PDA

View Full Version : stoppen in juni 2010 met de pil deel 4

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13

Allegra
15 December 2010, 20:20
Emi wat cool, heb je zo'n doptone? Voel je de kleine dan trouwens ook al schoppen? Dat lijkt me zo leuk maar het duurt nog zooooooo lang!
Als het mag wil ik wel graag op je site meespieken ;-) Nog een aantal weekjes en dan kan ik ook mensen op Hyves toevoegen:-D

Daantje tegen die mensen moet je echt kordaat optreden inderdaad! Is wel moeilijk denk ik, ik probeer zelf ook altijd beleefd te zijn maar sommige mensen reageren daar niet goed op en zijn zelf ook niet beleefd... Tja, dan houdt het een keer op!

daantje
15 December 2010, 20:21
(dat je je kleintje voelt en het hartje gevonden hebt).
Dames, ik ga m'n bedje in. Hoop dat ik beter slaap dan afgelopen nacht! Terusten en tot morgen!

angel26
15 December 2010, 20:21
@ chelke: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden!

@ yente: Rustig aan doen, meis! En beterschap! Gefeliciteerd met de goede echo!

@ daantje: We gaan morgen het hartje horen, hopelijk! Jammer dat het niet lekker gaat op je werk!

emi
15 December 2010, 20:32
nee ik voel het nog niet schoppen hoor, dat zal nog wel 4-6 weken duren want m'n placenta ligt aan de voorkant (dan duurt het langer).
Maar ik hoorde dat ons kleintje tegen de doptone aan schopte tussen het hartslagje door hoorde ik dat af en toe!
Daantje lekker slapen, probeer alles even van je af te zetten, misschien een douche, massage, lezen, muziekje.. Je hebt je rust wel nodig!
Allegra ik zal je ff een pb sturen voor mn site!

sab88
15 December 2010, 20:33
mijn placenta ligt ook aan de voorkant .. voel af en toe wat gekriebel maar meer niet. Kan niet wachten totdat ik de kleine voel schoppen.
Ben nu bijna 20 weken dus verwacht het wel binnen nu en 3 weken..

emi
15 December 2010, 20:34
Weet iemand waar een arboarts precies voor is en hoe je daar terecht komt en voor wie hij er is?

Ik wil graag in overleg met een arboarts (oid) om te kijken of ik recht heb op minder werken met mijn vermoeidheid. Ik kan zo niet genieten van de zwangerschap en loop constant op m'n tenen. Kom tot niets behalve slapen & werken..

emi
15 December 2010, 20:34
dat mag je wel verwachten ja sab88, hoe gaat het verder met je??? nog 5 dagen tot de 20 weken echo? jij weet al dat je een meisje krijgt toch?

sab88
15 December 2010, 21:00
@ Emi: Hier gaat het verder goed. Ben gelukkig niet meer moe. Mijn buik begint nu flink te groeien. Is wel leuk maar ook wel weer wennen aangezien ik altijd erg slank ben geweest. Ik weet inderdaad dat ik al een meisje krijg .. toch ga ik het maandag nog even navragen ;) je hoort tegenwoordig zovaak dat ze het fout zien.
Hoe gaat het verder met jou?? Nog 5 weken en dan weet jij het geslacht :) houden jullie het voor jezelf ?

Pure
15 December 2010, 21:02
Naam.......Leeftijd.........Ronde........Kindje... .........NOD
jong1980...........30...........5e...........2e.. .........13 december
Aphrodite..........28............6e..........1e ...........20 december
Mirjam..............24...........7e...........1e ...........20 december
shasha..............29...........3e..........2e. ......... .21december
Mirthe Carlijn.....28……......7e...........1e............. 22 december
Hertogin.............34...........6e...........1e. .............25 december (kerstengel komt u maar!)
Natascha...........26............8e...........1e.. .............29 december
Jeske1983.........26...........6e...........1e.... .............29 december
Stampertje........26...........5e…........1e...... .......6 januari (44 dagen?)
linda75..............35............7e...........1e ............9 januari
Prinsesje...........28...........3e..........1e ............23 januari (50 dagen?)
chelke..............24....... ....7e..........1e ...........13 januari

Wachtbankje:
Naam..............Leeftijd........Ronde.......Kind je.......NOD

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 168)
Eef28.................28...............1e......... .1e............25 juli (cyclus dag 126)
Daisy.................26...............1e......... .1e............31 juli (cyclus dag 148)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wachten tot cyclus weer op gang komt na de mk
Lientje.nl.…….......27…...…........4e…….....1e…….. .....10 november (ong 30 dagen)
Ikke82.…............28……….…......6e….......1e……….. ...19 november
Aim…….....….. ....24.......... .6e...……...1e………... .. .3 december
Jeannet83...... ...26......... ..7e...........1e.... ........8 december

Zwanger:
Naam.......Leeftijd.....Kindje.....Ronde.....Datum test......Uitgerekende datum

Miracle01.………...27.………..1e………..1e…….….07 juli…….....15 maart
Regenboog…… ….24.………..1e………..2e……..…26 juli..............4 april
henny………………..28.………..2e………..2e………..31 juli..............7 april
Stefje………….…...26.………...2e………..1e…......27 juli..............9 april
Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Mammavan2kids.29.…….....3e…….….3e…….…11aug........ ..…21 april
Sunshine83.……..27.………...2e………..1e………..13 aug.......…..21 april
Sas81...............29..........3e ........1e.........20 aug...........28 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Sab88..............22...........2e.........1e..... ....29aug..............9 mei
Korel……...........22…….......3e……....1e…......15 sept............26 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
Marloesspin.......25...........4e.........1e .......14 okt.............21 juni
Sophie1978.…....32….........3e…......1e……..…13 okt.............21 juni
Angel26............26...........5e.......…1e...... ..20 okt.............28 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Bakkertje………..27…….......4e…………2e…........4 nov……….......16 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??
Allegra………......32............5e…….....1e…….... 27 nov.............1 augustus?
Lucinda.............26...........3e..........1e . ..........
Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec..............6 augustus

Lang leve de ovulatietesten. Veel stress gehad deze maand, dus ik dacht vast ben ik wat later, jawel maar liefst ruim een week.
Ik heb mezelf maar even verplaatst.

Allegra
15 December 2010, 21:51
Thanks Emi, ik heb vast een blik op je site geworpen, superleuk! Heb even aan mijn man gevraagd hoe het zit met de arboarts (hij heeft een hernia en moest dus een tijdje op bezoek bij de arbo) en hij zegt dat je werk je moet verwijzen. Is dat een optie of wil je niet dat ze weten dat je werk je zo zwaar valt momenteel?
Grappig dat je die kleine al wel kan horen schoppen maar nog niet voelen!

Jeske jammer joh, het is volgens mij wel zo dat als je heel gestresst bent, je minder snel zwanger wordt...

Sab inderdaad, op de meeste website zeggen ze dat je een eerste kindje rond week 20-21 gaat voelen!
Ben ook wel benieuwd hoe ik me ga voelen als ik straks een buik krijg, ik ben echt aan het afkicken momenteel omdat ik niet meer bodypump (komt me al een aantal weken niet goed uit met de sneeuw, is best wel zwaar en te veel nadruk op buikspieren) dus ik zal ook wel echt moeten wennen... Maar ik houd mezelf maar voor dat ik dan over een jaartje als ik mijn normale sporten weer kan oppakken, weer een mooi doel heb om mezelf weer in model te krijgen ;-)

Daantje ik hoop dat je alvast lekker slaapt, ik kruip nu ook mijn nestje in. Welterusten allemaal!

Bakkertje1983
15 December 2010, 21:56
Hoiiiii,

@ Emi, gaaf hι omdat te horen! Ik heb de angelsound (nog van toen ik zwanger was van mijn zoontje) en heb hem toen veel gebruikt. Heb het vorige week ook geprobeerd maar kon het toen natuurlijk nog niet vinden maar eigenwijs dat ik ben wilde ik het toch even proberen. Hoorde wel een hoop gerommel maar dat kan vanalles zijn ;-). Ik wil ook graag je babysite bewonderen!!
Je vroeg nog wat over de Arboarts. Die is er zowel voor jou als voor je werkgeven. Moet zeggen dat de ene arts af en toe meer naar de ene of andere kan trekt, is heel erg afhankelijk van de arts. Hebben jullie iets van een Intranet op je werk ofzo? Daar is meestal wel iets te vinden, informatie en contactgegevens etc. Je kan ten alle tijde een afspraak maken en je verhaal doen. Laat dan heel goed weten hoe je je volet en wat een druk je hebt vanuit je werk en op wat voor manier dat je zwangerschap nadelig beinvloed. Laat ook doorschemeren dat als er nu niets gebeurt je voorziet dat je eventueel binnenkort helemaal in de ziektewet komt. Daar willen ze namelijk voor waken en dingen regelen dat het niet zo ver komt. Meestal zijn ze dan ook wel bereidt om met jou naar een goede oplossing te zoeken. Denk dan aan bijv minder wisselende diensten draaien of eventueel zelfs (tijdelijk) wat minder werken, misschien dat aangepast werk ook nog tot de mogelijkheden behoort maar dat kan ik niet beoordelen. Nou meis, ik hoop dat je hier wat aan hebt...

@ Daantje, leuk dat je een nieuwe foto gaat plaatsen! Ben erg benieuwd naar het vergelijkingsmateriaal. Ik ben trouwens bij de eerste 23 kilo aangekomen en wil dat nu wel wat beperken... Was het wel allemaal weer kwijt maar je kan het beter sowieso niet aankomen hihi. Hoeveel ben jij nu aangekomen totaal, weet je dat?
Ik vind het ook jammer dat we van de meeste zwangeren niks meer horen... Snap het ook niet zo goed, ik vind het super gezellig hier. Je hebt na zo'n tijd ook echt het idee dat je mensen 'kent'. Waarschijnlijk hebben we van mekaar een heel ander beeld dan de werkelijkheid haha maar dat geeft niet.
Slaap lekker meis! Hoop dat je een goeie nacht hebt!

Hier alles ok. Een rustige dag op werk gehad en morgen lekker een dagje thuis. Had vanavond een bijeenkomst op mijn werk en dus een lange dag gehad (om 8uur begonnen tot 20.00 uur vanavond). Moet zeggen dat ik de hele dag onwijs moe ben geweest en nu in een keer geen last meer heb hihi toch maar op tijd naar bed ;-).

Kus

emi
16 December 2010, 07:23
Hoi Sab88 Altijd goed om het even te checken. We hadden eens op de afdeling een stel wat een aantal keren bevestigd had gekregen dat het een meisje werd en ze hadden het geboortekaartje en de babykamer al klaar en toen bleek het toch een jongen. Natuurlijk ben je blij met je kind maar kan me voorstellen dat het even een moment van teleurstelling is.
Fijn dat je minder moe bent, dat geeft mij weer hoop! Wanneer werd het beter?
Wij willen het geslacht wel graag weten maar we houden het lekker voor onszelf!!

Allegra bedankt voor het navragen, erg lief van je. Ik vind het wel spannend om het aan te geven omdat ik me nooit zo kwetsbaar opstel en altijd gewoon doorga maar in dit geval is het wel voor de kleine.. Dus ik zal het met mijn leidinggevende opnemen.

Bakkertje ik heb je ge-pbt (niet werkwoord :P) Ook jij bedankt voor je info over de arboarts. Ik zal morgen gelijk even kijken op het intranet wat de gang van zaken is in ons ziekenhuis! Ik zat inderdaad aan de mogelijkheid minder werken te denken. Al is het maar een uur per dag.. En ik moet dan inderdaad eerlijk zijn en het niet mooier maken dan het is.
Geniet van je lekkere vrije dag vandaag! Ga je nog wat doen of alleen maar lui lekkerland??

Ik ga nog even m’n bed weer in en daarna de babywinkels af met een vriendinnetje. Wel lastig voor haar want ze heeft een sterke kinderwens (helemaal nu ik als eerste van de vriendinnengroep zwanger ben) maar haar man wil nog niet.. Ze wilde zelf graag mee..

Fijne dag allemaal!

sab88
16 December 2010, 08:37
@ Emi: vanaf week 16 wer ik minder moe :)

pfff sta al een half uur in de file :( groot ongeluk gebeurd hierzo. Hopen dat het snel opgelost is!!

Yente
16 December 2010, 10:19
@Emi: Leuk! Ik wel wel graag meelezen..
Wat betreft de arbo: die is er inderdaad zowel voor jou als voor je werkgever. Je kunt zelf op ieder moment een gesprek met de arboarts aanvragen. Ze kijken inderdaad naar de ideale situatie voor beide partijen.
Een tijd geleden ben ik deels ziek thuis geweest en mocht ik om de zoveel weken naar de arbo. Ik wilde toen meer werken, maar mocht nog niet. Ze kijken dus ook wel degelijk naar jou en niet alleen naar de werkgever (daar was ik eerst erg bang voor).
Nu ben ik ook voor 25% ziekgemeld, maar dat is meer zodat ik naar huis kan als het niet lekker gaat. Ik werk dus vaak nog veel meer dan dat. Omdat ik in een klein bedrijf werk, heb ik mezelf (in overleg) ziekgemeld bij het UWV. Dat ivm zwangerschap, zodat je ook 100% vergoedt krijgt. Officieel moet je je ook ziekmelden bij de instantie waar jouw bedrijf verzekerd is (en die zit gekoppeld aan de arbodienst). Dit heb ik nu (ook in overleg) niet gedaan, omdat zowel ik als mijn baas geen zin had in de afspraakjes met de arboarts. Ik heb het geluk dat wij zelf prima kunnen overleggen wat het beste te doen.
Als je nog meer wil weten, hoor ik het wel.

Ik begin de baby nu af en toe heel licht te voelen (denk ik dan). Gisteren hoorde ik dat ook ik een voorliggende placenta heb, dus dat verklaart waarom het nog niet duidelijk is (dacht al dat het aan mij lag).

Ook ik vind het erg jammer dat er zoveel zwangeren niet meer meekletsen. Ik blijf gewoon hoor, vind het hier veel te gezellig en ik heb het gevoel dat ik jullie echt een beetje 'ken' nu. Ik klets ook mee in het mei topic, maar daar is het vaak rustig.

korel
16 December 2010, 10:25
Emi, ik zit ook in de ziektewet voor 50%. Het werk wat ik doe is te zwaar momenteel. Vooral nu het zo koud is. Het slepen met touwen ed is niet te doen nu. Zat ook in de ziektewet vanwege me misselijkheid en moeheid, maar dat is nu grotendeels wel over. De arboarts deed hier totaal niet moeilijk.

Bakkertje1983
16 December 2010, 12:40
Hi allemaal!

Is er bij jullie al sneeuw gevallen? Ze hadden een hoop voorspelt maar ik heb hier nog niks gezien...

@ Emi, ben benieuwd of je iets kan vinden over de arboarts. De meesten zijn echt heel okay dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze het raar vinden dat je er bent. Meestal waarderen ze het juist als je zelf initiatief neemt en niet zoals de meesten eerst 100% ziekmelden en dan maar eens wachten op een uitnodiging van de arbo. Is per situatie ook wel verschillend natuurlijk maar denk dat jij aan het eerste goed doet.

@ Korel, jeetje ja kan me voorstellen dat zulk werk nu te zwaar voor je is! Ik zit al te klagen na een dag op kantoor... Gefeliciteerd met de 17 weken trouwens! Nog 2 weekjes en je krijgt je kleintje weer te zien, leuk leuk!!

@ Sabb, hoe laat ben je op je werk beland? Hoop voor je dat je niet veeel te laat was?

@ Yente, wat leuk dat je (vermoed) dat je de kleine begint te voelen. Dat kan nu prima hoor ook als de placenta voor ligt. Het zal alleen wel iets langer duren voor bijv je man het kan voelen want jij voelt het aan de binnenkant en hij moet het aan de buitenkant voelen.

Hier zoals ik al zei rustig dagje. Zoontje is vanmorgen naar de PSZ geweest. Vriend is vandaag ook thuis en hebben de tijd vanmorgen benut om even naar de stad te gaan. Niet veel bijzonders gekocht eigenlijk. Had alleen nog een kadootje voor iemand nodig en daar ben ik wel voor geslaagd iig.
Verder vandaag de kerstkaarten schrijven. Was er van de week wel al aan begonnen maar niet af gekomen. Daar trek ik dus vandaag even voor uit. Verder nog geen plannen. Het is koud en regenachtig weer dus ook niet echt weer om naar buiten te gaan...

Kusss

emi
16 December 2010, 14:51
yente ik zal je een pb sturen met mn site. Wat gaaf dat je de baby begint te voelen!!!

Allen bedankt voor jullie reacties.

ik heb vanmorgen geshopt in babywinkels, we hebben er 3 gehad, en ik heb het toch nog 2 uur volgehouden!! Ik heb een spijkerbroek, spijkerrokje + legging, vest, shirt met lange mouwen gekocht (positie)
en voor de baby alleen een romper van nijntje met oranje/groen/geel. En voor m'n man een shirtje (voor de baby) Mijn papa is beresterk. Heel schattig en zacht!!

Duik nu m'n bed weer in, voel me zo'n aansteller (weet dat het niet zo is, maar die vriendin snapt het ook niet ιcht waar ik vanochtend mee weg was)...

daantje
16 December 2010, 15:47
Emi: pb je mij ook even? Had al gereageerd, maar heb je denk ik overheen gelezen. Geeft niet. Je hebt al antwoord op je arbo vraag. Ik moet er in het nieuwe jaar weer heen. Zolang ze weten dat je wel wilt, maar het echt teveel voor je is, is het vaak geen probleem. Jij bent ook niet een type om het er lekker van te nemen thuis. Dat hebben ze echt snel genoeg door. Wat wel volgens mij zo is dat jij uiteindelijk de knoop moet doorhakken dat het teveel is en je dus ziekmeldt. Sterkte ermee!

Vannacht gelukkig beter geslapen. Wel wat harde buiken tussen door. Ben begonnen met opschrijven wanneer ik er last van heb. Kijken of me dat wat inzicht kan geven.
Neem de laatste tijd (1,5 week) ook m'n temperatuur op ivm die mogelijke blaasontsteking. Vreemde is dat ik met 2 verschillende thermometers elke keer rond de 35.5 uitkom. De een is een oor-thermometer en de ander (heb ik gekocht omdat ik dacht dat die ander het niet goed deed) een digitale. Ik doe hem in m'n mond, want van achteren vind ik niet zo fijn. Moet er dan wat bij optellen. Geloof een halve graad ofzo. Maar dan kom ik nog maar op 36 uit... Vanmorgen voor het eerst op 37. Maarja, heb ik dan nu verhoging of niet? Iemand ervaring mee?

Vandaag lekker genixed. Veel te weinig gedaan voor wat ik in m'n hoofd had! Ach, helaas, morgen is er weer een dag probeer ik maar te denken.
Eindelijk lampjes voor de bom gekocht. Heb ze er net in gehangen, nu de ballen nog!

daantje
16 December 2010, 15:48
Lekker een tukkie gedaan, Emi? ;-)

Allegra
16 December 2010, 18:23
Hi ladies!

Emi goed hoor dat je aan de bel gaat trekken! Het is ook niet niks, zo'n zwangerschap. Ik weet nog dat ik een half jaartje geleden ofzo op nu.nl zag dat er een of andere expert had gezegd dat vrouwen tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap ook niet zouden moeten werken, en voor veel vrouwen geldt dat ook best wel volgens mij! Hier gaat het qua vermoeidheid wel, ik sport momenteel even niet en ben van plan om alleen bodybalance weer op te pikken in het nieuwe jaar, bodypumpen is gewoon niet goed als je zwanger bent denk ik. Verder eet ik gezond en zorg ik dat ik op tijd in bed lig en eerst nog even een half uurtje lees om mijn lichaam tot rust te laten komen. Ik slaap daarna als een roosje, hoewel ik 's nachts altijd wel een paar keer wakker word. Hopelijk blijft het de rest van mijn eerste trimester zo, zaterdag eens aan mijn moeder vragen hoe dat bij haar was...

Lekker geshopt ook vandaag, goed zo!

Yente wat gaaf dat je jouw begint te voelen, dat lijkt me echt een van de mooiste momenten!

Korel ik kan me voorstellen dat jouw werk te zwaar is als je zwanger bent, ik merk het al als ik een dag op kantoor heb gezeten! Maar na een uurtje voel ik me altijd alweer stukken beter.

Morgenochtend echo, ik ben heel benieuwd! Hopelijk mag-ie uitwendig :? Zal maar vast zorgen dat ik een volle blaas heb.

Allegra
16 December 2010, 18:24
Daantje dat van die temperatuur weet ik niet, maar als je niet boven de 37 uitkomt, lijkt het me niet dat je verhoging hebt, dus dat is een goed teken ;-)

Die boom van jou is een beetje een work in progress dus ;-)

Allegra
16 December 2010, 18:26
Oh ja, wat ik nog vergeet te zeggen: vandaag mijn beoordelingsgesprek gehad op kantoor, het was bijzonder niet-spannend: ik doe mijn werk goed, er was niets te zeuren, ik krijg geen salarisverhoging en geen bonus en mijn baas begon weer over iets wat we al drie keer hebben afgesproken en wat ik ook doe zoals afgesproken. Het grappige was dat ze het hele tijd over het komende jaar zat, en ik zat daar maar te denken: "Jij hebt nog geen idee wat er in het komende jaar gaat veranderen" :-D

linda75
16 December 2010, 19:03
fijn dat je beoordeling goed was! over een tijdje zullen ze wel opkijken van je nieuws!

hier ff dipje, lijf doet raar, buik zeer, borsten strak maar test neg :cry: (begon te twijfelen of mijn 1 dag ongi wel ongi was.....) lekker op de bank met een dekentje!

daantje
16 December 2010, 19:57
Linda: he meid, jezelf even verwennen. Kan me voorstellen dat je je rot voelt.
Allegra: haha, leuk he om dan die binnenpret te hebben! Wel jammer dat je geen salarisverhoging krijgt. Wat de boom betreft: de lampjes zitten er nu in en de schuimpjeskransjes ook :-) Nu de ballen nog. Had er vanmiddag geen zin meer in. De kransjes vond ik leuker en belangrijker dan de ballen, haha. En ach, is weer eens wat anders, een kransjesboom! En lekker ook. Benieuwd hoe lang ze erin hangen. Manlief heeft er al meteen 2 op. Wat hij niet weet is dat ik in de kelderkast nog 2 zakken heb liggen. Maar als ik alles er tegelijk in hang, is het voor de kerst al op. Grinnik, wat dit betreft hoef ik niet meer te wennen aan een kleine.

