PDA

View Full Version : stoppen in juni 2010 met de pil deel 4

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Bakkertje1983
9 November 2010, 10:51
Hoi meiden goeiemorgen!

@ Emi, gaat het vandaag iets beter met je? Gedachten verzetten is idd goed als je je niet lekker voelt, dat merk ik bij mezelf ook. Denk je dat het komt door je zwangerschap of misschien idd een virus ofzo?

@ Aim, ik heb ook niet zulke geweldige verhalen over matcare gehoord, maar als jij wel tevreden bent dan is dat goed toch? Ik zweer bij kruidvat 2v5 J. Maar aangezien jij al 2x (licht) positief hebt getest blijf ik erbij dat je toch gewoon zwanger bent, kan toch bijna niet anders???

@ Roos, jammer dat het niks geworden is met die andere baan! Balen dat het je super leuk lijkt en dicht bij huis maar dat dan de arbeidsvoorwaarden tegen vallen.

@ Natascha, balen dat je nog steeds ongesteld bent! Hopelijk is het nu snel voorbij en kun je snel weer aan de klus!

@ Sunshine, dank je wel voor je felicitatie! Tsjee wat ben jij alweer een end op weg zeg! Leuk dat je die afspraak voor de 20 weken echo hebt gemaakt en dat ie zo snel is. Top ook dat je je mannetje inmiddels over hebt kunnen halen om het geslacht te horen tijdens de echo! Ik wist het van mijn zoontje ook en wil het nu weer weten. Is zo handig met zaken als naam, kleertjes, kinderwagen, kamertje etc etc. Er zijn natuurlijk ook zat mensen die het niet willen weten en dat is een ieder zijn goed recht, alleen ben ik veel te nieuwsgierig hihi.

Ik heb vannacht sinds een dag of 5 weer hιιrlijk geslapen en ben geen 1 keer wakker geworden, ja op de tijd dat ik ook uit mijn bed moest hihi. Ook geen dromen gehad (waar ik nog weet van heb tenminsten ;-) ). De afgelopen nachten droomde ik echt de meest verschrikkelijke dingen, allemaal zwangerschap gerelateerd (misvormde baby’s, miskramen, vriend die me verliet etc etc). Maarrrr gelukkig afgelopen nacht niet yyeeaahhh. Moet zeggen dat ik ook zo heftig droomde toen ik zwanger was van mijn zoontje.

Ook heb ik vandaag mijn eerste afspraak bij de vk gemaakt. We mogen komen op 9 dec, wat lijkt dat nog ver weg zeg pfff. Heb wel volgende week een afspraak bij de gyn en krijg dan ook een echo als het goed is. Reden daarvoor is omdat ik vorige maand bij de gyn ben geweest ivm aanhoudende buikpijn, uit die onderzoeken kwam niet zoveel maar moest wel weer terug komen. Heb vrijdag gebeld om te zeggen dat ik nu dus zwanger ben maar mag alsnog gewoon komen. Zou er sowieso ook heen moeten want mijn zoontje is met een keizersnede geboren en dan moet je in het begin van je zwangerschap en vanaf 35 weken weer op controle komen bij de gyn.

Begreep trouwens dat je bij mijn vk 3 echo’s standaard krijgt!, met 12, 20 en 36 weken. Hoe zit dat bij jullie?

xxx

Daisy
9 November 2010, 11:03
Naam.............leeftijd........ronde.....kindje ..........NOD

Lientje.nl.……..27……....4e……..1e……...10 november (ong 30 dagen)
Stampertje.........26............4e..........1e... . .......11 november?
Chelke................24............5e......... 1e............12 november (op basis van ovu test)
jong1980............30............4e..........2e.. .........13 november
Ikke82.…….......28……....6e….......1e………19 november
Jeske1983..........26.......... ..6e..........1e............19 november
Allegra………...32……....5e……...1e……...19 november (ong 30 dagen)
Aphrodite..........28............5e...........1e. .........19 november
Essie83...............27............5e...........1 e ..........22 november (of eerder..of later..)
Mirjam................24............6e.......... 1e...........25 november
Mirthe Carlijn....28...........6e...........1e.......... 26 november
Marleen..............28...........5e...........1e. ....... .26 november
Hertogin.............34...........5e...........1e .........27 november
Lucinda..............26...........3e...........1e . .......28/29 november
Shasha...............29..........3e............2e . ........30 november (ong 42 dagen)
Natascha...........26..........7e............1e. .........01 december
Aim…….....…...24...........6e...……1e……... .3 december
Prinsesje...........28...........2e...........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
.
Wachtbankje:
Naam………..Leeftijd…........Ronde…...Kindje…….… ….NOD

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (cyclus dag 141)
Eef28................28.................1e........ ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy................26..................1e....... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Jeannet83.........26..................4e......... .1e. ...........16 oktober
Lylou................26........................... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5

Zwanger:
Naam…........……Leeftijd……Ronde……Kindje….Datum test…...Uitgerekend...J/M

Miracle01.………..27.……….1e………...1e……….07 juli………....15 maart
Regenboog…… ...24.……….1e………...2e…….…26 juli...........…...4 april
henny…………….28.………..2e………..2e………..31 juli........……..7 april
Stefje………….….26.………..2e………..1e…..........27 juli.............. ...9 april
Daantje..................29...............1e. ............1e..............29 juli................11 april
Mammavan2kids..29.…….....3e…….….3e…….…..11aug..... . ... .…21 april
Sunshine83.……..27.………..2e…….….1e………..13 aug........…...21 april
Sas81.....................29...............3e .............1e...............20 aug...............28 april
Yente.....................29...............2e . ............1e..............29 aug................2 mei
jojo82....................28................3e.... ..........2e..............27aug.................7 mei
Sab88....................22................2e..... ... .......1e.............29aug............ ....9 mei
Korel…….............22……........3e……........1e…... ... ..15 sept..............26 mei
Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............8 juni
Marloesspin........25.................4e.......... .. ...1e ............14 okt...............21 juni
Sophie1978.….....32….............3e….…......1e…….. …13 okt...............21 juni
Angel26...............26.................5e....... . …...1e..............20 okt...............29 juni
D-81.................... .29................3e................1e........... . .23 okt................2 juli
Bakkertje………..27………....4e…………2e…….......4 nov………...16 juli

Daisy
9 November 2010, 11:04
Ik denk dat ik morgenochtend ook maar weer een test ga doen....zal wel niets uitkomen.... Maar dan ga ik ook gewoon om een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog. Het wordt maar eens tijd, vind ik zo. Lang genoeg gewacht!

emi
9 November 2010, 13:27
bakkertje volgens mij heb ik dat ook, die echo's. Heb nu termijn echo gehad bij 9 wk, over 2 weken echo omdat ze dan nog niet met doptone luisteren, dan met 20 weken en dan met 36 voor de ligging..

Daisy goed plan! ik vind dat je zeker lang genoeg gewacht hebt!

Allegra
9 November 2010, 18:15
Hee Sunshine gezellig! Jeetje het gaat inderdaad hard bij jou zeg, leuk dat je al bijna je 20-wekenecho hebt. Kom je ons vertellen wat het wordt? Ik ben zo benieuwd! Ik denk nu nog dat ik niet wil weten wat het wordt, heb voor allebei hele mooie namen in mijn hoofd en qua babykamertje ben ik ook niet van plan om iets specifiek meisjes- of jongensachtig te doen (is nu blauw en ik ben niet van plan het helemaal te gaan verven als ik zwanger ben), maar ook ik ben erg nieuwsgierig dus ik ben benieuwd of ik het volhoud ;-)

Daisy groot gelijk! Hopelijk word ook jij doorverwezen voor onderzoek en kunnen we het wachtbankje snel opheffen - Lylou kan hopelijk sowieso gauw weer terug naar het NOD-lijstje en Jeannet zijn we volgens mij een beetje kwijt, en de anderen zijn dan onder behandeling...

Lekker he Bakkertje om gewoon een nacht door te slapen? Ik wordt sinds een paar nachten ook steeds op stomme tijden wakker en val dan niet meer in slaap, het gunstige effect van weekend is onderhand alweer teniet gedaan :-( Geen rare dromen overigens...

Verder niet veel spannends, ik heb een beetje een rommelende buik, vanmorgen btje aan de dunne (sorry) maar nu ben ik wel weer gewoon normaal naar de wc geweest. Trouwens wel twee keer op een dag, gebeurt me anders nooit, maar ik probeer geen 'zou het dan toch...'-gedachten te hebben :? Zal blij zijn als mijn NOD voorbij is want ik heb toch weer het idee dat ik me een beetje anders voel. Hou op lichaam! :geek:

emi
9 November 2010, 18:20
Bakkertje, vandaag had ik een hele goede dag J heerlijk..
Fijn dat je weer wat beter hebt geslapen, nog zo’n nacht!?

Allegra frustrerend dat je lichaam je steeds van alles lijkt te willen vertellen maar dat je niet weet welke kant het uit gaat, je kan ιcht niets anders dan wachten..

Allegra
9 November 2010, 18:58
Emi I know, frustrerend... Mijn hoofd weet wel dat het niet erg waarschijnlijk is dat het raak is deze week, maar mijn lichaam maakt me toch weer in de war...

angel26
9 November 2010, 19:04
@ sunshine: spannend de 20 weken echo en het hartje luisteren! Leuk dat het wiegje al klaarstaat!

@ allegra: ik ga voor je duimen en voor alle andere klussers en testers.

En voor de medezwangere: ik duim voor goede echo’s!

Allegra
9 November 2010, 19:23
Thanx Angel, ik hoop echt dat mijn lichaam me deze maand verrast!

Chelke
9 November 2010, 20:59
allegra.. wat een rotperiode is dit he ;) we kunnen alleen maar afwachten

roos.. als je er veel op achteruit gaat, zou ik het indd niet doen

Wat mijn lichaam doet vroeg iemand (sorry volgens mij emi?)
Gisteren veel krampjes, heb gister een abbo gehad op de wc :D, gisteravond flink hoofdpijn
Ik ben al 3 dagen kapot moe 's avonds.
vandaag 2 x misselijk geweest
heb de hele dag honger
ik durf niet meer naar mijn borsten te kijken want ik zie alleen maar aders :confused:

ik weet het dus eigenlijk niet meer, geen teken van ongi, mja ik heb ook nog 3 dagen om dat te worden. een test durf ik niet te doen :oops:

Allegra
9 November 2010, 21:55
Klinkt hoopvol Chelke, nog een paar daagjes! Wanneer ga je testen?

roos
9 November 2010, 22:04

Chelke................24............5e......... 1e............12 november (op basis van ovu test)
Essie83...............27............5e...........1 e ..........22 november (of eerder..of later..)
Shasha...............29..........3e............2e . ........30 november (ong 42 dagen)
Prinsesje...........28...........2e...........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (9-11 cyclus dag 144)
Eef28................28.................1e........ ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy................26..................1e....... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Lylou................26........................... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5

Zwanger:

Daantje..................29...............1e. ............1e..............29 juli................11 april
Sas81.....................29...............3e .............1e...............20 aug...............28 april
Yente.....................29...............2e . ............1e..............29 aug................2 mei
jojo82....................28................3e.... ..........2e..............27aug.................7 mei
Sab88....................22................2e..... ... .......1e.............29aug............ ....9 mei
Korel…….............22……........3e……........1e…... ... ..15 sept..............26 mei
Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............8 juni
Marloesspin........25.................4e.......... .. ...1e ............14 okt...............21 juni
Sophie1978.….....32….............3e….…......1e…….. …13 okt...............21 juni
Angel26...............26.................5e....... . …...1e..............20 okt...............29 juni
D-81.................... .29................3e................1e........... . .23 okt................2 juli

Chelke
9 November 2010, 23:17
Klinkt hoopvol Chelke, nog een paar daagjes! Wanneer ga je testen?

ik wil zaterdag testen als ik niet ongi ben, maar weet niet of ik nog zolang kan wachten

emi
10 November 2010, 07:40
Chelke gewoon geduld hebben.. nog een paar dagen wachten.. Ik vond het zelf ook prettig om zo lang mogelijk te wachten met testen. Dan hoef je ook maar 1 keer te testen en heb je gelijk duidelijkheid. Niet een heeeel licht streepje en weer wachten en spanning. Er staat niet voor niets op de meeste testen dat je de dag na je nod mag testen. Vrijdag of zaterdag is dus een heel mooi streven! Maar ik heb goede hoop voor je, die kwaaltjes liegen er niet om.. Spannend meis

hve
10 November 2010, 08:25
Wat spannend CHELKE@ Ik duim voor je.

Yente
10 November 2010, 09:34
Spannend Chelke! Je kwaaltjes klinken hier iig erg bekend!

Allegra: Ik hoop ook dat je deze keer blij verrast mag worden!

Emi: wat fijn dat je zo'n goede dag had! Volgens mij kun je daar dan echt van genieten. Zou ik zeker wel doen!

sab88
10 November 2010, 10:09
Haii meiden

hier gaat alles super!! Ben al 1,5 week niet meer misselijk en heb veel meer energie!! Ben super vrolijk haha
wat een fijn gevoel na al die weken ;)
verder gaan wij 11 december voor kinderkamer kijken. De levertijd zal
ongeveer 12 weken zijn dus ben er graag op tijd bij.
Hoe is het verder met iedereen??

Liefss

Bakkertje1983
10 November 2010, 10:18
Gutenmorgen lady's,

Het lijkt wel of het echt per week rustiger wordt... Moest eerst altijd waanzinnig veel terug lezen en nu elke x maar 1 pagina. Maar goed, al met al is het nog steeds gezellig en voor een aantal meiden errug spannen!

@ Allegra, hooowww als je lichaam je maar niet voor de gek houdt. Je moet nog een week dus meer dan wachten kun je op het moment echt niet doen :(. Hadden we maar zo'n mooie glazen bol (die nog werkte ook :-D).

@ Chelke, jij houdt de spanning er ook aardig in hι! Zou top zijn als je nog tot zaterdag kan wachten met testten en vooral ook heel knap :-D. Maar wat Emi al zei, als je dan pas test heb je de meeste zekerheid dus dat is wel fijn en goed! Als je ons maar op de hoogte houdt hiero hihi :).

@ Aim, hoe gaat het met jou??

@ Emi, wat goed dat je een goeie dag had gisteren! Hopen dat het zo blijft de rest van je zwangerschap. Zou wel lekker zijn dat als je over 2 weken weer moet werken je je weer helemaal kiplekker voelt.

Hier alles ook wel goed. Heb weer aardig geslapen vannacht en dan voel je je sowieso al wel een stuk beter. Moet zeggen dat ik ook maar weinig meer misselijk ben. Af en toe een vlaag of paar minuten maar valt onwijs mee.

Ga maar weer aan het werk!

xxx

Bakkertje1983
10 November 2010, 10:23
Haii meiden

hier gaat alles super!! Ben al 1,5 week niet meer misselijk en heb veel meer energie!! Ben super vrolijk haha
wat een fijn gevoel na al die weken ;)
verder gaan wij 11 december voor kinderkamer kijken. De levertijd zal
ongeveer 12 weken zijn dus ben er graag op tijd bij.
Hoe is het verder met iedereen??

Liefss

Hi Sab,

Wat goed om te horen dat je je weer zo goed voelt! Is een fijne idee voor de rest van ons die nog wel z'n mindere momenten hebben ;-). Leuk ook dat je een afspraak hebt gemaakt om voor een kinderkamer te gaan kijken. Moet dat in die winkel op afspraak of hebben jullie gewoon die datum voor jullie zelf geblokt? Ook wel handig dat jullie dan (als de kleine tenminsten benen niet gekruist heeft tijdens de echo) jullie dan weten wat het wordt.

Zou je mij in pb de gegevens willen sturen van dat echocentrum waar jij dat pakket vandaan hebt? Thnx

x

daantje
10 November 2010, 10:50
@Aim: ben heel benieuwe hoe het nu is! Hoop dat je een super positieve test in handen hebt! Die van kv zijn maar 2 voor 5 euro! Werken prima. Die van CB zijn idd super duur!
@Emi: lief dat je schrijft dat je als kind graag in mijn klas zou zitten. Nu maar hopen dat de kindjes die ik nu heb dat ook denken ;-)
Vervelend dat je je nog zo naar voelt. Hopen dat het over een week of 4 voorbij is! Bij mij begint nu te komen dat meer dingen me niet smaken. Preischotel vond ik altijd wel lekker, maar wordt nu al misselijk van de geur. M’n mannetje had het van de week klaar gemaakt en heb het toen wel opgegeten, maar wel met lange tanden. Gister at hij het restje op. Bij het opwaren in de magnetron werd ik al misselijk. Zelf heb ik wat later heerlijke pannenkoeken op. Hij houdt daar niet van, maar ik ben er dol op! We hebben nog een portie prei-schotel staan, maar die gaat straks lekker de prul in!
@Allegra: prima, begin ik wel een forumklasje J Er zijn er al aardig wat die rond dezelfde periode geboren gaan worden J Ik ga dan wel in het midden van het land zitten.
@roos: wat jammer dat je niet verder gaat! Je klonk zo positief, maar je hebt helemaal gelijk als je er zo’n stuk op achter uit gaat.
@Sunshine: je kan bij een echo toch ook het hartje horen? Wij hebben het hartje al met 8 weken en 5 dagen gehoord (eerste echo). Veel plezier alvast!
@bakkertje: haha, leuk dat je man het nu ook wilt weten. Wij vinden het heerlijk om over ons meisje te praten en ik ben al lekker aan het shoppen voor meiden kleertjes J Wat fijn dat je toch mag komen bij de gyn! Kan je alvast kijken naar jullie kleine puk! Mijn vk maakt zelf geen echo’s, dus ik moet altijd ergens anders naar toe. Ik krijg een echo rond 10 weken en bij 20 weken.

