PDA

View Full Version : stoppen in juni 2010 met de pil deel 4

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13

marloesspin
16 November 2010, 21:25
Hoi Meiden,

Tijdje niet hier geweest. Ik ben de laatste weken ontzettend moe. Kan wel 24 uur per dag slapen. Verder gaat alles nog prima. Niet misselijk en verder geen klachten.
Zo'n iemand ben ik ook Daantje.
Ik ben van mij zelf erg slank. Maatje 34/36 iedereen zegt altijd als jij zwanger bent duurt het vast heel lang voor je iets ziet.... Maar niets is minder waar. Heb nu met 9 weken een echt buikje... en daar heb ik best wel een beetje moeite mee. Raar he? Maar had verwacht dat dit nog even zou duren... Je ziet je lichaam gewoon veranderen. Ik weet dat ik niet mag klagen maar ik moet even wennen aan mijn nieuwe ik.,

Jeetje wat een heftig verhaal van Lylou. brr..
En Allergra getsie wat erg om zo'n ongeval van dichtbij mee te maken. Zo jong nog,.

De rest moet ik nog even bijlezen.

Allegra
16 November 2010, 21:30
Marloes heb je al veel mensen verteld dat je zwanger bent en hebben er al mensen naar gevraagd omdat ze je buikje kunnen zien? Ik vind het niet zo raar hoor, je bent best wel sportief toch? Ik vind het wel jammer dat ik mijn buikspieren maar moet vergeten als ik zwanger ben, maar stel je maar als doel om als de kleine er is, weer helemaal in vorm te komen ;-)

Allegra
16 November 2010, 21:35
Hihi trouwens, mijn collega zei vandaag tijdens de lunch 'weet je, mijn zus is al zes kilo afgevallen sinds ze gestopt is met de pil', is erg grappig om dan net te doen alsof je nog aan de pil bent :twisted:

Chelke
16 November 2010, 22:26
haha allegra dat lijkt me ook erg grappig

Chelke
16 November 2010, 22:33
ff off topic zit met iets namelijk

ik had een paar dagen geleden al verteld dat ik de ruzie met mijn broertje heb bijgelegd. Ik zal jullie in het kort uitleggen waar die ruzie over ging: Mijn broertje heeft een vriendin waar in het verleden veel mee gebeurd is, ze heeft gestolen van mijn ouders, ze heeft mijn broertje met schulden opgezadeld, ze liegt veel, al met al een heel slecht meisje. Het is een hele tijd uit geweest tussen hun en sinds kort hebben ze weer een relatie. Nu zijn mijn ouders vorige week naar Thailand vertrokken, voor 3 weken, ze zaten nog niet in het vliegtuig en zij was daar in huis, terwijl dat echt niet mag van mn ouders. Ik ben ernaartoe gegaan en heb aan mijn broertje gevraagd of hij haar eruit wil zetten omdat dit niet mag, hij werd boos en ik heb hem gezegd dat hij ook beter kon gaan en dat ik hem niet meer wilde zien. Deze ruzie hebben we dus van het weekend bij gelegd. Ik heb ook nog een oudere zus en zij is nog boos op hem. Ze wilde mijn ouders bellen maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil. We hebben ons broertje laten beloven dat zijn vriendin niet meer in huis komt, doet ze dit wel dan bellen we onze ouders. Nu ging ik er vanuit dat de vriendin indd niet meer kwam, maar mijn zus belde me net om te zeggen dat de buurman haar weer gezien had. Wat heb ik nu gedaan met mijn stomme kop: ik heb mijn broertje gebeld en gezegd dat hij moet uitkijken omdat mijn zus hem in de gaten houdt!
Ik voel me nu stom, maar ik vind het zo zielig voor mijn broertje, hij is verliefd!
Wat moet ik nu doen?

Bakkertje1983
16 November 2010, 22:55
Ola! Lekker gekletst hier vanmiddag!!

@ Chelke, vervelende situatie! Ik zou echt wel voet bij stuk houden wat betreft inlichten van je ouders... Let maar op want anders ben JIJ aan het einde diegene die er de pineut is... Je ouders zullen jou er misschien op aan kijken dat je niet hebt ingegrepen (ken je ouders natuurlijk niet maar bekijk het vanuit mijn situatie ;-) ). Daarbij heb je ook met je oudere zus afgesproken dat je stappen zou ondernemen en dus val je haar ook af als je nu idd je broertje inlicht en je zus laat zitten, nu lijkt het of je 'zijn kant' kiest. Hmmm weet niet of ik het nu allemaal goed verwoord heb, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Zoals ik al zei ken ik jouw familie niet maar zo zou ik er wel in zitten. Suc6 ermee iig!!

Bakkertje1983
16 November 2010, 23:08
Stom, was helemaal nog niet klaar na het bericht aan Chelke hihi.

@ Roos, balen dat je het zo gehad hebt bij je huidige werkgever! Ben je een 'type' voor een avondopleiding? Je moet dan wel hιιl erg gemotiveerd zijn want vergt (naar mijn idee) echt wel wat van je als je daarnaast gewoon blijft werken. Helemaal met alle plannen die je nu hebt. Ik zou er niet geschikt voor zijn iig... Als ik een dag gewerkt heb dan ben ik blij dat ik thuis ben en even niet zoveel meer hoef (als mijn zoontje eenmaal op bed ligt dan). Het heeft er ook wel mee te maken dat ik al een kindje heb, al denk ik dat ik ook voor zijn geboorte niet consequent genoeg zou zijn. Hoe lang duurt de opleiding gemiddeld? Denk dat je moet bekijken hoeveel tijd het je op weekbasis kost en hoe je dat evt in zou delen met je werk, relatie, kindje, vrienden, sporten etc daarnaast. Zou uiteraard wel top zijn als je je om kan scholen en je werk kan gaan doen waar je hart naar uit gaat!

@ Allegra, jeetje wat erg dat dat meisje alsnog is overleden! Hoop idd maar dat haar familie nog bij haar heeft kunnen zijn de laatste uurtjes. Bah, moet je toch niet aan denken dat zoiets iemand uit je omgeving gebeurt. Ook erg zeg voor die vrouw die haar heeft aangereden, dat beeld en schuldgevoel raak je nooit meer kwijt ook al was het niet haar schuld.

@ Daantje, sorry hoor maar het gaat er bij mij niet in dat jij niet slank ben... Volgens mij heb je niets te klagen ;-). Daarbij heeft iedereen wel wat aan te merken op z'n lichaam :-).

De rest ben ik even kwijt...

Vrouw van MvM belde af vanmiddag... Afspraak is verzet naar maandag! Voor niets de hele dag een potje pies in de koelkast haha.
Morgen weer naar de gyn en verder niet veel te melden... Ga nog even ATWT kijken en dan slapen, morgen weer vroeg op!!

Slaap lekker allemaal!!

xxx

Chelke
17 November 2010, 00:25
je hebt indd gelijk bakkertje.. maar het probleem is dat ik met mijn broertje altijd een betere band heb dan met bv mijn zus. dus ik bescherm hem liever en in dit geval is dat eigenlijk heel stom. Ik wil de vakantie van mijn ouders ook helemaal niet verpesten. Wat een rotsituatie :(

emi
17 November 2010, 07:32
Allegra, waarschijnlijk maakt het niet zo veel uit maar was die vrouw van 20 door rood gereden?
En over m’n stiefbroer, hij was op een eiland bij Honduras en das allemaal nogal corrupt en ze hebben totaal geen haast.. Relax morgen is er weer een dag :-S

Roos als je ongelukkig wordt van dit werk is het een goed idee om uit te kijken naar iets anders. Alleen is alles tegelijk wel veel. Maar misschien duurt het hoofstuk “kind”nog even maar hoe dan ook zal je behandeling waarschijnlijk gaan krijgen en is dat ook zwaar? Maar aan de andere kant biedt bijvoorbeeld een avondopleiding je afleiding. Ga anders eerst eens informeren hoe het geregeld is. Misschien kan je eerst een jaar doen en zodra de kleine er is even een pauze nemen.
Vervelend trouwens dat je het niet naar je zin hebt op je werk.

Chelke wat een lastige situatie zit jij in.. Ga je je ouders nu ook bellen? Ik weet niet zo goed wat je kan doen.. Ja de sleutel laten inleveren of woont je broertje nog bij je ouders? En anders misschien de belangrijke spullen opbergen (sieraden/geld) maar dat is eigenlijk ook te gek voor woorden. Vertel die vriendin dat er camera’s in huis zitten verborgen dan kijkt ze miss wel uit!
Je kan altijd je ouders even bellen om te overleggen he.. Dat zullen ze vast geen probleem vinden.

daantje
17 November 2010, 09:41
@Allegra: wat naar dat ze toch overleden is. Het is idd te hopen dat haar fam op tijd bij haar was.
@Roos: tja, je bent nog niet zwanger, dus ik zou er denk ik toch eens verder naar gaan kijken. Natuurlijk hoop ik dat je snel zwanger wordt, maar tot die tijd…. Vraag eens op een basisschool of je een dagje mee mag draaien. Vraag of je in 2 of 3 groepen mag kijken. Het leukste lijkt mij bij 2 verschillende leeftijdsgroepen waar je affiniteit mee hebt (bv 4-6 en 7-9jaar). Het leuke bij de kleuters is dat je gelijk wat kan doen. Misschien mag je wel een boek voorlezen of een groepje helpen met knutselen. Extra handen zijn altijd welkom op een dag in een kleuterklas. In de hogere groepen zal je meer achterin zitten, maar als je het aangeeft zal je vast rond mogen lopen als ze aan het werk zijn en ze af en toe op weg helpen. Of dat je ’s middags komt in die groep en helpt met knutselen oid.
Waar kom je vandaan? Misschien weet ik wel iemand in de buurt waar je terecht kunt. Je zou bij mij mogen meedraaien, maar ik weet niet of je dan een goed beeld van onderwijs krijgt. Ik werk namelijk op een school voor hoogbegaafde kinderen en dat is toch net wat anders ingericht.
Juf zijn is overigens geweldig :-D
Wat is je voor-opleiding? Misschien kan je wel twee jaar ineen doen?

Dames, ik ben zo rond de 1.64 en heb maat 40. Echt geloof me nu maar, slank ben ik niet. Ja, m’n taille is slank, maar m’n benen en kont! Pfff, daar heb ik die maat 40 echt voor nodig.

@Chelke: jeetje! Tja, dat hij verliefd is is geen reden om je beloftes niet na te komen. Ik begrijp uit je verhaal dat je broertje nog thuis woont? Als hij niet thuis woont lijkt het mij geen probleem om haar niet in huis te laten. Als hij wel thuis woont begrijp ik dat, nu hij het rijk alleen heeft, haar in huis haalt. Ik moet je wel zeggen dat ik vind dat hij de wil van je ouders moet respecteren. Als zij niet willen dat zij in hun huis is, moet ze dat niet doen en moet je broertje haar dus ook niet binnenlaten.
Ik snap dat je je ouders niet wilt bellen gezien je hun vakantie niet wilt verpesten, maar je moet je belofte naar je broertje denk ik wel nakijken. Als hij het nog eens zou doen, zou je ze bellen en hij heeft haar weer binnengelaten. Als je nu niet belt, neemt hij je nooit meer serieus en lapt hij jou “dreigementen” aan zijn laars.
Misschien moet je ook een rustig proberen te bespreken waarom het je zo’n pijn doet en vragen hem in de situatie van je ouders te verplaatsen. Wie weet helpt dat.
Veel succes ermee!
@bakkertje: Ben jaloers dat jij gister atwt hebt gekeken! Ik kom altijd te laat thuis om te kijken L Maar vandaag ben ik vrij, dus ik ga het echt inplannen. Hmm, ik denk dat ik zo even afsluit en het laatste stuk ga kijken van vanmorgen! :-D

Vanmorgen weer bij de vk geweest. Bloeddruk in orde (120/70), 2 kg aangekomen... en m'n buik groeide goed. Ach, 2 kilo maar zei de vk. In al die 19 weken ben je maar 2 kilo zwaarder geworden, dat valt reuze mee zei ze. Als je het zo bekijkt is dat idd zo, maar wat gaat er nog komen, haha.
We hebben het hartje weer gehoord. Het klonk wel wat trager, maar was geen reden tot zorg. Misschien lag ons meiske nog wel lekker te slapen ;-)
De uitslag van het bloedonderzoek is er nog steeds niet... Grrrr! Morgen weer bellen. Vk zei dat gezien ik zelf nog niet ziek ben, de kans erg klein is dat ik besmet ben. Ben gister ook gewoon weer wezen werken en ga morgen ook gewoon weer. Komt wel goed allemaal. Volgende week 20-weken echo! Ik merk dat ik het nu wel spannend ga vinden! Zal alles wel goed zijn met ons meisje? We gaan er maar vanuit van wel, vinden jullie ook niet, meiden?

Yente
17 November 2010, 09:58
Bakkertje: Ik denk ook wel dat er verschil te zien zou moeten zijn met de vorige echo.
Ik ga vast nog wel een buikfoto plaatsen, maar nu is het nog zo dat het moment vd dag enorm veel verschil maakt. Een buikfoto zou nu nog niet echt realistisch zijn denk ik. Over een paar weekjes denk ik…

Roos: Gewoon doen wat je graag wil! Ik weet als geen ander hoe het is om vast te zitten aan werk wat je helemaal niet graag doet. Ik heb zelf een tijd terug ook zitten twijfelen over een opleiding volgen (ook Pabo, of Engels), maar heb er toen vanaf gezien. Nu ik zwanger ben, merk ik dat mijn prioriteiten nu al aan het veranderen zijn. Ik ga dus straks op zoek naar werk dat me leuk lijkt met collega’s. En als ik daarvoor een stapje terug moet doen, so be it!

Korel: Leuk dat jullie al een kamertje besteld hebben! Wij zijn er aardig over uit wat we leuk vinden en gaan vrijdag op jacht..

Allegra: Wat erg dat dat meisje alsnog is overleden. Je gaat er goed mee om, zo klinkt het. Knap hoor.

Chelke: Das een lastige situatie inderdaad. Ik zou toch je ouders bellen, zeker gezien het verleden met dat meisje. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Daantje: Nu krijg ik zelfs zin om een dagje met je mee te lopen op school! Begint toch stiekem weer te kriebelen..
Wat fijn dat alles bij de vk weer goed was. Nou ja, op de bloeduitslag na dan. Ik zou daar ook flink van balen, het is toch wel erg belangrijk lijkt me.
Volgende week al de 20-wekenecho. Spannend!

Ik ben eindelijk klaar met MvM!!!!! Jeej!! Vond het de laatste weken ook echt niet leuk meer, zeker niet als ik ’s nachts mijn bed uit moest. Maar nu mag ik weer gewoon op de wc, joepie!

roos
17 November 2010, 10:07
@daantje, je hebt een prive bericht ;-)

daantje
17 November 2010, 12:15
meiden, ik plas me hier het apelazarus! Pff elk uur moet ik wel 3x naar de wc!
Ik ga eens lunchen. Heb zo weer een afspraak staan.

Ajuus en een fijne dag verder!

roos
17 November 2010, 12:24
Thanks meiden, voor jullie reactie!

Ik heb echt SUPER zin om die opleiding te gaan doen, maar...
--> kan ik het wel combineren met mijn huidige baan... werk nu 5 dagen in de week, zou dan 4 dagen in de week willen werken (als dat kan bij mijn werkgever..)
--> stel dat ik nu wel snel zwanger raak, kan ik het dan combineren...
--> als ik de opleiding heb afgerond, heb ik dan snel een nieuwe baan... (als ik zwanger ben / kindje heb --> parttime baan)
--> ga ik er dan niet heeeel veeeel op achteruit qua salaris (maar ja nu met tegenzin naar je werk is ook niks... kun je nog zoveel verdienen...)

Yente
17 November 2010, 12:24
Daantje: Misschien dat er een zekere jongedame op je blaas aan het trampolinespringen is?

Zonder gein: kan me voorstellen dat dat niet erg fijn is!

daantje
17 November 2010, 16:30
Haha, nou dan lijkt ze op haar moeder! Ik ben namelijk dol op trampoline-springen :-D

roos
17 November 2010, 18:35
Meiden, ik heb er nog eens goed over nagedacht, heb nog eens op het internet rondgekeken/gelezen, heb besloten om het toch niet te doen. Al zou ik het graag willen en lijkt mij het super leuk, als ik de ervaringen en informatie op het internet lees dan denk ik dat het voor mij niet haalbaar is, qua tijd wat zo'n opleiding kost.
Ik zag dat je bij ιιn van de PABO’s 2 avonden in de week naar school moet en 1 dag in de week moet stage lopen en dan heb je nog zelf studie. Dat wil dus zegge dat ik dadelijk (bijna) elke avond bezig ben met studie, dat is ook niet wat ik wil. Wil dan 4 dagen blijven werken, het kost me teveel tijd naast mijn huidige werk en wil ook graag nog sporten en tijd met mijn mannetje doorbrengen, wordt allemaal teveel. En ik wil niet weer fulltime naar school.

En stel nu dat ik wel snel zwanger wordt, wat ik nog steeds hoop, dan is het ook niet makkelijk, zwanger/kindje en ook een studie volgen… dan wordt het helemaal druk!

Nee, ik moet me er maar bij neerleggen..

Bij mijn huidige werkgever wil ik echt niet nog jaaaaren werken, heb het hier niet naar mijn zin en dan ook die reistijd die ik nu heb, minimaal 2,5 uur per dag...
De komende tijd, zoals ik al deed, opzoek gaan naar een andere baan in de omgeving. Hopelijk vind ik snel iets anders!

Meiden, thanks!!!!

angel26
17 November 2010, 19:08
Het vergt wel veel van je tijd hoor, Roos. In deze constructie raad ik het je af.

roos
17 November 2010, 20:19
Het vergt wel veel van je tijd hoor, Roos. In deze constructie raad ik het je af.

Ja inderdaad... daarom heb ik, ook al wil ik het nog zo graag, er voor gekozen om het niet te doen!
Ik vind de inhoud van het werk wat ik nu doe wel leuk, maarre de organisatie NIET, werk bij de overheid, bevalt me totaal NIET, veel overleggen/bijeenkomsten enz en dan ook zie reistijd... pff. Ga opzoek naar een baan in de buurt en niet bij de overheid!

Thanks!

Allegra
17 November 2010, 20:40
Zo hehe ik ben ook weer eens op de bank aangekomen...

Roos jammer dat het toch niet allemaal gaat lukken met werken en studeren tegelijk, maar het is idd wel veel hoor! Een vriend van ons is afgelopen september begonnen met een deeltijdstudie waarbij hij 1 dag in de week naar school moet, ik geloof dat dat van 3 tot 11 is ofzo, dus hij werkt 4 hele dagen, de vijfde dag 's morgens, en dan is-ie de rest van de dag op school. Dat lijkt mij echt te veel, na een week van 40 uur kun je mij opvegen! Maar misschien is het een idee om iets in je eigen tempo te doen, van de NTI ofzo? Je kunt altijd een cursus met basiskennis doen die aansluit op je huidige werk...

