Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Rugpijn? - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Buitenbaarmoederlijke zwangerschap (https://archief.zwangerworden.nu/forum-33.html)
+--- Topic: Rugpijn? (/thread-3922.html)



Rugpijn? - 1981 - 23-12-2009

Hoi meiden,

15 november ben ik geopereerd, de dokters dachten dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.
Gelukkig bleek dit niet zo, maar ben wel helemaal onder narcose geweest.
Bij het wakker worden had ik rugpijn (net onder mijn schouderbladen), maar dat kwam door de operatie werd mij verteld.
Ik merk dat ik nu na het stofzuigen en soms gewoon zomaar weer last heb van diezelfde rugpijn.
Herkent iemand dit?
Ik ga morgen het ziekenhuis bellen, maar hopelijk kan iemand mij hier alvast gerust stellen.

Bedankt, 1981


Rugpijn? - snippie - 23-12-2009

Ik denk dat je nog steeds herstellende bent.
knuf


Rugpijn? - hoop1970 - 23-12-2009

waarschijnlijk heb je een kijkoperatie gehad? (laparoscopie)

hierbij spuiten ze gas in je buik zodat alles wat opblaast en ze goed kunnen kijken/onderzoeken.
dit gas kan na de operatie voor dit soort problemen zorgen, als je weer op de been ben kan het gas je middenrif prikkelen en dit geeft bv. pijn bij de schouderbladen, maar kan een algemeen vervelend gevoel/pijnlijkheid geven.
Het gas wordt vanzelf opgenomen door het lichaam of via windjes, boertjes afgevoerd.
Over het algemeen moet dit toch vrij vlot minder worden...
succes!!


Rugpijn? - kareltje - 29-12-2009

1981, hoe gaat het nu met je?
Is de rugpijn al afgenomen?
En heb je nog gebeld?

Wat vreemd, dat je wel een kijkoperatie hebt gehad, maar dat het toch niet zo bleek te zijn.
Zijn ze er wel achtergekomen waarom ze dachten aan een bbz?


Rugpijn? - 1981 - 29-12-2009

@Kareltje: hier gaat het wel aardig. De rugpijn is nog niet helemaal over.
Doe even geen zware dingen.
Heb het zhuis gebeld en zij vertelde dat dit niet meer van de oeratie kan zijn.
Mocht het aanhouden, moet ik weer de dokter bellen.

De kijkoperatie had ik omdat het bloedverlies gestopt was en de HCG waarde alsmaar bleef stijgen.
Op de echo konden ze niks zien en daarom dachten ze aan een bbz.
Tijdens de operatie hebben we de baarmoeder nog schoon gemaakt toen ze niks buiten de baarmoeder konden vinden.

Voor jou is het ook allemaal heftig geweest, ik lees dat je nu nog een eileider hebt.
Hoe is het emotioneel met je?
Is je cyclus al weer op gang gekomen vanzelf?


Rugpijn? - kareltje - 30-12-2009

Ah ok, ik begreep het al niet helemaal.
Is je hcg nu wel weer helemaal gedaald dan?

Ik ken iemand die dat ook had [hoge hcg], die had last van poliepen in de baarmoeder.

Met mij gaat het goed, zit al best wel weer lekker in mijn vel.
cyclus is ook alweer op gang, begon de week voor kerst een beetje te bloeden, dus dacht dat mijn ongi was.

Niet dus... die brak op 1e kerstdag los :lol: ,wat een timing. Maar alles functioneert dus weer en gelukkig inderdaad vanzelf op gang gekomen.
Emotioneel gaat het ook goed gelukkig Smile .

Wel vervelend dat je rugpijn nog niet weg is, hopelijk volgt dat snel. Heb je veel gelegen of meer dan anders gezeten na je operatie? Dan kan het daar ook van komen. Ik wist een poosje na de operatie ook niet meer hoe ik moest staan of liggen van de rugpijn. Bij mij heeft het geholpen om [licht] te bewegen. Heb heel wat rondjes door de kamer gewandeld in het begin :lol: .


Rugpijn? - 1981 - 30-12-2009

@Kareltje: mijn hcg is helemaal gevolgd tyot hij gedaald was, onder de 1 dus.
Heb daarvoor verschillende malen bloed moeten laten prikken. Dus is zeker weten weg.
Wat jij zegt, zou goed kunnen.
Heb na de operatie veel gelegen. Veel meer dan anders, kan anders namelijk moeilijk stil zitten.
Moet toegeven dat het steeds iets beter gaat.
Fijn dat jouw ongi ook weer vanzelf op gang gekomen is.
Spannend allemaal zo.
MIjn NOD is aanstaande zaterdag, ben benieuwd.
Thanks dat je zo meedenkt :-)