PDA

View Full Version : stoppen in juni 2010 met de pil deel 4

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13

nienke
4 February 2011, 20:15
Tja ik weet het niet....
Ik wil als ik zondag nog niet ongesteld ben geworden een zwangerschapstest kopen.
Dan voel ik me waarschijnlijk weer wat rustiger of die nu positief of negatief is, dan weet ik weer waar ik aan toe ben.
We balen zo dat we niet mogen klussen tot dat ik ongesteld word....

nienke
4 February 2011, 20:35
Ik wil dus waarschijnlijk volgende week een test gaan kopen, welke adviseren jullie mij?

daantje
4 February 2011, 21:27
nienke: kruidvat, 2 voor 5 euro. Goedkoop en betrouwbaar! IK duim voor je meid!
Aphrodite: ik vroeg me al af of alles wel goed met je was! Meid, niet twijfelen. Jullie kleine pukkie groeit vast goed in je buik.

nienke
5 February 2011, 09:15
Ik weet het niet meer....Of mijn lichaam is mij gruwelijk voor de gek aan het houden :-( of ik ben zwanger....
- Heb gevoelige en grotere borsten/tepels.
- Ben 's avonds echt super moe.... viel bijna in slaap in de bank.... heb ik anders nooit.
- Heb regelmatig een raar gevoel in mijn buik, kan het niet omschrijven.
- Heb wat last van winderigheid....
- Moet vaker plassen terwijl ik niet meer drink....

Naja, even afwachten.... Als ik van het weekend niet ongesteld wordt, dan ga ik een test kopen.
Heb geen testen in huis, is eigenlijk wel goed, dan kan ik ook nog niet gaan testen!

Ik ga nu mijn kledingkast uitruimen, heb ik zin in!
Kijken welke kleren ik nooit meer aan doe en die gaan allemaal weg!

Hoe is het met jullie?

Allegra
5 February 2011, 09:56
Nienke pas op dat je je niet te veel gaat verheugen he, het kan natuurlijk ook zijn dat je al deze klachten krijgt omdat je hormonen weer door de war geschud zijn door de clomid! Misschien is het een voorteken van je ongi... Maar als je toch wilt gaan testen, zou ik ook die van kv kopen, die zijn niet zo duur en ze werken goed.

Aphrodite hee meis dat was lang geleden! Balen dat je zo moe en misselijk bent, ik had het ook 's avonds na het eten, is nog steeds niet helemaal weg (de rest wel nagenoeg)
Wat lief van je vriend dat hij je overal zo mee helpt, en lekker een nachtje weg, heerlijk! Moest wel lachen dat je je net een prinses voelt, toch iets minder prinsesselijk als je groen en geel ziet van de misselijkheid haha! :-D Nog een paar weekjes volhouden en dan is als het goed is het ergste voorbij!
De mail hebben we uiteindelijk niet verstuurd, mijn man heeft wel aan zijn baas aangegeven dat ik het gewoon echt niet leuk vond dat hij zo veel weg was, en dat snapte de baas ook wel. Het is ook wel een okeeje vent, maar natuurlijk wil hij toch zo veel mogelijk uit mijn man halen... Manlief moet maandagochtend om 9 uur in Noordwijk zijn (2,5 uur hier vandaan, aan de kust) en nu gaan we morgen samen vast daar heen, in een hotel, hopelijk een lekkere strandwandeling maken en daarna uit eten :-D
Ohh fijn om te horen dat er nog meer mensen de bv niet zien zitten, het lijkt me echt helemaal niks om de hele dag maar klaar te moeten zijn om de kleine te voeden.. Die kleine komt sowieso hartstikke goed terecht, je kan ook best een hele lieve en zorgzame moeder zijn met een flesje in je hand... Kan je bij jullie van die Difrax-flessen kopen? Die zijn een beetje golvend en in leuke kleurtjes en helpen tegen koliek enzo (prioriteiten niet in die volgorde) dus die wil ik gaan gebruiken. Het enige nadeel is denk ik dat ze door hun vorm niet in zo'n warmer passen.
De Mol is hier intussen al aan het 10e of 11e seizoen toe, en ik ben verslaaaaaaafd... elk jaar vind ik het weer jammer dat de Mol onthuld is en ik weer maandenlang moet wachten tot de nieuwe serie! Dit jaar zijn ze in El Salvador/Nicaragua en het is daar zooo mooi! Raar dat ze het bij jullie niet meer uitzenden, het is inderdaad oorspronkelijk Belgisch en hier is het echt een hit!

Zo, nou gisterenavond nog tot half 10 met de kinderwagen zitten klooien, en we hebben uitgevogeld hoe alles werkt. Hopelijk wordt het in de loop van de tijd wat meer routine want nu is het echt 3x kijken hoe je de bak er ook weer op zet, het frame opvouwt, waar de ritsjes zitten... pfff... maar alles is er, het werkt en ik ben echt blij met alles! Kan niet wachten tot ik er in augustus mee naar buiten kan met baby erin!

nienke
5 February 2011, 10:13
Nienke pas op dat je je niet te veel gaat verheugen he, het kan natuurlijk ook zijn dat je al deze klachten krijgt omdat je hormonen weer door de war geschud zijn door de clomid! Misschien is het een voorteken van je ongi... Maar als je toch wilt gaan testen, zou ik ook die van kv kopen, die zijn niet zo duur en ze werken goed.

Aphrodite hee meis dat was lang geleden! Balen dat je zo moe en misselijk bent, ik had het ook 's avonds na het eten, is nog steeds niet helemaal weg (de rest wel nagenoeg)
Wat lief van je vriend dat hij je overal zo mee helpt, en lekker een nachtje weg, heerlijk! Moest wel lachen dat je je net een prinses voelt, toch iets minder prinsesselijk als je groen en geel ziet van de misselijkheid haha! :-D Nog een paar weekjes volhouden en dan is als het goed is het ergste voorbij!
De mail hebben we uiteindelijk niet verstuurd, mijn man heeft wel aan zijn baas aangegeven dat ik het gewoon echt niet leuk vond dat hij zo veel weg was, en dat snapte de baas ook wel. Het is ook wel een okeeje vent, maar natuurlijk wil hij toch zo veel mogelijk uit mijn man halen... Manlief moet maandagochtend om 9 uur in Noordwijk zijn (2,5 uur hier vandaan, aan de kust) en nu gaan we morgen samen vast daar heen, in een hotel, hopelijk een lekkere strandwandeling maken en daarna uit eten :-D
Ohh fijn om te horen dat er nog meer mensen de bv niet zien zitten, het lijkt me echt helemaal niks om de hele dag maar klaar te moeten zijn om de kleine te voeden.. Die kleine komt sowieso hartstikke goed terecht, je kan ook best een hele lieve en zorgzame moeder zijn met een flesje in je hand... Kan je bij jullie van die Difrax-flessen kopen? Die zijn een beetje golvend en in leuke kleurtjes en helpen tegen koliek enzo (prioriteiten niet in die volgorde) dus die wil ik gaan gebruiken. Het enige nadeel is denk ik dat ze door hun vorm niet in zo'n warmer passen.
De Mol is hier intussen al aan het 10e of 11e seizoen toe, en ik ben verslaaaaaaafd... elk jaar vind ik het weer jammer dat de Mol onthuld is en ik weer maandenlang moet wachten tot de nieuwe serie! Dit jaar zijn ze in El Salvador/Nicaragua en het is daar zooo mooi! Raar dat ze het bij jullie niet meer uitzenden, het is inderdaad oorspronkelijk Belgisch en hier is het echt een hit!

Zo, nou gisterenavond nog tot half 10 met de kinderwagen zitten klooien, en we hebben uitgevogeld hoe alles werkt. Hopelijk wordt het in de loop van de tijd wat meer routine want nu is het echt 3x kijken hoe je de bak er ook weer op zet, het frame opvouwt, waar de ritsjes zitten... pfff... maar alles is er, het werkt en ik ben echt blij met alles! Kan niet wachten tot ik er in augustus mee naar buiten kan met baby erin!

Ja ik weet het, daar had ik het ook over met een vriendin en mijn mannetje, ik weet niet wat ik moet denken, het kan ook door de medicijnen komen.....

Natascha1984
5 February 2011, 10:25
@aphrodite, ja dat klopt het is niet anders, ze wil graag dat ik kom maar heb ook gezegd dat ik daar helaas niks over kan zeggen.
6 sept uitgerekend 16 september bruiloft en 21 sept ik zelf jarig dus het wordt voor mij ook echt spannend.
hahahaha...
dus voor jou geldt het zelfde.
Gelukkig wordt mijn misselijkheid beter ik eet ook over de hele dag kleine beetjes, las ook dat je moeite heb met warm eten nou bij mij net zo hoor, sla het liever over of ik eet wat ik lekker vond maar dan is het eigenlijk ook over. dus...
verder heb ik eingelijk niks te klagen om heel eerlijk te zijn, (.)(.) doen gelukkig ook niet zo heel zeer meer maar aanwezig zijn ze wel.

Chelke
5 February 2011, 10:29
Angel.. een jongen, wat leuk! Jammer dat de placenta voor de baarmoeder ligt
Mooie buik heb je ;)

Emi.. goed dat je naar een psychiater bent gegaan en dat je het advies op volgt. Lekker rusten meid, dat is voor jullie allebei beter

Prinsesje.. fijn dat je ei op tijd was ;) ik ga voor je duimen!

Stampertje.. balen meid! Maart klinkt nog zo ver weg he L

Bakkertje.. ook een zoon! Leuk!

Mirjam.. gefeliciteerd nog met je verjaardag!

Sab.. wat heb je toch een prachtige buik

Shasha.. GEFELICITEERD meid! Eindelijk is het jullie gelukt :D

Daisy.. fijn dat je geholpen gaat worden maar ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik hoop dat je snel kunt beginnen met een behandeling en dat alles dan meteen op gang komt. Ik duim voor je!

Aphrodite.. vervelend dat je zo moe bent, hopelijk krijg je snel weer wat energie

@ hier.. vanochtend een testje gedaan.. negatief :(
Heb er zo de balen van. Nog geen drupje bloed verloren, wat normaal wel al een aantal dagen voor mijn ongi het geval is. Dat ik maar weer snel ongi word dan.. op naar ronde 9

We hebben van de week een puppie gekocht.. zoo lief :D. Ze is 9 weken oud en haar naam is Kaly. 910

Natascha1984
5 February 2011, 10:29
@allegra, ik wil ook geen bv geven, je moet ook echt de persoon voor zijn en geduld hebben om dat te doen.
Ik ben daar de aangewezen persoon niet voor en geduldig ben ik al helemaal niet.
En ik vind het ook leuk als iemand anders een keer de fles kan overnemen.
Misschien heel ego maar zo denk ik er wel over...

emi
5 February 2011, 11:04
Mirjam, sterkte met je schimmelinfectie, heb je er veel last van (in de zin van jeuk oid)?

Bakkertje, fijn dat alles goed was bij de verloskundige, je hb is inderdaad erg netjes!

Daantje bedankt voor de tip van cranberry, ze staan op m’n boodschappenlijstje! Het is het proberen waard. Het gaat wel iets beter moet ik zeggen. De druk is nog iets maar geen krampen meer.

Aphrodite bedankt voor je lieve woorden. Ik ga inderdaad niet al die diensten werken!
Vervelend dat je zo moe bent, maar heel herkenbaar. Je lichaam moet HEEL hard werken om een kindje te ‘creλren’. Neem je rust!

Nienke ook ik adviseer de kruidvat 2 voor 5 euro. Goed en goedkoop. Ik denk dat die klachten heel goed kunnen duiden op een eerste ongesteldheid meid. Probeer niet te veel hoop te hebben op deze ronde, dan valt het straks weer zo tegen. Volgende ronde wordt hopelijk jullie ronde!

Chelke kan me goed voorstellen dat je baalt van de test.. Het is je ook niet gegund.. Nou wij gunnen het je als geen ander hoor! Hopelijk alsnog een positieve test en laat het anders maar snel komen.. pff..

Gister weer naar de psychiater geweest. Ik mag nog niet weer aan het werk, anders zou het te snel zijn en misschien de afgelopen week rust voor niets zijn. En we willen eerst maandag de uitslag afwachten van het bloed of ik een blaasontsteking heb. Donderdag ga ik waarschijnlijk weer aan het werk en dan voor 3 dagen ipv 4 in de week. Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de psych.

sab88
5 February 2011, 12:16
Haii meiden,

Weer terug van de echo ... helaas niet gelukt omdat kleintje te laag lag :( we hebben het wel zien gapen dus dat was de moeite al waard.
Het is geschat op 6,5 pond als het geboren wordt. We hebben we weer de bevestiging van een meisje gehad dus dat is fijn :D
22 februari kunnen we weer komen en hopelijk ligt onze meid er dan wel goed voor. Ik was vantevoren naar de toilet geweest en had een uur van te voren moeten drinken en niet meer mogen plassen. Dus hopelijk 22 feb beter en anders wachten we gewoon af tot aan de geboorte ;)

Liefs

daantje
5 February 2011, 14:47
Emi: goed zo! Ben benieuwd wat de uitslag is!
@sab: he wat balen! Fijn dat het nog steeds een meisje is :-) Fijn om dan toch nog een keer de bevestiging te krijgen he? Duimen voor 22 feb!

Balen hier. Dat auto zou klaar zijn, maar hij is nog niet klaar. Kunnen hem nu maandag aan het einde van de middag halen. Jammer, jammer, jammer. Zou vanavond met m'n mams naar de schouwburg gaan, is ze ziek :-( OOk al zo jammer. Ons hele gezin ligt plat! Ben de enige die nog rond hobbelt. Gelukkig zijn m'n broer z'n vrouw en de man van m'n zus niet ziek! Ga zo maar eens een grote pan soep maken en deze bij de deuren afgeven denk ik. Ga niet naar binnen, veel te bang dat ze me aansteken. Hoewel, als ik nu vatbaar zou zijn, was ik vast allang ziek geweest van alle zieke kindjes op school! Gister hebben we 2 klassen samengevoegd omdat a een leerkracht ziek was en we geen vervanging hadden en b. van 34 er maar 18 op school waren! Echt veel zieken!
Zo eens lekkere bloed sinaasappels halen. Klinkt niet zo lekker, maar ze zijn heerlijk! Lekker zuur. Oke, niet goed voor brandend maagzuur, maar ik kan er niet vanaf blijven. Mjammie!
Meiden fijne dag weer!

Allegra
5 February 2011, 16:53
Emi goed zo, het zou idd zonde zijn om al je goede werk van de afgelopen week weer ongedaan te maken! en 3 dagen in de week werken klinkt met die zware diensten van jou heel redelijk, als je niet zwanger bent, is het prima om al je energie in je werk te stoppen, maar momenteel kun je dat niet doen zoals voor je zwangerschap en ondertussen ook nog je kindje opkweken :-)

Chelke hopelijk is de afwezigheid van vroeg bloed een goed voorteken en heb je gewoon te vroeg getest... Zou het echt zo leuk vinden als het deze maand raak was!

Daantje jemig dat is inderdaad wel heel extreem... Ik moet zeggen dat ik om me heen niet zo veel zieken heb of erover hoor...

Natascha haha ja ik voel me ook wel een beetje ego hoor - aan de ene kant gaat het me echt om dat ik het niet fijn ga vinden om niet precies te weten hoe veel mijn baby drinkt, maar aan de andere kant lijkt het me ook heerlijk om die kleine af en toe lekker bij iemand op schoot te kunnen plempen zodat die hem/haar kan voeden. En zeker voor mijn man lijkt het me gewoon fijn om ook iets te kunnen doen in het begin...
Fijn dat je je verder wel ok voelt, ik had ook niet zo veel last, die misselijkheid is best onprettig maar het is nou niet alsof er niet mee te leven is! Dat vond ik tenminste.

Allegra
5 February 2011, 17:05
Oh ik vergeet weer dingen natuurlijk...

Chelke wat een schattig hondje!!! Die zal wel vertroeteld worden bij jullie haha!

Sab he kregen ze de kleine niet helemaal in beeld? Ik dacht dat dat volleblaasgebeuren alleen aan het begin van de zwangerschap was omdat de baby dan nog zo klein is... Zo lastig om niet te mogen plassen!!!

sab88
5 February 2011, 19:01
@ Allegra: Volgens die vrouw (overigens heeeeeeel sjaggo) was het kindje doordat ik geplast had naar beneden gezakt ofzo?? dus daarom kreeg ze het via 3d niet goed in beeld. We hebben het een heel klein beetje gezien, maar alleen het profieltje verder niet het neusje of de lippen enz. Wel zien gapen en dat was zoo ontroerend en lief *smelt* dus toen was ik niet meer zo teleurgesteld :)

Allegra
5 February 2011, 20:46
Ah ok, dat is balen... Hoe kan je nou chagrijnig zijn als je de hele dag naar baby's in buiken mag kijken... Lijkt me heerlijk!

sab88
5 February 2011, 21:00
@ allegra: ja toch ik snapter ook niets van ;)

Allegra
6 February 2011, 10:06
Ga je nog een nieuwe poging doen? Of vind je het goed zo?

shasha
6 February 2011, 10:50
voor alle zwangeren; ik heb echt de behoefte om weer te gaan testen om te kijken of alles nog oke is. Hebben meer daar last van gehad en vaker getest vanaf het moment dat je eerste test positief was....ik heb nu zo een gevoel iedere week wel even een testje er tegen aan te gooien tot de echo zodat je voor je zelf het gevoel hebt dat het nog ok is. Of draai ik door.
Ik heb trouwens nog niet nog een x getest na afgelopen donderdag toen er 2 verschillende testen positief waren.
:(

Allegra
6 February 2011, 11:13
Sasha ik heb na ruim een week ook nog een keer een test gedaan hoor omdat alle dingen die ik voelde opeens weg waren. Als je nog een test hebt liggen, zou ik hem gewoon doen!

emi
6 February 2011, 11:19
ik heb eigenlijk maar 1 test gedaan en vanaf toen voelde het gewoon goed. Oja voor moeders voor moeders heb ik toen nog wel een test gedaan..
gewoon nog een keer testen hoor, het kost je misschien 2.50 euro maar levert je een hoop rust op voor dat moment.

sab88
6 February 2011, 12:16
@ Allegra: Wij mogen 22 februari opnieuw terug komen ;) hopelijk ligt de kleine er dan goed voor :P

Aphrodite
6 February 2011, 14:40
Nienke: ik zou ook de KV test nemen. Hier werd 'ie door iedereen aangeraden en bij mij was 'ie ook duidelijk. Eerst negatief, wegens te vroeg getest, en een paar daagjes later zag je echt wel een duidelijke, hoewel lichte, streep. En ze zijn nog goedkoop ook! En ook praktisch.

Allegra: Geniet van Noordwijk! Goed idee om gewoon op hotel te gaan. Dan kan je toch nog samen genieten. En dat met die kinderwagen komt wel in orde hoor. Zal inderdaad een gewoonte worden.

Chelke: Kan inderdaad zijn dat je ietsje te vroeg hebt getest? Bij mij was dat ook zo. Wacht gewoon af en doe het anders na een paar daagjes nog eens. En zet je zinnen ondertussen op dat superschattige pupje! Awwww.... :)

Emi: ben blij voor je dat je niet meteen terug hoeft te gaan werken. 3 dagen lijkt me ook wel goed om te kunnen recupereren.

Sab: jammer seg! Maar 22 februari is niet zo bijster lang meer. Het voornaamste is of course dat alles nog goed zit!

Shasha: hιιιιιιιιιιιιιιιlemaal normaal meid! Ik heb ook nog wel eens een test gedaan om me zekerder te voelen. Het voelt zo onwerkelijk he. Maar het is θcht wel zo meid! Dus, als je voelt dat je jezelf aan het gek maken bent, gooi er dan nog maar een testje tegenaan. Je moet je eigen ogen toch geloven he!

Daisy
6 February 2011, 22:05
Pfoe vind het zo spannend dat we er morgen pas ιιn week wachten op hebben zitten.... Nog drie weken en dan krijgen we pas alle uitslagen van bloed- en spermaonderzoek. Ben blij als we eindelijk kunnen gaan starten met een behandeling! En natuurlijk maar hopen dat de rest van de resultaten uit onderzoeken positief zijn en dat er niet nog meer problemen bij komen. Veel te spannend allemaal! Bah.

nienke
6 February 2011, 22:07
Pfoe vind het zo spannend dat we er morgen pas ιιn week wachten op hebben zitten.... Nog drie weken en dan krijgen we pas alle uitslagen van bloed- en spermaonderzoek. Ben blij als we eindelijk kunnen gaan starten met een behandeling! En natuurlijk maar hopen dat de rest van de resultaten uit onderzoeken positief zijn en dat er niet nog meer problemen bij komen. Veel te spannend allemaal! Bah.

ik snap het meid! spannend!
ik ga voor je duimen!!!

Daisy
6 February 2011, 22:09
Hoe is het nu bij jou Nienke? Want jij had toch teveel follikels na het slikken van clomid?

nienke
6 February 2011, 22:27
Hoe is het nu bij jou Nienke? Want jij had toch teveel follikels na het slikken van clomid?

ja dat klopt... ik had een overstimulatie van 50mg clomid... ik moet nu wachten tot dat ik ongesteld wordt en dan moet ik weer aan de clomid beginnen alleen dan minder dagen...
het gaat nu redelijk... hoop ιιn dezer dagen ongesteld te worden of dat ik 'gewoon' zwanger ben...

Daisy
6 February 2011, 22:31
Maar je mocht toch geen seks hebben toen? Dus dan wordt zwanger zijn lastig....of heb ik dat verkeerd begrepen?

nienke
6 February 2011, 22:37
Maar je mocht toch geen seks hebben toen? Dus dan wordt zwanger zijn lastig....of heb ik dat verkeerd begrepen?

Nou het zit zo, ik was begonnen met de clomid, tussentijds moest ik terug komen voor een echo kijken of er wat gebeurde, er groeide follikels en ook mijn bms groeide.
Op een gegeven moment (op een woensdag) was er een follikel zo groot dat hij waarschijnlijk komend weekend zou springen, dus de gyn gaf het advies om om de dag te klussen, dus wij zo gezegd zo gedaan. Op maandag moest ik weer terug komen bij de gyn, toen zag ze dat er veeel te follikels waren en dat we niet meer mochten klussen tot dat ik ongesteld werd, woensdagochtend weer terug voor een echo, dus wij weer terug, toen waren er follikels gesprongen/verdwenen. Wij hadden zondagavond/nacht nog geklust... en woensdagochtend zag ze dat er follikels gesprongen waren... Dus... zaadcellen leven 3 dagen zei ze, dus het zou raak kunnen zijn... maar er kunnen dus ook meerdere eicellen bevrucht kunnen zijn.....

Dus het kan mogelijk zijn.... we hebben wel het advies opgevolgd wat ze maandag zei, maar hadden zondags nog geklust en paar dagen later zijn er follikels gesprongen....

Daisy
6 February 2011, 22:54
Ah ik snap het.... Nou, dat is nog even afwachten dan! Ook spannend. Maar goed, je weet in ieder geval alvast dat de clomid zijn werk doet bij jou. Dat is fijn! Ik ga naar bed nu. Weltrusten allemaal.

nienke
6 February 2011, 22:59
Ah ik snap het.... Nou, dat is nog even afwachten dan! Ook spannend. Maar goed, je weet in ieder geval alvast dat de clomid zijn werk doet bij jou. Dat is fijn! Ik ga naar bed nu. Weltrusten allemaal.

