PDA

View Full Version : stoppen in juni 2010 met de pil deel 4

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13

Lucinda
2 December 2010, 13:09
goedemiddag dames

Gisteren ben ik gaan bloedprikken bij de HA, vanmorgen uitslag gekregen en ben 4-5 weken in verwachting.
Volgende week vervelog afspraak waarbij het zwangerschapsboekje wordt ingevuld.
Wel grappig mijn HA is zelf zwanger moet 13 januari bevallen dus die weet goed wat ik nu allemaal voel.
Zw was wel erg verbaasd dat ik diaree van het foliumzuur krijg. Moet vandaag een andere foliumzuur gaan halen en dan kijken wat deze doet. Maar ja ik moet het tot week 12 nemen met of zonder klachten.

lexi
2 December 2010, 15:18
hallo dames,

ik ben zelf niet zo actief op deze site en vind het moeilijk om alle verhalen te kunnen volgen maar aan alle zwangeren proficiat en alle andere, hou de moed erin, ook al is het soms moeilijk.
ik kom weer heel dacht bij het einde van mijn cyclus, maar heb het gevoel dat er weer een volgende ronde komt. maar we geven niet op.

Allegra
2 December 2010, 18:29
Hallo ladies,

Jeetje we staan ver naar onderen vandaag, ik kom ons weer naar bovenaan het lijstje topics slepen!

Lucinda is het standaard dat je bij de ha bloed laat prikken? Ik dacht dat je gewoon de vk meteen kon bellen. Zwangere dames, kunnen jullie nog ff laten weten hoe jullie dit hebben gedaan?
Ik heb twee dagen geleden de vkpraktijk hier in de buurt gemaild en nog steeds geen antwoord. Wacht nog tot na het weekend en dan ga ik anders de onafhankelijke verloskundige hier vlakbij eerst bellen. Brr, telefoontjes plegen :-(

Ik heb er net nog maar eens een test tegenaan gegooid, ik voelde me vandaag zo ontzettend normaal, totaal geen misselijkheid (terwijl ik dat toch al 1,5 week had en het idee had dat het ietsje erger geworden was) en mijn zweet stonk ook niet zo vies als de afgelopen dagen (hebben andere zwangeren ook gemerkt dat hun zweet vies rook? Mijn vriendin die net bevallen is, vertelde me toen we daar waren dat zij dat had, en eigenlijk binnen 2 dagen na de positieve test begreep ik precies wat ze bedoelde). Maar goed, de test was gewoon vet positief, dus de afwezigheid van klachtjes wil niet zeggen dat ik geen hormonen in mijn lichaam heb zitten...

emi
2 December 2010, 18:58
Allegra bij mij zie je het nu nog steeds niet echt maar dat komt denk ik ook omdat ik van mezelf al wel een buikje heb.

Angel ik vind het altijd wel een rare vraag of het gepland is. Net alsof hun dat wat aangaat ;-)

Oh yente wat verschrikkelijk dat je zo lang onderweg bent geweest. Hier is de sneeuw nog steeds niet echt aangekomen het is een heel klein beetje wit maar daar is het mee gezegd. Het zal hier vannacht wel heen komen.

Allegra nu je het zegt van dat stinkende zweet.. ik heb dat ook veel sneller. Had het alleen nog niet aan mn zwangerschap gekoppeld. Ik spuit me suf met deo want ik vind dat zo’n smerige geur!!!

Nou van m'n spijbel dag is niets gekomen. Ik zei al dat het niets voor mij was. Vanmorgen had ik dus de wekker niet gezet, maar ik werd toch uit mezelf wakker om 6 uur. Na veel twijfelen ben ik uiteindelijk toch te gaan. Ik kan gewoon niet thuis blijven als ik niet doodziek ben. Hoe goed het ook voor me zou zijn geweest als ik vandaag wel een off day had genomen...

sab88
2 December 2010, 19:03
@ Allegra: Ik kreeg het bloedonderzoek tegelijkertijd met mn echo bij 12 weken. Maar verder niet van te voren om vast te stellen hoelang ik zwanger ben

Aim
2 December 2010, 19:33
Hey meiden, bedankt voor alle lieve reacties.. hier nog geen nieuws. Lees nog wel mee maar zal niet meer zoveel antwoorden. Als we weer bezig zijn of als er nieuws is laat ik het zeker weten!!! PFff ik wil ook een kindje!!! Bah stomme ellende hier..!!!

linda75
2 December 2010, 19:35
jij niet alleen aim, en met gedoe eromheen wordt het er allemaal niet makkelijker op he..... maar moed niet opgeven hoor!

Allegra
2 December 2010, 20:09
Haha emi nou bij deze: van zwanger zijn gaat je zweet extra stinken ;-)
Jammer dat je spijbeldagje niet gelukt is, ik kan dat ook nooit hoor, ik denk dat ik in de afgelopen 5 jaar misschien 4 dagen thuisgebleven ben. En als ik me dan in de loop van de dag beter begon te voelen, dacht ik al dat ik toch maar had moeten gaan werken. Maar als je zwanger bent, heb je reden genoeg om een keer een dagje thuis te blijven. Ik ga in zo'n geval iets minder streng voor mezelf zijn denk ik...

Ik denk dat ik na het weekend de ha maar wel ff bel zodat ik in elk geval kan laten weten dat ik zwanger ben en dan kunnen ze me verder wel vertellen wat ze van me verwachten...

Allegra
2 December 2010, 20:10
Aim sterkte, ik hoop dat je snel weer terug bent!

angel26
2 December 2010, 21:46
@ yente: Daar was ik ook wel een beetje bang voor.

@ aim : sterkte!
Mijn man ligt in het ziekenhuis , hij was vanochtend bij de dokter geweest, voor het vele plassen en drinken van hem. En hij was nog moeier dan ik ben. En zijn bloedwaarde was 28, ipv 4. Dus veel te hoog, moest gelijk naar het ziekenhuis vanmiddag. Ik ben vanmiddag en vanavond op bezoek geweest. Hij heeft een infuus voor insuline en voor vocht. Hij heeft diabetes, weten ze bijna zeker., ze weten nog niet welke variant. Ik hoop zo dat hij zaterdag weer mee naar huis mag. Het is eenzaam zonder hem. Ik slaap nooit alleen hier. Mijn moeder zei, je bent niet alleen, want je hebt een kindje in je buik en je katten thuis. Dat is wel waar. Maar het niet leuk als je man in het ziekenhuis ligt!snik..

linda75
2 December 2010, 22:00
he bah angel. daar zit je niet op te wachten zeg! veel sterkte meis en inderdaad je bent niet alleen in huis ;-)

emi
3 December 2010, 07:09
angel dat zal even schrikken zijn geweest! En dat lijkt er dik op dat hij diabetes heeft. 28 is echt heel erg hoog!!! Maar de positieve kant is dat hij een heel eind zal opknappen wat betreft moeheid, plassen & drinken. Hij zal zich veel fitter voelen!
Sterkte!

Marleen8
3 December 2010, 07:32
Ha meiden,

Het is nog vroeg en ik kan even nog niet op iemand reageren omdat ik heel snel naar werk moet maar ik moet jullie even wat vertellen. Ik heb gisteren positief getest en ben dus toch zwanger! Toch niet voor niks een week overtijd! Vanavond kom ik terug om jullie verhalen even bij te lezen en wat uitgebreider m'n verhaal te doen. Hopelijk is dan het besef er ook meer, ik ben er nu nog zo verdoofd onder. Sta versteld van mezelf.
Ik wil in ieder geval wel even jou succes wensen Angel. Hopelijk knapt je man gauw op en is de diabetes goed onder controle te krijgen en te houden. Maar wat een schok voor jullie!!

Fijne dag allemaal!

sab88
3 December 2010, 07:50
@ Marleen: Woehoeeeee van harte gefeliciteerd!! Mooi sinterklaascadeautje :D en lekker zwanger onder de kerstboom ;)

@ Angel: Jeetje meid dat is inderdaad niet zo fijn!! Hopelijk gaat het snel beter en ben je niet meer alleen thuis

mirjam86
3 December 2010, 08:11
angel meid wat balen zeg, ik hoop dat je je lief snel thuis hebt. knuf.

marleen jeetje meid gefeliciteerd, toch nog he :D

ik ben volgende week 3 dagen vrij zoals het er nu uitziet,
de postbodes gaan weer staken.
sinds gister is mn temp. aan het dalen ga ff kijken wat dat betekend.

korel
3 December 2010, 09:29
Emi, Gaat wel wat beter hier, gelukkig! Blijf wel moe en houdt de misselijkheid ook wel een beetje, maar niet zo heel erg meer. Hoe voel jij je?

Marleen; Gefeliciteeeeeerdddd! :-D

Het gaat na het weekend weer dooien gelukkig! We zaten wel ff ingevroren v/d week, 't ging echt hard, hoop dat er niks meer komt van de winter, maar er zal vast nog wel meer vorst komen..

roos
3 December 2010, 09:36
@marleen, gefeliciteerd!! super!! inderdaad leuk sinterklaas cadeautje!
@angel, sterkte meid! hopelijk gaat het snel beter met je mannetje!

roos
3 December 2010, 09:40
Naam...........Leeftijd........Ronde......kindje.. .......NOD

Hertogin...........34...........5e...........1e ............27 november
Natascha...........26...........7e..........1e. ...........1 december
Aim…….....…......24...........6e...……...1e………..... .3 december
Prinsesje...........28...........2e..........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
Jeannet83.........26...........7e...........1e.... ........8 december
Chelke..............24...........6e..........1e ...........15 december
jong1980...........30...........5e...........2e.. .........13 december
Aphrodite..........28............6e..........1e ...........20 december
Mirjam..............24...........7e...........1e ...........20 december
shasha..............29...........3e..........2e. ......... .21december
Jeske1983.........26...........6e...........1e.... .........24 december
Mirthe Carlijn.....28……......7e...........1e............. 22 december
Stampertje........26...........5e…........1e...... .......6 januari (44 dagen?)

Wachtbankje:
Naam............Leeftijd............Ronde......... Kindje.........NOD

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 168)
Eef28.................28...............1e......... .1e............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy.................26...............1e......... .1e............31 juli (cyclus dag 148)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wachten tot cyclus weer op gang komt na de mk
Lientje.nl.…….......27…...…........4e…….....1e…….. .....10 november (ong 30 dagen)
Ikke82.…............28……….…......6e….......1e……….. ...19 november

Zwanger:
Naam.......Leeftijd.....Kindje.....Ronde.....Datum test......Uitgerekende datum

Miracle01.………...27.………..1e………..1e…….….07 juli…….....15 maart
Regenboog…… ….24.………..1e………..2e……..…26 juli..............4 april
henny………………..28.………..2e………..2e………..31 juli..............7 april
Stefje………….…...26.………...2e………..1e…......27 juli..............9 april
Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Mammavan2kids.29.…….....3e…….….3e…….…11aug........ ..…21 april
Sunshine83.……..27.………...2e………..1e………..13 aug.......…..21 april
Sas81...............29..........3e ........1e.........20 aug...........28 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Sab88..............22...........2e.........1e..... ....29aug..............9 mei
Korel……...........22…….......3e……....1e…......15 sept............26 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
Marloesspin.......25...........4e.........1e .......14 okt.............21 juni
Sophie1978.…....32….........3e…......1e……..…13 okt.............21 juni
Angel26............26...........5e.......…1e...... ..20 okt.............29 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Bakkertje………..27…….......4e…………2e…........4 nov……….......16 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??
Allegra………......32............5e…….....1e…….... 27 nov.............1 augustus?
Lucinda.............26...........3e..........1e . ..........
Marleen............28...........5e.......... 1e........2 dec

roos
3 December 2010, 09:42
het lijstje van de zwangeren begint al aardig uit te breiden!!
meiden ben jaloers op jullie!!!!!
hier in de omgeving worden ook steeds meer meiden zwanger.....

emi
3 December 2010, 10:18
Marleen GEFELICICTEERD dat is super nieuws zeg! Geniet er van!

Hertogin
3 December 2010, 13:41
Hertogin wat een ellende dat ronde 5 t ook niet was voor jou. Dus jij was er ook aardig ziek van. Ikzelf heb een aardig potje gejankt na m'n negatieve test. Ook ik begin m wel een beetje te knijpen nu in aanloop naar ronde 6. Net nadat de ongesteldheid begonnen is en in die week heb ik soms wel moeite om een beetje positief te blijven. Maar als dan eenmaal de klusdagen weer begonnen zijn gaat t allemaal wel weer. Laten we hopen dat ronde 6 voor ons geluk brengt! Maar je haalt me nu wel in nu ik nog steeds niet ongesteld ben!
Dus Chelke en Hertogin, op weer naar een volgende ronde. Onze laatste kans om zwanger te worden in 2010, zet m op!!

Marleen, ja dat klopt. Ik heb het hier niet geschreven omdat ik hier meer meelees dan schrijf (Ik schrijf meestal op het dertigersforum) maar mijn partner weet uit een vorige relatie dat hij verminderd vruchtbaar is. Ten aanzien van mijn eigen vruchtbaarheid heb ik geen zorgen: ik ben altijd om de 28 dagen ongesteld (een heel enkele keer 27 of 29 dagen), drie dagen voor mijn NOD begint het oud bloed te vloeien, ik heb op dag 14 of 15 een LH-piek (weet ik door het gebruik van ovulatietesten), heb nu twee keer Preseed gebruikt, slik foliumzuur en vitamine E, kom van beide zijden uit een vruchtbare familie....kortom, ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan mij ligt. Dat maakt het extra vervelend.

Grappig dat jij ook steeds weer nieuwe moed hebt bij elke nieuwe ovulatieperiode. Ik heb dat ook. Maar als ik dan weer op dit forum kijk en zie hoe snel de meesten zwanger zijn geworden, dan tja....dan gaat het soms moeilijk. Vandaar ook dat ik hier meer lees dan schrijf.

Dus Marleen en Chelke, samen op naar ronde 6! Ik hoop dat het voor ons alledrie raak zal zijn!

roos
3 December 2010, 13:58
Marleen, ja dat klopt. Ik heb het hier niet geschreven omdat ik hier meer meelees dan schrijf (Ik schrijf meestal op het dertigersforum) maar mijn partner weet uit een vorige relatie dat hij verminderd vruchtbaar is. Ten aanzien van mijn eigen vruchtbaarheid heb ik geen zorgen: ik ben altijd om de 28 dagen ongesteld (een heel enkele keer 27 of 29 dagen), drie dagen voor mijn NOD begint het oud bloed te vloeien, ik heb op dag 14 of 15 een LH-piek (weet ik door het gebruik van ovulatietesten), heb nu twee keer Preseed gebruikt, slik foliumzuur en vitamine E, kom van beide zijden uit een vruchtbare familie....kortom, ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan mij ligt. Dat maakt het extra vervelend.

Grappig dat jij ook steeds weer nieuwe moed hebt bij elke nieuwe ovulatieperiode. Ik heb dat ook. Maar als ik dan weer op dit forum kijk en zie hoe snel de meesten zwanger zijn geworden, dan tja....dan gaat het soms moeilijk. Vandaar ook dat ik hier meer lees dan schrijf.

Dus Marleen en Chelke, samen op naar ronde 6! Ik hoop dat het voor ons alledrie raak zal zijn!

Huh?! Marleen heeft toch al positief getest....?!

roos
3 December 2010, 13:59

Jij bent nu in ronde 6, zie dat je in juni bent gestopt...
Ik ben ook in juni gestopt.... maar zit nog steeds in ronde 1.....:-(

Hertogin
3 December 2010, 14:07
Huh?! Marleen heeft toch al positief getest....?!

Marleen, ik lees nu verder (moest 9 pagina's inhalen) en zie dat je alsnog zwanger bent. VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

Stuur wat hormoontjes deze kant op!

Roos, ja ik weet het. Het is heel vervelend om niet eens ongesteld te worden. Maar gelukkig heeft de dokter een oplossing voor jou bedacht, zag ik. Hopelijk word je binnenkort ongesteld.

Hertogin
3 December 2010, 14:08
Chelke, ik ben blij dat je partner nu mailcontact heeft met zijn moeder.

Daantje?? was jij dat met die leuke echofoto?

Hertogin
3 December 2010, 14:10
Aim…….....…......24...........6e...……...1e………... .. .3 december
Prinsesje...........28...........2e..........1e ............6 december (gok op 50 dagen)
Hertogin.............34...........6e...........1e. .............25 december (kerstengel komt u maar!)

Wachtbankje:
Naam............Leeftijd............Ronde......... Kindje.........NOD

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 168)
Eef28.................28...............1e......... .1e............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy.................26...............1e......... .1e............31 juli (cyclus dag 148)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wachten tot cyclus weer op gang komt na de mk
Lientje.nl.…….......27…...…........4e…….....1e…….. .....10 november (ong 30 dagen)

Zwanger:

Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??

roos
3 December 2010, 14:16
Marleen, ik lees nu verder (moest 9 pagina's inhalen) en zie dat je alsnog zwanger bent. VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

Stuur wat hormoontjes deze kant op!

Roos, ja ik weet het. Het is heel vervelend om niet eens ongesteld te worden. Maar gelukkig heeft de dokter een oplossing voor jou bedacht, zag ik. Hopelijk word je binnenkort ongesteld.

Een oplossing is er nog niet.... helaas... :-(

Bakkertje1983
3 December 2010, 15:18
@ Marleen, woehoeeeee gefeliciteerd meid!!! Is het wachten toch beloond. Voelde je helemaal niks wat je deed vermoeden toch zwanger bent? Geniet lekker van het goeie nieuws. De goedheilig man heeft voor jou iig een heel speciaal kadootje gebracht.

@ angel, sterkte! Hoop dat je mannetje snel weer terug is!!

Allegra
3 December 2010, 18:23
Marleen gefeliciteerd!!! Dus toch!!! Had je al een vermoeden dat het raak zou zijn toen je weer ging testen? Ik begon zo halverwege die week overtijd toch wel van alles te voelen!

Angel oei dat is niet zo mooi! Ik hoop dat hij zich al een stuk beter voelt en zijn bloedwaarde flink omlaag is nu hij aan de insuline is. Had hij al lang dat hij die klachten had of is het vrij snel komen opzetten? Gelukkig zijn beide vormen goed te behandelen, bij voorkeur zonder medicijnen natuurlijk!

Roos hoe zat het ook alweer met wat je gyn had vastgesteld, ze ging eerst naar de zwemmertjes van je man kijken en als die in orde waren, kreeg je medicijnen om je baarmoederslijmvlies te verdikken toch?

Hertogin hopelijk lukt het bij jou ook snel hoor - een vriend van mijn man heeft ook heel weinig actief zaad en van zijn eerste vrouw is hij gescheiden omdat het niet lukte met kinderen krijgen. Vervolgens kreeg hij een nieuwe vriendin die nota bene door de pil heen zwanger is geworden. Het moet net goed uitkomen.

Hier wat goed nieuws, ik zat gisteren en vandaag een beetje in de rats omdat de lichte zwangerschapsklachten die ik een week lang had, opeens helemaal weg waren. Test was positief, maar toen zei er op het uitgerekend in augustus-topic iemand dat dat niets zei omdat je hcg nog wel twee weken aanwezig kan blijven nadat het fout is gegaan, wist ze uit ervaring. Vandaag dacht ik wel, ja maar als ik wel hormonen heb en geen klachten, heb ik dus niet geen klachten omdat de hormonen pleite zijn, dus dat zegt niets. Enniewee, zoals ik altijd doe, heb ik de hele dag met klamme handjes op kantoor gezeten omdat ik 1) de vk moest bellen (ik ben heeeeeel slecht in mensen bellen) en b) dat moest doen terwijl ik op kantoor was en er een collega bij mij op de verdieping zat. Uiteindelijk ben ik toen zij de deur dicht had, bij mijn baas in het kantoor (zij was er niet) met de deur dicht gaan bellen. De vk was echt superaardig (ik was een beetje bang dat ze heel lastig zou zijn vanwege de onuitnodigende website), stelde me gerust dat dit hoogst waarschijnlijk niks te betekenen heeft omdat ik geen bloedingen heb gehad, en we hebben meteen een afspraak gemaakt voor mijn eerste echo op 17 december!!!! Over twee weken heb ik mijn wurmpie gezien :-D Ben zo blij, en trots op mezelf dat ik gebeld heb!

Sorry, moest er ff uit. En het is nog weekend ook.

Allegra
3 December 2010, 18:27
Ben benieuwd hoe het met Natascha is...

Aphrodite
3 December 2010, 21:22
Hey allemaal,

wat lees ik? Nog een zwangere erbij? Marleen, gefeliciteerd! Woehoew! xxx

@emi: meisje toch, alles op een rijtje moeten zetten is echt wel een geldige reden om je een dagje ziek te melden hoor! Je zult ook echt niet de enige zijn die dat doen. Hoewel ik je begrijp: heb het eens ιιn keertje gedaan en daar voelde ik me schuldig over.

@angel: goh wat naar zeg, van je man! Is alles zo ineens opgekomen? Ik hoop dat 'ie ondertussen bijna thuis is? Wel zo leuk dat ze op je werk zo goed reageerden! Gaan ze je nu ook in de watten leggen? :)

@Chelke: goed zo! Doorklussen tot je zeker weet dat je ei is geweest.

@Lucinda: diarree van foliumzuur? Nooit van gehoord! Ik hoop dat de andere beter is, want diarree is een woord waarvan velen moeten lachen, maar als je het hebt, is het totΰΰl niet leuk!

@lexi: wanneer heb jij je NOD? DAn kan ik extra hard duimen op die dag!

@hertogin: succes met ronde 6! Ik probeer er zelf niet te hard bij na te denken, maar dan is het je NOD en als het dan negatief is, dan is het toch even slikken. Zelfs als je het verwachtte. Ik zie dat je volgende NOD met kerst valt? Zo fijn!

@Allegra: hihaw! Spannend he, een eerste echo! En dat net voor de feestdagen!

Hier niets interessants te melden. Ik ga maar een lekkere kop warme melk met vanillesuiker maken.

angel26
3 December 2010, 21:41
@ marleen : hartelijk gefeliciteerd!!

@ mirjam: jeempie , gaan ze weer drie dagen geen post bezorgen, niet leuk nu zo’n beetje de eerste kerstkaarten verstuurd worden!

@ allegra: Fijn dat je sneller je eerste echo mag hebben, meis!!

Even over dat in de watten op mij werk , dat valt wel mee, ze zijn nu vooral bezorgt over mijn man.

Bedankt voor de sterkte wensingen! Mijn man ligt nog steeds in het ziekenhuis. Hij heeft infuus en nog steeds insuline , en wat extra vocht en zout via het infuus. Zijn bloedwaarde is gedaald tot 9.8 dus al heel wat beter dan gisteren! Maar ja de diabetes dieetist heeft pas maandag tijd om bij hem te komen. En van degene moet hij horen hoeveel medicijnen moet nemen, en hoeveel koolhydraten hij mag, en wanneer hij zijn bloed moet testen.
Dus tot die tijd moet hij sowieso in het ziekenhuis blijven. Het is hoogstwaarschijnlijk variant 2, dan maakt hij zelf wel insuline aan, maar te weinig. Dit kan dan opgelost worden door medicijnen en opletten op de koolhydraten en suikers in het eten.