Allegra
16 December 2010, 20:15
Lin klinkt alsof je hormonen een beetje in de war zijn, vertroetel jezelf maar een beetje!

Daantje haha en je man maar denken dat jullie een wonderkerstboom hebben waar de kransjes steeds aan teruggroeien haha! En volgend jaar zitten papa en de jongedame inderdaad samen te snoepen :-) Leuk idee he, dat we volgende kerst er een kindje bij hebben, heel speciaal!

Aphrodite
16 December 2010, 20:41
Hey meisjes,

wat een gebabbel allemaal seg! Heb weer heel wat kunnen lezen!

@linda: wat je zei over dingen meteen aan je vriend zeggen, da's zeker waar. Als het aan mij lag, sprak ik elke dag wel over wat ik voel en wat niet :) Het was ook niet zo dat ik het lang heb zitten opkroppen hoor. Kwam ineens op, dat dipje. Heb het hem dan ook niet snel daarna willen vertellen. En hij merkt het dus meteen dat ik "raar" doe. En dan weet 'ie niet hoe hij ermee om moet gaan. Dat geeft soms kleine spanningkjes (een paar kefjes van wederzijds onbegrip), maar da's na een paar minuutjes wel gestabiliseerd hoor. Hoop dat jij nu ook lekker zit te miezeren (of al terug opgepept bent) in de armen van je liefste. Wat zouden we toch zijn zonder onze mannen? *knufs*

@Chelke: goh kak, zo jammer dat het toch nog is doorgebroken. Hoewel je het al wel ergens dacht. Keep the spirit positief en feest er nog maar eens goed op los! Klinkt clichι, maar 't is wel waar. En dan gaan we een kindje maken in januari he! Huzah!

@emi: fijn dat je de beslissing hebt genomen om je arbeidsomstandigheden te bespreken. Is echt nodig en ook jij kunt aanvoelen dat de emmer niet eindeloos kan volgegoten worden. Hoop dat je werkgever, jij en je arbo (wat dat ook moge zijn, een arbeidsgeneesheer ofzo?) een goed voorstel kunnen overeenkomen. Dan kan jij nog verder genieten van de hartslag en capriolen van je kindje. Ik wil het ook graag volgen hoor, op je zwangersite! Is heel aardig dat je dat voorstelt! En als je wat wilt weten over bloedneuzen; hier zit een ervaringsdeskundige! Toen ik kind was hebben ze zelfs wat adertjes dichtgebrand in m'n neus omdat ik er zoveel last van had. Warmte: bloedneus. Lopen: bloedneus. Nu is het veel beter, maar ik bloed toch nog snel. M'n broer heeft er ook nog steeds last van. Ik hoop dus niet dat ik tijdens mijn zwangerschap er opnieuw zoveel last van zal krijgen! :)

@mirjam: spannend he! Vrijdag en zaterdag heb ik feestjes en ik zou graag daarvσσr al weten of het raak is, maar da's te vroeg eh. Jammer!

@Yente: is je arm helemaal gevoelloos dan? Je kan hem toch nog goed bewegen, hoop ik? En hoe lang kan dat duren? Hoe lastig is dat wel niet! Al maar goed dat de 20weken echo zo goed was! Je mag trots zijn op je baby! Het gaat al zeker een flinke zoon of dochter worden!

@daan EN mirjam: hihi, best wel enorm grappig, jullie koelkastverhalen! Ik haal sowieso toeren uit, maar zoiets is me nog niet overkomen! :)

@daantje: goed zo hoor, dat je niet met je laat sollen! Is echt niet evident! Ikzelf moet nog zoveel leren qua assertiviteit. Je bent geen pipo en dus moeten ze ook geen kunstjes van je verwachten! (Met die buik van je zou dat sowieso wel lastig zijn denk ik, haha;)) Grapje he...

@angel: hoe was het? Heb je het hartje gehoord?

@allegra: fijn, die evaluatie! Hoewel, ikzelf heb ook allijd een goeie evaluatie, maar de centen krijg ik er toch ook nooit voor. Nu ja, we verhongeren niet en hebben een dak boven ons hoofd, dus da's al in orde. En anders belet niets ons om eens rond te kijken he! Is wel grappig: je baas weet nog niets en heeft al plannen in zijn/haar hoofd voor volgend jaar! Moet je dan geen moeite doen om niets te laten merken?

Hier alles nog rustig. Nog wel wat emo, maar dat moeten we maar weer uitzieken. Ongelofelijk eh, die hormonen! Ineens zit je te janken voor 't minste. Of krijg je een lachbui die de hysterie toch wel aardig benadert. Haha, ik voel me soms θcht een hysterisch wijf. Gelukkig kunnen we er samen om lachen (na de huilbui of course).

Ik ben deze cyclus ook begonnen een bestandje bij te houden met wat ik voel elke dag, of ik seks heb gehad e.d. Als het niet raak is, dan weet ik beter wat ik wanneer ongeveer kan verwachten.

Ah ja, nog iets: iemand ook het Groot Dictee meegedaan gisteren? Ik wel, lekker kneuterig met m'n vriend. Was best wel gezellig. Hij is wel gewonnen, maar dat ben ik al gewoon :)

Allegra
16 December 2010, 21:00
Aphrodite dat is wel een leuk idee, bijhouden hoe je maand was! Misschien kun je er een patroon in ontdekken, maar hopelijk ga je daar niet genoeg maanden voor hebben!

Wij deden vroeger thuis altijd mee aan het dictee, was ik altijd heel goed in. Ik ben er een beetje mee gestopt toen ze alle spellingsregels veranderden, ben ik ermee gestopt...

Ja het was best lastig om niet te reageren tijdens mijn gesprek... Ik heb het op zich best naar mijn zin op mijn werk hoor, maar toch jammer als je zelfs niet eens een inflatiecorrectie krijgt... We zullen zien of ik daar volgend jaar nog werk, misschien begin ik wel voor mezelf!

Ga ff verder 2 voor 12 kijken, denk niet dat ik daarna nog terugkom dus slaap lekker alvast!

emi
16 December 2010, 21:07
Daantje heb je ge-pbt ;-) Fijn toch zo’n lui lekker dag. En de boom is fasen optuigen dat is ook een goed idee. Is het niet ‘vroeg’ voor harde buiken?
Ik heb heerlijk een tukkie gedaan!! Doet me goed.

Allegra ik kan me voorstellen dat je liever een uitwendige echo hebt maar besef je wel dat je inwendig veel mooiere beelden hebt!! Ik had het er dubbel en dwars voor over.
Anyway: geniet ervan!

Linda balen dat de test neg was en je toch kwaaltjes hebt. Sterkte en zorg maar goed voor jezelf.

Aphrodite heb ook jou ge-pbt. Ik deed dat ook, zo’n bestandje bij houden. Heeft mij wel heel erg geholpen!!

Aphrodite
16 December 2010, 21:08
Ha 2 voor 12, nog een leuk programma "op den Hollander"! Bedankt trouwens voor Oh Oh Cherso. Toen we een tijd geleden uitgingen in Den Haag hadden ze het erover en daarna hebben m'n vriend en ik op twee dagen tijd alle afleveringen gezien :) En gisteren werd de eerste aflevering op de Belgische tv hier uitgezonden. Ja, ik houd van alle "soorten" tv programma's...

Aphrodite
16 December 2010, 21:08
HEy thanks emi! *knuffieknuf*

jojo82
16 December 2010, 21:47
hallo allemaal!!

iedereen weer veilig thuis gekomen met dit weer? hier in het oosten was het een behoorlijke troep op de de wegen!
ik was vandaag lekker vrij want ik moet zaterdag nog.... mn zoontje zat wel op het kdv kon ik even wat tijd voor me zelf in plannen..

ik ben vanmorgen ook nog met hem naar de ha geweest, hij loopt nu een kleine maand, en heeft onzettende o-benen en voetjes naar binnen af en toe.
maar dat was heel normaal als ze net lopen! :-D vooral met zijn postuur!! :shock:

verder nog even wat kleertjes geshopt voor mn zoontje, was opruiming, heb een stoere broek, 2 shirtjes en een stoere blouse gekocht van Noppies voor de helft van de prijs!!

@allegra morgen dus je eerste echo! super zeg!!
@daantje tot 37.5 graad heb je geen verhoging..

hoe gaat het met roos??

nou tot later

roos
16 December 2010, 23:42
Hoi Meiden,

Hier ben ik weer!
Er waren problemen met het forum... kon op de ιιn of andere manier niet inloggen...:(

Hier nog steeds geen veranderingen... zit ondertussen op dag 181... :cry:

In de tweede week van januari heb ik een afspraak bij de gyn, dan gaat ze nog een echo doen om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies toch niet uit zich zelf is gaan groeien (wat ze niet verwacht). Als het niet vanzelf is gaan groeien, dan gaan we beginnen met Clomid, tenminste dat is wat ze mij vertelde, dit is om de eisprong opgang te brengen, heb nu helemaal geen eisprong, tja dan wordt zwanger worden lastig.... Als het wel uitzichzelf is gaan groeien dan wacht ze nog even.... :cry:

We hebben het onze ouders nog niet verteld, het goede moment is nog niet geweest... en we vinden het erg lastig om er over te beginnen...

Hoe is het met jullie???
Sorry heb niet alles terug gelezen...

xx

mirjam86
17 December 2010, 08:17
hoi hoi

roos meis allemaal spannend voor je zeg.
was het voor jou nu al maar zo ver he.

aphrodite ik denk dat hier een ongie in aantocht is.
ik heb namelijk weer die zeurderige buikpijn.
maar mn temp. was nog wel hoog vanochtend du nog ff afwachten.

ik heb vanochtend mn baas gebeld dat ik het echt niet meer trek om 2 wijken te lopen,
ik ben na het werk helamaal kapot.....en ik voel me de laatste dagen ook echt niet happy meer.
maar toch voelt het alsof ik mezelf mn vriend en het werk terleurstel..
maar goed ik hoop dat hij voor vandaag ook al een andere gek kan vinden.

en verder sorry ik weet niet meer wat de rest heeft gezegt.
door mn emo bui ben ik er niet helemaal bij. sorry.

daantje
17 December 2010, 10:52
@Aphrodite: je wilt niet weten wat ik allemaal met mijn buik kan ;-) Een arbo-arts is iemand waar je naar toe gaat als je niet kan werken ivm ziekte. Als je langere tijd afwezig bent moet je daar voor controle naar toe. Deze kijkt dan met je mee of je weer aan de slag moet of dat het beter is als je nog even thuis blijft. Dit is nodig voor je ziektewetuitkering die je dan krijgt.
@Allegra: vind je ook niet dat ze eens moeten stoppen met die spellingregels veranderen? Waar dat nu eigenlijk allemaal voor dient weet ik niet. Iemand? Mensen gaan er slechter door schrijven en er is een hoop commentaar op de Nederlandse spelling.
Ben benieuwd of inwendig of uitwendig krijgt. Ik vrees voor inwendig voor je. Ik had mijn eerste echo met bijna 9 weken. Ze begon uitwendig, maar moest uiteindelijk toch inwendig. Het is even naar, maar het is zo weer voorbij. En het is voor een goed doel J
@Emi: tja, wel wat vroeg voor harde buiken. Had met 17 weken al af en toe last van. Nu wordt het meer en is het echt genoeg geweest. Ik moet een groot aantal tanden lager aan doen. Moeilijk, maar daar weet jij alles van. Heb je al contact opgenomen met de arbo? Ik ga zo eens op je site neuzen!
@jojo: met zijn postuur…? Grinnik, lekker toch! Top dat je dingen voor de helft van de prijs kon kopen. Heb gister ook even geshopt voor een jasje voor ons pukkie, maar er hingen alleen wat grotere maten in de uitverkoop. Helaas!
@roos: kan je je ouders anders een mail sturen of een brief? Zet erin hoe moeilijk je het vindt om te vertellen. Dat snappen ze echt.
@Mirjam: goed dat je je baas hebt ingelicht. Dat teleurstellen herken ik hier. Maar weet je, de enige die echt goed voor jou kan zorgen ben je zelf! Jij moet de keuze maken en niet je vriend of baas. Ik laat het ook graag aan de ander over hoor, maar helaas weet je het zelf het beste.

Wat temperatuur betreft. M’n moeder heeft ook altijd een lage temperatuur. Komt daar dus vandaan. We hebben het beide ook altijd snel koud. Bij iets wat verhoging moet ik dus wel alerter zijn zei ze. Ze vertelde overigens ook dat ze ook heel erg emo was tijdens haar zwangerschappen. Heb het dus niet van een vreemde ;-)

Sneeuwt het bij jullie ook zo hard? Het blijft hier ook maar gaan. Ik moet zo nog naar het dorp, maar blijf het maar uitstellen! Straks even dik inpakken en gaan met die banaan. Het liefste zou ik met de auto gaan, maar m'n man belde al dat het echt spek glad is. Nou, als hij dat al zegt.... Denk dat ik maar een soort van strooiwagenapparaat ga uitvinden die je voor je uit laat gaan waar jij naar toe wilt. Je hebt toch ook zo'n stofzuigerapparaatje, wie weet kan iemand daar een strooiapparaatje van maken, haha.

daantje
17 December 2010, 11:34
Meiden, wat vinden jullie van dit behang? Ik wil er 2 vierkante panelen van maken voor in babykamer. De meubels en muren zijn verder wit. Ik wil het paneel met een rode lijst met dit erin.

http://www.verfenwand.nl/farandole/93-3474.aspx

(het gaat om het behang waar het meisje met de paraplu voor staat)

angel26
17 December 2010, 11:57
@ bakkertje : Bij ons is er aardig wat sneeuw gevallen, vandaag ook!

@ korel: jouw werk is wel zwaar voor je, zeg!

@ emi: Doe het rustig aan, luister goed naar je lichaam!

@ allegra: Fijn dat ze tevreden met je zijn op je werk!Jammer dat je geen slarisverhoging hebt gekregen.

@ Roos: Ik duim voor je , voor een mooie zwangerschap in 2011!!

@ mirjam: sterkte! Ik ga voor je duimen!

We hebben gister het hartje helaas niet kunnen horen, gisteren! Daarom heeft ze de echoapparaat aangezet om uitwendig te kijken. Ze heeft nog geen cursus gedaan, maar de baby kwam aardig in beeld. Terwijl ik niet eens een volle blaas had. Je zag het hartje kloppen, en het kindje bewoog goed en zwom lekker rond.

Het is wel jammer dat we hartje niet gehoord hebben, maar gelukkig dat het goed gaat met het kindje! Geen foto had ik van de echo gekregen.

Bloedwaarde was 5.8 dus prima van het bloedonderzoek, geen HIV of aids of dat soort ziektes heb ik. Ook geen diabetes gelukkig.

Wel is er op de 1 of andere manier de uitgerekende datum blijkbaar 2 dagen later opgeschreven , Dat had de gynocoloog opgeschreven nav de eerste echo. Ik snap er weinig van, op de echo stond 9 weken en 2 dagen op donderdag, en nu zou ik precies 3 weken later, gister was het ook donderdag, maar 12 weken zwanger zijn. Volgens mij heeft die man het verkeerd opgeschreven. Maar is niks aan te doen, helaas. De 30 juni wordt nu de uitgerekende datum. Terwijl mijn cyclus nooit hoger dan 28 dagen is geweest. Ik pas mijn ticker maar aan, het zal wel…

daantje
17 December 2010, 12:02
Ik heb er net weer een nieuwe buikfoto opgezet. Hij staat in hetzelfde album, dus je moet een doorklikken (link staat onderaan m'n berichtje).

Het sneeuwt hier nu nog een heel klein beetje. Ik ga het er gelijk van nemen en te voet naar het dorp. Tot later dames!

roos
17 December 2010, 13:05
@Aphrodite: je wilt niet weten wat ik allemaal met mijn buik kan ;-) Een arbo-arts is iemand waar je naar toe gaat als je niet kan werken ivm ziekte. Als je langere tijd afwezig bent moet je daar voor controle naar toe. Deze kijkt dan met je mee of je weer aan de slag moet of dat het beter is als je nog even thuis blijft. Dit is nodig voor je ziektewetuitkering die je dan krijgt.
@Allegra: vind je ook niet dat ze eens moeten stoppen met die spellingregels veranderen? Waar dat nu eigenlijk allemaal voor dient weet ik niet. Iemand? Mensen gaan er slechter door schrijven en er is een hoop commentaar op de Nederlandse spelling.
Ben benieuwd of inwendig of uitwendig krijgt. Ik vrees voor inwendig voor je. Ik had mijn eerste echo met bijna 9 weken. Ze begon uitwendig, maar moest uiteindelijk toch inwendig. Het is even naar, maar het is zo weer voorbij. En het is voor een goed doel J
@Emi: tja, wel wat vroeg voor harde buiken. Had met 17 weken al af en toe last van. Nu wordt het meer en is het echt genoeg geweest. Ik moet een groot aantal tanden lager aan doen. Moeilijk, maar daar weet jij alles van. Heb je al contact opgenomen met de arbo? Ik ga zo eens op je site neuzen!
@jojo: met zijn postuur…? Grinnik, lekker toch! Top dat je dingen voor de helft van de prijs kon kopen. Heb gister ook even geshopt voor een jasje voor ons pukkie, maar er hingen alleen wat grotere maten in de uitverkoop. Helaas!
@roos: kan je je ouders anders een mail sturen of een brief? Zet erin hoe moeilijk je het vindt om te vertellen. Dat snappen ze echt.
@Mirjam: goed dat je je baas hebt ingelicht. Dat teleurstellen herken ik hier. Maar weet je, de enige die echt goed voor jou kan zorgen ben je zelf! Jij moet de keuze maken en niet je vriend of baas. Ik laat het ook graag aan de ander over hoor, maar helaas weet je het zelf het beste.

Wat temperatuur betreft. M’n moeder heeft ook altijd een lage temperatuur. Komt daar dus vandaan. We hebben het beide ook altijd snel koud. Bij iets wat verhoging moet ik dus wel alerter zijn zei ze. Ze vertelde overigens ook dat ze ook heel erg emo was tijdens haar zwangerschappen. Heb het dus niet van een vreemde ;-)

Sneeuwt het bij jullie ook zo hard? Het blijft hier ook maar gaan. Ik moet zo nog naar het dorp, maar blijf het maar uitstellen! Straks even dik inpakken en gaan met die banaan. Het liefste zou ik met de auto gaan, maar m'n man belde al dat het echt spek glad is. Nou, als hij dat al zegt.... Denk dat ik maar een soort van strooiwagenapparaat ga uitvinden die je voor je uit laat gaan waar jij naar toe wilt. Je hebt toch ook zo'n stofzuigerapparaatje, wie weet kan iemand daar een strooiapparaatje van maken, haha.

Nee ga geen brief schrijven of mailen.
Als ik alleen ben met mijn moeder, dan ga ik het haar vertellen...

Bakkertje1983
17 December 2010, 13:31
@ Daantje, mooie foto! Volgens mij ga jij een hele mooie zwangere buik krijgen (niet dat je die nu nog niet hebt maar bedoel als je straks nog verder bent en sommige mensen dan zo rond als een tonnetje zijn hihi ;-) ). Ik zie namelijk alleen je buik groeien en dat is top!

@ Allegra, hoe was je echo meis? Ik kijk zo ook nog even in ons uitgerekend forum om te kijken of je daar al een berichtje hebt achtergelaten.

@ Angel, jammer dat ze het hartje niet konden vinden maar hoe super dat ze daar een echo apparaat hebben en je nog even hebt morgen spieken! Zou anders wel beetje ongerust weggegaan zijn bij de VK als ze het hartje niet konden vinden. Bij mijn VK hebben ze ook geen echoapparaat maar bij jou gelukkig wel! Vervelend van die 2 dagen zeg! Kon de VK er niets meer aan doen ook? Kijk het zijn maar 2 dagen maar de manier waarop vind ik beetje belachelijk, als het nou was nav termijnecho en blijkt dat het kindje dan 2 dagen minder ver is maar dat was bij jou helemaal niet. Alleen door stomme schrijffout van gyn...

Verder weet ik het even niet...
Heb ook niet zoveel te melden. Ben erg misselijk vandaag blegh! Ben ook niet naar mijn werk gegaan ivm het weer... Moet 80 km rijden enkele reis en vond dat niet zo'n goed idee. Gelukkig kan ik ook veel werk vanuit huis doen. Ben dus wel lekker thuis met mijn 2 mannen :-). Gisteren belden ze van de autodealer dat mijn nieuwe leaseauto van mijn werk binnen is yyeeaahhh!! Alleen mag hij van de leasemaatschappij pas in het nieuwe jaar op kenteken gezet worden (ivm restwaarde). Ben wel even wezen kijken vandaag en werd er zoooo blij van hihi. Er wordt komende week nog leer in gezet en dan mag ik hem 7 januari op komen halen!

Kusss

roos
17 December 2010, 13:37
@ Daantje, mooie foto! Volgens mij ga jij een hele mooie zwangere buik krijgen (niet dat je die nu nog niet hebt maar bedoel als je straks nog verder bent en sommige mensen dan zo rond als een tonnetje zijn hihi ;-) ). Ik zie namelijk alleen je buik groeien en dat is top!

@ Allegra, hoe was je echo meis? Ik kijk zo ook nog even in ons uitgerekend forum om te kijken of je daar al een berichtje hebt achtergelaten.

@ Angel, jammer dat ze het hartje niet konden vinden maar hoe super dat ze daar een echo apparaat hebben en je nog even hebt morgen spieken! Zou anders wel beetje ongerust weggegaan zijn bij de VK als ze het hartje niet konden vinden. Bij mijn VK hebben ze ook geen echoapparaat maar bij jou gelukkig wel! Vervelend van die 2 dagen zeg! Kon de VK er niets meer aan doen ook? Kijk het zijn maar 2 dagen maar de manier waarop vind ik beetje belachelijk, als het nou was nav termijnecho en blijkt dat het kindje dan 2 dagen minder ver is maar dat was bij jou helemaal niet. Alleen door stomme schrijffout van gyn...

