PDA

View Full Version : Mama's uit 1983

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Mieke25
8 November 2010, 18:30
Zo ik heb hem maar aangemaakt. Na zwanger worden en zwanger zijn nu mama's uit 1983!

Haha nu weet ik even niet goed hoe te beginnen.

Tina dat virusje gaat blijkbaar goed rond. Gelukkig maar dat Simon er niet te ziek van is geweest.

Daisy ondertussen bekomen van het weekend? Zo'n drukke weekends zijn wel leuk maar met zo'n kleintje in huis is je recuperatietijd toch altijd wat langer hé.

Voila, de start is gemaakt, nu maar opnieuw vele pagina's vullen! En hopelijk komen er nog heel wat dames bij.

ran83
8 November 2010, 18:57
Hallo dames hier ben ik ook

Had nog wat meegekregen van het virus van simon, gelukkig is hij niet er goed ziek van.

Hier balen, amy is 16 november jarig en nu staken de postbodes die dag dus geen kaartjes voor amy over de post.

Mieke25
8 November 2010, 19:02
Ran balen zeg dat ze die dag staken! Anders ff vragen dat ze de kaartjes een dagje vroeger opsturen en dan kan jij ze de 16de 's morgens in de bus steken ofzo? Een beetje zoals sinterklaas? Goh wat gaat het toch snel al 1 jaar!! Ga je dan een grote taart maken/bestellen?

Net nog vergeten te vertellen, mijn ventje zit op hotel voor het werk dus ik kan vannacht heerlijk in het midden van het waterbed gaan liggen en daar ga ik niet meer te lang mee wachten want Jo was deze morgen weer om 5u wakker. Ben deze avond ook bij mijn ouders gaan eten dus moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo héél erg vind als hij eens een nachtje elders slaapt.

daisyensteven
9 November 2010, 07:18
Jippie, eindelijk ons mama topic :-)

Tina, ik hoop dat je je vlug beter voelt! Ik krijg ook Julie haar verkoudheden over, maar gelukkig blijft het tot nu toe gewoon bij een verkoudheid.

Ran, echt balen dat de postbode staakt, maar zoals Mieke zegt, kan je het niet zo oplossen?

Mieke, bij ons is het tegenwoordig ook elke morgend 5 - 5u30 tut geven en om 6u (als ik me aan het klaarmaken ben op de badkamer om te gaan werken) ligt ze volop te brabbelen. Ik laat haar dan altijd nog liggen tot 6u30, zodat ik me eerst kan klaarmaken.
Ik ben dus gisteren ook al om 22u mijn bed ingekropen, wat ontzettend vroeg is voor mij. Maar idd met zo'n kleintje in huis dat vroeg wakker is 's morgens, terwijl je moet werken en een druk weekend gehad hebt, ... Het kruipt in je kleren.
Ik keek er dus vrijdag ook wel naar uit om het bed eens een nachtje voor mij te hebben, maar dat is dus uiteindelijk niet doorgegaan, omdat ik dan naar Krisja gereden ben om haar te steunen.

Die ochtenden zijn toch altijd stresserend als ik mezelf, Julie en Julie haar tas voor de creche moet klaarmaken. Gelukkig doet mijn man haar weg, want als ik dat er ook nog zou moeten bijnemen... Ik ga in het vervolg als ik moet werken toch al maar om 5.45u opstaan ipv om 6u denk ik. Dat extra kwartiertje heb ik blijkbaar wel nodig.

Monalisa
9 November 2010, 09:37
yes een mama topic! Ik kom vanmiddag ff klessebessen!!!

Mieke25
9 November 2010, 15:35
Zo dames ik heb vandaag het gesprek gehad met de dienst en ik mag starten als onthaalmoeder. Waarschijnlijk kan ik december of januari al starten. Super dus en ze houden er rekening mee dat er wss nog wel een kinderwens is en dat is helemaal geen probleem.

Vandaag ook mega vet ongi geworden. Heb al twee pijnstillers genomen want het trekt volledig in mijn rug maar dat kan verder de pret niet drukken want binnenkort dus weer een kans om opnieuw zwanger te worden!

Daisy lijkt me inderdaad stressen zo 's ochtends. Jo was vandaag al om 4u40 wakker. Heb 40 min geprobeerd om hem terug in slaap de krijgen maar het was niks dan brullen (helaas hier geen gebabbel :-(). Heb hem nu om 16u maar terug in bed gelegd want er was geen huis mee te houden. Nu maar afwachten wat het vanavond geeft.

daisyensteven
9 November 2010, 18:37
Jeetje Mieke, dat is wel ontzettend vroeg om al op te zijn hé! Ik hoop voor je dat hij vlug terug beter slaapt. Komt het door de tandjes denk je?

En wel echt super dat je kan starten als onthaalmoeder! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen voor je! Lijkt me wel zalig om thuis te kunnen werken.

Joyce2911
9 November 2010, 19:18
hier kan ik jullie makkelijker vinden! :D

@ Mieke: volgens mij vroeg jij laatst of Jada al tandjes heeft, maar hier nog niks te zien. Wel kwijlen, bijten en rode billen.
Maar dat heeft ze al 3 maanden ofzo (die rode billen niet)
Hoe is het met Jo? Leuk dat je onthaalmoeder bent! Hoeveel uur?

@ Ran: balen dat ze geen post bezorgen! is toch een speciale dag...hopelijk stuurt iedereen een dag eerder het kaartje.

is Goosje al bevallen?

Monalisa
9 November 2010, 21:00
ja Goosje is bevallen van een zoontje!

Zo Jeremy slaapt hier echt fantastisch goed! Ik ben nu een beetje zijn laatste fles aan het rekken,zometeen krijgt hij zijn laatste, als het goed is geeft papa die, die komt toch zo thuis uit zijn werk. En dan maar hopen dat hij lekker doorslaapt tot een uur of half 3, 3 uur dat zou geweldig zijn. En dan komt ie pas weer in de ochtend vroeg:-D

ran83
10 November 2010, 08:19
Als het goed is sturen de meesten het kaartje eerder op en dan maak ik ze de 16e pas open. Het begint nu wel dichterbij te komen hihi, mama is nog zenuwachtiger dan amy hihi

Monalisa wat fijn dat jeremy al zo goed slaapt s'nachts en nog maar 1 keertje komt.

Mieke wat supergoed nieuws zeg dat je onthaalmoeder mag zijn. Oei en wat was jo vroeg wakker zeg en vervelend dat hij dan niet meer wil slapen.

Daisy dat is dan idd s'morgens stressen als je alles moet inpakken en klaar maken, gelukkig brengt je mannetje julie weg. Misschien een idee om s'avonds haar tas al gedeeltelijk in te pakken??

Monalisa
10 November 2010, 08:39
Hier heel trots en blij met mijn grote man! Hij is er nu al 2 dagen voor de nachtvoeding uitgeweest!En ik mocht blijven liggen!!! ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO lief!!!!!!!!

Mieke25
10 November 2010, 08:51
Monalisa wat fijn van je man en zalig dat je er 's nachts maar 1 keertje uit moet!

Joyce hier ook nog geen tandjes hoor. Dacht laatst een wit stipje te zien maar nu lijkt het weer weg. Hij heeft ook wel wat opgezwollen tandvlees maar ja, we zullen de tandjes vanzelf wel zien verschijnen. En ik ga in januari pas starten en dan 2 kindjes voltijds erbij ofzo. Begin gewoon met 1tje en dan zien we wel. Hoe gaat het bij jou op het werk? Je draai terug helemaal gevonden?

Daisy Jo was altijd al vroeg wakker (6uur) dus met het uur verzetten is het 5 geworden, en soms dus vroeger. Zijn slaapuur is al een hele tijd hetzelfde en ik krijg het bijna niet gerokken. Daarin lijkt hij op zijn mama denk ik, als ik moe ben kan ik ook overal slapen :-D.

Ran vind je het leuk als ik ook een kaartje stuur voor Amy? Moet je wel ff je adres via pb geven. Hoe meer kaartjes hoe leuker lijkt me.

Hier vannacht weer om 3u, 4u, 4u15 en 6u op geweest voor Jo. Vanavond maar weer vroeg slapen dus! Heb laatst ook melk afgekolfd en ingedikt gegeven maar daar slaapt hij echt niet langer door. Het is gewoon een vroege vogel denk ik.

ran83
10 November 2010, 08:55
Monalisa wat fijn dat je man je heeft laten liggen zeg. Zalig gewoon.

Mieke leuk hoor, maar dan wil ik natuurlijk jou adres ook voor als jo 1 jaar wordt. Zal je even een pb sturen.

Mieke25
10 November 2010, 09:20
Ran ik heb je adres opgeschreven, ben me alleen aan het afvragen wanneer ik het kaartje dan het best op de post doe?? Ga je de kaartjes die eerder zijn achter houden?

Goh onze vent ligt nu alweer 2 uur te slapen. Heb m net even gehoord door de babyfoon maar is terug in slaap gevallen. Wat een rust zeg, heb gisteren het hele huis gepoetst en de volledige strijk gedaan dus ben me eigenlijk een beetje aan het vervelen. Erg hé!! Jammer dat het zo'n rot weer is, anders kon ik nog wat doen in de tuin.

Tina
10 November 2010, 09:50
Ah, daar zijn we in het nieuwe topic!

Mieke, Jo is inderdaad een vroege vogel, zeg! Lastig dat je dat er niet uit krijgt...
Simon is nu al 3 dagen om half 6 wakker, hopelijk zet hij dat niet door! Hij valt wel weer in slaap, maar ik niet! Ik dacht zelf dat hij opeens een kortere nacht maakte doordat er wat minder voedingsstoffen in mijn melk zaten, zondag heb ik de hele dag natuurlijk niets binnengekregen... Maar dat zou dan nu wel weer bij moeten trekken!
En gefeliciteerd dat je onthaalmoeder mag worden! Leuk!

Monalisa, wat fijn dat je vriend dat doet!

Ik ga straks even de stad in (Haarlem) met Simon. Ik moet van alles halen of ruilen...
Vinden jullie het ook zo gek om opeens minder te werken? (voor degenen voor wie dat het geval is) Ik vind het zo raar om niet de hele week op school te zijn en steeds over te moeten dragen!

ran83
10 November 2010, 11:12
Mieke ik ga idd de kaartjes die eerder zijn achterhouden en op 16 november los maken. En wat heerlijk zeg dat je alles in huis al gedaan hebt, hopelijk kun je iets vinden om je niet meer te vervelen.

tina veel plezier in de stad. Tja ik vindt het eigenlijk niet zo heel gek, want ik werk al meer als toen ik net weer begon met werken. Werkte toen 3 dagen en nu al vier dagen, wel gedeeltelijk maar toch.

Monalisa
10 November 2010, 11:49
Tina ik zou het helemaal niet gek vinden om minder te werken, het bevalt me nu al ontzettend om thuis te zijn.en ja ik heb elke dag wel iets te doen moet ik zeggen, kan niet zeggen dat ik me zo verveel. Dus dit kan ik nog wel heel lang volhouden.:-D
Volgende week ff ouderschapstoeslag aanvragen en vandaag kinderbijslag dus dan is dat ook weer geregeld:mrgreen:

Tina
10 November 2010, 16:34
Ouderschapstoeslag?

Ik bedoel ook niet dat ik het vervelend vind om thuis te zijn, want tijdens m'n verlof had ik er geen 'last' van. Maar nu ik weer op school ben voelt het heel gewoon om er weer te zijn en vind ik het gek dat ik er niet de hele week ben, dat was ik gewend...

Net in de stad mijn bril opgehaald... Ik heb een paar weken terug mijn ogen laten testen en daar kwam uit dat een bril toch wel goed zou zijn. Niet dat ik héél slecht zie, maar toch zodanig dat het kijken naar bijv. tv/computer/verkeer vermoeiend is voor mijn ogen. Een bril zou dat moeten verminderen. Ben benieuwd! Het is wel wennen, hoor! Vroeger (basisschoolperiode) heb ik ook altijd een bril gehad, maar toch is het nu weer raar.

Mieke25
10 November 2010, 18:49
Tina, dat zal wel even wennen zijn terug een bril. Ik heb ook een bril, vooral voor op de weg. Misschien heb jij dat dan ook dat je slecht ziet in het donker? En dat van die voedingsstoffen in je melk, ik vraag me ook vaak af of Jo wel voldoende voeding krijgt. Dat is dan weer een nadeel van bv hé. Ben benieuwd hoe het hier vannacht gaat. Jo heeft maar 4 voedingen gehad dus het kan goed zijn dat hij vannacht terug wakker wordt.

Monalisa met zo'n kleintje verveel je je niet snel hé! De tijd vliegt zooooooo snel echt verschrikkelijk.

Ran dan doe ik morgen of overmorgen een kaartje op de bus, dan zal het wel op tijd zijn niet? Ben benieuwd hoe ze zal reageren maar dat zullen we zeker nog wel lezen hier denk ik.

Had daarstraks blijkbaar te snel getypt want tijdens de groetepap vanmiddag (Jo doet dan zijn mondje wagewijd open) zag ik ineens héél duidelijk een tandje!! Dus waarschijnlijk was hij daarom vannacht vaak wakker.

Monalisa
10 November 2010, 20:04
meiden, ben geschrokken vanmiddag. Ik was bij een vriendin en we hadden Jeremy in een wippertje te slapen gelegd. Een uur later ofzo viel me ineens op dat zijn handjes heel wit waren. En ik overdrijf niet, het was bijna net zo wit als een hydrofiel luier :O ook zijn gezichtje begon witjes te zien. Ik schrok me rot en heb hem direct opgepakt en ben met hem gaan lopen.nu las ik net op internet dat het een verhoogde kans kan hebben op wiegedood!!!!!!nu ben ik BANG jonge!!!!!!!!!!wat moet ik nou doen? Het cb weer bellen???? ik durf nu echt zelf niet meer te gaan slapen!

Tina
10 November 2010, 20:04
Leuk! Het eerste tandje!!! :D

Nou, ik had nog niet heel veel klachten over mijn zicht. Alleen vaak wat vermoeide ogen. En toen ik mijn bril niet meer hoefde toen ik 12 was is wel gezegd dat het verstandig was om het af en toe nog te laten testen. Dat heb ik dus nu gedaan en het bleek toch wel verstandig om weer aan de bril te gaan... Eigenlijk is het ook niet nodig om hem altijd op te zetten, maar ik vrees dat ik er dan nooit aan wen. Dus ik hou hem maar gewoon op... Ik moet alleen nog een keer terug, want hij glijdt steeds een stukje naar beneden.

yvon83
10 November 2010, 21:28
leuk een topic van mama's 1983

Ga morgen even alles lezen en dan ook gezellig met jullie mee kletsen (als me dat gaat lukken, ben soms een tijdje minder op het forum)

Groetjes Yvon

yvon83
11 November 2010, 08:21
monalisa een beetje geslapen vannacht?? En naar mijn weten kunnen kindjes idd heel bleek worden tijdens het slapen. Ze zijn dan vaak heel diep in slaap. Heb het bij Myrthe soms ook weleens en dan ademt ze heel oppervlakkig. Vaak raak ik haar dan even aan en dan beweegt ze vaak weer even en ben ik weer gerust gesteld.

Monalisa
11 November 2010, 09:03
aha jij hebt het dus ook. Gelukkig om te lezen dat ik toch niet de enige ben. maar eng vind ik het wel hoor.....

yvon83
11 November 2010, 09:12
Ja is ook eng en zeker als je het de eerste keer ziet.

Mieke25
11 November 2010, 13:53
Monalisa best schrikken hé! Je gaat straks ook nog wel merken dat als ze goed slapen, ze dan ijskoude handjes hebben. Dat vind ik ook altijd zo naar. Had je wel de relax helemaal plat gedaan? Hier mogen ze pas vanaf 6-8 weken in de relax:wipstoel en max 15 min. daarna steeds langer tot het rugje sterk genoeg is. Maar in Nl zijn weer heel andere adviezen waarschijnlijk want ik lees vaak verschillende dingen.

Yvon nog gefeliciteerd met je dochtertje (had ik nog niet gedaan denk ik). Hoe bevalt de borstvoeding? Hier ook nog steeds bv en vind het heerlijk. Leuk dat je wil meeschrijven en het is helemaal niet erg als je niet overal op kan reageren hoor!

Tina
11 November 2010, 18:50
Monalisa, ik zie nu dat ik mijn vorige bericht geplaatst heb vlak nadat jij jouw berichtje plaatste waarin je schreef dat je zo geschrokken was. Nu lijkt het net of ik daar totaal niet op reageer (doe ik ook niet ;)), maar de berichtjes hebben elkaar gekruisd. Dus wat niet bot bedoeld ofzo! Maar kan me voorstellen dat je schrikt! Ben je al wat geruster?

Yvon, je schreef toch ook eerst in 'ons' zwanger-zijn-topic? Ik kan me nog herinneren dat je toen bijna uitgerekend was en ik nog een 'hele tijd' moest wachten, nu zie ik dat onze kindjes 1 dag na elkaar geboren zijn! :D Ik hoefde dus niet zo lang te wachten! Gaat alles goed?

Gek dat overal andere adviezen zijn, he? Wij hebben de Stokke Xplory en in de handleiding staat dat de wandelwagen pas vanaf 6 mnd mag, nu heb ik de Canadese handleiding ook gedownload en daar mag het dus gewoon vanaf 0 mnd! En Canada lijkt met toch ook een redelijk ontwikkeld land, waar ook wel onderzoek gedaan wordt. Dus ik vertrouw er maar op dat het niet al te veel kwaad kan dat Simon nu sinds 2 weken in de wandelwagen (plat!) ligt. Ik vond de bak heel krap worden en zo kan hij lekker kijken.

Vandaag met de kids op school naar het bejaardenhuis naast de school geweest om St. Maarten te lopen. Leuk voor de kindjes en leuk voor de oudjes. Ze zijn echt overladen met snoep! :shock: We kwamen met 5 (!) plastic zakken snoep terug, écht belachelijk! Ik heb het ze aan alle andere kinderen van school uit laten delen en toen hadden we nóg over!
Vanavond is St. Maarten een beetje in het water gevallen door het weer, we hebben maar één groepje kinderen gehad. Nu hebben we zelf lekker veel snoep over! ;) Wordt bij jullie ook aan St. Maarten gedaan?

Tina
11 November 2010, 18:52
Mieke, ik ben steeds verbaasd als ik jouw onderschrift zie, dan lijkt Jo alweer zo 'oud'! 7,5 maand alweer!!! Ik vergeet dan alleen even dat Simon ook alweer een beetje richting het half jaar gaat!

Monalisa
11 November 2010, 19:21
Tina geeft niet hoor :) ja ik ben al wat geruster want er zijn meer meiden die het hebben meegemaakt, ik had mijn beste vriendin aan de lijn vanmiddag en die heeft het ook regelmatig met haar zoontje.

Mieke ik had de wipper wel plat gedaan maar ik doe hem er toch niet meer in. Het mag idd niet, en het is gewoon beter om ze plat te leggen. Hij is vandaag ook niet meer wit geweest.

Joyce2911
11 November 2010, 20:29
@ Mieke: dus toch een tandje! super. bijt hij er niet mee tijdens het voeden??

@ Monalisa: das idd schrikken, maar wel heel normaal. vaak zie je ook de aders lopen op de oogleden. ziet er ook
best eng uit, maar je moet er vanuit gaan dat het niet zomaar mis gaat. anders kun je helemaal niet genieten en
slapen...als je twijfelt of hij ademt dan kun je eem spiegeltje voor z'n mondje doen, dat beslaat dan.

@ Tina: mooie foto's op hyves van je ventje! knapperd :D hij kan toch wel in het wagen gedeelte, zoalng hij maar niet
hangt in de gordels. en wat je zegt als hij plat ligt, waarom niet.

@ Yvon: gefeliciteerd met jullie dochter! gaat het goed met haar en jou? helemaal aan het mama-zijn gewend?

@ hier: helemaal trots!! Jada komt vooruit :D niet echt kruipend, maar meer hoppend, weet niet echt hoe ik het anders
moet noemen hahaha. vanmorgen is ze ook even meegeweest naar mn werk, ze heeft haar ogen uitgekeken bij de kids!
daarna in de auto in slaap gevallen en heb ik ze slapend en wel weg kunnen zetten, terwijl normaal als je de sleutel van de
auto al omdraait is ze wakker...