Maar ja nu ben ik naast de bezoekuren dus alleen thuis. Ik vind dat helemaal niet leuk, vooral niet zo het hele weekend. Ik hoop dat hij maandag dan naar huis kan, ik hoop toch ook eerder dan dat.

Ik moet sinds gisteravond zelfs s;avonds kokhalzen, volgens mij komt dat gewoon door de stress dat mijn mannetje in het ziekenhuis ligt.

Allegra
3 December 2010, 21:52
Zo dat is idd flink omlaag gegaan sinds gisteren angel! Wel stom dat er vandaag geen dietist bij geweest is, hoe sneller hij medicijnen krijgt, hoe beter voor zijn lichaam lijkt me. Ik kan me wel voorstellen dat je door de stress extra misselijk bent, hopelijk kunnen jullie snel weer samen thuis ontspannen!

daantje
3 December 2010, 22:42
@Marleen: Top meid! Van harte! Heb je je test in een sintcadeautje ingepakt en aan je vriend gegeven? ;-)
@Yente: hoe is het met je blaasontsteking? Ik moest m'n urine vandaag ter controle brengen en de ontsteking zit er nog... Zucht, na een week antibiotica nog niet weg. Klachten zijn gelukkig wel een stuk minder. Ik lig niet meer dubbel van de pijn, maar voel het nog steeds bij het plassen (en moet zo vaak!!!) en bij het opstaan. Hoewel dat laatste ook wel bandenpijn kan zijn. Ze hebben het nu op kweek gezet. Maandag moet ik bellen voor de uitslag en in de tussentijd moet ik goed blijven drinken. Ik heb ook vitamine C bruistabletten gehaald, want dat schijnt ook een positiefeffect te hebben op de ontsteking. Hoop dat ie bij jou wel over is!
@emi: meid, wat fijn dat je stiefbroer nu thuis is. Is zijn uitvaart voor komende week gepland? Veel sterkte! Je mag echt wel een dagje voor jezelf nemen. Laten we het anders zo zeggen, een dag voor je kindje. Misschien voelt dat beter? Je moet nu niet alleen voor jezelf zorgen, maar ook voor je kindje. Alleen jij kunt dat nu, dus moet je je verantwoordelijkheid wel nemen. Meld je de komende week de dag ervoor al af, zodat je 's morgens niet meer kan terug krabbelen. Echt doen hoor! Het schuldig voelen klinkt me heel bekend in de oren. Ik ben inmiddels ruim 21 weken zwanger en begin er nu een klein beetje aan te wennen dat ik het rustiger aan moet doen. Ik kan nu eenmaal niet meer alles als voordat ik zwanger was. M'n energie is veel lager en merk dat op een enkeling na, ieder daar eigenlijk wel begrip voor heeft. Normaal gesproken waren 4 afspraken in het weekend heel normaal hier, nu ben ik bij 2 afspraken al kapot. Ik moet mezelf echt in acht nemen. Ik merk ook nu ik meer rust neem, m'n kindje veel beter voel
:-) Ze begint een echt drukte makertje te worden en trappelt er vrolijk op los. Ik ben ook sinds 3 weken begonnen met zwangerschapsyoga, misschien dat dat ook helpt.
@Angel: veel sterkte met je man! Je zal je wel even een rotje geschrokken zijn!
@Aim: ik hoop dat het weer wat rustiger is bij jullie thuis en dat jullie weer wat nader tot elkaar komen. Sterkte meid!

Dinsdag had ik de uitvaart van het babytje wat overleden is. Ze stond voor in de zaal in een mandje, maar ik heb niet gekeken. Ik wilde heel graag kennis met haar maken, maar op dit moment kan ik een dood kindje echt even niet handelen. Het was een heavy middag!~
Verder is de Sint drukte op school gelukkig weer voorbij. M'n ouders waren piet bij ons op school en ze hebben het super gedaan :-) Op m'n vorige school waren ze ook al jaren piet. Nu weer op naar de kerst! Maandag gaan we de boom in de klas optuigen. Het wordt vast weer een gezellige boel.

Dames die ik vergeten ben: sorry. Er waren heel wat pagina's die ik terug moest lezen en heb dus niet alles onthouden.

linda75
3 December 2010, 22:47
kan me heel erg voorstellen dat het een heftige dag was! met een kindje in je buik is dat extra heftig natuurlijk. nu proberen te genieten van je weekend!

hier lekker weekend! erg fijn om 2 dagen niets te doen ;-) vandaag beetje hoop gekregen dat we misschien toch goed geklust hebben, had klein beetje roze afscheiding, last van mijn onderrug en buik was gevoelig..... wil mezelf niet gek maken, maar we zullen zien wat volgende week brengt!

daantje
3 December 2010, 23:17
spannend Linda! Ik duim voor je!

Marleen8
4 December 2010, 08:17
Hertogin.............34...........6e...........1e. .............25 december (kerstengel komt u maar!)

Wachtbankje:
Naam..............Leeftijd........Ronde.......Kind je.......NOD

Zwanger:

Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec..............6 augustus

Marleen8
4 December 2010, 08:38
Linda wat spannend meid, hopelijk is het een goed teken.

Angel ik kan me helemaal indenken dat je je alleen voelt nu thuis. Hopelijk mag je man maandag weer meer naar huis maar liefst wel eerder natuurlijk! Veel sterkte hoor en beterschap voor je man.

Hertogin ik snap dat je een beetje verward was over dat ik nu ineens zwanger ben. Ik was al een hele week overtijd en tot 2 maal toe negatief getest. Omdat we aan het verbouwen zijn dacht ik gewoon dat het wat stress was waardoor ik even wat later ongesteld zou worden. Ik ging er dan ook helemaal vanuit dat ik niet zwanger was en ik had ook wel wat tranen gelaten over dat ik nu naar ronde 6 zou gaan. Donderdag kwam ik laat thuis en waren er wat dingen mis gegaan met de verbouwing. Ik was helemaal in rep en roer en zei tegen m'n man dat alleen een positieve test me weer helemaal happy zou maken. Waarop m'n man zei: dan pak je toch een test en kijk je? Het was dus helemaal niet gepland dat ik zou testen en ik was ervan overtuigd dat het wederom negatief zou zijn. Maar er verscheen een 2e streepje op de KV test en later een duidelijk 'zwanger' op de CB test. Totaal onverwacht en waarschijnlijk heb ik daarom even tijd nodig om tot het besef te komen dat ik nu echt zwanger ben. Ik voel namelijk ook vrijwel niks. Heb nergens last van! Sinds gister soms heel licht gevoelige (.)(.) maar dat mag geen naam hebben. Van alle maanden was dit de maand dat ik het minste voelde (en voel) en uitgerekend is dit de maand waarin ik zwanger ben geworden! Dat maakt me ook wel wat onzeker omdat ik alleen nog de foto's van de testen heb en dat is mijn bewijs van zwangerschap.
Maar meid ondanks dat je in ronde 6 nu geen gezelschap krijgt van mij blijf ik jou en alle anderen volgen hoor! Laten we mijn kadootje inderdaad maar een Sint kadootje noemen en ondertussen hopen we dat jij een mooi kerstkado krijgt!

Allegra goed dat je al je angst overwonnen hebt en gebeld hebt! En 17 december al je eerste echo, wat fijn! Ik werd wel gerustgesteld door jouw bericht. Over dat de verloskundige gezegd heeft dat ondanks dat je niks voelt je je geen zorgen hoeft te maken zolang je geen bloed hebt verloren. Dus thanks daarvoor, ik voel me rustiger nu! Ik ga komende week eens bellen voor wat meer info. Het voelt allemaal nog zo pril en onwerkelijk en ik loop nog steeds veel naar de wc om te checken of ik toch niet ineens ongesteld ben geworden.

Daantje wat zwaar die begrafenis. Die ouders zijn voor het leven getekend. Helaas hebben wij 2 stellen in de omgeving die een kindje moesten begraven. Een collega met een kindje wat 1,5 jaar oud geworden is en kennissen met een kindje dat en paar weken oud werd (aangeboren afwijking). Maar meid wat is het goed dat je toch gegaan bent en wat ben je daarmee een steun voor die ouders.

Nou dat was t even voor mij. Fijne dag allemaal en kijk uit met de gladheid!

Allegra
4 December 2010, 09:42
Marleen you're welcome hoor, happy to help ;-) Ik had in eerste instantie wel wat kleine dingetjes, maar als ik niet bezig was geweest met zwanger worden had ik het niet door gehad! Nu met 6 weken begin ik wel te merken dat mijn buik een beetje 'krap' begint te voelen maar verder heb ik weinig last.

Daantje drink je al cranberrysap? Dat schijnt heel goed te zijn tegen blaasontstekingbacterien.
Zal idd wel zwaar geweest zijn die uitvaart, best wel heftig dat ze het kindje gewoon voor iedereen zichtbaar hadden ook, ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen moeilijk is, en als je zelf met zo'n kleine in je buik rondloopt helemaal!

Linda spannend! Wanneer zou je ongi moeten worden?
Wel heel leuk dat je haar zo goed kunt voelen nu, ik kan niet wachten tot ik zo ver ben (helaas duurt dat nog wel 14 weken haha!) Weten jullie al hoe jullie haar gaan noemen? Ik heb zowel voor een jongetje als voor een meisje de naam al in mijn hoofd, maar die moeten nog wel even door de keuringsprocedure van mijn man haha.

Allegra
4 December 2010, 09:43
Oh ok mijn laatste zinnetje staat nu midden in mijn verhaal voor Daantje, sorry! Dat was niet de bedoeling.

angel26
4 December 2010, 10:42
uitgerekende datum , maar even aangepast weer.Wordt steeds de oude er neergezet door iedereen.

Wachtbankje:

Zwanger:

Angel26............26...........5e.......…1e...... ..20 okt.............28 juni
Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec..............6 augustus

angel26
4 December 2010, 10:47
@ Aphrodite @angel: goh wat naar zeg, van je man! Is alles zo ineens opgekomen?

Ja eigenlijk heeft hij sinds een week of 2 dat hij veel moet plassen en drinken, en dat hield maar niet op. Vandaar dat hij gister naar de dokter ging en van hem moest hij gelijk naar het ziekenhuis. Zijn bloedwaarde is gedaald naar 7.4 vanochtend, al een heel stuk lager gelukkig. Ik hoop dat hij maandag of dinsdag naar huis mag. Hij ligt nu nog wel een een infuus van insuline en zout, en vocht. Dus hij kan sowieso nog niet naar huis. Ook afwachten hoeveel medicijnen hij moet slikken. Ik denk dat hij een stuk minder moe zal zijn dan hij eerst was , als hij uit het ziekenhuis is.

linda75
4 December 2010, 11:04
marleen, volgens mij heb ik jou nog niet eens gefeliciteerd :oops: super meid!!

mijn nod is 10 december, dus wordt spannend voor mij! probeer overal rekening mee te houden, wil mezelf niet op een roze wolk zetten om er straks heel hard weer vanaf gedonderd worden. maar goed, we zullen zien! nu eerst weekend vieren! was doen, huisje schoonmaken en dan even de stad in!

linda75
4 December 2010, 11:05
angel, ik hoop dat je mannetje snel weer thuis is! gaat in ieder geval de goede kant op!

Lucinda
4 December 2010, 12:20
Hoi Dames

Was afgelopen woendag bij de ha geweest, en heb nieuwe foliumzuur gekregen.
Van deze heb ik gelukkig geen last meer.
De HA had er ook nog nooit van gehoord maar ze zei ook ieder lichaam reageert overal anders op.
Maandag mag ik weer naar de HA voor mijn zwangerschapsboekje in te gaan vullen.
spannend.
Dit weekend gaan we het toch vertellen aan onze ouders en broer en zus.

Maandag teamuitje, hoop dat het wat relax wordt want ik merk dat ik ontzettend snel moe ben.
Volgens mij hebben een aantal jonge collega's het al door. Die kijken de hele tijd naar mijn buik als ze denken dat ik niet kijk en dan knikken ze naar elkaar van volgens mij heb je gelijk. Ze zullen het maandag wel vragen als ik bij hun in de auto zit. Mmh zeg lekker toch niks.
Ben normaal erg slank en heb geen buikje en nu wel al wat. Mijn man zegt ook je begint het echt te zien. Heb het ook bijgehouden met de cm en idd er zit al wat bij.

Gisteren was ik even nieuwe schoenen halen want ik durf niet meer op hakke te lopen en was zo moe toen ik thuis kwam dat ik gelijk naar bed ben gegaan.
Scheelt ook dat ik natuurlijk sinterklaas op school heb gehad wat er ook goed had ingehakt.

ga nu even wat eten maken voor de aanstaande opa's die hier aan het werk zijn anders gaan ze weer mopperen. hahaha

Zal morgen wel even komen vertellen hoe de eerste reacties waren

Chelke
4 December 2010, 12:54
marleen.. GEFELICITEERD!!

Angel.. wat vervelend dat je man in het ziekenhuis ligt, sterkte! Hopelijk mag hij maandag naar huis

daantje.. zal wel heftig zijn geweest die begrafenis, wel heel goed dat je gegaan bent en steun hebt betuigd.

Lucinda.. ben benieuwd naar de reacties. Lijkt me een spannend moment

Allegra.. goed dat je gebeld hebt, en dat ze toch heel aardig klonk ondanks de belabberde website

Allegra
4 December 2010, 14:46
Mirjam help ik hoop dat je online komt vandaag!! :-D
Ik heb iets doms gedaan en misschien kun jij de TNT-logica uitleggen (of breng je geen post rond voor TNT?)
Via mijn werk kregen we korting bij Crocs (klant van ons) dus ik had een paar schoenen besteld en een paar dagen daarna ook nog laarzen. Nu stond er gisteren op de track & trace van de TNT dat mijn pakketje afgeleverd was, maar het was niet bij ons op kantoor, waar ik het heen had laten sturen. Toen ik ging kijken, zag ik dat ik per ongeluk het adres van kantoor had opgegeven (dat was goed), maar met de postcode van thuis :shock::oops::cry: Stom natuurlijk, maar ik heb nu geen idee waar mijn pakje zou kunnen zijn. Niet op het straatadres, en de postcode in combi met het huisnummer bestaat niet - het huisnummer van mijn werk is 136 en onze straat (de enige met onze postcode) heeft maar 46 huizen. Is er een bepaalde regel als er zoiets gebeurt bij de TNT? Iemand heeft mijn pakje aangenomen, maar ik heb geen idee waar het kan zijn... Ik weet dat jij geen pakketten doet maar misschien weet je het toch stiekem ;-)

mirjam86
4 December 2010, 16:32
hhaahhaaha allegra mischien kun je op de tnt site kijken en naar de klanten service bellen.
of mischien staan er iets op de site.
over de pakketjes weet ik verder niks ik breng alleen maar brieven rond.
als je geen telefoonnummer vind van de klante service als het goed is moet ik dat in mijn werk jas hebben.
dan moet je het maar zeggen en dan geef ik het je.

Allegra
4 December 2010, 16:59
Ja suf he... Ik zal het maar op zwangerschapshormonen gooien :twisted:. Het nummer van de klantenservice staat op de website, dus ik zal ze maandag maar eens bellen. En ik ga ff aanbellen bij nr 13, 16 en 36 hier in de straat voor het geval ze dachten dat ik een cijfer te veel getypt had. Overigens is mijn tweede pakketje volgens de TNT-website onderweg, dus ik zit al de hele tijd naar buiten te kijken als er een auto hier door de straat komt, in de hoop dat ik ze deze keer kan onderscheppen. Deze keer zijn het regenlaarzen met een goed profiel die ik besteld heb precies voor dit weer :-D Dit jaar wil ik niet op m'n plaat gaan in die glibberzooi!

linda75
4 December 2010, 17:06
hou ze in de gaten he! ik zie het al helemaal voor me ;-) zodra de auto van tnt in de straat is sprint je (voorzichtig...) naar buiten.....

Allegra
4 December 2010, 17:24
Linda ja ik sta letterlijk in de startblokken hoor - er staat nog steeds op de website dat ze onderweg zijn. Kwam er wel achter dat zelfs alleen mijn kant van de straat maar deze postcode heeft, en als ze van postcode + huisnummer uitgaan, kan het eigenlijk alleen maar bij onze buren zijn bezorgd. Ik ga morgen maar eens even aanbellen daar...

Allegra
4 December 2010, 17:24
Ik voel me echt een vette sukkel haha, dit is weer echt iets voor mij...

linda75
4 December 2010, 19:18
heb je de postbode nog onderschept??

Allegra
4 December 2010, 20:46
Nee, hij heeft ergens geprobeerd af te leveren, maar niet hier in de straat. Dus ik denk dat ze met dit pakketje wel naar mijn werk gegaan zijn, zo niet, dan heb ik echt geen idee wat ermee gebeurd is... :confused: We zullen het maandag zien!

linda75
4 December 2010, 20:48
het pakjes mysterie en dat zo vlak voor sinterklaas ;-)

Allegra
4 December 2010, 22:33
Haha ja wel toepasselijk he! Ik durf te wedden dat het de schuld van een of andere zwarte piet is (en een beetje van mezelf natuurlijk :-S)

roos
4 December 2010, 22:45
Marleen gefeliciteerd!!! Dus toch!!! Had je al een vermoeden dat het raak zou zijn toen je weer ging testen? Ik begon zo halverwege die week overtijd toch wel van alles te voelen!

Angel oei dat is niet zo mooi! Ik hoop dat hij zich al een stuk beter voelt en zijn bloedwaarde flink omlaag is nu hij aan de insuline is. Had hij al lang dat hij die klachten had of is het vrij snel komen opzetten? Gelukkig zijn beide vormen goed te behandelen, bij voorkeur zonder medicijnen natuurlijk!

Roos hoe zat het ook alweer met wat je gyn had vastgesteld, ze ging eerst naar de zwemmertjes van je man kijken en als die in orde waren, kreeg je medicijnen om je baarmoederslijmvlies te verdikken toch?

Hertogin hopelijk lukt het bij jou ook snel hoor - een vriend van mijn man heeft ook heel weinig actief zaad en van zijn eerste vrouw is hij gescheiden omdat het niet lukte met kinderen krijgen. Vervolgens kreeg hij een nieuwe vriendin die nota bene door de pil heen zwanger is geworden. Het moet net goed uitkomen.

Hier wat goed nieuws, ik zat gisteren en vandaag een beetje in de rats omdat de lichte zwangerschapsklachten die ik een week lang had, opeens helemaal weg waren. Test was positief, maar toen zei er op het uitgerekend in augustus-topic iemand dat dat niets zei omdat je hcg nog wel twee weken aanwezig kan blijven nadat het fout is gegaan, wist ze uit ervaring. Vandaag dacht ik wel, ja maar als ik wel hormonen heb en geen klachten, heb ik dus niet geen klachten omdat de hormonen pleite zijn, dus dat zegt niets. Enniewee, zoals ik altijd doe, heb ik de hele dag met klamme handjes op kantoor gezeten omdat ik 1) de vk moest bellen (ik ben heeeeeel slecht in mensen bellen) en b) dat moest doen terwijl ik op kantoor was en er een collega bij mij op de verdieping zat. Uiteindelijk ben ik toen zij de deur dicht had, bij mijn baas in het kantoor (zij was er niet) met de deur dicht gaan bellen. De vk was echt superaardig (ik was een beetje bang dat ze heel lastig zou zijn vanwege de onuitnodigende website), stelde me gerust dat dit hoogst waarschijnlijk niks te betekenen heeft omdat ik geen bloedingen heb gehad, en we hebben meteen een afspraak gemaakt voor mijn eerste echo op 17 december!!!! Over twee weken heb ik mijn wurmpie gezien :-D Ben zo blij, en trots op mezelf dat ik gebeld heb!

Sorry, moest er ff uit. En het is nog weekend ook.

Nee, die zwemmertjes van mijn mannetje kunnen ook op een later moment gestest worden, op het moment wanneer hij wil/kan.
Ik heb vorige week bloed laten prikken, aan de hand van het resultaat van het bloedonderzoek en het inwendig onderzoek (--> te dun baarmoederslijmvlies) van de vorige keer gaat ze kijken hoe verder... Deze week krijg ik de uitslag, ben benieuwd.... vind het zo spannend!!! :-(

Allegra
5 December 2010, 10:22
Nou, het is ook spannend! Hopelijk komt er iets uit wat gewoon redelijk makkelijk op te lossen is zodat je in 2011 met succes aan de klus kan! Na deze week weet je in elk geval iets meer, dat is al een vooruitgang, toch?

Allegra
5 December 2010, 15:31
Heej dat is raar, eerder vandaag werden mijn berichtjes niet gepost en viel me op dat geen enkel topic sinds half 2 vannacht nieuwe reacties gehad had, en nu staat mijn eigen berichtje er opeens weer op en verder ook vanalles van uren geleden... Nou ja, we zijn er weer in elk geval. :mrgreen:

roos
5 December 2010, 16:22
Nou, het is ook spannend! Hopelijk komt er iets uit wat gewoon redelijk makkelijk op te lossen is zodat je in 2011 met succes aan de klus kan! Na deze week weet je in elk geval iets meer, dat is al een vooruitgang, toch?

Ja dat is waar, ik hoop dat het snel eind van de week is...

emi
5 December 2010, 18:51
Ik ben het weekend niet geweest omdat we een heerlijk weekend weg zijn geweest, ik met m’n moeder en 2 zussen. Een heerlijk relax vrouwen weekend dus! Dat heeft me echt goed gedaan.
De begravenis van mijn stiefbroer is goed verlopen. Het was een goed afscheid al was het natuurlijk vreselijk emotioneel.

Allegra nog even aan applausje vanuit hier dat je gebeld hebt!! Heel goed! En 17 dec duurt helemaal niet zo lang meer!

Angel ik kan me goed voorstellen dat je meer misselijk bent door de stress. Eigenlijk is dat heel logisch. Rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen.

Daantje bedankt voor je lieve woorden. Het zou inderdaad minder schuldig voelen als ik een dagje vrij neem voor de kleine.. Misschien moet ik het maar gewoon doen, deze week moet ik weer 3 dagdiensten en 1 late, is ook best zwaar, zie er nu al tegen op terwijl ik m’n werk en giga geweldig vind en nooit met tegenzin heen ga. Het is inderdaad alleen die energie!!
Vrijdag avond (met mn zussen en moeder tijdens start weekendje weg) ben ik ook een beetje ingestort ik was zo verdrietig. Het was gewoon een te zware week geweest (stiefbroer terug, vader trouwen, begravenis, veel werken, geen/weinig energie).
Ik vind het gewoon moeilijk om toe te geven dat ik geen energie heb....
Wat fijn trouwens dat je je dochter zo voelt bewegen! Ik kan niet wachten!!

korel
5 December 2010, 19:02
Dag dames,

Jeetje wat zijn er al een hoop meiden zwanger in de eerste 6 maanden. Hoop dat de rest ook snel volgt! :-D

Daatnje, Fijn dat je je kleine meid zo goed voelt, pff lijkt me zo bijzonder..

