Zwanger Worden .NU forum [Archief]
wel of niet het geslacht weten - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: wel of niet het geslacht weten (/thread-259.html)



wel of niet het geslacht weten - daisymakkink - 09-08-2007

ik zou graag van andere vrouwen willen weten of ze wel of niet het geslacht van hun kindje willen weten.
wij hebben dat bij de eerste wel gedaan.
het heeft veel voordelen.
we wisten na 9maanden echt een naam die we mooi vonden.
dus we konden ons er helemaal op richten.
en met kleertjes kopen is het ook wel makkelijk.
wie heeft er voor en nadelen van het bij voorbaat het geslacht weten?


wel of niet het geslacht weten - daisymakkink - 09-08-2007

hoi marcha,

ik denk ook niet dat echt nadelen zijn.
behalve dan dat het geen verrassing meer is.
bedankt voor je mening


wel of niet het geslacht weten - Lenteding - 09-08-2007

Wij hebben besloten dat we het niet willen weten. Dan is het gewoon nog een verrassing. Maar ik vind dat dat wel iets persoonlijks is, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.


wel of niet het geslacht weten - Romy v V - 09-08-2007

Wij weten het ook en we krijgen een meisje en ze gaat Faye heette( haha tegen jullie kan ik dat wel zeggen) en als het een jongen was geweest had t jim geheette.

Ik vind het ook ieder voor zich..
Maarre mensen kijken mij vaak raar aan dat ik het al weet. zo van dan is het toch geen verrasing meer? nou hoe groot kan de verassing zijn dat je eigen kind uit je komt als het maar gezond is !!!
maar goed dat is onze meningxxx


wel of niet het geslacht weten - daisymakkink - 09-08-2007

hoi raro,

mooie naam voor een meisje.
wij zijn nog niet zwanger.
maar als het een jongen word dan noemen we hem dylan.
en voor een meisje weten het nog niet.
onze dochter heet ashley


wel of niet het geslacht weten - sofietje - 09-08-2007

Wij weten nog niet wat het wordt, houden dit lekker als verrassing :wink: We hebben gewoon twee namen bedacht en richten het kamertje een beetje neutraal in. Hebben we ook geen problemen dat we van alles nieuw aan moeten schaffen bij de volgende, en de 'niet gebruikte' naam schuiven we ook gewoon door :wink:


wel of niet het geslacht weten - Syl - 01-09-2007

Wij zijn er nog niet helemaal uit of we het wel of niet willen weten.


wel of niet het geslacht weten - karin26 - 04-09-2007

wij weten het ook.

Ik vind het heerlijk om te weten..

Ons baby kamertje is op ons boerderij leven ingericht. Dus een echte boerderij dieren kamer (zie foto)

[Afbeelding: DSCF5860.jpg]

[Afbeelding: DSCF5854.jpg]

[Afbeelding: DSCF5858.jpg]

[Afbeelding: DSCF5861.jpg]

sorry voor de vele foto's :oops:


maar wij krijgen een meisje...


wel of niet het geslacht weten - Ladyfrog - 06-09-2007

Karin26

WAt een onzettend lief kamertje zeg. Geweldig behang.

Groetjes Elseline


wel of niet het geslacht weten - sofietje - 06-09-2007

Mooi wiegje karin!!!


wel of niet het geslacht weten - karin26 - 06-09-2007

dank jullie voor jullie reactie :lol:


wel of niet het geslacht weten - Lenteding - 06-09-2007

Leuke kamer Karin, ziet er heel gezellig uit Smile


wel of niet het geslacht weten - roxanne - 11-03-2008

wat een fantastische kamer zeg, heel mooi
ik heb 1 zoontje en probeer nu voor nr2
ik vond het fijn om wel geslacht te weten
was ervan overtuigd dat het een meisje was
had me daar helemaal op gericht
moest er een beetje aan wennen dat het een jongentje was
daar had ik mooi de tijd voor
zonder 'teleurgesteld' (niet het goede woord, maar je begrijpt wat ik bedoel) te zijn na de geboorte
maar nu, een jongen is geweldig!!!!
hij heet: jaxon william louis


wel of niet het geslacht weten - Saskia15 - 13-03-2008

Wij hebben besloten om het niet van te voren te vragen, wij wachten het rustig af. Mijn moeder zou het wel graag willen weten maar ja die heeft dan gewoon pech. Smile

