PDA

View Full Version : Mama's oktober 2010

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12

pumi
15 November 2010, 18:05
@JD, leuk te horen dat het zoveel beter gaat nu met Lucas!
@Jolanda, lekker he dat droge weer?! Ik ben vanmiddag lekker naar 't cb gelopen.. toch weer een half uur in totaal :D is ook goed voor mn gewicht haha
Als het morgen droog is ga ik weer een stuk wandelen, vind het toch wel lekker en is goed voor Romy
@Miek, haha was dus niet veel meer je oude auto? fijn dat je een nieuwe hebt kunnen scoren!

Ik ga romy ff in bad doen, meestal doe ik het een half uurtje voor de voeding maar ze is dan zo onrustig van de honger.. nu maar een uur vantevoren, wie weet helpt het

J.D.
15 November 2010, 18:11
@pumi, haha wij doen het altijd na de voeding en dat werkt het beste, vd week ging ik douchen met Lucas voor de voeding, maar dan geniet hij niet!! Las dat baby's dan vaker spugen, maar heb dat hier nog niet gehad. Veel plezier met in bad doen, hopelijk red je het met dat uur voor de voeding!

J.D.
15 November 2010, 18:12
@pumi, ohja ik ben ook lopend naar het cb gegaan, maar of dat goed voor mijn lijn is, ze zitten hier tegenover, haha dus ben er met 2 minuten!

loesje80
15 November 2010, 18:38
even een ego-berichtje, want jullie typen veeeeel te veeeeel hahaha :lol:
Hier ook bij het cb geweest en de kleine man weegt alweer 3860 gram (GG 3050gram) dus heel snel gaat het niet, maar gestaag wordt hij heus 4 kilo ;-)
Ook ben ik wezen vragen of ik wat fv mag geven bij de bv, en er werd alleen maar gezegd dat ik moest oppassen voor borstontsteking maar dat ik dat best kon doen. Ik was een beetje verbaasd, maar nu maar een pak gekocht en straks zijn eerst fv-flesje (ipv bv-flesje) Ben benieuwd hoe het valt en hoe hij erop slaapt.

EsRe
15 November 2010, 18:50
Jeetje dames.... wat een boel geschreven vandaag!!

Ik hou het kort, want er komt zo nog kraamvisite.. heb wel een beetje bijgelezen, maar even vluchtig...

Wendela; dat heeft Naomi ook... tot de fles van 11 uur is het bleren, en na die fles valt ze gewoon in slaap. Bij ons is het aandacht wat ze wil..
Natas: Ik ga ook in januari weer beginnen met lijnen.. 13 kilo tot mijn gewicht van toen ik net zwanger werd, en 20 kilo tot mijn streefgewicht... pfff
Rian; wij willen ook zeker een tweede, maar kijken nog even wanneer aangezien wij volgend jaar een nieuw huis krijgen (nieuwbouw) en ik heb geen zin om zwanger te verhuizen, daarna stop ik denk ik weer met de pil...

Ehm... en toen wist ik het al niet meer!

Morgen ga ik voor het eerst alleen met mijn auto en Naomi op pad, ook op kraamvisite.. ben benieuwd. Heb vandaag even geoefend met de maxicosi in de auto zetten, dus komt goed!

Nou, ik ga koffie zetten, ik zie jullie morgen wel weer!!

Suuzje
15 November 2010, 19:17
@Pumi, hier ook geen doorslaper nog hoor! Denk dat dat ook wel normaal is en dat je gewoon veel geluk hebt als je kindje nu al zou doorslapen. (Zeg ik steeds tegen mezelf... haha!) Hoop dat je vannacht een betere nacht hebt!
Ik gebruik ook johannesbroodpitmeel. Werkt heel erg goed! :-D
@Rian, wat je zegt, het forum is zo'n fijne uitlaatklep en als je vragen hebt krijg je daar meestal wel antwoord op. Vind ik heel erg fijn! En nu vind ik het ook veel moeilijker om regelmatig te reageren en bij te lezen. De mij-tijd is drastisch verminderd en dan kan ik niet alles doen wat ik zou willen. Moeilijk hoor!
Jeetje, weegt ze alweer 4,5 kilo! En bijna maatje 62. Wow!
@E82, hier ook eentje die tijdens zijn slaap regelmatig wakker wordt en dan aan het kreunen en steunen is. Beetje mekkeren zeg maar.
Ja, Julian heeft ook schilfertjes op zijn hoofdje! Wat zou het zijn? Gewoon droog denk ik?
@Karin, dat is zielig... waterpokken! Arm meisje. Wel hier blijven hoor! Je stoort helemaal niet! Lastig is dat he, hoeveel voeding. Julian is nu bijna 7 weken en hij krijgt nu 5 x 150 cc voeding. En dat is dan inderdaad met voeding voor hongerige baby's.
@Jorina... pffft dat klinkt als een zware nacht! Ben benieuwd of het lukt om hem snel door te laten slapen!
@H83, ja gek is dat dat ze opeens kan spugen! Misschien zat ze toen wat voller en had ze iets teveel gegeten... of was ze een beetje misselijk?
Dat lijkt me ook erg vervelend als je BV geeft, dat jij ook spruw hebt.
@Minimi, mooie foto's!!! Heb je ook nog een buikje? Ik heb het idee dat het veel langzamer gaat na een KS. Het is echt zo'n flub boven de snee. :(
@MIek, leuk een nieuwe auto!!! Zo, jouw dame drinkt inderdaad behoorlijk! Nou, als ze honger heeft gewoon lekker geven hoor!
@BB, zo dat is inderdaad een behoorlijk verhaal! Haha! Nee hoor, hartstikke leuk. Ja! Dat was ik! Alleen wij zijn 19 november 12 jaar samen en we gaan ook lekker uit eten. Maar dan vrijdag. En je raad nooit wat we daarna gaan doen. Jaaaaa ook naar de Harry Potter film! :mrgreen: haha! En wat leuk. een naambordje naast de voordeur! Daar ga ik ook eens naar kijken denk ik. Misschien leuk als ik dat nog voor vrijdag voor elkaar kan krijgen! En wat leuk dat ze al lacht!!!
@Natascha, wauw wat heeeeeerlijk!!! Ben benieuwd of het vannacht ook zo goed gaat! Oooh wil ook graag mijn kast uitmesten... maar moet toch echt even wachten tot mijn buikje weg is, anders pas ik geen enkele broek. De zwangerschapsbroeken zijn daarentegen weer te groot geworden. Zakken af!
@Jolanda, spannend is dat he, alleen thuis zo zonder je man... vond ik tenminste wel! Hier worden we overdag ook gemist... zo lief!
Ja! Hier ook af en toe verschonen NA het eten... :mrgreen:
@Lex, dat is zwaar, van 1-4 's nachts wakker!!! En je kan als het goed is je baby nog niet verwennen tot ene maand of 6 dus lekker op je borst laten slapen hoor! Hoop ook dat je een betere nacht hebt vannacht! Oh ja, spieroefeningen! Daar ga ik ook maar eens mee beginnen! Ben mijn buikje zooooooo zat! :evil: Wil mijn eigen spijkerbroeken weer aan!
@Wendela, lastig is dat he, overdag wel willen slapen en 's nachts niet... ben ik ook wel eens bang voor als Julian overdag weer zo heerlijk slaapt. :?
@Noor, wauw jij ook al zo'n super nacht!!! Slaapt Noor al lang op haar eigen kamer? Ik durf het nog niet zo goed... Rode vlekjes... geen idee.
@Selog, ooh Almila ook spruw? Zielig he... :cry:
@Noor, wat rot dat je nog zo'n last hebt van je knip! Heeft Noa misschien wat last van kleine puistjes? Kan nog komen door jouw hormonen.
@JD, ook al een doorslaper! Super! :-D
@Loesje, ben benieuwd hoe de FV bevalt!

Julian is juist 's ochtends na zijn ochtendfles klaarwakker en niet meer in slaap te krijgen tot de volgende fles... ik doe hem dan meestal ergens een uur na de voeding in bad. En hier ook nog niet gespuugd.

Wij hebben ook lekker gewandeld vanmiddag, naar de HEMA. Heb vast wat naai-attributen gekocht, heb weer zo'n zin om leuke dingetjes te gaan naaien! Maar ik heb steeds te weinig tijd... :(

Over babyzwemmen... ik kreeg van de Yoga een berichtje over de mail dat het schadelijk kan zijn voor de longetjes. Vond het wel verontrustend eigenlijk. :?

Babyzwemmen kan leiden tot astma
BRUSSEL - Baby's en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen dan andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.
Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven. Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma dan de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.
Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meedere jaren roken. „We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is', aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. „De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden - de periode van de watergewenning voor baby's - in volle ontwikkeling zijn.”

karin26
15 November 2010, 19:32
Nou de boterkoek was heerlijk hahaha alleen ik had dus ook ruzie met het bakblik hahahaha. De bodem bleef plakken.
Maar goed we smullen er goed van.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ruben kan het idd ook krijgen. Moeten alleen goed in de gaten houden dat hij niet suf wordt en geen koorts krijgt en zijn flessen goed blijft drinken.

Ik heb al met mijn man afgesproken dat als ze weer gaan zeiken over de hoeveelheid fv of dat hij te zwaar is, dan kom ik alleen nog maar voor de inentingen.

Nou ik ga gtst kijken en vroeg naar bed....

SelOg
15 November 2010, 19:32
Bleeh, maxi-cosi vastmaken in de auto. Wij waren het na 1 week zat en hebben toen op MP 2 stuks Easybase gehaald. Je doet -klik- en je kan rijden.een heerlijke uitvinding!

Hier is de kleine nu echt ziek van de spruw. Ze huilt op een hele andere toon; zoooo zielig!!! Heeft niet op bed gelegen maar in de box. Ik houd m'n hart vast voor vannacht.

@ Beer, Almila heeft ook last van babyacne. Het gaat nu langzaam over, maar vorige week zat ze er helemaal onder. Het komt ook voor in het nekje.
@Lex,ik weet dat jij niet van de medicijnen bent ) ik ook niet) maar als Almila krampjes heeft werkt infacol hier goed.
@ Pumi, ik doe Almila altijd na haar voeding in bad, anders is ze zo huilerig. Misschien toch een keer na de voeding proberen? Meestal zijn de kleintjes zo relaxed na het badje dat ze amper spugen
@Miek, gefeliciteerd met je nieuwe auto!!!
@ JD,fijn dat het beter gaatmet Lucas
@ kapster, jij hebt zo te horen je handenvol aande kleintjes!

Hier ben ik nog niet aan de lijn, maar wil beginnen wanneer ik ga sporten en dat is al over twee weekjes!
Ik heb overigens nog heel weinig kraambezoek gehad. Ik denk dat het vanaf deze week wel begint. En ik heb af entoe graflelijke dingen gehad.sommigengaan regelrecht de vuilnisbak in. Die durf ik niet aan anderen te geven.

minimi
15 November 2010, 19:55
@karin26... hahaha die boterkoek.. zullen we iets fout doen?
@selog... wij hebben die easybase ook maar gelukkig hadden mijn broer en zus die al aangeschaft... bij mij staat hij trouwens op de bijrijders stoel... Moet mijn kind toch kunnen zien tijdens het rijden...
@suuzje... ja zo'n vooruitstekend... mijn litteken is een klein beetje opgezet en daarna lijkt er een deuk te zitten... heel vreemd...

minimi
15 November 2010, 20:12
hoe doen jullie dat trouwens met boodschappen... zag hier bij de C1000 geen karren staan met een platte bovenkant dus manlief heeft de hele tijd de maxicosi moeten tillen.. Hoe zou ik in godsnaam alleen boodschappen moeten doen? :-?

Lex
15 November 2010, 20:15
bedankt voor die zweminfo Suuzje!
@selOg, moest die siroop niet werken (ik geef het een week of 2) dan probeer ik die infacol eens. Bedankt :-)

Fijne avond iedereen! x

pumi
15 November 2010, 20:18
@Minimi, dat "stoeltje" in het karretje, daar zet je de maxi-cosi dwars op, past precies.. moet je alleen wel in de buurt blijven

kapster1985
15 November 2010, 20:18
Hier zijn we nu dus alle drie verkouden bah wat vervelend kyano ligt nu eindelijk in bed nu wil davinio niet slapen dan mis ik mijn mannetje wel wat het even kan overnemen zeker als je de griep hebt Sorry echo bericht

pumi
15 November 2010, 20:28
@JD, haha die 2min zal idd niet veel doen voor de lijn
@Loesje, ach.. hij groeit toch? Die 4kilo komt er heus wel :)
@Esre, spannend he alleen op pad met de auto?? ik vind die maxicosi trouwens een rotding! en is nog zwaar ook.. pff en dan weegt mijn kind net 3kilo haha
@Suuzje, ja ik hou me ook steeds voor dat iedereen met een doorslapend kind geluk heeft haha
@Selog, ga idd is een keer proberen haar ná de voeding in bad te doen. Al ging het nu wel goed.. ze was best rustig en heeft lang in bad gezeten voor haar doen
@Kapster, vervelend als je man er niet is en als je zelf ook ziek bent.. beterschap!

@De dames die boterkoek maken.. ik heb zo'n boterkoek vorm met een dingetje op de bodem, die schuif je dan rond, zodat je bodem los kom weet niet of jullie het snappen haha mijn uitleg is niet zo duidelijk

minimi
15 November 2010, 20:28
heb mijn argusogen altijd op mijn kindje gericht :evil:... zal het eens proberen de volgende keer... leek zo klein

@kapster... sterkte jullie alle drie
@lex... thanks voor de info...

pumi
15 November 2010, 20:30
http://www.druppels.nl/wp-content/uploads/2007/05/img_1503.jpg

zo'n vorm bedoelde ik dus :mrgreen:

pumi
15 November 2010, 20:31
ik wist trouwens ook niet hoe ik dat moest doen met boodschappen.. ik wilde de kinderwagen meenemen haha en dan mijn man achter de winkelwagen, maar mijn zus zei dat het zo ook ging en jawel.. het was nog waar ook

Rian-kippie
15 November 2010, 20:33
@ miek, niet storen aan t cb... als jouw kind meer voeding wil, lekker geven!!
@ selog, past easybase op elke auto? mijn auto is van 2002, en is dat wat anders als de isofix/familyfix? ik moet zeggen dat je wel handig word met die maxicosi in de auto zetten... maat t blijft kuttig.. zeker voor je rug!!

@ jolanda, ja ik verschoon meestal halverwege de voeding of aan t einde... ze poept meestal 1 a 2 keer per dag dus dat kan ik wel een beetje inschatten... ik doe het vaak halverwege ook, omdat mevrouw het prettiger vind drinken met pauze ertussen...

SelOg
15 November 2010, 20:34
Minimi, ik heb al ervaren dat boodschappen doen met de maxi-cosi een ware drama is...maar ja, weinig keus als mijn msn niet in de buurt is. Gelukkig haal ik doordeweeks alleen spoedboodschapjes, dus hoeft er niet veel in het karretje...ik heb de Easybase op de achterbank. Almila gaat pitten zodra ze de motor hoort starten, dus tot nu toe gaat het goed
@Kapster, wat sneu, alledrie verkouden en helemaal moeilijk als je het alleen moet doen
@Lex, heb gehoord dat infacol niet in België verkrijgbaar is. Maar als je van plan bent om naar de meeting in december te komen wil ik wel een flesje meenemen

Rian-kippie
15 November 2010, 20:35
en ja... de eerste keer alleen boodschappen doen was hier ook drama... maar hij past idd net bovenop dat kinderzitje van de kar... maar het in de buurt blijven zit ook nog nie in me systeem.... ik raus meestal die winkel door en verzet af en toe me kar.... maar dat gaat nu niet...

@ esre... logisch dat je wilt wachten op jehuis... wanneer is de planning? en wat ist voor huis? ik heb ook de schijt aan verhuizen.. dus dat zou ik zeker niet zwanger willen doen... ik zit nu best en verhuis pas weer richting bejaardentehuis denk!

SelOg
15 November 2010, 20:37
Rian, de Easybase past op elke auto. Je moet dat ding met de gordels vastzetten, dus het naakt niet uit welk jaar je auto stamt. Zo flink reclame gemaakt voor de Easybase, maxicosi mag me wel gaan betalen haha

J.D.
15 November 2010, 21:00
@loesje, hopelijk doet hij het ook goed op zijn flesje fv.
@EsRe, succes morgen in de auto!
@Suuzje, Lucas deed al heel snel goed slapen in de nacht, eerst iedere keer nog om 4 uur komen en toen heel snel doorslapen. Wat wil je nu gaan naaien?
@Karin, groot gelijk hoor! dan alleen maar de inentingen hoor.
@SelOg, wij hebben de easyfix en vinden het echt super!! Zielig dat ze zich niet goed voelt door de spruw.
@Kapster, beterschap!

Hier het bezoek half uurtje geleden vertrokken en Lucas heeft zich keurig gedragen eerst sliep hij, daarna is hij omzich heen gaan kijken, we wisten niet wat we mee maakten! Nu zit hij lekker bij papa en ga ik hem maar eens voeden!

Wij willen wel een 2de, maar aangezien de kans groot is dat we weer geholpen moeten worden, willen we proberen "te plannen". En dan gaan we proberen vanaf 1,5 jaar voor een 2de. Maar dat is toekomst kijken, we hebben iig 1 wondertje!! En voor die tijd gaan we eerst gesprekken voeren met vk/gyn over de bevalling, anders hoeven we geen 2de hoor.

juff
15 November 2010, 21:10
Dag dames!
Over de infacol, dacht dat iemand zei dat ze het idee had dat het niet meer werkte. Wij hebben het een tijd gebruikt en waren super enthousiast. Na 2 weken hadden we het idee dat het niet meer werkte en zijn toen overgestapt op de cinababy en die gebruiken we nog.
Boodschappen doen is hier een drama. We gaan samen op zaterdag, wat mijn vriend erg leuk vindt :-s dan gaan we met de kinderwagen. Maar als het onderstel in de achterbak zit is de achterbak vol, dus de reiswieg moet op de achterbank naast het autostoeltje. Dus de achterbank ook vol. Tja geen plek meer voor de boodschappen (en deze auto hadden we gekocht tijdens de zwangerschap omdat deze groot genoeg was dachten we haha) dus we doen onze boodschappen, lees: mijn vriend achter de kinderwagen en ik laad de kar vol. Dan doet mijn vriend de boodschappen in de auto en ik loop terug met de kinderwagen.
Gaat prima maar wel wat onhandig.
Hier hadden we een maxi cosi gekregen, maar daar zit ze helemaal opgepropt in. Oud model denk ik die meer geschikt is voor wat oudere kinderen. Dus we hebben een auto stoel gekocht voor 0 tot 18 kg waar ze stukken beter in zit.
Hier een drukke dag gehad na een geweldige nacht! (van 00.30 tot 6.45 geslapen!)
Vanmiddag naar het cb geweest, nou die vrouw leek wel mensenschuw wat een raar mens, kon ook totaal geen antwoord geven op mijn vragen :-s. Goed, ze weegt nu 4060 Gr. Gg was 3215 dus super!
Ga nu over van bv op fv. Eerst maar 1 fles per dag en zo bouw ik het rustig af.
Net heeft mijn schuinsheid haar in bad gedaan en toen haar de fles gegeven. Ze was helemaal nokkie, dus hup in haar Puckababy en in bed. Inmiddels ben ik al 10 minuten bezig met dit bericht en heb ik haar 10 minuten kunnen laten huilen, want daar begon ze mee toen ik weer beneden was. Vriend gaat haar ff een aai geven en hoop dat ze dan weer slaapt!
Goede afleiding dit forum haha

Ga morgen naar de osteopaat en zal daarna proberen wat meer op jullie te reageren. Vandaag geen tijd voor gehad, sorry! :-$

Fijne nacht gewenst!!

juff
15 November 2010, 21:14
Schuinsheid moet schoonzusje zijn haha handig een telefoon die alles automatisch veranderd.

J.D.
15 November 2010, 21:19
@juff, vroeg me al af wat een schuinsheid was! succes morgen bij de osteo, ik mag overmorgen!

juff
15 November 2010, 21:24
Jd ik snap ook niet waarom mijn telefoon het verandert in schuinsheid, dat is toch geen woord :-s
Btw ze slaapt! :-) ben benieuwd voor hoe lang, maar ben nu al blij!

miek4
15 November 2010, 21:31
Zo het is weer rustig hier in huis.... Toch nog ff snel op 't forum...
minimi; Ik ga al vanaf dag 12 alleen met de auto op pad... ha ha, je moet wat als je vent veel weg is... Boodschappen doe ik altijd alleen samen met ons meisje, ik zet de maxicosi erbovenop, als dat niet kan (niet in alle winkels lukt dat) dan zet ik hem gewoon in de kar en plaats ik mijn boodschappen gewoon er rond... Soms zie je alleen nog een klein kopje eruit steken... (natuurlijk let ik wel op dat er niks zwaars op haar komt...) Ik ben al overal geweest alleen met haar, naar de stad, op visite enz. Heerlijk er even uit!! Tas mee met spullen en gaan!!
juff; ben benieuwd naar het resultaat van de osteopaat!!
kapster; heel veel beterschap gewenst voor jullie alle drie!! Heel vervelend... Kan me voorstellen dat je je mannetje mist... Knuffel!!
boterkoek-dames; lekker!!! Ik ga zo nog maar gezond een appeltje doen... ha ha
selog; hoop dat de nacht mee gaat vallen en dat jullie meisje heel snel opknapt!
loesje; hoop dat jullie mannetje heel goed op de fv gaat slapen!
pumi; hoe ging het badderen?
suuzje; lijkt met helemaal leuk als je zo handig bent!!Jammer dat je zo weinig tijd ervoor hebt...

H83
15 November 2010, 21:42
Dames... vandaag kan ik jullie echt niet bijhouden hoor! Jemig... :-o Hopelijk morgen beter...

Daarom even ego....:(
Vandaag (gister eigenlijk dus ook al) spuugt Nadé behoorlijk na elke fles... we hadden de voeding wat verhoogd, maar nu even weer een paar keer een 90 cc fles gegeven maar dan spuugt ze dus nog... ook een paar uur na de voeding kan ze nog spugen... wordt er nu een beetje moedeloos van...
Net ook, honger, honger, dus een flesje, ze drinkt zo gulzig, dus afremmen, krijsen alles wat ze waard is, weer flesje geven.. en hoppa... suppgt ze alles er weer uit.... nu weet ik het even niet meer, en sabbelt ze even op d'r speentje... straks maar eens weer proberen...
Ook heeft ze vandaag wer veel meer last van krampjes en scheetjes... Infacol wil ze niet hebben, spuugt ze zo weer uit, dus gisteren maar weer met Cinababy gestart... vraagt manlief of ze daar niet zo veel van kan gaan spugen... sja, geen idee.... iemand van jullie??

J.D.
15 November 2010, 21:47
@H83, hier zei het cb dat veel spugen niet uitmaakt ook niet uren na de voeding, is meer een wasprobleem. Maar als je ziet dat Nadé er last van heeft, dus pijn heeft of zich ongemakkelijk voelt, zou ik wel even bellen met het cb of je h.a.

H83
15 November 2010, 21:53
@H83, hier zei het cb dat veel spugen niet uitmaakt ook niet uren na de voeding, is meer een wasprobleem. Maar als je ziet dat Nadé er last van heeft, dus pijn heeft of zich ongemakkelijk voelt, zou ik wel even bellen met het cb of je h.a.

Morgen is er inloopspreekuur, denk dat ik dan even bel voordat ik met Nadé er heen ga... vind d'r niks aan zo zeg... :-(
Als ze meer voeding krijgt, spuugt ze maar met 90cc dus ook... wanneer doe je het nou goed vraag ik me af... En misschien is het vandaag even weer wat erger en morgen beter... ik hoop het maar!!

kapster1985
15 November 2010, 22:16
@h83 hoop voor ja het snel over is of dat je er cwat aan kan doen

Hier ligt alles in bed dus ik ook allemaal ingestreken met dampo en luuf en een ui op de kamer iedereen bedankt ja op zo momenten mis je je man wel maar voordeel is dat hij overdag thuis is dus meer tijd met de kids heeft morgen weer vroeg op kyano gaat naar de creche als hij zich beter voelt

Hoop voor iedereen op een goede nacht voor mezelf ook haha
En?morgen reageer ik op iedereen Slaap lekker

minimi
16 November 2010, 06:20
@h83... gewoon bellen als het je niet lekker zit hoor!!
@kapster... hoop dat het al iets beter gaat
@juff... was me ook al af aan het vragen wat schuinsheid in die zinopbouw deed:? HAHA zo boodschappen doen...

Vandaag denk ik maar even naar mijn werk... weet anders niet wat ik moet gaan doen en dan hebben we dat ook gehad...:) Daarna denk ik even naar de Babydump... Zag dat ze daar de DOOMOO in de aanbieding hebben...

Hier mensen met DOOMOO ervaring? Ben zo bang dat ie zich verdraaid in het voedingskussen aangezien deze erg zacht is... Dan voel ik me veiliger als hij in zo'n DOOMOO ligt en daarin ligt hij ook wat omhoog...

Denk dat ik ook even langs de dokter rij om te vragen of ik een afspraak moet maken omdat ik het vermoeden heb dat ie reflux heeft...

