PDA

View Full Version : Juli 2010 mama's deel 3

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Tinkerbell79
21 January 2011, 14:50
Hallo meiden,

Hier kunnen jullie verder kletsen!

Veel plezier.

Grts Tink

SB
21 January 2011, 15:02
Alweer deel 3!

Minka, dank je wel. Zal ook eens jam in huis gaan halen. Hoe gaat het nu met je? Voel je je al iets beter?

Prinses78
21 January 2011, 15:14
@daisy: hij studeert onderwijskunde in groningen
Met Mees gaat het beter. Ben net thuis en hij heeft veel geslapen en de koorts is gezakt. Zag al even snel dat er nog steeds veel zieke kindjes zijn. Ik ga eten dan naar zumba en dan heel vroeg mijn bedje in.

minka12
21 January 2011, 15:31
Vraagje meiden.
Saphira slaapt altijd om de twee uur een uurtje en dan maak ik haar wakker.
De rede daarvoor was dat ze om 16:00 echt even moest liggen tot 17:00 omdat ze het anders niet vol hield tot 19:00
Maar ik merk dat ze nu langer huilt om 16:00 en pas na 20:00 minuten in slaapt valt.
Hoeveel slapen de kindjes die dat ook deden ?
Ik zit te denken dat het misschien beter is haar om 13:00 naar bed te doen net als anders maar haar dan niet meer wakker te maken maar laat slapen tot ze zelf wil.
Ze is nu wat ouder en kan nu misschien wel de ruk maken na 19:00 van bijvb 15:00 ????
@ prinses , fijn dat het iets beter gaat.
Nu lekker weekend.
SB , wat lief dat je er naar vraagt.
het gaat nu beter met me.
Ik kan weer wat eten.

Prinses78
21 January 2011, 16:35
@minka: hier hetzelfde probleem maar merk toch dat mees het niet redt. hij slaapt om 13 uur en ook om 17 uur nog even. Soms lukt het hem ook niet hoor om 17 uur in slaap te vallen. Fijn dat je weer wat opknapt bent. Hopelijk zet deze stijgende lijn voort.

minka12
21 January 2011, 16:54
nou net heeft saphira toch wel geslapen al is het dan maar 45 minuten.
manlief zei laat het toch maar even zo vind de ruk van bijv 15:00 naar 19:00 met iets te groot.

mick
21 January 2011, 18:36
Ik moest Luuk ook proberen om wakker te houden, maar mij lukte het ook niet. Ben gaan wandelen en toen is hij op de terug weg in slaap gevallen en heeft thuis ook nog doorgeslapen in de wagen.
Hij heeft net courgette en aardappels en kip op. Hij vond het niet heel geweldig, terwijl ik het wel lekker vond..... Wel vond hij de yoghurt lekker.

Nu mag hij eigenlijk nog maar 1 fles, maar ik geef er nog 2 want hij heeft echt te weinig groente op. Het is nog geen volledige maaltijd.

Prinses: fijn dat het al beter gaat met Mees en veel plezier bij zumba!

SB: fijn dat Linde geen keelontsteking heeft, maar vervelend dat het toch pijn doet. Ik hoop dat je de ors niet nodig hebt!

Iedereen veel plezier vanavond. wie gaat er ook tvoh kijken? Ik wel!!!!

second baby
21 January 2011, 19:00
Minka zou je het schema van thom niet kunnen proberen? Die krijgt om half acht de eerste fles en dan rond half tien fruithap. Om tien uur ligt hij in zijn bedje en slaapt tot twaalf uur. Krijgt om half 1 een fles en om half drie nog wat sap en gaat tussen half drie en drie weer naar bed. Slaapt dan tot half vijf en krijgt tussen vijf en half zes zijn groente...dan om kwart voor zeven de laatste fles en om zeven uur naar bed.
Overigens is tot 7.5 maand brood nog bijvoeding en mag je er gewoon nog een fles bij geven!

second baby
21 January 2011, 19:02
Oh ik dacht dat yoghurt paa vanaf acht maanden was?

Anntje
21 January 2011, 19:08
Zo, weer een dag gewerkt en alweer deel 3!!
Heerlijk hoor! 'k Heb weer ff bijgelezen, maar heb ff geen tijd om te reageren. Toen ik thuiskwam lag manlief zeer warm te klappertanden op de bank en na een half uur kwam alles eruit. Die heb ik in bed gestopt en ben maar ff naar de snackbar gelopen, had ook geen zin meer om te koken om 7 uur. En nu is het voor Emma weer tijd voor d'r pyjama en een fles dus ik ga snel ff. Misschien tot straks en anders tot morgen. Xxx

second baby
21 January 2011, 19:10
Ik heb onverwachts een heerlijk dagje met mijn mannetje gehad. Nadat we de kids weg hadden gebracht zei hij "ik heb een verrassing ik heb vrij genomen en we gaan lekker de stad in samen! ;-) gelukkig had ik van de week s avonds al veel gewerkt dus kon ik het me ook veroorloven.
Voelde me wel enorm schuldig naar de kindjes toe en hij wist dat. Daarom heeft hij niets gezegt tot we ze al weg gebracht hadden.
Heb leuke kleertjes gescoord voor thom en sanne en een super mooie broek. Hij was afgeprijsd en alleen nog in maatje 34, ik dacht daar pas ik nooit in en hield al rekening met een teleurstelling toen ik het pashokje in ging....maar hij zat echt als gegoten. Jippie ik ben zo blij!

Wel ben ik lichtelijk geirriteerd omdat ze nu voor de tweede keer twee flessen hebben gegeven op het kdv terwijl hij ee maar 1 hoort te krijgen.
Er werd gezegt ja nu hij geen brood mag konden we hem ook geen soepstengel geven :O
Nou die krijgt ie thuis ook niet en hij doet het hier prima op drie flessen...

mick
21 January 2011, 19:42
Second baby: klinkt goed zo'n shopdag! echt een leuke verrassing van je man! En leuk dat je zo goed geslaagd bent met kleding!
Stom dat het kdv zich niet aan jouw schema houdt.
Op het cb zeiden ze dat Luuk als 'toetje' volle yoghurt met een beetje vanillevla mocht.

Anntje: nu ook je man ziek..... Sterkte met verzorgen! En heerlijk even langs de snackbar!

Luuk wil helaas weer niet slapen.... :-( Daar gaat mij gezellige avondje met mijn man. Ga het zo nog wel een keer proberen en anders vervroeg ik zijn laatste fles wel!

Anntje
21 January 2011, 20:17
Second baby, klinkt heerlijk, zo'n weekend heb ik volgende week en ik heb er nu al zin in.

Mick, thanks, maar van verzorgen komt even niet zoveel. 'k Was bezig met Emma's fles te maken toen ik mezelf terug vond op de keukenvloer.. Ben flauwgevallen van de ongi pijn.. Jeetje, das me lang niet meer gebeurd, dat ik er zoveel last van had. Gelukkig lag ik vlak bij de deur en kon ik die open doen om manlief te roepen. Hij heeft net Emma dus de fles gegeven en brengt haar nu weer naar bed. Ik vertrouwde mezelf even niet en ben op m'n heup gevallen denk ik, die doet best veel pijn en m'n arm ook..
Sorry voor m'n ego berichtje, ik ga m'n bed maar opzoeken en daar tvoh kijken en hopen dat een goede nachtrust helpt. Tot morgen. Xxx

second baby
21 January 2011, 21:12
Ach lieve anntje!! sterkte meid! ik weet hoe vreselijk veel pijn je kunt hebben van je ongi! Maar ik ben er nog nooit van flauwgevallen! Doe maar lekker rustig aan meid, en hou jezelf in de gaten....ik weet niet of je veel bloedverliest, maar misschien is het goed om na te laten kijken of je er geen bloedarmoede van hebt gekregen en daar zo "flauw" van bent geworden! Denk echt dat je dit wel even moet melden bij de ha en misschien is met een gyn moet praten!!

Mick goed om te weten dat ze dus al wel yoghurt mogen, dan kan ik zeggen dat ze als Thom honger heeft ze yoghurt kunnen geven om 3 uur ofzo!! ipv een fles erin te gooien...
Tja ik vind het ook enorm irritant, vind het eigenlijk een beetje oncompetent over komen, hij huilt dus hij zal wel honger hebben.
Ik vroeg had hij honger dan? ja zei ze, en toen oh nee eigenlijk niet eens zo want hij dronk niet echt goed, ging spugen tijdens de fles (? waren we net een paar dagen vanaf...??) en vervolgens hadden ze ook nog niet de ring van de aventfles erin gedaan waardoor de laatste zoveel cc over zijn kleren heen knalde...:-S
Nouja...ik bespreek het maandag maar weer opnieuw...
Ook had mijn dochter blijkbaar weer gebeten vorige week vrijdag wat we maandag te horen kregen, dat vind ik ook slecht, zoiets meld je toch bij de overdracht?
Pff...ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om niet te werken bij mijn kindjes en geen controle te hebben op wat er daar gebeurt...Ik weet dat ik het los moet laten, maar ik ben hier gewoon enorm perfectionistisch in en stoor me er gewoon aan...

Wat balen dat Luuk niet wil slapen!! hoop dat hij dit inmiddels wel doet en je nog een beetje kunt genieten van je avondje met je mannetje!!
Liefs

minka12
21 January 2011, 22:03
@ anntje, meid toch. Ga maar lekker gauw je mandje in lieverd. Beterschap hoop dat de pijn gauw minder wordt. Knuffie

mick
22 January 2011, 07:18
Anntje: doe je voorzichtig? Ik hoop dat je lekker geslapen hebt en dat je al wat minder pijn hebt.

Second baby: vind ik inderdaad niet erg competent klinken dat verhaal van jou! Balen dat je dochtertje weer heeft gebeten, wat moet je er mee h?

Luuk is gisteren om 21.30 in slaap gevallen en we hebben hem laten liggen. Ik heb hem de hele nacht niet gehoord! Vanmorgen om 6.30 lag hij even te kletsen maar viel hij weer in slaap. Om 7.45 was hij echt wakker en heeft hij zijn papfles gekregen. Was de 1e keer en hij vond het volgens mij wel lekker.
Heb hem net weer op bed gelegd, maar weet niet of hij nog wil slapen. Maar ik ben al super trots op hem!!!!
Vind hem wel een beetje zielig, want hij is ineens erg verkouden en heeft een schorre stem. Hoop niet dat hij echt ziek wordt!

We gaan straks even naar babypark om naar autostoeltjes te kijken. Moet er 2 kopen: 1 voor ons en 1 voor mijn ouders. Wil even live zien hoe alles werkt voor ik er 1 koop.
Daarna weer volleyballen, gelukkig is het een thuiswedstrijd!

Fijne dag allemaal!!!!!

Prinses78
22 January 2011, 07:55
@mick:wat heerlijk zo'n nacht.....
@anntje: hoe voel je je nu?
@second baby: wat irritant dat ze zich niet aan jou schema houden zeg.....zeker als het om een hele extra fles gaat. Ik zal ook eens yoghurt kopen voor mijn mannetje...kijken wat hij er van vindt.

Hier een super nacht. Klokje rond van 7 tot 7 dus zeer te vreden. Hij ligt er al weer in, omdat hij al weer moe was. Geen koorts meer. Straks lekker boodschappen doen met zijn 3en en verder een rustig dagje denk ik zo maar.

mick
22 January 2011, 08:20
Prinse: jij boft ook met zo'n nacht! Fijn dat Mees weer beter is, fijne dag met z'n drien!

Anntje
22 January 2011, 08:56
Heey meiden, thanks voor jullie knuffels. Second baby, ik verloor helemaal niet zoveel bloed als dat ik voor Emma elke maand deed, maar ik had er gewoon heel veel pijn van. Denk dat het daardoor gekomen is. Maar het gaat weer goed hoor, ik voel m'n heup alleen nog bij bepaalde bewegingen, maar dat zijn gewoon spieren, gaat wel weer over.
Emma heeft een goede nacht gehad. Net als Mees klokje rond, maar dan van 9 tot 9. (Lekke h, Prinses) Ze is nu echt super vrolijk en heeft voor het eerst sinds ze ziek werd weer een fles van 150 opgedronken.
Manlief heeft het echt flink te pakken. Vannacht weer gespuugd terwijl hij zo goed als leeg was, echt raar, 'k heb hem in de 5 jaar dat we elkaar (deze week) kennen nog nooit zien spugen. Maar hij heeft koorts en ligt in een fleece trui onder 2 fleece dekens naast me op de bank. Hoop dat ie snel weer opknapt.

Mick, 'k heb het denk ik even gemist. Jij was alweer bij het cb geweest? Want Luuk is 2 dagen jonger dan Emma, dus dan zou zij ook al veel meer mogen hebben.. En wat een heerlijke nacht voor je ventje! Veel plezier vandaag!

Second baby, ik vind dit (als moeder, maar zeker als leidster op een kdv) absoluut niet kunnen!! Als het bij ons zou gebeuren dat een kind honger heeft en het hoeft geen fles meer, dan bellen we de ouders op om te overleggen. Zo maar geven zonder overleg is gewoon uit den boze!! Sorry, ik kan hier echt een beetje boos om worden. Zulke mensen verpesten de kinderopvang voor anderen! Heb je er al eens eerder over gepraat met de leidsters? Zo ja, dan zou ik het nu een stapje hogerop gaan zoeken. Als die meiden niet naar jou luisteren, laten ze dan maar naar hun baas luisteren ofzo. Dit kan gewoon echt niet. Laat je even weten hoe het verder gaat? Dikke knuffel!!

second baby
22 January 2011, 09:37
Heey meiden. Thanks voor jullie reacties. Ik heb het inderdaad al eerder aangekaart en ook schrijf ik iedere keer alles in zijn schriftje en ik heb notabene vorige week nog een gesprekje gehad over hoe wij het daar ervaren.
Het kdv is er nog niet zo lang misschien komt het daardoor? Hoger op pakken kan helaas niet omdat gisteren de bazin zelf op de groep stond. Maar ik ga er zeker maandag op terug komen bij de mentor van de kids.
Nu is het zo dat de kids in april ook nog van de vrijdag naar de maandag gaan wisselen. Is mijn eigen schuld omdat dat mijn vaste dagen waren en ik dacht dat dat fijn was. Maar nu ik zie hoe mijn dochter op de vrijdag al moet wennen en ze ineens weer gaat bijten, naar mijn mening omdat ze zich op die dag nog niet veilig voelt en haar lek weer moet veroveren.
Zit er nu sterk aan te denken of ik die tweede dag niet moet schrappen. . .
Maar ik ga zeker melden dat ze me voortaan moeten bellen om te overleggen.
Heb er gewoon een rot gevoel over maar wil ook niet alleen maar als een zeik moeder die zo goed weet hoe het beter moet overkomen!
Even voor de leidsters, mogen de ouders bij jullie gewoon met schoenen aan binnen komen? Bij mijn oude werk moesten de ouders schoenen uit doen of van die overschoentjes (blauwe soort zakjes die je ook wel in het zwembad ziet) over de schoenen aan doen om te voorkomen dat er kleine steentjes. Stokjes of glas e.d mee naar binnen wordt gelopen wat babys die op de grond spelen in de mond kunnen stoppen,

Anntje. Fijn dat je je weer wat beter voelt! Was
wel even geschrokken van je verhaal hoor! Pff wel lekker dat emma zo goed geslapen heeft!

Mick en prinses jullie ook zo'n goede nacht he? Lekker hoor!
Wij zijn onderweg naar de andere kant van het land! Gaan een zwager en schoonzus helpen met verhuizen. De hele famulie is er dus dat is gezellig! De kids slapen gelukkig! Fijne dag meiden

Anntje
22 January 2011, 09:59
Bij mij op m'n werk hebben we niet van die hoesjes, maar bij Emma op het kdv wel en ik vind het wel erg fijn. Maar op mijn eigen werk hebben we verticale groepen, en de baby's liggen alleen in de 'babytuin' op de grond en daar lopen we dus niet met schoenen.
Veel plezier vandaag met de hele fam. Ik ga manlief maar weer es in bed stoppen en dan met Emma boodschappen doen.

Schorpioentje87
22 January 2011, 10:41
Zo ik heb bijgelezen maar geen tijd om op alles te reageren. Maar over de zakjes over de schoenen? Nee die hebben wij ook niet, heb ze eerlijk gezegd ook nog nergens eerder gezien hier. En heb denk ik ongeveer zon 6 kdv's van binnen gezien. Maar bij ons is het dus ook zo dat de kleine baby's of op een groot speelkleed liggen of in een hele grote box. En op het deken word ook niet met schoenen gelopen, uiteraard;) Maar aangezien ik op een horizontale groep werk. Liggen de baby's alleen rond de middag dat de grotere kindjes na bed gaan op het speelkleed. En ook dan vaak niet want dan slapen ze zelf;)

Ik ga vanmiddag op kraamvisite bij een oud klasgenootje. Samen met een ander oud-klasgenootje en haar zoontje van dik een week ouders als Nica. Gezellig! Dus zal er waarschijnlijk vanavond of later op de dag weer zijn! Fijne dag allemaal!

Schorpioentje87
22 January 2011, 10:43
Ow en Mick: Bij mij zeiden ze het dus ook om de pap uit een bordje te geven. Het maakte niet uit hoelaat ik dat deed en welke fles dus vervangen werd door de pap. Ik heb er dus voor gekozen om dan de middag fles om te toveren in pap voor 1 maand ongeveer. Want dan geef ik ipv de pap een boterham... Ik geef de pap wel uit een bordje. Ze zeggen dat het beter is voor de ontwikkeling van de spraakmotoriek. En aangezien Nica heel goed van de lepel eet, vind ik dit ook niet lastiger ofzo;). Misschien heb je hier iets aan;) hihi

Anntje
22 January 2011, 13:48
Wat is het rustig hier!
Iedereen lekker aan het genieten met man en kind van het weekend?
Ik baal een beetje.. Hebben we eindelijk een weekend niets op de planning, is manlief zo ziek als een hond. Zit nu als een ziek vogeltje op de bank zodat ik het bed ff kon verschonen, dus ik heb niet zoveel aan m'n weekend, behalve zorgen..
Ik heb tegen hem gezegd dat hij maar goed moet uitzieken voordat hij weer aan het werk gaat, maar ik ben bang dat hij dinsdag dan ook nog ziek is en dat is nou net de dag dat Emma voor n keer naar het kdv gaat zodat ik een dagje voor mezelf heb.. Of is dat erg ego van mij om zo te denken.. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Nu eerst maar es weer naar de winkel om appelsap voor hem te halen en nieuwe hoeslakens, want ik heb er maar 2 dus als hij zo blijft zweten heb ik straks niets meer..

SB
22 January 2011, 14:23
@ Anttje, sterkte en beterschap voor jullie. Is Emma inmiddels weer helemaal opgeknapt?
@ Second baby, ik zou daar zeker nog een keer een melding van maken op het kdv. Dat kan toch niet? Jullie als ouder bepalen wat je kind krijgt, niet het kdv.
@ schorpioentje & Mick, mogen jullie pap geven? Bij ons op het cb raden ze dat juist af. Zou een dikmaker zijn? Nou ja, dan hebben wij ook wel een forse tante van 9240 gram en ong 70 cm, maar toch. Brood spuugt ze nog steeds van, maar dat is beter, zeggen ze.
Misschien toch maar eens proberen.

Hier ben ik zelf nog niet helemaal weer beter en mijn vriend ook niet, maar goed, langzaam aan gaat het beter. Linde knapt ook weer op.

Helaas wil ze nu steeds niet slapen, ben iedere keer een uur bezig haar in slaap te krijgen. Zodra ik weg loop is het krijsen en dan wordt ze ook niet meer rustig.

Anntje
22 January 2011, 15:32
SB, ja met Emma gaat het langzaamaan wat beter. aar oren en keel gaan prima, alleen die luchtweginfectie is nog niet weg.. Ze heeft vandaag wel voor het eerst weer 2 flessen van 150 gedronken en over een half uur mag ze weer, dus ik ben benieuwd.
Maar dan is Linde idd een forse dame. Nou ja, maakt ook niet uit toch. Mijn nichtje is net 4 maanden en weegt ook al 8,1 kilo en haar broer had dat ook maar toen hij ging lopen zag je er al heel snel niets meer van. Hoop voor jullie dat ze snel weer beter gaat slapen. Succes!

Wammie
22 January 2011, 15:40
Even alles bijgelezen, nu ga ik lekker even een cappuchino voor mezelf maken en mijn ventje komt ook net thuis, dus ik kom later weer terug......