Ik kan beide kanten begrijpen en het is inderdaad de keuze van de mama en de papa en verder van niemand anders..
Groeten


wel of niet het geslacht weten - suusie - 13-03-2008

wij wisten het ook niet maar handen wel een heel sterk vermoeden an dat klopte het was een meid. moest ook wel want hadden nog steeds geen jongens naam toen hahahaha.
meestal klopt het gevoel dus wel.
ik heb wel vaak drang gehad het te vragneh oor want in dld krijg je heel veel echo`s en
mijn artz vroeg het steeds maar kon me gelukkig inhouden mede omdat manlief het absoluut niet wilde. en we hadden gewoon een neutrale sesamstraat kamer. had al wel veel meide kleren want eigenlijk was iedereen er van overtuigd dat het een meid werd hahaha

weet nog niet of we het straks willen weten eerst maar eens proberen of het nog eens lukt.


wel of niet het geslacht weten - Mizzy - 24-08-2009

Wat een mooi en vooral lief kamertje!

Met Justin wist ik het dat het een jongen werd, met Colin niet.
En ik moet zeggen voor mij was de lol eraf dat het me werd verteld
Voor derde beebje hoef ik het niet te weten, mn man trouwens ook niet.
Ik heb dit maal ook geen wens of verlangen, jongen of meid maakt me dit keer
echt niets uit.

Nummer 3 is er nog niet....volgend jaar beginnen we met klussen


wel of niet het geslacht weten - ran83 - 24-08-2009

Wij willen het hier niet weten. Ik wil gewoon de verassing hebben na de bevalling of ik een zoon of dochter heb.


wel of niet het geslacht weten - riannetje - 24-08-2009

Wij weten het wel!


wel of niet het geslacht weten - andreaaa - 24-08-2009

wij ook Big Grin


wel of niet het geslacht weten - Vickypreg - 24-08-2009

Wij wisten ook dat we een jongen kregen, ik vond het bij de echo ook reuze spannend om te horen en daarna was het super leuk dat we alles al echt jongensgericht konden kopen. Ik heb er dus absoluut geen spijt van gehad en zou het bij een tweede zo weer doen!


wel of niet het geslacht weten - BQ1986 - 24-08-2009

Ben nog niet zwanger, maar op dit moment zouden wij het wel willen weten al moeten we hier nog eens goed over praten als het eenmaal zo ver is Big Grin Ik denk dat ik te nieuwsgierig ben om 9 maanden te moeten wachten haha


wel of niet het geslacht weten - Shyen - 07-09-2009

We hebben 1 dochter en daarvan wisten we met 20weken het geslacht.
Mijn vriendin is nu bevallen en wist het geslacht niet, ik vond het toch wel ergggg spannend en heel bijzonder dat toen het eruit kwam we gelijk tussen de beentjes keken om te zien wat het was Big Grin
We zijn nu bezig voor een 2e maar mannetje heeft al gezegd dat hij weer wil weten wat het is, ik twijfel nog


wel of niet het geslacht weten - BQ1986 - 07-09-2009

Hier is het ook raak Smile Zijn nu 4 weken en 3 dagen zwanger... heel pril maar hebben het daar natuurlijk al over gehad!
Ik twijfelde nog in voordat ik zwanger was, mijn vriend wist gelijk al dat die het wilde weten dus tja!! :lol:
Kan niet wachten!


wel of niet het geslacht weten - Ca - 16-09-2009

Ik ben 9 weken geleden bevallen van een pracht dochter, maar wij wisten het geslacht niet.
Dit heb ik ervaren als iets heel moois: de spanning van wat het is als het op je buik ligt is echt super! Bij een tweede zou ik het dus ook niet willen weten! Wij hadden wel 2 namen klaar: voor een jongen en een meisje natuurlijkWink
Groetjes Carola


wel of niet het geslacht weten - Amanda - 22-09-2009

Wij wisten met 20 weken dat wij een meisje kregen, maar hebben het aa niemand verteld omdat mijn man dat niet wilde


wel of niet het geslacht weten - Jootje82 - 22-09-2009

Wij zijn helaas nog niet zwanger maar wij zouden het zo snel mogelijk willen weten..! Om een beetje op voor te kunnen bereiden, voor de naam en de babykamer en kleertjes enz.


wel of niet het geslacht weten - Maybe - 24-09-2009

Wij willen het niet weten.En ach we zijn toch iet van plan alleen roze of blauw te kopen dus.
Je bent dan echt 9 maanden in verwachting!!!


wel of niet het geslacht weten - naatje83 - 28-09-2009

Wij willen het wel weten omdat er twee kleintjes op komst zijn het is een twee eiige tweeling.
dus het worden twee jongens of meiden of en jongen en een meid. Dus ik wil het alleen
al weten omdat ik het zo moeilijk vindt met namen verzinnen.