Rian-kippie
16 November 2010, 07:26
@ minimi, hier geen doomoo... vond ze veels te duur, Hailey ligt hier al een week of 2/3 in de wipstoel... af en toe hoor...
@ miek, ik was hier ook al snel op pad alleen hoor.. geloof met 7 dagen...
@ selog, thanx... ik wist niet van het bestaan van zo'n ding... ik kon alleen de familyfix, maar daar moet je dus zo'n stang voor hebben zitten in je auto...
ik ga ook ff speuren op mp

hier vandaag verplicht de hele dag in huis.. ze komen de meterkast updaten en de electrakabels die naar de straat toe lopen...

Jolanda10
16 November 2010, 07:59
Goedemorgen,

ff snel reageren...
@Minimi, wij hebben de doomoo, (gekregen van al me vriendinnetjes.) Het is ideaal!! Ik heb hem in de box staan, en als siem zijn flesje op heeft en nog een beetje jengelt leg ik hem daarin..
Dan ligt hij idd een beetje omhoog, en kijkt ie ff later vrolijk rond. :-) Ik heb zo'n nestje erop, en een ding voor eronder dan kan je er ook een wipstoeltje van maken.
@ H83, gewoon ff bellen idd, dan weet je ook wat je het beste kan doen. Heb je het idee dat Nade er zelf last van heeft dat ze spuugt?? Heb je haar temp al opgenomen? Hopelijk is jullie nacht meegevallen!!

Ik ga ff wat in huis doen nu het kan! Tot snel

H83
16 November 2010, 08:53
Goedemorgen allemaal, hopelijk vandaag een betere dag! Ik ga zo even douchen en dan lekker naar buiten!!!

@ H83, gewoon ff bellen idd, dan weet je ook wat je het beste kan doen. Heb je het idee dat Nade er zelf last van heeft dat ze spuugt?? Heb je haar temp al opgenomen? Hopelijk is jullie nacht meegevallen!!

Ja, zoals gisteren wel. Maar afgelopen nacht en vanmorgen ging het weer een stuk beter, gaf ze wel iets terug, maar niet zo extreem als gisteren. Ze lijkt dan ook veel tevredener (is dat een woord?? :mrgreen:) en geen pijn te hebben.
Zul je altijd zien, net als je wilt bellen... maar ik geloof toch maar dat ik het wel even doe... heb geen temp opgenomen omdat ik niet het idee heb dat ze verhoging of koorts heeft.

jorina
16 November 2010, 09:10
goedenmorgen

ff voor de nutriton dames
nutriton is ook verkrijgbaar bij de apotheek
dus in de meeste gevallen ook s'nachts verkrijgbaar
ik gebruik trouwens geen nutriton meer maar gewoon AR voeding van nutrilon is hetzelfde als de standaard voeding met nutriton

hier een iets betere nacht gehad ruben werd na de fles van 11 om kwart voor 4 wakker wat in principe keurig is heb toen zijn speentje er in gedaan en toen heeft hij nog door geslapen tot half 6
dus hij begint het al enigzins te begrijpen

de easybase kun je die ook gebruiken met de maxi-cosi cabrio die al een paar jaartjes oud is die van mij is namelijk al 5 jaar oud ?

jorina
16 November 2010, 09:11
oja en ik vind tevredener wel een mooi woord eigenlijk :mrgreen:
maar of het ook een echt woord is weet ik niet

loesje80
16 November 2010, 09:13
Goeiemorgen!
@ Miek&Rain, fijn hè, lekker op pad. Ik vind het ook geen probleem, menneke in de maxicosi op de achterbank en gaan :-) Ik geloof dat vriendlief het een veel enger idee vindt, dat de kleine man zich op de snelweg begeeft, waar zomaar ongelukken kunnen gebeuren (het is zo'n lieve papa :-) )
@ De Boterkoek dames, hmmmmmmmmmmmmmmmmm! Ik heb gister een boterkoeknotentaartje gekregen, wel gewoon uit de supermarkt hoor ;-)
@ De lijn-dames... Ik moet ook :-( Maar met bv mag het niet, en ik moet eerst goede hardloopschoenen voor ik durf te gaan hardlopen (heb mezelf al eens tot botontsteking gelopen in beide benen en kon toen 4 maanden niet eens 100 meter wandelen :cry:) Maar misschien moet ik 1 jan maar als mooi start datum zien ;-) En nu alvast de lekkere dingen vervangen voor een appel zoals miek.
@ H83, wat kan je onzeker worden hè van die kleintjes! En vooral als ze veel spugen. Ik hoop dat ze je goede tips kunnen geven of als je gaat wegen en ziet dat ze goed is aangekomen, dan is misschien 90 gewoon wat te veel in 1 keer (ik zeg ook maar wat hoor...)
@ J.D. Wat heerlijk dat jullie mannetje 's nachts goed slaapt en overdag gaat het ook veel beter toch?
@ Juff, ik ben dus gister begonnen met iig 1 flesje fv per dag, nou, dat hebben mijn borsten geweten, hahahaha. Ik heb de voeding van 21 uur fv gedaan, nou toen meneer om 3 uur wakker werd, had ik me toch een doorlek vlekken en enorme tieten :shock::shock: En zelfs vanmorgen om 8 uur zaten ze ook nog echt goed vol :? Maar goed, aangezien ik er vanuit ga dat onze hummel op den duur door gaat slapen en ik dan als laatste voeding bv wil geven, mogen mijn borsten vast wennen aan 9 uur zonder leeggedronken te worden :)
@ EsRe, succes met de auto vandaag! Komt vast goed. Zo moeilijk is die maxicosi niet in de auto te zetten hoor (vind ik :oops:)
@ Karin, stom hè, dat je je al vooraf druk kan maken over wat de mensen van het cb gaan zeggen. Ik ben ook iedere keer bang dat ze zeuren over het feit dat Gijs juist niet zo heel snel aankomt, of dat ik over wil stappen naar fv (iig 1 voeding per dag, en als ik ga werken nog maar 2 voedingen bv) En gister was die mevrouw juist heel aardig, positief en meegaand (en toen was ik dus ook weer verbaasd :-?)
@ Kapster, ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen ondanks de verkoudheid!
@ Suuzje, jeetje wat eet jullie kleine man goed! En weer aan het naaien, ik heb een goede winterjas met een kapotte rits, kan ik die niet bij je inleveren ;-)
@ Ik doe trouwens doordeweeks boodschappen met de kinderwagen, en het mandje aan mijn arm (doe ik nog iets aan sport :razz:) en op zaterdag gaat de wagen mee in de auto en afhankelijk van de hoeveelheid boodschappen loop ik terug met de kinderwagen of rijd ik mee terug (lopen is nog geen 10 minuutjes)

Hier heeft de kleine man gister dus zijn eerste flesje met fv gehad, hij dronk netjes de 135 ml (120 ml water) op, en viel in slaap... En na 6 uurtjes werd hij pas weer wakker (3 uur 's nachts) dus hij doet het net zo goed op fv als op bv, lijkt het ;-) Ik moet wel zeggen dat ik een beetje bang was dat hij hele erge krampjes ofzo zou krijgen, en ik de hele nacht op zou moeten zitten, maar niet dus. Ergens had ik ook gehoopt dat hij fv wat langer zou slapen, maar gezien de toestand van mijn borsten was ik erg blij dat hij om 3 uur wakker werd :-D Ben nu aan het wachten op de UPS, die komen de laptop ophalen die in 4,5 maanden voor de 3 keer kapot is :cry: dus kan niet even de stad in, maar goed, dan maar even een lang verhaal typen op de computer boven. Wil eigenlijk de kleine man na zijn volgende voeding in bad doen, maar zal je zien dat dan juist UPS komt... dus later vandaag of morgen maar even badderen :-)
Fijne dag allemaal!

loesje80
16 November 2010, 09:14
oja en ik vind tevredener wel een mooi woord eigenlijk :mrgreen:
maar of het ook een echt woord is weet ik niet

Ik sluit me hierbij aan :lol:

E82
16 November 2010, 09:25
zo pfoe zeg, dat is me nog eens goed voor de conditie...in je eentje thuis met twee kleine kindjes!!
Maar goed ze zijn alle 2 gewassen en aangekleed, kleinste net voeding gehad, andere fruit. Heb het zelfs voor elkaar gekregen om de bedden op te maken!
Nu wel aan pauze toe...en dan is het pas half 11, duurt nog even voordat mannetje weer thuis is....

Lees straks bij, daar kom ik nu even niet aan toe.

jorina
16 November 2010, 09:34
whahah daar was ik inderdaad ook al achter dat het goed is voor de lijn en de conditie ;)

kapster1985
16 November 2010, 09:44
goede morgen
hier gaat het gelukkig al wat beter denk dat het s avonds het ergste is kyano is gewoon naar de creche toe hij wou met de
gaan spelen dus hebben alweer een goede wandeling gemaakt direct boodschappen gaan doen en alles thuis onder gepoets en wasje aangezet
straks even wegrijken
dadelijk kyano weer op halen 3 uurtjes zijn zo voorbij
@minimi gaat gelukkig al een stuk beter dank jewel hier geen ervaring met de domo bij ons lig davinio ook af en toe
in de wipper maar voor hetvoedingskussen is er ook een hoes dan wordt het een klein poefje en goed dat je even met hem lans de dokter gaat
@juff fijn die telefoons wat wat anders tijpen he hier ook wel eens dat probleem
@jorina fijn dat je zo goede nacht hebt gehad
@esre succes vandaag met de maxi cosi is echt niet moeilijk om hem erin te zetten hoe vaker je het doet hoe sneller dat het steeds gaat
@loesje fijn dat jullie mannetje het zo goed doet op de fles maar minder van je borsten hier een redelijke nacht gehad davinio een keer wakker
voor de fles om 4 uur dus das netjes alleen kyano lag bij mij in bed hij wou niet in zijn eigen bedje
@e82 vermeoiend he ik merk het ook wel dat het heftig is en zwaar nu gaat kyano gelukkig 2 morgens naar de creche toe hoe gaat het met de oudste is
hij er ook al aan gewend
zo hier zo weer aankleden en kyano gaan halen kan die gelijk naar bed als die thuis komt is meestal moe

Brabants Boerinneke
16 November 2010, 09:54
Goedemorgen dames,

ja, dames met 2 kindjes, echt respect voor jullie. Het lijkt me zeker niet gemakkelijk om achter 2 kleintjes aan te moeten sjezen (terwijl ik toch iedereen hoor zeggen dat de omschakeling van geen naar 1 kind groter is dan van 1 naar 2.... :confused:)

Nog even een paar reacties op dingen die ik gisteren voorbij zag komen (hoezo achter de feiten aanlopend :))
@ Karin: volgens mij krijgt Hannah dan niet persé teveel voeding. Ik vond het in het begin ook wel veel, maar ze krijgt dr flessen toch echt goed leeg. En ze spuugt niet ofzo, hoogstens een keer een mondje terug. Ze was al flink bij haar geboorte (3890 gram) en dat blijft eigenlijk nog steeds zo. Zou me niet verbazen als ze morgen op het CB de 5 kilo haalt. Maar goed, ook qua lengte gaat ze als een speer. Eigenlijk volg ik nu zelfs de richtlijnen op het pak van de Nutrilon, ik geloof dat baby's tussen 5 en 6 kg zelfs toch nog meer voeding mogen? Morgen gaan we voor het eerst naar de CB-arts, ben benieuwd of we het daar ook nog over voeding gaan hebben.. Hoe groot/ zwaar is jullie Ruben dan, als ik vragen mag?
@ Noor: ook alvast proficiat dan met jullie 6 jaar!
@ Suuzje: wat grappig, jij ook gefeliciteerd met jullie jubileum.. 12 jaar samen zeg, tjonge! Ben jij ook zo benieuwd naar de nieuwe HP-film? Ik wel, was echt zwaar teleurgesteld toen bleek dat ie niet deze zomer, maar pas later uit zou komen :-D!! Kan niet wachten!!
@ Kapster: bedankt voor je felicitatie, sterkte nu je man nachtdiensten draait.
@ Miek4: lastig he die onzekerheid over de hoeveelheid voeding, vind het hier ook moeilijk hoor. Misschien kun je een enkele fles proberen wat meer klaar te maken? Kijken of en hoeveel je kleintje daarvan opkrijgt? Op die manier wat meer tijd tussen de voedingen creëren?
@ Rian: heb je dan zelf ook de hele dag werkmensen over de vloer, of valt het mee?

@ hier: pfoe weer een volle dag. Wil eigenlijk nog wel wat in huis doen, maar ben ook een beetje suf. Bovendien komt er vanmiddag en vanavond kraamvisite... nou ja, we zien het wel. Gewoon een beetje rustig aan.
Eerst maar eens kijken of het straks lukt om Hannah te badderen. Eerst deed ik het voor de voeding, toevallig laatst erna. En ik had een veel tevredener kindje in bad zitten! Is het jou nog gelukt, Loesje, met badderen, ondanks de UPS-mensen :)?

Ik doe hier trouwens ook zo veel mogelijk lopend de boodschappen, met de kinderwagen. Winkels zijn ongeveer 10 minuutjes hiervandaan. En de grote boodschappen in het weekend doet één van ons alleen, met de auto. Terwijl de ander met de kleine thuisblijft.
Hier vind ik het trouwens ook prima om alleen met de auto met Hannah op stap te gaan. Wij hebben de familyfix om de maxi-cosi op te klikken, maar die is inderdaad niet voor elke auto geschikt heb ik me laten vertellen. Mijn auto is uit 2004, veel ouder mag je auto niet zijn dacht ik. Hannah zit dan op de achterbank, echt ideaal dat je de maxi-cosi er zo op kunt klikken en weg kunt rijden. Ik heb een spiegel gekocht bij Prenatal, die ik op de hoofdsteun van de achterbank kon plaatsen. Via mijn achteruitkijkspiegel kan ik zo precies haar gezichtje in de gaten houden, wel zo'n prettig idee.

Nou, ik ga toch nog maar eens wat doen... tot later..

Lex
16 November 2010, 10:36
goeiemorgen!

hier een rustig dagje. Om 16 u komen de drie stafleden van mijn werk op kraamvisite. Ik ontzie me het wel een beetje. Via een email zeurde ze dat ik mijn rijbewijs niet had en of ik het nog kon halen voor ik terug kwam! Nou zeker niet!! Ik heb haar dat dan ook gezegd via een mail terug, das twee weken terug en ik heb nog niets van der gehoord. Ik hoop dat ze er niet over zal praten tijdens de kraamvisite want das de bedoeling niet. Ik heb het al druk genoeg met Billie dat ik zelfs geen tvprogramma kan uitkijken laat staan rijlessen volgen! Wat denkt zij wel! En o ja, ze heeft zelf geen kinderen, dus weet ze ook niet hoe lastig het wel niet kan zijn in het begin.

Ik had het haar al duidelijk gemaakt voor mijn zwangerschap dat ik niet van plan ben om mijn rijbewijs te halen en het staat ook niet in mijn contract dat ik moet kunne rijden, dus in principe kunnen ze me niets maken.

Rian-kippie
16 November 2010, 10:38
heb me even verdiept in de easybase, maar niet iedere maxicosi kan daarop geklikt worden.... das jammer want wij hebben een 2e handsje... en die past dus net niet! ach ik blijf wel kloten met gordels... moet zeggen dat het me steeds sneller afgaat...

@ bb, ik kijk ook naar wat er op het pak staat van nutrolin hoor.... dat was dus ook meer dan dat van het cb zou mogen.... ik stoor me daar echt niet aan!

nee heb niet de hele dag mensen over de vloer.. ze moeten alleen af en toe in de meterkast zijn, maar die zit naast de voordeur dus ze hoeven me huis verder niet in gelukkig!

Hailey slaapt nu... begin nu echt wel ritme te krijgen geloof ik.. heerlijk hoor!

EsRe
16 November 2010, 10:47
Goedemorgen,

Nou, het auto avontuur is toch niet doorgegaan.... zit ik met mijn goede gedrag op tijd in de auto, Naomi schone kleertjes aan en vol buikje, zooi in de auto, maxicosi erin, even gek*t te hebben met die gordel, mama in de auto..... doet ie het niet!!! wat een afknapper zeg... Het is al een oud beestje, is toen ik lag te bevallen nog apk gekeurd, maar te lang stil gestaan, dus accu helemaal dood... wat een deceptie zeg :mrgreen:
Dus nu moet mijn man vanmiddag even kijken want ik heb morgen de auto weer nodig, hopen dat ie hem vanmiddag aan de praat krijgt..

Verder heef mevrouw vandaag weer een slaapdagje denk ik (gisteren was ze bijna de hele dag wakker) ze heeft geslapen van 23.30u tot 05.00u, toen flesje, verder geslapen van 05.30u tot 09.30u, toen wakker gemaakt en weer een flesje, en nu slaapt ze alweer van 10.30u tot nu... wel lekker rustig hoor. Mama is ook lui, dus dat komt goed uit!

Rian; we hebben een hoekwoning gekocht. Op 6 december gaat de eerste paal de grond in, dus eind volgend jaar zullen ze klaar zijn met bouwen denk ik..

Wat voeding betreft, ik wilde proberen om haar 150 per voeding te geven en dan om de 4 uur, maar ze drinkt gewoon haar fles niet leeg en komt 3 uur later. Ze geeft dus zelf al aan wat ze aankan. Dus dames die "veel" voeding geven, als je kindje daar om vraagt en ze doen het verder goed dan zou ik me ook niet zo druk maken om wat het cb zegt! ieder kind is verschillend!

Mijn man bijvoorbeeld, is 1.93m en weegt 130 kilo. Nu moet hij voor de hypotheek een gezondheidsverklaring hebben omdat met die lengte en dat gewicht ze dan zeggen dat je zwaar overgewicht hebt. Maar hij was als kind al groot, alles is groot aan hem. Als hij een "gezond" BMI zou hebben dan kun je hem tussen 6 plankjes leggen want dat kan zijn lichaam totaal niet aan!

Dus.... ik doe lekker wat mijn kind me aangeeft, en heb sch*t aan wat iedereen zegt! :D

Nou, ik ga denk ik even een tukje doen... is het ook echt weer voor!

loesje80
16 November 2010, 11:10
Nee BB, nog niet gebadderd, maar de UPS kan tussen 9 & 2 komen, dus ik wacht geduldig. Wel de was opgeruimd en ben nu mijn kast aan het uitruimen. Allemaal shirtjes die ik niet meer aan doe enzo, in een grote zak en wegbrengen die handel (nou ja, nadat de UPS is geweest). En na de volgende voeding mag de kleine man in bad :-)
EsRe, wat irritant, was je helemaal start-klaar, is je auto het niet :cry: Wel lekker dat Naomi zo lekker slaapt, en jij dus kan toegeven aan je luie dag, heerlijk!
Lex, wat kunnen mensen soms zeuren hè, werktechnisch. En zeker mensen zonder kinderen, ik verbaas me al over mezelf, hoe ik dingen anders voel dan ik had verwacht.
Rian, wat fijn dat er ritme in komt. Hier ook een redelijk ritme, al slaapt de kleine man wel veel heb ik het gevoel. Maar slapen is fijn&goed, dus lekker laten slapen denk ik dan. (Al verdenk ik meneer er ook wel van dat hij gewoon in zijn bedje om zich heen ligt te kijken, want hij moet van mij naar bed als hij ligt te gapen :?:shock:)

Rian-kippie
16 November 2010, 11:13
precies... thats the spirit esre haha
hier drinkt mevrouw ook maar zo nu en dan haar 150 cc op... meestal laat ze 10, 20 of 30 cc staan... maar 150 is makkelijker maken als 130 of 140 haha ze komt daarmee nog steeds om de 3 uur, maar dat komt omdat ze s'nachts zolang slaapt... en over gaan op 4 voedingen is nog te vroeg!

@ lex, had net jouw bericht gemist... je werkt toch op een kinderdagverblijf of zoiets? dan heb je toch niet perse een rijbewijs nodig?! hopelijk gaan ze er vanmiddag niet over beginnen!

pumi
16 November 2010, 11:25
Ja, zoals gisteren wel. Maar afgelopen nacht en vanmorgen ging het weer een stuk beter, gaf ze wel iets terug, maar niet zo extreem als gisteren. Ze lijkt dan ook veel tevredener (is dat een woord?? :mrgreen:) en geen pijn te hebben.
Zul je altijd zien, net als je wilt bellen... maar ik geloof toch maar dat ik het wel even doe... heb geen temp opgenomen omdat ik niet het idee heb dat ze verhoging of koorts heeft.

wij hier hetzelfde.. ga straks nutriton halen, dat adviseerde het cb.

J.D.
16 November 2010, 11:44
@H83, is ook lastig, maar blijkbaar komt het veel voor. Maar goed dat je even naar het cd gaat vandaag.
@jorina, ow Ruben heeft een goede nacht gemaakt! fijn hoor.
@loesje, ja overdag gaat het stukken beter! Hij kan tegenwoordig zonder mama slapen en gewoon wakker zijn zonder te krijsen! lekker omzich heen kijken. fijn dat hij het ook zo goed op fv doet en dat langer doorslapen komt wel! ja dan maar later badderen ;)
@E82, jaja wat zal jij een goede conditie kweken :D
@BB, idd gewoon rustig aan tussen je drukke dag door.
@Lex, nou zou het ook wel onbeschoft vinden als ze er tijdens kraamvisite over zou beginnen en heb je geen tijd voor rijlessen wat raar!! whahaha wat denken ze wel niet dat je alle tijd van de wereld hebt?
@EsRe, gatver als je al helemaal klaar zit en de auto doet het niet! zou alles bij elkaar vloeken denk ik. Heerlijk zo een slaapdagje. Heel goed dat je je eigen gevoel volgt!

Nou weer helemaal bij te lezen, ondertussen staat de thee voor zoonlief te trekken (helpt bij hem echt goed!).
Gister heeft Lucas zijn laatste voeding rond 10 uur gehad en hij kwam vanmorgen pas om 06:20 uur, na de voeding weer gaan slapen tot 10:40 uur! Nu ligt hij lekker in de box en valt af en toe even paar minuutjes in slaap, maar hij heeft krampjes dus is steeds wakker. Nou ik ga aanstante maken..

E82
16 November 2010, 11:47
Zo, de oudste ligt in bed, en slaapt volgens mij al. En m'n ukkie wilde eten, maar is tijdens het wachten nu in het wipstoeltje in slaap gevallen, dus die laat ik nog maar heel even liggen. Kan ik ff zitten...!!
BB, ja dat zeggen ze inderdaad dat een 1e kindje de grootste verandering is. Is op zich ook wel denk ik, mama was ik al, nu alleen van 2 kindjes dus daar hoef ik niet aan te wennen meer, je leven is zeg maar al aangepast op een kindje. Het is alleen drukker omdat je nu aandacht moet verdelen en je toch ook nog een huishouden en stapels was hebt!
Esre wat balen van je auto! Hopelijk is ie weer aan de praat te krijgen!
Loesje, stiekem heb je best veel wat niet goed meer past hè? Had ik tenminste, veel shirtjes te kort enzo.
Lex, waarom willen ze dan dat je je rijbewijs haalt? Heb je het nodig op je werk dan?
Kapster, lekker ochtendje gehad? Kun je wel wat doen als de oudste naar de creche is hè. Hier gaat zoonlief de hele vrijdag naar kdv.
H83, Pumi hopelijk wordt het spugen minder.
Jolanda, hoe gaat het bij jullie met de hond? Moet hij erg wennen aan een uk erbij?

En verder ben ik alweer een beetje kwijt wat ik nog meer gelezen had. Kan ik nog even de vaatwasser leegruimen en dan weer voeden.

E82
16 November 2010, 11:50
Oja, kreeg van iemand als tip om de laatste voeding rond 22.00u te doen. Dan zouden ze eerder/beter doorslapen. Diepste slaap van een beeb ligt schijnbaar ergens rond die tijd?? Ben nog niet zo uitgekomen dat ik het uit heb kunnen proberen, maar las bij JD al een goede nacht vanaf 22.00u!! Wie weet werkt het inderdaad.

Jolanda10
16 November 2010, 11:51
Zoo.. Heerlijk dat ik weer lekker me eigen ding kan doen.
Vanochtend lekker kunnen poetsen, toen een flesje gegeven en na de fles een lekker eind gewandeld.
Gelukkig kon ik hem na het wandelen makkelijk overleggen in zijn eigen bedje waar hij nu nog steeds lekker ligt te slapen :-) Ik ga er zo lekker bij liggen, maar eerst nog ff een boterhammetje! :-)

Grappig om te lezen dat jullie al over 150 cc praten.. Ik vind 100cc hier al veel, maar jullie kindjes zijn natuurlijk al een maandje ouder..

@ E82, het is best wel topsport he? 2 ukkies! Vergeet niet om van ze te genieten hoor ;-)
@ Rian, na een aantal keer te hebben gevochten met die gordels gaat het idd steeds makkelijker zo'n maxi cosi in de auto zetten. Succes met de werkmensen.
@ Esre, aaaahh. nee he! Das pech hebben! Hopelijk krijgt je man de auto vanavond aan de praat. Misschien ken je iemand die een acculader heeft? (toen ik nog een ouder autootje had kwam mijn schoonpa altijd met zo'n ding, en dan was het altijd zo opgelost..) Naja, succes!
@ Lex, wat raar.. je hebt toch gewoon verlof, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan je rijbewijs halen!! Waarom willen ze eigenlijk dat je het hebt?? Om op je werk te komen, of voor je werk te gebruiken? Hopelijk is de kraamvisite met hun toch gezellig.
@ BB, hier ook apart boodschappen doen 1x in de week. En anders samen met de auto. Kan 1tje de kinderwagen doen, en de ander de winkelwagen.. :-D Alleen duurt boodschappen doen dan een eeuwigheid want iedereen wil 'ff' spieken.
'@ Jorina, 1 jan is idd een mooie startdatum om te lijnen. Daar ga ik ook voor denk ik. In dec zijn er zoveel etentjes, en gezellige dingen dat het er dan toch niet van zal komen.