Dames, les goed op je ziektekostenverzekering! Ik kreeg vorige week een rekening voor eigen risico. Hierop stonden laboratoriumkosten (bloedprikken rond 12 weken), maar die stonden er ook op de datum dat ik voor een echo was geweest. Toen ik belde moest ik zelf het ziekenhuis maar bellen. Belachelijk (heb ik ze ook wel even verteld), waar betaal ik zoveel geld voor aan hen! Maar goed, toch gebeld en bleek het gewoon de echo te zijn en het ziekenhuis had het niet gefactureerd onder laboratoriumkosten! Gelukkig regelt het ziekenhuis het met de verzekering. Let dus op, want ze wilden we me zo 40 euri door de neus boren! Moet ik dus ook gelijk goed opletten over 2 weken bij de 20 weken echo.

daantje
10 November 2010, 10:55
Gister met de ha aan de lijn gehangen. Een kind uit m'n klas heeft de vijfde ziekte (grootste kenmerk is uitslag over het hele lichaam en mogelijk koorts en gewrichtspijn) en dat kan gevaarlijk zijn voor de baby als je voor de 20 weken bent....
Dus gelijk even op internet gezocht toen ouders het bij me kwamen melden en de ha gebeld. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken en nu gaan ze kijken of ik antistoffen heb en/of mogelijk besmet ben. In het ergste geval kan dit leiden tot ernstige bloedarmoede bij de baby wat kan leiden tot een miskraam of doodgeboorte..:shock: De ha probeerde me gerust te stellen door te zeggen dat de kans erg klein is en dat we het voor de zekerheid uit gaan zoeken, maar jullie begrijpen denk ik wel dat ik me toch wel wat zorgen maak. Gezien het een erg knuffelig en aanhankelijk kind is, heb ik veel contact met haar. Nu moet ik proberen wat afstand te nemen, maar ik kan toch niet tegen zo'n pukkie zeggen, helaas meis, omdat je de vijfde ziekte hebt mag je niet bij me in de buurt komen omdat dat gevaarlijk kan zijn voor de baby. Dan praat ik haar alleen maar angst aan.
Wist niet dat leerkracht zijn ook nog zo z'n gevaren met zich mee bracht.

daantje
10 November 2010, 10:56
ah, zie net dat ik ben veranderd in een tiener ;-)

Sunshine83
10 November 2010, 11:32
@Sunshine: je kan bij een echo toch ook het hartje horen? Wij hebben het hartje al met 8 weken en 5 dagen gehoord (eerste echo). Veel plezier alvast!
[/FONT]

@Daantje...Ik heb bij de echo van 8, 11 en 13 weken wel het hartje zien kloppen, maar niet gehoord?!?

daantje
10 November 2010, 11:47
Hmm, misschien hebben ze er geen speakers aan hangen? Lijkt me toch superleuk om dat te laten horen aan een pasgebakken mama :-)

Ik lag gisteravond in bad en zag m'n buik elke keer op en neer gaan. Dit wel met zeer grote regelmaat en tegelijk met m'n hartslag. M'n man ziet het ook. Zou dit kunnen de placenta kunnen zijn denken jullie? Hij ligt bij mij hoog en voor (op de 14 weken echo).

Yente
10 November 2010, 12:25
@Daantje: Jeetje wat spannend zeg! Hopelijk is alles gewoon goed met jou en je baby.
Ik heb trouwens ook van mijn ziektekostenverzekeraar een rekening gehad voor laboratoriumkosten, maar volgens mij was dat toch echt voor bloedprikken. Dat gaat toch sowieso van je eigen risico af?

@Sunshine: Ik heb ook alleen maar het hartje ‘zien’ kloppen tijdens de echo. Ze zullen het geluid wel niet aan hebben gehad…

Hier: Ik word een beetje moe van mezelf. Ik blijf maar misselijk en moe en merk nu dat het me echt op begint te breken. Het niets kunnen doen vind ik zo verschrikkelijk dat ik tegenwoordig om de dag wel een keer in huilen uitbarst. En dat terwijl ik normaal echt nooit huil…
Kunnen jullie me misschien een beetje opbeuren dames? Ik wil zooo graag dat het weer een beetje beter gaat.

Verder zit ik te wachten op nieuws van mijn vriendin. Zij en haar vriend proberen al 2,5 jaar zwanger te worden. Nu zijn ze eindelijk naar de gynaecoloog gegaan en krijgen ze vandaag te horen of er al iets uit de tests is gekomen. Erg spannend dus.

Sunshine83
10 November 2010, 12:50
Inderdaad...bloedprikken gaat van je eigen risico af. Ik had gelukkig mn eigen risico al opgemaakt voor dit jaar, dus heb geen rekening gekregen.
Ik heb onlangs trouwens de kraamzorg geregeld. Ze mevr die ik aan de telefoon had vertelde me dat ik naast de standaardvergoeding van ongeveer 40 uur kraamzorg recht had op 20 uur extra door mn aanvullende verzekering van IZZ...Hoe zit dit bij jullie? Ik was er wel blij mee moet ik zeggen.
Mn schoonzusje is in september bevallen en had maar recht op ong 25 uur, omdat ze geen aanvullende verzekering had. Ze vertelde me dat begin dit jaar, in april stapte ik over van werkgever, waardoor ik toen ook mijn verzekering midden in het jaar kon aanpassen...Nu ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb!

Sunshine83
10 November 2010, 12:52
Hmm, misschien hebben ze er geen speakers aan hangen? Lijkt me toch superleuk om dat te laten horen aan een pasgebakken mama :-)

Ik lag gisteravond in bad en zag m'n buik elke keer op en neer gaan. Dit wel met zeer grote regelmaat en tegelijk met m'n hartslag. M'n man ziet het ook. Zou dit kunnen de placenta kunnen zijn denken jullie? Hij ligt bij mij hoog en voor (op de 14 weken echo).

Geen idee wat dat kan zijn. Ik lag pasgeleden in bed en toen was het net of er een vlindertje door mn buik fladderde...Ik voelde het maar een seconde of 2, daarna ook niets meer gevoeld. Nu vraag ik me af of dat de beeb was of mn darmen...

emi
10 November 2010, 12:55
Sab wat fijn dat je je zo goed voelt!! Echt heerlijk lijkt me dat. Al moet ik zeggen dat het hier ook stukken beter gaat. Vanmorgen best veel kunnen doen. Ik moet alleen wel echt op tijd eten en meer dan ik gewend ben, anders wordt ik gelijk misselijk/lavenloos. Ben nu wel helemaal uitgeteld maar ben ook van 8 tot 12.30 weg geweest.
Ik mag hopen dat je ticker verlopen is want ik hoop niet voor je dat je 11 maanden, 3 weken en 2 dagen moet wachten tot de volgende afspraak met de verloskundige en je echo…

Daantje, ik heb mijn eigen risico al betaald voor dit jaar vanwege medicijngebruik dus het lab is voor mij ‘gratis’. Bedankt voor de tip iig.
Jeetje Daan ik schrik wel van je verhaal over dat kindje met de vijfde ziekte. Goed dat je gelijk actie hebt ondernomen. Over een paar dagen heb je duidelijkheid? Nou ga er maar van uit dat je het niet hebt! Maar ik kan me je zorgen voorstellen.

Wij hebben tijdens de echo’s ook niet het hartje horen kloppen. Ze zeggen dat de straling van geluid vele malen sterker is dan die van beeld dus doen ze bij mij tot 14 weken alleen maar echo’s en geen doptone.

En daantje ik denk dat het je Vena Cava is dat is een hele grote slagader die midden door je lichaam loopt. Ik had dat in de sauna ook wel eens dat ik dan de hartslag in m’n buik zag kloppen. Dus ik weet niet of het de placenta is, volgens mij is de hartslag daar niet zo voelbaar.

Yente ronduit kl*ten dat je je zo voelt en blijft voelen. Bij 12 weken denk je: oh misschien is het volgende week dan wel over. Bij 13 hetzelfde maar bij 15 hoop je je toch echt wel wat beter te voelen.. De eerste vraag die bij me opkomt is: neem je wel genoeg rust/ tijd voor jezelf? Ik merk dat het toch positief werkt dat ik bijna 3 weken vakantie heb. Ik kom helemaal tot rust en slaap zo’n 13 uur per dag. Maarja dat moet wel haalbaar zijn..

Ik ben vanmorgen naar de psychiater geweest om te kijken hoe het met me gaat en de medicijnen. Ik kon haar nu dus het goede nieuws vertellen! Ze wil me wel blijven zien elke 3 maanden maar we waren beide erg tevreden.

Yente
10 November 2010, 13:28
Emi: Ik ben nu voor 25% ziekgemeld, maar ik werk toch nog vaak langer door. De bedoeling is dat ik iedere dag rond 15.00u / 15.30u naar huis kan. Maar onderweg naar huis stort ik dan al in en kan de rest vd dag/avond alleen nog maar op de bank liggen om ergens tussen 20.00u en 22.00u naar bed te gaan. Ik kom gewoon nergens aan toe zo en daar baal ik ontzettend van.

Andere zwangeren hebben nu allemaal weer wat energie en kunnen iig weer normaal werken. Ik vind het eigenlijk al heel stom dat ik voor 25% ziek ben, laat staan nog meer...

Daisy
10 November 2010, 14:44
Ik heb vanmorgen met de huisarts gebeld en mag vrijdagmiddag langskomen! Ben benieuwd! Hoop dat hij actie gaat ondernemen. Dag 130 vandaag...

sab88
10 November 2010, 15:15
hahahah emi ;) mijn ticker is verlopen inderdaad. Maar je kunt voortaan bij je handtekening nog maar 1 ticker zetten en heb er 2 nodig ;) na de geslachtsecho dan ga ik mn ticker aanpassen en dan heb ik er helaas nog maar 1tje :( wel jammer dat kan ik niet meer aftellen tot mn echo's..

Bakkertje1983
10 November 2010, 16:24
@ Daantje, hmmm wat vervelend en lastig van die leerling die ziek is. Ik zou in jouw plaats wel een beetje afstand nemen, denk ik. Wanneer hoor je de uitslag van de HA?
Je kan nu zo onderhand de beeb wel gaan voelen hoor. Sommigen zijn heel vroeg maar normaliter is het ongeveer vanaf een week of 18 (bij mij destijds 19 weken ong en mijn schoonzusje 22 weken en zusje +/- 16 weken). Denk alleen niet dat je het al zo kan zien zoals jij omschreef, maar ook dat kan per persoon verschillen volgens mij.

@ Yente, hey meisje dat je je toch zo lamlendig blijft voelen! Ik zou je graag een goeie tip willen geven maar die ken je vast allemaal al (leuke dingen voor jezelf doen als je puf hebt en aan je gevoel toegeven etc). Daarom geef ik je maar gewoon een dikke KNUF en hoop ik dat je snel kan gaan genieten!
Heb je al nieuws over die vriendin die op IVF intake moest?

@ Emi, fijn dat je een goed gesprek met de psych hebt gehad! Mag je wel je medicijnen door blijven slikken nu eigenlijk?

@ Sab, thnx voor je pb! Ik ga ff informeren J.

@ Daisy, goed dat je vrijdag mag komen! Hou je ons op de hoogte?

Kus

daantje
10 November 2010, 16:36
Lieve Yente, als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het wel of ik m'n eigen verhaal lees! Wat herkenbaar! Ik ben voor 1/5 ziekgemeld en ben de woensdag thuis om bij te tanken. In het basisonderwijs kun je helaas niet eerder op een dag naar huis. Ook ik stort onderweg naar huis in. Op school lijkt het voor anderen of ik nog energie voor 10 heb, maar eenmaal in de auto.... Leg wat druivensuiker in je auto. Bij mij helpt dat om in elke geval zonder brokken thuis te komen ;-) Verder bel ik vaak even iemand om alerter te blijven (jaja, wel handsfree natuurlijk).
Ik ben er met wat hulp achter gekomen dat mijn hoofd helemaal niet met mijn lijf in verbinding staat (of ik sluit het bewust af). Ik moet nu 3x op een dag echt 10 min gaan zitten en verder helemaal niks doen. Er is me ook yoga aangeraden, maar ben bang dat ik daar alleen maar heel hard van moet lachen...
Vanuit hier even een dikke knuffel om je op te beuren en lekker huilen als je dat moet. Doe ik ook. Liefst als niemand er is, maar als m'n man thuis lucht het vaak meer op. Hij kan zo lekker relativeren, maar tegelijkertijd ook lief.

Vanmiddag bij de arbo-geweest (omdat ik de woensdag nog steeds thuis ben). Van haar mag ik nu absoluut niet naar school totdat ik de uitslag heb. Als er geen anti-stoffen in m'n lichaam zitten, mag ik de week erna ook nog niet (tot 20 weken). Baal er wel van. Deze week hebben we al op 4 dagen inval nodig waarvan er maar voor 1 dag iemand kon komen en nu kom ik er ook nog bij!

daantje
10 November 2010, 16:38
ik denk niet dat m'n buik heen en weer gaat van de baby hoor meiden. De baby heb ik met 14 weken al af en toe gevoeld door kleine belletjes in mn buik. Toen een tijdje niet en nu weer onderin wat lichte plofjes.

emi
10 November 2010, 17:02
Yente wat goed dat je wel voor 25% ziek bent gemeld, alleen zou je je er beter aan kunnen houden ;-) Die vermoeidheid is herkenbaar hoor, ik heb nu vakantie dus doe in principe niet zo veel maar lig toch rond 21 uur op bed, slaap meestal uit tot 9 of 10 uur en 's middags ook nog een uurtje. Als het voor je gevoel echt niet gaat zo dan moet je aan de bel trekken he. Je bent maar een paar keer in je leven zwanger, dan maar 75% of helemaal ziek (tijdelijk, misschien voel je je met 20 weken wel beter). Jij bepaalt waar je grens ligt.

Daisy spannend dat je vrijdag naar de ha mag, hopen dat hij je doorstuurt, misschien kan je vertellen van de andere mensen van dit forum die ook voor onderzoek zijn doorgestuurd.

Sab heb je geen echo meer om de ligging van je kindje te bepalen rond de 36 weken? Ach en misschien krijg je nog wel een groeiecho ofzo maarja meestal is er dan iets of verdenking daarop (weinig/veel vruchtwater, klein/groot kind, hoge bloeddruk, ect) dus dan liever geen echo.

Bakkertje, ik kan niet zonder die medicijnen dus ik mag (moet) ze gewoon doorslikken. Heeft ook geen schade voor het kindje in de zwangerschap alleen mag je een paar uur per dag geen bv geven en moet je in het zkh bevallen en blijven.

Daantje ergens wel een leuke bijkomstigheid dat je nu thuis moet blijven, maar alleen als je negatief blijkt te zijn. Werk is 'maar' werk en ze moeten het maar redden zonder je, jij hebt dit ook niet bedacht!!!
Ik was je echo nog even aan het bekijken, wel bijzonder dat mijn kindje over 4 weken er ook al zo uit ziet :O Dan is het nog maar 13 cm lang ofzo
Ik keek even in m'n boek bij jouw termijn: Je kindje is nu ca. 20 cm lang en weegt ca. 200 gram. Toch heeft het nog alle ruimte in je buik; je kleintje maakt koprollen! Haha.

Hier weer wat brakker, anderhalf uur geslapen, nu om 13 uur voor het laatst gegeten, dus misselijk. Maar ook geen zin in eten want maag/darmpijn. Ik kruip maar even op de bank en begin straks toch maar met wat eten. Opgewarmd van gister, Hollands pannetje met champignons/prei/kip/rijst, lekker makkelijk.

Chelke
10 November 2010, 17:07
daantje.. wat vervelend zeg! Ik hoop dat je er niks van mee gekregen hebt

daisy,.. wat fijn dat je naar de HA mag komen, hopelijk word je snel ongi

ik kan indd beter wachten met testen, heb geen zin in vage streepjes.
Vanochtend had ik ongeveer 3 keer flinke steken in mijn buik, aan de linkerkant vlak onder mijn ribben, iemand hier bekend mee?

Aim
10 November 2010, 17:40
Nou heb vanmiddag nieuwe testen gehaald maar dan van de kruidvat, had gister de laatste van matcare gedaan nu was ie negatief... 3 testen en begonnen met het "duidelijkste maar ook nog erg lichte" streepje haha pff geloof het echt nog niet.. heb nu ook een ongi gevoel.. :S maar er is nog niks... maaargoed ik zie wel.. voordat ik een overduidelijke test heb durf ik echt nog niet te geloven :)

Chelke
10 November 2010, 17:46
aim.. ik begrijp je niet helemaal. was ie nu negatief?

Aim
10 November 2010, 17:52
ja stom he :s maar was nog matcare

Chelke
10 November 2010, 17:59
dat maakt het wel heel erg spannend zeg.. ik hoop toch dat je snel duidelijkheid hebt

linda75
10 November 2010, 18:11
@daantje, wat vervelend zeg, hopelijk krijg je snel van je ha zekerheid. tot die tijd toch maar ff wat afstand nemen

sab88
10 November 2010, 18:30
@ Emi: Ik heb met 17 weken een echo, met 20 weken en na 25 weken nog een echo :D dus ik mag ons kleintje nog 3x bewonderen :D

emi
10 November 2010, 18:40
aim wat raar ja.. die matcare geven soms ook positief bij mannen heb ik ergens gelezen :-S Nou morgenvroeg maar met kruidvat?
kan ook zijn dat de innesteling niet is gelukt ofzo dat je eerst iets hormoon had en nu niets meer..
he getsie veel te spannnend.

Aim
10 November 2010, 18:41
Ja pff wordt er helemaal gek van :S echt irritant!

Allegra
10 November 2010, 18:48
Hola chicas!

Allereerst even een dikke knuffel voor Yente, kan me voorstellen dat je echt genoeg hebt van die misselijkheid! Heb jij niet van die pillen die emi ook heeft gehad of werken ze niet? En gaat het verder met je werk wel, is de sfeer daar nu iets beter dan net voordat je zwanger was? Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!

Daantje he getsie, dat is ook niet relaxed! Kunnen je ouders zich niet herinneren of je vroeger al eens vijfde ziekte hebt gehad? Of kun je die meerdere keren krijgen of is het nog steeds gevaarlijk voor je beebje ook al heb je het al gehad? Aan de ene kant lijkt het heel lekker om thuis te blijven, maar aan de andere kant is het vervelend als je weet dat het lastig is om dat op te vangen... ik ga zelf ook altijd maar werken ook al voel ik me niet lekker :( Ik hoop dat uit je tests blijkt dat alles goed is in elk geval!
Dat met die kloppende buik heb ik ook wel eens trouwens, heel gek is dat. Ik denk niet dat het je placenta is.

Daisy fijn dat je ha je vrijdag wil zien, hopelijk komt er snel iets uit wat verholpen kan worden.