Angel, dat is ff schrikken gelukkig gaat het nou weer wat beter met je man

linda75
5 December 2010, 21:38
@emi, dat het je allemaal ff teveel wordt is natuurlijk ook niet gek he! een hele hoop emoties in korte tijd! hele dikke knuf meid!

Allegra
5 December 2010, 22:01
Emi he lekker dat je een beetje bijgekomen bent, dat had je wel verdiend na de afgelopen tijd! En niet gek dat je dan als je ff los mag laten eerst even instort, maar dat kan ook wel opluchten toch? Nu lekker er weer tegenaan deze week!
En thanks voor je applausje! Echt belachelijk dat ik zo trots op mezelf ben voor zoiets doms maar ik voelde me echt alsof ik een hele prestatie geleverd had :-D

Wij hebben net onze eetgasten uitgezwaaid, was gezellig en nu ga ik me weer langzaamaan voorbereiden op mijn bedje, lekker schone lakens en alles goed doorgewaaid, heerlijk! Zo nog ff onder de douche om op te warmen en dan nog een half uurtje lezen. Tijd voor de nieuwe week!

slaap lekker lieve meiden!

Aphrodite
5 December 2010, 22:05
Hallo dames,

Angel: ik hoop dat morgen de dag is dat je ventje weer gewoon mee naar huis kan!

@daantje: wat een tegenstelling, die begrafenis, terwijl je voelt dat je dochtertje zo beweegt!

@linda: 10 december... Ga je dan ook meteen testen? Ik vind het nu al spannend!

@Lucinda: goed dat je geen last meer hebt van de nieuwe foliumzuur! Had wel balen geweest als het niet zo was! Hoe reageerden je ouders, broer en zus op het nieuws van je zwangerschap?

@roos: ik duim verder!

@emi: manmanman, wat zit jij in een rollercoaster van belevenissen zeg, echt niet fijn zo! Snap dat het je allemaal teveel wordt. En ik hoop dat je zonder schuldgevoel dat dagje (of meer) zult nemen. Is echt wel nodig hoor meid. Je moet niet altijd de hele wereld aankunnen! *knuf*

Mijn weekend was wel fijn: ben een paar dagen naar een congres geweest, hetgeen heel inspirerend was. Vandaag familiebezoek en toch nog wat tijd doorgebracht met mijn vriend. Jammer dat het weekend al voorbij is!

Yente
6 December 2010, 09:28
@Angel: Wat vervelend dat je man in het ziekenhuis ligt. Hopelijk mag hij snel mee naar huis!

@Marleen: Gefeliciteerd meid!!

@Allegra: Gelukkig was de vk aan de telefoon wel aardig. Leuk joh, over 2 weken je eerste echo!

@Daantje: Ik heb geen idee hoe het met mijn blaasontsteking is. Ik ben al wel van de antibiotica af, maar ik hoefde niet op controle. Heb nog wel klachten, dus ben een beetje bang dat het hier ook nog niet weg is…

@Emi: Wat een heftige week heb jij achter de rug. Geen wonder dat het je even te veel geworden is. Doe rustig aan meid.

Yente
6 December 2010, 09:29
@Angel: Wat vervelend dat je man in het ziekenhuis ligt. Hopelijk mag hij snel mee naar huis!

@Marleen: Gefeliciteerd meid!!

@Allegra: Gelukkig was de vk aan de telefoon wel aardig. Leuk joh, over 2 weken je eerste echo!

@Daantje: Ik heb geen idee hoe het met mijn blaasontsteking is. Ik ben al wel van de antibiotica af, maar ik hoefde niet op controle. Heb nog wel klachten, dus ben een beetje bang dat het hier ook nog niet weg is…

@Emi: Wat een heftige week heb jij achter de rug. Geen wonder dat het je even te veel geworden is. Doe rustig aan meid.

prinsesje
6 December 2010, 11:04
Hallo meiden, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen maar het zwanger worden heeft hier even op losse schroeven gestaan. Mijn mannetje is namelijk zijn baan kwijt geraakt doordat het bedrijf waar hij werkte failliet is gegaan. Ik zag het echt even helemaal niet meer zitten met zwanger worden enzo eerst door die stomme lange cyclus en dan daarna ook doordat mijn mannetje zijn baan kwijt raakte. Ik heb dus heel even heel egoistisch wat afstand genomen…. Afgelopen weekend hebben we een goed gesprek gehad en hebben zoiets van, ondanks dat mijn ventje thuis zit we toch nog gaan proberen om zwanger te worden. Ik verdien genoeg voor 2 en sowieso als ik zwanger word hebben we nog 9 maanden de tijd om een baan te vinden voor mijn ventje en dat zou toch wel moeten lukken in de financiele sector. Kortom ik ben weer terug!!! En dan als klap op de vuurpijl ben ik vandaag ook nog volkomen onverwacht ongesteld geworden dus mijn 2e cyclus duurde (maar) 50 dagen!!!!!

Ik zie dat er hier nog een paar zwangere bij zijn gekomen Allegra, Marleen en Lucinda GEFELICITEERD!!!!!!

Daantje, wat een heftige tijd heb jij achter de rug meid. Hopelijk de komende tijd alleen nog maar leuke dingen. Wel super dat je je meisje zo goed kan voelen zeg. Geniet er lekker van!

Emi, ook bij jou een hoop ellende. Lekker dat je even met je moeder en zussen weg bent geweest! Hoe gaat het met de beeb? Krijg je bij de volgende echo ook geslachtsbepaling? Of wil je het liever niet weten?

Korel, ook gaat het met jouw beeb?? Jullie gaan allemaal hard zeg! Voor je het weet is de kleine er alweer….

Linda, spannend voor jou de komende week!

Roos, zoals al gezegd op het andere forum ik hoop op goed nieuws/oplossing van de gyn. Je verdient het om nu eens wat duidelijkheid te krijgen meid!

linda75
6 December 2010, 11:07
ik ga pas zondag testen als ik dan nog niet ongi ben. had vandaag het gevoel gewoon ongi te gaan worden.... geen idee waarom, gewoon een gevoel. misschien om mezelf niet al te blij te maken ofzo. we zullen wel zien!

@prinsesje, das behoorlijk balen zeg! ik hoop dat je mannetje snel weer een baan heeft! ik weet wat het is, mijn mannetje zit helaas ook thuis. maar ook wij hebben besloten dat onze kinderwens gewoon doorgaat, komt tijd komt raad!

prinsesje
6 December 2010, 11:09
Naam.......Leeftijd.........Ronde........Kindje... .........NOD
Prinsesje...........28...........3e..........1e ............23 januari (50 dagen?)

Wachtbankje:

Zwanger:

prinsesje
6 December 2010, 11:13
linda, daar heb je gelijk in. In het begin zag ik het echt helemaal niet meer zitten maar nu we er aan gewend zijn lijkt het allemaal niet zo'n "ramp" meer. Hoe lang zit jouw mannetje al thuis?

linda75
6 December 2010, 11:25
al heel lang helaas.....hij werkt in een sector waar heel veel ontslagen zijn gevallen en weinig mensen worden aangenomen. de werk coach van het UWV heeft in een paar maanden tijd maar 1 vacature voor hem gevonden.... is heel vervelend, voor lager opgeleid werk wordt ie afgewezen omdat ie te hoog is opgeleid, voor ander werk komen er gemiddeld meer dan 100 brieven binnen..... maar goed, ik heb gelukkig vast werk, dat scheelt weer! hij doet hard zijn best en meer kan ik niet vragen.

prinsesje
6 December 2010, 11:52
Daar heb je helemaal gelijk in en als hij tegen de tijd dat er eventueel een beeb komt nog steeds geen werk heeft scheelt het in ieder geval kosten voor de opvang ;) In de sector van mijn mannetje is wel genoeg werk maar het lijkt wel of door de aankomende feestperiode niemand reageerd. Hij heeft echt al zoveel brieven de deur uit gedaan maar nog geen reacties... Bij 2 bedrijven is hij tot de laatste ronde op gesprek geweest maar daar is hij het beide keren helaas niet geworden.

Chelke
6 December 2010, 11:55
prinsesje.. wat fijn dat je er weer bent, balen dat je man ontslagen is! Ik hoop dat ie snel nieuw werk heeft. Heel mooi je cyclus, 50 dagen, dat begint ergens op te lijken

hier zit ik te wachten op wat komen gaat, heel handig een maand geen ovu testen, niet dus! Geen idee wanneer mijn ei is geweest. De enige dag dat ik iets gevoeld heb is vorige week maandag geweest. We hebben wel vrolijk door geklust, tot afgelopen woensdag. We hebben in totaal 'maar' 3 x geklust. Op dag 13, 16 en 18. Ik hoop niet dat ik mijn ei later heb gehad, maar dat lijkt me sterk want normaal voel ik altijd wel iets. Ik heb nu dus op dag 16 iets gevoeld. Ik moet het maar afwachten..

Ik ga nu boodschapjes halen want we gaan vanavond gourmetten met vrienden en we doen het sinterklaasdobbelspel

roos
6 December 2010, 12:37
Ojee, prinsesje, balen joh!! Snap dat je even afstand nam.
Nou hopelijk heeft hij snel een nieuwe baan!!! Sterkte ermee...
Wel goed dat je nu eerder ongesteld bent geworden en niet meer zo'n lange cyclus hebt, de volgende cyclus gaan we voor de 30 dagen he! ;-)

Ik heb vrijdag weer een afspraak, ben zo benieuwd... pffff.... Weet al dat mijn baarmoederslijmvlies te dun is maar verder... ze hebben bloedgeprikt, gaan ze onderzoeken, op meer dingen dan vorige keer, even kijken wat daar uit komt......

roos
6 December 2010, 12:37
Prinsesje...........28...........3e..........1e ............23 januari (50 dagen?)

Wachtbankje:

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 171)

Zwanger:

Bakkertje1983
6 December 2010, 13:33
Hi meiden!

Heeft iedereen een goeie Sinterklaas gehad?

@ Linda, Spannend bijna je NOD! Hoop dat je voorgevoel dat je ongesteld gaat worden niet klopt. Er mogen wel weer wa zwangeren bij deze maand! We willen het jaar feestelijk afsluiten hier J.

@ Lucinda, hoe waren de reactie op jullie babynieuws? Je zei ook iets over een zwangerschapdboekje die je bij de HA in gaat vullen. Wat is dat?, ik heb er nog nooit van gehoord iig. Grappig dat je nu al een buikje krijgt, ik heb nog nergens last van eigenlijk alleen af en toe na het eten. Heb je zoals je verwachte nog vragen gekregen van je collega’s en was het teamuitje de moeite waard?

@ Allegra, het pakjes mistery haha. Het is ergens wel heel grappig maar hoop natuurlijk dat je je schoenen snel vindt… Heb je de klantenservice nog gebeld?

@ Emi, hoe gaat het met je? Goed dat je lekker een weekendje ertussenuit bent geweest na zo’n heftige periode. Hoop dat je snel weer helemaal bijgekomen bent meis. Ik ben het met de andere meiden eens dat het belangrijk is dat je aan jezelf en de baby denkt en het daarom goed zou zijn om deze week iig 1 dagje thuis te blijven van je werk. Het is niet niks wat je allemaal meemaakt, sterkte.

@ Aphrodite, goed te lezen dat je een goed weekend hebt gehad! Jammer dan altijd he na zo’n weekend dat het dan toch in 1x weer zondagavond en dus bijna maandag is… Hoe gaat het met de ovu testen? Volgens je ticker is vandaag je vruchtbaarste dag… Hoop dat je goed geklust hebt de afgelopen dagen en er nu nog een paar daagjes aan vast kan plakken J.

@ Angel, hoe gaat het met jou en je man? Is ie inmiddels alweer thuis?

Hier alles ok. Zijn alleen alle 3 “ziek” thuis. Ziek in de zin van niet lekker en heel erg verkouden. Daarbij heb ik onwijse keelpijn en erg benauwd elke keer, blegh. Ben wel gewoon aan het werk want gaat gelukkig al beter dan zaterdag en zondag. Gisteren leuk sinterklaas gevierd bij opa en oma, ook erg leuk en die kleine is super verwend haha.

Verder nog steeds wel last van bloedverlies af en toe. Daar word ik ook helemaal gestoord van en vooral erg onzeker! Heb donderdag mijn eerste afspraak bij de VK en zal dan mijn ongerustheid ook wel uitspreken. Er zal dan daarna ook een afspraak gemaakt worden voor de termijnecho en hoop dat als die goed is ik heb een beetje van me af kan zetten door mezelf voor te houden dat dit er voor mij blijkbaar bij hoort…

Kusss

Hertogin
6 December 2010, 13:43
Aphrodite, dank voor de lieve woorden!

Marleen, sorry inderdaad voor het misverstand. Ik moest een pagina of 9 bijlezen en zag toen jouw bericht dat je erg verdrietig was, dus ik een heel verhaal typen om er een paar pagina's later achter te komen dat je toch zwanger bent. Mooi dat het bij jou gelukt is, bijzonder verhaal dat alles mis lijkt te gaan en dan toch niet. Grappig dat jij geen kwaaltjes had.
En ja, ik hoop graag met Kerst goed nieuws te brengen. Jij veel geluk met je Sinterklaascadeau!!

Lucinda, gek die invloed van foliumzuur hθ? Ik heb het idee dat ik er puistjes van krijg. Sla af en toe een keer over vanwege die puistjes.

Allegra, dank voor het bericht over die kennis met slecht zaad die toch vader werd! Ik hoop dat dat hier ook lukt.

Emi, blij dat de begrafenis achter de rug is. Lekker ontspannen nu als het lukt.

Prinsesje en Linda: dat is wel heel vervelend dat jullie partners werkloos zijn geraakt. Gelukkig hebben jullie goede banen en kunnen de mannen altijd nog huisvader worden ;)

prinsesje
6 December 2010, 13:58
Roos, ik ben zo benieuwd wat er uit gaat komen! Je verdient het om nu ook gewoon eens verder te kunnen. Ik ga nu zeker voor een volgende ronde van 30 dagen, dat zou echt super zijn. Hoewel een positieve test heeft natuurlijk nog meer de voorkeur ;-)

Bakkertje, wat vervelend dat je steeds bloedverlies tussendoor hebt. Hopelijk krijg je snel wat meer geruststelling van de VK!!

Hertogin, dat zou hij zeker geen vervelende 2e keus vinden! Tja eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel hoe het verder loopt...

linda75
6 December 2010, 16:11
inderdaad hertogin, zo denken wij er wel over hoor! als het niet kan zoals we willen, dan moet het maar zoals het kan he..... maar we hopen uiteraard dat we in de loterij gewoon de jackpot winnen ;-):-D

prinsesje
6 December 2010, 16:41
Linda, dan hoef je alleen geen loten te kopen voor de 10de want die gaan wij namelijk al winnen ;-) Maar jij mag dan de oudejaarsloterij hebben, lief he :D

linda75
6 December 2010, 17:53
doen wij de oudjaarsloterij wel! thanks ;-)

Allegra
6 December 2010, 18:40
Gezellig, bijkletsen!

Linda en Prinsesje ik laat de loterijen aan jullie, ik win toch nooit wat dus koop ook geen loten ;-) Wel balen dat jullie mannen thuis zitten! Aan de ene kant is huisvaderen wel een goed idee natuurlijk, zeker als jullie zelf genoeg verdienen, maar aan de andere kant denk ik dat ik zelf liever zou huismoederen ;-) Maar ik ben ook wel een beetje ouderwets wat dat betreft.
Prinsesje 50 dagen, dat is idd een mooie ronde! Was ook precies wat je gegokt had toch? Hopelijk wordt het steeds korter!

Bakkertje er zijn echt veel mensen verkouden met echt een gemeen rotvirus momenteel! Mijn ene collega is net beter en nu begint mijn baas weer. En mijn man maar die stelt zich altijd nogal aan ;-) Hopelijk blijft het mij bespaart.

Hertogin you're welcome, ieder positief verhaal is er een en helpt je toch weer een stapje verder :-)

Aphrodite interessant een congres, was het voor je werk? Waar ging het over?

Tja, en dan deel 2 van het pakjesmysterie... Het is nog steeds een mysterie! Ik heb vanmorgen de klantenservice van de TNT gebeld, en die gaven aan dat mijn pakketten op nr 136 in mijn postcodegebied is afgeleverd... interessant want mijn postcodegebied bestaat uit oneven nummers tot 45 ofzo. Op mijn vraag of ze me kon uitleggen waar mijn pakjes dan precies afgeleverd waren, kon ze me geen antwoord geven. Vervolgens ook nog ff bij het postkantoor nagevraagd en de mevrouw daar gaf me aan dat als een adres niet blijkt te bestaan, het pakket terug hoort te gaan naar de afzender. Dat had dus al tijdens het sorteerproces moeten gebeuren, en daarbij is het ze ook opgevallen dat er iets niet klopte (in de track en trace staat bij allebei de pakketten dat er vertraging in het proces was, terwijl dat bij alledrie de pakketten van mijn collega niet zo was - en ja, we hebben met mijn bedrijf de hele webshop leeggekocht ;-)), maar ze zijn dus toen gewoon lekker doorgegaan en de postbode kon het blijkbaar ook niet schelen aan wie de pakketten werden afgeleverd. Ik ben me er erg van bewust dat ik natuurlijk zelf een stomme fout heb gemaakt, maar hoe de TNT daarmee is omgegaan, is absurd. Oh ja, en ik kan van mijn kant geen onderzoek laten instellen naar wat er gebeurd is in het sorteercentrum, dat moet de afzender doen. Hopelijk is Crocs daartoe bereid...

Enniewee, in de hoop dat ik dit toch snel zelf kan oplossen, heb ik overal in de straat ff briefjes in de bus gedaan, met wat mazzel zijn mijn Crocs hier in de buurt en bij eerlijke mensen terecht gekomen die alleen niet weten wat ze ermee moeten...

Oeps, batterij bijna leegt dus ik moet gauw posten...

Wordt vervolgd...

linda75
6 December 2010, 19:02
jemig, vindt dit wel heel slecht van TNT hoor, hoop dat ze een onderzoek gaan starten en dat je je crocs alsnog krijgt!

ik zou zelf ook liever thuisblijven hoor, maar ja als het niet anders is..... maar eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel verder!

Allegra
6 December 2010, 19:27
Hopelijk heeft je gevoel het gewoon mis hoor, ik dacht ook dat ik gewoon ongi zou worden.

En Chelke 3x kan genoeg zijn, dat blijkt maar weer ;-)

emi
6 December 2010, 20:14
Aphrodite waar ging het congres over?

Prinsesje goed dat je even afstand hebt genomen. Wat K*T dat je man zijn baan kwijt is. Maar in de financiele sector is inderdaad nog wel wat werk.
Je cyclus is voor jou doen best aardig, 50 dagen. Hopelijk wordt ie steeds korter!
Mijn volgende echo is 20 jan (structurele echo) en dan willen we het geslacht ook graag weten. Verder gaat het met de beeb wel goed geloof ik, ik heb het idee dat ie goed groeit!

Roos spannend hoor voor je volgende afspraak bij de gyn. Hopelijk dan meer duidelijkheid of een plan van aanpak voor jou zodat je niet meer ‘stil staat’.

Bakkertje wat balen dat je nog steeds bloedverlies hebt. Dat maakt het wel wat onzeker allemaal kan ik me voorstellen maar waarschijnlijk past het gewoon bij jouw zwangerschap!?

Verder gaat het hier wel. Ik merk wel dat ik het werken moeilijk vol kan houden. Als ik thuis komen heb ik last van m’n bekken/onderrug & extreem vermoeid en overdag als het druk is kan ik het moeilijk volhouden. Ik weet nog niet of ik deze week een dag thuisblijf. Er is namelijk veel ziekte en ik kan nog steeds moeilijk thuis blijven..
Op het werk zijn deze week veel kindjes overleden met een al dan niet voldragen zwangerschap. Vandaag heb ik een overleden kindje gezien waarvan de termijn vergelijkbaar is met het kindje wat ik in m’n buik heb. Dat was wel even dubbel maar ik heb het zelf gedaan (kijken). Gelukkig hoef ik de begeleiding van die ouders niet te doen omdat ik zwanger ben.

De verloskundige (collega) vroeg of ik weer eens een echo wilde dus die gaan we morgen doen!! En voor haar echo opleiding mag/moet ze nog oefenen en dat wilde ze graag op school doen met mij. Daar hebben ze een hele mooie dure echo apparaat J Jeejj!!
Krijg dus lekker vaak de kleine te zien!

emi
6 December 2010, 20:14
Aphrodite waar ging het congres over?

Prinsesje goed dat je even afstand hebt genomen. Wat K*T dat je man zijn baan kwijt is. Maar in de financiele sector is inderdaad nog wel wat werk.
Je cyclus is voor jou doen best aardig, 50 dagen. Hopelijk wordt ie steeds korter!
Mijn volgende echo is 20 jan (structurele echo) en dan willen we het geslacht ook graag weten. Verder gaat het met de beeb wel goed geloof ik, ik heb het idee dat ie goed groeit!

Roos spannend hoor voor je volgende afspraak bij de gyn. Hopelijk dan meer duidelijkheid of een plan van aanpak voor jou zodat je niet meer ‘stil staat’.

Bakkertje wat balen dat je nog steeds bloedverlies hebt. Dat maakt het wel wat onzeker allemaal kan ik me voorstellen maar waarschijnlijk past het gewoon bij jouw zwangerschap!?

Verder gaat het hier wel. Ik merk wel dat ik het werken moeilijk vol kan houden. Als ik thuis komen heb ik last van m’n bekken/onderrug en overdag als het druk is kan ik het moeilijk volhouden. Ik weet nog niet of ik deze week een dag thuisblijf. Er is namelijk veel ziekte en ik kan nog steeds moeilijk thuis blijven..
Op het werk zijn deze week veel kindjes overleden met een al dan niet voldragen zwangerschap. Vandaag heb ik een overleden kindje gezien waarvan de termijn vergelijkbaar is met het kindje wat ik in m’n buik heb. Dat was wel even dubbel maar ik heb het zelf gedaan (kijken). Gelukkig hoef ik de begeleiding van die ouders niet te doen omdat ik zwanger ben.

De verloskundige vroeg of ik weer eens een echo wilde dus die gaan we morgen doen!! En voor haar echo opleiding mag/moet ze nog oefenen en dat wilde ze graag op school doen met mij. Daar hebben ze een hele mooie dure echo apparaat J Jeejj!!
Krijg dus lekker vaak de kleine te zien!