Emi er is nog niets bekend gemaakt over het onderzoek, maar we zijn het er bij mij op kantoor allemaal over eens dat het 99% zeker is dat de fietsster door rood reed. De stoplichten op dat kruispunt zijn enorm debiel afgesteld (heb ik de gemeente al eens over gemaild want ik moet zeg maar schuin naar de overkant en sta regelmatig 5 minuten te wachten omdat je als voetganger 10 seconden krijgt om zes banen over te steken). Het komt erop neer dat het verkeer maar een kant tegelijk op rijdt, dus de tegenovergestelde rijrichtingen gaan niet tegelijk. Het eerste deel waar ze overstak, was dus vrij, en in het tweede deel moesten de auto's die linksaf wilden al stoppen, maar de andere twee banen waren nog groen. Dus het meisje dacht waarschijnlijk dat alle lichten op het tweede stuk rood waren, is overgestoken, en de vrouw in de auto reed 70 omdat ze groen had. Ik ben ervan overtuigd dat het komt doordat de verkeerslichten op dat kruispunt zo ongelooflijk achterlijk en onlogisch zijn afgesteld, kan ik ook best boos om worden...

Chelke wat een lastige situatie... Kun je een keer alleen met je broertje praten en hem uitleggen hoe rot je je erover voelt, maar dat je ouders expliciet hebben aangegeven dat ze zijn vriendinnetje niet in huis willen hebben, dus dat je als hij dat niet respecteert echt aan de bel gaat trekken? Ik neem aan dat hij zelf ook wel snapt waarom je ouders niet willen dat zij in jullie huis komt... Is het al lang aan? Hopelijk is je broertje snel op haar uitgekeken!

Ehhhhm was er nog meer? Oh ja Daantje jouw werk klinkt inderdaad heel leuk, met hoogbegaafde kinderen lijkt me nog toffer! Alleen ben ik echt best wel slecht met de kinderen van andere mensen:oops: Gelukkig kan mijn man daar wel altijd heel goed mee omgaan, laatst heeft de zoon van een collega hem uitgeroepen tot zijn nieuwe beste vriend (zal ook wel met zijnj X-Box te maken hebben haha). Maar ik weet zeker dat het met ons eigen toekomstige beebje wel goed gaat komen hoor, de poezen vinden me ook nog steeds leuk ;-)

Aphrodite
17 November 2010, 20:52
Hello ladies,

eindelijk nog eens tijd om bij te lezen, zien hoe het met jullie gaat.

@Chelcke: goh, ben je echt ook ongi geworden? Wel stom seg, dit was toch weer een spannende ronde. Voor een paar meisjes zelfs. Maar het is bijna winter en dat is een tijd om gezellig bij mekaar te kruipen, dus wie weet...

@essie: voor jou superspannend, lees ik. Toi toi toi!

roos
17 November 2010, 20:56
Zo hehe ik ben ook weer eens op de bank aangekomen...

Roos jammer dat het toch niet allemaal gaat lukken met werken en studeren tegelijk, maar het is idd wel veel hoor! Een vriend van ons is afgelopen september begonnen met een deeltijdstudie waarbij hij 1 dag in de week naar school moet, ik geloof dat dat van 3 tot 11 is ofzo, dus hij werkt 4 hele dagen, de vijfde dag 's morgens, en dan is-ie de rest van de dag op school. Dat lijkt mij echt te veel, na een week van 40 uur kun je mij opvegen! Maar misschien is het een idee om iets in je eigen tempo te doen, van de NTI ofzo? Je kunt altijd een cursus met basiskennis doen die aansluit op je huidige werk...

Emi er is nog niets bekend gemaakt over het onderzoek, maar we zijn het er bij mij op kantoor allemaal over eens dat het 99% zeker is dat de fietsster door rood reed. De stoplichten op dat kruispunt zijn enorm debiel afgesteld (heb ik de gemeente al eens over gemaild want ik moet zeg maar schuin naar de overkant en sta regelmatig 5 minuten te wachten omdat je als voetganger 10 seconden krijgt om zes banen over te steken). Het komt erop neer dat het verkeer maar een kant tegelijk op rijdt, dus de tegenovergestelde rijrichtingen gaan niet tegelijk. Het eerste deel waar ze overstak, was dus vrij, en in het tweede deel moesten de auto's die linksaf wilden al stoppen, maar de andere twee banen waren nog groen. Dus het meisje dacht waarschijnlijk dat alle lichten op het tweede stuk rood waren, is overgestoken, en de vrouw in de auto reed 70 omdat ze groen had. Ik ben ervan overtuigd dat het komt doordat de verkeerslichten op dat kruispunt zo ongelooflijk achterlijk en onlogisch zijn afgesteld, kan ik ook best boos om worden...

Chelke wat een lastige situatie... Kun je een keer alleen met je broertje praten en hem uitleggen hoe rot je je erover voelt, maar dat je ouders expliciet hebben aangegeven dat ze zijn vriendinnetje niet in huis willen hebben, dus dat je als hij dat niet respecteert echt aan de bel gaat trekken? Ik neem aan dat hij zelf ook wel snapt waarom je ouders niet willen dat zij in jullie huis komt... Is het al lang aan? Hopelijk is je broertje snel op haar uitgekeken!

Ehhhhm was er nog meer? Oh ja Daantje jouw werk klinkt inderdaad heel leuk, met hoogbegaafde kinderen lijkt me nog toffer! Alleen ben ik echt best wel slecht met de kinderen van andere mensen:oops: Gelukkig kan mijn man daar wel altijd heel goed mee omgaan, laatst heeft de zoon van een collega hem uitgeroepen tot zijn nieuwe beste vriend (zal ook wel met zijnj X-Box te maken hebben haha). Maar ik weet zeker dat het met ons eigen toekomstige beebje wel goed gaat komen hoor, de poezen vinden me ook nog steeds leuk ;-)

Ik zal daar eens over nadenken, dat is een ook een goed idee!

roos
17 November 2010, 21:00
Naam.............leeftijd........ronde.....kindje ..........NOD

Ikke82.…….......28……....6e….......1e………19 november
Allegra………...32……....5e……...1e……...19 november (ong 30 dagen)
Aphrodite..........28............5e...........1e. .........19 november
Essie83...............27............5e...........1 e ..........22 november (of eerder..of later..)
Jeske1983..........26.......... ..6e..........1e............24 november
Mirjam................24............6e.......... 1e...........25 november
Mirthe Carlijn....28...........6e...........1e.......... 26 november
Marleen..............28...........5e...........1e. ....... .26 november
Hertogin.............34...........5e...........1e .........27 november
Lucinda..............26...........3e...........1e . .......28/29 november
Shasha...............29..........3e............2e . ........30 november (ong 42 dagen)
Natascha...........26..........7e............1e. .........01 december
Aim…….....…...24...........6e...……1e……... .3 december
Prinsesje...........28...........2e...........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
Chelke...............24...........6e............1e ............15 december
jong1980....30....5e..........2e.. ..13 december
.
Wachtbankje:
Naam………..Leeftijd…........Ronde…...Kindje…….… ….NOD

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (9-11 cyclus dag 144)
Eef28................28.................1e........ ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy................26..................1e....... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Jeannet83.........26..................4e......... .1e. ...........16 oktober
Lylou................26........................... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5
Lientje.nl.……..27……....4e……..1e……...10 november (ong 30 dagen)
Stampertje.........26............4e..........1e... . .......11 november

Zwanger:
Naam…........……Leeftijd……Ronde……Kindje….Datum test…...Uitgerekend...J/M

Miracle01.………..27.……….1e………...1e……….07 juli………....15 maart
Regenboog…… ...24.……….1e………...2e…….…26 juli...........…...4 april
henny…………….28.………..2e………..2e………..31 juli........……..7 april
Stefje………….….26.………..2e………..1e…..........27 juli.............. ...9 april
Daantje..................29...............1e. ............1e..............29 juli................11 april
Mammavan2kids..29.…….....3e…….….3e…….…..11aug..... . ... .…21 april
Sunshine83.……..27.………..2e…….….1e………..13 aug........…...21 april
Sas81.....................29...............3e .............1e...............20 aug...............28 april
Yente.....................29...............2e . ............1e..............29 aug................2 mei
jojo82....................28................3e.... ..........2e..............27aug.................7 mei
Sab88....................22................2e..... ... .......1e.............29aug............ ....9 mei
Korel…….............22……........3e……........1e…... ... ..15 sept..............26 mei
Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............8 juni
Marloesspin........25.................4e.......... .. ...1e ............14 okt...............21 juni
Sophie1978.….....32….............3e….…......1e…….. …13 okt...............21 juni
Angel26...............26.................5e....... . …...1e..............20 okt...............29 juni
D-81.................... .29................3e................1e........... . .23 okt................2 juli
Bakkertje………..27………....4e…………2e…….......4 nov………...16 juli

Allegra
17 November 2010, 21:01
:-D Ik hoop echt dat je een oplossing kunt vinden, het is zo shit om het echt niet naar je zin te hebben op je werk!

Allegra
17 November 2010, 21:02
Hee Aphrodite nog twee dagen bij ons.. Is er bij jou al iets in aantocht (behalve Sinterklaas ;-))?

roos
17 November 2010, 21:10
:-D Ik hoop echt dat je een oplossing kunt vinden, het is zo shit om het echt niet naar je zin te hebben op je werk!

Klopt... stap voor stap kom ik er wel, volgende stap, een baan in de buurt vinden!! Daar ga ik nu voor!!!

roos
17 November 2010, 21:12

Essie83...............27............5e...........1 e ..........22 november (of eerder..of later..)
Shasha...............29..........3e............2e . ........30 november (ong 42 dagen)
Prinsesje...........28...........2e...........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (cyclus dag 152)
Eef28................28.................1e........ ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy................26..................1e....... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Lylou................26........................... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5

Zwanger:

Daantje..................29...............1e. ............1e..............29 juli................11 april
Sas81.....................29...............3e .............1e...............20 aug...............28 april
Yente.....................29...............2e . ............1e..............29 aug................2 mei
jojo82....................28................3e.... ..........2e..............27aug.................7 mei
Sab88....................22................2e..... ... .......1e.............29aug............ ....9 mei
Korel…….............22……........3e……........1e…... ... ..15 sept..............26 mei
Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............8 juni
Marloesspin........25.................4e.......... .. ...1e ............14 okt...............21 juni
Sophie1978.….....32….............3e….…......1e…….. …13 okt...............21 juni
Angel26...............26.................5e....... . …...1e..............20 okt...............29 juni
D-81.................... .29................3e................1e........... . .23 okt................2 juli

roos
17 November 2010, 21:13
volgens mij heb ik iets gemist.... hebben we een nieuwe!

@jong1980, welkom!!!!!!!

Aphrodite
17 November 2010, 21:17
!

HAAAAAAAAAAAAAAAAAah!!!!

Had ik net alles netjes uitgeschreven wat ik allemaal wilde zeggen, vergeet ik uiteraard mijn tekstje te kopiλren... Moet ik het helemaal opnieuw typen... :(

Aphrodite
17 November 2010, 21:21
Zal het morgen wel doen. Voel me een beetje miezerig, dus ik kruip op de zetel. Frost.

Tot morgen!

Allegra
17 November 2010, 21:27
Oh nee Aphrodite... nou ja, dan lezen we het morgen. Neem lekker een warm kopje thee of chocomel :-)

Allegra
17 November 2010, 21:28
hihi jong is er al wel een tijdje hoor roos.. een maandje ofzo geloof ik.

roos
17 November 2010, 22:23
hihi jong is er al wel een tijdje hoor roos.. een maandje ofzo geloof ik.

oeps foutje ;-)

Chelke
18 November 2010, 00:26
hoi meiden

ik heb even heel egoistisch over iedereen heen gelezen dus zal morgen op jullie reageren

ik wil jullie even komen vertellen dat ik net mijn ouders heb gebeld omdat ZIJ hoogstwaarschijnlijk weer bij mijn broertje is
Mijn broertje woont indd nog thuis,dus in het huis van mijn ouders.
Mijn ouders zijn natuurlijk helemaal overstuur en willen naar huis komen! Ik heb ze gezegd dat het echt niet nodig is en ik zal doen wat hun zelf willen. Ze willen nu dat ik andere sloten plaats zodra mijn broertje weg is.. arghh wat een kutsituatie! Nu moet ik hem dus echt het huis uit zetten :(:(

emi
18 November 2010, 07:58
huh maar waar moet je broetje dan heen?!?

Yente
18 November 2010, 09:31
Roos/Allegra: Ik heb destijds de HEAO in deeltijd gedaan naast een 40-urige werkweek. Dat is inderdaad geen pretje, dus ik kan me goed voorstellen dat je ervan afziet Roos.

Chelke: Wat een rotsituatie! Moet je nu echt je broertje het huis uit gaan zetten? Ik neem aan dat hij weet dat dit het gevolg zou zijn als hij zich zo zou blijven gedragen?
Maar het is niet leuk voor je dat jij het nu moet uitvoeren.

Hertogin
18 November 2010, 09:46
Chelke, goed dat je je ouders hebt gebeld. Jouw broertje en zijn vriendin weten dat zij niet in het huis van jouw ouders mag komen en daar zullen ze zich aan moeten houden. Wat je broertje betreft, ik weet niet of het verstandig is om hem letterlijk uit te sluiten want hij woont daar. Is het niet beter om gewoon alles van waarde uit het huis van je ouders te halen en dan mogen je ouders de situatie zelf aanpakken zodra ze weer thuis zijn. Op die manier bescherm je zowel de spullen van je ouders als dat je broertje nog een dak boven zijn hoofd heeft. Tenzij je hem een slaapplaats biedt natuurlijk.
Sterkte!

Allegra: wat afschuwelijk dat het meisje is overleden. Blij dat jij er geen nachtmerries van hebt.

korel
18 November 2010, 12:10
Dag dames,

Jeetje daantje, nog maar 2 kilo aankomen, ben jaloers, ik ben nu al 2 kilo aangekomen,

Chelke, wat een rot situatie, ik zou neit zo goed weten wat ik ozu moeten doen...

Allegra, wat afschuwlijk dat je dat heb moeten zien en dat het meisje het niet overleelfd heeft.

Link naar babykamertje : http://www.babyhuyswebshop.nl/Babykamer-Coming-Kids-Snow/nl/product/12349/

Stelt niet zo heel veel voor, tis gewoon hoogglans wit, maar wij zijn er heel blij mee :-D

Bakkertje1983
18 November 2010, 14:00
Hoi meiden!

@ Chelke, wat vervelend dat je ouders er zo overstuur van zijn. Vindt het wel goed van je dat je gebeld hebt, zal vast heel moeilijk zijn geweest voor je. Hoop dat het allemaal goed afloopt!

@ Korel, leuk kamertje!! Volgens mij heel stevig spul, ideaal voor op de boot :-).

@ Aphrodite, hoe gaat het met je zo 1 dag voor je NOD? Je had wel goed geklust zei je dus ben heel benieuwd hoe je je nu voelt. Je schreef gisteren dat je je een beetje "miezerig" voelt... Sorry maar daar heb ik nog nooit van gehoord (ja in nl is dat een woord voor zachte regen of iets kleins hihi). Dussssss TELL ME!

Hier alles ok. Echo gisteren zag er goed uit! Zoals verwacht nog niet heel veel te zien maar dat hoort bij de zwangerschapsduur. Alles wat er te zien moest zijn was er ook. Toppie dus, erg opgelucht.
Vandaag lekker thuisdagje met mijn zoontje. Nu even achter de comp en zo weer aan de strijk.

kus!

emi
18 November 2010, 14:21
korel mooie babykamer, leuk van die grote spijlen! en hoogglans wit wordt die van ons ook.

bakkertje, fijn dat de echo goed was, wanneer mag je weer heen?

Ik ben op zoek geweest naar een fototoestel + camera. Ik denk dat ik ze beide apart wil hebben. Ben toch wat meer kwijt dan ik dacht als ik het allemaal goed wil doen. zo'n 500 euro voor beide. Maar ik wil eigenlijk wel goede toestellen voor als de kleine er straks is. Ik heb al jaren geroepen dat als ik een kindje krijg, ik een videocam wil. En het fototoestel wat we hebben is ook best oud en is traag en de batterijen raken heel snel leeg..

Yente
18 November 2010, 14:49
Bakkertje: Fijn dat de echo goed was!

Korel: Leuk kamertje!

Emi: Ik wil eigenlijk ook nog een videocamera aanschaffen, maar moet nog kijken welke. Iig wel een met harddisk denk ik zo.

Allegra
18 November 2010, 18:28
Shit Chelke dat is niet cool. Je broertje helemaal buitensluiten lijkt mij ook vrij bruut, kan hij dan ergens heen? Moeilijk hoor, want alle waardevolle spullen weghalen lijkt me ook een heel gedoe...

Korel ja leuk het kamertje, en met wit kun je leuk verder alles in het kamertje felle kleurtjes geven :-)

roos
18 November 2010, 19:06
@chelke, meis toch wat een rot situatie, is het echt zo erg, dat je je broertje het huis uit moet zetten, ik bedoel, kan er niet over gepraat worden? En dat je je broertje niet het huis uit hoeft te zetten...?!

Chelke
18 November 2010, 19:35
hi ladies,

mijn vader belde me vanmorgen, ze komen morgen naar huis! een week eerder dan de planning. Ik vind het zo kut voor ze :( Maar van de andere kant ben ik blij dat ik nu geen stappen hoef te ondernemen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het morgen gegaan is, voel me al de hele dag slecht erover.

aprhodite.. spannend voor je!

roos.. dan zou ik ook niet aan een opleiding beginnen misschien toch een beetje veel van het goede

daantje.. ik ga er ook vanuit dat alles goed is met je 20 weken echo, lijkt me wel een spannende periode tot die tijd

korel.. mooi kamertje :D helemaal mijn smaak

voor de meiden die ik vergeet: sorry! ;)

Sophie1978
18 November 2010, 20:34
@Chelke; Tja das echt een lastige situatie. Je zal zeker nu wel mix-feelings hebben. Zo jammer dat ze hun vakantie moeten inkorten; ze zijn ook nog best ver weg! Maar misschien toch het beste als je ouders terugkomen want eigenlijk is het ook niet eerlijk om jou met die verantwoordelijkheid op te zadelen, zeker als je broertje thuis woont. Dan hadden we het van te voren toch beter moeten regelen...Hopelijk komt het goed en volgt er geen ruzie en wordt alles uitgepraat.

roos
18 November 2010, 20:55
@ chelke, oh meisje toch wat een rot situatie, maar wel fijn voor je dat je ouders terug komen om het op te lossen, wel een beetje een dubbel gevoel, maar je hebt het goed gedaan!!

angel26
18 November 2010, 21:07
@ allegra: heb je al getest??
@ chelke: vervelend voor je ouders!
@ bakkertje: fijn dat de echo er goed uitzag.

Voor alle testers, klussers en wachtende: veel succes! En voor de zwangere! Hopelijk komen er allemaal gezonde kindjes op de wereld!

angel26
18 November 2010, 21:09
Vanavond de intake gehad bij de verloskundige.We hebben geen ersnstige ziektes in de familie, en zelf zijn we ook gezond. Ik had een normale bloeddruk. Het enige is dat mijn bmi wat hoog is. Daarvoor krijg ik wat extra echo's met 28 weken, 32 weken en met 36 weken, omdat ze dan moeilijker kunnen voelen hoe het kindje groeit, echo is dan makkelijker. En ze houden mij in de gaten voor zwangerschapsdiabetes aan het einde van de zwangerschap.