Ja inderdaad, de clomid deed zijn werk TE goed....
Nou ja het is even afwachten.... als ik niet zwanger ben, dan hoop ik snel ongesteld te worden!

Ik ga ook slapen!
Weltruste!

Sophie1978
6 February 2011, 23:00
Hallo lieve Dames,

Hier even snel een berichtje van mij. Ik heb het super druk en mijn moeder is hier, ze vertrekt (jammer genoeg) morgen weer dus dan tijd genoeg om bij te lezen....

De 20-weken echo was allemaal goed en we krijgen een.....meisje!!!!

emi
7 February 2011, 07:13
Daisy ik kan me voorstellen dat het spannend is. Is het net zo spannend als toen je in juni stopte met de pil of nog spannender? Sterkte met wachten..

Nienke hoop je dat je zwanger bent? Ondanks de kans dat het er 2 of zelfs 3 kunnen zijn?

Sophie gefeliciteerd zeg! Eindelijk weer een meisje (voor op het uitgerekend in juni topic, want daar was de stand 12(jongens) tegen 2(meisjes)). Ook fijn dat alles goed was.

nienke
7 February 2011, 08:41
Daisy ik kan me voorstellen dat het spannend is. Is het net zo spannend als toen je in juni stopte met de pil of nog spannender? Sterkte met wachten..

Nienke hoop je dat je zwanger bent? Ondanks de kans dat het er 2 of zelfs 3 kunnen zijn?

Sophie gefeliciteerd zeg! Eindelijk weer een meisje (voor op het uitgerekend in juni topic, want daar was de stand 12(jongens) tegen 2(meisjes)). Ook fijn dat alles goed was.

Natuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben!
Maar dan wel maximaal een 2-ling....;-)

korel
7 February 2011, 09:07
Sophie, Gefeliciteerd met jullie meid! :-D in het uitgerekend mei topic zijn ook meer jongens dan meiden :-D

Nienke, ik hoop dat je snel ongeseld wordt, of zwanger bent natuurlijk. Al kleeft er wel meer risico's aan een meerlingen zwangerschap, helemaal als het er meer dan 2 zijn.

korel
7 February 2011, 09:08
Daisy, ik snap dat je het spannend, ALs je ergens op wacht lijken de dagen wel voorbij te kruipen :)

Daisy
7 February 2011, 09:13

Ik vind dit veel spannender! Natuurlijk omdat je ineens geconfronteerd wordt met het feit dat er van alles mis kan zijn... Vooral uitslagen van onderzoeken zijn nu spannend, maar natuurlijk ook de weg die we nog te gaan hebben. Wanneer je met de pil stopt weet je dat het lang kan duren voor je zwanger raakt, maar langer dan een jaar verwacht je dan meestal nog niet. Nu zou het opeens een wonder zijn als het nog binnen het jaar zou lukken en zou het ineens ook een kwestie van jaren kunnen gaan worden en dat vinden we wel beangstigend. Mijn moeder heeft helaas hetzelfde probleem gehad, toen zij aan kinderen begon. Het duurde bij haar vier jaar voor het raak was. Ik probeer daar dus maar niet teveel over na te denken...

nienke
7 February 2011, 09:43
Sophie, Gefeliciteerd met jullie meid! :-D in het uitgerekend mei topic zijn ook meer jongens dan meiden :-D

Nienke, ik hoop dat je snel ongeseld wordt, of zwanger bent natuurlijk. Al kleeft er wel meer risico's aan een meerlingen zwangerschap, helemaal als het er meer dan 2 zijn.

ja dat weet ik... maar we kregen eerst het advies om om de dag te klussen, wij dat doen en vervolgens mochten we niet meer klussen, ja dan is de kans er dat ik zwanger wordt.... natuurlijk wil ik niet meer dan een 2-ling want dat is ook gevaarlijk voor mezelf, maar daar kan ik nu helaas niks aan doen..... het is nu afwachten....

nog steeds geen spoortje van ongi, voel me wel anders dan anders... het kan ook een aankomende ongi zijn... want weet niet meer hoe dat voelt ongi zonder de pil....
wil wel een test gaan kopen, doe ik een testje komende dagen...

emi
7 February 2011, 11:33
Ik vind dit veel spannender! Natuurlijk omdat je ineens geconfronteerd wordt met het feit dat er van alles mis kan zijn... Vooral uitslagen van onderzoeken zijn nu spannend, maar natuurlijk ook de weg die we nog te gaan hebben. Wanneer je met de pil stopt weet je dat het lang kan duren voor je zwanger raakt, maar langer dan een jaar verwacht je dan meestal nog niet. Nu zou het opeens een wonder zijn als het nog binnen het jaar zou lukken en zou het ineens ook een kwestie van jaren kunnen gaan worden en dat vinden we wel beangstigend. Mijn moeder heeft helaas hetzelfde probleem gehad, toen zij aan kinderen begon. Het duurde bij haar vier jaar voor het raak was. Ik probeer daar dus maar niet teveel over na te denken...

jeej meis, ik kan me voorstellen dat dit veel spannender is voor je.. Hoe staat je man hierin? Kan je er goed met hem over praten? Je schrijft dat het bij je moeder 4 jaar duurde maar tegenwoordig kunnen ze veel beter/sneller/preciezer behandelen. Ik zeg niet dat je er geen rekening mee moet houden maar het ook veel sneller gaan.. Ik hoop het voor je! En duim ondertussen met je mee..

Allegra
7 February 2011, 11:38
Spannende dagen voor Nienke en Daisy! Nienke ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren en Daisy, het scheelt dat er nu technieken beschikbaar zijn die niet bestonden toen jouw moeder zwanger probeerde te raken, dus hopelijk hoeft het bij jou geen vier jaar te duren!

Sophie super wat gaaf een meisje! Is je moeder nu daar? Fijn wel om haar te zien zeker!

Hier vandaag een dagje vrij, was met man mee naar Noordwijk, gisterenavond superlekker gegeten en moe maar tevreden naar bed, helaas heel slecht geslapen dus voelde me vanochtend helemaal niet fit. In de trein terug dacht ik dat ik zou gaan overgeven maar gelukkig viel het mee, en een half uurtje op de bank liggen lijkt te hebben geholpen. Denk dat ik ff te veel heb gedaan de afgelopen dagen.

Wil straks even de twee vestigingen van het kdv waarvoor ik me heb ingeschreven gaan bellen, kijken of ik daar vanmiddag kan zien hoe het eraan toe gaat daar... Zo langzamerhand wordt het tijd dat we een beslissing gaan nemen over de opvang dus hopelijk helpt dit! En verder rustig aan en vroeg naar mijn heerlijke eigen bedje vanavond!

jojo82
7 February 2011, 12:47
@Sohpie Gefeliciteerd een meisje!! en fijn dat het allemaal goed was!

@Daisy ik hoop dat je snel meer weet, en natuurlijk snel zwanger mag worden!
@Nienke ga je vandaag een testje wagen? dubbel allemaal he! ik hoop ook dat jij snel met super nieuws mag komen!
@allegra doe het maar lekker rustig aan vandaag! ben je er nog niet over uit over de opvang? moeilijk he!

hier gaat het goed, van morgen bij de vk geweest en alles was goed!
hartslag van baby was weer super! ging 150 s/pm

vanmidddag even naar een goede vriendin/nichtje toe... zin in maar ook altijd dubbel..zij zitten nu vollop in adoptieprocedure.. kan alleen nog wel 4 jaar duren voor ze hun kindje in de armen mogen sluiten....het leuke is wel dat ze binnenkort al namen mogen doorgeven! heeltoevallig hebben we de zelfde meisjesnaam!!

Allegra
7 February 2011, 15:49
Jojo nee we weten het nog steeds niet. Net bij kdv wezen kijken, zag er op zich wel ok uit, kleine groepjes, bij de baby-s/peuters tot 2 hebben ze er elke dag maar 9. Lief al die kindjes, een aantal van de wat oudere kleuters was soep aan het koken en die stonden daar een partij te stralen, leuk om te zien! Maar ja, echt een thuissituatie is het toch niet. Het viel me niet tegen maar het was ook niet meteen dat ik dacht, ok, dat is wat ik wil voor mijn kindje...

Daisy
7 February 2011, 20:23
jeej meis, ik kan me voorstellen dat dit veel spannender is voor je.. Hoe staat je man hierin? Kan je er goed met hem over praten? Je schrijft dat het bij je moeder 4 jaar duurde maar tegenwoordig kunnen ze veel beter/sneller/preciezer behandelen. Ik zeg niet dat je er geen rekening mee moet houden maar het ook veel sneller gaan.. Ik hoop het voor je! En duim ondertussen met je mee..

Met mijn man kan ik er erg goed over praten. Hij voelt het net zo als ik. Gelukkig maar, want het is natuurlijk wel echt iets van samen! En het fijne is dat we elkaar optimistisch kunnen houden. Af en toe even flink balen samen, maar dan snel weer realistisch en optimistisch er tegenaan kunnen kijken...... En wat betreft het verschil in de behandeling vroeg en nu: helaas is de procedure nog precies hetzelfde, dat heb ik al uitgehoord bij de gyn... Dus we kunnen alleen maar hopen dat we meer geluk hebben dan zij destijds had.

nienke
8 February 2011, 06:33
Ik heb net een test gedaan.... ik testen en ging meteen terug naar de slaapkamer, ik na 1 minuutje al kijken, was toch wel benieuwd!
Ik dacht het zal toch wel niet... maar er stond gewoon een dikke vette streep!!!! Ik ben ZWANGER!!!!

944

Ik kan het nog niet geloven, ik stuiter door heel het huis heen!!!!

nienke
8 February 2011, 06:36
Ik heb net een test gedaan.... ik testen en ging meteen terug naar de slaapkamer, ik na 1 minuutje al kijken, was toch wel benieuwd!
Ik dacht het zal toch wel niet... maar er stond gewoon een dikke vette streep!!!! Ik ben ZWANGER!!!!

944

Ik kan het nog niet geloven, ik stuiter door heel het huis heen!!!!

Nu maar wel hopen dat het niet meer is dan een 2-ling...Ik ga straks maar even de gyn bellen!
Mijn mannetje weet nog van niks, ik ga straks een kleinigheidje kopen, pak ik in samen met de test en dan geef ik die aan hem!

Jahoeeeeee!!!! Ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH!!!!

emi
8 February 2011, 07:55
NIET NIET NIET NIET DAT KAN NIET WAAR ZIJN nienke doe normaal je bent ZWANGER
na al dat wachten eindelijk wordt je beloond oh wat fijn meissie krijg helemaal KIPPEVEL!! wat gaaf zeg,
wat moet dat een heeerlijk moment voor je zijn.. Nu ben jij eindelijk aan de beurt! Fantastisch!
Sterk zaad hoor ;-) En hoezo onvruchtbaar, een paar pilletjes en hop mevrouw is zwanger.
Echt fantastisch had ik je al gefeliciteerd!? NEE waah
nou van harte meis, het is je gegund!!!

emi
8 February 2011, 07:57
stuiter stuiter stuiter ik stuiter met je mee!!! :lol::lol::lol:

angel26
8 February 2011, 09:06
@ nienke: Wat fantastisch dat je zwanger bent! genietze!! Gefeliciteerd!!!

nienke
8 February 2011, 09:23
Heb met gyn gebeld, kreeg de assistent aan de telefoon, ik verhaal uitleggen, ze ging overleggen met de gyn en dan zou ze mij terugbellen.
Ze zei dat de gyn toch pas iets kan zien bij de 6 weken... dus even afwachten...

nienke
8 February 2011, 09:33
linda75..............35............8e...........1e ............2 februari
Chelke..............24....... ....8e..........1e ...............9 februar
Mirjam..............25...........9e...........1e .............10 februari
Prinsesje...........29...........3e..........1e ............13 februari
Daisy.................27...........2e......... .1e............1e ronde 167dgn,hopelijk deze korter!
Stampertje..........27..........7e............1e.. ........... 4 Maart

Wachtbankje:
Naam..............Leeftijd........Ronde.......Kind je.......NOD

jong1980.............. 30..............6e...........2e..............10 jan (?)
Hertogin is op wintersport

Zwanger:
Naam.......Leeftijd.....Ronde.....kindje.....Datum test......Uitgerekende datum

Miracle01.………...27.………..1e………..1e…….….07 juli…….....15 maart
Regenboog…… ….24.………..1e………..2e……..…26 juli..............4 april
henny………………..28.………..2e………..2e………..31 juli..............7 april
Stefje………….…...26.………...2e………..1e…......27 juli..............9 april
Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Mammavan2kids.29.…….....3e…….….3e…….…11aug........ ..…21 april
Sunshine83.……..27.………...2e………..1e………..13 aug.......…..21 april
Sas81...............29..........3e ........1e.........20 aug...........28 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Sab88..............22...........2e.........1e..... ....29aug..............9 mei
Korel……...........22…….......3e……....1e…......15 sept............26 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
Marloesspin.......25...........4e.........1e .......14 okt.............21 juni
Sophie1978.…....32….........3e…......1e……..…13 okt.............21 juni
Angel26............27...........5e.......…1e...... ..20 okt.............30 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Bakkertje………..27…….......4e…………2e…........4 nov……….......16 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??
Allegra………......32............5e…….....1e…….... 27 nov.............31 juli
Lucinda.............26...........3e..........1e . ..........
Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec.................6 augustus
Natascha..........26............8e.........1e..... .......24 dec..............04 sept?
Mica................28……......7e...........1e..... ........ 26 dec............03 sept
Aphrodite..........28...........6e.........1e..... ...... 24 dec............... 05 september
Pure.................26...........7e...........1e. ............28 dec.............7 september?
shasha..............29...........4e...........2e.. ..........3 feb................12 oktober '11
Nienke..............28...........1e(230d).. 1e............8 febr.................

Meiden, ik ben zo BLIJ!!!
Kan me niet goed concentreren op mijn werk!!!!
Ik kan het haast niet geloven en wil het zo graag aan mijn mannetje vertellen!!

jojo82
8 February 2011, 09:42
JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EE NIENKE IS ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
jeetje meid!! tis wat met jou haha!! gelijk raak!!!!

hopelijk zijn het er idd niet meer dan 2 en mag alles goed gaan.

IK STUITER OOK GEZELLIG MEE!!! stuiter stuiter stuiter :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Yente
8 February 2011, 09:48
Hey meiden ben ik ook weer ff.

@Chelke: Wat een schatje zeg!! Ik heb zo’n enorme zwak voor puppies…

@Sab: wat jammer dat de echo niet goed lukte. Maar wel fijn dat je nu nog een keer mag kijken! Kunnen ze nu het gewicht bij de geboorte al schatten? Ik ben zo bang dat ik straks zo’n enorm groot kind naar buiten moet werken…

@Shasha: Ik had ook steeds de neiging om opnieuw te testen. Maar pas op: ik ging nog een test doen en die was ineens vιeιιl lichter dan de vorige. Toen heb ik bijna een week in de stress gezeten of alles wel goed was.

@Sophie: Een meisje, wat leuk. Gefeliciteerd!!

@Nienke: WHOEHOEHOEHOE JE BENT GEWOON ZWANGER MEID!!! GEFELICITEERD!!! IK BEN SUPERBLIJ VOOR JE EN STUITER HIER OOK EVEN MEE!!

Yente
8 February 2011, 09:52
Zo, ik geloof dat ik weer bij ben.

Vanmiddag mag/moet ik weer naar de fysio. Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken. Daarna weer naar de vk, dus ik zal het daar ook even bespreken.
De afgelopen week voelde ik de baby weer veel minder, maar ik merkte wel aan mijn buik dat ie aan een growispurt was begonnen. En sinds vannacht is het weer feest in mijn buik! Erg fijn, maar wel minder voor mijn nachtrust...

Verder was het hier gisteren goed raak. Ben ik op weg naar mijn werk, wordt er allemaal naar me getoeterd. Heb ik gewoon een lekke band. Fijn. Man gebeld om band te wisselen (luxe) en door naar de garage om band te laten maken. Ondertussen moest manlief ook naar de garage met zijn auto voor apk en beurt. Belt de garage vanmiddag op: € 800,- kosten!! GRRRRRR
Ik baal!!

nienke
8 February 2011, 09:59
JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EE NIENKE IS ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
jeetje meid!! tis wat met jou haha!! gelijk raak!!!!

hopelijk zijn het er idd niet meer dan 2 en mag alles goed gaan.

IK STUITER OOK GEZELLIG MEE!!! stuiter stuiter stuiter :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

De assistent van de gyn belde net terug. Ze zei dat de gyn toch pas in week 6 / 7 iets kan zien. Ze zei ook dat de gyn had gezegd dat we dat de vorige keer ook hadden moeten zeggen dat we gemeenschap gehad hadden. :shock: Ik zei tegen de assistent; “nou dat hadden we toen ook meteen gezegd, maar toen zei ze nou dan maar hopen dat als het raak is dat het dan niet meer dan een 2-ling is…”. Naja we zullen zien!

Ik heb over 2 weken een afspraak bij de gyn...

nienke
8 February 2011, 10:09
De assistent van de gyn belde net terug. Ze zei dat de gyn toch pas in week 6 / 7 iets kan zien. Ze zei ook dat de gyn had gezegd dat we dat de vorige keer ook hadden moeten zeggen dat we gemeenschap gehad hadden. :shock: Ik zei tegen de assistent; “nou dat hadden we toen ook meteen gezegd, maar toen zei ze nou dan maar hopen dat als het raak is dat het dan niet meer dan een 2-ling is…”. Naja we zullen zien!

Ik heb over 2 weken een afspraak bij de gyn...

nu maar hopen dat het niet meer dan een 2-ling is.... maar daar ga ik nu nog maar even niet aan denken....

nienke
8 February 2011, 10:20
Ik ga weer aan het werk ;-)
Tot de volgende keer!

Natascha1984
8 February 2011, 11:15
@ nienke, GEFELICITEERD MEID, BEN ZO BLIJ VOOR JE HET LANGE WACHTEN HEEFT ZICH BELOOND.
OOK AL IS HET NOG ONGELOOFWAARDIG GENIET ER LEKKER VAN OOK JOU IS HET GEGUNT.

sab88
8 February 2011, 11:19
Haii meiden,

WOOOOOOOOOW NIENKE ZWANGER JOEHOEEEEEEE STUITER STUITER!! Het is je gegund emissie!!!! Wat heerlijk ben helemaal blij voor je!!! Hopelijk is het er gewoon 1, maar mochten het er 2 zijn dat is dan echt een mooi wonder!!

@ Yente: Ze kunnen een schatting geven omdat het bij mij volgens de groeicurve groeit. Uiterlijk 7 pond zou het kunnen zijn :) nou daar teken ik voor toch

net terug van de bedrijfsart, we hebben het een en ander besproken en de bedrijfsarts heeft aangegeven dat het voor mij geen nut heeft om nog 6 weken lang die 6 uurtjes te werken, aangezien mn klachten niet verminderen. Dus vanaf vandaag in de ziektewet tot aan mn verlof. Ik vind het erg fijn dat ik nu tot 1 augustus niet meer hoef te werken. Zo kan ik tot rust komen. Wel raar heb namelijk nog geen afscheid genomen van mn collega's dus dat ga ik volgende week doen

xxx

prinsesje
8 February 2011, 11:33
He meiden, ben hier even een paar dagen niet geweest want was echt super druk bezig.... Nu even snel kijken en daarna waarschijnlijk weer een paar dagen niet online door de drukte. Hier is verder ook niet heel veel aan de hand, zit op het wachtbankje voor mijn NOD komend weekend. Ik voel echt helemaal niets anders dan anders dus het zal wel niet raak zijn.

Maar wat ik wel zag NIENKE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!! Gewoon in de allereerste ronde zwanger!!!! Goed zo meid, je hebt het verdiend!!! En dan nu nog hopen dat het er niet meer dan 2 zijn maar dat zal vast wel goed komen. Ik heb er alle vertrouwen in :)

Yente, balen van je lekke band maar gelukkig heb je het opgemerkt voor je er een ongeluk mee kreeg. Maar wel duur zeg, een nieuwe band zou toch geen 800 euro moeten kosten?

Sab, heerlijk dat je nu verlof krijgt en lekker kan gaan genieten van je beeb!

Jojo, wat grappig dat je dezelfde meisjesnaam hebt bedacht als je vriendin! Maar zo'n procedure duurt wel lang zeg!

Sophie, YEAH een meisje! Leuk hoor! Was het leuk met je moeder?

Daisy, ik heb het waarschijnlijk even gemist maar wat is bij jou nu de volgende stap?

Allegra, jammer dat je zo ziek was op de terugreis uit Noordwijk!

Ik zie dat we nog maar 8 meiden op het lijstje hebben die nog niet zwanger zijn. Kom op meiden ook wij kunnen het!

Yente
8 February 2011, 12:15
Yente, balen van je lekke band maar gelukkig heb je het opgemerkt voor je er een ongeluk mee kreeg. Maar wel duur zeg, een nieuwe band zou toch geen 800 euro moeten kosten?

Nee, die band was zo gemaakt. Het gaat om de auto van mijn man....

Yente
8 February 2011, 12:16
@Sab: Wat fijn dat je die uren niet meer hoeft te maken. Nu kun je idd even lekker tot rust komen.

korel
8 February 2011, 15:16
Nienke, Super, Gefeliciteerd meid! :-D Kun je vanavond lekker met je man door het huis stuiteren :-D

Sophie1978
8 February 2011, 15:38
Wow Nienke!!!!!!!! Gefeliciteerd!

Hier was het inderdaad erg gezellig met mijn moeder; de tijd vloog voorbij. Ze heeft me lekker verwend! Dropjes, ontbijtkoek, stroopwafels mmmmmmmmmmm. En zwitsal buik creme, ook had ze de felicitas doos mee genomen. Was zijn die luiertjes klein!!! Helaas is ze nu weer weg. Maar we hebben nog wel lekker kunnen shoppen. Ik heb ook zo'n body pillow gekregen. Kan ik nu lekker me slapen en strakjes gebruiken met borstvoeding geven. En een badpak (een tanktini) waar de buik lekker in kan groeien.

korel
8 February 2011, 18:03
Sophie, Lekker verwend door je moeder hoor! Heerlijk is dat he :-D

hier vanmorgen weer naar de VK geweest ,bloeddruk was goed, alweer 8 kilo gegroeid. Alleen mijn baarmoeder is erg groot in verhouding met mijn termijn, is vanaf het begin al zo. alleen de vk zei dat het nu nog niet iets was om je zorgen over te maken. Gelukkig heb ik zaterdag een 3D echo, misschien kunnen ze dan zien waarom mijn baarmoeder zo voor loopt, Want met de 20 wk echo was ons kindje gewoon volgens de norm, maja we zullen zien. Misschien heb ik wel veel vruchtwater ofzo.

emi
8 February 2011, 20:40
Sab balen dat je niet weer aan het werk kan maar aan de andere kant ook wel lekker. Nu hoef je even niets meer! Geniet van je rust!!

Yente balen van de auto.. ik kan me daar ook zo kwaad om maken, het lijkt zo weg gegooid geld voor de auto vind ik altijd.

Korel misschien veel vruchtwater ja, of misschien zit je navel in vergelijking met anderen wel wat lager, dan lijkt de baarmoeder gelijk veel hoger te liggen?? Nouja even afwachten dus..

