PDA

View Full Version : Mama's december 2009 deel 3

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

snippie
20 October 2010, 09:10
Dames hier kunnen jullie weer verder kletsen!

Liefs snippie

Shiley
20 October 2010, 09:24
dank je snippie!

nluiten, levi had die rietjesbeker meteen door! ik had zelf t rietje ff vol gezogen met sap en hij beet 1x op het rietje en kreeg toen wat drinken in zn mond en begon toen te zuigen. nu hoef ik t rietje niet eens meer voor hem vol te zuigen. doet hij zelf.
een tuitbeker snapt hij echt niet! daar zit hij alleen maar op te bijten en zuigen doethij niet.

ja ik heb heerlijk uitgeslapen. en t stomme is. als je dan wakker word, ben je nogsteeds moe haha. duurt maar ff, daarna ben je gelijk klaar wakker.

ow leuk, een nieuwe auto!!! lekker makkelijk straks ook met ukkie nr 2 denk ik, of niet? dat word uitkijken naar zaterdag dus!
en wanneer was je echo ook alweer? weet dat t volgende week is, maar weet de datum niet meer precies. 21, 22e?

Shiley
20 October 2010, 09:26
hier nog ff een keer de link van t bokleed. wist dat meerdere m wilde zien als die klaar was, en dat is die nu :D
maar hij staat in ons 'oude' gesloten topic.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ARAXEUMJ

nluiten
20 October 2010, 09:32
Zo, ff bericht plaatsen, dan staat deze weer bij mijn favorietjes. :D

Hij is echt heel erg leuk mippie!
echo is a.s. maandag

Shiley
20 October 2010, 09:56
thnx.

o spannend!! hoe laat mag je? ben vrij die dag dus kan mooi ff komen spieken hier

nluiten
20 October 2010, 10:03
hahaha, die mippie...
afspraak staat voor 14.00u

Shiley
20 October 2010, 10:09
ok. dat word dus eind van de middag spieken haha.
t is wel rustig hier he. iedereen aan t werk?

nluiten
20 October 2010, 10:27
ik zit ook op mijn werk hahahaha!

Linda-1982
20 October 2010, 10:34
Zo alweer topic nummer 3.

Grrr Abby vannacht alweer om 12 uur wakker, kwart over 1 wakker, 20 over 5 wakker, daarna weer om half 7. Toen nog even een uurtje bij mij in bed gepakt. Snap er niks van waarom ze opeens niet meer wilt doorslapen. En eten is ook al een ramp aan het worden. Buiten het warm eten, het yoghurtje en het fruit want dat gaat er wel goed in. Maar als ik met de fles aankom, de pap of een boterham is het bagger. Diksap of thee drinkt ze wel graag.

@Mippie Ja voor mij was het dat geld wel waard om af te vallen. En je hebt lekker kunnen uitslapen. Wat een leuk boxkleed.

@Brusje gelukkig heef Yma geen koorts meer. Hopelijk is ze snel weer helemaal beter.

@Nluiten dat klinkt niet goed. Gelukkig gaat het nu veel beter. Maar zou toch nog een paar daagjes rustig aan doen hoor. Fijn dat ze weer beter slaapt s’nachts. Wat leuk een nieuwe auto J en een bmw klinkt niet verkeerd. Aanstaande maandag alweer de echo. Spannend.

Ik heb ook eindelijk een tuitbeker gevonden waar ze uit kan drinken. Maar dan eentje met een zacht tuit. Het kleine flesje drinkt ze heel goed uit zelf maar wil graag dat ze uit een tuitbeker leert drinken.

Ow ja kom ik er net achter dat ik me vergist heb op het verjaardagskaartje van Abby L. Had wordt ik i.p.v. word ik op de voorkant gezet. Terwijl ik het op de achterkant wel heb gezet. En ik het ook weet dat het zo hoort L. Is altijd een zwak punt van me geweest. Was me wel aan mezelf aan het ergeren waarom ik het nou niet gezien heb toen ik de kaartjes had gemaakt op internet. Had het ook niet gezien toen ik de kaartjes kreeg. Mijn vader zei het tegen me.

Liefs, Linda

Lindy
20 October 2010, 10:37
Ooooooooooooh zo doen jullie het, forum bijhouden tijdens werk. Ik was steeds al zo verbaasd dat iedereen het bij kan houden, lukt me echt steeds niet haha. Op mn werk echt geen tijd voor helaas, zou lekker zijn!!

Maar goed ik ben dur weer!!!

Heb heel klein beetje terug gelezen. Tammie balen van het hb van david, komt misschien idd wel door de weinige bijvoeding. Vind ie appelstroop lekker? anders dat misschien vaker geven en dan geen melk na, want dan wordt het minder goed opgenomen.

Lees veel over slechte nachten, zal denk ik echt bij de leeftijd horen. Gijs sliep voorheen altijd door en nu wordt ie heel vaak ineesn huilend wakker. Denk dat ie gewoon alles van de dag aan het verwerken is dan. Afgelopen nacht was super, gelukkig.
Ook veel gestuntel met eten lees ik, nou ik zou me haast zorgen gaan maken zo goed eet gijs. Hij eet echt zowat meer dan ik en heeft dan nog honger. Onverzadigbaar kind. Laatst hield mn mannetje hem voor de grap een dikke opscheplepel met een bult stampot voor, neemt ie zo 3 dikke happen, lepel half leeg :shock::?

Verder gaat ie ook heel hard ineens. Kan kruipen en zich optrekken tot staan aan de bank. In 2 dagen tijd kon ie het ineens allebei. Heb wel echt mn handen er vol aan nu. Vind het heel leuk, maar kan er nu echt niet meer bij weg lopen. Lang leve de box!

Mippie supermooi kleed trouwens. Denk echt dat ze er geld mee kan verdienen als ze er meer van gaat maken. Ik zou er dan wel 1 willen haha...

In mn banner staat vandaag ei, maar heb hem volgens mij gehad. Gezien de ovu-testen. Hebben goed geklust, dus nu maar afwachten. Sta er echt relaxed in nu, als het niet zo is, jammer en volgende x beter. Hoop echt dat dat gevoel zo blijft.
Angel hoe is het bij jou??

Sorry erg veel over mezelf, ga nu weer proberen alles beter bij te houden :oops:

Lindy
20 October 2010, 10:39
Waarom staan er trouwens achter ons vorige topic 5 sterretjes, pmdat we de leuksten zijn ? ;)

brusje
20 October 2010, 10:51
ja ik denk wel dat dat daarom is ja...:mrgreen:

wat goed zeg ook gijs al aan het staan aan de bank enzo!
in nov topic heeft er al 1 losse stapjes gedaan...t gaat hard..en mn meis loopt steeds verder achter..:?
gijs is met eten net kyan van vroeger, zn eerste woordje was ook eteh! zodra ie maar iets zag..haha

linda..ze had vanmorgen geen koorts maar denk straks wel hoor ze is echt niet fit..slaapt nu alweer bijna 2 uur..hopelijk kan ze naar kdv morgen

Linda-1982
20 October 2010, 10:52
@Lindy Op mijn werk kan ik het ook niet doen hoor. Ja soms in mijn pauze even snel. Wij hebben urenverantwoording. En als je te lang over klanten hebt gedaan wordt je aangesproken of er wat speciaals was bij die klant ofzo.

Gijs is dus een echte goede eter. Is toch lekker. Wat goed dat hij kan kruipen en zich recht kan trekken. Is inderdaad erg leuk allemaal he, maar je komt soms ogen te kort hihi. Inderdaad lang leve de box. Al is Abby wel vaak gefrustreerd als ik haar daarin zet. Maar ja soms moet het toch even. Anders krijg je niks gedaan. En hopelijk dat het klussen resultaat geeft, wel fijn dat je er zo rustig in staat.

Geen idee eigenlijk waarom daar sterretjes staan.

Ik ga vandaag proberen om Abby nog maar 1x overdag te laten slapen, misschien dat ze dan het s’nachts weer beter gaat slapen. Hoop hoop hihi.

Liefs, Linda

Lindy
20 October 2010, 11:01
Yma komt vanzelf wel goed hoor. Gijs deed eerst ook niet kruipen en staan en ik was bij een vriendin van wie het kindje 4 weken jonger is en die doet het al best lang. Zo zie je ieder op zn eigen tijd. Maar gijs heeft dus echt zitten bestuderen en de volgende dag kan ie kruipen en da dag erna staan. Is geen toeval lijkt me. Dus kom mar gezellig hierheen dan kan ze even bij Gijs spieken!! Of mooi moment voor een nieuwe meeting??? Oh ja als de zonder kinderen meeting doorgaat wil ik wel mee hoor!!! Dan moeten jullie ff pb-en als ik niet snel genoeg reageer...

Linda wat doe je voor werk ook alweer? Ik heb gewoon nu al altijd tijd tekort op het werk, denk dat je bij ons ook op staande voet ontslagen zou worden. Ook wel terecht eigenljk, want het werk laat het gewoon niet toe.

Linda-1982
20 October 2010, 11:04
@Lindy Ik werk op een accountantskantoor als assistent-accountant.

Ik vind het ook wel logisch dat ze dat niet goedkeuren onder werktijd. De klanten moeten tenslotte toch betalen voor de uren die wij eraan besteden.

Liefs, Linda

Tammie78
20 October 2010, 11:07
Lindy laag hb heeft niets met eten te maken hoor. laag ijzer kan daar wel mee te maken hebben. maar goed hij krijgt nu in principe echt voldoende bijvoeding hoor. fruithap, broodje met beleg, cracker o.i.d. en groentehap en yoghurt. en verder dus soms wat water erbij, maar dat wil nog niet zo. dus ja ook ik ga een rietjesbeker scoren. bij de hema. die is vanaf 6 maanden. dirfrax vanaf 12, dus gen wonder dat die moeilijk is voor veel baby's nog. en ja verder zoveel bv als ie wil he.
en ja appelstroop vind ie lekker haha. krijgt ook wel spinazie en adijvie enzo hoor. maar hoorde laatst dat ze dat niet vaker dan 2x per week mogen. en als david thalasseamie heeft mag hij juist weer niet tevel ijzer ivm risico op ijzerstapelziekte.

okeeeeej meneertje dacht ik kan kruipen, dan doen we gelijk de volgende stap! ik kan ook best wel lopen hoor! :mrgreen: dus meneer loopt achter zn cosi en achter zn loopauto! :D
slofjes ook binnen. lekker warm. wel beetje errug groot nog :shock: maarja vanaf 9 maanden stond er! :-?

pfff vanmorgen heeft ie maar een half uurtje geslapen :roll: is echt zooo verschillend nog bij hem. soms 2-3 uur en dan dus weer minder dan een uur. 1 of 2 slaapjes is afhankelijk van hoe laat die wakker was 's morgens. vanmorgen 7 uur beneden. liefst wil ik hem dan pas weer ongeveer om 10 uur naar bed doen. maar dat redt ie dan dus niet. stort om half 9 echt in!

owja hier eerste echo op 10 november. pfff nog lang wachten hoor!
ik denk dat die sterretjes staan voor welk topic het actiefst is. dus hoe meer sterren hoe actiever. kan dat? :-?

Linda-1982
20 October 2010, 11:08
@Brusje zie net dat je weer net een berichtje voor mijn berichtje had geplaatst. Balen dat ze toch nog niet lekker is. Hopelijk blijft de koorts toch weg en is ze snel weer beter.

omt vast helemaal goed met het kruipen enzo van Yma. Ze is gewoon iets later. Maar dat haalt ze vast wel weer in. En je zult zien dat ze straks met andere dingen vast weer voor loopt. Ieder kindje doet de dingen toch op zijn/haar tempo.

Liefs, Linda

Lindy
20 October 2010, 11:14
Ja dat kan, dan hebben we vast snel weer sterren haha.
Oh ik dacht dat hb stond voor ijzer gehalte, zeiden ze tegen mij en ik moest ijzerpillen omdat mn hb te laag was.
Ga aapie uit bedje halen :D

nluiten
20 October 2010, 11:18
O meiden, had ik het maar zo druk dat ik niet op het forum kon.. We hebben gewoon niet veel te doen. En ja als er geen werk is.. wat moet ik dan? Dan moeten ze maar met iets komen.

Wat gaat het snel !! jeetje mina, staan, lopen, stappen. Niet normaal joh.

He bah brusje, hopelijk is Yma snel weer de oude. En ja tuurlijk, kan me voorstellen hoor dat het best moeilijk is om te lezen dat als die kids hier dat allemaal kunnen. Wat dat betreft heeft Stefanie ook geen haast. Maar ook bij Yma komt het echt nog wel.

Tammie voor je het weet is het 10 nov! ;) dan ben je 9 weken? is lekker vroeg toch?

Tammie78
20 October 2010, 11:21
ben dan ruim 9 weken nluiten ;) 9 weken en 4 dagen om precies te zijn!

nluiten
20 October 2010, 11:22
brusje, zijn de zilveren cowboy laarsjes een beetje geschikt voor deze tijd? Zijn ze een beetje warm?

Tammie78
20 October 2010, 11:26
die zijn wel echt heel leuk die zilveren cowgirl laarsjes.

nluiten
20 October 2010, 12:00
warm? :?

Linda-1982
20 October 2010, 12:04
Vannacht was het weer 10 keer niks met slapen. Ze werd om 12 uur wakker, daarna om kwart over 1, daarna om 20 over 5 en daarna om half 7. Toen heb ik haar nog even een uurtje bij mij gepakt in bed. Vannacht had ik haar trouwens ook even bij ons gepakt in bed. Ze bleef maar huilen huilen huilen.

Vandaag ga ik eens proberen om haar maar 1x nog te laten slapen i.p.v. 2x. Misschien dat ze dan beter slaapt het s’nachts. Hoop hoop. Hoop echt dat ze snel weer beter slaapt.

Het eten wordt ook steeds slechter van haar. Ja het warm eten, het toetje en het fruit dat gaat er zo in. Maar haar flesje, de pap of een boterham dat is echt een ramp aan het worden L.

Ik weet het even echt niet wat eten betreft met Abby. Ik had haar vanochtend dus niet op bed gelegd. Ze heeft vrolijk gespeeld. Zonder in haar oogjes te wrijven. Om kwart over 12 wou ik haar haar pap geven. Nou 3 mini hapjes met moeite. Daarna kaken stijf op elkaar. Daarna een boterham geprobeerd hoefde ze ook niet. Denk dan probeer ik eens of ze nog wat fruit wilt. Maar zelf dat wou ze nu niet. Dus ik een flesje gemaakt ik denk misschien drinkt ze daar dan wat van. Maar nee hoor.
Ze doet het nu dus al de hele dag op een paar slokjes melk, paar hapjes pap en een paar stukjes brood. Met nadruk dan ook op een paar. Gelukkig drinkt ze wel goed van haar sapje zodat ze toch vocht binnenkrijg. Heb haar net op bed gelegd.

@Tammie wat goed van David dat hij loopt achter de cosi en zijn loopauto :D. Hij gaat echt snel. En 10 november is het ook voor je het weet hoor J. Wel spannend weer allemaal toch.

@Nluiten daar heb je ook gelijk in. Je kunt beter genoeg te doen hebben op je werk zodat je geen tijd hebt voor het forum. Dan dat er nauwelijks wat ligt. Want dan gaat de dag ook niet om lijkt me. En als je geen werk heb liggen is het natuurlijk ook een heel ander verhaal. Je moet je toch bezig houden toch J.

Liefs, Linda

Tammie78
20 October 2010, 13:14
Warm? :-? HUH??? :mrgreen:

wat is dat toch met dat eten van de ukkies? david eet prima. ja ok die vertikt een fles, maargoed die kan nog bij mij drinken, dus das niet echt een probleem.

nluiten hoe voel jij je eigenlijk? misselijk? mijn duizeigheid is zo goed als over gelukkig. en ben totaal niet misselijk.

Shiley
20 October 2010, 13:33
tammie, die rietjesbeker van difrax is voor 9+ mnd hoor. geen 12 maand. dat is de nuby rietjesbeker.
1 nadeel heeft die van difrax wel. hij lekt langs t rietje :( als jij die van de hema hebt.... en die lekt niet... en david drinkt er goed uit... laat ff weten!!! wil ik die ook! want dat lekker is een drama! mn schoonvader heeft er al een extra ringetje tussen gezet maar hij wil nog lekker hoor. wel jammer. is een leuke beker en meneer drinkt er goed uit (alleen net vandaag ff niet. heeft geen zin)

haha dat zijn dan al 2 boxkleden ;) kan t vragen. t was wel een mega klus zei ze. zie ze vanavond. we hebben op woensdag visdag. komen we allemaal daar (hun zelf, mn man en zn broer (woont nog thuis) en ik met levi en mn zusje (vriendin van mn man zn broer) en dan maakt mn schoonmoeder vis met groente en aardappelen. elke woensdag hoef ik dus niet te koken :D erg lekker!

ik kan ook niet op mn werk op t forum komen hoor. ja, als ik een hele dag moet en ik ben alleen op de woonvoorziening. anders ook niet want dan zit er een collega op de computer of op t kantoor en dan gaat t niet.

brusje, met yma komt het echt wel goed. wie weet doet ze straks opeens alles in een week tijd. hier staat meneer ook weer stil hoor. kan nog niet zelf gaan zitten (als je m op zn kontje zet blijft hij wel goed zitten) en gaat alleen maar op zn knien zitten in de box maar trekt zich ook nog niet op tot staan. zet een paar stapjes als je hem vast houd met beide handjes maar als je hem laat staan in de box gaat hij ook nog niet zelf langs de rand lopen.
draaien van rug naar buik doet hij ook nog niet! t zal vast nog wel een keer lukken. en anders zul je wel doorgestuurd worden door t cb. yma is gewoon niet snel. was jij of rene dat misschien ook niet vroeger? ik weet dat ik tussen de 8 en 9 maanden ging zitten, staan en langslopen. levi doet t allemaal nog niet. maar hoorde van mn schoonmoeder gister dat mn man daar laat mee was. heeft hij dus echt van zn vader.

Shiley
20 October 2010, 13:35
de sterretjes die achter het topic staan:
dit is de waardering die het topic heeft. we kunnen zelf dit topic een waardering geven dmv sterretjes.
je moet helemaal bovenaan deze pagina kijken en dan net boven het eerste geplaatste bericht van deze pagina. daar staat in een lichtblauw balkje: geef waardering voor deze discussie. je kan daar dan op klikken en dan 1 2 3 4 of 5 sterren geven voor de discussie.

brusje
20 October 2010, 13:58
nluiten, ik heb veel plezier van de zilveren laarsjes..vroeg net aan yma of ze warm zitten...tataaa zei ze..:-? zit beter dan niks of alleen sokjes..ze hadvan de week zelfs met de bontlaarsjes nog koude voetjes..
maar ze passen echt overal bij..vandaar ook witte maillot, spijkerrokje met rood/wit vestje..past echt geen roze bij maar zilver prima.

en ja weet ook wel dat ze ooit vooruit gaat in de ontwikkeling, dat zegt ook iedereen..maja van iedereen die t zegt kan t kind wel tijgeren/kruipen/staan/lopenze is gewoon de enige van november en december
foto`s maken is ook niet leuk meer..heb zo`n beetje alle zittende poses wel gehad..:?

spannend hoor die eerste echo`s weer!

Em
20 October 2010, 14:19
haha brusje. Als ze kruipen/ lopen is het foto maken ook weer niet gemakkelijk want stilstaan is er hier echt niet bij. Pak de laatste tijd steeds vaker het filmapparaat omdat je zo'n 10 foto's verder bent als je geen lichaamsdelen geblurt wil hebben op de foto ;-) Ook is de kleding hier steeds viezer (doet het ook niet goed op de foto). Een witte mailot hoef ik bv al niet meer aan te trekken want die is binnen 5 min. zwart/bruin/gekleurd (afhankelijk van de grond/ kleur koekje/ eten:-D)

Em
20 October 2010, 14:20
ik had trouwens daar ook de schoentjes gekocht.. voetjes opgemeten en dus maar S besteld. Past ze ze dus niet! Dus nu voor € 3,50 weer terugsturen en maat M bestellen. Erg onhandig.. ook niet zo slim. Had duidelijk maat M moeten bestellen.

nluiten
20 October 2010, 14:23
Oe o dankje Yma! Ik ga ze gelijk bestellen! :D
http://www.addemoticons.com/emoticon/animated/AddEmoticons04225.gif

brusje
20 October 2010, 14:28
ow wel zonde..maar gelukkig best makkelijk terug te zenden enz..ik had 2 keer maar M Besteld maar waren best ruim dus heb de zilveren toen geruild voor S

hihi ja das ook weer zo linda..haha alles zo vies..bij yma wordt alleen dr kont vies..hahaha maan kyan met har leeftijd zie..die stond achter zn loopkar enzo..echt een groot verschil..yma lijkt nog zo baby wat dat betreft..
ze is ondanks de koorts (had 38.7) toch redelijk gestemd, lekker fruitje op zit aan een koekje...kijkt tv en zit met dr broer te spelen..zo nog ff tukkie doen..

heb net weer stuk of 6 fruithappen gemaakt voor haar had lekkr pruim en framboosjes mee van de boodschappen..ik vries de hapjes in..erg handig. ze vind de potjes echt veel minder lekker..en heb altijd alleen die plastic kuiptjes voor haar die potjes van olvarit heb ik zelf een afkeer van gekregen nu ik vers fruit maak..gek he, kyan kreeg die altijd..

Tammie78
20 October 2010, 14:30
heb weer nieuwe filmpjes op me hyves gezet! :D van david met zn nieuwe sloffen (die gek genoeg veels te groot zijn :-?) en dat die loopt achter de loopauto en cosi.

brusje meis ik kan me wel voorstellen dat het best een vervelend gevoel is dat jouw meisje nog niet veel doet en om je heen doen ze al wel van alles. tuurlijk weet je dat ook zij gaat lopen, maar daar heb je nu niets aan. ik weet eigenlijk niet eens vanaf wanneer het zorgwekkend begint te worden. zal nu nog niet zijn lijkt me toch?

hihi ja brusje jij hebt nu nog wel 1 voordeel! Yma blijft als het goed is lekker schoon! ;)

oewww mippie ik hoop zo ze een kleed wil maken! vind um echt het einde! zal zo ook nog ff aan jos laten zien!

najaa zeg. slaapt ie vanmorgen een half uurtje. om 1 uur weer slapen. en slaapt nu nog! :shock: :-?

zo dadelijk ff dorp in. iig de rietjesbeker maar halen. zal het je laten weten mippie! hoop trouwens dat ze um hebben :-? is nogal een kleine hema! heb ook leuke kleren gezien voor david. ff 2 truien ofzo scoren. lekker warm.

Tammie78
20 October 2010, 14:34
hihi brusje ik had net ook een tick! heb ook flink wat fruit gepureerd en 4 bakjes ingevoren ook. wilde wel meer, maar is niet zoveel ruimte meer. lekker hoor appel/banaan/peer/kiwi/sinaasappelsap. Yummie :D

nluiten
20 October 2010, 14:37
oe sjit nee toch brusje. Ik heb net wel M besteld. Nouja kijk wel. Stefanie leeft op grote voet. ;)

David is ff aan het inhalen. Hoe is het met Jos?

Tammie78
20 October 2010, 14:50
het gaat goed! ab kuur slaat al flink aan! :) hij voelt zich al stukken beter!

bloemmie
20 October 2010, 15:26
ff snel zal vanaaf uitgebreid reageren maar Tim kruipt weer op plaatsen waar die niet mag en plukt voortaan die dingetjes van de schroefjes af zodat je ze niet ziet zegt maar dus die moet ik steeds in de gaten houden.

Mippie ik heb die beker ook van difrax maar die van mij lekt niet hoor.

Vnaaf ff op iedereen reageren!!

Oeh Tim zei vandaag visjes whaha ik gaf de vissen eten

nluiten
20 October 2010, 15:44
Ik las op nu.nl dat er een moeder het voor elkaar had gekregen op de volgende dagen te bevallen van hun kinderen.
let op; 8-8-2008, 9-9-2009 en nu 10-10-2010!
er is er geen een gehaald! :-o

haha die tim, lekker aan het pulleken?

Shiley
20 October 2010, 15:53
:shock:hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen!!!
dat is toch netjes gedaan. je zou zeggen dat ze wel gehaald zijn, maar dat is dus niet zo.... knap hoor!

bloemmie, nou dan heb jij denk ik heel veel geluk met je beker... of ik heel veel pech :(
lekt ie ook niet wanneer je m op zn kop houd (en dan langs t rietje) of wanneer je beetje schud? hier echt wel.:(
ga vanavond mn schoonvader vragen nog eens te kijken naar dat rietje. heb difrax zelf ook al een mail gestuurd maar dat is alweer bijna 2 weken geleden en heb nogsteeds geen reactie.

tammie, fijn dat de ab kuur goed aanslaat! wilde het idd ook nog ff vragen maar t staat er al.
en leuke filmpjes haha. ook met die slofjes. geweldig.
zal t vanavond ff aan dr vragen, wat die ook heeft gekost enzo. en of ze het nog ziet zitten om een 2e te maken.
(mocht ze t willen doen dan kun je zelf de volgorde van de stofjes bepalen. welke je waar wil hebben)

haha stefanie leeft op grote voet. en anders zijn ze op de groei :P
levi heeft nog maat s maar die heeft geen grote voetjes volgens mij. passen nu prima maar of ik heel de winter red?????
misschien moet ik nog een maat m bestellen van de winter.

brusje
20 October 2010, 16:06
haha tammie yma blijft schoon..haha maar niet als ze van haar broer een chocolade biscuitje heeft gehad(met die vuling er tussen)..whaha leuke foto..straks op hyves..zal de filmpjes ook weer kijken..

Shiley
20 October 2010, 16:09
haha, nee dan word het toch lastig om schoon te blijven.

net in een winkeltje hier in t dorp ff wezen kijken met mn moeder
(heet 'the old barn' is ook echt bij mensen in de schuur. met spullen voor in huis, houten speelgoed, aparte knuffels en jongens poppen, kinderkleding tm maat 164 (dacht ik)
hebben hier ook een dorpsblad. komt 1x in de maand en daar zat nu een kortingsbon in van 25% op spijkerbroeken. heb 2 setjes gekocht en kreeg op beide broeken 25% korting :D altijd leuk!

Tammie78
20 October 2010, 16:40
nou mippie ik maak het dur dan wel makkelijk hoor, doe maar gewoon hetzelfde als de jouwe :D (qua stofjes en volgorde)

Net naar hema geweest. 2 leuke truitjes gescoord. 1tje 80 en 1tje 74. djeez wat kan daar toch een verschil in zitten he. en die rietjesbeker.
net meteen uitgeprobeerd en: SUCCES! :D tot nu toe geen lekken, hij krijgt het er makkelijk uit. euhm naja iets te makkelijk, dus verslikte zich wel regelmatig! Eerst was die alleen wat aan het kauwen erop, maar heb um in zn mond gehouden en toen ineens dus toch zuigen. heeft denk net zeker 50 cc water opgedronken. en snel! nog een nadeel. tis een vrij grote beker, dus hij kan um niet makkelijk zelf weer uit zn mond halen zeg maar. dus denk wel dat je er bij moet blijven en moet helpen. en ja geen handvatten, dus is misschien ook wel een nadeel. maar ach verders vind het het wel een fijn ding.