Ik krijg een inwendige echo 25 november, omdat ze het dan beter kunnen zien in het ziekenhuis. Hopelijk klopt het hartje goed.

We hebben een zacht knuffeltje en een mutsje voor de baby gekregen, de eerste spulletjes. Nou de dagen aftellen tot de echo. nog 7 nachtjes slapen.

mirjam86
18 November 2010, 22:06
angel wel fijn dat ze je goed in de gate houden dan toch.

chelke meis ik weet echt niet wat ik in jouw situatie moet doen.
maar je ouders komen terug wat eigenlijk super lullig voor ze is maar beter voor jou.

meiden allegra aphrodite en ik vergeet er 1:oops:schaam schaam:oops:
sucses en ik duim voor jullie, dat jullie 40 weken niet ongesteld worden :D

mirjam86
18 November 2010, 22:08

.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (9-11 cyclus dag 144)

Zwanger:

ikke voor jou duim ik ook voor hetzelfde :D

hoe gaat het met jeanet lientje en stampertje???????

hve
18 November 2010, 22:13
hey, vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed. We wilden graag weten wat het wordt maar het was niet te zien.Hij/zij lag met zijn/haar voeten te spelen.
En vond dit al die tijd wel best zo. Nu weten we het nog niet. We willen geen 3d of pretecho dus laten we het leuk een verrassing. Bij rachel wisten we ook niet wat het werd dus nu ook niet. Even wachten tot april

roos
18 November 2010, 23:02

.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (19-11 cyclus dag 154)

Zwanger:

emi
18 November 2010, 23:25
jeetje hve de tijd gaat echt snel, nog even en de eerste van 'stoppen in juni' gaan bevallen (nouja nu nog even niet hoor maar toch)
fijn dat alles goed was!

Chelke
19 November 2010, 00:07
hve en angel.. fijn dat alles goed gaat...

hve jammer dat jullie niet hebben kunnen zien of het een jongen of meisje is

ik heb een ontzettend dubbel gevoel, ik weet bijna zeker dat dit uit gaat lopen op een fikse ruzie,. Het is tenslotte niet de eerste keer dat het gebeurd.
Ik ga ze morgen van het vliegveld ophalen en ze zoveel mogelijk steunen. We zullen een moeilijke tijd tegemoet gaan. Fijn zo met de feestdagen voor de deur :S

mirjam86
19 November 2010, 08:22
hve nou moeten jullie nog even wachten voor jullie weten wat het wordt.

chelke sterkte met de situatie.

korel
19 November 2010, 11:42
Hve, Dan blijft het nog even een verrassing, ik zou dat niet kunnen wil dolgraag weten of we een jongen of een meisje krijgen. Fijn dat de echo verder goed was!

CHelke, Sterkte met de situatie, hoop dat het goed opgelost kan worden.

Ikke, Allegra en Aphrodite, Spannend voor jullie! er mogen wel weer een paar zwangeren bij hoor ;)

Lekker hoor, bijna weer weekend :-D ben er wel weer hard aan toe ;)

shasha
19 November 2010, 12:17
Hallo allemaal,

Ik ben al weer een eeuwigheid niet geweest...Maar ik had even een vraagje en maby dat iemand me hiermee kan helpen.

Ik heb dus al 3 langeee cyclussen achter de rug en ik weet dus ook echt niet wat ik deze maand kan verwachten. Ik zit nu op dat 31 van mijn cyclus..Tot op heden voelde ik altijd mijn ei heel duidelijk, die heb ik tot nu toe ook nog niet gevoeld.

Maar dat was me vraag niet...ik heb vandaag en gister vanaf de ochtend tot eind middag roze afscheiding...met afvegen en te zien in (let niet op detailss) inlegkruisje. Heeft iemand hier ervaring mee.....wat zou het kunnen zijn. Dit had ik nog niet eerder gehad. Ja wel als ik een paar uur later OG werd maar dit is nu al twee dagen zo.

Gr. shasha

Essie83
19 November 2010, 17:24
Hoi!
Ben ik weer

Vanochtend een test gedaan en.... Positief! Licht streepje maar toch wel echt zichtbaar. Voel me zo vreemd nu! Echt super blij, maar ook heel onwennig. Nu maar open dat alles goed blijft gaan enzo..
Echt een super opluchting..
Ennuh voor de mensen die twijfelen over het gebruik van PreSeed, ik heb dit middel de afgelopen maand gebruikt en nu een positieve test.. je weet natuurlijk nooit of het daar door komt, maar toch..

Ik ga mezelf dus maar verplaatsen in de lijst:D

Essie83
19 November 2010, 17:26
dus nu ook niet. Even wachten tot april
http://bd.lilypie.com/5Y3rp2/.png (http://lilypie.com/)http://b3.lilypie.com/rtz6p2/.png

20-9-10 de twaalf weken echo
22-9-10 verloskundige

http://www.zwangerworden.nu/images/misc/progress.gif http://www.zwangerworden.nu/clear.gif Reageren (http://www.zwangerworden.nu/newreply.php?do=newreply&p=657775) http://www.zwangerworden.nu/clear.gif Met citaat reageren (http://www.zwangerworden.nu/newreply.php?do=newreply&p=657775) http://www.zwangerworden.nu/images/buttons/multiquote_40b.png (http://www.zwangerworden.nu/newreply.php?do=newreply&p=657775) Blog this Post (http://www.zwangerworden.nu/blog_post.php?do=newblog&p=657775) (http://www.zwangerworden.nu/report.php?p=657775)

Gisteren 23:02 #1052
roos (http://www.zwangerworden.nu/member.php/3542-roos)

http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/profile.png Bekijk profiel (http://www.zwangerworden.nu/member.php/3542-roos)
http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/forum.png View Forum Posts (http://www.zwangerworden.nu/search.php?do=finduser&userid=3542&contenttype=vBForum_Post&showposts=1)
http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/message.png Privιbericht (http://www.zwangerworden.nu/private.php?do=newpm&u=3542)
http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/blog.png View Blog Entries (http://www.zwangerworden.nu/blog.php?u=3542)
http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/article.png View Articles (http://www.zwangerworden.nu/list.php/author/3542-roos)
http://www.zwangerworden.nu/images/site_icons/add.png Add as Contact (http://www.zwangerworden.nu/profile.php?do=addlist&userlist=buddy&u=3542)

http://www.zwangerworden.nu/images/statusicon/user-offline.png
Dreumes Geregistreerd26 september 2010Berichten238

.
Wachtbankje:

Roos.................28.................1e........ .. 1e..............18 juli (19-11 cyclus dag 154)

Zwanger:

Essie83.................27.................5e..... ..........1e..............19 nov............... 1 augustus??

jojo82
19 November 2010, 17:26
@Essie gefeliciteerd!!! heb je getest voor je nod??

jojo82
19 November 2010, 17:28
o wat spannend er zijn nog 3 meiden die vandaag hun nod hebben!!! succes allemaal!!!

Essie83
19 November 2010, 17:37
Ja denk het wel, mijn cyclus was niet echt regelmatig, mar voelde dat ik niet ongi ging worden en heb al ruim een week onzettende pijnlijke boobies.. dus dacht doe het gewoon en anders over 5 dagen ofzo weer.. maar dat laatste is niet meer nodig:D

jojo82
19 November 2010, 17:40
Ja denk het wel, mijn cyclus was niet echt regelmatig, mar voelde dat ik niet ongi ging worden en heb al ruim een week onzettende pijnlijke boobies.. dus dacht doe het gewoon en anders over 5 dagen ofzo weer.. maar dat laatste is niet meer nodig:D

lastig dat je cyclus zo onregelmatig was!

Sophie1978
19 November 2010, 17:41
Hoera Essie!!! Gefeliciteerd!

Essie83
19 November 2010, 17:42
Tnx allemaal:D Geloof het zelf nog niet helemaal, maar dat komt vanzelf;)

lexi
19 November 2010, 18:05
hallo, ik ben nieuw hier. op zoek naar een plaatsje waar ik mijn hart kan luchten. vele van jullie zullen dat gevoel wel kennen. ieder maand opnieuw hopen en ieder maand opnieuw die teleurstelling. er zijn momenten dat ik het echt niet meer zie zitten. en je ziet idd overal zwangere vrouwen, baby's, ... dan heb je die vraag, wanneer is het nu aan mij

Allegra
19 November 2010, 18:12
Essie gefeliciteerd, wat gaaf en spannend!! Had je verder het gevoel dat je zwanger was, behalve dat je niet ongi ging worden?

Chelke toch wel fijn dat je ouders terugkomen, de situatie moet gewoon opgelost en het is niet eerlijk als jij dat moet doen! Wel rot voor je ouders, maar hopelijk begrijpt je broertje dan ook hoe hoog het ze zit en maakt hij het uit met haar... En hopelijk is alles tegen de kerst weer een beetje gezakt!

Lexi welkom hier, je bent op de juiste plek ;-)

Hve grappig dat jullie kleine niet wil laten zien of het een jongetje of een meisje is... Maarreh, als dat zo is, kun je dan niet gratis een tweede poging doen?

Shasha ik heb geen idee. ik zou ff afwachten wat er gebeurt... Als je het blijft hebben, en je blijkt niet zwanger te zijn, zou ik wel even naar de ha gaan.

Allegra
19 November 2010, 18:18
@ allegra: heb je al getest??

Nee ik wacht nog ff af - ik had deze maand dezelfde rare buikpijn na mijn ei als twee maanden geleden, en toen was mijn cyclus langer, dus het zou me niet verbazen als dat nu weer zo was. Ik wacht dus eerst nog een dag of vijf, en dan is het midden in de week en denk ik dat ik niet fatsoenlijk kan werken als ik positief test, dus als ik volgende week nog niet ongi ben, is het tijd.

Fijn dat de intake positief was, en extra echo's zijn natuurlijk nooit weg ;-) Spannend hoor dat je volgende week je eerste echo hebt, wat is dat snel gegaan!

Ik heb uiteraard weer wat rare dingen, maar de meeste zijn te verklaren - ik ben sinds gisterenavond steeds een beetje misselijk, last van mijn darmen en moe, maar mijn man lijkt hetzelfde te hebben, dus dat zegt genoeg. Wat ik wel heel gek vind, is dat ik al een aantal keer heb gemerkt dat ik stijve tepels heb, dat heb ik anders alleen als ik het koud heb of opgewonden ben... En ik heb al een aantal keer gehad dat ik het opeens bloedheet had. Maar alletwee deze symptomen kunnen iets te maken hebben met de verwarming op kantoor, daardoor schommelt de temperatuur nogal. We zullen zien, ik verwacht niks vanwege het weinige klussen deze maand dus het kan alleen maar meevallen...

Allegra
19 November 2010, 18:20
Hve is Rachel vandaag jarig? Gefeliciteerd! Het dochtertje van een vriendin van mij wordt ook 3 vandaag :-)

lexi
19 November 2010, 18:23
bedankt allegra,

is hier nog iemand die last heeft van misselijkheid rond de tijd van NOD en toch niet zwanger is?

emi
19 November 2010, 18:31
gefeliciteerd Essie super joh!

Allegra
19 November 2010, 18:38
Nu wel ja ;-) Normaal niet.

Allegra
19 November 2010, 18:39
Die was voor lexi.

angel26
19 November 2010, 19:14
@ hve: jammer dat je het geslacht niet kon zien!

@ essie: van harte gefeliciteerd!!!

Chelke: sterkte meis..

@ allegra: thanx en hopelijk test je straks positief! En de tijd tot de eerste echo kan me niet snel genoeg gaan. Ik hoop zo op een kloppend hartje.

@ lexi: ik was in ronde 4, 1 keer misselijk geweest rond de NOD en toen nog niet zwanger,

mirjam86
19 November 2010, 20:17
essie meid van harte gefeliciteerd :D

lexi welkom ik snap wat je bedoelt wanneer mogen wij?
nou ik hoop dat we niet zo lang meer hoeven te wachten.

angel26
19 November 2010, 20:26
mirjam jouw nod komt er aan! Ik ga voor je duimen!

Ook voor het niet zwangere en wachtlijstje ga ik duimen. Dat er veel zomerbaby's geboren gaan worden!

Marleen8
19 November 2010, 21:39
Essie gefeliciteerd!! Wie weet heeft de preseed wel een handje geholpen. Ik heb het deze maand ook voor het eerst gebruikt. Ik was alleen m'n ei kwijt dus ik weet niet of we op de goede dagen geklust hebben.

Lexi welkom!

Aphrodite
19 November 2010, 22:10
Haj meisjes!

Even tijd gemaakt om alles opnieuw te schrijven en nog wat bij te lezen. Heb jullie gemist! Klinkt pathetisch, en misschien is het dat ook wel, maar het is zo: ik baalde er best wel van dat ik deze week bijna niet ben kunnen komen piepen om te zien hoe het met iedereen was/is.

@Chelke: goh, wat een kl***situatie! Ik vind het echt superrot! Maar je hebt er echt goed aan gedaan om je ouders te bellen. Daar moet je niet over twijfelen. Het is hun huis en daarom moeten jullie dat respecteren. Ik ken natuurlijk de hele situatie niet. Dat je ouders vroeger terug komen van hun reis, betekent dat het hen echt heel hoog zit. Ben wel blij dat je toch niet het vuile klusje moet opknappen. Dat zou echt een onhoudbare situatie opgeleverd hebben, zeker omdat je zei dat je band met je broertje altijd zo goed is geweest. Hoe reageerde je broertje eigenlijk toen je had gebeld? Boos, waarschijnlijk, maar begreep hij je? Meisje toch… En ruzie zal er zeker zijn, maar dat is ook normaal. Kan je echt niet vermijden. Het is gewoon te hopen dat het daarna allemaal goed besproken kan worden. Maar ’t is sowieso een vooruitzicht dat je nu al wilt vergeten. Sterkte he.

@bakkertje: wat goed dat alles in orde was op de echo! Ben je nu toch gerust, na dat rottige voorval? Miezerig betekent in Belgiλ volgens mij ook alleen maar motregen, maar ik vond het ook een goede omschrijving voor hoe ik me voelde: een beetje in een dipje, maar niet erg. Een ietsiepietsie dipje, waar je zin hebt om zielig van te gaan doen.

@korel: wat leuk! Een babykamertje! Ik wil zo graag de foto zien, maar die rotpc werkt hier niet echt goed mee vandaag. Laadt al 5 minuten ofzo en er is nog niks te zien. Ik probeer het morgen opnieuw. Ben benieuwd!

@essie: ik had woensdag geschreven (en per ongeluk gewist) dat het zo spannend voor je was en nu… WOW, super meisje! Zo verschrikkelijk fantastisch nieuws! GEFELICITEERD !!!

@mirjam: verzet gewoon je afspraken! Moet je echt niet over twijfelen. Ik ben een angsthaas en uiteraard zιker voor tandartsbezoeken ben ik bang. Verstijfd van de schrik. Ben blij dat ik eindelijk een goeie heb gevonden, die die angst respecteert. Was vroeger nogal anders! Toen ging ik naar een tandarts, amai, dat was echt een kreng, als ik me zo mag uitdrukken. Ik zat eens in de wachtkamer, hoor ik haar met een boze stem zeggen: “Hou op met wenen! Als ge ni ophoudt met wenen, dan gaat uw mama naar de wachtkamer en dan moeten we het zonder doen!” Vreselijk mens. Toch vreselijk als tandarts.

@sunshine: hey, heb het gelezen van je “verrassingsecho”. Moet super zijn geweest! Kom je voor iets enorm plezants, krijg je iets enorm fantastisch! Leukleukleukleukleuk!

@Allegra: man, zo verschrikkelijk om zoiets te zien! Zo traumatisch! En dan weten dat ze het niet heeft overleefd. En wie weet, ja, haar familie, hebben ze haar nog even kunnen zien? Of hebben ze het in Duitsland moeten horen? Vreselijk.

@Marleen: goh, ik schrok me rot! Na het verhaal van Allegra las ik bij jou dat je huis ontploft was! J

@daantje: mooie buikfoto seg! En ik vind ook dat je een schoon figuurke hebt. Waneer maak je de volgende buikfoto? Over een week of twee? Een maand? Ah, en heb je nu al meer zicht op die ziekte? Zal wel niks zijn, toch? Neuh!

@roos: wat jammer van die opleiding, maar ik vrees dat je gelijk hebt om het niet te doen… Ikzelf ben ook makkelijk 2 ΰ 3 uur onderweg van en naar m’n werk. Dan heb je inderdaad geen fut meer om nog aan iets te beginnen waar je je hoofd voor moet gebruiken! Misschien eerst een baan zoeken dichter bij huis? Dan kan je dan verder zien. Zo plan ik het voor mezelf: eerst een job zoeken dichter bij huis, en dan zien hoe ik verder wil. En sowieso moet je daar weg meisje. Ik heb het zelf te lang meegemaakt, een job waar je je elke dag superrot voelt. Ofwel wil je huilen, maar dat kan niet, dus dan krop je alles op, zodat je elke dag wel iemand kunt vermoorden. Ga voor een andere job meid! Doen!
Ah ja, enne… aftelleueueueueueh!!!!

@Marloes: heeeeeeeeeey, leuk je nog eens te zien! *wuif*

@emi: ik kreeg zowaar een traantje in mijn ogen: “groetjes oma en opa”. Zo mooi! Misschien tip voor je fototoestel: Kerstmis is in zicht, dus je kan als cadeau wat sponsoring vragen daarvoor, niet?

@angel: ook voor jou aftellen tot de volgende echo. Fijn dat de intake al zo goed liep! En zo plezant dat je cadeautjes kreeg! Geeft toch een fijn, vertrouwd gevoel bij de vk, niet?

@hve: oe, dat is spannend seg! Ik zou het ook zo laten: als je baby zegt “laat me nog ff met rust”, dan respecteer je zijn/haar mening J

@lexi: hey, welkom. Ja hoor, we begrijpen het hier allemaal. Voordat je stopt, zeg je “we zien wel”, maar als je gestopt bent, duren de maanden lang en kan je niet wachten. En dat brengt onzekerheid mee. En dat je ineens overal zwangere mensen en baby’s ziet. Laat je niet kisten lexi. En anders: kom hier maar uithuilen, uitjammeren, uitklagen, uitonzekeren, troost zoeken… We zijn er hier echt voor mekaar. Dit is het tweede pathetisch klinkende berichtje in deze post, maar het is echt wel zo hoor. Okeej? Over je misselijkheidsvraag: ik ben nog niet misselijk geweest rond m’n NOD.

Als ik nog iemand zou hebben gemist: 1000 maal sorry. Niet mijn bedoeling.

Ik zie dat ik in het roos sta aangeduid ondertussen. Wel, woensdag had ik een bιιtje bruinig bloed en donderdag een hιιιιιιιιιιιιιιιl klein beetje. Maar vanaf donderdagavond tot nu niks meer. Ik dacht eerst dat mijn regels zouden komen. En nu denk ik het eigenlijk nog. J Ik heb namelijk geen tekenen. M’n tepels zijn nog wel wat pijnlijk, maar dat heb ik altijd tot m’n ongi er is. Je ne sais pas, ladies. Speel wel in m’n hoofd om een test te doen, maar dan begin ik te hopen, en ik wil niet te hard hopen. Want het is toch belachelijk eh. Ik bedoel: ik heb al een beetje “veegjes” gehad. O sorry voor de plastische uitleg. Maar ja, ik heb vorige week die testen gekocht en de handleiding al gelezen en natuurlijk wil je dat ding dan wel eens uittesten. Stom eh? Ik denk dat ik nog wat afwacht. Als ik niks meer heb van bloed, misschien zondag? Hah, ik zeg wel dat ik niet teveel wil hopen, maar nu ik erover begin te schrijven, lijkt het me toch van wel! Precies een dagboek.