Nienke ben je een beetje bekomen van het nieuws? Heb je het je man al verteld? Ik zou het echt niet voor me kunnen houden, zou hem gelijk om de nek vliegen ongeacht waar hij op dat moment zou zijn!

vanmorgen weer gesprek gehad met de psychiater, ik mag/ga/wil donderdag weer starten met werken. 3 dagen in de week ipv 4. Goed nieuws dus, voel me vandaag ook weer een stukje beter!

angel26
8 February 2011, 20:43
@ emi: fijn dat je weer rustig mag beginnen met werken.

@ sab: rust goed uit in deze weken!

korel
8 February 2011, 20:52
Emi, nou mijn baarmoeder komt nu net tot onder mijn ribben ;) dus de plek van mijn navel maakt nu niet zoveel uit :-D Fijn dat je je weer wat beter voelt en nu dus 3 dagen gaat werken, krijg je veel meer rust.

shasha
8 February 2011, 21:11
@NIEKKE: GEFELICITEERD!!!!!!!! WAUW....we schelen een paar dagen. Had je ook een clearblue test met indicator gedaan??...

Allegra
8 February 2011, 21:27
WAAAAAAAAATTTTTT LEES IK NOU???? NIENKE!!!! WAT FANTASTISCH, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! Wat zei je man? Oh ik ben echt blij dat ik nog ff kom kijken, zit bijna te snotteren op de bank, zo blij ben ik voor je! :-D Het is je gegund hoor!!!!

Sab nou dit zorgt zeker wel voor rust bij jou, kan me voorstellen dat het wel raar is om van het ene op het andere moment klaar te zijn met werken maar zo kun je jezelf en de kleine gewoon lekker genoeg rust gunnen en je voorbereiden op de komst van de kleine meid! Lekker!

Emi voor jou fijn dat je weer rustig aan kunt gaan beginnen, en ook goed dat je echt het gevoel hebt alsof het beter gaat! Nu nog een paar maandjes gewoon op een gezonde manier doorwerken en dan is het echt tijd voor jou en de kleine!

Yente wat balen zeg, altijd zo irritant van die onverwachte kosten voor dingen waar je helemaal geen zin in hebt :-S Hoe ging het bij de fysio, lijkt het een beetje te helpen?

Korel poeh lijkt me lastig als je bm nu al zo hoog zit, heb je er veel last van? Je had toch ook al een aardig uitstekend buikje of niet?

Sophie wat lekker zo'n stukje NEderland in het buitenland :-D Zaten er leuke dingen in de Felicitas-doos? Ik moet die nog aanvragen, heb die van de Prenatal (de blije doos, vreeeeeeselijke naam vind ik dat!) al wel aangevraagd, kreeg vandaag het eerste bijbehorende tijdschrift, de doos zelf komt pas in de zevende maand...

Straks eens even op het lijstje kijken voor wie de NOD eraan zit te komen, ik hoop dat dat hele bovenste lijstje nu eens mooi naar onder verhuist!

Hier nog steeds niet lekker na gisteren, 's avonds voelde ik me echt beroerd dus ook niet meer online geweest. Was van plan om vandaag ook ff niet de laptop weer aan te zetten, maar toen bedacht ik me dat ik de energierekening nog moest betalen dus toch maar ff komen gluren, en gelukkig maar! Hoop trouwens wel dat deze misselijkheid (hoofdpijn is sinds een paracetamolletje vanochtend weg) niet een nieuwe vorm van ochtendmisselijkheid is want daar was ik net bijna vanaf. Het gaat wel weg als ik eet, maar blijft dus de heeeeeele dag hangen. Duimen dat het maar een virusje is...
Verder af en toe het idee dat ik iets voel in mijn buik, gisterenavond in bed was het links bovenaan, volgens mij onder mijn darmen... 't Is nog wel vroeg maar het zou gaaf zijn als die kleine me gewoon vast af een toe een lief klein schopje zou gaan geven :-D

Zo, nu is het tijd om nog even in bed een tijdschriftje te gaan lezen, hopelijk morgen weer helemaal fit!

Allegra
8 February 2011, 21:29
Ff allemaal duimen voor Linda, Chelke, Mirjam en Prinsesje, dames, ik hoop op goede berichten van jullie de komende dagen, zet 'm op! *knuf*

emi
8 February 2011, 21:35
korel dat is wel hoog ja.. ik ben een week minder ver en die van mij zit 2 vingers boven m'n navel..
nouja veel even afwachten dan..

Aphrodite
8 February 2011, 22:07
Ff allemaal duimen voor Linda, Chelke, Mirjam en Prinsesje, dames, ik hoop op goede berichten van jullie de komende dagen, zet 'm op! *knuf*

Bij Chelke moeten we zeker nog wachten tot zaterdag. Ze houdt het voor iedereen spannend!

Maar heeeeeeeeeeeee Nienke! ZO ONTZETTEND WOW! Ik denk dat iedereen nu mee met je stuitert meisje! Ik ben zo verschrikkelijk blij voor je! En? Hoe reageerde je ventje?

Daisy, 3 weken is inderdaad nog lang wachten, maar dan weten ze ook alles he. Hebben ze eigenlijk ook het vermoeden dat je hetzelfde hebt als je moeder?

Sophie: blijf jij maar lekker in die roes meisje. Een klein meisje in je buik, woehoew! En dan nog je moeder die je komt vertroetelen, zo tof!

Jojo, ben ook voor jou ontzettend blij dat je baby het nog goed stelt. Laat dat hartje maar kloppen!

Yente: wat een k**dag meisje, kan me voorstellen dat je enorm baalt. En 800 euri is ni niks.

Sab: ik wens je en heel mooi afscheid van je collega's. En een heppie, rustig ziekteverlof.

Prinsesje: zoals hierboven, ik sluit me aan bij Allegra: zet 'm op meid! Je voelt nog niks, maar toch duim ik voor je! Ik wil duimen tot iedereen naar beneden is!

Emi: alright meisje, ben blij dat je eindelijk een rustiger ritme gaat hebben. En je baby zal er wel bij varen! Je voelt je toch niet vervelend ofzo daardoor? Want het is echt niet zomaar hoor, dat ze die regeling voorstellen!

emi
9 February 2011, 07:26
aphrodite je hebt gelijk, ik heb het echt nodig, en ik merk dat m'n kleintje er ook blij van wordt, is lekker bewegelijk! Soms voel ik me er vervelend door maar het kan gewoon niet anders.
Hoe is het met jou?

nienke
9 February 2011, 09:11
Thanks voor jullie leuke reacties!! :mrgreen:

Ik was gister echt zooo verbaasd toen ik het resultaat van de test zag! Ik dacht echt nee dat kan niet, nog een keer kijken, ja toch echt!! Hihi! :-D Ik wilde het mijn mannetje het liefst meteen vertellen, maar niet via de telefoon. Dus heb ik gewacht tot dat ik/hij thuis was. Dus ik een rompertje gekocht met een leuke tekst. Wilde eigenlijk als ik thuis net als of doen als of er niks aan de hand was en dan het cadeautje geven. Komt die thuis, zegt die en, en, en? Ik begon te lachen, ik zeg ik heb een cadeautje voor je. Zegt die en? Ik zei het was positief ik ben zwanger, zegt hij, nee ECHT??? Hij was echt super trots!! Tijdens het eten legde hij zijn oor op mijn buik, ik zeg je kunt nog niks horen ;-)
We hadden het er ook nog over dat het meer dan een 2ling kan zijn, dus het blijft nog even spannend!Maar we hadden het er wel over gehad wanneer we het willen vertellen. Als alles goed gaat willen we het bij ongeveer 12 / 13 weken vertellen tegen familie en vrienden. Tegen mijn beste vriendin ga ik het deze week al vertellen!!!

Ik besef het nog steeds niet…. Denk dat ik eerst die echo moet zien, om te zien dat het echt waar is!
Oh ik ben zo blij!!!!!!!

Nee ik heb (nog) geen digitale test gedaan, weet niet of ik dat zal doen.... hebben de zwangeren meiden dat allemaal gedaan? Kun je daarop precies zien hoever je bent?

prinsesje
9 February 2011, 09:31
Emi, fijn dat je nu naar 3 dagen in de week kan met je werk!

Allegra, balen dat je je weer niet lekker voelt meis! Hopelijk is het inderdaad gewoon een griepje en ben je er binnen een paar dagen vanaf. Voelt het verder anders dan toen je je ochtendmisselijkheid nog had?

Aphrodite, bij jou gaat het ook al snel zeg! Heb je veel last van klachtjes of valt het wel mee?

Nienke, super dat je mannetje zo reageerde! Geniet ervan meis, je verdient het! (al ben ik wel een beetje jaloers op je :oops:)

Ik heb even een dipje vandaag, heb echt de halve nacht wakker gelegen en liggen denken dat het bij ons nooit gaat lukken. Geen idee hoe ik daar nu opeens opkom maar voel me echt kl*te! en ik ben moe :(

Yente
9 February 2011, 09:48
@Allegra: Ik wil niet vervelend doen, maar de vorm van misselijkheid die jij nu omschrijft (en die dus ook echt de hele tijd blijft hangen) heb ik ook heel erg gehad en nu nog steeds een beetje….
Gisteren bij de fysio allerlei oefeningen moeten doen. Was stiekem best zwaar en daarna heb ik ook behoorlijk last van mijn buik (banden) gehad. Morgen maar even melden als ik weer terug ga.

Bij de vk was gisteren alles weer helemaal goed. Mijn man was mee, en we hebben door mijn buik heen het hoofdje goed kunnen voelen, wauw!

@Prinsesje: Vanaf hier even een knuffel voor je. Logisch dat je ook eens een baaldag hebt. Het is ook allemaal niet niks.

@Nienke: Ik ben na de kv test meteen naar de winkel gegaan (op zondag!) om een clearblue met indicator te halen. Bij mij klopte het ook wat die aangaf. Ik vond het wel weer heel speciaal. Misschien kun je die dan samen met je mannetje doen?

Yente
9 February 2011, 09:55
Oh ja, ik had jullie al een tijdje foto's van de babykamer beloofd. Gisteren om half 11 snel nog even met de telefoon gemaakt, dus mooi zijn ze niet. Maar dan hebben jullie vast een idee...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-36XV68KB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GD7L73C-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SO3LDWUC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTSM48QL-D.jpg

Er moet nog vanalles gebeuren, zoals gordijnen, schilderijtjes e.d. Maar wij zijn er nu al heel blij mee!

nienke
9 February 2011, 10:05
Oh ja, ik had jullie al een tijdje foto's van de babykamer beloofd. Gisteren om half 11 snel nog even met de telefoon gemaakt, dus mooi zijn ze niet. Maar dan hebben jullie vast een idee...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-36XV68KB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GD7L73C-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SO3LDWUC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTSM48QL-D.jpg

Er moet nog vanalles gebeuren, zoals gordijnen, schilderijtjes e.d. Maar wij zijn er nu al heel blij mee!

Ziet er mooi uit hoor!!!
Ik ga denk toch niet zo'n clear blue halen, want ik ben er eigenlijk bijna zeker van wanneer mijn eisprong is geweest en ik weet wanneer ik met clomid ben begonnen dus wanneer mijn zogenaamde 1e dag was van de cyclus. Ik ben 12 januari met clomid gestart, 10 januari was dan dag 1 van mijn cyclus, dus ben ik nu 4 weken en 2 dagen. Of kan dat toch nog anders zijn????

Nu ik zwanger ben heb ik besloten om (nog) niet opzoek te gaan naar een andere baan, ga ik daar solliciteren voor een fulltime baan terwijl ik weet dat ik over 9 maanden part-time wil gaan werken..

emi
9 February 2011, 11:25
stoere ticker nienke :P

Yente mooie babykamer tot nu toe!!

jojo82
9 February 2011, 12:23
hier even vanaf mn werk. onze laptop word nagekeken dus zal de aankomende tijd hier niet zijn.....
het werk valt me zwaar vandaag heb bijna geen adem,
dit komt omdat mn baarmoeder heel hoog zit al boven in en de kleine kruipt daar dus ook helemaal heen.......
dus @Korel maak je niet druk hoor! heb ik ook en onderin zit bijna niks... heb ook een smalle baarmoeder dus gaat het ook sneller omhoog
had ik bij mn zoontje ook... is bij iedereen weer anders!

nou tot gauw...dan zal ik ook even op meer reageren!

daantje
9 February 2011, 12:47
@Sophie: joepiejeeeh! Weer een meisje erbij. Leuk hoor! Ga gelijk lekker inkopen doen?
@Allegra: en, is het gelukt om een beslissing te nemen voor het kdv?
@Nienke: GEFELICITEEEEEEERD!!! Hoezeeee! Al een afspraak voor een eerste echo gemaakt? Ben wel heel benieuwd of het nu een meerling is.
Je man raaddde het vast al toen hij thuis kwam. Je zal vast enorm hebben zitten stralen of je bent hem al stuiterend tegemoet gekomen, haha.
Ik heb ook een clear blue met indicator gedaan. Het klopte ongeveer, want hij geeft 2 weken aan (bij mij 2-3 weken). Alleen van je eerste dag van je cyclus uitgaan is niet voldoende. Je vergeet hierbij de innesteling. Dat kan een paar dagen duren. Bij mij scheelde dit zo’n 4 dagen, maar dat kwam er bij de echo pas uit en zie je niet op zo’n clear blue. Mijn test gaf een heel licht streepje aan. Zo licht dat mijn man dacht dat ie negatief was. Ik was er zeker van dat ie positief was en dus rukte ik die clear blue uit de kast om te bewijzen dat een streep echt een streep was. En ik had (natuurlijk, wahaha) gelijk :-D
@Yente: oef… Dat is wel veel!
@Emi: fijn dat je weer aan de slag kan/mag/wil. Wel op jezelf blijven letten he?

daantje
9 February 2011, 12:51
We hebben de auto gister opgehaald. Duurde wel even. Ze belde pas om 5 uur!! Toen we daar stonden vroegen ze hoe we wilden betalen. Betalen??? We hadden het geld al overgemaakt. Was nog niet binnen en dus wilden ze de auto niet meegeven!!! Grrrrr, zeg niet tegen een zwangere vrouw dat ze voor de tweede keer achtereen haar nieuwe auto niet mee mag nemen!!! Uiteindelijk hebben we hem dus wel meegekregen en hielden zij het eigendomsbewijs nog even achter tot het op hun rekening stond. Kijk, das beterhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif Daarna nog even bij mijn familie langs gereden. Vanachter de ramen hoorden we oh's en de ah's gezien nu iedereen plat ligt (vader en moeder, broer en zwangere vrouw) Ik had een grote pan nassi gekookt en heel wat sinaasappeltjes geperst en heb bij iedereen portie aan de deur gehangen. Ze mochten het pas pakken als ik bij de deur weg was :-D

Nog 3 dagen werken en dan ga ik al met verlof. Heb er echt wel zin in, maar het voelt ook wel raar.Wat zal ik de kindjes missen! Een collega vroeg nog of ik volgende week (=laatste werkdag) iets met de kids wilde doen. Ik weet het niet. Ik wil wel, maar weet niet wat. Iemand ideetjes? Ik zat al te denken aan namenraden, tracteren op cupcakes met roze muisjes met roze limo (maar waar haal ik die vandaan?) oid.

daantje
9 February 2011, 12:54
@yente: mooi kamertje meid! Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent :-) En nu lekker elke dag dat kamertje in wandelen met een bigsmile :-) Ik was mijn man een keer 's nachts kwijt, bleek hij op de babykamer te staan. Hij kon niet slapen en stond heerlijk te genieten op die kamer van alle spulletjes en kleertjes:-D

daantje
9 February 2011, 12:57
Dames, er staan weer 2 nieuwe buikfoto's en foto's van de babywas in m'n foto album :-) Langzaam aan wordt dit kamerolifantje een echte kamerolifant. Ben blij dat ik geen porselein in huis heb, haha.

emi
9 February 2011, 13:13
Jojo vervelend dat je zo’n benauwd gevoel hebt.. lijkt me niet zo fijn! Sterkte om de dag door te komen dan, nog 4 uurtjes?

Daantje leuk idee om met de kids nog iets te gaan doen! Ik vind dat je zelf al leuke ideeen hebt, weet zo niet nog iets anders.. Misschien schiet me later nog iets te binnen.
Foto foto foto bitte van je auto?! ;-)
Ik vind je buik best nog meevallen hoor, aangezien er een baby van 39 cm en 1500 gr in zit J
Mooi buikje! En ik zie een beetje ROZE mijn god wat een kleertjes. Je zou haast zeggen dat je een meisje krijgt!

sab88
9 February 2011, 13:20
@ Daantje: Wooow wat een kleertjes :) hoeveel heb je van elke maat? weet nog niet zo goed hoeveel ik ongeveer moet halen van maten

korel
9 February 2011, 13:25
Daantje, wow wat een mooie kleertjes, Mijn man zit nu al te zeuren dat ik teveel kleren koopt( hij is er toch zo weer uitgegroeid.. :s) Maar ben nog lang zo ver niet zoals jij, dus kan nog makkelijk ff door shoppen :-D Mooie buik hoor, maar vind hem ook wel meevallen, die van mij is groter ;)

Sophie1978
9 February 2011, 13:29
Dames, er staan weer 2 nieuwe buikfoto's en foto's van de babywas in m'n foto album :-) Langzaam aan wordt dit kamerolifantje een echte kamerolifant. Ben blij dat ik geen porselein in huis heb, haha.

Wow Daantje! Dat zijn al heel veel kleertjes! En leuk roze...Het gaat hier ook behoorlijk kriebelen. Ik wil winkelen.... En je buikje; ik vind hem nog heel bescheiden! Mooi hoor!

Yente
9 February 2011, 13:41
@Daantje: Krijgen jullie een meisje ofzo??
Wij willen ipv beschuit met muisjes straks ook cupcakes met muisjes gaan doen, maar die maak ik gewoon zelf. Is hartstikke simpel.
Je woont niet bij me in de buurt he?

mirjam86
9 February 2011, 14:16
hoi hoi

allereerst nienke meid van harte gefeliciteerd, vind het super voor je.

@prinsesje ik snap prescies hoe je je voelt, dat idee heb ik namelijk ook......deze ronde is het ook niks voor ons geweest want ik had die infectie.

en verder hier gaat het helemaal niet goed:(
zondag ochtend kregen we een belletje dat mn vriends opa in het ziekenhuis lag met een zware longontstekking.
om een uur of 6 sαvonds kregen we een sms dat het er goed uitzag zijn temperatuur zakte en was goed bij, hij heeft zelf boer zoekt vrouw gekeken.
en toen een uur of half 9 kregen we een belletje dat we direct naar het ziekenhuis moesten komen, want hij ging heel hard achteruit.
na bellen en bellen naar mn vriends zussen konden we om 9 uur vertrekken,
na dik uur rijden zijn we bij het ziekenhuis, het was heel erg om die man te zien strijden....want hij wou niet slapen en vocht voor zijn leven.
om half 11 weer naar huis en toen de avond niet erger kon kregen we een lekke band.
na een half uur ruzie maken met de band toch maar de anwb gebeld.
uiteindelijk waren we om 2 uur s'nacht op bed.
en jah om iets over 5 s'ochtens worden we gebeld dat de lieve man is overleden.
het was verschrikkelijk om hem die maandag avond te zien liggen in de kist, je werd echt op de feiten gedrukt.
gisteravond ging het beter en heb je er vrede mee.
vanavond gaan we waarschijnlijk weer en morgen hebben we condoleren en vrijdag crematie en begravenis.
ik zal hier morgen en vrijdag ook niet te vinden zijn.

sorry dat ik niet op de rest reageer, maar van het weekend ben ik weer van de partij.
ook ben ik ff blij dat ik mn verhaal ik even kwijt kan.

xxx

Allegra
9 February 2011, 18:22
Mirjam he bah wat vervelend meis... het is natuurlijk al verschrikkelijk dat hij overlijdt, maar dan inderdaad ook nog in zo'n strijd om toch nog te overleven :-( *knuf*

Daantje ik vind ook dat je een mooi maar best beschaafd buikje hebt hoor, maar goed je hebt nog even te gaan...
Wow dat je gewoon al bijna met verlof gaat zeg, wel leuk om iets met de kinderen te doen... Cupcakes met muisjes (of roze icing) is een leuk idee! Misschien kun je de kinderen ook een poule laten doen met namen en geboortedatum raden, of is dat nog een beetje moeilijk voor de leeftijdscategorie? Voor degene die er het dichtste bij zit, kun je dan een klein prijsje achterlaten dat ze mogen uitpakken als de baby er is?
Supergaaf die kleertjes, leuk dat roze en rood maar je hebt toch ook nog best aardig wat wit haha! dat zijn zeker de spulletjes die je voor de geslachtsbepaling gekocht had ;-)

Yente jij werkte ook te hard he, kwam de misselijkheid daar door? Ik begin inmiddels weer op te knappen, ben twee nachten compleet knock-out geweest. Ik denk dat zo heen en weer reizen en te weinig slapen gewoon echt funest zijn, voel me net zo'n vrouw uit Eline Vere ofzo, die vielen ook altijd al flauw als ze hoorden dat er iemand verkouden was haha ;-) Maar ben blij dat het beter wordt hoor, ik weet nog dat jij steeds zei dat je zo misselijk was en ik was zooooo blij dat me dat bespaard was gebleven... Maar goed, lesje weer geleerd!

Nienke ik had wel clear blue testen gekocht maar in de haast om weg te komen had ik niet gezien dat ze me niet die had gegeven waarop ik het aantal weken kon zien. Maakte niet uit hoor, als je zelf een idee hebt, kun je dat aanhouden, bij mij bleek het prima te kloppen!
Knap dat je het nu nog twee maanden stil gaat houden, ik vond het al moeilijk maar kan me voorstellen dat jij het helemaal het liefst van de daken zou schreeuwen...
Ben je al misselijk trouwens?

Prinsesje he balen zo'n dipje, kan het me wel voorstellen hoor! Maar ook met jou gaat het helemaal goed komen, let maar op!

nienke
9 February 2011, 18:29
Mirjam he bah wat vervelend meis... het is natuurlijk al verschrikkelijk dat hij overlijdt, maar dan inderdaad ook nog in zo'n strijd om toch nog te overleven :-( *knuf*

Daantje ik vind ook dat je een mooi maar best beschaafd buikje hebt hoor, maar goed je hebt nog even te gaan...
Wow dat je gewoon al bijna met verlof gaat zeg, wel leuk om iets met de kinderen te doen... Cupcakes met muisjes (of roze icing) is een leuk idee! Misschien kun je de kinderen ook een poule laten doen met namen en geboortedatum raden, of is dat nog een beetje moeilijk voor de leeftijdscategorie? Voor degene die er het dichtste bij zit, kun je dan een klein prijsje achterlaten dat ze mogen uitpakken als de baby er is?
Supergaaf die kleertjes, leuk dat roze en rood maar je hebt toch ook nog best aardig wat wit haha! dat zijn zeker de spulletjes die je voor de geslachtsbepaling gekocht had ;-)

Yente jij werkte ook te hard he, kwam de misselijkheid daar door? Ik begin inmiddels weer op te knappen, ben twee nachten compleet knock-out geweest. Ik denk dat zo heen en weer reizen en te weinig slapen gewoon echt funest zijn, voel me net zo'n vrouw uit Eline Vere ofzo, die vielen ook altijd al flauw als ze hoorden dat er iemand verkouden was haha ;-) Maar ben blij dat het beter wordt hoor, ik weet nog dat jij steeds zei dat je zo misselijk was en ik was zooooo blij dat me dat bespaard was gebleven... Maar goed, lesje weer geleerd!