Ik ga mijn middagdutje doen.

Jolanda10
16 November 2010, 11:53
@ E82, onze hond is echt superlief!! Ongeloofelijk. Zo hyper als hij ooit was, zo rustig is tie nu.
Hij is voor ik beviel loops geweest, en toen ik terug kwam uit het ziekenhuis was dat over....
We hebben hem gelijk aan Siem laten snuffelen en likken. Nu reageerd ze op elk huiltje van Siem, en kijkt ze mij aan als ik niet meteen op sta.. zo van.. Hey! Hij huilt hoor!
Verder istie met bezoek ook ineens heel erg makkelijk. :-) Gaat lekker op zijn eigen plekje liggen, en laat iedereen met rust. Voorheen sprong hij tegen alles en iedereen op. Ben er zo blij mee!! :-) En bij jullie???

H83
16 November 2010, 12:00
wij hier hetzelfde.. ga straks nutriton halen, dat adviseerde het cb.

Hier ook... en dan donderdagmiddag terug naar het inloopspreekuur om verder te zien hoe als het gaat.... ben benieuwd!

Rian-kippie
16 November 2010, 12:06
Oja, kreeg van iemand als tip om de laatste voeding rond 22.00u te doen. Dan zouden ze eerder/beter doorslapen. Diepste slaap van een beeb ligt schijnbaar ergens rond die tijd?? Ben nog niet zo uitgekomen dat ik het uit heb kunnen proberen, maar las bij JD al een goede nacht vanaf 22.00u!! Wie weet werkt het inderdaad.

Zo is het bij Hailey wel begonnen dat ze de nachten doorsliep!! ze kreeg heel in het begin tussen 12 en 01.00 maar al heel snel rond 22.00 en toen sliep ze meteen tot 06.00 door... en al heel snel ook tot 08.00... inmiddels slaapt ze iedere nacht van 08.00 - 20.00

Rian-kippie
16 November 2010, 12:10
@ E82, onze hond is echt superlief!! Ongeloofelijk. Zo hyper als hij ooit was, zo rustig is tie nu.
Hij is voor ik beviel loops geweest, en toen ik terug kwam uit het ziekenhuis was dat over....
We hebben hem gelijk aan Siem laten snuffelen en likken. Nu reageerd ze op elk huiltje van Siem, en kijkt ze mij aan als ik niet meteen op sta.. zo van.. Hey! Hij huilt hoor!
Verder istie met bezoek ook ineens heel erg makkelijk. :-) Gaat lekker op zijn eigen plekje liggen, en laat iedereen met rust. Voorheen sprong hij tegen alles en iedereen op. Ben er zo blij mee!! :-) En bij jullie???

met onze hond dus precies hetzelfde.. en geloof me, dat was echt een ongeleid projectiel waar je u tegen zegt......... 30 kilo spiermassa wat overal dus echt dwars dorheen denderde... hij verplaatste geregeld mijn hele meubelement hahah nu zit ie steeds naast me als die kleine bij mij of mijn man zit... is er helemaal verknocht aan, en oww wat is hij waaks geworden sinds ze geboren is!!

http://i776.photobucket.com/albums/yy49/rian-toro/DSC05089.jpg

Lex
16 November 2010, 12:15
toffe foto Rian!
Ik werk in een instelling van bijzondere jeugdzorg en af en toe moet er eens gereden worden, maar we staan altijd met twee op dienst dus dat is nooit een probleem geweest. Nu is er een nieuwe directrice die het liever anders ziet, wel ze kan ze kussen!!
Ze kan me toch niet buitengooien hiervoor en op alle andere vlakken doe ik heel veel. Nu ja, we zien wel...

Jolanda10
16 November 2010, 12:44
Als jullie je kindje s middags boven in hun bedje laten slapen, maken jullie dan alles donker??

Jolanda10
16 November 2010, 12:46
@ rian, leuke foto! Gek he? Hoe snel die beesten veranderen... Ben er wel trots op eerlijk gezegt!! Onze hond is ook erg waaks nu.. :-)

loesje80
16 November 2010, 13:09
Rian, wat een stoere foto! Al ben ik wel een beetje bang voor dat soort honden :oops:
Jolanda, ik maak alleen de kamer donker, als het avond is. Overdag slaapt hij in een lichte kamer... Ik hoop dat hij dan het dag-nachtritme goed vasthoudt :-)
Is het bij jullie ook nog steeds super mistig? Ik zie al de hele dag niks...

J.D.
16 November 2010, 13:12
@E82, hier krijgt hij sinds een aantal dagen steeds rond 22u zijn voeding en daar slaapt hij goed op, maar of dat aan de tijd ligt.
@Jolanda, fijn dat je weer je eigen ding hebt kunnen doen.
@Rian, wat een leuke foto!
@Jolanda, bij ons slaapt Lucas nog altijd niet in zijn eigen bedje! Maar ik had gehoord dat je het overdag niet te donker moet maken vanwege het dag en nacht verschil.
@loesje, ook hier mistig!

Nou, Lucas is nu toch in slaap gevallen, hij blijft het lastig vinden dat in slaap vallen..
Dan ga ik zo maar eens met de was stoeien, maar heb zo geen zin.

Heel raar trouwens, ik heb nooit last gehad van de k.s. stond een dag later alweer naast mijn bed, maar het lijkt wel of de verdoofde stukken weer wat meer gevoel terug geven, want nu voel ik het als ik teveel heb gedaan.

H83
16 November 2010, 14:12
Nou, nutriton is in huis, ben benieuwd hoe de volgende fles gaat... Kan ik direct resultaat verwachten of niet...??
Nadé ligt lekker te slapen vanaf een uur of 1 en half 2 bij mijn schoonouders in 't ledikantje :-) zodat ik even boodschapjes kon doen.

JD, de was.... oops ik heb er ook nog één in de trommel zitten... vanavond maar weer even spoelen dan.
Loesje, het is hier niet mistig geweest... zonnetje heeft de hele tijd geschenen tot aan nu...
Rian, grappige foto... ik hou ook niet zo van die hondjes...:oops:
Jolanda, overdag maak ik het half donker... helemaal licht dan slaapt Nadé niet goed...
Oh ja Lex, wat een apart gedoetje van je werk zeg.... hopelijk si het bezoek wel gezellig...

J.D.
16 November 2010, 15:05
@H83, haha ik moest de was nog uithangen, dus dat heb ik net netjes gedaan. Je zou gelijk resultaat kunnen zien, want door het "verzware" van de voeding, mag het dan niet meer onhoog komen. Lekker dat je even boodschapjes kon doen.

Hier ligt Lucas ook nog lekker te slapen en mama heeft een off-day. Heb zo geen zin om iets te ondernemen, heb ht koud! brrr haha

Rian-kippie
16 November 2010, 15:14
@ loesje en h83, haha veel mensen gaan een blokje om als ze me aan zien komen met hem... of aan de overkant lopen... en t gekke is, deze soort valt niet eens onder e vechthonden en zijn echt super lief!! al is het wel het meest eigenwijze hondenras wat er bestaat, maar dat past wel bij ons!!

@ jolanda, ja goed he, ik ben ook echt trots op onze hond hoor!! enne ja als Hailey hier s'middags gaat slapen maak ik alles donker.. dan slaapt ze makkelijker!

Natascha1982
16 November 2010, 15:15
@H83: Ben benieuwd hoe het gaat.
@j.D.: Goed dat je me eraan herinnerd, ik heb ook nog een was in de droger zitten. Lees wel dat het stukken beter gaat met het slapen van Lucas, hopelijk houd ie het vol
@Loesje: Hier ook nog steeds mistig. Wilde vanochtend de stad ingaan, maar denk wacht dat de mist weg is, maar hij is er nog steeds, en ben toch maar effe snel de stad in gegaan, effe eruit. Was de ups op tijd?
@Esre: Wat vervelend van je auto, hoop dat je man hem aan de praat krijgt vanmiddag!! En idd niet heel erg aantrekken, betreft de voedingen, je merkt wel of je kindje er tevreden mee is. Iedereen is idd anders
@Jolanda: Ik doe overdag wel de gordijnen dicht, maar die zijn crème, dus toch nog licht, als ie echt niet wilt slapen doe ik ook het rolgordijn dicht, die is verduisterend, maar dat komt bijna niet voor. Ohja wanneer krijgen we de fotos te zien van Siem zijn kamertje! Ben benieuwd hoe het is geworden. Genoten van je dutje? Dat is hier onmogelijk. Meneer is de hele dag wakker, dus slapen zit er hier niet in.
@E82: Dat van de voeding van 22.00 uur gaat niet bij iedereen op, gisteren heeft meneer de fles om 22.00 uur gekregen, maar om2 uur was ie er alweer
@Lex: Wat raar dat ze daar nu over begint, ze kan je tot niets verplichten toch? Of betalen zij? Veel plezier vanmiddag nog.
@Rian: Wat lief zo met de hond en Hailey

@Hier: Meneer zijn doorslaap actie was eenmalig helaas, gisteravond om 22.00 uur de fles, om 2 uur en om 6 uur, dus weer netjes op de 4 uur. Was ook te mooi om waar te zijn!! Las ook iets over de maxicosies in de auto, hier niets geen hulpstuk, wilde het wel, maar door me verplichtte bedrust van de laatste 3 weken zwangerschap is er niets meer van gekomen, en ik moet zeggen, ik mis het ook niet, vind het niet lastig of moeilijk om hem in de auto vast te zetten, dacht dat het moeilijker zou zijn, dus ga er nu ook geen meer halen, zonde van het geld.

miek4
16 November 2010, 15:44
Loesje; hier geen mist te bekennen, echt stralend weer vandaag!! Dus een heel eind wezen wandelen...
Rian; bij ons doen de mensen ook een blokje om... ha ha hebben een mechelse herder.
H83; hoop dat het goed gaat met de voeding! Geen idee hoe snel je resultaat kan verwachten...
JD; ook druk met de was.... oh ik ben eraan begonnen maar weer gestopt.. bleh...
Lex; hoop dat je visite van het werk ontspannen is verlopen en ze niet begonnen zijn over het rijbewijs...
natascha; ook hier geen "hulpstuk" voor de maxicosi, heb er ook goed handigheid in gekregen!
Esre; ik had echt alles aan elkaar gescholden denk ik... ha ha heb niet zoveel geduld voor dat soort zaken...

loesje80
16 November 2010, 15:59
Jeetje Miek, zon... Ik heb de hele dag niet verder dan 50 meter kunnen kijken. Net toch maar even naar de supermarkt, nou ik moest bijna steentjes achter laten om de weg terug te vinden :D
Hopelijk hebben we morgen wel zon ;-)
Natascha, hopelijk slaapt Mika vannacht wel weer lang, maar om de 4 uur is te doen, toch?
H83, ik hoop dat Nadé niet meer spuugt met de nutriton.
Nu de compu uit, en lekker beneden op de bank! Tot morgen, op naar veel uurtjes slaap vannacht voor iedereen!

kapster1985
16 November 2010, 16:00
@bb je moet gewoon je gevoel volgen en niks aantrekken van cb die hebben altijd iets te zeggen nu moet ik hier zeggen doen ze eigenlijk nergens
moeijlijk over davinio zit nu op 6x190 200 cc ligt er net aan wat hij op krijgt soms ook maar 170 maar maak standaart 180 plus 6 schepjes maar dat gaat
meestal wel leeg
@esre wat balen van je auto hoop dat je man hem nog gestart heeft gekregen echt balen en wat fijn dat naomi zo goed slaapt
@lex wat raar dat ze er nu over beginnen te zeuren als het eerder ook geen probleem was
@jd wat fijn dat lucas nu zo goed slaapt en dat hij no zonder mama kan
@e82 ja zo krijg ik wel wat gedaan in huis en als hij om 12 uur thuis komt gaat hij meestal ook nog 2 uurtjes slapen dat is dan wel lekker fijn dat het
bij jullie ook goed gaat
@rian wat een leuke foto van jullie hond en jullie meisje
@jolanda ik doe ook nooit donker maken in verband dag en nacht ritme
@loeswje hier ook al de hele dag mistig
@h83 hier werkte de nutriton eigenlijk direct hier ook nog was in de machine zitten
hier ook geen hulp voor de maxi cosi gaat zo ook wel makkelijk vind ik
vanmiddag al met mijn mannetje warm gegeten en dadelijk maar een boterham eten.

juff
16 November 2010, 16:04
@Minimi; leuk een doomoo! Nog gehaald? Ben benieuwd of je er tevreden over bent. Mijn schoonouders willen er een aanschaffen voor als ze daar is.
@H83; Nog gebeld? Fijn dat ze al meer tevreden lijkt!
@Nutriton dames; Wat is nutriton, waar gebruik je het voor?
@Jorina; fijn dat je een betere nacht hebt gehad!
@E82; lijkt me een hele organisatie, 2 kleintjes. Geloof meteen dat je er een super conditie van krijgt haha
@Loesje; super dat je uk het goed doet op de fles. Hier gisteravond ook de eerste fles gehad om 22.00 uur. Maar toen ze om 4.15 uur wakker werd was ik dolblij! Mijn pyjama (?) was zeik nat net als mijn dekbed, bah meteen verschoont vanochtend!
Hier ook geen mist gehad vandaag.
@BB; had je verhaal gelezen over het spiegeltje. Ben meteen naar de Automat gereden om ook zo’n spiegeltje te halen, fijn gevoel dat je je uk in de gaten kan houden. Maar nu kwam mijn vriend net thuis en die zei: ‘Ja, maar dan moet je je achteruitkijkspiegel anders zetten, zodat je in dat spiegeltje kan kijken, maar dan kan je zelf niet meer achteruit kijken. Klopt dit? Wat is jouw ervaring daarmee?
@Lex; hoe was je visite? Nog over het rijbewijs gehad? Belachelijk hoor als ze daarover zouden beginnen!
@Esre; pff dat is ook wat! Hoop dat je man de auto nog weer aan de praat kan krijgen, maar dat zal toch wel!
@JD; wat fijn dat Lucas nu zo super goed slaapt!!
@Jolanda; hier geen hond,maar ik herken je verhaal van vrienden. Grappig dat honden zo kunnen omslaan he. Hier kreeg ik de tip van de kraamhulp om het overdag niet donker te maken op haar slaapkamer, want dan zouden ze hun dag-nacht ritme moeilijker krijgen. Ze slaapt gelukkig overdag prima, anders had ik het wel donker gemaakt.
@Rian; wat een super foto! Ik zou ook een blokje om lopen als ik je zou zien lopen met je hond haha, maar nu ben ik erg bang voor honden hoor door een incidentje van vroeger.
@Natascha; jammer dat het doorslapen eenmalig was, maar wie weet wat deze nacht weer brengt. En om de 4 uur is eigenlijk best netjes, maar als ze een keer door hebben geslapen word je verwend he haha hier wel in ieder geval!

Zooooo ik ben weer bij ;-) Vanmiddag bij de osteopaat gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn lach in moest houden. Mijn moeder was mee en die durfde me ook al niet aan te kijken. Hij had zijn ene hand in haar nek en zijn andere op haar voorhoofd en zat daar met zijn ogen dicht in te ademen en uit te ademen, heel diep. Haha kreeg een beetje Jomanda ideeën erbij. Maar goed hij zei ook dat het veel concentratie vergde en als het werkt werkt het. Het zag er alleen erg grappig uit. Ben benieuwd of het werkt!
Ben nu vooral voor haar voorkeursligging geweest, want haar krampen en haar onrustigheid was al minder. Gister zelfs zonder cina baby een fantastische nacht gehad! 22.00 de laatste fles, 22.30 was ze k.o. en ze heeft geslapen tot 4.00 uur! Daarna tot 8.15 uur en toen heb ik haar om 12.15 wakker gemaakt voor een voeding, omdat we om 13.00 uur bij de osteopaat moesten zijn! Dit waren al 2 super nachten achter elkaar. Ik word verwend joh!
Gister overgegaan op 1 fv. Deed ze goed en ik vond het heerlijk! Alleen werd ik dus om 4 uur zeiknat wakker! Alles was nat waar ik op gelegen had, mijn deken en al. Maar dat wordt ook wel weer minder.

Zo dat was een super lang bericht, maar ik ben weer bij J

kapster1985
16 November 2010, 16:09
@juff fijn dat je een goede nacht hebt gehad en op dat de asteopaat helpt nutriton is voor in de fles voeding kan ook bij borstvoeding wel in de fles dan dat maakt de melk dikker zodat ze minder gaan spugen is echt heel fijn

Natascha1982
16 November 2010, 16:13
@Juff: Om de 4 uur is ook goed te doen, maar zoals je zegt je bent snel verwend. Beviel me wel zon lange nacht slaap!! Kijken wat het vanavond doet. Wat raar trouwens van die ostopaat, bij ons was het een vrouw en was helemaal niet zweverig. Ze legde ook alles uit wat ze deed en waarom. Hoop voor je dat het toch effect heeft gehad!
@Loesje: Fijne avond!!
@Miek: Wat grappig dat het zo verschilt met die mist, hier ook nog geen 50 meter zicht, uit welke regio kom je?

juff
16 November 2010, 16:17
@Kapster; oke, duidelijk. Hier wordt haast niet gespuugd, maar ik ga het onthouden voor als ze het toch gaat doen. Fijn dat het voor zovelen werkt!

juff
16 November 2010, 16:39
@Natascha; die man legde tussendoor ook wel uit wat hij deed, maar daarnaast was hij zo geconcentreerd. Zag er lachwekkend uit! Ben benieuwd of het werkt. Ze ligt nu in ieder geval al naast me met haar hoofd naar links, terwijl ze altijd naar rechts ligt, toeval of?? Hihi
Ik ga me storten op de heerlijke pannekoeken die mijn vriend heeft gebakken, das lang geleden!!

jorina
16 November 2010, 16:47
hier ook de hele dag al stralend mooi weer (n-h)

cb geweest alles was goed met ons mannetje en woog nu 4580 naar mijn mening niet erg veel als je nagaat dat hij 4310 woog bij geboorte maar volgens de arts was dat wel goed want ik moest gaan rekenen vanaf zijn afval gewicht 4080 en dan er nog ff rekening mee houden dat hij de eerste 2 /3 weken er heel veel uitgegooid heeft dus dan was ruim 500 wel goed
dus dat nemen we dan maar aan
voor de rest heeft hij lekker zijn best gedaan daar hij heeft de arts onder gescheten en geplast :mrgreen:

@rian hoe oud is jou maxi-cosi dan en wat voor een soort is het ?
ik vind overigens dat je een fantastische hond hebt ik houd wel van die lekkere muscle honden als je een hond neemt moet je het ook goed doen
mijn zusje heeft een stafford bull terrier is ook zo'n geweldig beest en ook super lief met ruben en thomas

@lex als je nieuwe chef/bazin wilt dat je je rijbewijs haalt is dat toch super
alleen dan wel na je verlof op hun kosten :)

@esre is mooi balen denk je er lekker ff op uit te gaan
is de auto het er niet mee eens
en wat lekker he ff zo'n rustdagje tussendoor is altijd prettig als ze een dagje zoveel slapen

@jolanda ik denk dat je een beetje in de war bent want ik ga niet lijnen tenminste voorlopig niet ik ga het eerst proberen met sport en daar begin in donderdag al mee
dan ga ik eerst eens even een beetje rustig lopen en fietsen want mag nog geen buikspier ofeningen doen

zijn er trouwens nog meer die een sluitband gebruiken ?

jorina
16 November 2010, 16:50
oooooo lekker pannenkoeken die gaan we morgen lekker eten maar helaas ben ik hier de pannenkoekenbakker zelf want als ik dat overlaat aan vriendlief heb ik waarschijnlijk alleen maar klompjes beslag :mrgreen:

J.D.
16 November 2010, 16:52
@Natascha, balen dat de doorslaapactie 1 malig was, gelukkig nog om de 4 uur en niet nog minder tijd er tussen, komt vast goed! Welke osteopaat ben je geweest?
@miek, haha heb alleen de babywas opgehangen zodat het kon drogen en alles moet nog opgevouwen worden hoor, haha.
@Kapster, handig hoor al warm gegeten!
@juff, haha kan me voorstellen dat je moest lachen, hopelijk werkt het voor hem! Wij gaan morgen en heb er eigenlijk gewoon zin in! Enne ik slaap tegenwoordig met voedingsbeha aan 's nachts met zoogcompressen anders is mijn bed altijd zeiknat!

Zow mijn man is frietjes halen en Lucas slaapt nu net weer.
Straks even snel naar mijn schoonouders rijden om alles om te zetten in de auto, morgen namelijk naar de osteopaat en mijn schoonmoeder gaat gezellig mee, we gaan met haar auto dus wel zo makkelijk, papa en Lucas blijven dan even thuis.

J.D.
16 November 2010, 16:55
@jorina, als hun zeggen dat het goed is zal het wel goed zijn. Maar het belangrijkste is hoe jij je erbij voelt, als jouw gevoel zegt dat het je niet lekker zit dan moet je dat gewoon aangeven hoor.

Jolanda10
16 November 2010, 17:07
sorry jorina... haal idd het 1 en ander door elkaar...:oops:

kapster1985
16 November 2010, 17:11
@jd ja is wel makkelijk kunne we toch samen eten en dan hebbe ik en kyano ook al warm gegeten anders moer ik s avonds nog en keer koken voor kyano aan mij man werkt van 17.00 tot 6.00 ongeveer is chaufeur eet smakkelijk frietjes en hoop dat het bij lucss helpt morgen
@jorina je moet op je gevoel af gaan gemiddeld is 150 tot 200 gram per week hier ook mist limburg

E82
16 November 2010, 17:13
Zo, dag 1 alleen overleefd. Manlief is weer thuis en we hebben net gegeten!! Ging nog best goed al zeg ik het zelf..voel alleen m'n benen niet meer!
Ik had van de kraamzorg al het advies gekregen om 's nachts ook gewoon BH te dragen, ook voor de steun etc (zeiden ze in de winkel trouwens ook al) en inderdaad zoogcompressen erin!)
Jammie, pannenkoeken...helaas moet ik ze hier ook zelf bakken, dus dat zal voorlopig niet zijn!
Hier in het brabantse ook geen zon gezien vandaag, alleen maar dichte mist!

Jolanda, hier gaat het met de hond helaas nog niet zo goed. Hij heeft een kort lontje gekregen. Terwijl hij gewoon mee uit gaat, ik het bezoek hem ook eerst laat begroeten net als eerst. Naar onze jongste spruit doet hij niks trouwens, hij heeft meer moeite met m'n oudste zoontje. Blijft oppassen dus.
Juff, ben benieuwd of de osteopaat wel geholpen heeft!?

juff
16 November 2010, 17:24
Hm dan toch maar een bh aan snachts! Had al wel een spaghetti truitje extra aan maar dat hielp niet! En de zoogcompressen gebruik ik overdag wel anders krijg ik van die charmante plekken in mijn truitje haha!
En de pannenkoeken waren heerlijk!! Hier is juist andersom, als ik ze maak zijn ze zwart, mijn vriend kan het als de beste!!

Brabants Boerinneke
16 November 2010, 17:40
Hallo allemaal,

iedereen alweer lekker gegeten? Voor de dames die nog moeten eten: alvast eet smakelijk.

Heel even snel nog achter de compu voordat de 2e kraamvisite van vandaag komt. Vanmiddag was wel leuk, leuke collega's van het werk (hoe was jouw visite trouwens, Lex?). Straks familie van vriendlief. Vind het toch wel een beetje veel, dus net hebben mn mannetje en ik afgesproken dat we het vanaf volgende week anders gaan doen. Gewoon visite om de dag, in plaats van elke dag (en soms dus 2x op een dag). Dan duurt het maar wat langer voordat iedereen is geweest, jammer dan. Dit is ook niet alles eigenlijk. Ik heb al weken niet meer mn favo-tv-programma's kunnen kijken ;-) :(. Iemand hier op de hoogte van Grey's Anatomy :)?

@ Juff: ik had voor de zekerheid nog een klein spiegeltje erbij gekocht, voor in de auto. Die zou ik dan op de voorruit kunnen bevestigen, of aan mn achteruitkijkspiegel. Maar ik blijk deze niet nodig te hebben. Ik hoef mn achteruitkijkspiegel niet te verzetten ofzo, ik kan Hannah via de spiegel op de achterbank/ hoofdsteun precies in de gaten houden! Hoop dat het voor jou ook zo werkt!

Nou, ik ga weer, fijne avond iedereen

J.D.
16 November 2010, 17:42
@Kapster, dan is het makkelijker om in de middag warm te eten idd.
@E82, goed dat je het overleefd hebt! geef je benen nu maar beetje rust!

Zow, ben weer bijgelezen en heb inmiddels ook al mijn buikje rond gegeten, nu maar eens aanstante maken om weg te gaan richting schoonouders..
Misschien tot later meiden, anders hopelijk allemaal een goede nacht!!

E82
16 November 2010, 17:44
BB wat wil je weten van Grey's....hier nog een trouwe kijker! Veel plezier met je bezoek vanavond toch. Ik probeer het ook wat te spreiden hoor, scheelt dat je met een 2e kindje al minder bezoek krijgt en ook niet allemaal in het begin!