Toch nog een klein vraagje: ik ga ovutesten kopen waarschijnlijk. Waarom pas wachten tot 2011 als je het al de volgende ronde kunt? Maar zijn er daar ook “onbetrouwbare” testen in? Of maakt het daar niet uit?

Ga nu True Blood zien op TV en ben daarna bij jullie terug. Voor diegenen die al naar bed gaan: slaap zacht!

linda75
19 November 2010, 22:20
ik heb zelf de ovu testen van zwanger en kids gebruikt, die zijn in ieder geval prima en niet duur (de dipsticks)

Pure
19 November 2010, 22:26
@ Essie, top zeg, geweldig nieuws.
Mag ik je asjeblieft gaan volgen.

linda75
19 November 2010, 22:28
en met jou vele anderen jeske ;-)

Essie83
20 November 2010, 08:33
Zo ben ik weer. Vroeg in de ochtend, helaas. Heb een vraag aan de andere zwangeren, ik ben echt nu al zo misselijk, heb 4 uur zitten kotsen. Darmen doen onwijs veel pijn en weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Hadden jullie dit ook (weet verdorie net een dag dat ik zwanger ben, had wel iets later mogen beginnen die ongein:P)

Kwam verder de vraag tegen of ik het van te voren wist; Ja en nee, dacht elke mand dat ik misschien wel zwanger was, maar deze maand was toch anders. Al vrij vlot na mn eisprong pijn in mn borsten enzo, dus eigenlijk wist ik het wel, maar durfde er nog niet op te hopen. De krampjes voelen anders, meer mn darmen dan mn baarmoeder.

Voor de mensen die me willen volgen, ik zal mn best doen, zoals hier al wel een beetje bekend is, ben ik niet altijd heel actief, maar zal mn best doen jullie een beetje up to date te houden!

Als jullie het goed vinden blijf ik hier gezellig mee praten, heb weinig zin om naar een ander forum over te stappen..

En nogmaals tnx voor alle felicitaties!

Bakkertje1983
20 November 2010, 09:24
YYeeeaahhh Essie GEFELICITEERD!! Wat goed dat het voor jou nu ook zo ver is. Alleen balen dat je je nu al zo ziek voelt... Moet zeggen dat ik me de eerste dagen ook heel rot hebt gevoeld maar dat was na dag of 4 al over... Voel me nu 's ochtends beetje katerig en dat is ook alles... Alleen wel erg last van mijn (.)(.).

@ Aphrodite, ben je nou helemaal gek geworden???? Ons hier een beetje in onzekerheid laten zitten met dat 'nog niet testen' hihi, nee hoor grapje! Je moet het pas doen als je er zelf klaar voor bent. Ik vindt het wel erg spannen worden voor jou! Je bent nu toch echt wel officieel een aantal dagen over tijd...

@ Chelke, hoe gaat het nu in je ouderlijk huis? Hoop dat het allemaal niet te erg uit de hand is gelopen. Wist je broertje ook dat je je ouders had gebeld en ze terug zouden komen van vakantie?

Verder weet ik het even niet meer...

Hier weer beetje rust in de tent... Gisteren weer bloedverlies, alleen stuk meer dan vorige week. Het was een combi van oud en nieuw bloed. Ik de VK gebeld en zij heeft een echo geregeld. Ze kon eerst niks vinden dus daar werden we nog meer onzeker van. Maar na een tijdje zoeken heeft ze het alsnog gevonden en er was zelfs al hartactie te zien! Dacht dat hartactie pas met 6w 2dgn te zien was maar hoeft dus niet. Het bloeden is nog niet helemaal gestopt maar wel minder geworden. Moet dinsdag weer terug voor een echo.

Fijn weekend allemaal! Ik ga vanmiddag met mannetje naar Antwerpen. Eerst lekker eten en daarna naar de bioscoop.

xxx

Marleen8
20 November 2010, 09:38
Bakkertje wat fijn dat de verloskundige gauw een echo geregeld heeft. En dat je het hartje hebt zien kloppen! Maar wel balen dat je steeds wat bloed verliest. Hopelijk mag dat gauw gaan stoppen.
Veel plezier in Antwerpen!

emi
20 November 2010, 10:13
Aphrodite je hebt weer lekker bijgeschreven zeg wow wat een verhaal. Wij vieren geen kerst met kadootjes dus ik kan dan niet echt geld voor mijn camera vragen haha. Maar ik krijg een eindejaarsuitkering dus ik denk dat ik het daarvan doe..
Spannende dagen komen er voor jou aan zeg! Ik zou het niet meer kunnen houden met testen als ik jou zo lees. Maarja ik heb zelf ook gewacht met testen tot dag 35.

Essie ik was ook vrij vlot misselijk en heb anderhalf week alleen maar op bed en bang gelegen. Daarna werd het dragelijker en kon ik weer dingetjes gaan doen. Je lichaam moet wennen aan het hcg dat je nu al aanmaakt..

Hier uiteindelijk gister nacht bijna niet geslapen, gister voor het eerst weer werken, drukke dienst. En door het vele lopen/staan had ik aan het einde van de dag pijn in m'n bekken/rug/liezen. Dat trok 's avonds gelukkig wel weer bij. Maar ik was ZO moe.. En we kregen nog visite van de buren, pfff.. Nu is m'n schoonvader er al weer om te klussen (niet in de zin dat we klussen hier gebruiken maar in het huis).
Ik hoop straks nog even weer in bed te kruipen en wat te slapen want ik moet straks werken van 15 tot 24 uur..
Fijn weekend allemaal!

Allegra
20 November 2010, 10:20
Haha Aphrodite ik had ook wel een beetje dat ik alleen al wou testen omdat ik wou weten hoe dat gaat ;-) Deze keer weet ik beter, ik wacht nog even af...

Had iemand van de zwangeren hier geen zere (.)(.) maar wel misselijk?

Allegra
20 November 2010, 10:20
Emi probeer een beetje rustig aan te doen he, ik kan me goed voorstellen dat je lichaam echt weer even moet wennen aan werken!

angel26
20 November 2010, 10:35
Zo ben ik weer. Vroeg in de ochtend, helaas. Heb een vraag aan de andere zwangeren, ik ben echt nu al zo misselijk, heb 4 uur zitten kotsen. Darmen doen onwijs veel pijn en weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Hadden jullie dit ook (weet verdorie net een dag dat ik zwanger ben, had wel iets later mogen beginnen die ongein:P)

Ik had ook dat ik ging overgeven s'morgens, kwam alleen wat slijm uit. En in het begin hielp een paar slokken melk nog s'morgens. Maar nu eet ik echt een crackertje met smeerkaas of gewone kaas zodra ik wakker ben. Het is het beter om eerst in bed te eten en daarna een tijdje liggen en dan opstaan. Maar dat is niet te doen als je naar je werk gaat vroeg, dus dan als ik wakker wordt snel naar de keuken om te eten en daarna aankleden etc. Ik heb al een tijdje niet overgegeven, het helpt dus wel bij mij

angel26
20 November 2010, 10:42
@ alleegra: Ik had ook een tijd geen zere (.) (.) maar wel misselijk. Ik ben nu nog steeds af en toe misselijk gewoon door wat te eten, meestal vlees. Die geur van vlees word ik ook misselijk van. Maar ja hoort er bij.

@ aphrodite: Nou ik zou denk ik eerder een fijn gevoel hebben als aankomende donderdag de echo goed is. Ik vind het zo spannend. De intake vond ik niet zo spannend, de echo straks des te meer.

@ Emi: Doe je het rustig aan op je werk? Niet te hard van stapel lopen na zoveel weken vrij hoor!

Sophie1978
20 November 2010, 15:04
Hi Dames,

Hier goed nieuws; vandaag eerste echo gehad en zag gelijk het hartje kloppen! Ze deed de echo is gewoon via mijn buik maar ik had een hele lege baas en het kindje bewoog nogal dus kon zie niet echt goed meten dus ook even vaginaal gekeken; was echt super! Volgens de echo de 25ste uitgerekend maar ze zei dat we over 4 weken nog een keer meten. Oh, ik ben zo blij! Was toch wel behoorlijk ongerust na het bericht van Ellis en lylou en ook een vriendin vertelde vorige week dat ze met de echo van 9 weken zwanger erachter kwam dat dat het hartje was gestopt met 6 weken.

Ik probeer een foto bij te voegen maar het bestandje is te groot....

Stampertje
20 November 2010, 15:45
Wat fijn dat alles goed is @Sophie! En heerlijk lijkt het me om een hartje te horen kloppen.
@Essie, Proficiat meid!!
@Chelke, hoop dat het goedkomt, wel fijn dat je ouders nu weer thuis zijn.

@alle nieuwe: Welkom, sorry heb niet alles bijgelezen en weet jullie namen niet meer...

Hier nog steeds geen ongi. Heb niet meer getest, denk dat het weer een lange cyclus is. Zit nu op dag 40, langste ronde duurde 43 dagen, dus wacht het nog maar een weekje af. Voel de ene dag vanalles en de andere dag helemaal niks, dus heb echt geen idee meer.

Mensen met een aankomende Nod, aka testers, succes! Hoop op veel zwangeren deze maand, Augustus is ook lekker bevallen. Hier in Nederland is het dan toch geen lekker weer ;)

Allegra
20 November 2010, 15:47
Super Sophie, ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is om te zien dat alles goed is!

mirjam86
20 November 2010, 15:54
hoi hoi

aphrodite jeetje wat een lekker verhaal dat je iedereen zo goed bij kan houden :D top :D
ik ga maandag bellen naar de tandarts en naar een nieuwe tandarts vragen of ik naar hun praktijk kan.

angel ik hoop dat het duimen van je helpt :D
ik heb alleen mijn hoofd er niet bij het zwanger worden,
ik ben sind maandag gestopt met roken, jeetje wat is dat zwaar maar moet wel zeggen dat ik vanmiddag gezondigt hebt :(
maar ik weet eigenlijk wel dat ik het nu kan maar het is veel moeilijker als je kerel wel lekker door rookt:(
hopelijk komt hij ook bij zinnen als ik er helemaal geen behoefte meer heb.
ook slaap ik sinds maandag heel slecht allemaal omdat ik de sigaret mis, stom he......
maar ik moet het doorzetten.

essie meid jij zal het nu vernemen dat je zwanger bent :p
nog een paar weekjes en dan is dat voorbij.

sophie ooooww wat heerlijk.
ik hoop dat het lukt met de foto ben benieuwd.

maandag wordt mn hond gecastereerd,
ik kwam eigenlijk voor pillen voor vuurwerk maar mijn hond is zo bang voor veel dingen dat we nu ook gaan kijken naar een gedrag terapeut......
dus maandag wordt het een heerlijke dag, ik heb helemaal geen tijd om te denken ben ik zwanger of niet :D
dat vind ik wel fijn........dat is wel een voordeel met stoppen met roken :D:D

zo ik ben weer klaar met mn onzin :p
ooow wat ben ik in een flauwe bui............

owja ik wou nog even zeggen die dames die ik op hyves heb, sorry heb jullie voor dit moment verwijdert want kreeg veel vragen van famillie enzo.
maar hopelijk ben ik snel zwanger en dan wil ik jullie weer met liefde toevoegen :D xxxx

mirjam86
20 November 2010, 15:55
Mensen met een aankomende Nod, aka testers, succes! Hoop op veel zwangeren deze maand, Augustus is ook lekker bevallen. Hier in Nederland is het dan toch geen lekker weer ;)

hahaha dan liggen wij niet in de hitte te puffen :p

mirjam86
20 November 2010, 15:57
ik heb net mn verhaal gelezen maar het is wel een war boel :D
ik hoop dat jullie het nog kunnen volgen hahaha.

mirjam86
20 November 2010, 15:59
allegra hoe is het met jou?

Aphrodite
20 November 2010, 16:32
Hey meisjes,

@essie: wat jammer dat je je al meteen zo ellendig voelt! En je weet dat je er door moet, en dat nogal wat meiden hier zich ook echt rot hebben gevoeld. Maar dat maakt het er niet vrolijker op natuurlijk.

@bakkertje: wat leuk dat de echo okee was. En nog leuker dat je naar Antwerpen komt! Welke film ga je zien? En welke bioscoop? Have fun!

@emi: hopelijk lees je dit niet en ben je lekker een dutje aan het doen. Kikker je toch van op!

@angel: ja, ik begrijp het. Veel succes met je echo volgene week.

@sophie: fantastisch, een eerste echo en meteen het hartje zien! Moet zo'n mooi gevoel zijn. Geniet nog maar lekker na!

@stampertje: ik wens je een snelle ongi, of een zwangerschap uiteraard...

@mirjam: sterkte meisje. Stoppen met roken is echt niet makkelijk. Ben zelf sinds een aantal maanden gestopt, heb nog niet gezondigd, maar ik heb het nog steeds ontzettend moeilijk als we gaan stappen. Maar echt, je gaat zo trots op jezelf zijn als je al een aantal maanden niet hebt gerookt! Daar heb ik me op gefocust als ik het moelijk had.

Hier heb ik toch een test gedaan. Ik had er weinig van verwacht, maar ik wilde het toch ook al eens gedaan hebben. Blijkt een heel praktische test te zijn, van het kv. Anyway: ben niet zwanger. En ik ben ongeduldig: ik wil nu al van m'n ongi vanaf zijn, hoewel het nog niet eens is doorgebroken. Grrrrrrrrr... Ben ook al meteen ovutesten gaan halen. Op naar een nieuwe ronde meisjes.

Allegra
20 November 2010, 16:35
Hihi slaat het nicotinegebrek op je hersens Mirjam? ;-) Nee hoor, ik snapte je mailtje wel, supergoed dat je gestopt bent! Volhouden he!

Stampertje idd ik hoop nog op een baby in augustus, met wat mazzel is het dan de eerste paar maanden van het verlof lekker weerl!

Allegra
20 November 2010, 16:36
Jammer Aphrodite... Hopelijk komt je ongi idd snel, dat gevoel heb ik ook elke keer - hoe sneller je er weer vanaf bent, hoe beter!

Marleen8
20 November 2010, 16:58
Wat fijn dat alles goed is @Sophie! En heerlijk lijkt het me om een hartje te horen kloppen.
@Essie, Proficiat meid!!
@Chelke, hoop dat het goedkomt, wel fijn dat je ouders nu weer thuis zijn.

@alle nieuwe: Welkom, sorry heb niet alles bijgelezen en weet jullie namen niet meer...

Hier nog steeds geen ongi. Heb niet meer getest, denk dat het weer een lange cyclus is. Zit nu op dag 40, langste ronde duurde 43 dagen, dus wacht het nog maar een weekje af. Voel de ene dag vanalles en de andere dag helemaal niks, dus heb echt geen idee meer.

Heb je bepaalde kwaaltjes stampertje? Of hetzelfde als voorgaande maanden?

Marleen8
20 November 2010, 17:01
Hihi slaat het nicotinegebrek op je hersens Mirjam? ;-) Nee hoor, ik snapte je mailtje wel, supergoed dat je gestopt bent! Volhouden he!

Stampertje idd ik hoop nog op een baby in augustus, met wat mazzel is het dan de eerste paar maanden van het verlof lekker weerl!

Oh daar had ik nog niet eens over nagedacht Allegra! Dat zou heerlijk zijn, verlof met een zonnetje erbij!

Allegra
20 November 2010, 17:07
Nou idd, ik moet wel zeggen, een collega van mij heeft twee kinderen die in augustus geboren zijn, en die zat dus beide keren met haar dikke buik in een hittegolf, da's dan weer iets minder... Maar goed, ik teken voor bevallen in augustus hoor ;-)

Aphrodite
20 November 2010, 17:08
Ik liever in de herfst of de lente, maar ik wil er mijn zwangerschap niet voor uitstellen :)

Marleen8
20 November 2010, 17:11
Ik liever in de herfst of de lente, maar ik wil er mijn zwangerschap niet voor uitstellen :)

Ik had stiekem ook april of mei wel erg leuk gevonden maar ik zou nu heel blij zijn met augustus!
Is de ongi al doorgezet aphrodite?

linda75
20 November 2010, 17:13
gaan wel lekker samen klagen over de hitte met dikke buiken ;-) daar doe ik het voor hoor! maar goed, eerst maar eens klussen voor dit ei en dan maar weer afwachten.

Allegra
20 November 2010, 17:20
Ik hoop alleen heel hard dat het niet rond de Kerst wordt, dat lijkt me zo rot voor je kind... of met Sinterklaas... Mei had me ook geweldig geleken, maar helaas moeten we dan wel weer heeeeeeeel lang wachten...

Allegra
20 November 2010, 17:21
Haha ja Linda gelukkig kunnen we dan elkaar ermee vervelen, gedeelde smart is halve smart ;-)

Allegra
20 November 2010, 17:22
Wat ook wel handig zou zijn aan nu zwanger worden, is dat je waarschijnlijk je winterkleren gewoon blijft passen tot je ze niet meer nodig hebt.. je gaat niet echt een dure winterjas kopen om je buik in warm te houden, maar wat doe je dan?

linda75
20 November 2010, 17:22
yep, lekker tegen mekaar klagen hoe zwaar we het hebben ;-)

sab88
20 November 2010, 17:33
Haii meiden!!

Net terug van een dagje shoppen met mams Geslaagd voor een mooie zilverkleurige box met boxkleed zooo leuk.
Gisteren van mn Pa en zn vrouw te horen gekregen dat we de stokke kinderwagen helemaal compleet met luiertas, izisleep en slaapzak cadeau krijgen
Scheelt weer een hoop kosten
Precies nog 1 week en dan hoop ik te kunnen vertellen hier wat het geslacht wordt ... heb echt geen idee wat het wordt ben zoo benieuwd!!

@ Essie: Gefeliciteerd meid!! Geniet ervan!!

Aphrodite
20 November 2010, 17:41
Ik had stiekem ook april of mei wel erg leuk gevonden maar ik zou nu heel blij zijn met augustus!
Is de ongi al doorgezet aphrodite?

Nee, jammer genoeg ni. De pukkels zijn er mooi op tijd, maar op de rest is het wachten. :(

Sab, spannend joh, wordt het een meisje of een jongetje... Aftellen!

Allegra
20 November 2010, 19:20
Spannend Sab, volgende week weet je het gewoon als het goed is.... Lekker ook dat je de kinderwagen cadeau krijgt, want dat is een flinke rib uit je lijf ;-)

Chelke
20 November 2010, 20:35
Essie..gefeliciteerd!!

Lexi..welkom, hier kun je je hart luchten. Iedereen steunt elkaar. Ik was bij mijn vorige nod ook een paar keer misselijk

Allegra.. je maakt het wel spannend

Aphrodite..ook jij maakt het spannend..wanneer wil je eventueel gaan testen?