Prinses78
22 January 2011, 16:34
Wat is het rustig hier. Ieder cb zegt ook weer wat anders he...ik geef nl wel gewoon pap en was geen probleem. doe dat in een fles 's morgens. ik geef fijne granen (zitten geen suikers enzo in) Het maakt natuurlijk wel verschil welke pap je kiest. Want er zijn ook papsoorten met verschillende lekkere smaakjes. Mees eet fruit en groente prima van een lepeltje en 's morgens heeft hij zo'n honger dat het dan niet snel genoeg gaat met een lepeltje. En wil de pap wel 's morgens geven.

Wij hebben ook een heerlijk rustig dagje vandaag. Manlief is even patat halen nu. Zin in.

Schorpioentje87
22 January 2011, 17:05
Ik heb net bijgelezen. Reageer zo even. Vriendlief komt net binnen met pizza hmm!

Anntje
22 January 2011, 18:13
En, smaakten de patat en de pizza? ;)

Ik heb m'n eten ook weer op en Emma heeft net voor het eerst broccoli gegeten.
Over dat eten van haar heb ik een vraagje. De eerste hapjes gaan altijd prima, maar daarna houd ze haar mondje altijd dicht en moet ik hem met de lepel opendoen. Hoe doen jullie kindjes dat? Emma eet niet meer dan 40 - 60 gram groente per keer.
En de groente wordt ook altijd zo snel koud, kan dat het probleem zijn? Want Emma drinkt haar fles ook altijd super warm, maar ja, ik kan toch moeilijk na elke 5 happen weer naar de magnetron lopen.. Tips zijn welkom!

Wammie
22 January 2011, 19:26
Anntje: Mijn meisje at eerst ook maar heel weinig groente en dat werd vanzelf meer na verloop van tijd. Ik merkte dat ze beter ging eten toen er aardappelen of rijst bij kwam, dat vond ze lekkerder. Maar als ze haar mondje niet open doet heeft ze er volgens mij geen zin in. Ik heb dat ook een tijdje gehad en ben toen een week gestopt met groente geven en daarna lustte ze het ineens weer. Ik warm de groente altijd maar 1x op. Altijd lastig om te bepalen wat er is he?
Wat een gave foto's trouwens van je dochtertje!

Daisy: heerlijk he, als ze zo'n plezier hebben in bad. Mijn meisje is ook altijd zo enthousiast en spettert alles nat. Ik doe haar afwisselend op haar rug en buik.

Schorpioentje: Hoe gaat het met je voet? Al wat beter? En nog gefeliciteerd met de foto overwinning, gaaf hoor!

Minka: Ik voel die druk om hier te schrijven soms ook wel hoor, voel me soms schuldig als ik niet reageer en moet ook altijd zoveel bijlezen na 2 dagen werken. Maar een goed idee van je om iedereen in zijn waarde te laten hier, hoe vaak of hoe weinig je ook komt. Gaat het verder een beetje goed met je?

Misslola: Wat vervelend die kroepaanval. En hoe gaat het nu met jou, je hebt nogal last van je schildklier he?

Greetje: Ik heb deze week ook voor het eerst brood geprobeerd. Ze hapte zonder tanden meteen een groot stuk eraf. Ik schrok ervan en heb snel het stuk uit haar mond gehaald. Ik doe dat dus niet meer. Ik geef liever gewoon kleine stukjes van het midden van de boterham, vind ik een stuk veiliger. Raar dat ze dit toch adviseren op het buro. Op mijn werk maak ik het brood vaak nat met wat water, als ze net brood eten, dan glijd het wat makkelijker naar binnen en kokhalzen ze minder.

Wammie
22 January 2011, 19:26
Beterschap nog voor alle zieke kindjes, mama's en papa's, want het zijn er nogal wat op het moment lees ik. Dikke kus vanuit hier......

Wammie
22 January 2011, 19:31
MMMM, lekker patat en pizza, ik heb net lekker mexicaanse burritos van Knorr gegeten, die waren ook heerlijk.

Mijn meisje is weer helemaal opgeknapt, het viel erg mee uiteindelijk het hoesten, was gelukkig snel over. Ik denk dat ik binnenkort ook maar over ga op 3 flessen, want mijn meisje krijgt er nog steeds 4. Ik lees dat de meesten van jullie er 3 geven.

Ik had een nieuw papje, melkpap van Nutricia, biscuit. Een speciaal avondpapje om de nacht goed door te slapen. Sinds ze dit krijgt wordt ze ineens rond 4/5 uur wakker en heeft honger, hmmmm. Hier stop ik dus snel mee. Ik ga vanavond de opvolgmelk speciaal voor de nacht geven van Nutrilon. Dat was een kleine blauwe verpakkingsbox. Kijken of deze beter werkt.

Prinses78
22 January 2011, 19:53
@wammie: ze vindt die biscuit vast zo lekker dat ze daar 's nachts ook zin in heeft...Fijn dat ze weer opgeknapt is.
En de patat was heerlijk!
Ik wil volgende week ook eens brood proberen. Ik heb juist gehoord dat je beter brood van 1 dag oud kan geven dan plakt het niet zo aan het gehemelte. Maar heb nog geen ervaring.
@anntje: ik doe de groente in een smal hoger bakje ipv in een bordje, dan kan de warmte niet zo snel weg. Ook meng ik de groente altijd met was lauwwater aan zodat het iets smeuger wordt. Dan eet Mees het ook beter.

mick
22 January 2011, 20:27
Anntje: wij hebben een bord die je kan vullen met warm water, misschien is dit iets? Balen dat je geen rust hebt met een zieke man....

Wammie: ik hoop dat die andere voeding helpt vannacht. Misschien dat die andere pap niet genoeg vult of zo?

Op ons kdv hebben ze wel van die blauwe sloffen, maar die hoef je volgens mij niet altijd om te doen. Heb het alleen met sneeuw gedaan.

Wij hebben trouwens een Rmer King plus gekocht. Was helaas niet in de aanbieding, maar ja. We zetten hem nu op zolder. En het was een leuk uitje!
We hebben trouwens gewonnen met volleybal! Eindelijk weer eens.
Luuk heeft net zijn laatste fles op, maar wil weer niet slapen. Nu ligt hij nog even op zijn kleed te slapen. Probeer het straks weer.

SB
22 January 2011, 20:30
Ik zal morgen ook eens pap gaan proberen.
Eerst eens half fles en de andere helft pap.

Anntje, ik kan je daar helaas niet mee helpen. Hier een dame die voor alles haar mond open doet.
Op moment vindt ze het eten van papa en mama nog het leukst.

SB
22 January 2011, 20:34
Mick, succes met luuk. Hopelijk slaapt hij snel.

Wat goed, eindelijk weer eens gewonnen!

mick
22 January 2011, 20:35
ik geef trouwens fijne granen pap van bambix. Dat is toch geen dikmaker?

Anntje: Luuk eet ook nog niet heel veel groente hoor. Nu met aardappels en vlees vindt hij het wel lekkerder!

SB
22 January 2011, 20:36
Trouwens Linde heeft haar derde tandje door. Nu twee onder en een boven.

SB
22 January 2011, 20:47
Volgens mij wisselt die mening per cb. Ga het morgen dus gewoon geven. Ik heb wel met appelsmaak. En jullie?
Slaapt luuk inmidels?

Anntje
22 January 2011, 21:10
Mick, thanks voor de tip, ga die volgende week ook maar eens halen denk ik.
Prinses, dat deed ik dus ook, in zo'n aventbakje maar dat helpt hier dus voor geen meter.
Misschien moet ik er hier ook maar es een aardappel door doen, ze is tenslotte volgend weekend 6 maanden dus dan moet dat nu wel lukken.
Verder hier een goede dag gehad met m'n meisje, alle flessen van 150 die ik aanbood dronk ze op. Ik heb toch het idee dat ze bij mij beter drinkt en eet als bij papa of oma, omdat ze weet dat ik doorzet en hun sneller opgeven. Begrijpen ze dat al op deze leeftijd?

Anntje
22 January 2011, 21:11
SB, ik geef nog geen fijne granen, maar ik heb hem al wel in huis. De naturel, want bij die andere is die al aangemaakt met nutrilon opvolg, maar Emma krijgt voeding tegen darmkrampjes, dus dat durf ik nog niet zomaar te veranderen.

Schorpioentje87
22 January 2011, 21:11
Mick: Bij mij zeiden ze dat je moet beginnen met Rijstebloem. Gaat dit goed kun je naar de fijne granen.Maar dit is niet goed om eerder te geven aangezien er meer ijzer inzit dan wat een baby die nog geen 6 maanden is kan verteren. Ze zeiden de rijstebloem is een soort van oefenpap. Want als ze zich verslikken kan dit geen kwaad als dit in de longen komt. En bij de 6 maanden granen pap wel. Hier kunnen ze longonsteking van krijgen! Dus ik ben begonnen vorige week met de Rijstebloem. Pakje is nu bijna op maar gaat echt super dus heb de granen pap voor 6 maanden al gehaald

SB: Over dikmakers. Tja dat kreeg ik dus ook te horen, maar toen was Nica nog 4 maanden. Nu zeiden ze dat het wel goed is om te geven. Daarbij geef ik het waarschijnlijk maar 1 maand ongeveer. Want als ze 7 maanden is wil ik het vervangen door brood aanvullende met een halve fles ofzo..

Schorpioentje87
22 January 2011, 21:14
Ow en Antje, de pizza was heerlijk:mrgreen: Misschien idd een idee op zon warmhoudbordje te proberen! En in jou geval zou ik het ook iet durven. Ik heb overigens ook de naturel. Volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker, zijn de andere wat ongezonder.

Schorpioentje87
22 January 2011, 21:16
Wammie: met mijn voet gaat het goed! Ik heb vandaag de tape eraf gehaald en loop weer normaal. Voel het wel nog licht maar is niet meer storend:) Ow en laat je even weten hoe het met de voeding is gegaan in het blauwe doosje, voor de nacht? Ben wel benieuwd!

Anntje
22 January 2011, 21:25
Das wel een goede tip Schorpioentje, om te beginnen met de rijstebloem. Emma krijgt die wel elke avond door haar fles, maar ik kan er natuurlijk ook pap van maken om te oefenen voordat ik met de fijne granen begin. Ik heb toch nog een nieuw pak rijstebloem staan. Als ik morgenochtend voor de kerk genoeg tijd heb ga ik dat wel proberen denk ik.

Schorpioentje87
22 January 2011, 21:42
Hihi daarom geef ik het rond de middag. Heb ik 'meer' tijd ervoor en is ze niet zo 'hongerig' als 's ochtends;)

Anntje
22 January 2011, 21:48
Op zich heel logisch, maar ik ben bang dat Emma dan niet eet omdat ze al zo lastig eet van een lepel, dus vandaar dat ik morgenochtend een poging ga doen. (Maar als dat niet lukt probeer ik het morgenmiddag denk ik wel ;) )

En nu ga ik lekker m'n bedje opzoeken, kan ik daar nog ff tv kijken. Slaap lekker allemaal en tot morgen.

Schorpioentje87
22 January 2011, 21:49
Hihi ben benieuwd, we horen het vast wel:) Succes met de pap en slaap lekker!!

Schorpioentje87
23 January 2011, 09:07
Woow dit is uniek, ik ben de eerste:mrgreen: Ik heb Nica om 9.45 maar wakker gemaakt. Fles op en nu in bad:)

SB
23 January 2011, 09:18
Goedemorgen!

Hier vanmorgen voor het eerst de pap fijne granen geprobeerd. Ze vond het erg lekker. Eerst ong. 65 cc pap en vervolgens een fles met 4 schepjes nutrilon.
Vannacht voor het eerst weer een goede nacht gehad. Ze was alleen al vroeg wakker om 7.00 uur ipv 8 uur, maar verder haar vannacht niet gehoord, dus wij zijn lekker uitgeslapen.

Ik zal morgen ook even de fijne granen naturel halen, heb nu alleen de peer variant in huis.

@ Schorpioentje, wat heb jij heerlijk kunnen uitslapen zeg! Super.
@ Anntje, heeft Emma inmiddels ook wat pap gehad?
@ Mick, hoe is het met Luuk gegaan gisteravond en vannacht?
@ Prinses, Mees alweer helemaal beter?

VickyC
23 January 2011, 09:47
Goeiemorgen!

Hier een wat mindere nacht gehad, is heel zeldzaam. Gisternamiddag moest Gilles al af en toe overgeven (hij bleek er zelf niet veel last van te hebben), savond fles en dan om 19.30u in zijn bedje. Hij slief direct, maar om 22u kwam hoorde ik hem luid huilen. Ik direct naar hem toe en toen ik hem oppakte gaf hij over. Maar hij bleef lachen, tutje en direct weer geslapen. Dan heb ik maar besloten bij hem te slapen. Om 1u weer huilen, maar niet overgeven, tutje en weer doorgeslapen en dan vanaf 6u weer wakker en huilen, en steeds tutje gegeven. Vanmorgen dan gewoon flesje en tljkt allemaal weer ok.
Nu ligt hij op zijn speelmat in de grond en hij is ondertussen al zo ver verkropen dat hij tegen zijn box ligt te schoppen, en dat is natuurlijk plezant, haha.., precies ne gek die tekeer gaat!

Anntje, khoop voor jou dat je man tegen dinsdag genezen is en dat je van je dagje kunt genieten... Want zieke mannen in huis, das nog erger dan zieke kinderen, h...

Mick, kan Luuk nu nog niet in zijn nieuwe autostoel? Ik heb zelf vorige week een gaan halen (Recaro Young Sport) en Gilles zit daar al in. Mijn man heeft ook een in zijn auto (BMW Junior Seat I-II), maar ik vind die nog te groot voor Gilles, alhoewel hij er wel al inzit, maar der zit zo'n bumper voor hem, zodat je hem bijna niet ziet zitten.

Als ik hier aan mensen om mij heen info vraag ivm pap, dan weet niemand daar blijkbaar iets van. Als ik het goed begrijp vervangt de pap dus eerst een fles, en wordt de pap later ingeruild voor een boterham? Ik zit nu op 2 flessen (smorgens en savonds), smiddags warm eten en om 15u fruitpapje. Dit zou dan mss betekenen dat ik aan Gilles smorgens pap kan geven ipv een fles? En later dus een boterham?
Daisy, geef jij pap aan Julie?

misslola
23 January 2011, 10:11
Goedemorgen!

Even snel een berichtje! We zijn gisteravond met ons kleine muisje naar de huisartsenpost geweest. Ze had nog steeds koorts en met een zetpil was de koorts na een uur nog niet gezakt. Ze heeft nu antibiotica gekregen. Vanmorgen heeft ze 80cc melk op, maar fruithapje wilde ze niet. Het flesje ORS staat klaar om te zorgen dat ze wel genoeg vocht binnen krijgt. Nu ligt ze lekker te slapen.
Morgen reageer ik op jullie berichten en lees ik ze even door. Vandaag is mijn aandacht helemaal voor ons mupke!

Dikke kus!

VickyC
23 January 2011, 11:05
En gelijk heb je, Misslola, verwen je meisje maar!

mick
23 January 2011, 11:05
Misslola: wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Myla! Vocht is inderdaad het belangrijkste!! Knuffel en sterkte vandaag!

Vicky: ze raden aan om zo lang mogelijk de maxi cosi te gebruiken omdat dat veiliger is. Luuk is ook nog geen 9 kilo..... Wat een vervelende nacht had jij trouwens, echt balen!

Elk cb zegt ook wat anders. Ik moest juist stoppen met de rijstebloem en beginnen met de 6 maanden fijne granenpap van bambix. Is deze er ook in een appel en peer smaak?

Schorpioentje: fijn dat het al beter gaat met je voet. Wat heeft Nica weer heerlijk geslapen zeg! Ben jaloers.....

Anntje: fijn dat Emma weer goed drinkt. Het zou kunnen dat ze nu al door heeft dat jij doorzet, ze zijn slimmer dan je denkt!
Is het nog gelukt met de pap?

Daisy: hoe is het met je nagels? Nog niet gebeten hoop ik?

SB: heerlijk weer zo'n goede nacht! Hopelijk blijft dat zo!

Anntje
23 January 2011, 11:09
Schorpioentje, das inderdaad uniek!
SB, fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad en dat Linde de pap lekker vond.
Vicky, hopelijk blijft het bij deze paar keer overgeven en knapt Gilles snel weer op.
Misslola, natuurlijk is de aandacht voor jullie kleine meid! Beterschap en geef 'r maar een dikke knuffel van Emma en mij! En idd, zieke mannen zijn lastiger dan zieke kinderen. Nou zeurt hij wel niet veel, maar hij heeft gewoon vanaf vrijdagmiddag op bed gelegen en ik bleef maar het bed verschonen.. Hopelijk alleen morgen nog thuis en dan weer in zoverre opgeknapt dat hij dinsdag gewoon weer naar zijn werk kan.

Hier vanmorgen geen pap gegeven, was het alweer vergeten dat ik dat van plan was.. :S Misschien probeer ik het straks wel. Verder een hele goede nacht gehad en Emma ook. Manlief lijkt dus wel weer op te knappen, dus ik heb Emma dan ook bij hem gelaten toen ik naar de kerk was.

Anntje
23 January 2011, 11:09
Hoe was jouw nacht Mick/

mick
23 January 2011, 11:12
Wij hebben geen goede nacht achter de rug.... :-(
Luuk is gisteren uiteindelijk lief gaan slapen om 21.40 uur. Ik zelf ben een uur later naar bed gegaan, was zo moe!
Rond 3 uur werd Luuk wakker en hij was helemaal niet lekker: hoesten, snotteren en heel zielig huilen..... Uiteindelijk heb ik hem er maar even uit gehaald want zijn speentje hielp niet. Ook maar een beetje diksap gegeven en een schone broek. Uiteindelijk is hij met veel moeite weer gaan slapen.
Om 7.15 werd hij weer zielig huilend wakker. Hebben hem een papfles gegeven. Hij had hem bijna leeg toen hij begon te hoesten. Hij hoestte zo hard dat hij ineens zijn hele fles er uit spuugde...... Over ons dekbed, zijn slaapzak en mijn nachthemd heen....
We hebben hem verschoond en op bed gelegd. Hij sliep even maar begon toen weer te jammeren.
Uiteindelijk een klein flesje gegeven en dit ging goed. Toen nog maar een beetje melk gegeven en toen viel hij in slaap op mijn schoot. Daarna heeft hij nog geslapen van 9.15 tot 10.45 uur. Konden wij ook nog even tukken! ;-)
Nu staat de wasmachine al te draaien en heb ik nog een paar wassen liggen....
Zijn fruithapje ging ook goed en hij heeft geen koorts. Hoop dat het spugen dus door het hoesten kwam!

Vanmiddag gaan we naar mijn schoonvader die jarig is. Neem Luuk zijn eten mee, hopelijk blijft hij een beetje vrolijk vandaag!

Fijne dag allemaal!!

mick
23 January 2011, 11:13
Anntje: gelukkig had jij een goede nacht! en stuur je man maar gewoon naar zijn werk hoor! ;-)

Anntje
23 January 2011, 11:15
Mick, wat vervelend joh, hopelijk kwam het inderdaad door het hoesten en wordt Luuk niet ziek.

Het is wat met al die zieke kindjes en papa's en mama's hier. Het wordt tijd dat het lente wordt, het is wel weer mooi geweest zo. Beterschap voor iedereen!!

VickyC
23 January 2011, 11:25
Wel Anntje, dat dacht ik nu net ook, se! Mooi en warm weer hebben we allemaal nodig!

Mick, hier ook de wasmachine op volle toeren... Duimen voor Luuk dat hij beter is. Gilles lijkt helemaal weer ok. 'k Denk niet dat hij ziek wordt, kdenk dat het overgeven komt door teveel joghurt gisternamiddag. Hij is een heel hongerig kereltje met een gevoelig maagje...

Enne... de maxicosi is te klein geworden voor onze grote jongen... Hij zat er precies in geperst, vond ie zelf ook niet leuk meer, telkens huilen als hij derin moest... Als we gaan wandelen, zit hij nu in de buggy, is ook veel beter.

Thuis zit hij het liefst van al in de zetel, dan neemt hij steeds zijn voeten vast, en ja, dan valt ie ook om, grappig om zien.

jk1988
23 January 2011, 11:31
goedemiddag, ik ben weer bijgelezen! deel 3 inmiddels, vrijdag en gisteren gewerkt en svonds uiteten geweest... dus eerder geen tijd gehad!