Mieke25
11 November 2010, 21:07
Joyce wat super dat Jada vooruit komt! Er gaat dan een hele nieuwe wereld open (ook voor de mama natuurlijk die overal achtervolgd wordt ;-)). Jo bijt niet hoor, heeft wel eens met zijn tandvlees gepitst op mijn tepel maar toen hij daarna even geen melk meer kreeg was het snel over. Heerlijk dat ze nog even sliep na de autorit. Leg je haar dan over in haar bedje? Ik kan Jo gewoon overleggen, jas uit doen, zijn slaapzak aan doen en onderstoppen en dan slaapt hij gewoon verder hihi. Van kruipen worden ze ook best moe natuurlijk.

Tina mijn eerste gedacht juist: kan Tina canadees lezen :lol:. Lijkt mij ook geen kwaad te kunnen als je hem plat legt. Jo zat ook al vroeg in de wagen. En het gaat inderdaad snel Jo kruipt super snel rond, trekt zich al overal aan recht en kan zelfs de trap omhoog kruipen. Ik snap niet hoe hij het allemaal voor elkaar krijgt zo vroeg. Soms denk ik kon hij nog maar niet zoveel want hij trekt zich op maar laat zich ook gewoon achterover vallen dus kan hem echt geen seconde alleen laten. Laatst is hij met bloempot (een hoge met zo'n palm in) en al achterover gevallen. Dan voel ik me ook wel eens een slechte mama.

Ran ik heb een hele leuke princessenkaart. Hoop dat je dochter daar van houdt?

daisyensteven
12 November 2010, 08:15
Hey meiden,

Ik heb het eventjes enorm druk gehad.

Julie had het gisteren ook weer ontzettend moeilijk, veel geweend en veel overgegeven :-( Ik dacht dat het begon te beteren, maar blijkbaar toch nog niet helemaal.
Ik hoop dat het dit weekend beter gaat.

Morgenavond hebben mijn ventje en ik een date :-) We moeten naar een feestje van iemand die 30geworden is en gaan het ineens combineren met gezellig met ons tweetjes te gaan eten voor we naar het feestje gaan.
Julie gaat bij mijn moeder slapen,dus kunnen we zondag ook heerlijk uitslapen.

Monalisa, ik kan het me inbeelden dat je zo ontzettend geschrokken bent! Ik zou het ook hebben. Ik ben er zowiezo altijd al heel bezorgd over en ga regelmatig als ze ligt te slapen even luisteren in de deuropening of ik haar hoor ademen.

Mieke, super dat eerste tandje. Julie zit tegenwoordig ook heel veel met haar vingertjes en zo in haar mondje, maar lijkt me nog zo vroeg om al tandjes te krijgen.

Joyce, super leuk dat Jada vooruit komt :-) Lijkt me zo ontzettend grappig :-)

daisyensteven
12 November 2010, 08:46
ah en Tina, ik vind het helemaal niet raar dat ik geen volledige week meer op het werk ben :-) Ik vind het zalig en ik hoop dat ik nooit nog voltijds terug moet gaan :-)

Monalisa
12 November 2010, 10:25
Daisy beterschap met je kleine meisje.Zielig he als die kleintjes zich zo ziek voelen.
Veel plezier op het feestje en zalig zeg zondag uitslapen! Geniet er maar lekker van.

ran83
12 November 2010, 12:20
yvon hoi gezellig nog meer meiden die meekletsen, bevalt het moederschap een beetje?

Daisy vervelend dat het weer minder gaat met julie, hopelijk gaat het snel weer beterder.

Tina tjee zeg dat is idd veel snoep zeg. Hier wordt er niet gelopen, maar ik heb ook weinig buren. We wonen namelijk op het industrie.

Joyce wat supergoed van jada zeg dat kan ik helemaal begrijpen dat je dan helemaal trots bent.

Mieke ik ben benieuwd hoe ze op de kaart reageerd hihi

Vanmorgen weer wezen babyzwemmen en het was druk, er waren 16 mensen met kinderen. het is ook nog nooit zo druk geweest.

yvon83
12 November 2010, 12:46
hoihoi bedankt nog voor de felicitaties en het moederschap bevalt me heel goed. Ben ook lekker heel de week met haar, pas tegenwoordig wel op nog 2 kingjes maar werken doe ik niet meer. (en weet niet meer wie het vroeg maar ik kletste idd ook heel af en toe mee in het zwanger zijn topic)

dais beterschap me je meisje en een heel fijn weekend gewenst.

ran leuk hoor baby zwemmen, wil ik straks ook gaan doen, ikzit alleen nu met haar op babymassage dus eerst dit en dan ga ik zwemmen

yvon83
12 November 2010, 12:47
sorry voor de typefoutjes lees het nu terug en er staan er wel een aantal in.

Joyce2911
12 November 2010, 20:34
@ Yvon: geeft niks joh, ik snap wat je ermee wilt zeggen ;-) ben je gastouder geworden of gewoon oppassen?
leuk he die babymassage? heb ik ook gedaan, Jada vond er weinig aan hahaha. moet heel eerlijk zeggen dat ik het
ook niet meer doe. had daarvoor gekozen omdat ze zoveel huilde. ze vindt er ook niks aan om stil te liggen, misschien
als ze wat groter is...

@ Ran: jeetje das druk! kun je het dan nog wel volgen wat er gebeurd??

@ Mieke: Jo is echt een snelle zeg! plant en al omgetrokken...dat beloofd wat voor straks hihi
Ik leg Jada niet over als ze in de auto in slaap is gevallen, nou is ze meestal al wakker zodra je de
sleutel omdraait hahaha. dus als ze dan een keer doorslaapt dan laat ik ze liggen en zet ik ze in de
gang neer ofzo. binnen een half uur is ze wakker en dan heeft ze dat slaapje iig nog gehad...;-)

@ Daisy: veel plezier met je ventje en hopelijk is Julie snel weer de oude...om een huilend meisje
achter te moeten laten bij je moeder is vrij lastig.

sinds Jada gister vooruit is gekomen vertikt ze het om te draaien :s leg ik ze neer op de rug en dan
gaat ze heel hard brullen...heel apart. zal wel weer komen...
ik kruip lekker de bank op en morgen even bij ons huis kijken hoe het ervoor staat met de verbouwing!

Monalisa
14 November 2010, 10:50
Ik heb het idee dat onze Jeremy een beetje een moeizame ontlasting heeft, rood hoofd, huilen ( gefrustreerd) en persen maar dan zit er steeds maar een beetje in zijn luier....iemand tips dat het wat lekker gaat?

ran83
14 November 2010, 11:08
Monalisa als je merkt dat hij aan het persen is en moeite heeft, kun je hem helpen door z'n beentjes op te trekken en dat hij kracht moet zetten, zo komt de ontlasting makkelijker los. Ik had het met amy ook en daar ben ik op gegeven moment met een thermometer gaan helpen, zo'n last had ze en dat had ook effect.

Monalisa
14 November 2010, 13:33
ja gister idd ook met de thermometer geprobeerd en dat ging idd oke!!

vandaag op de weegschaal gaan staan met hem.,hij weegt bijna 4 kilo! Dus ik ben opgehoogd met voeding.Nu krijgt hij dus 120 ml + 4 schepjes = dus 135 ml. Ik hoop dat hij het daar een beetje op uithoudt en minder zal spugen/verslikken. We kijken het maar weer aan!

Mieke25
14 November 2010, 18:48
Hier een super druk weekend gehad dus ga morgen even reageren op jullie berichtjes. Jo was super lastig en ik heb de indruk dat hij echt te weinig melk krijgt bij mij dus ga morgen maar poedermelk halen al heb ik geen idee welke ik nu juist nodig heb. Iemand tips? Want Jo spuugt ook best veel en drinkt niet graag/niet uit de fles. Vanmorgen na zijn voeding bleef hij huilen en 1/2 uur daarna heeft hij nog zo'n danoontje van 100g gegeten en 1/2 boterham! Deze avond ook bijna 2 sneden brood en daarna beide borsten volledig leeggedronken.

Monalisa
14 November 2010, 19:55
Nutrilon die rode...of gewoon Nutriton bij de poeder gooien.

daisyensteven
14 November 2010, 20:40
hier ook weer een super druk weekend gehad

Monalisa, goed dat de thermometer helpt!

Mieke, ai, je ventje heeft grote honger dan. Ik hoop voor je dat hij dan toch liever uit het flesje begint te drinken.

Morgen weer werken, dus ik ga Julie haar tas voor kdv klaarmaken en binnen een half uurtje mijn bedje inkruipen.
Het avondje met mijn ventje was super gezellig gisteren en vandaag ben ik nog gaan wandelen met Julie, mijn zus en een vriendin.
Julie ligt tegenwoordig al om 20u in haar bedje. Is wel zalig, want dan hebben wij altijd nog een hele avond voor ons. Ze was vandaag ook super goed gezind, dus ik ben blij :-)

yvon83
15 November 2010, 14:05
joyce ik sta ingeschreven bij een gastouderbureau maar daar is het heel rustig dus ik pas nu gewoon op 2 kindjes en hoop dat ik dat straks kan combineren. En het masseren vind myrthe wel lekker alleen is ze bij de cursus onrustiger dan als ik het met haar thuis doe. Ze is erg snel afgeleid en wil alles in de gaten houden.

Tina
15 November 2010, 19:27
Hebben de Belgische dames nog droge voeten???

Mieke25
15 November 2010, 19:29
Joyce heeft Jada nog gekropen? En ik dacht dat jullie al in jullie huis zaten (of heb ik dat verkeerd begrepen??).

Daisy heerlijk hé, 's avonds nog wat tijd met z'n tweetjes. Fijn dat ze goed gezind was tijdens het wandelen. Dan zijn de regeldagen mss al voorbij.

Monalisa fijn dat de thermometer geholpen heeft. Wil hier ook wel eens helpen. Enne Jeremy al 4 kg zeg! Wat gaat dat snel. Hoe is het ondertussen met het spugen? Ik heb nu ook pap tegen het spugen dus hoop dat dat hier helpt.

Yvon hoe oud zijn de kindjes waar je op past? Lijkt me wel fijn en lekker druk!

Ran veel feestplezier morgen en alvast gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Amy.

Hier vanavond voor het eerst kunstvoeding gegeven en meneer dronk gewoon 210 ml met 7 schepjes op. In het begin was het even wringen maar daarna ging het goed. Wel handig dat mijn mama hier om de hoek woont want mijn ventje was sporten en bij mij wil Jo al helemaal geen fles. Nu ben ik eens benieuwd of hij ook langer gaat slapen en of ik zelf geen last ga krijgen van stuwing vannacht. Zou ik morgen dan iets meer geven bijv 240 ml of zou dat teveel zijn? Heb nu maar de instructies op de verpakking gevolgd.

Mieke25
15 November 2010, 19:32
Tina, hier bij ons is het zandgrond (en wij hebben geen kelder) dus er lagen wel enkele plassen maar dat was het dan ook. Op andere plaatsen is het echt wel miserie hé.

Tina
15 November 2010, 19:36
Mieke, ga je helemaal stoppen met bv of ga je het combineren? Kun je de productie niet een beetje opkrikken door Jo vaker aan te leggen?

Ran, alvast gefeliciteerd met Amy!!!!!!

Ik begin mijn mannetje steeds beter te kennen! :) Vaak als hij huilde aan het eind van de middag/begin van de avond ging ik hem voeden en troosten enzo, nu ben ik er achter dat hij dan gewoon z'n bed in wil! De laatste dagen huilde hij steeds harder rond die tijd, dus hij kan steeds beter aangeven wat hij wil. Hij is dan gewoon écht moe! Nu nog even kijken of we dat moment een beetje kunnen rekken, nu moest ik hem om 18.00 uur in bed leggen...

Ik heb morgen wel 3 kindjes in de klas! Het is Slachtfeest morgen, dus dan krijgen de Islamitische kinderen een vrije dag... De twee zwakste kinderen zijn Nederlands, dus ik kan morgen even flink met hun aan de slag!

daisyensteven
15 November 2010, 21:19
Hier ook nog droge voeten :-)

Tina, ik ken dat, Julie wil ook altijd vroeg in haar bed. Vandaag was ze na de creche echt heel lastig. Ik heb haar fruitpap gegeven en een flesje en om half zeven lag ze in haar bed.
Ze moest echter wel nog in bad, dus ik had haar er om 21u efkes terug uitgehaald voor haar bad. Ze heeft daarna nog een beetje gedronken en ligt nu een half uurtje terug in haar bed.

Ran, geniet van morgen :-) Dat wordt een speciale dag die eerste verjaardag van je kleine meisje!

Mieke, vroeg Jo nog meer of was hij tevreden met die 210? Als hij niet meer vroeg, zou ik ook niet meer maken, want dan met je dat misschien weggooien. Als je de indruk hebt dat hij nog meer op kon, zou ik morgen wel meer maken.

Monalisa
16 November 2010, 05:56
Ja Mieke spugen doet ie minder maar af en toe nog wel een beetje. Vanaf eergister zijn we over op 135 cc. Hij liet gister dus netjes 4 uur ertussen en zat direct op 6 voedingen . Maar helaas in de nacht wil hij dat ritme niet aannemen ik snap er niks van.,na de laatste fles van 20.45 kwam hij om 0.10 al, en toen om 3.30 en nu om 6.30. pffff heel het schema gelijk anders.....hoe komt het nou dat hij in de nacht sneller komt voor eten? Hij was echt flink aan het huilen, nu zit ik dus net als iedere dag weer beneden en heb ik hem weer in de kinderwagen bak gelegd met een speentje en hij slaapt.......huh???!!!

daisyensteven
16 November 2010, 07:15
Monalisa, ligt hij al in zijn bedje? Misschien vind hij zijn bedje te groot...
Wij hebben dat opgelost door het borstvoedingskussen in het bed te leggen, zodat het wat knusser was voor Julie om te slapen en ze slaapt ook in zo'n puckababy en dat helpt echt wel goed.

Ik heb de laatste tijd ook wel niet zo'n goede nachten.
Vannacht ben ik er vanaf 3u, elk uur uigemoeten om haar speen te geven.
Ik word er gek van en zit hier weer als een zombie aan mijn bureau.
Om 6u ben ik in de douche gegaan en heeft Steven haar uit bed genomen om eten te geven. Maar grote honger had ze niet echt, want ze heeft 70cc laten staan.

Ik hoop zo dat ze binnekort terug doorslaapt, die gebroken nachten beginnen zwaar op mij door te wegen in combinatie met dat werken.

Monalisa
16 November 2010, 07:23
pfff das idd heel vervelend, zo vaak eruit en dan ook nog eens naar kantoor....drink maar lekker veel koffie hihi ;)
Het kan idd wel zijn dat ie zijn bedje te groot vind, maar ja, hij zal toch moeten gaan leren om erin te gaan slapen he haha

Mieke25
16 November 2010, 08:10
Hier nog iemand met zo'n nachtbrakertje! Vannacht weer om 2u en 4u40 eruit gekunnen. De fles helpt dus niet langer slapen alhoewel ... heb hem om 5u bv gegeven (was deze keer heel veel omdat ik gisterenavond heb overgeslagen) en daarna is hij gaan slapen van 5u30 tot 8u45 dus ben ik nog heerlijk kunnen terugkruipen!!! Dit gaan we vaker proberen :lol:

Daisy Jo eet 's avonds ook nog een hele boterham op wanneer wij avondeten en die fles ging er met gemak in alleen heb ik de voeding iets later gegeven omdat ik nog even moest wachten op mijn mama en hij is direct in slaap gevallen toen de fles leeg was. Ga vanavond maar wat meer proberen want hij had om 5 uur echt wel grote honger!

Monalisa die ritmes veranderen nog héél vaak hoor. Alleen jammer dat het bij jullie vooral tijdens de nacht zo gaat. Vanmiddag dan maar even lekker terugkruipen hé!

Tina ik wil het inderdaad blijven combineren met bv maar ik merk gewoon dat de bv erg terugloopt en Jo eet echt super veel de laatste tijd. Dus wil de ochtendvoeding houden en dan krijgt hij 's avonds een fles want dan heb ik echt niet veel meer en moet hem vaak zijn tutje geven want anders blijft hij wenen voor meer en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ik vind het wel een beetje jammer natuurlijk maar heb liever een tevreden ventje.

daisyensteven
16 November 2010, 09:10
Ja, je kan hem eens meer aanbieden en dan zie je direct of hij dat nog opdrinkt hé :-)

Monalisa
16 November 2010, 10:34
ja Mieke hier wordt ook nog wel vaak terug gekropen. vanochtend nog ff lekker een uur op de bank geslapen, dat was wel lekker. Vanmiddag kom ik toch niet meer toe aan mn middagdutje dus dit moet maar zo. Vanavond weer lekker vroeg erin!

daisyensteven
16 November 2010, 12:10
Ik ga soms ook wat vroeger slapen, maar ik heb dagen dat ik dan niet in slaap geraak :-(

Monalisa
16 November 2010, 12:23
Daisy das het probleem met hem, hij eet alles gewoon op wat je hem aanbied:?

Joyce2911
16 November 2010, 20:48
@ Mieke: misschien zit Jo nog wel een beetje in het rimte van s'nachts wakker worden en voeding krijgen??
hoe ziet zijn dagindeling er nu uit? zo ziet Jada's schema er uit, misschien heb je er wat aan??

8.00/8.30 wakker en de fles 230+7
10.00/10.30 fruit en water
12.30/13.00 1boterham en de fles 160+5
16.30/17.00 150gr groente + yoghurt
18.30/19.00 fles 260+ 8 en 2 rijstebloem

Wij gebruiken Nutrilon A.R voor haar, is voor reflux en verborgen reflux.

We woonden al in het huis, maar ze hebben besloten om de boel te renoveren en dat
terwijl we er nog geen jaar wonen en ik het vorig jaar gevraagd heb! Maarja we hebben
straks wel alles nieuw en helemaal onze smaak :D

@ Monalisa: je kan ook Omneo gebruiken als Jeremy veel moeite heeft met z'n ontlasting.
Ik zou hem niet veel meer drinken aanbieden en zeker niet als hij alles opdrinkt. Je hebt ook
voeding voor hongerige baby's. Kun je altijd even overleggen met het CB. En wat je schreef
over de wagenbak, dat is wel veel knusser voor hem en tuurlijk moet hij ooit in zn eigen bedje
slapen, maar hij is nog zo klein dus kan me die geborgenheid wel voorstellen...

@ Ran: leuke verjaardag gehad van Amy??

hier gaat alles goed, Jada heeft het vooruit komen echt gevonden. Ze kreunt en steunt alles
bij elkaar hahaha. Donderdag weer naar het CB, ben benieuwd hoe ze gegroeid is!

Mieke25
17 November 2010, 06:56
Monalisa goed hoor dat je af en toe gaat liggen, anders hou je het niet vol zo vaak opstaan 's nachts.

Joyce bedankt om jou schema even op te schrijven. Jo heeft wel wat zijn ritme met eten en dutjes alleen om 5u wordt hij wakker en heeft honger. Vandaag ook weer om 5u eten gegeven en om 5u30 terug in bed gelegd en toen heeft hij nog 2 uur geslapen dus gaan we dit maar even volhouden. Misschien slaapt hij dan straks ineens door. Jada krijgt 's avonds dus ook meer dan 210 ml en misschien helpt die rijstebloem ook wel. Ze krijgt in ieder geval op hetzelfde moment eten als Jo.

Haha ik typ straks nog wel wat, Jo is hier vanuit zijn box serieus van zijn oren aan het maken. Hij is dol op de lichtjes van de computer...

yvon83
17 November 2010, 07:09
mieke de leeftijd van de kindjes waar ik op pas is 2,5 en 8 mnd. Dus heb mijn handen vol met myrthe erbij.

En vervelend al die kindjes die 's nachts niet willen slapen. Myrthe heeft vnnacht gelukkig wel weer lekker geslapen vanaf gister 21 uur om 4.30 1 keer het speentje erin en heb nu net om 7 uur gevoed. Meestal slaapt ze nu weer tot 10 uur dus ik ga even gauw het huis door en dan zo gezellig shoppen met mijn moeder en zusje in de bosch.

ran83
17 November 2010, 08:57
Even een egobericht lees vanmiddag wel even terug.