Nienke ik had wel clear blue testen gekocht maar in de haast om weg te komen had ik niet gezien dat ze me niet die had gegeven waarop ik het aantal weken kon zien. Maakte niet uit hoor, als je zelf een idee hebt, kun je dat aanhouden, bij mij bleek het prima te kloppen!
Knap dat je het nu nog twee maanden stil gaat houden, ik vond het al moeilijk maar kan me voorstellen dat jij het helemaal het liefst van de daken zou schreeuwen...
Ben je al misselijk trouwens?

Prinsesje he balen zo'n dipje, kan het me wel voorstellen hoor! Maar ook met jou gaat het helemaal goed komen, let maar op!

Ik heb besloten om geen clear blue test meer te gaan doen, ik heb nog 1 kruidvat test liggen, denk dat ik die volgende week nog een keer ga doen.
Ik heb 's morgens een beetje last van misselijkheid, maar het is niet dat ik moet overgeven, gelukkig maar!
Inderdaad het liefst wil ik het meteen iedereen vertellen!!! Maar nu is het nog lekker ons geheimpje!

emi
9 February 2011, 18:35
Mirjam wat heftig, gecondoleerd meis, en veel sterkte gewenst.

ik kreeg vanmiddag een leuke brief in de bus, een bekeuring van 223e :oops:
ben er niet bepaald trots op.. Daar kon ik zo veel leuke babydingen van kopen

sab88
9 February 2011, 18:57
@ Mirjam: Gecondoleerd meid!! Wat naar allemaal zeg :(

@ Daantje: Inderdaad een beschaafde buik ;) als jij jezelf een kamerolifant vind hmm dat weet ik niet wat ik mezelf moet noemen whahaha ;)

@ Emi: Op die bekeuring zit je niet te wachten inderdaad ;)

Allegra
9 February 2011, 19:34
Emi oeps... er zijn leukere manieren om dat geld uit te geven inderdaad haha!:shock:

angel26
9 February 2011, 19:38
@ nienke: Wat fijn dat je man het zo fijn vind!

@prinsesje: ik duim hard voor dat je snel zwanger bent!

@yente: mooi kamertje!!

@daantje: Dat gaat hard, nog drie dagen en dan alweer verlof! Geniet ervan!
Een heel bescheiden buikje hoor! Geen kamerolifant!En schattige kleertjes!

@mirjam: sterkte en gecondoleerd!

@ emi: vervelend zo’n hoge bekeuring!

Chelke
9 February 2011, 21:32
ik kom even snel voorbij om te melden dat ik gisteren ongi ben geworden, k had niks anders verwacht na de negatieve test.
maandag toen k thuis kwam uit mijn werk stond ineens mijn relatie op kiepen door een roddel die over mij verspreid was. Mijn vriend geloofde dit in eerste instantie en wilde niet meer met me verder. We hebben de hele avond gepraat, ook met vrienden (ieder apart) en hebben besloten dat we moete vechten voor onze relatie. Het proberen zwanger te worden begint misschien nu al zijn tol te eisen, ik ben er zwaar gefrustreerd door en dan ga ik steeds tegen hem katten. We hebben nu besloten om ons niet meer zo te focussen op die eisprong, als het komt dan komt het. Ik ben er kapot van dat dit nu zo moet. Ik wil ook graag zwanger worden! Als het al niet lukt als ik mijn eisprong in de gaten hou hoe moet het dan lukken als we de eisprong niet meer in de gaten houden? We zullen zien :(

Nienke GEFELICITEERD MEID het is je gegund

Mirjam gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd

Chelke
9 February 2011, 21:38
Daisy.................27...........2e......... .1e............1e ronde 167dgn,hopelijk deze korter!
Chelke..............24....... ....9e..........1e ...............9 maart

Wachtbankje:

Zwanger:

Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??
Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec.................6 augustus
Natascha..........26............8e.........1e..... .......24 dec..............04 sept?
Mica................28……......7e...........1e..... ........ 26 dec............03 sept
Aphrodite..........28...........6e.........1e..... ...... 24 dec............... 05 september
Pure.................26...........7e...........1e. ............28 dec.............7 september?
shasha..............29...........4e...........2e.. ..........3 feb................12 oktober '11
Nienke..............28...........1e(230d).. 1e............8 febr.................

nienke
9 February 2011, 22:08

Wachtbankje:

Zwanger:

Nienke..............28...........1e(230d).. 1e............8 febr.................17 okotober

Yente
10 February 2011, 09:36
@Mirjam: Gecondoleerd meid, en heel veel sterkte.

@Emi: Das altijd zo zonde he, een bekeuring. Vooral als ie zo hoog is...

@Allegra: Ja, ik moet nu wel toegeven dat ik te hard werkte en te veel wou doen op een dag (nu nog steeds een beetje...) en dan werd ik altijd sneller misselijk dan anders.
Tja, bij mij was het vanaf het begin raak, maar ik ben dan deze zwangerschap ook wel een wandelend kwaaltje denk ik zo... Komt allemaal wel weer goed denk ik dan.

Sophie1978
10 February 2011, 11:29
Mirjam; gecondoleerd meis, sterkte.

EMi; zonde van het geld. Daar had je leuk het lief behang van kunnen betalen....Of heel veel kleertjes! Ik rij soms ook te hard hoor, dan heb ik net even het bord gemist.....Snap trouwens niet waarom ze zo moeilijk doen over de snelheidsverandering te veranderen van 120 naar 130. Hup, gewoon bordjes veranderen of allemaal electronische borden dan kan je het in de spits drukte aanpassen.

Ik heb even alles na gelezen, nou heb ik een (technisch) vraagje naar aanleiding van Nienke's situatie. Kunnen ze echt nog niet zien hoeveel eitjes berucht zijn? Ze kunnen toch ook de follikels tellen of zijn die dan zoveel groter dan (bevruchte) eitjes?

nienke
10 February 2011, 11:34
Mirjam; gecondoleerd meis, sterkte.

EMi; zonde van het geld. Daar had je leuk het lief behang van kunnen betalen....Of heel veel kleertjes! Ik rij soms ook te hard hoor, dan heb ik net even het bord gemist.....Snap trouwens niet waarom ze zo moeilijk doen over de snelheidsverandering te veranderen van 120 naar 130. Hup, gewoon bordjes veranderen of allemaal electronische borden dan kan je het in de spits drukte aanpassen.

Ik heb even alles na gelezen, nou heb ik een (technisch) vraagje naar aanleiding van Nienke's situatie. Kunnen ze echt nog niet zien hoeveel eitjes berucht zijn? Ze kunnen toch ook de follikels tellen of zijn die dan zoveel groter dan (bevruchte) eitjes?

Ik heb vernomen van de assistent van de gyn dat ze op dit moment nog niks kunnen zien, bij de 6 / 7 weken kunnen ze pas wat zien. Ik heb dan ook een afspraak bij de gyn als ik 6,5 week ben. Dat is over een kleine 2 weken...

nienke
10 February 2011, 11:35
@mirjam, wat lees ik nu meid... gecondoleerd en sterkte!
@emi, dat is balen! naja je kunt er nu toch niks meer aan doen, dus snel vergeten!

sab88
10 February 2011, 11:53
@ Nienke: Spannend voor jou dus over 2 weken!

nienke
10 February 2011, 12:15
@ Nienke: Spannend voor jou dus over 2 weken!

Ja inderdaad, ben benieuwd!
Denk dat ik het pas echt ga beseffen als ik het over 2 weken zie, hoor.

De kans is groot dat het een meerling is.... hopelijk dan niet meer dan een 2-ling...

sab88
10 February 2011, 12:16
@ Nienke: Nee hoop ook dat het niet meer is als een 2ling. Als dat wel het geval is wat gaat er dan precies gebeuren? Of wil je daar liever niet over nadenken?

nienke
10 February 2011, 12:31
@ Nienke: Nee hoop ook dat het niet meer is als een 2ling. Als dat wel het geval is wat gaat er dan precies gebeuren? Of wil je daar liever niet over nadenken?

Nou ja dat weet ik niet... wat er gaat gebeuren als het meer dan een 2-ling is.
Wil er liever niet aan denken dat het meer dan een 2-ling is maar het gebeurt gewoon, moet er aan denken....

sab88
10 February 2011, 12:35
@ Nienke: Nou ga voor je duimen dat het er iig geen 3 zijn. Moet dan meteen aan die reclame denken dat die vrouw zwanger is van een 2ling en dat er in een keer nog 1tje zichtbaar wordt. Maar laten we hopen op het beste toch :) het mooiste nieuws is dat je zwanger bent :D

Bakkertje1983
10 February 2011, 13:48
Hi meiden,

Ben even een paar daagjes niet geweest en is meteen al weer heeel veel nieuws hier, toppie!!

@ Nienke, gefeliciteerd!! Wat zal je blij zijn zeg. Ben je nog langer niet ongesteld ;-), bijna 1,5 zelfs!! Geniet er van. Ben ook erg benieuwd of het er meer dan 1 is. Nog ff'tjes geduld!

@ Mirjam, gecondoleerd meis! Wat sneu dat het zo moest lopen. Sterkte de komende dagen.

@ Sophie, he he eindelijk weer een meisje er bij ;-). Wat heerlijk dat je moeder er was! Weet je al wat je gaat doen met de bevalling? Dacht dat je eerder zei dat je misschien naar NL wilde komen voor de bevalling?

@ Daantje, lekker hoor bijna verlof! Ik ben niet zo creatief dus heb geen idee wat je met de kids kan doen... Leuk ook al die kleertjes! Ga je nu weer hulp inschakelen om te strijken ;-). Anders krijgt je man het wel heel zwaar hihi.

@ Sab, fijn dat je zo'n meedenkende bedrijfsarts hebt! Hoe reageerden ze op je werk? Kan me herinneren dat toen je net gedeeltelijk de ziektewet in ging ze beetje moeilijk deden toch? Zorg er maar lekker voor dat je goed tot rust komt!

xxx

sab88
10 February 2011, 13:49
@ Bakkertje: Op mn werk reageerde ze gelukkig ook meelevend ;) had ik niet verwacht .. ze moesten natuurlijk wel want zo heeft de bedrijfsarts besloten :P

@ Nienke: je hebt pb terug

korel
10 February 2011, 14:16
Chelke, Jeetje meid! Wat vervelend dat er dan mensen over je roddelen, weet je ook wie de roddel verspreid heeft! Gelukkig is de crisis over tussen jou en jou vriend. Ga binnenkort anders naar de dokter. Want je hebt in principe een goede cyclus! En misschien helpt het juist wel hoor, om er ff niet meebezig te zijn. * knuf*

Nienke, Hoop dat het er gewoon 1 is of misschien 2. Een 3ling kan natuurlijk ook, er komen ook 3lingen terwereld, Alleen het is veel zwaarder en zit natuurlijk veel meer risico's aan vast. maar nog ff geduld :)

Allegra
10 February 2011, 18:18
Chelke sjongejonge krijg je dat er ook nog overheen... Gelukkig dat jullie er met zijn tweeen uit zijn hoor, vertrouwen is toch het belangrijkste in een relatie en jullie hebben de afgelopen tijd een hoop over je heen gekregen met z'n tweeen... Ik denk dat jullie sterk in je schoenen staan in elk geval. En degene die die roddel verspreid heeft... ik hoop dat die de pimpelpaarse vlekkenkoorts krijgt!
Ff afstand van het zwangerworden creeert denk ik wel wat rust voor jullie ook hoor, en wat Korel zegt, het kan goed zijn dat het dan opeens gebeurt! Ik hoop op goede berichten zo over een maandje (ik hoop altijd op goede berichten hier natuurlijk!)

Nienke blijft het spannend houden hier, waar zouden we zijn zonder jou ;-) Ik hoop natuurlijk ook dat het er 1 of max 2 zijn! Voor ons zullen de komende twee weken wel snel gaan, maar voor jou lijken ze vast maanden te duren!

nienke
10 February 2011, 18:20
Chelke sjongejonge krijg je dat er ook nog overheen... Gelukkig dat jullie er met zijn tweeen uit zijn hoor, vertrouwen is toch het belangrijkste in een relatie en jullie hebben de afgelopen tijd een hoop over je heen gekregen met z'n tweeen... Ik denk dat jullie sterk in je schoenen staan in elk geval. En degene die die roddel verspreid heeft... ik hoop dat die de pimpelpaarse vlekkenkoorts krijgt!
Ff afstand van het zwangerworden creeert denk ik wel wat rust voor jullie ook hoor, en wat Korel zegt, het kan goed zijn dat het dan opeens gebeurt! Ik hoop op goede berichten zo over een maandje (ik hoop altijd op goede berichten hier natuurlijk!)

Nienke blijft het spannend houden hier, waar zouden we zijn zonder jou ;-) Ik hoop natuurlijk ook dat het er 1 of max 2 zijn! Voor ons zullen de komende twee weken wel snel gaan, maar voor jou lijken ze vast maanden te duren!

ja ik ben ook erg benieuwd! hopelijk gaan die weken snel! er is alweer een week om dus komt goed!
ik ga er op dit moment vanuit dat het allemaal goed is, maar je weet het nooit natuurlijk....

emi
10 February 2011, 19:01
hey dames, eerste werkdag zit er op. Had heel slecht geslapen maar het werken ging goed. Probeer me ook iets minder te geven dan de 200% die ik normaal geef op het werk. En dat zit hem in kleine dingetjes. Minder uitsloven zeg maar. Bij thuiskomst gelijk in bad, heerlijk..

Daisy
10 February 2011, 19:20
Nou, ik ben een paar dagen niet hier geweest......en nu: IS NIENKE ZWANGER! OMG! Gefeliciteerd! Wat een verrassing....
Ik word in ieder geval opeens een stuk enthousiaster over het idee dat ik over een tijdje waarschijnlijk ook aan de clomid zal moeten gaan ;)
Nu maar hopen dat het er niet meer dan twee zijn! Nog even spannend dus.
Maar heel fijn dat het zo snel raak was!

Allegra
10 February 2011, 20:03
Daisy kan me voorstellen dat het voor jou inderdaad wel fijn is om te zien dat de Clomid zo goed is aangeslagen bij Nienke. Laten we hopen dat het bij jou net zo snel gaat!

Nienke ga er maar gewoon van uit dat alles goed is idd, het blijft spannend hoor, ook als de eerste en tweede echo goed zijn en je het hartje gehoord hebt.. Ik vrees dat dat gewoon voortaan zo blijft, zelfs als al onze ongeboren mini's straks 28 zijn maken we ons vast nog zorgen ;-)

Emi goed zo, ik weet zeker dat zelfs als je 'maar' de gewone 100% of zelfs een beetje minder doet, je werk nog steeds uitstekend is! Hopen dat je het vol kunt houden zo!

angel26
10 February 2011, 20:29
@ chelke : Wat vervelend van die roddel en dat je ongesteld bent geworden! sterkte!

@ iedereen:

Alles wat ze met de 20 weken echo konden zien zag er allemaal goed uit vanmiddag! Alleen ons kindje zat met de billen naar beneden en met zijn rug naar het scherm toe, en ze konden het geslacht niet waarnemen. Maar ja we weten dat het een jongetje is door de vorige echo. We zijn blij dat alles er goed uitzag! Ons ventje was ook de hele tijd aan het slapen tijdens de echo, dat was de vorige keer niet zo. Foto's waren een beetje vaag, ook doordat ik een stevige dame ben en de placenta nog steeds voor ligt.

Ben net ook bij de VK geweest. Bloeddruk was prima en het hartje was gelijk goed te horen!

En de foto's van de echo:

eerste 2 zijn van het hoofdje met armpje:

998

En de andere 2 van de romp (rug) en het achterhoofd:

999

Vandaag precies op de helft van de zwangerschap, op naar de volgende helft!

Natascha1984
11 February 2011, 07:22
Goedemorgen dames,

@nienke, hoe voel je je nu?
Krijg je al last van kwaaltjes???

@chelke, belachelijk dat er mensen zijn die roddelen ik denk altijd zo die hebben niks bijzonders te doen en maken zich druk om andere laten ze eerst naar hun zelf kijken voordat ze over een ander lullen.
Alleen erg jammer dat je vriend het ook nog geloofde.

@hier, gisteren naar de VK geweest, alles is goed hartje klopte nog perfect niks mis mee.
Hoe klein het eigenlijk nog is hoe actief het al kan zijn.
We hebben een druk kindje in me buik.
Hij/zij was aan het springen en zwaaien mooi gezicht omdat te zien.
Ze hebben erover dat we er vanuit konden gaan dat we gemiddeld een acht ponder krijgen.
Dus....

Liefs

nienke
11 February 2011, 08:58
@emi: goed om te horen dat je eerste werkdag goed ging! en je moet goed aan jezelf denken hoor!!

@daisy: dank voor je felicitatie, ja is het toch nog sneller gaan dan verwacht! maar bij jou komt het ook goed! Ik ga voor je duimen!!

@allergra: heb je gelijk in meid! ik had wat op internet gekeken, stel dat het er meer dan 2 zijn, tegenwoordig kunnen ze zoveel, ze kunnen dan ook 1 of 2 weghalen.

@angel: leuk om die foto's zien, verheug mezelf ook op de eerste echo, zo spannend!! fijn om te horen dat alles goed was!

@natasha: voel me wel ok, heb 's morgens wel last van misselijkheid, maar het is niet dat ik moet overgeven, gelukkig. Dat moe zijn blijft... maar het is niet zo erg als die ene dag. Hoe is het met jou? goed om te horen dat alles goed gaat met jullie kindje!

Met mij gaat het goed! 's Morgens wat last van misselijkheid, ben sneller moe, maar verder gaat het goed!!
Ik had nog wat op internet gekeken, stel dat het er meer dan 2 zijn dan kunnen ze die meer zijn ook weg halen.
Dus het komt allemaal goed!!! Daar ga ik nu maar even vanuit!! Het blijft natuurlijk wel nog even afwachten...
Nog 1,5 week en dan weet ik meer! Ik had nog een kv testje, ik dacht ik ga toch nog eens een testje doen en jawel hoor, kan er niet onderuit, er verscheen binnen een minuut al een DIKKE streep, daar werd ik wel vrolijk van, ik dacht ja het is dus echt waar, ik ben ZWANGER!!!

Natascha1984
11 February 2011, 10:41
@nienke, oke goed te horen dat je opzich goed voelt na een paar kwaaltjes na dan, maar goed dat zijn wel de kwaaltjes die erbij horen.
ken het uit duizenden, behalve de misselijkheid heb ik maar 1 week goed gehad daarna nauwlijks nog...
Ik voel me oke, tuurlijk last van kwaaltjes maar dat hoort er allemaal bij.
Heb al wel last van bandenpijn maar dat komt omdat ik zo hard groei.
Verder heb ik eigenlijk tot nu toe een zwangerschap wat in een boekje is omschreven.

nienke
11 February 2011, 10:42
@nienke, oke goed te horen dat je opzich goed voelt na een paar kwaaltjes na dan, maar goed dat zijn wel de kwaaltjes die erbij horen.
ken het uit duizenden, behalve de misselijkheid heb ik maar 1 week goed gehad daarna nauwlijks nog...
Ik voel me oke, tuurlijk last van kwaaltjes maar dat hoort er allemaal bij.
Heb al wel last van bandenpijn maar dat komt omdat ik zo hard groei.
Verder heb ik eigenlijk tot nu toe een zwangerschap wat in een boekje is omschreven.

Goed om te horen dat het goed met je gaat!
Wij hebben over 1,5 week de eerste echo, vind het zo spannend!!!

Natascha1984
11 February 2011, 12:46
@nienke, kan ik me heel goed voorstelling.
spannend zal het altijd blijven...

emi
11 February 2011, 17:02
Nienke je schrijft er nogal makkelijk over dat ze dan ιιntje weg kunnen halen maar daar komt meer bij kijken dan je denkt.. Ten eerste brengt het veel risico met zich mee voor de kindertjes die overblijven (kans op miskraam etc.) ten tweede, hoe maak je de keuze welke je weg laat halen!? Het is toch een kindje en een 'abortus' is niet niks!!!

sab88
11 February 2011, 17:51
@ Emi: Wat ik op internet heb gevonden is dat een arts het medisch niet verantwoord vind om een 4ling zwangerschap te begeleiden .. of klopt daar niets van?
Ik weet dan weer niet hoe het zit met een 3ling zwangerschap.. ik heb nienke namelijk een beetje gerust proberen te stellen dat er altijd opties zijn ..
maar jij hebt hier natuurlijk veel meer verstand van .. dus hoop niet dat ik verkeerde info heb gegeven..

nienke
11 February 2011, 18:03
Nienke je schrijft er nogal makkelijk over dat ze dan ιιntje weg kunnen halen maar daar komt meer bij kijken dan je denkt.. Ten eerste brengt het veel risico met zich mee voor de kindertjes die overblijven (kans op miskraam etc.) ten tweede, hoe maak je de keuze welke je weg laat halen!? Het is toch een kindje en een 'abortus' is niet niks!!!

Dat is nu het nadeel van een forum....:( Het komt nu over dat ik er heel makkelijk over denk, maar dat is helemaal niet zo!! :shock: Waarom denk je dat wij nog niet fijn kunnen genieten van onze zwangerschap!! Het blijft afwachten, over 1,5 week weten we meer...
Ik hoop dat het er gewoon eentje is maar het kunnen er ook meer zijn...:(

Allegra
11 February 2011, 18:08
Joehoe het is weekend! Het regent maar dat geeft niet want ik mag in mijn pyjama op de bank zitten :-D En twee dagen lekker slapen!

Vandaag een afspraak gemaakt voor de 20-wekenecho, die heb ik 15 maart. Ze gaan extra checken op de hartafwijking die mijn man had bij zijn geboorte, de kans is niet heel groot dat de kleine die ook heeft, maar het kan erfelijk zijn. Hij is er op zijn tweede aan geopereerd en dat was 30 jaar geleden dus ze kunnen er nu zeker iets aan doen, maar we hopen natuurlijk dat de beeb gewoon helemaal in orde is!

Ik denk dat Nienke (en wij allemaal) maar gewoon het beste de echo af kunnen wachten, je kan je nu wel al heel druk gaan maken, maar misschien is dat helemaal niet nodig (sprak de eeuwige zenuwpees die altijd meteen haar conclusies trekt haha!)

Verder weinig nieuws, was vanmorgen weer misselijk maar denk dat dat de standaard eind-van-de-week-vermoeidheid was. Dit weekend lekker uitrusten en dan volgende week weer fris er tegenaan! :-D Maar voorlopig nog niet!

nienke
11 February 2011, 18:11
Joehoe het is weekend! Het regent maar dat geeft niet want ik mag in mijn pyjama op de bank zitten :-D En twee dagen lekker slapen!

Vandaag een afspraak gemaakt voor de 20-wekenecho, die heb ik 15 maart. Ze gaan extra checken op de hartafwijking die mijn man had bij zijn geboorte, de kans is niet heel groot dat de kleine die ook heeft, maar het kan erfelijk zijn. Hij is er op zijn tweede aan geopereerd en dat was 30 jaar geleden dus ze kunnen er nu zeker iets aan doen, maar we hopen natuurlijk dat de beeb gewoon helemaal in orde is!