Vannacht om 2.30 werd sem wakker en piepte enorm met ademen.. hij had het weer super benauwd, het leek erg op de pseudokroep aanval van 2 weken geleden maar toch net anders.. dus eerst gestoomd in de badkamer dit leek niet echt te helpen.. dus de ha-post gebeld, aangezien sem toen een puffer had gekregen vroeg ik of ik deze mocht geven.. en dit vond ze inderdaad een goed idee om te proberen, mocht het niet minder worden dat moesten we langskomen.. gelukkig gaf het wat verlichting en ging hij weer lekker slapen, ik wilde het dus ook even aankijken en vanmorgen ging het een stuk beter! was wel weer even schrikken zeg!

Ik geef nu s'morgens een papfles, sem slaapt altijd weer verder na de 1e voeding... dus deze kan ik boven geven! s'middags krijgt hij brood met 120cc melk en ik denk dat hij inmiddels al wel 1,5 boterham lust dus als hij zo wakker wordt maar eens proberen!
Ook krijgt hij sinds hij ziek is geweest wat yogurt naar de warme hap of een toetje van olvarit... hij vind het zo lekker dat we er mee zijn doorgegaan hahahaha

Ik wissel vaak ook een beetje af met de papsmaak.. fijne granen, appelpap, met peer, en biscuit heeft hij nu gehad... hierop staat dat er geen suiker in zit alleen die van nature aanwezig?

oh en sem heeft door dat hij met slaapzak ook kan omrollen... maar hij kan alleen terug naar zijn rug als hij verder doorrolt maar in bed gaat dat dus niet hahahaha! dus vrijdagnacht kon ik er 5x uit om hem terug te draaien....

SB, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!
anntje, gelukkig begint je man weer wat op te knappen.. jammer dat je het weekend niet veel hebt kunnen doen!
misslola, beterschap met Myla.. sem heeft precies hetzelfde gehad en knapte gelukkig snel op met de ab kuur! ik hoop dat het bij Myla ook snel aanslaat
mick, de romer is inderdaad ook een super fijne stoel! en hoe was je nacht?
vicky, ach wat sneu dat Gilles moest overgeven.. gelukkig gaat het nu weer beter! en super leuk he als ze zich zo vermaken op het speelkleed!
en je kunt inderdaad s'morgens pap geven i.p.v. een fles!
schorpioentje, wauw wat heeft nica lekker geslapen zeg! heerlijk!
minka, saphira geeft zelf wel goed aan als ze genoeg heeft gegeten of als ze nog honger heeft toch? gewoon doen waar je je goed bij voelt meid!
second baby, heerlijk geshopt! en altijd super als een broek als gegoten zit!

Hier is er een wakker dus tot straks!

oeps, wel een lang verhaal :wink:

mick
23 January 2011, 12:25
jk: jeetje, Sem laat jullie ook vaak schrikken! Gelukkig dat de puffer hielp!
Balen dat hij nu ook in zijn slaapzak rolt, moet jij hem steeds weer terugdraaien! Jullie hebben het ledikantje zeker ook al om laag gedaan? Wij nog niet, maar Luuk draait of kruipt nog niet zo.
Wij hebben Luuk net 1/4 boterham gegeven. Moest ik boter op doen en dan een plukje in zijn wang stoppen. Hij vond het wel lekker geloof ik! Nu nog een 'gewone' fles er achter aan. Sem eet al echt goed zeg!!!

Luuk wil de hele tijd staan. Dan gaat hij met zijn beentjes trappelen en wil hij omhoog. Alleen kan hij dit natuurlijk nog niet, dus moet je hem de hele tijd vast houden. Ook wil hij graag zittend spelen, maar als je hem los laat valt hij om!

Vicky: Luuk past nog in de maxi cosi en vind het nu niet erg meer om er in te zitten. Kan hij lekker veel zien, denk ik. Is Gilles al 9 kilo dan? En hoe lang is hij nu?

Anntje: kom maar op met het mooie weer!! Jij moet zeker binnenkort ook aar het cb met emma?

Greetje: hoe gaat het met de borstvoeding en met het bijvoeden van Max? Hou je het nog een beetje vol? en heb je al met iemand van je school gesproken?

jk1988
23 January 2011, 12:34
mick, het ledikantje gaat hier inderdaad vandaag omlaag aangezien hij ook zich probeert op te trekken aan de spijlen! lukt natuurlijk nog niet maar ik wilniet ineen voor een verassing komen staan!

wat leuk dat luuk het brood lekker lijkt te vinden, hier deed ik inderdaad in het begin ook het stukje in zijn wang... maar nu eet hij van een mini vorkje af of pakt het stukje zelf op en stopt het in zijn mond!

en dat staan is heel herkenbaar! hahaha

mick
23 January 2011, 12:38
Luuk loopt een beetje achter bij Sem en anderen, maar dat komt natuurlijk ook omdat Luuk bijna de jongste is. Is voor mij wel handig, ik lees hier allemaal dingen die voor ons nog gaan komen. Ben ik goed voorbereid!
Luuk is trouwens sinds 2 dagen enorm aan het kletsen. echt leuk! zegt de hele tijd wawa en we hebben ook al een paar keer mama en papa voor bij horen komen!

jk1988
23 January 2011, 12:50
ja, sem is nu 7,5 maand en loopt qua ontwikkelin goed bij ookal hoeft dat niet vanwege de vroeggeboorte! anders was hij net 6 maanden....en het komt toch wanner ze er zelf aan toe zijn!wat super dat brabbelen! en wauw papa en mama zeggen!!!!!

Anntje
23 January 2011, 13:02
Emma wil ook steeds zitten, maar valt ook nog steeds om. Beetje jammer, ik heb m'n voedingskussen uitgeleend aan m'n beste vriendin, anders had ik haar daar mooi in kunnen zetten dat ze wat meer steun heeft...
JK, jeetje, die Sem, hij moet het maar snel afleren om z'n papa en mama zo te laten schrikken.
Mick, dat geldt voor mij ook, Emma is maar 2 dagen ouder dan Luuk, dus ook ik kan op m'n gemak luisteren naar wat jullie kindjes al kunnen en mogen en het dan later zelf uitproberen. Toch wel handig.

Nou, de pap was geen succes, net als de groente laat ze na een paar hapjes alles uit haar mond lopen. Dan maar gewoon uit de fles. En nu heb ik haar en Chris allebei naar bed gebonjourd en lig ik zelf heel zielig alleen op de bank.. (Hihi.. Wat een zelfmedelijden ;) ) Maar ik heb me een filmpje gebrand en ga die nu lekker onder het genot van een filmpje kijken. Hopen dat die 2 goed slapen dat ik niet gestoord wordt ;)

Anntje
23 January 2011, 13:03
Oh ja, Mick, ik moet 1 februari naar het cb, dinsdag over een week, dan is Emma 6 maand en 2 dagen oud.

Anntje
23 January 2011, 13:16
K*T!! Is de film die manlief gedownload had niet compleet, dus heb ik een film zonder geluid.. :@
Nu maar een nieuwe film aan het branden, terwijl ik die andere zo graag wilde zien. Blech..

Anntje
23 January 2011, 13:19
Ohw, wat een stomme schrijffout..
Maar ik heb me een filmpje gebrand en ga die nu lekker onder het genot van een filmpje kijken. Ik bedoel natuurlijk onder het genot van een zak chips.. Xxx

minka12
23 January 2011, 14:33
even snel dikke knuffel voor allemaal. Ben er morgen weer. X

Wammie
23 January 2011, 14:43
He meiden,

Lekker allemaal een dagje vrij? Wij zijn op kraamvisite geweest vanochtend en verder lekker een rustig dagje.

Schorpioentje: De voeding van ons meisje was veel dikker als de gewone. Ze moest hem met de papspeen drinken. Dus waarschijnlijk heeft het hetzelfde effect als een papfles. Ze werd vanochtend om 6 uur wakker en had toen honger. Ietsje later als de laatste nachten, maar nog ietsje te vroeg voor papa en mama.
Het heet trouwens: Goede nacht van Nutrilon. Ik ga het de komende dagen nog even aankijken. Ik heb ook al de 6 maanden fijne granen gekocht, dus kan die ook eens proberen.

Misslola: beterschap met je meisje.
Jk: Wat schrikken zeg, zo benauwd. Je wilt gewoon niet dat ze zoiets krijgen he?

mick
23 January 2011, 14:48
Ohw, wat een stomme schrijffout.. Ik bedoel natuurlijk onder het genot van een zak chips.. Xxx

Ik snapte hem al niet helemaal...... ;-)

mick
23 January 2011, 14:50
Wammie: fijn dat Linde al iets later wakker werd, maar hopelijk lukt het jullie om het nog langer uit te stellen!

daisyensteven
23 January 2011, 15:53
hey meiden,

Ik heb dit weekend nog niet veel tijd gehad voor het forum. Ik heb net alles bijgelezen, maar ga voor 1 keertje eens niet op alles reageren :-) Ik ben moe, dus ga me zo dadelijk even lekker lui neerleggen nu Julie nog eens even slaapt.
Op dat slapen wil ik ook wel even reageren. Hier lukt dat helemaal niet om een slaapschema te hebben. Julie slaapt overdag ontzettend weinig. Als we haar dan eens in bed krijgen, dan slaapt ze meestal maar max drie kwartiertjes. Het is heel zelden dat ze meer slaapt.
Is wel enorm vermoeiend voor ons en vandaar dat ik dus zelfs als we overdag thuis zijn, amper op het forum geraak.
Julie eist enorm veel aandacht en verveelt zich heel vlug. We moeten steeds nieuwe dingen verzinnen om haar bezig te houden.

Zo, ik ga me even naarleggen!
allemaal een heeeeeeel dikke knuffel en misschien tot straks!

Prinses78
23 January 2011, 16:46
@daisy: Goed zo meid lekker rusten....Ik herken je verhaal wat betreft slaapschema. Mees is de laatste weken ook veel wakker, wil echt niet slapen overdag en wil wel graag vermaakt worden. De avonden en nachten slaapt hij ineens ook minder goed. Dat vind ik minder leuk.

@wammie: hoop dat Linde lekker blijft slapen en de nachten nog iets langer maakt.

@minka: knuffel terug

@anntje: lekker genoten van je chippies?

@jk: fijn dat het zo goed gaat met Sem. Mees loopt ook gewoon op schema en hoef dus ook geen rekening met zijn vroege geboorte te houden.

@mick: Wat leuk dat Luuk zo kletst en je er zelfs al papa en mama van kunt maken....Schattig zeg!

Prinses78
23 January 2011, 17:35
@daisy: hoe ziet jouw voedingsschema eruit? Mees en Julie zijn namelijk even oud. Ik geef Mees 3 flessen, fruit en groente met een aardappeltje. Geef jij al brood bijv.

SB
23 January 2011, 17:44
Hier ook nog even een berichtje. Linde ligt nog even te slapen, zal ieder moment wel wakker worden, denk ik.

Hier een fijne dag gehad met zijn 3-tjes. Gewoon lekker thuis.

@ JK, wat vervelend dat Sem weer een aanval heeft gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter.
@ Mick, hoe was de verjaardag?
@ Prinses, Linde heeft dit ook een aantal dagen gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter. Ze slaapt 's ochtends ong 1 uur, 's middags 2 uur en 's avonds nog ong. 3 kwartier. Na de laatste fles slaapt ze het klokje rond.
@ Minka, geniet van je weekend en tot morgen! Knuffel!
@ Daisy, succes met Julie. Hopelijk wel een goede nacht vannacht. Rust maar lekker uit.

Nou, Linde is wakker, dus ik ga weer!

daisyensteven
23 January 2011, 18:52
Prinses, Julie krijgt de laatste week nog maar 2 flessen.
's morgens 1 en 's avonds voor het slapen 1.
Voor de rest krijgt ze groenten met aardappelen en vlees
fruitpap met koekjesmeel bij in
en tussendoor eens een broodkorstje (daar sabbelt ze voorlopig gewoon op, want ze heeft nog geen tandjes) of een betterfoodkoek of een yoghurt.

Ik heb nog nooit echt mijn schema aangepast, ze geeft het telkens zelf aan dat ze klaar is voor een fles minder en het is nu sinds een paar dagen dat ze nog maar 2 flessen krijgt.

SB leuk dat je een fijne dag thuis gehad hebt! Kan deugd doen h :-)

Julie ligt sinds half acht in haar bedje, dus ik ben een boterham aan het eten. We waren nog niet toegekomen aan ons avondeten.

mick
23 January 2011, 19:17
Daisy: Luuk sliep eerst ook niet zoveel overdag, is inderdaad erg vermoeiend! Lekker vroeg naar bed vanavond!

Anntje: hoe was de film en smaakten de chips lekker?

SB: heerlijk zo'n dagje thuis!

De verjaardag was leuk. We waren er alleen iets later dan gepland omdat Luuk ineens ruim 2,5 uur sliep! Voor Luuk was het wel een beetje druk. Hij viel op het eind in slaap in zijn mc, dat gebeurt normaal nooit!

Iedereen die moet werken morgen: werkze!!!
En alvast welterusten allemaal!!

greetje83
23 January 2011, 21:36
H meiden, nog even vlug een berichtje voor ik mijn bed in duik! Tjonge, was me toch een tijd bezig met bijlezen!
JK: tjeeminee, wat schrikken zeg. Is nu alles goed?
Mick: hopelijk slaapt Luuk vannacht wel een beetje na het lange tukje. En nog bedankt voor je interesse! Max eet steeds iets beter, waardoor ik hoop dat ik over 2 maanden alleen 's ochtends en 's avonds nog een bv hoef te geven. Hij eet nu 's ochtends ong. 2 eetlepels fruit en rond 18.00 uur een paar happen groente, maar dat gaat niet van harte... Tja, alles op zijn tijd, hij zal gewoon moeten wennen. Ik ben nog niet naar school geweest. Ik wil niet opgeven, maar heb ook nog steeds niet het idee dat het goed gaat komen op de korte termijn. Wel met mijn vriend erover gehad, maar zoals verwacht weinig medeleven...

greetje83
23 January 2011, 21:41
Anntje: heb je uiteindelijk toch een film kunnen bekijken?
Misslola: hoe is het met je kleintje?
Minka: lekker van je gezinnetje aan het genieten?
Prinses: is bij jou soms weer een sprongetje in zicht? Ik merk nooit iets van die sprongetjes, maar Max heeft ook wel eens een periode dat hij klote slaapt en daarna kan hij weer meer. Ik gooi het dan maar op een sprongetje, hoewel ik geen idee heb of dat correspondeert met het Oei ik groei-schema
Sb: klinkt goed, zo'n dagje!
Schorpioentje: nog gefeliciteerd met je Baby van 2010! ;)

Schorpioentje87
23 January 2011, 22:18
Pff koste me ook ardog wat tijd bij te lezen. Ga even niet reageren. Wil even mijn verhaal kwijt voor ik ga sluiten en nog even tv kijk en mijn bedje in kruip.
Nica heeft al langere tijd last van een rood nekje. Ik heb het elke dag met wassen goed schoongemaakt en droog gemaakt. In mijn ogen was dat het gene wat ik eraan moest doen. Maar vanaf gisterochtend toen ik haar uit bedje haalde. Was haar nek ineens echt enorm rood, vuurrood!! Echt zielig. Dus in bad proberen een beetje schoon te wrijven. Heel zachtjes want het doet enorme pijn als ik eraan kom en helemaal al ik een beetje wrijf. Deppen doet minder pijn maar dan krijg ik het niet zo goed schoon. Goed afgedoorgd. Maar omdat het zo geirriteerd is blijft het steeds vochtig. Het zit precies in de plooien van haar nek. En aangezien ze wel een 'speknekkie;)) heeft blijft dit dus broeden. Heb met babypoeder geprobeerd maar geen succes. Je krijgt dan in de plooi zon aangekoekte witte rand:( Vriend de huisartsenpost gebeld want vond dit toch wel erg heavy. Helaas zeiden ze dat we nog maar met de babypoeder door moesten gaan en morgen naar de huisarts moesten. Ik me alle kleuren van de regenboog geergerd. Want als je eraan komt dan schreeuwt ze alsof ze geslacht word, Zo zielig:(:( Het doet haar echt pijn! Logisch het is vuurrood! Dus wij weer schoonmaken en de babypoeder erop gedaan. En zoo hard huilen!! Dat ik d8 sop het allemaal maar op, ik belm weer het hap! Ik jankend aan de telefoon. Assistente overlegd en ze zei dat de dokter had gezegd dat we maar even langs de apotheek moesten gaan voor Sudocrem. Nou daar hoef ik niet voor na de apotheek die heb ik allang in huis. Zeg dat dan meteen! Dus haar maar opnieuw in badje gedaan. D8 dan is het minder pijnlijk om de babypoeder er weer vanaf te 'halen':( De arts zei dat hij er vandaag zowieso niks mee deed. Ik kon een zetpil geven voor de pijn en dus sudocrem smeren en morgen met mijn huisarts bellen. Ik ben dus morgen om 8 uur op want hang om 8.15 meteen aan de tel! Wil iets wat snel helpt!! Kan dit echt niet aanzien laat het vriendlief doen en ik jank net zo hard als Nica mee:(:oops: Heb geen zin om haar 10 keer zon pijn te moeten doen met insmeren als het met betere zalf van de huisarts met 5 keer al over is ofzo! Mijn arme meisje, wat is ze zielig!! Ze is na het insmeren nog helemaal over haar toeren en moet haar dan echt even knuffelen totdat ze weer rustig is! Pff heel verhaal..

daisyensteven
24 January 2011, 07:05
Arme Nica! Ik hoop dat je vandaag bij de ha iets krijgt dat helpt! Dikke knuffel voor jullie beide!

Ik ga ook onmiddelijk naar de ha bellen. Julie blijft maar problemen hebben met ademen. We zijn nu al 2 maand aan het aerosollen met die ventolin en het betert totaal niet.
Sinds vrijdag slaapt ze dus ook terug enorm slecht. Overdag amper en 's nachts moet ik er constant uit.
Ik ben vannacht weer vanaf 2u er elk uur uitgemoeten :-(

Vanavond weer maar vroeg in mijn bedje :-( Ik zit nu op mijn werk, maar heb er totaal geen zin in hoewel die bergen hier rond mij zich blijven opstapelen :-(

Ik word er zo moe van. Buiten af en toe eens een paar dagen is ze al constant ziek geweest sinds ik ga werken. Het is vermoeiend. Ik zie mijn meisje doodgraag, maar doordat het zo vermoeiend is, omdat zij altijd zo enorm actief is en veeeel aandacht vraagt en dan constant dat ziek zijn erbij, word ik af en toe toch een beetje gek.
Er zijn zelfs al dagen dat ik denk van nog langer te wachten met een tweede dan tot Julie haar 2jaar. Momenteel zou ik er totaal geen zin in hebben om aan een tweede kindje te beginnen, het is zo al ontzettend vermoeiend.

Sorry meiden dat ik mijn beklag even aan het doen ben. Ik voel me schuldig tov Julie terwijl ik het typ. Ik zie haar zo doodgraag en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als sinds ik haar heb. Maar het is met momenten echt enorm vermoeiend.
Vorige week was ik zo trots op haar omdat ze zo goed doorsliep en sinds vrijdag is het weer totaal terug om zeep :-(
Ik word boos op de dokters, want ik vind het echt niet normaal dat ze na 2maand nog steeds even veel last heeft van die infectie op haar longen :-(

misslola
24 January 2011, 07:10
@schorpioentje hopelijk kan de ha er iets aan doen. Kan me voorstellen dat je met Nica meehuilt!
@daisy kan me voorstellen dat je heel erg moe bent. Als een kindje niet door slaapt dan zijn de nachten kort.
@greetje max eet al meer dan Myla. Myla eet haar fruithapje wel goed, maar groentehapje wil er gewoonweg niet in!

Met Myla gaat het al iets beter. Gisteren had ze gelukkig geen koorts meer. Ook heeft ze vannacht weer doorgeslapen. Wel heeft ze nu een vervelend roggeltje. De ha heeft haar dinsdag, vrijdag en zaterdag naar de longetjes geluisterd en hij zegt dat ze schoon zijn. Dan moet ik er ook maar op vertrouwen. Gaat het in de komende dagen niet beter dan ga ik gewoon weer naar de ha. Misschien dat het met een pufje dan beter gaat.

Fijne dag allemaal!

daisyensteven
24 January 2011, 08:07
Ik heb al gebeld naar de ha en ze gaat terug een voorschrift schrijven voor de kinesist. Ik heb hem al proberen te bellen, maar kreeg antwoordapparaat, dus zal straks nog maar eens proberen.

misslola, veel beterschap ook met Myla! Goed dat ze al terug doorgeslapen heeft.