Superleuke verjaardag gehad, amy is goed verwend. s'middags was het na 3 uur wel even druk, omdat iedereen met kinderen toen kwam. Na het eten was het lekker rustig, dus amy kon rustig in bad en daarna heerlijk naar bedje toe.

Monalisa
17 November 2010, 09:23
Ran fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Op de eerste verjaardag worden die kleintjes toch altijd flink verwend he! Je hoeft de eerst komende tijd echt geen speelgoed meer te kopen!!

Ja vervelend he kindjes die niet willen slapen. Ik zou Jeremy bijna met kinderwagenbak en al in zijn ledikant leggen 's avonds...na de fles van 21.40 kwam hij om 0.50 en daarna al om 3.00.....snap er echt niks van.Mijn vriendin zei dat hij gister een regeldagje kon hebben maar volgens mij komt er vandaag weer zo'n dag aan....nu heeft hij de laatste fles om 7.30 gehad en nu komt hij alweer een beetje huilen. 3 uur ertussen..............zo kom ik dus niet aan die 6 voedingen he! maar hij mag er wel opzitten want hij weegt bijna 4 kilo!!!Alleen hij doet zo kort met die voeding en hij spuugt de laatste 2 dagen ook steeds een beetje terug echt vervelend.......

daisyensteven
17 November 2010, 11:17
Ran, super dat je zo'n leuke verjaardag gehad hebt voor Amy!

Monalisa, het kan idd wel dat hij even een paar dagen wat meer honger heeft. Julie heeft dat soms ook.

Mieke, als hij zo nog wat verder slaapt, dan zou ik het ook zo doen!

Joyce, leuk dat ze zo mooi vooruit komt :-)

Hier mama dag vandaag, jippie :-)
Ik heb boven al gepoetst en naar de winkel geweest en nu ga ik Julie even haar groentenpapje geven.

Ze heeft vannacht nog eens goed geslapen. Ze vroeg pas om 5.30u achter haar speen en heeft dan nog geslapen tot 6.15u.

Monalisa
17 November 2010, 11:26
YES ik ben ongi geworden :D

daisyensteven
18 November 2010, 07:28
Monalisa, vind je dat goed? :-)

Ik moet deze week ook weer ongi worden en kijk er weer tegenop. Niet dat ik nu al terug een kindje wil, maar ik vind dat toch niet echt de leukste week van de maand :-) Is zo vervelend :-)

Gisteren een leuke dag gehad met mijn kleine meid.
Ik begin het wel ontzettend te voelen dat werken, huishouden, sporten, ' s nachts een paar keer opstaan voor Julie haar tutje te geven, ...
Ik had het daarstraks in de auto enorm moeilijk om me wakker te houden.

Mieke25
18 November 2010, 08:17
Daisy doe dan toch maar wat rustiger aan zeg want anders komen er misschien ongelukken van! Fijn dat gisteren zo'n leuke dag was.

Monalisa ik snap ook niet helemaal waarom je zo blij bent dat je ongi bent geworden. Of ook al plannen voor een tweede?

Ran wat fijn dat het zo leuk was! Ik heb wel een klein probleempje, het kaartje zat hier terug in de post, onvoldoende gefrankeerd :oops::oops:. Ik zal het vandaag terug op de bus doen maar vind het wel erg stom van mezelf zeg!! En hoe zit het met je nod, al iets te bekennen?

Joyce ik had gisteren zo'n beetje jou schema gevolgd en het ging super goed!!! Nu ga ik 's avonds ook eens proberen om de fles in te dikken. Deze morgen was het toch al 6 uur hoi hoi.

Yvon inderdaad lekker druk zeg. Maar je ziet Myrthe wel lekker opgroeien of is het de bedoeling dat je straks terug uit huis gaat werken?

Wij hebben hier terug een zeer tevreden ventje en hij slaapt weer erg goed. Ik heb deze morgen alweer opgeruimd, gestreken en de afwas gedaan. Nu mag hij wel wakker worden hihi! Vanmiddag gaan we lekker shoppen want Jo zijn pyjama's zijn allemaal te klein geworden. In maat 68 heeft hij driekwart broeken en mouwen en de twee pyjama's met voetjes in maat 74 die ik heb zijn dan weer te lang :-D. Mijn mama gaat mee dus hebben we weer een goede sponsor.

Monalisa
18 November 2010, 08:31
nou...ik ben blij omdat ik nu weet waar ik aantoe ben. Je kunt al erg vruchtbaar zijn en ik heb al 2 keer onveilig gevreeen na de bevalling dus ja....had niet al ZO snel weer zwanger willen worden. Daarom ben ik blij. Ik ga nu eerst een jaar of 2 weer aan de pil, daarna stop ik weer en gaan we voor een brusje!
En veel last heb ik niet, ik heb niet eens krampen meer! Dus ben blij dat dat veranderd is.Alleen mn schaamlippen voelen een beetje beurs aan ofzo...

daisyensteven
18 November 2010, 08:33
Mieke, leuk shoppen en al goed gewerkt vanmorgen seg!

Mieke25
18 November 2010, 08:48
Haha Daisy sinds Jo er is ben ik ineens een ochtendmens geworden! Questie van namiddag op rak te kunnen zonder schuldgevoelens.

ran83
18 November 2010, 08:51
hihi mieke sorry moet wel even lachen hoor, ik dacht al heb helemaal geen prinsessen kaartje gekregen, maar nu weet ik hoe dat komt hihihi Heel veel shop plezier vandaag enne idd een goede sponsor mee hè hihi

monalisa dan is het wel heerlijk dat je weer ongi geworden bent, vooral omdat je ook welal onveilig gesext hebt.

Daisy dat is idd vermoeiend hoor, af en toe moet je dan ook even lekker tijd voor jezelf nemen en echt lekker tot rust komen (als dat kan natuurlijk)

yvon ben je gister lekker aan het shoppen geweest??

Hier 1 dag overtijd, maar durf eigenlijk niet te testen. hihi ben soms ook zo'n doos hihi

Mieke25
18 November 2010, 08:53
Ran spannend! Wie weet nog een extra verjaardagscadeau voor Amy.

ran83
18 November 2010, 08:54
mieke dat zou wel heel leuk zijn hihi

Monalisa
18 November 2010, 08:56
Ik ben heel hard aan het duimen voor je!!!!!

daisyensteven
18 November 2010, 09:22
Mieke, dat ken ik :-) Ik doe dat tegenwoordig ook zo de dagen dat ik niet moet werken :-) Je bent toch wakker hé, kan je beter de huishoudelijke taken dan doen :-) Als Julie het toelaat tenminste, want dat is niet altijd :-)

Monalisa, nu snap ik het :-) Ik ben ook terug aan de pil en ik stop ook pas terug als Julie 2jaar is.

daisyensteven
18 November 2010, 09:23
Ran, superspannend! Ben benieuwd, maar snap hoe je je voelt :-) Ik deed de test ook nooit al direct bij 1 dag ongesteld :-) Ik stelde dat een paar dagen uit :-)

Mieke25
18 November 2010, 11:31
Knap hoor zo wachten met testen. Ik heb eigenlijk altijd te vroeg getest maar heb ook helemaal geen geduld met die zaken. Onze kleine vent is hier ondertussen weer gaan slapen, we zouden om 1 uur vertrekken maar dat gaat dus niet lukken...jongens shoppen echt niet graag blijkbaar :lol:

ran83
18 November 2010, 11:36
Mieke dat zal het zijn, jo wil niet shoppen hihi. ja daarmee heb ik dan wel weer geduld hè

daisyensteven
18 November 2010, 11:57
Bij mij is dat ook altijd. Ze is altijd super vroeg wakker en slaapt heel weinig, maar als je dan gepland hebt om ergens naartoe te gaan, is ze ineens heel lang aan het slapen :-)

Monalisa
18 November 2010, 12:08
of onderweg ergens naartoe vallen ze in slaap in de auto :D

Mieke25
18 November 2010, 12:40
Hihi ja Jo wil echt niet gaan shoppen. Hij slaapt nu alweer 1,5 uur en heeft deze ochtend ook al 2,5 uur geslapen. Net of hij het weet! Gelukkig begrijpt mijn mama dat wel. Sommige vriendinnen zonder kids

Monalisa in de auto slapen de meeste kindjes. De mensen die langs mijn broer wonen gaan met hun zoontje iedere avond een stukje rijden anders wil hij niet slapen en het kind is ondertussen bijna 1 jaar!

Joyce2911
18 November 2010, 13:13
@ Mieke: fijn dat Jo pas om 6u kwam! benieuwd hoe hij het doet als je er rijstebloem bij doet.
heb je nog wel kunnen shoppen??

@ Ran: oehh spannend! wanneer wil je gaan testen?? leuke foto's van Amy d'r verjaardag. Goed verwend zag ik.

@ Daisy: ik ken het precies wat je zegt met huishouden...hier is het de eerste tijd er ook niet echt van gekomen.
en als ze dan ff sliep was ik blij dat ik ff zat.

@ Monalisa: regeldagen is toch alleen met bv??

hier gaat alles goed, bij het CB geweest en alles was super. 2 weken terug op onze weegschaal woog ze bijna 10 kilo
en daar nu 8930 dus ik denk dat wij toe zijn aan een nieuwe weegschaal...wel 1 voordeel dan ben ik ook ruim 1 kilo
lichter dan die aangeeft hahaha

ran83
18 November 2010, 14:53
Nou dames even snel een berichtje ik heb getest en ik ben ZWANGER hihi helemaal in de wolken hier.

Monalisa
18 November 2010, 16:28
JAAAAAAAAAAAAAAAAA Ran wat leuk van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-D:mrgreen:

Mieke25
18 November 2010, 18:16
Ran een super dikke proficiat!! Wat leuk voor jullie en best snel deze keer hé. Ben zo blij voor jullie! Geniet ervan.

Tina
18 November 2010, 19:31
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Ran, wat super!!!! Gefeliciteerd!

daisyensteven
19 November 2010, 07:21
Ik ben vannacht weer moeten opstaan om 1u, 3u, 5u en vanaf 5u45 lag ze te brabbelen in haar bedje en om 6u liep mijn wekker af. Ik ben eens goed kwaad geworden tegen mijn man, want ik ben dat zo beu dat ik altijd alles alleen moet doen.
Ik moet hem om 6u uit zijn bed zetten zodat hij Julie kan eten geven, terwijl ik mij klaarmaak voor het werk. Ik moet haar tas maken om mee te nemen, ik moet haar omkleden, dan moet ik de kat nog eten geven, want zelfs dat doet hij niet.
Ik word er echt gek van. Waarom moet je voor een man alles spellen wat hij moet doen en kan hij dat nooit eens zelf zien?

daisyensteven
19 November 2010, 07:23
super Ran, ben kei blij voor je! Proficiat!

daisyensteven
19 November 2010, 07:24
Joyce, idd, ik ben soms ook zoooo moe dat ik helemaal geen fut meer heb voor het huishouden. Ze slaapt zowiezo niet veel overdag, dus als ze dan eens slaapt, zit ik meestal ook liever eventjes in de zetel.
Gisterenavond zijn wij om 20u thuisgekomen van een etentje met een collega van mijn man en zijn wij nog beginnen poetsen. Wat was ik weer blij dat ik toen eindelijk zat!

Mieke25
19 November 2010, 08:26
Daisy groot gelijk dat je eens van je oren maakt tegen je man! Koen staat ook nooit op voor Jo hoor. Zelfs als zijn wekker bijv. 5 min later af gaat staat hij niet op voor Jo en mag ik er dus uit. Of hij gaat zich wassen, maakt een hoop herrie zodat Jo wakker wordt en dan mag mama weer haar bed uit. Af en toe zou je ze toch eens hé maar ja, we hadden ze wel nodig om de kleine te maken natuurlijk :lol:. Dat slecht slapen is echt met periodes hoor, waarschijnlijk slaapt ze na enkele nachten gewoon terug door. Dat is hier ook regelmatig.

Jo is gisteren wakker gebleven van 13u45 tot 19u! Natuurlijk viel hij tijdens zijn voeding in slaap (had maar 100 ml gedronken) en hij was dus om 4u30 weer paraat voor zijn voeding. Best vreemd trouwens, gisterenochtend was ik terug net pamela zo'n joekels had ik en deze morgen waren het weer net theezakjes en had Jo weer niet genoeg melk :(. Heb hem net na zijn boterham maar een fles gegeven want er kwam niks uit de borst en Jo werd er kwaad van.

Oh en ik heb ongelofelijke rugpijn sinds gisteren. Net alsof de ongi opnieuw gaat beginnen, heel vreemd.

Monalisa
19 November 2010, 08:59
ovulatiekramp?

daisyensteven
19 November 2010, 09:15
Mieke, idd is enorm frustrerend en ik word het soms echt beu.

Mieke, kan idd wel zoals monalisa zegt ovulatiekramp zijn hé.

daisyensteven
19 November 2010, 09:16
Julie heeft dat nu al een paar weken, terwijl ze daarvoor super goed doorsliep.
Is precies sinds ik ben beginnen werken. Zou het daardoor komen, dat ze er last van heeft?

Monalisa
19 November 2010, 10:09
Daisy jeetje meid wat zul jij moe zijn.....

Mieke25
19 November 2010, 12:53
Daisy inderdaad frustrerend! Waarschijnlijk heb je ondertussen al vanalles geprobeerd... Wat hier wel geholpen heeft/helpt: ik heb (ook al mag het eigenlijk nog niet) het donsdeken op liggen. Jo slaapt in zijn slaapzak en ik stop hem daarna heel strak in en het helpt behoorlijk goed. Hij heeft nu ook geen ijskoude handjes meer 's ochtends en slaapt voormiddag en namiddag goed.

Tja, het zou ovulatiekramp kunnen zijn maar dat is dan wel héél vroeg. Mijn banner klopt namelijk niet. Zit nu op dag 10 van de cyclus en de vorige was 38 dagen. Heb daarstraks ook een pijnstiller genomen maar die heeft helemaal niet geholpen, kersenpitkussen ook niet bah bah. Hoop maar dat het geen nierbekkeninfectie is want de pijn lijkt er wel op. Anders maandag maar naar de dokter zeker...

Ran al zwangerschapsklachten?? Ga je wachten tot 3 maand om het de familie te vertellen? Wel laten weten hoe de reacties waren hé, is altijd leuk om te lezen. Ik hoop dat ik ook vlug mag volgen! Wel super leuk want afgelopen zat. vertelde twee vriendinnen van me dat ze zwanger zijn (alletwee ook 4 weken zwanger) en nu jij ook. Mijn neef en vriendin zijn ook al een hele tijd bezig dus als die nu binnenkort ook volgen ... een echte babyboom.

ran83
19 November 2010, 12:59
Mieke ik hoop dat je uiteraard snel mag volgen.

Heb het wel al aan m'n moeder, zus en vriendin verteld. M'n zus en vriendin waren echt overdonderd en superblij voor ons. Wou het met 7/8 weken aan m'n pa en sm vertellen. Heb een shirtje voor amy besteld gister met de tekst "geef me een kus, want ik word GROTE ZUS" Kwaaltjes een beetje last van m'n onderrug en lichte misselijkheid.

Daisy wat vervelend dat julie wakker wordt s'nachts en vooral omdat je net weer bent begonnen met werken. Het kost allemaal al zoveel energie en ook nog eens veel alleen moeten doen. En tja dat je mannen alles moet "voorkauwen" zou wel maneigen zijn ofzo...

Tina
19 November 2010, 13:20
Ik krijg ook weer helemaal zin om zwanger te worden!!! :D Is het verslavend? ;) Maar aan de andere kant wil ik nog niet, want hoogstwaarschijnlijk zal dat dan ook gelijk de laatste zwangerschap zijn en ik daarna zal ik die leuke spannende tijd nooit meer meemaken. Dus wat dat betreft kunnen we het beter nog maar even uitstellen... Snappen jullie wat ik bedoel? Heb nl. het gevoel dat ik erg vaag ben!
Wanneer zouden jullie je gezinnetje eigenlijk compleet vinden? 2 kindjes? 3? Of meer? Of nu al? Wij zouden eigenlijk voor twee gaan, maar ik heb nu heel sterk het gevoel dat ik daarna nóg wel een keer zwanger zou willen zijn. Helemaal als de tweede weer een jongen wordt, dan zou ik het nog wel een keer willen proberen voor een meisje! :)

Ik las steeds al jullie verhalen over de nachtelijke uurtjes en dacht steeds: "ik ben blij dat Simon doorslaapt!" Maar vannacht kwam hij mooi weer om 4.00 uur! :S Beetje jammer! Maar in tegenstelling tot jullie mannen, stond de mijne al gelijk naast het bed! Ik wilde hem nog even laten huilen, om te kijken of hij weer ging slapen, maar Simon lag al binnen twee minuten tussen ons in! Toen ging hij nog harder huilen en heb ik hem maar gevoed, daarna heeft m'n vriend hem ook weer op bed gelegd.
Om 8.00 uur kwam hij weer, dus toen heb ik hem weer gevoed en hebben we samen nog tot 10.30 uur in bed gelegen! :oops:

Verder moet ik wel vaak dingen voorkauwen voor mijn vriend, hoor... "Welke kleertjes moet hij aan?" "Wel of geen sokken 's nachts?" "Wat moet er mee naar het kdv?" Met dat laatste ben ik nu gestopt. De afspraak was dat hij het ochtendprogramma zou draaien op mijn werkdagen en uiteindelijk kwam het er op neer dat hij Simon aankleedde en dat ik verder alles klaar zette enzo. Dat heb ik afgelopen week niet gedaan, hij leert het zelf maar! ;) Het kwam er uiteindelijk wel op neer dat mijn schoonmoeder maandag zonder flessenwarmer en voetensteun van de wagen zat (en mét 2 jasjes, een dik vest en 2 overhempjes! haha!).

Ik gaf de afgelopen weken steeds 2 flessen van 150 cc mee naar het kdv en daar heb ik nooit klachten over gehad. Maar van de week had ik meer gekolfd, dus had ik grotere flessen meegegeven (2x220) om te kijken wat hij daarvan op zou drinken. Heeft hij die flessen gewoon allebei leeg gedronken!!! :shock: Dus ik hoop niet dat hij de afgelopen weken te weinig heeft gekregen...
Had gister trouwens ook een mailtje van de leidster van het kdv dat er woensdag in de slaapkamer van de peutergroep een rare lucht was geroken, ze hadden gelijk de brandweer gebeld voor metingen. En dan komt ook gelijk de politie en ambulance! Ik was blij dat Simon er die dag niet was, ook al bleek er niets aan de hand te zijn. Mijn moeder was woensdag aan het oppassen (ik had studiedag en moest dus op mijn vrije dag naar school) en had inderdaad 3 politiewagens met gillende sirenes over de dijk bij ons achter zien komen.

Zo, nu ga ik me eens verdiepen in het boek 'eten voor de kleintjes - van borst tot boterham'...

Mieke25
19 November 2010, 13:32
Tina lijkt me een interessant boek. Leuke weetjes hier wel posten hé. Alhoewel Jo een echt broodetertje aan het worden is hihi. Wat zalig zeg dat Simon zo goed slaapt. Gewoon van genieten. En die 'vage' uitleg snap ik helemaal! Hier juist hetzelfde, ik zou ook graag een meisje willen maar ja, na de hoeveelste stopt het dan?? Haha. Mijn broer en ik schelen maar 1 jaar in leeftijd en hebben altijd veel aan elkaar gehad dus vandaar dat ik niet teveel leeftijdsverschil wil (maar dat heb je natuurlijk niet te kiezen). Wie weet komt er hier nog wel ooit een derde, zo'n nakomertje dan, al weet mijn man hier nog niks van :lol:.

Tina
19 November 2010, 15:17
Haha! Zo denk ik er ook over!!! :D

Tina
19 November 2010, 15:22
Oh, over leuke weetjes gesproken! Ken je het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes? Het staat ook op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding (http://www.borstvoeding.com). Daarin staat precies wat een kindje wanneer mag hebben, erg handig! Maar dat kende je vast al!

En wat ik er nu van opgepikt heb en wat voor jou misschien ook wel handig is ivm de verminderde productie. Je moet (nou ja, niks moet natuurlijk) altijd éérst de borst geven en dan vaste voeding, zo blijft de productie beter op peil. Als je eerst een boterham geeft, drinkt Jo minder melk. En je kunt het beste geen ander drinken (water, thee, diksap) geven...