Ga badderen, zelf douchen en ukkie in bad stoppen!

J.D.
16 November 2010, 17:46
@BB, ik kijk Grey's Anatomy! Moet wel zeggen dat ik sinds vorige week weer helemaal bij ben, toen Lucas alleen maar bij mij wilde slapen heb ik zoveel afleveringen gekeken dat ik er weer helemaal in zit. Nu staan die van de afgelopen 2 weken nog op de recorder, wat wil je weten?? vanaf wanneer :D
En hier nog altijd in de kraamvisite hoor, nog voor de aankomende weken ook, wij plannen ze gewoon ver uit elkaar hoor, dus idd heel verstandig!

miek4
16 November 2010, 17:49
Loesje; fijne avond op de bank!!
kapster; jouw zoon drinkt dus ook behoorlijk goed!! Ik denk dat ik zo eens meer in de fles ga doen, kijken of dat goed gaat en er misschien wat meer tijd tussen gaat zitten...
juff; kan me helemaal voorstellen dat je je lach in moest houden!! Dacht dat de osteopaat helemaal niet zo "zweverig" was...
natascha; zeeland! Maar een eindje verder hier was het wel heel mistig hoor!!!
jorina; ha ha ruben heeft idd goed zijn best gedaan! Hier geen sluitband...
JD; ik kan die was vandaag ook echt niet aan hoor... ha ha
E82; gelukkig dat de dag goed is verlopen! Vast weer flink wennen...
BB; nee ik volg helemaal geen series... Ik lees iets over een spiegeltje om je meisje in de gaten te houden in de auto (heb wat gemist denk ik...) Vertel!! Ik vind het akelig om mijn meisje straks niet te zien onderweg, want de nieuwe auto heeft airbag dus mag ze niet naast me.... Heeft het daarmee te maken?

miek4
16 November 2010, 18:00
Heb ff gegoogled en die spiegel gevonden!! Wist helemaal niet dat dat bestond!! Ga er van de week ff om of bestellen...

pumi
16 November 2010, 18:05
heb nog helemaal niets bijgelezen, dat doe ik later als ik meer tijd heb, maar ik vroeg me af of jullie kleintjes ook soms kei hard geluid maken..
Romy heeft sinds vandaag dat ze af en toe "gilt" en dan meteen stopt, net of ze schrikt zo van: "Oeii deed ik dat?!" maar weet het niet zeker
Heb trouwens ook nutriton gehaald, en tot nu toe werkt het wel.. ze doet zelfs langer over dr fles, nu 10min ipv 5 haha dus nog een voordeel :D

Lex
16 November 2010, 18:12
ben zo blij voor je juff! hopelijk gaat het zo verder :-)
@jorina, goede vooruitgang hé!
@j.d, en waren het lekkere frietjes? njammie!
@pumi, heb ik ook al een paar keer gehad, maar in haar slaap, weet niet wat het precies betekent, maar misschien dromen?

hier huilt ze weeral, dus maak ik het kort
visite is meegevallen er is niet over begonnen geweest een geluk! bedankt allen om het te vragen
hier heeft de kleine weeral maar 3u geslapen overdag
heeft er iemand hier ervaringen mee?

miek4
16 November 2010, 18:21
pum; nee dat herken ik niet...
lex; ja hoor ons meisje heeft soms ook dagen dat ze overdag maar enkele uurtjes slaapt!

Lex
16 November 2010, 19:02
meiden, ik moet zeggen wat ben ik blij dat ik hier terecht kan met mijn verhaal en jullie verhalen kan lezen!
Dikke zoen voor jullie allen!
:-D

minimi
16 November 2010, 19:11
@j.d. herkenbaar dat wakker worden.. en dan heeft Björn ook krampen…
@e82.. fijn toch als ze allebei slapen…
@jolanda10… fijn als ze doorslapen he als je ze overlegt in hun eigen bedje.. Hier meestal niet aangezien dat dan te koud is… ik maak het niet donker.. juist de gordijnen open…
@h83.. ben benieuwd wat ze zeggen…
@rian… fijn zo’n lange nachten… Daar kan ik nog van dromen… Leuke foto trouwens
@Loesje.. ben bijna de hele dag onderweg geweest en het is overal mistig gebleven…
@j.d…. hier komt het gevoel ook weer een stuk terug… fijn zo’n offday…
@h83.. fijn als de kleine even bij je schoonouders kan blijven…
@natascha… jammer dat het maar eenmalig was… Maar vannacht weer een kans…
@esre… hihi die dagen heb ik ook gehad.. maar nog met warm weer.. is echt niet tof.. Hoop dat je wat geregeld krijgt want het is toch fijn een goede auto voor de deur te hebben mocht er iets zijn…. Hier gelukkig 2 auto’s dus er is er altijd 1 die het doet. Die van manlief is nieuw gekocht in 2005 dus…
@kapster…. Hopelijk was de boterham lekker…
@juff… kan het me voorstellen als je daar zo bij staat… HIHI…Fijn dat je al 2 goede nachten hebt gehad…
@jorina.. ik wil ook stralend weer… want met sneeuw en zo wil ik echt niet weg met zo’n ukkie… Ach ja kon die arts zich ook weer wassen…
@juff en e82.. ik zou niet meer zonder bh kunnen slapen daarbij heb ik altijd zoogcompressen in… als ik voed drup de andere borst al mee…
@bb. Leuk kraambezoek…
@miek4… dat had ik ook .vind het verschrikkelijk dat ik hem achterin niet kan zien.. Gelukkig kan ik de airbag in mijn auto zo uitzetten en zit ie lekker langs me… en als we met zijn drieen gaan pakken we manlief zijn auto en ga ik achterin bij hem zitten.
@pumi.. ja hier toen straks ook 1…. Daarna was het stil dus was gaan kijken… HIHI was ie in slaap gevallen…
@lex… fijn dat ze er niet over begonnen zijn…

Hier de DOOMOO toch nog gehaald… daar ligt hij nu op.. .vind het toch een veiliger gevoel…
Ben even op het werk geweest maar mocht de fabriek niet in lopen dus heb een paar mensen gebeld die naar de aankomst gekomen zijn…

Zijn best lang weggeweest… om half 9 vertrokken en pas om 3 uur terug… onderweg kreeg hij honger maar was al van plan bij Mac Donalds een hamburger te halen dus heb hem daar maar gevoed in de auto… Heerlijk als je het eten bij je hebt…

miek4
16 November 2010, 19:16
minimi; ik ga ook eens informeren of bij ons in die auto de airbag uitkan... Maar goed, zo'n spiegel kost bij de halfords nog geen 6 euro... Geweldig die DOOMOO, vind m alleen zo giga duur... Hoop dat jullie er veel plezier aan hebben!!

minimi
16 November 2010, 19:21
@miek4... ja vind het ook veel geld... gelukkig wel 20 % korting... en meestal koop je ze later zo'n stoeltje....die zijn ook al 30 euro dus al met al... later kan hij hem als poef gebruiken ofzo... En wij willen toch meer kindjes dus is maar 1x aanschaf....

Donderdag morgen trouwens naar de huisarts of had ik dat al gezegd:oops:

Lex
16 November 2010, 19:35
succes bij de huisarts morgen! Waarom mocht je de fabriek niet in?

miek4
16 November 2010, 19:40
succes bij de ha!!
ik moet vrijdag terug naar de gyn voor controle... Ben benieuwd wat dat inhoud, zal wel alleen gesprek zijn neem ik aan...??

juff
16 November 2010, 19:42
@Lex hier is ze ook veel wakker overdag of s'avonds hoor! Slaapt je uk alweer?
Miek, 6 euro bij de halfords?? Grr ik heb 25 euro ervoor betaald bij de automat!! Belachelijk, ga hem morgen meteen terug brengen!!

miek4
16 November 2010, 19:50
juff; dat staat in ieder geval op internet hoor, moet je maar eens googlen op achterbankspiegel halfords... Ben ook nog niet in de winkel geweest...

karin26
16 November 2010, 19:51
Ohhhh meiden daar gaat mijn hoofd weer, heb ik braaf alles bijgelezen ben ik alles weer kwijt.

`@Rian, wat een gave hond zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@degene die pannenkoeken gegeten heeft. Mjammie wat lekker, ik moet ze ook altijd zelf bakken, maar mijn man bakt biefstuk als de beste...

@Bb, Ruben woog bij de geboorte 4370gram en voor 2weken terug 5580. Dus nu zal hij nog wel zwaarder zijn hahahahaha.
Vandaag had hij aan minder voeding genoeg. Dus hij zal wel een regeldagje hebben.

@hier, vandaag controle bij de gyn gehad en ik moet idd rustig aandoen met mijn bekken en hij stelde voor om te gaan zwemmen. Maar dan onder medisch toezicht.

Morgen weer fysio. En dochterlief begint aardig op te knappen van de waterpokken. Ze was vandaag gewoon naar het kdv en ze vond het kei gezellig. Morgen mag ze weer :)

kapster1985
16 November 2010, 19:54
@e82 gelukkig heb je de dag over leeft en inderdaad bij de tweede komt minder bezoek of later dat ervaar ik ook eigenlijk nraar he
@bb hier ook een trouwe kijken van greys super serie wat wil je weten
@miek ja hij drink best veel maar hij heeft er echt behoefte voo af en toe hoop ik dat hij er dan 5 uur tussen laat maar helaas meestal 4 uur
doe gewoon wat mijzelf het beste lijkt
@pumi fijn dat ze met de nutriton al langer over haar fles doet
@lex gelukkig viel je bezoek mee'
@minimi ja de boterham was lekker succes morgen bij de dokter van de doomoo hebben ze inderdaad lang plezier van en zkere als jullie nog meer kinderen willen

zo weer even bijgelezen hier ligt alles al van acht uur in bed heerlijk dus ik ga zo ook mijn bedje opzoeken en zie wel hoelaat davinio weer komt ieder uurtje is
meegenomen mischien tot later anderrs allemaal een fijne nacht en avond

Lex
16 November 2010, 20:05
Een goeie nacht voor jou kapster!
@Juff, hier is ze nu sinds een uurtje in slaap. Ik hoop dat ze nog minstens een uurtje slaapt zodat ik pas dan haar laatste voeding kan geven. Misschien dat ze dan wat langer slaapt! Hier is het de laatste week telkens 8u30 geweest de laatste voeding en ik hoop het wat te verlaten!
@Karin, leuk dat jouw boontje het leuk vond op het kdv! Wie moet er dan mee gaan zwemmen als het onder medisch toezicht is? De kinesist of zo? Kost dat dan geen geld? Is wel idd heel goed, zwemmen!
@Miek, zal het ook niet checken zijn hoe het met de baarmoeder en al is gesteld? Heb je zelf die afspraak moeten maken? De gyn kwam in de kraamkliniek ook en zei dat er binnen zes weken - nu dus ongeveer- een afspraak zou zijn. Maar ik weet echt niet meer of zij zouden opbellen of dat ik die dan moet maken.

minimi
16 November 2010, 20:33
@lex.. het is pas overmorgen... Denk uit veiligheid ofzo... iedereen vond het belachelijk aangezien de portier normaal niet zo moeilijk doet en we er toch al 6 1/2 jaar werken maar goed...
@juff... gewoon terugbrengen... is dan wel balen...
@karin.. fijn dat het beter gaat met de waterpokken en doen maar rustig aan...

juff
16 November 2010, 20:36
@Karin; ben ook wel benieuwd hoe je dan moet zwemmen onder medisch toezicht. In een speciaal centrum? Fijn dat je dochter opknapt!
@kapster; slaap lekker ;-) hoop voor een lange tijd
@Lex; hoop dat je uk goed doorslaapt als je de voeding verlaat. Hier om 20 uur voeding gegeven, ze was even in slaap maar nu weer klaar wakker. 23 uur weer voeding, ook later als normaal, hopelijk slaapt ze dan ook weer langer :-) ben benieuwd of het bij je werkt maar dat lees ik morgen vast wel
Ik zou trouwens zelf bellen naar de gyn

H83
16 November 2010, 20:54
Nadé heeft nu 2 flessen met johannesbroodpitmeel (nutriton) gehad en zowaar niet gespuugd... ook doet ze net Als Romy langer over de fles, gelukkig! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan! Ik zit er wel sterk aan te denken om over te gaan op andere voeding als ik dit pak leeg heb, want in de comfort van Friso zit ook jbpm, dus dat kan dan net zo goed na mijn idee... maar daar ben ik nog niet helemaal over uit... ;-)

Jullie hebben allemaal weer lekker gekletst! Kan het de laatste dagen een beetje slecht bijhouden, is geen onwil maar lukt gewoon even niet... sorry dames! ;-)

Ik wens jullie allemaal een fijne avond en slaap lekker als je er aan toe bent! :D

juff
16 November 2010, 21:16
Nou ja! Daimy spuugt nooit en nu heeft ze na 2 voedingen telkens dat ze een mondje spuugt, maar het is geen melk want er het is dikker en wat klonteriger. Dit is toch geen echt overgeefsel? Wordt er een beetje onzeker van..

karin26
16 November 2010, 22:10
Zwemmen onder medisch toezicht is hier in het sportfondsen bad. En dan idd met een fysio erbij.
Ook ga ik met Janneke onder peuter zwemmen. Ik vind het toch wel belangrijk dat ze zichzelf straks/ooit kan redden in het water...

Ik ga Ruben de laatste fles geven en tot morgen...

Maj
16 November 2010, 23:15
Dames dank jullie voor de tips voor het opwarmen en de flessen.
@ E82, we hebben van de peettante kleding gekregen (een leuk jasje met broekje) en ze gaat een rekening openen voor onze meid, zodat ze rustig aan geld kan sparen om dadelijk aan Isis te geven. De peetoom (of ja zijn vrouw) is bezig met iets, maar heb nu een knuffel met een bijpassend knuffeldoekje gekregen.
@ Juff, als jij er nog niet klaar voor bent, dan is het nog te vroeg om op te laten passen..
Oooh dames ik kan het echt niet bijhouden hoor!!!

Even de laatste pagina’s gelezen en daar nog mijn reacties op…
@Miek, is dat ook om bij het kindje te hangen? Want als het een spiegel is om de achterbank te zien, dan zien we nog niets met onze maxi cosi-kinders…
@ grey’s anatomy, ik heb de afgelopen 2 weken niet gezien, maar vergeet ze dus ook op te nemen, helaas, maaaar ik kan ze voortaan ook online kijken, zonder ondertiteling helaas maar toch dan kan ik de grote lijnen toch wel volgen..
@ Jolanda, nee ik maak niet alles donker, maar doe wel de gordijnen dicht, die zijn niet verduisterend, dus er komt wel licht doorheen…

juff
17 November 2010, 05:44
@maj; het zijn spiegels speciaal om je baby die tegen de rijtichting in zit te kunnen zien. Je hangt hem aan de achterbank bij je kind, zodat je vanuit jouw achteruitkijkspiegel in die spiegel kan kijken en je kind kan zien. Kijk maar eens op de site van prenatal of de baby dump daar staan ze wel bij de autostoelen accesoires.
Nou hier een aardige nacht gehad. De laatste fles heeft ze voor de helft laten staan. Toen om twaalf uur in bed en tot twee uur elk half uur even huilen maar kreeg haar met wat aaien over haar bol weer in slaap. Om 6 uur werd ze weer wakker voor eten en ze ligt er nu weer in.. Af en toe wat geluidjes maar ze slaapt zo wel denk in.
Ik pak ook nog wat uurtjes slaap want ik vind het nog net iets te vroeg pff

EsRe
17 November 2010, 06:29
Juff, hier hetzelfde verhaal...

Laatste fles om 10 uur, janken in bed, gepoept, weer uit bed, kind klaarwakker, even mee gezeten, weer in bed, janken, troosten, en dat zo door tot 1 uur. Toen had ze natuurlijk weer honger, luier, eten, op mijn arm in slaap gevallen, ik denk yessss..... heel voorzichtig op bed gelegd, ik lig er ook 2 minuten in, janken.... restje van het flesje geprobeerd te geven, terug op bed, janken... pffff, ben op een gegeven moment met mijn jogging pak in bed gaan liggen zo van als ze nog 1 keer begint te huilen dan ga ik met haar in de woonkamer zitten, mijn man was doodop en moest vandaag om 5.30 u opstaan... en toen is ze in slaap gevallen, denk om een uur of 2 tot half 7. Net fles gegeven en ze ligt nu weer.

Ook ik kruip er nog even in!

Tot later

jorina
17 November 2010, 07:28
dat is een roerige nacht geweest dan esre maar uiteindelijk toch nog 4,5 uur is netjes
maar het is wel vermoeiend als je steeds je bed uit moet en voor je man natuurlijk ook als je om half 6 je bed uit moet

hier een goede nacht gehad ruben begint het te snappen vannacht was hij er heel even om 4 uur
speen erin en gelukkig weer doorslapen tot 6 toen eten en nu weer op bed
misschien dat ik dan vannacht mazzel heb en dat hij dan in 1 x door slaapt maar dat zien we dan wel weer
nu snel thomas naar school sjeezen ruben eten en dan denk ik ook nog maar ff tukkie doen

E82
17 November 2010, 07:45
Hier ook een beroerde nacht gehad, heb denk ik elk uur wel gezien. M'n manneke werd steeds wakker van krampjes denk ik? Weet niet wat het was, maar we hebben niet veel geslapen in ieder geval. Overdag gaat het super goed, maar de nachten.....mocht van mij wel andersom zijn. Met 3 maanden ongeveer worden de krampjes minder toch??
Esre, hoop dat je nu nog wat kunt slapen?

miek4
17 November 2010, 07:52
karin; fijn dat je dochter opknapt!!
kapster; dat doe ik ook hoor, hier drinkt ze ook zo veel!
Lex; toen ik uit het ziekenhuis mocht kreeg ik een kaartje mee, de afspraak was dus al gemaakt. Ik zou gewoon zelf ff bellen, dan weet je iets...
H83; wat geweldig dat het nu beter gaat met het drinken/spugen!!!
juff; ons meisje spuugt ook wel eens een mondje wat dikker met klontjes hoor..... Hoop dat je nog ff wat bij kan slapen!!
esre; wat een rotnacht... Zulke moet je er niet teveel hebben want dat kost je je humeur.... Hoop dat je nog ff wat bij kan slapen en dat je man het een beetje volhoudt op zijn werk!!
Jorina; jij dus een goede nacht, gelukkig maar!! 2 kleintjes kost al zoveel energie...
E82; ze zeggen inderdaad dat rond de 12 weken de krampen meestal weg zijn.... Zielig voor jullie manneke en erg vervelend voor jullie...

Hier fles om 0.00, 04.00 en 07.30. Dus een goede nacht gehad!!
Vandaag mijn ventje weer thuis!!!

jorina
17 November 2010, 07:52
ik geloof het wel ja dat het rond die tijd minder moet worden
heb je al eens geprobeerd om overdag je kindje in het licht te laten slapen om zo het ritme om te draaien
heb ik hier vanaf dag 1 gedaan en nu slaapt ruben ook overdag gewoon in het donker omdat dat ritme al goed is

E82
17 November 2010, 07:58
Jorina, m'n manneke slaapt overdag altijd met de gordijnen gewoon open. En de eerste weken ging hij 's nachts na het voeden meteen weer slapen ook. Dus heb niet het idee dat het aan het ritme ligt, maar echt omdat hem iets dwars zit.
Ach ja, manlief is vanmiddag vrij, dus heb zoiezo een wat rustigere dag vandaag.

Miek, fijn dat jouw mannetje weer thuis komt vandaag, kunnen jullie weer samen genieten!

loesje80
17 November 2010, 07:58
Goeiemorgen dames,
Ik schaam me een beetje dat ik om half 9 vanmorgen dacht "wat een zware nacht" :oops: Ons menneke had gister rond half 10 zijn fles gehad, is toen redelijk goed in slaap gevallen, tot half 4, gevoed, huilen terwijl ik in bed lag, om kwart voor 5 toch maar eruit om te verschonen en toen is hij redelijk snel in slaap gevallen, tot kwart over 7. Toen helaas moeilijk in slaap te krijgen, terwijl ik toch een beetje gaar was omdat ik dus om half 4 wakker was, en pas rond half 6 weer sliep en dus om 7 uur weer wakker. Maar er zijn vele ergere nachten geweest..
Juff, ik ben helemaal blij dat ik niet de enige was die na de flesvoeding 's nachts helemaal nat was :lol: En dat terwijl ik daar echt nog nooit last van had gehad. Vannacht inderdaad met bh & voedingscompressen, ging beter, maar ook mijn borsten waren al een stuk minder gespannen. Ze zullen vast een beetje aan het wennen zijn ;-)
Karin, wat leuk, peuterzwemmen! Ik ga met Gijs babyzwemmen en moet misschien zelf ook maar gaan zwemmen. Van de andere kant, ik heb wedstrijdgezwommen (jahaa, met inge de bruin & pieter van den hoogeband ;-) en volgende de reclame kan hij niet voetballen, maar in het echt was hij een verschikkelijk slechte "hardloper" want ondanks dat hij 2 jaar ouder is, kan hij mij of zijn zusje nooit tikken als we tikkertje deden :lo:) en dan valt het elke keer zo tegen als ik na een half uurtje er wel klaar mee ben.
Zo, wat een lekker loos verhaal weer, hahahah. Ga maar de was ophangen en douchen, want als de kleine man snel wakker wordt, ben ik wel klaar voor de kraamvisite.
Fijne dag!
PS jullie schrijven 's avonds echt te veel hoor, ik moest 5 pagina's bijlezen!!!

Rian-kippie
17 November 2010, 08:10
@ karin thanx voor je compliment, toch nog iemand die mijn hond mooi vind hahahaa
@ lex, Hailey slaapt overdag ook maal zelden... alleen merk ik nu wel dat ze weer meer slaap nodig begint te krijgen..

zucht.. had ik gister eindelijk bedacht dat ik een schema had... is het nu weer weg, want mevrouw heeft dus meer slaap nodig! gisteravond ging ze om 6 mekkeren omdat ze zo moe was... de avond ervoor eigenlijk ook al...

dus nu heb ik bedacht dat ik haar een uur eerder de eerste fles geef dus om 07.00 fles, dan terug naar bed tot 10.00, fles en dan wakker tot 13.00, fles en dan naar bed tot 16.00, dan een fles en wakker tot 19.00, dan onder de douche laatste fles en naar bed toe... ze slaapt dan zo'n 2,5 uur meer per dag, hopelijk werkt dat!

Rian-kippie
17 November 2010, 08:11
en ff ego, ik moet om 11 uur een gaatje laten boren bij de tandarts bah! ik vind het zo erg...

kapster1985
17 November 2010, 08:13
@karin fijn dat het al beter gaat met de waterpokken oh is wel leuk peutezwemmen vanaf hoe oud is dat
@lex ik zou zelf even contact opnemen met gyn
@h83 fijn dat nade het goed doet op de nutriton als het in de friso comfort zit zou ik ook overgaan op andere voeding
@esre en juff dat is minder maarja toch nog paar uurtjes kunnen slapen en nu dus nog even terug lekker hopen komende nacht beter voor jullie
en is toch vermoeiend als je de hele tijd eruit moet en zeker voor jou man ersre wordt hij daar wakker van mijn man wordt niet wakker van het
gehuil die slaapt overal doorheen
@jorina fijn dat ruben zo goed heeft geslapen jij slaap nog lekker dan he
@e82 ze zeggen dat de krampjes inderdaad met 3 maanden minder worden dus hoop het echt voor jullie meid want dat hou je niet vol
he je hebt er nog eentje rond lopen he kost veel energie
@miek fijn dat je mannnetje vandaag weer thuis geniet maar lekker samen
@loesje fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad
hier ook goed geslapen doet een mens goed davinio om 20.00 fles gehad dus ik om 21.30 naar bed toe moest hij eigenlijk om 24.oo de fles maar hij heeft
geslapen tot 2.00 toen fles gegeven toen huilde kyano ook dus die maar bij mij in bed gepakt hij droomt veel als hij naar de creche is geweest
en toen kwam davinio om 7 uur weer dus al bij al een goede nacht vind ik dadelijk bij een vriendin op bezoek heeft ook een zoontje van bijna 3 is
kyano zijn vriendje wonen een straat verder kunnen ze samen spelen davinio ligt nu nog lekker te slapen zo even peotsen en de was doen.

kapster1985
17 November 2010, 08:15
@rian hoop dat het schema gaat werken hier is davinio hooguit 2 uurtjes wakker op een dag best weinig he succes bij de tandarts

minimi
17 November 2010, 08:18
@h83… fijn dat Nadé niet gespuugd heeft… hopelijk blijft het zo…
@Juff… fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad…
@esre… wat een verhaal.. is jammer als ze dan niet gelijk gaan slapen…
@jorina.. fijn dat ie nog even doorslaapt dan he…
@e82… jammer van je beroerde nacht…ze schrijven inderdaad vanaf een maand of 3 dat die krampjes weer weg zijn…
@miek4… fijn dat je ventje weer thuis komt.. hier ook zo’n nacht…
@loesje80… inderdaad schrijven ze veel… bijna geen tijd om bij te slapen.. HIHI.. grapje :-D

Hier ook een redelijke nacht. Gisteren om 2045 gevoed en daarna moest hij poepen dus aan manlief gegeven maar toen de luier uit was kwam er nog meer… onderhand 10 doekjes gebruikt toen heb ik gezegd… doe hem maar lekker in bad… Daarna om 2245 nog gevoed en heeft hij vanaf 2300 geslapen tot 2:30 daarna weer om 6 uur… Daarna teruggelegd en heeft hij weer tot 8:30 geslapen dus hier nog niet echt regelmaat… heb zelf nog even van 7:30 tot 8:30 geslapen dus kan er weer tegen.. Nu ligt hij lekker op mijn borst te slapen… vanmorgen nog snel 125 ml gekolft om toch voorraad aan te leggen…
Kan ik trouwens gekolfde melk van gisterenavond 18 uur samen doen met vanmorgen 7 uur anders kan ik het moeilijker invriezen aangezien het zakje dan nog niet vol is…

Trouwens nog een vraag aan de KS moeders… die 2 kleine hechtstrips wanneer mogen die eraf.. Hier zitten ze er nog op…. Morgen naar de dokter en daarna denk ik naar de Saturn…hebben grote opening in Venlo.. zijn open vanaf 6 uur dus als ukkie vroeg wakker is….