Allegra
6 December 2010, 20:41
Pff emi dat is idd wel even heftig zeg... Aan de andere kant, je weet altijd dat het mis kan gaan, of je daar nu zo mee geconfronteerd wordt of niet. We kunnen alleen maar allemaal hopen dat het goed komt, en gewoonlijk is dat ook zo, dus daar gaan we maar van uit :-)

Probeer wel echt je rust te pakken hoor, je moet ook nog een beetje fut over hebben voor andere dingen dan werken!!! *knuf*

Marleen8
6 December 2010, 21:26
Linda heb je nog steeds het gevoel dat het wel raak zou kunnen zijn?

Ik probeer weer berichten te posten maar volgens mij 'heerst' dezelfde storing als gister.

linda75
6 December 2010, 21:52
heb eigenlijk nu een heel neutraal gevoel..... gister dacht ik dat ik gewoon ongi ga worden vrijdag, maar nu weet ik het niet..... wordt spannend dus!

heb jij al last van kwaaltjes??

angel26
6 December 2010, 21:55
helaas nog steeds mag mijn man niet naar huis. Wordt waarschijnlijk pas eind van de week! Zijn insuline en vocht vanuit het infuus mocht eraf vandaag. En zijn bloedwaardes zijn ok. Hij gaat morgen pas naar de diabetes verpleegkundige. Hij spuit nu zelf zijn insuline in, bleek toch variant 1 te zijn. Ze moeten hem sowieso een paar dagen in de gaten houden met bloedwaardes en het dieet dat past bij de hoeveelheid insuline. Ik ben zo t/m 20.30 sαvonds weg van huis, want eerst werken en dan naar het ziekenhuis. Zijn wel lange dagen zo als bijna 11 weken zwangere. En de katten krijgen echt te weinig aandacht even. Maar ja hopelijk is hij vrijdag ergens weer thuis!

linda75
6 December 2010, 21:57
hoop het ook voor je! niet fijn dat je mannetje nog niet naar huis mag, maar fijn dat het beter met hem gaat! nog ff doorzetten en dan is ie weer fijn thuis!

angel26
6 December 2010, 22:23
Mijn man is nog steeds niet uit het ziekenhuis. Wel heeft hij vanmiddag zijn infuus van vocht en insuline eraf mogen halen. Hij spuit nu zelf de insuline voordat hij gaat eten. Morgen gaat hij naar de diabetes verpleegkundige, zou vandaag al zijn, maar had het zeker te druk. Ze moeten hem nog goed in de gaten houden of het dieet en insuline gehalte goed gaat. Zijn bloedwaardes zijn nu steeds onder de 10. Waarschijnlijk komt hij vrijdag pas thuis. Eind van de week zeggen ze. Het zijn hele lange dagen, eerst werken de hele dag en daarna nog naar het ziekenhuis, niet echt fijn voor een bijna 11 weken zwangere, maar ja hij verheugt zich op bezoek en ik wil mijn man ook graag zien!

angel26
6 December 2010, 22:24
owh de bovenste bericht had ik geplaatst en zag ik niet , ik weer helemaal opnieuw verhaaltje in tikken en hij staat er nu weer wel. Strange! Bedankt voor de reacties!

Aim
6 December 2010, 22:27
Ha meiden,

Lees zo af en toe nog wel berichten.. pff voel me echt ellendig... :( me mannetje doet net of er niks aan de hand is :S ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik wil ook gewoon zwanger worden! pfff sorry voor mijn deprimerende berichtje maar voel me vanavond gewoon echt ellendig....

roos
6 December 2010, 23:07
Ha meiden,

Lees zo af en toe nog wel berichten.. pff voel me echt ellendig... :( me mannetje doet net of er niks aan de hand is :S ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik wil ook gewoon zwanger worden! pfff sorry voor mijn deprimerende berichtje maar voel me vanavond gewoon echt ellendig....

meisje toch...
daar zo ik ook niet tegen kunnen, als hij doet alsof er niks aan de hand is.... :-(
heb je daar al iets van gezegd?

Hertogin
7 December 2010, 01:55
Aim, sterkte! Ik denk aan je.

Angel, ik hoop dat je partner snel weer thuis is. Jouw verhaal doet mij denken aan een collega die moest bevallen terwijl haar vriend een sportongeval kreeg en met krukken liep. Zij hebben het ook goed doorstaan en dat gaat jou ook lukken!

mirjam86
7 December 2010, 08:09
aim meid ik snap je,
ik kan daar ook echt niet tegen.
knuf

roos ik hoop dat je snel hoort hoe of wat,
ook voor jou een knuf.

angel jeetje wat lang nog, ik kan me voorstellen dat je sαvonds kapot bent nu.
meid ook voor jou een knuf.

linda ik duim voor jou op positief nieuws.

allegra ik blij dat ik geen pakketjes bezorg of op de klantenservice zit :D
ik bezorg gelukkig alleen de post.
ik mag zo weer beginnen met mijn eigen en een nieuwe wijk.
zal vandaag wel weer ff bikkelen worden.

hoe is het met lientje? daar hebben we ook al een tijd niks meer van gehoort.
en natasha heb iki ook gemist, toch?

shasha
7 December 2010, 08:40
goedenmorgen dames,

hebben hier meerdere last van hun rug voor of tijdens de eisprong??? Ik had op dag 14/15 van mijn cyclus echt last van mijn rug...(onder/midden rug)

Gr. sha

shasha
7 December 2010, 08:44
Nou weet ik niet of het mijn eisprong was....ik probeer me lichaam nog te leren kennen.
Mijn vorige cyclus was 32 dagen en tot nu toe heb ik 12 dagen naar eisprong mijn menstruatie. Alleen deze maand ben ik niet gaan testen met ovuatlie testen en heb ik geen duidelijke kenbare klachten zoals bij mijn vorige menstuatie, pijn in mijn borsten en onderbuik wat 1 a 2 dagen aanhield.

Bakkertje1983
7 December 2010, 10:06
@ Allegra, Ja, je hoort nu idd dat er veel mensen 'ziek' zijn. Grappig wat je zegt over je man, is echt heeeel herkenbaar. De mijne is snotterig en loopt me toch een partij te klagen. Gisterenavond zei ie dat ie misschien maar even naar de dokter moet voor een kuurtje want het duurt al zσ lang (is vrijdag begonnen). Toen ik tegen hem zei dat een huisarts echt niks gaat doen/geven als je 4 dagen snotterig bent was ie echt hevig verontwaardigd... Hij voelt zich namelijk 'dood' ziek pfffff. Maar goed, ik laat hem maar beetje kletsen en kan er ook wel erg om lachen.
Dat pakjes mistery blijft toch niet aanhouden tot de kerst mag ik hopen ;-). Verstuurd Croc het niet aangetekend dan?, dat ervoor getekend moet worden? Vindt dat ook Croc wel ergens verantwoordelijk is voor het juist versturen van pakjes. Zou betekenen dat als bijv de postbode, verwerkingskantoor of Croc zelf een fout maakt jij ten alle tijde de dupe bent? Nu heb je zelf een foutje gemaakt maar wel zodanig dat het ergens opgemerkt zou moeten zijn aangezien het hele adres niet bestaat... Hoe ons maar op de hoogte, ik ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.

@ Emi, balen dat je niet even vrijaf kan nemen van je werk door ziekte. En jeetje wat heftig met de overleden baby's allemaal brrr. Lijkt me wel erg confronterend. Gelukkig dat jij de begeleiding van de ouders niet hoeft te doen nu. Je hebt dat dus wel gedaan ook voor je zwanger werd?
Super leuk dat je vandaag een extra echo krijgt met super-de-luxe apparatuur!! Kun je niet vragen of ze meteen even 'tussen de beentjes' kijkt? Misschien kan ze al een vermoeden uitspreken? Volgens mij was het Daantje (??) die het ook al ongeveer zo vroeg wist. Ik wil het ook meteen weten vanaf het moment dat ze iets kunnen zien, ik ben echt zooooo nieuwsgierig niet te geloven!

@ Aim, jeetje meis wat vervelend dat het thuis nog niet zo lekker loopt. Frustrerend dat je man net doet of er niets aan de hand is. Misschien vind ie wel echt dat er niets meer aan de hand is? Zou op zich wel fijn zijn als ie idd heeft ingezien dat je toch de ware bent voor hem en kinderen met je wil maar lijkt me toch wel handig naar jou toe om dat dan ook uit te spreken... Zou toch proberen het gesprek aan te gaan. Moet zeggen dat ik daar zelf heel slecht in ben omdat ik dan juist bang ben dat er dingen gezegd gaan worden die ik juist niet wil horen maar als je niet praat weet je helemaal niet waar je aan toe bent... Sterkte iig meis!

@ Angel, jeetje dat je mannetje nog niet thuis is :-(. Wel goed dat er nu eindelijk iets gedaan wordt dmv medicijnen en dieeet ed. Hou nog even vol, dan komt het vast goed allemaal! Maak je niet te druk om de katten, die redden zich wel! Concentreer je maar op je man, de kleine en uiteraard jezelf!

Hier wederom weinig nieuws... Ben aan het werk vandaag. Vind het toch wel erg vermoeiend om op de dagen als ik moet werken om 5.15 mijn bed uit te gaan. Het opstaan op zich gaat wel goed maar tegen de avond ben ik zooo moe en chagerijnig, blegh!

Kus en werkse allemaal!

prinsesje
7 December 2010, 10:11
Allegra, ik zou inderdaad ook liever zelf huismoederen hoor maar ja we moeten het nu maar nemen zoals het komt en wie weet is mijn mannetje wel weer gewoon aan het werk tegen de tijd dat ik zwanger ben en daarna bevallen... 50 dagen was inderdaad precies wat ik gegokt had, bizar he! Je hebt het trouwens wel spannend gemaakt met je pakjesmysterie, ik wacht op het vervolg :)

Emi, wat een mazzel heb jij met al die echo's die je zo kunt krijgen. Gaaf hoor!! Wat vervelend dat je nu op je werk veel wordt geconfronteerd met overleden kindjes. Het drukt je dan wel weer met je neus op de feiten hoe bijzonder een zwangerschap/kindje is he.... Hopelijk lukt het toch nog om even een dag thuis te kunnen pakken om rust te nemen, je moet goed aan jezelf denken hoor meis!

Angel, balen dat je mannetje nog niet thuis is en dat je tot het einde van de week moet wachten. Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om alleen thuis te moeten zitten.

Aim, wat kl*te zeg! Kan je hem er niet op aanspreken?

Shasha, ik kan je er niet mee helpen meid. Ik heb zelf de afgelopen weken meerder malen last gehad van mijn onderrug/steken en iedere keer dacht ik he dat is misschien mijn ei... Net als ik er niet meer op reken ben ik dan ongi geworden. Ik ga de komende periode maar eens aankijken hoe lang/kort het gaat duren en dan de ronde daarop met ovu testen aan de slag....

Natascha1984
7 December 2010, 10:40
Natascha...........26............8e...........1e.. .............29 december

Wachtbankje:

Zwanger:

Hallo meiden,

Sorry dat ik zo lang niet ben geweest.
Heb een poosje met me zelf in de knoop gezeten.
Vandaar.
Helaas ben ik wel vorige week ongi geworden dus op naar de volgende ronde.
Voor de dames die wel zwanger zijn GEFELICITEERD!

Heb even snel alles door gelezen maar weet niet meer waar het over ging.
Sorry!

Hoe is het met de rest??

Liefs...

korel
7 December 2010, 17:00
Dag dames,

Natascha, jamme dat je weer ongesteld bent geworden, maar misschien krijg je een leuk kadotje nog net in 2010 :)

Allegra, je maakt het idd spannend met je pakje mysterie ;)

Vanmorgen hier weer naar de VK geweest en het harjte gehoord * smelt* zo bijzonder. Donderdag kan ik bellen voor de 20 weken echo :)

Allegra
7 December 2010, 18:37
Wow Korel bijna 16 weken alweer! Het lijkt bij jullie allemaal zoooo snel te gaan, ik wou dat ik ook vast zo ver was! Wat gaaf dat je het hartje gehoord hebt, is toch weer een klein 'hallootje' van de beeb :-D

Aim ik vind het zo shit voor je, ik wou dat ik je raad kon geven waar je wat aan had, maar ik weet t ook niet... Dus ook van mij in elk geval een *knuf*

Natascha balen dat je ongi geworden bent, zit je met jezelf in de knoop vanwege het zwanger worden of gewoon in het algemeen?

Mirjam ja lientje hebben we al een tijd niet gezien, natascha is weer boven water :-D
Ik ben heel aardig geweest hoor voor de mevrouw van de TNT, ik ben echt waardeloos aan de telefoon en ga sowieso confrontaties altijd in de weg, dus als zij zeggen 'Het zit zo' dan zeg ik 'Oh ok... :-(' en dan is het klaar. Sukkel die ik ben. :(

Bakkertje ja haha ook dat is heeeel herkenbaar. Mijn man heeft ook de neiging om door de week laat naar bed te gaan en eet niet veel groente en fruit enzo, maar ondanks dat is er toch maar zelden iets mis met hem behalve dat hij er vaak moe uitziet, maar ja dat krijg je als je te hard werkt en niet je rust neemt. Maar als-ie ook maar een beetje niet lekker is, is hij meteen heeeeeeel zielig... Ach ja, dat is nogal veel mannen eigen geloof ik.

En dan.... RAtatataaaaaa... het volgende deel van het pakjesmysterie.
Het is opgelost!!!! Ik had gisteren overal in de straat briefjes in de bus gedaan, kom ik vanmorgen op kantoor, staat er iets op het antwoordapparaat. Bijna niet te verstaan, maar het was een meneer van de TNT, met een pakje voor Marieke dat hij voor de middag zou komen brengen. Dus ik blij, ik denk, joepie, ik krijg in elk geval mijn laarzen, en dan hoef ik alleen nog maar achter het eerste paar aan.
Rond 11en was de meneer van de TNT dan daar, onze officemanager had de vracht al aangenomen, en ik vroeg de meneer van de TNT hoe het zat met het andere pakketje. Dat wist-ie niet want mijn werkadres lag niet in zijn wijk bladiebla... en toen bleek dat hij gewoon TWEE :-o dozen aan de officemanager had gegeven, dus al mijn schoenen zijn binnen.

Helaas voor jullie is dit spannende decemberfeuilleton hiermee afgesloten :cry:, maar ik moet zeggen dat ik bijzonder blij was dat ik op de terugweg naar huis merkte dat ik inderdaad met Crocs veel meer grip heb op het ijs en dus niet om de paar minuten zowat in de split zit haha!

THE END:mrgreen:

Allegra
7 December 2010, 18:41
Oh ja ik vergeet weer wat.

Angel jeetje wat moet je mannetje lang blijven nog zeg! Wel goed dat hij alvast zelf insuline kan spuiten, lijkt me niet zo leik om zelf te doen maar hoe sneller je dat zelf kan, hoe beter... Met de katten komt het wel goed, die aandacht mag je straks als je mannetje weer thuis is weer inhalen haha! Zo gaat dat bij ons tenminste altijd, als we een weekje weggeweest zijn, moeten we de katten echt de hele tijd aaien... Dr zit er nu trouwens een op de eettafel hier, die moet ik er maar eens even af jagen want luisteren doet ze niet. Eigenwijs ding.

Emi idd tof dat je als 'proefkonijn' extra echo's krijgt :-) Hoeveel echo's heb je nu in totaal gehad?

Trouwens ook al lang niks van Sab gehoord.

emi
7 December 2010, 18:48
Allegra, andere dingen naast werk? Daar zeg je wat.. Ik ben al lang blij als ik ’s avonds weer gegeten en gedoucht heb. Dan is m’n lampje echt uit. Maar je hebt wel gelijk. Ik kan alleen echt niet thuis blijven, durf het gewoon niet!
Wat fijn dat je laarzen terecht zijn! Ik vond het wel een spannend avontuur! Haha.

Angel wat fijn dat het beter gaat met je man, alleen balen dat hij nog niet naar huis mag. Nog even geduld en dan kunnen jullie hopelijk weer rustig genieten van de zwangerschap! Hoe gaat het met de misselijkheid?

Aim wat vervelend dat het niet gaat thuis.. Lastig dat je er niet met je man over kan praten zeg! Zijn jullie nu wel aan het ‘proberen’ of even niet? Veel sterkte..

Bakkertje de echo van vandaag was niet met een goed apparaat. Degene bij m’n collega op school is dat wel, maar dat duurt nog een paar weken denk ik. We hadden dus ook geen super mooie beelden maar ik was al lang blij! En de navelstreng lijkt goed, er is een maagje, blaasje, handjes, voetjes. Alles lijkt goed. Het was heerlijk weer zo’n echo!!
Vervelend trouwens dat je zo moe bent.. ik kan me het heel goed indenken hoor, neem je rust echt waar. Op tijd op bed. Hoeveel dagen werk je?
Ik deed inderdaad de bevallingen en begeleiding van overleden kindjes voorheen wel. En vandaag werd het me bijna in de schoenen geschoven door een vervelende collega maar ik heb gewoon duidelijk aangegeven dat ik dat niet wilde. Ten eerste door mijn eigen zwangerschap ten tweede door alle emoties van vorige week..

Jullie zijn ook allemaal zo lief voor me dat ik rust moet nemen en een dagje thuis moet blijven. Maar zouden jullie dat eerlijk ook doen in mijn plaats? Want ik vind het zo onrechtvaardig als ik het zou doen!? Ik heb ook vaak het idee dat ik me aanstel maar ik ben echt heel moe en trek het allemaal echt maar net (werken en verder niets).

Korel wat gaaf dat je het hartje hebt gehoord vanmorgen! Heerlijk is dat he.. waren er nog bijzonderheden bij de vk?

angel26
7 December 2010, 19:11
@ allegra: Wat fijn dat je je schoenen hebt! @ mirjam: Vanochtend niet overgegeven, en weinig misselijkheid. Ik hoop dat daarmee het overgeven s'morgens over is. Even afwachten , kijken wat de komende ochtende gaan doen.

Bedankt voor de reacties op mijn man, goed nieuws hij mocht vanmiddag naar huis. Hij kan nu zelf spuiten. En er was geen reden meer om hem in het ziekenhuis te houden. Rustiger ook voor mij en ons kindje in de buik. En ook fijn voor onze 4 katten! En ook fijn voor hem natuurlijk. Pas na een paar weken weten ze of het echt variant 1 of 2 is, met variant 2 moet hij ook insuline spuiten. Nu zoveel mogelijk afvallen voor hem, dan kan waarschijnlijk ook de insuline wat minder straks.

angel26
7 December 2010, 19:14
ik duim trouwens nog steeds voor al de niet zwangere, en degene die op het wachtbankje zitten!

Chelke
7 December 2010, 20:11
Allegra.. eindelijk! haha je schoenen zijn terecht, veel plezier ermee

angel.. wat vervelend dat je mannetje nog in het ziekenhuis ligt en nog even moet blijven. Ik denk aan je

emi.. heftig zeg om dit nu allemaal mee te maken. het is natuurlijk part of the job, maar toch. lijkt me heel moeilijk

natas.. vervelend dat je ongi bent geworden! Op naar de laatste ronde van 2010

Hier ga ik ff niks over mijn kwaaltjes vertellen om te voorkomen dat ik mezelf gek maak.. sorry dames..misschien in de loop van de week

angel26
7 December 2010, 20:34
@ chelke: Mijn man is sinds een uurtje of 16.00 weer thuis vandaag. Gelukkig maar!

roos
7 December 2010, 20:53
@ chelke: Mijn man is sinds een uurtje of 16.00 weer thuis vandaag. Gelukkig maar!

Dat is fijn om te horen!!!

Allegra
7 December 2010, 21:13
Angel he gelukkig maar dat hij weer thuis is!

Chelke ik ga voor je duimen, ik kan me toch niet zo goed concentreren op mijn werk ;-) Probeer idd niet op eventuele klachtjes te letten hoor, je maakt jezelf er idd alleen maar gek mee!

Emi ik blijf ook nooit thuis hoor, maar ik heb wel besloten dat als het deze zwangerschap gebeurt dat ik me niet lekker voel of het gevoel heb dat ik mezelf voorbij ren, dat ik dan best eens een keer een dagje voor mezelf mag kiezen! Het zijn maar 8 maanden meisje, als je bevallen bent en je verlof voorbij is, kun je er weer vol tegenaan en dan mag je weer streng zijn voor jezelf!

Natascha1984
8 December 2010, 07:33
@ allegra, nee dat niet, algemeen.
En zit ook met me menstruatie, nu weet ik waarom me moeder me al op me 14e aan de pil deed!
Ben de laatste 2 mnd zo ziek ervan , verschikkelijke buikpijn wat gewoon niet dragelijk is waardoor ik in 2 dagen 1 strip ibro slik om alles maar bij te kunnen benen!
Door de buikpijn wordt ik misselijk waardoor ik niks meer binnn kan houden verschikkelijk gewoon!
En giga veel bloes verlies!
Heb via de ha naproxen gekregen en dat werkt super minder buikpijn en minder bloed verlies super spul!
De ha zei ook je bent bang om ongi te worden waardoor je meer bezig bent om zwanger te worden.

Liefs....

Natascha1984
8 December 2010, 07:34
@ allegra, nee dat niet, algemeen.
En zit ook met me menstruatie, nu weet ik waarom me moeder me al op me 14e aan de pil deed!
Ben de laatste 2 mnd zo ziek ervan , verschikkelijke buikpijn wat gewoon niet dragelijk is waardoor ik in 2 dagen 1 strip ibro slik om alles maar bij te kunnen benen!
Door de buikpijn wordt ik misselijk waardoor ik niks meer binnn kan houden verschikkelijk gewoon!
En giga veel bloes verlies!
Heb via de ha naproxen gekregen en dat werkt super minder buikpijn en minder bloed verlies super spul!
De ha zei ook je bent bang om ongi te worden waardoor je meer bezig bent om zwanger te worden.

Liefs....

Yente
8 December 2010, 09:23
@Allegra: Jeej! Het pakjesmysterie is opgelost! Fijn dat je crocs zo lekker zitten.

@Emi: Ik herken jouw situatie wel. Ik kan namelijk ook heel moeilijk thuis blijven als ik voor mijn gevoel niet echt ‘ziek’ ben. Maar geloof me, soms is het echt even nodig om een dagje bij te tanken. Het doet mij af en toe echt goed, dus meid, gewoon doen!!

@Korel: Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord bij de vk.

@Angel: Wat fijn dat je mannetje weer thuis is.

Hier heb ik weer niet veel te melden. Nog een weekje en dan de 20 weken echo. Spannend.

Hertogin
8 December 2010, 13:56
Angel, fijn dat je man weer uit het ziekenhuis is.

Natascha, dat is wel heel vervelend zo'n zware ongesteldheid. Bij mij kan het ook wel rommelen maar duurt dan maar een uur of drie.

Ik heb winterlaarzen gekocht voor het lopen in de sneeuw, maar die crocs zijn ook een grappig idee!

Natascha1984
8 December 2010, 14:48
@Hertogin, inderdaad vervelend, een uur of 3 aanrommelen, pfff... wat lekker.
Ken het helaas niet, moet zelfs s'nachts me bed uit om pijnstilling te pakken verschikkelijk gewoon.
Maar ja de middel is er.
Het werkt super als het niet werkte moest ik naar de Gyn om te kijken waar het eventueel aan lag.
dus... ben allang blij dat dit werkt.