Aim verwarring alom... maar zo'n streepje krijg je niet voor niks, ook niet een heel dun streepje... hopelijk kunnen jij en Chelke van het weekend naar het onderste rijtje (ik wil ook!!!)

Sab super dat je je beter voelt nu, kun je echt gaan genieten!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Hier weer een interessante ontdekking over mijn lichaam zonder de pil gedaan - twee maanden terug, toen ik opeens een langere cyclus had, had ik rond mijn ei heel lang een zeurende pijn. Was aan de rechterkant. Een paar dagen later werd ik 's nachts wakker omdat ik ontzettende steken in mijn darmen had, rechts boven mijn heupbeen/bekken zeg maar. Was echt darmen want voor bm of eierstok zat het te hoog (die had ik een paar dagen daarvoor al gevoeld). Nu had ik afgelopen weekend (vrijdag/zaterdag) weer mijn ei rechts, weer lang zeurende pijn, en vervolgens kreeg ik gisteren last van mijn darmen. Btje aan de dunne dus ik dacht dat mijn collega me had aangestoken met zijn fijne buikgriep, maar vervolgens had ik vannacht en vandaag weer steken boven mijn heupbeen, op dezelfde plaats als de vorige keer. Terwijl ik vorige maand mijn ei helemaal niet gevoeld heb en nergens last van had.... rara politiepet... Stomme vraag waarschijnlijk, maar herkent iemand dit? Vorige maand kreeg ik vervolgens allemaal rare dingen, sterk ruikende urine, klonterig witte afscheiding...

Ik ben benieuwd wat volgende week gaat brengen, ik vermoed weer een late ongi.

Stomme eierstokken.

xM

Allegra
10 November 2010, 18:50
Gezellig, drukke boel hier zie ik!

Ik vraag me trouwens af hoe het met Lylou is... Hopelijk niet alsnog een klap gehad!

angel26
10 November 2010, 19:16
Spannend chelke!

@ sab: heeyyy fijn dat je je lekker voelt met veel energie!!
Ik ben de hele dag wat moeier dan normaal en af en toe is misselijk.

@ daantje: hopelijk heeft het kind in je klas het niet doorgegeven aan jou! Zou het niet de baby kunnen zijn die schopt in je buik? Dat kan volgens mij wel met 18 weken.

@ yente: sterkte meis!

@ Aim: Rare uitslagen bij je test. Sterkte!

angel26
10 November 2010, 19:17
alle bijna testers, klussers en wachtende: succes!

linda75
10 November 2010, 19:20
@allegra, ik herken wel het gevoel tijdens mijn ei, maar is na de 2e ronde na de pil elke keer te voelen. het opeens wegblijven ken ik niet.

hier relaxed, begin wel een beetje de spanning te voelen voor het komende weekend.... er is geen drup bloed meer geweest, alleen bruine afscheiding. we zullen zien!

Chelke
10 November 2010, 19:47
aim.. wanneer wil je met kruidvat gaan testen?

allegra..ik herken het niet zo met de eisprong, merk het wel altijd duidelijk

linda.. spannend wanneer is je nod?

Chelke
10 November 2010, 19:51

.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (9-11 cyclus dag 144)

Zwanger:

roos
10 November 2010, 20:35
@meiden die gaan testen, succes!!!! Ik ga voor jullie duimen!!!!

Aim
10 November 2010, 20:36
Heb net de kruidvattest gedaan die was ook negatief... :(

Allegra
10 November 2010, 20:52
Had je al eerder een kv-test gedaan Aim? Je zou eigenlijk nog een keer zo'n test moeten doen als een van je positieve tests, dan kun je vergelijken...

roos
10 November 2010, 20:53
Heb net de kruidvattest gedaan die was ook negatief... :(

:-( jammer.... kon je niet wachten tot morgenvroeg.... maar ja als je zwanger zou zijn zou die vanavond ook positief moeten testen toch... maar ja het is ook wel weer zo, als je net zwanger bent kan het zijn dat je 's avonds negatief test en 's morgens positief....

Heb je nog een test?? Dan zou ik morgenvroeg nog een test doen!

Allegra
10 November 2010, 20:59
Ah, good thinking Roos!

linda75
10 November 2010, 21:16
ben heel benieuwd allegra! ik ga voor je duimen!

mijn nod is aankomende zondag, nog even geduld voor mij dus

Allegra
10 November 2010, 21:34
Thanks Linda! Ik denk niet dat dit mijn ronde gaat zijn hoor, was twee maanden terug ook.. We zullen zien.

Allegra
10 November 2010, 21:34
Oh ik ben benieuwd zondag! Heb jij buiten bruinverlies kwaaltjes?

Aim
10 November 2010, 21:51
Hmm denk dat ik zaterdagochtend nog maar een test ga doen... als ik tegen die tijd dan nog niet ongesteld ben... heb sinds vanavond wel zo'n gevoel dat het eraan zit te komen..

Pure
10 November 2010, 21:53

Jeske1983..........26.......... ..6e..........1e............24 november
.
Wachtbankje:

Zwanger:

Even aangepast ivm met late positieve ovutest.

Stampertje
10 November 2010, 21:58
Goedeavond allemaal.
Kan even niet alles onthouden van iedereen.
Daantje, wat vervelend je situatie op school, hoop dat alles goed is.
Linda, chelke wat spannend!
Ik vind het iedere maand spannend, maar deze keer is het wel heel erg.
Pijnlijke borsten, misselijk met vlagen, veel afscheiding, steken in mijn lies.
Ik ben benieuwd, als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, ga ik testen. Doen jullie mee?

Chelke
10 November 2010, 23:38
aim.. wat vervelend! Hopelijk test je alsnog positief

Stampertje.. ik ga zaterdag testen als dat nog nodig is. Krijg nu wel steeds meer het ongi gevoel :(
Jouw kwaaltjes klinken goed, spannend ;)

Aphrodite
11 November 2010, 01:23
Haj meisjes,

ik weet niet meer wie het zei, dat het rustiger is hier. En dat is wel een beetje zo, maar 't is toch nog gezellig hier hoor! Heb niet het gevoel dat het hier stil zit. Heb een tiental pagina's moeten bijlezen! Dat heb je als je er een paar daagjes niet bent geweest eh...

Anyway, tot nu toe nog geen ZEKERE zwangeren erbij, maar het wordt wel spannend voor sommigen lees ik!

@aim: echt kl*** seg, die onzekerheid! Maar je zult het snel weten, positief of negatief. Al hoopt iedereen natuurlijk positief! Ik duim!

@sab: plezant seg, zo op prospectie gaan voor een kidnerwagen! Ziet er echt een praktisch ding uit! Ben ook blij dat je al een tijdje niet meer misselijk bent. Hoera!

@angel: moet bijzonder zijn, "het" vertellen aan je moeder en zus. Was een superleuke reactie!

@roos: goed zo, dat je eindelijk toch een serieuze afspraak hebt. Ookal zegt iedereen (inclusief ikzelf) van "het komt wel, houd moed", JIJ bent wel diegene die moet wachten. En dat kan niet simpel zijn. Helemaal niet. Ik zou er ook niet mee inzitten een bekende tegen te komen. Kan inderdaad om allerlei redenen zijn dat je bij een gyn bent, al is het maar de jaarlijkse controle. Zit er dus niks mee in, ok? Jammer van die job. Maar je moet nu eenmaal alles in overweging nemen, en als er niks in zit, dan kun je maar beter niet ja zeggen.

@Allegra: laatste week weeral. Spannend!

@stampertje en chelke: jullie zitten ook te stressen nu denk ik, al die symptomen! Hopelijk brengen ze goed nieuws!

@Daisy: groot gelijk, het heeft nu echt wel mιιr dan lang genoeg geduurd. Hopelijk kan je snel een afspraak regelen!

@Yente: och meisje, ik zit echt met je in! Je zo misselijk en belabberd en vreselijk voelen... Ik wou dat ik tips had die konden helpen, maar ik heb er jammer genoeg geen verstand van. Het enige dat ik kan, is met je meeleven en je een dikke knuffel geven, dus dan doe ik dat maar. *KNNNNNUFFFFELLL* (o ja, en succes voor je vriendin!)

@Daantje: ook jij een rotperiode nu, lees ik. Ik begrijp heel goed dat je het kl*** vind van dat kindje met de vijfde ziekte, maar het is nu eenmaal zo... Probeer je er niet teveel zorgen over te maken, ok? Komt vast wel goed! En je collega's zullen je ook begrijpen, ben ik zeker van!

@bakkertje: lijkt me enorm rot, die heftige dromen. Ikzelf heb elke week wel een paar nachtmerries + wakker worden met een gil + daarna bonkende hartslag, maar ik denk dat het bij jou wel rottiger is, niet? Je vroeg me of ik m'n ei precies wist. Nee, eigenlijk niet. Maar ik ben tot nu toe heel regelmatig geweest qua cyclus, dus ik gok een beetje. Ik ga wel beginnen met ovu testen als ik tegen 2011 nog niet zwanger ben. Dan heb ik er toch een beter zicht op. En dan maakt m'n vriend zich misschien minder zorgen, want hij is zo bang dat z'n sperma niet goed is.

Verder is m'n ei al geweest denk ik. Ik voel me een paar dagen wel wat ijl in m'n hoofd, beetje duizelig en een heeeeeeel klein tikje misselijk. Maar ik moet dringend nog eens bijslapen, dus ik maak me niet gek. Alles kan alles wel of niet betekenen, ookal voel je het maar voor de eerste keer. Donc voilΰ. Maar ik vind het wel weeral vervelend, die laatste aanloop tot de NOD. Je hebt telkens het gevoel alsof je eventjes stil moet blijven staan, ergens in opgesloten bent en er niet uit mag tot je weer aan de beurt bent.

Ik ga nog eventjes wat surfen en misschien nog een dvd'tje zien.

Dikke kus aan iedereen,
Slaap zacht,
Don't let the bedbugs bite,
En, voor diegenen die dit hebben: een fijn verlengd weekend.
Sie joew leejter!

emi
11 November 2010, 07:26
Aim ik vind het nogal flauw dat die ene test heel licht positief aangaf, stomme matcare, want het lijkt erop dat je niet zwanger bent, anders had je met de kruidvat wel positief getest. Echt stom hoor want ondanks dat je het niet gepland had, was het toch wel leuk geweest.. En n wordt je zo heen en weer geslingerd. :'(

Stampertje, ik wil wel mee doen met testen ;-) Lekker flauw, maar idd wel erg spannend voor jou, nog 1 nachtje slapen. Ik heb goede hoop voor jou en chelke..

Aphrodite heb je goed geklust? omdat je vertelde dat je ei al geweest is..

Stampertje
11 November 2010, 08:55
Gezellig Emi :) Wie weet test je wel positief haha

Yente
11 November 2010, 09:48
@Daisy: Succes bij de ha vrijdag. Wat fijn dat je langs mag komen.

@Bakkertje: Thanks voor de knuffel. Ik heb idd nieuws over mijn vriendin en helaas is het niet goed. Bij haar is alles goed maar bij haar man zijn totaal geen zaadcellen aangetroffen. Harde klap dus. Heb best even moeten huilen. Het is ook zo’n enorm contrast nu…

@Daantje: Ik krijg ook vaak te horen dat mijn hoofd niet helemaal in verbinding staat met mijn lichaam. Misschien dat we daarom pas merken hoe moe we zijn als we in de auto zitten. Want idd merkt hier op het werk vaak ook niemand iets aan me. Dat van de druivensuiker is een goed idee!
Het is wel balen dat je nu niet naar school mag, maar denk aan jezelf meid! Eerst een goede uitslag en dan mag je weer.

@Aim: Jij maakt het wel heel spannend zeg! Wat raar dat de test nu ineens negatief was.

@Allegra: Ik heb inderdaad ook die pillen, alleen doen ze bij mij niet zoveel. Ik moet zeggen dat ik de misselijkheid ook wel een beetje onder controle kan houden nu als ik maar vaak genoeg wat eet. Maar toch word ik wel misselijk helaas.
Op mijn werk is het niet veel beter. Er is niet echt sfeer, want ik zit voort bijna altijd alleen op kantoor. En dan moet ik ook nog eens werk doen dat ik niet leuk vind, en dat nog 5 maanden lang! Ik heb mijn baas wel om duidelijkheid gevraagd mbt mijn ontslag (vergoeding, einddatum etc), maar ook dat is allemaal lastig. Hij kan/wil mij niet veel uitkeren en probeert me te paaien met andere dingen (zoals later op freelance-basis terug komen). Maar nu is het zelfs onduidelijk of het bedrijf wel blijft bestaan tot na mijn verlof. Dat levert dus ook nog een hoop stress op.

Meiden echt ontzettend bedankt voor alle lieve knuffels. Doet me goed.
Zoals jullie kunnen lezen zit ik door alle gebeurtenissen even niet zo lekker in mijn vel en ik ben daarom heel blij dat ik tegen jullie aan mag zeuren (ben normaal niet zo’n prater…)

Aim
11 November 2010, 10:23
Vannacht ongi gekomen..:( vind het eigenlijk toch wel heel erg jammer

Chelke
11 November 2010, 10:38
aim.. wat vervelend! :( hier had je ff niet op gerekend

aprhodite..ik ben ook wel benieuwd of je goed geklust hebt

ik denk dat ik ongi ga worden, vanochtend met afvegen had ik 1 druppel bruin slijm, heb nu ook hoofdpijn :(

emi
11 November 2010, 10:53
AAAHHH waarom?? Jullie mogen niet ongesteld worden jullie moeten zwanger zijn (zou het helpen als ik dat zeg?)
Die stomme matcare testen, ik zou ze niet meer kopen..

daantje
11 November 2010, 14:41
Ha meiden,
Gisteravdon had ik knoert karde buiken en lag ik te rillen, maar had het niet koud. Vanmiddag maar even de vk gebeld en nu mag ik morgen langs komen om naar het hartje van ons meiske te luisteren. Waarom hebben we niet gewoon een luikje in ons buik zodat we op elk moment zelf even kunnen kijken?
Moet ook even m'n urine laten controleren omdat ik nu nog meer naar de wc moet dan ik al moest.
Laat het maar snel morgen een uur zijn!

emi
11 November 2010, 15:57
wat een bijzondere klachten die je beschrijft. Weet niet wat het was.. Heb je thuis niet zo'n doptone ;-) Maarja misschien moet je dat ook niet willen..
hoe hoog zit je baarmoeder inmiddels, navelhoogte? kan je hem goed voelen?

daantje
11 November 2010, 16:34
ja, baarmoeder zit nu iets onder m'n navel.
Net bij de huisarts geweest om m'n urine te laten controleren. Er zat een klein beetje bloed in m'n urine, wat niet met het blote oog is waar te nemen. Het teststaafje gaf geen ontsteking aan, dus geen blaasontsteking. Het kan wel dat er iets zit te broeien, dus we moeten het even in de gaten houden.
Ik heb thuis geen doptone, misschien maar goed ook. Stel je voor dat ik het hartje niet kan vinden! Ik denk dat ik gek zou worden. Morgen ga ik voor een collega naar een cursus en zij staat dan voor de klas. Ik ga wel tussendoor weg zodat ik naar de vk kan. Laat het maar snel 13 uur!

Allegra
11 November 2010, 18:18
Ik hoop dat je niet ziek wordt Daantje, zal morgen tijdens de lunch even extra voor je duimen!

Aim en Chelke neeeeeeej geen ongi... shit zeg Aim, je zou er niet van gebaald hebben als je in eerste instantie toch niet een beetje positief had getest maar nu is het niet leuk! En Chelke, jij hebt aders op je (.)(.) dus ongi is gewoon GEEN OPTIE! Vertel je lichaam maar dat emi en ik het er niet mee eens zijn! Ik duim dat het allemaal goed komt!

Ik heb vandaag een leuke dag achter de rug, geen rare dingen dus ik haal me nog niks in mijn hoofd voor volgende week, en gewoon een hele leuke vertaling gedaan voor een leuke bekende klant. Als zij net zo blij zijn als ik, kan het hele bedrijf hopen op lekkere verzorgingsproducten voor de kerst. ;-) Weer iets om voor te duimen, gelukkig gebruik ik die bij typen niet veel.

Haai Aphrodite trouwens, gezellig bezoekje weer van jou! :-D

Allegra
11 November 2010, 18:22
Was Mirjam trouwens op vakantie ofzo?

emi
11 November 2010, 18:34
Allegra volgens mij ben je weer lekker melig of niet? ;-) Wat een stormachtig weer, arme kindjes die Sint Maarten lopen..

Allegra
11 November 2010, 18:36
Het was partystemming bij mij op kantoor vandaag.:mrgreen: Zal wel iets met de storm te maken hebben gehad. Of met de carnaval. Of met het feit dat de hele week al als vrijdag voelt! Gelukkig morgen de laatste vrijdag van deze week!

Allegra
11 November 2010, 18:36
Ja voor sint maarten is het niet het beste weer!

Chelke
11 November 2010, 18:55
ik vind ongi worden ook geen optie! Haha wat lief van jullie dat jullie zo met me meeleven, naast het drupje heb ik een heel dun streepje lichtbruine afscheiging gehad, verder niks :confused:
Ik ga zo weer even kijken :D

Daantje.. ik hoop dat alles goed gaat

roos
11 November 2010, 19:02
Het is lekker druk hier!

@de meiden die ongesteld zijn geworden of denken ongesteld te worden, jammer... Maar op naar de volgende ronde, komt goed!!
@de meiden die gaan testen, succes! Ik ga voor jullie duimen!!!
@daantje, hopelijk is alles goed!! Nou daar gaan we vanuit, ik ga voor je duimen!!!

Hier nog steeds geen veranderingen... ben nog steeds niet ongesteld... nog 2 weken en dan heb ik een afspraak bij de gyn... vind het zo spannend!

roos
11 November 2010, 19:02
ik vind ongi worden ook geen optie! Haha wat lief van jullie dat jullie zo met me meeleven, naast het drupje heb ik een heel dun streepje lichtbruine afscheiging gehad, verder niks :confused:
Ik ga zo weer even kijken :D

Daantje.. ik hoop dat alles goed gaat

Ik ga voor je duimen, wanneer wilde je ook alweer gaan testen? sorry even vergeten...