O ja Björn is vandaag alweer 1 maand... waar blijft de tijd?

jorina
17 November 2010, 08:19
@e82 ok ik dacht misschien ligt het daaraan

@rian ik zie het gister ook al ik vind je hond ook fantastisch
maar dat geld voor bijna alle muscle honden ( staffords, pitt, e.d e.d) mooie grote gespierde honden
want als het doet dan ook goed en niet een teckel ofzo
gaatjes boren is nooit leuk
ik heb deze zwangerschap een hoop mazzel gehad
bij thomas had ik 17 gaatjes (zelfs kiezen waar meer dan 1 gaatje inzat :shock:)
heb uiteindelijk 9 x gewoon gevuld 8 x een wortelkanaalbehandeling en 1 x een abces ( moest er zelfs voor naar de kaakchirurg wauw wat deed dat pijn zeg :evil:)ben er 2 jaar zoet mee geweest
nu bij ruben heeft hij nog maar 1 gaatje ondekt en das nog een kleintje ook

jorina
17 November 2010, 08:21
hier geen hechtstrips gehad ook niet de vorige keer dus dat zou ik niet weten
ben jij gehecht dan?
ik heb van die nare krammen gehad

minimi
17 November 2010, 08:30
@jorina... dacht dat ze dat tegenwoordig niet meer deden met die krammen... :-?
ja ik ben gehecht en aan het uiteinde zitten 2 knoopjes met van die kleine pleisters erover...

karin26
17 November 2010, 08:37
Peuterzwemmen is vanaf 1 1/2 jaar tot 4 jaar.

@Minimi, ik heb dat niet gehad hoor. Alleen na de operatie een grote pleister die er de 2de dag al af ging. Verder geen pleisters gehad.
@Jorina, ik heb ook geen krammen gehad hoor.

Voor de rest de mama's met een slechte nacht. Het schijnt over te gaan. Pfff ik was zoooo verwend bij Janneke. En nu moeten we 1x p nacht eruit om te voeden. Maar Ruben houdt zich er niet zo aan en vind het ook erg leuk om gewoon te gaan huilen en ons wakker te houden..

Rian-kippie
17 November 2010, 09:16
@ jorina, owja das waar, jij vond me hondje ook leuk!! hihi
enne jeetje wat heb je het zwaar te verduren gehad dan met je gebit! vreselijk....

Maj
17 November 2010, 09:33
@ Juf, oke, nou die heb ik alleen nog maar gezien van fisherprice en die waren echt te duur naar mijn zin…. Maar ik wil die ook een, zeker als ik straks zelf weer ga rijden, dan wil ik haar kunnen zien!
Oooh dames, wat heb ik een medelijden met jullie!! Bij mij en vriendlief is slaap erg belangrijk, wij worden beiden echt zombies van te weinig slaap (en chagrijnig) en dat heeft Isis ook of ze heeft het begrepen, hier wordt er ’s nachts gewoon geslapen!!!
Dat bedenk ik me nu ineens, is er voor jullie nu ook nog vergelijking van toen ze nog in de buik zat? Ik voelde Isis ook weinig ’s nachts en nu slaapt ze ook gewoon ‘snachts…. Zou dat verband hebben?
@ Rian, succes bij de tandarts, en wat een mooi schema, hier als ik denk dat er regelmaat in zit, bedenkt mevrouw dat ze eerder eten wil… hahah
@ kapster, fijn dat je een goede nacht hebt gehad…
@ minimi, ik had geen hechtstrips?? Ik had alleen twee draadjes naar buiten komen en die zijn er vorige week afgevallen…. Ik zou de vk bellen of de dokter vragen, die weten het toch wel? Die hechtstrips, zijn dat een soort pleisters over je wond? Als dat zo is dan had ik gewild dat ik die had, jeetje ik dacht elke keer dat ik open zou scheuren! Ik lees al dat het pleisters zijn, die vraag ik ook als ik nog een keer zou moeten!!
@ jorina, weet je wel hoe gespierd een teckel kan zijn?? Hahahah Ik heb hier een beagle en een jack russel, maar die jack lijkt net op poppeye, je ziet elk spiertje lopen… Oh jee na jouw verhaal wil ik niet eens meer naar de tandarts!
@ karin, oh jee dat is vervelend ja, als hij echt blijft huilen…

H83
17 November 2010, 09:35
Dames even gauw tussen de was, schoonmaak en Nadé door... ze kwam afgelopen nacht om de 3,5 uur, vanmorgen was ze vroeg wakker en ik denk dat ze krampjes had, lekker tussen ons in gelegd en heeft ze geslapen tot 8 uur! Een klein spuugje ontdekte ik haar haar bedje... voor de rest niet! De krampjes zijn dus nog wel aanwezig (behoorlijk ook) en misschien moeten we dan weer Cinababy gaan geven... dat weet ik even nog niet!
Ik probeer later vandaag even rustig bij te lezen als dat lukt, vanavond hebben we een kennismakingsgesprek met een gatsouder, we zijn zeer benieuwd!! Tot later dan!

jorina
17 November 2010, 09:57
ik heb krammen gehad helaas want das behoorlijk vervelend die dingen trekken vreselijk
is dat minder met hechtingen
maar zal ongetwijfeld per ziekenhuis verschillen

@maj hahah ja inderdaad teckels kunnen ook heel erg gespierd zijn ;)
en de beagle vind ik overigens ook een hele leuke hond maar dan moeten ze wel goed verzorgd worden met juiste voer enzo want anders worden ze dik en vatsig en dan vind ik ze al niet meer leuk maar dat is met een rotweiler net zo die worden ook snel vatsig
wij hebben besloten dat we pas aan de hond gaan als de kindjes uit de luiers zijn

ik heb overigens echt een dramatisch gebit hoor
het hoeft zeker niet zo erg te worden want deze keer had ik maar 1 gaatje gelukkig

Maj
17 November 2010, 10:00
@ Jorina, ik had hechtingen maar die trokken ook verschrikkelijk.... Volgens de verpleegstersomdat ze van een kant inwendig hechten en dan aan de andere kant aantrekken waardoor de ruimte die het heeft om te bewegen natuurlijk een heel stuk minder wordt (goed voor de genezing, minder goed voor mij...)

Maj
17 November 2010, 10:06
Hier zelfs een erg slanke beagle, ivm haar conditie, is het erg belangrijk dat ze geen overtollig lichaamsgewicht mee moet sleuren...

als het goed is, is dit een foto van het stel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWSD7HCU.jpg

miek4
17 November 2010, 10:38
Ik had hechtingen, nooit last gehad van het trekken ervan. Hechtpleistertjes had ik niet, maar die mogen er zowieso al lang af hoor minimi!
maj; als ik tijd heb ga ik vandaag naar de halfords kijken voor die spiegels, zal dan wel ff laten weten of ze daar idd nog geen 6 euro kosten!
H83; ben benieuwd naar jullie gesprek vanavond! Jammer dat de krampen voortduren...
jorina; ik zou helemaal gestoord zijn geworden als ik al die tandartsbehandelingen moest ondergaan, moest deze zwangerschap 3 x en dat was al vreselijk...
kapster; fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad! Veel plezier bij je vriendin!
rian; als het goed is is je tandarts bezoek nu achter de rug... Hoop dat het mee is gevallen...
loesje; schaam je niet! Soms vallen de nachten gewoon zwaar...

Nu we het over de tandarts hebben.... Er is bij mij een verstandskies door en ik ontdekte eergisteren een enorm gat erin!!! Geen pijn gelukkig... Heb dapper gisteren gebeld, moet maandag komen om het te laten zien... Ze hebben me plechtig moeten beloven dat ze me niet gelijk gaan helpen, zodat ik me nog voor kan bereiden... Mogelijk wordt het toch kaakchirurg... Nou dan kunnen ze me wel vastbinden!!
Verder ben ik gisteren gestart met meer in de fles te doen 150 met 5 schepjes ipv 120 met 4 schepjes. Ik laat ze nu drinken wat ze wil, in de hoop dat er wat meer tijd tussenkomt... Wat denk je de eerste fles dronk ze maar 85... ha ha dit heeft ze nog nooit gedaan... Maar goed, we hadden een goede nacht! Er zit nu minimaal 3,5 uur tussen...

J.D.
17 November 2010, 10:49
Nou gisteravond nog bij schoonouders geweest zonder man en kind, was wel eventjes leuk, maar was toch wel weer blij thuis te zijn. Geloof dat Lucas het helemaal niet leuk vond want na zijn voeding besloot hij niks meer te willen en heeft het op een krijsen gezet! dan wilde hij weer drinken maar tussen het drinken door bleef hij krijsen. Lang met het gewiegt en gedaan en hem uiteindelijk neergelegd om te gaan slapen, heb hem nog lang over zijn bolletje geaait en eindelijk rond half 1 ging hij slapen! gelukkig heeft hij dit volgehouden tot 05:40 uur om vervolgens te slapen tot 10:10 uur.

Nu ligt hij ook nog beetje weg te doezelen, maar ga hem zo maar even voeden, want over ongeveer een uurtje vertrekken we richting osteopaat!! Heb er gewoon zin in :D

Als vanmiddag Lucas ligt te slapen, kom ik even op iedereen reageren!

SelOg
17 November 2010, 10:50
Hallootjes dames!!!

FF snel een berichtje terwijl ik aan het kolven ben.
Almila heeft naast spruw ook nog een gehoorgang onsteking opgelopen; daar krijgt ze nu druppels voor. Verder heeft ze schraal tussen haar wenkbrauwen en is ze een beetje verkouden. Gaat lekker hier!
Gister was het offerfeest en heb haar een geweldig schattige rokje en een blouse aangetrokken; leek ze iig meer op een meisje voor een keer:) het was wel megavermoeiend voor haar. Nadat we 9 uur thuis waren, sliep ze vrijwel meteen en zonder protesteren. Had gehoopt dat ze de nacht een beetje door zou slapen, maar helaas...
Vandaag naar het cb geweest. Ze is in een week tijd 300 gram aangekomen en weegt nu 4140 gram ( gg: 3320 gram) ben zo trots op m'n meisje! Oh en het cb zei dat ik haar niet meer mocht wikkelen in hydrofiele doekjes. Thuis aangekomen geprobeerd maar madam hield zichzelf weer wakker dus heb haar toch weer gewikkeld. Het cb kan
M'n rug op!
Zometeen naar mijn werk om Almila te showen. Heb een schattig jurkje gekocht van het weekend, dus die mag ze aan.

@ minimi wat zijn krammen? Ik heb soort van nietjes gehad en die mochten een week later eruit. Heeft de vk gedaan

Oh ja, hier heb ik gisteren 100 ml afgekolfd in een keer. Ben trots op mezelf!

Tis een beetje een egoberichtje geworden maar zit op m'n telefoon. Sorry dames!

@ Minimi,

E82
17 November 2010, 11:10
Jorina, jeetje zo vaak naar de tandarts....ik vind 2x per jaar al meer dan genoeg...en dan heb ik nog een goed gebit ook! Tot nu toe nog nooit een gaatje of iets gehad!
Mooie hondjes heb ik voorbij zien komen! Luistert de beagel ook? Ze zeggen toch dat dat moeilijke honden zijn om af te richten?
Minimi, mij zeiden ze dat je gekolfde melk van een dag bij elkaar mag sparen en dan invriezen.
Selog, goed aangekomen dus je meisje! Waarom mag je ze niet meer inwikkelen dan?
JD, veel plezier bij de osteopaat dan! Ben benieuwd wat je er straks van vindt.
Miek..iek verstandskies...ondingen, bij mij zijn er al 2 uitgesneden, ook bij de kaakchirurg. Misschien valt het nog mee??

Ik ga eerst maar eens een boterhammetje eten met m'n knulletje, kan die dadelijk naar bed. Hij ligt nu nog heerlijk te vertellen tegen zijn knuffelhond en blokjes! Je begrijpt er niks van, maar het is wel super schattig!

Rian-kippie
17 November 2010, 11:11
@ selog, balen dat je meisje lekker in de lappenmand zit zeg!! hopelijk is zde overal snel vanaf!

@ miek, ja me tandarts bezoek is achter de rug...lekker gevoelloze onderkaak nu, maar van t boren niks gevoeld!! als de verdoving uit gaan werken neem ik vast een paracetamolletje haha ja dames, bevallen zal ik zo nog een keer overdoen, maar de tandarts vind ik vreselijk...

@ Jd succes bij de ostheopaat..

enne verder reageer is straks, me vrouwtje huilt!

Lex
17 November 2010, 11:11
@minimi, je mag gerust de melk samen doen hoor om dan in te vriezen, max van 3dagen ver als je koelkast koud genoeg staat, dus max 4 gr
@SelOg, geniet van je bezoekje!
groetjes!

juff
17 November 2010, 11:28
Even ego:
De osteopaat zei dat mijn uk 72 uur onrustig kon zijn na de behandeling. Heb het idee dat het klopt! Ze wil helemaal niks, is heel jengelig en schreeuwt het uit als ik haar weg leg. Dat betekent dat ik nog altijd niet gedoucht ben en nog niet gegeten heb! Gelukkig komt mijn schoonzusje over een half uur kan ik ff douchen pff!
Conclusie: ik zie alleen nog maar achteruitgang ipv vooruitgang na mijn bezoekje aan de osteopaat, maar goed hij had het gezegd. 72 uur, we zitten nu op 24

Nadia30
17 November 2010, 11:42
@dames met spugende baby's; Ook Elina spuugde vrijwel meteen na iedere voeding. Heb dit op het cb aangegeven en ook de tip gegeven om nutritron te halen. dit combineer ik met friso voeding voor hongerige baby's. Want Elina komt om de 2/2,5 uur na een fles van 130 cc. Moet zeggen dat het spugen zeker een stuk minder is geworden. Ook zit er nu wat langer tussen de voedingen ongeveer 3/4 uur. Dus gaat de goede kant op.
En ja!!! ik mag het ok zeggen!!! gisteren een fles gehad om half elf en heeft gewoon doorgeslapen tot 05:00 uur!!!! jippie. Het was heerlijk. Voor het eerst sinds haar geboorte, 7 weken terug. heb ik iets meer slaap gehad in de nacht. Voel me ook echt uitgerust. Helaas heeft ze na de voeding van 08:30 te weinig gedronken waardoor ze weer 2 uur later kwam. Maar ben echt superblij. Het komt ook echt door de voeding want de friso voor hongerige kindjes is al dik en dan nog nutritron erbij en het was gewoon pap.
We blijven goede hoop houden en hopen vannacht dat het door gaat zetten.
Dames die nutritron willen gaan gebruiken tegen het spugen, Doen! het heeft bij mij echt geholpen. En de wasmachine ook haha.
Ga denk ik wel weer terug naar friso 1 standaard met nutritron want merk vandaag dat ze haar flesjes niet meer leegdrinkt. Gewoon weer proberen.
@dames met maxicosi troubles; Ook ik wil een achterbankspiegel kopen want ik word ook echt afgeleid tijdens het rijden als ze begint te huilen en je ziet niets. Soms moet ik ook de auto aan de kant zetten om even te kijken. Dat schiet niet op natuurlijk.
Wil nu gaan proberen om elina in een slaapzak te laten slapen. Iedere nacht wurmt ze zich omhoog boven de deken waardoor ze echt steenkoude armpjes heeft.
Bij de hema hebben ze geen 56 meer en 68 is te groot. Iemand tips om een goede slaapzak te halen die lekker warm is? En hoe doen jullie dat in de nacht, dekentje erop? of alleen een laken? onderkant van de slaapzak instoppen onder het matras?
@Jd succes bij de osteo!
@Rian; Oh wat heb ik een hekel aan de tandarts bleh!! Lekker he een verlamde bek, veel thee drinken dan is de verdoving sneller uitgewerkt.
@Selog, Fijne offerfeest: Heb je het leuk gehad? Bij mijn ouders was het een offerfeest zonder vlees haha. De leverancier was te laat vanwege de drukte Betekende dus geen vlees, pas om 20;00 uur kwamen ze. Echt slecht geregeld. Maar we hebben het ook gezellig gehad. Elina deed het super, heeft alleen maar geslapen.
Beterschap met je kleine!! zo zielig.
@Jorina; argghhh moet er niet aan denken. Dan maar een kunstgebit hahaa
@miek; succes meid! jij ook al troubles met je tanden

Zo he he... Elina slaapt nu lekker, dus weer tijd gehad om te reageren.

H83
17 November 2010, 11:48
dames... wat is gg... sorry, ben nog niet bij het CB geweest om te wegen... weet dat dus niet...:oops::oops:

Nadé is huilerig vandaag... volgens mij slaapt ze nu... ga ik dat ook doen... heb (weeeeeeeer) hoofdpijn! Bah...:(

karin26
17 November 2010, 12:03
gg = geboorte gewicht

SelOg
17 November 2010, 12:10
E82, ik mag haar niet meer wikkelen omdat ze zich in de doeken kan wikkelen en zo kan stikken waarschijnlijk.
@Nadia, jammer dat de leverancier zo laat was. Ik ben volgepropt bij verschillende familieleden. Ook denken mensen dat ik extra moet eten omdat ik borstvoeding geef. Ik kon geen eten, zoetigheden of vlees meer zien:)
@h83, dikke knuf voor jou! Beterschap

E82
17 November 2010, 12:31
offerfeesten...klinkt gezellig,maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord :oops:

jorina
17 November 2010, 12:33
whaha nadia geloof mij toen heb ik dat ook tegen de tandarts gezegd
alsjeblieft ruk alles er maar uit maar heb nu aan mijn moeder gezien dat je toch beter je eigen tanden kan hebben
en ik ben daardoor wel van mijn prikangst afgekomen want geloof me je laat je dan wel verdoven
angst heb ik nooit gehad trouwens voor de tandarts en daarbij onze tandarts daar kan ik wel een beschuitje mee eten hoor dus absoluut niet erg om daar een uurtje onder te liggen :mrgreen:

@selog krammen zijn inderdaad nietjes

jorina
17 November 2010, 12:35
klein vraagje aan de islamitische dames onder ons
aangezien het offerfeest voorbij komt
hebben jullie dan ook gevast ?
ivm zwanger zijn en borstvoeding enzo

E82
17 November 2010, 12:40
Jorina thanx, er begint toch wel iets te dagen nu!!

jorina
17 November 2010, 12:43
whahaha oooo sorry was meer een vraag van mijzelf
maar inderdaad het offerfeest is volgens mij de afsluiting van de ramadan
(verbeter me maar als het niet zo is dames )

Maj
17 November 2010, 13:54
@ E82, De beagle luisterd binnen heel goed en met de curus ook (doet ze echt super goed!) maar in de bossen kan ze niet los, ze gaat dan haar neus achterna en zet de oren uit en dan kan ik wachten…
@ Rian, nou dan weet ik het goed gemaakt, beval jij voor mij, ga ik voor jouw naar de tandarts!!! Helaas, het werkt niet zo hahaa
@juff, sterkte, hopelijk hebben jullie er toch baat bij..
@ nadia, wauw, fijn dat Elia doorslaapt! Ik heb ook al gekeken voor een slaapzak, ik heb er zelfs een voor zo klein, maar bij deze past Isis haar hoofdje door de opening, dus zou ze er in weg kunnen zakken en dat is juist het gevaar van een slaapzakje…kijk ook goed naar de mouwtjes, of openingen voor armen dat ze daar niet in terug kunnen, maar dat kan je verkleinen met een speldje. bij de hema kon ik ook geen 56 vinden en op internet (bij de hema dan he) hebben ze pas vanaf maat 68. Hier is het gelukkig nog maar 1 keer voorgekomen dat ze helemaal omhoog lag, dus we hebben besloten er nog even mee te wachten.
@ Jorina, het einde van de ramadan is toch het suikerfeest? Ik heb wel eens van offerfeest gehoord, maar weet ook niet precies wat daar dan de betekenis van is?

Rian-kippie
17 November 2010, 13:58
@ maj, helaas werkt het niet zo, want ik het met liefde voor iemand doen als dat niet zelf gaat

H83
17 November 2010, 14:17
gg = geboorte gewicht

Inderdaad... ik lag in bed en dacht... moet van geboorte gewicht zijn... hihi!

Maj
17 November 2010, 14:22
waar we toch niet allemaal aan denken in bed he hahahaha

jorina
17 November 2010, 14:38
oja daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben maj
ik ga ff googlen

jorina
17 November 2010, 14:42
Offerfeest - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Offerfeest)

bij deze het antwoord :)

loesje80
17 November 2010, 14:44
@ De meiden die naar de tandarts moeten/zijn geweest... Sterkte! Ik vind het wel altijd spannend, maar heb soms een gaatje en die boren ze altijd zonder verdoving, (heb dan verder ook nooit andere problemen) maar het blijft geen favo-bezigheid! Miek, fijn dat je mag bekomen van de schrik als er echt wat aan je verstandskies gedaan moet worden.
@ Het offerfeest heeft te maken met Abraham die zijn zoon moet offeren van God, maar in plaats daarvan uiteindelijk een schaap mag offeren, geloof ik. Het suikerfeest is het einde van de ramadan.

Hier heeft de kleine man een trappelzak van 70 cm, is hem wel te groot, maar hij trapt zich alleen omhoog, en beweegt niet naar beneden. Dus sinds hij daarin slaapt vind ik hem niet meer aan de andere kant van zijn bed zonder deken :-) En het stuk dat ik onderaan de zak over heb, stop ik tussen het matras en de achterkant van het bed, op aanraden van de arts van het cb... Hij slaapt wel nog gewoon onder zijn laken en deken, want heb een dunne trappelzak...

Rian-kippie
17 November 2010, 14:58
@loesje.. jeetje kroop hij zo zijn bed door joh? Hailey ligt s'morgens nog op dezelfde plek als dat ik haar neerlegde! maar zij slaapt in zo'n gewatteerde trappelzak.. zijn ook nog veels te groot, maar tis zo lekker warm, mevrouw is nogal een koukleumpje! daarbij ligt ze ook nog onder deken en laken hoor!

E82
17 November 2010, 15:04
Hier ook een slaapzakje, volgens mij van C&A is wel een kleintje. En dan in de wieg ook laken en deken erover....lekker warm.

Net even naar de supermarkt gelopen, was wel fris maar toch lekker om even buiten te zijn (zeker na zo'n beroerde nacht!)
Jorina, bedankt voor het opzoeken!

J.D.
17 November 2010, 15:11
Hier weer even snel een ego-berichtje.

We zijn vanmiddag bij de osteopaat geweest en ze heeft zijn hoofdje, nekje en heupjes wat beweeglijker gemaakt. Zo hoopt ze dat hij wat rustiger wordt en dat de darmpjes minder krampen geven. Ook liet ze ons zien dat er iets was met zijn sleutelbeentje, aangezien hij zijn rechterarm dus niet meebeweegt met de rest van zijn lichaam. Als je baby's een kant op rolt moet het gehele lichaampje meegaan, maar Lucas hield zijn armpje toch anders en het klopt dat hij deze minder ver omhoog doet. Dus met de geboorte heeft dat toch een flinke dauw gekregen, nu moeten we gewoon in de gaten houden dat we nog voorzichter met hem zijn en normaal geneest het snel bij kinderen en ze heeft iets gedaan waardoor dat sneller zal gaan.
We gaan het meemaken, heb er wel vertrouwen in, want hij heeft in 2 uur tijd al 3 vieze luiers en volgens mij nu weer!!
Volgende week vrijdag gaan we nog een keertje terug. Word vervolgt!!

Nu, moet ik echt even snel iets in huis gaan doen..sorry meiden, wil echt meer tijd hebben om op jullie allemaal te reageren..maar nu lukt dat eventjes niet.