Bakkertje.. wat vervelend dat je blijft bloeden, ik hoop dat het niets betekent.Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Dat moet een opluchting zijn.

Mirjam.. wat goed dat je gestopt bent met roken. Het lijkt me ook heel moeilijk. Ik ben zelf vorig jaar van de ene op de andere dag gestopt en het heeft me geen enkele moeite gekost, maar het is een knop die je om moet zetten en dat is moeilijk.

Sab.. je wordt lekker verwend, goed hoor ;). Ik ben benieuwd of je een jongen of meisje krijgt

Ik zou ook wel in augustus willen bevallen, liever niet in oktober, dan hebben we al 6 verjaardagen. maar je hebt het niet voor het kiezen helaas.

Mijn ouders zijn dus gisteren terug gekomen, ik ben samen met mijn vriend en vader naar hun huis gegaan en mijn broertje en vriendin lagen in bed. Mijn vader heeft ze allebei eruit gegooid. Een heftige dag gehad vandaag. Weet ook niet zo goed wat ik nu moet voelen. Verdriet, boosheid, teleurstelling.. ik denk van alles een beetje..

Allegra
20 November 2010, 21:10
Op heterdaad betrapt dus... Heftig hoor, wat zei je broertje? Hopelijk bedaren de gemoederen snel!

Chelke
20 November 2010, 23:41
op heterdaad betrapt inderdaad! Mijn broertje was sprakeloos, zei geen woord. Heeft zijn kleren aangetrokken en is gegaan.

Ik kan momenteel nergens anders meer aan denken, alles wat ik ooit met mijn broertje samen heb gedaan flitst door mijn hoofd. Wat is dit moeilijk :(

Aphrodite
21 November 2010, 00:20
Chelke wat naar! En is je broertje heel boos op jou? Zooooooo'n rotsituatie...

Aphrodite
21 November 2010, 00:55
Ah ja, Chelke: omdat je erover hebt gelezen precies: ik heb vanmorgen getest, maar geen spoor van een tweede streepje te zien, dus ik wacht. En wacht. En wacht... Maar tot nu toe is m'n ongi nog niet doorgebroken. En bah, wat heb ik toch weer een dipje deze week!

hve
21 November 2010, 08:08
chelke@ jeetje wat erg zeg! en je broertje ziet niet in dat zij zo gemeen is. Liefde maakt blind jammer genoeg! heel veel sterkte met dit alles.

Allegra@ dat is leuk dan zijn we even oud.

angel26
21 November 2010, 11:03
@Sab: leuk dat je nu een box hebt gevonden, mooi hoor, zilverkleur! Fijn dat je de kinderwagen kado krijgt!

@ sophie: Wat fijn dat je echo goed was!

@ chelke sterkte!!

emi
21 November 2010, 11:15
Sophie fijn dat je een goede echo had! Lekker van genieten..

Aphrodite balen dat de test negatief was maar je weet nu wel hoe die werkt. Ik heb niet veel meer geslapen gister maar mocht wel een half uur eerder van mn werk weg..

Mirjam ik ben 24 nov gestopt met roken (bijna een jaar al weer) en als je echt wil kan je het. Je moet wel 100% gemotiveerd zijn.. Ik heb toen een film gekeken, volgens mij van Allen Car ofzo, heeft me wel geholpen.

Stampertje sterkte met wachten.. duurt lang he.

Ik beval begin juni (als het goed is) dus we hebben het mooi gepland. Ik denk dat ik ook nog een maand extra verlof neem, dat zou dan de maand september zijn en dat is ook een mooie maand om vrij te zijn met je kindje denk ik.

Sab wat spannend voor de geslachtbepaling.. En leuk dat je een box hebt gekregen en zo veel kado krijgt van je vader. Dat scheelt aanzienelijk in de kosten en het is allemaal al duur genoeg! Hoe voel je je verder?

Ik heb gister weer heerlijk gewerkt! Ik hou van mijn baan wow.. Maar ik had wel hoofdpijn en was zoo moe. Was blij dat ik eerder weg mocht. Vandaag weer extra misselijk :-S Volgens mij hangt dat samen met weinig slaap. Vannacht 8 uur geslapen en momenteel is dat te weinig voor me..

Bakkertje1983
21 November 2010, 11:17
Hoi meiden.

@ Aphrodite, neeeee balen he dat er maar 1 streepje was! Had je nou wel vaker "langere" cyclussen gehad? Begrijpelijk dat je nu even in een dipje zit, maar niet te lang hoor!! Je moet er snel weer tegen aan en dan is positiviteit gewenst hihi. Ik heb ook 1 maand ovulatietesten gebruikt en meteen diezelfde ronde raak... Ik heb de dag voor mijn ei, dag van ei en dag na ei geklust.

@ Chelke, sterkte met de situatie! Echt balen dat je zo tussen 2 vuren zit. Heb je je broertje nog wel gesproken op het moment van betrappen of daarna?

@ Sab, spannend weekje voor jou!! Heb je helemaal geen voorgevoel of het een jongetje of meisje is? Super top dat je de kinderwagen helemaal compleet krijgt! Voor dat geld kun je dan heeeeel veel andere blauwe of rose spulletjes kopen :-).

@ Mirjam, wat goed dat je gestopt bent met roken! Nu wel volhouden hoor! Het begin is het zwaarst... Mijn schoonmoeder heeft 40 jaar gerookt. 4 weken geleden heeft ze zich laten laseren in het z'huis (via pro stop). Ze heeft heeeel af en toe nog weleens een trekje genomen van iemand maar is er verder helemaal van af. Als na behandeling laat ze zich volgende week nog 1xtje laseren maar dat is onderdeel van de behandeling...

@ Sophie, ontzettend leuk dat je een goeie echo hebt gehad met kloppend hartje. Gefeliciteerd!!

@ Allegra, grappig dat iedereen z'n eigen "favoriete" maand heeft om te bevallen. Ik vind juli echt top! Ga je lekker begin van de zomer met verlof en tegen einde zomer begin je weer. Daarbij wordt mijn zoontje eind september 4 jaar. Nu heeft ie dus mooi 6 weekjes om aan de baby te wennen en heeft daarna lekker z'n eigen ding op school. Alleen de evt hitte is iets minder, had bij mijn zoontje erg veel last van vocht vasthouden. In de meeste z'huizen heb je gewoon airco enzo dus denk dat bevallen geen probleem is... Dan liever met de airco aan bevallen dan bibberend onder een dekentje met de kachel op 25 graden hihi. Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.

Wij zijn toch maar niet naar Antwerpen gegaan... De films die draaiden vielen een btje tegen. Zijn daarom lekker uit eten geweest in Breda en daarna naar Holland Casino. Hebben totaal 100 euro ingezet en gingen met 160 de deur weer uit... Gratis avondje vertier gehad dus incl het eten hihi. Was gezellig. Merk alleen dat als ik dingen ga ondernemen het bloeder erger wordt. Gisteren eerste helft van de dag niks gedaan en ook geen last gehad. Daarna wezen shoppen, eten en naar casino en toen weer behoorlijk bloeden... Vandaag daarom een dagje op de bank kijken hoe het dan gaat... Zal blij zijn als ik dinsdag weer naar de gyn kan, wordt hier wel behoorlijk onzeker van, bah!

Iedereen fijne zondag!!

xxx

emi
21 November 2010, 12:09
pfff ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt bakkertje!!
heb je na de eerste test al weer een test gedaan?
Misschien kan je kijken of de streep donkerder is geworden maarja aan de andere kant maak je jezelf dan ook weer helemaal gek :-S

Bakkertje1983
21 November 2010, 12:29
Hey Emi,

Nope geen test meer gedaan. Heb vrijdag een extra echo gehad ivm het bloedverlies en dat zag er toen goed uit. Er was zelfs al hartactie te zien. Moet dinsdag weer en hoop dat het dan nog steeds goed is...

Hoe gaat het met jou? Alweer btje gewend aan het werken na je vakantie van 3 weken?

x

Chelke
21 November 2010, 12:43
aphrodite...balen dat je maar 1 streepje zag, hopelijk komt het 2e streepje snel

bakkertje.. klinkt als een gezellige avond, wat heerlijk dat die ook nog voor niks was. Wel weer balen dat je bloedde.

Ik heb mijn broertje niet meer gesproken na de ruzie. Hoeft voor mij ook even niet.

Ik heb besloten om deze maand geen ovu testen te gebruiken, die dingen maken me gek haha.
We gaan van dag 12 tot 20 om de dag klussen

Allegra
21 November 2010, 13:32
Bakkertje dat klinkt als een goed avondje uit :-D Gezellig! Wel lastig dat je bloedingen blijft hebben, maar goed dat je gyn een oogje op je houdt, dat is wel een beetje een geruststelling!

Hier nog geen bloed, maar alle overige ongi-tekenen zijn er - eerst een opgeblazen buik en nu krampjes. Ik ben tussendoor naar de sportschool geweest, dus door de adrenaline zal ik er wel minder last van hebben. Maar ja, als het dan toch moet komen, dan liever zsm zeg maar.

emi
21 November 2010, 13:51
bakketje dan gaan we er van uit dat het goed zit toch? Dat bloedverlies kan heel normaal zijn..
ik voel me vandaag niet lekker, maar verder gaat het wel goed.
Heb echt zo'n enorme opgeblazen buik met zo veel lucht.
En ik moet zo weg naar m'n werk :S

daantje
21 November 2010, 16:26
Essie: van harte meid!
Aphrodite: he, jammer! Je bent ook nog niet ongesteld, dus het kan nog alle kanten op.

Vandaag en gister lekker lang in bed gelegen. Gister kwamen we er om kwart over 11 uit en vandaag om kwart over 12. Tussendoor wel een klein ontbijtje want m'n maag knort echt elke keer. Gister kwam Sint aan in het dorp hiernaast en ben ik even geweest. Een vriendin deed de presentatie en ik heb een verhaal geschreven en voorgelezen over 2 verliefde pieten. Was lekker gezellig.
Nu zitten zwager en schoonzusje beneden. Wij zijn ceremoniemeester op hun bruiloft in mei, dus hadden we een eerste bespreking. Ze zijn nu bezig met het maken van een save the date kaartje. Mijn man is goed met computers en kan hen dus goed helpen. Ik moet nog het eea voorbereiden voor morgen, dus ben ik achter de computer gekropen. Straks gaan we nog even bij m'n broer eten. Die heb ik alweer 2 maanden niet gezien en hij wilt zijn nichtje wel eens zien op de cho van 6 weken terug.
Komende woensdag alweer 20 weken echo! Vind het toch wel weer spannend!

daantje
21 November 2010, 16:27
Chelke: vergeet helemaal neer te zetten dat ik het zo knap van je vind dat je toch je ouders hebt gebeld! Hoop dat het snel weer rustig is bij jullie thuis en je broertje weer bij zinnen. Dikke knuffel voor jou!

Chelke
21 November 2010, 16:59
dankjewel daantje..;)

Jij nog een fijne avond! leuk he de voorbereidingen en besprekingen voor een huwelijk

Aphrodite
21 November 2010, 17:13
Hay dames,

vandaag een bιιιιιιtje bruine veegjes gehad, maar echt enorm weinig. Bah, vind ik maar niks dat ze deze keer langer op zich laten wachten. Ben blijkbaar rotverwend geraakt na die redelijk regelmatige cysclussen die ik hiervoor heb gehad.

@roos: mijn excuses dat ik hierover zaag. Ik ben ochgod een paar daagjes later met m'n ongi en ik zever er al over. Maar ik besef wel dat dat in geen mijlen voelt zoals jij je voelt.

@bakkertje: ik zit niet in een dipje omdat ik negatief testte hoor. Want dat had ik verwacht, omdat ik 1) geen zwangerschapstekens heb en 2) wel alle ongitekens heb. Dit dipje is gewoon die "week voor de ongi"-dip. Sommigen hebben het misschien tijdens hun ongi, maar ik heb het ervoor. Maar god, ik zou ook erg onzeker zijn, met dat bloeden. Maar je hebt een echo gehad en alles zag er okee uit, dus je moet niet van het ergste uitgaan, okeej? Is nergens goed voor!

@allegra: hoop dat jij sneller ongi wordt dan dat het bij mij "aansleept". (Tweede keer sorry voor roos...)

@daantje: wat gaat dat snel zeg! De 20 weken echo al!

sab88
21 November 2010, 17:17
@ bakkertje: Heb de eerste 3 maanden het gevoel gehad dat het een jongen werd. Maar nu weet ik het echt niet meer!! Vind het zoo spannend.
Iedereen denkt bij mij namelijk een meisje .. dus we zullen het zien zaterdag :P

Aim
21 November 2010, 17:28
Tis weer ff niet bij te houden hier. Merk ook dat ik vooral tijdens mijn NOD hier vaker ben. Sorry daarvoor! x

Allegra
21 November 2010, 17:52
Aphrodite ook hier lijkt het niet door te zetten... net terug van een verjaardag, daar heb ik er een paar uur niet aan hoeven denken en nu is mijn buikpijn weer weg. Vaag...

Was wel een leuke verjaardag, het dochtertje van een vriendin van ons werd drie, zij en haar man zijn Fins en het meisje doet niet echt haar best om Engels te begrijpen, maar je kunt wel met haar lachen. En vervolgens kwam er nog een kennis met haar twee kinderen, een meisje van ook 3 en een jongetje van 1, die waren zo schattig ;-) En ondanks dat ik normaal niet zo goed weet wat ik met kinderen moet, was het nu echt leuk, ik heb cakejes gebakken en met een ballon gespeeld :p Komt goed met die kleine van ons ;-)

mirjam86
21 November 2010, 19:01
Tis weer ff niet bij te houden hier. Merk ook dat ik vooral tijdens mijn NOD hier vaker ben. Sorry daarvoor! x

maakt toch niks uit.
ik kom hier ook wanneer ik zin heb :D

Chelke
21 November 2010, 19:01
allegra en aphrodite.. vervelend dat het wat langer op zich laat wachten deze ronde.
het kon wel een kenmerk van de 5e ronde zijn. Ik had dit namelijk ook ineens in de 5e ronde. 3 dagen later dan mijn gemiddelde cyclus duur

mirjam86
21 November 2010, 19:08
chelke wat een toestand bij je thuis zeg,
ik hoop dat alles toch nog heel snel goed komt.

en als je ongestelheid laat wachten wordt je ook niet gelukkig van alleen maar onzeker.

roos
21 November 2010, 19:36
hier ben ik ook weer even, heb wel weer wat gelezen...

ik voel me zo raar... nog 5 nachtjes slapen en dan heb ik een afspraak bij de gyn, spannend...
mijn schatje gaat niet mee... maar nu denk ik, stel dat het niet goed is.. dan zit ik daar alleen...

ik wil zo graag, we hadden dit nooit gedacht....

linda75
21 November 2010, 20:46
kan me voorstellen roos! heel veel sterkte meid! kan niet makkelijk zijn zo'n mega cyclus. ik hoop dat er een simpele oplossing is en je snel zwanger mag zijn!

Aphrodite
21 November 2010, 20:54
Hey roos meis... Waarom kan je ventje niet? Begrijp je zo hard: je voelt je zo onzeker en angstig en dan wil je hem er wel bij hebben. En het kan idd zijn dat er een simpele reden + oplossing is, en dat hopen we allemaal voor je. Sterkte he meis, ik denk aan je...

Allegra
21 November 2010, 20:56
Roos ik kan me voorstellen dat je best in de rats zit hoor, ik denk dat ik wel kan zeggen dat we allemaal heel hard hopen dat je met een oplossing bij de gyn de deur uitloopt!

Chelke ik had me er een beetje op voorbereid dat het net als twee maanden terug wat langer zou duren - net als toen had ik deze maand na mijn ei hele rare buikpijn, er gaat gewoon iets anders dan de meeste maanden... Ik blijf hopen dat er stiekem yoch niks komt deze maand ;-)

Aphrodite
21 November 2010, 20:59
@Sab: ik gok op een jongetje. Kom je het hier vertellen dan? Of houd je het ook hier geheim?

@Aim: don't worry meid. Ik kan het soms al niet meer volgen na een paar dagen. Je moet er dan echt tijd voor maken om bij te blijven. Mθt pen en papier of een Word-document erbij. :) 't Is ni gemakkelijk!

@Allegra: fijn dat je hebt gemerkt dat je best met kindern om kan! Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken hoor. Komt wel goed. Je eigen kind zie je elke dag en dan kan je ook beter inschatten hoe je ermee moet omgaan denk ik.

@Chelke: dank je dat je dat zei over de 5de cyclus. Ik voel me er toch zekerder door.

Aphrodite
21 November 2010, 21:00
En Allegra: ik duim mee! :)

Allegra
21 November 2010, 21:09
Ik hoop dat het bij jou ook stiekem toch raak is hoor, zou leuk zijn he?

Aphrodite
21 November 2010, 21:15
Zou super zijn, maar ik denk θcht niet dat het bij mij raak is. En ik wil toch eens die ovu testen proberen, nu ik ze toch heb gekocht.

sab88
21 November 2010, 21:21
@ Aphrodite: Ik kom het hier zeker vertellen :D ... rond zaterdagmiddag as.
Hoop zo dat we het al kunnen zien!

Allegra
21 November 2010, 21:32
Leuk Sab dat we het al mogen weten :-)

Aphrodite ik denk dat het bij mij ook niks is hoor, heb verder niks raars...

roos
21 November 2010, 23:24
Mijn schatje gaat niet mee, ik zei ja en wat nu als het iets ernstigs is, dan zit ik daar alleen.
Hij zegt nee het is niet iets ernstigs! Ik zeg dat weet je niet, hij zegt nee het is echt niet iets ernstigs!
Nou daar moet ik dan maar vanuit gaan hoe moeilijk het ook is.

Ik ga alleen!! Ik ga ervoor, het is niks ernstigs, het is gewoon ONTPILLEN!!!
2011 is ons jaar!!! Dan wordt ik zwanger!!

Sorry voor het ego berichtje, denk nu alleen aan mezelf

Chelke
22 November 2010, 00:05
allegra.. hopelijk word je snel ongi.. of test je alsnog positief

aphrodite.. vervelend he als je een langere cyclus dan normaal hebt, misschien ben je zwanger, dan is het niet erg ;)

roos.. hopelijk krijg je goed nieuws en is er een makkelijke oplossing. Jammer dat je vriend niet mee gaat

emi
22 November 2010, 00:35
Ik had vandaag late dienst en naarmate de echo van dinsdag dichter bij komt, begon ik me zorgen te maken, wat als het niet goed is?
Dus heeft m'n collega (verloskundige) even een echo gedaan na mijn dienst en die was helemaal super!
Echt wat een druk bewegelijk kindje is het! Wow nooit gedacht. Ze had de termijn nog even berekend a.d.h.v. het hoofdje en ze kwam zelfs op 13 weken uit. Maar goed niet heel betrouwbaar hoor want het is niet zo'n goed apparaat!
Nu ben ik weer helemaal gerust gesteld!

Yente
22 November 2010, 10:08
Essie: Gefeliciteerd meid!

Lexi: Welkom hier!

Bakkertje: Wat fijn dat je zo snel terecht kon voor een echo en dat er zelfs al hartactie te zien was!

Sophie: Fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Aphrodite: Jammer dat je negatief getest hebt. Misschien heb je volgende maand meer geluk met de ovu testen.