Verder weet ik het even niet...
Heb ook niet zoveel te melden. Ben erg misselijk vandaag blegh! Ben ook niet naar mijn werk gegaan ivm het weer... Moet 80 km rijden enkele reis en vond dat niet zo'n goed idee. Gelukkig kan ik ook veel werk vanuit huis doen. Ben dus wel lekker thuis met mijn 2 mannen :-). Gisteren belden ze van de autodealer dat mijn nieuwe leaseauto van mijn werk binnen is yyeeaahhh!! Alleen mag hij van de leasemaatschappij pas in het nieuwe jaar op kenteken gezet worden (ivm restwaarde). Ben wel even wezen kijken vandaag en werd er zoooo blij van hihi. Er wordt komende week nog leer in gezet en dan mag ik hem 7 januari op komen halen!

Kusss

Fijn dat je ook vanuit thuis kan werken, kan ik ook!
Wat voor nieuwe auto krijg je?

Chelke
17 December 2010, 13:53
Yente.. wat heerlijk dat de echo goed was! Willen jullie allebei niet weten welk geslacht het is.?

Daantje.. ik drink ook een glaasje voor jou ;)
Wat vervelend dat er ouders zijn die je de grond in trappen..
Mooi buikje heb je… absoluut geen kamer olifant! :D

Emi.. ik zou idd ook aangeven dat het werk je even te veel wordt en dat je eventueel een uurtje per dag minder wil werken. Ik denk dat een uurtje al enorm scheelt..

Aphrodite.. vervelend he al die emoties en zeker in deze tijd van je cyclus. Ik heb dat ook altijd om het minste of geringste begin ik te janken. Nu nog wel een beetje trouwens. Ben blij als de ongi weer weg is

Jojo.. nee ik ben niet veilig thuis gekomen met die ongelofelijke kutweer! Sorry voor mijn woorden maar wat heb ik ineens een hekel aan die sneeuw! Ik ben uitgegleden met de auto, kon niet meer sturen en BAM de stoep op gereden. Auto staat nu bij de garage

Wat heerlijk dat je even geshopt hebt voor je kleine man, lijkt me echt fantastisch

Mirjam.. lekker emo zijn joh en je niks aantrekken van de rest! Je hebt er een hele goede reden voor. Ik hoop niet dat je ongi gaat worden, ik duim voor je

Daantje.. leuk behang. En leuk idee met die panelen

sab88
17 December 2010, 14:15
@ Daantje: Wahaha een kamerolifant ben je absoluut niet ;)

daantje
17 December 2010, 14:43
@Chelke: he meid! Jij, naast de schrik, verder oke? Ik moet eigenlijk naar het afscheid van een collega zo'n 10 km verderop, maar heb al gebeld dat ik waarschijnlijk niet kom. Wat een weer! M'n moeder belde me al dat ik toch echt niet weg mocht. Ze had zelf ook al behoorlijk geglibberd, maar gelukkig nergens tegenaan gezeten. Hoop dat je snel over je schrik heen bent.

@Sab: voel me wel zo hoor. Ik heb altijd een vrij platte buik gehad en nu zit ie gewoon in de weg! Ben er toch ook wel een beetje trots op hoor. Als mensen dan zeggen dat ze het niet zien dat ik zwanger ben steek ik m'n buik wat extra naar voren. Ohja, zeggen ze dan (met een twijfel op hun gezicht). Pff, nou, laat ze maar even goed kijken. Je kan er toch niet meer omheen.

daantje
17 December 2010, 14:44
@bakkertje: nou.... m'n billen zijn ook wat dikker geworden hoor! M'n ondergoed valt wat minder florizant zeggen we maar. Ga binnen kort eens een maatje groter kopen en eens zo'n zwangerschapsonderbroek uitproberen. Iemand ervaring mee?

daantje
17 December 2010, 14:48
Lieve Angel, het zijn maar 2 dagen. Houd lekker je eigen datum in je hoofd. Er is geloof ik maar 2% die werkelijk op de uitgerekende dag bevalt. Ik was in het begin ook erg op de datum. M'n vk dacht dat ik 1 week verder zou zijn, ik wist gewoon van niet en hield in m'n hoofd m'n eigen datum aan. Ik had gelijk en bleek zelf een paar dagen minder ver te zijn dan ik zelf dacht. Scheelde dus 1,5 week met wat de vk dacht! Bij m'n volgende bezoek zei ik nog net niet: ik zei het toch! Maar had natuurlijk wel een triomfantelijke blik in m'n ogen toen ze naar de datum keek, gna gna. Zo ben ik dan ook wel weer.
Bij de 20-weken echo zeiden ze overigens dat als het dan een week verschilt, ze pas de datum aanpassen.

sab88
17 December 2010, 15:05
@ Daantje: Ik voel me ook dikkertje dap ... ook omdat ik altijd slank ben van mezelf en een platte buik had. Nu zitten mn buik en zelfs borsten een beetje in de weg... althans ik voel mn buik en borsten goed zitten als je snapt wat ik bedoel ;)
Aan de ene kant wil ik graag een dikke zwangere buik ... aan de andere kant heb ik zoiets van, laat het maar niet al te groot worden.. beetje vaag maarja

jojo82
17 December 2010, 15:17
Chelke wat balen dat weg bent gegeleden met de auto! heb je veel schade? en hoe gaat het verder met je zelf..erg geschokken??

Daantje mooie buik hoor!!! , ik wou zelf eerst bij de zwangerschap van mn zoontje niet aan die onderbroeken , maar op het laatst toch maargedaan... en wat denk je??
het zat veel beter!!! gewoon doen dus!! (ziet er alleen niet uit )

Roos ik hoop voor je dat ze in jan. met je aan de slag gaan en dat je dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllll snel zwanger bent!!!!!!!

Angel wat fijn dat je weer even mocht kijken naar jullie kleintje!

Mirjam ik duim voor je!! en een dikke knuff!!!!!

hier vandaag ook een baal dag... alles gaat mis en ik voel me even niet zo lekker in mn vel.........

Daantje was het vandaag zo slecht weer dan bij jullie?? hier begint het nu net een klein beetje te sneeuwen, al waren de wegen nog wel een behoorlijke puinhoop!!

daantje
17 December 2010, 15:29
@sab: ik ken het gevoel.... Hier net zo. Als de kleine dame dan begint te schoppen vergeet ik die dikke buik en loop ik met een grote smile op m'n gezicht :-D

@jojo: het sneeuwt hier, op 1,5 uur na, al de hele dag! M'n auto staat al tot aan de bumper toe in de sneeuw.

daantje
17 December 2010, 15:30
zit ook al bijna de hele dag achter de computer.... Hmm, ga maar eens wat doen! Even wat opruimen en op het kamertje van ons meisje aan de slag.

Allegra
17 December 2010, 18:23
Hai meiden!

Joepie het is weekend, lekker een paar dagen kalmpjes aan! Er is weer gezellig gekletst vandaag, hopelijk hebben van de niet-postende meiden er vandaag niet te veel problemen gehad met de sneeuw. Hier was niks aan de hand, aan het eind van de ochtend een bui maar het bleef niet liggen. Gelukkig maar!

Chelke shit zeg van je auto... heb je zelf niks? Wat dat betreft kan je nu beter met de auto ergens heen met de fiets, dan beschadig je tenminste jezelf niet...

Daantje heel leuk dat behang!!! Jij gaat echt helemaal los op het kamertje he? Ik ben een beetje lui, wil het wel leuk maken maar er niet superveel tijd aan besteden. Ga ook pas na de 12 weken beginnen... heb trouwens wel hele leuke lampen gezien op Engeltjes & Draken ;-)
Mooie buikfoto, je begint het echt goed te zien! Maar je ziet er niet uit als een kamerolifantje hoor, alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je je zo voelt, ik heb nu al een beetje dat mijn borsten en buik voelen alsof ik meer ruimte inneem...
Dat met die spelling is echt irritant ja, trema's veranderd in streepjes, streepjes weghalen en dingen helemaal aan elkaar schrijven... en het allerergste is dat het langzaamaan in de taal begint te sluipen dat 'groter als mij' enzo geaccepteerd wordt :-( Wat dat betreft ben ik echt een taalpurist, ik vind het heel belangrijk om goed te kunnen schrijven. Ik vrees voor onze kleine dat-ie dat dan ook wel mee zal krijgen. Gelukkig vond ik spelling zelf vroeger altijd heel leuk, hopelijk is dat genetisch bepaald ;-)

Angel jammer dat je het hartje niet hebt kunnen horen joh! Maar is het eigenlijk niet nog leuker om de beeb te zien? Wat die dagen betreft zou ik me niet al te druk maken, je uitgerekende datum klopt idd zelden en op 40 weken is 2 dagen sowieso maar heel weinig...

Mirjam hopelijk ben je emo vanwege de zwangerschapshormonen ;-) Ik duim voor je hoor, het zou leuk zijn als er voor het eind van het jaar nog zeker een paar meiden zwanger waren!

Bakkertje wat lief dat je al gecheckt had of ik online was geweest :-D Ik log niet in op kantoor omdat mijn baas kan zien welke sites we bezoeken. Nou gebruik ik internet heeeeeeeeeel veel (grotendeels nog voor werk ook haha) dus de kans dat deze site zou opvallen is niet groot, maar toch... Hoe was het in Breda vandaag, sneeuwvrij? Mijn man is tot daar gekomen met de trein toen hij naar Leiden wou en toen hield de NS ermee op... Hoe oud is jouw oudste trouwens, ook nog maar klein dus als hij net begint te lopen?

Okee ik zal jullie niet langer in spanning houden haha!!! De echo was top vanmorgen, ik was met volle blaas naar de vk gegaan en dat kwam goed uit want ze kreeg spruitje makkelijk in beeld, zij zag het hartje kloppen (ze wees het aan maar ik geloof niet dat we het zelf hadden ontdekt) en het is er maar een... Fieuw!!!! Op basis van de lengte kwam ze uit op 7 weken 2 dagen, 6 dagen minder dus dan op basis van mijn NOD. Jammer want anders was ik al ruim 8 weken geweest, maar goed. Al met al vond ik het een interessante ervaring, je kunt je echt niet voorstellen wat er in je buik zit totdat je het echt gezien hebt. Super! Over 5 weken mag ik weer, maandag intake :-)

Allegra
17 December 2010, 18:24
De definitieve 'due date' wordt trouwens bij de volgende echo bepaald, ik laat mijn ticker dus maar ff zo, loopt-ie eigenlijk 2 dagen voor maar goed, misschien wordt het de volgende keer alsnog aangepast.

jojo82
17 December 2010, 18:30
Allegra super dat je echo goed was!!! vaak kunnen ze rond de 10-12 weken het kindje nauwkeuriger opmeten omdat het nu heeeeeeeeeeeeel klein is.
dus misschien klopt het dan wel weer precies!

daantje leuk dat behang!!!

zo ik heb even lekker flink geshopt! 1 broek 1 trui 1 vest en 1 shirt allemaal van noppies.... maar nu VOOR DE HELFT!!!!!!! heerlijk is dat
al voel ik me altijd schuldig als ik zoveel koop maar ja ben het toch nodig!!!

emi
17 December 2010, 18:39
Jojo gelukkig was het allemaal goed met je zoontje. Is het ook zo dat je minder voor jezelf gaat shoppen als je kids krijgt?’
Goed wezen shoppen inderdaad, niet schuldig voelen hoor!

Mirjam kloten dat je je zo voelt.. Hoe lang ben je bezig met die twee wijken dan? Lijkt me ook wel zwaar, helemaal met dit weer. En als je je dan ook nog niet lekker voelt. Waarom ben je zo emotioneel? Zie je het niet meer zitten of zijn het gewoon de hormonen? Sterkte..

Daantje leuk dat je op m’n site een reactie achter hebt gelaten! Ik heb nog geen contact gehad met de arboarts. Wil dit via leidinggevende doen en die is er vrijdags nooit. En wonderbaarlijk voel ik me vandaag best goed.
Maar goed ik denk dan gelijk dat ik de hele wereld weer aan kan. Drukke werkdag, net een uur door de sneeuw gelopen met de hond en aangeboden om 2 nachtdiensten te doen van ’t weekend ze konden echt niemand vinden. En het goede nieuws is dat ik dan wel uit kan slapen morgen en pas om 23 uur begin.
Dan kijk ik volgende week of ik nog een arbo arts nodig heb of dat ik er echt met 16 weken doorheen ben..
Heb je het nog gered naar het dorp? Hier sneeuwt het nog niet in het noorden en ik kon zonder files lekker doorrijden naar huis (drie kwartier). Wat een verschil.
Ik vind dat behang trouwens heel gaaf!!! Echt helemaal mijn smaak, leuk hoor!!
Wauw je buikfoto, wat een prachtig buikje (*verliefd op je buik*). Leuke broek ook heb je aan (oke ik weet, daar gaat het niet om).

Angel wat in je bloed was 5.8? Want als dat het bloedgehalte is (hb) dan is het wel te laag!! Maar als het je bloedsuiker was, is het wel goed..

Allegra wat super fijn dat de echo goed was!!!!! Heb je nog een foto gekregen? Het was dus wel uitwendig??

jojo82
17 December 2010, 19:01
@emi het klopt wel hoor dat ik nu minder voor me zelf shop! zo'n kleintje groeid zo snel uit de kleren!

ik voelde me vanaf de 17e week wel beter, maar je moet idd wel opppassen dat je dan niet over je grens heen gaat! ik hoop voor je dat je je beter blijft voelen en anders gewoon aangeven op je werk hoor!

Aim
17 December 2010, 20:34
Pff nou goed nieuws, me mannetje is gelukkig al zo'n beetje door zijn crisis heen :D pff wat ben ik daar blij om zeg :D:D:D Maargoed voorlopig begin ik nog maar niet over het verder gaan met zwanger worden want wil niks overhaasten!

Ga morgenvroeg testen, voel echt nog helemaal NIKS, eisprong ook niet gevoeld dusja beetje vreemd... heb ook geen last van mijn tepels wat ik normaal wel echt enorm heb vanaf mijn eisprong tot aan menstruatie.. hoooooopp zoooo erg dat ik gewoon 2 dikke vette strepen heb morgen maar dat zal wel niet aangezien ik echt helemaal NIKS vreemds voel..

Allegra
17 December 2010, 20:44
Emi ja het was uitwendig gelukkig! Ik had een ERG volle blaas dus ze kon het goed zien :-)

Aim he gelukkig meis, weer rust in de tent! Ik wil je niet ontmoedigen voor morgen, maar kan het niet zijn dat je ongi wat later is door de stress van de afgelopen weken? Hoop dat je morgen posi test hoor!!!

Jojo goed zo lekker shoppen hoor, ook voor jezelf, je kan moeilijk zonder kleren de winter door ;-)
Ze zei idd zelf ook dat ze met week 12 de termijn beter kunnen inschatten, daarom heeft ze nu ook mijn uitgerekende datum nog niet bepaald. Ben benieuwd hoe het er over 5 weken uitziet, nu vergeleek ze het met zo'n gummibeersnoepje, die eet ik dus niet meer haha!

Aim
17 December 2010, 20:56
Ja daardoor kan het ook laat zijn maar die onzekerheid vind ik ook maar niks haha dus ga maar gewoon testen... verwacht er ook niet teveel van maar hoop stiekem wel heel erg haha

angel26
17 December 2010, 21:14

Wel een echo, maar mijn VK heeft nog er geen ervaring mee, moet nog een cursus ervoor volgen. Maar je zag wel het hartje en dat het kindje bewoog. Als je zo weg moet, en je denkt dat het kindje niet leeft ofzo, omdat het hartje niet hoorbaar is, is het wel erg idd. Gelukkig leeft het kindje, dan is er nog maar weinig kans op een miskraam.

Tja Er was niks meer aan te doen met die uitgerekende datum, en ze zei ook dat lang niet alle baby;s zich aan die datum houden. maar ja jammer dan.

angel26
17 December 2010, 21:18
Lieve Angel, het zijn maar 2 dagen. Houd lekker je eigen datum in je hoofd. Er is geloof ik maar 2% die werkelijk op de uitgerekende dag bevalt. Ik was in het begin ook erg op de datum. M'n vk dacht dat ik 1 week verder zou zijn, ik wist gewoon van niet en hield in m'n hoofd m'n eigen datum aan. Ik had gelijk en bleek zelf een paar dagen minder ver te zijn dan ik zelf dacht. Scheelde dus 1,5 week met wat de vk dacht! Bij m'n volgende bezoek zei ik nog net niet: ik zei het toch! Maar had natuurlijk wel een triomfantelijke blik in m'n ogen toen ze naar de datum keek, gna gna. Zo ben ik dan ook wel weer.
Bij de 20-weken echo zeiden ze overigens dat als het dan een week verschilt, ze pas de datum aanpassen.

ach ik hou die van 30 juni wel aan, en zie wel wanneer ik ga bevallen.

angel26
17 December 2010, 21:20
@
emi: 5.8 was mijn bloedsuiker

Daisy
17 December 2010, 21:22
Het heeft maar liefst 167 dagen geduurd, maar IK BEN ONGESTELD GEWORDEN VANDAAG!!!

Mijn geduld is behoorlijk op de proef gesteld en ik was boos dat de huisarts me niet wilde doorverwijzen, maar zo zie je maar weer, mijn lichaam heeft het toch op eigen kracht op weten te pakken! Dus nu maar hopen dat de volgende cyclus korter is, dan kunnen wij nu ook echt aan de slag! Gelukkig maar! Ik ben echt zo opgelucht. Nooit zo blij geweest met een ongesteldheid, haha!

Dus ik ga mijzelf ook maar van het wachtbankje afhalen. Dat voelt goed.

PS. Ik ben de afgelopen weken nogal afwezig geweest hier, maar dat komt omdat ik middenin een verhuizing zit en internet ook nog niet is aangesloten... Hopelijk komt daar snel verandering in.

Daisy
17 December 2010, 21:27
Hertogin.............34...........6e...........1e. .............25 december (kerstengel komt u maar!)
Prinsesje...........28...........3e..........1e ............23 januari (50 dagen?)
Daisy.................27...........2e......... .1e............de eerste ronde duurde 167 dagen, hopelijk wordt deze korter!

Wachtbankje:

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 168)
Eef28.................28...............1e......... .1e............25 juli (cyclus dag 126)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wachten tot cyclus weer op gang komt na de mk
Lientje.nl.…….......27…...…........4e…….....1e…….. .....10 november (ong 30 dagen)

Zwanger:

Daantje.............29..........1e.........1e..... ...29 juli............11 april
Yente...............29...........2e.........1e.... .....29 aug.............2 mei
jojo82...............28..........3e.........2e.... .....27aug..............7 mei
Emi..................25...........3e........1e.... .....29 sept.............3 juni
Angel26............26...........5e.......…1e...... ..20 okt.............28 juni
D-81................29...........3e.........1e...... ...23 okt..............2 juli
Essie83............27...........5e.........1e..... ....19 nov............ 1 augustus??
Marleen............28...........5e.........1e..... ......2 dec..............6 augustus

Allegra
17 December 2010, 21:36
Daisy hoera gefeliciteerd!!! Hopelijk snapt je lichaam nu weer hoe het zit en heb je snel een regelmatige cyclus!

Aim ik hoop het ook voor je hoor, het zou me toch wat zijn! Ik voelde de eerste paar dagen trouwens ook niks, dat was stilte voor de storm!

Allegra
17 December 2010, 21:38
Ben benieuwd hoe het met jong is trouwens, die is hier al vier dagen over tijd ;-)

En ook hoe het met Marloes en Sophie is, hebben we ook al ff niks van gehoord...

angel26
17 December 2010, 21:48
@chelke: vervelend van je auto!

@ daantje: dat vind ik nog een heel bescheiden buikje hoor!

@ allegra:Fijn een goede echo!! Van harte meis!

Pure
17 December 2010, 22:33
@ Daisy, jeetje wat fijn zeg, hoop dat het nu allemaal normaal op gang komt.
@ Allegra, ja ik weet het van de stress, ik hoop dat wat ze zeggen niet uitkomt, maar
een week is natuurlijk wel lang.

Ik lees eigenlijk alles mee vanaf t begin maar heb dan ook amper tijd om iedereen te antwoorden, bij deze wil ik weer alle zwangere even zeggen dat ik hoop dat alles goed is en dat jullie kunnen geniet van de zwangerschap.

Voor alle niet zwangeren, hopelijk zijn we snel zwanger. Hoop dat jullie moed houden, ik weet dat het niet altijd makkelijk is. Succes!

angel26
17 December 2010, 22:56
@ daisy! Fijn dat je ongesteld bent geworden! kun je mooi naar de volgende ronde!

angel26
17 December 2010, 22:57
Daisy.................27...........2e......... .1e............de eerste ronde duurde 167 dagen, hopelijk wordt deze korter!

Wachtbankje:

Zwanger:

Angel26............26...........5e.......…1e...... ..20 okt.............30 juni

roos
17 December 2010, 23:28
Daisy.................27...........2e......... .1e............1e ronde 167dgn,hopelijk deze korter!

Wachtbankje:

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 182)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wacht tot cyclus op gang komt na mk

Zwanger:

roos
17 December 2010, 23:29
helemaal super daisy, ben jaloers op je!!!!!
nou op naar de volgende ronde, hopelijk hoef je nu niet zolang te wachten!

ik zit alweer op dag 182...
het is morgen precies een half jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil...
sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest.... :-(

Aim
18 December 2010, 00:04
Hou de moed erin Roos, hoe moeilijk het ook is! Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen, duim hard voor je mee!

emi
18 December 2010, 07:06
Aim wat fijn dat je mannetje wat bijgedraaid is. Misschien een hele domme vraag maar wil je wel zwanger worden als het allemaal zo onzeker is? Sorry ik bedoel het niet vervelend..