Tammie78
20 October 2010, 18:35
ow shit. had ie iets te enthousiast veel water gedronken. gaf ie daarna wat over :-? is die niet gewend zoveel in 1 keer denk ik! hij vind de beker wel helemaal geweldig! hihi leuk. valt ie op de grond is het huilen!

Linda-1982
20 October 2010, 18:56
@Nluiten dat is toch wel heel apart 08-08-2008, 09-09-2009 en 10-10-2010. Zou je inderdaad bijna denken dat ze gehaald zijn. Maar boh, alleen als ik dat zo lees zou er denk ik niet aan moeten denken om zo snel achter elkaar 3 kindjes te krijgen.

@Tammie Fijn dat de ab aanslaat. EN leuke filmpjes op hyves :D, wat is het toch een lekker ding J. De beker bevalt dus goed zo te horen.

@BRusje Met zo’n koekje wordt het lastig om schoon te blijven idd, hihi, maar ze zal het wel lekker vinden denk ik J

@Mippie dingen met korting kopen is altijd leuk J.

Nou gelukkig heeft ze het potje warm wel helemaal op gegeten. Ze wou alleen haar toetje niet meer erna. Hopelijk slaapt ze vannacht weer iets beter.

Liefs, Linda

Lindy
20 October 2010, 20:00
Linda wat balen zeg zo’n nacht, dan ben je echt gesloopt. Moest je ook nog werken vandaag? Vervelend dat Abby zo slecht eet, hoop dat het een fase is en vanzelf weer beter wordt…

10 november?? Heb je dan de echo tammie? Of heb ik iets gemist?

Mippie ik zal het je schoonmoeder niet aan doen. Nou ja misschien ga ik nog eens vragen als ik zwanger ben van de tweede hihi…
Aha zo werkt dat met die sterren, nou we hebben ze alweer hoor haha!!

Brusje snap het wel hoor…

Ik heb op advies van lilian zwarte aapie laarsjes met een beetje bont en die zijn echt geweldig!!!! Zitten lekker en zijn warm genoeg en gaan super makkelijk aan, maar blijven toch goed zitten.

Hihi em, die vieze kleertjes herken ik hoor. Heb ook nog nooit zo vaak gestofzuigt en gedweild…

Nluiten da’s nog eens kinderplanning, mijn broer is van 7-7-77 ook leuk…

Zal ook ff op hyves gaan spieken, hoop dat ik mn ww nog weet…

Vandaag is er de hele dag aan Gijs geplukt. Door zn 2 nichtjes en neefje uit Noorwegen. Erg gezellig, maar nu dus een oververmoeid mannetje op bed. Hoop niet dat ie vanaacht gaat liggen spoken, maar zal er voor de zekerheid op tijd ingaan... Morgen weer werken! en dan gelukkig alweer weekend...

bloemmie
20 October 2010, 20:13
Mippie hij lekt idd toch, met de sap niet had er nu melk in gedaan en ja hoor straaltjes!:( zal ook eens een mail sturen:twisted:

10 nov echo spannund!!!!

Oeh brusje vond ze t lekker? tis chocolade kan niet anders eigenlijk:mrgreen:

Slechte nachten hmmz hopelijk komen er gauw goede aan!!

Tammie wassie toch iets te enthousiast haha, Tim snapt m nog niet dus gewoon in de tuit. Heb die nu van hema gekocht want wil het met een gewone beker geven. Maar probeer maar eens een beker van plastic te vinden met oren:-o

schoentjes sokjes pfffff ik weet t niet meer hoor scheeld idd heel erg qua winkels. Mijn moeder moest nu van mij die slofjes van de zeeman kopen, heb ze nog niet gezien hoor maar leken me zooooo leuk haha.

Mippie trouwens leuk kleed, snap dat t moeite heeft gekost. Volgende keer miss zelf proberen ;)

Nou Tim had vanmiddag weer 38,2:( snap der echt niks van hoor. Is bij elkaar miss 3 uur wakker geweest voor de rest wou die alleen maar slapen, heerlijk op me arm:oops:
en zooo slecht geplast, vanmorgen wassie doorgelekt en had m voor de gein mt 4 aangeven, maar die 2 luiers mt 3 daarna vrijwel helemaal droog:?
Morgen kan ik naar de fysio voor me rug jeej, heb me maar voor heel de week ziek gemeld, naja waren toch maar 2 dagen, maar ze zijn weer lekker aant zeuren geweest :roll: vinden dat we nu maar met zijn allen elke dag ingepland moeten worden. Nou ben niet van plan om nog 11 weken lang 6 dagen in de week te werken vertik ik.
volgende week ook al geen dag vrij tis goed.

Verder ben ik lekker bezig geweest met kerstversiering:mrgreen:
ipv dat spuitspul doe ik dit jaar windowcolor erop plakken, dus ben alvast met kerstmannen, sneeuwpoppen en rendiertjes bezig haha. Straks nog kindjes etc nog maar 11 weken woei:oops:

Nou ga weer achter internet uit lekker met me hubbie over kinderuitbreiding praten haha

Tammie wat goed van David trouwens!!!

angelangel
20 October 2010, 20:16
Shit alle weg wat ik had geschreven.

gaaf boxkleed zeg, wil ik ook wel. hihihihi

nluiten doe je ff een beetje kalm aan, pap in de benen is niet fijn, gelukkig snel over na een daggie.

Bram kan nog niks met een rietjesbeker, tenminste een week of 2 terug niet. drinkt uit tuit dus ja ook prima.

Lindy ook druk bezig geweest, hier ook. vandaag ook ei volgens banner, maar volgens mij was t gistermiddag al. Voelde toen weer duidelijk wat in de buik. Nu maar afwachten. Hopelijk werkt mijn lichaam mee ondanks de vermoeidheid en alle tramalant hier.

op t werk lezen lukt mij ook niet, dacht net o maar 1,5 blz is te doen, ja topic vol dus nog 5 pagina's te gaan.

Lindy
20 October 2010, 20:20
Bloemie ook de kriebels? whaha al met kerst bezig? nou vind ik nog te vroeg hoor, geniet nog van de lekekre herfstige zonnige dagen, maar die zijn er ook steeds midner lijkt het...
Zoek je een gewoon plastic bekertje met oortjes. Ik heb die van de etos, die heeft ook een uitstaand randje, dus drinkt makkelijker. Ts wel een geklieder hoor, had er laatst joghurt met vructhen in gedaan. Ging beter, doordat het wat dik is...
Ohoh hoor Gijs al steeds kreunen, wordt vast geen goeie nacht... Nou ja eigen schuld mama, moet je het maar niet zo druk voor hem maken. Nou ja die kinderen zijn nu in NLD en vinden hem geweldig, morgen gaan ze weer, dus was eenmalig...

angelangel
20 October 2010, 20:23
Euh Tammie je HB is je ijzergehalte hoor! Kan spreken uit ervaring, heb zelf meer dan een jaar staalpillen moeten vreten en heb t altijd te laag gehad. Meestal ligt het aan de voeding, maar bij mij is er een erfelijke factor aanwezig, maar oorzaak??? Sinds de zwangerschap is deze ok, nog wel laag maar acceptabel. Was bij mijn tantes ook zo, heel apart. Soms voel ik gewoon dat t te laag is en eet een paar dagen extra ijzertabletten en dan is t weer ok.

Tammie78
20 October 2010, 20:26
echt meiden probeer anders die rietjesbeker van de hema!

Ja lindy 10 november eerste echo! :D

Oei Timmie weer verhoging en weinig plassen. en drinkt ie wel goed dan? je moet zo langzamerhand toch helemaal met je handen in het haar zitten! arm ventje!

oewww ja leuk kerst! nu alweer zin in hihi :D zo benieuwd hoe david's reactie dan zal zijn op de versieringen enzo. hmmz kerstboom niet meer veilig dan he! die gaat hij plunderen natuurlijk! :mrgreen:

Tammie78
20 October 2010, 20:28
mij is altijd gezegd dat het 2 aparte dingen zijn die wel met elkaar in verband staan. maar hb kan een ander cijfer hebben dan je ijzer, dus tis niet hetzelfde in mijn ogen.

angelangel
20 October 2010, 20:45
Bram hoef ik ook niet een wit tshirt of zo aan te doen. Ten eerste vind ik het niet staan en na 5 minuten ranzig. En is ook gek op chocolade. Tammie, mooi dat Jos weer aan de betere hand is. Hier gelukkig ook, nog wel veel kriebelhoest en opgezette klier die een beetje irri aanwezig is in mijn hals. Bram nog steeds koortsvrij, joehoe!! Hij is ook vrolijk en is zo rap, kan de deur geen 2 tellen open laten want hij is alweer op de trap aan t klimmen. Gisteravond om 22 hr wakker gemaakt voor de fles en AB, toen weer in bed maar na een half uur wakker en donderjagen in bed, we hebben er vreselijk om gelachen. Na een klein half uur was hij zo moe dat hij als een blok in slaap viel en om 6.50 wakker werd. Dat was nodig, na al die maanden slapeloze nachten. Hopelijk geen eenmalige actie van hem. Slaapt nu ook weer lekker rustig en is zo van de kroel op t moment. Begint ook steeds meer te kletsen en probeert woordjes te maken. Zo scheetig.

Ga nu maar ff douchen denk ik en dan snel naar bed, ben gesloopt door de kids vandaag. Waren zo vervelend en jankerig, bah.

brusje
20 October 2010, 20:46
t laag hb is niet het zelfde als ijzertekort, als je hb laag is heb je bloedarmoede en dat kan een gevolg zijn van ijzertekort.

balen timmie nogsteds koorts..ik ozu m echtverder laten onderzoeken hoor!

hier had yma 38.6 vanavond..morgen kdv..ben benieuwd..vrees dat ik gebeld ga worden.

leuk lindy ook al aan de aan de aapie laarsjes..ik voel een meet aankomen om elkaars laarsjes te kijken..:-D
euhmm..ja die meet zonder kids..denk dat de data al zowat verstreken zijn inmiddels??

angelangel
20 October 2010, 20:58
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2481

Een linkje over ijzer en hb. ijzer is dus de belangrijkste bouwstof van HB en HB geeft dus eventueel bloedarmoede aan. Dat wil niet zeggen dat er niet voldoende ijzer in t lichaam is, maar het lichaam gebruikt t misschien niet goed, dus testen ze ook specifiek op ijzergehalte om te kijken of t lichaam wel over voldoende voorraad beschikt, want dan is er een oorzaak zoals dat de darmen t niet opnemen of erfelijke factor. Geloof dat t zo in t kort is als ik t goed heb begrepen. Op een andere site las ik dat er wel iets van 6 verschillende testen zijn om ijzer in t lichaam te testen

angelangel
20 October 2010, 21:00
oeh, Yma is al bijna jarig.

Tammie78
20 October 2010, 21:03
ja dat was um met hb en ijzer. tnx brusje! ;)

brusje tegenwoordig mogen ze niet meer zomaar bellen om het kind op te laten halen als die verhoging heeft hoor! ze moeten kijken naar hoe het kind is! gewoon levendig, eet/drinkt goed, vrolijk e.d. dan hoeft ze echt niet gehaald te worden. althans dat is het beleid van het kdv aar david heen gaat. maar is misschien niet overal hetzelfde.

Shiley
20 October 2010, 21:09
tammie, super dat die beker van de hema niet lekt. ga ik m denk ook maar halen. al is t maar als reserve. hoop wel dat hij m dan ook snapt want heb er hier nog 1 staan (nuby.. en lekt niet!) maar die snapt ie dus niet. maar die van de hema is maar 2.95. scheelt weer.

mn schoonvader heeft naar de difrax beker gekeken en heeft er iets tussen gedaan (wat ik er dus ook niet meer uit kan krijgen denk ik) en nu lekt ie niet meer :D rietje zit nu muurvast in de beker. mooi zo!!

haha iedereen hier op de schoentjes van aapies.
ik heb geen laarsjes. alleen maar slofjes. denk er wel over om maat m ook vast te bestellen. die heeft hij van de winter toch nodig denk ik. al is t maar voor binnen. loop zelf ook op sloffen. of zal t niet nodig zijn? als hij goed genoeg loopt krijgt hij schoentjes. hij heeft nu nog een kleine cm over in maat s

oh balen, tim weer koorts :( zou hem idd eens beter laten onderzoeken, is toch ook niet normaal! gewoon doorverwijzing naar de KA vragen hoor! ze blijven m vol stoppen met die ab kuren.

bram goed gedaan!! nu hopen dat hij vannacht ook weer heerlijk doorslaapt en nu weet hoe het moet en het vooral ook niet meer vergeet!

brusje
20 October 2010, 21:25
zou niet nu al bestellen mippie mischien past ie deze wel erg lang..kunt altijd nog bestellen!
yma heeft van de hema nog die kleine leren aan..die 1 maat groter (74-80) zijn veeel te groot..echt stom die maten hoor..

nou ik ga brood maken en slapen

en tammie..ja ze kijken wel naar hoe ze is hoor...maar officieel op papier staat er nog dat ze vanaf 38.5 gehaald moeten worden..ze bellen vanaf 38.2 om door te geven ofzo.. deden ze laatst ook een keer toen hebben ze haar op bedje gelegd en zouden daarna nog eens tempen..
we zulln zien..;)
kyan zat op kdv bij mn vriendin en zij gaf m dan een zetpilletje en legde m op bedje..was ie daarna weer vaak redelijk gemutst.

trusteee

Lindy
20 October 2010, 21:30
Gijs drinkt toch meestal wel uit de fles nog hoor, tuitbeker vind ie niks en rietje kan die wel, maar laat het naar een paar slokjes steeds uit zn mondje lopen dus dan kan ie schone kleertjes aan. Ik ga wel driect over op de gewone beker, moeten ze uiteindleijk toch naar toe...

Angel spannend hoor, hebben we onze nod bijna samen.

Yma al bijna jarig, tsjeee wat gaat dat hard zeg...

Ja iemand zie hier dat Erikah ook weerbezig is, klopt die kletst mee in het topic zwanger worden van tweede kindje en ik dus ook haha... Leuk hoor dat er al zoveel weer bezig zijn... Maar bloemie ook of had ik dat verkeerd gelezen?

Shiley
20 October 2010, 21:32
bloemmie ging het daar vanavond met dr mannetje over hebben. dus wie weet. hebben we hier nu dus 2 zwangere en 2 die al aan het proberen zijn en 1 die misschien ook aan de slag gaat. gaat goed!

brusje, kan idd ook later nog bestellen, wanneer ik merkt dat ze wat te klein worden.

Tammie78
20 October 2010, 22:01
nou fles moet meneer echt he-le-maal niet meer :-? duwt um steevast weg en wordt pissed! net late voeding. mn boobs waren op een gegeven moment leeg, maar denk dat ie tovh nog wat wilde. dus manlief met flesje naar boven. nou amenooitniet dacht ie! dus ik maar die nieuwe rietjesbeker geprobeerd. ja echt niet! grrrrr okeej als jij tevreden bent met een lege borst :roll: nou ja dus! gaf nog wel ff een gemopper toen ik weg ging, maar toen was het weer stil :-? moet heel eerlijk zeggen dat het wel steeds minder comfi wordt het voeden hoor. begint wat pijn te doen aan me tepels!

Tammie78
20 October 2010, 22:04
ow ja mippie die beker is nu bij de hema maar 2.34 ;) in de aanbieding. hij was 2.75

lilian
20 October 2010, 22:17
hey dames wat veel lezen.. 2 dagen niet geweest..

topic vol en weer een nieuwe.. :D

veel zieken bah beterschap..
en veel slechte nachten.. hup slapen kleine lieverds.. ;)

mippie leuk boxkleed..
zal idd veel werk geweest zijn..
zou nog geen maatje groter doen van de slofjes..
merk je vanzelf als ze krap worden..

lindy.. super warm en leuk die laarsjes..
hoe groot is gijs nu en zwaar?
gaat alles goed met je studie en met jezelf en gijs.. (en je man natuurlijk)

brusje.. heerlijk aan het genieten van de vak en je kids?
al leuke dingen gedaan of nog in de planning..

woow david lopen achter de cosi en de loopkar..
die gaat ineens lekker..

tim wel en niet koorst.. zou er idd even naar laten kijken bloemmie..
fijn dat de ab wel aan leek te slaan..

abby.. kleine sufferd ;) eten is lekker moppie!

bram.. weer lekker aan het slapen.. goed zo..

verder weinig onthouden.. na 8 pagina.s vind ik dit nog best wat hahaha..

vandaag gewerkt.. super druk en vanavond "afscheid" genomen van mijn moeder.. gaat 1.5 week naar ijsland.. scholen bezoeken enzo.. is juffrouw groep 3..gaan met meerdere leraren andere scholen..

verder kaylen goed geslapen en lief geweest vandaag bij papa..
vanavond wou die niet slapen.. lag pas om 10 uur in bed.. toen was ik alweer terug van mijn moeder..

duik zo mijn bed in..

slaap lekker dames..

lilian
20 October 2010, 22:18
kaylen snapt niks van de rietjes beker heb volgens mij die van nuby.. 12 + dus is ook niet zo gek..
drinkt nu sinds een week uit de tuit..

brusje
21 October 2010, 06:07
ey..!dacht al waar is lilian..;)

slimme david die weet wel wat lekker is..wel lastig! en balen dat t voeden niet fijn voelt.

lilian..nou weinig leuks verder in de planning moet vandaag morgen en zaterdag werken..kyan gaat vrijdag/zaterdag logeren en met opa en oma naar piratenland, indoor speeltuin.

Yma weer erg lekker gelspen, lag nog te pitten toen ze er uit moest...zo sneu!
nu geen koorts..maja dat is meestal smorgens, heb zetpilletje gegeven en we zullen wel zien..

nou fijne dag allemaal..

angelangel
21 October 2010, 06:43
jakkes Tammie pijnlijke tepels, maar hopen dat david toch sneluit de fles wil. Ja ZBloemmie, ga je ook beginnen of wil manlief nog niet?

Hier ging t redelijk vanacht, om 3 uur een hele tijd wakker geweest maar daarna tot half 7 geslapen en lag er om half 8 in gisteravodn, nou ik vind t prima.
Moet nu weg is er een de keukenkastjes aan t leegtrekken en zo werken.

Tammie78
21 October 2010, 08:02
goeiemorgen! pfff hij kwam weer beetje vaak *gaap* jos heeft 1 keer fles geprobeerd. geen succes dus. maar hij reageerde ook zoooo fel op david. "DRINKEN! kom op als je honger of dorst heb drink je wel!" en echt heel boos reageerde die op david. en echt keihard de fles erin duwen en dwingen. dat vond i nou ok weer niet nodig hoor! vond ik echt zielig. moest er zowat van huilen :(

bloemmie
21 October 2010, 08:32
'whaahaha dames toch ik ging alleen praten over uitbreiding. nee wij gaan nog lang niet beginnen hoor, gaan iig nu wel rekenen dat t niet in dec/jan valt echt te drukke maanden.
ennuh Tim heeft geen ab hoor das Bram ;) Hij mag van ons voorlopig geen abkuur.

David weer niet drinken hmmzzz kom op jongen, doe je mama en papa een plezier.

Lilian wow ijsland das koud brrr met wat als doel?

Das wel zielig Yma lekker slapen wordt ze wakker gemaakt hopelijk blijft ze koortsvrij

Bram aan de beterende hand goed zo Bram!

Mippie? heb ook die beker met oortjes van hema en die heeft idd een randje mar die wil ik dus zonder randje.Ligt alleen nog op t werk zucht haha.

Manlief is vandaag vrij dus saampjes met Tim is denk echt sinds de geboorte zo lang geleden. Tenminste heel de dag

nluiten
21 October 2010, 09:23
Oh gezellig bloemmie. Gewoon lekker thuis of nog even eruit?

Hey Kaylen goed hoor. Ook uit de tuit!

Tammie wat vervelend van je nacht bah, kan me voorstellen dat het moeilijk is om Jos zo te zien. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat hij het zat is. Zo herkenbaar. Ik heb het ook wel eens hoor. Dan zijn we iets hardhandiger omdat het anders gewoon niet werkt. Moet je vandaag werken? ja he.. ofniet.. Nouja ik weet het ff niet meer.

Brusje hopelijk blijft Yma koortsvrij! Duimpies draaien alweer. O, ik weet niet of ik het al gezegd had maar de zilveren schoentjes zijn besteld. :D Jeuh!

Gisteravond een bruiloft gehad van een collega van Thomas. Was een raar feest, niet echt gezellig. Weinig muziek en slechte band. Maar goed, het bruidspaar had het naar hun zin en daar draait het om toch. Bruiloften verschillen zo van elkaar. Wel hele mooie locatie. En italiaans buffet later op de avond! mmm. Heb er niet van gegeten hoor, ik kan dat niet. Zo laat nog eten.

Nou vandaag daggie thuis weer. Douche is gedaan, gestofzuigt, wassie opgevouwen en nieuwe in de machine. ZO boodschapjes doen. Wat eten jullie vandaag?

speedy28
21 October 2010, 10:50
Hey meiden, ben ik ook weer eens. Waar halen jullie toch altijd de tijd vandaan om zovaak te kunnen reageren en alles te lezen haha. Of heeft iedereen een laptop beneden??
Ik heb een beetje terug kunnen lezen, zag dat Tammie en Nadine al weer zwanger zijn, super, gefeliciteed hoor. Of zijn er nog meer die ik gemist heb???
Zag wat staan over zieke kindjes, hier ook een lang ziek geweest en nog allergisch voor de ab kuur. Hoesst nu nog steeds veel, maar zijn longen zijn schoon, dus er wordt verder niks aan gedaan.

Hoeveel slapen jullie kindjes overdag en hoe lang enzo. En gaan ze meteen slapen. Demy geeft dan bijv smorgens aan dat hij moe is, dan breng ik hem naar bed, en dan gaat hij echt niet slapen. Vanochtend een uur bezig geweest. Steeds gaat hij staan en dan weer zitten. Dan leg ik hem weer goed, eerst rustig, daarna zeg ik er boos wat van, niks helpt. Soms haal ik hem er maar weer uit, maar dat is ook niet de oplossing,straks wil hij dat elke keer. Is dat bij jullie ook zo? Ms moet ik ook naar een slaapje, maar hij wordt op den duur echt vervelend van de slaap.

Zal straks even verder lezen, proberen haha

lilian
21 October 2010, 11:41
sorry bram aan de ab.. maar aan de beterende hand.. gelukkig..
met tim alles weer goed?

speedy wat leuk dat je er weer bent..
en alles goed gaat..

hij slaapt kaylen van 11 tot ongeveer 13.00 en van 15.00 tot ongeveer 17.00
soms slaapt hij maar een uurtje per keer soms wel 1.5 of 2..
en hij is om 8.00 wakker sochtends en gaat er savonds om 19.00 19.30 in..

maar kaylen ligt vast in bed met een sjorband over zijn kont..(slaapt op de buik) dus die kan geen kant op..
anders heb ik hetzelfde als jou..
niet gaan slapen en steeds spelen staan zitten..
nu ligt hij en hij slaapt.. :D
word je zelf ook rustig van!

nadine.. oh lekker eten dus..
ik wil ook best een zak chips de hele avond naast me.. zelfs vlak voor het slapen gaan.. gaat er altijd wel in..

kaylen drink alleen uit de tuit na zijn broodje
de melk en pap krijgt hij wel gewone fles..
vorige week verslikte die met melk uit de tuit..
zo zielig..

ik heb de hema rietjes beker..
dan moet hij die ook snappen dus..
krijg je idd heel makkelijk drinken uit..
ideaal..

bloemmie nog niet dus.. :D

davidje drinken..
kan jos ook wel een beetje begrijpen...
ik kan met aankleden ook best mijn stem verheffen..
maarja kaylen lacht er gewoon om.. boeffie..

bloemmie mijn moeder gaat het land bekijken en scholen (hoe het daar gaat) volgens mij..
ze is juffrouw groep 3..

Shiley
21 October 2010, 11:52
speedy, mn nicht had dat 'probleem' ook dat haar zoontje steeds ging staan in zijn bed als hij moest slapen. ze heeft m een paar x terug gelegt en is ook maar gewoon weg gelopen. als hij moe word gaat hij wel zitten en/ of liggen en dan slapen.
meestal is 1 slaapje vanaf 1 jaar ongeveer, maar misschien is demy er al aantoe. je zou het een keer kunnen proberen.?
levi gaat nog 2x op een dag maar soms lukt t s middags niet omdat we weg zijn ofzo en dan red hij het best goed tot s avonds half 8 (bikkel haha)
maar hij spookt s morgens ook meestal een half uur in bed voordat hij gaat slapen. soms gaat hij draaien (en dan niet van rug naar buik maar op zn rug en dan zo met zn voetjes trappen totdat je met je hoofd ergens anders ligt) en soms ligt hij alleen met zn speen/ knuffel te spelen.

tammie, balen zeg dat hij de fles nu helemaal weigert. kom ik weer aan.... mn nicht had dat ook maar haar zoontje drinkt nu de melk uit de tuitbeker (tussen de middag en helemaal niet veel. is hij helemaal klaar mee lijkt t wel) en s morgens en s avonds geeft ze pap met een lepel. maar jij zit natuurlijk met je bv. misschien toch weer koken en pap erbij zodat je het kan lepelen??
is alleen s nachts niet zo handig. moet hij of de fles pakken of de borst... of een speentje en hopelijk weer gaan slapen. zou t anders ook niet weten.

nluiten, ik ben ook geen late eter hoor. vroeger met t uit gaan gingen ze om half 4 aan de frikandel speciaal... nou, ik niet!! bah moet er niet aan denken!
en idd is ieder feest weer anders. als t bruidspaar zelf maar geniet, dan is het goed. is hun feestje.

bloemmie, wij willen t liefste ook niet in december de volgende keer. is sint, mn vader jarig, kerst, levi jarig, oud en nieuw. genoeg dus!!!

ik was het niet met die beker met dat opstaand randje. dacht lindy. maar die moet ik dus niet hebben.
thnx tammie met de tip van de aanbieding :D zit nu op mn werk en de hema zit hier 1 min lopen vandaan dus ga om 3 uur ff snel naar de hema.

wij eten, als ik de groente kan vinden bij de supermarkt hier, vanavond wraps :D is lang geleden en lijkt me echt weer een keer lekker. maar moet wel oosterse groente kunnen vinden. ach de j*mbo is groot hier dus moet lukken.

verder vandaag de manager maar weer een mailtje gestuurd.... ze hebben op 4 november ff een extra teamvergadering ingelast :evil: moet ik 1 en 2 november werken. ben ik 3 november vrij. en moet ik dankzij die vergadering 4 5 6 7 en 8 November werken. JA HALLO!!! werk parttime hoor! heb t er ook maar op gegooit dat ik geen oppas heb voor levi. kan m toch niet elke keer bij mn schoonouders brengen.. kom nou. die hebben ook een leven naast het oppassen hoor! wil het zelf ook niet. weet dat het wel kan, maar dat weet de manager niet haha.

speedy28
21 October 2010, 12:05
Das wel een beetje veel ja mippie, helemaal voor parttime. Werk jij ook de ene week heel veel, en dan de ander bijna niks??