Mieke25
19 November 2010, 19:39
Tina bedankt voor de tips. Ik denk dat het hier ook heel fel ligt aan het feit dat ik heel erg twijfel of ik wel voldoende melk heb. Heb jij dat soms niet? Heb juist trouwens die filmpjes gezien over voedselintroductie haha wat een rustige baby zeg. Jo propt echt alles in een keer in zijn mond en sabbert/knabbelt echt niet. Moest er echt om lachen. Maar het klopt ergens wel weer wat ze allemaal schrijven.

Joyce geef jij groente en fruit nog als pap of echt gewoon stukken fruit enzo? Vanavond een hele fles leeg met rijstebloem dus ik ben benieuwd! Heeft Jada al tandjes (of had ik dat vorige keer al gevraagd?).

Goosje hoe is het met jullie??? Lekker druk zo'n kleintje hé.

Tina
21 November 2010, 19:39
Wat een rust hier!

Mieke, ik heb nog niet het idee gehad dat ik te weinig melk heb, Simon is altijd erg tevreden. Ik vind het alleen lastig in te schatten hoeveel hij moet drinken als hij niet bij mij is... Ik zit nu over het algemeen op 5 voedingen per dag, maar vandaag zullen het er maar 4 zijn... Weet jij of dat niet te weinig is?

daisyensteven
21 November 2010, 19:56
Tina, Julie heeft soms ook maar 4 voedingen, zeker nu ze tussendoor fruitpap en groentenpap bij krijgt. Hangt een beetje van dag tot dag af.

Wij zijn vandaag een dagje naar zee geweest. Was heel leuk, maar ik ben ontzettend verkouden aan het raken en heb enorme hoofdpijn, dus ga zo dadelijk mijn bedje al in.

Julie is flink geweest en was ontzettend goed gezind :-) Ik zie mijn meisje toch zo graag :-)

Morgen weer werken, dus ik ga nog een half uurtje bij mijn ventje in de zetel liggen en dan slapen.

ran83
22 November 2010, 09:05
Tina moest wel even lachen om het verhaal wat wel en wat niet mee :-D

Daisy werkse vandaag

Mieke idd wanneer stopt het dan hè, mijn nicht heeft inmiddels 4 zonen en ze wou heel graag een meisje, dus tja

Joyce2911
22 November 2010, 18:50
@ Tina: hahaha hij heeft het iig niet koud gehad ;-) ik laat mijn vriend ook weleens onderuit gaan
met dat soort dingen...iedere avond moet er fruit, groente en brood uit voor Jada en de meeste dagen
doe ik dat, maar op zo en ma avond vertik ik het...hij is ma en di ochtend aan de beurt omdat ik moet
werken dan. er staat nu nog niks uit, dus ben benieuwd...

@ Ran: gefeliciteerd!! twijfel nu of ik het al gedaan had, en anders maar 2x hihi
kun je het al een beetje beseffen??

@ Mieke: geen tandjes hier, nog niks wat er ook maar op lijkt...ik geef de groente/aardappel/rijst geprakt met een vork.
fruit doe ik licht de staafmixer overheen of het moet rijp fruit zijn zoals een peer, kiwi of banaan dan prak ik dat met een
vork. heb haar vanaf het begin af aan juist grof gegeven, voor het geval ze straks gaat kokhalzen bij stukjes.
Hoe heeft Jo het op de rijstebloem gedaan die nacht??
Hier gister de rijstebloem vergeten erbij te doen en ze heeft toch tot 8.30 geslapen...papa geluk, mama was allang aan het
werk toen hahaha

Mieke25
22 November 2010, 20:03
Tina hier ook heel af en toe 4 voedingen op een dag. Ligt er juist aan hoe goed hij slaapt overdag. Als ze echt honger hebben melden ze zich wel hoor!

Daisy veel beterschap! Wel fijn zo'n dagje naar zee. Was het niet koud daar of viel het mee?

Joyce Jo slaapt nu tot 6 uur als zijn fles volledig leeg is. Jo krijgt zijn fruit soms gemixt, soms geplet of geraspt maar vroeg me af wanneer te beginnen met hele stukken. Laatst stukjes banaan en kiwi voor hem gelegd en die stopt hij lekker 1 voor 1 in zijn mond en dat gaat best goed maar ja, dan eet hij lang niet zoveel als bij fruitpap.

Hier vanaf vandaag nog een bv minder. Jo is echt super tevreden met flesvoeding en heeft ineens veel meer ritme. Heb ook de indruk dat hij sinds de overschakeling wel wat is aangekomen. Het is zo al een mager ventje dus er mocht wel wat bij. Verder niet veel nieuws, buiten dat ik een super drukke week tegemoet ga dus weet niet of ik vaak op het forum zal zijn...

daisyensteven
22 November 2010, 20:14
Julie is verkouden :-( Echt enorm, ze hoest en het ratelt een beetje als ze ademt.
Ben een beetje bezorgd en denk dat ik morgen toch met haar naar de dokter ga of aan mijn mama ga vragen of zij met haar kan gaan, want ik moet gaan werken :-(

daisyensteven
23 November 2010, 07:08
Wij hebben ook een goede nacht gehad. Ik ben een paar keer wakker geworden van Julie haar gehoest, maar ze sliep telkens onmiddelijk terug of ze hoeste in haar slaap.
Ze is pas wakker geworden toen mijn wekker afliep om zes uur.
Haar stem is al wat meer terug en ze was super goed gezind. Dus we gaan het nog even afwachten.
Ik heb wel in haar heen en weer boekje geschreven dat ze het bij het kdv ook wat mee in het oog moeten houden.

Ik zit weer op mijn werk en vlieg er weer maar in, want er liggen hier nog bergen werk rondom mij.

ran83
23 November 2010, 08:26
Daisy wat fijn dat jullie toch een goede nacht hebben gehad en dat julie wel doorsliep ondanks het gehoest van haar.

Mieke een drukke week voor jou dus. Het is trouwens wel goed voor de hand/mond coördinatie als je wat groter stukken soms geeft.

joyce dankjewel, ja begin het al iets te beseffen hihi

Monalisa
23 November 2010, 13:14
Vanochtend bij de kinderarts geweest. Jeremy heeft een liesbreuk en moet geopereerd worden....volgende week vrijdag hebben we een intake in een ander ziekenhuis, we moeten naar Gent.Ik hoop niet dat ik hem daar achter moet laten als hij geopereerd word, het idee alleen al. Ik vind het al een rotidee dat hij onder het mes moet bah!

ran83
23 November 2010, 13:26
Monalisa ach gossie zeg, hopelijk hoef je hem idd niet achter te laten. Meestal mag er 1 ouder blijven slapen (volgens mij) Wel fijn dat ze er zo snel achter gekomen zijn, maar wel zielig hoor.

Ik wou dat het shirt van amy binnen was, want ik wil het aan m'n pa vertellen. Vondt het gister al moeilijk om m'n mond te houden. Hij was jarig nou moest wel telkens nadenken bij wat te zeggen. En vooral toen het onderwerp disneyland ter sprake kwam, daar gaan we begin april heen met de hele familie en tja dan kan ik natuurlijk niet in de gave achtbanen, maar heb gewoon gesproken over dat ik zo'n zin had om in de achtbanen te gaan.

Goosje
23 November 2010, 15:45
Hallo Meiden!!
Ik was jullie kwijt haha!! Maar ik heb het gevonden!
Ben ff een tijdje niet geweest, druk met de kleine natuurlijk en gedoe met internet....Maar alles goed goed met ons! Ik hoop met jullie ook!!!
Ik zal gauw ff bijlezen en reageren!!
Liefs Goosje

ran83
23 November 2010, 16:03
Goosje leuk weer wat van je te horen, alles goed met sil???? En hoe bevalt het moederschap??

Monalisa
23 November 2010, 18:11
en heb je geen leuk fotootje van Sil? Heb je geen hyves ofzo?

daisyensteven
23 November 2010, 18:49
Monalisa, tjee, hoe komt het dat hij een liesbreuk heeft? Kan je dat zomaar krijgen zoiets?

Goosje, leuk je nog eens te horen!

Ran, kan ik geloven dat het moeilijk is om te zwijgen :-) Ik hoop dat je vlug het tshirt hebt.

Julie is nog steeds vreselijk verkouden. Ze ligt in haar bedje en hoorde haar net door de babyfoon weer hoesten.

Tina
23 November 2010, 20:09
Monalisa, wat ontzettend vervelend dat Jeremy een liesbreuk heeft! Ze dachten het bij Simon ook, maar bij een echo van zijn lies/scrotum bleek het toch niet zo te zijn gelukkig. Ik was ook zo bang dat hij naar het ziekenhuis zou moeten! Hopelijk gaat het allemaal meevallen! Sterkte!
Daisy, een liesbreuk is een scheurtje in de buikwand (geloof ik) en het risico is dat de darmen daardoor naar buiten gaan puilen... Het schijnt vaker voor te komen bij vroeggeboren jongetjes, sowieso vaker bij mannen dan bij vrouwen.

Goosje, fijn om van je te horen!!!

Mieke, op zich kan je al gelijk beginnen met stukjes geven. Ik wil dat gelijk vanaf volgende maand gaan doen, het is de Rapley-methode. Er staat ook van alles over op die site die ik in mijn eerdere bericht noemde. In principe zijn ze in staat om stukjes te eten zodra ze het vast kunnen pakken en naar de mond brengen. In het begin gaat er natuurlijk wel van alles naast en ze moeten leren om te kauwen en om het naar achteren te brengen in de mond. Dit laatste is ook de reden waarom het ook veilig is: als ze het nog niet naar achteren kunnen brengen kunnen ze zich ook niet verslikken, ze kunnen het pas naar achteren brengen als ze ook kunnen kauwen. Kindjes zouden rond de 6 maanden in staat moeten zijn om dit te doen. Ik ben alleen benieuwd hoe dat zit met een kind dat een maand te vroeg is geboren, maar ja, dat merken we vanzelf volgende maand!

Daisy, beterschap voor Julie! Ze pikt wel regelmatig verkoudheidjes op, he? Het is ons nog gespaard gebleven, gelukkig! Wij zijn trouwens zondag ook even naar zee geweest, toevallig! Alleen wij waren een stukje verderop, in Zandvoort. Het was maar kort, want onze planning was niet helemaal optimaal. Simon had honger! En het was best koud!

Ik ben morgen weer lekker vrij! Lekker rustig aan doen en van m'n mannetje genieten! Ik vind het altijd zo jammer dat ik hem rond half 6 ophaal, dan voed en hem daarna gelijk in bed leg. Dan zie ik hem zo kort, dus ik ben blij dat ik op woensdag en vrijdag vrij ben!

daisyensteven
23 November 2010, 21:47
Tina, ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Ik heb dat ook. De moment dat Julie 's avonds nog wakker is, ben ik dan ook constant met haar aan het spelen en knuffelen tot ze haar bedje in gaat. Ik mis haar zo erg als ik een hele dag werken ben.

Ze heeft idd al vanaf dat ze naar het kdv beginnen gaan is, bijna constant een verkoudheid gehad :-(

Tina, geniet dus morgen maar zalig van je dagje :-) iK ga dat ook doen!

ran83
24 November 2010, 07:50
Tina geniet maar heerlijk van je vrije dag

daisy vervelend dat het al begonnen is vanaf dag 1 op het kdv

Joyce2911
24 November 2010, 09:29
@ Ran: kan me voorstellen dat je het van de daken wilt schreeuwen!! :D enne je hebt dus goed toneel gespeeld hihi

@ Mieke: wat fijn dat hij zo goed doorslaapt op de fv! kan je je productie niet omhoog krikken door te kolven??
hier gaan grotere stukken redelijk, ligt meer op de grond dan in d'r mondje beland hahaha

@ Monalisa: bah, kan me voorstellen dat je ertegenop ziet... waarschijnlijk mag je er wel bijblijven. Alle vragen opschrijven
en stellen.

@ Daisy: balen dat Julie al vanaf het begin verkouden is... kdv hangt zoveel je ontkomt er bijna niet aan. wij proberen ook
alles altijd goed schoon te maken, maar eerlijk is eerlijk daar kun je niet tegenaan poetsen. 1 stopt iets in zn mond en voor je
het weet heeft de volgende het al in de mond. ik ben zelf bijna nooit ziek dat is wel 1 voordeel (niet dat ik puzzels in mn mond
stop hahaha) dus hopelijk bouwt Julie veel weerstand nu op zodat zij straks niet ziek gaat worden....

hier gaat alles goed, we hebben echt een ubervrolijke meid op het moment, echt genieten! ze heeft gister niet eens gehuild/gemopperd!
eerste dag hahaha gek is dat hoor. s'morgens krijgt ze eerst de fles en dan brood en dat gaat super goed!

ran83
24 November 2010, 11:15
Joyce wat fijn dat het zo goed gaat, wat heerlijk genieten is dat zeg.

hopelijk komt het shirtje vandaag binnen, want de postbodes gaan weer 2 dagen staken bah...

Monalisa
24 November 2010, 12:48
Ran erg is dat he als je wacht op kleertjes en die komen maar niet whahahaha.

Daisy lijkt mij ook vervelend je kindje achter te laten en zelf uren op je werk te zitten....Ik zie er ook al tegenop nu, terwijl het nog niet eens maart is! Maar daarom ga ik nu maar genieten van elke dag die ik heb, het gaat ook ZO snel!

yvon83
24 November 2010, 13:16
monalisa Wat zielig dat je kleine mannetje al onder het mes moet.

Ran van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! leuk hoor!!! Hier begint het ook langzaam weer te kriebelen maar we wachten nog heel even tot Myrthe ook ongeveer 1 jaar is.

En heb net wel even bijgelezen maar weet het allemaal niet zo goed meer :-) Maar op de vraagjes die er voor mij nog stonden
We hebben heerlijk gewinkeld leuke kleren voor de kerst gekocht zowel voor mezelf als voor Myrthe.
En waarschijnlijk ga ik wel weer werken als Myrthe en een eventueel brusje naar school gaan. Maar dat duurt nog even dus denk ik nog maar niet teveel aan.

Mieke25
24 November 2010, 19:17
Monalisa balen van die liesbreuk. Heb je al wat uitleg gekregen over de ingreep? Hopelijk valt het allemaal goed mee en denk wel dat je erbij mag blijven als hij een nachtje moet blijven.

Tina genoten van je vrije dag? Ik had al eens op die site gekeken en sommige dingen ben ik het wel mee eens maar sommige ook gewoon niet. Bijvoorbeeld die videofilmpjes jéé wat een braaf kind zeg! Als ik zo'n filmpje moet maken van Jo wil niemand die techniek uitproberen denk ik :-D. Hij hangt echt van kop tot teen onder, propt alles ineens in zijn mond om daarna te beginnen kokhalzen en hoesten. Die kokhalsreflex zit trouwens redelijk vooraan in de mond en verplaatst zich langzaam naar achter dus als Simon er nog niet klaar voor is ga je het zo merken en zal hij behoorlijk snel kokhalzen.

Ran balen van het shirtje zeg! Nog even op je tong bijten dan. Ben je al gewend aan het idee van een brusje?

Daisy jij ook genoten van je vrije dag? Heerlijk zo genieten van de kleine hé. Jammer dat ze zo vaak verkouden is maar dan bouwt ze een goede weerstand op niet?

Joyce wat fijn dat Jada zo vrolijk is. Wel grappig want Jo was hier gisteren ook helemaal happy (met heel veel bandietenstreken). Maar deze namiddag was hij het ineens moe en begon hij te grommelen. Ben er toen maar even mee langs mijn papa gegaan. Kolven zie ik echt niet zitten en de fles bevalt super goed! Alleen de ochtendvoeding en af en toe tussendoor wil ik graag behouden. Deze avond wel even bv gegeven omdat meneer zo lastig was en toen dronk hij daarna nog 150ml volledig op! Een Jada ook zo flink brood? Vind het heerlijk om Jo zo te zien genieten als hij die stukjes in zijn mond kan steken en dan zuigt hij er zo gek op :-D.

Yvon ook al kriebels voor een tweede. Leuk!

Komt voor jullie kindjes de sint ook al? Vind het wel leuk hoor dat hij komt maar ze zijn nog zo klein dus weten ze er niks van eigenlijk. Ach ja, je kan de sint natuurlijk niet verbieden om cadeautjes te brengen :wink:. Snappen jullie mijn uitleg een beetje?

ran83
24 November 2010, 19:23
mieke wij vieren zelf sinterklaas niet, maar amy mag de schoen bij m'n schoonmoeder zetten en van m'n oma heeft ze centjes gekregen.

Yvon heerlijk dat jullie allebeide kleren voor de kerst hebben

Het begint hier wat door te dringen, maar soms voel ik me helem
aal niet zwanger. Het is gewoon veel anders dan bij amy, toen had ik alle tijd om aan m'n zwangerschap te denken en de familie wist het ook direct, omdat we zolang hadden moeten wachten. Nu heb ik amy die de nodige aandacht vraagt en ik ben gewoon heel vermoeid. Ik baal zo van het shirtje hopelijk is het er zaterdag, anders wordt het pas volgende week. Hihi, nou die paar dagen moet ik ook maar even doorbijten.

daisyensteven
24 November 2010, 19:47
Joyce, is zalig als ze zo goed gezind zijn hé :-) Echt genieten dan!

Ran, tshirtje al ontvangen? :-)

daisyensteven
24 November 2010, 19:55
Monalisa, geniet nog maar ten volle, want de tijd vliegt idd enorm hard!

Yvon, zalig dat je nog zo lang kunt thuisblijven! Ik ben al blij met mijn woensdag iedere week :-) En die geef ik niet zomaar terug af :-)

Mieke, hier gaat de sint ook komen hoor :-) Hij komt voor Julie op vele plaatsen, dus ik denk dat ze enorm braaf geweest is :-) Hij komt bij ons, mijn moeder, schoonouders, grootouders :-)
Ik denk dat iedereen het veel te leuk vindt en dat hij daarom op zoveel plaatsen komt :-)

Ik heb een super dagje gehad met mijn kleine meid.
Ik ben vanmorgen gaan sporten en daarna zijn we een kerstkadootje gaan kopen voor papa.
In de namiddag heb ik gepoetst terwijl Julie aan het slapen was en deze avond zijn we nog even gaan winkelen.

Julie is daarnet na haar bad en flesje op mijn buik in slaap gevallen. Daar kan ik zo van genieten en dan vind ik het altijd spijtig dat ze haar bedje in moet :-(

En doordat de dag zo super was, kijk ik er ontzettend tegenop om te gaan werken morgen. Ik zou veeeeel liever bij mijn lief meisje blijven.

Mieke25
24 November 2010, 21:13
Haha Daisy, hier net weer te horen gekregen dat mijn broer ook iets heeft voor Jo. Haha en zelf hebben we besloten niks te doen, ik voel me al schuldig... Lekker zeg zo shoppen. Nog veel gekocht buiten het cadeautje?

Ran die negen maanden zullen zo om zijn als er al zo'n (b)engeltje rondloopt. Het zal inderdaad wel vermoeiend zijn!

Hier net een brulsaldo van jewelste gehad. Wat is het toch erg als die kleine zo van streek is en je weet niet waarom bah bah. Gelukkig is hij daarna op mijn buik terug in slaap gevallen en heb ik hem in zijn bedje kunnen leggen.

daisyensteven
25 November 2010, 07:00
goeiemorgen meiden,

Julie was vandaag al om 5u wakker, maar ze heeft wel nog een uur tevreden in haar bedje liggen brabbelen Ze heeft 's morgens toch nogal wat te vertellen, dat gaat nog iets geven als daar woorden uitkomen
En eigenlijk was ik nog tevreden, want ze heeft gisteren geslapen van 16u tot 19u, badje en flesje en om 20u sliep ze al terug op mijn buikje. Dus was te verwachten dat ze vandaag zo vroeg klaarwakker ging zijn

Ik zit alweer op mijn werk. De bergen zijn hier weer opgestapeld rondom mij pfff en toch ben ik hier straks ten laatste om 16.15u weg.

daisyensteven
25 November 2010, 07:09
Mieke, idd is soms moeilijk als je niet weet waarom ze zo over hun toeren zijn hé.
Niet echt, we hebben een autostoel besteld die in de makro folder in reclame stond voor onze tweede auto. En mijn ventje heeft gisterenavond nog schoenen gekocht.
Maar voor Julie ga ik me even proberen in te houden, want ze heeft ontzettend veel kleertjes en waarschijnlijk zal ze er met kerst nog wel een heel deel bijkrijgen als kado van iedereen :-)

ran83
25 November 2010, 08:29
nee heb het shirt niet ontvangen, dus wordt waarschijnlijk zaterdag want de postbodes staken weer 2 dagen.

mieke idd zielig he als je kleine zo huilt, voel je je zo machteloos

daisy mooi op tijd was julie dus wakker

Monalisa
25 November 2010, 09:25
staken die postbodes nu alweer???!! Gelukkig hebben wij daar hier niet zo'n last van. Vervelend zeg!