SB
24 January 2011, 09:08
Daisy: Arme Julie! Heel veel beterschap en hopelijk knapt ze snel op.
Missola: Hopelijk is Myla snel weer helemaal beter. Gelukkig is ze al iets opgeknapt.
Schorpioentje: Wat sneu voor Nica. Al je eigen HA gesproken?
Greetje: Wat fijn dat Max steeds iets beter gaat eten, waardoor jij je borstvoeding kan afbouwen. Succes ook met je studie.
Mick: Heeft Luuk vannacht beter geslapen?
JK: Vannacht een goede nacht gehad samen met je kleintje?

Hier gaat het redelijk. Linde was helaas om 5 uur al wakker. De fles wel uit weten te stellen tot gewone tijd 8 uur. Nu ligt ze weer te slapen. Ze was erg moe.
Net alle strijk al weggewerkt. Ik zit nu even aan een kopje thee en dan verder met de schoonmaak in huis. Hopelijk slaapt Linde dus nog even door.
Vanmiddag moeten we nog even naar mijn ouders. Even de auto's omruilen, die van ons moet morgen voor de APK en mijn neef (werkt bij de garage) haalt de auto op bij mijn ouders morgen ochtend. Lekker makkelijk! Scheelt ons weer een extra rit naar de garage.

Allemaal een fijne dag en voor de werkende moeders vandaag werk ze!

minka12
24 January 2011, 09:15
Goeiemorgen meiden,

Ik heb wel zo'n beetje af en toe bij gelezen.
Maar op alles reageren dat wil niet.
Dus pik er wat uit.
@ Daisy , ik vind ook dat jullie al lang aan het sukkelen zijn.
Hoop dat ze jullie nu snel helpen.
Schorpioentje , ik hoop dat je vandaag terecht kan en er iets aan gedaan kan worden arme Nica.
En dan alle andere zieke kindjes ik hoop dat het gauw beter gaat.
Wij hebben dan een slechte start gehad maar wat ben ik blij dat Spahira nooit ziek is.
Maar goed zulke dingen moet je niet te hard roepen.
@ Greetje , fijn dat Max wat beter begint te eten.
En wat school betreft volg je hart he.
Niet luisteren naar andere maar doen wat jij wil.

Mijn weekend was heerlijk.
Zaterdag bij onze vrienden geweest.
Mijn hemel wat doet het mij pijn mijn vrienden zo te zien.
Ze is nu dus verlamd aan haar rechter boven been en bil en haar vagina en blaas voelt ze niks meer.
Of dat nog goed komt de tijd zal het leren.
De neuroloog zegt van niet en uroloog zegt van wel nou daar heb je wat aan.
Ze ligt in de kamer en kan niks haar kindje vast pakken kan ze niet het kan alleen bij haar liggen.
Verder lekker geborreld bij mijn broer was erg gezellig.
Gisteren hebben we familiedagje en we zijn 14:00 weg gegaan en kwamen 19:00 thuis.
Rond 16:00 was Saphira echt moe en die heeft bij mijn ouders in bed geslapen een uurtje.
Ze heeft het dus nog echt nodig.
Als ik me precies aan een uur houd gaat het goed en slaapt ze zonder te huilen in.
Gisteravond lekker met haar gedoucht en flesje gegeven en ze heeft heerlijk geslapen tot 7:45 en toen heb ik haar wakker gemaakt.
Saphira eet brood van een vorkje meteen dit deze al gelijk.
Ze drinkt nu naast de boeterham een flesje van 100 ml.
Pap heeft ze even geen zin in en hoeft van mij ook niet.
Ze eet het wel maar met lange tanden dus nu krijgt ze gewoon schtends en svonds een fles.
Ze geeft zelf heel goed aan wat ze wil.
flessen van 210 hoeft ze niet meer.
Eten doet ze als de beste en omdat we gisteren plotseling bleven eten bij opa en oma kreeg ze potje vond ze geen probleem.
Ze heeft ook de hele middag gespeeld en bij iedereen gezeten het was een dropje.
Nou meiden ik ga weer even verder ben weer druk vandaag.
Oja moet nog wel even vertellen dat ik gisteren rokje en shirtje maat 36/38 aan heb gehad en iedereen me compilementjes gaf.
Er is inmiddels 7.5 kilo af en bij mijn buik wel 10 cm.
De rest allemaal 8 2 9 cm.
Jippie !!!!!!!!!!!!!!!

minka12
24 January 2011, 09:17
moest 8 a 9 cm zijn.
En saphira als ze pap krijgt , krijgt ze dat gewoon uit een kommetje.

Schorpioentje87
24 January 2011, 09:45
Hmm ik ben nog even gaan slapen nadat ik Nica om 8 uur haar fles heb gegeven. Ik hoorde haar en dacht kom er maar it krijg je fles kan ik naar je nekje kijken en bel k dan de ha. Het ziet er al een stuk beter uit! Dus de sudocrem doet goed zijn werk. Vond het dus niet nodig om naar de ha te gaan en deze dan zegt ga zo maar door. Dus ik dacht we smeren gewoon verder. En als het morgen weer nog beter is, nou dan is het toch prima. En ben ik weer helemaal blij! Heb wel papa weer laten insmeren. Ik vind het vreselijk:oops: En daarna knuffel ik wel met haar hihi.. Ga me gauw klaarmaken, moet om 12 uur werken. Fijne dag meiden en tot vanavond!

minka12
24 January 2011, 10:08
nou meid mooi dat de sudocreme wat doet en en dan hopen dat het morgen nog een stapje beter gaat.
Werk ze vandaag !!!

Schorpioentje87
24 January 2011, 10:30
Thanx meid, ik ga nu doei!!

daisyensteven
24 January 2011, 10:50
Minka, ik had het gezien op je banner! Super meid! En leuk dat je een leuke gezinsdag gehad hebt!

Schorpioentje, goed dat het betert met de creme. Goed werken! Dikke knuf!

pffff ik word hier gek
doodmoe en de bergen worden hier erger en erger en erger op mijn bureau :-( Kwor gek.

minka12
24 January 2011, 11:13
Ja ben wel erg blij.
Loop ook vandaag weer in mijn oude Jeans.
Maar we zijn er nog niet het is een leuk begin.

jk1988
24 January 2011, 12:12
Minka, goed bezig meid!! en druk weekend gehad zo te lezen, echt heel erg van je vriendin pfff

schorpioentje, gelukkig gaat het al beter met haar nekje! werkze!

daisy, ik hoop dat Julie snel helemaal opknapt! en dikke knuffel voor jou.. ik hoop dat de dag snel voorbij is!

SB, Balen dat Linde vroeg wakker was... poetse vandaag!

greetje, fijn dat het eten met max wat beter gaat...

misslola, fijn dat Myla al wat is opgeknapt

Hier hoest sem nog regelmatig maar vannacht heeft hij geen aanval gehad gelukkig! hij was om 7u wakker en ligt nu sinds 11.45 weer in bed. Ik heb net was weggewerkt, de keuken en wc gesopt! zo boven en beneden stofzuigen en dweilen en dan vind ik het wel genoeg! Straks komt een vriendin op de koffie en vanavond krijgen we weer visite....

minka12
24 January 2011, 12:17
@ Jk al lekker bezig in huis.
En weer druk dagje vol bezoek.
Ik moet nog dweilen en zo was strijken en dat was het ook weer.
Fijn dat Sem geen aanval heeft gehad vanacht.

mick
24 January 2011, 16:21
jk: fijn dat Sem zo goed heeft geslapen!
Minka: 7,5 kilo, wauw!!!!
Schorpioentje: wat zielig voor Nica! Maar fijn dat de sudocreme goed werkt!
Daisy: fijn dat je eindelijk een doorverwijzing hebt! Het is helemaal niet gek dat je voorlopig niet aan een 2e denkt hoor, kan me voorstellen dat het erg zwaar is omdat Julie zoveel ziek is.
SB: Gelukkig dat je de 1e fles hebt kunnen uitstellen maar balen dat Linde zo vroeg wakker was!

Ga nu even snel weg, ben later weer teug. Mijn vader past even op Luuk, ga even wat spullen ophalen.

mick
24 January 2011, 18:06
ik wordt heel erg moe vandaag van Luuk......
Heb hem om 16 uur opgehaald bij het kdv en de hele tijd zit, ligt, staat, hangt hij te jammeren. Niets is goed. Hij had gisteravond verhoging/koorts (38 .0) en viel toen pas over 22 uur in slaap. Vanmorgen had hij 37.3 dus heb ik hem weg gebracht. Op het kdv had hij om 11.30 weer 38 graden. Ook had hij een enorme vieze broek, hij moest dar zelfs in bad! Ik denk echt dat hij last heeft van zijn tanden, maar er is niets te zien (maar kan er ook niet goed bij komen). Ook begon hij meerdere keren enorm te gillen toen we hem naar bed brachten, dus maar weer op gehouden.
Hij wilde geen groente en maar een beetje yoghurt, dus maar een klein flesje gegeven. Nu ligt hij te slapen in de armen van mijn man. Wel lief!

Moeten nu zelf nog eten, had gisteren al aardappels geschild en bietjes klaar gezet. Heb eigenlijk meer zin in patat, maar doe het toch maar niet..

Misschien tot later!

Hoop dat hij vanavond wat makkelijker is!

Prinses78
24 January 2011, 18:58
pfff net op iedereen gereageerd. Kijk ik een bladzijde terug (stom natuurlijk), want nu is al mijn tekst weg....Ik heb echt aan jullie allemaal gedacht maar geen zin meer om opnieuw te typen.
Fijne avond en nacht voor allemaal!

misslola
24 January 2011, 19:04
Wij zijn net weer naar de ha-post geweest. Dit keer geen koorts maar wel blijven hoesten en we kregen haar niet stil. Natuurlijk bij aankomst lag ze in de maxi cosi te slapen. De ha nogmaals naar de longen geluisterd en deze waren gelukkig schoon. Nu hebben we wel een pufje gekregen. Nu ligt ze lekker te slapen in bed.
Alleen deze week dus al drie keer bij de ha geweest.

@mick Myla is vandaag ook alleen maar aan het jammeren. Ik snap dat je er moe van wordt. Gelukkig hebben wij haar nu in bed liggen. Ze heeft dus om 1900 uur al haar fles gehad. Hopelijk houdt ze het vol tot morgen vroeg. Misschien dat we haar straks toch nog een flesje geven.
@prinses ik had vanmiddag hetzelfde. Keek ook een bladzijde terug en weg was alles. Balen!!!!

Nu wachten op mijn vriend en dan kunnen we eindelijk eten!

Fijne avond!

Schorpioentje87
24 January 2011, 19:36
Pff ik ga even lekker op de bank ligge, heb een beetje keelpijn en hoofdpijn dus hoop dat het wat afzaktals ik even lekker lig. En anders vroeg naar bed, dus misschien tot strakjes en anders tot morgen;)

Anntje
24 January 2011, 19:46
Heey meiden, ik ben er weer. Alles bijgelezen, maar niet zoveel onthouden..
Schorpioentje, fjin dat het weer wat beter gaat met het plekje, hopelijk is ze er snel vanaf. Succes met je hoofpijn!
Daisy, sorry ben het even vergeten, wat is een kinesist? Julie, je krijgt een dikke knuffel van Emma en mij!
Misslola, vervelend h, als je kleintje steeds zo hoest. Beterschap!
Minka, lekker druk geweest dus. En goed hoor al zoveel kilo's. Ik ben nu 1,7 kg kwijt in 3 weken.
JK, fijn dat Sem geen aanval meer heeft gehad. Veel plezier met je visite.
Hmm.. Volgens mij toch nog redelijk veel onthouden...

Hier een gezellige dag gehad op mijn werk. Omdat ik flexkracht ben, wordt ik ingezet op beide units. Maar voor mijn verlof werd ik maar op 1 unit ingezet vanwege verlof van 2 anderen. Dus dat voelt een beetje als mijn groep en daar wordt ik nu dus bijna niet meer ingezet.. Maar vandaag dus wel, dus erg genoten!
Manlief heeft vandaag voor Emma gezorgd. Ging soms een beetje moeilijk, maar het is hem wel gelukt. Hij knapt langzaamaan weer een beetje op. 'k Denk dat hij sowieso morgen en woensdag nog wel thuis is. Hopelijk is hij donderdag wel weer zover opgeknapt dat we met het uitje meekunnen. Duimen jullie mee? ;)

Anntje
24 January 2011, 19:48
Oh ja, nog even over de groente. Ik had bij de Jumbo (in de aanbieding) groente potjes voor 6 maanden gehaald en die vond Emma net wel erg lekker. Ik had 1/3 van het potje opgewarmd en in een bakje met warm water gezet, dus of het nou komt omdat er vlees en aardappels bij in zitten of ondat het warmer bleef weet ik niet, maar ze vond het wel lekker en das natuurlijk het belangrijkste.

minka12
24 January 2011, 19:50
@anntje fijn meid en ik duim mee.@missola, gelukkig waren haar longetjes schoon. En nu hopen dat het pufje werkt. @schorpioentje beterschap. @anntje, goed hoor meid.

mick
24 January 2011, 20:27
Anntje: fijn dat Emma die potjes wel lekker vond! Balen dat je man morgen nog niet gaat werken......
Misslola: gelukkig slaapt Myla nu en hebben jullie een puffer gekregen. Hopelijk hoef je binnenkort niet meer bij de ha langs!
Schorpioentje: beterschap! Hopelijk voel je je snel beter!

Luuk ligt sinds 20.15 uur eindelijk te slapen! Misschien geven we nog een flesje, maar ik denk het niet. Ik hoop dat hij tot morgen slaapt!

Ik hoop dat iedereen een goede nacht heeft!

Wammie
24 January 2011, 20:49
Lekker dagje gewerkt vandaag en ik word altijd extra blij als ik thuis kom en ik krijg een stralende lach van mijn meisje, heerlijk!!!!
Ze zwaait trouwens ineens sinds een paar dagen. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar ze doet het echt na als wij naar haar zwaaien.

minka12
24 January 2011, 20:53
@ wammie, wat leuk. @ mick ik hoop dat Luuk lekker slaapt. Ik lig al lekker in bed en ga zo lekker slapen. Truste allemaal ! X

Anntje
24 January 2011, 21:16
Mick, lekker laten slapen hoor, Luuk meldt zich vanzelf wel als-t-ie honger heeft.
Wammie, heerlijk h, dat had ik ook toen ik thuiskwam. En al zwaaien, wat knap!!
Minka, slaap lekker.

Wij gaan ons bed ook induiken. Tenminste... manlief, Emma ligt er al vanaf 21:30, maar ze ligt nog steeds te mopperen.. Hopelijk gaat ze snel slapen, want ik kan m'n rust ook wel ff gebruiken.

Mick, idd jammer dat hij morgen nog niet gaat werken, maar ik heb besloten om Emma wel naar het kdv te brengen. Dan kan ik toch even een dagje de zorg uit handen geven en manlief zorgt maar lekker voor zichzelf. Komt wel goed ;)

daisyensteven
25 January 2011, 06:55
Anntje, ik heb geen idee hoe het bij jullie noemt. Iemand waar je ook naartoe moet als je bijvoorbeeld iets voorgehad hebt aan je voet en je moet revalideren. Hij klopt de slijmekes los bij Julie. Gaat met een trillend machien over haar rugje en doet bepaalde bewegingen met haar waardoor de slijmekes zouden moeten loskomen.
Heeft Emma nog goed geslapen? Goed dat het al beter gaat met je ventje en dat je een leuke dag had op je werk!

Wammie, hoe geweldig dat ze zwaait :-) Dat moet ontzettend schattig zijn :-)

Mick heeft Luuk goed geslapen?

schorpioentje, gaat het al wat beter?

zo, ik hoop dat ik ongeveer iedereen heb :-)

Julie heeft veel en goed geslapen. We hebben haar uit haar bedje gehaald toen de kinesist er was en om half tien lag ze er dan terug in.
Ik ben zelf ook om tien uur gaan slapen en ik heb haar voor het eerst gehoord om half zes. Dus ik was tevreden :-)

Zo ik begin te werken, want het is erg op het moment :-s
En ik stop vandaag om 16u, want om 17u komt de kinesist terug en daarna gaan we zwemmen.

mick
25 January 2011, 07:05
Daisy: fijn dat de kinesist al zo snel kon komen! Ik hoop dat het helpt!
Anntje: geniet van je dag!

Wammie: heelijk h, zo'n glimlach. Word ik ook altijd zo vrolijk van! Leuk trouwens dat zwaaien! Luuk doet ook wel wat, maar echt zwaaien is het nog niet.

Luuk werd gisteren om 21.30 wakker. we hebben hem toch maar een fles gegeven en hij is hierna heerlijk gaan slapen. Heb 1x zijn speentje moeten geven en toen ik vanmorgen naar mijn werk ging sliep hij nog. Heb hem lekker laten slapen!

zo, nu ga ik weer wat doen! ;-)

Prinses78
25 January 2011, 07:40
Goedemorgen allemaal,

Even een egoberichtje. Gisteren legde ik Mees op bed, niks aan de hand. Om22 uur werd hij wakker heel benauwd hoesten als een zeehond en verder piepend huilen. Hij kreeg het slijm ook niet weg. Wij naar de ha post. Kregen we een slijmoplossend middel mee en het advies om vandaag nog even langs de huisarts te gaan. Nou de hele nacht niet geslapen. Zo zielig hij rochelt zo erg. Om 15 uur gaat mijn man naar de ha. Ik heb er eigenlijk veel stress van want het klinkt heel eng.Het valt vast mee want hij drinkt nog wel en heeft ook geen extreem hoge koorts. Ik ga wat later naar mijn werk en vlieg om 16 uur naar huis pfff.

minka12
25 January 2011, 08:44
@ Daisy,
een iets korter dagje dus fijn.
En een goeie nacht ook fijn.
@ Luuk ook al zo'n goeie nacht.
werk ze vandaag
@ Prinses , wat een zorgen en wat sneu voor Mees.
Ik hoop dat het gauw wat beter gaat.

Hier alles goed niks te melden.
Fijne dag allemaal

Anntje
25 January 2011, 09:14
Daisy, ik heb ff gegoogeld, bij ons is dat een fysiotherapeut. Hopelijk helpt het snel bij Julie. Werkse maar weer en veel plezier met zwemmen.

Mick, nou ja, als hij zelf komt zou ik ook een fles gegeven hebben hoor. En wat heerlijk dat hij daarna zo goed geslapen heeft. Jij ook werkse!

Prinses, meid, dat ik schrikken! Ik ben benieuwd wat de ha zegt en doet, want zo kan het toch niet langer.

Minka, ook lekker toch, als alles zo goed gaat dat je niks te melden hebt ;)

Hier vanmorgen lekker met mijn meisje geknuffeld en toen naar het kdv gebracht. Direct ff langs winkels geweest en wat ik nu ga doen weet ik nog niet. Manlief is op bed gekropen toen ik Emma weg bracht, en ik denk dat hij dat vandaag wel meer gaat doen. 't Is hem gisteren toch teveel geweest, de hele dag voor Emma zorgen. Ik heb gezegd dat hij veel moet slapen, extra vitamines moet nemen enzo, zodat hij hopelijk donderdag weer beter is.
Iemand nog meer tips? Hij heeft nog steeds veel last van zijn maag en darmen. 'k Heb net wel kippenbouillon meegenomen, en wit brood, dat valt volgens mij iets minder zwaar als bruin brood.

Fijne dag allemaal, ik ga ff ontbijten ;)

mick
25 January 2011, 09:23
Anntje: lekker zo'n dagje met weinig plannen. Zou ook niets anders weten. Ik eet zelf vaak creamcrackers als ik niet lekker ben.

Prinses: jeetje, dat is schrikken!! Ik hoop dat Mees snel weer opknapt van die slijmoplosser!

Minka: jij ook een fijne dag!!

ga mijn moeder even bellen om te vragen hoe het met Luuk is. Mijn vader was al ziek en mijn moeder voelde zich vanmorgen ook niet goed. Hopelijk steken ze Luuk niet aan!
We hebben nu binnenpauze, vandaar dat ik even online ben!

SB
25 January 2011, 09:33
Prinses: Arme Mees. Hopelijk is hij er snel weer bovenop!
Daisy & Mick: Werk ze vandaag!
Minka: Lekker toch, geen bijzonderheden. Een teken dat het gewoon goed gaat!
JK: Hoe is het nu met Sem?
Missola: En hoe gaat het nu met Myla?
Anntje: Wat fijn dat Emma zo goed heeft gegeten van het potje voeding!
Greetje: Hoe is het met Max en de voedingen?