Mirjam: Wat goed dat je gestopt bent met roken. Maar ik snap wel dat het zwaar is. Ik ben een tijdje terug ook gestopt en ik dacht dat het heel zwaar zou zijn, maar bij mij viel het 100% mee. Scheelt ook wel dat ik twee weken later zwanger was natuurlijk.

Sab: Wat leuk dat je de kinderwagen kado krijgt. Dat scheelt idd flink in de kosten.

Chelke: Wat een nare situatie!

Daantje: Woensdag al de 20 weken echo. Wat gaat de tijd toch snel he.

Roos: Wat jammer dat je man niet met je meegaat. Is er misschien iemand anders die je mee kunt nemen?

Yente
22 November 2010, 10:08
Ik beval begin mei (of eind april). Bij ons stikt het in die periode dus van de verjaardagen. Ach ja, hopelijk fietsen we er doorheen en zo niet, jammer dan.

We zijn vrijdag ook even flink wezen shoppen. Kamertje en kinderwagen zijn besteld en ik heb al een verzorgingstas gekocht van Lief!. Echt super. Zal straks nog wel wat foto’s plaatsen als jullie dat leuk vinden.

roos
22 November 2010, 10:42
Essie: Gefeliciteerd meid!

Lexi: Welkom hier!

Bakkertje: Wat fijn dat je zo snel terecht kon voor een echo en dat er zelfs al hartactie te zien was!

Sophie: Fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Aphrodite: Jammer dat je negatief getest hebt. Misschien heb je volgende maand meer geluk met de ovu testen.

Mirjam: Wat goed dat je gestopt bent met roken. Maar ik snap wel dat het zwaar is. Ik ben een tijdje terug ook gestopt en ik dacht dat het heel zwaar zou zijn, maar bij mij viel het 100% mee. Scheelt ook wel dat ik twee weken later zwanger was natuurlijk.

Sab: Wat leuk dat je de kinderwagen kado krijgt. Dat scheelt idd flink in de kosten.

Chelke: Wat een nare situatie!

Daantje: Woensdag al de 20 weken echo. Wat gaat de tijd toch snel he.

Roos: Wat jammer dat je man niet met je meegaat. Is er misschien iemand anders die je mee kunt nemen?

De enige die er vanaf weten dat ik een afspraak heb is mijn mannetje en mijn beste vriendin, maar heb besloten om alleen te gaan.

roos
22 November 2010, 10:42
Ben nu op mijn werk, heb geen zin... pfff :-(

roos
22 November 2010, 10:43
Ik beval begin mei (of eind april). Bij ons stikt het in die periode dus van de verjaardagen. Ach ja, hopelijk fietsen we er doorheen en zo niet, jammer dan.

We zijn vrijdag ook even flink wezen shoppen. Kamertje en kinderwagen zijn besteld en ik heb al een verzorgingstas gekocht van Lief!. Echt super. Zal straks nog wel wat foto’s plaatsen als jullie dat leuk vinden.

Leuk foto's! Ben benieuwd!

hve
22 November 2010, 10:51
essie@ gefeliciteerd! wel jammer dat je gelijk zo beroerd voel. fijne zwangerschap toegewenst en hopelijk houdt de misselijkheid niet telang aan

roos
22 November 2010, 10:58
het liefst ga ik naar huis :-(

Yente
22 November 2010, 11:02
Roos: Ik zit ook op mijn werk...
Maar ik word met de minuut misselijker, dus ik denk dat ik zo idd naar huis ga.

Anders neem je gewoon een 'baaldag' op...

roos
22 November 2010, 11:04
Roos: Ik zit ook op mijn werk...
Maar ik word met de minuut misselijker, dus ik denk dat ik zo idd naar huis ga.

Anders neem je gewoon een 'baaldag' op...

Ik heb vanmiddag een afspraak staan, dus ja dat gaat niet....

Yente
22 November 2010, 11:09
Tja das jammer. Tot hoe laat moet je?

roos
22 November 2010, 11:18
Tja das jammer. Tot hoe laat moet je?

Tot half 4...

roos
22 November 2010, 11:19
ik wilde ook dat het vrijdag was
ja van de ene kant niet, stel nu dat het foute boel is en van de andere kant wel, dan weet ik waar ik aan toe ben.

roos
22 November 2010, 11:22
hier op het werk is ook gerommel, het kan ook goed zijn dat we over een tijd ontslagen worden.... ivm bezuinigingen

korel
22 November 2010, 12:35
Dag dames,

Sab, Ben erg benieuwd, Spannend ;)

Roos, Voor jou ook een spannende week, Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen bij de gyn en dat ze je neit naar huis sturen en dat je nog een paar maanden meot wachten, er mag nou wel wat gebeuren toch!

essie, Van Harte! :-D

Daantje, de 20 weken echo alweer! Hoop dat alles gewoon goed is!

Wij hebben toch zulke lieve ouders en schoonouders, We krijge nvan mijn schoonouders de kinderwagen + maxicosi en isofix kado, Gaan we in Januari voor op pad en van mijn ouders krijgen we de box en campingbedje :-D Dan gaan onze spaarcentjes niet zo hard ;)

roos
22 November 2010, 14:33
Dag dames,

Sab, Ben erg benieuwd, Spannend ;)

Roos, Voor jou ook een spannende week, Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen bij de gyn en dat ze je neit naar huis sturen en dat je nog een paar maanden meot wachten, er mag nou wel wat gebeuren toch!

essie, Van Harte! :-D

Daantje, de 20 weken echo alweer! Hoop dat alles gewoon goed is!

Wij hebben toch zulke lieve ouders en schoonouders, We krijge nvan mijn schoonouders de kinderwagen + maxicosi en isofix kado, Gaan we in Januari voor op pad en van mijn ouders krijgen we de box en campingbedje :-D Dan gaan onze spaarcentjes niet zo hard ;)

Dat heb je goed geregeld!!!! :-)

Mica
22 November 2010, 18:18
Ik dacht maar weer even koekeloeren hoe het hier is! Wat wordt er heerlijk veel gekletst:)
Ga strax even alles terug lezen op mijn gemak:)
Hier weer spannende dagen... heb geen gevoel of het nu deze keer raak is of niet.. voel me hetzelfde als anders....
Ik heb deze ronde het slijm in de gaten gehouden rond de eisprong. volgens mij hadden we precies de juiste dagen te pakken haha maar goed dat weet je nooit echt zeker natuurlijk!

Hoe staat het met de andere meiden die nu hun NOD hebben?? zag de lijst zo snel niet staan.....

Allegra
22 November 2010, 18:26
Hah Roos bij mij ging het ook laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaam vandaag, had na de lunch al geen zin meer en toen moest ik nog 4 uur... Heb de laatste drie kwartier echt de minuten zitten aftellen. Ik zal blij zijn als het weer weekend is! Dan weet jij iets meer, ik weet of ik ongi ben geworden en we horen van Sab wat het wordt. Leuk!

Hier dus nog steeds niets, ik verwacht morgenmiddag maar we zullen het zien.

Korel gaaf dat je van alle kanten van alles cadeau krijgt!

Trouwens voor iedereen die het leuk vindt, Quinny laat momenteel een groep vrouwen en een man een nieuwe buggy uitproberen en die ouders zetten hun ervaringen allemaal online, is wel grappig: QuinnyCasters - Share your experiences, your way | Home (http://www.quinnycasters.nl).

Allegra
22 November 2010, 18:26
Oh mooie link heb ik gemaakt, de helft ervan heeft internet er zelf bij verzonnen...

emi
22 November 2010, 18:50
Allegra bij jou is het ook wel spannend zeg! ga je morgen testen?

Allegra
22 November 2010, 18:54
Emi nee als het positief zou zijn, zou ik volgens mij niet meer kunnen werken, dus als het nodig is wacht ik tot zaterdag. Maar ik denk dat ik een slome rechter eierstok heb en het morgen gaat komen. Ik heb al een paar dagen af en aan een ongigevoel dus ik ga ervan uit dat het eraankomt!

angel26
22 November 2010, 18:59
@bakkertje:Hopelijk is je kindje goed gezond!

@ daantje: spannend zeg de 20 weken echo.

@ sab: Spannend dat je te horen krijgt wat het wordt!

@ roos: jammer dat je ventje niet mee gaat naar de gyn. Ik hoop dat je helemaal gezond bent om een baby en eisprongen te krijgen. Desnoods met medicijnen.

@ emi: Wat fijn voor je dat je een extra echo kon krijgen.

@ yente: leuk hoor, al die leuke spulletjes!

@ alle bijna testers: succes!

emi
22 November 2010, 19:12

.
Wachtbankje:

Zwanger:

Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............3 juni
Essie83.................27.................5e..... ..........1e..............19 nov............... 1 augustus??

mirjam86
22 November 2010, 19:52
hoi hoi

yente ik hoop dat het bij net als bij jou gaat en dat ik nu zwanger ben :p

allegra en aphrodite ik duim nog steeds voor jullie hoor geen bloed = moed.......

emi heerlijk om je kindje te kunnen zien.

mn hondje is er zielig hij is nog helemaal duf :D
nou ga ff gtst kijken xxx

Hertogin
22 November 2010, 20:28
Essie, beetje laat maar alsnog: VAN HARTE GEFELICITEERD!

jojo82
22 November 2010, 21:13
o wat spannende week voor een aantal!!!!!!
ik hoop zo dat er veel zwangeren bij komen!

en roos dat jij ook meer duidelijkheid krijgt vrijdag, jammer dat je man niet meegaat!

vanmorgen weer bij de verloskundige geweest, en alles was goed! baby zit al behoorlijk hoog in mn buik.... en voel het de laatste dagen ook regelmatig kriebelen...

ik vind het soms wel lastig hoor om alles hier bij te houden! dus sorry als ik mensen vergeet!!!!

daantje
22 November 2010, 21:38
Yente: Leuk de tas van Lief! Ik vind hem geweldig, maar vind hem zo duur! Wie weet komt ie nog een keer in de aanbieding ofzo. Welke kleur heb je genomen?
@Sab: vast wel. Bij ons konden ze het met 14 weken al zien! (nu maar hopen dat ze woensdag nog hetzelfde zeggen, haha). Ben wel heel benieuwd wat jij zal krijgen! Ik denk een jongen (tja, ben eigenwijs).
@Roos: Waarom gaat je vriend/man niet mee? Toen ik vanmiddag even langs de ha moest, wilde mijn man al mee gaan. Nou, dat vond ik dan weer niet nodig hoor. Mee naar de vk is prima en leuk., maar ging nu voor pijn aan de rechterkant van m’n buik (geef zo wel itleg).
Goed dat je positief denkt!
@Emi: wat bof je dat dat zo even tussen door kan! Vast heerlijk om je pukkie even te zien. Veel plezier morgen! Hoe laat mag je?
@Chelke: we hebben zoveel bruiloften hier, het gaat aan de lopende band. Dit jaar hebben we 5 bruiloften gehad en we zijn zelf ook getrouwd. In de afgelopen 1,5 jaar ben ik 2x ceremoniemeester geweest, heb m’n eigen bruiloft geregeld en nu staat er dus weer een op de rol. We blijven lekker bezig zo J

Vanmiddag naar de ha geweest. Heb al een paar weken pijn aan de rechterkant, zo’n 3 cm naast m’n heupbot. 1,5 week geleden urine laten testen op blaasontsteking, maar was niet zo. Er zat wel wat bloed in m’n urine, maar was niet met het blote oog waar te nemen. De pijn werd erger, zo erg dat ik vannacht krom liep en met veel pijn en moeite van de wc af kon komen. Duurde wel even voordat ik weer gestrekt in bed lag. Vandaag ook nog een paar gehad, dus toch maar even langs bij de ha. Ze heeft wat gevoeld en geduwd en kwam op bandenpijn uit. Ja, aan m’n neus! Het straalt uit naar boven en naar m’n rug, zitten daar ook banden dan? Vond ze wel vreemd, dus toch maar even urine bekeken en er zat weer bloed in, maar geen ontsteking…. Nu moet ik morgenochtend weer komen om te laten checken. Als het dan ook geen blaasontsteking is, gaat ze toch maar even overleggen…. We wachten maar af en steunen en kreunen ondertussen door. De pijn is er niet heel de dag hoor, maar vooral bij het plassen of net erna.

daantje
22 November 2010, 21:38
voelde ons meiske vandaag veel en hard schoppen. Manlief zijn hand snel op m'n buik gelegd, maar helaas schopte ze niet meer zo hard. Komt nog wel :-)

daantje
22 November 2010, 21:39
Ik duik hier onder de douche (moet m'n ijsklompjes even opwarmen) en ga m'n mandje in!
Terusten!

Allegra
22 November 2010, 21:46
Hopelijk blijkt het mee te vallen morgen Daantje! Ik heb trouwens ook ijskoude voeten, ga straks ook maar even douchen om ze te ontdooien en dan nog even lezen in bed (alhoewel, ik denk dat ik binnen 5 minuten slaap, ben doodop!) Trusten!

linda75
22 November 2010, 21:56
he bah daantje, das ook niet leuk zo'n pijn. hopelijk vinden ze snel de oorzaak en is het snel opgelost!

Aphrodite
22 November 2010, 21:58
Hajho girlzz!

Eerst: Yente: kom hier met die foto's!

@roos: houd de goede spirit boven meis! Je zult eindelijk weten hoe het zit!

@emi: zo leuk, een beweeglijk kindje! Dat wordt een atleet! Of een circusartiest ;)

@korel: fijn zo, gulle (schoon)ouders. Maar je prachtkind verdient het!

@Mirthe Carlijn: zo, jij zit in je wachtweek. Gaat dus weer een lange week zijn. Succes!

@Allegra: ook jij hebt nog kans, hoewel ik je ook wel geloof als je zegt dat het aanvoelt alsof je je regels gaat krijgen. Maar toch... You never know!

@mirjam: jaja, spannend... Nog 3 daagjes zeker? Ik duim!

@jojo: fijn te zien dat alles nog okee is met je kindje. Laat hem/haar nog maar lekker verder groeien.

@daantje: goed dat je baby zo schopt, dan weet je dat dat tenminste okee is. Raar he die pijn? Ben benieuwd wat het is...

Aphrodite
22 November 2010, 22:02

Aphrodite.......28...........6e.......1e .......20 december

.
Wachtbankje:

Zwanger:

Emi........................25.................3e.. ..... ........1e.............29 sept...............3 juni

Allegra
22 November 2010, 22:03
En hoe is het bij jou Aphrodite ;-)

Aphrodite
22 November 2010, 22:04
Yepperz, eindelijk ongi! Heb meteen m'n ticker en de lijst aangepast. En ik zit de handleiding voor de ovutesten al te lezen, haha. Op 2 december begin ik met testen.
Zou dat te vroeg zijn? Of te laat? Of okee?
En zou ik toekomen met 5 testen? Zou ik er geen bij gaan halen?

Allegra
22 November 2010, 22:04
Ah ok I see... jammer joh!

Aphrodite
22 November 2010, 22:05
Ja nee, had ik echt wel verwacht hoor. Het enige waar ik van baalde, was dat ze later waren. En ik wil zo snel mogelijk terug proberen!

Allegra
22 November 2010, 22:05
Wat een vragen... ik heb geen idee! Mocht ik toch ongi worden, dan overweeg ik pre-seed, maar het lijkt me zo'n gedoe...

Allegra
22 November 2010, 22:06
Ik ken het gevoel! Als het dan toch moet, dan maar zo snel mogelijk, dan kun je tenminste verder! Ik was even aan het rekenen, en waarschijnlijk ben ik volgende maand tijdens ons hele bezoek aan mijn schoonouders (in Engeland) ongi :-(

linda75
22 November 2010, 22:07
volgens mij is het handig om op dag 10 te beginnen bij een cyclus van 28 dagen, ik had op internet bij zwanger en kids ze besteld, lekker snel en goedkoop. met 5 kan je niet 1tje tekort komen....of meer als je laat je ei hebt

Chelke
22 November 2010, 22:29
emi.. wat fijn dat je een extra echo hebt gehad

korel..jullie worden dus lekker verwend. geniet ervan!

aphrodite.. jammer van je ongi maar je zag het al aan komen, dan valt het altijd mee. Ik zou op dag 10 beginnen met testen, ik heb aan 5 te weinig iedere keer

mirjam.. voel je al iets?

jojo82
22 November 2010, 22:52
@daantje je hebt toch geen last van je bekken of ischias????
ik heb bij mn ischias last van pijn wat van voor bij mn lies en heup richting de achterkant naar mn bil, en rug gaat en als ik erg last heb trekt dat naar mn benen...

ik weet niet of je voor of achter pijn hebt???
en heb je ergere pijn na inspanning??

succes!!

emi
23 November 2010, 07:51
Daantje wij mogen om 19.20 voor de echo + afspraak verloskundige. Ik krijg dan ook de uitslag van het bloedonderzoek.
Wat fijn dat je je meiske al zo goed voelt! Lijkt me zo bijzonder! Vervelend van die pijn.. Ze moeten wel ff verder onderzoeken hoor als het zo blijft! Maar het zou best bandenpijn kunnen zijn hoor, dat kan goed doorstralen naar je rug.

Aphrodite balen dat je ongesteld bent geworden. Potvershitsie..

Allegra een extra goede reden om die ronde zwanger te zijn want dan ben je in engeland niet ongesteld (maar wel misselijk maar dat neem je voor lief denk ik :P)

mirjam86
23 November 2010, 08:08
nou ik heb vanochtend een vroege test gedaan die was negatief.......
2 daagjes eerder gedaan.
nou ja nu maar afwachten op mn ongie.

aphrodite meid hopelijk heb je geluk met de ovu testen........

roos
23 November 2010, 08:47
nou ik heb vanochtend een vroege test gedaan die was negatief.......
2 daagjes eerder gedaan.
nou ja nu maar afwachten op mn ongie.

aphrodite meid hopelijk heb je geluk met de ovu testen........

Jammer meid...

emi
23 November 2010, 10:04
balen mirjam. je geduld wordt wel op de proef gesteld..

sab88
23 November 2010, 10:12
@ Daantje: Ik heb ook het gevoel dat het een jongen wordt. Vannacht weer over gedroomd haha
@ Mirjam: Balen dat je test negatief is!!
@Aphrodite: Jammer dat je ongi bent geworden!!
@ Roos: Heel veel succes meid!!

Voor alle meiden die hun naderende NOD hebben .. heel veel succes duim nog steeds voor jullie

Yente
23 November 2010, 10:41
Daantje: Ik heb deze tas.
http://www.lieflifestyle.nl/ook-voor-mamas/tassen/luiertas-bloemetjes-3167 (http://www.lieflifestyle.nl/ook-voor-mamas/tassen/luiertas-bloemetjes-3167)
Vond hem ook erg duur, maar hij was nu in de aanbieding bij Babydump: 20% korting.
Wat vervelend van die pijn! Hopelijk komen ze er morgen achter wat het is en kan er gelijk iets aan gedaan worden.

Aphrodite: Toch jammer dat je ongi bent geworden. Maar je kunt nu iig wel verder.

Mirjam: Jammer dat de test negatief was.

Voor alle zwangere die de baby al kunnen voelen: Ik ben jaloers op jullie!