Goosje
25 November 2010, 13:04
Zo ik heb weer even bijgelezen...

Ran GEFELICITEERD!!!!!!!!! Wat geweldig dat je weer zwanger bent!!!! Kan me voorstellen dat je niet kan wachten om het iedereen te vertellen, laat dat shirt maar gauw komen! Ik hoop dat je klachten mee zullen vallen, kan me voorstellen dat deze zwangerschap anders is dan de eerste...Je hebt nu al een klein meisje om druk mee te zijn!!

Monalisa wat zielig zeg dat Jeremy een liesbreuk heeft....heeft hij er zelf ook last van? Ik hoop dat de ingreep mee zal vallen...

Daisy het valt niet mee om weer te werken hè....kan me voorstellen dat je veel liever bij je kleine meid bent...En zeker als de nacht soms ook niet zo geweldig is geweest....

Tina hoe bevalt het je om weer aan het werk te zijn?

Hier gaat alles goed! Het is wel heftig met die gebroken nachten maar Sil is een geweldig mannetje!! Meestal drink hij nog om de drie uur, ook 's nachts dus slapen doe ik nog niet geweldig....De borstvoeding gaat niet zo goed, heb enorme kloven (al 3 weken) dus ik kolf nu overdag en geef 's nachts borstvoeding. Maar Sil drinkt super gelukkig!!
Wel moet hij zichzelf soms in slaap huilen, dit vind ik wel vervelend/zielig...Hebben jullie dit ook gehad met de kleintjes?

Goosje
25 November 2010, 13:10
Een foto van onze kleine!!
http://i53.tinypic.com/24az6mr.jpg

daisyensteven
25 November 2010, 13:23
OOOOOH Goosje, wat een geweldige foto!

Mijn meisje heeft zich nooit in slaap gehuild, maar zaagt zich tegenwoordig wel in slaap soms :-)
Wij hebben in het begin wel nachten met haar opgezeten met haar reflux.

Monalisa
25 November 2010, 14:15
zaagt zich in slaap? hihihi hoe doet ze dat dan

Goosje nogmaals wat een mooi kindje!!!!!!!!!!zooo lief..........genieten he zo met het hebben van een gezinnetje!
en nee Jeremy heeft geen last van de liesbreuk hoor!maar ze willen snel opereren voordat het wel een probleem gaat worden dus gelukkig kunnen we volgende week vrijdag al komen voor een intake en gaat het daarna hopelijk snel en is hij voordat het kerst is al geholpen!

daisyensteven
25 November 2010, 14:40
ze neuriet zo heel de tijd op eenzelfde toon
neeeeeuuuuuuuuuu neeeeeeuuuuuu neeeeuuuuu
heel vervelend geluid :-) Ik zet dan altijd de babyfoon even af :-)

Monalisa, ik hoop voor je dat het vlug in orde komt met de liesbreuk van Jeremy. Idd zoveel te vlugger zoveel te beter hé :-)

ran83
25 November 2010, 16:04
Goosje amy heeft zichzelf ook wel vaak in slaap gehuild, maar ja amy heeft 16 weken lang gehuild (met goede periodes hoor)

daisy dat geluid ken ik wel, dat deed m'n nichtje ook altijd (heeft dat wel tot 1 jaar gedaan) en dan ook nog met d'r hoofd naar links en rechts schuddend

Monalisa idd wel fijn dat hij zo snel al geholpen kan worden en hopelijk ben je er voor de kerst vanaf.

Mieke25
25 November 2010, 16:08
Goosje wat een schatje! En leuke outfit (die had ik ook voor Jo hihi). Balen van die kloven, doet pijn hé, weet er alles van. Is een tepelhoedje geen oplossing? Bij ons heeft dat goed geholpen want Jo leerde zo zijn mond verder open te doen bij het aanhappen.

Ran wat een gedoe met de post bij jullie zeg. Hadden jullie het kaartje ondertussen al ontvangen? Beter te laat dan nooit hé :oops:.

Daisy hier was het vanmorgen een half uurtje eerder en vannacht om 1 uur even op geweest. Julie heeft gisterenavond nogal geslapen zeg! Wij moeten hier ook eens op zoek naar een autostoel. Moet Jo met zijn winterjas echt in de maxi-cosi proppen, anders past hij er niet meer in :-D. Leuk toch als ze zoveel kleertjes hebben!!

Maandag komt er hier iemand voor een fotoshoot met Jo. Haha ik kan al niet wachten tot het zover is! En morgen voormiddag lekker zwemmen met Jo. Hopelijk slaapt hij daarna goed, dan kan mama ff lekker relaxen want heb gisteren en vandaag alles gepoetst. Zalig zo'n net huis haha, meestal is het hier net of er een bom is ontploft.

Mieke25
26 November 2010, 20:16
Wat zijn jullie stil! Of ligt het aan mij? Jo heeft vandaag 3 dutjes van 2 uur gedaan dus dat relaxen is hier vandaag zeker gelukt. Jo heeft daarstraks met ons aan tafel enkele sliertjes bami gegeten. Zoo grappig, hij slurpte ze naar binnen en trok dan de hele sliert weer uit zijn mond. Je zag hem echt genieten heerlijk!! Morgen volgens de banner eisprong maar heb nog niks kunnen ontdekken hier. Misschien was die rugpijn laatst dan toch van de ovulatie?? Wel vervelend want nu weet ik niet wanneer ik een ongi moet verwachten...denk dat het kv weer goed aan me gaat verdienen :lol:.

ran83
27 November 2010, 11:18
mieke ik had je kaartje nog niet ontvangen, ja ik wordt behoorlijk flauw van die postbodes. Ik zit nu al telkens te kijken of de post is geweest. En wat fijn dat jo gister zo goed heeft geslapen dat is wel lekker genieten dan.

Goosje trouwens wat een schatje zeg

Mieke25
27 November 2010, 12:13
Ran dat duurt dan wel erg lang zeg met de post! Heb het toch meer dan een week geleden opgestuurd (met twee postzegels deze keer!!). Ach ja, dat kaartje is toch al te laat dus da's niet zo'n ramp maar balen van het shirtje!

ran83
27 November 2010, 12:34
mieke ik zat net te kijken en vanuit het buitenland duurt de post zo'n 2a3 werkdagen en dan ook nog eens met die stakingen ertussen.

Tina
27 November 2010, 14:20
Dat duurt idd lang zeg, dat kaartje! Wij kregen trouwens vandaag wel gewoon post...

Ik zit hier vandaag met twee zielige mannen... Mijn vriend is ziek (overgeven/koorts) en Simon is de hele dag een beetje aan het mopperen. Niet echt huilen, maar niks is goed. Ik denk dat dat is wat Daisy bedoelt met 'zagen' (ik kende die term ook niet, Vlaams zeker?), het is de hele tijd 'huuuuuuuu huuuuuuuu huuuuuuuu'. Misschien is het wel een sprongetje, ik kreeg gisteren een mailtje van 'oei, ik groei' over de 19 weken sprong... Hij lijkt verder niet echt ziek, niet warm ofzo. Wel snotterig.

Ik was woensdag trouwens ook flink ziek (figuurlijk) van de rekening van de garage... M'n auto (pas 6 jaar oud) moest voor de apk en het kostte me bijna 600 euro om hem daar doorheen te krijgen en eigenlijk moest er nog meer gerepareerd worden, maar daarop werd hij niet afgekeurd, dus dat kan later ook nog. Vorig jaar was ik ook al zo veel kwijt, dus ik had niet verwacht dat het dit jaar wéér zoveel zou kosten... We gaan maar eens kijken of we hem binnenkort kunnen inruilen, want op deze manier kost het veel meer dan het oplevert. Ik heb er het afgelopen jaar maar 3000 km in gereden, alleen steeds 10 minuutjes naar m'n werk en heel af en toe wat verder...

ran83
27 November 2010, 18:31
tina bah dan zou je ook ziek worden zeg van zo'n rekening van de garage.

mieke ik heb het kaartje binnen hij is leuk en bedankt.

Trouwens heb het shirt binnen van amy!!!!!

Tina
27 November 2010, 18:35
Eindelijk!!! Dus nu kan de familie ook delen in de vreugde!!! Veel plezier met vertellen! Hoe voel je je trouwens?

ran83
27 November 2010, 18:37
Tina ik voel me moe hihi, had het van m'n dochter totaal niet en nu echt. Denk dat ik vanaaf maar weer op tijd op bed lig. Begint zo langzamerhand een gewoonte te worden.

TJa ik weet nu nog niet wanneer ik het aan m'n pa ga vertellen, want morgen wordt het 'm niet, heb 2 verjaardagen en volgende week ma/di/wo/do moet ik werken, denk dat het dan pas vrijdag wordt. Maar gelukkig heb ik hem wel binnen nu.

Goosje
27 November 2010, 20:19
Ran fijn dat het shirtje binnen is!!! Raar hè dat elke zwangerschap zo totaal aanders kan zijn!! Gelukkig maar want dan heb ik nog een beetje hoop dat een eventuele volgende zwangerschap beter zal zijn dan deze....Wat heeft amy veel gehuild als baby! Kan me voorstellen dat jullie af en toe radeloos waren of niet?!

Mieke wat leuk dat je maandag een fotoshoot hebt!! Lastig dat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest...Heb je weleens ovulatietesten gebruikt? Wat je van Jo eigenlijk snel zwanger? (ik kletste toen ook wel in het '83 forum maar ik weet het niet meer....)
Ik heb trouwens al een tepelhoedje geprobeerd maar dat vind Sil niet zo leuk...kost hem teveel moeite...

Tina wat irritant van je auto....wij moeten eigenlijk ook een andere kopen, die van ons is echt niet meer betrouwbaar en dat is niet zo fijn in de winter en met de kleine...
Ben benieuwd of Sil straks ook nog gaat 'zagen' haha!!

Tina
27 November 2010, 21:50
Zagen, zagen, wiede wiede wagen! (heb ik opeens in m'n hoofd! :D)

Nu lekker naar bed! Welterusten!

ran83
28 November 2010, 17:04
Goosje idd amy heeft ongeveer tot 16 weken gehuild en toen ze vaste voeding kreeg was het zo over. We gaan ermaar vanuit dat het haar darmen waren.

Monalisa
29 November 2010, 08:09
Tina beterschap voor je 2 mannen!

Ran hoe ging het vertellen!

ik ga vandaag Nutriton halen, ik hoop dat het spugen daarna ophoudt!
Gisteravond wilde meneer niet slapen hihi flink in het rond kijken om 11 uur in de avond, toen hebben we hem in bed genomen bij ons en ik heb hem pas om 0.45 in zijn bed terug gelegd want we moesten toch echt gaan slapen! Mijn vriend moest er ook weer uit om 5.00 dus die zal nu wel gesloopt zijn!
Ik heb hem nog gevoed om 2.40 en toen kwam hij pas weer om 7.40! WOW goed he! IK ben dus WEL uitgerust hahahha :P

ran83
29 November 2010, 08:17
monalisa hopelijk helpt de nutriton.

Heb het nog niet verteld, ga het vrijdag doen. Heb de hele week superdruk en dan ook nog eens m'n vermoeidheid erbij, dus wordt vrijdagmiddag.

daisyensteven
30 November 2010, 07:43
goeiemorgen

pffff ik heb vreselijk slecht geslapen
ik word 's nachts duizend keer wakker van elk geluid dat mijn man maakt :-( Binnekort kan hij op de zetel gaan slapen, want ben het beu.

En dan die sneeuw. Ik heb er een uur over gereden om op mijn werk te geraken.

Wat een zaagberichtje :-)

Ik vlieg er hier in!

Monalisa
30 November 2010, 08:49
Hier helpt de Nutriton, hij slaapt beter, doet langer over de fles, en knoeit nie meer en verslikt en spuugt niet meer zo. Hij lachte naar me toen ik hem vanmorgen uit bed haalde! * smelt! *

Daisy zaag maar hoor ik kan me heel goed voorstellen dat je dat doet na een slechte nachtrust....en die sneeuw ERG he, hier is er toch ook wat gevallen helaas!Er komt meer op vrijdag helaas en dan moeten we net naar Gent bah ik vind het maar niks :( Ik hoop maar dat we veilig thuis gaan komen!

daisyensteven
30 November 2010, 10:18
Monalisa veel sterkte vrijdag! Hier zeggen ze dat het van woensdag op donderdagnacht erg gaat sneeuwen.

ran83
30 November 2010, 10:41
daisy getsie zeg dat zijn dan ook geen fijne nachten als je overal van wakker wordt, zou ik hem idd ook op de bank laten slapen hihi

Monalisa wat fijn zeg dat het nu veel beter gaat met de nutriton

Mieke25
1 December 2010, 10:05
Daisy hier mag je lekker zagen hihi! Wat vervelend dat je je zo ergert aan je man zijn geluidjes. Hier vannacht 1 uur wakker geweest want Jo is ziek en had ook nog eens overgegeven. Toen Jo eindelijk terug sliep en ik terug in bed kroop lag Koen te snurken als een blok. Oh ik had hem wat kunnen doen op dat moment. Gelukkig was ik zelf zo moe dat ik even later als een blok in slaap ben gevallen (en waarschijnlijk nog harder heb gesnurkt :lol:).

Monalisa heerlijk zeg zo'n glimlach van Jeremy bij het ontwaken. Vrijdag maar op tijd vertrekken en heel rustig rijden. Maar met zo'n kleintje in de auto kijk je zowiezo veel beter uit hé tenminste ik heb dat wel heel erg. Fijn dat de nutrilon werkt. Heb je dan de A.R.? Jo heeft die ook en werkt inderdaad goed tegen spuugen.

Goosje jammer dat het tepelhoedje niet helpt. Lukt het kolven wat? Zelf had ik daar echt een hekel aan. En dat ik niet weet wanneer mijn eisprong is vind ik niet zo erg want we hebben nog tijd zat voor een brusje maar niet weten wanneer de ongi komt (of niet komt) vind ik erger. Vorige keer was het raak in ronde 5 dus best snel denk ik dan. Hoe is het met jullie kleine man?

Ran spannend vrijdag! De reacties zullen wel leuk zijn!

Mieke25
1 December 2010, 10:13
Tina hoe is het met je mannen? Zijn ze al beter? Onze kleine man is ook ziek, het hangt in de lucht denk ik. Kan ook geloven dat je ziek was van de rekening van de garage. Dat is duur autorijden dan! Duimen maar dat je meer succes hebt met je volgende auto.

Geven jullie soms een opstekertje als de kleine ziek is?? Ben aan het twijfelen om Jo dadelijk iets te geven. Hij is super lastig en slapen lukt niet goed want zijn neusje zit dicht en hij moet steeds hoesten. Of helpt dat dan niet. Pff vind er niks aan. Ben zelf moe en super lastig (leuk als je dat van jezelf weet hé). Jo die amper slaapt en ik moet de documenten voor de belastingen van ons huis vrijdag af hebben (heb ik steeds uitgesteld omdat het zo'n rotwerk is). Gelukkig komt mijn mama dadelijk ff oppassen omdat ik boodschappen moet gaan doen en hopelijk blijft ze dan wat langer.

daisyensteven
1 December 2010, 10:44
Hey meiden,

Mieke, ik spoel Julie haar neusje regelmatig en ik heb van de dokter een siroopje gekregen die ik haar nu 's morgens en 's avonds moet geven voor het hoesten.

Ik ga eerst iets eten nu en als Julie dan nog slaapt, laat ik daarna nog een berichtje achter :-) Maar ik moet ervan profiteren om te eten als ze ligt te slapen :-)

Joyce2911
1 December 2010, 11:28
@ Monalisa: fijn dat de nutriton helpt! hebben wij in het begin ook gehad, maar uiteindelijk overgegaan op de A.R

@ Mieke: ik doe ook weleens sprayen, en dan voornamelijk voor het slapen gaan...

@ Ran: fijn dat je shirtje binnen is! benieuwd hoe de reactie zijn.

@ Tina: pffff 600 das geen gein meer nee! ik heb ook altijd pech gehad met mn auto's. tot nu toe *afkloppen* mag ik niet klagen.
iedereen weer opgeknapt??

fijne dag allemaal!

ran83
1 December 2010, 11:58
Mieke als amy verkouden is dan geef ik haar neusspray en als ze dan niet meer zo snotterig is dan houdt ik er weer mee op.

Daisy idd daar moet je dan even van genieten om heerlijk rustig te kunnen eten

Enne we hebben het verteld aan de familie

M’n pa kwam gister een sint cadeautje brengen en ik dacht laat ik amy het shirtje aan doen. M’n pa z’n vrouw zag het direct en die keek me aan en zei “wat is dit nou” m’n pa die keek en snapte het niet, toen zei ze lees d’r shirt eens….dus hij lezen en zegt hij “ik heb d’r al een kus gegeven” ik in een deuk hihi, m’n broertje las het en die snapte het ook niet. Nou na lang denken snapte hij het eindelijk hihi en hij was superblij voor ons.

En dus ook maar s’avonds naar m’n sm gegaan. Na zo’n 5 minuten binnen te zijn geweest keek m’n schoonzusje naar het shirt en keek mij eens aan en zei tegen m’n sm “lees dat shirt eens” en die hadden het ook totaal niet verwacht.

Dat is het leukste als anderen het totaal niet verwachten, want ik dacht dat anderen het wel verwachtte van ons.

Trouwens vanmorgen ook maar aan m’n neefje/nichtje verteld, want m’n broertje weet het en die zijn buren. Dus weer shirt aan m’n nichtje (7) snapte het niet en zei “ik moet haar een kus geven” ik weer lachen en toen m’n neefje (10) die las het en zei “Heeft ran een baby in de buik?” Je had die ogen van dat jochie moeten zien, geweldig gewoon hihi

Mieke25
1 December 2010, 12:13
Ran geweldig die reacties. Wel grappig dat ze het niet direct door hadden.

Daisy smakelijk eten!! Hopelijk slaapt ze goed.

Jo ligt al van 10u in bed en slaapt nu dus al 3 uur. Ben juist ff gaan kijken en hij ligt zalig te slapen. Had ook druppels in gedaan voor het slapen en die helpen nu wel want hij ademde toch niet zo zwaar en een ui langs bed helpt ook altijd. Heb de belastingen bijna af dus mijn humeur begint al wat op te krikken hihi. Dadelijk naar de winkel (heb echt bijna niks meer in huis) maar zie er tegenop om te gaan met dit weer. Is het bij jullie ook zo glad? Juist ging er hier voor de deur een fietser tegen de grond brrr. Het is de eerste keer met deze auto dat ik door de sneeuw moet en hoop maar dat hij minder slipt als mijn vorig bakske.

Joyce2911
1 December 2010, 12:24
@ Ran: leuke reactie's! typisch dat mensen het op een gegeven moment gaan verwachten dat er een 2de komt...

@ Mieke: heb je geen winterbanden?? volgens mij valt het hier mee met de gladheid, maar ze hebben voor vanmiddag weer
sneeuw opgegeven...dus ben benieuwd! ga nu ook liever niet met Jada in de auto tenzij het moet...maar anders blijft ze lekker thuis.
Gister heeft Jada een slee gekregen van Sinterklaas bij opa en oma, dus als de weerberichten kloppen dan gaan we straks of morgen
sleeën :D voetenzak van de MC erin en gaan...zag gister een moeder bijna onderuit gaan met een draagzak om :s kreeg zelf haast een
hartverzakking!

heb ook weleens een halve ui gedaan en Luuf op het borstje en ruggetje, werkt ook goed!
succes met boodschappen doen...

Tina
1 December 2010, 13:41
Ran, leuk die reacties! Bij ons had ook niemand het verwacht, dat maakt de reacties inderdaad extra leuk!