Dat is een goed idee crocs voor de sneeuw.
Heb zelf uggs wat ik ook super vind en warm.
hahaha...

emi
8 December 2010, 18:45
Allegra ik heb al 5 echo’s gehad..
En thuisblijven tja.. ik kan het niet. Vanmiddag van ellendigheid wel een uur eerder weg, zo moe was ik echt niet normaal.

Bakkertje1983
8 December 2010, 22:00
Hi meiden,

Het is vandaag rustig gebleven hier zeg!

@ Angel, fijn dat je mannetje weer thuis is! Echt super hoor!!

@ Chelke, hmmmm ik wacht het rustig af ;-). Je komt van de week vast nog wel op de proppen met je kwaaltjes hihi :-).

@ Emi, ik heb een contract voor 40 uur waarvan ik er in principe 32 bij de klant kan zitten (1 thuiswerkdag, eigenlijk altijd een lekkere mama dag). Alleen is de klus waar ik nu op zit maar voor 3 dagen. Dat is dus wel lekker! Zou het anders ook niet trekken denk ik ivm de reistijd. Als het wat meer in de buurt zou zijn dan zou het wel gewoon te doen zijn.
Ik zou in jouw plaats echt tijd voor mezelf nemen ja! Zou me daar he-le-maal niet schuldig over voelen! Hoop dat je je erover heen kan zetten en je onze adviezen ter harte neemt!

Hier de kerstboom opgezet vandaag en het huis gezellig gemaakt. Moet zeggen dat het erg goed geslaagd is en heel tevreden ben.
Morgen voor het eerst naar de VK!, ben erg benieuwd.

Ga nu verder met de Bachelor kijken.

xxx

emi
9 December 2010, 07:27
Bakkertje bedankt voor je advies.
veel plezier vandaag bij de vke! Krijg je ook een echo!?
Het is erg rustig hier...

mirjam86
9 December 2010, 08:16
emi meid denk goed aan je zelf he, je doet nu alles met z'n tweeen.
neem je rust.
en ik denk dat iedereen wel jarloers is op jou met zoveel echo's :D

angel fijn dat je man thuis is hoef je s'avonds ook niet meer naar het zh.

natascha meid jammer zeg, en vervelend dat je zo'n pijn hebt.

bakkertje heel veel plezier met je echo.

nou hier niet zoveel te vertellen,
dat komt meer omdat ik mezelf er niet gek mee wil maken.
en nu ga ik zo maar weer werken,
xxx

emi
9 December 2010, 13:50
koppijn, labiel, emotioneel, om niks.
kan me nu niet meer ziekmelden.
dus probeer het gewoon.
pff

PS ik heb gespijbeld van moeders voor moeders. Heb deze week 1 kan vol gekregen, heeft weinig zin om die in te leveren.

Bakkertje1983
9 December 2010, 15:13
Hoi meiden,

Jeetje alweer zo rutig hier. Heb de lijst even niet paraat maar denk dat het wel weer wat dukker wordt als de NOD van een paar meiden nadert. Toch wel leuker als er wat meer gekletst wordt hihi. Wel overzichtelijk met reageren.

@ Emi, Lekker dat je al 5 echo's hebt gehad! Ik heb er 3 gehad maar dat was alleen vanwege het bloedverlies. Vandaag bij de VK krijg ik geen echo want ze hebben geen eigen echo apparaat, helaas... Volgens mij luisteren ze met de dopler ook pas vanaf 13 weken dus zal wel alleen praten worden. Moet om 16.00 uur heen.
Gaat het vandaag iets beter met je? Hoe heb je gespijbeld dan? Heb je het gewoon niet buiten gezet of gebeld ofzo? Ik heb nu ook nog maar krap 2 kannen vol en ga morgen naar Friesland en kom pas zondagavond weer thuis (komen de kannen maandagochtend ophalen). Bij mij dus ook maar een matige vangst deze week...

@ Mirjam, gaat het goed met je meis? Hoe was het op werk? Zag dat je niet veel te vertellen hebt omdat je jezelf niet gek wil maken dus vraag ook maar verder niks ;-).

Kusss

daantje
9 December 2010, 16:00
Ha Dames,
Kom even heel snel langs. Heb niet alles terug gelezen. Las heel kort iets over Emi en dode baby's op hara werk. Wat naar meid! Denk aan jouw spartelende kleine he? Als je je kleintje straks gaat voelen zal je dat veel geruststellen denk ik.

Even een update vanuit hier. M'n blaasontsteking was niet over laatst en de pijn bleef aanhouden. Begin van de week bij ha geweest en die stuurde me door naar de gyn. Daar vanmorgen geweest en die vroeg zich af wat ik bij hem kwam doen.... Ik moest naar een uroloog als ik last van een blaasontsteking had. Pffff! Wat m'n blaas betreft niks mee opgeschoten, maar we hebben wel weer even naar ons meisje mogen kijken :-) Ze was nu gedraaid en lag met haar hoofd naar beneden. Alles in orde en ze groeit goed. Ik was ook niet bang voor haar hoor. Ze trapt er vrolijk op los. Als ik even wat twijfels heb zeg ik dat ze me even moet laten weten dat alles goed gaat daar binnen en dan krijg ik weer een paar trapjes van haar. Hopen dat ze zo goed blijft luisteren, haha.
Nu weer hard aan de slag. Moet nog een hoop doen!
Ajuus!

Allegra
9 December 2010, 18:30
Hi meiden,

Nou het is hier niet echt druk geweest zeg! Ik had gisteren een vriendin op bezoek en die ging pas om kwart over 11 weg, dus geen tijd meer gehad om te forummen...

Yente wow zeg 20 weken alweer! Kun je de kleine al goed voelen? En voel je je eindelijk wat beter?

Emi, goed zo, ook een uurtje eerder weg is goed!

Daantje jeetje wat irritant van je blaasontsteking zeg! Maar goed, het heeft ook zo z'n pluspunten, altijd goed om de jongedame weer eens te bekijken!

Natascha wat shit dat je zo'n last van je ongi hebt zeg! Hopelijk ben je snel zwanger en dan kan je daarna weer aan de pil ;-)

Mirjam werken? Hoezo werken? Hoor jij niet te staken?

Bakkertje hoe was het bij de vk?

Ik had dus gisteren mijn vriendin op bezoek met haar kindje van 10 weken, echt een schatje! Ik kon echt mijn mond niet meer tegen iedereen houden, en omdat zij niets doorverteld en ze natuurlijk pas geleden zelf nog zwanger was, heb ik het haar nu vast verteld, ze was superblij voor me, heel leuk!
Maar jemig wat een getut met haar zoontje zeg, in 5 uur tijd heeft ze hem drie keer de borst gegeven en drie flessen eten naar binnen gegoten. Ik moet wel zeggen dat ik van plan ben om onze kleine iets minder, nou ja, niet aandacht te geven, maar mijn vriendin laat haar zoontje dus nooit even janken, met als gevolg dat ze echt geen seconde iets kan gaan doen. Ze zei ook, soms komt ze pas om half 2 aan haar ontbijt toe. Terwijl mijn moeder altijd zegt dat ze ons in de box legde en ondertussen het halve huishouden ging doen. Ik wil een beetje een tussenweg daarin proberen te vinden. Maar goed, eerst nog maar eens de komende 33 weken...

En nu heb ik alweer megahonger dus ik ga zo maar eens koken.

Oh ja Daantje en Sab, waren jullie erg misselijk de eerste paar maanden? Mijn vriendin zei dat je bij een jongetje minder hcg produceert, dus dat minder misselijkheid op een jongetje duidt.

korel
9 December 2010, 18:53
Allegra, Voor mijn gevoel gaat het niet hard hoor ;) Maar moet wel zeggen nu ik het 1e trimester voorbij ben heb ik het idee dat de weken wat sneller om zijn. Over dat hcg, volgens mij is dat een bakkerpraatje. Het is per persoon verschillend hoeveel hcg je aanmaakt en hoe je daarop reageert. Mijn nicht heeft zich 9 maanden leeg gekotst en er kwam toch een jongetje uit :)

Emi, jij bent een bofkont met al 5 echo's :) kun je anders niet gedeeltelijk in de ziektewet?

Bakkertje; hoe was het bij de Verloskundige?

Chelke
9 December 2010, 19:26
angel.. wat heerlijk dat je mannetje weer thuis is. gaat het goed met hem?

emi.. al 5 echo's luxe hoor ;)

bakkertje.. heb je nog bloed verloren?

hier vanmiddag een drupje oranje achtig slijm op het wc papiertje.. wat kan het zijn? Dag 26 van de cyclus.. voel me zo moe in mijn benen. Volgens mij ga ik gewoon de griep krijgen :(

linda75
9 December 2010, 20:06
innesteling???

angel26
9 December 2010, 20:16
@ natascha: vervelend van je buikpijn! Sterkte!

@ yente: spannend de 20 weken echo! Veel plezier!

@ bakkertje: leuk dat je de kerstboom al hebt opgezet! Wij halen een echte aankomende zaterdag.

@ emi: doe je het rustig aan, meis?

@ daantje: Jammer dat je blaasontsteking niet over was! Wat speciaal dat je meisje al zo lekker trapt. Ik kan niet wachten tot mijn kindje gaat trappen!

@ chelke: Zijn bloedwaardes zijn nu normaal, Alleen s;avonds voor het slapen zijn ze wat laag. En dan moet hij iets nog van suiker eten of drinken. Als dat vanavond weer zo is, moet hij waarschijnlijk wat minder eenheden insuline spuiten. Ja hij moet wennen aan het eten en het spuiten. Hopelijk valt hij snel nog weer wat af. Een drupje oranje hoeft nog niets te betekenen.

Bij ons op het werk is het echt koud, de verwarming doet het niet goed , soms moet ik me jas gewoon op kantoor aandoen. Ik moet ook aardig hoesten.
En we kregen een tijd gratis fruit op het werk, en daar zijn ze mee gestopt. Tja hoe wil je alle mensen ziek krijgen? Er zijn er al een aantal ziek op de afdeling.

angel26
9 December 2010, 20:20
vanochtend niet overgegeven! ik hoop dat dat zo doorgaat!

linda75
9 December 2010, 20:22
hoop het ook voor je angel! lekker je tweede trimester in

Aphrodite
9 December 2010, 21:29
Hallo meisjes,
ik heb precies gehoord dat er technische problemen waren met dit forum? Toch wel heel wat nieuws ondertussen, zie ik.
@Aim meid: hoe rot is dit wel niet voor je. Leef met je mee! Je vriend zal toch met je moeten praten hoor. Is niet leuk, maar, ookal is 'ie er nog niet uit, praten moet hoor! Het is een clichι, maar clichιs kloppen meestal ook wel! Houd moed meisje! Houd moed!
@angel: fijn dat je man weer thuis is. En dat prikken zal 'ie wel leren, niet? Zal wel wennen! Ben ook blij voor je dat het precies beter gaat qua misselijkheid. Op naar een vlekkeloze verdere zwangerschap!
@Natasha: wat sneu zeg, terug ongi... En dan nog in de knoop. PLUS dat je heel veel last hebt van je regels. Had dat vroeger ook. Een paar keer zo erg dat ik niet meer kon van de pijn en ergens onderweg naar huis op de grond ben gaan zitten. Wat erg dat jij dat nog steeds hebt! Leve de medicamenten! Dat helpt toch tenminste een beetje. Hopelijk zijn het de laatste en ben je er 9 maanden vanaf!
@prinsesje: ik vind het enorm erg voor je vriend. Moet hard aankomen, zo pats-boem en bedankt voor de moeite maar helaas pindakaas. Maar dat zal θcht wel goed komen hoor. Je moet niet ophouden met proberen omdat het nu niet goed gaat. Er zal altijd wel een reden zijn waarom zwanger worden/zijn op een bepaald moment niet praktisch is. Gewoon verder gaan nu! Succes bij de zoektocht naar een nieuwe job!
@Chelke: heb jij tijdens veel van je cycli ovutesten gebruikt? Je hebt nu toch precies op de juiste momenten geklust. Spannend zeg! En dat oranje moet je niet teveel van aantrekken. Gewoon nog ff afwachten en we zien wel. En we duimen!
@Allegra: wat een verhaal zeg! Ik dacht al, zodadelijk zijn we al maart en dan komen ze pas aan! :)
@Emi: meisje meisje, zodra je de kans ziet, pak dan toch een dagje vrij! Echt waar, IK zou het echt wel doen. Ik heb ook genoeg gezien van collega's die zelfs eens "zomaar" niet kwamen werken, waarvan ik wist dat ze gewoon geen zin hadden. Of die niet collegiaal waren qua werkverdeling enzo. Ik wil uiteraard niet zeggen dat jij ook zo'n collega's hebt (gehad), maar ik bedoel maar... Denk aan jezelf meid! Zodra je denkt: nu kunnen ze eventjes wel een tandje bijsteken, neem je een dagje, okee? In een dagje zal de wereld echt niet vergaan!
@Allegra EN Emi: sorry, kan weinig info geven over het congres door mijn paranoia. Maar er waren wel wat interessante dingen ja! En 't was voor mijn werk, dus ik hoefde niets te betalen.
@linda: duimmmmm...
@bakkertje: hoe was de echo? Of heb ik erover gekeken?
@daantje: zo leuk! Een spartelend dochterje! Zo heeft je kindje al meteen een eigen karaktertje!
@korel: wat fijn dat je je kindje nog eens hebt gehoord. Wonderlijk!

Hier alles redelijk rustig. We hebben niet veel tijd, maar we hebben toch al goed geklust en gaan daar ook nog mee verder tot ik zeker ben dat m'n ei weg is. Eergisteren en gisteren had ik twee gelijke streepjes op de kv ovu test en vandaag een dikker teststreepje dan het controlestreepje. En nu zijn de testen op. Ik weet niet goed of ik nog testen zou halen, met die negatieve kritiek op de kv testen. Is toch weer 10 euro weg. Ik ga gewoon door met klussen. En als ik niet zwanger ben, dan informeer ik me beter voor de volgende keer!

daantje
9 December 2010, 22:41
@Allegra: haha, nee, ik ben niet veel misselijk geweest en ook vanmorgen kregen we weer te horen dat we een meisje krijgen. M'n zus was ook niet misselijk en die heeft ook een dochter. Een vriendin is beide keren niet misselijk geweest en heeft een zoon en een dochter en een andere vriendin is 2x kostmisselijk geweest, heeft bij beide zwangerschappen 9 maanden lang gespuugd (daar gaat de goede hoop van velen dat het na 12 weken vast en zeker over is... Sorry meiden!) en ze heeft 2 meiden. Wil dus echt niks zeggen. Net zo'n praatje als wat voor vorm je buik heeft!

Vandaag weer naar Yoga geweest. Begin het steeds lekkerder te vinden. Tijdens het meditatiestukje was onze dame weer heerlijk aan het trappelen. Een top gevoel en doet me echt helemaal ontspannen. Ga zo lekker m'n bedje in. Lekker tukken :-) Nog 1 dagje werken en dan is het gelukkig weer weekend. Dan nog 4 dagen werken dan 2 weken vrij. Ben er zo aan toe! Komende week weer met de arbo en werkgever om de tafel. Ben bang dat het niet lang meer zal zijn dat ik 4 dagen werk. Elke dag ga ik tot het gaatje en dat begint zijn tol echt te eisen. We zien wel weer.

Aphrodite
9 December 2010, 22:51
Goh daantje moet zo'n bijzonder gevoel zijn, zo'n kindje dat trappelt! Ik kijk ernaar uit, en velen met mij geloof ik! Hopelijk houdt ze je niet wakker, nu je zo moe bent!

daantje
9 December 2010, 23:04
Nee, ze houdt me niet wakker hoor. Vind het heerlijk om samen met haar even te genieten van ons momentje :-) Ze schopt nog niet zo hard, dus het is nog leuk. Een vriendin van ons is begin januari uitgerekend en die wordt soms echt hard getrapt. Zij verwacht dan ook een voetballertje :-)

Chelke
9 December 2010, 23:25
aphrodite.. ik heb 3 x ovu testen gebruikt.. ik vind ze heel fijn maar ze zorgen er wel voor dat je er continu mee bezig bent. In jouw geval zou ik nog even doorklussen, dat moet voldoende zijn ;)

angel.. wat fijn dat het goed gaat met je mannetje. verwen hem maar lekker

hier nog een aantal keer wat bruinsig bloed afgeveegd. Ik vind het erg vroeg voor een ongi, maar het zou wel kunnen denk ik. Vervelend zeg...

mirjam86
10 December 2010, 08:28
hoi hoi

allegra hier wordt hellaas niet gestaakt :D
ik moet gewoon doorwerken.

bakkertje ik heb vandaag last van een dip,
ik ben aan het temperatuuren maar snap er niks van heb voor een aantal dagen terug was mn temp. wat hoger en nu al een paar dagen weer lager.
geen idee of ik mn ei heb gehad??????
ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet, voel me er een beetje k*t door.

chelke ik hoop voor je op goed nieuws.
dat komt hier niet deze maand denk ik.........ooooww wat duurt het lang.

angel26
10 December 2010, 09:45
@ chelke: hopelijk wordt je niet ongesteld, meis!

@ mirjam: jammer dat je je eisprong niet kan vinden. Gewoon doorklussen.

Vanochtend weer geen overgeven bij mij. Hopelijk is dat nu weer over. Zou wel mooi zijn.

Iedereen bedankt voor het sterkte wensen voor mijn man!

Bakkertje1983
10 December 2010, 11:02
Hi allemaal!

Gelukkig, er is weer lekker gekletst gisteren en vandaag :-).

@ Mirjam, balen zo'n baaldag! Hopelijk is het deze ronde toch raak meis!! Geduld word aardig op deproeg gesteld zo hι. Dikke knuf vanaf hier!

@ Chelke, hmmm beetje bruin bij afvegen. Je hoort wel van meiden die rond die periode innestelingsbloed verliezen maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht/opgezocht. Maar goed, heb ook genoeg verhalen gehoord van meiden die vantevoren iets bloed verliezen en alsnog ongesteld worden... Ik duim voor het eerste meis!!!! Zou wel toppie zijn en spring dan een gat in de lucht voor je!
Mijn bloedverlies gaat aardig. Nu alweer paar daagjes stabiel gelukkig. Hopelijk blijft dat zo...

@ Angel, fijn dat het beter gaat met je mannetje en jij minder last hebt van de misselijkheid!! Gaat de goeie kant op bij jou :-).

@ Aphrodite, gezien jouw geklus en ovu testen ook goeie hoop voor jou! Nog even doorklussen wel hoor, zometeen is je ei wel net iets later en mis je hem alsnog... Dat zou wel ***** zijn!

@ Allegra, ik hoor ook hele wisselende verhalen over de mate van misselijk zijn en het geslacht van de baby. Ergens is het idd een bakerpraatje maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Als je grafieken zou maken dan heb je bij veel misselijkheid wel de meeste kans op een meisje en andersom voor een jongen. Er zijn er ook zat waarbij die vlieger niet opgaat maar procentueel zou je er iets uit af kunnen leiden. Ik was overigens bij mijn zoontje heel weinig misselijk, alleen af een toe bij vlagen als ik iets rook ofzo wat ik niet uit kon staan.

Gisteren bij de VK geweest en was vooral een hoop info. Gezien de zwangerschapsduur luisteren ze nog niet met een doptone. Heb wel de verwijzingen meegekregen voor de termijnecho en de combinatietest. Ga ik straks even voor bellen.
Verder gewoon aan het werk vandaag. Gelukkig maar een half dagje. Ga vanmiddag shoppen en daarna ga ik naar Friesland om daar gezellig een weekendje door te brengen met mijn familie (wonen daar). Vriend en zoontje blijven thuis... Is voor het eerst dat ik dit een weekend zo doe en voel me er een beetje wisselend door. Moest vanmorgen in 1x onwijs huilen omdat ik hun 'achter liet'. Die stomme hormonen ook :-(. Het leek me lekker om het een keertje zo te doen maar twijfel nu of het wel de juiste beslissing was... Had misschien iig mijn zoontje mee kunnen nemen maar mijn vriend wilde ook wel een keertje quality time met hem... Daarbij komt dat mijn vriend zondagochtend moet werken en dus sowieso niet het hele weekend mee kon (kleine gaat dan ff naar oma). Ach, zondag zal ik weten of het de moeite waard was of nooit meer haha.

Als ik er niet meer ben vandaag dan alvast een fijn weekend voor jullie allemaal!!!

xxx

Bakkertje1983
10 December 2010, 11:05
ps Mirjam, ik weet ook niks over temperaturen. Dacht alleen wel te weten dat als je zwanger bent je temp na de eisprong hoger zou moeten blijven maar zeker weten doe ik dat dus niet. Zit je ook op het forum over temperatuurkaartjes ofzo? Heb daar weleens een blik geworpen en die meiden zijn er volgens mij expert in. Misschien zou je je vraag daar ook eens kunnen stellen?
Suc6 iig!

korel
10 December 2010, 11:52
Mirjam, ik geloof dat je met temperaturen pas achteraf kan zeggen wanneer je eisprong is geweest en dat je het 3 maandne vol moet houden geloof ik, dan kun je zo'n grafiekje maken en precies zien wanneer je eisprong was. maar ik heb nooit getemperatuurt dus ik ben geen expert.

mirjam86
10 December 2010, 14:16
ik heb vanochtend lekker ff met mijn moeder er over gepraat,
wat lucht dat op voel me weer lekker.
waarschijnlijk heb ik me ei toch wel gehad, ik had vorige week een daling van de temperatuur en daarna een steiging,
dus dat moet mijn ei zijn geweest.
mijn moeder heeft vroeger ook getemp. dus wel fijn dat ze me dan dingen kan vertellen.
maar ze had niet dat bij haar de temp. hoog bleef.
ach we zien het wel.

Allegra
10 December 2010, 18:12
Hehe het is weekend, wat was vandaag een lange dag zeg! Niet zo druk op het werk en vanmorgen was ik redelijk misselijk dus dan gaat die klok maar niet vooruit!

Bakkertje veel plezier dit weekend! Zal idd wel aan je hormonen liggen hoor dat je het zo vervelend vond om ze achter te laten! Ik moet zeggen dat ik in het echte leven niet zo veel last heb maar bij sommige tv-programma's krijg ik een brok in mijn keel, zo stom!

Chelke hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop niet meer bloed, zou zo tof zijn als het gelukt was deze maand!

Mirjam wanhoop niet, je kan zomaar toch zwanger blijken te zijn hoor, dat was bij mij ook!

Angel fijn dat je mannetje weer thuis is, gaat het goed? En irritant dat je zo af en aan misselijk bent, hopelijk wordt dat snel steeds minder!

emi
10 December 2010, 18:52
Korel misschien is gedeeltelijk in de ziektewet niet eens zo’n slecht idee. Misschien is het maar tijdelijk maar het zou me een hoop lucht geven.