Daisy ‘gefeliciteerd’ met je ongesteldheid! Wat fijn dat je nu weer verder kan zeg! En je moet hier gewoon zo vaak komen als je kan en wil. Geeft niks hoor!
Ga je erop vooruit wat betreft de verhuizing?

Allegra jij schiet ook al weer op met je bijna 8 weken.. Lijkt nog helemaal niet zo lang geleden!

Roos sterkte… hopelijk in januari een actie plan!

Allegra
18 December 2010, 09:25
Emi jij was er ook vroeg bij vanmorgen! Ik was ook al voor 8en wakker, hopelijk wordt dat niet steeds erger naarmate ik langer zwanger ben haha! Nouja voordeel is dat het na volgende week weer vroeger licht wordt!
Ja idd als we volgende week naar mijn schoonouders gaan, zitten we al aan de 8 weken... van mij mag het nog wel wat sneller hoor, zal blij zijn als ik 12 weken ben en alles goed lijkt te gaan!

Roos jemig 182 dagen, mijn kerstwens voor jou is dat daar nog maar heel weinig dagen bijkomen! *knuf* Ik vind 't zo shit voor je, alles gaat hier maar verder en ik kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt. Probeer toch te genieten van de feestdagen met in je achterhoofd dat het in 2011 gewoon helemaal goed gaat komen!

Marleen8
18 December 2010, 09:43
Ha meiden,

Ik zie dat ik nog hekkensluiter ben in het lijstje met zwangeren. Oh ik hoop zo dat er nog wat kerstwonders bijkomen voor het nieuwe jaar! En voor degenen die dat niet meer redden: heel veel geluk voor in het nieuwe jaar!

Allegra
18 December 2010, 09:52
Daar sluit ik me bij aan!

jong1980
18 December 2010, 10:32
Daisy.................27...........2e......... .1e............1e ronde 167dgn,hopelijk deze korter!
jong1980........ 30..............6e...........2e..............10 jan???

Wachtbankje:

Roos..................28...............1e......... .1e............18 juli (cyclus dag 182)
Lylou.................26...............(5e)....... .1e...........wacht tot cyclus op gang komt na mk

Zwanger:
Naam.......Leeftijd.....Ronde.....kindje.....Datum test......Uitgerekende datum

Hallo,
Helaas niet over tijd..... Baal er ontzettend van, nu alweer 6 maanden bezig. Veel vriendinnen om mij heen worden weer zwanger, erg leuk voor hun!
Ik lees wel alles zoveel mogelijk mee hoor, gaat wel snel!
Alle zwangere, van harte.... super! Ben jaloers, hihi! Leuk het vertellen tegen je ouders en vrienden!
Balen Chelke van je auto, had je zelf niets?
Roos, spannend allemaal, hopelijk word je snel ongesteld.
Aim fijn dat het wat beter gaat....

Hahah ik zat nog even terug te lezen, Roos bij de lijst zag ik dat angel al 5 kinderen heeft en dat bijna iedereen in de 1e ronde zwanger was, ... hihih. Volgens mij is kindje met ronde omgedraaid... heb het even veranderd, als het niet klopt hoor ik het wel.
Hier heeft het niet veel gesneeuwt gelukkig!

Fijn weekend iedereen!

emi
18 December 2010, 10:52
Allegra, ik smeer altijd het brood voor werk voor mijn man zodat hij de hond uit laat zodat ik weer m'n bed in kan duiken. heb nog heerlijk geslapen dus na dat berichtje!
Je blijft hopen dat..
eerst dat je ongesteldheid snel over is, dan dat je eisprong snel komt, dan dat je snel kan testen en zwanger bent, dan dat je snel je eerste echo hebt, dan dat je snel 12 weken hebt, en nu dat snel de 20 weken echo is. En ondertussen vergeet ik soms te genieten van de zwangerschap! haha

Jong balen dat je ongesteld bent geworden zeg.. 2011 wordt hopelijk jouw jaar!
Wat grappig dat het jou opgevallen was van die ronde - kinderen wat is omgedraaid.. zo klopt het inderdaad weer.

daantje
18 December 2010, 12:06
@Emi: ben zelf ook verliefd op het behang :-) De broek komt van Miss Etam en zit heerlijk. Ik heb er gelijk 2 gekocht. Mooie is dat ie niet zo lang is en bij mij dus helemaal goed zit. De rand van de broekspijpen was eerst omgeslagen (in de winkel), maar die zit niet vast. Ik heb ze naar beneden gedaan en nu is het gewoon een lange broek voor mij :-D Denk dat onze smaken aardig overeen komen. Grappig.
@Angel: mooie bloedsuiker! 5,8 is heel netjes volgens mij.
@Allegra: Fijn dat de echo goed was en dat je niet een inwendige hoefde. Bij mij was dat gelijk de termijnecho en hebben ze wel de uitgerekende datum bepaald. Misschien dat het daarom bij mij wel inwendig moest. Ach heb ik die ervaring ook weer, grinnik.
@Aim: spannend meid! Ik duim voor je. Fijn dat het beter gaat met je mannetje.

daantje
18 December 2010, 12:16
Ah, nog iemand die het was opgevallen. Ik zat net naar het lijstje van Daisy te kijken naar het aantal rondes en zag bijna bij iedereen de 1e ronde staan. Zou wel een heel vruchtbaar tpoic zijn, haha. Fijn dat je het hebt aangepast jong!

Aim: had gehoopt dat je al langs was geweest en een test had gedaan... Ben veel te nieuwsgierig!
Daisy@ fijn dat je ongesteld bent geworden. Hup, nu lekker aan de slag ;-)

Heb net een zoektocht achter de rug voor een goede babyfoon. Zus gebeld, internet afgespeurd, buurtjes gevraagd en we komen uit op de Alecto DBX-88. Komt bij alle testen die ik gezien heb het beste uit de test. Grappige is dat als je even gaat zoeken, je jezelf al snel tientallen euro;s kan besparen. De goodkoopste die wij tegenkwamen was 59,- en de duurste 108 (voor precies dezelfde!!!) Als je dus dit soort dingen koopt, het loont om even een zoekwerkje ervan te maken!

daantje
18 December 2010, 12:54
Net zag ik dezelfde babyfoon voor 55 euro!

daantje
18 December 2010, 13:11
Heeft een van jullie al een matrasje gekocht? Weet iemand waar je op moet letten? Ik ga maandag shoppen met de oma's en wil die gaan kopen.

emi
18 December 2010, 13:40
daantje bedankt voor de tip over de babyfoon!! Ik moet er ook nog een hebben en zat al te denken hoe moet ik er ιιn uitzoeken!?!?
Ik lees wel veel goede reacties op die!
over een matrasje kan ik je helaas geen info geven...

Sophie1978
18 December 2010, 14:19
Hallo meiden!

Ik ben weer super blij; net mijn tweede echo gehad en zag er allemaal goed uit! Wow het kindje was echt super actief! Het flipte steeds om en was behoorlijk aan het trappelen. De gyno was erg tevreden. Bloedtest voor ijzer was goed en de urine werd ook getest. Ze vroeg of we hadden besloten of we wilden testen voor mogelijkheid op down syndrom. Maar dat hoeft voor ons niet. Over 4 weken moet ik weer terug komen en dan maken we ook de afspraak voor de 20 weken echo.

Heb ook nog een leuk projectje; ze vroeg of ik borstvoeding wil geven en wilde ze mijn tepels zien. Ze heeft aangeraden om vanaf nu elke dag tot de geboorte, een minuut lang (onder de douche ofzo) mijn tepels zo te masseren zodat meer omhoog komen....

mirjam86
18 December 2010, 15:06
hoi hoi

meiden dank jullie voor jullie lieve woorden.
ik had vrijdag om half 8 gebeld en hij begreep het ik zat helemaal te trillen op de bank :D
mijn eigen wijk loop ik gemiddeld 2 tot 2,5 uur en als ik een wijk er bij doe dan is het zo'n 5 uur,
jah het was toch echt teveel.

oowja daisy meid fijn dat je nu eindelijk ongesteld bent geworden :D

aim fijn dat het weer goed tussen jullie gaat, enne heb je al getest?

emi ik ben wel aardig emo ik denk hormonen en bang dat het nooit gaat lukken (voor mijn gevoel dan) maar anders is 2011 ons jaar!

voor de rest sorry dat ik de rest ben vergeten maar moet 6 pagina's bijlezen.

meiden fijn weekend xxx

linda75
18 December 2010, 16:59
daar sluit ik me bij aan mirjam, 2011 wordt het jaar van roze!! de emo's herken ik wel.... hebben we volgens mij allemaal wel last van. 'er niet zo mee bezig zijn' is ook niet een optie, het houdt je gewoon bezig, je wil het ook graag!

roos
18 December 2010, 17:50
Ik heb mijn moeder vanmiddag gezien, maar heb het niet verteld, ik kon het niet, wist gewoon niet hoe ik moest beginnen.... pfff:(

linda75
18 December 2010, 18:01
he bah roos, wilde je het wel graag kwijt bij haar? misschien komt er een ander moment wat beter is.... lekker doen wat je hart je ingeeft.

angel26
18 December 2010, 19:01
@ Roos: Je hebt mijn zegen om heel snel wel zwanger te worden! Het is zo ontzettend rot voor jou! Sterkte!
@ jong: Wat vervelend voor je!

@ mirjam: Ik duim heel erg voor je meis, dat je deze ronde zwanger bent!

@ testers, wachtende en klussers: Veel succes!

Chelke
18 December 2010, 19:39
Haha ik wilde ook al zeggen dat Daantje een leuke broek aan heeft maar dacht ook.. ja lekker boeiend om dat er bij te vermelden :D

Allegra.. moet een hele speciale ervaring zijn, je eerste echo.. heel fijn dat die goed was!

Aim.. Goed nieuws! Joepie! Ik ben helemaal blij voor je

Daisy.. gefeliciteerd met je ongi! Eindelijk, het lange wachten wordt beloond. Nu hopen dat je volgende cyclus een ‘normaal’ aantal dagen heeft

Jong.. Balen! Ik weet hoe je je voelt na 6 rondes nog niet zwanger zijn L Duurt even een paar dagen en dan kun je er met frisse moed weer tegenaan

Ik heb zelf gelukkig niks mee gekregen van het 'ongelukje'. Toen ik thuis kwam kon ik alleen maar huilen en mezelf verwijten waarom ik zo stom ben.
gelukkig was mijn vriend heel lief voor me en vind hij het helemaal niet erg. Hij is blij dat ik zelf niks heb

mirjam86
18 December 2010, 19:42
linda roze is een mooie kleur :p
en er wordt gezegt dat bij ons de eerste een meisje is.

angel dank voor het duimen meis,
had het trouwens wel erg grappig gevonden als we allebei in het ziekenhuis zouden bevallen :D

roos meis ik hoop dat je het snel kunt vertellen het zal dan wel erg opluchten.

ff een vraag ik heb sind een aantal dagen dat mn buik aan de ene kant groter is dan de andere kant....
heeft iemand anders dit ook? want dit heb ik zelf nog niet eerder bij mezelf opgemerkt.

angel26
18 December 2010, 20:22
@ mirjam: We kunnen wel beide in het ziekenhuis bevallen, maar alleen helaas niet op hetzelfde moment.

Aim
18 December 2010, 20:43
Heb getest maar helaas maar 1 streepje :( ga voorlopig iig niet bezig zijn met zwanger worden moet eerst maar ff helemaal goed en zeker zijn tussen mij en me maantetje!

linda75
18 December 2010, 22:11
knap klote aim, hoop dat het snel weer helemaal ok is tussen jullie!

angel26
18 December 2010, 22:59
Wel een beetje jammer van het ene streepje , aim! Doe rustig aan tot jullie relatie stabiel genoeg is voor een kind.

Allegra
18 December 2010, 23:38
Jong jammer joh! 2011 wordt jouw jaar!

Sophie gaaf joh dat het er weer goed uitzag! Enne... interessant project... Ik gok erop dat je man daar vast ook wel mee wil helpen, de mijne zou wel staan te springen denk ik ;-)

Aim ook jammer, nu eerst ff proberen alles weer lekker op de rails te krijgen en hopelijk lukt het dan snel!

Ik heb vandaag mijn moeder en broers verteld dat ik zwanger was, mijn moeder had dus niet verwacht dat we ooit aan kinderen zouden beginnen maar vond het superleuk! Mijn broers ook, de jongste is jarig vandaag en kon dit originele verjaardagscadeau wel waarderen haha! Nu schoonouders nog en een paar vriendinnen en dan houden we het verder stil!

Pff ik ben doodop nu, mijn moeder blijft slapen en is nu net in bed gekropen, dus ik ga ook maar een tukje doen nu! Trusten meiden!

Chelke
18 December 2010, 23:42
allegra.. wat fijn dat je het vandaag verteld hebt.. en dat je moeder helemaal verrast was. Moet een heerlijk gevoel zijn

Allegra
19 December 2010, 11:19
Ja ben echt blij dat het eruit is :-) Ze zei meteen 'oh nou misschien moet ik dan toch maar naar Eindhoven verhuizen' (mijn broers en ik zijn toevallig alledrie hier terecht gekomen). Nu zijn er tenminste een aantal mensen waarbij ik niet de hele tijd mijn mond meer hoef te houden, wat een opluchting! Volgende week zijn mijn schoonouders aan de beurt.

Nu na de drukke dag van gisteren lekker relaxen op de bank!

jong1980
19 December 2010, 14:35
wij hebben ook een babyfoon van Alecto, bevalt goed.
Wij hebben ons laten informeren in de winkel over het matrasje. Je hebt de arrow sleep, dit is zuurstofdoorlatend, maar schijnt ook niet goed of nodig te zijn en deze is ook duur, maar goed als het het beste is, dan wilde ik die wel halen. Maar wij hebben deze niet. Wij hebben het matrasje dat er net onder komt gekocht.
Allegra wat leuk dat je het verteld hebt! leuk hoe ze reageerde!
Aim, jammer van maar een streepje.
Roos, je moet het vertellen wanneer jij wilt, maar het lucht wel op, denk ik!
Mijn zoontje wordt wakker, fijne dag verder

emi
19 December 2010, 15:20
allegra wat fijn dat je het verteld hebt. Ik vind dat je het al lang voor je hebt gehouden. Ik had het er de dag na de test al uit gegooig aan een paar.
Ben je al naar het glazen huis geweest? Vannacht nachtdienst gehad en toen hebben we dat even gekeken. grappig.

Mijn Buik:
308

Allegra
19 December 2010, 15:26
Mooi buikje hoor, je begint het al goed te zien! :-D

Ik heb gisteren de bovenkant van het glazen huis gezien, maar er stonden nog allemaal hekken omheen enzo. Mijn moeder zei wel dat toen zij er langsliep, Coen, Gerard en Giel al binnen waren, maar nog niet op slot.
Overigens was er vanochtend vroeg schijnbaar een schietpartij op nog geen 100 meter daarvandaan, leuk van die mensen die blijkbaar de stad in gaan met een pistool op zak. Het begint hier echt een beetje het wilde westen te worden haha!

angel26
19 December 2010, 18:28
@ Allegra: Fijn dat je broers en moeder blij voor je waren!!

@ emi: mooi buikje!

mirjam86
19 December 2010, 19:40

Wachtbankje:

Zwanger:

@aphrodite ik duim heel heel hard voor ons :D:D

linda75
19 December 2010, 19:42
oh dat wordt spannend meiden!! ik duim heel hard mee voor jullie!

mirjam86
19 December 2010, 19:48
dank u linda dank u :p

linda75
19 December 2010, 19:49
elk beetje helpt he :-D

mirjam86
19 December 2010, 19:50
ja dat zeker en nu maar een poosje ff afwachten.
tot nu toe geen schoonmaak woede......maar als ik dat krijg gaan we door naar 2011.

Allegra
19 December 2010, 20:10
Blijf maar mooi nog ff roze tot je test en naar het onderste lijstje mag ;-) Ik duim voor jullie meiden! -x-

Chelke
19 December 2010, 20:28
ik duim mee!

Moet even iets kwijt..

Wij zijn een behoorlijk hechte familie,doen veel samen. Ook kerst vieren, dat hoort erbij he ;)
Ik heb mijn ouders en zus +gezinnetje uitgenodigd voor 2e kerstdag. Mijn moeder zei tegen me: kerstavond gaan we naar je zus. Ik was er dus vanuit gegaan dat wij, mijn ouders, mijn vriend en ik zijn.
Vandaag vroeg mijn zus aan me hoelaat 2e kerstdag, ik zei een tijd en vroeg: en hoe laat bij jullie? Zegt ze: hoe bedoel je?
Ik zeg, kerstavond is toch bij jullie? zegt ze: ja maar dat was niet de bedoeling.
Ze bedoelde dus dat het niet de bedoeling is dat mijn vriend en ik ook komen. Met een zucht zei ze dat we vanaf 20.45 kunnen komen

Ligt het aan mij of is dit raar?
Ik heb dr net een sms gestuurd dat we niet komen, voel me echt niet meer welkom nu..

emi
19 December 2010, 20:43
mirjam en aphrodite spannend!!!!! Ik duim heel hard voor jullie en gun het jullie ZO want jullie zijn hier zo vaak te vinden.. Nou gewoon ik hoop gewoon dat het raak is jullie zijn lief :-)

Chelke ik vind het wel raar van je zus, en zou me ook niet meer welkom voelen hoor! Kan je het er met je ouders over hebben?

emi
19 December 2010, 20:44
ps mirjam ik hoop dat je huis ιιn grote gore bende wordt

(en dus dat je geen schoonmaak woede hebt en dus dat je zwanger bent)

Chelke
19 December 2010, 20:52
emi... ik zei het net wel tegen mn ouders, vroeg wat dan wel de bedoeling was. Ze wisten ook niet dat wij niet uitgenodigd waren maar zeiden verder niet veel.

Kreeg net wel een sms terug van mn zus dat we wel mogen komen maar dat ze er niet op gerekend had. Nou van mij hoeft het niet meer. heb ook terug gesmst dat we net zo lief thuis blijven

Aphrodite
19 December 2010, 21:24
Hallo meisjes,

In Nederland staat er ook een Glazen Huis, da's waar. Om ter meeste geld binnen halen dan? Waarvoor haalt Nederland geld op? Wij voor aidswezen.

@roos: meisje, houd moed he. Er zijn echt genoeg meiden die aangewezen zijn op Clomid en ik dacht dat die echt goed geholpen zijn daarmee! Kan me niet voorstellen hoe erg het allemaal niet voor je moet zijn, dus wat weet ik ervan, maar houd moed! Houd moed! Doe het voor je kleintje! En je zult wel eens een tijd vinden om het te vertellen tegen je moeder. Neem de tijd. 't Is ook niet iets om tussen de soep en de patatten te vertellen eh. *knufsie*

@mirjam: oe, jij emo tegenwoordig? Ik voelde gisteren avond (rond 10u 's avonds) ook zo'n ongi gevoel, maar vandaag niet meer. Laten we ons voorhouden dat dat niet direct iets moet betekenen eh. Misschien kwam dat gevoel bij jou ook door de stress van je werk, dat je ergens stress had dat je erover ging praten met je baas. Goed dat ie het zo goed begreep! Goed dat je zo opkomt voor jezelf! Dat van je buik heb ik nooit gehad. Raar! Ga jij morgen testen?

@Daantje: ik vind dat behang enorm leuk! Ook je buikje is mooi, ziet er gezond uit! Thanks trouwens voor je uitleg over wat een arbo arts is. En voor je tip wat prijzen van babyproducten betreft. Eventjes verder zoeken loont dus!

@angel: jammer van dat hartje, maar 't is toch onwijs mooi dat je je kindje zo hebt kunnen zien? En dat je bloed okee is? Fijnfijnfijn!

@Jojo: jeej shoppen! Heb ik ook nog eens zin in. Maar niet zo in deze periode met zoveel volk. En zoveel rotsneeuw. Zal iets voor de solden zijn denk ik.

@bakkertje: blθgh, misselijk meisje? Ik hoop dat het niet te lang zo blijft! Wat voor auto is het trouwens? Leuk he!

@Chelke: oh, jouw auto ook kapot? Kaksneeuw! Wij hadden deze week een venster kapot omdat ze die hadden ingeslagen. Gelukkig laten we de papieren er nooit inzitten. Is er veel schade aan? Ik vind het niet mooi van je zus eigenlijk, hoewel ik me uiteraard niet kan moeien. Wat weet ik er tenslotte van? Maar, ookal zou ik er niet op gerekend hebben, ik zou dat nooit zo zeggen, zo van "ja, eigenlijk is het niet de bedoeling, maar kom maar af". Is niet echt netjes. Misschien had ze gewoon efkes een humeurtje? Ga je er nog met haar over praten of laat je het ff zo?

@Allegra: ik vind taal ook enorm belangrijk. Ik hoop ook dat mijn kindjes AN zullen kunnen, hoewel ik vrees dat dat bijna onmogelijk is geworden, als ik kleine kindjes hier in de stad hoor. En dat schrijven zonder fouten, amai! Als ik af en toe examens zie van een vriend van ons die leraar is! Punten aftrekken voor spelfouten is ondoenbaar, zoveel fouten! Terwijl bvb de dt regels echt niet moeilijk zijn! Ik maak af en toe ook wel een foutje hoor, maar da's dan omdat ik te snel schrijf en niks nakijk. Nu ja, misschien ben ik wel een snob, maar spalling, taal, gedichtjes opzeggen, spreekbeurten,... Ik heb het graag gedaan vroeger op school en er werd heel hard gelet op onze uitspraak. Maar ja, ik zit wat te leuteren. Back on topic dus: zo leuk dat je het hebt verteld aan je broers en moeder! En dat ze zo fijn reageerden! En dan die echo. Super weekend heb jij gehad zeg!

@Aim: oh ik vind het zo enorm leuk om te horen dat het goed komt tussen jou en je vriend! Jammer van je enkel streepje... Extra motivatie om van de gelegenheid gebruik te maken om hem nog eens af te matten! En niet ongi = nog steeds kans.

@Daisy: GEFELICITEERD!!!! Moet ongelooflijk goed aanvoelen na zo lang! Ik hoop voor jou op een fijne, vιιl kortere tweede cyclus! WOEHOEW!!!!!