Mieke, ik heb was spulletjes van VSM in huis, dat is homeopathisch. Een neusspray, pilletjes voor bij verkoudheid (die verkruimel ik voor Simon) en iets tegen het hoesten, maar dat heb ik nog niet nodig gehad. Ik ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van om hem van alles te geven, maar het is ook niet leuk om te zien dat hij niet lekker is.

Joyce, straks met de slee weg, leuk! Dat is inderdaad schrikken als iemand met een draagdoek bijna valt! Ik verwacht dat onze wagen helemaal niet lekker rijdt als er een pak sneeuw valt, maar de draagdoek vind ik dan helemaal eng!

Wat is het koud, he? Ik ben net even naar de supermarkt geweest. Normaal loop ik dan wel een stuk, omdat ik het belangrijk vind dat Simon regelmatig buiten is. Maar vandaag vond ik het echt te koud, dus ik ben linea recta naar de AH gegaan en gelijk weer terug. Die wind deed gewoon zeer aan m'n gezicht!
Met de gladheid valt het hier wel mee, gelukkig! Er wordt goed gestrooid hier in het dorp. Maar in Haarlem (daar wonen we tegenaan) wordt superslecht gestrooid, je kunt gewoon aan de weg zien waar de grens is! Belachelijk, toch? Bij ons wordt zelfs in onze woonwijk gestrooid, vorig jaar zelfs een aantal keer per dag!

Simon draait bijna van zijn rug naar zijn buik! Hij krijgt alleen zijn hoofd (en daardoor zijn onderste arm) nog niet mee... Dan ligt hij met zijn onderlijf al op zijn buik, alleen zijn schouders draaien niet. Dat ziet er dan zo gek uit! :-D

Goosje
1 December 2010, 14:49
Ran wat leuk zeg!!! Grappig dat niet iedereen het gelijk in de gaten heeft en dan gewoon eerst niks zeggen haha!!

Mieke voelt Jo zich al wat beter? En jouw humeur al een beetje opgeknapt?? Het kolven lukt op zich wel maar ik vind het gewoon zo omslachtig en een stom gezicht....

Joyce wat leuk om te gaan sleeën!! Hoop dat Jada het leuk vindt!

Hier ga ik ook liever niet naar buiten met dit weer...Ben gister ff naar de brievenbus gelopen maar ik vind het gewoon zielig voor de kleine, kan hem wel goed inpakken en een kruikje erbij doen maar zn gezichtje is toch bloot...Hoop dat het snel over is met de kou! Van mij mag het wel weer zomer zijn haha!

Tina
1 December 2010, 15:24
Ja, Goosje, helemaal als ze nog zo klein zijn! Lekker binnen blijven! Ik vond het heerlijk dat Simon in de zomer (nou ja, laatste dag v/d lente!) geboren is en we gewoon lekker naar buiten konden, het was zelfs in die hele warme periode...
Kolven is inderdaad ook niet mijn hobby, helemaal niet nu op m'n werk. Wat is dat vreselijk, zeg! Maar ja, ik wil Simon heel graag tot 1 jaar borstvoeding blijven geven, dus dan moet je wel. Maar ik weet niet of ik dit ga redden tot hij 1 is. Misschien dat het dan alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding wordt na verloop van tijd. We zien wel... We zijn al bijna op de helft, hij wordt deze maand alweer een half jaar!!! :shock:

Tina
1 December 2010, 16:15
Goosje, ik las in jullie november-topic (ja, ben een beetje nieuwsgierig) dat je zo'n last hebt van je borsten en tepels. Ik heb heel lang last van m'n tepels gehad en heb daar veel te lang mee doorgelopen. Toen Simon 3,5 maand was ben ik bij een lactatiekundige geweest. In eerste instantie leek het helemaal niet te helpen, want het lukte toen nog steeds niet om Simon goed aan te leggen. Maar uiteindelijk heeft het toch wel geholpen en ik voed nu pijnloos! Ik zou je aanraden er niet te lang mee door te lopen, want (en dat heb je vast ook al vaak gehoord/gelezen) borstvoeding moet geen pijn doen! Een lactatiekundige kan echt goede adviezen geven! En vaak krijg je het (gedeeltelijk) terug van de verzekering...

Mieke (volgens mij vroeg jij het), mijn mannen zijn weer beter. De grote tenminste wel helemaal, Simon blijft wat snotterig en lijkt iets minder vrolijk dan normaal. Maar hij is niet ziek.

Monalisa, fijn dat die andere voeding helpt! En vrijdag naar het ziekenhuis, toch? Spannend! Hou je ons op de hoogte? Succes!

Monalisa
2 December 2010, 05:45
tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!!!
Hier heeft Jeremy voor het eerst doorgeslapen joehoe!!!!!!!!! Na de fles van 22.00 tot 5.00!!!!!!!!! Geweldig he!Ikke is blij!

ran83
2 December 2010, 09:00
monalisa dat is super zeg en was slaap jezelf dan heeeeeerlijk hé en alvast heel veel sterkte voor vrijdag voor jou en je mannetje

goosje ja als ze zo klein zijn, ben je gauw bang dat ze kou vatten, dat kan ik me nog wel herinneren met amy vorig jaar. Bleef ook vaak lekker warm binnen

tina maar gister was het wel extreem koud, die vieze koude wind erbij brrrrr en wat goed van simon dat hij bijna (op z'n hoofd na) van rug naar buik kan draaien, knap hoor.

joyce leuk een snee, ben benieuwd wat jada er van vindt.

zo mieke dan heeft jo een mooie poos geslapen zeg 3 uurtje achter elkaar. Nou naar de winkel geweest gister met het gladde weer??

Ik krijg hier zo die vrouw van MvM, hopelijk blijft ze niet heel lang, want moet vanmiddag ook nog werken. Gelukkig weet ik hoe alles in z'n werk gaat, dus die uitleg hoeft niet meer hihi

Mieke25
2 December 2010, 09:39
Ran dan mag je dadelijk lekker nog een zwangerschapstest doen of niet? Leuk nog eens bevestiging. En dan lekker in kannen piesen hihi. Ben gisteren inderdaad boodschappen gaan doen en het was behoorlijk glad inderdaad.

Monalisa ik hoop echt voor jullie dat het weer morgen beter is! En zalig dat Jeremy heeft doorgeslapen. Hopelijk blijft hij dat nu doen.

Joyce fijn op pad met de slee! Hier ligt nu al meer dan 10 cm dus ideaal om te sleeën.

Goosje wel jammer dat je met dit weer niet vlug ff kan gaan wandelen enzo maar langs de andere kant is lekker warm binnen ook wel gezellig niet? Zeker straks met de kerstboom, kan Sil fijn naar de lampjes kijken.

Tina wat goed van Simon. Hier heeft het ook even geduurd vooraleer Jo die onderste arm vrij kreeg. Maar als ze het eens te pakken hebben gaat het snel hoor!

Joyce hier geen winterbanden. Heb mijn auto nu sinds de zomer en ben nog maar 2 keer gaan tanken hihi. Zou dus een beetje zot zijn voor de keren dat ik met de auto ga. Mijn ventje heeft er wel op de auto dus als hij thuis is neem ik zijn auto. Brr da's toch ook gevaarlijk met zo'n glad weer je kleintje in de draagzak!

Jo had gisteren trouwens nog doorgeslapen tot 10 voor 2. Bijna 4 uur geslapen dus! Vanmiddag moet ik eigenlijk weg voor een informatievergadering maar ga lekker afbellen hoor. Het is me veelste glad.

ran83
2 December 2010, 09:49
mieke zo zeg dan heeft jo idd goed geslapen zeg.

Ja de test was super, toch weer extra bevestiging hihi en nu sparen

daisyensteven
2 December 2010, 10:28
Zo jullie hebben gezellig gekletst!
Ik ben gisterenmiddag na het eten naar mijn moeder vertrokken.

Ik had een zalige dag met mijn kleine meid en het was dus echt ontzettend tegen mijn zin om vandaag te komen. En dan nog eens met dat weer... pfff stomme sneeuw :-)
Is mooi als je niet moet buitenkomen en er door het raam naar kunt kijken, maar niet als je erdoor moet.

Goosje
2 December 2010, 11:16
Tina bedankt voor de tip!! Ik had de lactatiekundige al ingeschakeld....Die is langsgeweest en heeft meegekeken en een aantal tips gegeven. Toen zij er was had ik echt enorme kloven (ze schrok er zelfs van:shock:) en ze heeft me aangeraden om een poosje te gaan kolven om het te laten genezen. Dit doe ik nu dus, het is wel iets genezen maar nog niet helemaal goed....Ik vraag me af of het nog beter gaat worden...Ik probeer het nu zo lang mogelijk vol te houden om 's nachts bv te geven en overdag te kolven en bv uit de fles te geven. Als het echt niet meer gaat stappen we over op fv. Ik vind het wel heel jammer dat het niet vlekkeloos gaat....Sil drinkt heel goed en het is zo makkelijk om gewoon alleen bv te geven!
Wat gaat de tijd snel hè!! Simon alweer een half jaar zowat!! Sil is alweer vier weken vandaag!!

Nou hier is er weer een lekkere witte laag bijgekomen....Wel jammer dat we nu niet zoveel buiten kunnen doen...Maar wat ik ook wel weer leuk vind is dat de kleine straks wat meer kan in de zomer, kunnen we lekker in een badje in de tuin of een stukkie fietsen als hij een beetje kan zitten!! Heb er zo'n zin in!!

Mieke25
2 December 2010, 11:53
Hier ligt ondertussen al een dikke 15 cm sneeuw!! Rond acht uur beginnen sneeuwen en het is niet meer gestopt. Jo merkt er weinig van, die is zijn recept van gisteren aan het herhalen want slaapt alweer 3,5 uur :lol:.

Goosje is heb ook mega kloven gehad en duurde ongeveer 3-4 weken eer het genezen was maar ben wel blij dat ik toen heb doorgezet. Daarna durfde ik eerst niet meer voeden zonder tepelhoedje bang voor de pijn maar zoals bij Tina kon ik hier na 3-4 maanden ook pijnloos voeden.

Tina Simon al 6 maand wat gaat het toch snel!! Lijkt net gisteren toen jij schreef dat Jo al bijna een half jaar was.

Daisy nog ff doorbijten, bijna weekend en dan met z'n tweetjes genieten van jullie meisje.

daisyensteven
2 December 2010, 12:02
De tijd gaat echt super snel! Ons meisje is 5 maand nu. Ongelooflijk hé.

Monalisa
2 December 2010, 14:13
Tijd gaat snel he dames! Wat goed van Simon dat omrollen Tina! Ze doen toch al veel he. Hier tilt Jeremy al heel goed zijn hoofdje op al tijdens het boeren doet hij dat al! ZO goed!

Goosje zielig is dat he naar buiten met dit weer; ik doe het ook liever niet hoor. Dus blijf ook maar lekker binnen verder vandaag!

Morgen door dat rotweer naar het ziekenhuis in Gent, ik heb er echt geen zin in:? Maar ja het moet en hoe eerder hij geholpen kan worden hoe beter:)

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend? Mijn zusje komt op bezoek en we hebben in de avond nog een verjaardag op zaterdag dus dat is wel leuk.

Oh ja ik heb voor het eerst een kuifje in Jeremy's haar gemaakt vandaag. Echt zo schattig dat dat staat!:mrgreen:

Goosje
2 December 2010, 19:32
haha Monalisa leuk een kuifje!! Hier wordt de kleine kaal....de afgelopen dagen kon ik echt plukken haar van zn hoodje trekken!! Alleen in zn nek heeft hij nog een strookje...Hoop maar dat er iets moois voor terugkomt....
Sil kan ook heel goed zn hoofd optillen, hij houdt hem heel lang omhoog tijdens het boeren en zwiept hem dan keihard heen een weer! Alleen vanmiddag ketste hij hem hard weer terug, had bijna mn tand door mn lip...Gelukkig had hij niks!

Heel veel succes morgen in het ziekenhuis!!

Goosje
2 December 2010, 19:35
Ok bedankt Mieke!! Misschien moet ik gewoon nog even doorzetten...irritant is het dat ik zo aan het twijfelen ben, wel/niet overgaan op flesvoeding....Als ik dan jullie verhalen lees dan denk ik, ik moet gewoon nog ff doorgaan! Lastig hoor..

Tina
2 December 2010, 20:00
Tina Simon al 6 maand wat gaat het toch snel!! Lijkt net gisteren toen jij schreef dat Jo al bijna een half jaar was.

Ja, daar moest ik ook aan denken! En toen zei jij: "rustig aan, het is nog niet zo ver!" Dus dat zeg ik nu ook maar... ;)

Jeetje, Sil ook al weer 4 weken!!!

Ik heb trouwens dinsdag zo gelachen! Een meisje uit m'n klas heeft een broertje gekregen en dat vertelde ik in de klas: "jongens, H. heeft een broertje gekregen!" "Ah," zegt er een, "een jongen of een meisje?" :D

Morgen ga ik even met Simon naar school, want dan wordt er Sinterklaas gevierd. Vinden de kinderen ook wel leuk, en ik ook! Kan ik mooi even regelen dat Simon ook in het grote boek komt te staan! ;)

Tina
2 December 2010, 20:01
Succes morgen, Monalisa!

Joyce2911
2 December 2010, 21:27
hier was de slee een succes! op het einde had ze erg koude wangen en moest ze huilen, maar toen waren we
gelukkig al in de straat ;-) (foto's staan op mn hyve voor degene die ik in mn lijstje heb staan)
misschien iets te lang in de sneeuw gelopen, ik vind het zelf altijd zoooo leuk hahaha
van het weekend vieren we mijn verjaardag, was maandag weinig tijd voor ivm oplevering en allemaal lui die over
de vloer nog kwamen voor wat kleine afwerkdingetjes...

@ Monalisa: succes morgen!

@ Goosje: super dat je iemand hebt ingeschakeld, stoppen kun je altijd nog he. doen waar jij je goed bij voelt.

@ Mieke: wauw wat goed dat Jo zo slaapt zeg...ben jaloers hahaha

@ Tina: briljante opmerking!! vind dat soort opmerkingen altijd geweldig. we schrijven ze altijd op voor het
prietpraat krantje.

@ Ran: succes met sparen! ik heb het ook gedaan, maar was er op een gegeven moment zoooo klaar mee...
maar heb het wel volgehouden voor het goede doel.

daisyensteven
3 December 2010, 06:57
Monalisa veel succes vandaag! En wees voorzichtig onderweg!

Tina, zou wel leuk zijn als Simon in het boek komt hé :-) Veel plezier vandaag!

Joyce, super leuk met de slee!

Julie heeft weer een heel goede nacht gehad, maar ze blijft zo vreselijk hoesten.
Ik zit weer op mijn werk, dus vlieg er hier maar weer in.

ran83
3 December 2010, 10:04
mieke wat heerlijk toch dat jo zo lang slaapt, heb je toch wel even tijd voor jezelf. En bij jullie al heel wat sneeuw dus. Hier nog niet zoveel jammer genoeg.

daisy ja dat gaat inderdaad snel

monalisa dat is zoooooo schattig een kuifje. enne heel veel succes vandaag

tina hahahaha toen werd er zeker wel gelachen hahahaha en veel plezier vandaag op school

joyce wat gaaf dat de slee een succes was

vanmorgen weer wezen zwemmen, we hadden een klein groepje 7 mensen met kids, dus alle aandacht voor de ukkie's

Mieke25
3 December 2010, 14:39
Ik heb vulg ff alles gelezen maar reageer morgen wel weer. Hier een helse nacht en dag achter de rug. Jo heeft vannacht bijna niet geslapen, steeds brullen en bovendien heb ik zelf buikgriep bah bah. Kon Jo bijna niet troosten want moest steeds naar de wc hollen. Nu is mijn ventje met Jo naar mijn schoonouders dus ik kruip lekker onder een dekentje op de zetel!

Tina
3 December 2010, 15:43
Wat dacht je ervan om in bed te kruipen, Mieke? Beterschap!

Hoe was het in het ziekenhuis, Monalisa?

daisyensteven
3 December 2010, 21:54
pffff wat een avond
Julie wou deze namiddag ineens niet meer eten en piept enorm bij het ademen. Toen ze vanavond nog steeds niet wou eten, heb ik onmiddelijk naar de dokter gebeld.
We zijn dan naar de dokter geweest en verder gestuurd geweest naar het ziekenhuis.
Ik was dus al in paniek, maar om 22u mochten we haar eindelijk mee terug naar huis nemen.
Het zit goed op haar longen en ze kan heel moeilijk ademen. Dat is ook de reden waarom ze zo slecht zou eten, omdat ze gewoon niet kan ademen.
Ze ligt nu al een uurtje in haar bed, maar ligt enorm veel te hoesten

We moeten haar nu 3 tot 4 keer per dag aerosol geven. Zo zielig, maar hopelijk gaat het helpen.
Als het maandag nog steeds zo erg is, moeten we terug naar de dokter.

Ik hoop dat ze morgen terug wil eten, want daarnet wou ze nog steeds niet eten.

sorry voor mijn ego berichtje, maar ben enorm bezorgd om mijn kleine meid nu

Tina
3 December 2010, 22:43
Jeetje, iedereen aan het pruttelen? Ook beterschap voor Julie!

ran83
4 December 2010, 08:44
daisy getsie wat zul je geschrokken zijn zeg, hopelijk knapt het dit weekend toch wat op.

Mieke beterschap meid en hopelijk heeft jo vannacht wat beter geslapen.

gister heerlijk aan het shoppen geweest, heb voor amy een skipak en alvast een setje voor de kerst gekocht en eindelijk laarsjes gevonden en waar ze ook op kan lopen. En lief staat het....zoooooo schattig een maillot met lang shirt en dan die laarsjes

Monalisa
4 December 2010, 10:43
leuk Ran die kleren voor die meisjes!!!

Wat zielig Daisy, beterschap voor je kleine meid!

Hier kan Jeremy donderdag geopereerd worden. Ik mag dan bij hem blijven, en we moeten ook een nachtje ter observatie blijven. Echt ZOOOO zielig want hij moet onder narcose...maar ja ben blij dat hij zo snel geholpen kan worden en hopelijk gaat hij er niet veel last van hebben!

Mieke25
4 December 2010, 13:29
Monalisa alvast veel succes voor donderdag. Wat naar dat hij dan onder narcose moet. Gelukkig mag je wel bij hem blijven.

Ran wat een leuke aankopen! Kan het me helemaal voorstellen zo'n schattig meisje met maillot en laarsjes hihi. Lekker dat zwemmen hé, en al helemaal in zo'n klein groepje. Zit ze nu al in de tweede groep?

Jo heeft van mijn schoonzusje een echt kerstmannenpakje gekregen dus dat doe ik hem aan met kerst en dan lekker veel foto's trekken!

Daisy ook van hier uit heel veel beterschap met jullie kleine meid! Hopelijk knapt ze snel op want zo'n kleintje droogt natuurlijk snel uit. En als je het niet vertrouwd gewoon terug langs de dokter of spoed gaan hoor!

Tina ik lag gisteren om 19uur in mijn bed en Jo werd wakker om 4 uur maar heb hem lekker ingewikkeld en toen heeft hij terug geslapen tot 5u30 en van 7u tot 9u dus ben helemaal bekomen gelukkig!

Joyce vier je verjaardag maar goed. Zijn de verbouwingen dan helemaal achter de rug? En super dat Jada het zo fijn vond op de slee!

Hier sneeuwt het ondertussen weer, heel lichte sneeuw en het waait hihi net of we in zo'n sneeuwbal zitten waar je mee moet schudden.

Goosje ik heb ook héél vaak getwijfeld om over te stappen op de fles dus je bent zeker niet de enige. De enige die hierover kan beslissen ben jezelf. Maar echt een dikke pluim dat je tot nu toe zo doorzet!

Wij zijn ondertussen allebei weer beter! Alleen Jo snottert nog wat maar het is ook aan het minderen. Wel jammer van de fotoshoot maandag want een heel aantal foto's waren mislukt door die snotneus. Gelukkig komt de mevrouw nog eens terug!

daisyensteven
4 December 2010, 13:52
Julie heeft vandaag al ontzettend veel geslapen. Ik heb beslist dat we dit weekend niet buiten komen. Ik heb ook al oorpijn, dus blijf ook maar binnen.
Ik ben gewoon daarnet vlug naar de gb geweest en ben nu erwtensoep aan het maken.

Morgen gingen we normaal naar mijn schoonouders voor Julie haar sint te halen, maar nu komen zij morgen naar hier.