Chelke
11 November 2010, 19:18
zaterdag, maar heb het gevoel dat dat niet nodig zal zijn

roos
11 November 2010, 19:26
zaterdag, maar heb het gevoel dat dat niet nodig zal zijn

Nou laten we hopen dat het wel nodig is!! :-D

angel26
11 November 2010, 19:40
@ aim: Toch wel jammer voor je! Knuf!

@ chelke: ik duim voor je!

@ daantje: hopelijk is het niets ernstigs!

@ roos: sterkte, ik leef met je mee!

angel26
11 November 2010, 19:45
Vanochtend moest ik behoorlijk overgeven en ben best moe zo op de dag. Verder niet meer misselijk momenteel. Verder ben ik benieuwd naar de echo. Ik hoop dat het hartje klopt enzo. volgende week lekker maandag, dinsdag en woensdag vrij, kan ik lekker uitslapen en uitrusten.

linda75
11 November 2010, 20:07
@chelke, dat bruine spul heb ik al bijna een week, dat zegt volgens mij niets. zolang het niet rood is heb ik nog moed ;-) (en ik heb zelfs nog een beetje moed na een klein beetje rood van nu bijna een week geleden)

ik ga pas zondag testen als ik dan niet ongi ben, eerder zekers niet. wel wat last van mijn borsten heel af en toe 's avonds maar kan ook verbeelding zijn....mijn lijf houdt me nog wel eens voor de gek de laatste tijd.....

Chelke
11 November 2010, 20:12
dat klinkt wel goed Linda.. ik ben benieuwd wat morgen me gaat brengen, hopelijk blijft het bij dit beetje bruin slijm

emi
11 November 2010, 20:15
*s*p*a*n*n**e*n*d*
Chelke werd de vorige keer je ongesteldheid ook met bruin verlies aangekondigd??

roos
11 November 2010, 21:22
Ik sprak net de buurvrouw, zei dat ze een leuke foto op haar hyves had van haar zoontje.
Zei ze; "wij hebben gewoon een knappe zoon;-), moet je ook aan beginnen (hint)".

Ze moest eens weten....:-(

hartje
11 November 2010, 21:23
hallo ik ben nieuw hier mijn vriend en ik zijn juni dit jaar gestopt met de pil niet omgelijk zwanger te worden maar eerst ontpillen mijn cyclus zat de afgelopen maande op 2x26 1x28 2x30 dit is toch goed ben benieuwd als je weet wanneer ongeveer je eisprong is hoeveel kans je heb om zwanger te worden zit toch wel goed of niet alle tips zijn welkom
alvast bedankt

Aphrodite
11 November 2010, 21:30
Haj allemaal,

iedereen genoten van de vrije dag? Of is dat geen internationale vrije dag? Morgen maken we de brug, en m'n vriend heeft ook gelijk congι genomen. Leukleukleuk!

@hartje: welkom meisje! Ik vind je cyclussen wel vrij regelmatig zo! Succes met zwanger worden! Je zult zien dat dit een supergezellig topic is. Iedereen leeft met mekaar mee.

@Aim: gih wat kl*** seg! Inderdaad, geen matcare testen meer! Hoe voel je je nu? Laat je niet kisten eh meid! We gaan er gewoon voor!

@Chelke: duimduimduimduimduim....

@linda: goed zo: je niet gek laten maken. Nog eventjes rustig afwachten en met z'n allen duimen! En ondertussen je zinnen verzetten, want 't is weekend!

@emi en chelke: ik denk dat ik goed heb geklust ja, maar we zullen zien. Ik weet ook niet preciιs wanneer m'n ei is, want ik doe nog geen ovulatietesten. Maar m'n cyclussen zijn altijd redelijk regelmatig geweest en we hebben zeker om de dag geklust. Meestal zelfs elke dag. M'n vriend vond dat precies toch niet zo leuk als ie op voorhand had gedacht :)

linda75
11 November 2010, 21:30
je cycli zien er mooi uit hartje, erg regelmatig. om je ei te bepalen kun je het beste een ronde ovu testen doen of gaan temperaturen. ik heb zelf vorige ronde met ovu testen mijn vermoeden van ei bevestigd en deze ronde niet weer gedaan. succes!!

Allegra
11 November 2010, 21:36
Hihi Aphrodite mijn man liep ook altijd op te scheppen dat om de dag een eitje zou zijn, dat viel hem toch ook wel een beetje tegen :mrgreen:
Hier geen vrije dag trouwens, nog een dagje en dan weekend, heerlijk! Van mij mag het twee dagen net zo worden al vandaag, lekker met een boekje op de bank!

Hartje welkom hier en succes met zwanger worden! Als je niet meteen wil gaan ovutesten, je eisprong is ongeveer twee weken voor je ongi wordt, als je de tweede en derde week van je cyclus klust om de twee dagen, zit je meestal wel goed!

angel26
11 November 2010, 22:06
@ aphrodite: ik heb geen vrije dag gehad vandaag.

@ hartje: welkom!!

emi
11 November 2010, 22:08
welkom hartje.
hier ook geen nationale vrije dag, m'n man gewoon aan het werk, ik heb nog steeds vakantie.

Aphrodite
11 November 2010, 22:29
Haha zonet kwam m'n vriend efkes meeloeren en hij protesteerde natuurlijk meteen bij mijn opmerking dat 'ie zoveel klussen had onderschat. "Dat was maar een grapje he!". :) Maar ik weet het zo net nog niet.
Anyway: maakt ni uit, als ik niet zwanger ben, moet ie volgende cyclus weer!

Chelke
11 November 2010, 23:36
hier ook geen vrije dag helaas

hartje.. welkom! mooie cyclussen heb je en ik zou indd ook ovu testen gaan doen als je je ei wilt opsporen

emi.. helaas begint iedere ongi met bruinverlies bij mij, vandaar dat ik morgen gewoon ongi zal worden :(

er is vandaag wel heel weinig uitgekomen, mja dat zegt niks

mirjam86
12 November 2010, 08:14
hey lady's

ik ben er weer ik ben al sinds maandag thuis,
maar had het zo druk druk druk dat ik geen tijd had om te reageren.
maar we hebben een super weekend gehad :D
lekker weer en mooie strand wandelingen gemaakt.
mijn schoonmoeder heeft ons verteld dat ze graag oma wilt worden,
ik had zoiets je moest een weten dat we bezig zijn :D
wij hebben ook echt heel veel geklust echt heel veel, gister heb ik gelukkig weer mn ei gevoelt.
wat is dat toch fijn :D we hebben bijna de hele week geklust :D alleen woensdag niet :P

aim wat werd jij ff in het rond geslingert, bah ook al was je er niet mee bezig afgelopen maand toch krijg je heel veel hoop.

chelke meis geen ongie, dat is niet de bedoeling.

allergra lief dat je aan me dacht.

daantje sucses bij de vk en wat een verhaal over dat zieke kindje, hopelijk gaat het goed met je.

hartje mooie cyclussen en heel veel sucses hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten.

nou hopelijk ben ik niemand vergeten, anders sorry :D
ik ga zo ff post bezorgen heerlijk met die harde wind :( maar ben blij dat het droog is.
enne als het nu niet raak ik weet ik het ook niet meer we hebben ons wel voor 200% gegeven :D
nou tot later xxx

linda75
12 November 2010, 11:14
mijn vriendje zegt juist: nu mag ik weer ;-) en inderdaad hij mag over een dikke week weer, ben door naar de volgende ronde. zal even weer een banner aanmaken hierzo.

emi
12 November 2010, 13:43
ah balen linda ben je vanmorgen ongesteld geworden?? Nou goede hoop voor de volgende ronde dan..

linda75
12 November 2010, 14:04
had vanochtend volgens mij het begin van mijn ongi, dus weer een volgende ronde

hartje
12 November 2010, 16:15
hallo
wat leuk om al jullie berichten te horen
ja ik heb zo uitgerekend dat als we de 10 12 14 16 18 20 dag klussen haha dat in die dagen mijn eisprong moet zitten ben benieuwd wil het eerst opdeze manier gaan proberen zonder ovulatietesten wil er ook niet te veel mee bezig zijn. en het op een leuke manier te laten gebeuren het word onze eerst ronde volgende maand dus ben benieuwd maar wil het eigenlijk gelijk maar dat geld voor jullie allemaal. wat spannend allemaal
bedankt voor de berichten jullie zijn allemaal wat verder als mij kan nog iets van jullie leren
groetjes

Chelke
12 November 2010, 17:34
linda.. jammer dat je ongi bent geworden!

mirjam.. hopelijk levert het klussen het gewenste resultaat op

Hier nog geen ongi, vandaag weer een heel klein beetje bruin slijm, vanmiddag werd ik ineens misselijk van de geur van een broodje kroket. Maar dat kon ook komen omdat ik nog niks gegeten had

Vandaag zijn we met onze hond naar de dierenarts gegaan, hij heeft een acute nekhernia en wordt op dit moment geopereerd :( de kans op genezeig weten we nog niet, de dierenarts zal ons vandaag hierover bellen. Een rotdag dus vandaag, waardoor het testen ineens heel ver naar de achtergrond gegaan is

Allegra
12 November 2010, 18:19
Dat zijn inderdaad geen leuke dingen Chelke! Hoe komt-ie aan een nekhernia? Of is dat niet echt te zeggen? En mogen jullie er vanavond alweer bij en hem meenemen? Kan me voorstellen dat testen niet je prioriteit is nu.. ben wel heeeeel nieuwsgierig dus ik hoop dat je het niet te lang uitstelt ;-)

Mirjam gezellig dat je er weer bent! De afgelopen dagen ben ik steeds erg blij dat ik geen postbode ben, de herfst is aan mij niet besteed, al die regen en wind, bah! (de winter trouwens ook niet haha :mrgreen:)

Ik ben blij dat het weekend is in elk geval, hopelijk slaap ik een paar nachten goed want het was verder maar niks deze week! Verder ga ik niets bijzonders doen, ik heb een ontspannend tijdschrift gekocht en ga denk ik nog een beetje bakken van het weekend en de ontknoping van de F1 kijken, lekker in mijn pyjamabroek op de bank haha! Heerlijk als het weer je tot nietsdoen dwingt zo eens in de zoveel tijd!

Allegra
12 November 2010, 18:34
Linda jammer joh!

Sophie1978
12 November 2010, 18:51
Chelke; wat naar met je hond! Hopelijk gaat de operatie goed and heb je snel goed nieuws. Wat voor hond is het?

Linda; jammer van de ongi! Maar zet ie wel door?

Allegra; Spannend he de F! Kan nog vanalles gebeuren... Helaas kan ik niet naar de race. We zijn wel naar de eerste race van het seizoen geweest in Bahrain en zouden ook naar Abu Dhabi gaan maar ik moet werken dus mijn man gaat met vrienden naar de qualificatie en de race...Ben wel een beetje jaloers..

Allegra
12 November 2010, 18:57
Ha een mede-F1-er! Balen dat je niet kan dit weekend zeg, zeker omdat het inderdaad nog alle kanten op kan (sort of)! Als het al beslist geweest zou zijn, zou het niet zoveel uitmaken maar nu wordt het nagelbijten ;-) Ik hoop dat Webber nog een wondertje kan verrichten, aangezien McLaren geen kans meer maakt en Alonso in een Ferrari zit... We zullen het zien, het is er goed weer voor in elk geval!

Verder alles goed bij jou?

Sophie1978
12 November 2010, 19:25
Hier ook een Mark Webber fan! Hij is eingenlijk ook de lekkerste van het stel.. En heel aardig, heb hem een aantal keer ontmoet en leuke spontane man. Hij was de enige driver die ik niet zo ielig/klein vond....

Verder alles goed. Vandaag was mijn weekend en moet morgen weet werken. Maar deze week wel een aantal extra vrije dagen want het is Eid. Komt goed uit want ik vind het allemaal wel erg vermoeiend.

linda75
12 November 2010, 19:54
ja, het zet door dus heb een legitieme reden om chocola te eten ;-)

Aphrodite
12 November 2010, 20:56
Hajho!

@Mirjam: wat leuk, zo'n heerlijke vakantie achter de rug. Uitwaaien doet zo'n deugd! En goed geklust lees ik, hihi. Ik vind het nog wel leuk, klussen rond je ei. Het voelt toch net iets bijzonderder aan he. En nu wachten...

@Linda: wat jammer seg! Maar met zo'n weer is het niet erg om binnen te blijven klussen eh. Dus pak die kansen maar deze nieuwe ronde!

@Chelke: goh leef met je mee meid. Ik hoop dat 'ie erdoor komt. Hoe heet 'ie? En hou oud is 'ie? *good vibes*

mirjam86
12 November 2010, 21:16
chelke he wat vervelend,
ik weet hoe het voelt om je hond bij de dierenarts achter te laten voor een operatie :(
ik vond dat echt heel erg, hopelijk komt het snel goed met je hond.
hoe is de operatie gegaan?

allergra ik vind het eigenlijk wel een heerlijk beroep :D
het voordeel is je hebt vrijheid en geen baas die op je vingers kijkt.
het nadeel is regen en de winter :D maar goed ik ben een bikkel hahaha

aphrodite dat was zeker heerlijk uitwaaien.
ben blij dat we dit weekend niet zijn geweest, je zou er nu bijna weg waaien.
en ik ben behoorlijk slank, anders zag je me weg waaien :P
ja nu maar hopen dat het weekendje ook geholpen heeft.......

ik zag net ietsjes bruin bloed in mn broekje zitten :O dit heb ik nog niet eerder gehad weer iets nieuws.....
volgens mij heeft iedereen lekker veel plannen,
het is hier vandaag lekker rustig geweest.
nou ga weer ff de voice kijken.

xxx

Allegra
12 November 2010, 21:19
Aaah starstruck... ik had mijn kansen een beetje gespreid dit seizoen, vind Hamilton en Button ook erg goed (heb ook wel een beetje iets met Engeland, krijg je met een Engelse man) maar ik vind dat Webber het gewoon echt verdient om te winnen, die timmert al zo lang aan de weg! En het lijkt me idd een superaardige vent zonder sterallures. En hij is ook niet verkeerd om naar te kijken :oops: En ik vind Australie ook gaaf (heb daar 9 maanden rondgereist, vandaar de Engelse man)

Allegra
12 November 2010, 21:20
Oeeh spannend Mirjam, kan het innesteling zijn?

mirjam86
12 November 2010, 21:23

.
Wachtbankje:

Zwanger:

mirjam86
12 November 2010, 21:25
Oeeh spannend Mirjam, kan het innesteling zijn?

nou denk het niet want volgens mij had ik gister mn ei,
had steeds steken in mn rechter zij........ik weet niet wat het is.
nog 2 weken wachten :D

hoe is het trouwens met lientje en stampertje??
of heb ik ze gemist.

Allegra
12 November 2010, 21:28
Lientje heb ik ook al een tijdje niet gezien. Stampertje was volgens mij nog niet ongi. Maar ik kan me vergissen...

Allegra
12 November 2010, 21:29
Hmmm maar innesteling twee weken voor NOD klopt wel... wat is er gaande in Mirjam? ;-)

mirjam86
12 November 2010, 21:29
nou spannend :D

mirjam86
12 November 2010, 21:30
Hmmm maar innesteling twee weken voor NOD klopt wel... wat is er gaande in Mirjam? ;-)

ik dacht dat de innesteling een aantal dagen na de ei sprong kwam....
nou laten we hopen dat het vele klussen heeft geholpen want elke maand zoveel klussen red ik niet hahahaha

Marleen8
12 November 2010, 21:37
ik dacht dat de innesteling een aantal dagen na de ei sprong kwam....
nou laten we hopen dat het vele klussen heeft geholpen want elke maand zoveel klussen red ik niet hahahaha

Hahaha

Marleen8
12 November 2010, 21:38
Linda wat balen dat je weer ongesteld geworden bent! Geniet maar lekker van je chocolade.

Allegra
12 November 2010, 21:38
Misschien was het een schijn-ei :confused: Laat maar, ik klets weer uit mijn nek :twisted: Word een btje opgefokt van de man des huizes, die is hyperactief en extreem melig :?

mirjam86
12 November 2010, 21:39
maar klussen is wel goed voor je conditie :p

ik moet zo mn hond uitlaten maar het regent en buienradar zegt dat het nog tot half 12 blijft regenen :(
en ik heb al zo'n held, die hond van mij is bang in het donker,
dan moet ik hem gewoon van de bank afslepen.......

mirjam86
12 November 2010, 21:40
Misschien was het een schijn-ei :confused: Laat maar, ik klets weer uit mijn nek :twisted: Word een btje opgefokt van de man des huizes, die is hyperactief en extreem melig :?

hahaahha nou lekker toch ander moet je hem buiten in de regen ff laten afkoelen :D

Allegra
12 November 2010, 22:32
hahaahha nou lekker toch ander moet je hem buiten in de regen ff laten afkoelen :D

Hij is al twee keer verzopen thuisgekomen de afgelopen twee dagen, maar dat mag de pret niet drukken :-S Ik denk dat de stress hem naar het hoofd is gestegen. Of misschien heeft hij koorts.

Ben je de hond al wezen uitlaten? Zal geen lange wandeling geweest zijn ;-) Met dit weer ben ik altijd helemaal blij dat ik katten heb en geen hond!

Ik ga de laptop maar eens uitzetten, tijd om nog even niet naar een scherm te kijken voor ik naar bed ga. Trusten zometeen!

Chelke
12 November 2010, 23:44
mirjam.. hopelijk is het een innesteling ;)

Onze hond heet Bully, het is een franse bulldog van 5,5. De reden van de nekhernia is heel simpel: omdat het een franse bul is :D
Het schijnt veel voor te komen bij dit ras. De operatie is in ieder geval goed verlopen, gelukkig! Hij is nu nog aan het herstellen bij de dierenarts en afhankelijk van hoe hij zich morgen voelt mogen we hem wel of niet gaan halen. Ik ben zo blij dat alles goed is gegaan.

Ik heb net de ruzie die ik met mijn broertje had bijgeleg, dus weer een beetje narigheid uit mijn leven. Ik heb er een goed gevoel over.

En nu over mijn ongi:D Nog steeds niks! Het kan natuurlijk door de stress komen. Dat weet ik niet.
Maar ik heb nu wel een constante druk op mijn blaas, herkennen de zwangeren onder ons dit?