@jong: goh balen seg! Toch ongi geworden? Kan je wθl lekker loos gaan nog met Oud op Nieuw! Feest het weg meid!

@Sophie: hihi, volgens mij wel grappig om je kindje zo te zien om te flippen en te bewegen! Zwemmerdezwem!

@emi: schoon seg, dat buikje van jou! Ik ga morgen eens op je website koekeloeren. Dit weekend is het er niet van gekomen.

Nous meisjes, ons eerste feest voor Kerst is al achter de rug. En m'n vriend heeft vanaf volgende week congι tot eind 2010, dus die kan lekker koken voor mij de komende twee weken. Joepie de poepie! Ik heb enkel de laatste week drie dagen verlof. Hoe staat het met jullie verlof? Iemand nog een paar dagen verlof hier?

Ik ga morgen trouwens toch een testje er tegeaan gooien. Vermoed wel dat het niet raak is, aangezien ik niks speciaal gevoeld heb. Zoals aim heb ik echt NIKS gevoeld, ook maar twee of drie dagen pijnlijke tepels, maar sinds 14 december zijn ze totaal niet gevoelig meer. Heb ook geen puistjes bijgekregen na m'n ei, terwijl ze normaal toch eraan moeten komen. Heb gisteren wel eventjes zo'n ongi gevoel gehad in m'n buik, maar nu niet meer. Pfff, j'sais pas. On verra et que sera sera. Tralala! :)

Tot de volgende en toi toi toi meisjes!

xxx

A.

mirjam86
20 December 2010, 08:13
emi wat lief van je kreeg bijna tranen in mn ogen (hoezo hormonen) :D:D

chelke ik denk dat ik net als jou had gedaan,
het is niet leuk om er heen te gaan als je je er niet welkom voelt.
mischien is het een leuk idee om met zn 2 te gourmetten ofzo, echt wat leuks met zn 2 doen.

aphrodite meis ik heb gisteravond getest op aandringen van mn vriend :D maar hij wa negatief.
maar vond het zo leuk van hem :D
vanochtend wa mn temp. nog hoog hij is nu wel 3 dagen contant.
maar we kunnen alleen maar afwachten, heb nu ook geen test meer in huis ik wacht nog een aantal dagen.

nou meiden werkse en tot later :D

emi
20 December 2010, 08:42
balen dat de test negatief was mirjam! :-(

ik kom net thuis van m'n laatste nachtdienst en kruip zo lekker m'n bedje in.. Slapen!!!!

sab88
20 December 2010, 09:11
hoi meiden

Vandaag weer een mijlpaal bereikt, 20 weken :D zo direct om half 11 heb ik de seo- echo dus ben benieuwd en beetje zenuwachtig wel ... is ons meisje nog steeds een meisje?? is alles gezond?? We zullen het over 2 uurtjes weten.

Nou meisjes spreek jullie vanmiddag weer

xxx

Bakkertje1983
20 December 2010, 09:45
Goeiemorgen meiden!

@ Aphrodite, en en en?? Heb je al getest?? Ben errug benieuwd iig.

@ Mirjam, balen dat je gisteren neg hebt getest. Hoop voor je dat je en deze dagen alsnog positief test!

@ Allegra, super dat je een goeie echo hebt gehad! Leuk dat de reacties van je familie zo leuk waren! Toch leuker dan telefonisch vertellen hι. Nu je schoonouders nog, zij zullen het vast ook geweldig vinden!

@ Emi, mooi buikje!!

@ Chelke, tsjee wat een gedoe met je zus. Ik zou net zoals jij ook bedanken en niet meer gaan... Ga lekker iets gezelligs met je schatje doen, dat is ook gezellig :-).

@ Sab, veel plezier met de 20 weken echo! Hopelijk is je meisje nog steeds een meisje en ziet alles er goed uit. Geniet er van in ieder geval!

Hier alles ok. Ben om 5 uur opgestaan om nog een beetje op tijd op werk te komen. De reis viel niet tegen qua file's gelukkig. Wel was de weg er slechter aan toe dan ik verwacht had. Nu heeft het bij ons ook tot laat in de avond gesneeuwd. Voorbij Rotterdam was het prima te doen tot ik op de a13 kwam. Ik weet niet wat er gebeurde, ik reed op de meest rechtse baan want moet er iets verderop af en reed ook maar 80 km pu toen mijn auto begon te glijden... Man wat ben ik geschrokken, niet normaal!! Hij bleef glibberen van links naar recht, net of ik op een ijsbaan reed. Het raarste vond ik nog dat ik verder geen ene auto zag die het ook had... Dacht zelf dat er misschien iets mis was met de auto want de weg was helemaal sneeuwvrij en was dus de enige. Maar goed, ik heb de auto op de weg weten te houden en geen brokken gemaakt. De schrik zat er alleen wel goed in.

xxx

roos
20 December 2010, 10:11
Goeiemorgen meiden!

@ Aphrodite, en en en?? Heb je al getest?? Ben errug benieuwd iig.

@ Mirjam, balen dat je gisteren neg hebt getest. Hoop voor je dat je en deze dagen alsnog positief test!

@ Allegra, super dat je een goeie echo hebt gehad! Leuk dat de reacties van je familie zo leuk waren! Toch leuker dan telefonisch vertellen hι. Nu je schoonouders nog, zij zullen het vast ook geweldig vinden!

@ Emi, mooi buikje!!

@ Chelke, tsjee wat een gedoe met je zus. Ik zou net zoals jij ook bedanken en niet meer gaan... Ga lekker iets gezelligs met je schatje doen, dat is ook gezellig :-).

@ Sab, veel plezier met de 20 weken echo! Hopelijk is je meisje nog steeds een meisje en ziet alles er goed uit. Geniet er van in ieder geval!

Hier alles ok. Ben om 5 uur opgestaan om nog een beetje op tijd op werk te komen. De reis viel niet tegen qua file's gelukkig. Wel was de weg er slechter aan toe dan ik verwacht had. Nu heeft het bij ons ook tot laat in de avond gesneeuwd. Voorbij Rotterdam was het prima te doen tot ik op de a13 kwam. Ik weet niet wat er gebeurde, ik reed op de meest rechtse baan want moet er iets verderop af en reed ook maar 80 km pu toen mijn auto begon te glijden... Man wat ben ik geschrokken, niet normaal!! Hij bleef glibberen van links naar recht, net of ik op een ijsbaan reed. Het raarste vond ik nog dat ik verder geen ene auto zag die het ook had... Dacht zelf dat er misschien iets mis was met de auto want de weg was helemaal sneeuwvrij en was dus de enige. Maar goed, ik heb de auto op de weg weten te houden en geen brokken gemaakt. De schrik zat er alleen wel goed in.

xxx

Jeetje dat was schrikken!!! Gelukkig heb je de auto op de weg kunnen houden!!

Yente
20 December 2010, 10:59
@Aphrodite: Mijn arm is niet de hele tijd gevoelloos hoor. Mijn hand gaat regelmatig tintelen en dan heb ik zo’n dood gevoel in mijn arm. Maar gelukkig niet de hele dag door hoor!

@Daantje: Leuk behang!
Nou, als jij je al een kamerolifant voelt… Mijn buik is volgens mij al veel groter dan die van jou. Maar iedereen zegt ook dat het bij mij hard gaat. Voel me ook huge…
Grappig zeg, wij hebben net ook de Alecto DBX-88 gekocht.
Ik ben zaterdag bij de babydump geweest en daar hebben ze me wat uitgelegd over de matrasjes. Wij gaan waarschijnlijk voor een koudschuim matrasje. Maar niet met de aerosleep erover die nu zo hip is, want ik vind er toch behoorlijk wat nadelen aan zitten. Laat je dus goed voorlichten.

@Chelke: Nee, wij willen allebei niet weten wat het wordt. Gelukkig zijn we het daar helemaal over eens.
Wat een vervelende situatie met je zus. Ik zou me eerlijk gezegd ook niet meer welkom voelen.

@Allegra: Wat fijn dat de echo goed was!! Ik geloofde ook pas dat het echt was toen ik de eerste echo had. Nu kan ik er niet meer omheen…

@Aim: Oh wat fijn dat het weer wat beter gaat thuis meid! Wel jammer van de negatieve test.

@Daisy: WHOOHA wat fijn dat je ongesteld bent geworden meid. Dat je daar toch zo blij mee kunt zijn he.

@Sophie: Wast fijn dat alles goed gaat.

@Roos: Ik ga voor je duimen dat je baarmoederslijmvlies alsnog gaat groeien, en anders dat de Clomid maar snel zijn werk mag doen!

Yente
20 December 2010, 11:02
Zo, even op iedereen gereageerd geloof ik.

Hier gaat alles zijn gangetje zullen we maar zeggen. Vanochtend wel lang in de auto gezeten om op mijn werk te komen. Wat waren de wegen slecht en was het druk zeg!

Zaterdag ben ik met mijn schoonmoeder naar de Babydump geweest. We hebben allemaal leuke kleine spulletjes gekocht (o.a. voor kerst). We zijn er helemaal over uit dat we het kamertje zelf neutraal gaan houden en dan alle accessoires in lime groen. Supergaaf al zeg ik het zelf. Nu kan ik lekker helemaal los!
Ook had ik zaterdag een positietankini (leuk woord) gekocht (eindelijk zwemmen, jippie). Ging ik hem 's avonds aan mijn man showen, zit de beveiliging er nog aan!!! Kan ik dus helemaal terug naar die zaak, terwijl ik er niet echt om de hoek woon. Balen dus.

daantje
20 December 2010, 11:24
@Sophie: hmm, je tepels masseren? Mijn man mocht er nog niet eens naar wijzen, laat staan dat hij of ik zelf ze wilde masseren! Ik heb er overigens nog nooit van gehoord! Ook niet dat ze je borsten wilden zien.
@Mirjam: fijn dat je baas het begreep.
@Aim: he, jammer dat je 1 streepje had! Succes met je mannetje!
@allegra: leuk dat je het verteld hebt! Zeker als het zo’n verrassing is J
@Emi: mooie buik hoor J
@Aphrodite en Mirjam: Spannnnnnnnneeeeeeend!
@Chelke: kan me voorstellen dat je je niet welkom voelt. Tja, aan de ene kant, waarom moet je altijd het hele gezin uitnodigen? Misschien willen ze even alleen zijn met je ouders?
@Aphrodite: congι? Is dat vakantie?
@mirjam: he, lees net dat je test negatief was. Balen meid. Maar ook nog niet ongi, dus wie weet en anders op naar 2011!
@Sab: oef, je echo heb je nu gehad! Ben benieuwd of het nog steeds een meisje is J
@Bakkertje: kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Gelukkig geen brokken.
@Yente: we gaan vanmiddag naar het babypark, ben benieuwd wat ze me willen aansmeren ;-)

Dames, dat behang schijnt super duur te zijn! Wat ik wil hebben is een paneel van 90 cm bij 2,60 en kost (schrik niet!), 151 euro!!!! Hmm, leuk behang, maar beetje te prijzig helaas!

daantje
20 December 2010, 11:24
Ik ga hier snel aan de schoonmaak. M'n schoonmoeder staat zo op de stoep en moet echt nog aardig wat doen.
ajuus!

sab88
20 December 2010, 11:49
Hi meiden

Hier terug van een goede echo. Ons kleintje liep helemaal op schema. De echoscopiste zei van te voren dat ze een garantie geven van 80% en niet meer, maar ook zij kwam uit op een meisje.. het gekke is dat ik nog niet zeker ben haha naja we zien het wel als het eruit komt. Het belangrijkste in ieder geval is dat het gezond is :D

Chelke
20 December 2010, 11:55
sab.. wat fijn dat jullie een goede echo hadden en dat alles volgens schema verloopt

bakkertje.. dat is schrikken! gelukkig kon je de auto in bedwang houden

aphrodite.. lekker dat je mannetje een tijdje vrij heeft. Ik heb zelf geen verlof. Ja trouwens wel, 30 en 31 december

ik ben blij om te horen dat het niet aan mij lag.. als ze er niet op gerekend had, had ze op minst kunnen zeggen: ow komen jullie ook? gezellig, kom maar om 20.45 of weet ik wat. En als ze daadwerkelijk alleen met mijn ouders wil vieren dan moet ze niet daarna een sms sturen dat ze het gezellig vind als we ook komen.
Ik laat het nu maar zo, ze belde me gisteren nog maar ik heb niet opgenomen. Ik heb geen zin om erover te praten.

Hertogin
20 December 2010, 12:28
Sabine, wat fijn dat de echo goed was!

Chelke, ik zou me er niet teveel van aantrekken. Ze heeft ook "recht" op exclusieve aandacht van jullie ouders. Als jullie nu nog meer broers en zussen hadden die wel op kerstavond waren uitgenodigd en jij niet, dan was het wat anders. Maar nu wil ze kennelijk jullie ouders een keer voor zich alleen. Laat haar lekker haar gang gaan en doe een keer hetzelfde ;-) . Sterkte!

emi
20 December 2010, 12:52
Sab wat fijn dat de echo goed was, heerlijk zeg.. Nou lijkt me wel duidelijk dat het een meisje wordt maarja. you never know..
ik heb over precies een maand m'n SEO.. geduld..

Stampertje
20 December 2010, 13:26
Hee allemaal,

Iedereen die zwanger is, proficiat!
Ben even niet geweest, het schiet namelijk niet echt op.
Ben begonnen met ovu-testen, al 8 dagen aan het testen en nog niets.
Wel een keer een wat donkerdere lijn, maar niet donderder dan de controlestreep.
Vraag me af of ik wel een eisprong heb. Test nog 5 dagen door en dan stop ik. Kost me handen vol met geld!

Daisy, wat fijn! Roos sterkte met de chlomid, hoor dat dat behoorlijk lastig kan zijn al die hormonen ineens.

Hoop dat het met iedereen goed gaat, maar zo te lezen wel. Fijn al die goede echo's!

sab88
20 December 2010, 13:31
Foto handje:

http://img80.imageshack.us/img80/1496/img0397t.jpg

Foto hoofdje:

http://img831.imageshack.us/img831/5529/img0398fe.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/2479/img0399t.jpg

Bakkertje1983
20 December 2010, 13:42
Hoi meiden,

@ Yente, Jeetje wat achterlijk dat ze die beveiliging eraan hebben zitten! Ik zou voor ik naar die winkel zou gaan eerst even bellen. Misschien hebben ze nog wel een 'zuster' bedrijf meer in jouw buurt of hebben ze een andere tip. Leuk van je babykamer idee! Wij hadden het met ons zoontje ook wit (met melkglas) en lime spulletjes erbij. Was idd erg leuk! Bij dit kleintje wil ik graag zilver met paars of met blauw (afhankelijk van geslacht ;-) ). Ook vind ik bruin mooi met bijv roze of blauw maar daar heb ik nu niet voor gekozen omdat de babykamer niet zo groot is en het met donkere kleuren nog kleiner lijkt.

@ Daantje, tsjemig dat is zeker duur!! Als je het echt heel graag wil zou ik het wel nemen, anders zou ik nog even verder neuzen voor iets soortgelijks. Wij hebben afgelopen jaar op het punt gestaan om behang te kopen van €76,- de rol en hadden er 14 van nodig... Godzijdank hebben we voor het kopen het licht en dus iets goedkopers wat ook naar ons zin was gevonden... Dat koste "maar" €23,- de rol hihi achteraf wel heel blij dat ik verder ben gaan kijken.
Leuk dat je naar babypark gaat vandaag, met je schoonmoeder. Of heb ik dat van je schoonmoeder verkeerd begrepen? Ben benieuwd waar je allemaal mee thuis komt hihi. Ging je bewust shoppen of funshoppen?

@ Sabb, gefeliciteerd met de goeie 20 weken echo!! Fijn dat alles goed is en je nog steeds een dochter krijgt. Kan me niet voorstellen dat het nu na 2x niet klopt hoor meis. Je heb toch over een paar weekjes nog een pretecho? Dan nog maar een x bevestiging vragen iig.

@ Aphrodite, jij was trouwens wel lekker aan het schrijven gisteren hihi echt een heel verhaal! Je houdt het wel spannend trouwens... Ben zσ benieuwd of je nog getest hebt!
Ik werk woensdag voor het laatst en begin dan 11 januari weer... Dus heerlijk bijna 3 weken vakantie!!!!!

Lief van jullie reactie's op mijn glibberactie met de auto op de snelweg. Heb strakjes meteen de leasemaatschappij gebeld om winterbanden voor de nieuw bestelde auto te regelen. Kon gewoon via de Peugeot dealer zodat ze erop zitten bij levering. Ik helemaal blij de dealer gebeld zegt die man "nou eeuuhh als je nu besteld dan hebben we ze in MAART"... Schijnt dat ze alleen michelin banden zetten bij (die) Peugeot en die zijn niet leverbaar ivm de drukte. Beetje vaag hoor... Koop ik (of nee mijn baas hihi) een nieuwe auto en dan kan er als service niet een set winterbanden geregeld worden, die overigens wel gewoon betaald worden, ze verdienen er ook nog op... Het duurt nog tot 7 jan voor ik die auto op kan halen, dat is bijna 3 weken. Had ergens gedacht dat ze dan wel ergens anders winterbanden vandaan zouden kunnen halen maar dat is dus niet het geval. Maar goed, toen maar met Profile Tyrecenter gebeld en bij hun was het geen probleem. Daar ga ik ze dus ook laten zetten op 7 jan.

Zie ook net dat ik de 10 weken gepasseerd ben yyeeaahh! Nog 1 week en 6 dagen tot de magische 12 weken grens!

Bakkertje1983
20 December 2010, 13:47
@ Sabb, leuk die foto's!! Vooral de 3e vind ik erg mooi.

@ Stampertje, balen meis van die ovu testen! Welke gebruik je? Die van KV schijnen niet zo best te zijn, weet niet of je die toevallig hebt?
Mocht je volgende maand wel weer willen testen, ik heb die van sensitest gebruikt. Die zijn niet zo duur en werkten echt prima. Alleen ze zwangerschapstest gaf bij bij negatief aan terwijl ik wel zwanger ben, de zwangerschapstesten raad ik dus persoonlijk af.
Hoop dat je wel goed geklust heb deze maand ondanks je negatieve ovu testen en ons snel kan verblijden met goed babynieuws!

jojo82
20 December 2010, 15:23
@Sab super dat je echo goed was!! en ga er maar van uit hoor dat je een meisje krijgt!
@Bakkertje wat schikken zeg! gelukkig is het goed afgelopen!
@daantje zo dat behang is wel heel duur!!! zit er goed op of zo hahaha!!
@stampertje wat balen dat je ovu.testen nog geen eisprong aangeven... misschien idd andere proberen? zit volgens mij van horen zeggen wel verschil in testen!
succes!!!!
@Chelke ik zou gewoon eens vragen aan je zus waarom ze kerst avond alleen met je ouders wil zijn... misschien heeft ze daar een reden voor??
probeer het uit te praten!
@emi al weer dik 16 weken!! gaat het goed met je?

hier gaat het goed.. vanmorgen weer bij de VK geweest en alles was goed! volgende x even een bloedsuikertest ivm suikerziekte in de fam.
maar test het ook wel eens bij mn ouders thuis, mn vader heeft zelf een tester, en het is altijd nog ok. dus zal wel goed komen!

jojo82
20 December 2010, 15:25
@daantje zo dat behang is wel heel duur!!! zit er goed op of zo hahaha!! (goed=goud....)

sab88
20 December 2010, 15:47
mijn buik met 20 weken:

http://94.100.114.101/1188150001-1188200000/1188172701-1188172800/1188172720_5_23r4.jpeg

jojo82
20 December 2010, 15:56
sab mooi buik je hoor!!!

hve
20 December 2010, 16:35
Hier ben ik weer is. Al weer een tijdje geleden. Beetje druk nu.
Hoe gaat het met iedereen????

Hier alles goed!

Chelke
20 December 2010, 17:06
sab.. mooie buik!

stampertje.. op welke dag van je cyclus ben je begonnen met testen? en welk merk gebruik je?

jojo.. misschien moet ik dat indd maar doen, het uitpraten.. maar ik ben zo koppig!

roos
20 December 2010, 17:49
Ik heb vandaag zo iets stoms gedaan....:-( Ik had snowboots gekocht van de week, die ze verkoopte had meteen de kaartjes eraf geknipt zodat ik ze meteen aan kon doen, ik van de winkel naar de auto en naar huis. Thuis gekomen vond ik ze toch niet zo mooi en zaten ze stugger dan ik dacht....
Dus ik dacht weet je wat ik ga vandaag weer terug. Ik naar die winkel met de laarzen, kom ik daar ik vertellen wat er was en dat ik ze graag terug wilde brengen. Zegt ze, ja dat is goed krijg je wel een tegoedbon. Oke. Zegt ze waar zijn de kaartjes? Ik zeg die heb ik niet, die hebben jullie want ik had ze meteen aan gedaan.
Zegt ze ja maar dat kan toch niet als je ze al aan gehad hebt bla bla bla. Ik zeg ja sorry heb ze alleen van de winkel naar de auto en naar huis aangehad. Ja maar jij wil toch ook geen laarzen die iemand al aan gehad heeft, bla bla bla. Toen ben ik met de laarzen boos weg gelopen, ik dacht stik! Ik zat in de auto, ik dacht ik heb die stomme snowboots helemaal niet meer nodig, ben ik met mijn boze kop terug gegaan, heb ik ze met bonnetje op de balie gezet en gezegd ja ik kan er toch niks mee doen want ze zitten niet fijn en toen ben ik weggegaan en heb ik de deur dicht gegooit. Zat ik in de auto, reed ik naar huis, dacht ik oeps... wat heb ik nu gedaan... schrok van mezelf.....ik had die snowboots gewoon mee naar huis moeten nemen, nu heb ik veel geld betaald maar geen schoenen.....mooi stom van mezelf. Ik herkende mezelf gewoon niet, zo doe ik anders nooit..... Maar het is niet meer terug te draaien, ik ga echt niet meer terug naar de winkel... vertel het verder ook maar tegen niemand, ik schaam me rot.... :-(

emi
20 December 2010, 17:58
Jojo82 lief dat je naar me vraagt. Het gaat steeds een beetje beter. Ben nog wel moe maar niet dat extreme zo dat ik tot niets kom. En de misselijkheid is prima te doen. Ik geniet al een beetje van m’n buikje en kannie wachten tot ie groter groeit.
Ik werk op de kraamafdeling en eerder deden die baby’s me niet zo veel maar de laatste weken…. Vannacht ook wel fijn een baby zitten troosten omdat het rustig was en mama sliep… ZWIJMEL

Wauw sab wat heb jij al een mooi buik!!!!! Jaloers!! Zit ie ook al in de weg??
Mooie echo foto’s ook. Heerlijk zeg.