Nou Demy heeft vanochtend een half uur geslapen, en was daarna niet meer te genieten. Slaapt nu sinds 12.45, dus ben benieuwd hoe lang, is altijd weer afwachten haha. Denk dat ik gewoon maar elke dag moet kijken hoe hij is. Las ook ergens dat hele actieve kindjes (zoals Demy) eigenlijk niks willen missen en daarom ook wel moeilijk gaan slapen.

Demy kan wel uit een beker drinken met een los rietje, ook pakjes drinken wel, maar dat is eigenlijk te dun voor hem. Ik verdik zijn drinken altijd nog. Uit een tuitbeker snapt hij ook goed, maar heeft te veel zuigkracht en gaat daardoor spugen omdat he tte snel gaat. Uit een gewone beker proberen ik nu ook af en toe, maar dat gaat nog niet super.

Hmm wraps, ik vind mexicaanse altijd lekker. En snachts eten, geen problemen mee, deed ik ook altijd met stappen.

Tammie78
21 October 2010, 12:17
heej meiden. ja mippie tis gewoon bagger hoor 's avonds en 's nachts. dan wil die echt niets anders als mijn borst! en idd pap lepelen midden in de ancht naahh heb ik nie zo'n zin in haha! hij is soms ook zo aanhankelijk en borst verslaaft ineens. lijkt wel of ie doorheeft dat mama zwanger is ofzo. ja dat zal ie wel niet weten mar wel dat er iets aan de hand is. ach scheelt dat hij al wat ouder is en ik dus ook andere dingen kan aanbieden. want mn melk zal denk ook een keer opraken nu ik zwanger ben. hij is dol op yoghurt dus dat scheelt weer. hij heeft zelfs veel liever pure yoghurt dan de vanille! :shock: die gaf ik gister, nah vond ie dus nie lekker! hihi hij lijkt op ons, wij hebben ook het liefst gewone yoghurt zonder fratsen! ik was er als baby ook dol op hihi! met beetje diksap gaat er ook goed in. ga trouwens zometeen wel ff wat gekolfde melk in de rietjesbeker doen. ff kijken of ie op die manier wel melk wil. anders heb ik volgende week een probleem op kdv :(

lilian normaliter moest ik wel werken hoor, maar ben vrij deze week :D

Heej speedy leuk dat je er weer bent! hoe is het verder met je ventje?

hoe verdik je zn drinken dan? :-?

hihi mippie wij hadden nu ook zoiets van kunnen we de volgende niet ietsjes beter nog plannen? eind december is bout! :mrgreen: nu wordt het juni en das prima!

bloemmie
21 October 2010, 12:39
heeeeeeeeeeeerlijk 's nachts eten haah anders met hongerige maag gaan slapen das niks dan denk ik in me bed alleen maar aan eten ipv slapen:-?

Tim slaapt nu ook weer veel, van bijna niet meer overdag naar alleen maar overdag, maar ja me miniventje mag dat hoor hij geeft t maar aan hoor:-D

ja ik haal jullie namen allemaal door de was soms vooral Lilian en Lindy en Mippie weet niet waarom haha.

Ja ik ben dol op kerst en ben versiering aant maken voor op de ramen, mar moet je eerst met verf(windowcolor) de lijnen trekken dat moet drogen daarna inverven maar ja omdat anders kleuren door elkaar kunnen lopen moet ik steeds wachten en t duur 7 uur voordat t helemaal droog is dus je snapt waarom ik nu al begin:mrgreen:

Tim zijn temp is weer normaal, maar die bavianen bips wordt weer roder, zalf lijkt niet echt te helpen ik weet t ook niet meer mer me mannetje hoor:confused:

Nou Denni wil dus in maart of zo dat de beeb wordt geboren dus das nog ruim een driekwart jaar de pil slikken tot juni of juli of zo.
Hebben namelijk ook teveel verjaardagen en feestdagen. sinterklaas, me schoonbroer, ikke, kerst, Tim, nieuwjaar/verjaardag zus. Teveel dus.

Ow over die datums van die vrouw mijn mama kon ook mikken hoor, me zus is van 1-1 en ik van 12-12 haha.

ik heb straks lekker 12-12-12:mrgreen: wordt ik 30:shock::oops::oops::oops::oops:

slapen in bed pfff Tim gaat altijd op zijn buik draaien en meteen met Piet konijn spelen(zo een lelijke knuffel) en dan slapen.
Behalve uiteraard vanmorgen whaha Denni stopt m in bed maar had zijn tutje niet, dus ik die halen kom ik in zijn kamer staat meneertje in zijn bed vrolijk te lachen:?

Toen net bij de fysio geweest, nou kan dus zijn dat ik dus een rib of een wervel los heb zitten door die beweging die ik maakte toen ik de stekker int stopcontact stak, ja zo is t echt gebeurd :roll::mrgreen: Maar kan ook alleen de spieren zijn, kon ze nog niet goed voelen. Maar ja morgen weer terug en dan zal ik eens vragen of t verstandig is om maandag te werken. Moet van maandag tot zaterdag, dus heb je nog geluk Mippie ;) heb der 3 koopavonden bij:(

Wraps eten wij echt nooit Denni lust echt niks en om ze voor me alleen te maken niet zo zin in. Maar heb hier nog een pak liggen voor mexicaanse wraps jammieeeee
Wat eten wij pfffff dunnow, heb zin in de mac:oops: maar Denni niet :roll: die geeft daar echt NIKS om, snap ik niet hoor is toch kei lekker haha.
Pfff af ent oe wou ik dat ik een andere man had wat eten betreft, die van mij wil elke week t zelfde lust alleen dit

bloemkool of broccoli
sperzieboontjes
doperwten en wortels t liefst zonder wortels ;)
spruiten
1 theelepel spinazie meer ook echt niet
1 theelepel rode kool zelfde verhaal en
da wast:roll:

ja nasi zonder groente maar ook niet teveel, chilli con carne zonder boontjes of groente
lasagne t liefst 1 keer per jaar. Ben zo blij dat Tim wel alles lust, die appel neem ik dan maar voor lief.

Zijn lievelingsgerechten komt die: spruiten:shock: van die vieze slakkenwormpjes genaamd kneukels:?(dat lust ik dan weer niet) of macaroni met kip en een fles ketchup want meer ist echt niet. iemand ruilen voor een man die alles lust?:lol:

En thuis waren we altijd van de kruiden en tig gerechten. Palla, wokken, ovenschotel tig dingen met rijst, veel vis maar meneertje wil t liefst gewoon aardappels:( heb je nu toch aan zo een vent haha.
volgens mij heb ik honger:mrgreen:

Tammie78
21 October 2010, 13:08
ooowww bloemmie dat meen je toch niet :shock: das wel heul erg hoor met het eten van je vent! macaroni met KIP???? :shock: getver zeg! nee echt hier lusten we echt zowat alles!
oew op 12-12-12 30 worden! das wel bijzonder hoor :) ik ben dan al 34 :oops: :mrgreen:

tis hier een eeuw geleden ofzo dat we naar de mc zijn geweest. kheb dur ok niet echt zin in hoor.

susieq12
21 October 2010, 13:13
heeeeeeeeeeeerlijk 's nachts eten haah anders met hongerige maag gaan slapen das niks dan denk ik in me bed alleen maar aan eten ipv slapen:-?

Tim slaapt nu ook weer veel, van bijna niet meer overdag naar alleen maar overdag, maar ja me miniventje mag dat hoor hij geeft t maar aan hoor:-D

ja ik haal jullie namen allemaal door de was soms vooral Lilian en Lindy en Mippie weet niet waarom haha.

Ja ik ben dol op kerst en ben versiering aant maken voor op de ramen, mar moet je eerst met verf(windowcolor) de lijnen trekken dat moet drogen daarna inverven maar ja omdat anders kleuren door elkaar kunnen lopen moet ik steeds wachten en t duur 7 uur voordat t helemaal droog is dus je snapt waarom ik nu al begin:mrgreen:

Tim zijn temp is weer normaal, maar die bavianen bips wordt weer roder, zalf lijkt niet echt te helpen ik weet t ook niet meer mer me mannetje hoor:confused:

Nou Denni wil dus in maart of zo dat de beeb wordt geboren dus das nog ruim een driekwart jaar de pil slikken tot juni of juli of zo.
Hebben namelijk ook teveel verjaardagen en feestdagen. sinterklaas, me schoonbroer, ikke, kerst, Tim, nieuwjaar/verjaardag zus. Teveel dus.

Ow over die datums van die vrouw mijn mama kon ook mikken hoor, me zus is van 1-1 en ik van 12-12 haha.

ik heb straks lekker 12-12-12:mrgreen: wordt ik 30:shock::oops::oops::oops::oops:

slapen in bed pfff Tim gaat altijd op zijn buik draaien en meteen met Piet konijn spelen(zo een lelijke knuffel) en dan slapen.
Behalve uiteraard vanmorgen whaha Denni stopt m in bed maar had zijn tutje niet, dus ik die halen kom ik in zijn kamer staat meneertje in zijn bed vrolijk te lachen:?

Toen net bij de fysio geweest, nou kan dus zijn dat ik dus een rib of een wervel los heb zitten door die beweging die ik maakte toen ik de stekker int stopcontact stak, ja zo is t echt gebeurd :roll::mrgreen: Maar kan ook alleen de spieren zijn, kon ze nog niet goed voelen. Maar ja morgen weer terug en dan zal ik eens vragen of t verstandig is om maandag te werken. Moet van maandag tot zaterdag, dus heb je nog geluk Mippie ;) heb der 3 koopavonden bij:(

Wraps eten wij echt nooit Denni lust echt niks en om ze voor me alleen te maken niet zo zin in. Maar heb hier nog een pak liggen voor mexicaanse wraps jammieeeee
Wat eten wij pfffff dunnow, heb zin in de mac:oops: maar Denni niet :roll: die geeft daar echt NIKS om, snap ik niet hoor is toch kei lekker haha.
Pfff af ent oe wou ik dat ik een andere man had wat eten betreft, die van mij wil elke week t zelfde lust alleen dit

bloemkool of broccoli
sperzieboontjes
doperwten en wortels t liefst zonder wortels ;)
spruiten
1 theelepel spinazie meer ook echt niet
1 theelepel rode kool zelfde verhaal en
da wast:roll:

ja nasi zonder groente maar ook niet teveel, chilli con carne zonder boontjes of groente
lasagne t liefst 1 keer per jaar. Ben zo blij dat Tim wel alles lust, die appel neem ik dan maar voor lief.

Zijn lievelingsgerechten komt die: spruiten:shock: van die vieze slakkenwormpjes genaamd kneukels:?(dat lust ik dan weer niet) of macaroni met kip en een fles ketchup want meer ist echt niet. iemand ruilen voor een man die alles lust?:lol:

En thuis waren we altijd van de kruiden en tig gerechten. Palla, wokken, ovenschotel tig dingen met rijst, veel vis maar meneertje wil t liefst gewoon aardappels:( heb je nu toch aan zo een vent haha.
volgens mij heb ik honger:mrgreen:

*breek ff in*

Voor Jesper zijn billen gebruiken wij weleda billenzalf, werkt stukken beter als sudocreme of zwitsal

*breek weer uit*

Shiley
21 October 2010, 13:16
ohhh de mac.. lekker!!!! haha niet verder over gaan want anders gaan de wraps niet door ;) zonde van mn kip want die ligt al te ontdooien.

tammie, ben benieuwd of hij de melk via de beker wil. is wel te hopen want anders heb je idd een serieus probleem.

speedy, drinken indikken??? hoedan?

bloemmie haha ik hou mn ventje hoor. ben blij dat hij sinds ons trouwen wat meer lust. wil alleen echt geen wortelen en bietjes. (de 2 dingen die ik wel lust) en hutspot dus ook niet, want daar zit wortel in. :( vind ik nou net zo lekker. van de winter gewoon voor mij en levi hutspot maken. krijgt hij wel wat anders.

balen dat tim zijn billen nog zo rood zien. misschien idd die zalf die susieq hierboven zei eens proberen. kende m ook niet, maar ga m wel onthouden! thnx!

ben je nu je huis al aan t versieren voor de kerst? moet er echt nog niet aan denken hoor. op zn vroegst een week voor kerst dat die boom t huis in komt. en kort na nieuwjaar dr weer uit. vorig jaar iets eerder gezet ivm zwangerschap. en samen 3 januari weer leeg gehaald (kraamhulp was er nog haha) en weg ermee.

speedy28
21 October 2010, 13:19
O die van mij is al pietluttig, maar das wel heel erg ja bloemmie. Ik maak gewoon wel dingen klaar en dan moet ie het maar eten en anders maar brood haha. Ja ga niet alles opgeven voor hem hoor.
Bloemmie, heeft Tim ook last van tandjes, dat hij daarom zulke rode billen heeft???

Tammie ik verdik het met pitmeel, dat doe ik al heel lang. Nu heeft hij het al een stuk minder dik als eerder, maar zonder kan nog niet. Wel lastig dat David niet meer de fles wil. Wel super filmpjes op hyves, david gaat ook snel he.
Demy gaat ook wel snel hoor, loopt ook langs alle meubels. Laat zich nu ook steeds los als wij in de buurt zijn, zodat hij veilig kan vallen hahaha. Hij is verder gewoon heel slim en heeft een hele fijne motoriek.
En het is echt een feestbeest, lacht naar iedereen, kan in een deuk liggen, en is de hele dag in de weer.
DAvid lijkt me wat rustiger aan de filmpjes te zien, of heb ik dat verkeerd?

Tammie78
21 October 2010, 14:20
hihi david rustig :shock: lijkt misschien op de filmpjes wel ja. en ja ach hij kan het wel zijn hoor, maar meestal echt wel flink actief en lekker wild! echt een jochie hoor!
ow en hij kan dus ook zelf aan de loopauto gaan staan en dan lopen.
wat leuk dat demy ook zo hard gaat! leuk te zien dat ze dan aardig gelijk op gaan he.
david is ook niet onhandig zeg maar. die doet alles best gecontroleerd. gaat bijv. bweer heel rustig door zn knieen als die weer wil zitten. tis geen lomperik om zo maar te zeggen. mijn broer bijv. die liet zich gewon achterover vallen omdat die niet wist hoe die weer moest gaan zitten als die stond! :shock:
hihi david lacht ook naar iedereen! tis echt een gezelschapsventje :D

jaaaaaa david heeft melk uit zowel fles als rietjesbeker gedronken! mn man wilde ff lfesje doen dus ik zei, nou doe dan maar wat moedermelk. wil die misschien beter dan kv!. en ja hoor eerst protest maar na ff geproefd te hebben dronk die lekker! en ook nog heerlijk uit de rietjesbeker wat melk gehad. poeh ben wel blij hoor!

ja weleda is wel goed spul ja. maar ach hier werkt sudo ook prima. maar david heeft nog nooit luieruitslag gehad. alleen beetje rood maar dan had die bijvoorbeeld heel vaak achter elkaar gepoept.

nluiten
21 October 2010, 14:37
Bloemmie, je maakt toch wel andere dingen klaar? Ik maak ook wel eens dingen klaar die een van ons niet lekker vind, maarja 't is ff niet anders dan hoor. Ik ben echt niet weg van vis (iew jakkes grwl) maar Thomas vind dat wel lekker.
Je bent denk ik met de winkel bezig? Of echt met je huis?

Ik had in het begin echt moeite met bloemmie, mippie en tammie. hahaha echt lastig.

Ja mac is lekker op z'n tijd. Wij doen het zoooooo weinig. Dat die ene keer wel echt lekker is. Al voel ik me daarna wel echt slecht. Wat een rotzooi haha.

Speedy, Stefanie heeft nu nog 2 slaapjes. Maar soms denk ik ook dat wel eens naar 1 slaapje kan. Toevallig laatste dagen lijkt ze weer eerder moe te worden in de ochtend. Ze gaat dan rond half 10 slapen. rollen staan etc doet ze niet. En in de middag gaat ze rond half 3 ofzo. Slaapt meestal een uur tot anderhalf.

nluiten
21 October 2010, 14:39
het wat goed David

hmm.. vandaag slaapt ze in de middag maar een half uur :(

Tammie78
21 October 2010, 14:45
ow ja slapen. euhm david meestal ook 2 keer. soms 1 keer als ie laat wakker was 's morgens. meestal slaapt ie tussen 10 en 12 en tussen half 4 en 5.

lilian
21 October 2010, 15:31
ik haal altijd bloemmie en tim en angel en bram door elkaar..
en vergeet vaak wie wat nou typte..
dan weet ik waar ik op wil reageren maar weet ik niet meer wie het typte.. ook zo irri..

goed zo david.. lekker drinken..

heb kaylen de rietjes beker ook voor ghouden..
snapt er niks van..

mippie als je hem volzuigt hoe die je hem dan bij levi in zijn mond?

kaylen ook nooit last van luieruitslag..
soms beetje rood maar zoals tammie zegt door tevaak poepen hahaha..

hier stond vorig jaar de kerstboom (pje) half november al..
had sterk het gevoel dat kaylen eerder kwam..
ja 1 dag.. :D

bloemmie ik ben 13 december jarig!
maarja dat wisten we vast al van elkaar.. ;)

bloemmie hier een alles eter..
wil best ruilen maar ik lust geen spruiten.. ;)
en ook geen kneutels.. (wat is dat eigelijk?)

lilian
21 October 2010, 15:33
wil ook naar de mac... :( maar beetje ver fietsen.. arjan is niet thuis..

wij eten pasta vanavond.. mmmmm..
heb nu al honger..

bloemmie
21 October 2010, 16:51
zei ik kneutels??:? bedoelde kneukels haha van die mini vis slakachtige dingen mega duur.

uhm nee Nadine echt me huis maar ben t nog niet aant versieren hoor alleen de versiering aan het maken. Dat spul kun je steeds opnieuw gebruiken, wij doen na sinterklaas altijd pas kerst introduceren ;) maar duurt nog wel een paar weken voordat ik alle versiering af heb en aangezien ik veel moet werken is dit me kans;)
Moet ergens ook nog een surprise zien te maken.
En nee eigenlijk maak ik nooit andere dingen klaar of het moet op me vrije dag zijn, maar Denni kookt altijd ik ben pas om half 7 thuis Denni om 5 uur.

Lilian volgens mij had ik je vorig jaar als eerste gefeliciteerd haha.

en uhm miss vergeten te zeggen maar Tim had een schimmeltje volgens de dokter dus die heeft daar een zalfje voor gehad, want op zijn bips was geen waterpokken. Ze zijn trouwens aan het indrogen, zijn er rond de 20 gebleven.
Maar zijn poep ruikt al weken al niet maaaanden zuur waarvan we denken ow das van de tanden. Maar nee hoor nog steeds geen tandje door:?

Shiley
21 October 2010, 17:02
haha bloemmie tammie en mij door elkaar halen. en dan zijn onze kinderen ook nog eens op dezelfde datum geboren... en zijn het alle 3 jongens haha. om het even makkelijk te maken.

ik weet nogsteeds niet wat kneukels zijn. zo es ff google raadplegen.

ben jij wel erg actief met de versiering haha. ik echt niet. heb op zolder kant en klaar 1 groot ding staan voor op de grote tafel en 1 kleinere voor op de salon tafel en daar blijft t bij (naast de kerstboom)

ja david gaat lekker. die ging in een paar dagen tijd staan, met steun lopen en kruipen. haha hier moet hij nog gaan zitten! maar kruipen kan die dan al wel. hoorde dat zn papa ook niet snel was vroeger, dus we zullen nog wel ff geduld moeten hebben.

oh de mac. heeeeerlijk. echt.. hamburger of bigmac :D smullen!! en die frietjes met de frietsaus, mjammm! + vanille milkshake
mijn standaard bestelling haha.

Shiley
21 October 2010, 17:38
meiden met het oei ik groei boek.... dringende vraag!!!
hebben ze rond de 9 maanden een sprongetje??

word echt niet goed van levi. is eigenlijk al heel de week bezig. maandag maar half potje groente op, dinsdag nog maar net de helft van het potje op. gister helemaal (bruine bonen met appel, tja dat lust ie wel) en vandaag maar een paar hapjes :( hij is dan alleen maar aan het huilen en wil niet of nauwelijks eten.

in de box precies zo. eerst gaat t heel goed, op zn buik maar als hij er wat langer in zit gaat hij mopperen/ huilen. speentje allemaal weggooien en daar dan om huilen. nu net ook weer. zat nog maar een 20 min in de box en huilen en mopperen. ben wel 4x terug geweest voor zn speentje. zet ik hem uiteindelijk op zn billen zodat hij dan ff zittend kan spelen, en dat gaat dan ff goed. (meestal wat langer als hij zn speentje ook krijgt) wil hem eigenlijk niet elke keer op zn billen zetten, wil dat hij zelf gaat leren hoe hij moet gaan zitten. dat gaat hij toch niet leren als ik hem steeds op zn billen zet?
is dit nou een sprongetje of niet? ik weet t ff niet meer. weet wel dat hij graag wil zitten en staan ,maar dit zelf nog niet kan helaas! zou een heleboel schelen als hij dat wel kon.

heb m ook zn pyama broek al aangegeven zodat hij zich beter kan bewegen (spijkerbroek is toch wat stugger) hoop dat dat helpt en dat hij nu snel leer zitten.

angelangel
21 October 2010, 18:04
hahaha hier een alleseter in huis, eigenlijk allemaal wel. Vandaag hutspot met rundvlees, had mijn schoonmoeder gemaakt.

Lilian, denkt dat t komt omdat we beide tilburgers zijn dat je bloemmie en mij in de war haalt, hihihihi

Ik heb t ook met lindy en linda hoor, denk ik wie schreef dat nou ook alweer.

Bram heeft ook vaak joggingbroekjes aan als ik thuis ben, kan hij lekker in bewegen. Vandaag druk geweest met oma, naar de winkel, app. van oma leegmaken, met zijn neefjes spelen dus vandaag 2x geslapen, maar tegenwoordig vaak maar 1 keer.

Vanavond komen mijn ouders en zus en moet nog veel doen in huis, dus ga ff aan de slag. Heb t mega in mijn rug ineens. jekkie. tot laters maar weer

bloemmie
21 October 2010, 18:44
jaaaa heerlijk he? heb ik ook voor Tim heerlijk jogingpakje van de hema kleine gangstah haha:-D

Mippie als t goed is wel Tim had er ook echt weken last van kon volgens mij 5 weken duren of zo?:? daarna kunnen ze meer moet je maar denken

Mippie ik ben heel erg met kerst heb ik van me moeder gerft:oops:tel ook heel vaak de dagen al af:oops: toen ik thuis woonde en het kerst was kon je ons huis uit de verte al zien heel de straat donker en 1 lichtgevend huis:mrgreen:
Maar ik ben niet zo erg hoor *kuch* maar heb vorig jaar nog heel me raam en vensterbank versierd(die is ongeveer 4 meter lang) en een heel kerstdorp erop LEUK!!! haha Maar normaal heb ik van dat spuitspul, maar ja das van die zooi en niet zo goed voor me stofzuiger en dit is gewoon erop drukken en na kerst eraf halen en weer op een insteekmap plakken en bewaren voor volgend jaar. Dus scheeld een hoop ramen wassen!

ow manlief heeft me trouwens mee naar de mac genomen:-D:-D:-D
bigmacmenu met frietsaus en milkshake aardbei. Vult altijd enorm, maar na ene uur hb je ook weer vreselijke honger :roll:

Denni lust uiteraard daar niks van dus die heeft altijd friet en een mckroket zonder saus saai he ;)

bloemmie
21 October 2010, 18:45
das dus joggingpakje he haha

lilian
21 October 2010, 18:59
hahaa angel weet niet wat dat is.. moet altijd een tijd denken wie hoort bij bram en wie bij tim als ik aan het reageren ben..

ik heb altijd klein kerstboompje en een pot met ballen en lichtjes in de vensterbank..
verder overal kaarsjes.. maarja dat is standaar hier..

kut kaylen wil weer niet slapen..
is alweer paar avonden feest hier..

volgens mij zei je het wel goed bloemmie dat visachtige slakding..
maar typte ik het verkeerd.. :D

brusje
21 October 2010, 19:00
van alles gelezen maar kyan zit tegen mete kakelen..(heft ie van mij) dus weinig onthouden

tammie balen he als ze zo kortaf doen tegen de kleine..ik kan daar echt niet tegen als rene het doet, al doe ikt zelf ook wel s, aar ik vin dat ik t recht heb om mesoms te ergeren omdat ik altijd voor haar zorg..en rene bijna nooit iets.

lees over mac..yumm en kneutels en kneukels..geen idee wat t is..
en bloemmie..jouw man lust echt nog veel!
rene eet alleen bietjes (alhoewel liever niet vaker dan 1 keer per 2 weken), sperciebonen en bruine bonen..en verder geen 1 groente! ook geen sla, champignon, paprika of wat dan ook..ja ik versnipper t wel bv door de macaroni maar meto t neit groter dan 1x1 mm zijn..;)
ik kook van alles en dan vist hij er maar uit wat ie lust..dus hij heeft vaak alleen vlees en aardappels.
Kyan eet gelukkig alles wel..

nluiten ben benieuwd wat je van de laarsjes vind..hier heeft ze er veel sjans mee hoor..;)

Yma had t goed gdaan vandaag vrolijk en vanavond geen koorts meer!

Speedy, emy hoestte toch?k geef yma an een slokje thijmsiroop..lijkt echt te helpen, kyan neemt t ook altijd als ie hoest.
Yma gaat eigenlijk altijd wel slapen als je haar op bed legt waneer ze moe is..enkele keer huilt ze..`s avonds eienlijk nooit..dan is t wegleggen en slapen..heeft echt een goed ritme daarin gelukkig..hier nog wel 2 slaapjes nodig hoor..al is die in de middag soms maar 45 minuten of een uurtje
vaak van 10-12 ofzo en dan van 15-16 ergens.

bloemmie
21 October 2010, 19:05
uhm is t nu wel of niet???

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/7975310/__Langer_zwangerschapsverlof__.html?p=21,1

wel handig voor de nieuwe aanstaande mama's maar gun die 2 weken papa ook wel

nluiten
21 October 2010, 19:13
O wauw bloemmie. Het lijkt erop? Ik dacht van de week toch iets heel anders te lezen. Dat betekent dan toch voor NL minimaal 20 weken verlof?

Ben gelijk kwijt wat er voor de rest geschreven is hahaha. Ja dat er toch een naar de mac is gegaan. Nou het is uiteindelijk macaroni geworden.

Brusje, ik hoop dat ik ze morgen binnen krijg! :D

Shiley
21 October 2010, 19:23
oh, nou dan zit hij al wel op een week ongeveer. nog 4 te gaan misschien?
heb m vanavond beetje geholpen om van zit naar kruip te gaan, en dat heeft hij daarna nog 3x zelf nagedaan. en in bad heb ik hem 2x van kruip naar zit geholpen. deed hij niet na.

nluiten, ben benieuwd hoe je de laarsjes vind en hoe ze stefanie staan.

haha rene lust dan idd niet veel. maar ze moeten idd maar eten wat de pot schaft, en anders geen groente he.

lilian, balen dat kaylen weer niet wil slapen s avonds.