Hier gaat het redelijk. Linde heeft veel last van de doorkomende tandjes boven en slaapt hierdoor minder. Ze ligt nu ook alweer te kletsen in bed, terwijl ze nog maar een klein uurtje heeft geslapen. Eerder sliep ze dit slaapje nog anderhalf uur. Laat er dus ook nog even liggen. Wie weet valt ze nog weer in slaap. Door haar last van de tandjes eet ze ook minder. Gisteravond wilde ze haar groentehap ook niet eten. Hopelijk komen de tandjes snel door!

VickyC
25 January 2011, 11:45
Weer bijgelezen... en onthouden dat er toch wel weer veel kindjes ziek zijn. Pff, vervelend.

Daisy, kan Julie ergens allergisch aan zijn in huis?

Minka, super super super! Mijn gewicht blijft hier nog wat ter plaatste trappelen sinds 2 weken... 'k heb dan ook al veel "gezondigd"... Ik zou nog een 4tal kilo kwijt moeten en dan zou ik wel ik weer in mijn grootste broeken en rokken van vroeger kunnen denk ik. Deze ochtend wat kledij die te groot was aan mijn ma gegeven, zij content en ik content...

Gisteren lekker gaan shoppen en gaan dineren aan zee met 2 vriendinnen. Eerst ging ik Gilles meedoen, maar mijn schoonma stelde voor om op hem te passen. Dus zo gedaan. 't Was echt relax! Gilles was zondag redelijk lastig geweest, maar gisteren was ie blijkbaar supercontent. 't Zal mss aan oma liggen, want das een echt moederkloek...

Wammie
25 January 2011, 12:02
Prinses: wat schrikken zeg met Mees. Ik vind het altijd eng als ze hun slijm niet wegkrijgen, dan blijven ze zo benauwd. Hopelijk knapt hij snel op.

Anntje: Wat jij al zegt: je mannetje veel vitamientjes laten eten. (vers sinasappelsap) en lekker laten uitzieken. Dat ik het beste medicijn. En hij mag jullie natuurlijk niet aansteken, ha ha.

Vicky: leuk zo'n dagje weg met vriendinnen. Even niet alleen maar moedertje spelen. Is ook weleens fijn toch?

Daisy: veel plezier met zwemmen.

Sb: Wat sneu dat ze zo'n last heeft van haar tandjes die door moeten komen. Hopelijk komt er snel eentje. (en dan is het weer wachten op de volgende, ha ha)

Mick: Nou nou, hopelijk steken opa en oma jullie Luukje niet aan. Soms heb je even geen andere keus he, als je gewoon moet werken.

Minka: jij ook een fijne dag......

Wammie
25 January 2011, 12:07
Morgen gezellig samen komen met 2 meiden uit de buurt van de zwangerschapsgym. Even kijken hoe de kids zijn gegroeid. Nu kunnen ze echt met elkaar gaan spelen.

Bij ons op kdv (waar ik werk en waar mijn meisje ook naartoe gaat) is het deze week voorleesontbijt. Dus alle kids mogen in pyama komen en we gaan met alle kinderen ontbijten en boekjes lezen. Heb er helemaal zin in. Mijn meisje gezellig in pyama naar school en ik dus ook in pyama. hmmmm.... dat laatste is iets minder, maar wel leuk voor alle kinderen als de leidsters ook in pyama zijn.

Zaterdag gaan we weer eens lekker uit eten en op stap met vrienden. Is lang geleden en ik heb er weer echt eens zin in. Ons meisje naar opa en oma en dan komt het helemaal goed. Vind het soms nog wel lastig om dan allebei te gaan drinken. Stel dat er iets met ons meisje gebeurd, dan hebben we allebei misschien teveel op. Ach, als opa en oma ook in de buurt zijn.....

minka12
25 January 2011, 12:08
@vicky, lekker zo'n dag mmm. @ nick, binnen pauze ook fijn. En hopen dat Luuk niet ziek wordt. @ anntje, lekker zo'n dag en wat betreft antigriepine en echinaforce helpt bij mij altijd. @ wammie , knuff.

minka12
25 January 2011, 12:10
wammie, klinkt leuk meid. En zaterdag genieten en even los laten. En als er wat gebeurd dan ben je toch in 1 klap nuchter moet je maar denken.

Wammie
25 January 2011, 12:12
Over mijn vorige berichtje (het drinken van alcohol) heb ik nog weleens een meningsverschil met manlief. Bv met oudjaar gingen we naar vrienden met ons meisje. Hij wilde graag met de taxi terug, zodat we allebei konden drinken. Ik wilde ook wel drinken, maar vind dit dan niet kunnen tegenover ons meisje. Je moet haar dan nog uit bed halen als we naar huis gaan, terwijl je dan al wat op hebt. En stel dat er 's nachts iets gebeurd en je mag allebei niet meer rijden. Ik vind dus dat 1 van ons 2 dan maximaal maar 2 drankjes kan drinken. En als je moet rijden liever helemaal niks. Mijn man vindt dit een beetje onzin. Maar ik maak me er toch wel een beetje druk om.
Hoe denken jullie hierover?????

minka12
25 January 2011, 12:54
hier drinken we in de zomer wel eens allebei. Maar ik drink er niet meer dan 4. Ik heb daar geen moeite mee. Natuurlijk komt het wel voor dat ik eens meer drink. Maar dan drinkt manlief minder. Ik rij niet met drank op manlief 1 of 2.

mick
25 January 2011, 13:09
Wammie: ik zou ook niets of max. 2 drinken denk ik.... Nou drink ik eigenlijk nooit, dus bij ons is dat niet moeilijk.
Maar blijft Linde dan niet bij opa en oma slapen? Dan kan je toch wel allebei drinken?

SB
25 January 2011, 13:10
Wammie, ik geef je groot gelijk! Wij houden er hier ook wel rekening mee, maar dan heeft mijn vriend ook het geluk dat ik niet zoveel drink. Meestal maar 2 of 3 glaasjes.

Pff, linde huilt alweer. Vanochtend was ook drama. Ga maar weer even bij haar kijken!

SB
25 January 2011, 13:13
Toch weer stil, voor zolang het duurt. Ze heeft echt last van haar tandjes. Er komen zoals ik het kan zien 3 tegelijk door. Wel begrijpelijk dat ze er last van heeft, maar het is alleen maar huilen vandaag.

Nu ben ik vergeten wat de rest heeft geschreven, ga nog maar een keer terug lezen.

minka12
25 January 2011, 13:27
@ sb wat vervelend meid 3 is wel heavy. Sterkte. Nou meiden ik meld me weer af voor vandaag. Tot morgen x

mick
25 January 2011, 13:44
SB: 3 tanden tegelijk..... Dat is wel erg veel. Zal ze wel veel last hebben, arme Linde. Jij ook sterkte!!!

Wammie
25 January 2011, 15:02
Als ik thuis ben drink ik zelf ook wel hoor in het weekend, maar dan ook altijd maar 2 glazen. Meer hoef ik ook niet. Maar dan hoef ik niet meer met mijn meisje te gaan sjouwen. En dit weekend heb ik er geen last van hoor, want ze blijft lekker bij opa en oma slapen. Kan ik lekker drinken. En opa en oma blijven gewoon de nuchteren. Kunnen wij lekker aan de "zuip", ha ha, alvast oefenen voor carnaval!

Sb: aaah, 3 tandjes tegelijk. Hopen dat ze snel doorkomen allemaal en dat het dan een tijdje rustig blijft.

second baby
25 January 2011, 15:03
hallo meiden..
hier weer enorm druk, maar ik spiek wel af en toe mee hoor...ik ben het helemaal met je eens hoor wammie.
Ik vind het ook onverantwoord om allebei veel te drinken...en veel is dan bij iedereen verschillend, maar je weet voor jezelf wel wanneer het teveel is....
Ik had dat pas met mijn gezellige avondje hier op de chat met minka...toen ik opstond dacht ik tjee ik heb echt teveel gehad en was echt niet blij met mezelf op dat moment. Hoe gezellig het ook was voelde ik dat ik over mijn eigen grens was gegaan en me niet meer verantwoord voelde.
Dus als jij je er niet lekker bij voelt en je man wil en minder rekening mee houden tja dan zul je zelf minder moeten drinken.
Mannen zijn hier wel makkelijker in dan vrouwen denk ik.
Dat komt omdat zij eerder denken er gebeurt toch niets en wij eerder denken stel dat er wat gebeurt...

Anntje
25 January 2011, 15:23
Mick, hoe was het met Luuk bij je ouders?

SB, succes met de tandjes! Geef Linde maar een dikke knuffel. Bij mijn nichtje kwamen er afgelopen vrijdag ook 2 door, maar zij is nog maar 4 1/2 maand!! Bij Emma is nog niets te zien.. :(

Wammie, ik drink zelf niet zo veel/vaak, maar dat maakt niets uit, want ik heb geen rijbewijs. Dus dan blijven we of slapen of manlief drinkt niet meer als 2. Als Emma komend weekend logeren is vind ik het niet zo erg, want bij onze vrienden heeft ze het net zo goed als thuis. En ja, als er dan echt iets ernstigs is, dan bel ik m'n schoonzusje wel uit bed om ons naar Emma te brengen.

Anntje
25 January 2011, 15:26
Ik ben ff naar de stad geweest, nieuwe slabbers gehaald en zo'n warmhoudbordje, 2 pyjamaatjes, boeken voor mezelf (in de aanbieding bij kruidvat), gewoon ff een uurtje weg. Heerlijk!!

Ik ga zo mijn meisje maar weer eens ophalen. Ze heeft daar als het goed is om 16 uur een fles gehad, dus ga ik 'r zo weer lekker ophalen. Hmm, ben benieuwd naar wat voor smile ze heeft, want normaal komt papa haar altijd halen en dan moet ze altijd erg hard lachen zegt-ie.

Tot straks of vanavond!

VickyC
25 January 2011, 16:54
Helaba iedereen,

Leuk he, Anntje, wat tijd voor jezelf. Ik heb er gisteren ook echt van genoten.

Deze namiddag eens in de kleerkast van Gilles gerommeld. Man man, al die kleren waar hij al niet meer inkan... zo spijtig eigenlijk. Mijn vriendin is begin januari bevallen, maar van een meisje, dus er zal maar weinig zijn waar ik haar plezier zou kunnen mee doen.

Ivm alcohol. Ik moet hier altijd de slimste zijn... Mijn man die kan nooit stoppen. Een fles wijn dat is voor hem 2 keer niks...

VickyC
25 January 2011, 16:56
SB, hopelijk zijn de tandjes er snel door. Kan me voorstellen dat ze hierdoor lastig is..

Schorpioentje87
25 January 2011, 18:18
Hey meiden,

Ik heb vanmiddag eerst bezoek gehad en ben daarna lekker even een tukje gaan doen op de bank. Vriendlief gekookt en daarna een ibuprofen gepakt en nu voel ik me weer goed. Ga mijn meisje wakker maken voor haar laatste fles, maar eerst lekker mijn trainingsbroek aan en mijn lenzen uitdoen. Ik denk tot dadelijk:)

second baby
25 January 2011, 18:24
@schorpioentje....fijn dat je wat opgeknapt bent!
@ vicky...soms kan mijn man er ook wat van hoor, daarom vind ik dat als je je daar aan stoort je dan zelf de verantwoordlijkheid op je moet nemen.

Ik wil nog even een tip doorgeven....bij de kruidvat nu een doos huggies billendoekjes met 9 pakken erin voor 9 euro! ze zijn super goed, ruiken heerlijk en zijn goed vochtig! ik had ze nog niet gehad, maar ben nu blij dat ik die doos gepakt hebt...de helft goedkoper dan 1,49 die ik normaal per pakje uitgeef en echt stukken beter!!

second baby
25 January 2011, 18:25
grrr...ik heb een beetje een off day gehad...en ik rook eigenlijk nauwelijks maar had nu de kids op bed liggen enorm zin in een sigaret...kom ik er achter dat manlief...of stom in dit geval er geen 1 achter heeft gelaten! grrrrr

mick
25 January 2011, 18:33
Anntje: lekker hoor die tijd voor jezelf! En gaf Emma je nog een big smile?

Vicky: ze groeien snel uit hun kleren h! Welke maat heeft Gilles nu? Ik bewaar alles, je weet maar nooit!

Second baby: al een sigaret gevonden? Balen dat je een off day had.....

Schorpioentje: fijn dat je je weer beter voelt!!!

Luuk heeft zich goed gedragen bij mijn ouders. Mijn vader lag op de ene bank, mijn moeder op de andere bank en Luuk lag te kletsen in de box! :-)
Hij gaat nu steeds meer brabbelen, is echt lief!
Mijn man wilde hem net wortels met aardappels en gehakt geven, maar hij wilde helemaal niets. Mijn man moest echt uitkijken anders zat hij er onder.

second baby
25 January 2011, 18:38
hahaha! slim dat je je man de opdracht had gegeven Mick :-) beter hij dan jij onder de groente smurrie toch? hihi
Fijn dat Luuk het zo goed gedaan heeft bij je ouders...
Thom probeert ook echt te brabbelen nu...als ik dan papa tegen hem zeg zie je gewoon dat hij enorm probeert om me na te praten maar er komt dan zoiets als bwabwa uit...wel heel schattig! en eigenlijk ook al best knap.
Verder doet ie echt nog niets, behalve op zijn zij gaan liggen en iedere keer zijn buikspieren trainen door overeind te komen...tot zit lukt nog niet helemaal, en zelf zitten kan hij ook echt nog niet...hij klapt of helemaal dubbel of gooit zichzelf naar achteren. (ik heb hem in beide gevallen wel vast hoor ;-))
Mijn baby is dus nog lekker baby.....

second baby
25 January 2011, 18:40
enne die sigaret kan ik wel op mijn buik schrijven vandaag die is hier echt niet te vinden in huis, en gezien mijn man pas tegen middennacht klaar is met werken...zucht...maarja ik zet me er maar overheen.
Stort me maar weer in mijn werk, fijne avond allemaal! x

mick
25 January 2011, 18:41
Luuk komt ook nog niet zelf overeind hoor. Hij traint alleen zijn six pack alvast voor de zomer :-)

Hij draait bijna om, maar soms zit hij dan net in de knoop in de box of zit zijn arm verkeerd.

Als we hem op zijn buik op ons bed leggen, probeert hij te kruipen. Maar dit lukt nog niet echt, al komt hij vaak wel een stukje vooruit of draait hij dan bijna.

mick
25 January 2011, 18:42
Second baby: niet roken is alleen maar beter joh!

second baby
25 January 2011, 18:43
Oja, ik heb mijn frustraties geuit hoor bij het kdv...en het werd goed opgepikt.
Ik werd meteen 's middags gebeld dat Thom al 2,5 uur aan het huilen was en of ik nog tips had...ja die had ik, dat ik hem meteen kwam halen. toen ik aan kwam lag hij net 2 minuten te slapen.
Soms vraag ik me af of ik hem niet gewoon thuis moet houden.
Hij is iedere keer ziek als hij daar 1 of 2 dagen is geweest, krijgt zo niet de kans om te wennen en is zo snel overprikkeld.
Ook dat vrijdag maar eens bespreken met de ha...mijn lijstje begint al aardig lang te worden, past noooooooit in 10 minuten maar goed...

second baby
25 January 2011, 18:45
Wat knap van Luuk! al bijna kruipen!! super hoor, heerlijk om te zien dat je mannetje zo goed ontwikkeld he?

mick
25 January 2011, 19:52
Second baby: goed dat je alles hebt gezegd op het kdv! Kan me voorstellen dat je erg baalt. Ik vind het moeilijk om je advies te geven, want Luuk heeft het erg naar zijn zin op het kdv. En ik werk buitens huis. Dus moet ik Luuk wel weg brengen.
Kan me voorstellen dat als je zoals jij thuis werkt en je kleintje doet het niet goed op het kdv en is veel ziek dat je dan erg gaat twijfelen of dit wel de goede oplossing is. Zijn er trouwens geen gastouders bij jou in de buurt?

Heb Luuk net op bed gelegd, maar hij moet nog een fles. Maar was bang dat als ik hem om 20 uur gaf, dat hij vannacht weer zou komen. Dus laat ik hem eerst even slapen en geef ik hem zo de fles. Kan ik mooi even wat dingen opruimen en voorbereiden en natuurlijk even achter de laptop.

Anntje
25 January 2011, 20:06
Second baby, je mag wel een peukje bij mij komen halen hoor ;)

Anntje
25 January 2011, 20:07
En wat wij wel eens als advies geven als het niet goed gaat met een kindje is om eerst halve dagen te doen. Is dat misschien een idee voor Thom??

Wammie
25 January 2011, 20:11
Dank je wel allemaal voor de antwoorden op het "drankgebruik", waar de kleine bij is. Ik denk ook dat mannen daar nu eenmaal makkelijker over denken en wij moeders gaan zich van tevoren al druk maken of er misschien wel iets zou kunnen gebeuren. Loslaten..... dat is vaak mijn probleempje, vind dat moeilijk. Sinds ik moeder ben ga ik niet meer zo zorgeloos door het leven. Ach ja, het zal wel wennen.

Wammie
25 January 2011, 20:12
Zoals Anntje als zegt, zou halve dagen voor thom hem wel helpen denk ik. Krijgt hij niet zoveel prikkels en kan hij alle indrukken rustig verwerken 's middags.

greetje83
25 January 2011, 20:15
Prinses: hoe is het gegaan bij de ha? Er is toch niets ernstigs hoop ik? Sterkte in ieder geval!!!!! *KUS*
Schorpioentje: fijn dat je je weer wat beter voelt! Laat je maar lekker door je man verwennen! Om even terug te komen op dat schrale plekje in de hals van Nica, Max heeft ook zo'n plekje waar ik regelmatig wat billencreme op smeer. Het is zo'n smetplekje en ook vaak bijna kapot, gelukkig merk ik niet dat hij er last van heeft... Sterkte voor de Baby 2010! *knuffel*
Second-Baby: gelukkig heb je je kunnen uiten bij het kdv, maar ik snap je overweging om je kleintje thuis te houden. Ik heb ook wel eens het gevoel dat hij hier meer leert en op het kdv een beetje wordt achter gesteld, maar tja, er moet ook brood op de plank komen, he. Ik hoop dat je vrijdag een goed gesprek zult hebben bij de ha, hoewel je misschien geen wonderen moet verwachten, zo'n arts weet ook niet overal antwoord op.
Daisy: 'ik kluif' betekent dat ik mijn nagels afbijt :oops:
Hoe gaat het nu met Julie? Je kan zo toch niet doormodderen met haar longetjes! Sterkte hoor! Dikke kus van Max voor haar! ;)
Minka: Wauw, wat ben je al veel afgevallen zeg! Wees er inderdaad maar trots op!
Anntje: heerlijk he, lekker shoppen! Ik ga donderdag weer eens even zondigen. Ik heb op internet een gave broek gezien van Zara, dus als ze die in mijn maat hebben ga ik hem lekker kopen :D EN donderdag is mijn bril klaar!!!! :D :D :D
Mick: wat gaaf dat Luuk al probeert te kruipen! Max heeft de afgelopen dagen ook al eens geprobeerd om zijn beentjes onder zijn billen te duwen. Verder rolt hij alleen van rug naar buik en het is hem 3 keer andersom gelukt, maar daar bleef het ook bij. Oh, en zei jij niet dat Luuk ook al eens papa en mama heeft gezegd? Ik heb het ook wel eens een keer voorbij horen komen bij Max, maar dat waren echt gelukstreffers, haha. Ik weet zeker dat hij het zelf niet door had. Wat Max trouwens wel kan is het spelletje 'kiekeboe'! Ik geef hem een hydrofiele luier en die legt hij dan over zijn hoofd en dan trekt hij hem snel naar beneden en wij moeten dan 'kiekeboe' zeggen. Als hij daar mee begint houdt hij niet meer op, zo komisch! Hij giert het dan uit van de pret. Ik vind het zo gaaf dat je zo'n kleintje al zoveel kan leren!
Vicky: die kleine van jou is volgens mij inderdaad niet zo klein meer, als hij zelfs al niet meer in de mc past! Max heeft nu nog maat 68 en daar kan hij nog ruim in, dus hier maar een klein manneke.
SB: wat zielig voor Linde! Geef haar maar een knuffel, ik hoop dat de tandjes snel doorkomen!
Wammie: hier hetzelfde verhaal als bij Anntje, ik heb ook geen rijbewijs. Gelukkig is mijn vriend heel verantwoordelijk, hij houdt daar altijd rekening mee, drinkt hooguit 3 glazen en als hij weet dat hij nog auto moet rijden met Max achterin, dan drinkt hij helemaal niets. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt!
JK: donderpietje, druk bijtje! Wat goed dat je zoveel in huis hebt gedaan! Veel plezier met het bezoek!
Misslola: hoe gaat het met Myla? Is ze alweer een beetje opgeknapt? Zo zielig als ze zo beroerd zijn, sterkte lieverd!