Ik ga even foto’s van het kamertje en kinderwagen zoeken…

Yente
23 November 2010, 10:42
http://www.my-joolz.com/products/day

Deze kinderwagen hebben we besteld. Maar dan met zilver frame, reiswieg in de kleur zand en de wandelwageninzet antraciet.

Yente
23 November 2010, 10:45
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6IIZPLO-D.jpg

En dit is het kamertje...

roos
23 November 2010, 11:00
Ziet er allemaal leuk uit Yente!! :-)
Hoeveel kost de kinderwagen als ik vragen mag?
Volgens mij is die wel heel makkelijk, kun je lekker klein opvouwen.
Tegen de tijd dat ik zwanger ben, moet ik er ook zo ιιn hebben die je heel klein kan opvouwen, heb niet zo'n grote auto en ben nog niet van plan om dan meteen een nieuwe auto te gaan kopen. Want heb die auto nog niet zo lang ;-)

roos
23 November 2010, 11:01
Nog 3 nachtjes slapen, vind het wel spannend!!

Yente
23 November 2010, 11:45
Roos: het verschilt een beetje per winkel, maar hij staat bij Babydump geloof ik voor € 749,- (onderstel, reiswieg en wandelwageninzet). Wij hebben er ook nog allerlei accesoires bij, dus dan wordt het automatisch duurder.
Het is niet de goedkoopste wagen, maar voor ons echt de fijnste. We hebben nog even zitten twijfelen tussen de Joolz en de Bugaboo, maar de Joolz heeft gewonnen... Hij kan inderdaad erg compact worden ingeklapt, wat ik ook een groot voordeel vindt.

Spannend Roos, nog even wachten tot vrijdag...

korel
23 November 2010, 11:52
Yente, leuke spulletjes hoor! Ik heb dezelfde tas alleen in het blauw met roze idd ook bij babydump was ie idd met korting :-D

Kinderwagen vind ik erg moeilijk, moet ik dus nog ff goed overnadenken, mijn schoonzus heeft de maxicosi mura, helemaal compleet was ze 900 euro kwijt, dat is inclusief maxicosi ( autostoeltje) en isofix, en parasol, regelzeil etc etc..

Bakkertje1983
23 November 2010, 12:51
Hello allemaal!

Jeetje wat is er weer lekker gekletst hier!

@ Mirjam, negatieve test 2 dagen voor je NOD zegt niks hoor. Ik testte toen ook negatief en de volgende positief (2 dagen voor NOD met sensitest negatief, volgende dag met 2v5 positief). Ik blijf hoop houden voor jou. Fijn dat het beter gaat met je hond!

@ Aphrodite, hmmmm toch ongesteld geworden blegh! Ook al had je het wel verwacht, het blijft balen. Hoop dat de ovu testten hun werk doen komende maand! Ik had er overigens maar 3 nodig om mijn ei te vinden. Ik ben op dag 13 begonnen, dat is wel vrij laat hoor. Dag 13 negatief, dag 14 positief en dag 15 weer negatief. Suc6 hoor meis!!

@ Yente, leuke spullen allemaal voor de beeb! Heerlijk he om te babyshoppen! Kan niet wachten tot ik ook mag :-). Wil er nog zeker week of 12 mee wachten, als dat lukt.

@ Roos, spannende week voor jou! Hoop dat het idd nog het ontpillen is!

@ Daantje, jeetje wat vervelend van die gekke pijn! Kan het niet met je nieren te maken hebben? Heb ooit eens nierbekkenontsteking gehad en toen liep ik ook krom van de pijn. Moet er wel bij zeggen dat het toen de hele dag was en volgens mij spoort de dokter dat ook op doormiddel van een blaasontstekingstest. Hoop dat je er snel vanaf is en het niet je hele zwangerschap blijft zoals dat is met je bijv je bekken.

@ Korel, lief zeg van je schoonouders! Scheelt idd een hoop op je spaarrekening hihi. Wij hebben met mijn zoontje het kamertje en kinderwagen van schoonouders gekregen. Nu voor de 2e willen we een nieuw kamertje en kinderwagen, denk dat we hem deze keer wel zelf betalen hihi.

Hier alles ok. Vanochtend in z'huis geweest ivm het bloedverlies. Alles zag er gelukkig goed uit! Was een duidelijk kloppend hartje te zien en ook 'kindsdelen' ( ik zag alleen een klompje wit maar de gyn kon er meer uithalen ;-) ). Ben nu dus wel erg gerustgesteld. De gyn zag wel dat er (nog steeds) bloed in mijn baarmoeder zat. De meeste vrouwen krijgen daar nooit last van, maar ik dus wel. Het bloeden is ook nog steeds niet gestopt.

Kus

Allegra
23 November 2010, 18:12
Bakkertje gelukkig dat het ook deze keer goed eruitzag! Grappig dat ze in het zh al zo vroeg allerlei 'onderdelen' kunnen herkennen!

Roos nog een paar daagjes, het schiet lekker op!

Mirjam hmm dat is niet erg bemoedigend... maar goed, misschien ben je gewoon te vroeg!

Hier weer een dag voorbij zonder bloed, had gisteren wel een super opgeblazen buik, vannacht midden in de nacht plassen (doe ik anders nooit) en vanochtend last van m'n darmen. Net voordat ik van kantoor wegging, begon ik ongikrampen te krijgen alleen, dus ik vrees dat het niet lang meer gaat duren. Ik moet wel zeggen dat ik ook echt het gevoel heb dat m'n bm op springen staat, volgens mij vindt die het net zo niet leuk als het zo lang duurt als ik...

Hmmm een van onze katten wil geloof ik aandacht, zit hier een beetje m'n hand af te lebberen en mijn hoofd kopjes te geven, dat typt lekker! Ik zal haar maar even aaien dan...

Chelke
23 November 2010, 18:25
bakkertje.. wat fijn dat alles er goed uitziet. Dat is toch een hele geruststelling

mirjam.. wat jammer dat je negatief getest hebt. Hopelijk word je niet ongi

allegra.. ik weet het niet meer maar had je al getest?

yente.. mooie spulletjes ;)

Chelke
23 November 2010, 18:27
ik ga even sinterklaaskadootjes inpakken en daarna relaxen in een thermaalbad met mijn moeder en zus

Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik een positieve zwangerschapstest had! :D

Allegra
23 November 2010, 18:33
Leuke droom Chelke :-) Hopelijk komt-ie komende maand uit! Een thermaalbad klinkt lekker!

Ik heb nog niet getest, als er niks komt, doe ik dat zaterdag. De buikpijn is nu weer gezakt, maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.

emi
23 November 2010, 18:54
hmmmmm allegra lijkt toch wel spannend bij jou!!
mensjes ik ga er van tussen even klaar maken en dan weg:
heb om 19.20 de afspraak bij de vk voor een echo!

Allegra
23 November 2010, 18:58
Leuk, veel plezier Emi!

Ik vind t ook spannend, maar denk dat het niks is...

angel26
23 November 2010, 19:59
@ daantje: beterschap en wat speciaal dat je je kindje voelde schoppen!

@ aphrodite: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk is het bij jou ij ronde 6 raak! Tja nu is je ronde ook al 31 dagen, zou nog wel wat meer ovulatietesten kopen als je er maar 5 hebt.

@ mirjam: wat jammer negatief, probeer het over een paar dagen nog eens als er geen bloed is gekomen. Ik duim voor je!

@ yente: mooie kamer en wagen hoor!

@ bakkertje: fijn dat de echo er goed uitzag, jammer van het bloeden.

@ emi : veel plezier!

angel26
23 November 2010, 20:00
Ik duim voor het niet zwanger lijstje en het wachtbankje dat jullie snel allemaal ook zwanger zijn!

angel26
23 November 2010, 20:01
A.S donderdag heb ik de eerste echo, Ik vind het wel spannend hoor!

roos
23 November 2010, 20:23
Ik duim voor het niet zwanger lijstje en het wachtbankje dat jullie snel allemaal ook zwanger zijn!

Thanks meid! Nou laten we het hopen!

Aphrodite
23 November 2010, 20:26
Hajhaj,
inderdaad weer heel wat bijgekletst vandaag!

Eerst: bedankt allemaal voor jullie advies voor de ovu testen. Ik ga hem opvolgen! Nog ιιιιιιιn vraagje voor diegenen die al ovu testen hebben gedaan: welke hebben jullie gebruikt? En waren ze handig? (Okee, dit zijn twee vraagjes :))

Huidige toestand van ondergetekende: de chagerijnigheid die zich heeft opgebouwd is nog niet weg, haha. 't Voelt echt alsof de 5de ronde/cyclus echt enorm hard met mijn hormonen heeft gespeeld! Ik ben nog altijd redelijk knetter. HUUUUUUUUUUUUUUU !!!!

@emi: jij hebt echt een kleurrijke woordkeuze! Om de zoveel dagen glimlach ik toch wel bij jou. Dit keer was het de "potvershitsie". :) Succes met de echo trouwens!

@mirjam: jammer seg! Maar 't is nog niet 100% zeker...

@Yente: wow, zo'n mooie dingen! Ben het helemaal "eens" met je smaak meid!

@roos: drie.... twee... ιιn... Zie, het is zelfs niet lang om te schrijven. Die dagen zijn zo om!

@bakkertje: goh, dat bloeden! Ik denk dat ik erover heb gelezen, maar... waardoor komt het eigenlijk?

@Allegra: ik duim nog voor je!

@Chelke: de meeste dromen zijn bedrog, maar...

@Angel: En jij moet maar tot twee tellen. Jippie-a-jee!

emi
23 November 2010, 20:26
de echo was goed, maar dat wist ik natuurlijk al omdat ik zondag nog 1 op het werk heb gehad. Maar het beeld was wel slechter..
verder bloedonderzoek besproken, SEO en kraamzorg.. Nou bloeddruk was goed, verder niets bijzonders. 22 dec weer heen.

emi
23 November 2010, 20:27
PS aphrodite ik moet ook vaak om jou lachen, volgens mij moeten we elkaar niet In Real Life ontmoeten want dat wordt gieren lachen & brulllen I LOVE IT

angel26
23 November 2010, 20:28
@ emi: fijn dat de echo weer goed was! bloedonderzoek was verder goed van jou?

Allegra
23 November 2010, 21:04
Lekker emi dat alles goed was! Van de echo wist je het natuurlijk al maar toch goed als bevestiging! Heb je de volgende keer de geslachtsbepaling of ga je dat niet doen?

En ik moet ook vaak lachen om Aphrodite. Als we allemaal onze pukkies hebben, over een jaar ofzo, moeten we maar eens afspreken met z'n allen, dat wordt lachen haha!:mrgreen:

Aphrodite
23 November 2010, 21:32
Ja! Doen!

emi
24 November 2010, 08:02
Ik ben ook vσσr, we delen lief en leed hier.
Het bloedonderzoek was goed Angel26, thanks for asking.
Ik heb geen HIV geen aids (duh) en hb was 8.1 en bloedsuiker 4.1.
M'n vit B12 was ook nog op pijl ondanks dat ik geen vlees eet.
En m'n bloedgroep is A neg dat betekent een extra bloedonderzoek en een injectie bij 30 weken. (met anti D)

mirjam86
24 November 2010, 08:11
nou meiden
ik ben wakker ongesteld geworden, ik weet nu ook dat elke dag seks en pre-seed voor ons niet helpen.
ik ga alweer naar ronde 7 !!!!! nog 2 rondes en dan mogen we naar de dokter.......wat komt dat nu dicht bij he.
nu heb ik echt zoiets wat als er iets niet goed zit......
maar goed ik ga straks beginnen met temperatuuren.......

Bakkertje1983
24 November 2010, 09:15
Goeiemorgen meiden!

@ Mirjam, jeetje echt balen dat je alsnog ongesteld bent geworden! Hoop voor je dat volgende maand jouw maand is, nog voordat je naar de dokter gaat/mag. Misschien is het me ontgaan maar waarom mag je 'al' met 10 maanden naar de dokter? Ben ook benieuwd wat het temperaturen doet. Heb er weleens iets over gelezen maar verder geen ervaring mee.

@ Allegra, spannend spannend!! Vind het echt heel knap dat je tot het weekend kan wachten, hoop voor je dat je wachten beloond wordt! Er mogen wel weer wat mensen van het bovenste lijstje naar beneden!

@ Aphrodite, ook ik moet vaak erg om je lachen. Jij hebt af en toe woorden en zinnen die wij in NL niet kennen, is erg grappig! Mijn nagelstyliste is ook een Belgische en ook bij haar moet ik altijd erg lachen. Het klinkt zo zacht en lief hihi.

@ Emi, fijn dat je echo goed was! Wat tref je het met je werk dat ze daar al even hadden kunnen spieken. Knap dat je dat niet eerder hebt laten doen daar. Mijn schoonzusje had idd ook een negatieve bloedgroep en moest ook een injectie.

Hier gaat het wel aardig goed met bloeden. Wel laten weten op mijn werk dat ik er iig deze week niet meer ben, kijk volgende week wel verder. Werk is ruim een uur rijden (zonder file, anders 1,5 tot 2 uur) en zie het niet zitten dat als er iets is ik eerst een eeuwigheid in de auto moet zitten. Mijn baas vond het prima gelukkig.
Verder nog een vraagje aan de misselijke zwangeren (wat klinkt dat niet erg aardig, zo niet bedoelt haha). Wat voor pilletjes hadden jullie van de dokter gekregen? Ik heb nu sinds dag of 3 dat ik heel veel misselijk ben. Blijft helaas niet beperkt tot de ochtenden maar is echt de hele dag. Zelfs als ik 's nachts wakker wordt brrrrr. Hoef (nog) niet te spugen, daar ben ik al erg blij mee... Maar wil nu toch wel van die pilletjes gaan proberen want durf af en toe niet eens naar de winkel uit angst dat ik daar moet spugen (zo iets als Emi een paar weken geleden...).

xxx

Yente
24 November 2010, 09:25
Allegra: Mijn kat trekt veel meer naar me toe nu ik zwanger ben, dus wie weet….

Chelke: Leuke droom! Nu hopen dat ie ook snel uitkomt.

Angel: Succes en veel plezier alvast voor de echo donderdag (ben je zenuwachtig?)

Emi: Toch weer fijn om te horen dat alles goed is.

Bakkertje: Je moet even met je ha bellen, die schrijft je dan iets voor. Er zijn namelijk meerdere medicijnen voor. Maar de meest gebruikte is toch wel Emesafene. Die had ik ook, maar helaas werkte dit bij mij niet super. Heb ze overigens nu nog…

Bedankt allemaal voor de complimentjes over het kamertje en de wagen. Ik ben er zelf ook erg blij mee.
Een meet over een jaar ofzo lijkt me ook erg leuk!

Vanavond weer een afspraak bij de vk. Waarschijnlijk krijg ik dan een formulier mee voor SEO en kan ik eindelijk een afspraak maken. Verder ga ik ook aangeven dat het met mij niet zo lekker gaat. Buiten dat ik lichamelijk nogal wat klachten heb, zit het mentaal op het moment ook niet zo lekker. Ik merk dat het feit dat ik nu zo in mijn doen en laten beperkt ben (door de klachten) en mijn komende ontslag toch wat zwaarder op me drukken dan ik had verwacht. Nu ben ik van mezelf al een redelijke controlfreak en zit ook nog in therapie omdat ik een tijd geleden met mezelf in de knoop lag. Ik ben erg bang dat ik nu een terugval ga krijgen en heb dit dus ook bij de therapeute aangegevn. Nu moet ik vrijdag op gesprek bij een psychiater. Geen idee wat die gaat doen, maar we zien het wel.

Zo, dat is er uit (ben hier niet zo goed in en vind het best moeilijk).

emi
24 November 2010, 12:07
yente knap dat je het hier verteld! wat vervelend dat je zo uit je doen bent, maar ook heel logisch. Ik kon 2 weken niks van de klachten en ik was al helemaal labiel. Nu kan ik redelijk dingen doen. Laat staan als je 17 weken weinig kan en ook nog een naderend ontslag. Het is dus helemaal niet raar wat je voelt! Goed dat je het ook aangegeven hebt bij je therapeut. De enige reden waarvoor ik altijd bij psychiaters kwam/kom is voor medicatie. Misschien gaan ze kijken of je wat nodig hebt? Voel je je ook neerslachtig? Nou in ieder geval veel sterkte.. ik denk aan je!

Mirjam kl*ten dat je ongesteld bent geworden. Wat duurt het wachten dan lang he.. sterkte met je menstruatie!

Bakkertje ik had ook emesafene. Je hoeft er niet eens voor naar de dokter waarschijnlijk. Bij mij kon het telefonisch en kon het daarna zo bij de apotheek halen.

daantje
24 November 2010, 12:31
@Yente: balen dat je je zo shit voelt. Fijn dat je wel hulp hebt. Succes met je gesprek! Mooie luiertas :-) Ik heb de versie rood met stippen op het oog http://www.altijdleuk.nl/kinderwebwinkel-altijdleuk-categorieDetail.php?id=11&cid=4881&Lief! Vind die al duur (69,95) en weet niet of ik de indeling zo praktisch vindt. Ach, we hebben nog alle tijd :-)

@Emi: Fijn dat je echo goed was. Super om je pukkie weer te zien he? Wil je straks weten wat het geslacht is trouwens?

@Mirjam: balen, balan, balen. Daar krijg je toch de ongeritus van! Duimen voor de komende ronde dan!

Hier eindelijk uitslag gekregen. Het blijkt toch een blaasontsteking te zijn en die is dus nu om hoog gekropen, vandaar dat het ook wat hoger zeer doet en naar m'n rug trekt. Grrr, ik zei het 2 weken geleden al, maar gezien er geen ontsteking in m'n urine te zien was (was van 's middags), was er weinig reden tot zorg. Controle was ook niet nodig, ondanks het bloed erin. A fijn, goed dat ze nu ook naar m'n ochtend urine hebben gekeken. Hebben ze ook nog even onder de microscoop gehad. Benieuwd hoe dat er uitziet, een plasje onder de microscoop ;-) Moet straks antibiotoca ophalen. Nog even wachten welke ik mag gaan slikken, want ik ben allergisch voor bepaalde antibiotoca... Laat dat nu net degene zijn die ze voor wilde schrijven. Ben blij dat ik nu weet waar het door komt want nu kunnen we er wat aan doen. Vannacht weer krom gezeten en gelopen van de pijn :-( Hopen dat het snel over is.
Meiden, leerschool voor jullie: laat je niet te snel afschepen en vraag of ze je urine ook nog even onder de microscoop bekijken voor de zekerheid als je zelf het gevoel hebt dat het een blaasontsteking is.

Ah, nog wat over je ziektekostenverzekering: je bloedonderzoek krijg je ook vergoed! Vele verzekeraars proberen het eerst op je eigen risico te zetten, maar hoor de van de vk dat je dit gewoon vergoed krijgt. Even achteraan bellen dus als ze het hebben gerekend!

Vanmiddag echo! Spannend, spannend, spannend weer! Lag vanmorgen lekker lang in bed en dacht er over na. Terwijl ik me alweer van alles in m'n hoofd haalde begon de kleine dame flink trampoline te springen :-) Stelde me weer gerust. Ons meiske doet het vast helemaal goed. Benieuwd of onze kleine dame nog steeds een kleine dame is! We mogen pas om 15.00 uur, dus daarna laat ik het wel even weten. Gaan vanavond lekker uit eten om de 20 weken te vieren :-) Lekker!!!