Lindy
21 October 2010, 20:05
Tammie pas op he dat je niet mijn fout begaat en hij straks geen fles meer wil… Dwingen had bij Gijs ook echt geen zin. Heb ik heus wel stiekem geprobeerd…

Lilian weet niet precies hoe groot en zwaar ie nu is. Zal ongeveer 10 kilo zijn en lengte geen idee. Moeten volgens mij volg wk naar het bureau. Gaat met ons allemaal supergoed!!! Moet volg week examen doen, dus dit weekend echt heel hard aan de studie. Als ik hier ben moeten jullie me wegsturen hoor!! Gijs gaat keihard ineens, kruipt en gaat zelf staan aan de bank…
Bij jullie ook alles goed? Wauw leuk hoor IJsland!!

Geven jullie allemaal helemaal geen flesjes meer? Melk enzo ook uit de tuit? Moet ik ook maar eens gaan doen misschien. Ben nog steeds o blij dat ie de fles wil haha…

Bah brusje veel werken… gaat yma niet mee logeren?

Hihi bram laat de kastjes even ingepakt. Leuk hoor dat kruipen/lopen… ;)

Bloemmie ik was het van de beker, deze bedoel ik… bij de etos
http://www.nutriciakindervoeding.nl/nutrilon/producten/nutrilon%20peuter%20beker.aspx (http://www.nutriciakindervoeding.nl/nutrilon/producten/nutrilon%20peuter%20beker.aspx)

Lekker flink bezig geweest nluiten, toch niet nu al nesteldrang?

Speedy leuk datje dr weer bent. Nee dat zijn de 2 zwangeren, volgende maand zijn er 2 bij: angel en ik haha… Gijs slaapt ineens heel veel overdag. Daarvoor was het drama en hielp het het best om slaap kindje slaap te gaan zingen en over zn hoofdje aaien. Helpt niet altijd hoor, haal hem er ook wel eens weer uit. En als ik echt wil dat hij gaat slapen en ik kan het huilen niet aanhoren dan ga ik een half uur douchen en slaapt ie meestal als ik klaar ben haha…

Sorry meiden maar de opmerkingen over het plannen van kinderen vallen mij even in het verkeerde keelgat, wordt er een beetje verdrietig van. Kinderen kun je niet plannen anders was ik nu wel al zwanger geweest. Tuurlijk is bij ons december ook niet ideaal, maar ga er geen kans voor overslaan, ben gewoon heel blij en dankbaar als ik weer zwanger mag zijn.

Bloemie 12 december, lilian 13 december en ikke 11 december haha…

Oei ik groei boek: sprong bij 8,5 maand. Negatieve dingen: eenkennig, hangerig, wil niet dat je lichaamscontact verbreekt, wil vaker beziggehouden worden, slaapt slechter, heeft nachtmerries, is overdreven lief, is stiller, wil niet verschoond worden, gedraagt zich babyachtiger, eet slechter.
Nou ik herken er wel dingen van…

Linda-1982
21 October 2010, 20:48
@Brusje Zielig is dat he als ze nog zo lekker slapen en je ze dan wakker moet maken. Gelukkig heeft ze het goed gedaan vandaag. En heeft ze geen koorts meer.
Ja gaat zeker hard. Nog maar 5 weken -1 dag en dan wordt Abby alweer 1 jaar. En 2 dagen later Yma ook alweer 1 jaar. Waar is afgelopen jaar gebleven.

@Tammie Balen dat David de fles zo weigert. Zeker als het nu minder comfi wordt en je pijn hebt aan je tepels. Ik kan daar ook niet tegen als Didier zo sagie en kortaf tegen Abby doet als ze huilerig is. Gelukkig is dat niet vaak J.

@Nluiten Idd ieder feest is anders. En zolang het bruidspaar het maar naar hun zin heeft is dat het belangrijkste. Ik kan wel goed eten het s’avonds, alleen doe ik dat niet meer sinds ik aan het lijnen ben, zet eens zo erg aan he. Moet wel niet te laat zijn en niet te vettig als het laat op de avond is, want dan krijg ik buikpijn als ik in bed lig.

@Bloemmie de tweede zou ik ook liever in een andere tijd krijgen. Aangezien er bij ons in de familie veel jarige zijn eind oktober, november en december. En dan nog sint en kerst. Maar ja als het wel zo is dat is het wel zo, hihi. Voorlopig nog even lekker alleen van Abby genieten.

@MIppie Idd gewoon zeggen dat je geen oppas hebt. Is echt teveel achter elkaar hoor.

@Bloemmie die vent van jou is wel heel erg met eten zeg. Zou ik gek van worden. Ik ben gek op wokgerechten en italiaanse gerechten. Ik eet zelf geen vlees. Dus vis staat hier regelmatig op het menu. In eerste instantie vond hij dat ook maar niks. Maar heb gezegd dat hij het eerst moest proberen hihi als hij het dan echt niet lust ok dan hoeft hij het niet te eten. Maar in het begin was het zo van wat de boer niet kent dat eet ie ook niet. Tot nu toe vind hij bijna alles lekker hihi. Alleen rauwe vis doe je hem geen plezier mee. 12-12-12 is wel een mooie datum om 30 te worden :D, Ik wordt 27-11-2012 30, boh dat klinkt al oud hihi, gelukkig duurt dat nog 2 jaar J.

De Mac doe je me geen plezier mee hoor. Ga dan liever naar de friture daar vind ik de frieten lekkerder. En vlees eet ik niet. En de visburger vind ik echt melig bah.

Ik verheug me ook wel weer op de kerstversiering hoor. Maar komt er bij mij alleen uit principe niet in voor de sint. Zodra de sint weer voorbij is dan komt de kerstboom en de kerstversiering.

Abby lacht ook naar bijna iedereen. Is echt een sjans met haar grote ogen J.

@Speedy Abby slaapt meestal nog 2 keer per dag. Tussen een uurtje en 2 uur. Maar ben nu aan het proberen om haar alleen nog s’middags inbed te leggen.

@Mippie Levi heeft dus ook niet echt zijn week.

@Angel Kan me goed voorstellen dat je Lindy en mij door elkaar haalt hoor J, die dat scheelt ook maar echt 1 letter hihi. Balen dat je het opeens zo in je rug hebt, beterschap.

Yeppy Abby had vannacht weer doorgeslapen. Hoorde haar pas voor de eerste keer om half 5 ongeveer. Was maar even huilen. Hoefde er niet mijn bed voor uit. Daarna om 6 uur nog even. En toe tot kwart voor 7. Maar toen was ik toch al op. Dus hopelijk snap ze het nu ook weer. Ze had vandaag ook weer beter gegeten. Hopelijk blijft het nu weer goed J

Morgen lekker een extra dagje vrij. Lekker.

Sorry als ik iemand vergeten ben. Maar was weer veel geschreven.

Liefs, Linda

Shiley
21 October 2010, 21:04
lindy, t is niet dat ik ga plannen hoor voor een brusje. zou alleen fijn zijn als het niet in december zou vallen. maar als het toch in december zou komne, dan is het ook zeker welkom!

levi krijgt s morgens en s avonds nog een papfles. ook gewoon in de fles. hij krijgt 2x een papfles omdat hij de gewone melk niet drinkt.

dan zal levi wel in dat sprongetje zitten vrees ik. hij huilt er snel en makkelijk. ook als ik maar ff naar de andere kant van de kamer loop. wil zn brood inmiddels wel weer, maar zn warme eten.. drama!!! toetje gaat dan weer goed! vanmorgen wilde hij zn fles ook niet helemaal terwijl hij die meestal toch helemaal leegdrinkt. wil niet lang in de box spelen. gefrustreerd als hij te lang op zn buik ligt, maar op zn rug wil hij al helemaal niet! en als hij op zn knien zit en het lukt hem niet om te gaan staan , dan word hij ook boos.
hij gooit zoveel mogelijk speelgoed uit de box en ook weer erg gefrustreerd wanneer iets niet door de spijlen past.
ook huilt hij steeds vaker wanneer ik hem moet aan/ uit kleden. vond hij eerst altijd enorm leuk, lag dan altijd in een deuk van de lach.

Lindy
21 October 2010, 21:23
Mippie klinkt als een sprong idd.
Zit even mn eigen stukje terug te lezen over het plannen en bedoel het niet boos hoor, ik weet ook dat ik niet mag klagen. Maar klets ook nog met de meiden met wie ik ooit begon en daar zijn er nog een paar die nog helemaal niet zwnager zijn. Dan komen opmerkingen over plannen gewoon een beetje raar op me over.

Shiley
21 October 2010, 21:27
daar kan ik wel inkomen hoor lindy. t is idd ook niet te plannen.

denk idd dat hij een sprong heeft. hoop wel dat hij er dan toch snel doorheen is. van mn lieve, zoete, makkelijke mannetje is op een aantal momenten op een dag weinig te merken helaas :(
vind het ook zielig als hij zo gefrustreerd is als iets niet lukt.

brusje
21 October 2010, 21:44
balen he dat ze steeds die periodes weer hebben..yma heeft vanavond weer s een half portie warm eten op was ook al dagen aan t mutsen..nja..jammer dan..zal ze wel geen trek hebben vind het best heeft spek zat..;)

en idd plannen gaat niet..of tja die dat zo doen/willen lukt het vaak nog ook..gek genoeg..ik zou er ook geen maand klussen voor overslaan hoor..maar toch was ik wel stiekem blij dat yma al op 29-11 kwam en niet op 5-12..hihi

nou truste meiden..

Tammie78
21 October 2010, 21:45
hmmz denk dat david um gehad heeft dan. die is nu het zonnetje in huis :-? maar schijnt wel weer een donderwok aan te komen!
heeft weer iets nieuws hoor! de trap op klimmen :-o :shock: naja komt nog niet verder dan tree 1, maar toch!

ow we hadden vanmiddag (4 uur was het) zin om er ff uit te gaan. zijn we naar schevingen geweest met david! :D nou wel binnen gelopen hoor, was echt veels te koud! hihi david vond die wind/kou wel grappig! ging die om lachen de schat.

ennn.... ja hoor bij de mac gegeten! david heeft paar frietjes op. 4 kleintjes. oew dat vond ie wel lekker haha!

Aha schimmel dus bij timmie!

euhhh ik haalde lindy, linda en linsem dus door elkaar en ja misschien lilian daarbij ook nog wel.
en hihi ja bloemmie, mippie en tammie. alle 3 jochies idd. en dan heeft bloemmie een timmie en mippie een leVI en tammie een daVId hihi :mrgreen:

nou bloemmie kan die kneukels nie vinden hoor. krijg ik "knokkels" hahaha :mrgreen:

ow ja in cb boek staat dat vanaf 9 maanden je beter geen fles meer kan doen. ook geen tuitbeker, maar gewone beker. euhhh ja dus kan je je kind nooit alleen laten drinken :-? enne afgezien van dat, ik vind het prima hoor, maar ook echt handig met late voeding en nachtvoeding :roll: zie je het voor je dat je dan met een beker gaat zitten kloten? :-?

huh linda sorry hoor ff dementie, maar sliep abby niet door dan? :-?

nou ik weet het verder al niet meer :roll:

brusje
22 October 2010, 06:06
ahahah ja vanaf 9 mnd geen fles of tuit meer..dat is vast bedacht door mensen zonder kinderen, tuurlijk zal t goed zijn..maarre niet haalbaar!
ik wilde altijd zo snel mogelijk van de fging dat prima, at goed uit een bordje..maar hier krijg ik de pap er dan niet in hoor..tja dan toch de fles..wel wil ik er natuurlijk nog zo nel mogelijk vanaf..

wie heeft dat bedacht joh..gister moest ik beide kids wakkeer maken omdat ik moest werken..nu staat kyan om 05.45 naast mn bed (terwijl hij er pas kwart voor 9 in lag..:?) endoor zijn deur werd yma wakkeer en ging ook niet meer slapen..GETVERRR en gisteravond was ze ook al aan t mutsen tussen 23/00 uur..bah ik ben moe! en moet werken tot 23uur vanavond

weet even niet wie t vroeg, nee yma gaat niet mee logeren, opa en oma nemen kyan morgen mee naar indoorspeeltuin..en wilden yma niet meenemen dan. (niet handig)
mn zusje komthier oppassen van 15-18.30 dan is rene thuis.

nluiten
22 October 2010, 08:16
Djeezz.. dat is vroeg. Nouja, hier was het kwart over 6.. Wel een goede nacht.
Het lijkt zowaar omgeslagen hier. Eten gaat goed, zelfs de pap. En gisteren heb ik haar rozijntjes gegeven. Wat ontzettend schattig hoe ze dat naar binnen werkt. Echt met 2 vingertjes, zo lief. Ging ook vaak genoeg naast hoor! :D haha

Hier trouwens in de middag ook nog een fles voor de melk hoor. Ga wel binnenkort met dat rietje eens verder proberen. Gewoon omdat ik het wel grappig vind.

Nou hoe zit het nou met die kneukels? Is dat verzonnen iets? Is er een plaatjes van? :D

Shiley
22 October 2010, 09:14
ik heb dat plaatje van die kneukels ook niet kunnen vinden. ik kreeg ook knokkels, net als tammie haha.

hier s morgens en s avonds nog een papfles. vind het wel makkelijk en levi vind het heerlijk. via een lepeltje wil hij de ene keer wel en de andere keer niet. tussen de middag krijgt hij geen melk. hij dronk m toch nooit op :( moest het altijd weg gooien. wil straks wel tussen de middag bekertje gewone melk gaan doen hoor! mogen ze vanaf 1 jaar toch?
en hij krijgt vanaf zn verjaardag ook vitamine extra. mannetje is al weer genoeg verkouden geweest vind ik. kan die vitamientjes wel gebruiken.

ahh rozijntjes haha. vond ze wel erg lekker zeker?
david aan de friet haha. hier krijgt levi soms ook 1 of 2 frietjes. vind hij dan ook lekker, maar eet ze niet altijd helemaal op. soms wel en soms gaat hij ermee spelen.

pff vannacht kwam hij wel 4x voor zn speentje :( en t ging weer zo goed :( na half 5 kwam hij pas weer om 9 uur :D dat is dan wel weer lekker.

Tammie78
22 October 2010, 09:46
nou hier vannacht ook bout hoor. en had weer even een moment dat ik het helemaal gehad had. Kut hormonen ook :twisted: ;)
denk van nou lekker laat naar bed, nog lekker een badje en omdat ie zn groentehapje niet gehad had (we waren toen in scheveningen en ga dat 9 uur 's avonds niet meer geven hoor) dacht ik van lekker een papfles! GRRRRRR daar dacht meneer anders over. dus toch maar borst. maarja hij had voor mijn gevoel dus echt niet veel op dus wist ik al dat ie snelw eer zou komen. 10 uur sliep die. en ja hoor 12 uur feest :roll: nou en dit geloof je niet. jos had flesje kv gemaakt. 120. ging op! :-? maar bleef huilen, dus ik zo van maak nog maar wat. dit keer nog beetje bv. mot ie dat niet :shock: tssss :-? en maar blijven huilen. uiteindelijk ff bij ons op bed. eerst bij jos liggen. vond ie wel fijn maar blees toch wel huilen. uiteindelijk nam ik hem op me buik en was het al zowat weer goed. aan de borst helemaal en toen viel ie in slaap! toen nog iets van half 4 en 6 uur :evil: en toen 9.30 :roll:

huh hoe kan dat nou weer. had fruithapjes ingevroren. net gaf ik er 1 aan david. maar is ineens heel dun? :-?

angelangel
22 October 2010, 10:00
In de vriezer krijg je alles vaak wateriger.
Bram was er vanmorgen om 5.15 voor t eerst toen lekker bij me gelegen tot 7.30. Toen was hij zo vriendelijk om zijn vinger in mijn ogen te steken, heb er nog last van. Wel fijn hoor weer een beetje fatsoenlijke nachten.
Ga denk ik van de week ook maar weer eens een rietjesbeker proberen. Shit er huilt er weer een boven, o ook weer stil, pfpfpf.

Vanmorgen kreeg ik weer zowat een hardverzakking. Dacht zet Bram even in zijn bed, dan kan ik even de was opruimen zonder achter hem aan te moeten dat hij aan de stekkers zit. Begint hij te springen en duikt zo over de bedrand. Kon er niet meer aan grijpen zeg. Dikke rode plek op zijn hoofd maar is nu alweer weg, was meer schrik dat hij even huilde. pfpfpf. Wat moet ik nu doen dan zeg. Ja hij had zijn slaapzak niet aan, maar zijn beentjes volgden ook gewoon de rest.

Las ook nog wat over Ijsland, ik ben er geweest en heb een rondreis gemaakt daar. Erg mooi land en lekker veel vis eten. Ben ook op scholen geweest daar. Veel internaten, hebben zelfs een nacht in een internaat geslapen omdat de kinderen naar huis waren. Enne t is er niet altijd koud hoor, maar nu zijn de dagen er erg kort dus veel donker om 4 uur in de middag of zo al. Maar lekker een warm zwembad of hottube in de tuin is er normaal. komt zo uit de grond. Als ze kan zou ze even naar de Blue Lagoon moeten gaan voor een massage in t water in Reykjavik is dat. Zo zou een keertje ervoor openneer willen vliegen. Erg goed voor exceem en zo.

Nou effe nog wat doen en dan naar A'dam voor het concert.

nluiten
22 October 2010, 10:04
He tammie wat balen. Zou het kunnen dat David meer ritme nodig heeft? Een strak schema? Ja, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar bij Stefanie werkt dat echt onwijs goed.

Mippie, het lepelen van pap heeft wel even tijd genomen hoor. Maar ik vind het wel lekker dat dat er nu in zit. En ja hier moet de middag wel een melkfles, die in de avond krijgt ze al een tijdje niet meer.

Ai angel wat schrikken!! Gelukkig is het enkel een rode plek. Ik kan wel uit ervaring spreken dat het langzaam van kleur zal veranderen. :geek:
concert? van wie??

bloemmie
22 October 2010, 10:12
lol blijkbaar is "kneukels" een Tilburgs woord whaha ze heten dus kreukels whahah vieze dingen bah.
http://www.schmidtzeevis.nl/html/kreukels.html

Lindy zo was t ook niet bedoeld, maar wij gaan iig niet in die maanden beginnen dat we in november december januari uitkomen. Dus ergens in maart. En het moet je idd gegunt zijn, maar wij blijven daar positief over denken, mag niet anders denken van Denni positief blijven:oops:

Hier krijgt Tim ook nog de fles hoor, probeer het wel zo min mogelijk te geven dus het meeste in de tuitbeker, maar hangt er ook vanaf wat in de vaatwasser zit:mrgreen:

Brusje balen dat het op je vrije ochtend weer zo vroeg was, kan Ren dan niet even met ze gaan zitten?

Tammie David dus lekker eigenwijs haha van wie heeft die dat???:mrgreen: is denk ook gewoon die fase hoor.

Angel snap dat je schrikt!! Tim doet hier ook af en toe een poging om overal overheen te leunen en die zal gegarandeerd nog eens vallen, denk dat mama dan meer schrikt dan dat hij doet haha. De box zal gelukkig niet zo snel gaan is heel laag maar hij zal vast een keer op de rand gaan staan en een opstapje hebben zo. Bed duurt niet meer lang.

Oh en het noorderlicht das mooi!!!! alleen daarvoor zou ik een keer die kant op willen.

Nou Tim was paar keer wakker vanacht zat echt te dromen, gillen en huilen en dan ineens weer slapen arm ding. Maar las net dat dit ook bij een sprongetje hoort.

Straks komen me mama en papa met Tim gaan we naar de markt, hoef ik niks te tillen. Als ik maar geen collega tegen kom:? naja maakt trouwens niks uit kan dan nog steeds niet bukken of tillen. Kan t wel hoor maar wel pijnlijk.
Ga denk appeltjes kopen voor appeltaart te maken of pepernotenmix, nog nooit gemaakt haha

nluiten
22 October 2010, 10:24
Haha bloemmie, dat zie er best een beetje uit als zeebanket! maar goed, als ik jou ze 'hoor' is dat het zeker niet.
Als je niet mag tillen dan mag je toch nog wel lopen? ;) sterkte

Tammie78
22 October 2010, 11:21
ja maar nluiten hij zit overdag al aardig in een schema hoor. kan daar echt niet meer van maken. slaapt en eet op aardig vaste tijden hoor. alleen bv op verzoek. echt geloof me niets helpt bij hem. wou dat DE gouden tip er was... en tis nu ook gewoon dat ik veel minder kan hebben hoor.

maar schijnt ook weer een donkere periode aan te komen en denk dat hij daar nu aan begonnen is. idd een fase.

bloemmie lijken wel een soort mossels. mossels zijn wel lekker vind ik!

huh is bram uit zn eigen bed gedonderd? :-o hoe heeft ie dat dan gedaan? :-? niet eens meer veilig in zn eigen bedje :-?

Shiley
22 October 2010, 11:28
hm david dus ook een k nacht. maar zou hij idd zoals nluiten geen ritme nodig hebben? en zou het er inmiddels niet aan 'gewend' zijn dat hij s nachts komt?

ahh arme bram... maar hij is ook zooo klimmerig! wel fijn dat de rode plek alweer weg is. en ja wat moet je dan... das een goeie! zou het ook ff niet weten haha.

bloemmie, die dingen hoef ik dus niet haha. ben niet zo dol op schelp diertjes.

nluiten, hij kan wel van de lepel eten, maar soms heeft hij er gewoon geen zin in. fles is dan wel lekker makkelijk.
en ja, als ze s avonds geen fles meer heeft, zou ik idd s middags wel een fles geven. hier wil meneer die dus niet meer, dus laat m maar weg.

zitten hier nu alle kids in de 'grote' autostoel?

en willen/ gaan er nog meer naar de jonge gezinnen beurs? ik wil eigenlijk donderdag 4 november gaan, maar mn man wil eigenlijk geen vrij vragen. leek me zo gezellig om als 'gezinnetje' te gaan.

lilian
22 October 2010, 11:29
heey dames..

veel gelezen weinig onthouden..

hahah tilburgs woord.. ziet er idd uit als zeebanket.
er stond naast niet duur.. en jij zei heel duur.. :D

tim uit bed gevallen oei..

ga eens lekker slapen en uitslapen moppies..
hier weer avondlol.. :(
maar gelukkig geen gebroken nachten..

oh lekker appeltaart.. ik weet niet waar ik de laatste tijd last van heb.. maar kan de hele dag wel eten.. pfff.. ben niet zwanger hoor.. denk en hoop ik...

verder niks onthouden sorry..

kaylen tand 6 komt eraan.. dus die is lekker drammerig en slaperig.. :D
verder alles goed hier.. :D

Shiley
22 October 2010, 11:29
nog een donkere periode?? was met 8.5 maand toch? wanneer is de volgende dan? dacht dat levi die van 8.5 maand nu had (ookal is hij bijna 10 maanden haha) maar misschien is t dan de volgende wel...

lilian
22 October 2010, 11:30
sorry weer foutje... bram uit bed gevallen.. (zie het bij mippie) ;)

nluiten
22 October 2010, 12:28
Tammie ik bedoelde ook de avond hoor. Standaard het badje, boekje oid en dan naar bed. Misschien dat het helpt.

Mippie, wil je dan de avondfles houden totdat Levi 1 is? Of ga je die eerder weglaten en dan overdag een fles?
Stefanie zit ook niet meer in de cosi. Vind die autostoel wel ok. Ik vind het minder gezellig omdat ze nu achterin zit. Ik ben niet zo een beurs typje, is me veel te druk..

Wauw, nog ff en Kaylen is al aan kiezen toe!

Ik dacht dat er bij 9 en halve maand weer een sprong was. We hebben het boek wel maar kijken er eigenlijk nooit meer in.

zo nou ik zou nu wel een zeebanketje lusten.. :mrgreen:

Shiley
22 October 2010, 12:44
haha ja maar dan wel die van chocolade :D

hier zit hij dus nog in de cosi maar is al een paar dagen aan het mopperen/ huilen als ik hem erin doe. geef m dan ff zn speentje om het goed te maken.

wil de avondfles laten zolang hij hem nodig heeft denk ik. van de week wilde hij maar 80. dacht toen dat hij hem al bijna niet meer nodig had. maar gister en eergister ging die weer leeg. ook eet hij momenteel zn avondeten erg slecht dus vind het dan wel fijn dat hij die papfles nog krijgt.

bloemmie
22 October 2010, 13:02
hier al denk ik 2 maanden in de autostoel.
Lol zag t en dacht haha Bram dus :mrgreen:

Nou die krengen zijn dus echt wel duur he voor 250 gram betaal je bijna 5 euri ik vind dat veel geld hoor:? daarom krijgt Denni het ook maar eens in de zoveel tijd:mrgreen:
En nou ik lust ook mosselen maar die dingen pf net van die naaktslakken die eruit komen brrr krijg gewoon kippenvel alleen al de gedachten bah.

Ik zou ook wel naar die beurs willen maar altijd zo ver weg en Denni geeft daar helemaal niks om. Moet je sociaal doen he:-D

pff tand 6 al:cry: ruilen :lol:

maandag blijf ik nog thuis hoor dameshttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_innocent.gif net weer gekneed. mijn hele lichaam is dus te soepel whaha woei ben lenighttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_woot.gif haha wist ik al maar dan alleen van me voeten, maar das blijkbaar iets genetisch. Heel handig, maar niet goed voor je botten. Die willen dus daardoor teveel doorrekken(willen ze niet maar gaat automatisch) en daardoor soms ergens uitploppen. Ze raad aan om niet te kraken, want daar wordt het gewricht alleen maar soepeler van en kan dus weer ergens te snel uitschieten. Maandag kan ik nog thuis blijven daarna per dag bekijken en langzaam opbouwen. Ik mag niet meteen heel de dag werken want dan zijn we terug bij af. Dus voor paar uur, want moet nog niet te lang blijven staan of zitten. Waren ze niet zo blij mee op me werk, want dan moest ze haar vrije dag opofferen...... en alles kwam nu op haar aan.
Onzin maar goed probeer me er niet mee bezig te houdenhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_nah.gif

Ow ja ik moet krachttraining gaan doen, worden de spieren sterker van, nou vind mezelf geen slappe vatdoek hoor. Toen ik vertelde dat ik dat wel heb gedaan en toen rond de 100kg heb weggetrapt met me benen vond ze dat te, was weer teveel belasting mja dus maar me ouders zijn er dus ga naar de markt

Lindy
22 October 2010, 14:40
Ik vroeg het bursje, zou ook prima zo toch oppas voor yma en kyan lekker bij opa en oma. Bah snap dat je moet bent…

Mippie gijs krijgt ook geen middagfles hoor, hij zou hem vast wel drinken maar vind ik niet nodig, hij eet 2 broodjes en krijgt er wat sap bij. Melk krijgt ie alleen sochtends en savonds voor het slapen. Heb je al zo’n knuffel geprobeerd dat ze zelf het speentje sneller vinden?

