah! Ik heb jullie gevonden :-)
Ik ga even bij lezen en kom zo mee kletsen!
groetjes,
Nina

amy-baby
2 October 2010, 09:26
@lotje; het kan zijn doordat ze hebben gekeken of je ontsluiting hebt, ze wat hebben gestimuleerd, en wie weet zet het dan wel door. spannend hoor, en dan vanmiddag weer naar de gyn, ben heel benieuwd.
Over de baby naar buiten, je zult zien dat er overal heel veel verschil mee is. Ook bij het CB zijn er veel verschillen. Je kindje mag pas naar buiten als hij zich goed warm kan houden, anders doet hij dat zelf en kost hem veel energie, waardoor hij minder goed gaat drinken. Wanneer een kindje op het geb gewicht is, dan drinkt hij al zo goed, dat ze zich dan helemaal geen zorgen maken. Dus als je voor zekerheid wil gaan, dan moet je wachten tot het geb gewicht, dan weet je zeker dat het goed is. Tygo deed er erg lang over om op geb gewicht te komen, maar hield zichzelf wel goed warm, dus mocht ik naar buiten. Zo zul je straks ook horen wat een verschil er bij CB's zit. Ach je moet voornamelijk doen waar jij je goed bijvoelt, en meestal is je gevoel wel het juiste heb ik gemerkt bij mijn dochter. Die kreeg medicijnen voor haar ontlasting, en we hadden er genoeg van want hierdoor had ze zo'n pijn dus zijn we tegen het advies van de kinderarts ermee gestopt, was de goeie beslissing, vanaf dat moment deed ze het zelf, en is ze helemaal beter geworden. Dus je kent je kindje het beste toch echt zelf...

@suus; fijn dat ik je gerust kon stellen. Ja tygo drinkt nu heel veel, en wil zelfs meer dan hij eigenlijk mag...en ik dacht echt niet dat het goed kwam hoor (dat denk je op dat moment dan he?).

@hier; Tygo wordt standaard wakker om 04.00 uur, dus of we nu om 23.00 of 0.00 uur de fles geven, hij komt om 04.00 uur, raar klokje...haha...Maar goed, hij doet het prima zo, en het is goed vol te houden. Vanochtend heeft mijn man de fles gegeven, en kon ik heerlijk doorslapen tot 09.30 uur en toen werd dochterlief wakker. heerlijk,...voel me gelijk beter als je een goede nachtrust hebt gehad. Hier laat ik Tygo straks heel even achter bij de oppas, want papa moet een wedstrijd spelen (waterpolo) en lisa wil dat graag zien, maar ik vind het zwembad veel te warm voor tygo dus die blijft even thuis, en ga ik alleen met Lisa. Papa weet dit niet...hihi...hij is altijd zo trots als we komen kijken..

amy-baby
2 October 2010, 09:27
hey Nina, Ben heel benieuwd hoe het met je jongens gaat en natuurlijk met jou?

lotje76
2 October 2010, 10:18
Goedemorgen/middag!
Hier nog BIB. net weer bij de verloskundige geweest voor de ctg. Was weer helemaal prima. Mijn bloeddruk was ook weer gezakt, zullen toch de spanningen zijn geweest gisteren denk ik. Het gerommel in mijn buik is opgehouden. Wel vanacht nog gevoelig met omdraaien enzo, maar heb het idee dat het mis toch mijn darmen zijn.
Nu maandag weer naar de verloskundige en dan ga ik mis toch eens even vragen of ik niet ingeleid kan worden.

noa11
2 October 2010, 10:44
Meike........... 27.........1e..............12 september............. 23 sept met 41w4dg van zoon Finn
Karin 26.........29.........2e.............22sept/1-oktober........30 sept met 39wk5dg van zoon Ruben

noa11
2 October 2010, 10:47
hihi heb toch nog wel het record zo te zien...

Hier mochten we al wel naar buiten kleine manis ook al bijn aop gewicht dus dat vonden ze in een week toch heel knap.. heerlijk was dat, maar nog wel spierpijn en last van mijn rug.. Kleine man drinkt nu ietjes slechter maar maakt het vanmorgen goed door 90cc heel snel leeg te drinken en hij ligt heerlijk tevreden in zijn box... (voor het eerst wil altijd liever bij papa of mama)! Kraamzorg en verloskundige gaven mij aan dat hij ook wel eens een dag mag hangen en dat is vandaag.. kindje geeft zelf aan wat genoeg is en hem dwingen leid alleen maar tot gas en krampjes.. Trouwens geeft iemand infancol.. Wij wel want hij heeft wat last van gas, maar kan het kwaam dit gewoon altijd te geven? Hij ziet er ontspannen nu uit.. Gisteren had ie echt even pijn...

Cindy mijn rug is nog niet over hoor, wel beter maar niet over.. Stond net de was te doen en deed gelijk pijn.. Lig heel graag op mijn buik en maanden naar uit gekeken, maar voel dan direct ook weer mijn nek en rug dus zal wel even tijd nodig hebben.. (zo blij he zijn wij met die mensen die in het verkeer niet oppassen)

precious123
2 October 2010, 11:06
Hallo allemaal!

Ik mag mij toevoegen aan dit topic.
Eigenlijk hoor ik in het December topic.. maar ons kereltje dacht daar anders over.
Wij zijn dus bevallen van een prematuurtje.
Quinn onze zoon is geboren met 27w6d
Hij mag vandaag van de Intensive Care over naar de High Care afdeling.
Hij maakt dus mooie sprongetjes vooruit :D

Door alle hectiek zal ik niet zo heel veel schrijven, maar wil toch een beetje mee lezen en kletsen als ik wel tijd heb.

http://94.100.122.234/1118300001-1118350000/1118316901-1118317000/1118316915_5_DBPe_1.jpeg

lotje76
2 October 2010, 11:40
precious"welkom hier!! Oee zal allemaal heel spannend zijn zeg. Was zeker wel even schrikken. Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Gelukkig mag hij van de IC af. Mooie foto!!

lotje76
2 October 2010, 11:41
Meike: Mis ga ik je nog wel van die plaats verstoten :) Maar hoop het eigenlijk niet....
Latter zat ook over de 40 weken heen toch? Ik ben benieuwd hoe het met haar is.

jollyjo
2 October 2010, 12:11
Onze kraamhulp heeft nog aangegeven bij haar vertrek dat we vooral moesten doen wat we zelf goed vonden voelen. Want een CB kan je goed ongerust maken of onzeker zei ze. Sommige zijn wel heel goed, maar soms kunnen ze ook heel raar doen. Bij mijn zusje zeiden ze zelfs dat ze 2 soorten voeding mocht mixen, terwijl dat dus helemaal niet mag, nou daar ben je dan mooi klaar mee.

Precious, welkom. Was wel even spannend zeker dat jullie kleintje al zo vroeg geboren werd. Wel een mooie foto!

Wij geven Cinababy van VSM, is homeopatisch, tegen de krampjes, werkt ook heel goed. als je het consequent gebruikt, heeft Tessa er geen last meer van. En de poepluiers gaan ook goed, papa is net 1 aan het verwisselen hihi.

Lotje, je houdt het wel spannend hoor....

Wij zijn net even lekker boodschappen wezen doen met onze kleine meid. Kijken ze niet naar je buik, dan loeren ze wel in de maxi cosi haha. Voor mij ging het ook goed en het is lekker om er even uit te zijn.

precious123
2 October 2010, 13:02
Zojuist gebelt met de IC hoe het met Quinn gaat en wanneer hij overgeplaatst zal worden.. Nu word ons ventje ziek :( De verpleging ziet dat hij moeite heeft met op de rug liggen en zit weer aan de Snorkel (meer ondersteuning bij het ademhalen). Heeft tot nu toe nog geen verhoging, maar is erg moe. Ze zijn gestart met antibiotica en er zijn kweekjes afgenomen om te kijken of hij een infectie heeft en welke. :(
Vandaag is de eerste keer dat ik het ziekenhuis bel voordat we er smiddags heen gaan.. net of je weet dat er iets niet klopt.

jollyjo
2 October 2010, 14:43
Precious, hopelijk knapt hij snel weer op. Dit is ook niet leuk op deze manier. Sterkte toegewenst.

amy-baby
2 October 2010, 15:16
@meike; jeetje 90cc alweer, wat veel. Hoeveel flessen krijgt hij nu dan? Wij mochten maar 6 flessen van max 100cc geven. Hoeveel weegt hij nu dan? Infacol kan je volgens mij gewoon geven hoor, maar heeft hij er heel erg last van dan? want de darmen moeten ook gewoon wennen hoor.

@precousl van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Zal wel een spannende tijd voor jullie zijn nu zeg. Onze dochter is met 34 wk en 6 dgn geboren en dat vond ik al heftig genoeg, laat staan nu met 27 weken. Een tip die ik kan geven, probeer zoveel mogelijk erover te praten, want ik merkte pas na die tijd hoe heftig ik het vond. Gelukkig mag hij van de IC af, maar nu maar hopen dat hij geen ernstige infectie heeft en dat de antibiotica aanslaat. Ben heel benieuwd hoe het met jullie ventje gaat, dus als je af en toe tijd hebt, dan hoor ik het graag. Sterkte ermee!! en prachtige foto meid, van kangaroen schijnen ze heel sterk te worden!

@jollyjo; goede tip van je kraamhulp, want dan heb ik we lgemerkt van het CB hoor. Nu ben ik er niet meer onzeker over, maar bij onze dochter wel heel erg. Cinababy hadden wij ook bij lisa gebruikt, alleen toen moesten we stoppen van het CB want bij een congres was aangegeven dat uit het onderzoek was gebleken dat het juist krampjes kan veroorzaken, maar goed geen idee dus... maar aan je verhaal te lezen helpt het wel.

@hier; ook wel krampjes, maar zoals ik al zeg, de kindjes moeten ook wennen met hun darmpjes. Ook komt hij om de 3 uur, en dat is wel lastig, want wij geven al 135cc voeding en als ik hem om de 3 uur geef dan komt hij op 7 flessen en dan krijgt hij teveel, dus wij moeten hier elke keer een 3 kwartier rekken...en dat is soms wel lastig, maarja.

Groetjes amy

cindy85
2 October 2010, 16:44
@ meike: ik kan me er dan zo over opwinden als ik iemand iets verkeerd zie doen in het verkeer, zo erg dat ik soms automatisch roep naar zo'n mensen. als ze zich eens bewust zouden zijn van de blijvende schade die ze mensen kunnen toebrengen..

@ precious: eerst en vooral proficiat met Quinn! en wauw wat een prachtige foto! hopelijk mag hij vlug van de antibiotica af en wordt hij snel weer beter. het zullen wel spannende maar waarschijnlijk vaak ook beangstigende dagen zijn voor jullie...

troetelbeertje85
2 October 2010, 16:51
hey meiden

hier gaat alles nog steeds prima...
lucas heeft vannacht goed geslapen van half 11 tot kwart voor 6!!!!!!!echt super..en nu heeft ie steeds 4 uur tussen ze flessen..dus gaat de goede kant op...ook slaapt ie weer lekker overdag..alleen wel het liefst op ze buik dus slaapt ie overdag in de box zodat ie lekker op ze buik kan liggen...

welkom precousl gefeliciteerd...heel veel sterkte met jullie kleine...hopelijk knapt ie snel op

he meiden is het misschien leuk om een foto van onze kleintje hier op te zetten...
is wel leuk om te zien hoe onze kids eruit zien hihi..ben ook zo nieuwsgierig naar de andere lucasjes hihi..

ik begin alvast...
http://i204.photobucket.com/albums/bb131/Beertje1985/SNC00260.jpg
lucas 1 maand 1 week en 2 dagen oud

kus sam

Sanel
2 October 2010, 16:57
Precious
Van harte met jullie zoon Quinn!! Mooie naam. Heeft hier ook op het lijstje staan. Maar wat een heftige tijd voor jullie zeg. Ik hoop dat ie snel opknapt en dat de AB helpt!!

Meike
Ik heb de eerste week alleen Infacol gebruikt. Om hem wat op weg te helpen. Dat helpt vaak wel meteen maar ik wil net wat Amy zegt dat ie het alleen doet. We geven het nu een week niet en poept ie netjes elke dag. Maar het kan geen kwaad hoor maar ik zou het wel minimaal houden zodat ie zelf kan poepen zeg maar.

Jollyjo
Klopt hoor dat je eigen het beste is. Ik luister ook vaak niet naar het cb. Ze kunnen me wat. Ze hebben altijd zitten zeiken over Fenna dus ben er een beetje klaar mee. Ik ben alleen nu even wat voorzichtiger omdat Kian net in het zh heeft gelegen en zijn verkoudheid nog niet te boven is. Morgen wordt het mooi weer dus gaan we misschien toch even naar buiten. Haha geloer in de Maxi. Is altijd zo. En dan heb je nog van die bijdehandjes die lekker in de wagen lopen te klooien. Even aan de baby zitten. Daar kan ik niet zo goed tegen!!

Vandaag even de kasten weer op orde gebracht. Ik was met de was bezig en kon bijna niets meer terug vinden. Ik ben al zon geordend type dus moet alles weer goed hebben. We hebben Kian eindelijk op het goede ritme zitten!!! Hij heeft gisteren van 23:00 tot 05:30 geslapen. Erg lekker hoor. We kwamen erachter dat zijn naveltje weer open is. Pff het is aldoor wat met die navel. Donderdag krijg ik het kreng van het CB op huisbezoek. Helemaal geen zin in maar goed.. Verder knap ik aardig op en ben lekker aan het rommelen in huis!!