Ik denk dat Nienke (en wij allemaal) maar gewoon het beste de echo af kunnen wachten, je kan je nu wel al heel druk gaan maken, maar misschien is dat helemaal niet nodig (sprak de eeuwige zenuwpees die altijd meteen haar conclusies trekt haha!)

Verder weinig nieuws, was vanmorgen weer misselijk maar denk dat dat de standaard eind-van-de-week-vermoeidheid was. Dit weekend lekker uitrusten en dan volgende week weer fris er tegenaan! :-D Maar voorlopig nog niet!

Ja dat klopt meid, ik probeer er nu ook zo min mogelijk aan te denken, kan het toch niet veranderen....

daantje
11 February 2011, 18:50
@Allegra: De grap is dat ik zelf bijna niks gekocht heb! Ik heb denk ik 4 shirtjes en 3 broekjes zelf gekocht. De rest hebben we gekregen…Schandalig he? Niet alles is ook nieuw hoor, maar ziet er nog zo goed uit dat je dat niet ziet.
Wat heeeeeeeeeeeeerlijk om lekker in je pyama te lopen! Genieten meid! Ga maar lekker dromen over 15 maart J
@Emi:ai, hoe hard reed je als ik vragen mag? Of reed je door het rood, niet handsfree e.d.?
Vannacht beter geslapen? Hoe ging je tweede werkdag. Ben trots op je dat je je minder uitgesloofd hebt! Goed zo!!! Is de schoonmaakster al een keer geweest?
@Chelke: meisje toch! Wat naar dat je vriend die roddel zo geloofde! Je hebt vast moeten lullen als brugman om dat uit zijn hoofd te krijgen. Een hele dikke knuf voor jou!
@Bakkertje: alles is gestreken en de eerste tijd zal m’n moeder wel aardig wat rond hobbelen hier in huis en dus vast wel het eea strijken;-) Daarbij ook, even kort in de droger en dan ophangen, scheelt ook al een heleboel. Doen we met onze eigen kleding ook en daar zit vaak geen kreukje in. Overhemden dan weer wel, maar die doet m’n man lekker zelf :-P De eerste keer moet de babybas gestreken worden, als dus m’n moeder (geen idee of het echt zo is of dat ze het zelf gewoon leuk vond om alle kleertjes van haar kleindochter door haar handen te laten glippen, haha).
@Sab: de bedrijfsarts heeft een adviserende rol. Jij beslist samen met je leidinggevende wat er gat gebeuren, waarbij jij uiteindelijk de doorslaggevende rol hebt. Zo is mij laatst uitgelegd toen ik het niet eens was met het advies van de bedrijfsarts en m’n leidinggevende daarin meeging.
@Nienke; Spannend dus over 2 weken!
Ik heb laatst een artikel gelezen over een stel dat alsmaar niet zwanger raakte. Toen ze wanger bleek was ze zwanger van een 4-ling. Haar lichaam kon dat niet aan en dus werd haar met klem geadviseerd er 2 te laten weghalen. Het was een heel emotioneel stuk en heb er echt bij zitten brullen.
@Angel: super dat je echo goed was! De volgende weken gaan heel snel voorbij. Ik weet nog de dag dat wij onze 20 weken echo hadden en zit nu alweer op 31,5 week…. Voor je het weet zijn onze kindjes er, zit Nienke op de helft van haar zwangerschap en zijn alle dames die nu nog niet zwanger zijn hier aan het klagen over alle kwaaltjes als misselijkheid waar ze dan last van hebben omdat ze zwanger zijn ;-)
@Natascha: kunnen ze dat nu al zeggen?? Dat is snel. Wat heerlijk dat het allemaal volgens het boekje verloopt. Hier ook alles prima hoor, maar het verloopt niet via het boekje. De kilo’s lopen niet volgens het boekje, grootte van de buik niet (maar ow, ow, dat vind ik helemaal niet erg!!!) en de energieke periode is ver te zoeken, Die heb ik echt niet gehad. Ik wacht er nog steeds op, maar ben bang dat die niet gaat komen. Ik hoop nu op een bevalling volgens het boekje J

Hier weer een werkdagje erop zitten. Pffff, ben gebroken. Manlief gaat vanavond weg, maar kan er niet treurig om zijn. Ik ga zo lekker even in bad spartelen met lavendelolie van Kneip en dan naar mn bedje. Heerlijk tukken! Morgen uitslapen en dan in de loop van de dag naar Antwerpen. We hadden nog een weekendje weg te goed en daar gaan we morgen gebruik van maken. 's Avonds eten we bij een oom en tante die daar wonen en daarna duiken we het hotel weer lekker in. Heerlijk hoor, zo onverwachts weg :-)
Op school is echt een soap aan de gang.... Kan er hier (nog) niks over vertellen, maar ik weet zeker dat jullie zo hard met jullie oren staan te klapperen dat jullie de lucht in vliegen als ik het vertel. Te belachelijk voor woorden gewoon!
Manlief komt met de patatten binnen. Smakelijk dames en een heel fijn weekend!

emi
11 February 2011, 19:51
Nienke je schreef dit:
Ik had nog wat op internet gekeken, stel dat het er meer dan 2 zijn dan kunnen ze die meer zijn ook weg halen.
Dus het komt allemaal goed!!!
en toen kwam het inderdaad over alsof het iets makkelijks is.. Sorry, dat is inderdaad de beperking van een forum, dingen kunnen anders overkomen. Ik bedoel het ook absoluut niet vervelend! Het is al vervelend genoeg hoe het allemaal gelopen is met jou vanaf juni. En je moet gewoon blij zijn met de zwangerschap hoor!!! We gaan er gewoon van uit dat het er 1 of hoogstens 2 zijn. De kans dat het een tweeling wordt (met clomid) is dacht ik 10%, jij hebt misschien iets meer kans omdat je wat meer eitjes had die rijp waren maar er waren niet zo veel 'gesprongen' toch?
Sab ik weet niet hoe het zit met de begeleiding van een vierlingzwangerschap, maar ik kan me je opmerking wel voorstellen dat ze de begeleiding onverantwoord vinden.. Maar ben geen dokter dus dat weet ik niet.

Allegra lekker genieten van je vrije weekend! het is je gegunt!

Daantje ik reed 81 km/h waar je 50 mag. Dom Dom Dom, hou me nu perfect aan de max snelheid...
De schoonmaakster is al geweest, maar ze heeft alleen de halve keuken maar gedaan in 3 uur. Ik vind dit veel te weinig want in dezelfde tijd heb ik veel meer gedaan.. Ze krijgt nog 1 kans maar heb er geen hoop in..
De tweede dag ging wel, ik ben gister om 20 uur op bed gegaan maar was toch nog heel moe. Vandaag hebben we het rooster bekeken en elke week 1 dienst geschrapt. Vond het wel lastig want er blijft dan bijna niets over om te werken (3 diensten per week). Maar weet echt dat het nodig is. Meer trek ik niet.
Vandaag weer vanaf 14 uur last van m'n buik, onprettig, hard, gespannen, ballon-gevoel. Ik weet niet of het een harde buik is, het blijft namelijk constant tot ik thuis ben in bad of op de bank. En een harde buik is toch een kwestie van minuten? Maar het is wel een teken dat het te veel is voor m'n lijf denk ik. Moet ik dan NOG rustiger aan doen mijn god ik doe al rustig. Maarja wel de hele dag staan/lopen.. maja dat is mijn werk. Vandaag wel rustiger aan gedaan en dat helpt wel, minder last van mn buik/ minder gespannen.

Ik ben heeel benieuwd naar je soap, het heeft vast met ouders te maken van een kind. Heb je al een plan voor je afscheid? nog 2 dagen werken? heerlijk joh.. Geniet van je bad en weekendje weg!!

sab88
11 February 2011, 21:01
@ Emi: Harde buiken kunnen volgens mij ook wel langer aanhouden. Bij mij soms een kwartier. Maar het is wel een teken dat je NOG rustiger aan moet doen.
Wat een slechte schoonmaker (sorry hoor) maar een halve keuken in 3 uur :S ik heb in 3 uur mn hele huis schoon met bekkenklachten hoe vind je die ;)

Allegra
11 February 2011, 21:17
Hmmm nee die schoonmaakster is niet echt indrukwekkend Emi - kan je haar niet een lijstje geven van de dingen die ze moet doen als ze er is? Mijn schoonmaakster is heel fijn, ze stofzuigthet grootste deel van het huis, stoft en doet de badkamer in 2 uur. Maar wij hebben niet zo'n groot huis. Het aanrecht en de kookplaat doe ik meestal zelf. En oeps, 30 km te hard...:?
Kan me voorstellen dat je lichaam het nog steeds zwaar vindt hoor, ruim acht uur staan en lopen (dat is toch zo bij jou?) is best lang! Moet je nu morgen weer werken of kun je weer een paar dagen rustig aan doen?

Daantje wat lekker in een lavendelbadje, wat zul je heerlijk slapen daarna! En leuk Antwerpen, mijn man en ik zijn er een paar jaar geleden geweest, heerlijk rondgeslenterd en vooral veel en lekker gegeten :-)
Ik ben heel benieuwd naar jouw soap, er is niks op tv dus een beetje spanning en sensatie zijn welkom ;-)
Oh ja en die bevalling volgens het boekje, daar hoop ik ook wel op! :-D

Allegra
11 February 2011, 21:18
Slaap lekker allemaal straks! -x-

emi
12 February 2011, 06:28
@ Emi: Harde buiken kunnen volgens mij ook wel langer aanhouden. Bij mij soms een kwartier. Maar het is wel een teken dat je NOG rustiger aan moet doen.
Wat een slechte schoonmaker (sorry hoor) maar een halve keuken in 3 uur :S ik heb in 3 uur mn hele huis schoon met bekkenklachten hoe vind je die ;)

haha zal ik dat tegen haar zeggen ;-) Ik zal het op die manier proberen te brengen.. Ik snap niet dat ze zelf niet doorheeft dat ze te weinig heeft gedaan..

nog rustiger aan doen pff... Wat een enorme leerschoon is deze zwangerschap voor mij. Begin zowaar voor mezelf op te komen! Maar jullie hebben wel gelijk, voelt ook niet goed zo'n harde buik.. En voel de kleine gister ook bijna niet, totdat ik hem wakker maakte gister avond..
Nou vandaag laatste dagje werken en dan een paar dagen vrij. Allegra bedankt voor je reactie. Ja ik moet inderdaad 8 uur staan/lopen (soms hollen ;-)) Nouja ik sta 7 van de 8 uur denk ik.

Fijne zaterdag meiden!

angel26
12 February 2011, 14:29
@ nienke: is ook spannend voor je de eerste echo.! Ik ben benieuwd hoeveel er in zitten bij jou!

@ daantje: Voor mij mag het nu wel opschieten! Want ik ben erg benieuwd naar ons zoontje!

@ emi: rustig aan doen, en wat een slome werkster heb jij zeg!

Sophie1978
13 February 2011, 10:32
haha zal ik dat tegen haar zeggen ;-) Ik zal het op die manier proberen te brengen.. Ik snap niet dat ze zelf niet doorheeft dat ze te weinig heeft gedaan..

nog rustiger aan doen pff... Wat een enorme leerschoon is deze zwangerschap voor mij. Begin zowaar voor mezelf op te komen! Maar jullie hebben wel gelijk, voelt ook niet goed zo'n harde buik.. En voel de kleine gister ook bijna niet, totdat ik hem wakker maakte gister avond..
Nou vandaag laatste dagje werken en dan een paar dagen vrij. Allegra bedankt voor je reactie. Ja ik moet inderdaad 8 uur staan/lopen (soms hollen ;-)) Nouja ik sta 7 van de 8 uur denk ik.

Fijne zaterdag meiden!

Emi; kan dat dan? Hem wakker maken? Hoe doe je dat en waarom?

mirjam86
13 February 2011, 13:07
hoi hoi

dank jullie allemaal.
het was een hele mooie dienst maar erg zwaar.
en zoals ik al bang was blijft mn ongesteldheid op zich wachten door de spanning.
ik zit vandaag op dag 30 :(, durf ook geen test te doen ben bang voor een negatief resultaat dus ik wacht het gewoon lekker af.
en het zou nog wel erg dubbel zijn als het wel zo is,
maar volgens mij kan het niet gelukt zijn deze maand omdat ik die infectie had en dat was in mn vruchtbare periode en we hebben maar 2 of 3 keer seks gehad van te voren.

daantje ik moet steeds aan je denken dat het voor jou spannend gaat worden,
heb je al verlof of nog niet, het is me anders ontschoten.

voor de rest ben ik vergeten :O
xxx

emi
13 February 2011, 14:41
Emi; kan dat dan? Hem wakker maken? Hoe doe je dat en waarom?

omdat ik me zorgen maakte of ie nog wel leefde :p
en hoe? beetje drukken in m'n buik.. doptone erop zetten.. muziek op zetten speciaal voor baby's in de buik... maar als ik hem gewoon voel doe ik dat niet hoor (wakker maken)

Allegra
13 February 2011, 16:23
Mirjam wat maak je het spannend... Hoe lang wacht je nog voordat je gaat testen? Kan idd stress zijn maar je weet het niet... wij hadden het ook maar 3x gedaan in de maand dat ik zwanger werd dus het kan wel... Ik had zo lang gewacht met testen dat er al van alles gaande was haha... Ik duim voor je in elk geval!

korel
13 February 2011, 20:36
Hier gister de 3D echo gehad, Wat super zeg. in het begin ging het ff wat moeilijk omdat onze uk steeds met het gezicht in de placenta gedruk lag, maar op het eind toch het gezichtje goed kunnen zien, Nou al een mooi kereltje :-D lijkt sprekend op mijn man toen hij baby was ;) Qua metingen loop hij goed op schema, hij zou nou 840 gram zijn, zal morgen wat foto's plaatsen, we hebben 44 foto's gehad stuk op 8 uitgeprint en ook allemaal op CD-rom en USB en ook nog een dvd, was erg leuk om die aan de toekomstige opa's en oma's te laten zien!

Emi, Harde buiken kunnen idd wat langer blijven hangen, maar moeten na een kwartier toch wel weg zijn, Maar misschien dat je door het werken toch te gespannen bent en dat dus voelt in je buik, Moet je toch echt NOG rustiger aan doen meid :)

emi
13 February 2011, 21:11
korel wat gaaf dat je die echo hebt gehad, was je samen met je mannetje?
ik denk inderdaad dat ik NOG rustiger aan moet doen. Zondag heb ik namelijk echt weinig gedaan en veel hulp gevraagd en dan heb ik toch minder last..
pff dat is wel erg hoor.. erg moeilijk..

nienke
14 February 2011, 14:00
Meiden, wanneer zouden jullie vertellen aan vrienden, familie en werk dat je zwanger bent? Of wanneer heb je het verteld?

sab88
14 February 2011, 14:06
@ Nienke: Ouders, zusjes en schoonouders verteld op dag positieve test. Rest familie en vrienden na de eerste echo (11 weken)
Op het werk verteld met 6 weken ivm misselijkheid vanwege zwangerschap (uitbetaling 100%)

Sophie1978
14 February 2011, 14:36
Meiden, wanneer zouden jullie vertellen aan vrienden, familie en werk dat je zwanger bent? Of wanneer heb je het verteld?

Aan mij moeder dezelfde dag dat ik getest had, mijn zussen in de week erna, net als mijn twee beste vriendinnen. En de rest, zo hier en daar pas na de 20 weken echo dus pas net. Maar het staat nog steeds niet op facebook ofzo.

daantje
14 February 2011, 16:07
@Emi: hoe is het met je harde buiken? Bij mij houden ze soms ook wel een uur aan. Heel vervelend! Als je kan, ga dan even liggen op je rug, trek je knieen omhoog (en je voeten op de grond) en laat je knieλn naar buiten vallen. Leg dan je handen op je buik en probeer een rustige buikademhaling aan te houden. Dit is een oefening van yoga. Je maakt hierbij ruimte in je buik en bekken en ontspant je baarmoeder. Bij mij helpt deze oefening heel goed. Een warme kruik wil ook wel helpen.
Balen van je schoonmaakster zeg! Probeerde ze een matte keuken soms glimmend te poetsen? ;-)
Pfff, 7 van de 8 uur staan en lopen…. Dat red ik echt niet meer. Ben blij als ik in het dorp m’n rondje (lees 4 winkels) kan doen en dan weer in de auto naar huis kan stappen. Lopend terug haal ik dan echt niet meer. Op m’n werk liep ik eerst ook heel de dag, maar als ik dat nu doe heb ik ook de hele dag harde buiken. Niks aan, dus doen we maar niet meer.
@Mirjam: ik moet nog 2 dagen werken en dan ga ik mer verlof. Heerlijk, maar zal m’n kindjes op school ook wel erg gaan missen! Over 8 weken ben ik al uitgerekend!!!
@Sophie: ik heb gelezen dat als je zachtjes druk op de plek waar je kindje niet ligt, je kindje die kant op komt door het geklots van het vruchtwater. Natuurlijk moet je dan wel eerst voelen waar je kindje ligt. Ik voel nu elke keer harde stukken (rug, hoofdje, billetjes e.d.) en weet daardoor waar ik dus moet gaan “klotsen”J
Wat bij mij ook werkt is heel diep van binnen zeggen dat de kleine zich even moet gaan bewegen zodat ik weer gerustgesteld ben. Dit werkt tot nu toe ook altijd. We hebben (nu nog) te maken met een dametje die keurig naar haar moeder luistert. Nu maar hopen dat dit zo blijft, haha.
Dat je zo lang je mond kan houden zeg! Hier kon ik dat echt niet. We wisten van te voren ook dat het ons niet zou lukken om ons mond te houden over het geslacht van ons pukkie, dus ook dat hebben we gewoon vertelt. Ben er wel blij om,want er hangt heel wat roze in de kast en anders had ik dat dus niet kunnen laten zien.
@Nienke: wij waren ook heel vroeg met vertellen. We konden gewoon ons mond niet houden en vertelden het een paar dagen na de test. We wilden het niet gelijk vertellen gezien mijn schoonzusje en zwager de dag erna trouwden. We hebben het aan beide gezinnen en een paar goede vrienden vertelt. De rest moest echt wachten tot we de eerste echo hadden gehad.

Het weekend viel tegen L Het hotel was erg achteruit gegaan, dus dames Hotel De Keijser in Antwerpen hoef je niet te bezoeken. De kamers waren net gerenoveerd, maar wat zonde!!!! Het zag er niet veel beter uit helaas. De badkamer waren ze voor het gemak maar even vergeten mee te nemen waardoor er schimmel was, de thermostaat van de douche niet goed werkte, het water in het bad alleen op handwarm water kon en de spiegel vies was met roestplekken. Het ontbijt op bed wat we besteld hadden kwam een half uur te laat, we hadden koude scrambled eggs, geen zout erbij, yoghurt a 3 euro was een klein yohurttoetje en we hadden er geen lepel bij gekregen. Het flesje wijn wat we zouden krijgen hebben we ook niet gezien en de parkeergarage was dicht toen we’s avonds om 11 uur terug kwamen. We werden naar een andere verwezen, maar ook die was dicht. Beetje jammer allemaal. Een evaluatieformulier kennen ze blijkbaar niet en er naar vragen ook niet. We hebben het wel aangegeven en hoefden uiteindelijk de extra kosten voor het ontbijt niet te betalen. Toch een beetje jammer allemaal. 12 Jaar geleden zijn we er ook geweest en hebben toen echt een super weekend gehad! We hadden nu weer dezelfde kamer, wat ons wel erg leuk leek. Helaas….

Nog een giller hier thuis. De buurtjes hadden ons weg zien gaan en dachten dat we naar het ziekenhuis gingen! We hadden de maxi cosi bij ons om die aan een oom en tante te laten zien die daar wonen. Die hebben we namelijk van hen cadeau gehad. Er was al paniek in de straat en ieder wist wel weer wat te vertellen. De een zei dat we naar het ziekenhuis waren en had me al puffend in de auto zien stappen (de verloskundige sjeesde achter ons aan), de ander zei dat ik weer veel harde buiken had en opgenomen moest worden en weer een ander had ons zondag weer thuis zien komen en had ons gelijk naar boven zien gaan, dus ik moest wel bedrust houden nu. Wat heb ik gelachen toen m'n buurvrouw vanmorgen heel voorzichtig kwam vragen of alles goed ging.
Vanmorgen overigens ook iemand langs gehad die hetzelfde idee gaat maken als die panelen met die lieveheersbeestjes die ik rond kerst hier neer had gezet (maar die zo ontzettend duur waren!). Ben helemaal happy, want zij wil ze maken zoals ik ze wil hebben :-D Joepie!!!!!

Fijne valentijnsdag verder!!

prinsesje
14 February 2011, 17:11
He meiden, ik ben even een paar dagen niet langs geweest en jullie hebben weer lekker gekletst. Dit weekend niet ongesteld geworden maar wel weer vruchtbaar slijm gehad evenals buikpijn dus het lijkt erop dat ik nu pas mijn ei heb...

In ieder geval ik heb besloten om even wat afstand te nemen van het forum. Ik voel me echt zo ontzettend kl*te! Had echt gehoopt op een kortere cyclus en nu ziet het erdus naar uit dat het weer langer dan de vorige keer was. Ik ga even proberen om mijn gedachte op wat anders te richten en kom over een tijdje wel weer hier kletsen maar ik trek het nu gewoon niet. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee heb om te lezen dat iemand weer positief geeft getest en dat er bij mij maar geen schot in blijkt te zitten :(

nienke
14 February 2011, 18:12
He meiden, ik ben even een paar dagen niet langs geweest en jullie hebben weer lekker gekletst. Dit weekend niet ongesteld geworden maar wel weer vruchtbaar slijm gehad evenals buikpijn dus het lijkt erop dat ik nu pas mijn ei heb...

In ieder geval ik heb besloten om even wat afstand te nemen van het forum. Ik voel me echt zo ontzettend kl*te! Had echt gehoopt op een kortere cyclus en nu ziet het erdus naar uit dat het weer langer dan de vorige keer was. Ik ga even proberen om mijn gedachte op wat anders te richten en kom over een tijdje wel weer hier kletsen maar ik trek het nu gewoon niet. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee heb om te lezen dat iemand weer positief geeft getest en dat er bij mij maar geen schot in blijkt te zitten :(

ik begrijp het meid, sterkte! en je weet je kan je hart hier natuurlijk altijd komen luchten!!
hopelijk tot snel! ik ga voor je duimen! x

nienke
14 February 2011, 18:14
Het is natuurlijk bij iedereen verschillend wanneer ze het vertellen.