Roos wat vervelend dat je jezelf niet meer kent in je doen en laten.. Kan het niet komen door de stress en onzekerheid die het niet ongesteld worde met zich mee brengt?
Misschien kan je je man lief aankijken en wil die ze wel voor je halen, je moet het er niet bij laten zitten meis!
Ik vind het trouwens niet raar dat ze de schoenen niet terug wilde nemen als jij ze al gedragen hebt.. Dat is wel logisch eigenlijk..

daantje
20 December 2010, 17:59
@bakkertje: ik ging met m’n moeder en schoonmoeder shoppen. Ik kijk nog even verder wat inrichting betreft. Vind het echt veel te duur! Kom vast wel iets anders leuks tegen (hoop ik).
Het wat 50/50 shoppen. Lekker lopen neuzen en ook wat gericht dingen bekeken. Zo hebben we naar een kinderwagen, naar een matrasje en boxkleed gekeken. Goed gelezen: gekeken. Nog niks gekocht. Ik weet nu wat ik wil en dus eens even kijken of het op internet goedkoper te krijgen is van hetzelfde merk. Loont de moeite heb ik met de babyfoon gezien ;-)
@sab: top meid! Mooie foto’s ook. Bij mij hebben 3 verschillende personen nu gezien dat het een meisje is en ook ik houd nog een kleine slag om de arm dat het ook een jongen kan zijn, haha. Ik wil nog een 3d echo laten maken en als ze daar ook zeggen dat het een meid is, dan ga ik er echt van uit dat we een dochter krijgen. Mooie buik hoor! Mooi naar voren ook.
@jojo: je zou het haast denken he? Vraag me af hoeveel ze er al van verkocht hebben….
@Roos: haha, lekker actie meid ;-) Kan je je mannetje niet sturen? Die van mij zou het echt niet doen hoor. Die zou zeggen, tja, heb je zelf gedaan, dus je gaat het ook maar zelf oplossen… Succes ermee!

Poeh, dacht dat een matrasje zo rond de 80 euro zou zijn. Kom ik uit op 189,- euro en dan nog 70 euro van een aerosleep.... Pffff! Zeg maar dag tegen m'n dertiende maand! Eens even neuzen op internet of ik datzelfde matrasje niet ergens anders goedkoper kan krijgen. Loont de moeite heb ik met de babyfoon gezien. Die was bij het babypark 75, dus ook zo'n 20 euro verschil met de goedkoopste! Ik laat het jullie weer weten. Het gaat om de Celsius Spring Medical, dus als iemand hem ergens goedkoper weet, ik houd me aanbevolen!

daantje
20 December 2010, 18:01
Emi; wacht maar tot buik echt begint te groeien. Ik kon eerst ook niet wachten, maar nu hij werkelijk groeit vind ik het niet altijd zo leuk... Zeker niet als ik in de spiegel kijk.

roos
20 December 2010, 18:12
Ik heb vandaag zo iets stoms gedaan....:-( Ik had snowboots gekocht van de week, die ze verkoopte had meteen de kaartjes eraf geknipt zodat ik ze meteen aan kon doen, ik van de winkel naar de auto en naar huis. Thuis gekomen vond ik ze toch niet zo mooi en zaten ze stugger dan ik dacht....
Dus ik dacht weet je wat ik ga vandaag weer terug. Ik naar die winkel met de laarzen, kom ik daar ik vertellen wat er was en dat ik ze graag terug wilde brengen. Zegt ze, ja dat is goed krijg je wel een tegoedbon. Oke. Zegt ze waar zijn de kaartjes? Ik zeg die heb ik niet, die hebben jullie want ik had ze meteen aan gedaan.
Zegt ze ja maar dat kan toch niet als je ze al aan gehad hebt bla bla bla. Ik zeg ja sorry heb ze alleen van de winkel naar de auto en naar huis aangehad. Ja maar jij wil toch ook geen laarzen die iemand al aan gehad heeft, bla bla bla. Toen ben ik met de laarzen boos weg gelopen, ik dacht stik! Ik zat in de auto, ik dacht ik heb die stomme snowboots helemaal niet meer nodig, ben ik met mijn boze kop terug gegaan, heb ik ze met bonnetje op de balie gezet en gezegd ja ik kan er toch niks mee doen want ze zitten niet fijn en toen ben ik weggegaan en heb ik de deur dicht gegooit. Zat ik in de auto, reed ik naar huis, dacht ik oeps... wat heb ik nu gedaan... schrok van mezelf.....ik had die snowboots gewoon mee naar huis moeten nemen, nu heb ik veel geld betaald maar geen schoenen.....mooi stom van mezelf. Ik herkende mezelf gewoon niet, zo doe ik anders nooit..... Maar het is niet meer terug te draaien, ik ga echt niet meer terug naar de winkel... vertel het verder ook maar tegen niemand, ik schaam me rot.... :-(

Het liefst zou ik terug gaan naar de winkel en mijn excuses aanbieden...

linda75
20 December 2010, 18:17
dat kan nog steeds roos..... wie weet krijg je de boots weer mee en kun je ze op marktplaats verkopen. wie niet waagt ( zei deze schijterd heel stoer)

roos
20 December 2010, 18:46
dat kan nog steeds roos..... wie weet krijg je de boots weer mee en kun je ze op marktplaats verkopen. wie niet waagt ( zei deze schijterd heel stoer)

Jullie hebben gelijk meiden!
Echt een stomme actie... maar kan er nu niks meer aan doen....
Ga echt niet terug... schaam me rot :oops:
En ga mijn mannetje ook niks vragen, die zou ook zeggen eigen schuld dikke bult ;-)
Had ik maar niet zo stom moeten doen! ;-)
Het kan me ook niks meer schelen ook niet, er zijn wel ergere dingen!
Als er iemand naar vraagt, wat ik met die boots heb gedaan, zeg ik gewoon dat ik ze terug heb gebracht!

sab88
20 December 2010, 19:04
@ Emi: Mwahh hij zit een beetje in de weg als ik mn schoenen aan wil doen ;) en ik ben normaliter een buikslaper en dat kan nu ook niet echt meer .. doet pijn hahah. Mijn buik is vanaf week 19 echt beginnen te groeien .. pff lijkt wel of tie met de dag dikker wordt!

@ Daantje: Ik houd de mogelijkheid er ook in dat het alsnog een jochie kan zijn ;) daarom koop ik maar niet teveel roze. En inderdaad rond 27 weken doen wij nog een 3d echo en dan wil ik dat ze inzoomt op het geslacht hahah

linda75
20 December 2010, 19:05
mooie foto's sab! echt iets om trots op te zijn

emi
20 December 2010, 20:31
sab88 heeeerlijk op je buik slapen.. maja ik merk nu al dat het anders voelt, maar het gaat nog wel.. nog maar even van genieten dus ;-)

Allegra
20 December 2010, 20:37
Hai meiden!

Lekker gekletst weer vandaag! Ik heb alles in twee delen gelezen want moest tussendoor naar de vk dus als ik iemand vergeet sorry daarvoor!!

Sab wow je bent op de helft joh! En wat een mooie foto's! Ook die van je buikje, het ziet er echt mooi uit, zeker met zo'n jurkje, maar kan me voorstellen dat het niet echt lekker slaapt...

Daantje jemig wat een duur behang zeg... Je kunt vast ook wel iets soortgelijks voor veel minder geld vinden. Wel jammer want het was erg schattig! Als ik je babymatrasje ergens goedkoper tegenkom, laat ik het je weten...

Aphrodite heb je nog getest? En?????
Het Glazen Huis is hier ook voor aidsweesjes, halen ze bij jullie veel geld binnen? Hier zaten ze vanmiddag al bijna op de 500.000 euro en toen kwam Youp van 't Hek (een cabaretier) aan met nog eens 75.000 euro. Go Eindhoven :-D (of Eindhoven de gekste moet ik natuurlijk eigenlijk zeggen, maar zo ingeburgerd ben ik hier nou ook weer niet haha!)

Mirjam hmmm jammer dat-ie negatief was, je hcg was natuurlijk gewoon nog te laag, over twee daagjes ofzo alsnog een streep!

Roos oeps... Niet echt handig aangepakt inderdaad... jammer dat je die kaartjes niet meer had. Mijn moeder kocht vroeger wel eens kleren voor ons en als we die dan de eerste keer aanmoesten en ze zaten niet lekker, maakte mijn moeder die dingetjes er zo goed en zo kwaad als het ging weer aan vast en bracht ze ze gewoon terug... maar dat ging bij jou natuurlijk niet... Naja, als ik zoiets doe waarvan ik achteraf denk dat ik het heeeeel anders aan had moeten pakken, veeg ik het altijd maar onder het vloerkleed, doe maar net of het niet gebeurd is! Het is vandaag volle maan trouwens, daar kun je het ook nog op gooien ;-)

Net dus de intake bij de vk gehad, was wel lekker om ff ergens te zitten waar je niet hoeft te doen alsof je niet zwanger bent zeg... Mijn collega keek weer zo raar vandaag dat ik me van alles in mijn hoofd ging halen...
Anyway, de intake was prima, veel vragen over gezondheid enzo, mijn bloeddruk en gewicht waren prima, ze kon eigenlijk niks raars ontdekken en eigenlijk komt het erop neer dat ik gewoon moet doen wat ik wil zolang het goed voelt. Ok, dat deed ik al dus prima.

Ik heb wel een moeilijke vraag die ik eens aan de zwangere dames wil stellen: hebben jullie de combinatietest laten doen? Ik vind 't heel moeilijk om te besluiten of dat wel of niet moet, zit niet in de risicogroep op zich en ik had nou niet het idee dat zij echt vond dat ik het moest laten doen.. Ik dacht dat de vk de nekplooimeting ook gewoon zelf deed, maar dat is niet zo, dat moet apart, dus eigenlijk is het een hoop extra heisa denk ik... Ik ben benieuwd wat jullie hierover hebben besloten!

Allegra
20 December 2010, 20:39
Emi lig jij nog lekker op je buik? Ik las weer ergens dat het niet goed was om op je buik te slapen, maar dat lijkt me echt sterk... Als ik 's avonds met een beetje een opgeblazen buik naar bed ga, zit-ie echt in de weg als ik op mijn buik lig, en mijn (.)(.) trouwens ook...

angel26
20 December 2010, 20:43
@ mirjam: Wat ontzettend jammer van je negatieve test!

@ sab: mooie echo! Gefeliciteerd! En mooi buikje!

@ bakkertje: vervelend dat je doorglijd met de auto!

@ yente: leuk, spulletjes kopen! Wat jammer dat de beveiliging nog aan je tankini zat!

@ chelke: jammer dat je zus je zo behandeld!

@ roos: je kon ze nog beter verkopen op marktplaats, maar op dat moment was je natuurlijk zo boos dat je niet meer helemaal normaal kon denken.

@ allegra: ik heb geen combinatietest laten doen.

jojo82
20 December 2010, 20:47
@emi fijn dat het goed met je gaat! dus lekker aan het knuffelen op je werk!
@roos idd niet helemaal handig wat er is gebeurd, maar komt vast door alle stress! trek het je niet teveel aan!
@allegra fijn dat je intake zo goed was, wij hebben geen combinatie test laten doen, dit omdat we niet in de risico groep zitten, en omdat het een kans berekening is dus geen zekerheid geeft! en omdat het voor ons geen reden is om de zwangerschap dan aftebreken... dit is natuurlijk persoonlijk!

volgens mij is het idd niet zo goed om als je baarmoeder boven het schaambeen uitkomt op je buik te slapen.... ik ben normaal ook een buik slaper maar doe het nu vanzelf niet meer....

angel26
20 December 2010, 20:48
vandaag 2 echo's afspraken gemaakt. Eerst voor de 20 weken echo gebelt, dat wordt donderdag 10 februari 2011 om 16.00. En de pretecho 3d/4d op zaterdag 29 januari 2011 om 11 uur. Dan ben ik 18 weken en 2 dagen zwanger en dan zouden ze het geslacht moeten kunnen zien. Bij de pretecho krijg ik een dvd ervan en een cdrom met foto's. Met de 20 weken echo krijg ik wat 2d foto's op cd rom.

Pretecho wordt vergoed bij de zorgverzeking, omdat ik de gezinsplanning aanvullende verzekering heb bij fbto 4 euro per maand. Ook krijg ik dan t/m 200 euro eigen bijdrage kraamzorg vergoed.

mirjam86
20 December 2010, 21:57
hey meiden

roos meis mischien is het een idee om morgen naar de winkel te bellen en alles rustig uit te leggen......
en ja als je ze weer terug hebt op internet te verkopen.

sab mooi buikje hoor, lijkt me ook wel lastig om te slapen met een grotere buik :D maar je weet wat er in zit.

allegra ik hoop dat ik over een paar dagen alnog positief test.
maar je durft nergens op te hopen he. ik heb wel sσchtens als ik temp. dat ik hoop dat hij hoog blijft.
maar goed ik heb al wel een aantal keer een raar gevoel in mn buik en ik denk maar dat ongie toch in aan tocht is.
beter op het slechte hopen he :) en anders gaan we lekker zo door in 2011 :p

meiden ik zeg weltruste en tot morgen en hopelijk zonder ongie :p xxx

mirjam86
20 December 2010, 22:00

Wachtbankje:

Zwanger:

sab88
21 December 2010, 07:07
@ Allegra: wij hebben ook geen combi-test laten doen om dezelfde reden als jojo. Het is alleen maar een kansberekening en verdere onderzoeken zou ik niet laten doen ivm de risico's. Ik zou me alleen maar onzeker maken als ik een slechte kansberekening zou krijgen..

emi
21 December 2010, 07:36
Allegra ik lig inderdaad nog op mijn buik. Al doen idd m’n borsten dan wel flink pijn maar als ik ze even op de juiste plaats leg (haha) dan gaat het wel. Je leest zo veel :-S Ik heb ook ergens gelezen dat het geen kwaad kan.. Maar zal morgen de vk eens vragen.
Wij hebben geen combinatietest laten doen, ik zit namelijk ook niet in de risicogroep.. En je moet je goed afvragen wat je met de uitslag wil. Er komt een kansberekening uit hoe groot de kans is op een kindje met syndroom van down, maar dat kunnen ze ook met de 20-weken-echo zien. Alleen met de combinatietest zien ze het eerder en zou je het nog weg kunnen laten halen??? Nou dat wil ik toch hoe dan ook niet..
Plus dat je een getalletje krijgt wat je alleen maar onzeker maakt. Bijvoorbeeld kans 1 op de 249. (onder de 250 heb je recht op extra onderzoek) laat je dat doen, blijken ze niks extra;s kunnen vinden. Plus dat er nog 248 kindjes geboren worden in jouw ‘groep’ die gezond zijn dus het zegt niet zo veel. En dan heb je de hele zwangerschap er misschien wel stress van etc.. nouja das mijn mening dus.

Stampertje
21 December 2010, 08:33
Ik gebruik sensitest. Ben op dag 20 begonnen, aangezien mijn laatste cyclussen nogal lang waren. Ik heb nog hoop, vorige cyclus was 44 dagen. Misschien zit het dus pas rond dag 30. Ik hoor van sensitest wel veel goede verhalen hier op het forum!

mirjam86
21 December 2010, 08:38
goeiemorgen

ik ben bang dat de ongie hier aan komt een deze dagen,
vanochtend begon mn temp. te zakken het is nog niet veel maar heb ook de hele tijd een rommelentt gevoel in mn buik.
dus ben dr bang voor.

aphrodite hoe staat het bij jou ervoor?

xxx

emi
21 December 2010, 09:40
grrrr :evil: stomme ongie mirjam, mag niet komen hoor! Ik gun het je zo..
en ik ben ook wel benieuwd naar Aphrodite :confused:
Ik ga weer terug naar m'n huishouden, ben al vanaf 8 uur bezig :geek:

prinsesje
21 December 2010, 11:04
He meiden, het was weer een behoorlijk aantal pagina's doorlezen dus ik hoop dat ik niemand vergeten ben!! Hier niet heel veel nieuws te melden. Zit vandaag op dag 16 van deze cyclus en nog geen voortekenen van een aankomend ei dus nog even geduld hebben denk ik.

Daisy, super!! Gefeliciteerd meid! Nu maar hopen dat de volgende ronde een stuk korter is! Zoals je bij mij kunt zien is het zelfs gehalveerd bij de 2e ronde en hopelijk met de 3e ronde ook weer wat korter!!

Roos, balen meis! Hopelijk komt jou ongi nu ook snel en anders zeker in januari wanneer je naar de gyn mag!

Daantje, wat een verschil is dat in prijzen zeg! Het loont dan zeker de moeite om even op internet te speuren als je iets wilt gaan kopen
voor de beeb. Je ziet er trouwens schitterend uit met je buik, niets kamerolifant aan hoor ;)

Aim, jammer dat je test negatief was maar misschien is het inderdaad nu wel even beter om alles goed op orde te krijgen met je ventje! Goed om te horen dat het in ieder geval weer een stuk beter gaat!

Allegra, super dat je het je moeder hebt verteld. Dat lijkt me echt zo leuk nieuws om te kunnen brengen....

Emi, net de foto gezien van je buikje ziet er heel gaaf uit!

Chelke, balen dat het zo raar gaat met kerstavond bij je zus... Ik zou denk ik ook niet meer gaan hoor! Het is graag of niet toch?

Sab, fijn dat het er allemaal nog steeds goed uitziet met jullie kleine meid!

Mirjam, jammer dat je eerste test negatief was! Ben je nog steeds aan het wachten op je ongi?

Aphrodite, hoe staat het bij jou?

daantje
21 December 2010, 11:55
Wij hebben ook erg zitten twijfelen over de nekplooimeting. Ik wilde eerst wel zodat ik m er op voor kon bereiden. Ik heb met een collega van me gesproken (heeft een kind met down) en die zei dat hij het eerst ook echt had willen weten. Dat heeft hij een jaar geroepen en bedacht zich toen dat je je er gewoon weg niet op voor KUNT bereiden. Je weet echt niet hoe het zal zijn, hoe zwaar het down kan hebben e.d. Daarbij genomen dat het een kansberekening is, het geen garantie geeft en het feit dat je dan de rest van je zwangerschap in de stress kan blijven zitten was, gaf ons de doorslag dat we het niet hebben gedaan. Veel succes met de keuze!

Meiden, gister een heel schattig jurkje van m'n mams gekregen :-) Ik heb de slofjes die ik voor Sinterklaas had gekocht en de kast met kleding ook even op de kiek gezet. Er staat bij m'n handtekening een link :-D

@sab: ik heb zelf nog geen roze gekocht (oke, de roze slofjes wel), maar krijg van iedereen roze! Alles wat je in de kast ziet hangen en liggen heb ik gekregen (op 1 pakje en de slofjes na dan!)

daantje
21 December 2010, 12:03
@emi: poeh! Al vanaf 8 uur aan het schoonmaken!~Moet het hier ook doen, maar geen zin. Ik ga mezelf maar weer een een beloningssysteem op de mouw spelden. Deed ik van de zomer ook met de zolder, haha. Als ik 2 stapels papieren heb uitgezocht, mag ik weer even spieken op het forum of even lekker lezen. Anders komt die voorkamer nooit leeg! Tot later dus!

Bakkertje1983
21 December 2010, 12:23
Hi hallo!

Iedereen de sneeuw getrotseerd vanochtend? Bij mij was het dramatisch! Bij ons niet heel veel meer bijgevallen en tot aan rotterdam kon ik dan ook redelijk doorrijden. Vanaf daar ging het mis... Heb er in totaal RUIM 2,5 uur over gedaan om op mijn werk te komen. Wat een file's, echt bizar! Maar ben wel VEILIG aangekomen en daar gaat het om hι ;-)

@ Sab, wow jij hebt al een behoorlijk buikje! Wel erg mooi zo naar voren stekend! Staat ook erg mooi met de kleding die je aan hebt op de foto :-).
Snap idd dat je nu niet meer op je buik kan slapen hihi. Ik ben ook een buikslaper en gelukkig kan dat nu nog maar dat zal ook niet erg lang meer duren waarschijnlijk. Geen idee of het slecht is... Ach ik maak me daar niet zo druk om ook.

@ Roos, jeetje wat een verhaal van je snowboots. Vind het wel grappig dat je terug naar binnen durft te lopen om die schoenen op de toonbank te kwakken maar dat je nu niet terug durft hihi. Denk in jouw plaats dat ik ze ook niet terug opgehaald had, beetje afhankelijk van hoe duur ze waren, hoe vaak ik daar kom (of langs moet lopen) en hoe boos ik ben. Ben benieuwd of je ons over een paar dagen alsnog zou komen vertellen dat je ze terug opgehaald hebt, zou het nm wel superstoer van je vinden!!

@ Daantje, klopt wat je zegt over op internet zoeken of het ergens goedkoper kan. Wij hebben de kinderkamer van ons zoontje in Tilburg zien staan bij een babywinkel en hebben toen ook op internet gezocht en hem in Belgie gevonden voor 300 euro goedkoper!

@ Allegra, wij laten de combinatietest wel doen. Zit niet in de risicogroep maar wil het toch graag weten en zou bij een verhoogde kans ook verder onderzoek laten doen. Hebben het bij ons zoontje ook laten doen, toen was ik pas 23. Kans was toen 1 op 5000 dus geen verder onderzoek. Bij 20 weken kijken ze ook naar de nekplooi maar ja, dan ben je al weer zoveel verder dan 12 weken. Ik persoonlijk weet het als het daadwerkelijk zo is het liefst zo vroeg mogelijk.