Yente
24 November 2010, 13:12
Emi: Ik zit inderdaad ook niet lekker in mijn vel en voel me vaak down. Maar als je zwanger bent mag je daar toch helemaal geen medicijnen voor hebben?

Daantje: Goed dat je het even meldt van de vergoeding van het bloedonderzoek. Alle kosten omtrent zwangerschap dienen vergoedt te worden. Ik heb gelijk even met mijn zorgverzekering gebeld, maar die zeggen dat dat alleen vergoed wordt als de huisarts een bloedonderzoek heeft aangevraagd. Ja hallo, we zijn toch niet onder behandeling van een ha maar van een vk!
Afijn, ik heb het even verder nagezocht en voldoende aanleiding gevonden om toch eens even een klacht in te dienen. Via deze link kom je terecht op de pagina van SKGZ (stichting klachten en geschillen zorgverzekering) waar een bindende uitspraak is gedaan over deze siuatie. http://www.skgzpro.nl/web/show/categorieen_adviezen/noclaim_eigen_risico/985

Voor de meiden die het ook willen proberen....

Stampertje
24 November 2010, 13:16
Hee dames,

Yente, hoop dat je je snel wat beter voelt. Knap van je dat je hulp zoekt en er iets mee doet!
Emi, fijn dat je echo goed was! Ben ook benieuwd of je wilt weten wat het wordt.
Mirjam, balen van je ongi.
Bakkertje, fijn dat je nu zeker weet dat het bloeden niets ernstigs is. Ik zou me ook druk maken zodra ik bloed zou zien hoor!
Allegra, voor jij is het nog spannend toch? Aphrodite, ik weet het even niet meer, jij was toch ongi geworden? Balen! Weer een ronde verder. Ik weet hoe het voelt :)
Roos, nu nog maar 2 nachtjes ;)

Hier nog steeds geen rood, ieder uur zit ik zowat op de wc omdat ik denk het eraan komt. Wie weet duurt het nog wel twee weken... of langer. Ik baal best wel van die onregelmatigheid, er is ook geen touw aan vast te knopen. Misschien moet ik volgende week ofzo nog maar een test doen als er geen rood is. Erg pijnlijke (.)(.) trouwens op het moment. Maar dat had ik twee weken geleden ook. Pfffffff.......... (zucht)

emi
24 November 2010, 13:34
Wij willen wel graag weten wat het wordt, maar houden het vervolgens voor onszelf. We hebben zelfs al een slot op de babykamer want die wil ik wel graag echt gericht op een meid of een jongen maken.
yente wat is schadelijker onderhand, dat jij je zo voelt of een medicijn wat geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, wat alleen als nadeel heeft dat je in het ziekenhuis moet bevallen (dus als je dat toch al wilde voor jezelf, wordt het nu verplicht en dus vergoed en dus geen eigen bijdrage van een paar honderd euro).
En je moet daar 48 uur blijven. En je bent een beetje beperkt met borstvoeding (4 tot 6 uur na inname niet voeden).
Maar goed die nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Maar dan moet het wel echt psychisch zijn en niet alleen maar iets tijdelijks door je kwaaltjes. Ze schrijven de medicijne niet zo maar voor maar jij hebt al een extra risico zo te horen door je verleden.
Ik gebruik al vanaf 2001 af en aan anti-depressiva en heb vaak geprobeerd af te bouwen maar het gaat gewoon niet. Dan liever een blije moeder in de zwangerschap EN DAARNA! met wat medicijnen dan jezelf pijnigen door te stoppen maar wel depressief te worden en misschien wel psychotisch etc etc..

*amen*

Yente
24 November 2010, 13:54
Emi: Bedankt voor je heldere informatie. Ik ga gewoon vrijdag naar die psychiater en probeer zo open-minded mogelijk te zijn. Ik heb nog nooit aan de medicijnen gezeten, mara heb wel een hele poos bij een psychotherapeut gelopen. Maar nu lijkt praten alleen ff niet genoeg...

mirjam86
24 November 2010, 14:42
bakkertje mijn huisarts had dat tegen mijn moeder gezegt want mijn moeder vind het zooooo spannend en moest haar hart luchten bij de dokter,
en daarom heeft de dokter gezegt dat als het na 9 rondes nog niet gelukt is dat we bij haar mogen komen en dan gaat ze kijken naar mij en dan ook naar mn vriend.

ik ben daar opzich wel blij om hoor maar liever ga ik niet naar de huisarts,
maar toch ben ik af en toe wel bang dat ik niet vruchtbaar ben ofzo,
want mn broer en mn neef zijn heel weinig vruchtbaar, daar kijk je ook naar zeg maar (ook al ben ik een vrouw).
maar daarin tegen was mn moeder 1 keer in de anderhalf jaar vruchtbaar :o
maar vanochtend was ik heel erg teleur geteld omdat we zo ons best hadden gedaan elke dag eks en 2 keer pree-seed gebruikt,
volgende maand ga ik niet testen ik wacht het af tenzij ik voel dat het zo is natuurlijk........
en morgen vroeg temperaturen, ben benieuwd hoe dat gaat, maar daar ben ik bang dat je er heel erg gestrest door raakt, maar ik ga het proberen.

yente knap van je hoor, want het van je zelf inzien is altijd erg moeilijk sterkte ermee en hopelijk ben je snel super gelukkig en kun je de andere dingen loslaten.

emi ik heb wel het geluk dat ik niet zo lang ongesteld ben :D dus dat gaat wel goed komen, dank je.

daantje blaasontstekking bah bah bah, dat is zo vervelend hopelijk is het snel voorbij.
en geniet van je echo :D

stampertje hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten, die onzekerheid is niks wel zwanger of niet.
ik duim voor beiden dat er eentje snel komt.

mirjam86
24 November 2010, 14:48

jong1980.......30........5e.........2e...... ..13 december
Aphrodite.......28.........6e........1e ........20 december
Mirjam...........24.........7e........1e.........2 0 december

.
Wachtbankje:

Lientje.nl.……..27…...…....4e…….......1e……...10 november (ong 30 dagen)
Stampertje.........26...............4e............ .1e... . .......11 november

Zwanger:

mirjam86
24 November 2010, 14:49
ik wel gezellig mn NOD met aphrodite :p
mischien wordt het wel een vroeg kerst cadeautje voor ond :D

mirjam86
24 November 2010, 14:56

.
Wachtbankje:

Roos......................28.................1e... ..... .. 1e..............18 juli (19-11 cyclus dag 154)
Eef28.....................28.................1e... ..... ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy....................26..................1e... .... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Jeannet83.............26..................4e...... ... .1e. ...........16 oktober
Lylou.....................26...................... ..... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5
Lientje.nl.……......27…...…....4e…….......1e……...10 november (ong 30 dagen)
Stampertje............26...............4e......... ... .1e... . .......11 november
Ikke82.…......28……....6e…......1e………19 november

Zwanger:

daantje
24 November 2010, 17:07
Ha Dames,
Net een super echo gehad! Het is nog steeds een meisje en alles was in orde :-D Verder zei de echoscopiste dat het een lenige dame was. Vorige keer had ze haar handje in haar mond en dit keer had ze haar tenen in haar mond :-D Grappig gezicht. Ze luisterde overigens goed. Als ze iets moest draaien deed ze dit en ze bleef rustig liggen zodat we haar goed konden bekijken.
We gaan zo lekker uit eten, mjammie! Fijne avond verder

roos
24 November 2010, 17:34
Ha meiden hoe is het hier? Met mij wel okι. Alhoewel okι... Op het werk krijg je te horen dat iedereen beter naar ander werk opzoek kan gaan (ze zeggen het niet letterlijk.. maar daar komt het wel op neer...) en ik ben nog steeds niet ongesteld.... Zit nu bijna op dag 160....
Dus eigenlijk is het helemaal niet okι....:-(

@mirjam, jammer dat je ongesteld bent geworden! Op naar de volgende ronde!

Nog 2 nachtjes slapen en dan heb ik een afspraak bij de gyn, spannnend....

roos
24 November 2010, 17:35

.
Wachtbankje:

Roos......................28.................1e... ..... .. 1e..............18 juli (24-11 cyclus dag 159)
Eef28.....................28.................1e... ..... ...1e..............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy....................26..................1e... .... ...1e.............31 juli (cyclus dag 129)
Jeannet83.............26..................4e...... ... .1e. ...........16 oktober
Lylou.....................26...................... ..... ......1e.............wachten tot m'n cyclus weer op gang komt na de mk en dan gaan we voor ronde 5
Stampertje............26...............4e......... ... .1e... . .......11 november

Zwanger:

Hopelijk volgen er snel meer meiden en wordt het lijstje onderaan steeds langer!!!!

Chelke
24 November 2010, 18:47
kletkousen! jeetje wat kunne jullie praten :D

mirjam.. balen! Ik weet hoe je je voelt wij hadden de vorige ronde ook extra ons best gedaan en toch niet zwanger.

daantje.. wat goed dat jullie meisje zo goed luistert :D

yente.. vervelend dat je je zo slecht voelt, maar gelukkig geef je er aan toe en word je geholpen

allegra.. ik kan niet wachten tot je een test gaat doen!!

aphrodite.. vroeg jij het van de testen? Ik heb nu verschillende gebruikt en de midstreams van matcare zijn echt superfijn

hier gaan we weer bijna de klusperiode in, heb er nu al zin in :D

Pure
24 November 2010, 19:53

Jeske1983..........26.......... ..6e..........1e.............24 december

.
Wachtbankje:

Roos......................28.................1e... ..... .. 1e..............18 juli (24-11 cyclus dag 159)

Zwanger:

Ja, mooi op tijd :evil:, maar wel erg verdrietig :cry:.
Ik hoop ook Mirjam dat we misschien een leuk kerstcadeautje kunnen verwachten.
Nu twee maanden preseed en ovutesten geprobeerd, het mag niet baten :confused:.
Nou ja als ik morgen vroeg wakker wordt hoop ik maar weer op nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Chelke
24 November 2010, 20:10
jeske balen meid!

Chelke
24 November 2010, 20:16
Wij gaan met een stel vrienden sinterklaas vieren, gourmetten en daarna het sinterklaasspel. We moeten ieder 4 kadootjes van 2,50 euro kopen. Tijdens het spel heb je 3 rondes, in de eerste 2 rondes mag je de kadootjes niet uitpakken. Nu heb ik geprobeerd om mijn kadootjes zo mooi mogelijk in te pakken zodat iedereen mijn kadootjes wil :D.. ik wil jullie even mijn creaties laten zien

de foto's zijn wel een beetje groot en niet erg scherp

http://i597.photobucket.com/albums/tt56/cabriobully/SP_A0024.jpghttp://i597.photobucket.com/albums/tt56/cabriobully/SP_A0026.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/cabriobully/SP_A0023.jpg

Allegra
24 November 2010, 20:34
Hee ik zit op het wachtbankje... daar blijf ik ook nog ff!

Jeske en Mirjam balen idd, ik hoop op veel kerstcadeautjes!

Chelke go for it!

Daantje het klinkt alsof jullie meisje echt een lief dametje gaat worden :-D Tijd om alvast prinsessenjurken te gaan kopen enzo :-D

Yente ik kan me voorstellen dat je er niet lekkerder op in je vel gaat zitten met alles wat er gaande is... Goed dat je er een therapeut voor hebt, het is een hele stap om in therapie te gaan maar als het goed is helpt het wel. Ik heb toen ik studeerde ook een tijdje een psycholoog gehad en nu denk ik ook nog wel eens dat het eigenlijk wel goed voor me zou zijn...
Is het financieel gezien strikt noodzakelijk dat je werkt? Anders zou ik me over dat werk niet te druk proberen te maken, je hebt het er toch al niet naar je zin dus als het ophoudt, nou ja... Ik heb me ook jarenlang heel druk gemaakt over dat ik van alles niet leuk vond aan mijn werk, maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik denk 'Ach, als ze me eruit schoppen is dat hun probleem, ik vind wel weer iets anders'. Dat is echt een last van je schouders! En als je kindje er is, kun je met een schone lei weer beginnen.

Angel, morgen echo, spannend!

Hier even vette ruzie gehad net (nog steeds niet gezakt trouwens) - mijn man heeft het heeeel druk op zijn werk, maar zou vandaag een keer koken omdat ik naar de sportschool was, kom ik thuis, geen man... Vervolgens was hij om half 8 hier, en vertelde me dat hij dit weekend niet alleen de hele zondag weg is om te gaan airsoften in Belgie, maar zaterdag aan het eind van de ochtend al weggaat... Ik vond een dag al niet tof maar nu laat ie me lekker het hele weekend in de steek. Ik ben natuurlijk sowieso al gestresst omdat ik zaterdag ga testen en steeds meer ga denken dat het misschien wel raak is, en hij zou dan de uitslag afwachten en 'm daarna nagenoeg meteen weer smeren. Ik ben echt zo kwaad, hij heeft echt geen idee hoe stressvol dit is...

Sorry hoor dames maar het moest er ff... Ik voel me wel al iets beter nu ik hier lekker bijgelezen ben, thanks daarvoor!

Nog steeds geen bloed dus, ik had in de sportschool wel steeds het gevoel dat ik lekte maar dat viel achteraf wel mee. Vreemd...

Allegra
24 November 2010, 20:35
Oh ja Chelke mooie cadeautjes, vooral die gouden!!! :-D

Aphrodite
24 November 2010, 20:42
Hey, leuke cadeautjes Chelke! En dan mag je nog eens vrolijk gaan klussen, wat een geluk heb jij toch, hihi!

Emi, fijn dat je bloedonderzoek okee was. Jij werkt wel in die sector, maar ik neem aan dan zelfs jij ergens ongerust bent.

mirjam: bah, jij ook ongi? Houdt toch moed meisje! We zullen er samen voor gaan, okee? Jij met tempen en ik met ovu testen!

Yente: ik vind het goed dat je hulp zoekt. Is geen makkelijke stap, zelfs niet om er op dit forum over te praten.

daantje: oef, het is "maar" een blaasontsteking. Valt dat efkes mee! En leuk dat je baby lenig is. Ik kan trouwens nog steeds mijn tenen in mijn mond steken (maar ik doe het wel niet, of course...) :)

stampertje: nog niet ongi = ik duim!

jeske: ah jij ook, kl*** seg! We gaan allemaal voor een Kerstcadeautje, jepperz!

Aphrodite
24 November 2010, 20:45
Hey Allegra, net iets te laat om je bericht te lezen. Wat onattent seg! Hij beseft vast niet hoe erg jij ermee bezig bent, anders had 'ie dat vast niet gedaan. Die ruzie is niet leuk, maar ik vind het wel goed dat je het allemaal deftig hebt gezegd. Dan dringt het toch tot hem door. Misschien kan 'ie toch wat later vertrekken? Of vroeger terug komen?

*knuf*

Allegra
24 November 2010, 20:54
:-) Thanks Aphrodite! Ik vrees dat er weinig aan te veranderen valt, het is of dat of niet, en hij vindt het belangrijker om wel te gaan dan om hier te blijven :-( Het is de laatste keer dit jaar en hij wil zo een beetje stoom afblazen van zijn werk. Dat snap ik ook allemaal wel, maar hij lijkt te denken dat mijn stress bestaat uit 40 uur werken en dan het huishouden doen omdat hij er niet is, maar dat zwanger worden een soort psychologische oorlogsvoering is voor vrouwen, snapt-ie blijkbaar niet. We zullen het er morgen als de gemoederen bedaard zijn nog eens over hebben, dat werkt altijd beter..

angel26
24 November 2010, 21:14
@ mirjam: Wat ontzettend jammer voor je! Sterkte! Hopelijk wordt ronde 7 de ronde waarin je zwanger wordt!

@ emi: Fijn dat alles goed was met je bloed!

@ bakkertje: Ik ben met vlagen misselijk. Maar heb hier geen medicijnen voor. Fijn dat ze het goed vinden op je werk dat je even minder aanwezig bent.

@ yente: ja morgenmiddag de eerste echo! Ik vind het wel erg spannend! Sterkte meis!

@ daantje: Wat fijn nog steeds een meisje! Leuk dat ze lenig is , en de echo er goed uitzag! Vervelend van je blaasontsteking! Beterschap!

@ stampertje: Je bent ver voorbij je nod. Dan kun je toch gewoon testen?

@ roos: vervelend van je werk. Mijn baan stopt heel waarschijnlijk eind februari, Onze afdeling gaat verhuizen naar het buitenland. Erg vervelend als ik dan 5 maanden zwanger ben.

@ jeske: Wat jammer voor je!!

# allegra: Wat vervelend dat je mannetje zolang weg is! Hopelijk wel een positieve test zaterdag! Ik duim voor je!

Aphrodite
24 November 2010, 21:28
:-) Thanks Aphrodite! Ik vrees dat er weinig aan te veranderen valt, het is of dat of niet, en hij vindt het belangrijker om wel te gaan dan om hier te blijven :-( Het is de laatste keer dit jaar en hij wil zo een beetje stoom afblazen van zijn werk. Dat snap ik ook allemaal wel, maar hij lijkt te denken dat mijn stress bestaat uit 40 uur werken en dan het huishouden doen omdat hij er niet is, maar dat zwanger worden een soort psychologische oorlogsvoering is voor vrouwen, snapt-ie blijkbaar niet. We zullen het er morgen als de gemoederen bedaard zijn nog eens over hebben, dat werkt altijd beter..

Inderdaad! Even roepen en even later kan je duidelijker en rustiger zeggen waarom je er een punt van gemaakt hebt. Zal wel in orde komen hoor! Door de jaren heen merk je θcht dat mensen heel verschillend kunnen zijn en reageren. Of dat man-vrouw verschillen zijn, weet ik niet, maar verschil is er! En daarna gutmachungss**! :)

Allegra
24 November 2010, 21:41
:-D Ja inderdaad!

Oh trouwens, btje voorbarig, maar ik heb gisteren even naar verloskundigen hier zitten kijken. Blijkt dat Eindhoven per stadsdeel een praktijk heeft en bij mij in de buurt maar een losse vk. De website van de praktijk vond ik er niet echt aantrekkelijk uitzien, had sowieso het idee dat je alleen maar afspraken kunt maken tussen 2 en 3 (beetje lastig als je het de eerste 3 mnd stil wilt houden, ik had gehoopt om het na werk te kunnen doen) en nou ja, ik vond het allemaal niet erg uitnodigend. Nadeel aan de losse vk is dat ze waarschijnlijk niet zelf echo's kan doen, dus dan moet je daarvoor weer ergens anders heen...

En zag net op het forum 'klachten bij 4-6 weken zwanger' dat een aanhoudend ongigevoel veel genoemd werd... dat heb ik dus...zou het dan toch? Met drie keer klussen in de klusperiode deze maand?

angel26
24 November 2010, 22:24
ik kan de gewone vk afspraken op donderdagavond hebben. de echo's zijn in het ziekenhuis. hooguit 16.00 heb je daar een afspraak.

Hertogin
24 November 2010, 22:36
Yenthe, mooie strakke babykamer!

Mirjam, Jeske, jammer dat het deze ronde niet gelukt is (ondanks pre-seed bij een van jullie)