Noor
17 November 2010, 15:15
@ de slaapzak moeders: Noor ligt hier niet in een slaapzak. Ze ligt 's morgens nog op dezelfde plek als waar we haar hebben neergelegd. Verder ligt ze met een laken en een dubbel geslagen dekentje. Ook met een romper met lange mouwen, en ze is keurig warm 's morgens. Handjes voelen wel wat kouder, maar de rest helemaal niet.
@ de tandarts moeders: Nu jullie het weer over de tandarts hebben... oeps... laat ik ook weer eens bellen. Ik vergeet dat dus altijd! De vorige keer was het haast twee jaar geleden, nu denk ik alweer ruim een jaar. Toch maar even bellen? Meestal is het alleen wat tandsteen verwijderen, gaatjes daar doe ik niet aan. Gelukkig! ;)
@E82, heerlijk even buiten geweest te zijn. Zo'n frisse neus doet goed. Vandaag nog niet buiten geweest, maar maandag en dinsdag wel, heerlijk!
@Loesje, da's een flink eind tot boven in het bedje. Dan zou ik ook gebruik maken van zo'n trappelzak.
@ de honden meiden: Hier ook een hond, een Welsh Springer Spaniël, schat van een beest, maar halverwege mijn zwangerschap ook erg waaks geworden, dat viel echt op! Vooral naar andere honden die we onderweg tegenkomen. Terwijl het echt een allermansvriendje is, ook tegen andere honden wanneer ze los loopt. Bij sommige verdachte geluiden en de deurbel in huis ook.
In maart wil ik gaan starten met behendigheid, dat heb ik ivm de zwangerschap uitgesteld, dus een beetje extra trainen en aandacht aan de hond kan geen kwaad en het is nog leuk ook! :D
@Nadia, super dat je dochter doorslaapt, :mrgreen:.

Ga zo weer even naar Noor toe. Ze heeft heerlijk lang geslapen, zodat mama even wat in en om huis kon doen. Weer een wasje gedaan en buiten 10 konijnenhokken uitgemest, het gras voor het laatst gemaaid en wat gesnoeid en bladeren geharkt. Mijn frisse neus is weer gehaald vandaag. :) Ze begint nu wat wakker te worden, dus het is wachten tot ze echt begint te huilen...

Fijne dag nog....

H83
17 November 2010, 15:41
Naar de tandarts.... moet ik ook hoognodig... oops! :oops::oops:

Dames, ik ga even een beetje een "zweverig" verhaaltje typen... ik heb contact gezocht met een dame die mij in het verleden ook heeft behandeld voor een nasleep van een burn-out, zij is heldervoelend en behandeld mensen dmv reiki en edelstenen-therapie.
Nu had ik haar gemaild met foto's van Nadé en zij kwam door haar bevindingen met het advies om -je raad het al- naar de osteopaat te gaan omdat er het één en ander niet lekker zit bij Nadé... dit is wat ze me typte....

Ze heeft haar nekje wat vast op links, haar maagje staat wat geblokkeerd.
Longen kosten ook een beetje moeite.
Darmen werken nog niet hoe het zou moeten zijn.
Daardoor veel onrust ( het zwaaien, schrikkerig , gespannen,angstig)

Dit klopt allemaal, zwaaien, schrikkerig etc .Nu zou je denken, bellen die osteopaat maar daar denkt manlief toch net even anders over...:-? hij weet het allemaal niet, snapt niet goed wat de osteopaat doet en ik kan het hem niet goed uitleggen... heb gezegt dat als hij thuis is, zelf maar even moet lezen op de site van de osteopaat die ik door kreeg van de dame...
Mannen.... soms... ggrrrr! ;-)

Rian-kippie
17 November 2010, 16:34
@ h83, ik snap helemaal wat je bedoeld!!! ik ben zelf ook wel eens van de zweverige... ik heb natuurlijk mijn bevalling een duwtje in de rug laten geven door shiatsu/drukpunten therapie... maar manlief... die vind het allemaal maar handjeklap gebeuren... hij gelooft er totaal niet in!

hopelijk krijg je je vent nog zover, tis wel goed voor Nadé

Noor
17 November 2010, 16:48
H83, doe wat je denkt dat goed is... Soms werkt het dat je gewoon zegt dat je er heen gaat. Geen recht van inspraak! ;)

Heeft iemand trouwens ervaring met deze kinderstoel? We (ehm, ik ;), manlief zegt dat ik er maar eentje moet uitkiezen :-?) zitten eraan te denken om hem aan te schaffen. Hij is wel heel duur, maar hij heeft wel veel mogelijkheden.

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=4104&groep_id=2599&merk=1228

H83
17 November 2010, 16:58
Gezellige boel hier in huis, een vent wat niet luisteren wil en alleen maar roept "is Nadé dan zo anders dan andere baby's?".... ze was namelijk de hele middag onrustig en uiteindelijk heb ik haar in een dekentje gewikkeld... en zei ik dat we misschien toch iets van een bakerzakje moesten aanschaffen... heb het gesprek maar even afgekapt... ook over de osteopaat... wordt er verdrietig van... ik maak haar de hele dag mee, hij alleen 's avonds en ik het weekend... bah... :-(

Lex
17 November 2010, 17:01
o dikke knuf H83!!

E82
17 November 2010, 17:35
H83, ik heb zelf ook behandelingen gehad van zo iemand....werkt gewoon ook al snap je niet hoe. Hopelijk draait je mannetje bij en kunnen jullie de osteopaat eens proberen?
Noor, die stoel ken ik verder niet, heb een tripp trap, bevalt heel erg goed (voor de oudste dan hè!)

Hier nagedacht om uk vannacht ik eigen kamer te laten slapen. Ben alleen bang dat als hij dan spuugt oid ik het niet hoor. Vind het toch nog wel een gerust gevoel dat hij naast me in de wieg ligt.....misschien is deze mama nog niet toe aan dat stukje loslaten!!

J.D.
17 November 2010, 17:37
@Noor, mijn schoonzus heeft zo een stoel 3 jaar geleden gekocht en was er erg blij mee, ook omdat hij te kantelen is en dus de kleine al heel vroeg in kan liggen ook.
@H83, lastig als je ventje niet op één lijn staat hierin. Probeer te doen wat goed voor je voelt, aangezien jij uren met Nadé bent, maar snap dat dat niet makkelijk is. Knuff!
@miek, auwwie, zkr als je het niet zo hebt op de tandarts.

Hier zaterdag een trappelzak gekocht (60cm), maar nog niet gebruikt.
Lucas roept weer, reageer later verder.

jorina
17 November 2010, 17:40
ruben heeft nooit bij ons gelegen
mijn ervaring leert dat je als moeder op 1 of andere manier hem echt wel hoort
'natuurlijk moet je doen waar jij je goed bijvoelt
maar ook wat betreft het spugen ook de kleintjes hebben een reflex dat je zodra je het voelt komen ze hun hoofd op zij draaien

@h83 ik zou vooral even je eigen gevoel volgen wat betrefd de osteopaat
net wat jezelf zegt jij maakt je meisje de hele dag mee

Maj
17 November 2010, 17:42
@ H83, je kan ook vragen waar je man bang voor is, is het met een osteopaat niet baat het niet dan schaad het niet? het is ook een bekende (vooral in de babywereld) behandelingswijze...

Over zweverig, tja ik ben daar wel van, het moet niet te gek worden maar wij hebben het ledikantje van Isis al voor haar geboorte een stuk naar links gezet omdat er een waterader door haar slaapkamertje loopt (een tante van vriendlief weet daar wat van). als het zo makkelijk is om de boel wat beter te laten verlopen, tja dan doen we dat toch? Dat zouik ook hebben met een osteopaat, ik had daar al lang gezeten als ze alleen maar had gehuild of niet had geslapen oid.
@ E82, bij ons slaapt Isis al bijna een week op haar eigen kamer, 1 deur en 1 muur van ons verwijdert, maar de babyfoon staat aan hoor!!! Wij waren vooral bang dat ons prutske het wel gezellig zou vinden bij ons op de kamer...

H83
17 November 2010, 18:13
Dank voor jullie reacties dames! Ga er maar vanuit dat ik morgen echt wel bel voor een afspraak! Even geen zin om verder te overleggen, doe nu even wat ik wil!
Nu blijkt dat mijn collega ook met haar kindje (ruim half jaar) naar dezelfde osteopaat gaat... hoe toevallig... want de osteopaat zit niet in mijn woonplaats maar in Zwolle... zo'n 30km verderop!

J.D.
17 November 2010, 18:22
@E82, je moet doen waar je je goed bij voelt hoor!
@SelOg, gossie ook niet leuk dat Almila zoveel heeft, bah hoor, hopelijk gaat het snel allemaal over.
@juff, hopelijk gaat het na het onrustige snel beter! Hier is meneer ook niet echt rustig nu, maar ja het is dan ook avond, hopelijk slaapt hij vannacht gewoon goed.
@Nadia, fijn dat jullie zo een goede nacht hebben gehad.

Sorry dames het lukt me echt niet om alles terug te halen en te reageren en deze kleine beetjes schieten echt niet op. hahahaha

Jolanda10
17 November 2010, 18:27
Even zeggen dat ik heb meegelezen..
Drukke dag gehad vandaag, en krijgen zo weer bezoek.
Ben zelf behoorlijk moe, dus hoop dat ze niet al te lang blijven (collega's van me mannetje.)
Morgenochtend wegen bij het cb voor het eerst, en daarna MOET er lekker helemaal niets meer! :-)

Tot snel, fijne avond, en hopelijk voor ons allen een goede nacht, met enorm veel slaap! :-D

SelOg
17 November 2010, 19:57
klein vraagje aan de islamitische dames onder ons
aangezien het offerfeest voorbij komt
hebben jullie dan ook gevast ?
ivm zwanger zijn en borstvoeding enzo

De ramadan viel dit jaar in augustus. Zieken en zwangeren hoeven dan niet te vasten. Pfff moet er niet aan denken om hoogzwanger te gaan vasten; ik had constant trek:D
Wel moet men het inhalen, maar dat zal pas volgend jaar zijn aangezien ik bv geef.
Met het offerfeest offert men een dier aan God. Men herdenkt dan Abraham die zijn zoon wilde offeren aan God, maar op het nippertje te ' horen' kreeg dat het niet hoefde en ipv zijn zoon maar een ram moest slachten en dat maar als offer moest offeren. Het vlees moet men dan delen met familie en doneren aan de minderbedeelden.
Sorry, oppervlakkig verhaal maar zit weer 's op mijn tel tijdens het kolven

jorina
17 November 2010, 20:08
geeft niet is toch een duidelijk verhaal
whaha ik snap dat je daar dan niet aan moet denken inderdaad ik liep ook de hele dag te snaaien
heb ook begrepen dat het precies 70 dgn na het einde van de ramadan is
is dat om een speciale reden of gewoon toeval

heel wijs H83 gewoon je gevoel volgen uiteindelijk gaan de mannen vaak wel mee
en anders morgen nog eens een poging wagen er over te praten als het weer een beetje rustiger is

jorina
17 November 2010, 20:10
ik ben trouwens absoluut niet zweverig ik ben juist de nuchterheid
maar juist die nuchterheid zou mij juist wel naar een osteopaat brengen
juist voor wat er steeds al gezegd word "baat het niet schaad het niet"

EsRe
17 November 2010, 20:35
H83, ik zou ook gewoon gaan en je man gewoon vertellen dat je gaat (of gegaan bent) Ik ben ooit voor mezelf bij een osteophaat geweest (daar kwam ik pas achteraf achter) Ik had een acuute stijve nek, ik kon helemaal niks meer en had heel veel pijn. Ze heeft toen zitten duwen en drukken op mijn maagstreek (want daar kwam het volgens haar vanaf) en daar ging de pijn en stijfheid in mijn nek van over... heel vaag, maar het werkte wel!

Jorina; ik ben ook zo nuchter, gewoon down to earth, maar ben wel een keer meegegaan naar Jomanda (jaaaaren terug) daar heb ik zelf ook dingen meegemaakt die ik niet kan verklaren. Ik vind het nog steeds een raar mens met rare praktijken, maar toch denk ik dat sommige mensen bepaalde "gaven" of hoe je het wilt noemen hebben...

Vandaag met Naomi op mijn werk geweest.. stonden 5 stoere mannen helemaal vertederd in die maxicosi te loeren... echt grappig...
Gelijk even tot de ontdekking gekomen dat ik mijn werk totaal niet mis :mrgreen: en dat ik ze lekker pas volgend jaar weer zie... ze zoeken het nog maar even uit!

Verder ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik last heb van extreem verlate nesteldrang... Hoe vaag is dat..:? Echt alles ben ik aan het opruimen, uitzoeken en weggooien. morgen komt mijn schoonmoeder helpen om de keuken uit te soppen en op te ruimen, we hebben de kast in de woonkamer al uitgemest, kwamen 3 zakken zooi uit..
Mijn kledingkast is alweer op orde, moet nu alleen de bergin nog en het kastje op de badkamer (die deur kan ook bijna niet meer dicht)
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik "go with the flow" zeg maar....

Nou, ik ga nog even een boekje lezen. Zo nog even met mijn dochter onder de douche en hopen dat ze daarna lekker gaat slapen (en wij ook :mrgreen:)

Tot later

kapster1985
17 November 2010, 22:51
@karin dank jewel dan ga ik hier ook eens informeren
maj dat kan in verband staan hier was uk s avonds meestal wakker en overdag slapen hier heb ik mijn slaap ook hard nodig
anders ben ik ook chagrijnig
@h83 wat fijn dat nade nu minder spuugt en fijn van de goede nacht
@maj wat een leuke hondjes wij haden ook een jack russel gekregen maar die hebben we helaas weg moeten doen omdat we alle
twee toen 40 uur werkten en die echt nut was beet veel
@ selog dan is jullie meisje goed aangekomen waarom mag je haar neit meer in wikkelen en beterschap met jullie meisje
@rian dat zeg ik ook altijd beval liever dan naar de tandartes toe
@nadia fij n dat jullie meisje zolang heeft geslapen en dat de nutriton ook helpt
@juff sterkte hoop dat het toch gaat helpen bij jullie
@dammes met slaapzak bij prenetal geeft het maatje 60 die heb ik met armpjes
@jd hoop dat de osteopaat helpt bij lucas
@h83 dikke knuf manne kunnen soms moeilijk zijn wij zitten er de hele dag mee
@esre aan het peotsen geslagen dus is alles wel weer schoon leuk als zo n mannen dan staan te kijken.

zomik hoop dat ik iedereen heb gehad hier druk dgje eerst bij vriendin geweest tot 13.30 toen naar huis man wakker gemaakt toen
even snel alleen naar de winkel en gekookt toen apotheeken af kunnen bellen want hadden me gisteren de verkeerde vpeding voor davinio
bezorgd vanaf zes maanden en ze konden moregn pas weer nieuwe bezorgen dus kon ik zelf weer een bus halen en die zijn
bijna nergens te koop toen naar mijn moeder gaan eten en die ging naar intratuin was lady s night vroeg als ik mee gijng mijn broer
gevraagt als hij wou opleten op de kids maar dat durfe hij nog niet aan met davinio dus schoonouders opgebeld en die wouden we oppassen
vomden het geweldig dus weer eens eruit geweest zonder kids maar miste ze wel. zo nu naar bed toe weltrusten allemaal en hopelijk allemaal een
goede nacht

juff
17 November 2010, 22:56
Dag dames!
Ik heb meegelezen maar een hele drukke dag gehad dus kan nu ff reageren via mijn tel tijdens het kolven.
H83; ik zou gewoon naar de osteopaat gaan! Hier ook niet zo zweverig maar ik geloof wel dat sommige mensen een bepaalde gave hebben en als ze je daarmee kunnen helpen, mooi toch!
Trouwens in Raalte zit ook een osteopaat is voor jou dichterbij als Zwolle toch?
Selog; duidelijk verhaal hoor, ik snap het!
Esre; mooi hè hoe mannen kunnen smelten ;-)
Verder ben ik het kwijt!
Hier na een onrustige ochtend met mijn schoonzus naar de prenatal geweest! Dik half uur rijden en mevrouw sliep meteen!
Bij de prenatal zegt mijn schoonzus zullen we 'ff' de Ikea ingaan.. Nou ff de Ikea in gaat niet! Ondertussen sliep ze nog steeds dus wakker gemaakt en fles gegeven.
En weer terug naar huis, maar had om 1900 uur een afspraak dus snel thuis eten, vriend vertelt wat hij moest doen en ben weer weg gegaan! Mijn eerste avond zonder Daimy! Ik ben in 3 uur tijd 4 keer gebeld wat hij moest doen! Ze heeft bijna alleen gehuild en wou niet slapen! Ik kwam thuis en hij was bek af! Is meteen naar bed gegaan. Nu ligt ze naast me in haar zak heel rustig te genieten van het geluid van het kolf apparaat daar wordt ze altijd rustig van.. En mijn borsten hadden het nodig! Als ik haar nu zou voeden zou ze een tsunami binnen krijgen haha!
Had binnen no time mijn 150ml flesje vol van een borst, nu de tweede en dan hoop ik te slapen!
Morgen geen verplichtingen dus hoop meer te kunnen reageren!

Maj
18 November 2010, 07:59
Hmm ik ben nog niet alleen geweest van Isis, het wordt tijd zeker? Ik zit er wel over na te denken hoor! Maar stel ook het kopen van een kolf steeds uit, dus denk dat deze mama nog niet toe is aan dat stukje loslaten.... (ben laatst trouwens wel naar de kinderboerderij geweest met mijn neefje en toen is Isis alleen bij papa gebleven (kinderboerderij was daar achter het huis)...

Gisteren was ik helemaal gelukkig, Isis had haar eerste jurkje aan.... na 4 uur erin geslapen te hebben scheet ze het helemaal vol tijdens het voeden.... dus het jurkje ligt alweer in de was...... Gelukkig heb ik wel snel foto's kunnen maken haha.

@ H83, succes bij de osteopaat, hopelijk kunnen jij en je man het er nog wel over eens worden...
@ Kapster, ik begrijp dat je je slaap ook hard nodig hebt!
@ dames, hoe bevallen de papa's jullie? Hier heb ik een papa die als ie thuis komt alles van me overneemt, niets teveel is als het met Isis te maken heeft en die er super relaxed onder is. Ik ben super tevreden met hem! Ik wist wel dat ie niet flauw was met kinderen (toen hij 12 werd, is zijn broertje geboren en heeft hij ook veel gezorgd) maar dat ie zo geweldig was, hij heeft me verbaasd!

loesje80
18 November 2010, 08:02
Goeiemorgen!
Hopelijk weer veel goede nachten! Hier heeft meneertje van 20.45 tot 3.45 geslapen :D En toen tot 7.45, hoera!!!
Wel jammer dat hij net lag te slapen maar na een half uurtje alweer wakker is. Maar heb nog wel even kunnen kolven, want die lange nachten vinden mijn borsten nog steeds een beetje zwaar en heb niet zo'n zin an borstontsteking ;-)
Okee, ga meneer er maar even uitvissen...

loesje80
18 November 2010, 08:08
wat een stoer jurkje maj!!!
Nu ligt meneer op mijn borst te slapen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ;-)

jorina
18 November 2010, 08:14
hier heeft ruben eindelijk door wat de bedoeling is
hij heeft door geslapen van 11 tot 6.15 :-D en dat al na 4 dgn

miek4
18 November 2010, 08:25
Even ego.. Moet zo naar de kapper en aansluitend een hele middag weg... Ben pas rond etenstijd weer terug vermoed ik. Ik lees vanavond ff bij!!
Maar, ik ben me rot geschrokken vanochtend... Ik gaf om 20.45 de laatste fles, ze lag om 21.15 in bed. Schrik ik om 5.30 wakker...
Naar haar kamer gerend... Mevrouw sliep heerlijk... 5.45 werd ze wakker... Mijn vriend vertelde dat hij vannacht al 2 keer was wezen kijken, helemaal niks van gehoord....

jorina
18 November 2010, 08:26
wow wat lekker miek zo'n lange nacht

Brabants Boerinneke
18 November 2010, 08:27
Goeiemorgen allemaal,

ik haak gelijk in op wat je zegt, Maj, leuk om te lezen dat je daar ook zo'n ontzettend zorgzame papa hebt! Hier ook, ik had ook van tevoren niet kunnen bedenken, dat hij zo leuk en lief met Hannah zou zijn! Ik smelt gewoon ook helemaal als ik hem met haar bezig zie. En inderdaad, niks is hem te veel. Dat maakt het voor mij echt wel een stuk makkelijker om ook weer meer dingetjes zelf op te pakken hoor. Zo gaat mijn schoonzusje binnenkort shoppen voor een bruidsjurk en ze heeft mij gevraagd om mee te gaan (dat soort dingen vind ik altijd zoooo tof! :)). Omdat papa thuis kan blijven bij Hannah en het ook graag doet, vind ik het dan een stuk minder erg om een paar uurtjes bij haar weg te zijn. Dat scheelt echt enorm.
@ Loesje: jij kunt er wel weer even tegenaan na je nacht ;-) ? Ik hoop ook op veel goede nachten voor de dames hier!

@ hier: gisteren trouwens de eerste afspraak op het CB bij de arts. Vond het wel een beetje een vaag type, die dokter. Ze zat de hele tijd een beetje te gapen en te geeuwen :confused: (ik dacht meteen: heb jij thuis ook een klein babietje zitten toevallig :-D). Hannah is weer goedgekeurd, een heel klein beetje het idee van voorkeurshouding, dus dat moeten we wel goed in de gaten houden. Maar verder doet ze het echt super. Met alles in de bovenste regionen van de groeicurve, ze is nu 58 cm lang, en weegt 4990 (ik zeg dus gewoon 5 kilo :)). Ik hou mn hart een beetje vast voor hoe dat verder moet met dat groeien van dr.... Die 2 weken extra in mama's buik hebben dr een aardig reservevoorraadje meegegeven geloof ik :-?

Trouwens, de CB-arts hier was geen fan van osteopaten. Zij raadde dan nog liever een fysiotherapeut aan. Maar waarom precies, kon ze ook niet heel erg goed uitleggen. Dus mocht ik het ooit zelf nodig vinden om naar een osteopaat te gaan, dan doen we dat natuurlijk wel gewoon.
Ik zie mezelf trouwens ook niet als van het "zweverige", maar weet intussen ook wel dat je echt niet alles zomaar kunt verklaren. In ons gezin blijken we namelijk allemaal heel gevoelig voor hypnose. Zo heb ik wel eens bij een hypnoseshow, bleek achteraf, 12 (!) citroenen met schil en al naar binnen gewerkt. Terwijl ik toch echt sinaasappel proefde. Heb nog wel maanden last gehad van maagzuur daarna, maar das een ander verhaal :-D
Ook mijn broertje breng je heel makkelijk onder hypnose. Typisch he?

Maar goed, genoeg over mij :oops:
@ EsRe: goed bezig zo te lezen! Lekker hoor, alles weer helemaal op orde!
@ Jolanda: vannacht goed geslapen hopelijk? Weer een beetje bijgekomen?
@ Jorina: wat fijn dat Ruben het zo goed doet!
@ Kapster: ja, das toch een btje dubbel he, eruit zonder je kleintje. Aan de ene kant best oké, aan de andere kant mis je ze toch ook!
@ Miek4: sjonge, wat een lange nacht! Ze zal het nodig gehad hebben (en jullie vast ook :))

Sorry dames, geloof niet dat het me lukt om op echt iedereen te reageren vanochtend.
Ik zag nog wel iets voorbij komen over slapen op kamertjes en slaapzakjes, toch? Hier slaapt Hannah sinds een week nu ook op haar eigen kamertje. We hebben ook wel de babyfoon voor de zekerheid naast het bed staan. Gaat eigenlijk heel goed, voor ons alledrie heb ik de indruk. Hannah slaapt 's nachts ook in een gewatteerde slaapzak. We hebben het kleinste maatje van de Prenatal, daar staat in 60 cm. Maar goed, Hannah is een flinke meid, dus past deze eigenlijk al bijna. Ik hoef niet bang te zijn, dat haar armpjes of hoofdje door de openingen glippen. Hannah slaapt ook het liefst met haar handjes naast haar hoofdje, dus zo heeft ze geen koude armpjes. Verder nog een lakentje en niet al te dik dekentje erover heen. Maar das meer voor het geborgen gevoel.

Nou, ik ga hier nog maar eens op de Wii-fit staan.. beetje bewegen...

loesje80
18 November 2010, 08:46
Jeetje BB, wat een grote meid!!! En :lol: :lol: 12 citroene!!! mocht je erna niet een pak melk leeg drinken tegen het zuur? :lol: :lol:
Wat een nacht Miek, heerlijk!!!
Ik ben me vannacht trouwens ook echt wezenloos geschrokken... Ik had een positieve zw-test :-o:-o:shock::shock::? Geen idee waarom ik dat droomde, maar zelfs in mijn droom wist ik dat het geen goede actie zou zijn, schaamde me al dood dat ik de vk weer moest bellen en kon alleen maar denken: we hebben het toch veilig gedaan :cry: Maar waarom ik zoiets droom... geen idee...

Rian-kippie
18 November 2010, 09:36
heb ff vluchtig bijgelezen... nie veel tijd, maar wil ff snel reageren op H83, meid, gewoon gaan!! dan maar zonder je vriend zijn goedkeuring... hij draait wel bij als hij het verschil merkt!!

kapster1985
18 November 2010, 09:40
@maj hier doet mijn mannetje ook heel veel met de kids kan hun gerust de hele dag bij hem laten hij doet heel veel met ze
gaat met kyano altijd douchen enzo en ook met davinio ik ben ook heel blij met mijn mannetje
@loesje wat fijn dat je mannetje zo goed heeft geslapen super hopen op meer nachten
@jorina wat fijn dat ruben zolang heeft geslapen
@miek4 wat fijn dat jullie meisje zolang heeft geslapen veel plezier vandaag

zo hier ook een goede nacht gehad davinio om22.45 laaste fles en werd om 6.00 wakker heerlijk hoop nu op meer zo n nachten
nu en rust kyano is naar de creche en ik ben alweer klaar met poetsen dadelijk kyano weer gaan halen

Maj
18 November 2010, 09:47
oooh een positieve test.... jeetje gelukkig was hetmaar een droom!!!!

een applaus voor alle baby's die doorgeslapen hebben!!!!!