Mieke, goed dat je terug beter bent! Want met een kindje in huis, kunnen we het ons toch echt niet veroorloven van ziek te zijn hé :-)

Ran, super die kleertjes hé :-) Julie heeft daarnet van mijn mama voor haar sint een rokje en bloesje gekregen. Zo schattig weer.
Kan me al inbeelden hoe schattig Amy moet zijn met haar botjes :-)

Joyce, goed vieren hoor!

Mieke25
5 December 2010, 14:10
Bahhhhhhh ongi!!! Wat vreemd zo'n onregelmatige cyclussen ineens. Die vreselijke rugpijn laatst was dus inderdaad de ovulatie.

Monalisa
5 December 2010, 17:48
Wat jammer van je ongi! Volgende keer beter. Nu je weet dat die rugpijn je ovulatie was kun je misschien nu nog meer dingen herkennen van je cyclus en wordt het zo misschien wel veel makkelijker om je ei te bepalen!:mrgreen::oops:

Hier vandaag naar mn schoonouders geweest en nu stinkt heel de kinderwagen en en de knuffeltjes van Jeremy naar de rook.Bah ik vind het zo vies..ze hebben hem in de keuken gezet en in de woonkamer gerookt maar toch stinken de dingetjes ernaar en zijn jasje ook. Heb alles direct in de was gedaan.

Monalisa
5 December 2010, 17:52
jammer Mieke misschien kun je je cyclus op deze manier beter in de gaten houden en je ei makkelijker bepalen! Succes in de volgende ronde.
Morgen naar het ziekenhuis! Ik krijg alle uitslagen en ik hoop dat ik met de bloeddruk medicatie mag stoppen, we zullen het morgen zien!

Mieke25
5 December 2010, 18:19
Monalisa als je zelf niet rookt ruik je de sigarettenrook echt goed hé. Koen was vrijdag ook ff met Jo naar zijn ouders geweest en toen rook ik het ook heel fel, heb dat trouwens ook als iemand met felle parfum op Jo heeft vastgehad. Moet dan altijd ff wennen omdat hij dan zo anders dan anders ruikt. Enne inderdaad volgende keer beter met klussen :mgreen: alleen zo stom vandaag want gingen sinterklaas halen bij mijn ouders en heb altijd felle rugpijn de eerste dagen. Hopelijk krijg je morgen goed nieuws in het ziekenhuis. Medicatie nemen is nooit leuk.

Mieke25
5 December 2010, 18:23
Oh, Jo heeft van mijn ouders zo'n loopautotje gekregen, super leuk. Hij nam het stuur al goed stevig vast en opa maar met hem rond de kamer rijden. Hij heeft ook (na 3 keer opstaan) geslapen tot 7 uur deze morgen en daarna nog een dutje van 3 uur en 1,5 uur gedaan. We hebben hier echt een heerlijk rustige zondag achter de rug.

daisyensteven
6 December 2010, 07:13
Mieke, fijn dat je zo'n rustige zondag gehad hebt.

Wij hebben een enorm rustig weekend gehad, want zijn heel het weekend thuis gebleven.
Julie is ziek en ik heb haar heel het weekend binnen gehouden. Ze blijft ook nu nog een paar dagen thuis. Ik heb vanmorgen voor vandaag en morgen al het kdv afgebeld.
Vandaag is Steven thuis bij Julie, morgen komt mijn schoonmoeder en woensdag ben ik zelf thuis. En ik hoop dat ze dan voldoende genezen is, om donderdag terug naar het kdv te kunnen.

ran83
6 December 2010, 09:07
monalisa getsie zeg, dat is niet lekker zeg. Kun je alles gaan uitwassen.

daisy wat vervelend dat julie ziek is, wel fijn dat ze nu even lekker een paar dagen thuis kan zijn.

mieke wat leuk een loopauto en dat jo hem al goed vast had.

daisyensteven
7 December 2010, 07:52
pffff slechte nacht gehad :-(
Ik zit hier als een zombie op mijn werk :-(

Julie heeft vannacht van half twee tot half vijf niet geslapen: wenen, hoesten, het zaaaaaggeluidje...

Ik ga hier enorm veel koffie nodig hebben om mijn dag door te geraken.

Monalisa
7 December 2010, 07:53
wow das vervelend zeg wat moet jij je gebroken voelen.....sterkte vandaag!

Mieke25
8 December 2010, 08:14
Daisy was het vannacht beter? Hoop dat je wat slaap hebt kunnen inhalen. Het is helemaal niks als ze ziek zijn hé. Hier 6 keer kunnen opstaan vannacht. Ben eens benieuwd of mijn ventje zijn ogen open kan houden vandaag want die zit op cursus en moest er vroeg uit. Ik schoot vanmorgen om 7u15 wakker en dacht dat hij zich verslapen had maar toen ik voelde lag er niemand langs me hihi dat zal ik hem maar niet vertellen hé.

Gisteren is het eerste toekomstige oppaskindje met mama langs geweest en ze hebben direct toegezegd voor januari! Ze was ook vol lof over de tuin, leuk om te horen. De dienstverantwoordelijke is ook nog geweest en ze verwacht dat het storm gaat lopen hier. Haha ik ben eens benieuwd maar ga het toch maar stilaan opbouwen.

Met de rest alles goed? Het is hier weer lekker rustig.

Mieke25
8 December 2010, 08:16
Daisy was het vannacht beter? Hoop dat je wat slaap hebt kunnen inhalen. Het is helemaal niks als ze ziek zijn hé. Hier 6 keer kunnen opstaan vannacht. Ben eens benieuwd of mijn ventje zijn ogen open kan houden vandaag want die zit op cursus en moest er vroeg uit. Ik schoot vanmorgen om 7u15 wakker en dacht dat hij zich verslapen had maar toen ik voelde lag er niemand langs me hih dat zal ik hem maar niet vertellen.

Gisteren het eerste toekomstige onthaalkindje gezien en die komt als alles goed gaat vanaf januari. De vrouw vond vooral onze tuin een pluspunt en was direct overtuigd. Super leuk dus. Volgens de dienstverantwoordelijke gaat het storm lopen voor opvangplaatsen hier, ik ben benieuwd.

Met de rest alles goed? Het is hier weer zo rustig.

Mieke25
8 December 2010, 08:19
Haha lekker twee keer ongeveer hetzelfde gepost.

ran83
8 December 2010, 09:09
mieke wat fijn dat je 1ste onthaal kindje al hebt gezien en dat de moeder de tuin een pluspunt vondt, heerlijk is dat hè....

daisy hoe is het vannacht gegaan?????

Nou dames hier heel vermoeiden dus ben niet heel veel op het forum en probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk bij te houden. en nu ben ik ook nog eens sinds een paar dagen beroerd, dus heb al wat ertegen gekocht en volgens mij helpt het wel iets.....

ben vandaag alweer 7 weekjes zwanger!!! gaat snel zeg....als je het zo ziet ineens.

Mieke25
8 December 2010, 12:00
Ran vervelend dat je je beroerd voelt. Meestal begint dat inderdaad rond 6-7 weken. Gelukkig helpt het middeltje een beetje. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf toch wel wat bang ben om opnieuw ziek te zijn bij een volgende. Toen ik vorige week buikgriep had voelde het net hetzelfde als toen bij Jo... Hoop voor je dat het niet te lang duurt. Zie je trouwens al een buikje of nog helemaal niks?

daisyensteven
8 December 2010, 12:40
Hier ging het gelukkig vannacht al veel beter. Om 12u vroeg ze even haar speentje, maar Steven kwam toen net naar boven, dus hij heeft het gegeven en ben ik niet moeten opstaan.
Om half twee, was ze er weer, maar gelukkig weer gewoon voor haar speen en daarna ben ik om 6.20u wakker geworden van haar en heb ik haar uit bed gehaald.
Ik heb haar vanmorgen rond 9u dan even naar mijn grootouders gedaan, want ze is nog steeds niet goed en hou haar dus zoveel mogelijk binnen. Ik ben Sam (onze kat) gaan halen bij de dierenarts. Hij is gelukkig al wat beter, dus ik hoop dat dat door is.

Ik ben dan naar de winkel gereden en met mijn moeder even gaan sporten en dan Julie terug gaan halen. Ze ligt hier thuis in haar bedje nu.
IK hoop dat ze nog eventjes slaapt, want ik zou mijn bovenverdieping nog even moeten poetsen.

Ran, ik hoop dat je je niet te slecht voelt!

Mieke, leuk dat de eerste mama het al zo tof vond :-) Dat komt daar helemaal in orde bij u thuis!

ran83
8 December 2010, 12:59
mieke ik heb wel al een buikje, vooral s'avonds valt het meer op. Heb nog wel m'n eigen broeken aan, maar m'n vriendin komt me van de week toch maar m'n eigen positiekleding weer brengen.

dat kan ik begrijpen dat je wat bang bent voor een 2de zwangerschap, ik had trouwens bij m'n 1ste zwangerschap bijna nergens last van dus dit is wel even wat anders.

daisy wat fijn dat julie vanacht na d'r speen wel weer direct wou slapen, hopelijk is ze snel weer helemaal opgeknapt.

daisyensteven
9 December 2010, 08:13
pfff vannacht weer een vreselijke nacht gehad
Julie maar huilen en hoesten. Ik ben er bijna elk uur uitgeweest en uiteindelijk is Steven om 4u met haar naar beneden geweest om te aerosollen.
Ik hoop dat het vlug betert, want ik ben zo moe.

Ik zit weer op mijn werk en ze hebben mijn bureau gisteren tijdens mijn vrije dag weer vol geladen, dus ik vlieg er maar in!

ran83
9 December 2010, 09:31
daisy kennen ze bij jullie geen "ouderschapsverlof"???? o.d., want dit houdt je zo toch niet vol.

daisyensteven
9 December 2010, 12:25
Ouderschapsverlof heb ik elke woensdag, maar jij bedoelt "sociaal verlof" denk ik. We hebben recht op 10dagen per jaar, maar is onbetaald.

Tina
9 December 2010, 20:09
Daisy, wat ontzettend vervelend dat Julie zo ziek blijft! Ik hoop maar dat het snel beter gaat met haar! (en met jou dan dus ook!) Hebben jullie de opvang vandaag wel kunnen regelen? Ik ga er van uit dat ze niet naar het kdv geweest is...

Ik zal binnenkort weer eens wat meer schrijven. Ik lees wel steeds mee, maar heb steeds geen tijd/inspiratie om iets te schrijven...

Monalisa, is Jeremy vandaag niet geopereerd??? Hoe is het gegaan???

daisyensteven
10 December 2010, 07:17
Julie is bij mijn moeder en gisteren was ze daar ook. Ik doe haar zo echt niet naar het kdv!
Mijn moeder gaat om half elf vandaag terug de huisarts, want Julie is echt nog steeds enorm slecht. Ik zie geen verbetering.
Ik ben er vannacht weer 6 keer uitgeweest en toen ik haar vanmorgen uit haar bedje ging halen lag ze me zielig aan te kijken en enorm te piepen om te proberen te ademen. Het is enorm angstaanjagend om te zien.

Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat als ze terug naar het ziekenhuis zou moeten, ze mij moet bellen en dan vertrek ik hier onmiddelijk op mijn werk. Dan kunnen ze zeggen wat ze willen, maar mijn kleine meid gaat voor!

Mieke25
10 December 2010, 09:06
Daisy lijkt me inderdaad eng om ze zo te horen piepen. En denk je dat ze op je werk iets zouden zeggen als je vertrekt wanneer Julie terug naar het zh moet? Dat zullen ze toch wel begrijpen zeker. Ben je er nog steeds aan het denken om iets anders van werk te gaan doen?

Ran leuk al een buikje! Lekker terug in de positiekleren straks. Ik hoop dat ik bij een tweede ook vlugger een buikje krijg. Bij Jo zag je met 4,5 - 5 maand nog helemaal niks. Haha had zo willen showen met een dikke buik maar helaas :lol:. Voel je je al terug wat beter?

Tina kan begrijpen dat je het druk hebt! De meeste vrije tijd gaat natuurlijk naar Simon, huishouden, ... Binnenkort wel komen vertellen hoe de eerste hapjes van Simon zijn gegaan hé (en eventueel wat gekke bekken en vuile smoeltjes op facebook plaatsen :mrgreen:).

Monalisa hoe is het met Jeremy?? Alles vlot verlopen?

Hier ondertussen al 3 aanvragen binnen voor opvang. Gisteren belde er iemand en dat kindje zou in maart komen en is dan 3 maanden. Ohh wat gaat dat weer wennen zijn. Gisteren ben ik bij een andere onthaalouder gaan kijken samen met Jo om een idee te krijgen. Het viel echt super goed mee en Jo vond het ook leuk. Ik kijk er echt naar uit! Binnenkort lekker meubeltjes enzo shoppen bij de ikea :lol::p

Tina
10 December 2010, 10:11
Oh, nu snap ik je berichtje op Facebook opeens! Je schreef dat je bedjeS nodig had, dus ik vroeg me al af of Jo niet genoeg had aan 1 bedje... :) Moet je eigenlijk je huis ook helemaal aanpassen? Ik dacht dat dat in Nl zo was, dat het aan alle veiligheidseisen moet voldoen, tot in de kleinste details. Het lijkt mij ook wel heel leuk, hoor! Maar ook wel zwaar, meerdere baby's tegelijk.

Daisy, dat moet idd wel heel eng zijn om je kindje zo moeilijk te zien ademen! Hopelijk kan de dokter iets voor haar doen! Het lijkt me niet best dat je nog helemaal geen verbetering ziet... Weten ze wat het is? Ik heb gelezen dat het rs-virus ook voor benauwdheid kan zorgen... Eet ze wel weer beter?

Ran, hopelijk voel je je snel beter! Snapt Amy al een beetje dat ze een brusje krijgt? Daar is ze vast nog wat te klein voor...

Wij hebben net weer lekker gezwommen. Alhoewel, lekker... Simon lijkt er iets minder van te genieten dan in het begin. Hij moppert steeds als hij op zijn rug moet, terwijl hij dat eerst heerlijk vond. Nu schijnen kindjes dat sowieso wel minder lekker te vinden als ze ouder worden, maar ik dacht dat dat pas vanaf een maand of 9 ofzo was... Nu ligt hij uitgeput in bed en mijn borst staat op springen! Misschien dat ik maar even een keertje extra ga kolven, goed voor de voorraad.

Vorige week hebben we Simon trouwens een soepstengel gegeven om op te sabbelen. Hij was niet erg onder de indruk en merkte weinig verschil tussen de soepstengel en zijn bijtring... Op een gegeven moment had hij de soepstengel en zijn duim samen in zijn mond! :D Hij toont ook nog weinig interesse in ons eten, dus ik ben benieuwd hoe het gaat als hij ook wat krijgt vanaf volgende week! We doen gewoon lekker rustig aan! Ik vraag me af of we ook hierbij rekening moeten houden met het feit dat hij een maand te vroeg was, misschien is hij er wel pas over een maand écht klaar voor... Maar ja, wanneer is een kindje er écht klaar voor?

Ik had trouwens zo'n leuke discussie met de kids in mijn klas! Één meisje (H.) heeft net een broertje gekregen, de moeder van een ander meisje (E.) is zo'n 8 weken zwanger. Dus ik liet met mijn vingers zien hoe groot de baby van E. nu was, ongeveer 2 cm (denk ik). Nou, dat kon écht niet volgens de kinderen! Dus ik vroeg hoe groot dan, toen wezen ze het formaat van een pasgeboren baby aan, net zoals de baby van H. Dus ik probeerde uit te leggen dat de baby van E. nog moet groeien in de buik, maar dat geloofden ze echt niet! En in hun ogen maakte ik het helemaal bont toen ik vertelde dat een baby zó (ik wees +/- een millimeter aan) begon! Haha! Je zal maar 9 maanden een kind van 4 kg in je buik hebben!!! Ik heb het uiteindelijk maar opgegeven... ;)

Mieke25
10 December 2010, 12:26
Haha Tina leuk verhaal. Tja, hoe moeten die kleintjes dat ook snappen hé. Jo vind zwemmen op zijn rug ook niks, behalve als hij dan lekker aan mijn haren kan trekken. Dat van het eten zal je zelf wel merken wanneer Simon er klaar voor is. Bij Jo was dat vanalles in de mond steken en die keek ook echt het eten uit je mond. Als het niet lukt wacht je toch gewoon nog even, of ben je het kolven zat?

Joyce2911
10 December 2010, 15:25
@ Daisy: wat zielig dat Julie nog steeds niet fit is... hopelijk knapt ze snel op zodat jullie beide weer bij kunnen komen.
en als je het niet vertrouwd dan gewoon de huisarts bellen hoor.

@ Mieke: wat leuk dat je al 3 aanmeldingen hebt! hoeveel mag je er maximaal hebben en van wat voorn leeftijden??

@ Tina: haha leuke discussie! af en toe win je het gewoon echt niet he...en zeker niet als ze samen gaan spannen ;-)

@ hier: huisje weer helemaal schoon, Jada heeft vandaag weinig zin om te slapen dus die ligt nu in bed te brullen....ben
tussendoor alleen maar met haar bezig geweest en zelfs dat is nu niet goed...
ga even wat eten opwarmen voor haar en zal ze eruit gaan vissen.
fijne avond!

Tina
10 December 2010, 16:09
De rest van de dag niets meer van Daisy gehoord... Hopelijk zit ze niet in het ziekenhuis met Julie!

Mieke25
10 December 2010, 18:04
Inderdaad hopelijk is alles in orde met Julie.

Joyce ik mag naast Jo nog 3 kindjes voltijds met een maximum van 6-7 tegelijk. Maar zoveel wil ik er niet hoor of het moeten allemaal super brave kindjes zijn hihi. Heeft Jada nog geslapen of kan ze wel lang wakker blijven?

Zo ik ga nog wat patchworken. Ben zelf een babydekbedovertrek aan het maken met allerlei vierkantjes van 10 cm. Lekker restjes opwerken, straks heb ik wss de tijd of de fut niet meer :lol:.

Joyce2911
10 December 2010, 18:29
Ze heeft na het eten 40 min geslapen. Net opgeweest en toen spuugde ze zichzelf en mij helemaal onder. Dus
of er iets in de weg zit??? Geen idee. Kleine gewassen en een schone pyjama aangedaan, fles erin en naar bed.
Ze heeft net 80 laten staan, ze wilde echt niet meer. Hopelijk valt ze snel in slaap. Het is iig stil ;-)

Veel plezier met patchworken. Is dat een soort van naaien??

Bikergirl
11 December 2010, 16:12
Hey meiden,

ik dacht ik kom hier nog es een kijkje nemen! Hoe gaat t met jullie en met jullie kinders? Ik zie dat Mieke een spannende tijd tegemoet gaat! Gaaf hoor! Zal voor je duimen!
Hier gaat alles zn gangetje. Ben nu 25 weken zwanger en gaat allemaal prima. Buikje is nog behoorlijk bescheiden, maar kindje groeit goed dus dat is het belangrijkste!!

Groetjes Bikergirl

daisyensteven
13 December 2010, 08:11
Hey meiden,
Sorry dat ik vrijdag niets meer heb laten weten. Ik heb het enorm druk gehad.

Julie mocht naar huis gelukkig! Er komt nu wel een kinesist aan huis om de slijmen los te krijgen.
Ze slaapt terug beter en eet terug goed, dus ik denk wel dat het aan het beteren is. Ze is ook enorm goed gezind.

Ze heeft er vooral 's morgens nog veel last van dat ze niet zo goed kan ademen, maar nadat we aerosol gedaan hebben en haar neusje goed gespoeld hebben, gaat dan dan ook weer beter.
Vandaag is ze bij mijn grootmoeder.

Ik hoop dat ze donderdag terug naar het kdv kan gaan.

Mieke, idd ik ben nog steeds van plan van hier in 2012 weg te gaan. Elke dag meer en meer eigenlijk. Maar voorlopig blijf ik hier om mijn ouderschapsverlof niet te verliezen.

Tina, wat een super leuk verhaal :-) Die kindjes lijken me echt wel geweldig :-)

Mieke, idd dat heb ik me ook al afgevraagd of je je huis niet volledig hebt moeten aanpassen en of het niet zwaar gaat zijn zo meerdere baby's.

Joyce, Jada is toch ook niet op iets aan het broeden?

Bikergirl. Leuk dat de zwangerschap zo goed verloopt!