wel of niet het geslacht weten - brusje - 11-10-2009

mn vrinedin wist eht neti wen dat was inderdaad heel spannend..toch ben ik blij dat ik t weet..als ik nu t kamertje binnen komt zwijmel ik gewoon weg..hahah echt aangepast..en zo ook de kleertjes..


wel of niet het geslacht weten - french - 13-11-2009

Wij wisten wel dat we een jongen kregen, mijn man wou het heel graag weten.
Dus ben overstag gegaan. Ik had zelf achteraf heel sterk het gevoel van een meisje en moest
echt even omschakelen toen het een jongen bleek te zijn.
Kan hem nu niet missen hoor en me voorstellen dat het een meisje was geweest :mrgreen:
Voor mij is de lol er niet minder om geweest, bij de bevalling ben je ook benieuwd naar hoe het kindje eruit ziet.
En alsnog kijk je tussen de beentjes, want stel dat ze het niet goed hadden Wink
Wij hebben overgens tegen iedereen gezegd dat we niet wisten wat we zouden krijgen, want hadden
geen zin in gegis zeg maar. Dus iedereen was in de veronderstelling dat we niks wisten, maar stiekem dus wel.
Ook een leuk geheim om nog weken mee te dragen.

Bij een volgende zwangerschap ziu ik het denk ik niet willen weten, ook omdat het me helemaal
niks zou uitmaken of het een jongen of meisje wordt !
Dan wil ik het wel ter verassing te houden denk ik.



wel of niet het geslacht weten - Joyce2911 - 13-11-2009

Wij willen niet weten wat het geslacht is van onze kruimel, we laten ons verrassen Big Grin


wel of niet het geslacht weten - mimimabo - 20-11-2009

Wij wouden wel erg graag het geslacht weten. Vond het ontzettend spannend.
Maar moet zeggen nu ik het weet is de spanning er wel af. Dus of ik het met een eventuele 2e weer zou willen weten weet ik nog niet. Het heeft natuulijk voordelen dat je bijvoorbeeld je accessoires en kleertjes erop af kan stemmen, maar een verrassing is ook leuk :mrgreen:


wel of niet het geslacht weten - Beebie25 - 22-03-2010

Wij willen wel het geslacht weten...Big Grin nog 12 weekjes wachten...eerst maar eens de 13 weken doorkomenWink


wel of niet het geslacht weten - SelOg - 01-04-2010

Wij willen het geslacht weten en zullen dat ook aan onze omgeving vertellen. Ik denk niet dat je er minder lol van hebt als je het geslacht al weet. De technologie is er, dus waarom zou ik er geen gebruik van maken?
Ik ben reuze nieuwsgierig naar mijn kind, hoe het eruit ziet, hoe lang het is, of het donkere of lichte ogen zal hebben enz. En tussen de beentjes zal ik toch wel ff checken. Een tante van mij is 4 maanden lang blij geweest omdat ze een dochtertje zou krijgen. Het werd toch een jongetje Smile

Wel vraag ik me af hoe degenen die het geslacht al weten en het verbergen voor de omgeving, hoe zij het geheim hebben kunnen houden? Er moet toch iemand opgevallen zijn dat er meer blauw aan de muren hangt dan roze of dat je een schattig roze babypakje in de kast hebt hangen?


wel of niet het geslacht weten - ran83 - 01-04-2010

Ik ben nu inmiddels bevallen van een dochtertje, had trouwens wel de hele zwangerschap het gevoel gehad dat we een zoon zouden krijgen. Maar vondt het een prachtig moment toen het eruit was om te kijken wat het was Big Grin

Maar mocht ik nogmaals zwanger raken mag m'n vriend de keuze maken het wel of niet te weten. Wil hij het wel weten dan vertellen we het gewoon ook aan de omgeving. Hoop eigenlijk dat ie dan zou zeggen dat we het ook niet willen weten. Wink


wel of niet het geslacht weten - french - 01-04-2010

SelOg schreef:Wel vraag ik me af hoe degenen die het geslacht al weten en het verbergen voor de omgeving, hoe zij het geheim hebben kunnen houden? Er moet toch iemand opgevallen zijn dat er meer blauw aan de muren hangt dan roze of dat je een schattig roze babypakje in de kast hebt hangen?

Wij wisten het wel, maar hebben tegen iedereen gezegd dat we niks wisten.
Dan krijg je ook geen gegis Wink
En de blauwe kleertjes gewoon apart gehouden. Aan de kamer was niet te zien of het voor een
jongen of een meisje was namelijk.