Waaaah Angel dus bram maakt gewoon een snoekduik?? Wat een lekkere wildebras is het toch, dacht dat gijs wild was, maar dat valt wel mee dan haha :D

Mippie gijs zit nog in de maxicosi, past nog prima. Ga wel eens langzaam op zoek, dus als iemand mooie aanbieding ziet, let me know. Volgend mij hebben de meesten de maxicosi Toby of niet? Donkere periode was 9,5 maand en dan de volgende met 11 maand. Tenminste als je oei ik groei mag geloven…

Tammie78
22 October 2010, 17:48
hier autostoel idd.

hihi nluiten ook een avond ritme hebben we al hoor ;)
kijk david is nu eenmaal een bv kindje en ja die komen 's nachts nu eenmaal vaker. maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd leuk vind. er zijn tijden dat ik het accepteer en ook tijden dat ik het flink zat ben. zoals gisteren dus.

donkere periode weer tussen week 41 en 42. mippie zijn onze uks nu iets van 41 weken? bijna 42? nou dan klopt het wel dus. david begint ook aan die fijne periode volgens mij :roll:

zo net boodschappen gedaan en ik gebakken mosselen gegeten enm jos kibbeling. david ook wat hapjes meegesnoept. vond ie wel lekker hoor :D

bloemmie
22 October 2010, 18:39
uhm Tammie baby's onder de 1 jaar mogen toch nog geen mosselen etc ivm voedselvergiftiging??:?

ff link
Niet geschikt voor babys zijn maatjesharing, ansjovis, gerookte vis, schaal- en schelpdieren (garnalen, oesters, mosselen, enz.). Omwille van mogelijke contaminatie met methylkwik beperk je het gebruik van verse tonijn voor je baby tot max. 1 keer per week. Kies gefileerde vis.
Vervang vlees een- tot tweemaal per week door vis. Start met ongeveer 20 g. Op de leeftijd van 1 jaar is 30 g vis voldoende.
Kook of stoom de vis mee met de groenten en aardappelen.

http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?fuseaction=art&art_id=4305

ik geef Tim altijd alleen mar kabeljauw.

wat is die donkere periode dan? wat houdt die precies in? heb zo een boek niet

Tim heeft ook trap gelopen:-o
was aant koken en denk wat hoor ik toch, zat Tim op de treden en ze een voor een aant slaan:? kunt m niet eens meer laten kruipen pfffffff
Wat was het lekker weer he? hier tenminste, had Tim wel lekker dik ingepakt met muts en handschoenen. Weer lekker fruit gekocht op de markt dus kan weer tig hapjes maken.:-D

Tammie78
22 October 2010, 18:44
ow oeps :oops: dat wist ik niet. tnx bloemmie. nou nu maar hopen dat ie er niks van krijgt dan!

bloemmie
22 October 2010, 18:46
wist ik eerst ook niet hoor Tammie maar ja wat moet je doen als je net bevallen bent, juust heet het boekje van het cb en de kraamzorg lezen haha
Moest ook een lijst voor me schoonmoeder maken, want die geeft van alles ook de ananas zucht

lilian
22 October 2010, 19:20
handig potjes met eten.. hoef je je geen zorgen te maken of die iets mag of niet.. ;)

angel (dacht ik) mijn moeder zit in reiykjavic (hoe schrijf je dat ook alweer)... maar kan haar niet bereiken..

ga weer... tijden kijken en kaylen is wakker..

Tammie78
22 October 2010, 20:58
ja maar tis toch ook leuk om zo eens af en tie iets uit het vuistje te geven lilian?

brusje
23 October 2010, 08:36
zow goeiemorgen allemaal weer..hier 2 keer er uit vannacht, half 2 en kwart over 5..toen 8 uur..
rene is alweer de hort op dus alleen met yma thuis..zit lekker op dr kleedje te rommelen.

nluiten steef ook geen flesje meer voor t slapen?

tammie ik heb het fruit niett gepureerd..alleen de dingen die je echt niet kunt prakken(pruim en appel..maar ook met pureren laat ik r wel stukjes in zitten)..dan is t fruit niet dun bij mij als t uit de vriezer komt..
als t nou te dun is doe je nog en stukje verse banaan er door prakken ofzo..

angel..bram uit t bedje wat op de laagste stand staat? dat zou toch niet moeten kunnen hoor!! kan ie echt niet nog lager? Kyan lag er tot 2,5 in maar is er nooit uitgekomen! je hoort wel s datmmen maar die zijn dan al wel 2 ofzo..lijkt me geen fijn gevoel als ie daar niet veilig is.

nluiten
23 October 2010, 08:46
bv of niet, is dat met 9 maanden nog gebruikelijk/gewoon dan?

Ja Stefanie is al een tijd van die fles af. Sindsdien eet ze in de ochtend goed. Voorheen liet ze daar altijd heel veel van staan. En toen we die fles weg lieten heeft ze geen kick gegeven. Was gewoon tijd voor.
Hmm.. onderbroken nachtje dus.

Wij gaan vanavond lekker uit eten. Stefanie gaat uit logeren. Heerlijk. O, en strakjes de nieuwe auto ophalen!

Vanavond ushi ! Ga ik echt opnemen hoor, helemaal geweldig!

nluiten
23 October 2010, 08:47
trouwens brusje, had jij niet nog een foto van je dochter met een chocoladekoekje?

o, bloemmie, bedankt... ik heb gisteren na het werk gelijk zeebanket gehaald hahahaha.

brusje
23 October 2010, 09:00
ow haha ja die heb ik nog neti op de pc gezet..ga t meteen doen..whaha

ik vind t wel lekker hoor van de avondvoeding af..gewoon lekkr na t eten in bd en boekie en bed in..hopsa..

nluiten
23 October 2010, 09:07
Zit de hele week al te wachten he ;) haha.
Ja vind het ook prima hoor, en echt prettig dat het zo makkelijk ging.

Zo heb maar even reservering gemaakt. Gaan niet echt om de hoek eten; Scheveningen. Gezellig!

brusje
23 October 2010, 09:34
staat er op hoor..hihi

en ja hier ging het ook zonder probleem gewoon weg gelaten..wel iets meer avondeten gaan geven toen en extra toetje..maar ook als ze nu weinig warm eet gaat t prima..

Elisa20
23 October 2010, 10:22
Brusje...als je appel in stukjes snijd en dan in een laagje water 40 sec in de magnetron dan word het zacht en kan je het zo prakken. Dit doe ik altijd en ook met peer, want als ik het ga pureren dan word het zo dun.
Leuke foto op je hyves van Yma en haar koekje :D

Tammie78
23 October 2010, 10:40
ja hoor is wel gewoon dat kindjes nog komen 's nachts als ze bv krijgen.

zow net lekkere fruithappies gemaakt: papaya, mango, peer, appel en banaan :) vriezer zit nu echt propvol. moest het brood van david er al uithalen!.

hihi david staat nu soms per ongeluk los! hij weet nu ook hoe die van de bank moet afkomen, maar daar help ik nog wel bij hoor.

bloemmie
23 October 2010, 12:02
hier ook bakjes te kort, mama was te enthousiast met happies maken:oops:
exotisch fruit gebruik ik eigenlijk nooit, maar das meer omdat ik daar allergisch voor ben.

Heb voor Tim van fruit, aardbeien(1 kg voor 2,50) banaan peer kiwi en dan in mini stukjes gemixt.
Courgette en wortel
paprika kleurenmix, tomaat, courgette, macaroni en vis
En straks of morgen nog pompoenensoep maken(nog nooit pompoen gemaakt) en hapjes pompoen spannund.
Maar hier eet Tim gewoon met ons mee hoor, wat de pot schaft, behalve als hij iets niet mag.
Uit t handje ja ik hou niet zo van geklieder haah vooral niet als ik m netjes heb aangekleed:oops: Tim eet lekker met de vork alleen zijn boterham met de hand.

Elisa zal die tip van je eens proberen, want appel lust Tim niet misschien wel als die beetje warm en geprakt is.

Nadine ik had gister voor Denni van die vieze kreukels gehaald haha bah bah, waren trouwens 3 E voor 250 gram maar vind t nog veel geld.
Heerlijk uit eten gaan, wij gaan volgende weke naar de griek, ik wil Tim mee Denni niet haha. Logeren gaat die al zeker niet is mama nog niet aan toe:oops:

Brusje wat een moppie is t toch!! en die tandjes LIEF!!!:-D

Wij moeten de fles ook nog steeds proberen te veranderen in pap, maar das pure gemakzucht van mama en papa:?

Tim is vandaag beetje chagrijnig, heel hangerig en vanacht tig keer huilend wakker, droomt echt veel arm ding. Zouden naar de dierentuin gaan, maar is t echt geen weer voor:( dus nu ligt die lekker te slapen. Arm jochie moet steeds huilen als die plast of gepoept heeft, zijn bavianenkontje wordt steeds roder dus doet m echt pijn. Hij gaat ook pas plassen als de luier af is. Dus dat wordt op t potje zetten:mrgreen:
Verder heb ik nu hachee opstaan(ja alweer:mrgreen:) en aardappels en groente heb ik al gesneden. Twijfel nog of ik vandaag of morgen appeltaart zal gaan maken of maandag ben toch thuis.Heb al gestofzuigd:oops: ja kan nou eenmaal niet stil zitten. Was wel niet verstandig voor me rug maar goed

Tammie78
23 October 2010, 12:24
ow hihi ik ben wel van verschillende fruitsoorten hoor :) altijd alleen maar appel/peer/banaan vink maar saai!

groente en fruit krijgt ie met een lepeltje. brood eet ie met de hand.
hij is hier trouwens dol op philedelphia spread naturel!

owja hadden gister die nieuwe smaak lays chips gekocht. babi pangang. nou niet te vreten joh! jekkie.

owja die rietjes beker lekt toch wel een beetje hoor. maar ach vind het niet zo erg. david drinkt er ook best goed de mm uit. vandaag al 2x 70 cc.

brusje
23 October 2010, 14:02
hihi lekker uit zn giegel stinken van dat spul..(eet ik ook altijd, kyan ook is er dol op..)

hier ook framboos, kiwi en pruim
elisa..ja had ik toevallig vanmorgen ok gedaan met de appel ;) peer prak ik altijd zo die laat ik eerst zacht worden.

Tammie78
23 October 2010, 14:04
ja toen david nog rapley-de deed ik ook wel eens appel even in de magnetron of ff beetje koken.

nah valt wel mee hoor stinken uit zn mond hihi!

ga denk nog maar zo'n beker halen bij de hema. 1tje is ook maar zo weinig. misschien ook maar 1 voor op kdv.

bloemmie
23 October 2010, 14:52
ff vraagje tussendoor voor Mippie,

heb jij al iets van difrax gehoord? Jij had toch ook gemaild over die rietjesbeker? Ik heb net gemaild dus ben benieuwd naar de reactie

lilian
23 October 2010, 15:11
heey dames..

tammie kaylen krijgt bijna nooit wat uit het handje..
zoals bloemmie ook zegt mama houd niet zo van gesmeer en zeker niet in goede kleren..
eerder toen hij nog een potje met zijn handjes wegwerkte (handje in de mond en dan zuigen) deed ik hem met eten een oude pyama aan..
is nu niet meer nodig gelukkig..

nou hier nog lang niet toe aan zonder fles naar bed toe.. wil eerder een extra fles dan geen fles.. :( maarja verteerd ook mega veel.. dikke poepbroeken en is van zichzelf heel druk dus dan verbrand je ook veel energie!

kaylen kan sinds gisteravond ook uit de rietjes beker drinken..
arjan stond vanmiddag helemaal versteld..
hij drinkt! :D

lilian
23 October 2010, 15:13
bloemmie vond hij de kreukels lekker?
is idd wel prijzig..

tammie die babi pangang is idd niet te vreten..
patatje joppie is echt lekker!

nadine heerlijk uit eten..
vind het altijd wel gezellig maar zonde van mijn geld..
maak liever zelf wat (of laat arjan koken) en dan een gezellige avond ervan maken.
scheveningen altijd goed!

Tammie78
23 October 2010, 15:37
ow nou dan gaan we de patatje joppie nog maar eens proberen.

potje leegzuigen :-o :-? :mrgreen:

lilian heb je ook die van de hema?

Shiley
23 October 2010, 15:44
bloemmie, heb nogsteeds niets van difrax gehoord :( snap dat niet hoor, als iemand een klacht heeft, dan ga je daar toch op in? is wel je naam die je zo lekker verpest.

tammie en lilian, was benieuwd naar die smaken. wij dachten juist dat babi pangang lekker zou zijn, maar volgens jullie dus niet. wij hebben ze nog niet eens in de winkel gezien.

nluiten, lekker, uit eten!! heerlijk!
en de mac waar het gister (of eergister over ging) heerlijk maar zit ook hier niet in de buurt :(

jeeej kaylen ook al uit een rietjesbeker drinken

bloemmie, hoe doe jij dat, met die andere smileys hier op t forum???? die zijn veel leuker dan die ze hier hebben.

ik ben ook echt zuinig op levi zn kleertjes en vind het 'knoeien' ook echt niet leuk! wil graag alles netjes en vlek vrij houden, al is dat soms toch best lastig. vind het anders zo zonde van de kleertjes.

levi had vandaag harde ontlasting. vanavond nog ff proberne of hij meer wil drinken. wilde hij vanmiddag niet echt volgens mn man.

tammie, wat is een beetje lekken??? af en toe een druppel, of echt wel druppels! dat doet die difrax bij mij dus. die blijft druppelen.

lilian
23 October 2010, 15:45
ja heb ook die van de hema..
van de zomer al een keer gekocht toen we op terrasje zaten maar geen fles ofzo bij ons hadden..
dus fles gekocht en die rietjesbeker.. was toen ook in de aanbieding :D

hhaahha ja deed een lepel met hapje in zijn mond en dan deed hij zijn vinger in zijn mond en zoog dan zo het eten weg.. :D
super lief gezicht maar wat een smeerboel..
hele mond eronder
en zijn handen afvegen aan zijn broek..
vandaar een oude pyama.. :D

lilian
23 October 2010, 15:47
dat kruipen worden de kleren ook niet schoner van..
daar kun je echt niet tegen stofzuigen en dwijlen..
kaylen kwijlt op de grond en gebrukt zichzelf als dwijl :D

lilian
23 October 2010, 15:48
of dweil hahahahaha.. (sorry beetje dyslexie)

Tammie78
23 October 2010, 15:56
tsja er loopt best wel eens wat drinken langs volgens mij mippie. en uit het rietje komt het ook gewoon als je de beker op zn kop houdt! beetje maf! maargoed ik ben allang blij dat hij er goed uit drinkt! wat ik wel een erg groot nadeel vind is dat de beker zo groot is. en ik doe er dus ook wel moedermelk in, maar ja je moet flink wat volume er in hebben zitten wil dat rietje goed drinken kunnen opnemen. maarja mer als 70 cc per keer heeft ie tot nu toe niet gedronken. maar das dus eigenlijk voor in die beker vrij weinig. want als david de beker dan een beetje schuin houdt, dan zit het rietje niet meer in het drinken! wel lastig. en ja ga ook niet heel veel mm opwarmen en dan de helft weg kunnen gooien. alhoewel hij het op kamertemperatuur ook wel lust.

Tammie78
23 October 2010, 15:57
tis dweil ;)

bloemmie
23 October 2010, 17:56
oh Lilian ik heb wel gewoon een knoeischort hoor, maar ja die gaat ook wel eens in de was :mrgreen: is met lange mouwen iets van 3 E bij prenatal

Tammie das idd zonde als je steeds veel weg moet gieten das dan wel t voordeel van difrax beker, kan niet veel heen en weer gaan want is versmalt onder toch?:-?

Mippie das gewoon knippen en plakken van hyves ;)
en hier is de mac opzich wel in de buurt maar heb ook geen rijbewijs dus ja met de auto 5 min op de fiets 15-20.
Heb nu gemaild en metene respons gehad dat die vrouw er pas 25 okt. was dus moest ik naar dat email adres sturen wat daarin stond. Beetje stom dat dit niet automatisch gaat :roll:

wat goed van Kaylen dat hij uit de rietjesbeker drinkt!

Nou Timmie begon me vanmiddag toch ineens uit t niks te gillen:-o bleef maar bezig dus gingen m maar in badje doen. Luier uit heel zijn kontje ligt open, dus ammehoela bacterie is gewoon van de zure poep. Iedere keer als je er maar zachtjes overheen wrijft dan gilt die t uit van de pijn me arm ventje.
Heb nu hydrofiele luier in zijn luier gestopt en bepanthen gesmeerd.

gisteren zei die trouwens heel lief toen me ouders weggingen dahaag haha LIEF!!!! en hij gaat aan de haal met de wasmand smiecht haha. Hebben als we de was gedaan hebben de wasmand altijd naast de was staan(doe babykleding nooit in de droger) en hij duwde dus steeds de wasmand dan kruipen duwen kruipen enzovoort whaha had de wasmand door heel de kamer geduwd:-D Hij trekt zich steeds vaker op aan de box(van buiten) maar weet dan weer niet altijd hoe die moet gaan zitten muts, dus zitten nu steeds goed zoooo te zeggen en te klappen als het m is gelukt en tadaa hij doet het nu automatisch.
Smiecht probeerd steeds de bank OP te klimmen, lukt m nog lang niet want iets meer dan zijn koppie komt er boven uit maar zo schattig om te zien:-D

Ga me smurfie op bedje gooien dames, miss tot straks

Lindy
23 October 2010, 17:57
hihi gijs vanmorgen bij papa onder de douche gepoept haha...

Tammie ik hoor jou heel vaak zeggen dat het gewoon is dat bvkindjes snachts komen, maar ik ken ze niet hoor. Heb zeker 10 mensen in mijn omgeving die bv geven of hebben gegeven en al die kindjes slapen gewoon door. Gijs sliep ook met 4 weken door...

Tammie78
23 October 2010, 19:27
ja maar krijgen die kindjes bv op verzoek? kindjes die bv op verzoek krijgen komen vaak nog wel 's nachts. ik zit ook op het bv forum en daar komen ze zowat allemaal nog 's nachts. ook de 2 of zelfs 3 jarigen.

getver net ff filmpje gezien van die kreukels. lijkt idd wel een soort naaktslak die er uit komt :-o

aaaawww timmie zn billetjes open :( zielig zeg. idd flink dik smeren met bepanthen. en proberen zoveel mogelijk te laten drogen in de open lucht. dus als het enigzins ff kan eventjes geen luier om.

david gaat soms nog wel heel voorzichtig zitten als het ff iet zo makkelijk kan, maar het lukt hem verder wel goed. (vanuit staan) hij staat nu ook vaak met 1 had los. en hij vindt de laptop heel leuk, dus wil er steeds op tikken als ik er op bezig ben :roll:

Shiley
23 October 2010, 19:57
ahhh arme tim! echt zielig! hoop dat je hydrofiel doek en de bepanthen zalg goed mogen helpen en het morgen een stuk minder kapot is. (beter nog, als het helemaal dicht is!)
levi had vanavond ook echt rode billen. heb sudocreme gesmeerd. morgen ook maar goed volhouden.

haha die gijs, stond papa wel ff raar te kijken denk ik haha.

bloemmie, ik zal mn mailtje dan nog eens ff nakijken. kreeg wel kort na mijn bericht een mailtje maar dat was dat ze het ontvangen hadden. hmm zal m nog eens goed nalezen.

balen dat die van de hema ook lekt. kijk als die schoon is wel ff welke nou harder lekt. baal er zo ie zo van. waarom kan zoiets niet gewoon echt anti lek zijn? ja die van nuby, maar die is te groot/ breed, dus dat snapt hij nog niet.

levi zat vanmiddag op zn knien op de bank en trok zich toen op tot staan :D nu nog in de box! het gaat zitten oefen ik ook al met hem omdat hij zo gefrustreerd word als hij lang op zn buik ligt.

Tammie78
23 October 2010, 20:36
levi ook al rode billetjes. david heeft nergens last van. heeft ook nog nooit echt rode billen gehad. alleen beetje in bilspleet als ie veel heeft gepoept. dan doe ik er ook wel ff wat sudo op billenzalf van zwitsal op.

goed zo levi zelf gaan staan! :D wel maf ik hoef david echt zowat nergens bij te helpen :-? die doet echt alles uit zichzelf. best maf vind ik dat hoor. begon al toen ie ging rollen. snapte zelf hoe die zich op moest wippen zodat ie zn arm kon bevrijden. ja ik moet nu vaak de loopauto ff weer de andere kant op zetten want dan is die weer eens tegen de muur op gelopen :mrgreen: en hij kan um nog niet zelf de andere kant op zetten!

die van de hema is ook groot en best breed hoor. iets waar ik geen ene reet van snap. is vanaf 6 maanden. en stja hoeveel kan er in? 300 cc ofzo? misschien wel meer. dat drinkt een kind van 6 maanden toch niet man :-o

Tammie78
23 October 2010, 21:08
ok als je um tot de nok toe vol doet (doe je natuurlijk niet, maar om aan te tonen hoeveel er in gaat) kan er 450 cc in :-o

Shiley
23 October 2010, 21:25
450??? zo hallo!! daar kunnen ze van s morgens tot s avonds mee doen en dan kun je denk ik NOG drinken weggooien.
ach ja, voor een dagje uit kun je dus bijna niet te weinig sap bij je hebben haha.

levi heeft ook alles zelf gedaan. kruipen heb ik hem niet mee geholpen. t is dat hij zo gefrustreerd word omdat het niet lukt, maar anders had ik m ook niet geholpen met gaan zitten. ben benieuwd wanneer hij nu in de box gaat staan. dat lukte hem vanmiddag echt nog niet.

pff morgen nog 1 dagje werken en dan heb ik er weer 4 opzitten. heb dan weekend :D
man heeft een weekje vrij. gaat nog wel veel weg (werken) maar is woensdag avond thuis (moet ik werken dus hoeft hij niet naar mn ouders) en donderdag ochtend is hij thuis en misschien vrijdag ochtend ook nog. scheelt weer een weekje oppassen voor de oma's. zullen ze niet leuk vinden haha.

lilian
23 October 2010, 21:36
heey dames..

arme tim.. waarom smeer je bepanthen bloemmie en geen sudo? (even interesse!)
kaylen heeft het af en toe ook alleen in zijn bilspleetje :D
beetje rood maar meer ook niet..

hahaah die gijs.. lekker poepen bij papa! :D

mippie heerlijk je mannetje weekje vrij..
idd zielig voor de opa's en oma's hoeven ze minder op te passen..

vond ook al dat er veel in de beker gaat..
maar 450 pffffff..
dat is 2 dagen dierentuin ofzo aan sap!
aan 1 stuk door! ;)

goed zo levi zelf staan :D

timmie dahaag zeggen.. wooooooooooow..

kaylen vertel hele verhalen.. snap er niks van maar komen steeds meer woorden en klanken uit dat kleine mondje.. geweldig..

bloemmie dat lijkt mij ook wel ideaal.. zo'n schort.. maar is nu niet heel erg nodig.. misschien als hij straks zelf wil eten met de vork en lepel :D
och mijn arme kind en mijn schone huis.. hoe zal dat eruit komen te zien :(

Tammie78
23 October 2010, 22:58
meiden ff kort ga zo slapen. heb net deze beker besteld

Mykko 360 graden anti-knoei beker assorti geleverd (http://www.babyplezier.nl/shop/mykko-360-graden-anti-knoei-beker-assorti-geleverd.html)

2 stuks. heb alleen nu geen idee welke kleur(en) ik krijg, want ik kon niet kiezen leek wel. maargoed zie dus nu net dat er tig sites zijn waar je ze kan bestellen.

Lindy
23 October 2010, 23:12
Whoehoe levi staan, wat goed!!
Wij hadden verjaardag, maar Gijs ging huilen, dus zijn lekker op tijd weer thuis. Was wel gezellig, maar vind het niet erg. Morgen lekker fit om te studeren haha...
Truste meiden.
Tammie Gijs kreeg wel op verzoek, maar sliep gewoon de nachten door. Tot 4 weken maakte ik hem snachts na 6 uur slapen wakker en toen zeiden op cb dat dat niet meer hoefde met 4 weken en vanaf toen sliep hij door.

Tammie78
23 October 2010, 23:22
ja hets chijnt ook wel heel erg aan je kind te liggen en niet zozeer aan de voeding hoor. ik kan david echt volproppen wat ik wil en die komt 's nachts toch nog.

brusje
24 October 2010, 07:52
ja dat wilde ik net zeggen tammie ik denk meer dat het aan t ritme van je kindje ligt dan aan het eten!
leuke bekers..ik ga alemaal niet van die bekers kopen hoor..kheb een tuitbeker met en zonder antilek (avntfles met tuitje er op en een hema gewone tuitbeker) had ook een difrax antilek tuit...nou die lekte dus ook..bah vies ding. over paar maandjes gaat uit een gewone beker stukken beter! ik heb van kyan nog een bekertje staan met neusuitsparing, ook van difrax.
ik vind die rietjes bekers zo groot en zwaar.

bloemmie..wat een arme stakker die kleine van je die blijft maar kwakkelen he..nu zn billen weer...:(

whaha ik heb vanmorgen rene om kwart over 6 met yma naar beneden gestuurd..ze wilde niet meer slape..en ik wel..had gewerkt tot 23uur. hoh..rene liep te mopperen beneden joh..maar ik heb lekker tot 8 uur gelegen..gerechtigheid!!

Shiley
24 October 2010, 09:25
goed gedaan brusje!!!!!

tammie, vind het wel een leuke beker! maar wil dan graag die licht blauwe met lime groen. (azure)
wel stom dat je niet zelf een kleur kon kiezen... krijg je straks een roze!

hij is nog niet gaan staan in de box hoor. alleen op de bank. straks kijken of hij het nog een keer doet. (krijgt zn fruit altijd op de bank)

levi kwam vannacht om 10 over 6 en daarna om kwart over 9 :D:D
heerlijk kunnen slapen

bloemmie
24 October 2010, 09:54
morgen dames!

ik werd lekker wakker gekletst om kwart voor 9 haha kom ik op zijn kamer, staat meneertje al in zijn bed te wachten haha.
helemaal doorweekt, slaapzak nat, pyama en romper. pfff gister alles schoon aangekregen. Hadden van die proefluiers van pampers maatje 3 nou die krijgt die dus niet meer aan zucht.
Waarom ik bepanthen smeer ipv sudocreme. Die hadden we eerst gesmeerd maar hielp niet, toen zei de ha dat t een schimmel was dus hadden we daar spul voor gekregen. Maar aangezien het alleen maar erger werd heb ik bepanthen gesmeerd, die heb ik toen ook gesmeerd toen me tepels er half af lagen.

wat goed van Levi Mippie! wij helpen ook wel hoor. Als we zien dat hij iets niet durft helpen we altijd eerst en later kan die het zelf. Tis af en toe echt een schijterd haha.
Ik heb trouwens in mijn klacht geschreven dat ik het zonde van me geld vond, hopenlijk reageren ze daarop haha

Brusje en terecht!! jij een keer lekker uitslapen.

Tammie ik snap die beker niet helemaal haha. Ik had Tim ook op verzoek gevoed, die kwam naderhand standaard om half 3 hebben toen ipv de borst de speen gegeven en toen sliep die tot half 8 dus bij Tim was het naderhand gewenning geworden.

De laatste paar nachten droomt die echt vreselijk veel zeg pff, schrik steeds wakker als ik ineens begint te gillen door een nachtmerrie en kan dan zelf slecht weer in slaap komen zucht.

Weet trouwens nog steeds niet wat die "donkere" fase moet zijn.

Shiley
24 October 2010, 10:09
die 'donkere' fase is een fase waarin ze wat jengelig en vervelend kunnen zijn. een sprongetje hebben.
die is soms snel over en soms duurt die vrij lang. vaak kunnen ze daarna weer iets 'nieuws'

heb je goed omschreven in die klacht. vind t ook echt zonde! helemaal als straks die van de hema niet lekt, of niet zo erg... en die van hun wel enorm! t scheelt niet ook. 3 euro of 8

wat leuk dat hij op je stond te wachten toen je zn kamertje binnen kwam. levi ligt altijd nog netje op zn rug op de plek waar ik m heb neergelegt. soms ligt hij scheef.