Max ligt al een half uur op bed en ik zit lekker met een biertje op de bank. Zometeen 'Silent Witness' kijken op BBC1, dat vind ik echt een geweldige serie! Ik ben dol op Britse detectives en mijn vriend ook dus als er ergens iets op de tv is dan zitten we met een zak chips en een biertje aan de buis gekluisterd.
Vandaag heb ik lekker met Max in de draagdoek gewandeld. Ik krijg dan altijd zoveel aanspraak, omdat Max zit te glunderen van plezier, heerlijk. Ik voel me dan altijd megatrots, haha. Mooie bijkomstigheid is dat ik meteen wat conditie op doe, want die kleine buffel is niet zo groot, maar, na een half uurtje in de draagzak, wel zwaar!
Morgen nog een dagje werken en dan dus donderdag mijn brilletje ophalen. Ik kijk ernaar uit dat ik niet meer van mijn lenzen afhankelijk ben. Hoewel ik ze nog vaak zal dragen is het gewoon lekker om een bril achter de hand te hebben. Oeh, en even duimen graag dat ze die broek die ik heb gezien bij de Zara nog in mijn maat hebben! ;) Ik heb echt een nieuwe broek nodig, ik heb nog maar 2 goede...
Nou dames, ik ga een stokbroodje in de oven doen, zodat we zometeen lekker achterover kunnen hangen met een hapje en een drankje!
Hele fijne avond allemaal met hopelijk voor iedereen een goede nachtrust!

mick
25 January 2011, 20:18
Zo Greetje, dat was een heel verhaal! :-)
Ik duim voor je dat ze de broek nog hebben!!!!
Bij Luuk was het papa en mama zeggen ook een gelukstreffer hoor! ;-)

Hij is trouwens nu al wakker geworden, ligt erg te hoesten.... Ga hem maar de fles geven.

Fijne dag morgen allemaal?

Ptrinses: ben benieuwd hoe het was bij de ha en hoe het nu met Mees gaat!

greetje83
25 January 2011, 20:22
Tja sorry, ik was lekker op dreef... :OOPS:

Schorpioentje87
25 January 2011, 20:35
Greetje: Wauww jij bent vast niemand vergeten. Mij lukt het nu niet om op iedereen te reageren. Ik duim voor je dat ze de broek in jou maat hebben en fijn dat je er dan een bril bij hebt. Ik zou niet zonder kunnen, aangezien je lenzen maximaal 12 uur in mag..

Mick: misschien juist fijn dat hij nu al wakker is. Kun jij ook op tijd naar bed;)

Wammie: als wij thuis zijn drinken we beiden. en als we weg gaan dan is tich 1 van ons de bob(meestal ik) en dan drinkt die 1 of 2..

daisyensteven
25 January 2011, 20:36
Wammie, hier is het ook zo hoor. Als Julie thuis blijft, blijf ik steeds nuchter. Ik vind ook dat zij voor gaat op alles. Als ze ergens gaat slapen, durf ik ook wel wat meer te drinken.

SB, moet vreselijk zijn 3 tandjes tegelijk, arme Linde! Dikke knuffel!

Anntje, bij Julie ook nog steeds geen tandjes te zien hoor, hoewel ze er af en toe ook ontzettend last van heeft.

Schorpioentje87
25 January 2011, 20:39
Second baby:knuffel. soms denk ik nog wel eens hoefde ik maar niet te werken. en had ik maar alle tijd voor mijn meisje en dan kon ik gezellig 'joetsen'. of is dat een limburgs woord;)

Minka: ben super trots op jou, met het aantal kilo's wat jij al kwijt bent:mrgreen!! knuffie

Daisy: Ik hoop dat ze Julie eens goed kunnen helpen. Is toch echt niet fijn dat ze al zolang zo met ups en downs ziek is!! Knuffel voor Julie!

Antje: Lekker geshopt!! En had Emma nog zon bigs mile toen je haar kwam halen??

daisyensteven
25 January 2011, 20:42
Anntje, was het een mooie grote smile toen je Emma ging halen?

schorpioentje, fijn dat je je beter voelt!

Vicky, hier ook dit weekend al een volle doos op zolder gezet met kleertjes waar Julie niet meer in kan. Ook had een vriendin 5 dozen voor me bij dit weekend met kleertjes van haar dochter tot en met 2jaar oud, dus daar ga ik 1 van de dagen eens tussen kijken wat ik nog kan gebruiken :-)

Mick, leuk dat Luuk het zo goed had bij je ouders
en dat moet grappig zijn als hij dat bij je man doet :-) Als het bij jezelf is, is dat iets minder grappig h :-)

Schorpioentje87
25 January 2011, 20:47
Oeh leuk die kleertjes van je vriendin. Mijn zus heeft ook een dochtertje en is 1 jaar en 4 maanden ouders als Nica. Dus daar krijg ik ook de kleertjes van als ze niet meer passen. Mijn zus heeft nogal dezelfde smaak als mij dus komt goed uit;) Maar toch moet ik regelmatig shoppen voor mijn muppie. Vind dat zooo leuk. En ze 'verdiend' ook nieuwe kleertjes he hihi. Maar wij hoeven dus nooit zoveel:)

daisyensteven
25 January 2011, 20:49
ah greetje :-) dat doe ik ook mijn nagels afbijten, daardoor ben ik ook begonnen met die gelnagels. Voorlopig heb ik nog niet echt op mijn nagels gebeten sinds de gel eraf is. Maar ze zijn heel gevoelig en scheuren makkelijk en dan zit ik er wel aan :-s

En Julie heeft antibiotica, maar het helpt niet echt. Sinds gisteren is de kinesist nu aan het komen en ik heb homeopatische pilletjes om op te steken in haar achterwerk. Dat zet de longen open en dan slaapt ze beter.
Als dit nu allemaal niet gaat helpen, dan ga ik eens een homeopaat proberen.

En Julie zit ook nog steeds enorm ruim in haar maat 68 :-)

Greetje, ik duim voor je dat ze die broek nog hebben :-) En is idd leuk h zo met de draagzak gaan wandelen :-) Ik doe het ook regematig!
Ah en hoe ver staat het met de samenkomst? :-) Heb je al een idee waar het centrale punt gaat zijn?

daisyensteven
25 January 2011, 20:52
schorpioentje, idd ik ga ook nog regelmatig zelf shoppen hoor :-) Maar is wel leuk die extra kleertjes die ze dan heeft via mijn vriendinnen :-)

Julie ligt sinds acht uur in haar bedje en is rustig. Ik ga zo dadelijk ook mijn bedje ingaan, want ik ben moe na het lange harde werken.
Ik ging eigenlijk maar tot 16u vandaag, maar ben toch tot 17u gebleven.
Om half zes thuis, om zes uur naar het zwembad vertrokken. Julie vond het weer super!
Buiten 's nachts en dat je haar longen echt voelt trillen, heeft ze er zelf niet zo heel veel last van. Ze is overdag haar hevige zelve en zeker in het zwembad :-)
Vandaag moesten we haar onder water laten gaan en ze zat er helemaal niets met in :-) Het is toch echt een kleine waterrat :-) Ze gaat vlug zwemmen zei de juf :-)

Schorpioentje87
25 January 2011, 21:06
Pff jij werkt ook altijd maar door he! En fijn dat Julie er verder weinig last van lijkt te hebben. En onder water, knap hoot. Vond je dat niet wat eng om te doen? Leuk dat ze zon waterratje is:mrgreen:

Schorpioentje87
25 January 2011, 21:23
Ik kruip ook zo mijn mandje in,slaap lekker allemaal!

Anntje
25 January 2011, 21:31
@ Greetje, jeetje meid, jij was op dreef ;) Das trouwens wel een goed idee, wandelen met de draagzak. Wat voor draagzak heb jij? En doe je Max dan met z'n gezicht naar jou toe of naar 'de wereld' toe?
@ Schorpioentje, ja, das echt limburgs denk ik... Vertaling..?
@ Daisy, die smile moest even wachten, mevrouw lag in bed toen ik kwam. Maar toen ik haar samen met de leidster uit bed ging halen begon ze te gillen van plezier. Die leidster vond het ook erg leuk, ja zegt ze, meestal zien we pas wat kinderen kunnen qua lachen en kletsen enzo als de ouders komen.
Fijn dat Julie het zo naar haar zin heeft in het zwembad. En hopelijk helpen de pilletjes van de kinesist, sterkte!!

Hier kan ik ook aan meer dan genoeg kleding komen. Een vriendin heeft een dochter van bijna 14 maanden, mijn zus heeft drie meiden, de oudste wordt over twee weken 6, de tweede is 4 1/2 en de jongste is bijna 15 maanden. Maar ik vind het lang zo leuk als ze kleding aan heeft van bekenden. Tweedehands via mp of wat dan ook prima, maar ze had eens een shirtje aan van de dochter van die vriendin en toen zeiden andere vrienden, h, dat is een shirtje van K..., toch?? En dat vind ik dan niet leuk.

Nou, wij hebben ons weer prima vermaakt. Manlief had al een tijdje 2 dvd-boxen in huis van een serie 'the unit', en daar kijken we zo nu en dan een aflevering van. Maar volgens mij in de laatste 4 dagen al 10 afleveringen gezien.. Ik net zoeken op inet hoeveel seizoenen er zijn, zijn er maar 4, dus nog 3 afl en dan zijn ze op... Moeten we wat nieuws verzinnen.
Maar ik ga, moet man lief helpen met z'n spelletje ;) en dan duiken we ons bed in. Slaap lekker allemaal en tot morgen. Xxx

daisyensteven
26 January 2011, 06:18
schorpioentje, ik vond dat idd eerst enorm eng en mijn zus heeft het eerst een paar keer gedaan en daarna toen ik zag dat Julie er niets met in zat, heb ik het zelf ook geprobeerd :-)

daisyensteven
26 January 2011, 06:23
Anntje, super als ze zo beginnen te lachen als ze ons zien h :-) Dat wil dan toch zeggen dat ze blij zijn ons te zien :-)
En idd, dat zou ik ook niet zo leuk vinden. Maar ik heb dat nog nooit voor gehad. Ik gebruik de tweedehandskleertjes voornamelijk om thuis te spelen en voor naar het kdv te gaan.

Julie heeft geslapen tot 6u en toen is ze wat beginnen babbelen in haar bedje en heb haar nog tot half zeven laten liggen. Ze heeft haar flesje uit en ze zit nu in haar "nieuw" geleend zeteltje van een vriendin te kijken naar piet piraat op tv :-) Dat vind ze leuk denk ik, want dat trekt altijd haar aandacht :-)
Ik ga haar nu aerosollen en haar ab geven en dan gaat ze waarschijnlijk nog een slaapje doen.
Ik ga me dan omkleden als Julie slaapt en hier wat poetsen. Meestal slaapt ze maar een uurtje en dan ga ik even wat wandelen met haar of eens langs mijn grootouders denk ik.

daisyensteven
26 January 2011, 07:50
Zo Julie ligt in haar bedje. Ik heb daarnet al een beetje strijk weggewerkt terwijl Julie boven wat lag te spelen. Ze ligt nu sinds tien minuutjes in bedje.
Ik ga even de rekeningen online betalen en dan een beetje poetsen tot ze wakker wordt.
Als Julie wakker is, gaan we even wandelen tot bij de bakker en de winkel, als het niet begint te regenen ten minste :-)

daisyensteven
26 January 2011, 08:43
Nu ik eens even tijd heb, is er niemand :-)
Julie slaapt nog steeds. Ik heb ondertussen al boven rondgeweest met mijn stofdoek en ga dat nu hier ook nog beneden doen se.

mick
26 January 2011, 08:48
even snel, de kinderen zijn aan het werk :-)

Luuk is gisteren lief gaan slapen, maar werd om 1.45 uur huilend wakker. Hebben hem een flesje gegeven en om 2 uur lag hij weer in bed. Maar mijn man en ik waren toch brak vanmorgen.
Vanmorgen had hij niet echt zin in zijn fles, vindt je het gek?
Hij is nu op het kdv, ben benieuwd hoe het gaat. Hij was redelijk moe en nog steeds erg verkouden..... :-(
Tot later, ga nu weer aan mijn plicht voldoen!

Prinses78
26 January 2011, 08:48
Wat is er veel geschreven..
Er is niks ernstigs met Mees, gewoon een virus en daar kreeg hij pseudo kroep bij. We hebben nu een middel gekregen om het slijm op te lossen en daar is hij gisteren al enorm van opgeknapt. Gisteravond lagen we allemaal om 20 uur in bed en we werden vanmorgen ook om 8 uur weer wakker. Een goede nacht dus en dat doet iedereen goed.
Nu ga ik de rest lezen en reageren, want ik ben vrij en heb dus alle tijd!!!

Prinses78
26 January 2011, 08:49
@mick: werkse een half dagje denk ik of heb je nog vergadering oid? Balen dat je er weer uit moest vannacht. Hoop toch echt voor je dat Luuk snel van die nachtfles af is en vind het knap van je dat je dit al zo lang vol houdt.

Anntje
26 January 2011, 08:55
Daisy, tja, manlief en Emma hebben mij laten uitslapen vanmorgen. Je bent al weer goed bezig zeg, geniet je wel van je vrije dag!

Prinses, fijn dat het middel goed helpt bij Mees. Hopelijk is-t-ie er snel vanaf! Ook voor jou geniet van je vrije dag.

Mick, werkse meid, en idd wat Prinses zegt, een half dagje?

Prinses78
26 January 2011, 08:57
@daisy: niet te hard werken zo 's ochtends vroeg he.....bij ons komt de schoonmaakster vanmiddag:oops:
@anntje: wat heerlijk zo'n avondje, dat geeft energie. Ik vind het ook niet erg om 2e hands kleertjes te krijgen. Ik krijg van de buuf zo nu en dan wat want haar zoontje loopt precies een kledingmaat voor. Mees draagt nu 74 |(zit redelijk ruim, broekjes nog 68)
Ik koop hierdoor zelf niet minder hoor, hihi
@schorpioentje: wat fijn dat je zus dezelfde smaak heeft, dus jij hebt ook een kledingkast vol...
Ik moet zeggen nu Mees zoveel kwijlt dat ik het ook wel heel handig vind om steeds droge kleertjes te kunnen pakken en niet elke dag hoef te wassen.
@greetje: wat een enorm verhaal zeg, leuk om te lezen. Lekker wandelen met Max in de draagdoek. Al moet ik zeggen dat ik het wel zwaar vind worden om Mees in de draagzak te hebben. Hij vindt het wel heel leuk.
@second baby: Wel fijn dat het kdv je nu gebeld heeft voor een oplossing. Kan me voorstellen dat je baalt van die ziektes steeds. MEes is ook veel meer ziek nu hij naar de gastouder gaat, maar dan bouwt hij wel weerstand op voor later denk ik maar...

Nu ga ik even een bakkie doen. Sorry voor degenen waar ik niet op gereageerd heb.

Anntje
26 January 2011, 08:58
En nu hier:

YOEHOE!!! Manlief is weer beter, dus we gaan morgen naar 'de Soldaat van Oranje'!!! Hij voelt zich prima, blijft vandaag nog wel thuis, maar gaat morgen eerst werken voordat we weggaan. Ik moet om 16 uur op zijn werk zijn en dan gaan we. Maar hij voelt zich zo goed dat ie nu planten staat water te geven ;)

Verder een goede nacht gehad. Ik werd net om half 10 wakker, was manlief er al uit, Emma ook en bleken ze samen beneden te kletsen, knuffelen en lachen. Ik heb haar echt helemaal niet gehoord, gebeurd me bijna nooit! Maar ze had dus om 8 uur al een fles gehad en ligt nu te slapen naast me in de box.

minka12
26 January 2011, 09:06
Wow wat is er weer veel geschreven , ik heb wel bijgelezen maar weet het allemaal niet zo goed meer.
@ Mick werk ze meid.
@ Daisy werk niet te hard.
@ Prinses lekker vrij en nog wel de schoonmaakster die komt mmmm.
@ anntje heerlijk he zo'n avond en nu is je mannetje ook nog beter wat fijn.

minka12
26 January 2011, 09:08
@ schorpioentje handig van je zus joh.
@ Daisy wow onder water wat leuk maar ook spannend.
@ Greetje ik hoop dat je de broek kunt halen zal leuk zijn toch.

second baby
26 January 2011, 09:10
Anntje, fijn dat je lekker uit kom slapen!! en je man nu beter is! Je had hem geloof ik nog niet zo ziek mee gemaakt toch? haha ze zeggen toch, je kent elkaar pas echt als je elkaar flink ziek hebt mee gemaakt? Nou heb je weer een mijlpaal ;-)
Geniet er morgen van!!

Mick, wat balen dat Luuk weer voor een fles kwam vannacht...als het enige troost is, ik voel me ook brak...Alleen heb ik kinderen die prima slapen en zorg ik zelf voor de slapeloze nachten....vreselijk.

Daisy, tjee wat ben je alweer actief zeg!! Goed bezig meid! Thom ligt ook lekker in zijn bedje, maar ik loop nog in mijn ochtend jas...Omdat manlief altijd tot middennacht werkt heb ik hier 's morgens niet zo'n puf om te gaan douchen en dergelijke.
Wat dat betreft zou meer regelmaat voor mij helemaal niet slecht zijn, misschien moet ik mezelf maar eens een schop onder de kont geven!!

Schorpioentje...ik ken joetsen ook niet ;-S dus echt limburgs denk ik, haha

Prinses: ja dat is ook zo dat hij weerstand opbouwt, maar ik ben toch heel wat gewend van kindjes op het kdv en vind wel dat Thom vaker ziek is dan gemiddeld...het afgelopen half jaar heeft hij 2 x een luchtweg infectie, 3 x krentebaard...een oorontsteking, een keelonsteking...buikgriep met spugen en diaree een week lang, en ook nog 3 keer een paar dagen koorst gehad zonder dat we een oorzaak konden vinden...Ik vind dat toch wel echt veel, of lijkt dat nou maar zo?

Nouja Thom is nu de vrolijkheid zelve weer!! En druk bezig met zijn grove motoriek en met kletsen dus dat lijdt er gelukkig niet onder...

Ga nu eens onder de douche springen met mijn grote meid en dan mijn man eens wakker maken met een ontbijtje...wat boft hij toch met mij ;-D

second baby
26 January 2011, 09:11
Hoe is het met jou minka??

minka12
26 January 2011, 09:12
Second baby,
goed dat je , je zorgen hebt geuit en al een heel lijstje voor de HA knap hoor.
En je moet niet schuldig voelen omdat je een keer te veel hebt gezondigd je bent een mens en ook gewoon nog jezelf.
Ik weet nog heel goed dat Jada toen ze twee was in de speeltuin aan het spelen was en we waren er met zijn alle.
Ik mocht die dag drinken was op een camping.
Daan was nuchter.
Jada kreeg toen een schommel tegen haar oog en had een gat bij haar oog , was bewusteloos enz.
Ik was in 1 klap nuchter en Daan die niks had gedronken was enorm geschokken en kon bijna niks.
Als je kinderen hebt stopt je eigen leven niet je moet er alleen rekening mee houden.
En je was thuis en de kids lagen te slapen dus niet al te schuldig voelen.

second baby
26 January 2011, 09:15
Thanks meid! dat is ook zo, ik heb nogal eens de neiging om overal heel zwaar aan te gaan hangen...Dat maakt het leven er niet leuker/makkelijker op...wie zei het ook alweer...loslaten? tja ook ik heb daar problemen mee hoor.
Ben veel te perfectionistisch....en leg dan de lat veel te hoor voor mezelf..

minka12
26 January 2011, 09:20
Zo ik hoop dat ik nu iedereen heb gehad.