Rian-kippie
18 November 2010, 10:11
@ miek!! heerlijk zo'n nacht, nog 1 die naar Hailey luisterd!!
@ noor, kopen die stoel!!! ik vind hem zooo gaaf, maar manlief niet, dus die kwam het huis niet in volgens mijn mans zeggen...
@ bb, wow die groeit ook de pan uit he hihi!! enne leuk verhaal over die hypnose show!

Jolanda10
18 November 2010, 10:20
Goedemorgen!

Hier vanochtend voor het eerst weeste wegen op het CB. Siem weegt nu 3670, (gg: 3320) Mooi 350 gram aangekomen in 2 weekjes. Vind het zelf wel prima, maar weet helemaal niet of dit normaal is of niet?
Verder vroeg ik of ze eventjes naar zij sleutelbeentje wilde kijken omdat Siem absoluut niet plat wil liggen. In de doomoo ligt ie graag, maar plat in de box of op bed is geen succes. Dan begint meneer echt te krijsen. Nu zei ze dat ik fftjes langs de huisarts moest daarvoor omdat er toch een behoorlijke bult zit.
Dus, dat hebben we maar gelijk gedaan. En wat blijft. Zijn sleutelbeentje is gebroken. Arm mannetje! Er is alleen helemaal niets tegen te doen.
Papa en mama moeten (dat deden ze al, maar toch) voorzichtig zijn met aan en uitkleden, oppakken enz. Ook oppassen om andere mensen hem vast te laten houden als ze er niet zo makkelijk mee zijn.
En dan maar hopen dat het snel aan elkaar groeit! Waarschijnlijk ligt hij daardoor ook niet graag helemaal plat, dan word dat wat meer gestrekt en komt er natuurlijk wat druk op te staan.
Voorlopig mogen we hem dus in de Doomoo laten slapen, wat we afgelopen nacht ook gedaan hadden.
Ging perfect. Van voeding naar voeding geslapen 22.30 - 3.30 - 7.30 :-) Niet slecht.

@ Loesje, haha, ik moet best lachen om je verhaal van je droom (nachtmerrie?!?!) over die positieve test. Ben je er bang voor dat je zwanger bent? :-D
@ Maj, hier ook een papa om van te smelten! Hij is zo trots op zijn zoon! Alstie thuis komt is hij de eerste tijd alleen maar naar Siem aan het kijken of met hem aan het knuffelen. Flesjes geven., luiers verschonen, badjes, douche.. hij vind alles helemaal geweldig! En alstie dan verteld over hem tegen andere mensen... is het helemaal leuk! Zo trots! "-)
@ Miek, wauw! wat een mooie nacht!! Fijn hoor!! Geniet van je dagje weg, al zal het niet elk moment makkelijk zijn. Maar ook wel lekker om je meisje ff uit handen te kunnen geven aan haar papa toch?? Leren ze elkaar ook wat beter kennen ;-)
@ Juff, goed geslapen? Wat een melk heb jij geproduceerd zeg! ik geloof dat je er 'strak' van stond!
@ BB, 12 citroenen? WOW! ik zou 1 al niet weg krijgen.. wel heel vreemd dat je dat in ee hypnose dan niet eens merkt en dat je denkt dat je sinasappels eet. Haha..
En wat goed dat Hannah al lekker in haar eigen bedje slaapt 's nachts. :-) En dat extra voorraadje kan geen kwaad de komende maandjes hoor! Als ze eens ziek zijn, heeft ze tenminste wat bij te zetten! Lekker toch wat knuffelvetjes? ;-)

Hier vanmiddag alleen bezoek. Vanavond gaat papa voetballen en zijn we dus weer samen thuis.
Ik heb helemaal nergens zin in, en heb besloten om dus ook lekker niks te gaan doen! Zometeen ff gtst kijken, en na het volgende flesje duik ik gewoon men bedje in denk ik :oops: telefoon en de bel uit, en hopelijk slaapt ons mannetje dan ook een paar uurtjes :-)

Jolanda10
18 November 2010, 10:21
@ Noor, die stoel hebben wij ook bekeken. Vind hem ook super gaaf! Veel mogelijkheden idd.
Alleen vind ik het grote nadeel die grote ronde voet aan de onderkant.. Zo groot wonen we niet dus lijkt me alles behalve makkelijk! Maar als we wat meer ruimte hadden kocht ik hem zeker. Ook al is hij duur.. zoiets schaf je maar 1 keer aan toch?

Lex
18 November 2010, 10:45
hey dames, heb niet veel tijd om te reageren want de kleine heeft vandaag nogal wat honger. Ook slaapt ze niet veel, meer van die kwartieren hazeslaapjes.
Vannacht liet ze redelijk veel tijd tussen de voeding : 4u. Maar het duurt altijd anderhalfuur eer ze weer slaapt, doordat ze niet goed boertjes kan laten en dan heeft ze soms ook nog krampjes erbij pf!
Iemand tips om goeie pufjes eruit te krijgen? Ik heb al zoveel geprobeerd...
groetjes en een fijne dag voor iedereen! X

Jolanda10
18 November 2010, 11:05
@ Lex, als Siem tegen onze borst niet wil 'puffen' ( hier noemen wij dat een boertje laten! :-D :mrgreen: Dan zetten wij hem in de zithouding met een hand in zijn nekje, en een hand op zijn borst waar we een beetje mee wrijven. Let op dat ze dan niet met haar hoofdje 'gooit'.. Dit werkt vaak goed.

SelOg
18 November 2010, 11:58
Hallo meiden,

Hier een zware nacht gehad. Almila kwam om 2-4-6 uur en zette het op een krijsen als ze moest poepen (komt door de spruw heb ik gelezen). Zegt mijn man toen hij opstond vanochtend: volgens mij is ze ziek, wat denk je dat ze heeft? Grr, kon hem wel een trap verkopen als ik de puf had. Ipv daarvan heb ik sarcastisch gereageerd met: Goh je meent het?!!'

@ Jolanda, gossie nee! Zo klein en een gebroken sleutelbeen... Beterschap!
@ Loesje, gelukkig was het maar een droom!:D
@ Noor, die stoel hebben wij ook en idd de kleintjes kunnen er vanaf de geboorte erin. Wel handig als je aan het eten bent
@BB, wow ik geloof niet zo in hypnose, maar twaalf citroenen!!!
@Miek, wat fijn dat je meisje lekker doorgeslapen heeft

Nadia30
18 November 2010, 12:56
@Loesje; wahahhaah, pfff moet er niet aan denken!
@dames met een goede nacht; gefeliciteerd! helaas was het gisteren een eenmalige actie denk ik. Vannacht kwam ze weer om de drie uurtjes helaas.:(
@Lex; Meng rooibosthee met de melk. hier helpt het heel goed tegen de krampjes. Wat betreft het boeren, is het vaak geduld hebben. Bij ons duurt het ook lang maar moet ook zeggen dat wanneer ik haar van houding verander dan boert ze wel vaak.
@May; Hier ook een zorgzame man!! maar wel heel onhandig haha
@Juff; Jaloers op je melktoevoer hhaha had ik dat maar. Geef nu fv.

Hier zijn we trouwens ook gaan wegen, mijn kleine spruit weegt al 3720 gr. pff gaat snel zeg!
Denk dat ik ook binnenkort nadat ik een slaapzak heb aangeschaft haar op haar eigen kamer laat slapen. Hopelijk slaapt ze hier door beter en langer door.
Verder wil ze de laatste tijd moeilijk in haar bedje slapen overdag. En wil alleen in mijn armen liggen. Als ik haar daarna slapend in de ledikant leg dan begint ze weer te huilen. pff raak er moedeloos van. iemand tips? Heb haar vaak laten huilen maar ze blijft doorgaan totdat ik haar er weer uithaal en vervolgens weer in mijn armen slaapt pff.
Hopelijk went ze niet aan dit ritme. s'nachts kan ze het wel. Leg haar gewoon in bed wakker en valt zelf in slaap zonder gemopper.
Ga nu even een flesje maken, ze wordt zo wakker

Jolanda10
18 November 2010, 13:17
Probeer een ritueeltje te maken voor t slapen nadia, bijv met altijd hetzelfde muziekje vooraf?? Misschien helpt t?

loesje80
18 November 2010, 13:19
Onee, Jolanda, wat zielig!!! Hopelijk geneest het snel!
SeLog, wat vermoeiend, en dan nog zo'n behulpzame opmerking van je man. Ik zou ook stoom uit mijn oren hebben... Hopelijk gaat het nu wat beter met haar.
Lex, ik heb heel weinig ervaring met krampjes, en boeren doet Gijs lang niet altijd, maar dan zit hem ook niks dwars :oops:
Nadia, wat groeit ze goed!!! Maar wat vervelend dat ze overdag alleen maar op je arm wil slapen. Ik heb wel eens in het "oei, ik groei" boek gelezen dat ze dan een "sprongetje" maken, en dat ze dan heel aanhankelijk kunnen worden. Dus misschien is het gewoon 2 dagen een bui en gaat het daarna beter. Maar erg vermoeiend hoor! Misschien in een draagzak/doek? Of er maar aan toegeven en heel de dag tv kijken met een slapend meisje...

Ik ben ook erg blij dat het een droom was, wil wel weer zwanger worden, maar nu absoluut nog niet :-)
Vanmorgen nog wat sinterklaaskadootjes gekocht, het menneke gebadderd en de was opgehangen (de volgende zit alweer in de machine) nu even snel bijlezen en dan de kadootjes inpakken tot de kleine man weer wakker wordt (hopelijk pas over 40 minuten!)

SelOg
18 November 2010, 13:36
Lex,hier niet veel last van dwarszittende boertjes, maar ik probeer haar wel na elke borst ( dus niet pas na de voeding) te laten boeren. Meestal houd ik Almila tegen mijn borst aan. Als de boer of kramp haar dwars zit en ze begint te huilen,leg ik haar op mijn benen (knieën opgetrokken) en wrijfmet de klok mee op haar buikje. Af en toe probeer ik haar te laten fietsen; dat wilt ook weleens helpen

E82
18 November 2010, 13:50
lees straks weer bij, krijg zo visite en tot half 3 heeft UPC storing gehad, dus geen internet/telefoon/radio etc.
Hier in vergelijking met andere dagen een goede nacht gehad, wel twee keer moeten voeden, maar goed geslapen tussendoor! Vandaag overdag gaat het iets minder, alle 2 m'n ukken zijn niet zo in de hum.....vermoeiend hoor. Mannetje moet ook nog eens overwerken, maar gelukkig komt m'n schoonbroer hier eten en zo dus bezoek wat voor wat afleiding zorgt!

Tot straks

J.D.
18 November 2010, 14:52
@EsRe, haha ja grappig he hoe een baby mensen kan veranderen :D Heerlijk toch zo een opruim/schoonmaakbui, geef maar wat aan mij, uhm en misschien dan ook wat tijd om het te doen, pff.
@Kapster, je had het dus lekker druk gisteren.
@juff, haha wel fijn dat hij belt als hij het niet meer weet, vind ik altijd een geruststellend idee.
@Maj, haha nou ik ben ook al eventjes weggeweest, maar 1 uurtje is lang zat en Lucas blijft dan bij papa.
@jorina, wat fijn zeg!
@miek, ow wat heerlijk, maar snap dat je schrok!
@BB, hihi fijn dat ze het zo goed doet! Jasses citroenen x 12 haha! Heb vaker gehoord dat de cb geen fan is van osteopathie.
@loesje, zow haha zou wat zijn als je nu weer zwanger bleek. Ik heb gisteren het oei, ik groei! boek opgestuurd gekregen als cadeautje.
@Jolanda, Siem doet het goed hoor! ow erg van zijn sleutelbeentje, hier gister ook het advies gekregen voorzichtig met hem te doen ivm sleutelbeentje, maar zielig dat het gebroken is en fijn dat hij in de doomoo mag slapen! Knuffel voor zijn mama.
@Lex, duurt het inslapen altijd zo lang bij jou? hier altijd tussen 1 en 1,5 uur!! pfff
@SelOg, Almila is idd vaak gekomen, heb je vandaag nog beetje bij kunnen tanken, hopelijk is de spruw snel over.
@Nadia, wij hebben dit de eerste weken gehad en omdat ik me er zo druk over maakte voelde het heel erg, toen ik het losliet kon hij ineens ook slapen zonder mama. Dus ik heb gewoon veel geduld met het gehad, maar andere tips heb ik niet.
@E82, niet makkelijk 2 ukkie's die alle 2 niet in hun hum zijn, succes!

Hier heeft Lucas er weer een gezellige avond van gemaakt, pffff hij wilde weer is niks en kon alleen maar krijsen. Mijn oren piepen en steken nog!
Mijn man is maar met hem gaan lopen en doen, uiteindelijk maar eventjes laten krijsen, opgehaald en gevoed en toen hop slapen en hij deed het gewoon! rond 00:00 uur sliep iedereen eindelijk tot vanmogen half 7! daarna tot 11 uur, dus mama ook weer uitgerust.
Heb wel het idee dat Lucas juist meer darmkrampjes heeft vandaag, dus ben benieuwd hoesnel het minder zou worden na de osteo.

Net gezellig naar de winkels met hem geweest en mijn man werkt 10 minuten lopen van ons huis (nog nooit eerder voorgekomen), dus daar zijn we ook nog even langs geweest :D
Nu hoop ik dat meneer gaat slapen, zodat ik even tijd heb voor mezelf, want heb dit bericht in 4x getypt!!

J.D.
18 November 2010, 14:54
Ohja ik wilde altijd heel graag een 2de, maar soms begin ik sterk te twijfelen, want wat als we weer zo een driftkikkertje krijgen, pff vind dit al best vermoeiend! Maar denk als we paar maanden verder zijn, dat ik weer terug kom op: ja tuurlijk wil ik een 2de ;)

Eef82
18 November 2010, 14:58
Noor wij hebben ook de Bloom fresco! Heb 'm alleen nog niet gebruikt maar vind 'm alleen al geweldig staan, hihi! Leek me ook wel handig als ik bijvoorbeeld aan het koken ben, dan kan ik Faas erin leggen en 'm in de keuken zetten.

Maj, heerlijk hè, zo'n man die alles doet zodra 'ie thuis is! Ben ook altijd 'blij' als ik Faas éventjes uit handen kan geven na een dag tutten en troosten! Zei jij nou dat Isis lekker doorslaapt 's nachts? Hier nog één die erg gehecht is aan haar slaap, maar helaas heeft Faas daar geen boodschap aan... Ook al voelde ik 'm 's nachts weinig en was 'ie overdag heel actief... Was dus helaas geen voorbode voor een doorslaper :-(!

Jolanda, wat sneu voor Siem!! Hopelijk geneest het snel en goed!

Nadia, hier ook eentje die overdag alleen maar op de arm wil slapen... Heb 'm vandaag voor het eerst boven in zijn bedje gelegd, wat met een hoop gekrijs gepaard ging. O, wat voel ik me een slechte moeder!!

SelOg, sterkte met je ukje!! Ik hoop dat Almila snel weer helemaal opknapt!

Loesje; vooral kolven 's nachts inderdaad! Ik was soms te lui om dat te doen, met een borstontsteking tot gevolg... Gaat het nu wel al iets beter?

Miek, wat geweldig zo'n nacht!!! Geef mij er ook één, haha!

Meiden, ik kan jullie echt niet bijhouden hoor! Neem me dagelijks voor om even een berichtje te plaatsen, maar het lukt me gewoon niet! Snap niet hoe jullie dat doen... Hier echt nog totaal geen ritme en een baby die overdag veel aandacht vraagt. Een huilbaby wil ik Faas niet noemen, maar toch is 'ie snel geneigd tot huilen als hij wakker is en vooral alleen is. Ik word ook zo gek van al die tegenstrijdige adviezen. Wel laten huilen en even 'afstand' nemen, niet laten huilen en vooral troosten en rondjes lopen... Pfff...

Eef82
18 November 2010, 15:06
Oja, las inderdaad iets over een volgend kind... Jeetje, wat denken jullie daar al snel over na! Heb pas 3,5 week een frummeltje in een wiegje liggen!! Moet ook eerlijk zeggen dat ik er nu nog even niet aan moet denken. De bevalling was zwaar en ik vind ook dat ikichamelijk niet zo heel snel opknapte. Daarnaast breken die nachten me echt op! En wat J.D. zegt, als we nog zo'n driftkikkertje krijgen...

Heb wel altijd 4 kinderen gewild, mijn man 2. Maar daar komt nog eens bij dat we niet zomaar wat te willen hebben... We mogen al in onze handjes knijpen dat we er één hebben gekregen!!

En als ik, zodra ik de bevalling een beetje vergeten ben en met Faas een beetje ritme heb gekregen, er toch weer één wil, zou ik het liefst wachten tot er zo'n twee jaar tussen zit. De vraag is alleen of het verstandig is om zo lang te wachten. Het probleem is nl dat mijn man heeeeel weinig goeie zaadjes heeft, en je leest vaak dat de kwaliteit van het sperma snel achteruit kan gaan. En als we te lang wachten is het misschien te laat...

Maar goed, eerst maar lekker genieten van dit kleine wondertje, daarna zien we wel weer!!

Eef82
18 November 2010, 15:12
Lex, hier ook eentje die slecht boert. En vooral 's nachts heb ik geen geduld om erop te wachten. Zeker niet als hij aan de borst half in slaap is gevallen, dan ben ik bang dat ik hem weer wakker maak! Hoe doen jullie dat?

JD balen van gisteravond, maar wel een heerlijke nacht gehad!!

Nadia30
18 November 2010, 16:25
@Eef82; Je bent zeker geen slechte moeder! je moet toch wat. Ik ben nu ook aan het proberen wat het beste helpt om Elina in haar bed overdag te laten slapen.
Voorheen was ik zo blij dat zij zo goed sliep maar nu sinds afgelopen week is Elina echt qua slaap helemaal gedraaid. Nu probeer ik haar ook wakker in bed te leggen met als gevolg dat straks de buren nog gaan denken dat ik mijn kind mishandel. Zo hard en lang huilt ze. Dan ga ik weer twijfelen of ze misschien toch honger heeft, vieze luier. Zo blij ik aan de gang. Het is nu half zes bijna en ze heeft vandaag maar een uurtje geslapen. Dit is voor het eerst dat ze zo weinig heeft geslapen. Heb zojuist op bol.com het boek van ria blom besteld, regelmaat en inbakeren. Wie weet helpt dat, tenminste heb hier veel goede reacties over gehoord.
Dus Eef voel je vooral geen slechte moeder als ze huilt en je laat haar liggen. Meestal helpt dit juist om een ritme te krijgen.

Eef82
18 November 2010, 17:01
Jeetje Nadia, da's wel echt een pittige dag! Ik hoop dat het boek je gaat helpen! Wat inbakeren betreft heb ik Faas vanmiddag ook ingebakerd, nog even met 'm rondgelopen en vervolgens op bed gelegd. Hij heeft geloof ik 4 uur geslapen! Hopelijk werkt het bij Elina ook!

Wel grappig, ik heb net bij bol het boek mama manual besteld. Daarin schijnen ook voorbeelden van dag ritmes te staan. Lijkt me wel handig want ik heb nu werkelijk geen idee!!

pumi
18 November 2010, 17:09
hey meiden,
heb niks bijgelezen.. het is zoveel!!!
Gisternacht was een ramp hier! Elk uur huilen, huilen en huilen.. werd er gek van! Heb dan ook ff flink zitten janken beneden, dat luchtte wel op :)
Gister overdag was ze weer heel lief.. en opeens zo wakker! Rond kijken en doen.. en ze heeft nu in de gaten dat ze zelf ook geluidjes kan maken, zo lief! En dr speelkleed vind ze ook helemaal geweldig, dan kijkt ze echt dr ogen uit!
Vannacht was ook super, om 10uur de laatste fles en toen kwam ze pas om 3uur, dus ze heeft 5uur lang doorgeslapen. Echt een record voor ons! Kon ik ook echt goed gebruiken na die vervelende nacht. Het heeft dus zomaar dr "sprongetje" kunnen zijn.. (ik lees oei ik groei..)
Ze is trouwens overdag nu bijna alleen maar wakker, wil echt niet slapen. Heel af en toe een half uurtje, maar begint daarna te huilen. Op bed leggen werkt ook niet echt meer.. een uur haalt ze met moeite!

Vandaag is de vrouw van t inbakeren geweest.. Heb dr wel een goed gevoel bij, maar weet niet of het nog echt nodig is. En ze adviseerde om het vanaf 4kilo te doen, dus kijk ff of het tegen die tijd nog nodig is.

Wij krijgen trouwens ook de Bloom, geweldige stoel :D

Ik zou graag bij willen lezen, maar Romy meot zo weer eten en ik ga zometeen ff lekker languit in bad liggen!

pumi
18 November 2010, 17:11
de vrouw van het inbakeren zei trouwens dat je een heel strak ritme moet aanhouden..
als je kind moe word meteen inbakeren en in bed leggen (niet in de box) en na het voeden als je kindje wakker is wel even in de box, zodat íe ook beweging krijgt.. en als ie moe word weer inbakeren en naar bed!

minimi
18 November 2010, 17:29
@maj… ja zo gaat dat met die kleintjes… broeken zijn zo vol…
@loesje80.. ik hoop voor jou nog meer van die nachten… Ja ik voel het ook gelijk als meneer later is met eten… Maar op de borst slapen is toch zo lekker warm… Hier ook zo’n verwend kindje…
@jorina.. fijn dat ie al doorslaapt…
@miek4… hopelijk heb je ervan genoten… Fijn dat je lekker door hebt kunnen slapen…
@bb… fijn zo’n mannen toch? Hopelijk ben je niet te moe geworden van de WII
@loesje80…. HAHA wat een droom…
@kapster1985… Fijn he zo’n nacht?
@jolanda10… ik geloof dat ze iets van 150-200 gram aanmoeten komen per week ofzo…
@lex.. Hier kan Björn ook niet echt boertjes laten… vanmiddag pas na 1 uur…
@selog.. niet fijn zo’n nacht…
@nadia30.. inderdaad gaat het veel te snel… Misschien heeft ze het te koud… bij ons liggen de kleintjes heerlijk warm tegen ons aan… ’s nachts maak ik voor Björn ook nog een kruik en dan slaapt hij wel 4 uurtjes…. Ga het proberen overdag ook te doen…
@e82.. geloof wel dat het vermoeiend is…
@j.d… gijna dat je uitgerust bent…
@eef82.. ik verschoon na de voeding de luier dus dan is ie weer wakker…

Hier gaat Björn denk ik ook maar eens naar bed.. Eerst even kruikje maken… is wel iets kouder boven natuurlijk… Vandaag weggeweest….
Bij de dokter was niets spannends… Hij moest er overheen groeien….
Daarna even naar de Saturn gereden en een laptop voor manlief gekocht… heeft die zijn cadeau ook weer voor sinterklaas,kerst en zijn verjaardag…

Maj
18 November 2010, 18:03
@ Jolanda, 350 is prima, ik geloof dat ze tussen de 100 en 150 aan moeten komen (correct me if i’m wrong?). Och arm mannetje, zijn sleutelbeen zal gebroken zijn tijdens de bevalling? Hebben ze dat toen niet opgemerkt?
@ Lex, nee geen tips voor boeren, hier boert ze heel verschillend, regelmatig als een bouwvakker en dan staan de ramen bijna te trillen, maar ooit boert ze ook niet.
@ Selog, hopelijk vannacht een betere nacht!
@ Nadia, ik dacht ook meteen aan een ritueel… verder kanik je niet helpen, helaas
@ Eef ik houd het ook niet bij hoor, ik probeer te posten als het gaat en anders niet.. Tja iedereen heeft tips zelfs het consultatiebureau heeft zelfs soms tegenstrijdige adviezen. Het zal toch neerkomen op doen waar jij je prettig bij voelt..

Vandaag zijn deze dames op stap geweest, vertrokken rond 1 uur en terug om 5 uur… Veel te ver gelopen, dus vriendlief kon na zijn werk gaan koken, omdat ik het niet meer kan… Gelukkig doet ie dat zonder mopperen…

E82
18 November 2010, 18:22
Maj, volgens mij is 100 a 150 gram per week inderdaad wat ze gemiddeld aankomen.
Je doet toch al snel meer dan wat eigenlijk kan hè! Hier tenminste ook last van.

Ik heb wel bijgelezen, maar ben zo moe dat ik nog niet de helft onthouden heb! Wat een dagje vandaag...pff, wel goed voor de kilo's!
Weten jullie of je kleintje rooibosthee wel zelf mag drinken tegen de krampjes? Venkelthee mag dus tegenwoordig eigenlijk weer niet, al weet ik nog niet waarom niet.
Vannacht ging het goed, maar nu overdag...zoveel huilen en dan dat zielige huilen, dus echt wel ergens last van, zo sneu. Nu ligt hij uiteindelijk hier naast me in de kinderwagen te slapen.

Jolanda, zielig ook een gebroken sleutelbeentje, hopelijk heeft hij er snel minder last van, groeit meestal wel snel weer aan elkaar bij die kleintjes.
Loes, wat een droom, haha, pff zou er niet aan moeten denken ook, nu alweer zwanger!