Tammie78
24 October 2010, 10:11
ja die beker houdt in dat je kindje dus net zo leert drinken als uit een normale beker. een gewone beker maar dan anti-lek zeg maar. ook geen idee hoe het werkt hoor. maar lijkt me wel een goeie om zo uit een beker te leren drinken.

nou afgelopen avond/nacht ff anders gedaan. hij had om 10 uur nog gedronken. komt ie 2,5 uur later alweer :roll: nou nu had ik echt zoiets van daaaag je krijgt geen borst! maar ga um ook niet laten huilen. eerst geprobeerd te troosten in zn bedje. werkte niet. werd ie pissed. speentje hoef ik dan ook echt niet te doen hoor! heb um bij me op schoot genomen lkker tegen me aan. nu wilde die speen wel. heb um lief toegesproken. heb gezegd dat papa en mama erg graag zouden willen dat jij gaat doorslapen. je kunt ook wel gaan slapen zonder een slokje melk he. ga maar lekker slapen. bla bla bla. (hihi) heb um toen weer in zn bedje gedaan en hij was rustig. is zo in slaap gevallen :D zonder borst dus! heb um toen wel gezegd dat als die weer wakker werd hij dan wel wat melk mocht. zij het van mij zij het van papa uit een flesje. hij kwam toen wel om half 3 weer. maar heeft wat uit een flesje gedronken. ach vond het al hel wat zo. kijk hij mag van mij best een keer komen hoor 's nachts, maar niet elke 2-3 uur! dat gaat ook mij te ver. bovendien vind ik het lang niet altijd fijn meer om te voeden. heb toch wel gevoelige tepels nu.

een donkere periode houdt in dat er in die tijd een sprong genomen wordt. kind is jengelig, eet vaam slechter, wil veel bij mama zijn, slaapt slechter, kan eng dromen enz. als die periode voorbij is zal je vaak zien dat hij ineens iets nieuws kan en ineens weer een stuk vrolijker is.

Whoeii brusje! top van je hoor. hopsa rene zn bd uit schoppen :mrgreen:

pfff hoop het niet mippie dat ik een roze beker krijg :roll: nou dan maar hopen dat we nu een meisje krijgen, kan ik um voor haar bewaren haha!

Shiley
24 October 2010, 10:15
haha ja, maar dan heeft david in het begin een roze beker. mag toch hopen voor je dat je dan niet 2 dezelfde kleuren krijgt. ik heb ff gekeken op de site waar ik ze in een winkel hier in de buurt kan kopen. heb 3 keuzes. altijd ff afwachten natuurlijk of ze ook DIE hebben. maar kan me idd wel herrinneren dat ik van die tuitbekers met daarop: ik hou van mama heb zien staan. ga er nog ff over denken of ik m ook ga halen of niet.

Shiley
24 October 2010, 10:15
hoop ook echt dat levi zn sprong snel over is en het zitten en staan hem dan lukt.
welke weken was dat ongeveer tammie? deze week en komende week?

Tammie78
24 October 2010, 10:20
tussen week 41 en week 42. (halverwege week 41 dus.) david is supervrolijk en lekker actief enzo. dus weet ff niet of die dan nog de donkere periode moet krijgen. denk het haast wel, want die is best lang! :( tot halverwege week 46! :-o (ongeveer 5 weken dus! :shock:)
ja ik heb 2 bekers besteld en hoop nu dus idd niet dat ik 2 roze krijg!

Shiley
24 October 2010, 10:27
hij duurt 5 weken??? pfff scheelt dat levi er nu naar mijn idee al wel een week (en misschien zelfs al wel 2 weken) op heeft zitten.
haha ik hoop t toch niet. vind dat ook erg slecht geregeld eigenlijk hoor! je moet toch kunnen kiezen welke kleur je wilt? die keus is niet aan hun! starks krijgen mensen met een meid een blauwe en mensen met een jongen een roze. zitten ze toch ook niet op te wachten lijkt me. is ook zo als je speentjes online besteld. kies je bijv voor bibi. zie je op 1 foto allemaal verhillende speentjes... en dan krijg je een willekeurige opgestuurd. ik zou niet zitten te wachten op een speen die zegt: girl power!

Tammie78
24 October 2010, 10:36
hihi nee of voor een meisje "I'm the boss" :mrgreen: alhoewel dat dan weer beter kan dan "girlpower" voor een jochie! en ja ach weet je ik ben zelf gewoon te snel geweest met bestellen want zag later dat er veel mer sites zijn waar je die bekers kan bestellen en daar kun je wel de kleuren kiezen :roll:

ja volgens "oei ik groei" is die periode 5 weken.

lilian
24 October 2010, 10:38
heey dames..

hahaha tammie heel appart dat je geen kleur kon kiezen..
als je 2 roze krijgt zou ik gewoon mailen naar ze.. of terug sturen met de vraag om alsjeblieft een andere kleur.. :D

zo die donkere periode duurt lang..
het is nu week 43 en kaylen is in week 49 of 50 geboren.. dus zal als die op schema loopt er bijna alweer uit moeten zijn..
is idd jengelig en veel bij mama..
maarja volgende fase los lopen?????? want de rest kan die al ;)

hier lekt de hema beker niet..
ja als die op de kop ligt of kaylen ermee schud dan komt het uit het rietje maar niet uit de dop ofzo..

goed zo brusje.. rene uit bed schoppen... kan hij ook eens voelen wat dat is.. :D
you go girl! :D

goed zo tim staan te wachten op mama.. :D

hier kaylen altijd om 8 uur wakker.. was nu kwart voor 9..
mijn wekker ging wel rond 8 uur.. maar geen zin om eruit te gaan en kaylen hoorde ik ook nog niet..
dus ook beetje uitgeslapen.. :D

goed zo david... lekker slapen zonder borst.. :D
en zo doorgaan mannetje..

hoelaat kwam die na half 3?

Tammie78
24 October 2010, 10:45
euhhh 6 uur en toen 8 uur :roll:

lilian
24 October 2010, 11:02
nou wel aardig netjes toch?

waarom doe je hem niet een papflesje om half 3 dan?
misschien krijgt hij te weinig voeding..

deed dat bij kaylen ook wel eens..
papflesje 19.00
papflesje als die kwam rond 2.00 en dan sliep die door tot 7.00 of 8.00..

en nu slaapt hij op dit moment van 21.00 tot 9.00

wil om 19.00 weer niet slapen..
even vanavond afwachten want heb een extra dekentje erop gedaan gisteravond..

maar de laatste avonden is het stil als je hem weg legt en 10 minuten laten brullen.. eerst jammeren dan echt brullen..
en heb iemand gesproken van het cb en die zei niet eruit halen hoofdje aaien liedjes zingen en dan weer weg gaan..
maarja we hebben een appart kind die daar niet intrapt.. :(
dus naar beneden..
spelen tot kwart voor 21.00 een klein flesje en dan slaapt die wel..

Linda-1982
24 October 2010, 11:31
Zo wat veel bij te lezen als je 2 dagen niet bent kunnen komen op het forum. Dus zal wel niet alles onthouden hebben.

@Tammie Abby sliep eerst super door. Maar opeens besloot ze om niet meer door te slapen en een paar keer per nacht te komen. Maar het lijkt gelukkig alweer voorbij (effe afkloppen, hihi). Ze komt nu wel meestal rond half 5 even. Maar als ik haar dan een klein flesje water met een heel klein beetje diksap geef slaapt ze weer in tot ongeveer 7 uur. Dus daar doe ik het wel voor hoor. Vanochtend had ze helemaal goed geslapen tot 9 uur :D. Ook haar eten gaat weer een stukje beter gelukkig.
We hebben nu een nieuw schema sinds een paar dagen voor haar en dat lijkt goed te werken:
Rond 8:00 pap met het leppeltje
Rond 10:00 fruithapje
Rond 12:30 1 sneetje brood en klein flesje melk (100cc ongeveer)
Rond 16:30 warm eten + toetje
Rond 20:00 papfles
En dan tussendoor nog 2 of 3 flesjes water met een beetje diksap

Vanaf 9 maanden geen fles of tuit meer. Wie heeft dat verzonnen. Ben blij dat ik Abby eindelijk (en ze is vandaag precies 11 maanden) uit een tuitbeker heb drinken. En dan is het nog wel zo’n speciale met een zacht tuit. Uit een beker drinken vind ze trouwens wel leuk. Maar dat is toch geen doen om haar daar alles uit te geven. Wordt een mega knoeiboel hihi niet altijd de zin of tijd voor J. En vind het wel handig om haar zeker haar sappies zelf te laten drinken. En rond 20:00 krijgt ze nog gewoon een papfles. En s’middags

@Bloemmie zo’n last van je rug? Hoop dat het al een stuk beter gaat ondertussen.

Abby zit al iets langer dan 2 maanden in de autostoel.

Die donkere periode van rond de 11 maanden heeft Abby net achter de rug volgens mij. Althans ze is meer dan een week niet te genieten geweest. Slecht slapen, slecht eten veel huilen.

@Tammie Dus David vind frietjes ook lekker. Abby geven we meestal ook 1 of 2 frieten als wij frieten eten. Vind ze ook lekker en leuk om mee te spelen J.

@Angel Dat is idd schrikken zeg dat hij over de rand van zijn bedje springen. Hopelijk heeft hij er niet veel last van. Is wel lastig ik zet Abby ook regelmatig even snel in haar bedje boven als ik met de was boven bezig ben. Of ik boven iets gedaan wil hebben.

@Brusje Leuke foto van Yma met het koekje hihi J. EN gerechtigheid, geeef je helemaal gelijk dat als je gister tot 23:00 gewerkt heb dat je rene eruit hebt gestuurd vanochtend.

Ik laat Abby wel geregeld wat uit het vuistje eten. Soms wordt het dan idd een beetje een kliederboel. Maar ja ze vind het leuk om dingen zelf in haar handje te mogen houden met eten. En och ja is de was goed voor. Vind wel de slabbertje met mouwen wel super handig. Geef meestal in het vuistje brood, stukje appel, koekje, frietje. Heb ook wel al een een gekookt worteltje in haar handen gegeven enzo. Vrijdag heeft ze zelf zo een taai taaitje op gegeten J.

@Bloemmie Die knoeischort bedoelde ik J. Vind ik wel ideaal. Arme Timmie zijn hele kontje open. Wat zielig.

@Tammie Ik zou er niet aan moeten denken dat Abby met 2 en 3 jaar nog altijd zou komen het s’nachts. Kijk dat het soms is omdat er iets is of als ze niet lekker is ok. Maar altijd. Vind het wel knap hoor dat jij het zolang volhoudt hoor.

Abby weet ook niet hoe ze weer moet gaan zitten als ze zich heeft opgetrokken.

Goed zo Levi ook al zelf staan J

Hihi Gijs poepen bij papa onder de douche J, hihi

5 weken durende periode. Nou zolang heeft Abby er gelukkig geen last van gehad. Dikke 1,5 week is het geweest en vond ik lang zat. Maar van haar andere sprongetjes heeft ze helemaal geen last gehad gelukkig.

@Tammie wat stom dat je geen kleur kon kiezen. Nu idd maar hopen dat je geen roze krijgt. Goed trouwens van David dat hij weer ging slapen zonder borst J.

@Lilian lekker tot kwart voor 9. Is wel eens lekker he.

Abby vandaag alweer 11 maanden. Het echte aftellen naar haar 1ste verjaardag is nu echt begonnen.

Liefs, Linda

Shiley
24 October 2010, 11:47
bloemmie, nog ff vraag over die smiley's van jou. type jij je berichtje dan eerst via hyves en kopier je die dan hier. of weet je al die smileys uit je hoofd.

ja, voor abby en yma is het aftellen echt begonnen.

angelangel
24 October 2010, 13:37
ZZoo veel te veel te lezen, er is weer niet veel blijven hangen.
Gijs poepen doe je niet onder de douche, hahahaha. Humor.
Lees veel over bekers, nou ik heb eea gekregen van zussen en kijk wel wat ik daar mee kan, maar ga echt niet tig bekers aanschaffen, kan ik straks wel een winkel beginnen hier.

Bram zijn bed kon nog een cm of 5 lager,en staat hij nu dus ook. Echt alleen plankdikte van de bedbodem, vind t ook niet zo'n lekker gevoel meer hoor. Die malloot gaat gewoon sprngen en zich erover gooien. Gelukkig niet weer gebeurd.

We hebben weer een wit streepje staan bovenin, dus er komt weer wat. Nog geen rode billen dus duurt vast nog wel ff. Bram heeft alleen rode billen als er een tandje komt, en dan ook alleen de bilspleet vaak.
Vrijdag avond dus naar de Heineken Music Hall geweet voor concert van Robin Gibb(Bee Gees) voor wie t vroeg. Was erg leuk met mijn ma en zus. Gisteren zijn we lekker gaan winkelen en markt gepakt in Hoogeveen en nu zijn ze net weer vertrokken naar huis.

Heb nog steeds megahoest, niet fijn. En nu ook koppijn. De auto kapot, manlief stond er gisteren mee stil en deed niks meer. Hopelijk is hij weer gemaakt voor woensdag dan moet ik weer werken en heb een half uur te rijden naar t werk dus kan m niet missen.

En lest best wat ik heb te melden: BRAM SLAAPT AL 4 NACHTEN DOOR!!!! Eindelijk, ja 5 hr meld hij zich wel eens of 6 uur maar komt dan bij me liggen en papa gaat eruit aan t werk en dan slapen we nog tot 9hr of zo. Van de week zelfs 9.30 zonder fles gehad te hebben. hihihi, heerlijk.

Nou ga ff liggen heb zo'n zere kop en Bram slaapt nu ook nog dus effe van profiteren

lilian
24 October 2010, 15:20
angel wat goed lekker doorslapen bram..
zal ook wel de sprong zijn geweest denk ik..

wij hebben het bedje ook op zn laagst en dan zit de bedrand tussen kaylen zijn navel en zijn borstjes ahaha.. ja hoe moet ik het anders uitleggen..
had gehoopt dat hij nog lager kon maar helaas..
zit denk ik wel een cm of 5 tussen de rand van het bedje en de bodem onder het matrasje..

linda
wanner slaapt abby overdag..?

goed zeg al zoveel dingetjes eten uit het vuistje..
en lekker doorslapen.
en al zelf gaan staan..
nu nog leren zitten uit staan..

kaylen had een blauw plek op zijn hoofdje door een klap tegen de muur toen hij zich ineens omdraaide op de commode..
nu is hij vanmiddag gestruikeld over een slof van arjan en knalde toen op de grond..
maar we hebben een siergrind vloer in de gang en keuken en nu heeft hij op die blauwe plek allemaal bloedpuntjes van de steentjes van de vloer..
klein zielig mannetje.. :(

slapen is hier ook drama vandaag overdag! PPPPFFFFFFFFFFFFFFFF SPRONG VLIEG VOORBIJ!
GA DE BUREN PESTEN! ;)

Linda-1982
24 October 2010, 15:41
@Lilian Ik probeer Abby nu nog maar 1x overdag in bed te leggen. Tot nu toe gaat dat goed. Ik leg haar het s’middags rond 1uur in bedje. Dan slaap ze ongeveer 2 uurtjes. Wat zielig trouwens dat hij zo op de grindvloer is gevallen.

@Angel wat lekker dat Bram doorslaap. Goed zo Bram.

Vanmiddag scheen lekker de zon. Mijn ouders waren bij ons. Mijn ouders wouden graag de paarden weer eens zien. Dus met hun naar de wei gegaan. Daarna nog even lekker gaan wandelen. Nou ja lekker, voordat de hagelbui kwam. Bah. Wat een stortbui zeg. En uitgerekend als ik de regenkap niet bij me heb. Zelf had ik ook geen Jas aan alleen een bodywarmer. Had mijn vaders zijn Jas gegeven die over de kinderwagen gelegd zodat de hagel niet bij Abby kwam.

Zo ga Abby eens haar warm eten geven.

Liefs, Linda

brusje
24 October 2010, 15:58
zow net lekker naar de kermis geweest met kyan, heeft ook voor zijn zus een heel leuk zeepaardje gewonnen!

aaah arme kaylen..ja dat krijg je al je zo snel wijs wil doen he..auw!!

yma klapte net met haar nogsteeds niet doogekomen tandje (dun randje zit er nog over) op de rand van de box..auwiee

hihi over de sprongetjes..die heef ze hier ook wel..maar kan daarna niks nieuws..;)

Goed dat abby het red met 1 keer slapen..hier gaat dat nog niet! al is t 2e slaapje vaak maar kort..

Gijsieee....hahhahahaha lekker op papa poepennn..hahahaha:mrgreen:

angelangel
24 October 2010, 19:17
Yma, dat is wel heel hardhandig om zo je tandje door te laten komen. Bram heeft vanavond erg goed gegeten, lekker in bad, denk die wil vast niet zoveel pap nu, maar heeft meer dan 240 op!!. Nou prima als hij maar weer lekker slaapt. Lag er om 7.45 in. Zo heerlijk avondje met mijn mannetje, hebben elkaar al 3 dagen amper gezien. Of hij sliep al of ik lag al in bed en om 6hr is hij weer weg. Lekker toastje eten zo.

Nou als Bram een sprongetje heeft gehad duurt deze wel heel lang, kan de keren dat hij doorsliep nog op 1 hand tellen. Hopelijk heeft hij t nu door. Hij is nu weer zo lief en aanhankelijk. Kan echt even tegen me aankruipen en dan knuffelen. Doet hij anders nooit. Meneertje begint ook iets eenkennig te worden. Daarstraks de buurman hier en die ziet hij vaak, die zegt wat tegen hem en hij zet t op een brullen. Vanmorgen ook al brullen toen ik naar buiten liep en hij bij oma en opa achterbleef. Als ik dan maar ff weg ben is t wel weer ok, maar toch. Jemig lastig maar dat is ook zo'n periode waar je doorheen moet.

nluiten
24 October 2010, 19:37
Stefanie is de laatste dagen juist weer erg gezellig en goed met eten.
Ach arme Kaylen! Dat zijn een hoop bulten op 1 dag.
Linda, wat goed dat Abby dat zo lang vol kan houden! Tot 1uur vind ik nogal wat. En dan eigenlijk maar 2 uur slapen. Goed hoor. Is ze die ochtend wel gezellig of moet je haar het laatste stukje echt ff bezig houden?

De logeerpartij van Stefanie is weer goed gegaan. Wel beetje aan het rommelen geweest, waarschijnlijk dromen. Maar heeft heerlijk uitgeslapen tot iets voor half 8. Opa en oma hadden mazzel. Wij iets minder, het restaurant was wel gezellig alleen het eten en de bediening niet. Echt ruk. Nouja we waren er even uit en het was wel echt gezellig. Hebben zitten grappen en grollen als vanouds.
Vandaag even een testrit in onze nieuwe auto gedaan (gisteren opgehaald), my god wat rijdt dat lekker!!! Het is wel een beetje een patserbak hoor hahaha, maar goed daar houden we wel van. Mag best beetje opvallen. Hij is ook lekker snel, erg handig. En met die regen van gisteren is er niets aan de hand. Je voelt je er wel echt veilig in. Was overigens een hel toen we de auto op gingen halen. Terugweg had ik Stefanie en stond een uur in de file. Daar had zij geen zin in. Een uur lang met huilende Stefanie :(. Laatste 10 min is ze in slaap gevallen. Daarna in bed gelegd, niet meer geslapen.

Tammie78
24 October 2010, 20:00
fijn dat de nieuwe auto zo goed bevalt nluiten :) wij gaan in januari eens kijken voor een andere.
ow heb zo een hekel aan files omdat ik dan ook altijd al wel weet dat david dat niet leuk vind en gaat huilen. en dan kan je zowat niks! :twisted: (om hem te troosten bedoel ik)

linda nou dat lijkt mij ook niks hoor om er nog elke nacht uit te moeten als ie 3 is! en dat hoeft dan niet eens met bv te maken te hebben. sommige kids komen gewoon nog best vaak 's nachts.

Lilian omdat hij ten eerste voor het slapen gaan vaak geen fles pikt. we zijn nu zo ver dat hij af en toe wat melk uit een flesje wil, maar pap, nee daar moet ie echt niks van weten. en ten tweede ebn ik niet zo'n voorstander van hem maar volproppen met pap enzo. hij krijgt 's avonds goed te eten hoor. had vanavond iets van 180 gram pasta en hij dronk ook nog iets van 90 cc moedermelk uit zn rietjesbeker. en daarna ok nog beide borsten zowat leeg. vind ik wel genoeg eigenlijk. en ten 3e, ook dat hebben we al zo vaak geprobeerd hoor, volle flessen en papflessen. werkt ook niet. david is denk een mannetje dat toch nog 's nachts vee geborgenheid zoekt en nodig heeft. overdag is het echt een bink, maar als je ziet hoe die 's avonds en 's nachts bij me ligt. kruipt zowat in me joh. echt een klein baby'tje lijkt het dan. pakt me helemaal vast en/of gaat me aaien enzo. wel lief trouwens hoor.

aawww gossie yma met dr niet doorgekomen tandje op de rand van de box geknald :(

david heeft lang geslapen vanmorgen. bijna 3 uur! maar na 13.15 niet meer. maar moet zeggen dat ie dat aardig heeft volgehouden.

vanmiddag heeft ie zich vermaakt met de roze babyborn auto van zn nichtje van 3 :-o hihi. vooral de claxon was errug leuk.

bram al een tijdje lekker doorslapen dus. fijn hoor! :)

getver morgen weer werken en heb echt totaal geen zin. vorige week was ik vrij.

Shiley
24 October 2010, 21:54
weekend!!!! haha. heerlijk ff 2 dagen vrij.

ahh yma, is idd geen fijne manier om je tandje door te laten komen.
en kaylen ook al gevallen. zielig is dat dan he, blauwe plek met bloed plekjes.
hoop dat hij er niet veel last van heeft.

brusje, dat is lief van kyan! echt een grote broer voor yma

nluiten, fijn dat de auto goed bevalt en je je veilig voelt erin. en in de file staan met een huilend kind is niet fijn!

bram, goed zo jongen!!!! en nu volhouden he!
heerlijk zeg dat hij nu al een aantal nachten heeft doorgeslapen.

brusje
25 October 2010, 05:51
goeeeeeeeeiemorgen..;)
hier op een gilk om 12 uur na de meid neit gehoord..jammerlijk moest ik haar weer wakkeer maken vanmorgen tegen half 7
werken vandaag..
werkse voor de andere werkers
kga met de auto omdat ik t zo koud vind voor yma..maja nu moet ik krabben..morgen meteen ff zo`n scherm halen en ruitenspray..bah zo`n hekel aan dit weer

tot laterss
fijne dagen mip!

angelangel
25 October 2010, 08:32
Joepie, weer een goede nacht 19.50 tot 7.15, toen bij me gelegd en nog tot 8 hr geslapen bij me. Vanmorgen pap uit een bordje gegeten. Is nu zo lief aan t spelen. Met pannetjes rammen op elkaar en op de tafel. roept JA heel hard en heej, en nog meer gebrabbel maar daar kan ik werkelijk niks aan vastknopen. Speelt hij helemaal in zichzelf en dan kijkt hij me ineens aan zo van o je bent er nog en krijg dan een leive glimlach

angelangel
25 October 2010, 08:41
dacht ff snel enteren want Bram begon te rammen op de laptop. lieve bedoelde ik ipv leive. Zometeen voor controle naar de dokter, hij pakte gister nog wel aan zijn oortje.
Hier ook nog lekker 2 dagen vrij, maar ja dan 3 volle dagen aan de bak.
Goed gedaan Yma. Lekker slapen,m wel zielig ja als je ze wakker moet maken. Heb ook zo'n hekel aan dit weer, maar heb geluk dat we eigen terrein hebben dus strart de auto 10 min of zo voor ik weg ga en dan is hij warm en kan lekker ontdooien, hihihi. De auto is nu in de garage, hoop dat de schade meevalt.
o en file rijden echt vreselijk, maar gelukkig is Bram tot nu toe altijd vrolijk geweest in de auto of sliep hij. Hopelijk blijft dat wel zo aangezien onze familie ver weg woont.
Zo tot later maar weer, werk ze allemaal

Tammie78
25 October 2010, 08:43
Ben jaloers angel hahaha! hier eer om de 2-3 uur :roll:

bloemmie
25 October 2010, 08:46
Mippie geniet er lekker van. lekker toch 2 dagen vrij. Eerst op hyves dan knippen en plakken ;)

Yma toch das wel een hele rare manier van je tandje door laten komen hoor, moet je niet doen.
Balen als ze een keer goed slaapt dat je haar dan wakker moet maken Brusje. haha probleem van krabben heb ik nooit heb alleen de fiets, das pas koud brrr

Nluiten fijn dat de auto goed bevalt! Geeft altijd een fijn gevoel vind ik zelf. Balen dat je mupke dan niet wilde slapen. Moet miss ook nog wennen aan de nieuwe auto:-D

Goed zo Bram lekker doorgeslapen! kan mama eindelijk een beetje bijkomen!

Oeh Kaylen bont en blauw das niet goed hoor arm fruttie, en mama zal ook flink geschrokken zijn.

Linda zul je altijd zien, vond Abby de hagel niet eng? Toen het van de week begon te hagelen raakte Tim helemaal in paniek van dat geluid.

Nou me mupke was gister echt strondvervelend, pffffff zo vermoeiend. Willen zitten maar toch niet, liggen maar toch niet, kei moe maar slapen HO maar :roll:
was blij toen Denni er was, maar die was m na 5 minuten ook al zat. Waren blij toen die 's avonds met enig protesteren toch ging slapen. Weer tig keer de trap op en af gemoeten om die tut erin te doen, nou was t naderhand zat. Heb zo ene speenketting gepakt en die aan zijn slaapzak vastgemaakt. Nou meneertje niet meer gehoord tot kwart over 8! Maar ja ik was natuurlijk wel tig keer wakker van huh hoor ik nog niks?:?
En nu is ie mega vrolijk, stond te springen in bed:shock: ja dat springen heeft die sinds 2 dagen uitgevonden haha. Zit momenteel met 2 flessen over de grond te rollen en tegelijk he! En daarbij ook nog eens zijn v-tech bal en die zegt steeds daag dus Tim ook haha.
Brabbeld ineens veel, heeft die van mama:oops:
LOL heeft zijn drinken te pakken op tafel:mrgreen: haha 1 hand op tafel vast de ander drinken, kijkt me nu echt aan van wat kijk je nou raar:?