Hier gaat het goed , Saphira slaapt als de beste, is nooit ziek of zelfs maar verkouden, eet goed , drinkt goed.
Kwa ontwikkeling doet ze het rustig aan. Brabbelen wel , maar omrollen heeft ze volgens mij geen zin in.
Staan op schoot wil ze wel steeds, zitten kan ze heel even maar dan gaat ze heel ver naar voren.
Ze pakt wel alles en vanochtend waren we aan het wandelen en na 20 minuten had ze beide handschoenen uit hihihi.
Ze heeft kleding maat 74 en de maxicosy is hier ook wat krap dus madam zit nu in de autostoel.
Die kan 4 standen en ook lig stand.
Morgen hebben we een druk dagje.
Mijn pleegmoeder komt heb ik een jaar niet gezien. Oma en D zijn oma komen want Jada heeft een toneelstuk op school s'middags.
Mijn p mama gaat Jay van school halen.
Daan en ik gaan schtends met Reno naar Ingen naar die honden therapeut die gaat testen of Reno agressief is.
Heb er alle vertrouwen in maar vind het wel spannend.
Dus morgen ben ik niet online.
Met mijn lijnen gaat het heel goed ik hoop zo dat ik het weekend de 10 kilo heb gehaald.
Heb gisteren nieuwe hipsters gehaald maat M dat is toch leuk.
Ik heb Saphira's bed al verschoond die van ons afgehaald al met de honden gewandeld.
Ga zo maar eens nieuwe lakens op die van J en ons doen.
Tot later allemaal

daisyensteven
26 January 2011, 09:35
anntje tuurlijk geniet ik ook :-) Ik ben momenteel al zingend en dansend op kabouter pop met Julie aan het spelen en heb haar net petatjes gegeven.
Nu gaan we kleertjes aandoen en wandelen :-)

Prinses, heb jij geluk seg :-) Ik heb ervoor gekozen om mijn strijk door iemand anders te laten doen en zelf te poetsen. Ik heb meestal wel veel hulp van mijn man hoor! :-)

Mick, spijtig van Luuk zijn nacht, maar toch flink dat hij zo vlug terug doorsliep h!

daisyensteven
26 January 2011, 09:36
Anntje, dan zal je moe geweest zijn als je niets gehoord hebt! Zalig toch zo eens kunnen slapen en zeker als je dan met gelach en gespeel op de achtergrond kunt wakker worden :-)

minka12
26 January 2011, 09:38
@ Daisy wat een gezellig tafereel moet dat zijn op kabouter plop.
En zo lekker wandelen leuk hoor.
Nou meiden Saphira ga ik zo wakker maken en dan is de fruithap weer aan de beurt en zoals ik al zei de huishouding wacht ook.
Ik wil straks alles af hebben.
Vanmiddag even met Jay spelletjes doen en met Saphira spelen en eind van de middag koken en dan gauw sporten. Dan ben ik vanavond weer lekker thuis om zelf mijn meiske's naar bed te brengen en met manlief filmpje te kijken.

minka12
26 January 2011, 09:40
Anntje inderdaad wat daisy zegt dan zal je moe zijn geweest.
Ik mocht zondag uitslapen en werd half 11 pas wakker dat heb ik nooit ik wordt altijd wel wakker van de meiden of zo.
Maar nu niet , D zei ook al jij was goed moe meis.
Voortaan mag je elke zondag uitslapen en ik op zaterdag mmmmm.

daisyensteven
26 January 2011, 09:47
second baby, ik ben ook nog niet gedoucht hoor. Ik heb me vanmorgen gewoon vlug even wat gewassen en mijn jogging aan getrokken om hier te poetsen :-)
Ik ga vanavond sporten, dus ga dan erna wel uitgebreid een badje nemen met mijn boekje zo net voor het slapen gaan :-)

Thom is idd wel veel ziek, maar hier is het ook zo met Julie hoor. Ze is nog geen enkele keer echt volledig gezond geweest sinds ze naar het kdv gaat.
Is volgens mij gewoon een periode waar we doormoeten tot hun weerstand sterk genoeg is... Leuk is iets anders natuurlijk, maar ja...

Zalig zo samen met je gezinnetje! Geniet ervan meid!

Minka, je bent echt super goed bezig meid! Super toch maat M!
Geniet ervan meid! En Saphira doet het ook geweldig!

Zo, Julie heeft haar petatjes op en zit tv te spelen. Ze is zo ontzettend flink vandaag! Ben weer helemaal fier op mijn kleine meid :-)
Ik ga Julie aankleden en even wandelen.

Tot strakjes lieve meiden!

Prinses78
26 January 2011, 10:05
@second baby: thom is inderdaad erg vaak ziek als ik het zo achter elkaar zie staan en ook allemaal behoorlijk vervelende dingen. Mees is alleen veel verkouden, een keer 2 dagen buikgriep, 5e ziekte en nu dus die pseudo kroep en virus. En dat is eigenlijk alleen van de laatste 6 wkn denk ik.
@Minka: Lekker uitslapen in het weekend! Ik hoop dat je de 10 haalt dit weekend. Je gaat hard zeg, knap hoor! Lekker sporten vanavond. Ik ga ook naar steps. Zin in.
@daisy: Lekker gedanst op PLop, hihi...

Hier een mega slaapkop. Hij werd dus om 8.15 uur wakker, was zo moe dus lag er om 9 uur weer in en hoor hem nu nog niet dus ga hem zo maar een keertje wakker maken denk ik. Hij is dus nog echt niet fit. Ik denk altijd maar zo, van veel slapen knapt hij op.

Anntje
26 January 2011, 12:40
Zo, jullie schrijven even veel...
Ik zit hier ook lekker in m'n joggingbroek. Heb de bedden al verschoond, de slaapkamer schoon, de wasmachine is bijna klaar, manlief heeft beneden de stofzuiger erdoor gehaald, dus wij zijn ook flink bezig.
Ik was idd erg moe, dat zei C ook al. Maar ik heb het weekend natuurlijk geenrust gehad, omdat hij ziek op bed lag, dus had ik niet alleen de zorg voor Emma maar ook voor hem. Emma ligt alweer te slapen, ik ga boven nog even verder puinruimen voordat ik de was ga ophangen, anders komt er weer niets van, want dan staat die kamer weer vol..

Tot straks. Xxx

Anntje
26 January 2011, 12:57
Sorry meiden, ik moet even mopperen.. C en ik wilden vrijdagaaf naar de bios omdat Emma 2 nachten bij onze vrienden blijft logeren, maar nu draait die film alleen nog maar op za, zo en wo.. En dus niet op vrijdagavond. Moeten we naar Ede toe i.p.v. Amersfoort. Is alsnog maar 25 minuten met de auto, maar toch, dan kan manlief ook niet lekker een biertje drinken...

Anntje
26 January 2011, 12:59
Hmmm.. C zegt net dat de biosagenda altijd van donderdag tot en met woensdag loopt, dus misschien komt-ie er morgen alsnog op voor vrijdag. Duimen jullie mee? (Sorry voor m'n gemopper ;) )

second baby
26 January 2011, 14:19
Je mag best mopperen hoor, snap ik best...ouderwets met de trein niks? is niet zo ver toch amersfoort ede?
Ik krijg altijd zo'n puberaal gevoel als ik in de trein zit...idioot ik weet het maar dat komt omdat ik tijdens mijn studie periode veel met de trein het land doorkruiste en ook vaak genoeg zwaar brak in de trein zat...en dus ook brak op school.
Ik duim in ieder geval met je mee hoor!

second baby
26 January 2011, 14:19
thommie wordt weer wakker!

second baby
26 January 2011, 14:23
ik heb echt het liefste mannetje van de wereld...zodra ik boven zijn bedje hang krijg ik de grootste glimlach en zodra ik hem optil pakt hij met twee handjes mijn gezicht af om me vervolgens kusjes te geven...lees: mijn wangen aflebbert....
Hij doet dit alleen bij mij, wat is het toch een voorrecht om moeder te zijn :-)

minka12
26 January 2011, 14:48
@anntje, wat balen maar hoop dat hij als nog in amersfoort draait. @ second baby ik ken het. Zo ik heb de boven verdieping af incl badkamer. Heb het hok van hamster stimpy schoon. Was gedaan, beneden gezogen en opgeruimd. En met jay spelletjes gedaan. Lig nu met Saphira op de bank. Sporten wordt nog wat ben erg moe, koud, slap die rot schildklier. Maar het moet van mezelf.

second baby
26 January 2011, 14:50
niet te hard zijn voor jezelf he? minka!! geld ook voor jou ;-)! het is goed om doorzettingsvermogen te hebben, maar je moet je zelf ook niet uitputten hoor!

Anntje
26 January 2011, 14:57
Nou, ik ben niet meer zo'n fan van treinreizen. Ik heb 2 1/2 jaar elke vrijdag van Groningen naar Amersfoort gereisd, omdat ik in Groningen woonde en mijn man (toen vriend/verloofde) in Amersfoort. En hoeveel vertragingen e.d. ik wel niet heb gehad... Pff... 'k Wordt al moe als ik eraan denk. Maar we wachten af.

Heerlijk is dat h, die smile als ze je zien. Ik merk ook wel verschil in hoe Emma op mij reageert en op mijn man, dan voel ik me weer zo trots en vergeet ik ff lekker alles. Wat ze nu erg leuk vindt, is vliegen boven mijn hoofd en dan laat ik 'r een klein stukje 'vallen' tot dicht bij mijn gezicht en dan schatert ze het uit.

Minka, wees niet te streng voor jezelf meid! Je mag er best even aan toegeven hoor, als het even tegenzit. Je doet het al zo goed!!! Beter een keer toegeven aan je vermoeidheid, dan straks weer helemaal kapot zijn en niets meer kunnen.

Zo, ik ga zo m'n meisje maar weer es uit bed halen.

minka12
26 January 2011, 15:26
wat lief meiden. Ik weet het. Maar gister kon ik niet dus vandaag moet echt. En als het echt niet wil stop ik. Maar dan heb ik het wel geprobeerd. X

mick
26 January 2011, 16:23
Minka: dan sport je toch wat rustiger? Of wat korter of zo? Je hebt al zoveel in je huishouden gedaan, dat is ook topsport!

Prinses: ik had gelukkig geen vergadering o.i.d. vandaag! Heeft Mees vanmiddag ook zoveel geslapen? Ik denk ook altijd dat ze extra slapen als ze het nodig hebben.

Anntje: jij bent ook lekker druk geweest vandaag! Ik duim voor je dat de film toch in Amersfoort draait!!!! Luuk lacht ook vaker naar mij dan naar mijn man, voel ik me ook wel vereerd!

Daisy: jij was vanmorgen lekker vroeg al actief! Zie het al voor me: op kabouter Plop dansen!! :-)

Second baby: lekker in je ochtendjas lopen is toch ook niet verkeerd? Als je geen plannen hebt, is dit toch helemaal niet erg? Geef je je man elke dag een ontbijtje? Dan boft hij zeker met jou!

Ik was om 2 uur van school weg gegaan.Heb nog wat boodschappen gedaan voor mezelf en mijn ouders, die zijn nu echt ziek allebei..... Was om 3 uur thuis en heb aardappels geschild, de was aangedaan en een andere was opgeruimd. Toen ben ik Luuk gaan halen.
Hij was de hele dag vrolijk geweest, maar had wel 3x een enorme spuitluier gehad. Elke keer na zijn fles, toch buikgriep? Hij heeft geen koorts.
Hij ligt nu in bed en ik heb maar een 2e was aangezet aangezien meneer 3 setjes kleding had ondergepoept... :-(
Mijn man is al onderweg naar huis en vanavond hebben we lekker niets!
Ga zo stampot rauwe andijvie maken met spekjes, lekker!
Verder wil het niet echt lukken met lijnen, ben nog niet echt gemotiveerd..... Heb geen zin om moeite te doen en dan lukt het natuurlijk ook niet. Ben soms gewoon moe en heb dan zin in iets lekkers... Is niet goed, maar kan er even niets aan doen. Hoop dat ik binnenkort wel de motivatie kan vinden!

Fijne avond allemaal en sorry voor mijn lange verhaal!

mick
26 January 2011, 16:24
Vannacht heb ik door Luuk niet zo goed geslapen, maar ik heb ook vaak dat als Luuk goed slaapt en niet wakker wordt, dat ik zelf wel meerdere keren per nacht wakker wordt..... Echt stom!

minka12
26 January 2011, 17:16
@mick, ik geloof dat lijnen wil als je zoals je zelf zegt echt gemotiveerd bent. Ik ben inmiddels aan het sporten en nog even 10 minuten spinnen en ik ben klaar. Ga ik nog even met thai fietsen en met bibi en reno wandelen en dan film afkijken met Jay. En dan filmpje met manlief en dan lekker slapen. Dus meiden weltrusten morgen een fijne dag. Tot vrijdag. X

second baby
26 January 2011, 18:04
@ mick ja eigenlijk krijgt mijn man altijd zijn ontbijtje op bed. Behalve als we vroeg op moeten maar dat is standaard eigenlijk alleen als de kids naar het kdv gaan.
Soms denk ik. Ik ben te lief voor hem ;-)
Wat balen voor Luuk dat hij zoveel gepoept heeft, was het dun?

second baby
26 January 2011, 18:06
En voor jou natuurlijk dat je zoveel moet wassen! Bleh

mick
26 January 2011, 18:42
Ja, hij had erg dunne poep. Echte spuitluiers......
De was is weer gedaan, alles hangt weer op.
Luuk heeft 2,5 uur geslapen! wij konden lekker rustig eten. Net wilde luuk geen groente eten en bijna geen yoghurt. Dus maar weer een fles. Maar dat gaat ook niet van harte.... Hij blijft maar jammeren en kreunen.

second baby
26 January 2011, 19:14
Heeft hij misschien last van krampjes door de diarree? Ik had ook niet echt zin in eten tijdens mijn buikgriep..hopelijk voelt hij zich snel beter! fijn dat hij een poos geslapen heeft. Slapen is het beste medicijn!

mick
26 January 2011, 19:34
Wij denken inderdaad ook aan krampjes, maar dat is het moeilijke bij baby's: ze kunnen niets zeggen. Dus weten we het niet zeker.
Hij ligt nu heel lief te spelen op zijn speelkleed. Hij ligt ook lekker te brabbelen, echt gezellig!
Dan krijgt hij zometeen nog een papfles en gaat hij hopelijk lekker slapen!

Prinses78
26 January 2011, 19:53
Zo ik ben weer terug van de sportschool. Dapper dat je gegaan bent Minka.
MEes heeft de hele dag veel geslapen dus om 19 uur kostte hem het iets meer moeite. Hoop op weer een super nacht. Ook voor jullie.
Morgen komt mijn moeder op bezoek. Die woont hier een eind vandaan dus zie ik niet vaak. Een gezellige dag dus ben ik niet veel hier.
@ Mick:slaapt Luuk lekker nu? Fijn dat je geen verg. had en redelijk op tijd naar huis kon.
De rest heb ik niet onthouden en staat op de vorige pagina...

Prinses78
26 January 2011, 19:54
@second baby: jij bent wel heeeeeel lief voor je man!

Welterusten allemaal ik sluit af!

mick
26 January 2011, 19:57
Prinses: Luuk slaapt nog niet. Hij heeft van 16.30 tot over 19 uur geslapen en is helemaal wakker. Hij zit op de bank te spelen, tussen de benen van mijn man.
Hij is voorlopig nog niet in slaap te krijgen vrees ik!
Fijne dag morgen met je moeder, gezellig!!
Heb je je bestelling van marktplaats trouwens al binnengekregen?

Anntje
26 January 2011, 22:00
Mick, lekker hoor, spuitluiers... Spoelen ze de kleertjes dan wel uit op het kdv? Bij ons gebeurt dat namelijk niet, maar dat vind ik persoonlijk erg vies. Heb er op Emma;s kdv nog niet mee te maken gehad ;) Hopelijk voelt Luuk zich snel weer beter en hebben je ouders hem niet aangestoken. Beterschap troiuwens voor je ouders, fijn dat je dan dicht in de buurt woont dat je ze even kunt helpen. Ik moet me dan altijd maar neerleggen bij het feit dat m'n zussen dichtbij m'n ouders wonen, dus dat n van hen wel een handje helpt..

Minka, fijne dag morgen!

Second baby, jij bent echt lief voor je mannetje! Die van mij heeft denk ik in de bijna 5 jaar dat we samen zijn 2 of 3 keer ontbijt op bed gehad (en ik helaas nog minder...)

Prinses, goed hoor, de sportschool. Fijne dag morgen met je moeder. Ik ken dat, mijn moeder zei vanaaf aan de telefoon dat ze volgende week woensdag waarschijnlijk komt, kan me er nu al op verheugen!!

Anntje
26 January 2011, 22:06
Vanavond echt weer zo'n wegdroom momentje met mijn meisje gehad. We hadden samen gedoucht en na tijd gaf ik haar een fles, en ze viel gewoon tijdens de fles op schoot in slaap, zo moe was ze. Echt genieten vind ik dat dan. C bracht haar naar bed zodat hij ook nog ff ene knuffelmomentje met haar had voordat ze gaat logeren, normaal gesproken wordt ze altijd wel wakker als je haar in bed legt en de slaapzak dicht doet. Maar helaas voor hem nu dus niet.

Zo, ik ga m'n bedje maar es opzoeken. Slaap lekker allemaal en werkse morgen voor diegenen die weer moeten! Xxx

daisyensteven
27 January 2011, 06:46
Mick, arme Luuk! Geen hem maar een dikke knuffel van ons! Hopelijk is hij vlug beter!

second baby, jij bent echt wel lief voor je man :-)

Minka, fijne dag!

daisyensteven
27 January 2011, 06:48
Prinses goede nacht gehad?

Ik vlieg hier in mijn werk, want ik kwam hier en werd weer misselijk van al dat werk dat hier ligt :-( Kzie het met momenten toch niet goed meer zitten. Ik raak er niet door en het wordt erger en erger.

second baby
27 January 2011, 07:22
Daisy heel veel sterkte meid! Hoop dat het meer opschiet dan je verwacht!

Ik heb hier wel een twee uur durend nachtelijk gesprek met mijn mannetje gehad. Heel fijn! Wel een bewtje jammer dat het midden in de nacht was maar dat krijg je als hij drie dagen in de week tot snachts werkt.
Ik ben nooit zo goed in praten..zelfs niet met mijn man. Maar als ik eenmaal op dreef ben. Haha!
het was een leuk gesprek ben alleen wel moe nu . Vanmiddag maar even slapen! Fijne dag allemaal.

Prinses78
27 January 2011, 07:23
Daisy wat stressvol. Probeer te leven bij de dag. Meer dan je best doen vandaag kan je niet.
Een prima nacht hier en de anderen?

Anntje
27 January 2011, 07:41
Daisy, meid, misschien eens een gesprek voeren over dat het werk wat teveel is voor je? (Of minder op het forum ;) )

Second baby, ja, dan zal je wel moe zijn. Maar dat heb je dan wel weer voor een goed gesprek over h! Succes vandaag!

Prinses, fijn zo'n goede nacht! Hoe is het met Mees, werkt het medicijn goed?

Hier een goede nacht gehad. 'k Kon alleen in eerste instantie niet goed in slaap komen en toen ik C vanmorgen hoorde, was ik ook direct wakker. Komt denk ik doordat Emma 2 nachten gaat logeren bij onze beste vrienden. Ik heb heus wel heel veel zin in het uitje en even tijd voor C en mij alleen, maar ik vind het best lastig, want ze wonen niet om de hoek. Lelystad-Amersfoort is zo 3 kwartier rijden, dus als er iets is zijn we er ook niet zomaar. Nou weet ik wel dat ze het daar goed heeft, maar ja, dat zal dat moedergevoel dan wel weer zijn..
En dan komt daar ook nog eens bij dat dit haar 2e keer logeren is, de eerste keer was bij m'n schoonouders en heb ik haar zelf in bed gelegd, maar omdat ik geen rijbewijs heb, komen ze Emma hier ophalen. Dan sta ik hier straks bij de voordeur m'n meisje uit te zwaaien en dan zit je daarna zo alleen in huis.. Pfff... 'k Zei vanmorgen al tegen manlief dat ik zin had om de dekens over m'n hoofd heen te trekken tot het zaterdag is, dan heb ik het weer achter de rug.

Anntje
27 January 2011, 07:41
Sorry voor m'n geklaag. Xx

Prinses78
27 January 2011, 08:27
OOOOooo Anntje ik leef zo met je mee. Dat is gewoon en verdrietig gevoel ook al weet je dat het voor een goed doel is en zij het naar haar zin zal hebben. Hoop dat je wel lekker kan genieten van jullie dagen. Ga je nog naar Ede naar de film?

Met Mees gaat het goed, maar nu het slijm los komt hoest hij aan een stuk door. Zielig gezicht vind ik. Maar goed als het los komt knapt hij ook vanzelf weer op.

