PDA

View Full Version : Vraagjes voor de moeders!

Syl
2 March 2008, 15:52
Beste moeders!

Ik ben dan nog wel niet bevallen maar ben sinds ik weet dat ik geen borstvoeding mag geven me een beetje aan het orienteren wat betreft voeding..

Welke voeding geven jullie? moet het persee het duurste merk zijn of zijn anderen ook goed?
En welke pampers gebruiken jullie?
Moet het bed toch op klossen ondanks dat je niet thuis bevalt?

Komen vast nog meer vragen hihihi

Liefs!

Kyratje
2 March 2008, 16:59
lol syl! :lol:
Van Kaylie ben ik begonnen met bv (slechts 3weken), dan is ze overgeschakeld naar aptamil 1 zonder problemen, dronk ze ook heel graag! Sinds haar 4maand is het aptamil 2 (maar de melk is hier in belgiŽ opgeslaan naar zomaar liefst Ä20 per doos), dus wisselen we eens af met nutrilon.
Ook de melk van het merk kruidvat zelf is erg goed en scheelt wat in prijs (slechts Ä10 per doos!)
Helaas hier in BelgiŽ niet te vinden, koop ff mn voorraadje op als ik bij winanda ben ;)

K&G zei me nog dat alle melk even goed is, ze worden allemaal getest. En aptamil is duur ja, maar dat is alweer een merknaam die je erbij betaald!

Pampers: In het begin altijd van het merk pamper zelf (ook te zien hoe teer je kindje's huid is), huggy's kon Kaylie ook goed verdragen. Maar nu gebruik ik al enkele maanden de pampers van de Liddl zelf en ben er erg tevreden over. Kaylie verdraagt ze ook goed. Pampers van N1 (witte producten gb vind ik niet goed), zijn precies plastieken vellen! :roll:

Het is uiteindelijk allemaal een beetje zelf uitzoeken als je kindje er is, heeft het allergieŽn enz...
Ik zou beginnen met de pampers van pamper zelf (het hoofdmerk en lekker duur :P )
En dan kijk je maar, ik ben overgeschakeld van pampers na een maand of twee.

En van dat bed zou ik niet weten, ik kan immers niet thuis bevallen dus aan mn bed doe ik niks :|
Wij slapen zelfs voorlopig enkel op de matras omdat wij hier bezig zijn met werken in onze slaapkamer... :lol:

Succes meid met het vinden van je draai ;)

daantje
2 March 2008, 17:08
Hoi Syl
Ik gebruik de nurtrilon omneo
Dit is speciaal voor kramjes,spugen en moeizame ontlasting
Ik gebruik hem echt voor de moeizame ontlasting!!
Als er geen allergieen in je fam voorkomen mag je gewoon van elk willekeurig merk je voeding nemen
Ik kocht de gewone nutrilon om praktische redenen.Deze is nl overal verkrijgbaar zelfs bij een bezinestation!!!
ik gebrijk voor mijn dochter huggies maar gewoon omdat ik deze fijn vind.Ze kan tegen alle soorten pampers maar deze bevallen het beste
Het is net als de voeding een kwestie van proberen
Succes met je keuze
Groetjes daantje

maaikegrift@tiscali.nl
2 March 2008, 19:34
Hallo

Ik heb 6 maanden bv gegeven en ben daarna overgegaan op friso en daarna op die van de kruitvat is een stuk goedkoper. Luiers gebruik ik wat er in de aan bieding is, maar meestal ook kruitvat. In NL moet je bed wel op klossen ook al beval je in het ziekenhuis, dit voor de kraamverzorgster en het is ook wel lekker voor je zelf. Succes met uitproberen

Groetjes Teunie

sofietje
3 March 2008, 11:37
Ik heb al heel wat verschillende soorten luiers gebruikt, net wat in de aanbieding is ;) Ik vind zelf de luiers van kruidvat/trekpleister (zijn hetzelfde) erg prettig en niet duur.
En idd: je bed moet op klossen, ook al ben je van plan niet thuis te bevallen.

Vickypreg
25 March 2008, 19:59
Kan elk bed op klossen?? Mijn schoonzus was hier en die beweerde dat mijn bed niet op klossen kan? Weten jullie daar iets over?

sofietje
25 March 2008, 20:26
Sommige bedden hebben te brede/grote poten om op klossen van de thuiszorg te zetten, maar dan kan je bier of frisdrankkratjes gebruiken. Volgens mij kan gewoon ieder bed op klossen. Tel wel even goed hoeveel poten je bed heeft voor je ze gaat halen ;)

daisymakkink
25 March 2008, 21:08
elk bed kan op klossen.
mijn man heeft van de bouw gewoon wat houtblokken meegenomen.
en deze passen prima.
het is voor jezelf echt ideaal hoor.
op de duur gaat opstaan steeds moeilijker.
en dan is het wel zo handig als je bed hoger is.
en als je straks kraamhulp krijgt is het ook wel zo fijn voor haar/hem

bij onze dochter gebruikte wij nutrilon melk.
en ze is er groot mee geworden(bijna 5)
maar dat is net wat je zelf wilt.
ligt ook aan je kindje of deze kramp of allergie gevoelig is.
waarom kan je geen borstvoeding geven?
(hoeft het niet te vertellen als het persoonlijk is hoor)

de luiers van de kruidvat vinden wij echt super goed.
hebben al die tijd alles geprobeert maar kwamen toch steeds terug op de kruidvat.
en ze zijn relatief goedkoop.
maar ook dat ik ieder zijn eigen keuze.
gewoon wat proberen en kijken wat je zelf prettig vind.
wij gaan dit keer borstvoeding proberen mits ik niet weer zware pijnstillers krijg :-(
en we hebben al de nummer 1 new born luiers in huis voor onze kleine.
rest ons alleen nog het wachten op de baby.
maar dat duurt nog even.

Syl
25 March 2008, 22:02
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

We hebben de newborn pampers van pampers gekocht. Deze zaten in de blije doos van de prenatal en ik had zoiets van nou dan het tweede pak ook maar ;)

De eerste voeding staat ook al klaar van de nutrilon. deze kost een tientje bij de dirx drogist dus dat vonden we wel meevallen.

De klossen worden zaterdag opgehaald, die krijgen we pas mee vanaf week 37.

Ik mag geen borstvoeding geven omdat ik medicijnen slik. Daarom beval ik ook in het ziekenhuis, en moeten het kindje en ik 48 uur blijven ter observatie..

sporty
15 March 2009, 13:02
bierkratjes doe ook veel

brusje
14 April 2009, 08:48
bij de 1e heeft mn bed nooi top klossen gestaan..was in ziekenhuis bevallen (met 35 weken)
heb nutrilon gegeven omdat ie dat in ziekenhuis ook kreeg
pampers warenb toch mn favoriet vooral bij grotere kindjes..anderen lekten toch sneller.
(keek meestal nar de aanbiedingen 3 halen 2 betalen..is altijd wel ergens)