Zo ik zal hier maar eens wat werken, want heb nog niets gedaan...

Mieke25
13 December 2010, 08:32
Daisy gelukkig gaat het weer wat beter met Julie! Enne 2012 dat is nog wel even hé, maar ja, dan heb je nog even tijd om iets anders te zoeken.

We hoeven hier niet veel aan te passen, enkel een traphekje en een leuning aan de zijkant van de trap maar dat moesten we voor Jo ook doen natuurlijk. En ze vragen ook om een rookmelder te plaatsen op de slaapkamer. Verder was alles in orde zoals veilige stopcontacten, de tuin volledig omheind en je moet kunnen zien wie er aan de voordeur staat en er mag niemand onbewaakt binnen kunnen enzo. Ze hebben mij meer getest dan de veiligheid :lol:.

Joyce dat was dan ook een kort dutje van Jada hé? De leeftijden van de kindjes is tot ze naar school gaan dus ongeveer 2,5 jaar. Spannend want het kindje dat in Jan komt is dan 5 maand en in maart komt er eentje van 3 maand. Zal inderdaad wel ff druk zijn. Enne patchworken is inderdaad lapjes aan elkaar naaien.

Bikergirl leuk dat je ff langs komt springen :lol:. Ben je al aan het aftellen? Je mag hier gerust vaker meekletsen hoor als je wil. Lekker handig toch zo'n bescheiden buikje? Alleen jammer dat je er dan niet zo mee kan showen hé.

Jo heeft vandaag tot 6u50 geslapen jeeeeeeeeeeeeeeey! Ik hoop maar dat hij dit recept nog even blijft volgen.

ran83
13 December 2010, 08:47
dames :oops:sorry dat ik een poosje niet geweest ben.

mieke ze hebben dus echt de veiligheid nagekeken, lijkt me trouwens wel superleuk om te doen hoor.

Daisy wat fijn dat het iets beterder gaat met julie, lijkt me heel naar om als ouders zijnde te horen.

Bikergirl dus een bescheiden buikje, geniet ervan...kan het ook nog niet in de weg zitten :-D

Joyce och arme jada zichzelf en jou er helemaal onder gespuugd, misschien was het er niet lekker in gevallen, kan soms bij jezelf ook wel eens ja.

Tina je merkt volgens mij vanzelf wel wanneer je kindje klaar is voor vast voedsel, als hij weinig interesse blijft tonen, dan heeft hij er nog geen behoefte aan, maar toon hij echt interesse op gegeven moment dan is hij uiteraard geinteresseerd.

Nou hier gaat het sinds een paar dagen wat beter. Amy slaapt eindelijk sinds een paar dagen echt door en wordt niet meer s'nachts wakker voor de speen GELUKKIG!!!! ikzelf voel me ook wat lekkerder, maar ben nog wel eens misselijk en moe.

tina ik denk niet dat amy het echt begrijpt, daar is ze nog te jong voor. Ik pak d'r soms wel eens op schoot en dan zeg ik "waar is mama's buik" en dan doet ze m'n shirt omhoog en aait over m'n buik. M'n pa die zei pas al "nee dan moet je zeggen waar is de baby" :-D dus dat gaan we straks maar leren.

Wat wordt/is ze trouwens ondeugend, we hebben de kerstboom nu een aantal dagen staan, maar nog pakt ze telkens kerstballen uit de boom. Als ze van plastic waren is het niet zo erg, maar helaas zijn ze van glas. Er zijn er al 4 gesneuveld...... en ik maar telkens "nee, amy" "afblijven" "nee mag niet" "amy niet doen" hihi, maar nog doet ze het, en als ik dan wat zeg en ze heeft d'r 1 in haar hand, dan brengt ze hem snel naar mij....poeh moet dan echt m'n lag inhouden zeg.

daisyensteven
13 December 2010, 09:37
Ran, lijkt me een vermoeiende periode, maar ook wel grappig en super zalig als ze zo ondeugend zijn denk ik :-)
Je kan er achteraf toch wel goed met lachen hé :-)

Leuk trouwens dat het beter met je gaat!

Als ik je bezig hoor, verlang ik soms ook wel terug naar het zwanger zijn, maar ga toch nog wachten tot Julie een jaar of 2 is :-)

Mieke, ik hoop ook voor je dat Jo zo goed blijft slapen en dat het geen toevalstreffer was :-)

ran83
13 December 2010, 11:20
Mieke wat heerlijk dat jo zo heerlijk geslapen heeft, is voor jezelf ook een stuk fijner hè. Hopelijk blijft het zo

Daisy het is idd wel vermoeiend en vooral omdat ze loopt, kan ze overal bij komen. Ik ben de helft van de dag echt een politieagente die de hele tijd "nee" zegt, maar dat is de periode gewoon. En het is idd ook wel heel leuk hoor die ondeugd, moet soms echt even de ander kant opkijken om niet in de lach te schieten

daisyensteven
13 December 2010, 12:10
:-) zou ik ook problemen met hebben :-)
Maar ze mogen dat niet zien, want dan blijven ze het doen als ze zien dat je er met lacht hé :-)

Ik ga me deze week eens bezighouden met de kerstkaartjes. Ik dacht dat het misschien wel leuk was om jullie er ook eentje te sturen :-) Dus als je er graag eentje krijgt met een kerstfototje van Julie, stuur dan maar je adres :-)

Mieke25
13 December 2010, 15:08
Ran fijn dat amy doorslaapt en dat jij je wat beter voelt. Wel lachen van die kerstballen en hoe moet zo'n kleintje nu toch snappen dat ze niet aan die mooie ballen mag komen. Hier kan Jo er net niet aan, maar heb voor de zekerheid knuffel kerstmannen, sneeuwmannen en rendieren in de boom hangen. Heerlijk toch die bandietenstreken. Jo was vanmiddag broodkorstjes onder het tafelkleed aan het verstoppen en juist zat hij echt te grijnzen met een halve vingerkoek in zijn mond :lol:

Daisy leuk idee van de kerstkaartjes. Die van ons zijn normaal volgende week klaar dus kunnen we ze lekker uitwisselen!

Mieke25
13 December 2010, 15:12
Nog ff een vraagje: vanaf wanneer mag je in NL yoghurt en kwark geven? En moet dat volle zijn? Hier mag het 'volgens het boekje' pas vanaf 12 maanden maar Jo heeft deze morgen heel mijn schaaltje leeggegeten en vond het heerlijk (wel optimel dus 0%).

ran83
13 December 2010, 18:36
mieke ik weet niet hoe oud ze moeten zijn, maar amy was wel jonger dan 12 maand toen ze gewone yoghurt kreeg.

Daisy leuk idd, zal je even een pb sturen

Tina
13 December 2010, 19:15
Mieke, op die site die ik laatst gaf staat een voedselintroductieschema, daar staat het vast in... Ik weet het ook niet uit m'n hoofd, maar dacht idd ook 12 maanden.

Ik vind het ook wel leuk om je kaartje te ontvangen, en ik wil jullie ook wel kaartjes sturen! Dus jullie mogen ook adressen naar mij pb-en! :)

Mieke25
13 December 2010, 21:10
Vreemd eigenlijk dat het tot 12 maanden niet mag. Ik ben grootgetrokken op botermelk (babeurre) en dat is toch ook van melk gemaakt. Jo heeft er in ieder geval geen last van gehad maar zal voorlopig toch maar babykaasjes geven dan en het navragen als we op consultatie moeten begin januari.

Tina maken jullie ook kerstkaartjes met Simon op? Ben niet nieuwschierig hoor :p.

daisyensteven
14 December 2010, 07:11
Mijn moeder vind het ook altijd zo raar dat al de eetgewoontes voor de kleintjes zo veranderd zijn tov toen wij klein waren. Ze zegt altijd "jullie zijn toch ook groot geworden". Ach ja :-)

Gisterenavond op babybezoek geweest bij een nicht van mijn man. Toch raar, maar leuk om nog eens zo'n kleintje te zien :-)

Ik ben weer om kwart na tien gaan slapen en voel me vandaag al stukken beter. Nog een dagje hard en goed doorwerken en morgen weer een vrije dag.
Ik ga morgen met 2 vriendinnen kadootjes shoppen. Ik heb alleen nog altijd geen idee voor mijn schoonbroer :-s

Tina
14 December 2010, 19:34
Mieke, wij hebben idd ook kaartjes met Simon er op. Ik had verwacht dat het pakketje vandaag in de bus zou zitten, zodat ik ze morgen kon schrijven, maar ze zijn er nog niet...

Daisy, ik vind 'schoonbroer' altijd zo'n grappig woord, bij ons heet dat 'zwager'.

Ik ben best moe... Lekker volgende week vakantie! Alleen donderdag nog een dagje werken en dan hebben we ook kerstdiner, dus dat is wel gezellig.

Vandaag trouwens weer een geweldige opmerking bij de kids (hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik steeds die opmerkingen spam hier!). Een kind had een mandarijn met een steeltje en blaadjes er nog aan, dus ik wilde eens even hun algemene kennis polsen. Ik vroeg, eigenlijk voor de grap, hoe een mandarijn gemaakt wordt. "Nou, dan heb je sap, dat doen ze in stukjes, die doen ze bij elkaar en dan het schilletje er om!" :shock: Ik geloofde niet wat ik hoorde! :-D

ran83
15 December 2010, 08:50
tina vindt die opmerkingen geweldig om te lezen van je hoor hihi.....wat er toch in die kinderhoofdjes omgaat hè. En jij al bijna vakantie heerlijk zeg.

daisy op tijd naar bed doet idd wel eens wonderen.... en veel plezier met shoppen vandaag.

mieke idd vreemd hè alles vergeleken met eerder, tenminste hoor m'n moeder wel een praten of m'n oma.

Amy heeft gister al weer een kerstbal kapot gegooid, nog even en ik kan volgend jaar allemaal nieuwe ballen halen :-D

Tina
15 December 2010, 10:44
Dan zou ik gaan voor plastic ballen! ;)

ran83
15 December 2010, 11:15
tina dat is idd een goed idee hihi

Had deze ballen al gekocht voor ik zwanger was enne ze waren me te duur om op te bergen en nieuwen te kopen dit jaar, maar ja als amy nu alles kapot gooit...maar heb zo'n 100 ballen in de boom dus heb d'r nog genoeg hihi

Tina
15 December 2010, 13:31
Dan is ze nog wel even bezig! :D Lijkt me wel leuk om te zien, een boom waar onderin geen ballen hangen! ;)

daisyensteven
16 December 2010, 08:00
Tina, ik vind die verhaaltjes over je kindjes in school ook altijd super grappig!

Ran, ik zou toch ook voor plastieken ballen gaan volgend jaar :-)

Julie was super goed gezind tijdens het shopdagje gisteren. En ze is al enorm goed genezen. Ze is vandaag dan ook terug naar het kdv.

ran83
16 December 2010, 11:56
daisy wat heerlijk dat julie goed te spreken was, dat is toch wel fijner shoppen hihi. En ze is ook al weer wat beterder, wat heerlijk zeg, hoe gaan de nachten nu??

daisyensteven
16 December 2010, 13:58
Ik moet er zo goed als elke nacht nog steeds om 3u en om 5u uit voor haar speen :-( Ik hoop dat dat ook eens overgaat binnekort.

ran83
16 December 2010, 16:21
Daisy dat is vervelend, hopelijk wordt dat toch snel minder, of in ieder geval als ze maar 1 keer wakker wordt is het ook nog niet zo erg, dat is nog te doen.

Hopelijk wordt het weer hier niet slechter, want dan ga ik morgen niet babyzwemmen. Wil wel een beetje veilig aankomen daar zeg...

Trouwens amy werd s'nachts niet meer wakker, maar eergister en vannacht werd ze wel wakker en het erge, ik heb d'r niet gehoord maar m'n vriend is er uit gegaan, ik werd gewoon niet wakker van d'r

Tina
16 December 2010, 19:18
Hopelijk wordt het weer hier niet slechter, want dan ga ik morgen niet babyzwemmen. Wil wel een beetje veilig aankomen daar zeg...

Dat dacht ik ook al! En ik vind het ook niet zo heel erg om wat langer in bed te blijven liggen, ben moe! En begin verkouden te worden... Net Kerstdiner gehad op school, was erg leuk en lekker gegeten!

Monalisa en Goosje, hoe gaat het met jullie? En met Jeremy en Sil natuurlijk!

daisyensteven
17 December 2010, 07:14
Ik durf het niet goed uit te roepen, maar Julie heeft me vannacht laten slapen :-) Ze is geen enkele keer wakker geworden! Jippie :-)

daisyensteven
17 December 2010, 07:14
Hier sneeuwt het ook zo, vreselijk als je er dan door moet om te werken vind ik :-(

Joyce2911
17 December 2010, 09:09
@ Mieke: Jada eet al een hele tijd yoghurt...en ze vindt het heerlijk!
gaan bij jullie de kinderen al vanaf 2,5 naar school??? naar de chreche ofzo??

@ Daisy: fijn dat Julie doorgeslapen heeft! en dat ze goed opgeknapt weer is.

@ Ran: ik heb 3 jaar geleden allemaal ballen van plastic gehaald bij de ikea, dus hier geen gesneuvelde ballen hahaha. nou kijkt ze ook niet echt om naar de kerstboom, het stalletje is leuker ;-)

hier gaat alles goed, heb lekker vakantie. Jada doet het ook goed, komt goed vooruit en eet en drinkt ook super! van de week heeft ze voor het eerst uit een tuitbeker gedronken, ging goed. heb ook een rietjesbeker en dat doet ze ook goed, maar had het idee dat bij die beker meer op de slabber kwam dan dat ze binnen kreeg...

daisyensteven
17 December 2010, 09:11
@ Joyce, nee nee de kindjes gaan hier in België echt vanaf 2.5jaar naar het kleuteronderwijs.
geniet van je vakantie! daar kan ik voorlopig enkel van dromen, veel te druk op het werk.

Monalisa
17 December 2010, 09:16
wat een klote nacht zeghttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_sad.gif en waar hij last van had? geen idee. Laatste fles om 22.00 gegeven door mn vriend. zegt hij trots: hij heeft hem bijna al leeg hij heeft zo'n honger!
Ik was minder blij want het was nog maar net 22.05 geweesthttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_surprised.gif ik had al zo'n vermoeden dat dat niet lang ging duren. En ja hoor daar kwam hij huilen om 2.50. BALENNNNNNN
drinkt hij zijn fles niet leeghttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/confused.pnghttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/confused.pnghttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/confused.png leg ik hem terug, vet moe natuurlijk, deed ie een beetje moeilijk, was ie ineens klaarwakker terwijl ie in mn armen in slaap viel en niet kon boeren dushttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_confused.gif dacht ik aaaah en nu lekker tot een uur of 6 slapen. nou vergeet het maar,huilen om 4.50. ik dacht : he??????? dus toen ging hij ook een raar geluid maken net of zijn adem stokte ofzo dus ik vlieg uit bed en sta naast hem.aai over de bol, speentje proberen ....helaas die spuugt ie heel hard uit. gaat vervolgens op zijn handjes zuigen. daarna gerirriteerd huilen. oke ik ga alweerhttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_sad.gif ik voel me net een zombie. en mn vriend boos omdat ik zei: ik hoop straks tot een uur of 10 te slapen hoor anders kun je me straks oprapen. ja zegt hij ik snap dat het niet leuk is maar je hoeft niet zo te klagenhttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_surprised.gif ja hoor......mag ik ook moe zijn. vanmiddag wordt het leuk hoor, dan ga ik mooi naar mn bed al hij thuis komt uit zijn werk. na die fles trouwens kwam hij om 8.50 WEER. oh wat baalde ik zeg...en huilen op een geirriteerde manier.ik in zijn luier kijken voor poep maar nee niks erin. wel maakte hij geluid alsof ie moest poepen. dus ik neem hem in bed in de hoop dat hij bij mij nog ff wil tukken. NEE hoor heel hard huilen en jennen en krijsen en met zijn benen schoppen.NIKS was goed.dus met een diepe zucht eruit gegaan en eten gegeven, gelukkig deze fles wel leeggedronken. PFFF ik heb me toch een hoofdpijn en ik ben MOEOEOEOEOEOOEOE bah bah bah bah bahhttp://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6311-November-2010-mama-s/images/smilies/icon_e_confused.gif
sorry voor mn ego berichtje maar ik ben echt kapot

Goosje
17 December 2010, 10:38
Hé meiden,
Hier gaat het wel goed! Met Sil in ieder geval wel! Hij slaapt de laatste tijd al regelmatig door, drinkt goed en begint een beetje te lachen en naar dingetjes te grijpen met zn handjes, heel schattig!!
Met mij nu ff wat minder...ik ben sinds vorige week gestopt met de bv en heb gelijk borstonsteking...Ben ff langs de dokter geweest en had er ook een schimmelinfectie op zitten dus dat was niet zo mooi...Heb nu geen koorts meer enzo maar nog wel veel last van mn borsten! Ik probeer dus af te bouwen en ben blij als de melkproductie gestopt is!!

Jullie zijn allemaal weer een beetje opgeknapt zo te lezen, en de kleintjes gelukkig ook!! Gaan jullie nog wat leuks doen met de kerst? Familiebezoek zeker....hier ook...
Tina leuk die verhalen over de kindjes uit je klas! Hoe is het met je verkoudheid?

Tina
17 December 2010, 14:02
Goosje, wat ontzettend vervelend dat je met een borstontsteking en een schimmelinfectie zit! En vooral jammer dat je niet met een prettig gevoel op de borstvoeding zult terugkijken... Zou die schimmelinfectie geen oorzaak geweest kunnen zijn van de kloven die je eerder had? In ieder geval sterkte!
Hier geen erge verkoudheid, hoor, gewoon een snotneus en veel niezen...

Wat een vervelende nacht voor jou, Monalisa! Wat bij mij goed hielp toen Simon nog 's nachts kwam, was me er gewoon aan overgeven. Niet bij nadenken, gewoon gaan...

Daisy, fijn dat Julie weer opgeknapt is! Ik wist echt niet dat kindjes bij jullie al zo vroeg naar school gingen. Bij ons kunnen ze wel vanaf die leeftijd naar de peuters, maar dat is niet verplicht (wel aan te raden). Dat is dan meestal ook maar twee dagdelen in de week.

Wij zijn gisteren weer naar het cb geweest. Simon is nu 67 cm lang en weegt 7215, dat is prima op zijn eigen curve, een stukje onder het gemiddelde.

Ik zit al de hele tijd aan te hikken tegen het boodschappen doen. Ik moet de boodschappen voor het weekend halen, maar ik weet niet zo goed hoe. Ik vraag me af hoe goed ik met de kinderwagen door de sneeuw kom, maar met de auto zie ik ook niet echt zitten... Ik denk echt dat hier al zeker 15 cm sneeuw ligt en het gaat gestaag door... En hoe langer ik blijf twijfelen, hoe groter het probleem wordt natuurlijk! :-D

ran83
18 December 2010, 13:04
Daisy nou hoe ging het vannacht met julie, heeft ze je weer laten slapen???

Nou tina toch maar boodschappen gehaald?? En met de auto of kinderwagen??

Goosje meid wat balen zeg, dat je borstontsteking en ook nog een schimmelinfectie erop hebt. Wel fijn dat het met sil wel goed gaat.

Monalisa hoe is het vannacht gegaan?? En je mag best moe zijn hoor.

Joyce geniet lekker van je vakantie heerlijk zeg.

daisyensteven
18 December 2010, 14:29
Tina, hier ligt er ook behoorlijk wat en het gaat zowel morgen als overmorgen nog bijsneeuwen. Wij moeten er vanavond ook nog door, want we moeten gaan eten met de schoonouders.

Goosje, balen van je borstontsteking! Wel goed dat het met Sil zo goed gaat hé :-)

Monalisa, meid, ik heb met je te doen! Ik weet heel goed hoe het voelt om zo moe te zijn van het opstaan 's nachts! Dikke knuffel!
En vooral dat die mannen het niet begrijpen, maakt het het allemaal nog erger hé.

ran, hoe gaat het met jou?

Julie is gisteren al om 19u gaan slapen, ze was doodop. Ze heeft me laten slapen tot 5u speen en daarna tot 6u. Toen is mijn man eruit gegaan en ik heb nog geslapen tot 8u en ben daarna beginnen poetsen.