@ Angel, jij hebt wel een gave verzekering! Komt nu ook wel heel goed uit hι nu je zwanger bent! Die vergoedingen krijg ik allemaal niet hoor en dan heb ik toch ook een behoorlijk goede aanvullende verzekering. Lekker van profiteren meis!!

Ik ga snel een vergadering in. Ben er straks nog wel even.

Kusss

Yente
21 December 2010, 12:39
@Roos: Wat een actie meid! Idd even je mannetje erop af sturen. Zou ze wel terug willen hebben…

@Sab: Mooie buik hoor! Die van mij is vanaf 19 weken ook echt flink aan ’t groeien. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken (nog steeds niet gedaan…)

@Allegra: Wel of geen combinatietest laten doen is een heel persoonlijke keuze. Wij hebben besloten om het niet te laten doen. Waarom? Omdat het een kansberekening is en je dus met de uitslag nog niets weet. Ja, bij 1:200 of lager kun je vervolgonderzoeken krijgen (met extra risico’s) die wij niet wilden laten doen. Daarbij ben ik zo’n stresstype dat als mijn uitslag heel goed zou zijn 1:5000 ofzo ik blij zou zijn. Maar als de uitslag bv 1:600 zou zijn… Dat is een ‘goede’ uitslag en geen reden voor verder onderzoek, maar ik zou me de hele zwangerschap gek lopen maken. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar dat was mijn gedachtengang zo’n beetje…

mirjam86
21 December 2010, 14:15
prinsesje ik zit er eigenlijk niet op te wachten :p
ik hoop ntuurlijk dat ik zo'n 9 maanden niet meer ongie wordt ondanks eergister een negatieve test,
en dat sinds vanochtend mn temp. zakt.

emi dank jewel vind ik leif van je :D
knuf voor jou

mirjam86
21 December 2010, 14:16
leif = lief

emi
21 December 2010, 14:43
daantje wat heb je al veel spulletjes!! Erg mooi en erg roze ;-) leuk hoor..
Heb zojuist m'n kerstinkopen gedaan, krijg 2e kerstdag m'n schoonfam te eten en we zijn dan met z'n 11en... Nu was het nog lekker rustig in de supermarkt.

daantje
21 December 2010, 14:45
Was ik druk in de opruiming hier, belt de vk of ik nog even langs kan komen. Tuurlijk :-D Daar heen geglibberd en naar de kleine geluisterd. Alles was in orde. Ik hoorde elke keer een hele erg ruis en dacht al: wat een gaar apparaat! Ze zag me blijbaar kijken en vroeg of de baby lekker aan het bewegen was. Ze was lekker in de weer en de storingen die ik hoorde was dus de kleine de zo beweeglijk was. Op een gegeven moment hoorde je echt heel hard gekraak, toen schopte mevrouw dus even tegen die dopler aan, haha. Elke keer viel ook de hartslag weg, maar dat kwam dus omdat ze zo aan het bewegen was zei ze. Toen ik zei dat ze wel even stil moest liggen stopte ze en konden we haar hartslag prima horen :-D
Bloeddruk was verder prima, evenals gewicht. Ik was maar 2 kilo aangekomen in 5 weken en dat terwijl ik echt veel gesnoept heb de afgelopen weken! Ik dacht zelf dat er echt wel zo'n 4 a 5 bij was gekomen. Meevaller dus :-D Totaal nu 4 kg aangekomen vanaf de intake. Mag niet klagen.
Moet wel m'n harde buiken in de gaten houden en noteren wanneer en hoe laat. Als het zo veel blijft dan moet ik toch weer even laten checken op een blaasontsteking. De pijn is minder geworden, dus het zou over moeten zijn. Gebruik nu cranberry's en extra vitamine C en drink me het apenzuur. Nu ik vakantie heb zou het minder moeten worden als het door stress komt. We zien wel. De kleine doet het prima en dat houden we maar in ons hoofd :-D
Ik ga weer ruimen!

Emi: al klaar met de schoonmaak? ;-)

daantje
21 December 2010, 14:47
Emi; tja, moet ik eigenlijk ook gaan doen... maar ik heb mezelf beloofd dat ik deze vakantie niks MOET, maar alles mag ;-) Heb er nog geen zin in. Wie weet stuur ik manlief wel gewoon met een boodschappenlijstje of laat Albert langs komen :-) (Albert= AH)

daantje
21 December 2010, 14:48
he Mirjam! Dacht ik dat je positief had getest door je onderschrift. Ik las verkeerd... Ik las Het lange wachten op jou wordt eindelijk beloond. Las het woordje uit niet.:oops: Balen, balen, balen.

sab88
21 December 2010, 15:18
@ Daantje: heb jij een foto waar je het geslacht van jullie meisje goed kan zien?? Zoek een foto om een beetje te kunnen vergelijken :)

emi
21 December 2010, 17:04
daantje waarom belt de vk of je langs wil komen?? Extra controle? Ik maak gewoon elke keer een afspraak aan het eind vd afspraak...
ik ben klaar met de schoonmaak en de boodschappen dus ook.. Lekker functioneel dagje zo! Ben blij dat ik zo veel energie had.
Mag ook wel met zo veel slaap gister/vannacht.

daantje
21 December 2010, 17:27
Ik kon vanmorgen niet en had vorige week afgebeld. Mocht gister na het spreekuur even komen, maar stond gister voor niks voor de deur. Ze had een bevalling (bleken er wel 5 te zijn!) en dus belde ze me of ik vandaag even kon komen. Prima. Moest wel deze week want was alweer 5 weken geleden geweest.

Blij dat je bent opgeschoten vandaag. Ik ben niet ver gekomen. Ga nog maar even hard aan de slag! Morgen naar school om project voor te bereiden. Raar omdat ik niet weet of ik het project zelf ga draaien... Maar kan moeilijk m'n collega het in haar eentje laten voorbereiden he? Hoop dat het te doen is op de weg morgen!

linda75
21 December 2010, 19:42
fijn dat de kleine zo beweeglijk is! lekker actief is goed!

hier al een pos ovu test.... en dat op dag 11 al. lijf doet lekker consistent raar dus ;-)

Sophie1978
21 December 2010, 20:02
Hai meiden!

Ik heb wel een moeilijke vraag die ik eens aan de zwangere dames wil stellen: hebben jullie de combinatietest laten doen? Ik vind 't heel moeilijk om te besluiten of dat wel of niet moet, zit niet in de risicogroep op zich en ik had nou niet het idee dat zij echt vond dat ik het moest laten doen.. Ik dacht dat de vk de nekplooimeting ook gewoon zelf deed, maar dat is niet zo, dat moet apart, dus eigenlijk is het een hoop extra heisa denk ik... Ik ben benieuwd wat jullie hierover hebben besloten!

Van de week bij de Gyno kreeg ik dus ook de vraag en wij hebben besloten om het niet te doen. Omdat in (nog) niet in de risico groep zit, dit ons eerste kindje is en (meest belangrijk) omdat de uitslag voor ons geen reden zou zijn om actie te ondernemen. Als zou blijken met de 20weken echo dat het kindje in zo'n mate gehandicapt zou zijn dat er een zeer gecompenseerde kwaliteit van leven is voor het kindje zou het misschien anders zijn. Voor ons een kindje (dus ook met down syndrom) heel welkom. Toen ik opgroeide hadden we een buurjongen met down, mijn moeder werkte veel met geestelijk gehandicapten en in onze vriendenkring heeft een stel (alweer 7 jaar geleden) een dochtertje met down gekregen. Ja wel heel zwaar en soms best moeilijk (ook omdat een (lighte) hartafwijking vaak voorkomt) maar ook zeer rewarding.
Denk dat het door deze (overall positieve) ervaringen de beslissing misschien "makkelijker" was voor mij dan voor iemand die meer onbekend is met leven met een verstandelijke handicap.

mirjam86
21 December 2010, 20:35
he Mirjam! Dacht ik dat je positief had getest door je onderschrift. Ik las verkeerd... Ik las Het lange wachten op jou wordt eindelijk beloond. Las het woordje uit niet.:oops: Balen, balen, balen.

:D was het maar zo'n feest.
nee mijn ticker liep door dus dacht do het maar ff zo.
en hopelijk kan ik morgen ofzo de -uit- ertussen vandaan halen.

maar fijn dat jullie meisje zo lekker actief is.
en geniet van je vakantie he.

Allegra
21 December 2010, 21:10
Hi meiden!

Lekker bezig geweest vandaag :-D Emi lekker dat je goed gepoetst hebt vandaag, als je klaar bent mag je mijn huis ook wel komen doen ;-)

Daantje wat lief dat jullie dametje al naar je luistert :-D Was vast super om weer van haar te horen!

Mirjam niet ongi worden hoor, het is mooi geweest daarmee!

Benieuwd hoe het met Aphrodite is!

Thanks voor jullie antwoorden over de combinatietest... Zoals ik al zei, ben ik zelf ook geneigd om het niet te doen. Mijn man wil heel graag zekerheid, maar die krijg je ook met die test niet en ik denk dat het zo lang stress gaat veroorzaken dat ik gewoon een deel van mijn zwangerschap niet zal kunnen genieten. Ik ben ook geen risicogroep dus eigenlijk denk ik dat we maar gewoon de 20-wekenecho afwachten en erop moeten hopen dat alles gewoon goed is. En zo niet, dan is het nog steeds ons kindje en is het welkom...

Moeilijk hoor!

Ik ga de komende dagen wat minder online zijn, vertrek morgenochtend vroeg naar mijn schoonouders en daar kan ik niet de hele tijd gaan zitten forummen haha! Mijn man is wel van plan om draadloos internet op te zetten daar, dus dan kan ik op de iPad af en toe wel ff komen spieken. Fijn zo'n gadgetman!

Mocht ik jullie niet spreken voor de kerst, dan wens ik jullie alvast hele fijne dagen toe, maak er een gezellige tijd van met manlief en familie!!!

Liefs!

mirjam86
21 December 2010, 21:34
allegra wel leuk met je famillie zo.
enne alvast fijne dagen en waarschijnlijk tot na de kerst.

xxx

mirjam86
21 December 2010, 21:50
ik vanmiddag net voor het werk nog ff naar de kruidvat,
wou toch nog snel testen halen.
ik in de rij bij de kassa portomonee boven op de testen de zijkant afgedekt met mn handen :D zo stond ik daar.
zie ik ineens mn schoonmoeder binnenkomen :O,
en het leuke was komt ze ook nog met me staan praten.....het zweet brak me uit.
uiteindelijk ging ze weg snel afrekenen en wegrennen :D
wat had ik het ff warm maar volgens mij heeft ze niks gezien maar volgens mij zag ze wel dat ik schrok :D

angel26
21 December 2010, 21:52
@ daantje: Wat een leuke kleertjes! Ik heb nog niks gekocht qua kleertjes.

@bakkertje: ik zat nog niet bij fbto vanaf 1 januari ga ik overstappen, speciaal voor die extra vergoedingen. Fijn dat jij en de baby het goed doen!

@ mirjam: duim duim duim duim voor jou!

@ allegra: veel plezier de komende tijd!

Aphrodite
21 December 2010, 21:52
Hallo!

Ja mijn alleralleroprechtste excuses dat ik niks van me heb laten weten. Is druk geweest. Gisteren ben ik online geweest, maar had zoveel te lezen dat er geen tijd overschoot om te reageren hihi!

Anyways, heel wat gebeurd weer zie ik!

@bakkertje: wow, jij pech gehad met je auto seg? Wat sneu! Van die winterbanden verbaast me niets: heb nog van emnsen gehoord dat de winterbanden "op" waren. Was het veel schade? Bij ons hadden ze onlangs de ruit ingeslagen, maar gelukkig laten we nooit de autopapieren liggen.

Wat een weer ook he. Sneeuw is leuk om in te ravotten, maar als je moet werken, of ergens anders moet zijn, is het dik kl***. Zelfs treinen kunnen er niet tegen, heb ik al vaak mogen ondervinden deze maand!

@Yente: oef, ben blij dat je niet 9 maanden lang met een totaal gevoelloze arm moet rondlopen. Hoewel zo'n dof gevoel ook wel zwaar vervelend is, kan ik inkomen!

@daantje: zo! Jij bent nog altijd fijn aan het shoppen en mooie fotootjes aan het posten seg! Zo schattig allemaal! Was jij het ook die vroeg wat congι was? Congι is eigenlijk Frans voor verlof/vrijaf. Maar het is ook ingeburgerd bij de Vlamingen hoor. "Congι payι" = betaalde vakantie! Ikzelf heb trouwens drie daagjes "gespaard": volgende week maandag, dinsdag en woesdag ben ik vrij. Snap wel niet waar ik die drie dagen nog vandaan haalde, want ik heb er maar 20 per jaar (buiten de paar nationale feestdagen). Ik lees ook net dat je nog snel ff hebt kunnen binnenwippen bij de vk? Zo plezant te horen dat alles nog op en top super duper gaat met je kleintje!

@sab: jouw meisje ook nog zo gezond als een visje in het water! Fijnfijn! Ik wind je buik ook enorm mooi seg! En jij ook zo'n schattige fotootjes! Leuk!

@Chelke: ik snap dat je nog niet met je zus kunt praten nu. Misschien ook best dat je de eerste emoties laat overwaaien.

@roos: wat een verhaal zeg! Die schaamte is normaal, maar is ook ergens te begrijpen, met al je stress! En seg, iedereen mag wel eens een keertje flippen eh? Dat is toch menselijk? Laat het maar niet aan je hart komen meid! Straks kan je ermee lachen. Echt waar!

@Allegra: ha! Je intake gehad en goedgekeurd :) Proficiat meiske!

@angel: leuk zo, al twee echo's in de planning voor 2011. Lijkt me bijzonder leuk om naar uit te kijken!

@linda: hopelijk heb je geen tijd om de volgende dagen te komen piepen => klussen maar meid! Succes!

@mirjam: bah, negatief? En al ongi gevoel? Zo balen seg! Ben blij dat je er nog okee mee omgaat. Da's wel het positieve aan die feesten eh? We kunnen er ons aan optrekken. (maar toch hoop ik nog op een kansje voor jou...)

Ikzelf heb maandag morgen getest en het was negatief. Nu, zaterdag avond (zo rond 22u00) had ik even zo'n ongi-in-voorbereiding-gevoel, maar dat gevoel was na een dik half uur al weg. Voor de rest voel ik helemaal niks. Alleen heel opgeblazen gevoel, maar heb al wat feestjes gehad, dus da's perfect normaal denk ik :) Ik wacht dus tot m'n ongi komt, dan ben ik ervan af. Ben er trouwens heel de maandag verdrietig voor geweest, dat heb ik toegelaten. Maar nu wacht ik dus gewoon af. En ga ik al op zoek naar geschikte ovutesten. Sensitest hoor ik hier al twee keer?

Groetjes,

A.

PS: haha mirjam, ik had te laat gedaan over deze reactie en dus moest ik opnieuw inloggen en nu lees ik je kv-verhaal. Schitterend! Ik hoor er al spannende filmmuziek bij! Lachen!

PPS: en inderdaad, moest ik sommigen niet meer horen: FIJNE FEESTDAGEN !!!!!

angel26
21 December 2010, 21:53
@ foutje: Dat achter bakkertje staat : fijn dat jij en de baby het goed doen, was voor Daantje!

mirjam86
22 December 2010, 08:06
aphrodite bij jou is hij ook nega.
nou ik heb vanochtend weer opnieuw getest en weer negatief, net als bij jou.
dus ik wacht het nu ook maar af en hopen dat het dan maar snel komt.....nou meid sucses ermee he....
en ja schoonmoeders heeft er nog niet over gebeld :D

Bakkertje1983
22 December 2010, 10:06
Hier even snel! Is de laatste dag voor mijn vakantie dus errug druk!

@ Aphrodite, balen zeg dat je toch ongie bent geworden :-(. Echt niet leuk!! Kan me voostellen dat je er maandag echt even verdrietig van was.
Je vroeg over Sensitest. Ik heb die de maand dat ik zwanger werd gebruikt en was erg tevreden (behalve over de zwangerschapstest die erbij zat).

@ Allegra, heel veel plezier bij je schoonouders!! Ook heel veel plezier met het vertellen van het goede nieuws!!

Hier nu weer snel door. Misschiens straks nog eventjes...

xxx

prinsesje
22 December 2010, 10:19
Daantje, is het nog gelukt met schoonmaken en je beloningssysteem? Wel leuk dat je kleine meid al zo goed naar je luisterd wanneer je haar vraagt om even stil te liggen zodat jullie naar de hartslag kunnen luisteren :)

Mirjam, kan ik me helemaal voorstellen hoor! Balen dat je vanmorgen weer een negatieve test had hoor!! en wat een verhaal met je schoonmoeder zeg! Het zweet zou mij ook uitbreken, hmm misschien in het vervolg zelf ook maar beter checken of er bekenden in de buurt van het winkelcentrum zijn....

Aphrodite, balen dat je negatief getest hebt en nog even af moet wachten op je ongi!! Hopelijk komt tie snel zodat je weer verder kunt maar een mooie positieve test zou natuurlijk nog beter zijn zo vlak voor de feestdagen....

Ook hier voor de mensen die niet meer online komen voor de feestdagen alvast hele fijne dagen toegewenst!!!

Aphrodite
22 December 2010, 18:43
Hello!

@bakkertje: ben nog niet ongi hoor. Had een negatieve zwangerschapstest, vandaar dat ik wat "depri" was maandag.

@mirjam: sh** seg, een tweede test en nog neg? Moet nog erger aankomen dan de eerste keer. Dikke knuffel meid!

Ik zit ook te denken: zou ik morgen niet een tweede test... Maar ik denk best van niet he. Anders ga ik misschien weer een dagje sip zijn. En als m'n ongi er is, zal ik sowieso weer wat sip zijn.

Vanmiddag ben ik naar huis gegaan van m'n werk: ik was misselijk. M'n vriend was zo lief! Heeft me meteen naar de slaapkamer ge-escorteerd, dekentje opgen gehouden zodat ik het bed in kon stappen en een Motilliumpje gegeven. Hij is geen romanticus, in de zin van knuffelberen geven, bloemen kopen of zeggen dat 'ie me graag ziet, maar ik mer het toch aan alles wat 'ie doet. Gisteren had 'ie me trouwens verrast met een enorm leuk, klein cadeautje. Ik bof maar met z'n vriend!

Nou, ik ga maar terug op de zetel liggen. En daarna weer bed in. Blθgh, hoop dat ik geen buikgriep krijg. Maar heb niet moeten overgeven en langs "de andere kant" kwam er ook niets. We'll see.

Chelke
22 December 2010, 18:56
roos.. wat een actie! Dat had ik echt niet gedurfd. Ik hoop dat je nog terug durft te gaan om ze alsnog op te halen, is anders wel heel zonde van je geld

aphrodite.. vervelend dat je je niet goed voelt. Ik duim voor dat je niet de griep krijgt. Jammer ook van je nega test, ik zou het even afwachten voordat je weer gaat testen

mirjam.. ook bij jou balen!

daantje.. wat heb je de kast al vol hangen! Prachtig om te zien

ik slaap trouwens, gelukkig, niet op mijn buik.

Even een vraagje, 2e kerstdag geven wij een brunch. We beginnen rond een uur of 11 met eten, nu wil ik graag een klein hapje vooraf doen. Heeft iemand een idee?

Aphrodite
22 December 2010, 19:00
Iets met olijventapenade, tonijn en komkommer? Vind ik een heerlijke combinatie!

angel26
22 December 2010, 19:20
hrodite: jammer van je negatieve test!

Mirjam: super jammer zeg!

linda75
22 December 2010, 20:21
iets kleins vooraf, wraps met zalm en wat roomkaas en dan in kleine stukjes gesneden, ook lekker met crabsticks en komkommer of wat je maar lekker vindt. dadels gevuld met roomkaas, stukje spek eromheen en even in de oven. zoek maar eens op tapas recepten op internet, kom je heel veel lekkere dingen tegen!

hier weer pos ovu test, ook wat meer last van mijn buik nu. deze ronde dus erg vroeg ei....

Aim
22 December 2010, 20:38
Ha meiden, zie dat er meerdere over tijd zijn... pff echt zwaarirritant! Ik ben ook nog steeds niet ongi...Maar ga niet nog eens testen heb ik geen zin in weer een test met maar 1 streepje... mss als ik over een week nog niet ongi ben..

Chelke
22 December 2010, 20:43
thnx voor de tips.. ik ga even zoeken op tapas gerechtjes.. leuk idee!

indd veel meiden over tijd.. wat een slopende periode!

linda... indd erg vroeg je ei, maar goed dat je zo vroeg begonnen was met testen

emi
22 December 2010, 21:04
chelke of minipastijtjes met ragout (is alleen niezo gezond haha).

We zijn weer terug van de afspraak met de vk. Alles was goed!!! :D:D
Hartslag gehoord, toen toch nog even een echo gedaan, bloeddruk was goed, baarmoeder lag al 2/3 navel/symfyse. Dus onze kleine groeit goed. (te goed? Want volgens mij hoort dat bij een termijn van 20 weken? hoezo ik maak me druk - alweer).

Chelke
22 December 2010, 21:18
emi.. wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Maak je niet druk, je kleintje doet het goed. Daar mag je trots op zijn ;)

Ik krijg trek als ik allemaal die recepten zie

een minipasteitje is ook een leuk idee... ow het wordt nog moeilijk haha

angel26
22 December 2010, 22:07
@ emi: Fijn dat je kindje het goed doet!

daantje
23 December 2010, 12:22
Emi: top dat je weer door de keuring bent gekomen. Ik heb echt geen idee hoever je wanneer moet zijn. Ik vertrouw altijd maar op wat de vk zegt. Heb je er nog naar gevraagd? Anders bel je toch even of vraag het op je werk.

Pff, net heel snel door het huis gesjeesd. Er komt zo een vriendin waarmee ik ga lunchen en later vanmiddag komt een andere vriendin :-) Gezellig! Lag alleen niet helemaal in de planning bij mij. Het broodnodige hup hup gedaan en heb zelfs nog even tijd om hier te spieken.
Fijne dag!