Shiley
25 October 2010, 08:52
haha leuk zo'n live report vanuit jullie huis. hij doet ook al veel zeg! levi moet nog gaan zitten en gaan staan, dus die springt voorlopig nog niet hoor.
en bram gaat ook mega snel.

wow bram en yma weer een goede nacht!! hou vol!
david dan weer wat minder :(

hier hoorde ik hem pas om kwart voor 9 :D ook heel de nacht doorgeslapen :D ohh echt heerlijk! (sorry tammie)

brusje, dank je :D
jij werkse.
vind het ook altijd rot als ik levi zo vroeg uit zn bedje moet halen. scheelt dat hij nog in de maxi cosi zit, voetenzak erin en hij ligt lekker warm. bij opa en oma gelijk zn bedje weer in en dan slaapt hij daar weer verder tot half 9/ 9 uur.
ben benieuwd hoe dat straks gaat als hij in die andere autostoel zit.

bloemmie
25 October 2010, 08:55
in de autostoel slapen ze ook goed hoor, tenminste die van mij haha kan lekker naar buiten kijken ipv tegen de achterbank, kan lekker met mama en papa kletsen whahah en slapen. Dacht in het begin ik ga der wel naast zitten, gingen naar de dierentuin, nou meneertje sliep heel de weg :S

Shiley
25 October 2010, 09:03
haha daar had je dan dus ook niet veel aan.

nluiten
25 October 2010, 09:40
Ja en de meeste stoelen kunnen toch ook in een slaapstand?
Als ik soms lees hoe jullie kids dat met dat slapen doen... Daar sta ik echt van te kijken. Na die rit in de file, toen ze net 10 minuten sliep kwamen we thuis. Ben gelijk naar binnen gegaan en heb haar op bed gelegd. Maar echt niet dat ze gaat slapen. Ze heeft een paar minuten gehad en weet het dan vol te houden tot een volgende slaap. Het is sowieso geen slaper. Niet in de auto, niet in de wagen, nooit echt gedaan. Soms wel echt jammer, je gaat niet lekker weg.

een paar goede nachten zo te zien. lekker hoor. Hier moest ik er wel even uit vanacht en ze was om 6uur weer wakker.. pff. vind dat wel vroeg hoor.

Mippie, gek is dat he dat onze kids dat allemaal nog niet doen. Soms vind ik het wel jammer, omdat ik het zo schattig vind om te zien hoe ze dingen doen en ontdekken. Stefanie gaat nog niet uit zichzelf staan. Ze is wel hard bezig om het te proberen, enkel ik de box. Verder niet kruipen, zelf gaan liggen, draaien, zitten, staan. Nouja alles dus. Zitten kan ze goed en rondjes draaien.

Brusje krabben? Is het echt zo koud geweest?? :?

bloemmie
25 October 2010, 10:13
dames even jullie hulp want ik heb hier iedere keer oorlog als Tim een schone luier aan moet. Heb m net gewoond staand!!!! een schone luier moeten aandoen terwijl die dus gepoept had! moeten m altijd met zijn tweeen vasthouden en dan is t nog een strijdt. Laat staan alleen. Hoe doen jullie dat? iets in de handen geven of zijn tut helpt hier dus niet meer, zittend ook niet.

Tammie78
25 October 2010, 10:26
nou dan lees ik ff mee bloemmie, want dat is hier ook elke keer oorlog! :roll: staand gaat nog niet zo goed, dus nog niet echt een optie en al helemaal niet als ie gepoept heeft! stja iets in zn handen geven werkt tot nu toe nog wel aardig vaak hoor. maar als we met zn 2-en zijn doen we het liever met zn 2-en idd. pff dat kind is sterk ook joh! en als ik dan boos wordt zo van blijf nou eens liggen, gaat ie me gewoon uitlachen! :shock: :-? :evil: rat!

ja autostoel kan in slaapstand. dan is die een beetje gekanteld. dan slaapt david er ook wel in soms hoor.

hihi david stringt wel maar zonder met zn voeten van de grond te komen :mrgreen:

nluiten
25 October 2010, 10:30
Bloemmie, ik kan je helaas geen tip geven. :(

Linda-1982
25 October 2010, 12:07
@Nluiten Nee ze is echt vrolijk en actief. Alleen na het eten merk je dan wel dat ze moe wordt. Maar dat is natuurlijk logisch. Alleen als ik met haar ga wandelen of een stuk moet rijden met haar in de auto valt ze meestal wel in slaap, maar zal ook wel komen omdat ze dan stil zit en niet actief kan zijn.

@Brusje Arme Yma, auw. Zielig altijd als je ze wakker moet maken het s’ochtens. Maar wel fijn dat ze zo lekker doorslaapt nu.

@Nluiten de nieuwe auto bevalt dus goed. Gelukkig. Hier voorlopig geen centjes voor een nieuwe auto.

Op zich heb ik geen hekel aan dit weer. Vind vorst beter dan regen. Vooral als het samen is met een lekker zonnetje. Alleen idd dat krabben van de ruiten, bah.

@Bloemmie Nee ze was aan het schatteren omdat ik natuurlijk geregeld onder de jas doorkeek hoe het met haar was. En dat zag ze natuurlijk als een spelletje J. Jammer dat Tim gister vervelenfw as. Gelukkig is hij nu weer vrolijk J. En wat luier aandoen betreft dat is hier ook een ramp. Dus idd tips zijn welkom want ook bij Abby helpt iets in de handen niet vaak meer.

Sorry als ik iemand vergeten ben want was effe een snelle reactie in mijn pauze. Moet nu weer aan de slag.

Liefs, Linda

bloemmie
25 October 2010, 12:18
hmmz iedereen dat probleem dus een beetje. Ook wel logisch aangezien de meeste in hetzelfde sprongetje zitten.
Nou ik zit er over te denken(maar dat moet ik vanaaf met Denni bespreken) om Tim als die thuis is elk half uur op t potje te zetten en geen luier aan te doen. Hij heeft er toch een hekel aan, je ziet wanneer die aan het poepen is(nu alleen t plassen nog :mrgreen:) en hij wil niet stil liggen om een schone luier aan te doen.
Of iig een luierbroekje, maar ja denk dat die te groot zijn maatje 3 is nog steeds te groot.
(hebben bijna een half jaar met maatje 1 gedaan:?)
geen idee hoe groot die is, maar zal eens kijken, heb er hier liggen(luiertaart van broekjes gehad.....)

Ik ga vanaaf weer met Tim experimenteren:mrgreen: wij eten(lees Tim en ik) pasta met tomatensaus met tonijn, lekker italiaans :-D en papa krijgt biefstuk haha dat lust ik dan weer niet, niks met bloed bah:oops:

angelangel
25 October 2010, 14:20
ik vind ook niks aan biefstuk, hier bloemkool , gehaktballetje en aardappeltjes vanaaf.
Fijn een nieuwe auto die goed bevalt, vrees dat we ook een andere auto moeten kopen, kunnen echt niet zonder en er lijkt meer schade te zijn dan eerst gedacht. grgrgr kan er ook nog wel bij. Gelukkig werk ik nu 6 uur /week meer dan normaal, maar ja straks misschien ook weer een tijd zonder werk.
Bram lag net een half uur op bed en gillen, echt zo'n pijngil. Uiteindelijk maar er weer uitgehaald, dikke tranen, heeft hij anders nooit. Zit nu nog met slaapzak rustig in de box te spelen. t is zo'n lieverd, maar heeft volgens mij echt wel weer last van de oren, als hij bij me ligt en dan met t hoofd een stuk hoger dan is t prima. Wil even de aandacht ook volgens mij.

Ja luier verschonen hier ook drama. Maar plasluiers gaan we staand verschonen en gaat goed, poep is een ander verhaal, moet hij echt even liggen. Hier geluk dat t vaak in de ochtend is en dan krijgt hij de fles als ik hem ga aankleden en verschonen. Dat werkt hier aardig goed, maar lang niet altijd. Een speeltje geven heeft geen nut. Ik pak zijn voetjes in 1 hand en dan de beentje knikken zeg maar en tegen zijn buik drukken, kan ik met mijn arm zijn lijfje nog wat tegenhouden. Zo hebben ze t me op het CB verteld te doen en gaat aardig goed. Dacht eerst dat ik daar de heupjes en zo te veel mee zou belasten maar is nu geen probleem meer zeggen ze dus iets hardhandiger aanpakken nu. Zo wil t meestal wel. Als we samen binnen zijn helpen we elkaar en is dennis druk met afleiden en kan ik snel verschonen.

Em
25 October 2010, 14:34
Hey dames,

Ik ook maar even weer een berichtje. Wel een ego-berichtje. Maar ik hoop dat jullie een tips hebben.. zie tekst :-)

Hier is het al een paar dagen echt een ramp met slapen.. en sowieso is ze erg onrustig/huilerig/ ziekig.

Nu al 2 nachten dat ze niet voor 3 uur slaapt. Ja ze gaat heel rustig slapen maar wordt dan om 12 uur helemaal overstuur wakker en blijft wakker. Wat je ook doet! Laten huilen/ spelen/ flesje geven/ rustig zitten/ bij ons in bed. Het helpt allemaal niets. Ze is echt klaarwakker. En overdag slaapt ze ook niet meer dan een uur (en daar hebben we dan al heel veel moeite voor moeten doen!) Vind het echt een ramp. En maak me een beetje zorgen over haar gezondheid.. hoe weinig slaap kunnen baby's hebben?

Denk dat het een combi is van dingen. Ze zal denk ik voor het eerst boventandjes krijgen (en bij de eerste tandjes was ze ook heeeel ziek en al 2 wkn van tevoren heel hangerig en ongezellig) en slecht slapen. Dus denk dat dat meespeelt.

En ik zit een beetje met het eten. Misschien hebben jullie tips. Julia krijgt namelijk nog vl meer melk dan jullie kindjes als ik het zo lees.
Dit is nu haar schema;
- 08.00 opstaan + boterhammetje eten
- 09.30 fles van 200 en slapen
- rond 11.30/12.00 uur: fruithap (zeker 2 stuks fruit vers)
- rond 14.00 uur fles van 150min. en slapen
- rond 16.00 uur koekje (eet ze maar heel weinig van)
- rond 18.00 uur: avondeten (200gr (met moeite) + appelmoesje + cracker
- 19.30 uur: fles 180 + slapen
tot een paar dagen geleden deden we nog een fles om 23.00 uur van 150 en dronk ze voor het slapen gaan maar iets van 90. Nu dus alles in 1 keer maar dat lijkt niet te werken (als dat in ieder geval is waar ze last van heeft).

Ze drinkt altijd alles bijna op dus lijkt me niet dat ze al zonder fles voor het slapen gaan kan, toch? Of heeft dat er niets mee te maken?

Ik zou het avondeten wel iets eerder willen doen maar dat lukt vaak niet door het programma dat wij normaliter hebben.

Hebben jullie tips?

PS ik lees over Scheveningen? Als iemand nog eens een dagje strand doet; wij wonen dicht bij Delft dus kom gezellig op de koffie ;-)

Is er trouwens al een meeting gepland of heb ik die weer gemist?

bloemmie
25 October 2010, 15:11
Angel tsja als dat hielp, de beentjes in kikkerstand, nope meneer vertikt t om zo te blijven liggen hoor draait dan nog steeds om en daardoor buigt zijn beentje heel raar. Dacht vanmorgen al dat ik t gebroken had:oops:

Em je zou het eens met(kom ik weer) een projector kunnen proberen? Tim heeft ook een tijd gehad dat die helemaal wakker was en echt niet wilde slapen. Hebben m toen rond 9 uur eruit gehaald en flink met m gespeeld zodat die moe was en in zijn oogjes wreef en overdag wakker houden.
Op zijn kamer de projector aangezet, heb die van fischer price daar zitten behalve liedjes ook bosgeluiden op, krekels, kikkers en vogels etc.
Toen samen op zijn kamer gezeten en de figuurtjes(dat waren sterren etc) aangewezen en zachtjes gepraat. Hij ging uiteindelijk met zijn hoofdje liggen en slapen. Maar hij had dit wel in een fase.

Wat eten betreft, een boterham en 1,5 uur later al ene fles is wel dicht op elkaar hoor. Wij kregen op t cb te horen dat er tussen elke maaltijd minimaal 2 uur moest zitten, omdat de maag anders teveel uitzet. Eten blijven ze toch wel hoor. Als Tim net zijn fles op heeft op een boterham en hij ziet mij en Denni wat eten komt die al schooien.

De cracker zou ik evt weglaten of anders minder warm eten geven.

En laat ze nog eventjes zitten voordat ze na de laatste fles meteen gaan slapen, want kan te zwaar op de maag vallen waardoor ze buikpijn kan krijgen.

Waar bemoei ik me mee he?:oops: zijn maar tips natuurlijk ;):mrgreen:

bloemmie
25 October 2010, 15:12
Tim slaapt nu trouwens al 2 maanden zonder projector ;)

bloemmie
25 October 2010, 15:13
op de 2e keer is of :mrgreen:

lilian
25 October 2010, 15:20
allereerst goedemiddag

em... kaylen krijgt ongeveer evenveel melk
ben ook weer aan het klieren met ons schema omdat hij savonds niet wil slapen..
overdag ook bijna niet.maar savonds helemaal drama.. (inslapen dan he)

dit schema heb ik nu.
8.00 wakker en fles 150 + 5 kv + 4 pap bambix 8 maand.. (mag misschien wel iets omhoog)
dan hou ik hem wakker tot 11 uur ookal is hij om 10 uur al moe
om kwart voor 11 fruithapje heel potje
slaapt ongeveer tot 13.00
dan rond 13.00 broodje met melk 120 ml + 4 kv
15.00 flesje 100 ml gewone melk, chocomelk of fristy (goed afwisselen) hij kan niet tegen diksap!
daarna slapen
17.00 warm eten hele pot met toetje meestal 1 danoontje
18.00 wijzelf eten eet kaylen of een broodje of met ons mee.. ligt eraan wat wij eten..
en krijgt dan echt niet heel veel..
dan om 19.00/19.30 papfles 200 ml en daarna naar bed..
als die niet gaat slapen krijgt hij om 21.00 nog een klein flesje 90 ml of 120 ml en daarna slaapt hij wel..

nadine nieuwe auto.. wat voor 1?
fijn dat die goed bevalt..

als arjan met kaylen met de auto weggaat.. slaapt hij meestal heel snel.
als ik erbij ben en zit voorin gaat die niet slapen..
als ik naast hem ga zitten slaapt hij ook zo.. rare!

weer goede nachten heerlijk..
en slecht nachten.. komop lieverds slapen!

ik doe hetzelfde als angel met luier verschonen.. met je arm kun je heel veel..
kaylen trapt nog wel eens zijn voet los bijna midden in de luier... mmmmmmmmm..

net naar babypark geweest..
boodschappenmand voor de buggy gekocht en een voetenzak..
voetenzak voor de zapp kost 90 euro.. hallo niet normaal ofzo..
dan maar eentje die er officieel niet in hoord voor 15 euro.. vind dat verschil een beetje heel groot..

verder kaylen gisteren echt een dramzak en vandaag super lief..
merk alleen aan het slapen dat er iets "mis" is maar verder niet echt een idee van een sprongetje..

lilian
25 October 2010, 15:23
bloemmie bedankt voor de tip..
ik geef kaylen savonds de fles..
onderweg van onze kamer naar zijn kamer boert hij en dan leg ik hem weg..
kan idd zijn dat het hem te zwaar valt..
heb de fles ook al verminderd hij kreeg 250 ml..
maar drinkt nu de ochtendfles ook beter..

lilian
25 October 2010, 15:25
ik heb dezelfde projector denk ik..
met zo'n grote blauwe drukknop op de voorkant en bovenop zit het lichtje..??????

deed gisteravond het lichtje een en toen mopperde die wat duurde wel 3 kwartier ofzo maar was niet krijssen zoals de avond daarvoor..
misschien wil die savonds lichtje met slapen..

lilian
25 October 2010, 15:27
bloemmie even over het schema van em..

julia krijgt alleen een boterhammetje na een volle nacht slaap.. dan moet er toch wel iets van een flesje achteraan..
anders vult het toch niet zo goed.. ??????

Em
25 October 2010, 15:40
bedankt. Ok Kaylen dus ook zoveel melk en niet makkelijk slapen. Misschien krijgen ze gewoon teveel?

Bloemmie denkt dat Julia wel een flesje nodig heeft na haar boterhammetje.. ze kan namelijk makkelijk 2 boterhammen eten maar geef er altijd maar 1 + fles. Anders drinkt ze haar melk niet en weet ik zeker dat ze te weinig melk binnen krijgt. Misschien wel een goed idee Bloemmie om haar nog even op te houden na de laatste fles. Ik geef hem nu altijd op haar kamer en dan valt ze al half in slaap en kan ik haar heel wat gemakkelijker wegleggen (makkelijk voor mama ;-) maar misschien maar even wat langer rechtop zitten ja. Is het proberen waard natuurlijk.

Hmm vind het erg lastig nu. Als ze te weinig krijgt slaapt ze dus gewoon echt niet.. en als ze teveel krijgt ook niet maar dan omdat ze buikpijn heeft. Ze geeft ook helemaal niet aan als ze genoeg melk heeft. Tankt maar door ;-) Alleen avondeten is wel duidelijk als ze niet meer hoeft.
Het ging zo goed en dan opeens weer drama 's nachts n overdag.

Sorry voor de ego berichtjes maar ben een beetje vermoeid. Ook mega druk op het werk.. continue vergaderingen en daar zit je dan met mega wallen, onrustige huid, bonkend hoofd, behoorlijk concentratiegebrek etc etc. Balen.

bloemmie
25 October 2010, 15:41
lees ik dat dan verkeerd?

En ik zit een beetje met het eten. Misschien hebben jullie tips. Julia krijgt namelijk nog vl meer melk dan jullie kindjes als ik het zo lees.
Dit is nu haar schema;
- 08.00 opstaan + boterhammetje eten
- 09.30 fles van 200 en slapen

zal mijn schema eens hier neer zetten van een doorde weekse dag als mama en papa niet vrij zijn, miss krijgt Tim wel te weinig :mrgreen:
Als Denni of ik thuis ben dan wordt de fles iets verschoven, maar nooit later dan 9 uur, de boterham schuift dan ook standaard een half uur op.

07.15: fles 180ml+6 scheppen kv(maar deze wordt 155ml water +pap)
11.00: boterham met beleg, halve krentenbol en bekertje diksap of thee(die die nooit helemaal opdrinkt) daarna is hij meestal moe en gaat die naar bed
soms 1,5 boterham. vraag altijd aan m als die hyper wordt krijgt die nog een halve anders blijft het bij 1
13.00: fruit+ diksap of thee
16.00: flesje 180ml+ 6 scheppen kv
18.30 avondeten wat de pot schaft.(zo een kleurrijk bekertje van Ikea 3/4 vol) half babytoetje
19.00-1930: naar bed

Tussen 1 en 4 krijgt die soms een lange vinger of half krentenbolletje
Bij oma en opa weet ik het niet want die geven echt alles aan m :roll:

bloemmie
25 October 2010, 15:46
ze komt er ruim boven zie ik zo, ja alles wordt tegelijk gepost haha.

Lilian jaaaaaa zo een gele http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmmvJOCotSjNghYg4el_OmAV9-AAiUuYyHwlfzHnJMnzyFdK8&t=1&usg=__xMwQRO9sp2jqfBBvHtGYhPYC6II=

Em
25 October 2010, 15:46
nee hoor Bloemmie klopt. Ik had jouw berichtje ook verkeerd gelezen. Na het boterhammetje een fles voor het slapen gaan.

Volgens mij is het schema van Tim wel wat het zou moeten zijn qua hoeveelheid melk enzo. Dus hij krijgt vast niet te weinig. Denk dat Julia gewoon te veel krijgt en daar last van heeft.

bloemmie
25 October 2010, 15:48
Toen wij Tim neerlegde nadat hij de fles had gekregen spuugde hij altijd. Kon je aan de lichte gele vlekken in zijn bedje zien ;) elke dag nieuwe hydrofiele luier onder t hoofd leggen.
En dat heeft hij nog. Als hij zijn flesje op heeft en meteen op zijn buik gaat spelen spuugd die weer een hele golf eruit, dus wij spelen dan staand met m of in de box zittend(hij dan he :mrgreen: )

nluiten
25 October 2010, 15:56
He dames. Vandaag hebben we de echo gehad. Hebben niet echt heel erg goed nieuws meegekregen..
Moest overigens inwendig (heb een achterover gekantelde baarmoeder). Anyway, ze zag eigenlijk direct dat de kleine vocht achter het hoofdje heeft zitten. :(
Dat kan verschillende dingen betekenen. Gelijk denken aan het down syndroom natuurlijk. Daarnaast kan het ook met het hartje te maken hebben of de nieren. Of andere dingen. Het kan ook NIKS betekenen. Feit is wel dat het niet gebruikelijk is en dat we even goed moeten nadenken over wat we willen.
Sowieso zit er wel een combinatietest in. Waar we eerst zo volmondig nee zeiden, hebben we nu het gevoel toch meer te willen weten. Eigenlijk wil ik nog niet verder denken. Vlokkentest of punctie laat ik nog even voor wat het is. Woensdag belt de verloskundige mij, ze zegt je zal vast vragen hebben waar je nu niet op kan komen. Ik bel je woensdag en dan nemen we die door.
Ik denk dat het wel goed zit, maar toch ergens knaagt er iets he. Net als bij Stefanie toen met dat hartje. Ik had er geen stress door maar toch ergens..

Ben 1 dagje terug gezet. Morgen dus 10 weken. En we vertellen het a.s. zondag gewoon aan iedereen op de verjaardag van Thomas. Moeten er vanuit gaan dat het kindje gezond zal zijn. Als er gekke dingen uit de test komen, dan kijken we wel weer verder.
Ga nu op de bank met de tv aan en chocolaatje erbij. Toch even laten bezinken. We weten nog niets (maar goed weten wel dat er verhoogde kans is op.. hmm..)
gewoon ff klote

lilian
25 October 2010, 16:02
bloemmie nee ik heb een andere.. die is er in het roze maar ook in het blauw..

http://www.trendykado.nl/product/202/28173/Teddy-Projector-Roze.html

ben de voedingen van kaylen ook aan het verschuiven en verlagen...
moet toch een keer naar 2 flessen toe..

ga hem ophalen en hem eten geven..

knuffels!

lilian
25 October 2010, 16:06
sorry nadine berichtje gemist..

dat is idd niet zo leuk nieuws..
zal je leven zeker niet makkelijker op worden mocht het het svd hebben..
pfff meis.. dikke knuff van hier..
maar ookal heeft het het svd dan nog is het van harte welkom neem ik aan..
die kindjes vragen veel aandacht maar zijn zo lief!
en het kindje vraagt er ook niet om..
maar jullie ook niet..
snap je dubbele gevoel..

hopelijk is het allemaal gezond..
en denk vooral goed na over vragen en vraag ze woensdag aan de vk..

bloemmie
25 October 2010, 16:23
ow meis wat een nieuws, dikke knuffel.
Snap dat je het even moet laten bezinken, is logisch dat je er niet aan wil denken. Je wilt horen, ja hoor mevrouw alles is goed met de baby. Maar wie weet zoals je zegt is het idd vals alarm en heb je je druk gemaakt om niks.
Even goed laten bezinken en kijken wat er uit de volgende echo/test komt. Voor piekeren heb je tijd genoeg.

En schrijf je eventuele vragen op voor de vk, als ze belt vergeet je toch wat je wilde vragen.

nogmaals hele dikke digitale knuffel!

Shiley
25 October 2010, 16:45
he nluiten, dat is idd geen leuk nieuws zeg.
Is zo jammer dat je dan niet meteen duidelijkheid kan krijgen he, die je wel zo graag zou willen hebben.
Maar er word nu een combi test gedaan, en aan de hand daarvan mogen jullie beslissen of je verder onderzoek wilt hebben of niet.?
pff snap dat je dit ff goed moet laten bezinken.
schrijf idd de vragen die in je opkomen op voor als de vk belt. kun je ze niet vergeten ook.

denk ook dat het goed is dat jullie het gewoon vertellen op thomas zn verjaardag. mocht het mis zijn, dan zijn ze op de hoogte en kunnen ze jullie misschien beter steunen.
Meid ik hoop echt dat er uit die combi test een goede en positieve uitslag komt en dat er met de volgende echo geen vocht (of een stuk minder vocht) te zien is.

wij hebben vanmiddag de autostoel in de auto gezet. hij begon steeds te mopperen als hij in de maxi cosi moest en dat vond ik toch ook wel zielig. hij zit er prima in en vond het erg leuk.

brusje
25 October 2010, 17:20
zow weer veel gelezen..

nluiten, he jeetje das niet waar je op zit te wachten..! dit geeft vast een rotgevoel..bah je kunt niks anders dan je afvragen of piekeren..
met de combi test kan wel een beetje meer duidelijkheid komen evt..maar geeft ook geen zekerheid he..
toch raar dat ze bij zo`n klein mensje dan al iets denken te zien wat niet normaal is.
bah..ook dikke knuff van hier..

em..wat lastig zeg die fase..denk toch dat dat het is hoor yma heeft het even geleden ook gehad, idd klaarwakker dan ook.
hie dronk ze trouwens de fles ook nog goed hoor voor t slapen..maar heb gewoon s geprobeerd of t ook zonder ging..en dat ging meteen prima.
zelfs nu ze in de fase zit van wil niet eten (warm/brood) gaat ze toch prima slapen zonder fles.
ik deed zo weinig mogelijk prikkels..dus evt wel uit bedje halen maar dan op haar kamer in t donker troosten en terug leggen en tja soms wel 5 keer opnieuw...

Nou ik ga zo de kids badderen en naar bed doen, rene is meteen door naar cursus want die was anders te laat..

bloemmie
25 October 2010, 18:34
Brusje ben je ook ooit wel eens niet alleen op een avond?? lijkt me ook maar alleen als de kids op bed liggen.
Heb je trouwen Dannnnnnn bij Ushi gezien?http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_lekkerding.gif

Me schoonmoeke had vandaag ook last dat Tim onhandelbaar was tijdens het verschonen pwef ligt niet aan ons haha.
Ik had het koud vandaag en kreeg t maar niet warm, komt Denni thuis dus ik het wordt maar niet warm in huis zeg. Kijkt die op de thermostaat, gaf die blijkbaar een storing aan dus zat heel de dag in de kou zonder verwarming geen wonder!Hadden zaterdag alle verwarmingsbuizen ontlucht en ik vroeg nog moeten we niet het water bijvullen, nee hoefde niet. Wat was de storing??? waterdruk te laag tadaaaaan mannenhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_depressive.gif

Had vandaag dus spagetti met tomaten-tonijnsaus gemaakt, Tim zat te smullen zeg! woei weer iets nieuws wat die lusthttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_woot.gif
Ow en zijn ik lust geen appel fase is voorbij, gisteren appeltaart gemaakt, maar dan met bijna geen suiker of kaneel en had Tim een stuk appel zo gegeven at die gewoon vrolijk ophttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_duh.gif dus ja naderhand was de appeltaart klaar stukje gegeven smullen johhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_licking.gif ik vind m flauw maar ja zo kan Tim ook lekker mee smullen makenhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_pasta.gif

Vanavond lekker mama avond, mijn crime night, csi en bones kijkenhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_crazy.gif
morgen ncis en dan vrijdag pas weer the voice, kan ik weer over Roel van Velzen dromen, droom ik heel de week al over http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_duh.gif

bloemmie
25 October 2010, 18:36
lol die ene smily hoort dus achter de spagetti :mrgreen:

angelangel
25 October 2010, 18:55
Nluiten, ik schrik ervan zeg, hopelijk is het loos alarm en hebben ze t niet goed gezien of zo. Jemig, sterkte samen. Denk dat ik t ook wel zou vertellen, mocht er iets heftigs gebeuren dan kunnen ze je ook steunen.