Mijn beste vriendinnetje die weet het al!
We zitten er over te denken om het onze ouders ook te vertellen als we volgende week naar de gyn zijn geweest.
Die weten er ook van dat ik aan de clomid ben geweest enzo.... Die balen er ook van dat het bij mij niet meteen wil lukken, dus misschien kunnen we het ze ook maar beter vertellen. Nou ja we kijken volgende week even wat we doen, als we bij de gyn zijn geweest.

emi
14 February 2011, 18:20
euhmm prinsesje misschien een hele domme vraag maar kan je niet gewoon zwanger zijn? Dat het toch je vruchtbare slijm is geweest dik twee weken geleden en dat je niet ongesteld wordt omdat je zwanger bent en dat je nu slijm hebt omdat je zwanger bent? Ik had ook veel meer afscheiding toen bleek dat ik zwanger was.
Wil je geen hoop geven maar wilde het toch nog even noemen.
En anders.. begrijp ik je keuze heel goed meissie..

nienke
14 February 2011, 18:33
euhmm prinsesje misschien een hele domme vraag maar kan je niet gewoon zwanger zijn? Dat het toch je vruchtbare slijm is geweest dik twee weken geleden en dat je niet ongesteld wordt omdat je zwanger bent en dat je nu slijm hebt omdat je zwanger bent? Ik had ook veel meer afscheiding toen bleek dat ik zwanger was.
Wil je geen hoop geven maar wilde het toch nog even noemen.
En anders.. begrijp ik je keuze heel goed meissie..

dat kan ook, maar volgens mij is er wel verschil tussen vruchtbaar slijm en slijm als je zwanger bent, toch?

shasha
14 February 2011, 18:46
@nienke: Ik kon het gewoon niet voor me houden...ik heb het me beste vriendinnen die week van de positieve test verteld en ook mijn zusje en ma....de rest, zoals me pa en anderen moeten maar wachten tog na de echo die ik krijg met 9 weken dan heb ik toch meer zekerheid dat alles in orde is.

Allegra
14 February 2011, 19:31
Nienke ik heb het een van mijn beste vriendinnen na 6 weken verteld, onze ouders en broers met 7,5/8 weken (na de eerste echo), met de rest van onze vrienden zijn we rond de 11e week begonnen en na 12 weken op ons werk. Maar het is net wat je zelf fijn vind, als je wil dat mensen weten wat er aan de hand is als je je niet goed voelt, is het beter om het wel te vertellen, en als je het mensen niet zou willen vertellen als er iets mis zou zijn, moet je het niet vertellen...

Daantje wat jammer dat je weekend een beetje in het water is gevallen door het hotel, het voelt toch altijd wel chic om in een hotel te zitten en als het dan niet naar wens is dan is dat echt jammer! Maar wat hilarisch dat jouw hele buurt al allemaal indianenverhalen had zitten verzinnen over je 'aftocht naar het ziekenhuis' haha! Prachtig hoe de fantasie van mensen met hun op hol kan slaan!

Prinsesje ik kan me voorstellen dat je even wat rust voor jezelf wilt creeren, Ik hoop dat Emi gelijk heeft en je stiekem gewoon zwanger bent, maar zo niet dan hoop ik dat je ons heel snel alsnog goed nieuws kunt brengen!

Hier gewoon een werkdag vandaag, wel een leuke opdracht van Maxi-Cosi waar ik voorlopig nog mee bezig ben :-D (deze week), en mijn vakantieaanvraag goedgekeurd gekregen dus ik ga begin april lekker een weekje naar Sevilla :-D Verder ben ik halverwege het bakken van mijn taart voor kantoor morgen (dan ben ik jarig :-D) maar ik weet niet zeker of de bodem wel geslaagd is... En ik merk dat ik vrij moe ben dus hopelijk stort ik niet in zometeen!

Ha het eten is klaar, dat is nodig!

korel
14 February 2011, 19:58
Hier zijn 2 foto's van me 3D echo
1047
gezichtje, rechts is de placenta, daar lag hij steeds met zijn gezichtje in.

1048
Gezichte met armpje ervoor!

emi, was idd samen met me manntje, is echt super om te doen, het istoch een soort van 1e kennismaking :-D

Prinsesje, kan heel goed begrijpen dat jet neit leuk vind om te lezen als iemand positief heb getest en het bij jou maar niet wil lukken. Maar neem wel in overweging wat emi zegt. Ik had ook enorm veel afscheiding toen ik net zwanger was, het wordt nu eindelijk wat minder.

Allegra, Eetsmakelijk ;) hoop dat je taart geluk is !

nienke
14 February 2011, 20:18
Hier zijn 2 foto's van me 3D echo
1047
gezichtje, rechts is de placenta, daar lag hij steeds met zijn gezichtje in.

1048
Gezichte met armpje ervoor!

emi, was idd samen met me manntje, is echt super om te doen, het istoch een soort van 1e kennismaking :-D

Prinsesje, kan heel goed begrijpen dat jet neit leuk vind om te lezen als iemand positief heb getest en het bij jou maar niet wil lukken. Maar neem wel in overweging wat emi zegt. Ik had ook enorm veel afscheiding toen ik net zwanger was, het wordt nu eindelijk wat minder.

Allegra, Eetsmakelijk ;) hoop dat je taart geluk is !

oh wat lief! echt mooi!

mieden, denken jullie al na over namen?
willen jullie die met ons delen?
kunnen we ideeen op doen! :-D

Allegra
14 February 2011, 21:11
Wow Korel, wat fantastisch! Kun je echt al zeggen op wie hij lijkt? Want je kunt echt alles supergoed zien...

Nienke wij hebben de meisjesnaam klaar, had ik verzonnen en mijn man was het meteen eens. De jongensnaam zijn we nog niet helemaal uit, ik heb twee voorkeuren maar we moeten nog ff kijken wat het wordt. Ik houd ze nog voor me, maar kan je in elk geval zeggen dat het Engelse namen zijn :-)

angel26
14 February 2011, 22:22
@ mirjam: ik duim voor je meis!!

@ korel: Wat fijn dat het goed gaat met je zoontje! Mooie echofoto’s!
@ prinsesje: ik duim voor een snelle zwangerschap voor je!

@ nienke: mijn zus en moeder , met een week of 6 verteld dat ik zwanger was, en de rest na de eerste echo met 9.5 week. Mijn werk een paar dagen later na de echo.

@ daantje: geniet van je verlof! Wij hebben hotel de keyser in Antwerpen in sept. 2010 bezocht. Wij hadden een mooie kamer en goed ontbijt. We waren met het ov erheen gegaan. Ik vind het hotel eigenlijk wel een aanrader!

emi
15 February 2011, 07:14
WAUW korel echt een gave echo!! en wat een mooi mannetje krijgen jullie! Vast de mooiste van de hele wereld ;-)

korel
15 February 2011, 09:09
Emi, Hahahah ja, Voor mij issie nu al de mooiste van de hele wereld :-D Het zijn idd mooie echo's geworden, Maar als je je placenta aan de achterkant heb worden ze nog mooier, maar ben al heel blij met die van ons :-D

allegra, Ik vind het moeilijk om te zeggen op wie hij lijkt, hij heeft wel de lippen van mijn man, en hij heeft mijn kin niet iig ( mijn kin steekt btje uit ;) )

Daantje, Geniet van je verlof meid! Heerlijk.. het komt hard dichterbij voor jou!

Ik heb sinds gister pijn in mijn rug, bah.. en heb helemaal niks bijzonders gedaan...

jojo82
15 February 2011, 09:27
mooie foto's korel!!

hier gaat het niet super.... druk weekend gehad, moest zaterdag werken en gisteren was mn man jarig,
waarvan we de verjaardag zaterdagavond, en zondag hebben gevierd.... gisteren weer boodschappen gedaan met mn zoontje naar het CB,
huis weer een beetje toonbaar gemaakt, s'middags schoonouders gehad.
en nu ben ik op...... last van rug ischias en heel erg hoofdpijn... morgen en do weer werken.....

korel
15 February 2011, 09:36
Jojo, Dat was idd een druk weekend, gefeliciteerd nog met je man! Wel rustiger aan doen hoor! Straks loop je jezelf nog voorbij.

Allegra
15 February 2011, 18:15
Jojo pff wat heb jij het druk! Kan me voorstellen dat je moe bent!

Allegra
15 February 2011, 18:19

Wachtbankje:

Zwanger:

Allegra………......33............5e…….....1e…….... 27 nov.............31 juli
Nienke..............28...........1e(230d).. 1e............8 febr.................17 okotober

Zo, ff mijn leeftijd aangepast, ik ben vandaag weer een jaartje ouder geworden :-( Echt veel doe ik er niet aan, mijn bureau was versierd op kantoor, kreeg alvast mijn zwangerschapscadeautje vandaag, verjaardagscadeau volgt morgen. Van manlief krijg ik in april in Sevilla iets en mijn familie komt zondag, dus echt een cadeaufeest is het niet. Gelukkig wel veel felicitaties op Hyves en Facebook dus ik voel me wel echt jarig :-D

Allegra
15 February 2011, 18:20
Nog niks van Mirjam, die is intussen al bijna een week over tijd... Hoop dat we snel goed nieuws van haar krijgen!

Bakkertje1983
15 February 2011, 18:27
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Allegra!

Ben ook wel benieuwd hoe het met Mirjam gaat nu.

xxx

korel
15 February 2011, 18:37
Allegra, Gefeliciteeeerd! NOg een fijne avond :)

nienke
15 February 2011, 18:38
Nog niks van Mirjam, die is intussen al bijna een week over tijd... Hoop dat we snel goed nieuws van haar krijgen!

gefeliciteerd meid!!

nienke
15 February 2011, 18:39

Wachtbankje:

Zwanger:

Natascha..........26............8e.........1e..... .......24 dec..............04 september?
Mica................28……......7e...........1e..... ........ 26 dec............03 september
shasha..............29...........4e...........2e.. ..........3 feb................12 oktober
Nienke..............28...........1e.......... 1e.............8 febr.................17 okotober

sab88
15 February 2011, 19:23
Gefeliciteerd allegra

Allegra
15 February 2011, 20:23
Thanks everyone! :-D

mirjam86
16 February 2011, 08:23
Mirjam..............25...........10e...........1e .............12 maart

Wachtbankje:

Zwanger:

Natascha..........26............8e.........1e..... .......24 dec..............04 september?
Mica................28……......7e...........1e..... ........ 26 dec............03 september
shasha..............29...........4e...........2e.. ..........3 feb................12 oktober
Nienke..............28...........1e.......... 1e.............8 febr.................17 okotober

hoi hoi

zoals gedacht ongesteld geworden, gelukkig had ik mezelf er op voorbereid.
dus het is toch later gekomen door de stressssss dat vind ik wel balen.
nu wil ik volgende week naar de dokter want ik ga ronde 10!!! :) alweer in.
ik ga er beter mee om dan ik gadacht had, maar dat komt de slaapkamers boven zijn bijna klaar.
enne sinds gister ben ik weer aan het stoppen met roken, het is erg lastig want mn vriend rookt ook,
maar nu sta ik er voor 100% achter :D mischien wordt dat straks wel beloont.
nou ik ben klaar met mn onzin :)

Allegra gefeliciteerd nog he xxx voor jou :D

prinsesje meid als je dit nog leest onze tijd komt snel !!!! kop op xxx en knuf voor jou.

nienke welke namen hebben jullie bedacht?
wij hebben eventueel 1 meisjes naam jennifer maar als het zo ver is gaan we goed kijken.

nou ik ga werken en tot snel xxx

emi
16 February 2011, 18:27
Mirjam knap dat je er zo mee om gaat.. Het is natuurlijk ook het beste maar moet je wel kunnen!
goed dat je naar de huisarts gaat, heb je al een afspraak?

mirjam86
16 February 2011, 20:04
Mirjam knap dat je er zo mee om gaat.. Het is natuurlijk ook het beste maar moet je wel kunnen!
goed dat je naar de huisarts gaat, heb je al een afspraak?

dank je emi.
maar ik zit sinds een paar dagen te denken dat het gewoon eigenlijk mn eigen schuld is want al je rookt ben de helft minder vruchtbaar en doe je er 2 keer zo lang over.
en ik heb nog geen afspraak staan ben nog heel iets ongesteld.
en ik denk echt dat ik zwanger wordt als er een aantal al bevallen zijn :D dat gevoel heb ik al een hele tijd heel sterk.
enne wij oefenen om de mooiste baby te maken :D:D

Allegra
16 February 2011, 20:33
Mirjam he verdeurie zeg, ik hoopte op beter nieuws... Wel goed dat je naar de huisarts gaat! Denk wel dat hij je in eerste instantie gaat zeggen dat roken niet goed is, dus goed dat je daarmee aan het stoppen bent! Word je daar echt de helft minder vruchtbaar van? Nou ja, stel dat het dan de volgende keer raak is, dan heb je het eigenlijk nog best snel gedaan;-)
Enne....Daantje haalt niemand van ons meer in ;-)

Laat je weten wat de ha zei als je bent geweest? xx

mirjam86
16 February 2011, 21:01
allegra ja dat las ik op internet maar ik wilde vorige week al stoppen maar omdat mn vriends opa overleed,
had ik er ff mee gewacht, en ik vond het om te lezen ook dat ik nu nog meer motivatie krijg.

en als ik bij de ha ben geweest vertel ik het jullie als eerst :D
want ik deel zo goed alles met jullie.

Allegra
16 February 2011, 21:14
:-D Ja het is fijn om hier alles er even uit te gooien he!

Wel een goede motivatie inderdaad als je dat zo zwart op wit leest... en wat is er nou een betere reden om te stoppen met roken dan zo'n kleine frummel! Die van jullie zal inderdaad trouwens wel heel mooi worden na al dat geoefen... Denk dat wij een beetje een middelmatige baby krijgen qua looks dan want ik sta ongeveer halverwege het lijstje. Maar hij of zij wordt wel heeeel lief! :-D

emi
17 February 2011, 07:19
:-o wat zal Daantje dan een lelijk kind krijgen, die heeft niet 1 keer geoefend :-o
lieve lieve lieve daantje, je weet wie het zegt he ;-) een hele gemene grap

mirjam86
17 February 2011, 08:04
hahaha emi
daantje kan er vast wel om lachen :D

allegra het lucht altijd op, heerlijk is dat.

angel26
17 February 2011, 09:52
@ mirjam: Wat ontzettend balen dat je weer ongesteld bent geworden!Sterkte!

korel
17 February 2011, 11:56
mIrjam, jammer dat je weer ongesteld bent geworden, Maar wel goed dat je er toch zo positief tegenover staat! Lijkt me nu idd wel tijd op naar de HA te gaan. Hoop dat hij wat voor je kan betekenen. Roken verminderd idd de vuchtbaarheid, bij zowel man als vrouw. Dus als je partner ook rookt is dat natuurlijk dubbel op.

emi
17 February 2011, 13:18
ben ik blij dat ik in november 2009 al ben gestopt met roken ivm een naderende kinderwens. Ik dacht als ik dan toch moet stoppen, kan het net zo goed meteen!
Maar mirjam ik weet dus ook hoe moeilijk het is. Kop op meid, je weet waar je het voor doet. probeer er echt van af te blijven, de eerste drie maanden zijn het moeilijkst!
ik ben gelukkig een ex-roker die het nu ronduit smerig vind, ik zal er dus ook nooit meer 1 opsteken.
succes!!

mirjam86
17 February 2011, 15:17
korel jah mn vriend rookt ook enne die krijg ik er echt niet van af :(
daarom lukte het de vorige keren niet om te stoppen, maar nu voelt het goed en ik voel mezelf erg goed.
deze keer gaat het lukken.

en ik ga volgende week naar de huisarts, en ik wil dat ze iets doen......

het is hier trouwens al tijden erg stil, wel jammer.

korel
17 February 2011, 17:07
Mirjam, Dat maakt het extra moeilijk idd. Ik ben vant zomer gestopt met roken, mijn man rookt niet dus dat was dan wel wat makkelijker. Maar ik heb soms echt nog wel trek in een sigaret. Maar k heb een goede motivatie om het niet te doen :-D dus het lukt me ook wel aardig. De huisarts moet nou wel wat doen. Na 10 rondes, hallo! je geduld is nou wel genoeg op de proef gesteld.

Tis hier de laatste tijd idd wat stiller.

Allegra
17 February 2011, 18:11
:-o wat zal Daantje dan een lelijk kind krijgen, die heeft niet 1 keer geoefend :-o
lieve lieve lieve daantje, je weet wie het zegt he ;-) een hele gemene grap

Maar Daantje's kindje luistert wel heel goed ;-)

Nee hoor, wij krijgen allemaal supermooie kindjes, over een jaar of 16 hoeven ze geen schoonheidswedstrijden meer te organiseren want die van ons winnen dan toch altijd! :-D

't Is hier idd rustig de laatste tijd, overigens ook op allebei de uitgerekend-topics waar ik op zit... Hier hebben natuurlijk een aantal meiden wat afstand genomen omdat het gewoon niet leuk is als je nog niet zwanger bent terwijl zo veel dat wel zijn, en veel van de wel zwangeren zijn er minder of gewoon helemaal niet meer :-( Da's wel jammer want het is zo leuk om te horen hoe het met iedereen gaat!

mirjam86
17 February 2011, 20:18
korel jah dan lijkt het me wel wat makkelijker.
ik voel me gelukkig niet depri maar ben al 2 dagen echt super vrolijk......
en 2 dagen niet gerookt en het gaat me goed af, af en toe zo'n nicotiene dingetje.
dat kan toch wel?

allegra mischien is voor iedereen de fun eraf?
maar ik blijf hier wel hoor,
ik hoor graag jullie verhalen aan ook al ben ik nog niet zwanger :D
mijn tijd komt vanzelf, enne goed werk heeft tijd nodig haha.

Allegra
17 February 2011, 21:36
Ik ook hoor Mirjam, hier zitten toch mijn eerste zwangerwordvriendinnetjes, ik blijf gewoon net zo lang aanmoedigen totdat iedereen bevallen is! ;-)

daantje
17 February 2011, 23:46
Nou lekker is dat! Kom je weer even bij lezen, lees je als eerste dat je dan wel een lelijk kind zal krijgen! :shock: En bedankt Emi! Pas maar op, als die van ons die van jullie tegen komt.... Die pakt die van jullie helemaal in! En dan klagen er dames dat het hier zo rustig is geworden. Ik weet wel waarom! (Hiervan weten jullie ook wel weer wie het zegt he? wahaha).

Ik kom later verder reageren, maar kon dit toch even niet laten. Moet nu echt gaan slapen. Morgen laatste werkdag!!!! Heb zulke leuke tractaties gemaakt. Was helemaal crea. Foto's staan al opm'n hyves. Zal ze hier later ook nog neerzetten.

Slaap lekker!

daantje
17 February 2011, 23:48
allegra: totdat iedereen bevallen is? En daarna dan? Ben je daarna nniet meer welkom? Dan mag ik nog maar max 9,5 week komen.... :-( (stiekem blijf ik dan ook komen hoor. Richten we gewoon een topic bevallen na stoppen met de pil in juni 2010 op. Hoewel het daar in het begin dan wel erg eenzaam zal zijn voor mij....)

Nu echt: Slaap lekker!

emi
18 February 2011, 07:24
hahahahhahahaha :mrgreen:

Ik ben hier ook niet weg te slaan
(als ik nog welkom ben na mijn opmerking :P)

jojo82
18 February 2011, 08:31
Hallo daar ben ik eindelijk eens weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ene ik blijf hier ook wel komen hoor!!!!!!!!!!!

Mirjam succes met het stoppen van roken! moeilijk he!! heb ook lang gerookt....

daantje het schiet bij jou ook mooi op !! voel je je nog goed?

hier een weekje rust voorgeschreven gekregen..... was vanaf het weekend al niet lekker.. duizelig, misselijk,hoofdpijn,hartkloppingen.....
woensdag aan het werk gegaan, maar had gevoel zo van mn stokkie te gaan.... dus even de vk gebeld of ik s'middags even mn bloeddruk op kon laten meten....
moest ik toch maar even gelijk komen en ook urine meenemen....
bloeddruk en urine waren goed, had assistente al even nagekeken... dus dacht dat ik zo wel weer aan het werk was....
maar niet dus..... hartslag van uk was ook goed! maar moest toch een ctg laten maken... in het ZH...
en wel gelijk...
en kreeg nadrukkelijk het advies mee om deze week NIET te gaan werken en heel rustig aan te doen en aan me zelf te denken.
CTG was verder prima!! ik had alleen wel wat verhoging, dus waarschijnlijk zit er een griepje achter die mn lichaam onderdrukt, en ik heb teveel gedaan de laatste tijd...dus ook het advies van het ZH rustig aan doen en even leuke dingen voor me zelf te doen omdat ik mezelf anders voorbij ga lopen......

gisteren veel geslapen en ik moet zeggen dat ik me al beter voel...... en vandaag maar even wat leuks doen...vanmiddag shoppen voor de baby!!!!!!!

korel
18 February 2011, 12:20
Jojo, Meid je bent al bijna 29 weken zwanger, Je zult toch wat rustiger aan moeten doen. Straks loop je je zefl voorbij idd en ben je verder van huis. Lekker babyshoppen altijd leuk. Ik heb ondertussen alles al wel in huis ;) alleen nog een babyfoon. En nog een hoop leuke kleertjes ( al mag ik geen kleertjes meer kopen van mijn man ;) )

Daatje, laatste werkdag! Lekker hoor verlof! Hoop dat je klas de tractaties leuk vind! Maar dat zal vast wel.

emi
18 February 2011, 13:23
jojo goed dat je even tot de orde geroepen bent. en nu ook rustig aan doen dan he.. Wat zeiden ze op je werk? Hoe zorg je ervoor dat je na deze week niet weer in hetzelfde patroon terecht komt?
rustig aan en geniet van je week...

mirjam86
18 February 2011, 13:33
hahaha daantje jah het is wat he ben je er even niet en dan zitten we over je te roddelen :D hahaha
maarre ik moet dan nog wel erg lang wachten om me bij de nieuwe topic te mogen voegen, niet doen he gewoon hier blijven.
en geniet van je laatste dag he.

allegra je mag mij nog wel aan moedigen om eerst maar eens zwanger te worden.
maar als ik zwanger wordt wil ik iedereen op hyves :D

jojo owowow meis maar goed dat je nu verplicht thuis bent, neem je rust en doe thuis ook geen gekke dingen he.

Allegra
18 February 2011, 18:12
Owww Jojo maar goed dat je meteen even goed doorgelicht bent en inderdaad gebleken is dat je niet fit bent... Goed uitrusten nu en hopelijk ben je over een weekje weer helemaal kiplekker! Lekker shoppen is ook goede ontspanningstherapie ;-)

Daantje je mag na de bevalling ook wel blijven komen hoor ;-) Het zou echt jammer zijn als we niet meer bij zouden kunnen kletsen! Hoe was je laatste dag vandaag? Er zullen wel wat traantjes gelaten zijn... Gek hoor dat de eerste van ons topic al officieel met verlof is, nog even en de eerste baby is er al! Ik ben benieuwd naar je traktaties!

Mirjam ja als je zwanger bent wil ik jou ook op Hyves! Dat is echt grappig aan die zwangertopics, na drie maanden kom je er dan eindelijk achter met wie je eigenlijk aan het praten bent... Hier is het eigenlijk al een hele tijd een soort 'dating in the dark' haha :mrgreen:

Korel lekker dat jij alles al in huis hebt! Ik heb nog bijna niks gekocht maar manlief vraagt nog steeds elke keer als ik thuis kom met een ienieminie vestje of sokjes ' Is het nou wel handig om dat allemaal nu al te kopen?' Ehm... over drie weken zijn we halverwege maat, dat lijkt niet zo veel maar het schiet al goed op! Maar goed, ik houd me nog een beetje in tot de 20 weken en dan ga ik echt los!