Stampertje
13 November 2010, 00:12
Balen Linda, Chelke nog geen ongi?
Ik ook niet, maar heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, denk toch een lange cyclus.
Heb heel erg het gevoel dat ik ongi ga worden.
Dus ik ga even aan iets anders denken de komende dagen :)

emi
13 November 2010, 00:17
Chelke jemig wat erg van jullie hond. Sterkte ermee!
Ga je morgen nog testen??

Mirjam zou het van de innesteling kunnen zijn? Misschien heb je een korte cyclus dan zou het kunnen zo rond dag 5 een bloeding van de innesteling? Voor mij was het een teken dat het raak was, spannend! Benieuwd welke kwaaltjes je gaat ontwikkelen..

Ben net naar een voorstelling geweest, Vuile huichelaar heette het en alle cliche's over mannen en vrouwen en kinderen zijn aan bod gekomen, het was echt hilarisch! heb het ook goed volgehouden. Vanmorgen uitgeslapen en vanmiddag nog 2 uurtjes. Moest net wel heel nodig weer wat eten, misselijk! Kruip nu lekker m'n bedje in.

mirjam86
13 November 2010, 09:21
allegra is je mannetje nu beter :p

chelke fijn dat de operatie goed is gegaan, toch altijd spannend zoiets.
en nog geen ongie of positieve test :( en stampertje ook niet.
nou ik duim voor jullie.

emi ik durf er echt niets van te denken ik was er zo vanuit gegaan dat ik donderdag mn ei had,
en dan gister zag ik dat.
mischien een stom iets maar zou het gewoon niet door de seks kunnen komen?

nou meiden fijn weekend.

daantje
13 November 2010, 09:42
@Linda: balen meid!
@mirjam: nou meid, ik duim voor je! Je zal wel moe zijn nu ;-)
@Chelke: he wat naar! Hopelijk is de operatie goed verlopen en en heb je straks weer een kwispelend hondje thuis. Sterkte!
Fijn dat je de ruzie met je broertje hebt bijgelegd!
Druk op je blaas herken ik wel ja. Ik pieste me het apelazarus in het begin en nu weer…
@Sophie: Eid? Wat is dat?
@Allegra en mirjam: ja, volgens mij duurt het een paar dagen voordat het eitje innestelt. Maar wie weet was je ei wel wat eerder J

Gister hebben we het hartje van onze kleine meid gehoord. De vk belde of we ipv ’s middags, ’s morgens als wilde komen. Nou heel graag! Dus snel manlief even gebeld zodat hij mee kon (was al op z’n werk en laat dat nou net hier om de hoek zijn). Voordat ik naar de cursus ging werden we dus gerustgesteld dat ons meisje het goed doet. Ze kon het hartje eerst even niet vinden, want ze bleek wat laag ze liggen. Even later hoorde we het treintje weer voorbij denderen. Wat een opluchting!
De cursus was verder leuk, maar daarna nog meer J De cursus werd op m’n oude school gegeven en was net afgelopen toen de school uitging. Heel wat kinders kwamen naar me toe gerent en ouders kwamen op me af en vroegen hoe het met me ging. Bij twee kinderen was er een erg grote glimlach op hun gezicht te zien. Beide moeders zeiden tegen me dat het lang geleden was dat ze zo’n grote glimlach op hun gezicht gezien hadden. Heerlijk om je zo geliefd te voelen! De rest van de middag heb ik dan ook met een hele grote glimlach op m’n gezicht gelopen :-D

Nu komende week de uitslag van het bloedonderzoek nog afwachten. De ouders van het kind hadden een eigen diagnose gesteld.... Uiteindelijk zijn ze bij de huisarts geweest en die dacht eerder dat het geen vijfde ziekte was dan wel. Toch nog even de uitslag afwachten, maar de kans is nu wel heeeel erg klein!

Allegra
13 November 2010, 10:12
Zo nou een goede afsluiter van de week voor veel van ons dus!

Chelke fijn dat de operatie goed gegaan is, en mooi dat je de ruzie bijgelegd hebt, hopelijk kun je je broertje nu snel vertellen dat-ie oom wordt!

Daantje wat een opluchting, en lief dat 'jouw' kinderen zo blij waren om je weer te zien. Je doet duidelijk iets goed!

Emi wow kwart over 12, dat haal ik als niet-zwangere niet eens. Nou ja, in de vakantie als ik uitgeslapen ben wel natuurlijk, maar op werkdagen moet ik echt op tijd mijn nestje in!

Allegra
13 November 2010, 10:12
Oh ja Mirjam slapen lijkt hem iets gekalmeerd te hebben. Hopelijk blijft het zo. ;-)

emi
13 November 2010, 10:25
Allegra het was ook een eenmalig actie (laat op bed) vanwege die voorstelling.. en ik heb drie weken vakantie dus kan het wel maken.

Daantje wat leuk van die kindjes!!! Echt super schattig..

linda75
13 November 2010, 10:27
@daantje, wat super dag had jij zeg! een heel klein hartje horen en dan die blije kindjes! jij moet je on top of the world voelen :-)

hier meer last van mijn ongi dan usual :-( hopen dat het kort duurt, ben ik er snel weer vanaf!

roos
13 November 2010, 11:04
Ha Meiden,

Spannende tijd voor een aantal!! Wie gingen er vandaag allemaal testen??
@daantje, goed om te horen dat je het hartje heb gehoord, dat is toch weer een rustgevend gevoel!!!

Hier nog steeds niet ongesteld, zit ondertussen denk op dag 150 ofzo...
Hoe gaat het met de anderen die al zolang wachten....??

Sorry dat ik niet meer op iedereen reageer....

De 26e moet ik naar de Gyn, vind het zo spannend!!! Heeft er iemand van jullie ervaringen van onderzoeken bij de Gyn?

Chelke
13 November 2010, 11:21
daantje.. wat heerlijk zo'n lieve kinderen om je heen en wat goed om te horen dat het kindje waarschijnlijk de vijfde ziekte niet heeft

stampertje.. heb je ook nog niet getest?

mirjam.. ik denk eigenlijk niet dat het door sex kan komen, mij lijkt een innesteling het meest logische ;)

Vandaag heeft de dierenarts ons gebeld, Bully ligt nog aan het infuus (wat klinkt dat eng) en kan nog niet lopen, maar dit schijnt heel normaal te zijn na zo'n operatie. Vandaag mogen we hem nog niet ophalen.

Vanochtend met plassen zat er een bruine klodder in de urine en met afvegen had ik er ook een, sorry voor de details. Zou mijn ongi er dan toch aan komen? De druk op de blaas blijft, gisteren moesten we 1,5 uur rijden om naar de dierenarts te gaan, ik ben vlak vantevoren naar de wc geweest, onderweg moest ik weer en toen we daar waren alweer! :confused: Ik had echt niet veel gedronken.
Ik heb eigenlijk helemaal niet de behoefte om te testen, raar is dat.

roos
13 November 2010, 11:24
daantje.. wat heerlijk zo'n lieve kinderen om je heen en wat goed om te horen dat het kindje waarschijnlijk de vijfde ziekte niet heeft

stampertje.. heb je ook nog niet getest?

mirjam.. ik denk eigenlijk niet dat het door sex kan komen, mij lijkt een innesteling het meest logische ;)

Vandaag heeft de dierenarts ons gebeld, Bully ligt nog aan het infuus (wat klinkt dat eng) en kan nog niet lopen, maar dit schijnt heel normaal te zijn na zo'n operatie. Vandaag mogen we hem nog niet ophalen.

Vanochtend met plassen zat er een bruine klodder in de urine en met afvegen had ik er ook een, sorry voor de details. Zou mijn ongi er dan toch aan komen? De druk op de blaas blijft, gisteren moesten we 1,5 uur rijden om naar de dierenarts te gaan, ik ben vlak vantevoren naar de wc geweest, onderweg moest ik weer en toen we daar waren alweer! :confused: Ik had echt niet veel gedronken.
Ik heb eigenlijk helemaal niet de behoefte om te testen, raar is dat.

waarom test je niet gewoon??? dan weet je waar je aan toe bent! je bent nu toch over je nod???

Chelke
13 November 2010, 11:33
ik ben nu 1 dag over mn nod inderdaad.. maar ik heb nog niet de behoefte om te testen. Ik wacht eigenlijk altijd af, dat doe ik met alles.
Misschien ben ik onbewust wel bang voor de uitslag

Allegra
13 November 2010, 12:44
Waarschijnlijk is hij nog een beetje suf van de narcose en heeft hij wat extra vocht nodig, hoeft geen probleem te zijn.

Ik kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt om te testen, stel dat-ie negatief is... en als hij positief is, gaat er een hoop veranderen in je leven! Wacht anders tot morgenochtend en kijk wat je lichaam verder nog gaat doen... als je nog langer wacht, ontplof ik van de nieuwsgierigheid hoor! ;-)

angel26
13 November 2010, 12:57
@ mirjam: Ik duim voor je, leuk dat je schoonmoeder zei dat ze graag oma wilde worden! Mijn moeder heeft al 4 kleinkinderen.

@ linda: jammer zeg!

@ chelke: Wat vervelend van je hond! Hopelijk ben je zwanger!

@ daantje: fijn dat je het hartje hoorde!

angel26
13 November 2010, 12:58
Voor alle bijna testers en klussers: ik ga voor jullie duimen, ook voor alle wachtende!

roos
13 November 2010, 13:02
Waarschijnlijk is hij nog een beetje suf van de narcose en heeft hij wat extra vocht nodig, hoeft geen probleem te zijn.

Ik kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt om te testen, stel dat-ie negatief is... en als hij positief is, gaat er een hoop veranderen in je leven! Wacht anders tot morgenochtend en kijk wat je lichaam verder nog gaat doen... als je nog langer wacht, ontplof ik van de nieuwsgierigheid hoor! ;-)

Ja ik ben ook nieuwschierig ;-)

Chelke
13 November 2010, 13:38
Allegra.. het is misschien ook beter dat hij nog een nachtje daar blijft, kan hij even lekker opknappen zonder al te veel aandacht te krijgen.

Oke dames, ik ga nu naar het dorp om een test te halen.. vind het ineens heel spannend ;)

Tot later!

emi
13 November 2010, 13:57
chelke wat spannennddddddd ga je straks testen???

mirjam86
13 November 2010, 14:03
ooooww chelke wat doe je ons aan :D

allegra fijn dat je kerel nu wat rustigere is, mischien kwam het wel door het weer, zzo onstuimig.

roos ik kan me voorstellen dat je het spannend vind nog 2 weken en dan heb je hopelijk duidelijkheid.
ik duim en denk aan je knuffels.

emi het is maar goed dat je dan vakantie hebt, heerlijk.

angel mijn schoonmoeder heeft nog geen 1 kleinkind,
dus bij haar is het ook al aan het kriebelen om oma te worden.

ik mag vanavond voor het eerst op mn nichtje passen :D
na 3 jaar!!!!!! eindelijk.
ik heb trouwens wel met vlagen heel veel witte afscheiding echt vies eigenlijk,
maar dit heb ik ook niet de hele tijd....... enne ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat mn ei wat eerder was en gister de innesteling.
maar goed nog 12 dagen wachten :D

mirjam86
13 November 2010, 14:04
ik zie dat chelke er nog wel is.
of ze is keihard de deur uit gerent naar de winkel toe, plassen en dan gaat ze het ons vertellen?

Chelke
13 November 2010, 14:45
helaas negatief :(

dat ik maar snel ongi word dan, op naar de volgende ronde..

Allegra
13 November 2010, 14:53
Ahhh Chelke balen :-( Ik ging er echt vanuit dat het je gelukt was. We maken een mooie ronde van ronde 6 he?

Aphrodite
13 November 2010, 14:59
Oh Chelke is idd kl***, we hadden toch allemaal onze hoop erop gezet he. Maar we gaan toch mooi lekker verder he. Geef je hond maar lekker veel knuffels, wordt ie ook beter van. En met dit weer is klussen wel leuk, vind ik!

@daantje: wow, jij moet wel een superdag hebben gehad he. Hartje horen en dan al die kindjes die tonen dat ze je graag hebben! Happy in the rain!

Hier heb ik zwangerschapstesten gekocht van het kv. 2 voor 4,99 euro. Het zijn testen waar je 4 druppels moet druppelen met een pipetje. Zullen wel diegene zijn die jullie hier bedoelen, niet? Dan heb ik ze al in huis, want ik wil ze al hebben vςςr ik op een dag denk "ik wil testen". We zullen zien wanneer ze van pas komen he.

linda75
13 November 2010, 15:00
doe ik met je mee chelke, voor mij is het ook ronde 6!

vandaag heerlijk dagje gehad, gras even gemaaid (moest echt hoog nodig), huisje lekker schoon, laatste was zit in de machine. nu heerlijk op de bank en zo lekker lasagna maken, hmmmmmm

roos
13 November 2010, 15:01
ooooww chelke wat doe je ons aan :D

allegra fijn dat je kerel nu wat rustigere is, mischien kwam het wel door het weer, zzo onstuimig.

roos ik kan me voorstellen dat je het spannend vind nog 2 weken en dan heb je hopelijk duidelijkheid.
ik duim en denk aan je knuffels.

emi het is maar goed dat je dan vakantie hebt, heerlijk.

angel mijn schoonmoeder heeft nog geen 1 kleinkind,
dus bij haar is het ook al aan het kriebelen om oma te worden.

ik mag vanavond voor het eerst op mn nichtje passen :D
na 3 jaar!!!!!! eindelijk.
ik heb trouwens wel met vlagen heel veel witte afscheiding echt vies eigenlijk,
maar dit heb ik ook niet de hele tijd....... enne ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat mn ei wat eerder was en gister de innesteling.
maar goed nog 12 dagen wachten :D

Ik herken het heel erg, van die afscheiding...de ene keer heb ik het meer als de andere keer... Ik dacht net weer, hι ik ben ongesteld geworden, ik naar de wc, is het witte afscheiding.... pffff :(

Aphrodite
13 November 2010, 15:01
Smakelijk!

roos
13 November 2010, 15:03
Smakelijk!

Haha, je reageert nu toch niet op mijn bericht he ;-)

Jammer Chelke!!!! Echt ***, maar op naar de volgende ronde!!!!! De volgende ronde is jullie ronde meiden!!!! Ik ga voor jullie duimen!!!

Allegra
13 November 2010, 15:04
Gras gemaaid? Komt het bij jullie niet met bakken uit de hemel vallen dan? (nou ja, zo erg is het hier ook niet, maar het regent wel veel...)

linda75
13 November 2010, 15:05
nee, is hier al de hele dag droog! anders was ik zekers niet in de tuin gegaan hoor.

Allegra
13 November 2010, 15:05
Hopelijk wordt onze ronde zes ook jouw ronde Roos!

Aphrodite
13 November 2010, 15:11
Haha, je reageert nu toch niet op mijn bericht he ;-)

Haha nee! Ik reageerde op Linda, maar jij was me voor. Linda ging namelijk lasagne eten.
Nee bah. Zo'n gore moppen zou ik niet maken hoor!

angel26
13 November 2010, 16:16
@ chelke: Wat jammer zeg! Hopelijk raak in de volgende ronde!

mirjam86
13 November 2010, 16:24
chelke jammer meid, dat is niet wat je wou.

ik ga lekker naar de mac :D
en daarna naar mn nichtje lekker oppassen :D
ben benieuwd hoe het gaat.

xxx

Lylou
13 November 2010, 16:47
Lieve meiden,

Ik zal voorlopig niet meer op het forum komen. Zoals jullie weten heb ik kort geleden een miskraam gehad en daarna leek het eigenlijk best goed te gaan, maar niets was minder waar. Afgelopen maandag werd ik overvallen door plotselinge hevige toenemende buikpijn en flauwtes. Ik ben met de ambulance ophehaald en naar de spoedeisende hulp gebracht. De pijn was echt ondraaglijk en ik raakte in shock. Ik ging door een hel. Na een vreselijk pijnlijk echoscopisch onderzoek bleek het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan en ik moest worden geopereerd. Mijn rechter eileider bleek te zijn geknapt en moest verwijderd worden. Ik had drie liter bloed in m'n buikholte gelekt en moest dus een transfusie ondergaan. 6 zakken bloed. Of dat niet genoeg was kreeg ik tijdens de operatie ook nog een flinke allergische reactie te verduren. Waarschijnlijk van de vochttoedinging in het infuus. Toen ik wakker werd op de intensive care waren mijn oogleden nog zwaar opgezwollen. Er zijn drie sneetjes in m'n buik gemaakt. Een direkt onder m'n navel van 2 cm, de andere twee aan de linkerzijde van m'n onderbuik beiden van zo'n 1,5 cm. Dinsdag had ik nog erg last van hevige pijnscheuten in m'n ribben en schouders. Deze pijn schijnt een gevolg te zijn van de operatie, waarin ze de buik opblazen met lucht om er goed bij te kunnen. Hiervoor kreeg ik morfine. Woensdag mocht ik naar zaal en donderdagmiddag mocht ik naar huis om verder te herstellen. Daar lig ik dan..in bed...lopen gaat eventjes, maar na een tijdje krijg ik pijn. M'n buik voelt beurs en ik voel me leger dan ooit.

In het nieuwe jaar hebben we een afspraak bij de polikliniek gyneacologie om te kijken wat de conditie is van de andere eileider. Ik blijf onder controle bij deze arts en zal bij een volgende zwangerschap vanaf het begin nauwlettend in de gaten worden gehouden, dat is wel een geruststellend idee. Maar ik moet eerst de tijd nemen om te herstellen, zowel lichamelijk als geestelijk...

Het ga jullie goed meisjes, hopelijk tot snel..

Liefs, Lydia (Lylou)

Pure
13 November 2010, 17:07
@ Chelke, balen zeg, hoop dat het de volgende keer wel raak is!

@ Lylou, jeetje wat erg. Dat is echt niet niks. Hoop dat je weer snel hersteld bent. Sterkte.

@ Mirjam, spannend!