Sanel
2 October 2010, 17:02
Haha Sam ik was net een foto aan het uploaden!! Dezelfde gedachte!!

http://i52.tinypic.com/16baa6s.jpg
Kian 12 dagen oud!!

cindy85
2 October 2010, 17:02
wauw sam wat is hij al veranderd sinds de eerste foto dat je geplaatst had enkele weken geleden! wat een knap ventje zeg!
ik kijk zo meteen ook eens om nog een fotootje te plaatsen van onze lucas

cindy85
2 October 2010, 17:03
@ sanel: ook al zo'n knapperd!

cindy85
2 October 2010, 17:22
http://i54.tinypic.com/24gr215.jpg
Lucas 3 weken en 1 dag

troetelbeertje85
2 October 2010, 17:34
cindy en sanel wat een knappers zeg wow!!!

cindy jou lucas heeft ook zoveel haar hihi...

xxx sam

Friezinnetje
2 October 2010, 17:35
http://94.100.124.22/1095550001-1095600000/1095571201-1095571300/1095571253_5_hc3i.jpeg

Dan ook nog maar weer eens een foto van ons kereltje! Wij gebruiken ook gewoon Infacol, helpt zeer goed. Ook een soort van "oplossing" voor het in slaap vallen gevonden, de stofzuiger even aanzetten.. dan valt hij binnen paar minuten in slaap. We hadden de puckababy (soort inbaker slaapzakje) besteld en binnengekregen, gisteravond aangedaan en hij werd me toch boos! Dus dat viel niet echt in de smaak, ondanks de goede recensies op internet. Maar ja niet iedere baby is hetzelfde natuurlijk...

jollyjo
2 October 2010, 18:24
http://i54.tinypic.com/1552jo8.jpg

Hierbij ons prinsesje die vanaf 17 uur een beetje minne uurtjes heeft en aan het huilen is en niet wil slapen. Erg frustrerend dat je niet weet wat er aan dehand is.

jollyjo
2 October 2010, 18:24
Wat veranderen al die kleintjes snel zeg! Maar we hebben wel mooie kindjes :D

troetelbeertje85
2 October 2010, 18:36
hey..
dat ze boos worden van in bakeren dat doen ze allemaal ook lucas doet het elke keer weer..even volhouden troosten en ze worden vanzelf rustig..hier slaapt ie er lekker van door zonder dat ie wakker word van ze eigen armen...wat een mooi mannerje!

dat huilen hebben wij hier ook hoor jollyjo kreeg net te horen van een ervaren mama dat ze aan het einde van de dag de hele dag nog een keer moeten verwerken en dan hebben ze hun huil uurtje... hier is dat altijd tussen 18.00 en 20.00. en mooi meid hoor..

volgens mij hebben wij allemaal mooie kindjes...hihi

xxx

troetelbeertje85
2 October 2010, 18:52
deze wil ik ook ff delen..wat een toetie heeft ie hier zo lekker wijs....
http://i204.photobucket.com/albums/bb131/Beertje1985/SNC00230.jpg

Snow
2 October 2010, 19:21
wat een mooie kindjes!!!!

sanel:
Femke had ook steeds iets met haar naveltje.. en we moesten naar de kinderarts. het kan zijn dat er van binnen nog iets doorloopt.. van de navelstreng.. ze hebben bij femke een echo gemaakt en gelukkig was dit niet het geval. Op het naveltje moesten we steeds een steriel gaasje doen.. toen ze 5 maanden was, was het eindelijk over..!!!! ik denk ik zeg het even.

Sanel
2 October 2010, 19:29
Wat een knapperds allemaal!!! Echt heel leuk de foto's!!!

Friezinnetje.
Ook Kian protesteerde in het begin weleens met inwikkelen maar als je hem dan weer oppak en wat loop dan is ie rustig. Kwestie van wennen voor ze. Ze wennen er sneller aan dan je denk. Me dochter heeft al vanaf dat ze 3 maanden is een spreidbroek en was 1 dag heel pissig en nu wordt ze zowat pissig als ze zonder naar bed gaat. Haha.

Jolly
Ik ken dit. Maar....een schrale troost. Heel veel kindjes hebben hun befaamde huiluurtjes/wakkere uurtjes in de avond. Ook Kian heeft het vaak. Fenna had het ook. Gister was Kian ook veel wakker tussen 18:00 en 22:00. Hij was er dan niet uit aldoor. Hij heeft wel van 18:00 tot 19:30 op me arm geslapen. Wel lastig hoor vooral als Fenna nog wakker is.

Sanel
2 October 2010, 19:32
Thnx!! Maar Kian heeft van de week nog 2 nachtjes in het zh gelegen en is meerdere keren door de kinderarts nagekeken maar het zag er allemaal goed uit. Hij heeft wel iets meer kans op een navelbreukje omdat ie flink uitpuilt. We doen er nu ook een gaasje op. We houden het even in de gaten en anders maar weer naar de ha. Maar bedankt voor je bericht!!

Snow
2 October 2010, 19:34
Thnx!! Maar Kian heeft van de week nog 2 nachtjes in het zh gelegen en is meerdere keren door de kinderarts nagekeken maar het zag er allemaal goed uit. Hij heeft wel iets meer kans op een navelbreukje omdat ie flink uitpuilt. We doen er nu ook een gaasje op. We houden het even in de gaten en anders maar weer naar de ha. Maar bedankt voor je bericht!!

oja, sorry, dat is ook zo!!! wel een mooie mannetje :D

Sanel
2 October 2010, 19:44
oja, sorry, dat is ook zo!!! wel een mooie mannetje :D

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor!! Haha.

amy-baby
2 October 2010, 19:52
Wat een mooie kindjes allemaal zeg. Ik ben natuurlijk bijzonder trots op mijn kindjes, maar plaatst hier geen foto. Dit is een openbare site en kunnen de foto's er dus door iedereen afgehaald worden en misbruik van gemaakt, op site's waar je naar van wordt, vandaar dat ik mijn fotos hier niet wil neerzetten. Op onze hyves site doe ik dat wel maar die is afgeschermt.

Ook tygo huilt hier vaak een uurtje of zo, maar hij is wel goed te troosten, maar laten huilen is af en toe goed hoor, dan moeten ze inderdaad alle indrukken verwerken. Daarnaast zou het goed zijn voor de ontwikkeling, maar goed je bent natuurlijk geneigd om hem gelijk te troosten, dat heb ik ook heel erg.
Wat slapen jullie kindjes allemaal goed zeg...pff...dat gaan wij bij lange na niet halen, terwijl wij al niet mogen klagen vind ik.
Wij wilde lisa toen ook inbakeren omdat we dachten dat ze onrustig was, en daardoor minder goed sliep. Ze werd zo boos dat we het niet hebben gedaan, gelukkig maar, want het bleek dat ze onrustig was door een zware darmverstopping. Toen dat voorbij was, toen sliep ze echt geweldig. Dus voordat je inbakerd is het wel goed om te weten wat ze precies hebben.En ja ze worden heel boos als je ze inbakert, dat is altijd wel zo....

@hier; net de 2 kindjes op bed liggen, en mijn man is weer weg, helaas. Hij had een afscheidsfeestje van zijn werk. morgenochtend is hij weer vissen, dus echt een heel gezellig weekend is het niet...maarja...Morgen mooi weer en warm he? ga ik ff met de kindjes lekker naar buiten.

groetjes Amy

noa11
2 October 2010, 20:41
wat een knapperts allemaal!!!!

Amy hij weegt 3800 gram en krijgt denk ik 7 flessen van 90 cc maar drinkt niet alles op.. dus verhogen het even niet met 10 cc per dag nu.. eerst dit maar eens goed leegdrinken
Zoals mijn moeder zegt ze hongeren zichzelf echt niet uit.. zoalng ze goede poepen, slapen en tevreden lijken komt het wel goed...

Die van ons slaapt ook nog niet zo goed.. max 4 uurtjes dan even bij papa of mama en dan slaapt hij nog 2 uurtjes dus op zich niks te klagen hier...

cindy85
2 October 2010, 21:49
@ Amy: die van ons slaapt ook zo goed niet hoor, dus troost je, je bent niet de enige :). Hij heeft er intussen een gewoonte van gemaakt 's nachts max. om de drie uur te willen drinken en dan één van de nachtelijke voedingen er 2u over te doen omdat hij gewoon klaarwakker is en wat rond zit te kijken met zijn oogjes wijd open :). Nuja liever zo dan huiluurtjes hoor. Maar de laatste twee dagen slaapt hij 's voormiddags bijzonder goed. Slaapt dan echt zeker 4u aan één stuk door. Had liever gehad dat hij dat 's nachts deed, maar ben er nu ook zo rouwig niet om. Heb zo gisterenvoormiddag tijd gehad om een grote kom soep te maken en deze voormiddag 2 taarten kunnen bakken. Was net gedaan toen hij wakker werd :). Nu ligt hij ook al zo'n drie uurtjes in zijn bedje boven. Heb ondanks dat de babyfoon aanstaat al twee keer gaan kijken, want ben er echt verrast van, heeft nog nooit zo lang in zijn bedje gelegen zonder wenen. Hij ligt nu echt nog altijd in exact dezelfde houding als ik hem neergelegd heb. Maar 't is ook een drukke dag geweest voor 't ventje. Mijn zus is langsgeweest met haar drie kleintjes en die zijn echt zo gek op Lucas, dus de kleine heeft geen 5min rust gehad.

Heb gisteren dan maar eens aan mijn vriend gezegd dat ik echt blij was dat hij thuis was en Lucas wat overnam voor me zodat ik wat tijd had om wat andere dingen te doen zonder constant onderbroken te worden door een huilende baby. 's namiddags zijn we dan samen nog wat wandtegels gaan kiezen en een tapijt gekocht voor in de kinderkamer (als voorlopige oplossing om de onafgewerkte vloer te bedekken). Is echt een leuk tapijt geworden: een heel stratenplan om met autootjes op te spelen. Wel speciaal als heel de vloer daarmee bedekt is , ben wel blij met het resultaat!

En nu sluip ik voorzichtig de kamer in en hoop dat Lucasje er niet wakker van wordt :)

Slaapwel meiden!!

lotje76
3 October 2010, 09:31
Goedemorgen,

Hier nog steeds BIB. pffffff ben het wel zat hoor, alles was al zwaar, maar het lijkt nog zwaarder de laatste paar dagen. Bij alles wat ik doe heb ik meteen een harde buik.
Morgen maar eens overleggen met de verloskundige wat de mogelijkheden zijn wat betreft inleiden.
Wat dan weer wel mooi meegenomen is dat mijn vriend de oprit een heel eind kan leggen :)

jollyjo
3 October 2010, 09:41
Goedemorgen,

Uiteindelijk is ons meisje om 20 uur lekker gaan slapen.
We zijn er achter dat ze niet meer in het wiegje moet slapen, want dan kunnen we haar niet straks inbinden. We hebben haar lekker inde kinderwagen gelegd en dan konden we haar strak inbinden en dan ging ze lekker slapen.
Vanacht weer om de 4 uur en dat is dan wel prettig.

Wat een mooie kindjes allemaal.

Lotje, je houd het spannend.

lotje76
3 October 2010, 10:18
Ik wil ook mee praten over babydingen ;)

lotje76
3 October 2010, 10:29
Leuke foto's trouwens allemaal!!!

Oyam
3 October 2010, 11:08
Ah, Lotje, heb met je te doen! Kan me heel goed voorstellen dat jij t nu ook over hoeveel slaap en hoeveel voeding wil hebben, ipv over harde buiken, die wij inmiddels al lang niet meer hebben. Maar geloof me, voor jou duurt t ook niet lang meer! Nog heel even volhouden... t kan nooit lang meer duren!

noa11
3 October 2010, 11:12
Lotje ik duim voor je meid... hoop voor jou dat je mijn record niet verbreekt...!!!
en heb je snel een minimensje in je armen...

amy-baby
3 October 2010, 11:15
Nou vind ik ook hoor. Dat is niet leuk als iedereen het al over zijn kindje heeft, en jij loopt nog met een dikke buik, terwijl je ook zo graag wilt. Ik hoop dat het snel gaat gebeuren meid.

@hier; ff jullie hulp nodig. Elke keer wordt Tygo nu onrustig na het drinken van de fles, de hele tijd huilen. Als ik hem oppak dan is het goed, maar kan toch niet de hele dag met hem op de arm lopen, daar heb ik geen zin in, en kan ook niet met lisa. Zou hij honger hebben dan? hij krijgt nu 6 flessen van 135cc die hij bijna allemaal leegdrinkt. Lijkt me toch niet dat hij meer moet hebben, maar goed a.s. dinsdag naar het CB dus met hun overleggen. Ook vraag ik me af of hij krampjes heeft of zo....pff....soms vind ik het echt ff...."piep"... kan niet eens met mijn dochter spelen,dus die wordt ook helemaal chagarijnig. Mijn man is trouwens de hele ochtend weg, dus vandaar... Sorry ff klagen....het zijn 2 scheetjes van kinderen, maar soms...

lotje76
3 October 2010, 11:26
bedankt voor jullie reactie :)

Amy, kan je hem niet in een draagdoek leggen? Dan heb je je handen vrij om met je dochtertje te spelen....en als een baby nou echt honger heeft...mag je hem/haar dan niet meer geven? ik neem aan dat de hoeveelheden een gemiddelde zijn, de een heeft mis meer nodig dan de ander...

jollyjo
3 October 2010, 11:45
lotje, nee als je op een max zit qua voeding, mag je niet meer geven, anders kan het maagje het niet aan. Tenminste dat is bij flesvoeding zo. BV is op aanvraag, omdat je bij BV niet precies zoveel cc kan geven.

Sanel, lekker aan de wandel (geweest) met die mooie weer?

Tinkerbell79
3 October 2010, 12:43
Hey dames,

Ik zag dat Precious hier al had geschreven. Op de site van haar zoontje Quinn staat dat hij is overleden.....

Tink

amy-baby
3 October 2010, 12:51
oh dat meen je niet.....Ik krijg de tranen in me ogen. Oh wat erg, gecondoleerd met dit enorme verlies, heb er geen woorden voor. Ontzettend veel sterkte...

lotje76
3 October 2010, 12:58
Ohh gatverdamme zeg!! Zijn inderdaad geen woorden voor te vinden!!

Lieve precious, gecondoleerd, en heel veel sterkte!!!!

sonja2009
3 October 2010, 13:25
precious gecondoleerd met het verlies van jullie zoon
heel veel sterkte gewenst

Sanel
3 October 2010, 13:26
Ojee ook ik schrik van dit nieuws.....Wat ontzettend erg zeg. Precious gecondoleerd en heel veel sterkte om dit enorme verlies te verwerken.

Jolly
Nee we zijn nog niet geweest. Misschien zo nog even want hij rommelt wat in zijn bedje. Het waait hier wel nog wat hard. Niet enorm hoor. Hier langs de kust waait het altijd harder!! Haha.

Amy
Meid ik begrijp wat je bedoel. Kian heeft ook wel eens zijn buien en op me arm is ie altijd stil. Erg vervelend als ik nog met Fenna zit. Ik weet dan ook niet goed waar het aan ligt.