Tammie: wanneer had jij nou je echo?

Hier is Bram zo lief, vanmorgen dus bij de ha geweest met hem, nog steeds dubbele oorontsteking, grgrgr. Maar goed geen koorts dus moesten het maar weer even aankijken en neusspray blijven gebruiken. Als we denken dat hij pijn heeft zetpil geven. Mocht het erger worden dan weer terug. Hier wordt je toch simpel van al een maand oorontsteking. Gelukkig zijn de longetjes nog schoon.

ga Bram lekker flessie pap doen en inbed stoppen is zo moe. Kan ook niet anders maar amper een uur geslapen vandaag.

nluiten
25 October 2010, 19:04
He ladies, thanks voor de lieve berichtjes. We weten dat een combi test helemaal niet zo veel hoeft te zeggen. Toch kan het ons ergens gerust stellen of wellicht ergens op voorbereiden. Voor het gevoel. En inderdaad voor hetzelfde geld is er niets aan de hand.

Arme Bram, heb het wel met hem te doen hoor. Gelukkig heeft ie geen koorts en is gewoon lekker bezig zijn ding te doen.

brusje
25 October 2010, 19:18
bloemmie..ben idd vaak alleen thuis, rene heeft 2 avonden theorie en 1 darten en als ie dan laat is van t werk komt ie helemaal niet thuis, en is ie optijd gaat ie eten douchen en weg..dus doe eigenlijkaltijd alles alleen
nou zit ik die avonden dus hele tijd achter de pc dus vermaak me wel..;)

nluiten..jah t kan idd zijn dat ze later niks te vinden is en er niks is..ik haat onzekerheid..
ik weet niet of ik t zou vertellen..meer omdat ik niet zou kunnen doen of alles koek en ei is als ik weet dat t mischien niet zo is..
maja andere kant, over 10 weken weet je mischien nog niet goed of en wat er precies is en j meot t toch eens vetellen he..anders zien ze t wel..

Tammie78
25 October 2010, 19:57
jeetje Nadine das best schrikken zeg! :( pfff hoop natuurlijk heel erg dat het niks ernstigs is. ja ik snap wel dat jullie het nu toch gaan vertellen hoor. zou ik ook doen.

angel ik heb de echo op 10 november. moet nog ff wachten dus ;)

oei em das wel heel erg balen zeg van 12 tot 3 niet willen slapen :( poeh dan ben ik geloof ik blij dat david 2 keer komt maar wel meteen weer slaapt zeg.
en tsja als ze het sinds kort doet zou het dan wel echt het eten zijn? ik vind dat ook lastig hoor. misschien geef ik david wel te weinig? maar hij heeft een normaal schema in mijn ogen.

bij opstaan bv (ongeveer 8 uur tegenwoordig, maar is dan om 6 uur ook al geweest hoor)
tussen 9 en 10 fruithap (vol aventpotje van 180 cc ongeveer) en water
daarna slapen (daarvoor en daarna vaak beetje bv)
tussen half 12 en 1 uur 1 boterham en bv
tussen half 3 en half 4 iets van een cracker en water
daarna slapen (eerst weer bv en ook daarna bied ik aan)
18.00 groentehap. ongeveer 180 gram (zo'n aventpotje waar 180 cc in kan en die is dan zo goed als helemaal vol + yoghurt (ongeveer half avent potje)
tussen 7 en 8 naar bed. ook weer eerst bv
ongeveer om 23.00 ook nog bv
en tsja dan komt ie dus 's nachts ook nog 2 keer de laatste tijd.
maar heb toch niet het idee dat het zo weinig is wat ie krijgt. hij zeurt overdag ook helemaal niet dat ie honger heeft ofzo.

pffff blijft zo lastig he met dat slapen!

Elisa20
25 October 2010, 20:22
Je hebt precies hetzelfde schema als dat ik heb tammie en dat moet volgens mij echt wel genoeg zijn. Kan me ook niet voorstellen dat David s'nachts nog honger heeft. Is het niet dat hij eraan gewend is? Amy word ook nog regelmatig s'nachts wakker, maar probeer haar nu wel te laten huilen, want ik moest er ook steeds s'nachts uit.

Nluiten, jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Hopelijk valt het allemaal mee. Sterkte.

brusje
25 October 2010, 20:24
dat is ook echt neti te weinig hoor tammie..

een kindje van 10 mnd kan ongeveer met 3 maaltijden en 2 tussendoortjes de dag door komen..dus zo oneveer zoal je zelf doet. (is wat ze hier zeggen op CB)
ontbijt ( pap van flesvoeding)
tussendoortje+drinken
lunch(broodje+flesvoeding)
tussenoortje+drinken
avondeten met toetje

hahah bloemmie neti meer naar je man luisteren als t om de ketel gaat! ;)

en brammie..balen van die oortjes..dat wordt vast ingrijpen alsie oud genoeg is als hij ermee blijft tobben..(had kyan hier veel met zn keel soms wel 3 kuren in 4 maanden, sinds OK geen last meer! en zijn zn oren ook rustig..)

Tammie78
25 October 2010, 20:33
ow tnx meiden dat jullie er ff naar gekeken hebben. dus ik kan dit wel zo aanhouden?
nee kan ook haast geen honger zijn hoor elisa. eerder mamahonger denk ik :mrgreen:

Shiley
25 October 2010, 21:15
ahh bram nogsteeds oorontsteking. echt zielig hoor. snap niet dat ze dat zomaar laten, een maand lang! laat een kno arts ff kijken denk ik dan.

hier dit schema

8.30 - 9.00 uur wakker en dan een fles 220 water +9 schepjes pap
10.00- 10.30 uur half potje fruit
na het fruit naar bed. licht dan nog een half uur te spelen in bed en dan slaapt hij tot 12.00 - 12.30 uur
12.30 - 13.00 uur een boterham en wat sap (flesje melk wil hij al lang niet meer)
soms een koekje s middags, maar niet altijd
rond 15.00 uur naar bed
17.00 uur groente 180 - 200 gram en een danoontje (straks ga ik over op yoghurt met wat diksap, ongeveer 100 ml)
19.00 uur bad
19.30 uur papfles 200 water + 8 schepjes pap
rond 20.00 uur naar bed

Tammie78
25 October 2010, 21:19
owja das ook zowat hetzelfde schema mippie. aleen krijgt david ipv sap water. tijden komen aardig overeen. en david krijgt dat geen pap, maar alleen bv. david lust ook graag pure yoghurt, maar doe er soms een scheutje diksap door. vindt ie ook errug lekker :)

Shiley
25 October 2010, 21:23
levi die wil vanaf het begin al geen water. aantal keer geprobeerd maar hij moest het echt niet. dus vandaar de diksap. doe er ook steeds iets minder sap in zodat het steeds wat minder zoet is. pas was zn beker leeg maar hij had nog dorst en toen alleen water erin met nog een restje diksap van wat er daarvoor in de beker had gezeten (was dus al verdunt) en toen dronk hij nog een aantal slokken. dus hij kan t best, minder zoet drinken. yoghurt krijgt hij ook wat diksap in. ben zelf ook niet van de pure yoghurt, zelfs in de vanille yoghurt doe ik nog wat suiker, dus krijgt hij er wat diksap in. wil straks in t weekend 2 danoontjes doen en door de weeks ongeveer 100 ml yoghurt. en dan kan die papfles wat minder (denk ik) en kunnen we die afbouwen.
maar denk dat hij die nog wel nodig heeft. hij was de vorige keer in 1.5 maand 'maar' 200 gram gegroeid. en 2 cm. is niet veel, toch?
ben bang dat als ik die pap fles weghaal hij helemaal slecht groeit.

Elisa20
25 October 2010, 21:49
haha ja idd mamahonger :D. Ik geef amy ook altijd gewoon pure yoghurt en ook water.
Mippie ze groeien nu ook niet zo hard meer dus dat zit vast wel goed.
Dit is nu mijn schema.
07:00 fles 210cc
10:00 fruit met water of sap
12:00 brood met water of sap
15:00 rijstwafel met water
17:00 warm eten en yoghurt
19:00 fles 180cc

Elisa20
25 October 2010, 21:49
Ze slaapt s'ochtends 1 uur en s'middags 1 uur.

Shiley
25 October 2010, 21:57
lijkt erg op t schema wat levi heeft. levi slaapt meestal s morgens 1.5 uur en s middags een uur tot 1.5 uur.
soms denk ik er over om hem 1x op bed te leggen, omdat hij zo lang aan het spoken is in bed. maar hij slaapt dan toch nog 1.5 uur.
en s middags rond 3 uur word hij 'vervelend' en dan gaat hij weer naar bed.

bloemmie
26 October 2010, 06:53
goede smorgens dames.

Hier weer lekker kunnen doorslapen, helpt echt super de tut vastmaken aan de slaapzak!
Hijs alleen enorm aanhankelijk zeg pfff. Ik ging douchen en Denni hield m zolang bij. Ik was klaar dus Denni ging werken, Tim huilen joh! pffff pak ik m vast is t goed zet ik m neer weer brullen en steeds naar mama willen. Wordt wat als oma zo komt:-?
Hijs wel weer overdag aant hoesten en grijpt weer naar zijn oren. Had gister weer 38,3 :roll:

Angel balen dat Bram nog steeds oorontsteking heeft! Maar ken iemand waarvan het kind bijna tot 1 jaar constant oorontsteking had. T buisje van neus naar oor was toen gewoon nog steeds heel smal en bij t kleinste beetje dus verstopt en oorontsteking.

reageer straks even op de rest Tim brult alles bij elkaar an sloopt de halve box:?

angelangel
26 October 2010, 07:50
O jee Tim lijkt ook weer oorontsteking te hebben dan. Bram begint ook weer meer te hoesten maar 3f7,1 vanmorgen dus ok. Is nu heel boos dat hij niet bij de laptop mag. Hij is erg vrolijk
fvanmorgen en kwijlt weer niet normaal, maar trekt de slabben af die ik voordoe, zijn met klitteband. $\€ ,
F }\ff\ff
\ dn
\ n
np;
Dat was dus Bram die aant rammen wasw, hahaha. Arme pc. Dus moet maar strikslabjes kopen denk ik heb er ook nog wel een paar liggen ergens volgens mij.
Vanmorgen 7.45 meneertje wakker, vanacht om 2 uur was hij er ook even maar sliep snel, was zonder speentje naar bed gegaan en werd dus wakker door droom of zo en miste hem., Heerlijk, wat heb ik hier naar verlangt zeg. Sorry voor degene die nog steeds K nachten hebben maar begin nu weer een beetje bij te tanken en dat was hard nodig.

Iemand nog tips voor kriebelhoest, wordt er zo moe van, en verstoord nu mijn nachtrust. grgrgr

Hier volgende schema:
07.00-08.00 bordje pap 150 of fles 180 met pap
10.00 fruit, 200gm, soepstengel of rijstwafeltje en diksap, halve kleine aventbeker
11.30-12.30 warm eten 200gm en toetje150gm vaak of 2 broodjes met fles melk 150 in aventtuit
15.00-16.00 ruim halve tuit diksap met koekje of als er nog fruit over is fruit
17.00-18.00 warm eten of broodje net wat hij in de middag niet heeft gehad
19.00 in bad, als hij goed wakker is nog even spelen en fles pap 180cc, maar soms is hij zo moe dat hij meteen bed ingaat zonder fles. Soms gaat dit goed maar als hij zich toch meld om 22hr dan krijgt hij alsnog fles pap. Ligt er ook een beetje aan hoeveel hij die dag gegeten heeft hoe groot de fles pap is.

slapen wisseld erg veel gister maar 1 uur tussen de middag en toen om 20hr bed in tot 7.45
wil ook wel eens na fruit in de ochtend tot broodje slapen en dan in de middag nog een uurtje, vaak rond 5uur of zo.

angelangel
26 October 2010, 07:52
o ja denk dat Bram het van geen vreemde heeft, weet niet of ik ook veel oorontsteking had maar wel errug veel keelontsteking en toen ik 16 was zijn de amandelen dan eindelijk weggehaald en nog maar 1x keelontsteking gehad maar lang niet zo ernstig kon er gewoon om doorwerken. Dus ja dat stukje wat jij zegt kan wel zo zijn Bloemmie. Op latere leeftijd hebben ze ook nog een keer een poliep in mijn neus weggehaald omdat ik verkouden bleef

Em
26 October 2010, 08:06
hey dames,

heel snel... iemand wil een flesje + slapen.

Vanacht heeft ze van 19.00-8 uur vanmorgen geslapen zonder wakker te worden! Waarschijnlijk was ze helemaal op. Gelijk ook weer vrolijker ook al is ze zo verkouden (snotneus.. hele neus was vanmorgen dicht door vastgeplakt snot (ja smakelijk :mrgreen:)) en hoest ze veel. Mama en papa zijn gelijk ook veeeel vrolijker. Heerlijk.

Nluiten, lastig he die onzekerheid. Hier hebben we dat ook gehad met haar schildklier en hartje.. je vertrouwt er op dat het goed zit maar toch blijft er iets knagen.. Vervelend.

Tammie78
26 October 2010, 09:50
elisa jij hebt idd ook zowat hetzelfde schema als wat ik voor david heb. alleen krijgt david zn warme eten om 6 uur. ja en als ik werk zijn we pas om 18.45 thuis, dus krijgt die het dan.
mippie david vindt gewone pure yoghurt veel lekkerder dan vanille. die vind ie vies :-? maf kind. en tsja met diksap erdoor vind ie ook wel lekker, maar hij lust dus ook zonder, dus doe ik niet zo vaak diksap. en ja water drinkt ie ook, dus dan liever niet teveel zoet. ben dur wel blij om. ikzelf lust echt geen water.

ow em wat heerlijk zeg dat julia goed geslapen heeft! hier had die om 11 uur bij mij gedronken. kwam die 2 uur later alweer. flesje van 10 cc ging dur zo in :shock: en wilde eigenlijk nog meer :roll: dus ja dan had die het denk toch echt wel nodig hoor. en ja weet je ik weet natuurlijk niet of hij nog voldoende uit mijn borsten haalt he. maargoed na dat flesje kwam die pas na 6 uur. (6.10 ofzo) toen ik weer gegeven. toen was het 8 uur, maar ik had nog geen zin om eruit te gaan :oops: dus gelaten. toen sliep die door tot half 10 :D

brusje
26 October 2010, 10:01
zo das lang tammie..hier begint de dag altijd vroeg..moet ook ivm school nu maar heb ik altijd gedaan vanaf kwart voor 7 7 uur rek ik t ook niet meer..dan is t tijd voor ontbijten en de dag beginnen.
hier de grote boodschappen gedaan, speelkleedje gekocht bij lidl..zit ze wat warmer..en leert ze mischien beter tijgeren/knietjes onder zetten als ze niet zo weg glijd. (wanneer ze eens bedenkt iets te gaan doen..;))
mn draadjesvlees staat alweer aan, vanavond met spruitjes.
moet nog in de stad dingen halen maar heb weinig tijd eigenlijk straks ook weer zwemles en vanavond 10-min gesprek op school.

Elisa20
26 October 2010, 10:02
wow tot half 10! Wat goed van David.

angelangel
26 October 2010, 10:38
David is een langslapertje zeg. Ging dus best aardig vanacht. MMMMM spruitjes heb ik ook wel zin in. Drukke dag dus weer vandaag Brusje.

Jemig plas me rot, heb niet zoveel gedronken vandaag maar al 5 keer wezen plassen en vanacht ook al. Voel me een beetje koortsig, rode wangen. Msar moet even door. ben met de boekhouding bezig, bleh, maar nu slaapt Bram dus ff gebruik van maken dat ik rustig kan werken. . Hup schop onder mijn reet en weer aan t werk

lilian
26 October 2010, 11:29
alles gelezen maar kaylen wakker..

zijn idd bijna allemaal dezelfde schema's..

angel zwanger???????????

bram en tim alweer met de oortjes..
zielige mannetjes..

verder weinig onthouden sorry..

nadine alvast heel veel suc6 met het telefoongesprek van morgen.. (zie dat je online bent nu ;) )

nluiten
26 October 2010, 11:29
Haha angel jij schopt jezelf wat he? Vervelend die kriebelhoest. Ik heb het ook :(. Heeeel vervelend. Vanmorgen stikte ik er zowat in.

Stefanie mag van mij gewoon sap hoor. Water is zo saai. Heb net rozijntjes gehaald. Zat ze laatst ook zo van te smikkelen :D.

Lekker draadjesvlees. Ik heb gisteren zuurkoolstamppot gemaakt. Iew, zuurkool is echt niet mijn ding. Ben blij dat we dat weer even gehad hebben!

Brusje, is wel handig denk ik een kleed. Ik heb er toen een bij de ikea gehaald. Die vloer kan soms zo koud aanvoelen. en inderdaad het glijen is iets minder.
Wie weet joh ;)

We willen het wel vertellen omdat we er toch vanuit gaan dat er niets is. Daarnaast zal het verschillende mensen op gaan vallen dan ik niet drink (dat doe ik normaal namelijk altijd) en je kan het zien aan mijn buik. Heb geen dikke buik maar wel al een klein bultje. Een onbekende zal het niet zien, maar familie ed kennen me alleen met een platte buik.
En je hebt gelijk hoor. Mijn enthousiasme is nu al minder.

nluiten
26 October 2010, 12:20
Zohe, ineens slaat ie in.. :(
Ben eventjes heel erg verdrietig nu. Veel te stil hier, zit de hele tijd met die kleine in me hoofd. Moet er niet aan denken om over een paar weken te beslissen over hoe of wat. Het is toch iets waar we rekening mee moeten houden. Heb dat gevoel nu heel sterk.
Thomas net gebeld, neemt niet op.
pff..... ff klote hoor

Elisa20
26 October 2010, 12:48
Nluiten, het is ook niet niets. Kan je geen vriendin bellen aan wie je het kwijt kan?

brusje
26 October 2010, 13:34
ahww..nluiten..pfff..sjit...kan me je reactie zo voorstellen...:cry:

nluiten
26 October 2010, 14:09
Niemand weet verder dat we zwanger zijn. Mijn schoonzusje weet het en schoonmoeder. Maar die weten dit verhaal ook nog niet.
Begin nu ook te twijfelen of we het wel aan iedereen moeten vertellen. Liever de rest vd familie in ieder geval wel..
Iets wat ik niet moet doen maar toch doe is googlen.. op de echo was vocht achter het hoofdje. Duidelijk het hoofdje, niet de nek. Is dat weer iets anders?? Vraag maar voor morgen bewaren..

Shiley
26 October 2010, 15:10
knuff voor jou nluiten
snap je reactie heel goed hoor meid, het is ook niet niks dat je misschien iets moet gaan beslissen over een paar weken.
Is geen makkelijke keus.
Balen dat je thomas niet kunt bereiken.
als jij/ jullie het nog niet willen vertellen, dan is dat toch ook goed. het is aan jullie hoor.
wanner heb je een volgende echo/ onderzoek? zodat je misschien wat meer duidelijkheid kan krijgen?

bloemmie
26 October 2010, 15:16
ach moppie toch, hele dikke knuffel hoor en jij mag niet gaan googlen zegt mama Bloemmie!
Miss dat je het kunt vertellen aan de hechte familie? je ouders en evt broers of zussen?
En wat dat drinken betreft, zeg je toch dat je niet lekker bent en moe. Geef Stefanie maar de schuld dat ze vaak wakker is, mag vast wel van der ;)
Positief proberen te blijven denken meis, anders maak je jezelf alleen maar gek.

Angel nou Tim en Bram lijken wel uit hetzelfde ei te zijn gekorpen haha, heeft Bram ook altijd hele vieze oortjes? Tim heeft dat echt van papa gerft, echt proppen komen der uit jak.
Ik heb pas heel laat me amandelen eruit geknipt gekregen was 22 geloof ik, mocht ze niet mee hebben op sterk water, ze waren helemaal gekrompen of zo net een rozijn:?
Van t knippen had ik geen last, maar wel op de ok oorontsteking opgelopen waar ik last van had. Zo zie je maar hangt weer samen.

Wat kun je aan kriebelhoest doen, uhm ik heb altijd drophoestdrank van natterman? da duur spul:oops: maakt niet uit wat voor hoest ik heb, ik pak altijd die:mrgreen: dropsmaak jammie ben echt verslaafd aan dat spul :oops: en van die keelpastilles van de kruidvat eigen merk, ligt tussen t snoep:confused: rare plek maar goed. zijn van die smelt tabletten oeh en warme melk met honing, thee met honing vindt ik niet te pruimen.

Tammie oeh lekker lui ding is David! haha als Tim gaapt noem ik m al een lui ding hoor dus no offence ;) ik krijg het zelf ook niet meer voor elkaar om te kunnen uitslapen hoor,ook al krijg ik de kans. Ben dan echt rond de vaste tijden wakker dat Tim normaal wakker zou zijn.
7 uur vind ik dan weer net te vroeg haha, maar snap je wel hoor Brusje zal straks toch echt moeten. Ach ja ik denk maar zo als ik oud en bejaard ben kan ik nog zat slapen en in de me kistje later helemaal. Doe ik me middagdutje kruipt er zo heerlijk een wurmpie in me oor haha sorry ff melige bui:-D
Ik zal dan ook rond 7 uur op moeten vrees ik. Eerst Timmie wassen en spruitje 2 tegen die tijd, bammetje eten aankleden etc en dan naar creche/school brengen zelf naar het werk gaan, denk dat 7 uur wel nodig is ja.

oehhhhh over 3 weken komt sinterklaas aan:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: kan ik me schoentje weer zetten woei

angelangel
26 October 2010, 17:18
Nluiten, dikke knuf hoor, dat googlen maakt t niet makkelijker maar zou ik zelf ook doen hoor. Moet dan antwoorden hebben maar krijg vaak dan nog meer vragen.
Hopelijk krijg je morgen goede antwoorden. Klote dat manlief de telefoon niet op nam, is hij vast niet in de gelegenheid geweest.

Haha Tim uit t zelfde eitje gekropen. Bram heeft idd ook net als zijn papa altijd al veel oorsmeer gehad. Echt een loopoor heb ik nog niet gezien. en ja die anijstabletten voor de melk mag ik niet hebben, jaagt mijn bloeddruk omhoog, vond t altijd wel erg lekker, natterman, heb ik staan voor prikkelhoest, maar staat op niet gebruiken bij zwanger of kinderwens dus ook mar mee gestopt mocht ik wel zwanger zijn. Denk t niet door alle stress en niet fit zijn de afgelopen weken, maar ja als ik zie hoevaak ik al naar de plee ben geweest vandaag en weer verstoppin, ja dan zou je toch denken.....

Nou snel onder de douche met hem en dan kan hij eten, stamppotje aard-koolrabi-ei, ben benieuwd wat hij ervan vind. maar is net gekookt dus moet nog afkoelen. Wij eten pas 19,30 vandaag dus dan is bram al klaar met alles Laters maar weer.

o ja die schop onder mijn reet denk ik vaak en heb ik nodig anders blijf ik hier kleppen, ook zo verslavend, hihihi
Nou nog weekje of zo afwachten maar.
Vreet al megaveel drop en hoestpastilles maar helpt ook al niks, grgrgr.

Lindy
26 October 2010, 19:52
Whoehoe brusje goed zo, stuur die vent er maar uit.

Gijs drinkt af en toe uit een gewone beker, die ik laatst het linkje van zette. Het makkelijkst is dan eerst met iets dikkers zoals joghurt of anders in badje, dan geeft het niet als het smeert.

Wauw abby alweer 11 maanden geweest, is ze gewoon echt bijna een jaar pfff wat is het snel gegaan he

Oh arme kaylen wat zielig. Gijs was vandaag ook weer gecrasht bij opa en oma. Tsja hoort er wel bij al hou ik af en toe mn hart vast

Yma een snoekduik op de box, gaat lekker met onze ukjes ;)

Nluiten heerlijk zon snelle bak Beetje patserig mag best hoor :D

Oeh ik ga donderdag voor de 2e keer bij een huis kijken. Zijn er wel weg van. Vader van een vriend gaat mee, want die komt uit de bouw en heeft er wel verstand van. Ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem!!! Dan nog even een stuk van de prijs afhandelen en als alles lukt hebben we dan wel echt een droomhuis hoor

Bloemie als Gijs echt dwars is geef ik hem ook wel een bekertje diksap tijdens het verschonen, dan ligt ie wel stil. Of iets van plastic, billendoekjes ofzo Woh staand verschonen, wel knap :D

Woooooooooh biefstuk heerlijk juist, ik eet me dr gek ik, je weet maar nooit wanneer je weer zwanger bent haha.

Em gijs krijgt wel iets minder mel, maar wel meer vocht. Hij krijgt nog een keer diksap en nog een keer water. Wil Julia dat niet?

Hier vandaag POP-gesprek gehad en nu dilema. Mn leidingevende geeft aan te proberen een teamleider onder zicht te krijgen en rara wie ze daarvoor in gedachten heeft. Lijkt me niets eigenlijk. Heb ik ook wel beetje aangegeven, maar ging op gegeven moment toch twijfelen. Mag dan hele gave opleiding op Nijenrode voor gaan volgen. Maar van de andere kant is het helemaal niet de kant op qua carriere die ik in gedachten heb. Pfoeh lastig zeg gelukkig bestaat de functie nu nog niet, maar ze wilde graag dat ik erover ga nadenken alvast.

Tammie78
26 October 2010, 19:55
gossie nadine, zit hier echt een beetje met tranen in me ogen zowat :( ja ok benw el ff extra emo nu natuurlijk, maar leef zo met je mee. ik voel gewoon met je mee. haast alsof we zelf dat nieuws gekregen hebben ofzo. (hmmz beetje moeilijk uitleggen)

ow en wat dat drinken betreft, kan je niet gewoon steeds zeggen dat jij gaat rijden? dat doen wij nu gewoon mochten er vragen komen over waarom ik niet drink. maar zoals ik al zei, ik drink zowat niet, dus valt niet zo op ;)

hihi bloemmie ja 's morgens kan die uitslapen ja. ook geen wonder als je 's nachts al 2 keer geweest bent! :roll: maarja morgenochtend moet ie er echt om 8 uur uit hoor. ik moet om 8.50 bij de tandarts zijn :( 4 gaatjes vullen! ieuwww getsie.

ow hier ook eentje die de vieze oren van zn pa gerfd heeft. komen ook hele plakkaten uit joh! heb ik echt nooit. getver!

owja had vanavond potje groente gegeven. was niet helemaal vol. denk iets van 150 gram ofzo. naaah werd pissed joh toen het op was. dus ik dacht ach weet je wat, krijg je dur nog 1. ja hoor ook helemaal op :shock: :-? toen een flink toetje. had nog van die bananenkwarkjes van nestle. daar heb ik er 1 van in een aventpotje gedaan en verder nog flink wat yoghurt erbij. yummie vond ik ook wel lekker :mrgreen: maar die kreeg meneer niet op hihi. ik dacht ja ik zal je volproppen ook hoor! :mrgreen: wil wel ns weten waar die grens licht bij jou haha.

ja timmie en brammie lijken idd wel uit hetzelfde ei! alhoewel niet qua bouw geloof ik :mrgreen:

ow angel, probeer anders honing ;) bijv. lekker warme melk met honing of thee met honing.