Natascha1984
23 December 2010, 12:49
Hallo lady's,

Even een update hoe het met me gaat!
Sorry heb geen zin om alles terug te lezen maar dat zal ik in de loop van de dagen doen!
Deze maand 3 dagen eerder me eiersprong gehad zoals het er nu uit ziet heeft dat positief uit gepakt!
Ja jullie lezen het goed heb gisteren een lichte positieve test in me handen gehad was binnen 4 min zichtbaar! Durf het bijna niet te geloven.
Ga 1e kerstdag weer testen dus het is nog spannend.
Gisteren wel gebeld met de ha en die zei een streepje is een streepje!
Hoe ik me voel nou hier komt het:
Lichte vorm van misselijkheid
Geen zin in eten
Gevoelige borsten en ze jeuken en steken
Pijnlijke buik
Zere liezen
En heeel moe ga moe slapen en wordt moe wakker.
Of te wel voel me zwanger!
Maar toch wil ik nog niet te hard juichen.

Liefs...

angel26
23 December 2010, 13:17
@ natascha : Wat fijn voor je! Ik kan me voorstellen dat je het nog niet van de daken schreeuwt, want de vorige had je natuurlijk een negatieve uitslag van de test, na de positieve.

Wel een heel voorzichtige felicitatie! :)

Natascha1984
23 December 2010, 14:03
@angel, inderdaad alleen me man weet het nu dan en toch even me hart luchten op deze forum dus dan weten jullie het ook!
Dus het blijft nog onwerkelijk steeds kijke. Op de test of ik het wel goed gezien had en toch staan er 2 streepjes nogmaals niet duidelijk maar ze staan er wel.

Maar heel voorzichtig dank je wel

prinsesje
23 December 2010, 14:36
Oh Natascha dat zou super zijn zeg! Alvast een voorzichtig gefeliciteerd meid!!!

Babii
23 December 2010, 15:10
Het klopt wel wat je HA zegt Natasha ;). Een streepje is een streepje :). Welke test heb je gedaan? En naarmate ze meer opdrogen, des te duidelijker ze worden.

Alvast gefeliciteerd!

Allegra
23 December 2010, 15:43
Hi ladies ik kom ff voorbij waaien, manlief is met de nieuwe net book van mijn schoonouders aan het klooien. Ze eaten erg enthousiast en mijn zwager en schoonzus ook, we hebben Hun zoontje laten zeggen 'papa en mama, ik krijg een neefje of nichtje'. Daarna veel gejuich haha!

Anyway, ik wou alvast voorzichtg Natascha feliciteren, super meis, hopelijk is de tweede test ook posi, wat een kerstcadeau,

Aphrodite, Mirjam en aim balen van de nega testen, hopelijk blijft de ongi weg en blijken jullie toch zwanger!

Natascha1984
23 December 2010, 16:24
@babi, heb die van de kv gebruikt 2 voor 5.
Heb nog een cb liggen.
Die wou ik nog gebruiken!

@ prinsesje en allegra, heel voorzichtig dank jullie wel!
Zal inderdaad een mooi kerstkado zijn!

linda75
23 December 2010, 16:29
hier ook een voorzichtige felicitatie voor je natascha! de wonderen zijn de wereld nog niet uit he!

Natascha1984
23 December 2010, 16:42
Hahaha nee, gelukkig niet!
Ben stiekem wel heel blij hoor, maar toch nog even afwachten!

daantje
23 December 2010, 16:50
Hoezee voor Natascha: een streep is inderdaad een streep, hoe licht ook! Was je al ver over tijd nog maar net (of nog ervoor, kan ook natuurlijk!).

daantje
23 December 2010, 16:51
@Allegra: leuk om het zo te vertellen! Heerlijk he, die reacties dan. Geniet er maar van!

Natascha1984
23 December 2010, 17:52
@Daantje, ervoor. Voelde me niet goed dacht ga gewoon testen en ja hoor een streepje,
Ook daarom ha gebeld maar die zei ook dat er meer vrouwen Zijn die voor de NOD al pos testen moest gewoon genieten
En niet vanuit gaan dat het mis gaat.
Ook qua de symptomen die ik heb.

linda75
23 December 2010, 19:47
inderdaad gewoon genieten!! huisartsen geven soms wel goed advies ;-)

mirjam86
24 December 2010, 08:31

Mirjam..............24...........8e...........1e ...........20 januari

Wachtbankje:

Zwanger:

hoi hoi

ik heb mezelf weer onder in de nod lijst gezet mn temp is weer normaal.
enn heb giga buikpijn vandaag komt het echt.
meiden fijne dagen ik ga lekker alles eten en drinken :D dat is dan het enigste voordeel......
en ik kom pas dinsdag weer denk ik want maandag is mn vriend ook jarig.
dus fijne dagen en tot later.....

xxx

Bakkertje1983
24 December 2010, 09:40
Hi meiden!

@ Allegra, leuk dat je schoonfamilie zo reageerden! Nu lekker genieten van de aandacht en de mooie dagen die eraan komen.
@ Mirjam, balen meis... Geniet wel lekker van al het eten en drinken en op naar 2011!!
@ Natascha, gefeliciteerd! Hopelijk gaat het dit keer wel goed. Wanneer is je NOD?

Hier alles ok. Lekker aan het genieten van mijn zoontje nu wel vakantie hebben. Vanmiddag alleen nog berg boodschappen doen en kadootjes kopen... Verder morgen naar Friesland (hope;ijk werkt het weer btje mee dan) en zondag naar schoonouders.

Dikke kus en fijne dagen allemaal!!

prinsesje
24 December 2010, 10:26
Mirjam, balen zeg! Maar wat je zegt lekker genieten van al het eten en CHAMPAGNE voor ons met de jaarwisseling!!! Alvast gefeliciteerd met je mannetje op maandag!

Natascha, wanneer was eigenlijk je NOD?

Hier nog geen nieuws over het ei, we zijn nog steeds wachtende.... Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt! Gewoon nog even geduld hebben, ik zit nu op dag 19 en als het weer 50 dagen is dan duurt het nog zeker een dag of 15 voor hij komt.

Natascha1984
24 December 2010, 11:14
Hallo lady's

Nu is het echt officeel ik ben ZWANGER!!!!
vanmorgen cb digitale test gedaan n die gaf aan dat ik ongeveer 4 weken zwanger ben!

Liefs

linda75
24 December 2010, 11:17
dan nu helemaal GEFELICITEERD!!!!! lekker om zo de feestdagen in te gaan! geniet ervan!

linda75
24 December 2010, 11:17
enne, strooien met die hcg he ;-) hebben we een mooi vruchtbaar jaar in 2011

Natascha1984
24 December 2010, 11:49
Dank je wel, ja of niet dan? Een heeel mooi kerstkadootje!
Dat zal ik zeker doen!

Liefs

prinsesje
24 December 2010, 12:02
WAUW Gefeliciteerd Natas, geniet ervan meis!!! en nu inderdaad even uitdelen die HCG hormonen :D

sab88
24 December 2010, 12:05
Gefeliciteerd Natas!!!! Wauw dat is een mooi kerstcadeau!! Mooie afsluiting van het jaar 2010!! Geniet er lekker van meis

Aphrodite
24 December 2010, 12:59
Heeeeeeeeeeeey Natasha proficiat meis!!!!!! Super, zo'n leuk cadeau nog voor de feestdagen! *rondedansje*

@mirjam: meisje toch, da's balen... Drink maar een extra glas wijn en laat het niet aan je hart komen. 2011 wordt jouw jaar! Echt echt echt waar!!!!

@linda: leuk, je ei met Kerst(avond), maakt het extra speciaal om te klussen! Succes!

@emi: leukleukleuk! Zo'n hartje nog eventjes horen, zien dat je baby goed gegroeid is... Maak je geen zorgen meis: als de gyn zegt dat het okee is, dan is het echt wel okee!

@prinses: succes met je ei!

Aphrodite
24 December 2010, 13:08
Ja, sorry, ik wil hier een apart reactietje van maken: die misselijkheid eergisteren, en gisteren voormiddag. En verbeeld ik het me, of voelen mijn borsten hιιl licht gekneusd aan? Mijn tepels zijn tot nu toe ook totaal niet gevoelig, hetgeen normaal niet zo moet zijn. Normaal doen ze bijna pijn als m'n ongi eraan komt.

Dus... Ik kon het niet laten. Ik heb toch nog eens getest. Met de kv test. Je moet 5 minuten wachten, maar na 2,5 minuut zag ik duidelijk een licht streepje. En na 5 minuten ook. Ik dacht, "da kan ni!". Want maandag testte ik nog negatief met die test. Toen zag ik niks noppes nul. Maar m'n vriend zei: "Seg, dat is echt wel een duidelijke streep!"

Dus ik denk.... Zou het? Ik weet dat iedereen zegt dat een streep een streep is, maar ik... Stom he, terwijl je bij anderen altijd zeker bent. Maar bij jezelf wil je toch niet meteen te zeker zijn.

Ik heb een Clearblue test gekocht. Morgen test ik dan nog eens eerst met de kv test en daarna met de Clearblue test.

Ik weet niet hoe me te voelen. Ik wil blij zijn, maar ik durf niet.

Nou, ik ga deze namiddag nog inkopen doen. Misschien kom ik terug, maar misschien zie ik jullie morgen pas terug.

In elk geval: ZALIGE KERST !!!!!

363

Natascha1984
24 December 2010, 13:35
Heyz dank je wel!
Had ik ook een licht streepje, op dag moment niet hard geschreeuwd alleen me hart hier gelucht nu 2 dagen voor mijn NOD cb digital gebruikt en die gaf toch duidelijk aan dat ik zwanger ben!
Ha gebeld die zei dat een goede test is en gewoon zwanger ben!
Verder heb ik ook last van de tepels alles wordt donkerder en ze jeuken niet normaal, eten en koffie smaakt me totaal niet wordt al misselijk als in er aan denk.
Verder zere kiezen vooral links buikpijn en een dikke harde buik en steeds een vol gevoel en natuurlijk vaak naar de toilet!

Dus ook jij VAN HARTE!!!!
jij bent gewoon zwanger!!

Liefs

angel26
24 December 2010, 13:57
@ mirjam:Wat ontzettend balen voor je, alweer naar ronde 8. Ik duim alweer voor je volgende ronde!

@ natascha: Gefeliciteerd meid! Geniet ervan! Wat een fijne kerst zul je hebben!

@ Aphrodite: ik denk toch echt dat je zwanger bent! Een heel voorzichtige felicitatie!

mirjam86
24 December 2010, 14:42
natascha en aphrodite meiden gefeliciteerd.
geniet ervan he :D voor jullie geen champange :p

hier nog niet ongie, had het wel verwacht..... dus ik wacht er eigenlijk nog op.
nou ik ga weer en heb voorloopig ook ff geen tijd :(
meiden geniet en tot de volgende keer xxx

emi
24 December 2010, 15:19
Natascha van harte gefeliciteerd met je zwangerschap hopen dat het nu wel goed gaat maar daar gaan we wel vanuit he!!

En Aprhodite dat meeeen je niet een streeeepjeeee wat een prachtig kerstkado!!! Dat zou super zijn..
succes met testen morgen!

Hier aan het bijkomen, gister was het zo mega druk op het werk, 5 bevallingen begeleidt terwijl normaal is 1 of 2 in een dienst. En 's avonds nog 9 man te eten gehad. Heb echt niets kunnen doen, alleen met m'n beentjes omhoog op de bank. Om 23 uur viel ik op de bank in slaap in bijzijn van vrienden maar die gingen toen snel naar huis...

Aphrodite
24 December 2010, 15:21
Heyz dank je wel!
Had ik ook een licht streepje, op dag moment niet hard geschreeuwd alleen me hart hier gelucht nu 2 dagen voor mijn NOD cb digital gebruikt en die gaf toch duidelijk aan dat ik zwanger ben!
Ha gebeld die zei dat een goede test is en gewoon zwanger ben!
Verder heb ik ook last van de tepels alles wordt donkerder en ze jeuken niet normaal, eten en koffie smaakt me totaal niet wordt al misselijk als in er aan denk.
Verder zere kiezen vooral links buikpijn en een dikke harde buik en steeds een vol gevoel en natuurlijk vaak naar de toilet!

Wow da's minder zeg! Hopelijk geraak je de feestdagen toch vrolijk rond!

Aphrodite
24 December 2010, 15:27
Hey mirjam, ik vind het zo enorm sneu voor je. We hadden dezelfde NOD en dus had ik zo hard gehoopt dat we samen door konden gaan! Ik hoop dat je het echt niet aan je hart laat komen en dat je je enorm zult amuseren deze feestdagen. Dan is je ei er weer voor je het door hebt! xxx

@emi: hι, rustig aan daar he, met al je werk...

Natascha1984
24 December 2010, 15:51
Dat gaan we gewoon doen!
Gewoon er boven staan dus alles moet goed gaan toch?
We vertellen eerst nog niks aan de familie moet toch doen of er niks aan de hand is men wat zal dat moelijk gaan wil het erg graag vertellen maar me man wil nog even wachten.

Jij ook morgen veel plezier en geniet lekkerbek je zwangerschap!

Liefs...

daantje
24 December 2010, 16:24
@Natascha: Yeah!!! Van harte meid! Heerlijk kerstcadeautje J
@Aphrodite: ja hoor meid, een streep is echt een streep! Yeah, nog een zwangere erbij :-D
@Emi: haha meid, doe nou toch niet zo druk. Ben je daarna verkast naar je bedje of heeft hij je lekker op de bank laten liggen?

Vannacht een beroerde nacht achter de rug. Misselijk, harde buiken, krampen, benauwd, koud… Bah! Lag net lekker een uurtje te tukken toen het feest begon. Heb nog geprobeerd om manlief wakker te maken, maar die had een flesje wijn op en bleef lekker knorren. Ben onder de douche gestapt, waar ik vervolgens 3x onder vandaan moest sjezen om op de pot te belanden…. Pfff, wist niet dat een mens zoveel shit in zich kon hebben zeg! Man, man, man! Daarna ging het wel weer en ben ik m’n bedje weer ingekropen en heb nog even in Krijg nou tieten van Claudia de Breij gelezen. Vervolgens 2,5 uur later weer in slaap gesukkeld. Vanmiddag in de babydump begon het weer… Wist niet hoe snel ik daar weg moest komen. Wel nog een matrasje gekocht waar we voor gingen (niet die dure genomen hoor, maar een van 90,-) en daarna snel naar huis. Net wat gegeten en warm water gedronken en zo lekker een tukkie doen. Hoop dat het verder weg blijft. Bah!

daantje
24 December 2010, 16:24
Dames, als ik niet meer kom voor die tijd: fijne dagen en geniet ervan!

emi
24 December 2010, 17:18
heb je een griepje onder de leden? Buikgriep zou wel weer heersen..
ik heb het bezoek uitgezwaaid en toen zijn we op bed gegaan!

jij ook fijne feestdagen (L)

Aim
24 December 2010, 17:44
Hey dames, wat een mooi kerstcadeautje hebben jullie!!! :D gefeliciteerd!!!

@mirjam, balen zeg! Wij gaan er volgend jaar gewoon kei hard tegenaan :D Laat die hormonen maar rondvliegen hier!!!

Hier ook nog steeds geen ongi maar ook niet meer getest heb echt geen zin in zo'n tegenvallend wit! Tis buiten al wit genoeg haha

Moest vanmorgen werken en net toen ik wilde gaan hebben we alle auto's moeten uitgraven met collegas en aan moeten duwen haha we kwamen anders niet weg!

Chelke
24 December 2010, 18:44
aphrodite en natascha GEFELICITEERD!!

Mirjam.. balen! We gaan samen voor 2011! Dat wordt ons jaar meid, echt...

Ik wens iedereen fijne feestdagen.. voor de zwangeren zonder alcohol! Puh! Mogen wij ook ons pleziertje hebben... ;)

Sophie1978
24 December 2010, 19:10
Whoop WHoop Aphorodite en Nataschs! Das goed nieuws; heel mooi kertscadeautje!!

Iedereen zalig kerstfeest!

angel26
24 December 2010, 20:33
@ daantje : beterschap!

angel26
24 December 2010, 20:36
Ik heb even mijn leeftijd aangepast, ik ben morgen jarig namelijk.

Wachtbankje:

Zwanger:

Angel26............27...........5e.......…1e...... ..20 okt.............30 juni

Chelke
24 December 2010, 23:25
Chelke..............24....... ....7e..........1e ...........13 januari

Wachtbankje:

Zwanger:

Chelke
24 December 2010, 23:25
angel, van harte gefeliciteerd alvast!

Bakkertje1983
25 December 2010, 09:13
Even snel een berichtje zo op eerste kerstdag.

@ Aphrodite, yyeeaaahhhh SUPER nieuws zeg dat je zwanger bent (ook al zit je zelf nog een beetje in de ontkenningsfase hihi). Ben benieuwd of dat veranderd na je clearbleu test vandaag. De kerstdagen kunnen voor jou en je mannetje vast niet meer stuk. Ben heel blij voor je!!

xxx

Bakkertje1983
25 December 2010, 09:15
Angel van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!

Meiden, allemaal fijne dagen toegewenst. De een met en de ander zonder champagne maar iedereen hopelijk met de mensen die ze lief hebben.

xxx

Natascha1984
25 December 2010, 09:19
Hallo meiden,

Iedereen fijne feestdagen!
Ik zit al met een probleem, ik kan me nieuwe broek niet meer aan!!!
Toen mijn moeder zwanger was van mijn broertje die is nu 12 kon je het nu ook al zien en ja ze was mega dik!
Ik heb dat probleem nu ook al!
Als je me goed kent kan je het zien dus even een oplossing zoeken zodat het niet zichtbaar is en me broek als nog dicht
Kan!

Liefs...

Natascha1984
25 December 2010, 09:20
@angel, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Allegra
25 December 2010, 10:10
Hallo lieverds!

Allereerst natuurlijk een fine Kerst. Was van plan om alleen ff bij te lezen maar natuurlijk kan ik het niet lateen om Aphrodite en nogmaals Natascha ff te feliciteren, fantastisch dames ! Voor de niet-zwangere dames nog even een walmpje hcg van min en Mirjam en Aim, wie weet he!

Natas voor de misselijkheid werkt droog brood heel goed bij mij, ik heb s nachts een sneetje naast mijn bed staan en als ik wakker wordt, eet ik wat!

Allegra
25 December 2010, 10:11
Angel de kerstengel, gefeliciteerd! ;-)

angel26
25 December 2010, 10:20
bedankt allemaal voor de felicitaties!

linda75
25 December 2010, 11:15
gefeliciteerd met je verjaardag angel, hele fijne dag vandaag! en voor iedereen, hele fijne feestdagen!!

natascha, misschien een stukje elastiek erin naaien? schijnt dat daar speciale elastiek dingen voor zijn, misschien een zoektochtje op internet waard. ik hoorde een collega daar een keer over, dat ze elastiek, v vorm, tussen de naden aan de zijkant gemaakt had. als je begrijpt wat ik bedoel..... maandag lekker shoppen naar positie kleding!

Natascha1984
25 December 2010, 11:31
Heb al een haar elastiekje tussen de knoop en het knoopsgat gedaan moest toch even improviseren, Hahaha.
Haha ja inderdaad heb geen keuze de meeste broeken passen NU al niet meer snik snik.... Aan de ene kant is het wel positief.

Aphrodite
25 December 2010, 11:36
Hey meiden,

thanks voor de felicitaties allemaal! Dat maakt het toch realistischer, als jullie begrijpen wat ik bedoel. M'n vriend zag m'n onzekerheid gisteren en zei: "Komaan, test deze namiddag nog eens, dan ben je zeker". En ik legde hem uit dat er op de handleiding van die cb test stond dat je voor de "conceptie-indicator" de eerste urine moest nemen. En dat die best duur was, dus dat we toch best tot vandaag wachtten. Maar hij zei dat dat niet uitmaakte: "Dan kopen we toch gewoon een tweede test bij die je morgen ochtend kan doen? Dit is toch belangrijk genoeg om een tweede testje te kopen hoor." Dus gisterennamiddag heb ik al getest met die cb test en hij gaf een plusje aan en "1-2", zwanger dus. Ik begon het dus te geloven, haha. Vanochtend heb ik nog de laatste kv test gedaan die ik had en de tweede cb test (ja, klinkt hysterisch, I know) en alles was nog zoals gisteren. Jeej!

Ben wel bang voor de alcohol confrontaties. Ik ben namelijk iemand die graag rode wijn drinkt, en met Oud op Nieuw vlieg ik in het bier en whisky cola. En we hebben volgende week een feest bij m'n ouders en blijven er slapen. Moeilijk!

@angel: ik heb zoveel felicitaties gekregen, dat jij er van mij ook een dikke mag hebben: proficiat!

@daantje: wat kak seg! Zo met de feestdagen zo ziek zijn! Kan die diarree niet op een buikgriep wijzen? Die zijn er vroeg bij dit jaar, heb ik gelezen! Ik hoop zo van niet! Snel herstel!!!!!

@aim: ik ben toch nog aan het duimen voor jou hoor. Je weet het nog niet 100% zeker.

@nat: wow, da's echt een probleem ja, zeker nu er geen winkels open zijn! Heb je misschien nog een rok? Dan kan je die aandoen?

linda75
25 December 2010, 11:37
creatief zijn is het motto!! oh ik zou het er ook zeker voor over hebben hoor, nou is shoppen al geen straf voor me maar door een zwangerschap al helemaal niet!! ik duim dat het elastiekje het houdt ;-)

Aphrodite
25 December 2010, 11:56

Wachtbankje:

Zwanger:

Aphrodite..........28...........6e.........1e..... ...... 24 dec............ 30/31 aug, 1 sept?

Aphrodite
25 December 2010, 11:56

Wachtbankje:

Zwanger:

Aphrodite..........28...........6e.........1e..... ...... 24 dec............ 30/31 aug, 1 sept?

angel26
25 December 2010, 12:55
@ Aphrodite: Super een goed CB test!! Gefeliciteerd!!!!! Geniet ervan!

linda75
25 December 2010, 13:13
gefeliciteerd aphrodite!!! tip voor de geen alcohol, griep! gaat toch rond ;-)