Kian heeft gisteravond de hele avond lopen spoken. Ging pas om 12 uur slapen maar werd gelukkig om half 7 wakker. Ik had hem op me arm in slaap gekregen en de hele weg naar boven sliep en zelf nog toen ik hem in bed had gelegd maar helaas werd ie weer wakker.

Oyam
3 October 2010, 14:11
Gecondoleerd Precious... Ben d'r helemaal stil van. Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd!!

Vickypreg
3 October 2010, 14:29
* ik breek even in* Precious heel veel sterkte met dit enorm grote verlies. Ik heb er geen woorden voor wat vreselijk voor je meis....

noa11
3 October 2010, 14:33
Lieve Precious ik heb er geen woorden voor wat een verschrikkelijk verlies!!!
Hopelijk vinden jullie kracht bij elkaar en kijkt jullie kleine man van bovenaf mee!
Tranen staan in mijn ogen en ik hoop dat de steun van dit forum jullie een beetje steunt!
Sterkte!!!!

Lautje
3 October 2010, 14:40
*breekt ook eventjes in*

Precious...kheb er ook geen woorden voor....heb net je dagboek met tranen in mijn ogen gelezen....:(
Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies!!!

*breekt weer uit*

Tara28
3 October 2010, 15:00
Precious, ondanks dat ik je niet ken, wil ik je even heel veel sterkte wensen. Soms is het leven gewoon niet eerlijk. Sterkte meis!

jollyjo
3 October 2010, 15:34
Precious, ik lees net het verschrikkelijke bericht. Gatver!! Ik wil je heel veel sterkte toewensen bij die grote verlies!! Ik weet niet anders te zeggen....

Nina77
3 October 2010, 15:51
@ Precious, Ik weet niet of je hier nog mee leest maar ik vind het verschrikkelijk om het horen dat je prachtige zoontje Quinn is overleden. Ik hoop dat jullie veel steun en liefde krijgen van de dierbare om jullie heen. Heel veel sterkte. Liefs, Nina

Dib
3 October 2010, 17:14
Precies, ook ik wil je via deze weg enorm veel sterkte wensen..

troetelbeertje85
3 October 2010, 20:29
heel veel sterkte precious!!!!

cindy85
3 October 2010, 21:12
Precious, heel veel sterkte met dit enorme verlies...

cindy85
3 October 2010, 21:18
Dag meiden!

Hier mijn ouders eens verrast met een bezoekje. Mijn vriend moest niet heel ver daar vandaag gaan arbitreren, dus ben maar meegeweest en een verrassingsbezoekje gebracht aan mijn ouders met Lucas. Ze waren zo blij hem nog eens te zien :).

Ik ga morgen eens kijken of ik iets kleurrijks heb om boven zijn wiegje te hangen. Was daarstraks bij de buren en had hem op de verzorgingsmat gelegd onder een kleurrijk rad met speelgoed. Hij was echt zo gefascineerd aan het kijken ernaar, stopte meteen met huilen en lachte meermaals, maar zijn lachje leek nu echt niet reflexmatig te zijn, was net dat iets anders dan anders. Dus morgen maar eens op zoek naar iets gelijkaardigs. Misschien 'verveelt' hij zich gewoon als hij wakker in zijn wiegje ligt en begint hij daarom te huilen. Is het proberen waard :)

verder niet heel veel te vertellen, dus ik ga maar eens mijn bedje induiken nu Lucas ook slaapt.

tot morgen!

troetelbeertje85
3 October 2010, 21:36
hey

hier lacht lucas al sinds 18 september..dus geen stuiptrekkingen...
ook ik heb een mobiel aan de box...hij is er erg geinterreseerd in en kijkt er graag naar...

heb trouwens die schommel besteld bijintertoys..die voor 50 euro..
ben benieuwd of het een leuk ding is
beweegt heen en weer en er zit muziek in enzo..
krijg hem morgen of dinsdag binnen..

hier weer de hele week snachts alleen.dennis heeft weer nacht dienst..
ga nu wel proberen lucas op ze eigen kamer in ze eigen bedje te laten slapen..
het weekend ging goed tot vandaag..
nu ligt ie hier in de wipper te slapen...
'
xxx

lotje76
4 October 2010, 06:29
Goedemorge!

Hier nog BIB. Heb voor de verandering gewoon tot 5 uur aan 1 stuk geslapen :) Das wel eens lekker, maar daarna wakker. Dus maar mee opgestaan met mijn vriend. Ga eind van de ochtend wel weer even een uurtje slapen. En dan vanmiddag naar de verloskundige.

jollyjo
4 October 2010, 08:21
Goedemorgen,

Wij hebben ook een schommelstoel en Tessa vind het af en toe wel interessant om daar in te liggen.door de bewegingen gaan ze overal naar kijken.
Sam, wat leuk dat Lucas al lacht! Wij hebben ook het idee dat Tessa af en toe echt lacht en dat het geen stuiptrekking is, maar dat weten we natuurlijk niet zeker.

Friezinnetje
4 October 2010, 09:35
@precious: jeetje.. viel ook echt even stil toen ik op je site las dat jullie jochie is overleden. Ik hoop dat jullie heel veel steun hebben aan jullie naasten hebben en het ooit een plekje zullen kunnen gaan geven. Een kind verliezen lijkt me het ergste wat je kan overkomen. Heel veel sterkte..

Max lacht zo nu en dan ook al, kan dus echt snel gaan! Max is vandaag precies een maand en als cadeautje ben ik vandaag weer ongesteld geworden... Dat is iets wat ik dus echt niet gemist heb in de zwangerschap. Had gehoopt omdat ze wel zeggen met bv dat het wel een paar maand kan duren, bij mij niet dus.

Vandaag ook even de huisarts gebeld aangezien bij beide familie's heupdysplasie voorkomt, dus we gaan even een echo laten maken. Maar kan volgens mij pas bij 3 maanden, dus we moeten nog even wachten.

jollyjo
4 October 2010, 10:22
@friezinnetje, die ongesteldheid heb ik ook zeker neit gemist die 9 maanden haha, nu is het weer iedere maand feest.

Hier heb ik tessa nu voor heteerst in de box liggen, moest hem eerst even legen met alle kadoos. Ze ligt nu lekker te slapen :D

troetelbeertje85
4 October 2010, 10:54
hey..

ik dacht vorige week dat ik ongesteld zou worden maar het is niet doorgezet..dus nog steeds niet ongesteld..
dacht indd dat het met borst voeding wel ff duurde voordat dat weer op gang kwam...

ik heb dat ook niet gemist hoor die 8,5 maanden lang hahaha...maar vraag me nu wel af wanneer het komt want dan kan ik met de pil beginnen..

xxx

amy-baby
4 October 2010, 11:25
@cindy; ben je dan niet bang dat hij juist in zijn bedje onrustig wordt. Wij hebben een mobiel boven de box hangen, want dat is om te spelen en het bedje om te slapen, maarja...ik probeer ook van alles, dus ben heel benieuwd of het werkt.

@lotje; nog steeds BIB, maar wel goed geslapen, nog even uitrusten voor dat je je kleintje in je armen hebt.

@op zich wel snel als je kindjes lachen hoor, maar lisa lachte ook met 4 weken dus het kan echt wel. Normaal rond de 6 weken. Tygo doet het soms heel even, als ik echt gek doe...haha...maar nog niet vaak.

@friezinnetje; nu al ongesteld? ik wist niet dat het zo snel kon. dat betekent dat je na 2 weken na je bevalling al een eisprong hebt gehad. Weet je het zeker dat het je ongi is? Bij mij zeiden ze dat 6 weken al snel was, en ik geef ook geen borstvoeding.
Oh en van de heupjes houdt het CB in de gaten, gewoon aangeven bij je eerst volgende bezoek. Hebben wij ook gedaan en lisa moest ook met een maand of 3 a 4 fotos en echo maken in het ziekenhuis. Gelukkig niets. Bij Tygo waarschijnlijk ook weer. Wel fijn dat ze dat controleren hoor,

@sam; hoe is het gegaan vannacht? ik begin ook weer met de pil dus hier ook aan het wachten op mijn ongi. Ik verwacht dat ik mijn eisprong weer dit weekend heb gehad, dus over 2 weekjes waarschijnlijk ongi. Wil ook weer aan de pil beginnen, want heb mijn man wel gemist....haha...als jullie begrijpen wat ik bedoel...:-D

@hier; gisteren echt een rare dag gehad met Tygo, veel huilen, niet slapen. Het arme jong had gisteravond echt wallen onder zijn ogen. Vannacht kwam hij al naar 3.5 uur, snap ik ook niets van. Vandaag maar begonnen met proberen een beetje ritme erin te brengen, hopelijk lukt dat, en wordt hij wat rustiger. Hij ligt nu al 1.5 uur boven in zijn bedje....keep my fingers crossed!! Ik hoor hem wel mopperen, want hij is trouwens wel wakker maar meer kreunen en steunen.
nou ik ga nog even wat doen, ff flessen uitkoken en stofzuigen. Vanmiddag even wandelen met hem

jollyjo
4 October 2010, 12:06
Ik wil ook wel weer met de pil gaan beginnen, dan is dat ook weer zeker.
Ik heb mijn man ook wel gemist, maar de hechtingen zijn nog wel wat te gevoeling daarvoor, hopelijk duurt dat niet zo lang meer, want ben er wel een beetje klaar mee eigelijk.

Tessa is al bijna de hele morgen wakker, slaapt af en toe een klein beetje. Ben net wezen wandelen, was heerlijk weer, maar ze is nu alweer wakker hoor ik. Nou las ik op internet op ene site dat bij 3 weken een regeldag kon wezen ,maar ergens anders pas op 6 weken, weet iemand dit?

troetelbeertje85
4 October 2010, 12:30
heyhey

ik begrijp dat dat jullie je man missen haha hier is dat ook zo...
hier ook nog steeds gevoelige littekens van de hechtingen..ben al aan het masseren met olie..hopelijk word het dan wat minder..ben er ook best wel klaar mee hoor...hahaha..
maar er echt voor gaan durf ik ook niet echt eigenlijk...

de nacht is goed gegaan...lucas heeft er steeds 5 uur tussen in de nacht en overdag is het van 3 uur naar 4 uur ertussen geworden...
eerst zat ie op 7 flessen en nu op 6...dus gaat de goede kant op..

ik lees wel eens over sprongetjes enzo en dat ze dan even uit hun doen zijn en veel kunnen huilen enzo..maar lucas is 2 weken eerder geboren dus lopen ze zoiezo al anders die sprongetjes...dus ga me daar ook niet mee bezig houden..indd met 3 weken en met 6 weken hebben ze een soort van regeldag...kunnen ze meer huilen en hangerig zijn...en minder slapen even uit hun ritme zijn..heb een boekje waar dat in staat...en na 6 weken gaan ze dingen onthouden...dus beginnen met ritme in de dag is wel handig na de 6 weken...dus ga dat ook maar doen...lekker in bed slapen savonds..overdag heb ik hem in de box want hij slaapt zo graag op ze buik en dat durf ik niet te doen in ze bedje..

inbakeren gaat ook goed alleen ga ik een woombie bestellen want vind het maar een gedoe met die laken steeds...en steeds maar vast plakken met tape...

xxx

jollyjo
4 October 2010, 12:48
Sam, bedankt voor je antwoord, ik denk dat Tessa zo'n regeldag heeft vandaag, ze wil maar niet slapen en is gewoon wakker. Leg ikhaar in haar wagen, begint ze te huilen. Het is lastig te zeggen of ze nou honger heeft of niet. Volgens internet zijn hongerige babys ook veel wakker. Ik twijfel namelijk of ze geoeg heeft aan de voedingen. Maar we wachten nog even af, anders kan ik morgen altijd even met het CB contact opnemen.

Sanel
4 October 2010, 13:25
Pff hier een rotdag. Ben sinds gister weer flink aan het bloeden. Ik zat er zowat aan te denken dat het me ongi was zeg. Heb ook flink buikpijn en ben duizelig en heb hoofdpijn. GRRR. Heb de ha maar gebeld en die zei dat het wel kon maar dat het erg vroeg was. Het zouden ook nog stolsels kunnen zijn die vast zitten en dat gaat ook gepaard met krampen. Als het bloed gaat stinken en ik koorts krijg dan moet ik terug bellen want dan kan het weleens een ontsteking zijn. Heb nu wel wat verhoging. Blghhhhh.

Friezinnetje
Hmm heerlijk je ongi alweer. Bah!! Klopt dat je met 3 maanden pas een echo mag maken met Max. Fenna heeft ook een milde heupdysplasie. Kian moet standaard al voor een echo omdat zijn zus het ook heeft.

Jolly
Tja de befaamde regeldagen. Erg leuk maar niet heus. Het kan zelfs al met 2 weken. Ik las het in mijn kraamboek. En voor sprongetjes moet je even op de site van Oei ik groei kijken of het boek kopen. Voor jouw is het makkelijk kijken want jij bent bevallen op de uitgerekende datum. Ik was te laat dus Kian loopt op voor met ontwikkeling zeg maar.
Enne we zijn gister wezen wandelen!!! Hij was zo vertrokken in de wagen. Haha.

Amy
Hoe doe jij het met wandelen? Heb je Lisa gewoon lopend naast je? Ik heb wel een draagzak maar ik las dat ik die pas mag gebruiken met 6 weken. Als ik alleen wil wandelen wordt het zon onderneming aangezien ik geen duowagen heb.

jollyjo
4 October 2010, 13:44
Sanel, bedankt voor de tip, zal even op de site kijken.
Vervelend dat je weer bent gaan bloeden.Hopelijk is het dan je ongesteldheid, zou vroeg zijn,maar beter dat dan een ontsteking natuurlijk. Hou het goed in de gaten he.
Hoe doet Kian het nu? gaat het goed met hem?

Sanel
4 October 2010, 13:52
Jolly
Je kunt je daar ook aanmelden voor de sprongenwekker. Dan krijg je elke keer een mail als er een sprong aankomt. Het boek heb ik zelf niet. Vondt ik wat te duur.
Kian doet het goed hoor. Slaapt lekker en drinkt lekker zijn flesjes leeg. We zijn weer met Infacol begonnen want ik had het idee dat ie er toch weer wat last van had. Nu slaapt ie ook weer wat rustiger.

jollyjo
4 October 2010, 14:01
Ik zal eerst wel even op internet kijken.Het boek hoef ik ookniet zo, internet is daarentegen lekker makkelijk. Fijn dat Kian het nu weer goed doet. Wij gebruik Cinababy tegen de krampjes en die helpt ook erg goed gelukkig.