Anntje
27 January 2011, 08:33
Prinses, ik denk het wel, want in Amersfoort draait-ie alleen nog maar 's middags op za zo en wo in het Nederlands en dat vindt ik niet leuk.
En idd, het is voor een goed doel, ik ga vanaaf voor het eerst in mijn leven naar een musical en ik heb er enorm veel zin in, en ik zal er vast ook wel van genieten, maar nu zit ik hier met tranen in mijn ogen de was op te vouwen die ze mee moet..

mick
27 January 2011, 09:42
Anntje: heel veel sterkte straks! Ken het gevoel. Maar gelukkig weet je dat ze het goed heeft daar en als ze eenmaal weg is, en jullie gezellig samen zijn zal het vast beter voelen. Veel plezier bij de musical!

Daisy: balen dat de stapels steeds groter worden! Is er niemand die jou kan helpen? Want dit levert je alleen maar stress op. Heb je wel lekker geslapen?

Prinses: fijn dat het slijn los komt, maar balen dat Mees daardoor zo aan het hoesten is. Ik hoop dat al het slijm snel weg gehoest is!!

Second baby: goed dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad! Wel jammer dat he 's nachts was ;-) Ik hoop dat je vanmiddag nog even kunt slapen.

Luuk heeft goed geslapen. Lag alleen om 5 uur te kreunen, maar met zijn speentje sliep hij verder.
Ik ging even naar de wc en dronk een slokje water en ik werd me toch misselijk! En buikkrampen en diarree..... Nu ben ik dus ziek...
Mijn man heeft Luuk vanmorgen toen hij wakker werd (6.30) een fles gegeven en daarna ging Luuk weer slapen. Helaas werd Luuk vroeg weer wakker dus moest ik mijn bed wel uit... Had totaal geen energie, het ging echt niet goed. Heb om 9.15 uur mijn ouders gebeld hoe het met hen ging. Om 9.30 heb ik weer gebeld of Luuk naar hen mocht. Net voordat mijn vader kwam, kwam mijn eten van gisteravond er uit. Moest Luuk dus snel neerleggen en hij vond dat natuurlijk niet leuk; huilen! Ik voel me dan weer schuldig....
Nu zit ik even op de bank. Voel me na het spugen wel iets beter. Maar heb nog bijna niets gedronken en niets gegeten. Ga ik zo proberen.

Wat balen is, is dat ik vandaag een afspraak bij de osteopaat had voor Luuk. Eindelijk na 4 weken wachten, en nu kan ik dus niet gaan...... Hoop dat ze snel een plekje heeft!

Ga even lekker liggen, waarschijnlijk tot later!

misslola
27 January 2011, 09:56
Even snel! Heb het namelijk ontzettend druk op het werk en eigenlijk geen tijd om op het forum te verblijven.
Myla is weer zo goed als opgeknapt gelukkig.
Vanochtend zijn we naar het cb geweest. Ze weegt nu 6470 gram en is 66,5 cm groot.
Alles was verder goed. Ook heeft ze sinds gisteren het rollen ontdekt. Ze kan het nu helemaal alleen! Zo leuk om te zien!!

Fijne dag allemaal!

mick
27 January 2011, 09:59
Misslola: fijn dat Myla weer beter is!!!! Werkze!

Anntje
27 January 2011, 10:50
Mick, beterschap meid!!! Dikke knuffel van ons!

Misslola, Myla is ook maar een klein meisje dan? 6,4 kilo op 6 maanden. Ik vond Emma al een 'kleintje' vergeleken met haar nichtje van 6 weken jonger. Emma was op 4 maanden 6,7 kilo en haar nichtje op 4 maanden 8,1!!

Ik mag dinsdag weer naar het cb, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is en wat de cm-mensen nu weer te 'zeuren' hebben.

Minka, ik zie je online, lukt dat wel op je drukke dag ;)

daisyensteven
27 January 2011, 11:15
anntje, ik snap dat! Ik heb Julie al een paar keer een nachtje weggedaan, maar dan ga ik haar de dag erna ook altijd zo vlug mogelijk terug halen :-) 2 nachten, ben ik nog niet klaar voor denk ik. Hoewel het mij en Steven misschien wel eens deugd zou doen.
Dikke knuffel meid! Het zal voor jullie allen wel goed lopen! Knuffies!

misslola
27 January 2011, 11:30
@anntje Als je zo ziet is Myla inderdaad een klein meisje. Toch is ze volgens de curve mooi gemiddeld behalve haar gewicht dan. Daar zit ze onder het gemiddelde maar wel netjes gemiddeld vanaf dat ze geboren is. Ze heeft trouwens ook nog steeds maatje 62 aan. Langzaam kan ik nu wel de truitjes aan gaan doen van maatje 68. De broeken zullen haar nog te groot zijn!!!
Myla gaat volgende week ook voor de eerste keer uit logeren. Heb er nu ook al buikpijn van. Maar van de andere kant ook lekker dat we weer even met zijn tweetjes erop uit kunnen. Ik ben denk ik wel zondagmorgen weer op tijd op om haar op te halen!!!

Zo nu weer even snel aan het werk. Kom zometeen nog een keertje kijken. Kan het toch niet laten!!!

misslola
27 January 2011, 11:37
@wammie ik heb behoorlijk veel last van die schildklier. Morgen krijg ik de uitslag van de bloedwaarde die vorige week nog niet bekend was. Maar ben nog steeds ontzettend moe, geen conditie (een dagje naar stad is echt niet leuk meer) en heb ook nog steeds last van hartkloppingen. Gelukkig heb ik daar medicijnen voor en die helpen goed. Wel probeer ik deze zo min mogelijk te slikken.

daisyensteven
27 January 2011, 12:30
pffff nog niet bijgelezen hoor, maar ik moet dit heel even kwijt: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!
spijtig dat ik vanavond geen tijd heb om te gaan fitnessen, want ik zou het wel kunnen gebruiken om me even te gaan afreageren op de toestellen.

second baby
27 January 2011, 13:41
Och mick!! wat naar dat je je zo ziek voelt...heel veel beterschap, en je niet schuldig voelen hoor want je kunt er toch niets aan doen! Fijn dat Luuk naar je ouders kon, probeer maar ff bij te slapen. Kunnen je ouders niet met Luuk naar de ostheopaat?

Anntje, ik herken je gevoel heel erg, mijn ouders en schoonouders zitten ook op minstens een uur rijden. Ik maak me daar ook vaak druk om en dat is ook de reden dat ze niet zo vaak weg gaan...komt weer het "stel dat"...om de hoe kijken he? Maar probeer er maar lekker van te genieten meid! Toen wij naar preston palace gingen kon ik zo genieten van het feit dat ik niet op scherp hoefde te staan..en huilende kinderen kon laten huilen zonder erop te reageren omdat ze niet mijn verantwoordelijkheid waren! Dus ontspan, met Emma gaat het echt wel goed.

Ik heb eigenlijk best wel energie, had verwacht moe-er te zijn, maar heb vanmorgen de hele keuken gesopt binnen en buiten- bovenkant....en ook alle ramen binnen en buiten gedaan...had ik mezelf toch buiten gesloten! moesten er steentje en veel geschreeuw aan te pas komen om mijn man te laten weten dat ik stond te vernikkelen in 2 graden...hahaha...
Hij zei dat Sanne telkens zei "wat is dat nou?" en hij antwoorde "niets, dat is gewoon buiten" en daar stond ik dan 15 minuten in mijn badjas buiten...haha we moesten er allemaal om lachen.

Oh en ik irriteer me trouwens mateloos aan mijn borsten, nouja 1 van de twee dan...als ik mijn armen optil komt er gewoon een deuk in mijn rechter borst en de huid is rimpelig...gaat dit ooit nog goedkomen?
Zijn jullie borsten ook zo veranderd na de zwangerschap/bevalling?

Anntje
27 January 2011, 13:42
Misslola, klein maar fijn toch ;)

Daisy, dat is dan weer duidelijk ;) Succes!!

Nou, mijn meisje is de deur uit. Toen ik bij de auto stond moest ik wel even slikken, maar het gaat nu al wel weer. Ik weet gewoon dat ze het goed gaat hebben, en ze had hier thuis al de grootste lol met die vrienden.
Nu nog ff bedenken wat ik ga doen, want ik hoef pas om half 4 weg.. Uitzending gemist ofzo...

second baby
27 January 2011, 13:43
Lola, fijn dat myla weer beter is! ik hoop dat ze wat met de uitslagen kunnen morgen zodat je je snel weer wat beter voelt.

second baby
27 January 2011, 13:44
Geniet maar ff lekker van je vrije tijd meis!

Anntje
Hahaha, sorry second baby, maar ik zie me al voor je in je badjas... Ben je weer opgewarmd? En als je zoveel energie hebt, mijn ramen kunnen ook wel weer een poetsdoek gebruiken...

Ach, en mijn borsten, nee, niet veel veranderd. Misschien 'hangen' ze iets meer, maar ja, heb dan ook cup E/F, dus dan heb je dat al snel..

Anntje
Doe ik. Dank je!

mick
27 January 2011, 13:55
Second baby: wat een actie! :-)
Mijn borsten zijn weer net zoals voor mijn zwangerschap. Vind ik wel jammer want ik vond ze wat groter een stuk mooier!

Anntje: fijn dat Emma al lol met je vrienden had thuis, laat je haar met een fijner gevoel gaan!

Misslola: vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt en dat je niet eens even lekker de stad in kan gaan. Hopelijk kunnen ze na de uitslag van morgen een behandeling starten!

Daisy: echt balen dat je geen tijd hebt om te sporten, dat is inderdaad vaak even lekker. Werkze en een dikke knuf!!

Ik had vanmorgen wat gegeten, maar dat is niet blijven zitten. Heb nog steeds heel weinig gedronken, blijft er ook niet in. Heb nu tabletten genomen tegen de diarree, hopelijk blijft er dan meer in zitten!
Mijn man is echt lief! Heeft al meerdere keren mij en mijn ouders gebeld om te vragen hoe het met mij en met Luuk gaat. Hij wil zelfs zijn training afzeggen vanavond zodat hij voor mij en Luuk kan zorgen! :-)

greetje83
27 January 2011, 13:55
He Second-Baby, niet om je bang te maken hoor, maar een rimpelige huid op je borsten hoort niet volgens mij. Misschien heb ik er een heel raar beeld bij hoor en is er niets vreemds te zien (alleen voor jou dan, maar een vrouw moet toch iets te zaniken hebben... ;) ), maar ik heb altijd begrepen dat je ook op je huid moet letten van borsten bij een 'borstonderzoekje', als je voorover hangt en er komen 'rimpels' in wordt er aangeraden eens naar de ha te gaan. Ik hoop echt niet dat ik je nu bang zit te maken, want je hebt al zat aan je hoofd, maar ik wilde ook niet niets zeggen, snap je? X

greetje83
27 January 2011, 13:57
Trouwens, over mijn borsten kan ik niets zeggen, ik geef immers nog bv. Ik had voordat ik zwanger werd een A-cupje en ben ontzettend bang dat als ik stop met bv alleen nog theezakjes over heb :oops:

mick
27 January 2011, 14:00
Trouwens, over mijn borsten kan ik niets zeggen, ik geef immers nog bv. Ik had voordat ik zwanger werd een A-cupje en ben ontzettend bang dat als ik stop met bv alleen nog theezakjes over heb :oops:

Toen ik met bv stopte, werden ze ook weer zoals vroeger. Wil je niet bang maken hoor! ;-)
Kan je de bv nog een beetje volhouden?

greetje83
27 January 2011, 14:01
Mick, hopelijk is het gewoon zo'n 1-dags griepje! Beterschap!
Anntje: kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet Emma weg te zien gaan. Ik ga in mei met mijn moeder en mijn schoonzus 4 dagen naar Boedapest en na het lezen van je berichtje kreeg ik opeens ook zo'n onheimelijk gevoel... Ik hou mezelf steeds voor dat Max dan al veel groter is, maar denk dat ik het op de weg naar Schiphol ook wel moeilijk zal hebben. Gelukkig is Max dan gewoon bij papa, dat is toch wel een troost, want die kent hem natuurlijk ook supergoed (weliswaar niet zo goed als dat ik Max ken natuurlijk :D )
Gewoon lekker gaan genieten, meissie!!!

second baby
27 January 2011, 14:10
@greetje...ja joh? Ik heb eigenlijk alleen de schuld gegeven aan het ernome oprekken tijdens de zwangerschap en er niet over na gedacht dat er wat zou kunnen zijn. Maar nu je het zo zegt is het misschien wel vreemd dat ik alleen aan 1 borst een deuk en rimpeltjes heb. De andere ziet er "normaal" uit....

greetje83
27 January 2011, 14:10
He Mick, tja, die bv... Nu hij ook wat fruit gaat eten enzo heb ik meer hoop dat ik er ooit vanaf ga raken. Ik zag mezelf al zitten met een zoon van 18 jaar die mijn borsten leegtrok... ;) Nee, op zich mag ik niet klagen, hij drinkt goed en groeit er goed van. Het zijn gewoon nog steeds dezelfde dingen waar ik me aan kan ergeren; nooit 'zomaar' even alleen op pad, nooit even een lekkere borrel pakken wanneer ik er zin in heb EN ik ben nog steeds niet van de nachtvoeding af, daar ben ik eerlijk gezegd echt zo ontzettend jaloers op bij jullie! Ik heb in de afgelopen 4 maanden niet 1 nacht door kunnen slapen en hoewel mijn lijf dat inmiddels wel gewend is, zou ik het toch wel eens heel lekker vinden om eens 8 uur achter elkaar te slapen! Maar wat ik eerder zei, in mei ga ik 3 nachten weg, dan kan ik tenminste lekker slapen.

Ik heb trouwens mijn bril opgehaald! Het is wel wennen hoor, behalve dat ik weer zo'n ding op mijn neus heb staan, moet ik ook weer wennen aan het kijken door een bril. Het eerste uur liep ik overal tegenaan, omdat ik het gevoel heb dat alles verder staat dan zonder bril, maar merk dat het nu een beetje begint te wennen.
Ik heb niet naar de broek gekeken. Mijn vriend wilde graag mee om te shoppen (hij houdt er meer van dan ik, wijf! ;) ), dus gaan we a.s. zaterdag nog eens met zijn 3en naar de stad. Len is a.s. zaterdag jarig (wordt 30), dus dan gaan we even lekker in de stad lunchen voor zijn verjaardag. Ik heb namens Max het spel: Donkey Kong Country Returns gekocht, daar zeurt meneer al een half jaar over en van mij krijgt hij hem niet, maar ja, van zijn zoontje natuurlijk wel...

greetje83
27 January 2011, 14:12
Ja gossie, Second-Baby, nogmaals ik wil je echt niet bang maken, maar ik heb geleerd dat dat vreemd is. Ik heb 2 jaar in een ziekenhuis gewerkt tussen erg zieke mensen, dus misschien is mijn beeld wel een beetje vervormd en zie ik overal meteen iets engs in. Je moet morgen toch naar de ha? Vraag het maar even, dan ben jij (en ik!) ook meteen weer gerust!

misslola
27 January 2011, 14:20
Mijn borsten zijn na de zwangerschap een cupmaat kleiner geworden. Had eerst c en nu dus b. Voor de rest zie ik er weer net zo uit sla voor de zwangerschap. Alleen dan nog een keer 5 kilo lichter.
@greetje leuk je nieuwe bril. Ikzelf heb lensen en als die kapot zijn draag k dus ook een bril. Ik haat bij mezelf brillen aangezien ik dus jampottenglazen heb. En ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit met de bv. Is het geen optie om eens een keertje af te kolven zodat je vriend s nachts de fles kan geven. Dan kan jij doorslapen. Tenzij je borsten dan knappen, want dan heeft het nog geen zin.

second baby
27 January 2011, 14:20
haha ja dat moet ik dan maar doen....met de billen uhh...borsten bloot...niet echt mijn ding, maar goed..

misslola
27 January 2011, 14:21
Hihihi ik met net als aantje lachen om jou second baby. Ik zie het al helemaal voor me. Jij in de ochtendjas buiten!
@mick, had jou nog geen beterschap gewenst. En vervelend dat alles er weer uit komt. En wat lief van je man!

greetje83
27 January 2011, 14:26
Misslola: inderdaad, ik knap uit mijn voegen als ik Max 's nachts niet voed. Hij komt nog steeds iedere 4 a 5 uur, dus 8 uur niet lijkt me geen optie, haha. Ach, ik zie het allemaal al weer een beetje zonniger in nu hij steeds wat meer gaat eten, het komt wel goed. Over die jampotglazen, het viel mij ook tegen hoe dik die glazen van mij zijn! Mijn ogen zien er iets kleiner uit door de bril, maar goed, vind het verder wel grappig. Welke sterkte heb jij?
Second-Baby: show those boobies! ;) Dikke kus, meissie!

mick
27 January 2011, 14:30
Greetje: dus je hebt nu aardig wat blauwe plekken? ;-) Je bent zo gewend aan je bril! Ik vind het heerlijk dat ik niet elke avond mijn lenzen hoef schoon te maken.
Ik hoop dat je zaterdag je broek kunt vinden! Gezellig hoor met z'n drien naar de stad! Heb jij nog iets leuks voor je vriend gekocht?

Ook al ben ik (meestal) van de nachtvoeding af, ik slaap nog steeds korte stukjes achter elkaar. Vaak word ik van Luuk wakker of als Luuk slaapt gewoon van mezelf. Lekker stom! Zou ook heel graag weer eens 8 uur achter elkaar willen slapen!

Mijn vader is even langs geweest en hij heeft wit brood meegenomen. Heb nu een halve boterham op en die zit er nog in, hoop dat het de goede kant op gaat!

mick
27 January 2011, 14:32
heb slechte ogen, maar koop daardoor glazen die dunner zijn gemaakt. Anders ziet het er echt niet uit: heb -6 of zo. Helaas zijn deze glazen extra duur. Zou graag een nieuwe bril willen, maar dat zit er voorlopig niet in vrees ik.

greetje83
27 January 2011, 14:35
Tja, dunne glazen zijn 100 euro duurder! Ze vroegen aan mij ook of ik dat wilde, maar heb -3, dus dat leek me niet nodig.
Enneeeeh, nee, ik heb geen kado'tje voor mijn vriend. Wij kopen al jaren geen kado's meer voor elkaar. Als we iets zien wat we graag willen hebben overleggen we gewoon of het kan en zo ja, wordt het gewoon aangeschaft. Ik geef hem wel een 'persoonlijk' kado'tje, vindt hij zeker net zo leuk... ;)

second baby
27 January 2011, 14:38
hehehe mannen houden van persoonlijke cadeautjes he?! hahaha

mick
27 January 2011, 15:23
hihi! ;-)

minka12
27 January 2011, 15:31
ik heb alles bijgelezen en hou het via mijn mb wel bij. Vanochtend even onderweg en nu op de zit fiets in de sporthal. @anntje fijne avond, second baby haha, mick beterschap, missola bijna vrij. Even snel mijn reno is absoluut niet vals eerder onzeker en heel trouw aan ons. Ben zo blij. Ga nu met hem trainen om hem wat zekerder te krijgen.

mick
27 January 2011, 15:34
Fijn zeg!!!! Zie je wel? Die man spoorde gewoon niet ;-)

misslola
27 January 2011, 16:05
@greetje en mick ik heb -7,5. Heb in mijn bril ook glazen die dunner zijn, maar desondanks nog steeds erg dik. Heb een kapitaal betaald en heeft nog niet het effect dat ik graag zou willen.
Als ik ooit veel geld heb dan zou ik mijn ogen wel willen laseren. Ben je van alles af.
@mick wat fijn dat die halve boterham erin blijft!
@greetje wij kopen ook niets meer voor elkaar tijdens verjaardagen, kerst e.d.. Wat je zegt als we iets nodig hebben kopen we het toch wel. Mits het gaat natuurlijk.
Wat betreft de bv. Misschien kun je de nachtvoeding wel afbouwen. Is misschien een aantal nachten doorbijten. Want als Max wel doorslaapt straks wordt je even goed wakker omdat je borsten op knappen staan!

VickyC
27 January 2011, 17:49
Mick, beterschap!

Misslola, draag maar goed zorg voor jezelf! En Minka, jij ook trouwens!

Daisy, al wat "afgekoeld"?...

Greetje, mijn vriendin heeft 9 maand borstvoeding gegeven en zij heeft nog steeds mooie borsten. (niet dat ik ze al echt gezien heb, maar in een bikini zie je dat wel, h, haha..)

Second Baby, ik zou de raad van Greetje opvolgen, je weet maar nooit h.

Gilles draagt maat 80 nu, kheb ook nog wat kleren die ik hem aandoe in maat 74, maar die passen maar nog net... 't Is echt wel ne forse kerel, volgens mij enen om aan Saphira te koppelen, hahaha...