Meiden ik ben enorm blij dat het weekend is, er was niet veel te doen bij ons vandaag en ik was moe en had last van mijn rug... De beeb liet wel van zich voelen vandaag, hij schopt nu al flink, ben benieuwd wat me nog te wachten staat ;-)

jojo82
18 February 2011, 21:01
jojo goed dat je even tot de orde geroepen bent. en nu ook rustig aan doen dan he.. Wat zeiden ze op je werk? Hoe zorg je ervoor dat je na deze week niet weer in hetzelfde patroon terecht komt?
rustig aan en geniet van je week...

ik werk bij mn broer, dus die doet niet moeilijk.....vind hetzelf lastiger denk ik....mn collega's zijn ook schatten van meiden dus die zijn heel meelevend.
ik ga proberen me nu wel als een zwangere te gedragen hahaha... ik hou er gewoon te weing rekening mee gaat veel beter dan bij mn zoontje!
verder heeft mn man volgende week een weekje vakantie, dus kan hij veel van me overnemen vooral de zorg van ons zoontje en het huishouden!

Aphrodite
18 February 2011, 21:59
Dag lieve mensen allemaal!

Hier ben ik weer eens eventjes. Ben nog steeds zo moe; de reden dat ik niet zo vaak meer kom, is omdat ik zo verschrikkelijk moe ben de laatste tijd. Vorige week en weekend waren zwaar, en daar betaal ik de prijs voor! Maar het loonde toch de moeite. We hebben namelijk dit weekend een brunch georganiseerd (als m'n vriend er niet was, was het nooit gelukt, aangezien ik elke avond te moe was om veel te kunnen doen/voor te bereiden :)) om het aan broers en zussen te vertellen. Ouders en schoonouders wisten het al, dus ze waren blij dat ze het eindelijk tegen iedereen mochten vertellen. Want daarna hebben we het ook tegen onze beste vrienden gezegd, en grootouders en rest van de familie enzo. Verchrikkelijk leuk dus, maar enorrrrrrrrrrrrrrm vermoeiend! Op m'n vriend z'n werk weet iedereen het ook al, maar op mijn werk wacht ik nog tot maandag 8 dagen: heb volgende week vrijdag pas m'n attest. En eerlijk gezegd heb ik die zekerheid ook wel nodig. Ondanks de misselijkheid 's avonds en de enorme vermoeidheid, constipatie en dies meer, ben ik toch nog wat onzeker. Ik vind het zo fijn dat ik in Belgiλ woon nu! Jullie moeten zo lang wachten tussen die echo's! Hoe houden jullie het vol zeg!

Swat, tot zover het "rustiger op dit topic"-onderwerp.

Aphrodite
18 February 2011, 22:24
@Nienke: je begint het nu wel te beseffen, niet? Ik las dat je eerst dacht om het pas op 12 weken te vertellen, maar ga je ook tot zolang wachten voor je ouders? Is geen verwijt hoor, maar ikzelf kon echt niet tot zolang wachten! :) Ben trouwens nog zo onwijs blij voor je! En ik vond het echt ontroerend om te horen hoe je het je vriend hebt verteld!

@prinsesje: het ga je goed meisje. Ik snap je helemaal. Hopelijk zien we je weer, met gigantisch goed nieuws. *knufs*

@yente: wat een leuke foto's, zo'n kleurrijk en vrolijk babykamertje! Je bent ook al 30 weken, niet? Dat kort op!

@daantje: wow, zoveel leuke kleertjes! Maar vooral: ik heb hier letterlijk luidop moeten lachen om je verhaal! Maar het toont toch hoezeer ze allemaal meeleven met je, zo mooi! En ik hoop dat je nog naar Antwerpen wil komen, ondanks dat hotel. Ik heb er gestudeerd en ben er ook gaan wonen. En het is toch een mooie stad, vind ik.

@mirjam: mijn medeleven voor de grootvader van je vriend, voor jou, je familie en vrienden. Zo pijnlijk dat 'ie niet rustig is kunnen gaan. En dat 'ie nu weg is.

@emi: wat een boete! Maar ik vind het eerlijk gezegd niet onterecht. Meer dan 20km te hard, dan mag je toch al gaan rekenen... Nu ja, zo leren we het he :) M'n vriend en ik hebben op die manier geleerd om niet fout te parkeren hier in de stad. Hadden de wagen een weekje op dezelfde plaats laten staan, fout geparkeerd, en elke dag een boete van 50 euri. Dat was wel even zuur! :) Ik vind ook wel dat je gelijk hebt over je schoonmaakster hoor. Snap ook niet dat ze zelf niet voortmaakt: het is toch niet leuk om heel lang aan een kamer te moeten zitten? 't Is toch veel leuker als alles achter de rug is? En ze wordt ervoor betaald ook. Klinkt verwaand, maar 't is wel zo. Ik zou het er toch met haar over hebben. Over die harde buiken: doet dat pijn? Of is dat "gewoon" heel ongemakkelijk? En vanwaf wanneer heb je die ongeveer?

@Chelke: wat k** seg, zo'n smerige roddels! En dan ongi. Ik begrijp volledig dat het op je relatie weegt! Van tevoren kan je je dat niet inbeelden he, dat proberen zwanger te worden zo op je relatie kan wegen. Als je er maar over blijft praten. Echt waar. Samen aan hetzelfde zeel trekken.

@angel: jij zit al in de helft, woehoew! Ik vind het ook zo'n lieve echo's, zoals hij zo ligt te slapen met z'n rugje naar de "camera" toe. Je bent er meteen verliefd op!

@Nat: o zalig, is hij/zij al zo hard aan het bewegen dan? Is het zwemmen? Of eerder trappelen? Springen? Draaien? Ik heb volgende week vrijdag m'n tweede echo, en dan zou het er niet meer als een boontje uit moeten zien. Ik hoop dat ie dan ook beweegt.

@korel: wat machtig seg, zo'n 3D echo! Is zo realistisch (ook omdat het echt reλel is natuurlijk, maar je snap wat ik bedoel).

@jojo: 29 weken al! Jij moet inderdaad opletten dat je jezelf goed verzorgd. En geniet ervan he meis! Nog even en dan is het nog maar 10 weken, en die gaan voorbij vliegen!

@allegra: happy birthday meisje!!!!!!!!!!!

@mirjam: he bah, weer ongi. Ben blij dat je je niet laat kisten en er met volle moed tegenaan gaat gaan. Goed dat je nu ook naar de dokter gaat! En je stopt met roken? Gefeliciteerd! Is inderdaad moeilijk, maar het lukt echt beter en beter hoor. En wees gerust: van zodra je je misselijk gaat voelen door de zwangerschap, WIL je zelfs ni meer roken! :)

Aphrodite
18 February 2011, 22:28
En tot slot: namen. Ik ben bang dat m'n vriend en ik een totaal andere smaak zullen hebben :)

Hij stelde voor te wachten met namen beginnen kiezen tot we het geslacht weten, maar ik ga toch al vroeger beginnen met een lijstje hoor! Volgende week vrijdag weet ik zeker dat/of alles okee is en dan begin ik ermee. Ik kijk er wel naar uit. En het is tenslotte een naam, iets dat je kindje voor de rest van zijn of haar leven mee gaat dragen. Maar ik ga er toch vooral al aan beginnen omdat ik het leuk ga vinden. Zo lijsten afschuimen en weloverwogen selectietjes maken... Jeeeej!

Swat, nu ga ik verder tv kijken. Vriendlief is op cafι, dus ik heb een blijtfilm gekozen. Heb nu al koppijn haha! :)

Tot gauw lieverds!

Natascha1984
19 February 2011, 08:51
@aphrodite, hij/zij was aan het springen en klimmen en draaie ook nog even.
Is echt mooi om te zien.
Hoop ook voor jou dat je volgende week een goede echo hebt.
Ik kan je de hand schudden hoor.
Ben ook steeds verschikkelijk moe, hoop dat het vanaf volgende week 12 weken ben ik dan beter gaat worden.
Qua misselijkheid bijna geen klachten; gisteravond begon het weer naar nu gaat het beter.

Allegra
19 February 2011, 10:01
Aphrodite en Natascha jeetje allebei al weer bijna 12 weken zeg! Ongelooflijk hoe snel de afgelopen weken zijn gegaan, het voelt nog als de dag van gisteren dat jullie positief hadden getest!

Aphrodite balen dat je zo moe bent! Van te veel doen ga ik me ook idd beroerd voelen, nu nog steeds. Ik hoop dat dat snel over is! Je leert in elk geval heeeeel goed om je grenzen te respecteren!
Haha ja dat van die boetes is ook niet zo handig, jullie waren dus tussendoor niet af en toe gaan checken of jullie hem misschien beter konden verplaatsen? Of wist je van tevoren niet dat je daar niet mocht parkeren?
Rust lekker uit dit weekend, niet te veel doen he! Leuk dat iedereen het nu weet ook, het is toch vervelend om je mond steeds dicht te moeten houden!

Jojo dat is wel relaxed, bij je broer werken. Tuurlijk wil die ook geld verdienen maar is toch anders dan met een baas baas... Ik had gehoopt dat de mijne in elk geval zou zeggen dat ik maar een uurtje vroeger naar huis moet gaan als het niet gaat ofzo, maar niks... Ze snapt geloof ik niet helemaal dat dat gewerk een hoop energie kost, bij haar laatste zwangerschap was ze helemaal niet moe zegt ze.

Chelke
19 February 2011, 13:24
Mirjam.. weer ongi.. potverdorie zeg! Ik hoop dat de HA iets vor jullie kan doen. Ben erg benieuwd wat de HA gaat zeggen..

het is hier indd wel rustig, maar ik vind het niet zo erg aangezien ik nog maar 1 x per week kom :D hoef ik niet zoveel bij te lezen

daantje.. al met verlof! geniet er van meid

jojo.. doe het lekker rustig aan, denk aan jezelf en aan de kleine

aphrodite.. ik had ook niet verwacht dat zwanger worden zo'n impact kan hebben op je relatie. Krijg ook het gevoel dat ik er steeds minder goed met mn ventje over kan praten :(

Is er trouwens iets met nienke? Ik zag dat ze zich uitgeschreven heeft...

Hier gaat het eigenlijk zn gangetje.. onze relatie is weer stabiel, gelukkig! Maar het zwanger worden, ik weet het niet.. mijn vriend zegt nu, het komt wanneer het komt. Hij wil niet meer klussen omdat het 'moet'. Dat vind ik lastig, zeker omdat we niet vaak sex hebben. Van de andere kant denk ik zelf: ik heb er geen zin meer in. Ik wil heel graag een kindje, maar hoe ik mij de laatste maanden voel is ook niet prettig. Misschien klinkt het overdreven na 9 maanden.. Als ik erover nadenk krijg ik wel tranen in mn ogen. Ik denk er dus niet veel meer over na, maar ook dat voelt niet goed.
Vorige week kreeg ik te horen dat mn nicht zwanger is van de tweede.. ik ben gewoon jaloers op haar :(

Ik maak ook nog wel leuke dingen mee hoor ;) gisteren zijn we naar een optreden geweest van Ben & Dean Saunders, het was echt gaaf! Ik dacht die avond wel een aantal keren; het is maar goed dat ik nu niet zwanger ben want dan had ik het niet gered tot 03.00u.. het heeft dus wel z'n voordelen ;)

jojo82
19 February 2011, 14:53
@ allegra meestal is het niet zo relaxed om bij mn broer te werken....... ik zeg juist niet zo gauw nee, of meld me niet gauw ziek...
ook werk ik vaak even wat meer dan de rest omdat hij mij dan even snel vraagt, en neem vaak ook papier werk meenaar huis
ik weet ook veel meer over de zaken op de achter grond wat er speelt, ook als het dus even wat minder gaat met de zaak, dus dat brengt weer extra stress mee

@Chelke fijn dat je relatie stabiel is... maar idd moeilijk als je toch op een andere manier als je vriend over het zwanger worden denkt.
heel veel succes meid! duim voor je!!

Allegra
19 February 2011, 17:51
Jojo ja da's ook waar, zo had ik er nog niet over nagedacht... maar goed, wat dat betreft hoef je je nu ook minder schuldig te voelen dat je even een stapje terug doet, die uren heb je al (gedeeltelijk) een keer gewerkt!

Chelke oh ik wist niet dat die twee nu samen optraden, wel leuk idd! En dat is wel een voordeel aan niet zwanger zijn, kan me de laatste keer dat ik tot half 1 opbleef niet herinneren ;-) Hier gaat om half 11 het licht al uit tegenwoordig, terwijl ik normaal echt een avondmens ben! (nu ben ik meer een slaapmens haha!)
Gelukkig dat het weer goed zit tussen jullie! Kan me voorstellen dat je vriend de druk even zat is, en jij bent dat eigenlijk ook wel toch.. Niet dat je het opgeeft maar dat je gewoon van elkaar wilt genieten omdat je daarom bij elkaar bent! Alles even rustig laten zakken en gewoon kijken wat er gebeurt is ook goed hoor, misschien werkt je lichaam dan spontaan wel mee! Ik hoop het (maar dat weet je wel!)

Hier een gezellig middagje gehad, lekker wezen lunchen en heerlijk gekletst de hele middag, meiden onder elkaar. Een van de andere meiden is ook 9 maanden bezig om te proberen zwanger te worden, maar ze is er op zich redelijk relaxed onder. Wel vast een afspraak gemaakt met de gyn maar dat duurt nog even. Zou leuk zijn als zij snel ook zwanger was! Nu even lekker op de bank hangen, straks lekker eten en dan morgen het huis poetsen en vast wat dingen voorbereiden voor als mijn moeder een broertjes komen, dat wordt ook weer gezellig!

mirjam86
19 February 2011, 18:08
@ chelke ach het went om elke maand ongesteld te worden :P
ik heb voor mezelf besloten dat ik gewoon elke dag hier mag komen, voor mijn gevoel maakt het niks uit.
en wat vervelend dat je er minder makkelijk met je man over kan praten,
wij hebben er gelukkig geen last van maar wij zijn ook wel een heel apart kopel :D

en ja waar nienke is :O geen idee,
ze heeft er niks over gezegt........

Allegra lekker he zo'n middag.
ik heb straks het hele huis voor mezelf :D vriend lief gaat paintballen :D
en daarna gaan we mischien stappen ligt aan mn vriend die heeft een onstoken kies :(

fijn weekend xxx

mirjam86
19 February 2011, 18:09
owja aphrodite
wel jammer dat je zo moe bent, maar het is voor een goed doel he :D

Aphrodite
19 February 2011, 18:10
Allegra: waar we toen parkeerden, staan altijd auto's geparkeerd. Maar blijkbaar was dat net een deel waar je in 2 richtingen mocht rijden, terwijl de rest van die straat 1richting is. En we stonden in de verkeerde richting. Hoewel alle andere auto's ook altijd in die richting staan en stonden. Maar die gaan misschien overdag weg, ik weet het niet. Wij niet, want in de week hebben we hem meestal niet nodig. Of ze trekken zich er niks van aan en betalen de boetes niet. Het is hier tenslotte een stad, en daar gebeurt nog wel meer dat niet mag. Enniewee: wij letten wel op nu. Met als gevolg dat je soms een uur zit rond te rijden :) (is nu al wel wat gebeterd, maar af en toe gebeurt dat toch nog wel eens).

Chelke: misschien is het op zich niet zo'n slecht idee, om een maandje of twee terug rustig aan te doen. Terug genieten van mekaar, inderdaad. Want het zet toch altijd weer druk he: "komaan schat, 't is weer de moment!". En geniet inderdaad van dingen die je kan doen nu je (nog) niet zwanger bent! x

Allegra
19 February 2011, 21:30
He heeft nienke zich uitgeschreven? Had ik niet gezien, hoop dat alles goed is dan! Misschien verandert ze weer van naam?

daantje
19 February 2011, 21:53
Wahaha, nou meiden die nog niet zwanger zijn, ik heb DE tip voor jullie: Cliniclowns!!! Hoor net op de tv dat cliniclowns goed zijn voor de bevruchting. Wahahaha! Is bij een programma met Jack van kopspijkers.

daantje
19 February 2011, 22:20
Meiden, ik blijf hier komen hoor!
@Jojo: rustig aan doen he? Denk aan je kindje! Waar dachten ze aan? Aan zwangerschapsvergiftiging?
@hyves: wat vinden jullie om een hyvespagina voor de juni-stoppers op te richten? Die kan je zo neerzetten dat je alleen dingen erop kunt zien als je lid bent. Alleen mensen die hier meekletsen mogen lid worden. Ik vind het wel leuk om te zien met wie we kletsen. Misschien ook leuk om een keer een meeting te doen. Laat even weten wat jullie ervan vinden.
@allegra: berg je nog maar meid! Dat schoppen wordt nog veel erger, vooral tegen je ribben is pijnlijk!
@aphrodite: rustig aan doen jij he? Neem je rust en probeer op tijd te voelen wanneer het teveel is ipv aan het einde pas (had ik heel erg). Checken ze ook je ijzergehalte? Wil je niet bang maken, maar vermoeidheid is bij mij niet vertrokken, helaas. En ik kom zeker nog wel naar Antwerpen hoor! Een oom en tante wonen er J En de naam, daar komen jullie vast uit. Wij hebben ook een hele andere smaak en hebben nu nog 2 namen staan, maar het wordt toch mijn nr 1, wahahah.
@aphrodite en Natascha: bijna 12 weken, yeah!!!! Straks jullie eerste mijlpaal!

De laatste dag was leuk, maar echt vermoeiend. ’s Morgens meegeweest naar de gymzaal omdat er naast mijn invaller een andere invaller was. Was wel weer even leuk en heb lekker gek met de kids gedaan. ’s Middags was het afscheid. Kids van mijn klas hadden toneelstukjes, dansjes, een babyquiz en een paar hadden zelf een liedje geschreven. Schitterend! Nog een hele discussie waar een baby nou vandaan kwam. Het antwoord varrieerde van uit je buik tot aan bij een vrouw zit bij haar billen nog een gaatje en daar komt de baby uit (heb kids van 5-8 jaar!). O een baby maak je door te knuffelen, dan komt de piemel van de man tegen het gaatje van een vrouw. Als je dan geluk hebt komt er een baby uit. Dus dames: knuffelen maar! Ze wisten ook al over een eicel en zaadcellen te vertellen. De manier waarop ze het elkaar vertelden was echt schitterend.
Ze hadden allemaal mooie tekeningen gemaakt, ik kreeg bloemen en een leuk shirtje. Van collega’s kreeg ik een babypakket met voorleesboek, een tijdschrift voor mij, een rompertje, sokjes, elastiekjes, knuffeltje, een slab en spuugdoekjes. Helemaal leuk. Na afloop nog lekker geborreld en daarna doodop naar huis. Lag al om 7 uur al in bed. M’n man heeft gekookt en het eten op bed gebracht.

mirjam86
19 February 2011, 22:36
daantje wat leuk he,
lijkt me geweldig om die kinderen erover horen te praten.
kinderen kunnen alles zo mooi vertellen, daarom keek ik eerder ook naar praatjes makers.

cliniclowns :D kan me niet voorstellen dat dat helpt met die rooie neus :D

ik had ook niet gezien dat nienke zich heeft afgemeld maar ik heb haar er ook niet over gehoord.

daantje
20 February 2011, 03:52
Pfff,trappelboogie is hier weer aan de gang!maar liever dat dan dat ze niks doet. Lig al ruim een uur wakker.... ga zo de was maar eens opvouwen en beneden schoonmaken,doe ik nog wat nuttigs,haha. Hoop dat jullie lekker liggen te knorren!

Allegra
20 February 2011, 09:51
Daantje haha wat gaaf, mijn man en ik hebben ons rot gelachen over de beschrijving waar baby's vandaan komen... Niet te geloven dat die ukkies al zo veel weten zeg, ik kan me niet voorstellen dat wij dat wisten op die leeftijd!
Wel gaaf dat ze zo'n leuke dag voor je georganiseerd hadden, ze zijn er echt wel een tijdje mee bezig geweest dan :-D En heb je nog geslapen nadat je de was had opgeruimd?

Hier moeten we zo ook het hele huis maar eens gaan organiseren, de katten zijn allebei al in de rui dus het hele huis moet gestofzuigd en ik moet gehaktballetjes en brownies maken. Maar goed, vanmiddag is het dan snel klaar allemaal!

Aphrodite
20 February 2011, 14:05
Daantje da's zo leuk, wat die kinderen allemaal in mekaar hebben gestoken voor je! Moet enorm fijn zijn, maar ook emotioneel, neem ik aan. Da's pas een super afscheid! En als toemaatje je man die je eten komt brengen aan bed. Zo moet dat!

Allegra, jij hebt ook een drukke dag voor de boeg precies!

Ikzelf ga hier een hoop strijk doen. Rustig, op m'n gemak. Ik zie wel hoever ik kom. Gisteren trouwens van heel goeie vrienden al een rompertje gekregen van Lief!, eentje met beentjes eraan. M'n vriend was mee naar de voetbal gaan kijken op verplaatsing en ik bleef thuis, en onderweg hebben ze het hem gegeven. Toen hij thuiskwam en ik deed het open, begon ik direct te wenen, haha :) Het eerste kleertje is binnen!

marloesspin
20 February 2011, 20:14
hoi dames,

het is lang geleden dat ik hier van me heb laten horen. Het andere blog uitgerekend in juni is ook erg actief dus het wordt een beetje last beide bij te houden.
Maar ik lees jullie berichtjes nog wel regelmatig.
En wat lees ik nu: Nienke zwanger??? wauw meid, gefeliciteerd, heb vaak aan je moeten denken.

En Daantje het schiet echt op bij jou. Leuk dat de kinderen er zo veel werk van hebben gemaakt. Mijn klasje is er ook veel mee bezig, moet het een beetje afkappen omdat het nog zo lang duurt. Wat had je voor traktatie gemaakt?

Bij mij gaat alles goed.. bijna 23 weken. volop bezig met het kamertje, ik zal binnenkort een foto plaatsen
dit in mijn buikje vorige week 1070

Allegra
20 February 2011, 21:35
Aphrodite wat lief :-D Ongelooflijk he dat er over een aantal maanden een baby'tje in dat rompertje gaat zitten!

Het was inderdaad een drukke dag vandaag, voordat iedereen hier was heb ik echt heel veel schoongemaakt en voorbereid maar toen ze er waren, hebben we de hele middag gezellig zitten kletsen, het is altijd heel gezellig als we allemaal bij elkaar zijn! Het eten was ook goed gelukt. En mijn moeder had alvast een hele stapel boeken meegenomen voor de baby, Jip en Janneke, Rupsje Nooitgenoeg, Dikkie Dik... Superleuk!

Allegra
20 February 2011, 21:37
Marloes supermooie buik, verder ben je volgens mij ook niet echt aangekomen of wel? 23 Weken alweer, gaat hard joh!!

Natascha1984
21 February 2011, 08:25
@allegra, ja ik weet het dat gevoel heb ik nog steeds, morgen alweer 12 weken zwanger...
@ daantje, ja echt wel, nog even.
Het gaat ook erg snel.
Kan niet wachten.

@marloesspin, jeetje wat heb jij een mooie buik.
Vergeleken met die van mij is het een kleintje ( sorry maar toch is het zo.)
Zal even een foto plaatsten vanmorgen gemaakt en ben 11w 6d zwanger zie het verschil.

Liefs....