Sanel
4 October 2010, 14:17
Fijn dat de Cinababy helpt. Bij Fenna werkte het niet. Je moet het wel blijven gebruiken anders is de werking er vanaf. Bij Infacol werkt het meestal direct. Internet is ook makkelijk maar in het boek staat het echt veel uitgebreider heb ik gehoord. En vaak hoeven ze er niet altijd last van te hebben hoor van die sprongen.

lotje76
4 October 2010, 14:28
Hoi mama's ;)

Ik ben net terug van de verloskundige. Controles waren goed. Ik heb 1 cm ontsluiting dus ze heeft me gestript. Viel me eigenlijk reuze mee. Voelde beetje aan als lichte ongesteldheidskramp. Dus ben benieuwd of het gaat helpen.
En zo niet, heb ik woensdag een afspraak bij de gynacoloog voor ctg/echo ed.

Ik heb gisteren van een vriend van mijn zus een draagdoek gekregen. Gisteren als eens omgeknoopt. Ben benieuwd hoe dat straks in het echt gaat werken. En of het fijn is. In zo'n draagdoek kunnen ze meteen in, omdat ze daarin liggen. een draagzak hangen ze natuurlijk rechtop met bungelende beentjes. Ik heb gekeken voor zo'n draagzak daar stond bij dat ze daarin kunnen vanaf 3,5 kilo.

Sanel
4 October 2010, 14:35
Lotje
Oei spannend!! Ik ga hard duimen!!!
Ik heb de draagzak van Lodger. Daar kunnen ze ook in leggen.

jollyjo
4 October 2010, 15:11
Sanel, ja je blijven het ook gebruiken, we hadden in het begin haar af en toe druppels gegeven, maar toen ging het snel weermis, dus nu krijgt ze ze consequent en dat helpt gelukkig.
Ik wil ook zo'n doek van Lodger, maar dan om haar in te stoppen. Heb wel naar een draagzak gekeken, maar ben heel bang dat ik daar last van mijn nek/rug van krijg, kan al niet eens met een rugzak lopen.

Lotje, spannend. Ik hoop voor je dat het strippen helpt, bij mij deed het niet zo veel helaas. Viel mij toen ook reuze mee, dacht dat het veel meer pijn zou doen.

lotje76
4 October 2010, 15:45
Lodger is zo'n doek die je alleen om 1 schouder draagt toch? Ik heb een draagdoek gekregen die je zelf om moet knopen en dan draag je met twee schouders. Ik wilde juist geen draagdoek die je om 1 schouder draagt omdat ik daar juist dan last krijg van mijn nek.

heb een beetje een zeurend gevoel in mijn onderrug en benen, nog niet in mijn buik. En ik voel me een beetje bleehhhh....

Sanel
4 October 2010, 15:49
Ik ga hem ook alleen gebruiken als ik bijv even naar de supermarkt moet. Niet om hele lange stukken mee te lopen. En hij is te gebruiken in de maxi cosi als soort inwikkeldoek. Lekker warm voor in de winter. Even de klippen weer dichtklikken en je pakt hem er zo weer uit. Ik weet ook niet hoe zwaar het is op je schouder. Moet ik nog even uittesten. Haha.

Lotje
Gewoon je dingen blijven doen hoor. Niet teveel stil staan bij alles. Straks heeft het niets voor je gedaan en ben je teleurgesteld. Maar ik kan begrijpen dat het spannend is. Misschien even een heel groot stuk lopen of de trap op en neer lopen. Haha.

cindy85
4 October 2010, 16:41
ik heb het boek "oei ik groei" dus als ik iets moet opzoeken voor jullie, geef je maar een seintje!

Nina77
4 October 2010, 17:01
Hoi allemaal,
Het heeft even geduurd voordat ik alles heb bij gelezen maar was ondertussen al begonnen met schrijven. Het is weer een heel verhaal geworden. ..

@ Lotje Het kan nu niet lang meer duren! Kan me voorstellen dat je nu wel echt toe bent aan een BUB :-)

@ Suus, hoe gaat het nu met je? De combinatie van slaapgebrek, hormonen en je schildklier kan best je gemoedstoestand flink op z'n kop zetten hoor. Ik heb het vooral als het donker wordt en ik weet dat de nachtvoedingen er weer aankomen. Er zijn nachten dat ik maximaal een half uur tussen de voedingen slaap doordat de jongens elkaar afwisselen met hun huilbuien. Op die dagen sta ik soms snikkend boven de commode. Hoe hou ik dit ooit vol?! En dan wordt het weer dag, krijg ik ergens een paar uur extra slaap, begint een van de jongens te kirren of doet opeens iets nieuws, en dan ben ik de nacht alweer bijna vergeten.
Ik vind het ook heerlijk als er bezoek is die met de jongens aan de haal gaan. Niet bij iedereen natuurlijk, maar mijn moeder, zusje en een paar goede vriendinnen komen best vaak aanwaaien en als ze met de kindjes aan het knuffelen zijn of de fles geven dan heb ik even mijn handen vrij. Ik vind het knap dat je zelf al aangeeft dat het niet goed voelt. Hopelijk komt er snel wat balans en kan je snel echt gaan genieten!

@ Amy, wij hadden dit (het huilen na het eten) een paar dagen geleden ook met Luca. Ik dacht dat hij misschien te veel kreeg en na de voeding last had van zijn buik. We waren net van 120 per fles over gegaan naar 130. Ze kwamen toen af en toe om de 4 uur maar soms ook nog om de 3 uur. Ik heb de hoeveelheid voor hem weer terug gebracht naar 120 en toen dat een tijd goed ging heb ik het weer verhoogd. Ze zitten nu alle twee op 130cc en ze krijgen zo'n 6 of 7 flessen per dag. De ene keer zit er 6 uur tussen en de andere keer krap 3 uur. Luca heeft vannacht trouwens wel bijna 6 uur geslapen.... Ik ben benieuwd of dat richting een ritme gaat of dat het een uitschieter was :-)

Ik weet niet meer wie het vroeg maar toen wij uit het ziekenhuis kwamen (na 4 dagen ) dronken ze 30 cc. Het duurde ook we even voordat ze meer dronken maar ondertussen ben ik er wat relaxter onder geworden. In het begin zijn ze ook nog zo klein en ik heb het idee dat ze nu iets meer tegen een stootje kunnen, Als ze nu een halve fles laten staan weet ik dat ze het later wel weer ergens inhalen. En zo niet, dan krijgen ze alsnog wel het minimum binnen dus hoef ik me nog geen zorgen te maken. Het is in het begin gewon onwijs zoeken...

Gisteren trouwens wel een melk douche gehad van Luca. Het leek net een stuk uit de film de Exorcist! Alles zat onder. Daarna had hij weer trek..haha!

Vrijdag voor het eerst naar het CB geweest. Het was wel een aardige vrouw die niet te moeilijk deed. Alles was in orde met de mannen. Luca is wat kleiner maar hij volgt de groeilijn netjes en is lekker alert dus is er geen probleem. Bodhi is bezig met een inhaalslag en wordt al een lekkere dikkerd ;-)

jollyjo
4 October 2010, 17:18
Hey Nina, fijn om te horen dat alles goed gaat met je mannetjes!! Ze zijn ook al 1,5 maand, gaat snel. Kan me voorstellen dat het voor jou nog veel moeilijker is met 2 kleintjes, en dan vind ik 1 kleintje al moeilijk....

Ze ligt nu lekker te slapen (eindelijk) en hebben we nu eindelijk een keer weer kunnen eten zonder dat zij er tussen zat. Hopelijk slaapt ze nu lekker tot de volgende fles (half 8) en dan lekker naar bed.

Lotje, blijf inderdaad wel je ding doen. Toen ik gestript was ging ik ook overal op letten en verloor zelfs mijn slijmprop. Je krijgt veel hoop en er gebeurde helemaal niks bij mij.

Sanel, ik wil inderdaad zo'n wikkeldoek, als het mee zit krijg ik die als kadootje van mijn zusje. Kunnen we haar lekker inwikkelen en dan in de maxicosi. Zit je ook niet te klooien met jasjes aan en uit.

jollyjo
4 October 2010, 17:19
Cindy, prettig dat je dingen wil opzoeken voor ons. Ik zal het onthouden als ik iets nodig heb.

Sanel
4 October 2010, 17:41
Jolly
Ik denk dat jij een ander bedoel als ik. Jij wil de wikkeldoek en ik heb de shelter. Kijk maar even naar deze link.
http://www.lodger.com/producten/shelter/
Fijn dat Tessa nu lekker ligt te slapen. Idd wel erg lekker als je rustig kan eten. Ik ben nooit alleen met eten. Haha. Zit altijd met Fenna te eten. Gelukkig ligt Kian ook nog lekker te slapen dus dat scheelt echt.

Nina
Leuk om weer eens wat te horen van je. Fijn dat het goed gaat met je mannetjes. Wat gaat de tijd weer hard zeg.Haha net de Exorsist.Moet er al om lachen als ik er aan denk. Haha.

lotje76
4 October 2010, 17:48
Ik heb net onze nieuw opgelegde oprit staan invegen met zand...en nu lekker op de bank tv kijken en een pizzaatje eten.
Ik weet dat strippen maar bij 1/3 van de gevallen werkt. we zullen wel zien toch!

jollyjo
4 October 2010, 17:49
Sanel, Ik weet wat je bedoelt hoor. Ik heb bij de babydump laatst een boekje meegenomen en zag inderdaad dat er wikkeldekens en draagdoeken zijn. Ik wil inderdaad de wikkeldeken hebben.
Heb een andere website gevonden waar ze ook draagdoeken verkopen, maar die wikkel je dan om je schouders en om je heupen heen, schijnt ergonomisch te zijn. Je kan je kindje liggend en zitten (vanaf geboorte) vervoeren en later rechtop en op je heupe. Je moet hem dan anders om je lichaam vouwen. zie link.
http://www.allesoverkinderen.nl/winkel/product_info.php?products_id=520&osCsid=55d8e1c249900684318dcd12120e3af7

jollyjo
4 October 2010, 17:50
Lotje, inderdaad, gewoon afwachten. Baat het niet, het schaad ook niet. Maar je bent goed in beweging dus wie weet. Ik hoop het voor je!

Sanel
4 October 2010, 18:06
Jolly
Dat is ook een handig ding zie ik wel. Ik ben van het gemak dus vondt ik deze een stuk makkelijker. Haha.

Lotje
Ahh lekker in beweging geweest dus!! Wie weet helpt het wel!!

amy-baby
4 October 2010, 18:28
Hey meiden, daar was ik weer....

Ik zweer echt bij "oei ik groei", en bijna alle kindjes lopen gelijk. Lisa was 5 weken te vroeg geboren, maar die sprongetjes waren echt exact hoor....Het werkt echt. Het is soms heel fijn dat als je ff niet meer weet wat er aan de hand is, om dan het boek erbij te pakken, en het verklaart een heleboel.

@nina; leuk dat het goed gaat met je jongens zeg. En ja ik vind 1 kindje al pittig, laat staan 2, maar je doet het vast heel goed met je jongens.

@lotje; ik hoop dat het strippen zijn werking doet....Succes meid!

@sanel; balen dat je weer bent gaan bloeden, maar is wel heel normaal he? ongi kan toch niet, want dan moet je gelijk na je bevalling een eisprong hebben gehad toch? want daar zit 14 dagen tussen.Ik vermoed dat ik over 1.5 week zoiets weer ongi wordt en dan gelijk met de pil....

@hier; vandaag geprobeerd een ritme te brengen, en heb tygo om 11 uur in bed gelegd, en heeft geslapen tot half 2 want toen had hij gepoept en daarna lekker gewandeld en toen heeft hij weer om 3 uur de fles gehad. Daarna naar babypark kesteren geweest, en ik heb een duowagen gekocht, was maar € 119,- dus niet duur. Ben heel benieuwd ga hem morgen gelijk proberen...hihi...Ik had een meerijdplankje gekocht met een zitje erop, en lisa bleef er wel redelijk op zitten, alleen als ze ervan af springt dan loopt ze heel snel weg, dus niet handig.
Ik ben heel benieuwd hoe tygo het vannacht doet, ik hoop dat hij weer die 4 a 5 uur gaat slapen, want 3,5 is echt te kort..haha...

Groetjes Amy

noa11
4 October 2010, 18:38
Hey dames,

Ik heb een baby bjorn (maar magje pas vanaf 6 weken gebruiken) een lodger shelter en een wikkeldoek. De wikkeldoek is voor mijn gevoel steviger en ook het idee dat het veiliger is. De lodger gebruik ik voor een klein stukje wandelen en in huis, omdat het gewoon sneller is en makkelijker. Idd ook om je hem in de maxi cosi kan gebruiken. Alleen toch de neiging hem daarin ook vast te houden en dat heb ik niet bij die wikkeldoek. Zit hij heel stevig in.

Hier gaat het goed. Lekker naar buiten geweest, maar toch apart hoor hoe mensen gewoon in de wikkeldoeken gaan kijken, zonder het te vragen...
En cb gesproken kindjes drinken niet altijd hun fles leeg, dus geen probleem als ze dat eens niet doen. Zolang het bij wijze van spreken maar meer dan 10 cc is.

Lotje je maakt het spannend hoor, hopelijk helpt het strippen!

Hier gaat onze man als ik het aandurf vannacht naar zijn eigen kamertje... beneiuwd hoe dat bevalt.. manlief wordt namelijk wakker van elk geluidje, ik alleen het huilen.. vind het wel spannend en bang dat ik elke keer ga kijken.. ach ja anders morgen maar overdag bijslapen...

amy-baby
4 October 2010, 18:46
@meike; de eerste nacht op de eigen kamer is altijd eng vond ik ook hoor, maar het was echt een veraderming bij ons, want Tygo sliep goed, en wij ook alleen bij de voedingen wakker. Ik hoop voor je dat het goed gaat, maar dat gaat het vast wel...
Inderdaad hoeven kindjes helemaal de fles niet leeg te drinken. Wij bieden tygo 135 cc aan, en soms drinkt hij het wel op en soms laat hij 20cc staan, geen probleem.

jollyjo
4 October 2010, 19:03
Meike, ik had hetzelfde hoor de eerste nacht op haar eigen kamer. Beide deuren open laten staan, langzaam aan 1 deur dicht en nu gewoon beide deuren dicht. Als ze huilen hoorje ze echt wel. Ik wordt al wakker bij de eerste kick, maar niet meer van alle andere pruttel geluidjes, want daar werden wij ook steeds wakker van.