Daantje fijn dat je dochter weer als zodanig bevestigd is.. Ik zou ook wel yoga willen doen denk ik, vanaf wanneer denk je dat het verstandig is om er mee te beginnen?

Chelke ik had op dag 21 ofzo iets oud bloed bij afvegen… wie weet.

Mirjam als je temp hoog blijft ben je misschien wel zwanger… nee sorry ik wil je geen hoop geven..

Aphrodite
11 December 2010, 00:05
Hello,

Chelke: laat je even niet afleiden door dat bruinsel he. Wacht gewoon ff af. Er is toch nog niks duidelijk nu. Een pΰΰr daagjes en dan weet je meer.

Mirjam: ik heb in mijn eerste periode hier op 't forum eventjes getemperatuurd en de eerste (twee?) keer ging het ook niet zo goed. Er was niks duidelijk enzo. En ik ga ook mijn temperaturen in op Fertility Friend. Die zag pas de derde maand een duidelijke eisprong. Bij de twee andere maanden zag hij niks. Ik ook niet eigenlijk. Kon er geen touw aan vast knopen! Maar je bent zo echt wel enorm hard bezig met zwanger worden. Elke ochtend die thermometer. Dus laat je niet gek maken eh. Gelukkig kan je er ook IRL over praten met je moeder.

Bakkertje: ik heb sowieso elke maand wel een paar daagjes een dipje/emo periode. Heb ooit zelfs eens gehuild omdat m'n moeder in haar eentje een klein afwasje stond te doen, terwijl ik, m'n pa en m'n broertje al voor de tv zaten te kijken.

Aphrodite
11 December 2010, 00:05
Ah ja: en we blijven verder klussen. HEb nog geen steek gevoeld, dus gaan met die banaan.

daantje
11 December 2010, 09:29
@Angel: fijn dat je man weer thuis is. Hopen dat je vanmorgen ook niet misselijk bent!
@Emi: Bij yoga kan je instromen wanneer je wilt. Er is er bij ons groepje een die is begonnen met 15 weken, de ander met 25 weken en ik met 18 weken. Maakt niet uit. Ik zit nog wel te twijfelen of ik toch ook nog zwangerschapsgym ga doen. Balen is dat het hier op dezelfde avond valt.... Dan zou ik naar een dorp verderop moeten. Kan ook prima. Ga denk ik eens informeren of daar nog plek is.
@Aphrodite en Chelke: duim, duim duim!!!!

Heerlijk weekend hier! Er staat niks op de planning dit weekend en vind het heerlijk. Manlief doet mee aan de clubkampioenschappen van squash en daar ga ik vanmiddag denk wel even kijken. Verder lekker rommelen, misschien de kerstboom opzetten, wat winkelen, inspiratie opdoen voor de babykamer e.d. Hebben jullie al iedeeen hoe je het wilt hebben? Ik ben daar niet zo goed in, dus ideeen zijn altijd welkom!
Fijn weekend dames!

Allegra
11 December 2010, 09:56
Haha Aphrodite gaan met die banaan... ik heb nogal een levendige fantasie dusseh... ja ;-)

Daantje klinkt lekker, ik heb ook zo'n weekend, behalve dat mijn man niet gaat squashen maar die is morgen wel de hele dag de hort op.
Ik heb al heel lang een idee voor ons babykamertje, ons huidige kantoor is blauw met een donkerblauwe vloer. Dat wil ik gewoon zo laten, ook voor een meisje, want het heeft me echt een eeuwigheid gekost om de muren helemaal blauw te krijgen; de mensen die hier voor ons woonden, hadden het kamertje geel geverfd met oranjerode raam- en deurkozijnen en deuren :-S Op een van de muren wil ik als ik daar iemand voor kan vinden een Winnie the Pooh-muurschildering laten maken, ik ben dol op Winnie de Pooh. En dan met een mooi lampje van http://www.engeltjesendraken.nl/winkel/ en witte meubeltjes :-) Ik zie het al helemaal voor me dus.

Yoga lijkt me ook lekker, mijn vriendin heeft alleen zo'n vage zwangerschapsyoga gedaan waarbij je 'door je vagina' moest ademen, dat hoeft van mij dan weer niet.

Chelke
11 December 2010, 10:26
allegra.. klinkt goed die kamer ;) Ben nu al benieuwd naar het resultaat

Ik heb gisteren nog een paar keer oud bloed afgeveegd, echt niet veel. Vanochtend niks.
Gisteren enorme pijn gehad in mijn blaas.

daantje
11 December 2010, 10:27
Nou Allegra!! Wil jou fantasie denk ik niet weten.... Jij bent volgens mij ook wel een aardige beelddenker of niet?

Haha, door je vagina ademen? Hoe doe je dat dan? Ik heb de eerste keer helemaal in een deuk gelegen toen ze bij het meditatiestukje zei dat je moest voelen hoe je kindje weer langzaam in buikholte terug kwam (daarvoor moest je je voorstellen hoe het voelde dat je kindje net geboren was en bij jou op je borst werd gelegd.Ik dacht, dat weet ik helemaal niet, want het is de eerste!). Ik ben een aardige beelddenker en zag het plaatje al voor me: ik daar met gespreide benen en een baby die weer terug moest.... Ik kon alleen maar denken: dat past toch niet? Nu vind ik het heerlijk hoor en kan me veel beter ontspannen en me meer richten op m'n gevoel ipv m'n hoofd.

daantje
11 December 2010, 10:28
Chelke: auw, pijn in je blaas is kak.
Allegra: klinkt idd leuk het kamertje. Ik wil iets met rood en oranje en dan roze frutsels. Moet opletten dat het niet te knal wordt. Straks hebben we een hyper-de-pieper-kind. ;-)

linda75
11 December 2010, 11:00
gewoon lekker doen daantje en als je na een paar dagen na het inrichten de kamer binnenkomt met hoofdpijn moet je het een beetje aanpassen ;-)

Allegra
11 December 2010, 11:21
Haha ja Daantje mijn verbeelding gaat nogal snel met me op de loop, kan er echt niks aan doen :?
Nee eerst je baby baren en dan weer terugstoppen lijkt me ook niet zo logisch... En een beetje moeilijk voor te stellen als het je eerste kind is... en het is nog veel te vroeg... En waarom zou je nu al aan een bevalling willen denken? en...en...en.... Ik moet zeggen, ze doen dat bij BodyBalance ook vaak, dat ze een heel verhaal gaan houden dat je je voor moet stellen dat je op een hele mooie plek bent en de zon schijnt en bladiebla... doe mij maar gewoon concentreren op je ademhaling, daar word ik altijd heeel relaxed van en het leidt een stuk minder af!
Enne het kamertje, anders zet je gewoon vast een pot witte verf klaar en als het je teveel wordt, kun je dingen wit gaan verven ;-)

Chelke ik zou maar proberen het niet te analyseren, nog een paar daagjes en dan mag je hopelijk testen!

Ik ben best wel misselijk vanmorgen, gisteren ook al dus ik vrees dat het voorbij is met de probleemloze dagen :-S

Chelke
11 December 2010, 13:57
allegra.. lijkt me een goed plan :D maar moeilijk.. ik heb weinig andere keus ben ik bang anders maak ik mezelf weer helemaal gek! :(
Vervelend dat je nu weer misselijk bent ik had gehoopt voor je dat je de '' misselijke periode '' achter de rug had

daantje.. haha kan me er ook niks bij voorstelle dat je het kindje weer terug moet doen, zou wat zijn zeg

Allegra
11 December 2010, 13:59
Hee Daantje ik zat net op het namentopic en vroeg me af of je er al uit bent, anders heb ik nog een ideetje voor je: Diede. Een ex-collega van mij heeft haar dochtertje zo genoemd, en wij kunnen 'm niet gebruiken omdat mijn man z'n kant van de familie daar natuurlijk niets mee kan in het Engels ;-) Maar heb het wel altijd een hele lieve naam gevonden!

Allegra
11 December 2010, 14:01
Ik weet het joh Chelke, het is echt moeilijk!!! Ik duim heel hard voor je, zou het echt tof vinden als het gelukt was deze maand!

Ben inmiddels weer bijgekomen, zo stom hoe je 's morgens niet weet waar je het zoeken moet en 's middags geen last meer hebt... bizar het menselijk lichaam!

Hertogin
11 December 2010, 14:53
Ik ken ook een jongen die Diede heet ;)

Allegra
11 December 2010, 16:39
Als afkorting van Diederik Hertogin? Doet een klein beetje aan de leukheid af maar ik vind t nog steeds een leuke naam :-D

Allegra
11 December 2010, 17:13
Roos heb je nog nieuws gehad gisteren trouwens? Ik lag gisterenavond in bed en toen bedacht ik me dat ik niet moest vergeten je dat te vragen, en nu denk ik er weer aan!

roos
11 December 2010, 17:53
Roos heb je nog nieuws gehad gisteren trouwens? Ik lag gisterenavond in bed en toen bedacht ik me dat ik niet moest vergeten je dat te vragen, en nu denk ik er weer aan!

Yep! Uitslag van bloedonderzoek was goed, dat was positief!
Maar heb geen eisprong... dus dan wordt zwanger worden erg moeilijk.... dat gaat dan niet lukken...:-( :-(
In het nieuwe jaar wil ze aan clomid beginnen, dat is om de eisprong opgang te brengen, dan moet je tussentijds vaak terugkomen voor een echo om te kijken of de eisprong opgang komt. Ze wilde eigenlijk meteen beginnen, maar omdat ik terug moet komen en omdat er met de feestdagen geen gyn's aanwezig zijn kan ik niet terug komen, dus daarom starten we in het nieuwe jaar. Heb 2e week van januari een afspraak, dan kijkt ze eerst of het baarmoederslijmvlies niet toch gegroeit is, gaat ze niet vanuit, maar als dat wel is dan gaan we nog niet aan de medicijnen beginnen, maar daar gaat ze niet vanuit dat het gegroeit is...
Dus.... ben benieuwd....Spannend! Hoop dat dit gaat helpen....
Donderdagavond was ik helemaal gebroken.... ik lag op bed, dacht aan zwanger worden/zijn, begon te huilen, kon niet meer stoppen....
We willen het aan onze ouders gaan vertellen, dat is wat makkelijker allemaal.
De volgende keer gaat mijn mannetje met me mee naar de gyn.

daantje
11 December 2010, 18:09
@roos: fijn dat hij de volgende keer mee gaat. Kan me goed voorstellen dat je het aan jullie ouders wilt vertellen. Ik denk dat het heel fijn is om het er met ze over te hebben.
@Allegra: Ik ken een Diede, maar ook dat is een jongen. Niet zo positieve ervaring mee, dus helaas gaat dat m niet worden.

Heb nog een leuke site voor jullie allen. Er staan een heleboel foto's van babykamertjes op! Ik heb al aardig wat ideetjes opgedaan. Ik denk dat ik uit ga komen op rood/roze met stipjes/ruitjes. Nu m'n man nog... Ach, anders doe ik het gewoon in de kerstvakantie en zeg hem pas in de kamer te komen als ik weer moet werken, haha.
Zo lekker uit eten met vrienden. Heb er zin in :-)

daantje
11 December 2010, 18:09
Hmm, moet ik de site er natuurlijk wel bijzetten....

http://www.babybytes.nl/babykamers

Veel plezier met kijken :-D

Chelke
11 December 2010, 18:31
roos.. wat een vervelend nieuws! Maar gelukkig gaan ze jullie wel helpen, ik hoop echt dat alles goed komt.het lijkt me heel verstandig om het je ouders te vertellen, ze kunnen je/jullie steunen als het even tegen zit

daantje.. leuke site!

mirjam86
11 December 2010, 19:21
hey roos
kijk het nieuwe jaar is voor jullie :D
fijn dat je geholpen wordt, ook al zou je dit eigenlijk niet willen.
nou meis 2011 is ons jaar.
xxx

linda75
11 December 2010, 19:32
2011 wordt gewoon jouw jaar roos!! de medische wereld kan een hele hoop, inclusief jou zwanger maken!

ik heb nog 1 kansje in 2010, ben nu ook door naar de volgende ronde..... komend ei maar eens controleren met ovu testen

Allegra
11 December 2010, 20:03
Roos dat is goed om te horen, ik hoop echt voor je dat het met de Clomid snel gaat lukken zodat je ruim voor 2012 je kleintje in je armen hebt - klinkt heel ver weg, maar ja zo'n zwangerschap duurt toch al gauw 9 maanden ;-) Ik kan me voorstellen dat je er echt helemaal doorheen zat hoor, hopelijk kun je straks lekker van de kerst genieten met in je achterhoofd het idee dat volgend jaar jouw jaar wordt! En je ouders vertellen lijkt me een goed idee, wel fijn als ze je kunnen steunen! *knuf*

Daantje he jammer... wel lastig idd dat jij bij zoveel namen al een beeld hebt, wat dat betreft is het maar goed dat ik niet zoveel kinderen tegenkom...

De kamertjeswebsite ga ik ook eens bekijken, leukleukleuk! :-D

Mirjam niet nu al opgeven he!

Ladies voor het eind van het jaar mogen er nog best een paar zwangeren bij hoor!!! Ik duim voor jullie allemaal!

angel26
11 December 2010, 21:07
@ roos: Jammer dat je geen eisprong hebt! Hopelijk helpt de clomid goed in januari!

vandaag weer niet overgegeven, het lijkt erop dat het nu over is.

mirjam86
11 December 2010, 22:49
haha allegra ik geef niet op maar durf niet te hopen,
ga maar van het slechtste uit he dan valt het altijd mee.

vanmiddag lekker wezen winkelen, leuke jas gekocht bh armband ring en nagel spulletjes,
heerlijk net ook ff mn nageltje weer mooi gemaakt.
nu nog ff tv kijken en dan lekker naar bed. het enige nadeel de buren hebben een feestje :D

Hertogin
12 December 2010, 01:08
Als afkorting van Diederik Hertogin? Doet een klein beetje aan de leukheid af maar ik vind t nog steeds een leuke naam :-D

Nee, als variatie op zijn achternaam ;)

Hertogin
12 December 2010, 01:10
Roos, niet gewanhoopt, ze kunnen tegenwoordig zoveel. Natuurlijk is het een grote tegenvaller, dat snap ik.

Allegra
12 December 2010, 09:51
Nee, als variatie op zijn achternaam ;)

Dan zal ik maar niet om zijn achternaam vragen :?

Angel ben je ook niet misselijk meer? Damn hier heeft de hcg hard toegeslagen, het komt echt al mijn porien uit zetten :-( Alhoewel het op dit moment onder controle lijkt te zijn, laten we hopen dat dat op kantoor ook zo gaat zijn van de week anders zit ik daar de hele tijd groen te zijn :mrgreen:

angel26
12 December 2010, 10:53
@ allegra: Misselijk ben ik nog af en toe, vooral van de geur van vlees. maar niet vaak meer.

Allegra
12 December 2010, 11:43
Gelukkig Angel! Ben je er met 12 weken waarschijnlijk precies vanaf :-)
Hier gaat het iets beter dan gisteren vandaag, ik prop om de paar uur een droge boterham naar binnen en dat lijkt (vandaag) te werken... ;-)

emi
12 December 2010, 12:28
Allegra vervelend dat je groen ziet ;-) Het hoort er bij en maakt dat je misschien minder twijfelt of het wel goed zit? Zo probeerde ik het maar te bekijken.. Maarja bij mij was de misselijkheid bij 13 weken vrijwel over. Alleen die vermoeidheid blijft maar.. Heb me laten vertellen dat die met 16 weken over zou moeten zijn!?!?

Roos fijn dat ze wat voor je gaan doen. Nu weet ik weer waarvoor ik weken op dat stomme potje heb geplast.. Tot mijn grote ergernis. Maar daarvan kunnen ze dan weer clomid maken. Das wel een fijn idee.

Aphrodite
12 December 2010, 15:17
Hallo meisjes,
vandaag = strijkdag => lekker dvd'tje erin en go with the flow.
@roos: wat erg seg, geen ei. Nou dan lukt het inderdaad niet vanzelf! Maar ik dacht dat er wel meer meiden clomid gebruikten, als ik het me goed herinner. Bij de temperatuurkaartjes waren sommigen er toch over bezig (is al wel een jaartje geleden dat ik daar geweest ben, maar ja). Dus niet wanhopen he. Ik begrijp heel goed dat je er een hele slag van hebt gekregen. 't Is niet dat je, nu je weet waar je aan toe bent, niet meer van slag kunt zijn van het nieuws. Ik denk ook dat het geen kwaad kan om het je ouders te vertellen hoor. Steun is altijd positief! En ze zullen heus niet minder blij zijn wanneer je met het nieuws zult komen dat het eindelijk gelukt is! Nu maar die feesten door, je gedachten verzetten, en in 2011 weer positief ertegenaan meisje! We staan hier allemaal achter je, dus dat gaat zeker lukken! *knuffie*
@Allegra: fijne website zeg! Neus er maar wat zond als je weer wat misselijk bent.
@Chelke: je verhaal klinkt positief, maar we zullen gewoon nog een paar daagjes wachten he? Wanneer ga je testen? Woensdag?
@daantje: jeuj, nog een leuke website! Nou dat zorgt er wel voor dat de niet-zwangeren hier nog meer gemotiveerd worden! :)
@angel: ik hoop dat je misselijkheidsloos door de feesten kunt!

Ikzelf heb nog niet echt heel duidelijke "klachten", dus we'll see. Heb m'n ei ook niet gevoeld, maar m'n tepels beginnen wel gevoelig te worden, dus denk dat m'n ei wel geweest is. Toch voor de zekerheid nog even door doen. Is ook sowieso plezant! En na de daad eventjes in bed blijven liggen en m'n vriend vragen of ie een tijdschrift tot bij het bed kan brengen, haha :) Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt als je nog blijft liggen, maar het is een goed excuus om in dat warme bed te blijven liggen, niwaar?

Nou, ik zal dan maar eens gaan strijken. Olι!

Chelke
12 December 2010, 20:19
aphrodite.. ik ga voor je duimen ;)

ik weet nu bijna zeker dat ik ongi ga worden, vandaag een hoop oud bloed verloren. Balen zeg!

angel26
12 December 2010, 20:38
@ chelke: Wat jammer, meis!

Allegra
12 December 2010, 21:14
Chelke he jammer joh! Drink je dan alsjeblieft een glaasje champagne voor mij met oud en nieuw? ;-)

Emi ja ik ben er redelijk gerust op dat alles vrijdag op de echo goed blijkt te zijn, het zou echt zwaar zuur zijn als ik zo vol hormonen zat en het mis zou blijken te zijn!

Aphrodite is het gelukt met strijken?

Ik ga zo langzaamaan richting mijn bedje, hopelijk slaap ik vannacht...

Marleen8
12 December 2010, 22:09
Roos meid wat een rot nieuws voor jou! Hopelijk kan je eisprong met de Clomid wel op gang worden gebracht. Heel veel succes hoor!

Marleen8
12 December 2010, 22:11
Chelke wat een teleurstelling weer voor jou. Je zal wel een paar dip dagen krijgen nu. Maar hopelijk weer goede moed als de ongesteldheid over is. Ik leef met jou en alle anderen mee.

Aphrodite
12 December 2010, 22:24
O Chelke toch, meisje, wat jammer! Geen leuk nieuws voor het nieuwe jaar. Vind het echt erg spijtig voor je... :( Maar laat je niet kisten: een paar daagjes stevig balen en dan de feesten in. En wie weet heb je dan een cadeautje voor Driekoningen! *knuffieknuffie*

En dank jullie wel allemaal: de strijk is gedaan. Mandje is leeg nu. En de sokken zijn weer mooi herenigd.

mirjam86
13 December 2010, 09:04
hoi hoi

chelke meis geef de moed niet op,
ik weet hoe moeilijk het is om nu dan positief te blijven maar probeer het.

aphrodite stijken bah daar heb ik zo'n hekel aan :D
mij zie je dat dan ook niet snel doen.

nou ik had vanochtend een hogere temp. maar als het goed is is dat niet mn ei geweest die had ik vorige week al.
ooow wat heb ik een hekel aan dat tempen. zo vroeg in de ochtend, zo wakker worden is ook niet wat.
vanochtend maakte me vriend me ook nog wakker die dacht dat de hond ziek was,
hij had overgegeven, maar het valt gelukkig allemaal wel mee.
nou ik ga weer de hort op.

tot later xxx

korel
13 December 2010, 09:43
Goedemorgen dames,

Roos, Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Een eisprong kunnen ze idd opwekken. en dan houden ze met echo's in de gaten hoe je eitjes groeien en of je baarmoederslijmvlies dikker wordt. Maar in 2011 wordt jij ook zwanger! :-D

Chelke, jammer dat je weer ongesteld bent! Jij was toch ook die zei dat ie binnenkort naar de HA wou? Meestal lopen ze te zeuren dat je eerst een jaar bezig moet zijn. Maar je kunt toch ook gewoon zeggen dat je al een jaar bezig bent ipv 6 a 7 maanden? Is misschien wel een btje lullig, maar anders wordt je niet geholpen. Ik had dat wel gedaan als ik nu nog niet zwanger geweest zou zijn, maar het verleden van mijn man speelt dan ook mee ( 2 jaar terug zaadbalkanker ) Maja daar is dus niks mee aan de hand :)

Ik hoor ook wel een van meiden van 22.23.24 jaar die ook al ruim een jaar bezig zijn dat tegen ze gezegt wordt, probeer het nog maar een paar maanden, je bent nog jong. Terwijl het natuurlijk niet uit mag maken of je 22 of 30 bent. Je wilt gewoon geholpen worden.

Bah, het wordt weer koud van de week :(

prinsesje
13 December 2010, 13:16
Hey meiden, hier is mijn ongi eindelijk weer voorbij. Ik heb er veel last van gehad deze keer qua krampen/steken en bloeding maar het zit er weer op en we kunnen weer aan de slag ;) Ik ben benieuwd hoe het deze maand gaat verlopen, hopelijk weer iets korter dan de afgelopen ronde. Ik heb wel gemerkt de afgelopen ronde dat ik aan steekjes niets af kan leiden want die heb ik de vorige ronde bijna wekelijks gehad. Pas toen ik (achteraf) vruchtbare afscheiding kreeg werd ik 2 weken later ongesteld dus ik hoop dat ik deze ronde alle andere "signalen" even los kan laten….

Chelke, balen dat je weer ongesteld wordt meid! Hopelijk ga je dan in ieder geval zwanger 2011 in! Wanneer is je nieuwe NOD?

Sorry de rest ben ik even vergeten….

emi
13 December 2010, 14:05
prinsesje fijn dat het er weer op zit, en hopelijk wordt je cyclus nu weer ongeveer gehalveerd!!