Allegra
13 November 2010, 17:19
OMG Lylou :shock: wat een verschrikkelijk verhaal, ik ben er helemaal geschokt door... En het leek nog wel zo goed te gaan in eerste instantie na de miskraam. En was dat dan wel een miskraam? Was je anders zwanger geweest van een tweeling? Ik hoop dat je voor nu snel herstelt en dat na onderzoek blijkt dat je nog prima zwanger kunt worden. Heel veel sterkte en hopelijk horen we snel weer van je! Een hele dikke knuffel!

sab88
13 November 2010, 17:57
@ Lylou: Jeetje meis wat erg :( Hopelijk gaat het snel weer goed met je! En laten we met zn allen hopen dat je andere eierstok een goede conditie heeft. Zodat je in de toekomst alsnog zwanger kan raken.
Heel veel beterschap toegewenst!!
Dikke knuffel Sabine

emi
13 November 2010, 18:21
wouw ik ben helemaal sprakeloos. lylou wat verschrikkelijk wat je allemaal hebt meegemaakt! Je bent echt heel ziek (geweest). Ik heb ervaring met 'zulke patiλnten' op onze afdeling en het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik krijg helemaal kippenvel zeg pff.. Maar het is 'goed' afgelopen en daarmee bedoel ik dat je nog leeft. Ik hoop echt met heel m'n hart dat je nog vruchtbaar bent, die kans is gelukkig wel groot met nog 1 eierstok. Maar dat is nu nog een stap te ver. Eerst moet je goed aansterken en heel goed voor jezelf zorgen! Is je mannetje ook zo geschrokken!? Jemig wij testten tegelijk en waren net zo lang zwanger, het doet me wel veel merk ik. Ik hoop dat je ook wat steun van je moeder kan ontvangen omdat dit met het zwanger zijn niet zo was..
Sterkte lylou als er iets is wat we kunnen doen.. Dikke kus

Chelke
13 November 2010, 18:56
jeetje Lylou! Wat een verhaal, ik wens je heel veel beterschap en sterkte. Ik hoop dat de andere eileider jullie een mooi kindje gaat bezorgen

De nagatieve test vanmiddag was indd niet wat ik wilde en ook niet verwachte.. baal er echt wel van. Ik ben nog steeds niet ongi, van mij mag het nu komen! Ronde 6 wordt onze ronde meiden :D

aphrodite.. ja die 2 voor 5 van kruidvat moet je met een pipetje doen, vroegen ze jou ook: Heeft u ervaring met het gebruik ervan? :D Dat vragen ze bij ons namelijk altijd als je een 'geneesmiddel' koopt. Ik moest even denken vanmiddag toen ze het vroeg en zei toch maar ja. Ik wilde niet dat ze het moest uitleggen met een rij wachtenden achter me hahaha

roos
13 November 2010, 19:25
Jeetje Lydia, wat lees ik nu!!! Ik schrik ervan!! Pfff... Nou meid, doe het rustig aan, nu eerst opknappen! Heel veel sterkte meid!!!!

angel26
13 November 2010, 19:28
@lylou: Wat vreselijk voor je dat je dat meemaakte. Gelukkig heb je het overleeft! En hopelijk krijg je later alsnog een kindje. Heel veel beterschap meis!! knuf !

Sophie1978
13 November 2010, 20:14
@lylou: Och jeetje, Lydia dat is echt verschrikkelijk heftig. Heel veel sterkte meis en beterschap. Liefs Sophie

linda75
13 November 2010, 20:29
@lylou, wat een verhaal zeg! ik hoop dat je snel hersteld meid, echt heel naar allemaal.

eef28
13 November 2010, 20:35
@ Lylou. Lees net je verhaal en ik schrik er heel erg van. Hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen en krijg je veel steun van de mensen om je heen. Heel veel sterkte!!

Lylou
13 November 2010, 22:51
Bedankt voor de lieve reacties meiden..

Liefs, Lylou

hve
14 November 2010, 08:47
lylou@ wat verschrikkelijk zeg! ik hoop dat je snel hersteld. En dat je alles een plekje kan geven van wat je overkomen is.
Hopelijk brengt voor jullie in het nieuwe jaar meer geluk.

mirjam86
14 November 2010, 10:01
hoi lylou

meis wat ben jij geschrokken.
wat heftig zeg, dacht je dat alles zo goed ging en toen kreeg je dat.
ik hoop voor je dat je snel geneest.
en dat je dan een mooi kindje hebt.
meis heel veel sterkte nu en de komende tijd.

xxx

jojo82
14 November 2010, 12:22
lylou wat ontzettend erg!! ik wens je heel veel sterkte toe!

emi
14 November 2010, 13:15
jojo jij bent ook al een heel eind op weg, hoe gaat het met je??

Stampertje
14 November 2010, 14:02
Jeetje Lylou, schrik me rot. Heel veel beterschap en sterkte!! Wat een verhaal zeg, hier denk je ook niet over na als je aan zo een mooie periode in je leven gaat beginnen.

Hier ook een negatieve test paar dagen terug. nog geen ongi en wel een slijmprop. Snap er weinig van. Balen Chelke, ik snap je ;)

daantje
14 November 2010, 14:27
@Chelke: he meid wat shit! Had toch wel een beetje gedacht dat het positief zou zijn bij jou!
@linda: fijn dat het droog was, anders was je vast aan het modderhappen terwijl je aan het maaien was en kon je gisteravond als zwarte piet langs de deuren :-D

@Lylou: jeetje meid!!! Vreselijk! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Krijg je hulp bij het verwerken? Heel veel sterkte en ik hoop dat we je over een tijdje hier weer tegen komen. Kom je dan wel weer bij ons kletsen?

@Stampertje: ook voor jou balen dat je weer een negatieve test hebt. Hoever ben je over tijd? Misschien ben je te vroeg geweest met testen aangezien je nog niet ongesteld bent? Heb je een regelmatige cyclus?

Bedankt voor alle lieve reacties meiden. Die vrijdagmiddag had ik inderdaad een top middag! En het hartje weer gehoord en al die blije kids en ouders. Als ik eraan terug denk krijg ik weer een glimlach op m’n gezicht :-D

Hertogin
14 November 2010, 15:01
Lylou, mag ik je hιιl vιιl sterkte wensen. Ik ben blij dat op tijd ontdekt is dat je zoveel bloed verloren had want het had nog veel erger kunnen aflopen. Wat moet jij geschrokken zijn!
Ik hoop dat je na een rustperiode er weer tegenaan kunt en dat je andere eileider goed is. Een tante van mij heeft na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en operatie alsnog een gezonde dochter gekregen. Ik hoop dat dat voor jou ook mogelijk is. Knuffel!

Chelke, jammer van je ongesteldheid.

Lucinda
14 November 2010, 15:51
Jeetje Lylou wat een bericht.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Chelke
14 November 2010, 18:28
ik denk dat mijn ongi (eindelijk) in aantocht is.. vandaag a lot of bruin slijm verloren.
Mijn vriend vraagt al een week iedere dag: en ben je al onig? zo lief he ;)

Aphrodite
14 November 2010, 20:00
Lydia verschrikkelijk! Heb er geen woorden voor, zo verschrikkelijk! Ik leef met je mee, hoewel je de ballen zult hebben aan de steun van mensen op een internetforum. Hou je taai. En hopelijk tot nog eens he meid. Neem alle tijd om terug naar boven te klimmen. Sterkte.

Aphrodite
14 November 2010, 20:04
aphrodite.. ja die 2 voor 5 van kruidvat moet je met een pipetje doen, vroegen ze jou ook: Heeft u ervaring met het gebruik ervan? :D Dat vragen ze bij ons namelijk altijd als je een 'geneesmiddel' koopt. Ik moest even denken vanmiddag toen ze het vroeg en zei toch maar ja. Ik wilde niet dat ze het moest uitleggen met een rij wachtenden achter me hahaha
Nee, bij ons niet. Gelukkig maar. Maar het ziet er best wel eenvoudig uit. Met tekeningetjes erbij enzo. En ik was eerst aan een nieuw geopend kassa, dus ik moest niet te lang wachten. Belachelijk eh: ik voelde me alsof ik iets in het geniep moest kopen, net alsof ik een 16 jarige was die condooms kocht ofzo.

emi
14 November 2010, 20:08
haha heel herkenbaar aphrodite. Ik ga dan ook altijd gedachten invullen voor die verkoopster.. "ze zal wel denken".

Chelke balen, maarja beter nu dan over een week.. Succes ermee.

Allegra
14 November 2010, 20:19
Haha ja dat had ik dus ook, ik was op dinsdag net voor zessen en ik had testen en zwangerschapsvitaminen. Ik stond me daar te zweten dat ik misschien iemand tegen zou komen die ik kende, niet normaal :-D

mirjam86
14 November 2010, 20:26
allegra heerlijk he :D
je voelt je toch van nou wat zal ze wel niet denken, en ooowww straks kom ik een bekende tegen,
mn schoonmoeder ofzo :o

linda75
14 November 2010, 20:30
das wel de reden dat ik de zwangerschapstetsen online koop! kom je niemand tegen he....

emi
14 November 2010, 20:37
Dilemma: Ik belde oma net om te vertellen dat ik zwanger ben, ze wist het al! Maar dat had ze niet mogen zeggen want mama heeft het in geheim aan haar verteld (terwijl ze toestemming had gevraagd aan mij om het te vertellen en ik zei dat dat (nog) niet mocht).
Nu moest ik oma beloven niet tegen mama te zeggen dat ik weet dat zij het verteld heeft. Wat moet ik hiermee?
Ik ben heel boos. Ik heb uitdrukkelijk verteld dat ze het geheim moet houden.
En de vriend van m'n moeder (die ik niet mag) heeft het ook al aan vage kennisen van hem verteld (die ik niet ken). Daar ben ik ook al heel boos om geweest.
Ik had me verheugd om oma te bellen en nu was er niks aan: "ja dat wist ik al maar ik ben heel blij voor jullie"...
Misschien maak ik me druk om niks (hormonen?) maar hoe denken jullie hierover?

linda75
14 November 2010, 20:40
ik zou het wel tegen mijn moeder zeggen, ze moet weten wat een belofte aan jou inhoudt. maar goed, dit zegt misschien meer over mijn band met mijn moeder dan over jouw situatie. het is misschien wel belangrijk voor jou om te weten wat het woord van jouw moeder betekent in een volgende situatie.....

jojo82
14 November 2010, 20:46
jojo jij bent ook al een heel eind op weg, hoe gaat het met je??

het gaat wel goed, ben alleen nog wel misselijk, en moe en heb weer last van zwangerschapsischias.....
maar verder vliegen de weken voorbij, ben er ook veel mindermee bezig dan bij mn zoontje.
ik zie wel tegen de 20 weken echo op....is toch spannend!

maar hoe gaat het met jou? voel je je goed?

jojo82
14 November 2010, 20:49
@ emi wat balen dat je oma het al wist! kan me voor stellen dat je het graag wou vertellen... je kunt altijd even je moeder er op aanspreken,
misschien heeft ze in haar enthousiasme zich versproken....

Aphrodite
14 November 2010, 21:04
Emi, ik zou er toch ook over praten met je moeder hoor. Dit is niet zomaar iets, zoiets zou ik wel uitpraten. Echt balen zeg, dat je je oma er niet meer mee kon verrassen!

emi
14 November 2010, 21:23
Jojo kan je dan je zoontje nog wel tillen met die ischias? Wel lastig lijkt mij hoor.. En balen dat je nog steeds zo misselijk bent.
De 20 weken echo is ook gewoon heel spannend!! Heb je al een datum? Ga je met je man?

Hier gaat het goed, de misselijkheid wordt minder, ben nog wel heel moe maar dat is beter dan misselijk!

Bedankt voor jullie reacties. Twijfel of ik het dan wel bij het rechte eind heb, maar ik hecht nogal veel waarde aan trouw..

Chelke
14 November 2010, 23:02
emi.. wat een vervelende situatie.. ik zou me van de ene kant heel goed voor kunnen stellen dat je moeder zo blij is geweest dat het met iemand moest delen. Maar het is zeker niet netjes! Heb je een goede band met je moeder? dan zou ik haar erop aan spreken

ik ben net ongi geworden, dus toch. Op naar ronde 6, de laatste kans van 2010

Chelke
14 November 2010, 23:11

Chelke...............24...........6e............1e ............15 december
.
Wachtbankje:

Zwanger:

Guppie20
14 November 2010, 23:13
Hallo dames!

Ik heb een vraagje
Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen....
Nu bijna 3maanden na mijn curritage ben ik ineens 1week eerder ongi geworden??
errste ongi na cyclus was gewoon 28dagen, en nu ineens 22 dagenhttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6061-Stoppen-met-de-pil-in-feb-2010-deel-2/images/smilies/icon_neutral.gif
Hoe reken ik nu mijn cyclus uit?
Gewoon met 28 dagen of met 22 dagen??
wij zijn eergister weer begonnen omdat wij niet precies weten wanneer mijn eisprong is... dus nemen liever geen risico dat we hem mis lopen
liefs Guppie

angel26
14 November 2010, 23:15
@ chelke: jammer voor je! hopelijk de laatste ronde van het jaar raak voor jou!

@ Emi: Wat flauw van je moeder..

emi
15 November 2010, 07:31
Hallo dames!

Ik heb een vraagje
Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen....
Nu bijna 3maanden na mijn curritage ben ik ineens 1week eerder ongi geworden??
errste ongi na cyclus was gewoon 28dagen, en nu ineens 22 dagen
Hoe reken ik nu mijn cyclus uit?
Gewoon met 28 dagen of met 22 dagen??
wij zijn eergister weer begonnen omdat wij niet precies weten wanneer mijn eisprong is... dus nemen liever geen risico dat we hem mis lopen
liefs Guppie

Ik zou uitgaan van 28 dagen omdat dit 'normaal' is voor je. Het is natuurlijk niet raar dat je cyclus nu even niet regelmatig is na een curettage.
Als je zwanger wil worden kan je het best vanaf dag 10 tot dag 20 om de dag klussen, dan zit je altijd goed. En anders gewoon lekker wanneer je zin hebt, dan zie je vanzelf of het raak is. Succes!

Stampertje
15 November 2010, 07:54
@Stampertje: ook voor jou balen dat je weer een negatieve test hebt. Hoever ben je over tijd? Misschien ben je te vroeg geweest met testen aangezien je nog niet ongesteld bent? Heb je een regelmatige cyclus?

Nee, mijn cyclus is erg onregelmatig. Ben van een gemiddelde uitgegaan. Verschilt van 23 tot 42 dagen. Heb mezelf maar weer even op de wachtbank gezet.[/FONT]

Emi, ik zou daar behoorlijk van balen en ook zeker iets van zeggen tegen je moeder (als je dat kunt). Je vertelt iemand toch iets in vertrouwen.

.
Wachtbankje:

Stampertje.........26............4e..........1e... . .......11 november

Zwanger:

mirjam86
15 November 2010, 08:17
emi dat is ook niet leuk van je moeder.
zoiets wil je zelf vertellen en van de daken schreeuwen.
ik zou zelf aan mijn moeder vragen waarom ze het toch gezegt heeft.

guppie ik zou ook van 28 dagen uitgaan, sucses ermee.

Yente
15 November 2010, 09:33
Allegra en Dophie: Grappig! Ik dacht al dat ik hier de enige was die graag naar F1 kijkt. Helaas is het nu weer voorbij en moeten we weer wachten tot maart ofzo…

Chelke: wat fijn dat de operatie goed is gegaan!
Balen dat de test negatief was.

Lylou: Jeetje wat vreselijk. Ik schrik helemaal van je bericht. Hopelijk knap je snel een beetje op. Beterschap meid!

@Emi: Dat zou ik ook echt niet gaaf vinden! Je hebt toch specifiek aan je moedere gevraagd of ze het niet door wou vertellen? Nu is de lol er idd een beetje af lijkt me. Ik zou het er wel even met je moeder over hebben, anders blijft het waarschijnlijk toch aan je knagen.

Yente
15 November 2010, 09:34
Oeps! Dophie = Sophie natuurlijk :oops:

angel26
15 November 2010, 10:16
@ stampertje: hopelijk test je binnenkort positief!

jong1980
15 November 2010, 11:02

jong1980....30....5e..........2e.. ..13 december
.
Wachtbankje:

Stampertje.........26............4e..........1e... . .......11 november

Zwanger:

hallo,

Probeer jullie berichtjes bij te houden, maar dat valt niet mee, gaat erg snel en heb zelf niet heel veel tijd.
Lylou, wat een vreselijk bericht, heel veel sterkte!!!
Emi, ik zou ook best pissig zijn. Ik zal er wel over praten, want wellicht, zoals iemand al zei, was ze zo enthousiast....
Voor de meiden die ongi zijn geworden, balen!!! Op naar de volgende ronde. Ik zeg het wel zo makkelijk, maar ook ik ga door naar de volgende ronde, had er echt de balen in, zaterdag hele dag gehuild. Mijn mannetje is heel lief, maar is en blijft toch een man.... dus ik heb het ook aan mijn moeder verteld. Heerlijk was dat!
Voor de zwangere, al minder misselijk?

groetjes

Natascha1984
15 November 2010, 11:14
@Lylou, jeetje meid wat verschikkelijk nieuws zeg, ben er heeeeeeel erg van geschokken!

@de rest, hier weinig nieuws, heb de afgelopen weken erg veel moeten werken.

Lees gewoon mee...

Liefs

emi
15 November 2010, 11:24
bedankt voor jullie reacties, de band met mijn moeder is normaal gesproken heel goed, alleen baal ik de laatste tijd een beetje van haar omdat ze naar mij toe totaal niet enthousiast is over de zwangerschap. Ze belt nooit, mailt nooit, reageert niet op de babysite die ik een aantal heb gestuurd (die ik bijhoud) etc. Ik vraag me ook steeds af wat het is, misschien is het wel spannend voor haar om voor het eerst oma te worden of moet ze wennen aan een nieuwe "plek"..
Maar goed, ik ga het nog wel tegen haar zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze het verteld heeft.

Hoe gaat het vandaag met jullie??

angel26
15 November 2010, 11:52
@ jong1980: Wat jammer dat je naar de volgende ronde gaat. Ik ben sinds een paar dagen misselijk door bepaald soort eten. BV zaterdag aten we patat, en daar werd ik behoorlijk misselijk van . Kan ik beter niet meer eten. Van de bami werd ik gisteren ook misselijk. Vandaag eens kijken hoe het het vanavond ermee staat.