Sanel, dat leek mij ook wel een handige doek, die lodger is te belastend voor mijn schouders, maar inderdaad voor kleine stukjes enzo wel handig en dan veel makkelijker.

Sanel
4 October 2010, 19:53
Amy
Klopt dat je dan een eisprong net na je bevalling zou moeten hebben. Het kan zei de ha maar het zou wel heel snel zijn hoor. Ik wacht het af. Ohh das zeker niet duur die wagen. Ga meteen even spieken. Ik had al op marktplaats gekeken maar die ik wil vragen ze nog rustig 300/400 euro voor.

Meike
Das idd even spannend de eerste nacht op zijn eigen kamer. Kian slaap vanaf dag 1 al op zijn kamertje want ik slaap heel licht. Zelfs met 2 oordoppen in wordt ik wakker van hem. Ben benieuwd hoe hij het doet!!

Heb net maar weer even getempt...nu 37,9. Stijgt dus weer. Ik hoop niet dat ik nog flinke koorts ga krijgen ook.... want dan moet ik morgen weer de ha bellen.

noa11
4 October 2010, 21:38
ff een vraagje he... maken jullie de kleine wakker als het tijd is voor een flesje? wij houden nu strak die 3 uur aan, maar soms slaapt hij heel diep.. wat doen jullie dan?

noa11
4 October 2010, 21:39
sanel ik duim trouwens dat je geen ontsteking hebt... heb dan met mijn borsten gehad en is geen pretje met een kleine laat staan 2... dus ik duim voor je meid...

troetelbeertje85
4 October 2010, 22:31
hey meike..
ik geef lucas op verzoek...net zoals met borst voeding...
ik laat hem dus slapen want als die honger heeft word ie echt wel wakker....maar hij komt wel op de klok hoor 3 a 4 uur ertussen en snacht 5 uur...
alleen ze laatste fles van 12 uur maak ik hem wel wakker...maar hij drinkt dan ze fles slapend leeg...dus kan ik hem weer rustig in bed leggen en hij slaap dan gewoon door tot meestal 5 uur half 6.

maar je moet doen waar jij je prettig in voelt hoor..

xxx sam

lotje76
5 October 2010, 07:45
Goedemorge:

Hier nog BIB. Het is wel wat aan het rommelen, dus afwachten. Net een half uurtje in bed eens even zitten opletten. Voelde soort druk op mijn onderbuik opkomen en weer weggaan. En dan een minuut of 7 daarna weer. Dit heb ik 3x gevoeld. Maar nu ik opgestaan ben is het eigenlijk weer weg.
Hoop toch wel een beetje da het door gaat zetten en ik bij mijn eigen verloskundigen kan blijven en niet door ga naar een gynacoloog, maar dat is al vanaf morgen. Ik wilde al wel in het ziekenhuis bevallen.

jollyjo
5 October 2010, 07:53
Meike, wij laten Tessa in principe ook zelf komen en overdag doet ze dat om de 3,5 tot 4 uur en snachts ook om de 4. Eerst had iksteeds mijn wekker gezet, maar ze wordt vanzelf wel wakker als ze honger heeft (of een poepluier zoals vanmorgen om 6 uur en daarna niet meer willen slapen, pff).

Sanel, hoe gaat het nu met je? Is de koorts wat gezakt?

Lotje, ik hoop voor je dat het doorzet. Bij mij zaten de weeen ook echt in mijn onderbuik...

lotje76
5 October 2010, 08:07
Sanel: Je temperatuur goed in de gaten houden hoor!! Ik hoop dat je koorts gezakt is. Mis toch maar naar de huisarts gaan....

Ik dacht dat als je een baby wakker "moet" maken voor de fles dat je dan de luier verschoond...zodat de baby wakker wordt van de koude billen....

jollyjo
5 October 2010, 08:10
Dat van die billen weet ik niet, maar dekraamhulp gaf wel aan de sokjes uit te trekken als ze in slaap vallen tijdens de fles, dan schijnen ze ook weer wakker te worden.....

amy-baby
5 October 2010, 08:39
@meike; wij mochten op een gegeven moment na 2 weken volgens mij, Tygo laten komen, maar als hij bij 4 uur ertussen nog neit wakker was dan moesten we hem wakker maken, maar hij komt rond de 3.5 uur vaak, en 's nacht 4 a 5 uur.
Wij verschonen trouwens Tygo altijd voor de voeding.

@lotje; hmm...zou het heel goed al het begin kunnen zijn hoor. Voorweeen heb je ook wel, maar jij bent al zo ver.....ik hoop het voor je.

@sanel; hoe gaat ie? geen koorts hopelijk.

@hier; om 22.45 uur de fles gegeven en toen kwam hij pas weer 03.45 uur dus 5 uur geslapen, ben weer helemaal blij....wat doet je dat goed zeg. Hij ligt nu lekker te slapen en ik ga hem zo wassen en aankleden, en dan vanmiddag voor het eerst naar het CB toe, ben heel benieuwd hoeveel hij weegt en hoe hij gegroeid is.

Groetjes Amy

cindy85
5 October 2010, 09:01
Ik verschoon Lucas tijdens de borstvoeding zodat hij weer wakker word, en trek ook zijn broekje en sokjes af

@ Lotje: Hoop voor je dat het doorzet! Bij mij waren de weeën net als bij Jollyjo ook echt in de onderbuik!
@ Sanel: hoe is het nu met je?
@ meike: ik maak Lucas ook niet wakker, maar is dan ook praktisch nooit nodig want hij komt nog steeds om de 2u. Heel af en toe slaapt hij dan als een blok 's voormiddags en laat hij er dan minstens 4u tussen, maar dan profiteer ik daar lekker van en maak ik hem zeker niet wakker :)

hier: weer maar 3u geslapen vannacht in stukje van 1u. Vraag me af wanneer hij de tijd tussen de voedingen wat gaat beginnen rekken. In plaats van steeds minder te komen komt hij steeds meer :twisted:. Gelukkig krijg ik dan af en toe zo'n lief mooi lachje, wat alles meteen weer goedmaakt :)

cindy85
5 October 2010, 09:03
Ooh ik heb Lucas gewogen en gemeten vanmorgen: weegt nu 4.335kg en meet 54.5cm. Dat meten zal wel niet heel nauwkeurig zijn want zelf is dat wat moeilijk om te doen :)

Dib
5 October 2010, 09:08
@ lotje, op het moment-suprème maakt t je niets meer uit hoor wie de bevalling doet ;) ik had 3 vreemden aan mn bed maar dat vond k ook helemaal geen probleem.

En over de flesvoeding en tijden: wij maken Myla overdag alleen wakker als ze te lang blijft slapen. Snachts komt ze wanneer ze komt. Zo sliep ze eergister ongeveer 7 uren! Maar meestal zit dr snachts ong. 5 uren tussen de voedingen.

amy-baby
5 October 2010, 09:21
@cindy; Lucas krijgt wel voldoende binnen, want hij is wel flink aangekomen toch? ben benieuwd hoeveel tygo vanmiddag weegt.

@dib; jeetje 7 uur? wat goed, hoe doe je dat? haha...Nee ik ben blij met de 5 uur, de rest komt vanzelf.

Groetjes Amy

jollyjo
5 October 2010, 09:49
Dib, wt lekker dat ze zolang slaapt. Die 5 uur hebben wij nog maar 1x gehad, verder is het tussen de 3,5 tot 4 uur. Ook niet verkeerd, maar wat langer zou lekker zijn.

Lotje, het maakt je inderdaad tijdens de bevalling niet meer uit wie er staat, als ze je maar helpen. Ik had een studente erbij en later op de zaal nog een stagiaire, of ze erbij mocht zijn als de catheter eruit ging. Ja hoor, heb al zoveel gehad dus die mag er ook nog wel bij haha. Dan ben je echt over een punt heen dat het niet meer uit maakt.
Zet het al wat door?

Cindy, lucas doethet goed dus!

lotje76
5 October 2010, 11:52
Hoi Hoi,
Heb net twee uur geslapen...ben echt ineens zo moe. Alsof mijn lijf het helemaal gehad heeft. Er zet helaas niks door. Mis weer als mijn vriend thuis is :)

Oyam
5 October 2010, 12:01
Hoi meiden, ben ik ook weer eens... Ik heb het er maar druk mee, zo'n kleine ;) Echt respect voor Nina die er twee heeft, pfff...

Mijn man is sinds gisteren weer aan t werk en nu moet ik dus alles alleen doen. Het kost me nog moeite (nu ja, tis pas dag 2 alleen) om er een ritme in te krijgen. Met name 's ochtends lukt het me pas rond 12.00 de slaapkamer uit te komen. Mn man gaat om 7.00 van huis, dan ga ik voeden en verschonen en probeer ik nog een uurtje slaap te pakken. Dan als we weer wakker worden (Yanne slaapt bij ons op de slaapkamer) leg ik haar nog even tegen me aan en lees ik nog even een boekje. Vooral om haar rustig te houden, want als ze wakker is 'speelt' ze het volgende 'spelletje' waar ik inmiddels al een punthoofd van krijg: heel druk zwaaien en trappelen met armpjes en beentjes en met d'r hoofd je heen en weer zwiepen en uiteindelijk brullen. Totdat ze de speen krijgt, daar begint ze heel driftig op te zuigen, maar dat kan ze maar een halve minuut volhouden, dan floept ie er weer uit en begint het weer van voor af aan... Gelukkig is ze dan net eindelijk in slaap gevallen en heb ik dus pas net mn ontbijt op. Hoe gaat dat bij jullie, zo'n ochtend ritueel?

Ik probeer ook wat regelmaat in de voedingen te ontdekken. Dat ziet er nu ongeveer zo uit: 3.00-6.30-10.00-13.00-16.00-19.00-22.00/23.00 Vooral 's nachts loopt dit wel goed (alleen om 3.00/4.00 en dan pas weer als mn man weg gaat), maar overdag is dit nog niet zo heel duidelijk...

@lotje, misschien is je lijf even energie aan het verzamelen voor wat er komen gaat en zet het straks wel door?! Ik hoop t voor je!

cindy85
5 October 2010, 12:21
@ Mayo: zo goed dat Yanne al wat regelmaat krijgt in de voedingen zeg! Hier nog alles behalve een regelmaat en al helemaal 's nachts niet :) En ochtendritueel haha dat zeker ook al niet. Hangt er van af hoe laat hij wakker is en hoe snel hij daarna weer wil slapen , wat heel afwisselend is per dag...

jollyjo
5 October 2010, 12:22
Mayo, ik ken het "probleem". Tessa is ook heel druk met de armpjes en beentjes en slaat dan meestal de speen zelf uit haar mond of houdt zichzelf wakker. Wij hebben nu ontdekt dat als we haar strak inbinden in haar bedje/kinderwagen met de armpjes naar beneden, dan gaat het goed. Kun jij ook wel proberen. Die armpjes gaan nog ongecontroleerd en doordat je ze als het ware vastlegt, worden ze rustig. En het is ook allemaal heel erg wennen als je er alleen voor staat, had ik ook. Zeker toen tessa het de 2e dag leuk vond om helemaal niks te willen,toen wist ik hetook even niet. Best frustrerend dan.

Lotje, lekker aan toegeven aan die moeheid, jekan je energie straks wel gebruiken!

Sanel
5 October 2010, 12:24
Zo daar was ik ook weer. Me vriend heeft weer eens na lange tijd een ochtenddienst en was ik alleen met me moppies vanochtend. Kian had er ook niet veel zin in vanmorgen dus het was aardig spitsuur vanmorgen omdat Fenna ook alleen nog maar in de middag slaapt. Ik dacht net lekker naar me bedje te gaan maar Kian had wederom geen zin en die heb ik er maar uitgehaald. Valt die boef in slaap op me arm. Heb hem maar in de wandelwagen gelegd zodat Fenna wel kan slapen. Hij ligt nog lekker te slapen. Ik ga zo ook maar even plat op de bank. Ben nog steeds niet echt lekker. Heb ook nog steeds verhoging. Nog geen koorts gelukkig maar ik heb vanmorgen ook 2 paracetamolletjes genomen want me kop barstte zowat uit elkaar.

Meike
Ook ik haal Kian eruit als ie nog slaapt na 4 uur. Ander loopt het hele schema in de soep hier. Misschien moet jij ook gaan voeden om de 4 uur? Wij hadden eerst ook 3 uur maar toen moesten we hem ook aldoor wakker maken voor de voeding. Na de laatste fles van ong 11 uur laten we hem leggen. Meestal komt ie om half 5 weer.

Lotje
Nog steeds niet dus.
het maakt idd niet veel meer uit hoor wie je aan je bed heb staan. Ik had de minst leuke vk met me bevalling maar goed dat moest ik maar voor lief nemen. Ze had ook nog een student mee maar daar heb ik me wel aan geergerd maar dat was achteraf. En de verpleegkundige van de afdeling kon ik ook nog eens van vroeger. Erg gezellie dus.

Dib
Jij hebt ook al zon lange snurker. Lekker hoor. Kian heeft het ook al vaak gedaan. Record staat hier ook op 7 uur.

Uhmm ik weet niet meer wie het vroeg maar ik verschoon Kian ook voor de voeding want dan wordt ie lekker wakker.

cindy85
5 October 2010, 12:28
oja lotje: maakt inderdaad op dat moment niet uit wie aan je bed staat hoor. Ik had ook een stagiaire. Zat zowat met dr hoofd tussen mijn benen mee te kijken terwijl de gyn aan het hechten was. En hij maar wijzen en en alles uitleggen terwijl dat kind aan het staren was. Vond het eigenlijk zelfs best grappig, dat meisje haar gezicht trok bijna wit, denk dat het een van de eerste bevallingen was waar ze bij was :)
Mijn moeder had bij haar voorlaatste bevalling dan weer 8 stagiares erbij, maar dat vond ze dan toch net iets te veel haha.

Oyam
5 October 2010, 13:10
Mayo, ik ken het "probleem". Tessa is ook heel druk met de armpjes en beentjes en slaat dan meestal de speen zelf uit haar mond of houdt zichzelf wakker. Wij hebben nu ontdekt dat als we haar strak inbinden in haar bedje/kinderwagen met de armpjes naar beneden, dan gaat het goed. Kun jij ook wel proberen. Die armpjes gaan nog ongecontroleerd en doordat je ze als het ware vastlegt, worden ze rustig. En het is ook allemaal heel erg wennen als je er alleen voor staat, had ik ook. Zeker toen tessa het de 2e dag leuk vond om helemaal niks te willen,toen wist ik hetook even niet. Best frustrerend dan.