Nadia30
18 November 2010, 18:23
Nou ben dus gaan googlen en ik kwam uit op een 8 weken ''sprongetje''. lees hieronder.
Het is een volkswijsheid en een wetenschappelijk gegeven dat kinderen lichamelijk niet geleidelijk maar met schokken groeien. Ook mentaal groeit je baby met sprongen. Zo'n sprong wordt aangekondigd door de drie H's: Hangerigheid, Huilerigheid en Humeurigheid. Als het weer zover is, gaan baby en ouders door een moeilijke periode. Deze, voorspelbare, perioden komen op vaste leeftijden terug: rond vijf weken, daarna rond acht weken en ga zo maar door. Tien keer is het raak in de eerste twintig maanden, dan is de eerste grote fase in de ontwikkeling van een kind afgerond. Die fase wordt ook wel de sensorimotorfase genoemd.
Gelukkig is er een goede reden voor die moeilijke perioden. Met iedere sprong krijgt je baby er een nieuw waarnemingsvermogen en een nieuw leervermogen bij. Plotseling ligt zijn wereldje overhoop.
Logisch dat hij van slag is en zich terugtrekt in het oude vertrouwde. Je baby wil eerst 'mamma tanken' alvorens die nieuwe wereld te verkennen. Met iedere sprong wordt het leven van je baby een beetje ingewikkelder. Dat leidt tot meer conflicten en in het tweede levensjaar melden veel ouders echte ruzies, vooral als waarden, normen en regels aan de orde komen en het ontluikende zelfbegrip. Het is bekend dat de puberteit een moeilijke periode is, maar je puberende peuter kan er ook wat van!
Als je als ouder weet dat je kind er eigenlijk niets aan kan doen en als je begrijpt wat er in het hoofdje van je baby omgaat, dan zijn de moeilijke perioden beter te verdragen

Denk dus de Elina en andere kindje hier op de forum daar last van hebben, het klopt echt precies!

Heb trouwens het boek Oei ik groei besteld. Daarin staan de sprongen in en hoe je ermee om kan gaan. Bovenstaand stukje komt uit dit boek

Lex
18 November 2010, 18:59
Eindelijk de knoop doorgehakt. Morgen ga ik met Billie naar de kinderarts.
Ik ben ten einde raad. Het is nu al vier weken! dat ze na bijna elke maaltijd weent en in elkaar krimpt van pijn, of het nu van haar maag is of krampen?
Ik ben oververmoeid en kan bijna niet meer. Ik heb homeopathische middelen geprobeerd maar niets helpt en mijn hart bloed telkens ik haar zie. Ze slaapt bijna niet door het ongemakkelijk zijn en de pijn.
Mijn zus heeft voor me gebeld, ik kon niet meer.
Mijn ventje is nu naar de les en heb hem nog niet gezien vandaag dus weet hij nog niet dat ik ga naar de arts. Hij is ook niet dokterachtig ingesteld, maar ik heb nu lang genoeg gesukkeld, het is het beste voor haar dat we een plan van aanpak gaan hebben (hoop ik toch).

Ik heb nog niet terug kunnen lezen, want ze had het heel moeilijk vandaag.

kapster1985
18 November 2010, 19:13
hallo dames heb nog niet bij kunnen lezen

maar alvast @lex goed dat je naar de kinderarts gaat een vraag hier deed davinio ook zo net hoe billie mischien heeft ze koemelk allergie dan reageren ze zo wil ze veel en vaak drinken

Rian-kippie
18 November 2010, 19:44
@ Jolanda, jeetje arme siem!! hopelijk zal die snel genezen!
@ lex. goede stap meis! sterkte ermee...
@ e 82, hoop dat je vannacht weer goed bij kunt tanken om weer een dag aan te kunnen
@ nadia.. ja ik herken de sprongetjes wel een beetje... net als de regeldagen... al heb ik het idee dat het een beetje op hetzelfde neerkomt!

hier nog steeds weinig klagen... mevrouw slaapt weer wat meer de laatste dagen dan dat ik gewend ben van haar, maar das normaal denk ik... ook herken ik nu de huiltjes die bij "moe zijn" horen, als ik haar dan op bed leg slaapt ze meteen!

Suuzje
18 November 2010, 19:47
Hey meiden, ik ga zo -hopelijk- bijlezen, eerst even een berichtje tikken! Ben alweer drie dagen niet geweest... :oops: zo druk gehad! Wel beetje meegelezen op mijn telefoon.

Las ik nou iets over krammetjes bij een KS? Dat lijkt me niet prettig... ik heb zelf oplosbare hechtingen gehad. Ik voel nu alleen de knoopjes nog zeg maar. Gelukkig niet zoveel last gehad van trekken ervan! Ik had ook geen hechtpleistertjes trouwens.

Maandagnacht een superslechte nacht gehad... hij was om het uur wel wakker. Veel steunen en pruttelen... :( Dinsdag babymassage gehad, was erg leuk! We hebben deze les de beentjes, voetjes en buikje gemasseerd en dat heb ik gemerkt aan de volle luier! :mrgreen: Was erg grappig, iedereen was er even stil van (van al zijn poepgeluiden...). Ik heb me wel vreselijk moeten haasten! Hij had vlak voordat we wegmoesten de maxicosi ondergespuugd (JBPM was op...) én een volle broek. Het lijkt bijna wel onmogelijk om om tijd te komen met zo'n kleintje! 's avonds hadden we ook nog de terugkomavond met baby en partner bij de Yoga. Was leuk om iedereen zijn verhaal eens te horen en alle baby's te zien! Was wel kapot na zo'n dag én slechte nacht...

Dinsdagnacht deed hij het super! 7 uur zijn flesje gehad (bij yoga) en toen doorgeslapen tot 1:30! Daarna weer tot 6:30, echt heel mooi! We waren erg trots. Afgelopen nacht heeft hij van 20:00 tot 2:30 geslapen en toen weer tot 7/8 uur (we hebben het tot 8 uur gerekt). Dus het ziet ernaar uit dat hij het ook door begint te krijgen! Heel fijn, want ik moet zeggen dat het me best zwaar valt dat opstaan 's nachts... en dan heb ik nog niet eens te klagen! :oops: Vandaag de hele dag alleen met hem geweest en geprobeerd te werken als hij sliep. Ging best aardig, maar het is wel moeilijk alle ballen in de lucht te houden!

Wie vroeg nou wat ik nog wilde naaien? Heel veel! Een slaapzakje, slabjes, knuffels, speelkubusjes, wikkeldeken... genoeg ideeën! Nu nog de tijd vinden...

Morgen uit eten en naar de bioscoop! Samen! Spannend hoor, kijk er erg naar uit!
Nu heeft hij zijn huiluurtje(s) denk ik... al vanaf 5 uur is hij bezig... :( Ik denk dat ik hem maar weer even ga overpakken!!! :-o

Maj
18 November 2010, 20:03
Lex, goede keuze, hopelijk heb je er baat bij..

SelOg
18 November 2010, 21:12
Lex, goede keus! Hopelijk weet de kinderarts raad. Sterkte vannacht!

J.D.
18 November 2010, 21:30
Nou wat een prettige dag tot nu toe.
Lucas kwam na zijn voeding van 14:30 uur, pas om 18:30 uur weer, toen gevoed en is hij nog lekker wakker geweest en zijn we tegen 20:00 uur samen gaan douchen, daarna heeft hij nog zo een 3 kwartier geslapen en heb hem nu net weer gevoedt, maar nu is hij flink aan het mopperen! Maar merk dat het nu over gaat in ik wil niks!!

@pumi, wat leuk he die geluidjes en dat ze het nu door begint te krijgen.
@minimi, wel prettig dat je even naar de dokter bent geweest. Toe maar een laptop :D
@Maj, veel te ver gelopen, maar was het wel lekker? Enne ook geen straf als vriendlief kookt
@E82, eerst kreeg Lucas venkelthee en ben overgegaan op rooibosthee, deze werkt voor Lucas super!! Nu geef ik hem even niks om te zien of zijn krampjes minder worden nu na de osteo.
@Nadia, haha ik herkende het uit oei, ik groei! ja!
@Lex, allereerst een knuffel voor jou, wat goed dat je naar de dokter gaat! Succes!
@Rian, fijn dat nog altijd alles lekker gaat daar.
Ik reageer morgen weer verder....

EsRe
19 November 2010, 06:48
Goedemorgen,

Ik weet niet wat me overkomt, ik ben gewoon eerder wakker dan mijn dochter... ze slaapt gewoon nog!
Gisterenavond was wel weer een drama, huilen, huilen, huilen... ze krijgt ook meer last van krampjes, valt ze net bijna in slaap wordt ze weer wakker van een krampje. Dus vandaag maar even iets halen. Uiteindelijk is ze om 12 uur in slaap gevallen.

Nou, ik ga nog maar even terug naar bed, heb even wat gegeten.

Kom later weer kletsen..

SelOg
19 November 2010, 06:58
Goedemorgen!

Ik wil heel voorzichtig zeggen dat we hier een redelijke nacht hebben gehad. Almila sliep rond elven, kwam om 2:30. Het eerste uur had ze weer hazeslaapjes omdat haar armpjes haar wakker hielden. Dus heb haar stevig gewikkeld waardoor ze vrijwel meteen sliep.... En ze slaapt nog steeds! Hiep hoi!
Alleen ik ben weer wakker omdat ik moet kolven. Ik heb haar vannacht de borst niet gegeven, dus werd zonet wakker met een natte bh. Mijn borsten hadden het ook wel nodig denk ik want uit een borst heb ik 120
ml gehaald....

Nou ben bijna klaar, ga zo weer pitten

Suuzje
19 November 2010, 07:15
Wat fijn Esre en Selog! Dat gaat de goede kant op!
Hier ook een goede nacht gehad, Julian sliep om half 10, na een flinke huilbui van een paar uur. Hij had weer honger om 3 uur en slaapt nu nog! Zo fijn!!! Ga nu even fijn douchen. X

minimi
19 November 2010, 07:40
de meiden met een goede nacht.... Fijn voor jullie...

hier is Björn gisternavond eerder in slaap gevallen daardoor was ik een beetje uit het ritme vannacht... maar goed.. Heb hem weer in bed gelegd met een kruikje... werkt erg goed zolang hij het maar warm heeft.... Lijkt op mama denk ik... hihi slaap ook met elektrische deken.
Hier nu al 3x naar boven gegaan om zijn hoofdje de andere kant op te draaien... Vandaag niet veel doen... heb ruzie met de draadloze printer hier thuis... Wil weer niet printen.

Rian-kippie
19 November 2010, 08:35
oh meiden... ik voel me bijna opgelaten als ik wat wil zeggen... het gaat hier allemaal zo voor de wind! ik ben me erg bewust in wat voor luxe wij leven op dit moment!
maar ik wens jullie allemaal die rust toe van nachten doorslapen en een makkelijke baby...

ergens vind ik ook wel dat ik dit verdiend heb... mijn leven is niet altijd bepaald voor de wind gegaan, altijd kwam overal wel een huge obstakel in de weg...
om maar een voorbeeld te noemen m'n guillain barre in 2007 waar ik nog dagelijks de beperkingen van ondervind... de verhalen daarvan kennen de meeste van jullie nog wel denk..

oke.. nou word ik wel een beetje sentimenteel... ik schei ermee uit!

Eef82
19 November 2010, 08:37
ff snel; Lex dikke knuffel meid! Hopelijk kom je wat verder bij de kinderarts!

kapster1985
19 November 2010, 08:47
@esre en selog wat fijn dat jullien zo goede nacht hebben gehad hopen op meer van die nachten he
@selog slaap lekker nog
@suuzje jij ook een goede nacht gehad op naar nog meer van die nachten
@rian je hoeft je niet opgelaten te voelen is toch alleen maar fijn dat jullie meisje het zo goed doet is alleen maar
super voor jullie maar dat verhaal van 2007 ken ik niet maar zo hoe ik nu lees gaat het nu beter met je

zo hier ook een goede nacht gehad davinio om 22.00 laaste fles en toen om 4.00 weer en om 8.00 dus mag ook niet klagen
nu wachten tot kyano wakker wordt die ligt lekker bij papa in bed en ik heb al was gedaan en al gepoets alleen nog stijken
dadelijk previuew van gtst kijken want vanavond bij mijn moeder eten dan ziet mijn vader de kindjes ook die is ook chauffeur
dus ziet hun alleen in het weekend

E82
19 November 2010, 09:19
Goedemorgen, hier lijken de nachten ook weer wat beter te worden! Gisteravond om 23.00u voor het eerst een flesje afgekolfde melk gegeven (manlief dan) toen geslapen tot half 4 en daarna weer tot 7 uur!! Vanmorgen al behoorlijke fitness gehad. Zoonlief moest naar het kdv gebracht...uk in de maxicosi, oudste eerst in de auto, auto achteruit rijden, aan de andere kant de maxicosi erin. Bij kdv eerst maxicosi losmaken, dan zoonlief eruit, hij op de ene arm, maxicosi aan de andere arm....wat zal ik spierballen krijgen!
Nu boven gepoetst, ukkie in bad gedaan en gevoed, nu dadelijk als hij wil slapen boven nog even verder afmaken.

Rian, fijn toch dat jullie meisje het zo goed doet!
Goede nachten doen toch echt wel goed hè, dan kun je overdag ook weer meer hebben.

J.D.
19 November 2010, 09:28
@EsRe, fijn dat ze daarna wel goed is gaan slapen, zo zielig die krampjes he.
@SelOg, ik denk dat je borsten het wel nodig hadden ja! Prettig dat ze goed slaapt als je er strak inwikkeld.
@Suuzje, fijn zo een nacht!
@minimi, owjee heeft hij een voorkeurshouding?
@Rian, lekker toch dat het bij jullie zo luxe gaat ;) Gewoon lekker van genieten hoor!!
@Kapster, je bent alweer lekker bezig geweest.
@E82, haha je kweekt idd spierballen als ik het zo lees. Nou het lijkt iig of je alles helemaal onder controle hebt, lekker!

Gisteravond is Lucas bij mij op schoot in slaap gevallen, toen heeft mijn man hem naar boven gebracht en heb ik hem een schone broek gegeven, hij bleef gewoon doorslapen!! Toen hebben we hem neergelegd en ging hij lekker verder slapen!
Dat betekende wel dat hij om 02:30 uur al wilde eten, maar daarna ging hij lekker slapen tot 08:00 uur. Maar was het niet meer gewend om in de nacht bezig te zijn, haha.

Ook doen we nu nog voorzichtiger met aan en uit kleden en dat kun je goed aan hem merken, dus hij heeft best wel wat pijn aan zijn sleutelbeentje, zow zielig..

Enne nu slaapt hij!! whoeiiiiii, heb echt het gevoel dat hij rustiger is na de osteopaat, eens zien hoe de dag verder gaat verlopen.

kapster1985
19 November 2010, 09:36
@jd ik doe meestal s morgens poetsen dan hoef ik s middgas niks meer dan heb ik alle tijd voor de kids en meetsal kijkt kyano dan dora dus is die even rustig
@e82 druk is dat he als je eentje weg moet brengen dat vind ik ook als kyano naar de creche gaat maar heb nu het geluk dan mijn man s morgens slaapt dus als davinio nog slaapt laat ik die lekker in bed liggen en breng ik kyano even maar jij hebt ook al genoeg gedaan vanmorgen lees ik
@jd wat fijn dat lucas nu zo goed slaapt en dat het mischien baat heeft van de osteopaat en wat zielig dat hij zoveel pijn heeft aan zijn sleutel been

J.D.
19 November 2010, 09:47
@Kapster, ik kom normaal 's ochtends niet toe aan het huishouden hoor, ik voed Lucas, dan kolf ik, eet ik en vaak wilt Lucas ook niet slapen. Ik moet het echt hebben van de kleine momentjes dat ik iets kan doen ik huis, zal vanzelf meer ritme in komen.

kapster1985
19 November 2010, 09:49
@jd daar komt inderdaad vanzelf het ritme wel nin ik geef fv dus is ook al anders heb je wat meer tijd borstvoeding kost gewoon een hoop tijd dus is wel begrijpelijk
dat je daar geen tijd voor hebt

minimi
19 November 2010, 10:00
@jd... tot nu toe nog eigenlijk niet opgevallen... maar let er goed op... fijn dat ie verder geslapen heeft..

hier doe ik ook tussendoor het huishouden... voor zover ik dat kan en mag...

E82
19 November 2010, 10:12
JD dat ritme komt vanzelf weer hoor, lekker genieten van je mannetje, dat huishouden komt wel weer. Fijn dat de osteopaat lijkt te werken!
Kapster, ja dat is idd fijn als je er eentje in bed kunt laten liggen en dan de andere wegbrengen...dat gaat hier helaas niet.

nu ook maar ff kolven tussendoor, als ik 's avonds kolf krijg ik er net 60cc uit (1kant, is ipv een voeding dan) 's morgens is de opbrengst toch wel wat meer!
Kraambezoek voor vanmiddag belt net af...zo houd ik nog tijd over!

karin26
19 November 2010, 10:25
Sorry meiden, gister kleine stukjes gelezen maar geen tijd gehad om te reageren. Ruben kan niet goed poepen, dus zowat de hele dag een huilende baby gehad. 'smiddags nog kraamvisite gehad, en mijn schoonmoeder bleef eten. Nou daar had ze tijdens het eten toch een spijt van.
Onze dochter probeert ons nu giga uit. Dus ook met eten. Ze MOET van mij altijd proeven. voordat ze een stuk vlees of aardappel mag. Nou ze wilde het niet, dus gilde ze moord en brand aan tafel. Totdat mijn man het zat was en haar op haar strafstoeltje zette. Mijn schoonmoeder kon het gehuil en gekrijs niet aan en kreeg medelijden.
Dus ik zei tegen mijn sm: Tsja zij houd het vol dus moeten wij ook volhouden. Ik laat mijn huishouden niet runnen door een 2jarige.
Ja zei mijn sm dat weet ik ook wel, maar tis niet zo gezellig voor mij.
Nou zei ik, voor mij dan wel...

(Oja de reden dat Janneke van de tafel moest was omdat ze haar mesje door de keuken gooide)
Maar wij wonnen en heeft ze bijna alle groenten opgegeten. Waardoor ze de buik vol had hahahahaha.

Pff tis wel lastig soms met die peuters. Maar goed overleven we ook wel weer.

Vandaag een rustig dagje..

J.D.
19 November 2010, 10:42
@Kapster, ja idd dat is toch een verschil fv of bv. Maar prettig dat je de rest van de dag aan je kids kunt besteden.
@minimi, idd maar goed opletten.
@E82, ik geniet ook van hem hoor en het huishouden ach ja komt wel weer. Ik doe tussendoor steeds iets en in het weekend doet mijn man de zware klussen. Ik had vanmorgen maar 30cc!! nahja.. Ow dus je hebt vandaag iets meer tijd te besteden.
@Karin, tja je schoonmoeder zou toch moeten wennen aan jullie plan van aanpak, want het werkt goed! hihihihi

Hier ligt Lucas nog lekker te slapen en ik ga nu even online speuren naar nog een paar sinterklaas cadeautjes.

pumi
19 November 2010, 10:55
jeetje, ik kan het opeens niet meer bijhouden!!! Sorry..

Romy heeft de smaak te pakken :D weer om 10uur laatste fles en om 3uur wakker, daarna om half8.. dus ze krijgt nu echt een ritme! Ligt denk ik ook aan het verhogen van de voeding! En ik las vluchtig iets over de rooibosthee.. die mag je baby zelf gewoon drinken, ik geef 3 theelepeltjes. Doe dat nu 2dagen en ze heeft nergens last van..

zal is kijken of ik later tijd heb om weer bij te lezen! Maar heb nu ff tijd voor mezelf want Romy slaapt lekker en als ze straks weer wakker is gaan we ff wandelen (als het dan wél droog is!)

H83
19 November 2010, 10:57
Dames ik pak mijn boeltje bijelkaar want,,,, om 13:00 kan ik bij de osteopaat terecht!! Later meer....

J.D.
19 November 2010, 11:13
@pumi, wat fijn dat het lijkt of ze een ritme krijgt!
@H83, wat goed van je! succes hopelijk helpt het!

E82
19 November 2010, 11:34
H83, wat goed dat je gaat, hoop dat het snel helpt ook!
Pumi, fijn zo wat meer ritme hè!

Ik schei eruit voor vandaag hier. Boven dus alles klaar (op de badkamer na dan) een megawas gestreken (maar muziekje aan, verstand op nul en strijken maar!), beneden nog even met de stofzuiger rondgeweest. Nu even wat eten en dan naar mam's, lopen we samen naar het dorp (= half uurtje) ook nog kijken voor wat kleine Sint cadeautjes. Hoop dat ik vanavond ook nog vooruit kan. Maar tot nu toe heb ik een erg goede dag, veel energie (wat wat slaap al niet kan doen).

Lex
19 November 2010, 11:40
even kort berichtje: geweest naar de kinderarts.
Billie heeft beginnende reflux. Ze met medicijnen nemen en als het niet betert in een week moet ik terug voor een maagonderzoek.
Het waren dus de krampen niet waardoor ze altijd weende en last van had (ook al zijn er ook krampen), het is dus reflux. Maar we zijn er snel bij, dus hopelijk slaan de medicijnen aan. Binnen een paar dagen moet ik resultaat zien. ik mag ze ook maar min om de drie uur aanleggen en niet vroeger, anders werk ik de reflux zelf in de hand.
Ik heb weer wat nieuwe moed, doordat ik nu weer een nieuw plan van aanpak heb. Hopelijk slaat het aan!
Fijn weekend dames! X

J.D.
19 November 2010, 11:43
@E82, nou je hebt veel gedaan hoor, dus je hebt je rust wel verdient, misschien kun je mij een schop onder mijn kont geven, ben zo dus als een konijn! Veel plezier met je moeder.
@Lex, fijn dat je nu duidelijkheid hebt, hopelijk gaat het snel beter.

E82
19 November 2010, 11:44
Lex, fijn dat je nu in ieder geval weet waar het aan ligt, hopelijk werken de medicijnen snel!
Karin, fijn hè zo'n uitprobeerperiode!! Gelukkig is mijn zoontje een goede eter, wil alleen bellen blazen met zijn yoghurt nu...maar ik zet het dan weg, eet zelf m'n toetje en dan krijgt hij een 2e kans...en dan gaat het goed (meestal) Volhouden hoor, dan maar even niet leuk voor schoonmoeder ze zal toch ook wel snappen dat je er niet aan toe kunt geven?!

Ukkie slaapt nog, ga nog even m'n haren wassen denk ik voor het voeden.

E82
19 November 2010, 11:45
JD, weet niet of m'n benen lang genoeg zijn...maar zal het proberen, bij deze......!

Lex
19 November 2010, 11:45
en... bedankt voor jullie steun meiden!!! :-D

@SelOg, hoop dat de nachten voor jou zo blijven, de max! X
@Rian, natuurlijk verdien jij dit! En het feit dat je beeb het zo goed doet, geeft me hoop dus blijf maar vertellen!! X
@H83, succes bij de osteo!
@J.D. ik hoop dat het voor jou gauw wat vlotter mag gaan, ik weet wat het is, dikke knuf!! X
Sorry de rest weet ik niet meer...

Rian-kippie
19 November 2010, 11:54
@ lex, fijn dat je meer weet!
@ karin, goed gedaan hoor met janneke, laat je sm maar lullen... hier ook zo'n bemoeial! pff
@ h83, ben benieuwd wat de ostheopaat zegt, wat zei je man ervan dat je toch gaat? of weet ie het niet?

hier ff een flesje geven nu! laterss

Eef82
19 November 2010, 12:37
Lex, hopelijk gaan de medicijnen helpen!!

Hier een ukje met 'snot' in één oogje...? Geen idee wat het is en wat ik ermee moet... Heb net het cb gebeld om het na te vragen, als het goed is word ik hierover zo teruggebeld!

Lex
19 November 2010, 12:50
@eef,eens spoelen met fysiologisch water? x

Rian-kippie
19 November 2010, 12:52
@ eef, Hailey had dit ook een beetje... tegen mij zeiden ze dat het kwam van een lichte verkoudheid.. ik deed s'morgens en s'avonds een beetje neusspray voor baby's geven...

J.D.
19 November 2010, 12:56
@E82, haha nou de schop heeft bijna geholpen, ga ZO aan de slag! haha
@Lex, hier gaat het eigenlijk op het moment goed! 's nachts was altijd al super en nu slaapt hij alweer! Voel je je rustiger nu je weet wat er met Billie is?
@Eef, hier zei de kraamzorgvrouw, dat moedermelk alles geneest en dat een drupje moeder melk in het oog zou moeten helpen, mocht Lucas daar last van krijgen.

Nou, ik geloof helemaal in de osteopaat! (of het moet éénmalig zijn), maar Lucas kwam na zijn laatste voeding van 08:00 uur, pas om 12:45 uur weer! heb hem schone luier gegeven en gevoed, nog even geknuffelt en gelachen en nu ligt meneer alweer 10 minuten te slapen! Zonder dat ik ook maar iets heb hoeven doen!! jeeeeeej!!

Dus dan zo echt maar eens gaan poetsen....zucht....lol :D Ownee eerst eten, zou het haast vergeten..

Rian-kippie
19 November 2010, 12:59
lekker JD!! klinkt goed!!

ik ga morgen voor t eerst met Hailey naar mijn moeder die hier 2 uur rijden vandaan woont! ben benieuwd... heb het helemaal uitgestippelt... als ik na de fles wegga ben ik op tijd bij m'n moeder voor de volgende fles!

J.D.
19 November 2010, 13:07
@Rian, leuk dat je naar je moeder gaat en is idd beetje uitstippelen, maar dat gaat je vast goed af!