Chelke
13 December 2010, 14:38
prinsesje.. fijn dat je ongi er weer op zit

allegra.. ik drink een hele fles champagne voor jullie allemaal!:D

Ik ben trouwens nog niet helemaal ongi.. ik heb nog steeds alleen maar bruinverlies! Ik kan dus nog geen nieuwe NOD berekenen, wil eerst goed ongi worden

prinsesje
13 December 2010, 14:48
Whaha Chelke, dan doe ik met je mee!! Proost alvast :D

prinsesje
13 December 2010, 14:48
Oja emi, dat hoop ik ook! Dat zou echt super zijn dan zit ik meteen rond de 28 dagen en dus een "normale" cyclus....

mirjam86
13 December 2010, 14:50
als ik ook ongie wordt,
dan drink ik ook een fles leeg voor de zwangere dames :D

mirjam86
13 December 2010, 14:51
prinsesje zou wel super zijn als je straks wel een mooie normale cyclus hebt.
daar ga ik nu voor duimen bij jou :D

mirjam86
13 December 2010, 14:52
chelke er is dus nog hoop voor je.
heb je er een gevoel bij?

prinsesje
13 December 2010, 16:06
Mirjam, thnx! Voor jou wordt het nog spannend komende week. Heb je het gevoel dat het weleens raak zou kunnen zijn?

Chelke, oh misschien dan toch nog goede hoop voor jou. Ik zal voor je duimen meis!

Chelke
13 December 2010, 16:13
er is nog een ietsiepietsie hoop indd, ik voel helemaal niks. echt helemaal blanco. Ook geen ongi gevoelens..

trouwens iedereen thnx voor het meeleven, was ik vergeten te zeggen ;)

als ik ongi wordt proost ik met alle niet zwangeren dames! Dan gaan we flink champagne inkopen :D

Allegra
13 December 2010, 18:20
Thanks ladies! Krijgen jullie er van mij ook nog toostjes met gerookte zalm bij, die mag ik ook niet... heb wel een beetje medelijden met mijn schoonouders, die zijn van alles aan het inkopen voor de kerst en waarschijnlijk mag ik de helft niet. Maar goed, daarvoor krijgen ze wel een kleinkind terug dat iets dichterbij woont dan Amerika haha... Ik zal de logeerkamer maar vast permanent voor ze gaan inrichten! :-D

Ik heb overigens volgens mij de oplossing voor mijn misselijkheid gevonden - ik werd vannacht wakker omdat ik uiteraard moest plassen, en ik had zo'n honger dat ik een boterham gepakt heb. Voor het eerst in drie nachten fatsoenlijk geslapen en nauwelijks misselijk vanmorgen, dus ik ga vanavond boterhammen naast mijn bedje zetten :-D Wat een giller, als er iets is waarvoor je me normaal niet wakker kunt maken, is het wel brood!

Allegra
13 December 2010, 18:21
En Chelke ik hoop nog steeds dat jij helemaal geen champagne mag hoor ;-)

Bakkertje1983
13 December 2010, 19:12
Hi meiden!

@ Chelke, gelukkig is er nog hoop! Wacht je eerst nog een paar dagen af of ga je morgen wel testen?

@ Prinsesje, fijn dat je ongi weer voorbij is. Komende maand weer wat dagen van je cyclus af en dan ga je de goeie richting weer op!

@ Mirjam, bij jou ook nog steeds spannend! Nog een paar daages afwachten, dat is altijd lastig. Heb je al een dag wanneer je eventueel wil testen?

@ Aphrodite, ja die strijk... Ik strijk zo ongeveer alles en heb er echt een full time job aan haha. Is echt niet bij te houden blegh! Hoe voel jij je?

@ Allegra, wat goed dat je een oplossing hebt gevonden voor het misselijkheids probleem! Bij mij werkt even wat eten ook altijd goed. Ga je met kerst vertellen dat je zwanger bent of wacht je nog heel even?

Hier alles top! Heb een hele goeie echo gehad vanmiddag. Ben alleen een dagje terug gezet en nu dus uitgerekend op 17 juli. Hadden ze eerder al gezegd dat er waarschijnlijk iets van de duur af zou gaan, had een paar dagen verwacht dus dit valt weer mee! Er was al zoveel te zien op de echo, echt helemaal leuk! Je zag al echt armpjes en beentjes en hij/zij bewoog ook heel grappig met de armpjes alsof ie zwaaide hihi. Moet 6 januari terug voor de combinatietest.
Ben wel heel erg opgelucht na al dat bloed van de afgelopen weken!
Ze hebben nu trouwens een uitwendige echo (vorige allemaal inwendig). Ze moest alleen waanzinnig op mijn buik drukken want anders kreeg ze de kleine niet in beeld. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld en dan schijn je het dus iets minder goed te kunnen zien allemaal.

Kus!

Allegra
13 December 2010, 19:22
Bakkertje wat super!! En een dagje teruggezet, dat valt reuze mee! Alles goed dus, op naar het eind van het eerste trimester joh!

Ik ga zaterdag mijn moeder bellen om te laten weten dat ik zwanger ben, dan heb ik mijn echo gehad, hopelijk heb ik goed nieuws dus. Mijn broertje is ook nog jarig zaterdag dus dan heeft ze dubbel feest :-D Mijn schoonouders vertellen we het met de kerst, we logeren daar dan (wonen in Engeland) dus ik kan er niet onderuit dat er iets is. Maar ook wel leuk want dan kan ik lekker zwanger zijn zonder dat ik me af hoef te vragen of niemand het ziet. Mijn beste vriendin weet het al, en we gaan het een aantal goede vrienden over een paar weken vertellen, en de rest pas met 12 weken... Zal blij zijn als het zover is!

Hoera de frietjes piepen, tijd om te eten!!!! :-D

Bakkertje1983
13 December 2010, 19:33
Waren de frietjes lekker Allegra?
Zal idd wel een leuk kado zijn voor je ouders als je ze met zulk goed nieuws belt! Zou je het niet liever persoonlijk vertellen?, of gaat dat niet (sorry als ik te nieuwsgierig ben hoor!). Leuk dat je zo'n leuk adres hebt met kerst. Denk dat het vaak balen is dat ze zo ver weg wonen maar voor zo'n vakantie is het wel gezellig en ideaal!
Bij ons weten ook een aantal mensen het (ouders, broers en zussen) en nog een paar mensen die dicht bij ons staan (aantal vrienden). Echt wereldkundig maken we het over week of 2 denk ik, zo net voor kerst.

Eet smakelijk!!

Kus

angel26
13 December 2010, 20:31
@ bakkertje: Wat fijn een goede echo!

@ allegra: Fijn dat je het straks aan iedereen mag vertellen!

@ bakkertje: ook spannend voor jou om het te vertellen!

@ iedereen die bijna gaat testen, en de wachtende en klussende , ik ga voor jullie duimen!!

Allegra
13 December 2010, 20:42
De frietjes waren goddelijk... altijd smullen!!!

Mijn moeder woont in het Gooi en we zien elkaar jammer genoeg niet zo vaak als we zouden willen. Voordat we naar Engeland gaan, zien we haar niet meer waarschijnlijk (tenzij ze van het weekend hier is), vandaar dat ik haar bel...

Nou ja, wat we nou toch hebben... mijn man komt net thuis, was met een collega op klantenbezoek en zij vroeg hem dus of ik zwanger was, dat had ze aan me gezien toen ze niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor hier kwam eten :-o... Ze heeft me alles bij elkaar misschien 5 of 6 keer gezien, dus hoe in vredesnaam kon ze dat nou weten? Nu ben ik dus helemaal bang dat mensen het allang door hebben, helemaal aangezien mijn man bevestigde dat mijn (.)(.) echt een beetje groter zijn geworden...

Aphrodite
13 December 2010, 21:21
Dag allemaal,
@Allegra: misschien was het gewoon een gevoel dat ze had. Hoeft echt niet te betekenen dat iedereen het kan zien en/of weet.
@Chelke: ik duim toch nog voorzichtigjes mee...
@Prinsesje: okee, op naar een normale cyclus! Fijn dat de rode vlag weeral weg is!
@Bakkertje: zoals jij het beschreef, leek het inderdaad een superfijne echo! 17 juni klinkt ook mooi.

Grappig dat ik zoveel strijk-reacties heb gekregen. Ikzelf vind strijken helemaal niet erg als ik een dvd'tje ofzo kan zien. Verder zit ik in een dipje vandaag. Voel me in m'n na-ei periode zonder extra symptoompjes ofzo. Denk dat het weer niet raak zal zijn. Stom he: elke ronde denk je, ja, we hebben goed geklust, het kan zomaar eens raak zijn! Maar dan begin je weer te beseffen... Bah. Ik ga maar efjes knuffelen bij m'n vriend. Toedeloe

linda75
13 December 2010, 21:26
strijken jeetje, daar heb ik dus echt een hekel aan zeg..... ben niet een super huisvrouw zullen we maar zeggen....

hier is de ongi heel snel al weer weg.... eigenlijk maar 1 dag.... beetje vreemd, erg aparte ronde op alle vlakken zeg maar.

Chelke
13 December 2010, 23:05
linda... weet je wel zeker dat je ongi was?

aphrodite.. gaat ie weer een beetje? het is altijd een rotperiode tussen je ei en je nod vind ik..

allegra.. de boterhammetjes al gesmeerd? :D

bakkertje.. wat heerlijk dat je een goede echo had, en zeker na die bloedingen

hier nog steeds geen rood bloed.. er is zelfs de hele avond niets meer uitgekomen,alleen met afvegen een beetje..
ik ga (nog) niet testen, ik wacht deze week rustig af. Nouja rustig kan ik het niet noemen..;)

jojo82
13 December 2010, 23:13
hallo allemaal!

ik ben een poosje hier niet geweest want onze laptop was stuk! gelukkig kan ik nu weer!

vandaag de 20 weken echo gahad en alles was goed!!

emi
14 December 2010, 07:25
Jojo fijn dat alles goed was bij de echo! Weten jullie het geslacht ook? Hoe voel je je verder?
Chelke toch blijft het dan spannend hoor.. Maar bij jou wordt je ongesteldheid altijd vooraf gegaan door bruin verlies toch?
Linda75 irritant dat het maar zo kort was, dan ga je toch weer twijfelen, was het geen innestelingsbloeding?
Aphrodite ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen maar je hebt nog 1 kansje dit jaar en je hoeft geen symptomen te hebben he..
Allegra bijzonder he dat mensen dat dan door hebben, misschien is ze wel helderziend..

Ik kruip nog even m'n bedje weer in, heb broodjes voor m'n man gesmeerd en ontbeten.
Tot later!

mirjam86
14 December 2010, 08:18
prinsesje ik wil niks voelen, anders maak ik mezelf gek.
maar wat ik voel had ik anders keren ook.

bakkertje fijn dat je echo goed was wel fijn na die onzekere tijd van jou.
ik ga niet testen pas als ik echt over tijd ben,
ik heb ook geen testen meer in huis, ik was er helemaal klaar mee :D

jojo weten jullie ook wat het wordt?

aphrodite knuffel maar lekker, ik voel me daarna altijd beter.
hopelijk hebben we deze lange maanden straks niet meer wij gaan voor de 20 onze geluksdag :D

allegra mischien heb je het gewoon uitgestraalt,
nog even en je kunt het van de daken gaan schreeuwen.

emi
14 December 2010, 10:35
ik was op zoek naar een gedicht ofzo om degene die nog niet zwanger zijn moed in te praten maar die kon ik niet vinden.
Dan zeg ik het maar gewoon zo: meiden succes en sterkte.
Ookal ben je 'nog maar' vanaf juni bezig ik kan me een fractie van wat jullie doormaken voorstellen.....
Jullie tijd komt nog!

Yente
14 December 2010, 11:36
@Bakkertje: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@Allegra: Bij mij werkt iets eten vaak ook goed.

@Chelke: Succes met wachten!

@Jojo: Wat leuk dat je de 20 weken echo al hebt gehad en dat alles goed is!
Ik heb morgen mijn 20 weken echo. Spannend!! Ben eerlijk gezegd best wel zenuwachtig...

Verder gaat het hier nog steeds niet super helaas. Nog veel moe, maar daar zit wel verbetering in. Alleen barst ik ineens van de vage (en niet zo vage) kwaaltjes. Paar weken geleden blaasontsteking, nu ineens tintelende handen en als klap op de vuurpijl vanochtend naar de dokter omdat ik al dagen niet kan slapen van de pijn in mijn schouder: Slijmbeursontsteking.

Zal mij benieuwen hoe ik er tegen het eind van mijn zwangerschap bij loop....

Aim
14 December 2010, 11:55
Ha dames!

Zie dat er veel mensen rond hun NOD zitten! Spannend!!! Enneuh we gaan anders gewoon lekker een dikke fles champagne leeg drinken ja, goed plan! :D Hier nog geen tekenen van ongi, heb ook niet het gevoel dat ik mijn ei al gehad heb :S normaal heb ik dan pijnlijke tepels, maar deze maand totaal nog geen last van gehad.. Hier nog steeds neit veel verder met me mannetje, gaat wel goed tussen ons maar weet nog niks van m.. is mss ook al wel een beetje snel om al te stoppen met twijfelen voor hem pff drama :S stiekem hoop ik eigenlijk dat ik gewoon kei zwanger ben maar dat zal toch wel niet... en als het zo is dan weet ik ook weet niet wat ik ermee aanmoet :S moet ik dan blij zijn? pff lastig lastig

Bakkertje1983
14 December 2010, 12:26
Hoi meiden!

@ Allegra, snap idd wat je bedoelt met fam die verder weg woont. Kan in sommige situaties erg lastig zijn... Mijn familie woont allemaal in Friesland dus herken het probleem. Moet zeggen dat ik wel regelmatig heen ga want mijn beste vriendin heeft een relatie met mijn broer. Ik nam haar een aantal jaar geleden mee naar Friesland en toen was het liefde op het eerste gezicht tussen haar en mijn broer... Nu woont ze daar 2,5 jaar en dus een extra reden om die kant op te gaan.
Bijzonder dat er iemand die je niet zo goed kent had gezien dat je zwanger bent! Helemaal omdat het toen nog zo onwijs pril was! Geen idee hoe het kan. Bij mij zeiden er ook mensen van "dat dacht ik al" maar dat misschien omdat ze ergens verwachten dat we rond deze tijd wel voor een 2e wilden gaan.

@ Aphrodite, hoe gaat het vandaag met je?, heeft het kroelen met je mannetje geholpen? Wil je geen valse hoop geven maar je hoeft nu echt nog geen klachtjes te hebben mocht je wel zwanger zijn meis. Bij mij begon het zondag of maandag en mijn NOD was die vrijdag erop. Had ook alleen maar pijnlijke ()(), dus niks bijzonders. Je moet je zelf ook niet gek lopen maken met hoop maar je moet ook niet nu al dippen voordat je zekerheid hebt ;-). Ik blijf iig mijn duimen blauw draaien voor je!!

@ Chelke, spannend vandaag NOD! Goed van je dat je nog kan wachten. Ben erg benieuwd of het oud bloed idd begin ongie is geweest of toch innesteling. Hoe ons maar op de hoogte hier! Ik vind jet heel spannend iig!!

@ Jojo, gefeliciteerd met je goeie 20 weken echo!! Ik ben, net zoals de andere meiden die het al gevraagd hebben, benieuwd of je het geslacht weet en of je dit met ons wil delen uiteraard :-). Was jij nou erg ziek geweest in het begin en hoe voel je je nu?

@ Emi, wat lief dat je het brood voor je mannetje smeert. Doe je dat altijd of was dit toevalligerwijs? Hoor wel vaker van meiden die dat doen, waaronder mijn schoonmoeder. Ik doe dat dus echt nooit... Gelukkig hoeft het ook niet van mijn vriend, niet dat ik het anders wel het gedaan hoor hihi.
Lekker dat je nog even terug je bedje in bent gegaan! Ben je een beetje uitgerust nu?

@ Mirjam, ook spannend voor jou met naderende NOD. Ook al voel je je hetzelfde, dat zegt niet zoveel. Goed dat je wil wachten met testen na NOD. Ik kon dat niet en dat heeft wel wat onzekerheid met zich mee gebracht door negatief te testen terwijl ik wel zwanger was... Ben daarom VOOR testen na NOD hihi.

@ Yente, leuk dat je morgen de 20 weken echo hebt. Wat vliegt de tijd toch zeg pfff. Tenminsten als ik naar jullie zwangerschap kijk, voor mezelf vind ik dan weer van niet hihi. Wel vervelend dat je klachten houdt. Zijn die echt allemaal zwangerschap gerelateerd, zoals die slijmbeursontsteking? Hoop voor je dat je de 2e helft van je zwangerschap gewoon lekker mag genieten zonder klachten!

@ Aim, balen dat je nog geen zekerheid hebt van je mannetje. Aan de andere kant denk ik dan dat ie nog wel door wil gaan. Kan me niet voorstellen in zijn plaats dat als je niet met iemand verder wil je wel gewoon kan doen alsof er niks aan de hand is. Kan me voorstellen dat het wel dubbel zou zijn als je nu zwanger bent idd maar volgens mij zou je dan gewoon onwijs blij moeten zijn.

Hier alles ok. Ga vandaag maar eens bellen voor de kraamzorg. Heb ik elke keer voor me uitgeschoven gezien de onzekerheid maar na die goeie echo van gisteren moet ik nu toch maar gaan bellen. Hoor allemaal verhalen dat als je je te laat aanmeld voor een toch al drukke periode ze je de kraamzorg niet kunnen garanderen??? Is toch eigenlijk te gek dat dat mogelijk is??? Maar goed, moet dus maar even bellen. Hebben hier alle zwangeren al gebeld voor kraamzorg?

Kusss

Aim
14 December 2010, 12:32
@Bakkertje, thnks, zie het op het moment ook wel redelijk positief in maar heb ook mijn mindere dagen.. maargoed acht de kans groter dat ie gewoon bij me wil blijven dan dat ie bij me weg wil! Heb echt nog geen idee wanneer ik wil gaan testen... heb nu nog niet echt de behoefte, durf niet haha

jojo82
14 December 2010, 12:44
hallo meiden

wij weten niet het geslacht!!!! wilden we ook niet, de verrassing vinden we heel erg leuk...
al zeggen nu wel heel veel mensen dat ze denken dat we dit x een meisje krijgen...

@bakkertje ik ben wel heel erg misselijk geweest in het begin, tot aan 2 weken geleden.. en mn verstandskiezen zijn in het begin van mn zwangerschap verwijderd, daar ben ik ook wel iets slechter van geweest

verder gaat het nu goed, nog wel moe en last van zwangerschapsischias maar wel veel minder dan bij mn zoontje, dus wat dat berteft gaat het nu allemaal veel makkelijker!

hoe gaat het verder met jullie allemaal? ik ben hier 1,5 niet geweest want de laptop was kapot...
heb ik veel gemist??? zijn er nog zwanger bij gekomen? en hoe is met iedereen??

ik leef heel erg met de meiden mee die nog niet zwanger zijn..... ik ken het gevoel ,voor mn aller 1 zwangerschap heeft het ongeveer 9 maanden geduurd... zo ontzeten frustrerend is dat!

ik hoop dat het voor iedereen snel raak mag zijn! en dat het een mooi 2011 mag worden!

Yente
14 December 2010, 14:23
Nee, de slijmbeursontsteking krijg ik gewoon nog even kado... Helaas pindakaas.

Allegra
14 December 2010, 18:24
Hi ladies,

Wat is het toch altijd gezellig om ff bij te komen kletsen na zo'n dagje op het werk!

Chelke en Linda jullie houden de spanning er wel in zeg... is er inmiddels meer nieuws?

Aim kan me voorstellen dat je echt niet zo goed weet wat je met de situatie moet... Is jouw vriend ook een beetje zo dat als ergens eigenlijk niks over te zeggen meer is, dat hij er ook niks meer over zegt? Misschien is de zaak voor hem afgedaan en heeft hij besloten bij jou te blijven, maar is-ie even vergeten dat te laten weten? In elk geval, als er een kans is dat je zwanger bent, heeft hij ook niet geprobeerd dat te voorkomen, dat lijkt mij een positief teken... Ik hoop dat jullie er snel uit zijn!

Jojo gezellig dat je er weer bent! Wat een gat is dat he als je een tijdje niet op internet kunt haha!

Aphrodite ben je lekker bijgeknuffeld en voel je je weer wat beter? Ik heb ook echt een hekel aan strijken, eigenlijk aan de meeste huishoudelijke klusjes met uitzondering van koken haha. Strijken doe ik ook nooit, is met de meeste van mijn kleren niet nodig.

Yente wow 20 weken alweer, je bent al op de helft! Je treft het inderdaad niet met alle dingen die je er nog bovenop krijgt zeg, een slijmbeursontsteking is nou niet een typische zwangerschapsklacht toch? Ik heb wel gelezen dat de kans op RSI groot is bij een zwangerschap, dus ik vrees een beetje het ergste met mijn getyp de hele dag....

Emi ja dat denk en hoop ik ook - het is wel een apart type, aan de ene kant vind ik haar best vermoeiend omdat ze ondanks dat ze twee kinderen heeft een echte wildebras is, voor zover dat nog kan als je bijna 30 bent, maar ze is wel altijd echt heel eerlijk en ik denk dat ze het ook heel snel doorheeft als je geen open kaart met haar speelt... iets van helderziendheid zit er wel in. Vandaag had ik niet het idee dat mijn collega's ook maar een seconde dachten dat ik zwanger ben, het scheelt dat mijn (.)(.) weer een halve cupmaat gekrompen zijn afgelopen nacht :?

Bakkertje nee hier nog geen kraamzorg geregeld, moet ik ook voor de kerst maar eens aan beginnen want het lijkt me niks als je aan je lot wordt overgelaten omdat er geen capaciteit is.. In de zomer zijn er natuurlijk ook vaak een hoop kraamzorgen op vakantie, dat is niet zo praktisch.

Nou, mijn moeder is zaterdag hier om de verjaardag van mijn jongste broertje te vieren en de oudste komt dan ook, dus kunnen we het ze alledrie in person vertellen, wel zo leuk. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren, ik vind het best spannend! Maar ik ben ook heel blij dat ik voor de kerst in elk geval de belangrijkste mensen op de hoogte heb gesteld!

Iets minder is dat onze officemanager vandaag mailde dat we volgende week dinsdag een kerstborrel hebben en 13 januari een bedrijfsuitje - normaal gesproken drink ik dan altijd... Afhankelijk van de echo denk ik dat ik het de 13e dan maar ga vertellen, hebben we dat ook weer gehad en dan hoef ik niet steeds te verbergen dat ik niet kan drinken... En dinsdag zeg ik wel dat ik last van mijn maag/galblaas heb en dat ik daarvoor vrijdag naar de dokter ben geweest, dan is nl mijn echoafspraak, heb ik daar ook meteen een excuus voor :twisted: Ik kan zo niet liegen :-S

Allegra
14 December 2010, 18:28
Oh ja en Bakkertje dat verhaal van jouw vriendin en je broer is echt cool! :-)

Oh ja en ik kwam net thuis en zag dat onze schoonmaakster een cadeautje onder de kerstboom heeft gelegd. Zo schattig! :-D

linda75
14 December 2010, 19:12
begin wel een beetje te twijfelen aan mijn ongi.... heb nu nog steeds wat licht bruin verlies..... maar wil niet ergens op hopen wat niet zo is. heb de vraag over mijn korte ongi op ander forum aan een vk gesteld, ben benieuwd naar haar antwoord.