Dat strak inwikkelen doen we idd ook al als we echt willen dat ze gaat slapen, met name 's nachts en dat werkt ook goed. Maar dat gedoe met die speen is vooral als ze even wakker 'mag' zijn. Nu ligt ze trouwens al 2 uur te slapen, ik geniet er van. Maar ze zal zo toch wel weer es honger krijgen, denk ik...

Oyam
5 October 2010, 13:12
O en doordat mijn bevalling medisch werd (ze had in t vruchtwater gepoept), had ik ook ineens veel vreemden naast mn bed. Achteraf bleek er ook een stagiaire bij geweest te zijn, terwijl ik aan had gegeven dat ik dat niet wilde. Zeiden ze: ja, maar dat geldt bij ons in het ziekenhuis niet :shock:

cindy85
5 October 2010, 14:07
@ mayo: wel stom zeg dat als je zelf aangeeft geen stagiaire erbij te willen, ze je wens dan zomaar negeren! Vind ik toch niet kunnen, uiteindelijk moet jij je toch ontspannen kunnen voelen en als je aangeeft dat niet te kunnen met een stagiaire erbij, zouden ze daar toch rekening moeten mee houden...

cindy85
5 October 2010, 14:36
haha nu ligt die kleine van mij hier gewoon al bijna 3.5u te slapen. Maar niet in zijn wiegje hoor, o wee dat ging slecht, leg ik hem gewoon in de sofa, valt hij als een blok in slaap. Moet er af en toe wel aan denken dat hij daar ligt en mn vriend eraan herinneren, want dat valt echt niet op zo'n minimensje in een driezit-sofa :)

lotje76
5 October 2010, 14:38
Zo nog even energie opgebracht om de wc's te poetsen en de was op te vouwen :) wel fijn als dat gedaan is, als het toch door mocht zetten :)

De kraamzorg vroeg aan mij of ik het erg vond om een stagaire ook in huis te hebben. Eerst dacht ik van ja is prima die moeten het toch ook leren. Maar later had ik er nog even over nagedacht en vond ik het toch geen prettig idee. Voor mij is straks ook alles nieuw, die controles elke dag, temp meten, hechtingen controleren, bortsvoeding leren geven. Denk dat ik dan al "onzeker" genoeg ben...dus heb toch doorgegeven dat ik liever geen stagaire wilde. Dat een stagaire mis beter bij mensen mee kan kijken die die ervaring al een keer gehad hebben, die weten meer wat hun te wachten staat.

Als de bevalling overgenomen wordt door het ziekenhuis/gynacoloog heb je natuurlijk wel meer kans op arts-assistenten en stagairen als dat je dat hebt bij je eigen verloskundige praktijk. Geen idee wat ik daarvan ga vinden...maar als ik het niet prettig vind ga ik dat zeker aangeven...of ik laat dat mijn vriend doen voor me ;) Je bent dan zelf al druk met andere dingen :)

De CTG afgelopen zaterdag hebben we in de verloskamer gehad, dus ik heb het bed, de tv, de radio enzo allemaal al even kunnen uitproberen :)

troetelbeertje85
5 October 2010, 17:28
ow lotje dat opruimen en dergelijk kan ook zomaar een teken zijn hoor..
ik had dat namelijk ook haha het idee van dan is dat alvast gedaan en toen ik alles af had begonnen de weeen haha..
hier heb ik ook een wiebel arm en been kindje..erg druk met zich zelf en slaat ook ze speen eruit...ik baker hem in..werkt goed
alleen heb ik nu wel een woombie besteld...is handiger en dan kan me vriend hem ook weer aan doen..want doe het nu met een katoene laken..
ook lucas slaapt veel beter en langer door nu we hem inbakeren...

xxx

cindy85
5 October 2010, 18:35
lucas heeft deze namiddag een record gehaald van 5u tussen 2 voedingen, waarvan 4u geslapen. hoop dat er zo nog enkele volgen, maar hoop vooral dat hij dit vannacht nog eens overdoet, maar zal wel te veel gehoopt zijn waarschijnlijk haha

amy-baby
5 October 2010, 20:16
@cindy; wel fijn ff rust voor jou, maar mij is verteld dat je juist overdag om de max 4 uur meot voeden, was vandaag nog aangegeven op het cb.

@hier; vandaag met Tygo naar het CB geweest, en ging er weer onzeker weg hoor, dacht bij de 2e dat het veel minder zou zijn...maarja...Tygo was nu 55 cm en 4430 gram, dus 900 gram aangekomen in 5 weken en dat was perfect, mocht niet boven de 1000 gram uitkomen dus helemaal goed. hij had al wel een beetje een afgeplat hoofdje van de voorkeurshouding dus toch nog maar wat intensiever hem goed gaan leggen en hopelijk gaat het dan beter.
Ik ben ook benieuwd hoe tygo het vannacht weer gaat doen, spannend altijd weer..haha...Morgen alleen met mijn ventje, ga ik weer proberen om regelmaat erin t ekrijgen door hem elke keer in bed te leggen, hopelijk werkt dat...

groetjes amy

Friezinnetje
5 October 2010, 20:36
Hier toch vals alarm met de gedachte dat ik ongesteld zou zijn gelukkig!! Vond het ook al zo raar zo snel.. Vandaag zware dag achter de rug. Max wilde maar niet gaan slapen vandaag, bleef maar jengelen en eten en poepen. Kon het vandaag even niet zo goed hebben. Stom is dat je wilt zo graag alles goed doen en het beste voor het mannetje, maar vandaag zaten we allebei huilend op de bank errug gezellig! Maar nu voel ik me al wel weer iets beter.

cindy85
5 October 2010, 20:38
@ Amy: ik geef bv echt puur op verzoek hoor. Voor die ene keer dat hij mij dan eens enkele uurtjes rust gunt, profiteer ik daar toch van :). Als hij zelf niet aangeeft dat hij honger heeft, lukt het toch niet hem te voeden, als hij dan slaapt, slaapt hij echt als een blok en is hij onmogelijk wakker te krijgen. De eerste twee weken probeerde ik hem dan echt wel met alle macht wakker te maken, maar hij was dan ook nog zo heel klein, nu ik merk dat hij echt wel meer dan genoeg aankomt, blijf ik bij gewoon op verzoek.

Maar Tygo is ook mooi gegroeid en bijgekomen zeg! Hij doet het blijkbaar ook heel goed! En ja spannend he die nachten, hier ook :)

suus1
5 October 2010, 20:45
Lotje, ik vond een stagaire aan mijn bed tijdens de bevalling ook een vervelend idee.
Maar moet zeggen dat het achteraf super fijn was.
Zij had veel meer tijd om naar je te luisteren als er iets was, en dat kon ze dan weer gelijk overleggen met de verloskundige/gyn.
De gyn zelf had het namelijk heel druk, dus dan is het wel fijn.
En zoals iedereen al zegt, het boeit echt niet op dat moment wie er allemaal rondlopen om je bed.
Hoop echt dat het nu snel gaat beginnen meid!

Hier heeft Lucas ook al aardig regelmaat in zijn voedingen.
Hij krijgt ook voornamelijk op aanvraag, maar met een max van 4uur overdag en 6uur in de nacht.
Hij meld zich overdag meestal om de 3 uur en 's nachts al 2 nachten zat er 5 uur tussen (owow wat heerlijk om even te kunnen slapen!).
Na elke voeding valt hij meestal als een blok in slaap en leggen we hem weer gelijk in zijn bedje (in de babykamer of de kinderwagenbak).
Hij kan dan echt heel goed slapen, en meestal word hij pas een half uurtje voor de volgende voeding weer wakker.

Ons ritueel in de ochtend is ook al aardig hetzelfde.
Meestal wil hij de voeding om een uur of 7 (de verschoning doen we tussen het drinken door, anders valt hij in slaap tijdens de voeding).
Dan valt hij meestal weer in slaap en kan ik mezelf douchen, ontbijten enzo (als ik snel ben haha).
EN als meneer in bad gaat is dat meestal rond 9.30uur, zodat hij daarna gelijk de volgende voeding kan krijgen.

Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen als mijn vriend weer gaat werken.
Hij heeft gelukkig nu nog een week vakantie, en daarna mag hij nog een paar dagen vanuit huis werken.
Dus hoef pas alles alleen te doen als Lucas 3 weken oud is, hopelijk heeft hij dit ritme dan nog.

Sanel, ik zou je temp echt vaak gaan meten, want die kan zomaar heel snel veranderen.
En kijk uit met paracetamol, want je moet er op bedacht zijn dat die de koorts kan onderdrukken.
Veel beterschap meid!

lotje76
6 October 2010, 08:51
Goedemorge dames.

Hier een onrustige nacht. Ging al naar bed met een zeurende onderrug. Om 3 uur werd ik wakker en ging ik plassen. kwam er een bloedstolsel mee. Dus ik dacht...ohh slijmprop. Ben ik in bed gaan liggen. Kreeg ik ineens een soort van buik en rugpijn...en dat kwam zo'n beetje om de 6 minuten. Dus beetje in de gaten gehouden. Om uurtje of half 4 mijn vriend wakker gemaakt. Nog even verder aangekeken. Nog even gedouched. Ik voelde ze goed, maar niet al te pijnlijk. Om 5 uur de verloskundige gebeld. Zij was hier om 6 uur. Zij gekeken had ik 2 vingers ontsluiting en heeft ze nog gestript. En is weer weggegaan met advies even proberen te slapen. Dus wij in slaap gevallen. om half 9 werd ik wakker....maar nu voel ik geen weeen meer....dus mijn vriend is toch maar naar het werk gegaan. Ik heb nog wel beetje zeurend gevoel in mijn onderrug. Ik lig nu op bed met de laptop en de tv aan. Dus maar even afwachten. Zet het niet door dan gaan we vanmiddag naar de gynacoloog. Ik ben zo benieuwd wat het nu gaat doen!!!

Dus het nog even opruimen....:)

lotje76
6 October 2010, 08:52
met het even opruimen bedoel ik dat ik daar gisteren ineens last van kreeg...toch een voorteken geweest dus :)

cindy85
6 October 2010, 08:55
spannend lotje !!!!!! Er is wel degelijk iets gaande dus als je nu al 2cm hebt. Hopelijk beginnen de weeën straks opnieuw en zet het goed door!!

cindy85
6 October 2010, 09:15
Hier echt een rotnacht achter de rug, voel me echt gebroken nu.
Gisterenavond om 12u gaan slapen, werd Lucas wakker met grote honger. En hij bleef en bleef maar drinken. Tot 1u echt ononderbroken gulzig gedronken, maar dan vanaf 1u, was het echt gans tijd loslaten en dan weer happen en vooral heel pijnlijk aan mijn tepels trekken. Maar telkens als hij losliet, werd hij dan zo nerveus en ongeduldig en ging dan als een wilde tekeer om mijn tepel opnieuw te vinden, had hij dan in al zijn zenuwachtigheid niet door dat het allang in zijn mondje zat, werd hij dan telkens hysterisch en kneep dan echt met zijn beide handjes (en scherpe nageltjes!) en mijn borsten terwijl hij met handen en voeten lag te zwaaien. Echt zo'n zenuwpees is hij, niet normaal. Ik werd er echt wanhopig van want was doodmoe en die zenuwontsteking in mijn hoofd en nek blijft mij maar parten spelen waardoor ik niet eens deftig naar beneden kan kijken zonder pijn en enorme druk in mijn hoofd. Heb hem echt tot 2x toe gewoon even een meter voor me uit in bed gelegd en 5min laten liggen omdat ik gek werd er van en om zo even te bekomen. Na nog een uur heb ik het opgegeven en hem gewoon weer in zijn bedje gelegd want ik werd gewoon echt gek van hem, dus dacht het is beter hem ff te laten wenen en zelf even af te koelen. Nuja na een kwartiertje hem toch maar weer uit zijn bedje gehaald want meneer was weer ongeveer hysterisch aan het worden. Dan bij mij in bed gelegd op mijn hoofdkussen en voor het eerst een fopspeentje in zijn mond gestopt (had gezworen dat ik nooit een fopspeen zou gebruiken haha). Was wel even moeilijk omdat hij nog noot een speentje gehad had en het dus eerst gewoon uit zijn mondje duwde, maar eens hij het gevonden had hoe hij daarop moest zuigen, werd hij vrij snel moe en viel eindelijk in slaap. Maar het was nog lang geen diepe slaap dus wou hem niet terug in zijn bedje leggen anders zou hij toch maar opnieuw wakker worden en begon het van vooraf aan. Intussen was het al 2u45. Om 4u30 ging dan de wekker van mn vriend maar heeft die nog een halfuur liggen snoozen. Ik was echt zo kwaad. Normaal slaapt hij beneden als hij de vroege shift heeft omdat daar de radiowekker staat. Maar ik had hem gezegd dat hij gerust wel nog eens boven bij mij mocht liggen, dat ik hem dan wel zou wakker maken om 4u30 zodat hij nog eens makkelijk in bed zou kunnen slapen ipv op de sofa, maar op voorwaarde dat hij geen halfuur zou gaan snoozen en en meteen zou opstaan en geen lawaai zou maken om Lucas wakker te maken. Dus toen hij niet wou opstaan vanmorgen maar iedere 5min die stomme gsm liet afgaan was ik echt kwaad en zei hem dat hij beloofd had me niet wakker te houden. Zijn antwoord: "ja en jij hebt beloofd de kleine niet meer in ons bed te laten slapen". Ik dacht echt dat ik iets ging krijgen toen hij dat zei. Hij weet dat ik bijna 3u opgezeten heb met zijn kind en zelfs aan het huilen was omdat het niet meer ging, mijn borsten deden gewoon pijn omdat het te lang duurde. En om dus toch maar een uurtje slaap te krijgen leg ik hem dan bij mij, krijg ik dan weer zo'n opmerking naar mijn hoofd geslingerd en snoozt hij rustig verder. Toen ben ik echt in een huilbui losgebarsten want ik had in zo'n ongemakkelijke houding geslapen dat ik opnieuw enorme pijn heb in mijn rug nu. Dus was ook al niet voor mijn plezier dat Lucas bij me lag hoor, wist gewoon niet hoe te liggen met mijn rug. Wou mn vriend me dan nog een kusje geven voor hij vertrok naar zijn werk, ik heb gewoon mijn hoofd gedraaid, kon het echt niet meer opbrengen. Dus hij met slaande deuren vertrokken vanmorgen, waardoor Lucas dan weer wakker werd en weer begon lastig te doen. Zal weer leuk worden straks als hij thuis is.