@ Emi: Zeker aangeven bij je moeder hoor!

jojo82
15 November 2010, 12:30
@emi ik kan mn zoontje nog wel tillen al moet ik zeggen dat het soms wel moeizaam gaat, gelukkig begint hij steeds beter te lopen!
we hebben 13 dec. de 20 weken echo.....ga samen met mn man...
heb jij al een datum???

hopelijk testen er deze week weer een paar meiden positief!!!
succes voor de mensen op het wachtbankje! is wel heel vervelend dat wachten!!!!

ik duim voor jullie!

jojo82
15 November 2010, 12:32
@ jong1980: Wat jammer dat je naar de volgende ronde gaat. Ik ben sinds een paar dagen misselijk door bepaald soort eten. BV zaterdag aten we patat, en daar werd ik behoorlijk misselijk van . Kan ik beter niet meer eten. Van de bami werd ik gisteren ook misselijk. Vandaag eens kijken hoe het het vanavond ermee staat.

@ Emi: Zeker aangeven bij je moeder hoor!

ik werd juist misselijk bij gezond eten...en niet bij patat!!! wat zitten we toch raar in elkaar!!!

emi
15 November 2010, 13:12
ik word ook juist misselijk van fruit (al gaan manderijnen wel) dus drink nu steeds versgeperste sap.
En patat gaat heel goed (iets te goed, soms wel een keer per week).
Ik kan alleen niet tegen vlees, eet ik ook bijna niet momenteel.
Jojo 13 dec dat is nog af te zien, nog een paar weekjes. ik mag 23 nov weer voor een echo/afspraak vk.

Essie83
15 November 2010, 13:16
Hello lady's

Ben ik ook weer eens.

Lylou, wat een verschrikkelijk nieuws. Hoop dat je snel weer verder kunt en de kracht vind om dit een plekje te geven...

De zwangeren die ik gemist heb: Gefeliciteerd!

Roos, eef28 en daisy: Bij jullie nog steeds geen verandering zie ik.., ook jullie heel veel sterkte.

Hier weer in de laatste week van mn cyclus. De spanning is niet meer te houden. Heb al een aantal dagen flinke pijn in mn borsten. Echt niet normaal. Kan uiteraard weer van alles betekenen, wordt er soms zo moe van dat ik elke maand klachten heb dat ik denk nu komt het en dan wordt ik toch weer ongesteld. Ben ook gewoon erg ongeduldig en mn moeder egt dat ik ook gewoon geduld moet hebben, maar de vraag; wat als het nou niet lukt? komt toch steeds weer boven. Waarschijnlijk ook omdat ik vakantie heb en dan weer erg veel over dingen na ga denken.
Moest mijn verhaal hier dus even kwijt, of ik nou wel of niet mee lees, blijf er toch mee bezig, dus denk dat ik weer wat vaker kom kijken.

Ben benieuwd hoe mn cyclus er deze maand weer uit zal zien...

Bakkertje1983
15 November 2010, 14:17
Hoi meiden!

@ Lylou, jeetje meis. Heb geen woorden voor jouw verhaal. Wat heb jij veel meegemaakt de afgelopen week. Wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je snel hersteld, zowel lichamelijk als emotioneel.

@ Chelke, hmmmm toch ongi geworden :-(. Had echt goeie hoop voor jou... Ook voor Stampertje balen! Hoop dat jullie 2010 mooi af kunnen sluiten!!

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar niet gepost... Hoop niet dat ik niet gereageert heb op mensen waar ik wel op had moeten reageren, sorry anders daarvoor...

Hier gaat het (nu wel weer) goed. Had vrijdagnacht een klein drama... We waren met een groep vrienden naar "de nacht van Brabant" in de Brabanthallen in Den Bosch (allemaal NL artiesten). Op zich super gezellig maar aan het einde van de avond toen we in de hal liepen om naar buiten te gaan werden een vriend van ons en ik door een stel beveiligingsmensen omver gelopen... Ze wilden een herrieschopper naar buiten transporteren en iedereen die ze tegen kwamen maaiden ze daarmee omver... Ik was compleet in shock, van de schrik. Even naar EHBO in de Brabanthallen geweest maar buiten een hogere bloeddruk niets aan de hand. Toen we in de auto zaten toch last van krampjes en lage rugpijn en eenmaal thuis merkte ik dat ik bloed verloren was. Wij dus midden in de nacht naar het ziekenhuis, daar konden ze niet veel doen en werd dus weer naar huis gestuurd met verzoek zaterdagmiddag terug te komen. Dat heb ik gedaan en ze hebben een echo gemaakt. Volgens haar was ik zaterdag 4+6 zwanger (1 dag minder dan mijn berekening). Er was dan ook, buiten een vruchtzakje, niet veel te zien. De gyn zei dat dat normaal was voor de zwangerschapsduur, alleen mij maakt het weer onzeker :-(. Woensdag moet ik weer terug (afspraak stond al). Hoop dat ze dan weer een echo maakt en er dan wel iιts te zien is.
Verder zondag en vandaag helemaal stijf van de spierpijn van de val, voel me 80 hihi. Gelukkig verder geen bloedverlies meer gehad. De gyn zei ook dat ik in principe geen miskraam kan krijgen van een val op mijn zij, dat klinkt inderdaad wel logisch ook. Ik vond het alleen een beetje te toevallig allemaal, dus linkte alles aan mekaar ;-)

Kusss

Bakkertje1983
15 November 2010, 14:19
O ja Emi! Ik zou je moeder er wel op aanspreken. Helemaal omdat je het er eerder zo expliciet over hebt gehad! Zou alleen ook wel tegen je oma zeggen dat je je moeder erop aan gaat spreken. Anders voelt zij zich misschien wel weer verraden... Suc6 iig!

Yente
15 November 2010, 15:16
Bakkertje: Wat een verhaal toch! Ik zou me ook zorgen hebben gemaakt hoor. Je gaat toch automatisch alles aan elkaar linken.
Maar woensdag mag je weer terug voor een echo? Ik denk eerlijk gezegd niet dat er dan al veel meer te zien is, dat komt toch allemaal pas wat later?

jojo82
15 November 2010, 15:17
@ Bakkertje jeetje wat een verhaal zeg! hopen dat het allemaal goed mag blijven gaan!!! meestal kunnen ze pas rond de 7 weken wat meer zien.......
veel sterkte met je spierpijn en wachten op de volgende afspraak!!!! ik duim voor je!

mirjam86
15 November 2010, 15:30
bakkertje maakt niet uit dat je er onzeker over voelt,
volgens mij doet dat iedereen dan wel.

ik moest vanochtend naar de tandarts :(
ik heb na mijn beugel een groot probleem gebit......
ik had eindelijk mn angsten overwonnen en ze mocht zelf een keertje boren zonder verdoving oooww wat was ik trots op me zelf :D
alleen vanochtend behandelde haar man mij :( en hij trap echt alles in de grond wat ik heb opgebouwd :(
echt niet leuk, nu heb ik in jan. 4 afspraken bij HEM staan (voor gaatjes ) en daar zie ik nu al tegen op........

sorry voor mijn off-topic verhaal. xxx

daantje
15 November 2010, 15:49
@Emi: heb je al besloten wat je gaat doen? Ik zou het wel bespreken. Als het niet uitpraat blijft het bij jou knagen en twijfel je bij alles of je het wel kan vertellen. Ik heb hetzelfde met een vriendin gehad. Zij had het al aan haar moeder verteld terwijl toen zij mij erom vroeg of ze het al mocht vertellen) ik duidelijk tegen haar gezegd had dat ik het niet wilde omdat haar moeder en mijn moeder beste vriendinnen zijn. Ik wilde m’n moeder zelf die kans geven.
Baalde er erg van, maar ben blij dat we het uitgesproken hebben.
Misschien kun je ook gelijk aangeven dat je het zo jammer vindt dat ze niet belt/reageert. Wie weet zit haar ook wel iets dwars?
Ow, emi, volgende week voor een echo! Wij ook :-D Wij krijgen dan de 20 weken echo.
@Chelke: balen meid!
@Guppie: houd ook je afscheiding goed in de gaten. Als je afscheiding krijgt wat op behangplaksel lijkt (of als je als spiderman ermee tegen de muur kan op lopen, haha) heb je vruchtbaar slijm en kun je ervan uitgaan dat je ei eraan komt en dat je druk aan de klus moet.
Succes!
@Yente: haha, ik zat me al af te vragen of ik een nieuwe gemist had: Dophie
@Angel: ook ik werd misselijk bij gezond eten en pizza en patat was erg welkom! Dat gleed zo makkelijk naar binnen J Vlees ging er helemaal niet in. Dat kwam er met dezelfde vaart weer uit.
@bakkertje: he meid wat naar allemaal. Met 4 weken en 6 dagen is er idd vrij weinig te zien. Reken ook volgende week op nog niet zoveel meer hoor. Ze kunnen wel kijken hoe groot het dan is (is het gegroeid), maar en hartje oid komt rond de 8 weken volgens mij. Sterkte!
@mirjam: ik zou lekker je afspraak verzetten naar haar. Ik ben ook zo’n angsthaas wat tandarts betreft en ben dan ook al een paar jaar niet geweest…. Knap dat je je hebt laten boren zonder verdoving!

Sophie1978
15 November 2010, 16:38
Oeps! Dophie = Sophie natuurlijk :oops:

Haha, geen probleem. Was best een interessant seizoen, he?! Zo met de nieuwe puntentelling blijft het meer spanned. Goed, hoor voor Vettel! Zijn eerste titel en waarschijnlijk de eerste van vele.....

angel26
15 November 2010, 17:02
@ bakkertje: Wat vervelend dat je gebloed had, door het omver lopen waarschijnlijk. Hopelijk is er niks mis met de baby in de buik, dat is dan nog even afwachten totdat je het hartje ziet kloppen. Ik ga voor je duimen!

Chelke
15 November 2010, 17:43
bakkertje.. wat vervelend van de bloeding, kan me voorstellen dat je bang was voor complicaties. Hopelijk bloed je niet meer en gaat alles goed

mirjam.. ik zou ind ook even bellen om te vragen of je niet bij haar kunt, ik ben ook als de dood voor de tandarts!

essie.. same here, op naar de volgende ronde klinkt zo makkelijk, maar dat is het niet. Ik ga soms ook denken: wat als het niet lukt. Maar het heeft weinig nut om daar over na te denken. Sterkte meid!

Guppie.. als ik jouw was zou ik ovu testen gaan doen, dan weet je het zeker.

Sunshine83
15 November 2010, 18:29
Hallo meiden,

Ben ik weer ff...

Lylou; Pfff wat verschrikkelijk! Ben er stil van, weet niet veel nuttigers te zeggen dan; heel veel sterkte!

Bakkertje; Kan me indenken dat je geschrokken bent. Ik ben de eerste 12 weken onzeker geweest, omdat ik helemaal niets voelde (geen kwaaltjes) en in ieder blad en internetpagina over zwangerschap beschreven staat wat je allemaal wel moet voelen! Kan me indenken dat je behoorlijk in paniek raakt bij bloedverlies, zeker als het nog zo pril is. Maar inderdaad...van een val op je zij zal een vruchtje weinig schade oplopen. Het zit niet voor niets lekker ingenesteld in je baarmoeder (zou tegen een stootje moeten kunnen). Ik zal voor je duimen a.s. woensdag!

Ik ben zelf afgelopen donderdag weer bij de VK geweest. Ik zou eigenlijk alleen het hartje te horen krijgen deze keer. Maar de VK besloot dat dat net zo makkelijk was met het acho-apperaat. Ik had dus live beeld en geluid vanuit mijn buik....echt zo stoer. Verder was de beeb weer flink gegroeid en wederom flink in beweging. Blijft iedere keer weer wonderbaarlijk om te zien dat er iets in je buik groeit (wat echt van ons 2-en samen is) zonder dat je er iets van merkt of iets van voelt!
Nog niet zwangeren; ik gun het jullie echt van harte...voor jullie zal ik duimen dat jullie dit ook snel mogen meemaken!

Allegra
15 November 2010, 18:38
Hi ladies,

Wat is er weer fijn gekletst vandaag, is altijd echt even lekker bijkomen na een dag werk. Kan ik wel gebruiken ook vandaag, zal ik zo vertellen maar ik ga eerst ff reageren voor ik alles weer vergeten ben...

Bakkertje jeetje zeg ik kan me voorstellen dat je goed geschrokken was! Als je niet zwanger bent, is het al genoeg om ff goed in tranen uit te barsten maar nu denk je wel meteen 'als er maar niets is is'. Ik ben blij dat het (ondanks de spierpijn) goed afgelopen is!

Emi dat is idd niet zo tof, beetje gek ook dat ze aan de ene kant niet echt enthousiast is tegenover jou, maar aan de andere kant wel je oma het al verteld heeft... blijkbaar vind ze het dus wel belangrijk! Ik zou het er ook wel nog met haar over hebben!

Chelke, jong en Essie balen dat jullie ongesteld zijn geworden. Ik ben deze week aan de beurt en ik ga ervan uit dat ik gewoon met jullie meega naar volgende maand, heb echt niks wat ook maar op een zwangerschap kan wijzen...

Mirjam ik zou die afspraken ook verzetten naar je eigen lieve vrouwelijke tandarts hoor! Hier nog zo'n schijterd (ik voel me meteen een stuk minder erg ;-)), ik ben vorig jaar voor het eerst in acht jaar geweest en ik heb er gewoon de hele nacht wakker van gelegen... En het was dat ik een kies had die steeds pijn deed, anders was ik niet gegaan. Ik bleek nog niks te hebben ook! Daantje als ik jou was zou ik ook weer eens gaan, hoe eng het ook is, het lijkt me nog veel enger als je dan echt een gaatje hebt (ik heb er nog steeds nul). Bij mij komt het door de tandarts die ik vroeger had, de laatste keer dat ik daar was, zei hij dat mijn tandvlees er nog erger uitzag als dat van een dametje van 70 of iets in die trant. Nou, toen hoefde ik niet meer hoor!

Sophie en Yente nou het was zeker spannend, Vettel heeft het knap gedaan gisteren en ook een applausje voor Petrov en Alguersuari (ik ben echt anti-Massa, dus ik lachte me rot dat hij er niet langs kwam). Volgend jaar is voor Webber!

Zo, en dan nu mijn verhaal, als jullie nog zin hebben. Ook weer off-topic, maar mijn man is nog niet thuis en ik ben er best wel een beetje van streek van.
Mijn kantoor is aan een druk kruispunt en daar hebben we nog wel eens wat botsingen, auto's met blikschade enzo, maar vanmiddag is daar een fietser aangereden, voor wat we konden zien met een kilometer of 70 per uur (fietsster was waarschijnlijk door rood overgestoken). Het was meteen duidelijk dat het helemaal niet goed was, ze bewoog niet, dus ik heb de ambulance gebeld. Die zijn echt tijden met haar bezig geweest, infuus erin dus ik dacht, blijkbaar heeft dat nog zin... uiteindelijk werd ze na een uur met nekbrace en backboard en alles erop en eraan weggebracht, maar echt haast werd er niet mee gemaakt. Hele plas bloed op de weg, echt verschrikkelijk. De auto heb ik verder niet gezien, ik neem aan dat die niet doorgereden is ofzo, want er lag overal glas... Ik ben er echt misselijk van, en kan alleen maar hopen dat het niet zo ernstig was als het eruit zag, maar ik vrees het ergste... Ongelooflijk! Ik ben zelf altijd heel voorzichtig op dat kruispunt, nu blijkt maar weer dat ik daar groot gelijk in heb...

Ik ga maar eens ff wat te eten maken voor mezelf en de poezen (zij krijgen gewoon brokjes hoor :-D), man is pas rond half 9 thuis dus die mag z'n prakkie dan opnieuw opwarmen...

Chelke
15 November 2010, 20:05
Jeetje Allegra.. dat is zeker heftig! Zoiets krijg je niet zomaar van je netvlies. Praat er over als je daar behoefte aan hebt. Misschien ook op het werk met iemand, dat is heel belangrijk. En als je er echt mee blijft rond lopen kun je misschien eens denken aan slachtofferhulp. ( ik vind dat zelf altijd een beetje overdreven klinken, maar kan me heel goed voorstellen dat je er behoefte aan hebt na zo'n gebeurtenis)

Allegra
15 November 2010, 20:11
Ja gelukkig hebben we het er op kantoor wel even goed over kunnen hebben, mijn baas was er ook bij en die was zelf ook ontzettend geschrokken... Straks met man ook nog even over hebben. Ik zie net op de website van het Eindhovens Dagblad dat ze schijnbaar toch nog wel leefde maar in kritieke toestand was... Ik hoop het maar!

linda75
15 November 2010, 20:15
@bakkertje, vervelend zeg! kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar is vast niets aan de hand hoor, gaan we maar gewoon ff vanuit!

Marleen8
15 November 2010, 20:22
Wat een heftige verhalen lees ik ineens allemaal van jullie!

Lylou heel veel sterkte toegewenst. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig.

Emi ik kan me indenken dat je boos en teleurgesteld bent. Heb je al besloten wat je gaat doen? Succes ermee, hoe je het ook gaat aanpakken!

Allegra wat een nare situatie! Ik kan me indenken dat dat je nog wel even bezig houdt. Erg schrikken als je zoiets ziet.

Bakkertje veel succes toegewenst. Hopelijk wordt je woensdag nog even extra gerust gesteld.

Hier is het huis ontploft. We zijn bezig met een verbouwing en alles ligt overhoop en zit onder het stof. Maar er begint schot in te komen en het wordt ook erg mooi! Verder proberen we niet alleen te klussen maar ook te 'klussen'! Ik heb m'n ei schijnbaar gemist want m'n ovulatietesten werden alweer vager. Maar we hebben veel geklust en voor de zekerheid gaan we er nog maar even mee door.

daantje
15 November 2010, 21:49
Allegra: zo! Kan me zeker voorstellen dat je erg geschrokken bent. Sterkte meid!

Vandaag een buikfoto gemaakt :-) Als je wilt kan je hem bekijken door in m'n handtekening op de link te klikken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

linda75
15 November 2010, 21:54
een buik noemt ze dat, die heb ik zonder kindje erin al dubbel en dwars :-o haha, nee super goed hoor! heel mooi zwangerschapsbuikje!

daantje
15 November 2010, 21:56
Ik lijk daar wel wat slanker dan ik werkelijk ben hoor. Ik heb ook een foto waar ik m'n buik helemaal uitzet en als een pudding sta, maar die zet ik natuurlijk niet neer, haha ;-)

Aim
15 November 2010, 21:56
@allegra, echt heftig om te zien zeg! Ze is iig ook niet overleden op de plek van de gebeurtenis dan mag de ambulance haar niet meenemen. En ze doen rustig aan omdat als ze haast maken ze de schade groter kunnen maken als bv haar rug of nek gebroken is moeten ze heel voorzichtig doen en voorzichtig rijden.