Allegra
14 December 2010, 20:05
Linda wat handig dat er op een ander forum een vk is die je dingen kan vragen, zou hier ook wel fijn zijn hoewel diegene handen tekort zou komen denk ik ;-) Ik heb eigenlijk nooit verder gekeken dan hier, viel er hier in en vond 't wel prima.

Ik ben benieuwd wat ze zegt! Hou ons op de hoogte!

linda75
14 December 2010, 20:20
volgens haar is mijn cyclus prima, mijn gebruikelijke ongi is kort maar niet te kort. de 1 dag ongi is wel erg kort, maar aangezien mijn zw test van paar dagen terug neg was, ben ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon door naar de volgende ronde

angel26
14 December 2010, 20:36
@ jojo: Wat fijn een goede echo!

@ mirjam en chelke: Ik ga voor jullie duimen!

@ yente: Veel succes voor morgen! En beterschap!

@ aim: je mannetje wil wel een kind van je? Is de ruzie bijgelegt? Ik duim voor jou ook!

@ bakkertje: had met 9.5 week zwangerschap de kraamzorg geregeld.

@ alle wachtende, testers succes!

a.s donderdag voor het eerst het hartje horen van ons kindje. En vandaag precies 12 weken zwanger!

Allegra
14 December 2010, 21:07
Angel gefeliciteerd!! :-D 12 weken alweer, wat gaat het toch snel!

mirjam86
14 December 2010, 21:15
linda jammer meid,
hopelijk gaat het nu wel lukken.

aim jeeetje wat een onzekerheid voor je,
ik hoop echt dat het allemaal goed komt en dat je ook snel zwanger wordt.

emi wat lief zeg :D
vind het idee zo lief dat je ons niet zangere wil opbeuren met een gedichtje.

angel spannend en zoooo gaaf,
geniet ervan.

yente getver mijn moeder heeft het ook ze kon er op gegeven moment niet meer op liggen zo zeer deed dat en haar arm opbeuren kon ze ook niet.
hopelijk is het snel over.

jojo er zijn wel een heel aantal zwangere bijgekomen maar ik heb geen flauw idee waar de lijst is gebleven en heb eerlijk gezegd ook geen tijd om hem op te zoeken.

hier gaat het zijn gangetje ik probeer alle dingen weg te denken en doen alsof ik gek ben,
al vind ik het erg moeilijk, maar heb al vaker naar mn lichaam geluisterd en nu durf ik het niet aan.
ik ga zo lekker met mn lief de hond uitlaten en dan lekker naar bed.

meiden weltruste xxx

mirjam86
14 December 2010, 21:21
chelke..............24....... ....6e..........1e ...........15 december

Wachtbankje:

Aim…….....….. ....24.......... .6e...……...1e………... .. .3 december
Jeannet83...... ...26......... ..7e...........1e.... ........8 december

Zwanger:

toch even opgezocht 12 pagina's terug :D

mirjam86
14 December 2010, 21:25
trouwens linda jij kan jezelf ook in de lijst zetten.

linda75
14 December 2010, 21:28
chelke..............24....... ....6e..........1e ...........15 december
linda75..............35............7e...........1e ............9 januari

Wachtbankje:

Zwanger:

zo, ik sta er tussen!

mirjam86
14 December 2010, 21:32
:D wat wordt dat stukje boven kort he.
alleen jammer dat wij er nog tussen staan :P
en dat onderste sukje wordt steeds langer,
maar van de meeste zwangere hoor je niks, vind dat opzich wel jammer.

maar nu ga ik echt xxx

Aphrodite
14 December 2010, 22:00
Hallo hier!

Ik voel me al wat beter, hoewel ik gewoon weer in mijn emotionele dagen zit volgens mij. Daarstraks nog moeten huilen over iets dat zelfs niet echt ontroerend was! Tsk tsk tsk... Mijn vriend kon mijn gemoedstoestand eerst niet goed plaatsen. Hij had het gevoel alsof ik het om hem stak, hoewel dat of course absoluut niet zo is: ik wou gewoon zeggen dat ik verdrietig was omdat ik het gevoel had dat het weer niet raak was, meer niet. Maar omdat ik er met hem niet zo vaak over praat, kwam het een beetje uit het niets. Gelukkig was alles na een half uurtje al weer opgeklaard. Heb goed kunnen knuffelen. Bedankt voor alle medeleven allemaal. Ik weet dat ik nog niet moet wanhopen (of hopen), maar ja, ik ben nu eenmaal emotioneel. Zeker in deze periode. Ik vind het echt zo lief dat jullie zo meeleven! 't Is maar een dipje, niks ergs, en daar staan jullie al met jullie steun! Zo fijn! Dank jullie! (Okee, dit is ook weer emotioneel, ik weet het... Maar ik meen het.)

@Chelke en mirjam: ik duim voor jullie. Wachten is zo rot he!

@angel: donderdag het hartje? Super! Moet een heel erg magisch moment zijn! En uiteraard: gefeliciteerd! 12 weken is een mooie kaap!

@jojo: ben blij voor je dat de 20 weken echo zo goed was. En het is lief dat je vermeldde dat je over je eerste 9 maanden hebt gedaan. Daar kunnen we ons hier wel aan optrekken denk ik.

@Aim: begrijp je verwarring meisje. Is niet leuk he... Maar natuurlijk mag je gewoon superblij zijn als je zwanger zou zijn! Natuurlijk! Hij is nog bij je, dus da's toch positief? Wacht voorzichtig het moment af, dan kan je wat polsen. Sterkte!

@Allegra: haha, ik kan ook helemaal niet liegen. Maar je hebt het goed voorbereid meid! Laat je weten hoe je excuses hebben gewerkt? Fijn ook dat je het aan je familie gaat zeggen zaterdag! Heb je daar ook een speciale manier voor voorbereid?

@Linda: jammer seg... Er is natuurlijk een waterkansje, maar inderdaad, een dag is wel genoeg. Ik heb zo ook 2 cyclussen gehad eind vorig jaar. Goed moed!

linda75
14 December 2010, 22:23
waterkansje! die houden we erin ;-) gewoon met je mannetje praten hoor, kerels snappen soms meer dan we denken.... en als je het er meteen eruit gooit, dan krop je het ook niet op en wordt het ook niet meer dan het is (zei ze uit ervaring :oops:)

Chelke
14 December 2010, 22:55
aim.. vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt van je mannetje..

allegra.. top dat je moeder komt! Kun je het persoonlijk vertellen

de rest weet ik ff niet meer, sorry!

Hier nog steeds oud bloed, het komt er niet echt uit, met afvegen wel elke keer. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik ongi ga worden, iedere keer begint het bij mij met oud bloed. Normaal 2-3 dagen en dan breekt de ongi door. Nu al 5 dagen oud bloed en verder niks.
Ik heb wel enorme jeuk aan mijn tepels, behoorlijk lastig als ik aan het werk ben haha

Chelke
14 December 2010, 23:22
Trek die fles champagne maar open want ik kom er net achter dat ik ongi ben!

Ik had het natuurlijk verwacht, maar toch. Mijn lichaam had me weer goed te pakken, denk je dat je je lichaam door hebt en dat je er heus niet meer intrapt, verzint het wel weer wat anders om je voor de gek te houden. Vermoeiend hoor.
Dit was dus de laatste NOD van 2010. 2011 here we come! :D

Chelke
14 December 2010, 23:24
linda75..............35............7e...........1e ............9 januari
chelke..............24....... ....7e..........1e ...........13 januari

Wachtbankje:

Zwanger:

emi
15 December 2010, 07:46
Yente wat vervelend dat je zo veel kwaaltjes hebt. Neem je wel voldoende rust? Het kan ook best eens zijn dat je lichaam het van je overneemt en ingrijpt omdat jij geen rust genoeg neemt, dan gaat het maar mankementen vertonen. Ben ook benieuwd hoe het verder met je gaat.. Had je m’n laatste pb nog gelezen? Sterkte meis.. Ik hoop dat je een beetje kan genieten van je 20 weken echo.

Bakkertje ik smeer elke ochtend zijn brood zodat hij ‘voor mij’ de hond uitlaat. Dan kan ik in m’n pyama blijven en weer m’n bed inkruipen. Daarbij komt dat ik altijd optijd moet ontbijten (vroeger vanwege eetstoornis zodat ik alles at, tegenwoordig ook vanwege misselijkheid). Dus ja hij heeft wel geluk met mij!
Helaas ben ik nog steeds niet echt uitgerust. Gister weer een drukke dag gehad, diplomering van vervolopleiding. Na afloop kreeg ik spontaan een bloedneus, heeft iemand dat wel eens?
Ik heb inderdaad al gebeld voor de kraamzorg. Het kan al op tijd en dan is het maar geregeld. Dat je kans hebt geen kraamzorg te krijgen geldt met name voor de randstad volgens mij. Maar jij bent nog ruim op tijd.

Linda ik heb dat ook een keer gehad, een korte ongi, bij mij hielp het om een test te doen, toen had ik zekerheid over dat ik niet zwanger was..

Chelke balen dat je ongie bent geworden.. Goed dat je zo positief blijft! 2011 is jouw jaar.

mirjam86
15 December 2010, 08:15
aphrodite ik ken het dat je je zo belappert voelt, en denk dat het nooit komt.
hier ook die twijfels hoor, ik wil en durf niet naar mn lichaam te luisteren bang dat het weer niks is.
enne wij staan alweer bijna boven aan........duim duim voor je.

jong hoe gaat het bij jou?
goed nieuws?

chelke meid wat k*t 2011 wordt jouw geluks jaar :D

ik had van de week trouwens een stunt,
ik sta in de koelkast te kijken en ik zie dat er iets niet in hoort,
dus ik aan me vriend gevraagd of hij dat in de koelkast had gelegt nee dat had hij niet.
wat had ik nou gedaan ontbijtkoek in de koelkast gelegt :D
hoezo een beetje dom:D:D

Yente
15 December 2010, 09:31
Even nog snel een berichtje. Om 10.30u hebben we de 20 weken echo. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden....

@Emi: Tja, het kan best dat ik nog steeds te veel doe. Ben het niet gewend om een stapje terug te moeten doen terwijl ik eigenlijk niet 'ziek' ben. Maar de kwaaltjes en klachten stapelen zich idd wel op.
Ik weet niet meer wie het over RSI had (Allegra), maar een veelvoorkomende klacht tijdens zwangerschap is het Carpaal Tunnelsyndroom (gevoelloosheid in arm, hand en vingers en tintelingen). Is vervelend, maar kan geen kwaad en gaat na de zwangerschap weer over (vaak). En raad is, dat heb ik in mijn andere arm... Zo, nu hou ik op met klagen.

Oh ja Emi, ik heb geen last van bloedneuzen, maar wel heel vaak dat mijn tandvlees gaat bloeden bij het tandenpoetsen. Hoort er allebei ook eek gewoon bij geloof ik.

korel
15 December 2010, 10:36
Chelke, He wat balen zeg, Maaarr.. 2011 wordt jou jaar :) Ook voor de rest van de meiden natuurlijk. 2011 wordt gewoon jullie jaar! :-D

Bakkertje, ik heb met 10 weken de kraamzorg gebeld. ik kreeg ook te horen dat je er wel op tijd bij moest zijn. Als het dan toch nog mis gaat kun je tenminste afbellen, niet dat dat leuk is om te doen.

Bakkertje1983
15 December 2010, 11:24
Leuk, had weer lekker wat bij te lezen :-)

@ Yente, spannend jij hebt nu of net je 20 weken echo gehad. Hoe was het meis? Was zeker wel heel bijzonder om al zo'n groot kindje in de buik te zien? Zag alles er goed uit en wilden jullie nou het geslacht weten?
Balen dat je Carpaal Tunnelsyndroom hebt in je andere arm! Blegh, echt niet leuk al die bijkomende klachten nu je zwanger bent!

@ Chelke, tsjee toch ongie geworden... Balen meis. Je berichtje klonk wel vrij positief, dat is goed!

@ Aphrodite, A gossie word zelf beetje emo van jouw berichtje *knuf*

@ Emi, dat is dan inderdaad wel een goeie deal die je gesloten hebt met je mannetje! Ik heb zelf geen last van bloedneuzen maar mijn schoonzusje had dat wel regelmatig toen ze zwanger was, schijnt erbij te horen. Ik heb wel, net als Yente, last van bloedend tandvlees.

@ Mirjam, jij gaat lekker met die ontbijtkoek hahahaha. Heb je dat wel vaker of nu ineens?

Thanks voor de tips mbt de kraamzorg. Ik heb nog steeds niet gebeld... Ga het vandaag op internet uitzoeken op mijn werk en dan morgen thuis in alle rust bellen. Ben ik nog voor de 10 weken en dat lijkt me wel prima dan.

xxx

Yente
15 December 2010, 13:17
Hey meiden,

Daar ben ik weer. Net 20 weken echo gehad en alles is goed!!!!!! Ben zoooo blij!!
De baby loopt iets voor (nu 21 weken), maar is helemaal compleet. We willen niet weten wat het wordt, dus dat hebben we ook niet per ongeluk gezien.
Toevallig liepen we een kennis tegen het lijf die echoscopiste is (en ook zwanger). Zij wist het nog niet van ons, dus dat was wel even leuk en ze heeft ook even meegekeken. Ook nog even op 3D mogen kijken en ik ben helemaal verliefd. De baby heeft een spits kinnetje, net zoals ik. Zo lief....

Bakkertje1983
15 December 2010, 13:40
@ Yente, gefeliciteerd met je goeie 20 weken echo!!! Super dat alles er goed uit zag en hij/zij jouw kin heeft. Nu lekker gaan genieten weer en de kwaaltjes (voor zo ver mogelijk) maar voor lief nemen... Balen maar is voor een heel goed doel.

Grappig dat er toch nog best veel mensen zijn die het geslacht dus niet willen weten. Er is bij mij met geen pen te omschrijven hoe graag ik dus juist WEL wil weten wat het word...

xxx

daantje
15 December 2010, 14:42
@Allegra: hmm, frietjes! Wij hebben ze gister op. Mjammie! Sommige mensen zien het aan je oog opslag. Ik zag het zelf bij vrienden van ons. Ik heb alleen niks gezegd tegen hen. Een paar weken later vertelde ze inderdaad dat ze ook een kindje krijgen J
@Aphrodite: bah, strijken! Daar doe ik niet aan hoor! 5 minuten in de droger en ophangen die boel. Dan hoef je bijna niks te strijken. Overhemden doet mijn man zelf. Nu heeft hij die niet veel aan, dus dat scheelt weer. Straks met de kleine zal ik vast wel het eea moeten strijken (of mijn man eigenlijk, haha).
@Linda: 1 dagje ongi??? Hmm, weet je zeker dat het echt ongi was?
@jojo: fijn dat alles goed was. Heerlijk he om je pukkie weer even te zien?
@Yente: balen van al je kwalen! Wees lief voor jezelf en doe rustig aan! Misschien jezelf lekker laten verwennen met een massage of warm bad? Wat fijn dat de echo goed was! Wat gaaf dat je ook in 3D mocht kijken. Wil ik ook! Manlief vindt het eigenlijk niet nodig. Ik vraag het wel aan m’n ouders voor m’n verjaardag ofzo J
@Emi en bakkertje: aan brood smeren doe ik hier ook niet. Alleen als ik er zelf ook uit moet wil ik het wel eens doen als verrassing. Overigens ontbijt mijn man bijna nooit (slecht he?;-) ) Oke, is wel fijn dat hij de hond dan uitlaat.
Ik heb wel eens gehoord dat tijdens je zwangerschap je adertjes wat dunner zijn en dus vaker een bloedneus kan hebben of bloedend tandvlees e.d. Ik had het aan het begin ook, nu nog heel af en toe.
@Angel: wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord! Kedekedeng Kedekedeng!
@mirjam: maar van veel zwangeren blijf je toch ook wat horen J Ik blijf kletsen hoor. Vind het veel te gezellig hier! Wacht maar, die ontbijtkoek in de koelkast is nog maar het begin…. Bij mij lagen m’n sleutels in tussen het bier in de koelkast. Grinnik!
@chelke: balen meid! Drink je een glaasje namens mij?
@bakkertje: kraamzorg hier ook op tijd geregeld. Er werd door de vk aangeraden voor de 10e week. Ik was wat later en was ook geen probleem (en ik kom uit de Randstad). Zie nu dat je 9 weken zwanger bent. Je bent echt wel op tijd hoor.

daantje
15 December 2010, 14:44
Hier gaat het nog niet echt lekker. Weer van alles over me heen gekregen van ouders op het werk. Ben er klaar mee. Morgen en vrijdag ben ik thuis. Ze zoeken maar een andere gek die ze grond in kunnen trappen...

De kleine schopt er vrolijk op los. Vannacht waren we samen wakker. Ze wilde me vast troosten ;-) Heerlijk als ze dan net op die momenten dat je k*t voelt lekker tekeer gaat. Heerlijk kind :-D

daantje
15 December 2010, 14:45
M'n buik wordt inmiddels echt dik hier hoor! Pff, m'n man had gister een bad voor me aangezet. Toen ik in bad stapte en in de spiegel keek schrok ik toch wel een beetje! Voel me net een kamerolifant!

emi
15 December 2010, 14:53
Daantje kloten dat je je niet goed voelt en dat ze steeds jou moeten hebben op het werk..
en een kamerolifant :O zo kan ik er dus ook uitzien over 7 weekjes.....
Lief dat je dochter zo met je meeleeft (L)

Bakkertje1983
15 December 2010, 15:05
@ Daantje, idd balen dat ze op je werk zo achterlijk doen! Groot gelijk dat je nu lekker 2 daagjes thuis blijft. Even stoom afblazen en aan je kleine meisje denken! Wel lief dat ze zo met je meedenkt ;-).
Hmmmm voel je je nu al een kamerolifantje ;-) dan wil ik je over een week of 10 nog wel eens spreken hihi. Ga je binnenkort nog een buikfoto plaatsen? Die er nu op staat toont nog een heel bescheiden buikje :-).

xxx

Allegra
15 December 2010, 18:33
He Chelke shit zeg... nou goed, iemand moet de champagne opdrinken... 2011 beginnen we weer vers en dan wordt het hele bovenste lijstje in een maand zwanger. Wat zou dat gaaf zijn!

Yente he ondanks al je kwaaltjes fijn dat je nu even een mooi moment in je zwangerschap hebt gehad! Wat leuk dat je al hebt kunnen zien dat je straks een beebje met jouw kin hebt :-D En knap dat je niet wilt weten wat het is! Ik wil het aan de ene kant wel weten, maar aan de andere kant ook weer niet, ik vind het wel wat hebben om 9 maanden te moeten afwachten, maar ik ben ook zoooooo nieuwsgierig... en ik wil vast leuke speeltjes kopen en kleertjes enzo, dan is het wel handig als je weet wat eraan komt. Maar ik wil het niet al aan iedereen vertellen als ik het te weten kom. Overigens hoop ik stiekem op een meisje maar denk ik een jongetje en mijn man precies andersom :-D

Mirjam het is idd beter om maar niet op je lichaam af te gaan, wat kan dat je voor de gek houden! Ik moet wel zeggen, doen ik posi testte dacht ik wel meteen: aha, nu snap ik waar al die rare dingen van de afgelopen dagen vandaan kwamen. Als ik nog eens zwanger zou worden (is niet het plan) zou ik het denk ik meteen weten, al was het maar van de hcg-zweetlucht die af en toe mijn porien uit komt zetten!
Enne, ik blijf hier gezellig kletsen hoor, ik vind het superleuk hier, ook om te lezen hoe het met mijn voorgangsters gaat. Het is wel jammer dat sommige zwangeren wel een beetje van de aardbodem verdwenen zijn...

Daantje he bah wat irritant van die mensen die denken dat ze over je heen kunnen stampen... probleem is vaak, hoe harder jij je best doet, hoe meer mensen denken dat ze je kunnen maken... Ik zie het bij mijn man ook, die werkt zich momenteel echt de grond in om te zorgen dat alles goed verloopt op zijn werk (vandaag voor de 3e keer deze week veeeeel te laat thuis, ik weet zelfs nog niet eens waar hij is dus het zou zo weer 9 uur kunnen worden net als gisteren) en niet dat iemand eens aanbiedt om te helpen ofzo... Aso is dat! Sommige mensen zijn te goed voor deze wereld, jij ook een beetje denk ik. Dus heel goed dat je nu denkt, bekijk het allemaal maar!
Enne... kamerolifantje? Volgens mij begint het echte groeien van de kleine dame nog ;-)

Emi bloedneuzen zijn normaal! Ik merk regelmatig als ik mijn neus snuit dat er bloed bij zit. Het is ook droog overal met dit weer en de verwarming aan, in combinatie met dat je vaatjes sneller springen tijdens je zwangerschap is een bloedneus dus niet gek!

emi
15 December 2010, 19:12
Houden jullie ook een site bij over de zwangerschap?
Nouja voor mensen die het leuk vinden om de link van mijn site te krijgen over de zwangerschap, laat maar even weten hier of via pb. Dan stuur ik het wachtwoord..

daantje
15 December 2010, 20:03
leuk emi! Stuur me maar!

Dank voor jullie lieve reacties.
Ik heb vorige week nog een buik foto gemaakt, maar er nog niet opgezet. Zal morgen weer een foto maken en deze erop zetten. Zullen jullie eens zien hoe dik jullie straks misschien wel worden, haha. Het groeien is hier echt begonnen hoor. Hoewel velen nog steeds zeggen dat het een erg bescheiden buikje is. Oke, als ik sommige anderen zie is dat ook wel zo, maar voel me wel een kamerolifantje. Ik heb nooit een dikke buik gehad, dus dan valt het voor jezelf extra op denk. Bij m'n benen en billen ben ik aardig wat gewend. M'n taille zit er overigens nog wel een beetje :-)

daantje
15 December 2010, 20:05
Het zijn overigens in totaal 3 ouders, dus het aantal valt wel mee. Ik trek het me zo ontzettend aan.... Bah, ik wil leren om die ouders op een correcte manier en het liefst dan ook op dat moment de deur te wijzen en duidelijk te maken wat mijn grenzen zijn. Ben er hard mee bezig in elk geval. Het zijn wel goede praktijklessen overigens ;-) (tja, moet er wat luchtiger over gaan denken).

emi
15 December 2010, 20:14
k heb net voor ongeveer de 4e keer (vanaf week 12) geprobeerd het hartje te luisteren en ik heb hem gevonden!!!!
WAUW wat klinkt dat gaaf, hij schopte ook een paar keer flink tegen dat ding aan. Zo gaaf!!!! Zo schattig!

Daantje goed dat je er aan werkt en bewustzijn is een eerste stap he..

sab88
15 December 2010, 20:19
@ Emi: Woow voel jij de kleine al schoppen??

daantje
15 December 2010, 20:20
emi: heerlijk!