Sorry voor het relaas, maar ben echt even kapot nu, deze nacht is gewoon te veel geweest. Hij moet vannacht echt niet meer bij me komen liggen hoor, heb echt ff genoeg van zijn kinderachtig egoïstisch gedrag.

Maar gelukkig heeft Lucas daarstraks een fantastisch mooi lachje bovengehaald met zelfs wat geluid erbij haha. Was meteen zijn lastige gedrag van vannacht al bijna vergeten :)

troetelbeertje85
6 October 2010, 09:19
oo lotje spannend..
ik zelf ben nooit iets van een slijmprop verloren...dus zou niet weten of dat dat het zou zijn...
maar die rug en buikpijn en om de 6 min zijn wel voor ween hoor...
bij mij werden ze na het douchen toen heftiger en laag in me rug en onderbuik...

hoop dat het snel door zet meid...
xxx

lotje76
6 October 2010, 09:28
Net even wezen plassen.........even viesverhaal hoor ;) toen kwam er een grote slijmsliert mee, beeje bloederig, dus denk dat het nu echt de slijmprop was. Verder nog hetzelfde. Geen weeen meer!!

pfff cindy: hij mag wel een beetje meer begrip voor je opbrengen. Probeer een beetje uit te rusten vandaag! en lekker van je kleine mannetje genieten!!

amy-baby
6 October 2010, 09:40
@lotje; jaaa dat had ik ook, ook hetzelfde dat is echt wel je slijmprop, ik denk dat het nu niet lang meer duurt meid, echt niet!!! hou vol....

@cindy; jeetje meid wat een nacht. Ik weet soms met Tygo ook niet wat ik moet doen, maar heb wel een hele lieve vent....en ik zou niet weten wat ik in jouw geval moet doen zeg. Ik hoop dat jullie relatie wel genoeg bestand is hier tegen, want pittig is het wel.

@hier; Tygo kwam ook al naar 3.5 uur...pff...en toen weer rond half 7 en ik was helemaal kapot. Bij ons in bed gelegd, en toen ging hij lief slapen tot half 8, toen lisa aangekleed, en tygo de fles gegeven, en weer in bed gedoken tot half 10 en toen huilde tygo want hij had gepoept. Nu lig thij beneden in de box te huilen want hij heeft weer honger, maar moet nog heeeeel even wachten tot 11 uur, anders zit er maar 3 uur tussen en dan krijgt hij teveel voedingen.

groetjes Amy

jollyjo
6 October 2010, 09:40
Lotje spannend hoor. Dat is inderdaad je slijmprop, die ben ik ook verloren, ziet er lekker uit he hihi.

Cindy, jemig zeg, sorry dat ik het zeg, maar je ik vind je vriend niet echt redelijk! Ik snap best dat hij graag in zijn bed wil slapen, maar dit is niet echt eerlijk tegenover jou. Je moet echt met hem gaan praten hoor en met ruzie de deur uit gaan is niet goed. Ik snap jou heel goed hoor, daar niet van, maar dit kan echt niet.

Amy, mooi toch dat Tygo gegroeid is! Is een teken dat het goed gaat.

Tessa was vanmorgen alweer om kwart over 6 wakker. Heb haar maar bij me genomen en dat weer tot 8 uur kunnen rekken. Toen de fles gegeven en nog even 3 kwartier kunnen slapen. Daarna was ze aan het huilen en had er geen zin in. Waarschijnlijk last van het poepen, want ze had net wel een kleine poepluier en ligt nu wat te jengelen in de wagen. Best vermoeiend zoiets, vooral omdat je danniet weet wat er is. Dat vind ik heel moeilijk.

amy-baby
6 October 2010, 09:44
@jollyjo; hoe boos wij ook zijn, wij doen dat ook niet boos uit elkaar gaan. Mijn moeder heeft altijd gezegd "er kan altijd wat gebeuren, en dan ben je met ruzie uit elkaar gegaan".

jollyjo
6 October 2010, 09:47
@Amy, ja precies dat zeidenmijn ouders ook altijd: ga nooit weg zonder een kus of zoen, want wie er morgen niet meer is, kan het niet meer overdoen. Nou is dat natuurlijk erg moeilijk in sommige gevallen dat snap ik ook...

Mijn man had gisteren nog op zijn werk gezegd dat hij wel baalt zo, want hij ziet zijn dochter zo niet zo zoveel.Komt thuis geeft nog een fles en dan gaat ze meestal naar bed. HIj is blij dat hij op vrijdag altijd vrij is, heeft hij toch wat tijd met haar en kan ik lekker mijn eigen ding doen.

troetelbeertje85
6 October 2010, 09:50
hey cindy..
wat kan ik me goed voorstellen hoe jij je voelt....
beetje respect voor jou mag je man wel hebben..wel meer dan een beetje..

ook hier loopt het soms de spuigaten uit hoor met die vent van mij...ook soms dagelijks flinke huilbuien omdat er niet word nagedacht over hoe wij vrouwen ons voelen..
we hebben er wel een baan bij..eerst was het alleen je werk en huishoude maar nu is het je kind huishoude en straks je werk...en daar word niet over nagedacht.
soms wil ik gewoon weg gaan en lucas de hele dag met dennis alleen laten..zodat hij ook doorheeft hoe een hele dag en nacht is met ze zoontje...en dan wel een dag en nacht dat ook lucas uit ze doen is want dan voelen ze wat wij ook steeds voelen die onmacht en niet weten wat er nou is met je kindje..waarom die zo huilt enzo...

lotje ik hoop echt zo dat het vandaag doorzet voor je...ik ga flink duimen voor je

xxx

jollyjo
6 October 2010, 09:55
Sam, voor jou ook heel vervelend. Ik ben toch wel heel blij met mijn man. Iedere dag mailt hij even om te vragen hoe het gaat enzo. Hij zou wel meer tijd willen besteden, maar ja er moet ook geld binnenkomen natuurlijk.

troetelbeertje85
6 October 2010, 09:57
ojah

hier ligt lucas nu al een uur in ze bedje te brabbelen en de kraaien haha is wel leuk om te horen..hij huilt gelukkig niet dus hij zal het wel naar ze zin hebben in ze bedje...
laten jullie de kleine ook gewoon liggen als ze al zo lang wakker in bed liggen te brabbelen??
vannacht heeft lucas geslapen tot kwart voor 6!!!dat is een record hahah normaal is het tot half 5 5 uur..en daarna sliep ie tot kwart voor 10..
dus heb ff lekker kunnen bijtanken met slapen...

xxx

cindy85
6 October 2010, 10:11
@ amy en jollyjo: normaal laat ik hem ook nooit vertrekken zonder een kusje en zeker al niet na een ruzie, net om die reden die jullie aangaven, maar nu kon ik het gewoon niet opbrengen. teveel is gewoon teveel. ik was trouwens nog steeds aangedaan door een opmerking van hem gisteren (de zoveelste hierover), namelijk dt "het me wel aan te zien is dat ik een baby heb en niet meer zo actief ben geweest de laatste tijd", waarmee hij doelde op de extra kilo's die nog over zijn (wat er ook maar 4.5kg zijn) en dat ik niet zo strak in mn vel meer zit als vroeger. Moet hij net zeggen tegen iemand die nog boulimie heeft gehad en nog altijd geobsedeerd is door de weegschaal. net nu ik die kilo's wat probeer te relativeren en zorg dat ik voldoende binnen krijg voor de borstvoeding.

@ sam: erg is dat he die mannen van ons. hij ziet dan ook enkel de leuke kant ervan: knuffelen met zijn zoontje als hij welgezind is of op de schoot nemen als hij slaapt. ik begin er ook steeds minder problemen mee te hebben lucas eens een uurtje of 2u bij hem alleen te laten en zelf even weg te gaan. jammer dat het afkolven hier niet lukt of ik zou hem echt eens een dag alleen laten ermee en hem ook een nachtje laten opdraaien.
lucas is op zich wel een makkelijke baby, mag niet klagen vind ik zelf, maar net zoals alle baby's heeft hij zijn lastige momenten/dagen/nachten, waarbij je vaak niet weet wat hij eienlijk wil...

troetelbeertje85
6 October 2010, 10:29
hier ook soms rake opmerkingen hoor van dennis..degene die ik nooit meer vergeet is jij wilde een kind..
ja dat is wel vervelend dat je eigenlijk als afkolven niet lukt ook niet ff weg kan gaan als je borstvoeding geeft..
daarom ben ik stiekem wel blij dat ik op het laatste moment toch flesvoeding heb gekozen..want ik twijfelde enorm hoor..maar was het allemaal zo zat aan me lichaam..
als ik ooit hier te horen krijg met welke opmerking dan ook dat ik lui of dik of niks doe aan mezelf dan pak ik echt me spullen...
heb ooit een relatie gehad met een jongen die mij zo in de grond duwde met zulke opmerkingen...ik wil dat nooit meer horen van wie dan ook...
en zeker niet als je net bevallen bent...tuurlijk is het leuk en lekker als je snel je kilo's kwijt ben na de bevalling maar daarmee is niet alles weer strak en mooi...

lucas is ook een makkelijk kind maar dennis weet half niet hoe makkelijk..en indd hij wil alleen het leuke doen.flesje geven en beetje beethouden..
maar ik erger me eraan als die lucas beet heeft hij alleen maar gaat liggen met hem om de bank..terwijl het juist goed is om hem gewoon in je armen te houden en contact met je kind te hebben...

ahha wat een gezeur weer over onze mannen hahaha...
kunnen we niet een huisie huren en dan samen daar heen gaan cindy met onze lucasjes hahaha mocht het allemaal ff niet meer lukken met die mannen van ons ;)..

cindy85
6 October 2010, 10:37
@ sam: haha een goed idee dat huisje om met onze lucasjes heen te gaan :)
hier ook zo dat als hij lucas dan vast heeft, hij er alleen maar mee neer ligt in de zetel en verder niets doet. Terwijl ik net van die momenten dat hij rustig én wakker is profiteer om wat te spelen met hem. Dat zijn toch net echte geniet-momentjes...

amy-baby
6 October 2010, 10:42
@cindy en sam; ohhh meiden toch, wat een verhalen, respect voor jullie....Als die kerels van jullie het niet zeggen, dan zeg ik het wel...:-D. Ik zou het niet kunnen, was al weggeweest. Een kindje erbij is sowieso al heftig en spannend, ook bij een hele goede relatie, dus snap ook nooit als mensen "een kindje willen om hun relatie nog een kans te geven". volgens mij moet je dat juist nooit doen, ook natuurlijk niet voor het kind, maar ik geloof dat een kind helemaal aan het begin ook een enorme druk op je relatie legt hoor. Ja tuurlijk is het tevens het mooiste wat er is, maar als je kindje nog niet goed slaapt etc...dan kan het wel lastig zijn. Sterkte meiden, en hou altijd in je achterhoofd dat je moet doen waar jij gelukkig wat wordt en voor jullie Lucas goed is, wat iemand anders ook zegt!!! Dikke knuffel!!

@hier; tygo net zijn flesje gegeven en weer in bed gelegd, maar hij huilt alweer....Als hij een beetje wakker is en brabbelt laat ik hem gewoon liggen hoor.

Groetjes amy

jollyjo
6 October 2010, 11:04
Cindy en Sam ik heb ook respect voor jullie. Cindy, die opmerking over het is je aan te zien is ook niet bepaald vriendelijk. Als mijn man zoiets had gezegd, had ik hem denk ik ene mep verkocht! Logisch dat je kunt zien da tje een kind hebt gehad, hallo zeg. ik moet zeggen jullie gaan er aardig mee om. Waren ze voor dat jullie zwanger werden ook al zo??

Als Tessa ligt te brabbelen laat ik haar gewoon liggen, pas als ze echt aan het huilen is pak ik haar eruit. Ze heeft net weer een fles gehad en ligt nu weer in haar wagen. De ontlasting gaat niet zo goed, denk dat ik maar even wat moet gaan halen, want ze heeft de fles ook niet leeggedronken nu.

troetelbeertje85
6 October 2010, 11:28
hey

@ jollyjo dennis is altijd al een moeilijk persoon geweest...onze relatie is ook niet altijd even leuk geweest..we hebben veel meegemaakt.in ieder geval ik heb veel meegemaakt met hem..
maar ja we houden zoveel van elkaar en kamen altijd weer bijelkaar terug...heb hem ook niet alles meteen kunnen vergeven...maar vergeten doe ik nooit..
maar we zijn wel gekomen tot wat we nu hebben een mooi huis en een mooie zoon...dat is toch niet voor niks..en we hebben natuurlijk niet een kindje genomen om dichter tot elkaar te komen dat zoiezo niet.nee we wilde al heel lang een kindje maar we hadden er eerst geen ruimte voor..en gelukkig hadden we geluk mee en kon alles...haha
maar ja dennis is een moeilijk persoon..ik besef me soms ook sterk hoe hou ik het uit met hem..maar ja aan de andere kant als hij geen nukken heeft is hij heel lief en geeft hij me de liefde die ik nooit heb gehad van andere jongens/mannen...maar op een gegeven moment word je liefde natuurlijk wel anders meer gewoon enzo..en ik heb daar best moeite mee ik wil echt altijd iets spannends doen en passie erin haha en dennis heeft zoiets van dat is toch nergens voor nodig...al dat gedoe
ik doe bv graag lekker koken voor hem met kaars licht en dergelijke maar hij totaal niet haha..

maar we houden echt enorm veel van elkaar maar dennis is toch de typiche man van die word nooit volwassen haha

xxx

troetelbeertje85
6 October 2010, 11:32
o en jollyjo als ze echt slecht poept kan je lactulose siroop halen bij de drogist..ze mogen 5 ml per dag hebben

hier werkt het super..ben er wel even mee gestopt hoor maar hier nog steeds goede volle poepluiers...
want als je het krijgt van de huisarts moet je toch betalen voor de siroop dus kan je het net zogoed zelf halen
of kindicol van vsm die schijnt ook goed te zijn voor moeizame ontlasting..

handig hoor om in een drogist te werken en wat te weten over de medicijnen die in de winkel te verkrijgen zijn..
dus mochten jullie vragen hebben over medicijnen voor de kleine of voor jezelf kan je het vragen hoor...
dan probeer ik er antwoord op te geven als ik het zeker weet.heb er diploma's voor om advies te geven.

xxx

amy-baby
6 October 2010, 11:40
@sam; In mijn stukje dat ik zei dat sommige mensen een kindje willen om hun relatie weer hechter te krijgen, bedoelde ik absoluut niet jullie mee hoor....laat ik daar even duidelijk over zijn. Ik bedoelde alleen dat ik het niet snap, want het wordt zo overschat.....Maar goed Dennis is dus altijd al zo, maar ik denk dat als lucas wat ouders is, en de eerste 3 maanden door is, dan gaat het vast beter. Je moet nu nog helemaal je draai vinden en er komt een hoop op je af, als je straks alles goed loopt zul je merken dat het tussen Dennis en jou ook beter zal gaan.

ik zou toch niet zo snel zelf lactulose geven aan je kindje. Onze dochter heeft dit ook gehad om advies van de kinderarts, maar ik zou het altijd geven in overleg met een arts. Onze dochter had zelfs een zware verstopping. Heel veel kindjes kampen met moeilijke ontlasting.
Je kan dan misschien beter overgaan op andere voeding. Van nutriolon heb je omneo voeding, die gaven wij ook met onze dochter, helpt goed. Wij gaan met Tygo ook daarover stappen, want daar zit ook johannesbroodpitmeel in, en daar gaan ze beter van poepen. wij gebruiken het ook voor het spugen.

groetjes Amy

jollyjo
6 October 2010, 11:42
Dank je sam, zal eens kijken bij de Etos, die zit hier vlakbij. We hebben cinababy van VSM voor de krampjes, dus hou het maar bij VSM denk ik. Ja daarvoor hoef ik nog niet naar de huisarts, dat kan wel als het echt nodig is.
Petje af dat je dit doet hoor, maar zolang jullie van elkaar houden dat is het belangrijkste! En niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk.