Aim
15 November 2010, 22:20
Haha ja idd wat een buik zo zal die van mij ook zijn :D ik weeg nog geen 50 kg dus veel buik zal er bij mij ook niet komen haha grappig :D

emi
16 November 2010, 07:57
Essie83 wat spannend weer deze week, helemaal omdat je flinke pijn in je borsten hebt. Heb je dat al eerder gehad??

Bakkertje ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van dat bloedverlies. Gelukkig lijkt het allemaal goed afgelopen te zijn. Hopelijk heb je woensdag meer duidelijkheid!
Ik denk net als yente dat er dan nog niets te zien is trouwens. Vanaf 7 weken denk ik dat je pas een hartje zit kloppen.. (oh lees nu dat jojo dat ook schrijft)..

Mirjam je kan toch gewoon die afspraak verzetten en zorgen dat je bij zijn vrouw terecht kan??? Lijkt me geen probleem!

Daantje gister avond smste m’n moeder dat ze het verteld had aan oma, dat heeft ze dus blijkbaar zondag pas gedaan (ik dacht al eerder) maar ik denk dat ze het verteld heeft omdat oma haar weer heeft gebeld.. Nouja lekker ingewikkeld. Ik wil haar er op aanspreken in real life. Ze vroeg ook of ze het nu al rond mocht vertellen en onderaan sms stond groetjes opa en oma. Das wel lief.. M’n nicht zei ook dat het ‘oma worden’ meer inhoud dan alleen het oma worden zelf en dat ze daar miss aan moet wennen.
De echo komt nu wel dicht bij voor ons beide. Welke dag mag jij precies?
Mooie buikfoto trouwens, je krijgt al een echt zwangerschapsbuikje!!

Sunshine dat is het voordeel als ze op de praktijk zelf een echo apparaat hebben en je er niet voor ergens anders heen hoeft. Nu heb je dus weer live beelden met geluid gehad, heerlijk! Het zal niet lang meer duren voordat je je kleintje ook gaat voelen.. Even geduld nog!

Allegra wat verschrikkelijk dat je dat allemaal zo mee hebt gemaakt en dit is dus blijkbaar niet de eerste (en de laatste) keer. Bah..

Ik heb gister een info avond gehad voor zwangeren van de verloskundigenpraktijk. Voor m'n man was het wel nuttig denk ik. Ik wist alles al vanuit m'n werk. Wel leuk al die zwangeren om je heen!

Verder heb ik een tijd geleden verteld over m'n stiefbroer die is overleden op zijn rondreis. Het is nu 3 weken geleden en hij is nog steeds niet terug. Dus dat houdt me nogal bezig momenteel...

Yente
16 November 2010, 09:56
Sophie: Ja was zeker een interessant seizoen! Ik gun het Vettel wel hoor, hij heeft het gewoon goed gedaan.

Sunshine: Wat fijn dat je gewoon weer een echo kreeg! Ben daar best jaloers op…. Ik heb pas 1 echo gehad…

Allegra: Jeetje wat een verhaal! Daar zul je wel van geschrokken zijn. Maar goed dat je daar zelf altijd zo voorzichtig bent dan.

Daantje: Mooie buikfoto! Wat heb jij een mooi slank lichaam. Ik heb het idee dat je bij mij al wel meer ziet, maar ja, ik heb dan ook totaal geen buikspieren…

Emi: Is er dan nog steeds niets bekend over je stiefbroer? Wat raar. Na 3 weken zouden ze je toch wel iets moeten kunnen vertellen lijkt me..

Hertogin
16 November 2010, 10:27
Allegra, verschrikkelijk zo'n ongeluk te zien. Maar ik denk inderdaad dat de ambulance zacht reed omdat ze zo zwaar gewond was. Sterkte!

Emi, niet aardig van je moeder dat ze het goede nieuws doorverteld heeft, maar ik weet uit ervaring dat sommige personen gewoon hun mond niet kunnen houden. En dat je moeder niet gereageerd heeft op de speciaal door jou aangemaakte website, niet iedereen vind reageren via een website fijn. Ik wil haar gedrag dus niet goedpraten, voor alle duidelijkheid. Ze mag wel wat meer met jou meeleven.

Bakkertje, ik zou ook geschrokken zijn als ik omver gelopen zou zijn door die zware jongens en vervolgens een bloeding kreeg. Gelukkig zit de kleine nog goed verstopt en had je nog geen buik om op te vallen.

korel
16 November 2010, 10:31
Dag dames,

Lylou, Jeetje i kben geschrokken van je bericht, Ik hoop dat je er snel van hersteld en de conditie van je andere eierstok gewoon super is! Veel sterkte hiermee!

Daantje, mooi foto! Je bent ook alweer 19 weken, gaat hard hoor! :-D

Wij hebben vrijdag een babykamertje gekocht, in hoogglans wit, lekker stevig en zwaar, kan dus onmogelijk schuiven hier aanboord als we flink schommelen! Eind januari wordt ie geleverd.

emi
16 November 2010, 10:47
Yente er zijn wel wat kleine dingetjes duidelijk over waar hij is gevonden en wat de uiteindelijke doodsoorzaak was (braaksel i/d longen maar wat daar de oorzaak van is weten ze niet).
Ze zijn er nog steeds niet 100% over uit dat het om een misdrijf gaat of niet en zo lang wordt zijn lichaam niet vrij gegegeven :-S

Korel leuk dat je de babykamer geshopt hebt!! Kunnen we een foto zien? Heb je hem nieuw of tweedehands?

Yente
16 November 2010, 11:07
Emi: Eigenlijk weten jullie ook nog maar erg weinig dus. Wat erg dat het zo lang moet duren! Zijn er aanwijzingen voor dat het om een misdrijf gaat dan? Ik leef met je mee meid, dat er maar snel duidelijkheid mag komen.

roos
16 November 2010, 11:23
ha meiden, hoe is het hier?? Ik heb gister de verwijsbrief voor de gyn opgehaald... vind het wel spannend.. pff....

Yente
16 November 2010, 11:42
Hey roos, ik snap dat je het spannend vind. Het is natuurlijk ook niet niks allemaal.

emi
16 November 2010, 12:38
yente nee niet echt aanwijzingen. Ik denk dat hij een stikstofvergiftiging heeft gehad door te snel naar boven komen met duiken. Daardoor onder de douche onwel geworden en gebraakt en zijn braaksel niet kwijt kunnen door bewusteloosheid, dat in de long en toen overleden. Maarja.....

Roos nog 2 weekjes? Spannend!

Bakkertje1983
16 November 2010, 13:00
Hi meiden,

Dank jullie wel voor de geruststellende woorden :-).

@ Yente, denk idd dat je gelijk hebt en er nog steeds weinig te zien is. Het zou alleen 5 dagen na eerdere echo wel ietsje meer moeten zijn. Dat is dus ook het enige waar ik op hoop ;-). Na Daantje haar buikfoto ben ik ook wel benieuwd naar de jouwe... Ga je die ook plaatsen of hou je die liever privι?

@ Daantje, netjes buikje heb je hoor! Echt mooi om te zien! Bij mijn zoontje ging het de eerste 20/21 weken heeeel langzaam en daarna in sneltreinvaart maar dat is bij iedereen ook weer anders. Denk dat ik nu met de 2e wel eerder "dik" ben. Ben trouwens bij de 1e 23 kilo aangekomen... Was er inmiddels wel weer af maar hoop dat me dat nu bespaard blijft hihi.

@ Mirjam, tsjee wat een gedoe met de tandarts! Ik zou gewoon je afspraak omzetten naar die vrouw! Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt, anders ga je straks weer niet en dat zou zonde zijn nu het net weer goed ging. Ben zelf nog een slag erger dan jij hoor... Ben al een jaar of 6,7 niet meer geweest en sterf duizend doden als ik eraan denk dat ik moet brrrr. Wil eigenlijk naar zo'n angst tandarts maar zelfs daar durf ik nog niet heen te bellen...

@ Sunshine, wat geweldig dat je die kleine weer hebt mogen aanschouwen! Je boft wel hoor met een VK die echo apparaat heeft! Heeft ze ook al gekeken naar het geslacht?, of wil je dat niet weten/vertellen?

@ Allegra, gaat het weer een beetje met je na gisteren? Geloof best dat je er van ondersteboven was! Is ook niet niks om er zo dicht bij te staan. Fijn dat je iig hebt gelezen dat ze nog leeft. Ik sluit me bij bij de dames die hun visie gaven over waarom de ambulance rustig aan leek te doen! Het moet echt allemaal heel voorzichtig!!

@ Marleen, grappig dat je nu op 2 manieren aan het klussen bent :-). Veel plezier en dat beide projecten snel succesvol mogen zijn :-).

@ Emi, leuk dat je naar zo'n info avond bent geweest. Volgens mij heeft mijn praktijk dat niet. Daarbij is het voor ons het 2e kindje dus weet ook niet of het dan wel zin heeft?
Dat je stiefbroer nog niet terug is hι! Echt ongelooflijk hoe lang zoiets moet duren :-(. Ook dat er nog geen duidelijkheid is over de doodsoorzaak is voor ons nederlanders niet te bevatten! Is er nog wel een reλle kans dat ze de doodsoorzaak achterhalen? Als het te lang duurt dan worden de bewijzen ook steeds minder denk ik. Veel sterkte iig!

Korel, leuk dat jullie het kamertje hebben besteld! Moet je het ook nog vastzetten aan de grond tegen schuiven enzo? Of hebben jullie niet zulke zware golven te verduren af en toe (sorry ben een leek wat dat betreft hihi).

Hier gaat het wel goed! Geen klachten eigenlijk, alleen pijnlijke borsten. Heb vanmorgen voor de zekerheid maar even een testje gedaan en die was suuuuper positief. Zo'n donkere lijn had ik nog niet gehad hihi. Vanavond komt er iemand van Moeders voor Moeders. Ben benieuwd!!

Ga nu even lunchen! Tot later.

xxx

roos
16 November 2010, 13:25
yente nee niet echt aanwijzingen. Ik denk dat hij een stikstofvergiftiging heeft gehad door te snel naar boven komen met duiken. Daardoor onder de douche onwel geworden en gebraakt en zijn braaksel niet kwijt kunnen door bewusteloosheid, dat in de long en toen overleden. Maarja.....

Roos nog 2 weekjes? Spannend!

Nog 10 nachtjes slapen...

mirjam86
16 November 2010, 16:44
hoi hoi

ik ben blij dat ik niet alleen een schijterd ben :D
nu voel ik me niet zo alleen.

daantje wat een lief en mooi bescheiden buikje :D

aim ik krijg ook niet zon grote buik hoor, ik denk dat wij wel ongeveer hetzelfde postuur hebben :D

daantje
16 November 2010, 17:13
haha, mooi slank lichaam.... Pff, nou daar denkt m'n omgeving wel anders over hoor! Op een ander forum had iemand het over KONTragewicht, dat heb ik zeer zeker ook hoor! En wat voor een gewicht. Mooi dat er nu wat gewicht aan de voorkant bij komt, hoe ik niet meer zo naar voren te leunen, hahaha. Op de foto lijk ik echt slanker dan dat ik ben hoor! Ik had m'n armen naar boven, dat scheelt ook wel. M'n buikomvang is nu al 93cm, dus echt niet slank als het lijkt.

Hopen dat er snel meer duidelijkheid komt Emi! Ik kan me voorstellen dat je er erg mee bezig bent. Een uitvaart geeft je de mogelijkheid om het echt gaan te verwerken en nu moet je daar op wachten en maar afwachten of het nu om een misdrijf gaat. Lijkt me ook heel slopend om in die onzekerheid te zitten en af te wachten hoe hij nu echt overleden is. Je wilt toch dat je naasten geen pijn hoeven te leiden. Lieverd, veel sterkte!

Niemand weet wat voor buik je krijgt meiden. Een vriendin van ons is zwanger en ze was altijd heel slank. Ja, was! Ze heeft nu een enorme buik en houdt veel vocht vast (en dat met nog 8 weken te gaan!). En buurvrouw daarentegen was altijd al wat steviger en had veel minder buik aan het einde. We zien wat het wordt. M'n man zei dat hij blij was dat m'n buik dikker wordt, dan groeit ons meisje tenminste goed :-) Ook bij kleine buikjes groeien kindjes goed hoor (wil niemand ongerust maken!). Ik merk wel dat het de laatste 3 weken ineens heel hard gaat. Ik was vandaag weer op school en zelfs de kinderen merkten het op! (Juf, je krijgt nu wel een echt dikke buik hoor!).

Vandaag trouwens superschattige witte slofjes gehad met een heel klein wit roosje (3d) erop. Deze moeder heeft zelf net een tweeling gekregen en heeft van alles en nog wat al uitgezocht. Laatst mailde ze me over welke flesjes volgens haar het beste zijn (na onderzoek). Top! Echt een lieverd :-)

Vanavond weer lekker patat eten! Ow, heb er zo'n zin in! Het water loopt me in de mond!
aJUUS!

emi
16 November 2010, 18:13
bedankt voor je lieve woorden Daantje..
wij hebben ook patat gegeten.. hmmmmm

Allegra
16 November 2010, 18:31
Hee meiden,

Thanks voor jullie lieve woorden allemaal! Ik moet zeggen dat het me meegevallen is hoe niet-hysterisch ik gereageerd heb op het hele gebeuren (kan nogal een drama queen zijn :oops:), geen nachtmerries gehad en mijn mannetje heeft me goed geknuffeld. Helaas stond er vandaag wel op de plaatselijke nieuwssites dat het meisje (ze was pas 20 en kwam uit Duitsland) vanochtend overleden is... ik vind het ongelooflijk dat ze het nog zo lang volgehouden heeft, en ik hoop dat het haar familie gelukt is om op tijd over te komen... De auto werd bestuurd door een vrouw met een kind in de auto, ik kan me voorstellen dat die hier nog een hele tijd psychisch last van zullen hebben... Vandaag gelukkig niets spannends, met uitzondering van een paar jongens op een brommer die een bekeuring kregen...

Daantje dat is inderdaad een schattig buikje aan het worden, ik ben benieuwd hoe groot-ie uiteindelijk wordt! Maarrehh... je bent wel slank hoor van jezelf! Ik ben ook zoiets volgens mij en krijg altijd commentaar van mensen ;-)

Emi ik denk dat je moeder uiteindelijk wel een goede verklaring gaat hebben (jeetje ik lijk ook wel een politieagent) waarom ze het je oma al verteld had... komt vast wel goed!
Ook niet fijn dat ze het lichaam van je stiefbroer nog niet kunnen vrijgeven, jouw theorie klinkt wel heel logisch. Maar ja, als jij dat vanaf hier kunt vaststellen op basis van hun informatie, zou je denken dat zij dat toch ook zouden moeten kunnen... Je zou denken dat ze voor een buitenlands slachtoffer toch wel sneller zouden willen zijn. Ik hoop voor je dat ze gauw klaar zijn met het onderzoek en jullie afscheid kunnen nemen!

Bakkertje en alle andere tandartsfoben - dit is dus zoiets wat je niet met je collega's en de meeste van je vrienden wil bespreken - ik voelde me zo dom dat ik niet de stap durfte te zetten om weer naar de tandarts te gaan! Ik heb ook naar een angsttandarts gekeken, de website zag er heel goed uit (hij had de filosofie dat het geen zin heeft om je patient onder narcose te brengen omdat je daar het echte probleem niet mee oplost, dus hij behandelt mensen door ze steeds te vertellen wat hij gaat doen en te wachten tot ze daar klaar voor zijn), maar vervolgens bedacht ik me dus weer dat de verzekering misschien de kosten van zo'n tandarts niet zou dekken. Excuses excuses. Ik denk wel dat het helpt als iemand je een vriendelijke, begripvolle tandarts kan aanraden, je vertrouwt erop dat vrienden wel gelijk hebben als ze zeggen dat een tandarts echt best aardig is!

Volgens mij heb ik nu iedereen min of meer gehad, het is weer een heel epistel. :mrgreen:

roos
16 November 2010, 18:39
hoi Meiden, even een offtopic onderwerp.... heb jullie advies nodig! Wat zouden jullie doen? Ik heb het totaal niet naar mijn zin bij mijn huidige werkgever, werk is niet wat ik wil (heb ik wel voorgeleerd...), ik wordt doodongelukkig van dit werk... Nu wil ik een avondopleiding gaan doen, zat te denken aan de Pabo, dat wilde ik al toen ik kind was, ik wilde juf worden... Maar... mijn schatje zei tegen mij: ander werk, opleiding en kinderen, gaat dat wel goed? Ik zeg tja dat weet ik niet, maar word van dit werk doodongelukkig...!! Wat moet ik nou doen....??

angel26
16 November 2010, 18:50
@ daantje: Wat een slanke buik heb je zeg!

@ korel: leuk dat je de kinderkamer krijgt in januari!

@ allegra: jammer dat dat meisje het niet gehaald heeft!

@ roos: Ik zou gewoon aan de avondopleiding beginnen, dat kun je dan toch ook nog doen als je zwanger bent, of een baby hebt.

@ klussers, wachtende en bijna testers, succes!

Allegra
16 November 2010, 18:54
Roos ik ben het met Angel eens hoor - een avondopleiding kan nooit kwaad, alles wat je leert is meegenomen, je hebt het gevoel dat je de situatie verbetert en als het niet gaat, kun je er altijd weer mee stoppen!
Ik denk ook wel dat het belangrijk is dat je snel ander werk vindt, het is zo deprimerend als je niet blij bent met je werk!

Allegra
16 November 2010, 18:56
Oh ja Korel was ik nog vergeten, sorry :oops: - leuk om al een kamertje te kopen enzo! Kunnen we het zien op internet ergens? Zo leuk om naar babydingen te kijken!

Chelke
16 November 2010, 20:10
daantje.. mooi buikje hoor ;)

korel.. wat leuk dat jullie al een kamertje uitgezocht hebben

roos.. ik zou ook aan de opleiding beginnen, dit kun je waarschijnlijk wel combineren met een zwangerschap

allegra.. wat vreselijk dat het meisje het niet gehaald heeft :( gelukkig heb je er met je vriend nog over kunnen praten