Bij een 2e zou ik niet weer willen weten. Dan wil ik het graag als echte verassing houden.
Ik heb overgens geen spijt dat we het bij de 1 wel wisten. De pret is er echt niet minder om geworden.
Ik was achteraf de tijd ook wel nodig want was heel verbaasd dat we een jongen kregen en heb mezelf
ook even flink om moeten schakelen namelijk.


wel of niet het geslacht weten - marieke84 - 10-04-2010

Ik zou het wel willen weten maar zou niet willen dat de omgeving het weet.
En ik zou denk ik niet m'n mond kunnen houden... Dus lastig!

M'n vriend wil niet weten wat het wordt, maar misschien veranderd hij van gedachten
over 14 weken! Big Grin

Want de witte kleertje vind ik wel erg saai! Doe mij maar lieflijk roze of stoer blauw!


wel of niet het geslacht weten - Tammie78 - 13-04-2010

Eerst zei ik de hele tijd dat ik het niet wilde weten. maar ik merkte op een gegeven moment dat ik een voorkeur had voor een meisje. (ja sorry ik ben gewoon eerlijk hoor) dus wilde ik het wel weten, zodat als het een jongetje zou worden ik de tijd kreeg daar aan te wennen. toen we hoorden dat het een jongen zou worden was dat in eerste instantie ook best een teleurstelling. ik moest daar echt even aan wennen. dus achteraf gezien mar goed dat ik hetw el wist van te voren, want moet er niet aan gedacht hebben dat ik er nog aan zou moeten wennen als die geboren was! iedereen zegt altijd dat je hoe dan ook blij bent als je kind geboren is. maar wat als dat niet het geval was geweest? nu ben ik uiteraard superblij met mijn mannetje! Big Grin


wel of niet het geslacht weten - Joya - 07-05-2010

pff dit is geen goed topic voor mij om te lezen Wink ik ben namelijk enorm aan het twijfelen of ik het niet toch wil weten.. vriendjelief wilt het niet weten maar ik eigenlijk wel.. maar dan lees ik dit en dan denk ik ja maar als het eenmaal geboren is is het toch ook wel heel mooi om het dan pas te weten.. pff dit maakt het er niet makkelijker op zo Wink omdat we volgende week zaterdag nog een 3d echo hebben.. hmm nog maar eens heeeel goed over na gaan denken dus Wink


wel of niet het geslacht weten - Princesse - 12-05-2010

Voordat ik zwanger raakte dacht ik ik wil het niet weten want wil dat het een verassing werd, mijn man zei toen ik wil het absoluut wel weten. Toen ik eenmaal zwanger was had ik echt het gevoel dat het een jongetje was en wilde het wel weten en nu nog steeds. Dan kunnen we een beetje gerichter shoppen maar ik ben niet zon fan van voor jongen blauw en meisje roze dus ik hou van neutrale dingen dus als ik het niet zou weten dan was het ook geen probleem geweest. Iedereen die het weet zegt ik heb het gevoel dat je een jongetje krijgt, at zijn minstens 15 personen en nog nooit gehoord van meisje alleen mijn man had dat gevoel. Dus als blijkt dat het een meisje is zou ik echt om moeten schakelen, maar natuurlijk maakt het niet uit voor mij zolang die gezond is.

Mijn man vroeg zelfs bij ons vorige echo met 12 weken 5 dagen tegen de gyn kunnen we misschien het geslacht al zien?
Toen zei ze we kunnen wel kijken en toen keek ze, ze zei ik denk dat het een jongetje is maar dat kan ik niet zeker zeggen bij de volgende echo zal het duidelijk zijn.

Ja ik heb een erg nieuwsgierige man, hij is erger dan ik Big Grin


wel of niet het geslacht weten - susanne.a - 12-05-2010

In het begin wilde ik het ook niet weten, maar mijn nieuwsgierigheid heeft het toch overwonnen.
Dus nu weten we het.

Wat me opvalt is dat het echt niet zo is alsof het nou niet meer een verassing is, want nu is je nieuwsgierigheid meer gericht op... hoe zal hij er uit komen zien.... wat voor typje wordt het etc. etc.

We houden het voor onszelf, dat geeft samen ook heel veel voorpret. Aangezien ik tot nu toe heel veel zwangerschapskwaaltjes gehad en nu dat we het weten en er meer voorpret is, is voor mij persoonlijk de zwangerschap ook leuker geworden.


wel of niet het geslacht weten - Tammie78 - 12-05-2010

maareh niet stiekem een jongetje? omdat je "hij" zegt Smile Wink