Wij zeiden laatst ook tegen elkaar, je bent wel papa en mama geworden,maar je bent ook nog man en vrouw en daar moet je ook tijd en energie in steken.natuurlijk draaien de eerste weken alleen om Tessa ongeveer, maar dat veranderd straks wel. Je moet wel je eigen dingen kunnen doen.

jollyjo
6 October 2010, 11:44
Amy, ik ga het ook nog niet gebruiken hoor, kijk het eerst even aan, maar zie wel dat ze er wat last van heeft. VSm is allemaal homeopatisch,dus dat is minder erg dan lactulose. Hoe kwam jij er achter dat Lisa een zware verstopping had?

troetelbeertje85
6 October 2010, 11:46
@ amy..ik weet dat je het in het algemeen bedoelde...maar hoop dat je gelijk heb wat betreft na de 3 maanden...
in de omneo zit trouwens geen johannesbroodpitmeel maar andere zetmelen en dergelijke maar wat wel goed werkt voor moeizame ontlasting en krampjes..
ik heb nu friso comfort met jbpm voor spugen en krampjes en ook voor een goede ontlasting en het werkt super...had eerst friso extra voor hongerige baby's maar vind die niet echt werken voor de honger en de comfort daar in tegen weer wel...omdat hij nu omde 4 uur komt...
nee ik zou het ook niet zomaar kopen hoor ik heb het ook pas gehaald toen de huisarts het zei....die siroop..

amy-baby
6 October 2010, 11:49
@sam, wat vreemd dat er geen JBPM in omneo zit, de kinderarts gaf aan van wel, en de arts gisteren van het CB zei precies hetzelfde. Mocht ook geen JBPM in de voeding doen bij lisa want het zat er al in. De wijkverpleegkundige zei ons eerst te beginnen met jpbm in de voeding te doen, en dan eventueel over te stappen op omneo omdat het daar in zit, dus 3 personen die aangaven dat het er wel in zat, helemaal omdat er ook op deverpakking staat voor spugen...

troetelbeertje85
6 October 2010, 11:50
dit zit in de omneo van nutrilon
gedeeltelijk geknipt koemelkeiwit, een gepatenteerde vezelmix en speciale vetten.

gaat maar weer een fles klaarmaken meneer heeft honger haha hijhad net ook een flinke poepluier hihi dus dan maar eerder de fles...

xxx

jollyjo
6 October 2010, 11:50
De eerste 3 maanden zijn volgens mij voor iedereen moeilijk,daarna zit er (wat ik heb gehoord) regelmaat in en is iedereen weer aan het werk en dat scheelt volgens mij ook, weer een beetje de dagelijkse dingen erbij en wat afleiding.

cindy85
6 October 2010, 11:59
@ jollyjo: als antwoord op je vraag, sluit ik me eigenlijk volledig bij sam aan. hier eigenlijk net hetzelfde verhaal. Benny (zo heet mn vriend dus) is ook gewoon altijd al een moeilijk persoon geweest. ik krijg dan ook vaak de vraag van zijn vrienden hoe ik er in slaag het al zo lang vol te houden bij hem, zelfs zijn ex-vriendinnen reageren zo haha. ik heb ook dikwijls gedacht, eigenlijk zou ik - hoe graag ik hem ook zie - beter verlaten, ik vind wel iemand bij wie een relatie gewoon makkelijker gaat, want dit hoort gewoon zo moeilijk niet te zijn. maar dan gaat het weer beter en ben je toch zo blij dat je gebleven bent. pas op, hij ziet me echt wel graag, daar twijfel ik geen seconde aan. hij zegt me af en toe ook wel eens dat hij echt niet bij me zou blijven en al zeker geen kind met me zou gemaakt hebben als hij niet zeker was dat hij echt wel bij mij wou zijn. maar hij beseft niet goed dat alleen iemand graag zien niet genoeg is, maar er ook wel aan gewerkt moet worden en dat van beide kanten moet komen.
en net zoals sam al aangaf met haar dennis, is benny ook soms echt wel lief als hij zijn kuren niet heeft, en is de liefde hier ook groter en gewoon anders dan in mijn vorige relaties. alleen zijn de ruzies en problemen ook vaak veel groter dan in vorige relaties. maar deels is de grote verbouwstress die dan plots ook samenviel met zwangerschap en nu baby ook de schuldige. het wordt echt tijd dat alles hier echt af is en vooral alle rommel hier weg is, zodat dat er tussendoor ook niet nog eens bij hoeft...

amy-baby
6 October 2010, 12:19
@cindy; ja jullie hebben wel een enorme stresssituatie hoor, bij ons moest alleen de babykamer gedaan worden, en dat was al stress op zich, wat gepaard ging met ruzie...
en wat jollyjo ook zegt, wanneer je na 3 maanden weer aan het werk gaat, zit je niet alleen bij je kindje meer thuis he? dna heb je ook weer andere dingen om handen. Wat we vergeten (ik ook vaak) is dat manlief wel weer in dat ritme zit, en hij niet alleen zijn kindje heeft en als hij dan thuis is, graag met zijn kindje gewoon is. Hij weet niet hoe dat gaat met het vinden van een ritme, slapen etc. Maar dat neemt niet weg, dat ze wel een beetje lief voor ons mogen zijn toch? en opmerkingen over je lichaam of jij wilt een kind die kunnen echt niet...

troetelbeertje85
6 October 2010, 12:20
hey..
goh wat bekent allemaal wat je schrijft cindy...
het valt me indd wel op hoe meer druk en stress op dennis hoe meer die tegenwerkt en het liefst uit de weg gaat..maar dat werkt wel averechts op mij...
soms verwacht ik ook teveel van hem hoor maar jah een beetje meer mag wel.het blijft toch geven en nemen in een relatie..alleen is het vaak ik geef en hij neemt en niet andersom..

heb een heerlijk ventje op me arm liggen die na geniet van ze fles..hihi dat maakt alles weer ff goed en vergeet je ff de zorgen...lekker knuffelen met hem vind dat zo heerlijk...
straks ze bedje in en dan maar ff aan de slag in huis..het is een bende hier...

jollyjo
6 October 2010, 12:45
Cindy, ja jullie hadden inderdaad wel een beetje een grote stresssituatie.Ik hoop echt dat dat snel klaar is en je dan lekker kunt genieten met z'n drieen. Tis voor ons zo de hele dag alleen met de kleintjes veel moeilijker inderdaad.Manlief is het grootste gedeelte aan het werk en maakt niet mee wat wij meemaken.
Iedereen moet wennen aan de situatie, maar daarbij hoef je bepaalde opmerkingen niet te maken natuurlijk, dat komt wel hard aan dan.

Over een tijdje moeten we hier vast om lachen en hebben we allemaal perfecte kindjes met een mooi ritme.

Sanel
6 October 2010, 12:45
Tjeempie meiden!! Wat een gekletst. Ook niet echt leuk ook lees ik wel weer. 1 ding kan ik je wel vertellen als het mijn vriend betreft had had ie van mij een dikke schop de deur uit gehad!! Ik ben daar ook heel makkelijk in. Vanmorgen was het hier ook feest namelijk en was ook behoorlijk pissed. Ik ben vandaag ook weer niet lekker. Het bloed stroomt er werkelijk uit en moest zelfs me bed verschonen want ik had flink gelekt. Ben er helemaal dizzy van. Ik denk echt dat dit me ongi is want ik kan me eerst ongi na de bevalling van Fenna nog goed herrineren. Was ook echt heel veel.
Verder doet mijn mannetje heel veel met de kids. Hij doet de nachtfles en de ochtend met Kian en Fenna. Maar dat meer omdat hij er de rest van de dag niet is.
Kian heeft gister een regeldag gehad. Pff om de 2 uur brullen met honger. Gelukkig heb ik het elke keer aardig kunnen rekken maar kwam om 10 uur uit met laatste fles. Beetje vroeg maar om kwart over 11 was ie er alweer. Weer een fles gedaan en daar ging niet veel meer uit(dit was al een extra fles) en viel ie in slaap in me armen. Heb hem om kwart voor 12 terug gelegd en heeft ie geslapen tot half 8. Lekker hoor.

Cindy en Sam
Het wordt echt tijd voor gesprekken bij jullie. Het is nu ook wel een heftige tijd hoor. Jullie zijn vermoeid en hormonen spelen ook mee. Het wordt echt beter hoor!!! Misschien geloven jullie het nog niet maar het is echt zo. Maar die mannen mogen ook idd wel even meewerken en snel gaan indenken dat het voor jullie veel zwaarder is dan ze denken. GRRRR mannen!!! Pff dikke respect voor jullie want mijn geduld had al op geweest....

Uhhm verder weet ik het even niet meer. Maar ff een vraagje. Kian is nu 2,5 week en zit nog steeds op 6x100cc maar ik heb het idee dat ie wel meer kan gebruiken. Hoeveel gaven jullie met die leeftijd? Ik wil ook niet zomaar verhogen want hij krijgt eigenlijk al teveel.

amy-baby
6 October 2010, 12:53
@sanel; jeetje wat slaapt hij goed, van 12 tot half 8, hoe doe je dat zeg...hier vannacht maar 3.5 uur/..pff...Gaat ie dat vanzelf doen? bij mijn dochter heb ik een week lang continu gerekt als ze s nachts wakker werd, en na die week sliep ze tot 6 uur 's ochtends door, maar ik heb daar nu echt de puf niet voor hoor.....
Tygo heeft een hele tijd op 100 cc gezeten, op een gegeven moment had hij meer nodig, dus hebben we flessen van 135 cc gemaakt, en er elke keer eerder eruit gehaald, zodat hij 110 of zo dronk. Nu drinkt hij 6 flessen van 135cc, je moet een beetje kijken naar zij gewicht. Tygo weeg nu 4.5 kg, dus moet hij aan 750 cc genoeg hebben..

groetjes

troetelbeertje85
6 October 2010, 12:57
hey sanel
lucas zat toen op de 120 cc 7 flessen...maar dronk ze lang niet altijd leeg...

zo muziekie aan en lekker aan de bak in huis...
dus ben er straks weer als lucas lekker blijft slapen

xxx

jollyjo
6 October 2010, 13:02
Sanel, tessa krijgt ook flessen van 120 cc (totaal 135 met voeding). Die mochten we al eerder aanbieden en dan zien hoever ze kwamen. De eerste keren dronk ze de flessen tot 100/110 leeg, maar nu wel helemaal. Niet altijd. Tessa woog vorige week 4190 en zou volgens de wijkverpleegkundigemaar 100 per keer mogen (dus 90 cc), nou daar heeft zij niet genoeg aan en de kraamhulp had al gezegd (VK ook) dat we dit mocten doen en dit gaat goed. Je kan het altijd ene keer proberen, ze stoppen echt wel als ze niet meer willen.

jollyjo
6 October 2010, 13:04
En zolang slapen..pff ik wou dat Tessa dat al deed. Gisteravond om 19.30 uur de fles gehad en toen kwam ze pas om 0.30 maar daarna alweer om half 5, ze mag van mij wel wat langer slapen, maar dit is op zich wle netjes, alleen wilde ze na de fles van half 5 maar tot kwart over 6 slapen....

amy-baby
6 October 2010, 13:10
@jollyjo; een beetje hetzelfde met slapen hier met Tygo....Ben best tevreden maar zou ook lekker de nacht willen doorslapen...hihi..

@sam; is dat niet veel teveel. Je mag niet teveel geven hoor, dat kunnen de niertjes van een kindje niet aan.

En mensen geef aub nooit boven de 1000cc want dan gaat je kindje echt problemen krijgen met de nieren....

@sanel; ik zou gewoon een fles maken van 135cc en dan iets eerder eruit halen, zo krijgt hij toch wat meer. Wanneer meot je naar het CB? of weet je hoeveel hij ongeveer weegt?

jollyjo
6 October 2010, 13:19
Amy, volgens mij willen wij veel te snel hihi, maar als je goed slaapt kun je overdag veel meer hebben, dat merk ik ook. Maar eigenlijk doen Tygo en Tessa het hartstikke goed en mogen we niet klagen haha.

troetelbeertje85
6 October 2010, 13:36
hey..

ik kom niet boven de 1000 met de voedingen...hij zit rond de 850 soms 880 cc per dag..
maar bij mij zei het cb biedt het hem maar aan en kijk maar wat ie drinkt...dus deed dat toen ook en nu ook hij krijgt 6 flessen a 150 cc maar drinkt ze niet allemaal leeg...ik zat eerst nog op de 7 flessen van 150 maar dan dronk ie meestal 2 flessen maar 60 of 90..

xxx