1073 1074

mirjam86
21 February 2011, 09:34
zo natasha jij hebt al een buik :D
die kun je niet meer verstoppen.

aphrodite leuk de eerst baby kleertjes, gaat het alweer iets beter met je?

marloes ook een mooie buik,
en gaat hard zeg.

ik ga donderdag naar de dokter, ik heb net een afspraak gemaakt.
ik ben benieuwd wat ze gaat doen en of ze wel wat wil doen.....

meiden werkse en daantje geniet van je eerste echte verlof dag :D

Bakkertje1983
21 February 2011, 11:03
Hi meiden!Post niet zoveel meer maar lees nog wel alles mee hoor.Super om te lezen dat het over het algemeen erg goed gaat met iedereen!Met mij gaat het iets minder. Mijn vriend heeft bedacht dat ie het niet meer ziet zitten... Hij kan geen reden geven het is volgens hem 'een gevoel'... Is mooi klote dus allemaal! Hij is inmiddels ook weg gegaan en zit nu bij zijn ouders. Ben er echt kapot van!Sorry voor mijn ego berichtje maar wel fijn om het hier even 'anoniem' kwijt te kunnen.xxx

korel
21 February 2011, 11:09
Mirjam, donderdag, spannend hoor! oop dat ze wat voor je kunnen doen.

Mooie buikjes hoor
1076Dit is die van mij, was toen 25 wk

Daantje, Leuk hoor dat je klasje zo reageerde!

korel
21 February 2011, 11:11
Bakkertje, Jeetje wat ontzettend Klote. Fijn dat ie dat zich bedenkt terwijl je al zwanger bent! Meid ontzettend veel sterkte. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen, Het is fijn dat je je verhaal hier idd anoniem kwijt kan. Hoop dat je veel steun krijgt van je omgeving! * Knuf*

Natascha1984
21 February 2011, 11:14
@bakkertje, wat vervelend zeg.
Geef niks ook daarvoor zijn wij ;)
ik hoop voor je dat alles goed komt vooral nu je ook zwanger van hem bent.
Verder wens ik je ontzettend veel sterkte...

emi
21 February 2011, 11:48
natascha dat gaat al mooi hard met die buik van jouw! Nou wees er maar trots op!
Korel jij groeit mooi gestaag door, mooie buik.
Mirjam ik denk dat je wel moet/mag eisen dat ze je doorstuurt naar een gynaecoloog. Het is goed om te weten wat JIJ wil.
bakkertje wat een egoistische kl**tzak zeg! sorry, weinig tactvol maar je laat je zwangere vrouw toch ook niet in de steek :-S Zou het niet met de zwangerschaps en het aanstaande vaderschap te maken kunnen hebben? Misschien heeft ie wat tijd nodig ofzo maar dit is echt niet te doen voor jou, vreselijk!
veel sterkte, en je mag hier altijd je verhaal komen doen!!!!!!

Yente
21 February 2011, 12:02
@Daantje: Leuk idee van een stoppen in juni Hyves! Ik ben van de partij.
En wat een fantastische verhalen van de kinderen op school zo te horen. Geniet van je verlof meid!
Ik moet nog 2 weken en heb dan ook lekker vakantie en verlof.

@Bakkertje: Jeetje meid wat vervelend! Had je het zien aankomen of is het nu ineens? Is er nog wel een kans dat het goed gaat komen? Sterkte meid *knuffel*

Ik ben afgelopen zaterdag naar de 9 maandenbeurs geweest. Het was op zich wel leuk, maar door de combinatie met de huishoudbeurs mij iets te druk.
Gisteren gezellig de verjaardag van mijn vader gevierd met het hele gezin en kids (kleinkids). Lekker naar de McDonalds geweest. Was erg lekker, maar helaas niet meer zo toen ik de hele nacht bezig was met overgeven…. Goh, wat was ik beroerd zeg! Het gaat nu iets beter, maar nog niet super…

Vandaag alweer 30 weken. Wat lijkt het nu ineens snel te gaan, zeker nu de 3 voorop staat…

emi
21 February 2011, 12:13
ik ben ook voor de hyves trouwens!!

yente jij gaat ook snel inderdaad, 30 weken zeg! hoe gaat het verder met je?

emi
21 February 2011, 12:14
hey Nienke online, hoe is het met je meis???

Natascha1984
21 February 2011, 12:51
@EMI, dat ben ik zeker;)
Ook ik ben van de partij!!!!

Yente
21 February 2011, 12:57
@Emi: Het gaat hier wel redelijk nu. Als ik maar goed in de gaten hou wat ik wel en niet kan en mijn tijd goed verdeel is het allemaal te doen.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik kijk er stiekem toch wel naar uit dat ik direkt lekker vrij ben!

angel26
21 February 2011, 13:14
Wat een mooie buikjes zijn er langs gekomen!

@ bakkertje: Wat ontzettend vervelend dat je man bij je weggaat. Is toch ook geen tijd om als zwangere in de steek gelaten te worden! Heel veel sterkte gewenst.

@ daantje: Wat heerlijk dat je nu verlof hebt! Geniet ervan!

@ nienke: Hoe gaat het met je meis?

daantje
21 February 2011, 13:17
@Aphrodite: ah, wat lief!!
@marloes:ik had cakejes met glazuur en roze muisjes. Voor de collega’s had ik hartjes chocolaadjes gemaakt, ook met glazuur en roze muisjes erop. Zag er erg leuk uit (en was lekker)
@Allegra: leuk die boeken! Kan je straks lekker veel voor gaan lezen. Is goed voor de taalontwikkeling.
@Natascha: je ziet het al goed zeg! Lekker mee pronken meid!
@Bakkertje: jeetje meid! Kan me voorstellen dat je er kapot van bent! Kan het zijn dat hij het eng vind, zo’n kleintje straks? Hoe hebben zijn ouders gereageerd? Een hele dikke knuf vanaf hier!
@Korel: mooie buik hoor!
@yente: jij ook bijna verlof. Heerlijk he? Ik lig nu nog steeds in bed.... Moet er wel zo uit want de kraamverzorgster staat zo op de stoep voor de contrrole. Ben benieuwd....

Over het wakker zijn ’s nachts:
Hier blijf ik normaal liggen als ik wakker ben met het licht uit. Ik val dan meestal weer in slaap, maar nu dus echt niet. Manlief was ook niet thuis, misschien dat dat ook meespeelde. Uiteindelijk lag ik er om 6 uur weer in en kwam mijn man om half 7 thuis. Hij was al verbaasd dat ik gisteravond de keuken nog had schoon gemaakt, wahaha. Dat was dus ’s nachts. Helaas had ik daarna een hazenslaapje te pakken en lag ik om half 8 al in bad. Hoopte op die manier nog even te relaxen.’s Middags nog wel even snel een tukkie gedaan voordat ik naar een verjardaag moest. ’s Avonds weer visite hier thuis. Gelukkig had manlief de rest van het huis schoongemaakt, boodschappen gedaan (waren we zaterdag niet aan toegkomen) en heeft hij heerlijk gekookt voor de visite en mij. De visite waren vrienden van ons met hun kleine mannetje van 6 weekjes uit. Wat een lekker knulletje! Hij heeft het aankleedkussen even ingewijd.

De kleine is hier de laatste tijd een dag heel druk en dan 2 a 3 dagen wat rustiger. Ze trapt dan af en toe en is dan weer rustig. Ik voel haar wel draaien en porren met (denk ik) haar kontje.
Heb de laatst wel een aantal keer dat ik een soort lichtpuntjes zie. Zo maar ineens, niet bij het opstaan,maar gewoon als ik zit. Morgen weer naar de vk, eens vragen of het te maken kan hebben met de zwangerschap.

Heb flink de balen van zaterdag. Ik stond voor het stoplicht op de N11 en het stoplicht ging op groen. Komt er ineens een motorrijder me inhalen (ik stond nog stil) en de schraapt zo langs de zijkant van onze nieuwe auto! Voor ik goed en wel wist wat er gebeurde was de motorrijder al weg en ik kon hem met geen mogelijkheid meer inhalen. Ik reed 130 waar ik 100 mag en het was het me niet waard om harder te gaan. Daarbij ook, ik had hem never nooit meer ingehaald. Er zit nu dus een dikke kras van achter naar voren over de achterkant, beide portieren en voorkant! Grrrrrr!!!! Gezien ik alleen in de auto zat (tja onze kleine telt nu even niet mee) kan ik ook het waarborgfonds niet inschakelen helaas en komen de kosten voor onze eigen rekening. WE zijn we allrisk verzekerd, maar schieten 13 euro per maand omhoog in de kosten en duurt het 5 jaar voordat we weer terug zijn op het aantal schadevrije jaren. Flink kut! Had de politie vanmorgen aan de lijn om te vragen hoe ik de aangifte moest doen, vertelden ze me dat ik 112 had moeten bellen op dat moment. Ik zat helemaal verbaasd in m’n bed! (tja en nu nog, lekker lui he?). Het is toch geen noodgeval? Maar ja, wel een ongeval en doorrijden na een ongeval is een strafbaar feit. Ik had dus stil moeten blijven staan en moeten bellen. Wat ze dan gedaan hadden weet ik ook niet. Amber, weet jij dit toevallig? Ik baal wel echt als een stekker! Had dit nu maar een paar weken geleden gebeurd met onze oude auto!

sab88
21 February 2011, 13:43
Ik ben ook voorstander van de hyves :D

korel
21 February 2011, 13:54
Ik ben ook voorstander van de hyves :-D je kutn dat ook geloof ik helemaal afschermen dat ook niemand kan zien dat je dan lid bent van de hyves, voor de meiden die er wat huiverig voor zijn.

Daantje, Wat een eikel zeg. Op de motor zijn ze zoveel sneller!

daantje
21 February 2011, 14:40
Dames, Ik heb net een Hyves voor ons aangemaakt. Hij is helemaal afgeschermd en niemand kan erop zonder dat ik ze toe laat. Je kan ook niks lezen of posten als je geen lid bent. Pb me even je hyves adres en dan kan ik je toe laten als je dat wil. Als je lid bent kan je zelf de hyves vinden door op netwerken te klikken in de balk bovenaan.

daantje
21 February 2011, 14:42
Heb er ook een mapje aangemaakt voor buikfoto's, kamertjes en kleertjes. Ieder die nog meer ideeen heeft kan ook gewoon mapjes aanmaken (mits je lid bent natuurlijk, haha). O, en er is ook een lijstje wie wie is (op forum, op hyves) en als je zwanger bent kun je invullen wanneer je uitgerekend bent en of je een jongen of meisje krijgt.

daantje
21 February 2011, 14:43
grrr, garage heeft laten weten dat het grapje met de auto 900 euri gaat kosten!!

daantje
21 February 2011, 15:05
Ha meiden, pb me even je naam doorzodat ik je kan vinden op hyves. Dmv je hyves adres gaat het niet lukken. Sab, wil je me dus nog een keer je gegevens pb-en?

Natascha1984
21 February 2011, 15:35
@Daantje, ik wil oom graag bij jullie op de Hyves maar er is 1 probleem ben blijkbaar niet te vinden.
Wil jij anders jou Hyves geven via pb kan ik via jou onze Hyves vinden.

Bakkertje1983
21 February 2011, 15:52
Hi allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties, doet me goed :-).

@ Daantje, tsjee wat een lul zeg op die motor en dan ook nog es 900 euro schade damn! Dat ie verderop maar lekker van z'n motor afgepleurd is. Ik zou er ook flink de balen in hebben!
Leuk idee van Hyves, ik pb je straks ff m'n naam!

Werd door een paar meiden gevraagd of de situatie bij mij misschien komt doordat ik zwanger ben en de grote verandering die daar bij komt kijken. Dat heb ik eerst ook even gedacht maar kom daar toch op terug. Hij geeft aan dat het niks met de zwangerschap te maken heeft maar met zijn gevoel voor mij en de relatie.
Ik heb het inderdaad niet aan zien komen. Het was zijn idee afgelopen jaar om voor een 2e kindje te gaan. Het ging, naar mijn weten, gewoon goed tussen ons en heb nooit signalen opgevangen dat ik het mis had. Hij zegt ook dat hij die signalen niet heeft afgegeven in de hoop dat het gevoel wel terug zou komen...
Had ik dit vantevoren geweten dan was ik uberhaupt niet aan een tweede begonnen (al klinkt dat nu een beetje cru). Ik zou er zelf nooit voor kiezen het in mijn eentje te moeten doen. Hoe hard hij ook roept dat ie er "altijd voor ons zal zijn", op het moment dat ik hem het hardst nodig heb (NU!) is ie er niet...

Maar goed, zit op mijn werk nu en moet nog even wat afmaken. Kan me ook zo niet concentreren nu *zucht*. Heb ook elke keer het gevoel dat als er maar iemand iets verkeerds zegt ik ga huilen pfff.

Tot later!!

emi
21 February 2011, 17:38
ach meissie, bakkertje ik heb echt met je te doen.. Pff.. ik hoop dat je iemand hebt om lekker bij uit te huilen..

yente fijn dat het redelijk te doen is voor je! Wanneer werk je precies je laatste dag?

Wij hebben net de vitrage/gordijnen voor de bovenverdieping uitgezocht. Pff wat gaat me dat weer een geld kosten, het raakt zo'n beetje op na een boxspring bed, babykamer, bekeuring...
Ben de hele middag al hartstikke labiel, besluiteloos, chagerijnig, om het minste of geringste barst ik in janken uit, m'n man weet ook niet wat ie met me aan moet :-S Heb besloten om mezelf maar een avond rust te gunnen en hoef niet naar zwemmen :-S Aan de ene kant slecht, ben al zo veel aangekomen en heb beweging nodig, maar aan de andere kant moet ik even voor mezelf zorgen nu.
Ben ook nog totaal niet uitgerust van de drie dagen werken vorige week (waarvan de laatste vrijdag avond) en moet/mag morgen al weer werken.
Ik zit mezelf gewoon giga in de weg en kan er even niet zo goed mee om gaan.
sorry voor m'n gezeik, normaal gesproken ben ik best optimistisch :-S

angel26
21 February 2011, 17:59
Emi:doe je het rustig aan.

@ bakkertje: Echt super vervelend!

Hierbij wat foto's van de babykamer. Het ledikant en commode was vandaag bezorgt.

Alleen nog de spiegel met bochtjes erin moet nog boven de commode en de plank moet nog boven de spiegel komen.

1078107910801081

korel
21 February 2011, 18:29
Angel, mooi hoor! Leuke kleur ook :-D

Emi, Klaag maar hoor! Ik heb ook idd wel eens van die dagen, dat je gewoon niet weet wat je met jezelf aan moet. Ff niet zwemmen is geen schande hoor! DOe maar een avondje rustig aan! ( btw ik ben al 9 kilo aangekomen ;), doe ook helemaal niks aan beweging, is ook wel moeilijk aan boord)

Bakkertje, hoop idd ook dat je steun heb aan iemand in je omgeving. Komt ook zo hard aan als je het helemaal niet verwacht. Zit ook geen kansje in dat het misschien weer goed komt?

Joehoe pagina 299... gaan bijna naar deel 5! Alweer

Allegra
21 February 2011, 18:55
Bakkertje nou jaaaaaa wat een l*l zeg, sorry, ik ken je vriend niet maar je laat je zwangere vriendin toch niet zomaar zitten? Stuur hem hier maar eens langs, als wij met hem klaar zijn, piept-ie wel anders! Owwwww van zulke dingen word ik heeeel boos! Als we iets voor je kunnen doen, horen we het he!

Daantje nog zo'n grrrr-verhaal - ik heb sowieso echt een hekel aan motorrijders, die vinden altijd dat ze zich overal tussendoor kunnen wringen en zich niet aan de max snelheid hoeven te houden... Ongelooflijk dat de verzekering het niet betaalt ook!
Volgens mij was er nog iets waarop ik ging reageren wat jij zei maar ben 't even vergeten... En ik pb je zo even voor de Hyves, leuk!!!

Emi als het zwemmen te veel is, hoef je je echt niet schuldig te voelen als je niet gaat hoor, zeker als je toch al niet uitgerust bent... Kan me ook voorstellen dat je je draai weer even moet vinden met het werken, kun je op de dagen dat je werkt niet gewoon thuis verder helemaal niks doen, dat je vriend het huishouden even doet? En de dagen dat jij vrij bent kun je dan rustig aan wat klusjes doen maar zo verdeel je de werklast voor jezelf een beetje! Zorg dat je genoeg rust hebt hoor!

Jemig ik ben verder alles weer vergeten, ga weer ff terug hoor...

Allegra
21 February 2011, 19:02
Oh ja, nu weet ik het weer...

Natascha jemig jij hebt al een flinke buik zeg! En Korel jij groeit mooi door zeg!

Yente nou dat is goed nieuws, jouw kind houdt niet van McDonalds. Jammer dat het dat alleen zo vervelend eruit komt! En 30 weken alweer, dat gaat snel!

Was Nienke echt online? Heeft ze zichzelf weer aangemeld dan? Ik hoop dat ze snel weer ff langskomt!

Angel leuk kamertje, lekkere frise kleurtjes!

korel
21 February 2011, 21:00
Allegra, hoe gaat het met jou zwangerschap? Over 3 weken alwere de 20 weken echo, Willen jullie het geslacht weten of hou je van verrassingen:-D?

Aphrodite
21 February 2011, 21:04
Hey meisjes,

Ik zie dat er heel wat mooie buikjes zijn langsgekomen! Marloes en Korel, en uiteraard ook Natasha ;) Ik kijk er eigenlijk wel naar uit, naar het moment dat ik een buikje ga krijgen.

@mirjam: probeer op je strepen te staan he, bij de dokter donderdag. Je kunt wel afwachten, maar je kunt ook je eigen mening en wensen uiten. Zeggen dat het voor jou niet gaat zo. Laat je niet doen he meisje!

@Allegra: zo leuk, die kinderboeken! M'n schoonvader haalde ook meteen de kinderboeken boven die hij had bewaard. Leuk he, zo kunnen gaan voorlezen! Jip en Janneke staat hier sowieso nog in de boekenkast. Ik lees er zelfs af en toe een stukje in, haha :)

@daantje: fok seg, wat een kl**dag! 900 euro?!!!! Daar kan je alleen maar bi vloeken! En dan inderdaad jullie nieuwe wagen! En nog zo'n moto, die je nooit ziet aankomen en die denk dat 'ie overal tussen kan en mag. Ongelofelijk k**!!!! Aleen al om af te koelen heb je nu je verlof wel nodig!

@yente: oe, nog zo'n slechte nacht gehad meis? Nu ja, je moet je 30 weken toch kunnen vieren he :)

@angel: zoooooooooo leuk dat kamertje! Ik vind het onwijs mooie kleuren ook!

@emi: maak je niet druk, je mag best eens niet weten waarop of waaraf. Je vriend zal wel ff afstand houden tot het overwaait. Je bent zwanger, dus laat het gewoon ff doen. Zal wel terug in orde geraken hoor meid! Laat die rollercoaster maar ff komen. Straks is 'ie wel weg.

@bakkertje: meid, ik kan m'n oren (ogen) ni geloven seg! Ik leef zo met je mee! Ik snap ook niet dat 'ie er nooit met je over heeft gepraat! En dan nu, hop, in je zwangerschap. "Ja hoor, we maken een kindje", terwijl hij misschien al aan het denken was... Nee, kan er bij mij niet in. Ik weet dat gevoelens kunnen veranderen, dat je dat niet kunt dwingen, maar je moet daar toch over praten. Als je zolang lief en leed deelt, dan kan je toch niet zomaar onaangekondigd iemand zonder boe of ba... Sorry meid, je zult al wel boos genoeg zijn. En pijn genoeg hebben. Sterkte meisje: ik wou dat je hier echt kon komen uithuilen. Dikke, dikke, dikke knuffel.

mirjam86
22 February 2011, 08:24
hoi hoi

bakkertje jeetje wat k*t allemaal zeg,
zo onverwachts, meid sterkte he.
ik weet verder niet wat ik moet zeggen.

daantje ik heb je pb gestuurt.

angel leuk kamertje zeg :D

ik ben bang dat ik weer onstoken kies krijg,
eind vorig jaar was dat een groot gat (was een stuk van afgebroken ) en ze zei al dat er een kans in zit dat hij gaat onsteken :(
maar nu hebben ze vakantie!!!!!! dat is mijn pech.....

Yente
22 February 2011, 10:16
@Emi: Voel je aub niet schuldig meid! Een keertje niet zwemmen is echt geen ramp. Goh, wat lijken wij toch op elkaar als ik dat allemaal zo lees. Ik zou het zelf namelijk ook erg vinden, maar rust is nu zo belangrijk!

Ik heb 7 maart (met carnaval, alaaf!) mijn laatste werkdag. Nu dus nog precies twee weken.

@Daantje: Wat een #$%&$# eikel zeg! Zak je echt meteen 5 schadevrije jaren terug als je het claimt op de verzekering?
Wat moet je van me weten voor Hyves? Mijn echte naam, of Hyves naam of....?

Hier: Vannacht gelukkig iets beter geslapen. Gisterenmiddag voelde ik me hetzelfde als toen ik ziek werd, dus ik durfde de hele middag en avond niet te gaan liggen. Express vroeg gegeten en niet te veel en toen ging het gelukkig wel.

Ik ben nog steeds op zoek naar gordijnen. Het lukt gewoon maar niet om leuke, gekleurde, unisex gordijnen te vinden. En die dingen hebben vaak wel een levertijd, dus er begint haast bij te komen. Heeft iemand de gouden tip voor me?

nienke
22 February 2011, 12:59
Hoi meiden,

Ben ik weer, nog een klein dagje en dan weet ik meer, ben zo benieuwd!! Ben ook beetje bang....
Het gaat opzich wel goed met mij..
Maar vandaag gezeik op het werk, met ιιn collega, pfff wordt er niet goed van!!
Hou alleen zakelijk met haar contact en daar blijft het bij!

@bakkertje, vind het zo erg voor je meid!!! Hopelijk komt het toch nog goed...

xxx

nienke
22 February 2011, 13:05
heb ook weer een ticker gemaakt

korel
22 February 2011, 13:30
Nienke, Was er iets verkeerds gegaan ofzo? je staat ook weer op 3 berichten. Fijn dat het goed gaat! Spannend hoor morgen! Vervelend dat je gezeur heb op je werk. Kan je er nu niet echt bij hebben.

nienke
22 February 2011, 13:40
Nienke, Was er iets verkeerds gegaan ofzo? je staat ook weer op 3 berichten. Fijn dat het goed gaat! Spannend hoor morgen! Vervelend dat je gezeur heb op je werk. Kan je er nu niet echt bij hebben.

Ik had mezelf afgemeld, denk even geen forum.
Maar kan jullie toch niet missen ;-)

Ja inderdaad en die collega had blijkbaar iets prive's wat niet goed ging, dacht ja je moest eens weten, maar ja ik ga dat er niet bij betrekken! werk = werk en prive = prive
Naja, ga het met haar dus echt alleen maar zakelijk houden! Geen zin in meer!

nienke
22 February 2011, 14:10
Ik had mezelf afgemeld, denk even geen forum.
Maar kan jullie toch niet missen ;-)

Ja inderdaad en die collega had blijkbaar iets prive's wat niet goed ging, dacht ja je moest eens weten, maar ja ik ga dat er niet bij betrekken! werk = werk en prive = prive
Naja, ga het met haar dus echt alleen maar zakelijk houden! Geen zin in meer!

Nu schijnt dat ze ruzie heeft met ons teamhoofd, dat noemt ze prive.... noem ik werk maar ok...
Het zal wel!