Zwanger Worden .NU forum [Archief]
weer slecht nieuws - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: weer slecht nieuws (/thread-4100.html)



weer slecht nieuws - Tam - 19-01-2010

Hoi allemaal

Helaas hoor ik bij dit onderwerp thuis. Afgelopen aug. zijn wij bevallen van een dochter na een zorgeloze zwangerschap van 38 wk en 2 dg. Alles was in orde, maar we moesten nog even in het ziekenhuis blijven vanwege het feit dat ons meisje niet zo goed at....gewoon voor de zekerheid. De tweede dag ging het vlug mis. Om een lang verhaal kort te maken....ze werd met spoed opgehaald door een nabijgelegen acedemisch ziekenhuis omdat ze in dit ziekenhuis niet wisten wat er aan de hand was. Ze had een hele lage suikerspiegel namelijk en haar hartje begon te storen. Ons meisje bleek een zeer zeldzame stofwisselingsziekte te hebben waar ze niks aan konden doen. 5 dagen na haar geboorte is ze in onze armen gestorven. Dit doet onbeschrijflijk veel pijn.
Het blijkt erfelijk (1 op 4 dat het fout gaat), maar ze kunnen waarschijnlijk niet vinden hoe ze het kunnen opsproren omdat het zo zeldzaam is (enkele tientallen op de hele wereld).
3 maanden na haar dood bleken we weer zwanger en waren uitgerekend een dag na onze prinses. Schrikken ,maar o zo blij. Het was alsof het zo had moeten zijn. Na 8 weken kregen we een echo,maar bleek het kindje geen hartslag te hebben. Het was wel gegroeid. Ik vind het zo moeilijk verder te kunnen. Dit is zo onwerkelijk allemaal. Haar kamertje met alle spullen (alles was er klaar voor) staat achter gesloten deuren te wachten op ooit een gezond kindje, maar vind het moeilijk dat nog te kunnen geloven.......


weer slecht nieuws - jannie - 19-01-2010

O Tam, wat ongelooflijk naar!!
Dat mag niet, dat je twee keer achter elkaar zoiets overkomt!
Wat ontzettend verdrietig, dat je kindje zo vlak na de geboorte overlijdt.. logisch dat je er dan helemaal klaar voor bent.. En dan denk je dat er eindelijk over een poosje iemand in dat kamertje komt slapen, en dan mag het weer niet zo zijn..
Sterkte voor jullie!! Cry

Ik heb op het moment baat bij het forum 'zwanger worden na miskraam', omdat de meiden daar allemaal weten hoe moeilijk het is als het niet goed gaat. Ik zag dat je 'nieuw' bent, vandaar dat ik het even zeg.


weer slecht nieuws - huisvrouw42 - 19-01-2010

@Tam, wat ontzettend klote voor jullie! Eerst je meisje al verliezen, en dan ook nog dit..
Ik hoop dat je het toch nog een plekje kan gaan geven en verder kan, ondanks alle tegenslagen..

heel veel sterkte en liefs


weer slecht nieuws - kareltje - 22-01-2010

Cry Cry Wat erg!

En wat oneerlijk!
2x!
Je verhaal raakt me, ik weet alleen niet wat ik moet zeggen.

Ik wil jullie heel veel kracht en troost wensen.


weer slecht nieuws - Tam - 22-01-2010

Dank je, het is niet erg als je niet weet wat je moet zeggen. Ben al blij dat mensen iets zeggen. Na de dood van ons meisje hebben veel mensen ons laten "vallen" omdat ze gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten. Mensen die letterlijk hun hoofd omdraaien. Van mijn miskraam zijn niet zoveel mensen op de hoogte, maar het is ook geen geheim. Mensen die ons probeerde op te peppen vonden het daarna ook heel moeilijk. Eerst zeiden ze nog: na al dat verdriet is het jullie nu vast gegund. Tja, blijkbaar niet!
Onze dochter was gewoon perfect en de eerste dag waren er ook geen problemen. Je denkt als je je meisje voor het eerst ziet. pffff, goede bevalling, ze ziet er goed uit. Nu kunnen we gaan genieten. Hoe kan een mens zich vergissen.

We hopen dat we echt een bengeltje mogen hebben.....haar kamertje zit op slot, staat kant en klaar. Maar we weten dat de kans 1 op 4 is en dat is erg groot. Ons miskraam staat er helemaal los van zeggen de doktoren, maar ik kan het niet los zien. Ik heb gebeden dat als een kindje ook die ziekte had het niet de lijdensweg zou moeten gaan als onze dochter. Ik hoop maar dat ze hier voor gezorgd hebben bij ons miskraam. DAt is mijn enige houvast.


weer slecht nieuws - Liset - 23-01-2010

O Tam wat verschrikkelijk! Dit moet onzettend moeilijk zijn voor jullie.
Toen ik je verhaal las kreeg ik er kippenvel van.
Heel veel sterkte gewenst!!


weer slecht nieuws - french - 25-01-2010

Oh wat erg zeg !!!!!
Tjee hoe ga je er mee om zeg, lijkt me zo verschrikkelijk en helemaal als je een onbezorgde
zwangerschap hebt gehad en dat 5 dagen later je kindje al verliest.
ook nog een miskraam gekregen.
Hoop dat jullie in de toekomst een gezond kindje mogen krijgen en dat kamertje goed gebruikt gaat worden !
Heeeeeel veel sterkte !!



weer slecht nieuws - annemieke1980 - 25-01-2010

Wat een groot verdriet moet dit voor jullie zijn, niet 1 maar 2 keer zo een verlies verwerken, zelfs na 1 voldragen zwangerschap, dat is gewoon niet eerlijk! Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk gaat het volgende keer wel goed zodat jullie de babykamer eindelijk in gebruik mogen nemen!


weer slecht nieuws - leeuwinnetje - 25-01-2010

o meid, wat erg, zit met tranen in mijn ogen dit te lezen.
Heel veel sterkte.
hoop ook dat jullie in de toekomst ene gezond kindje mogen krijgen.


weer slecht nieuws - Hertogin - 29-01-2010

Wat ongelooflijk jammer...

Héél véél sterkte!



weer slecht nieuws - Bambi80 - 29-01-2010

jeeh! wat verschrikkelijk! Ik moet er niet aan denken mijn kindje te verliezen. En toch moeten we soms afscheid nemen van kleintjes die eigenlijk nog heel leven voor zich hadden moeten hebben. Het is zo oneerlijk! Heel veel sterkte!!! Ik hoop dat jullie snel weer zwanger zijn van een supergezond en vrolijk kind.


weer slecht nieuws - Tam - 31-01-2010

Deze week zou ze een half jaar zijn. Hoe zou ze er nu uitzien, was het een vrolijke meid, kon ze goed eten etc etc.........allemaal vragen waar je nooit een antwoord op zult krijgen. De belangrijkste vraag is WAAROM moest dit nu haar en ons gebeuren........maar ook daar zullen we nooit iets op weten. Ik mis haar zo ontzettend veel!!!


weer slecht nieuws - Bambi80 - 02-02-2010

dit mag helemaal niemand gebeuren!!!
ja, echt heel jammer dat je haar niet hebt leren kennen. Terwijl het wel je kindje is en altijd bij je zal horen.


weer slecht nieuws - Liset - 04-02-2010

Ik denk dat het heel begrijpelijk is dat je je afvraagt waarom zoiets moet gebeuren. Het is heel oneerlijk! Het is iets wat je je leven lang met je mee draagt!
Ik hoop dat jullie snel een gezond kindje mogen krijgen!!


weer slecht nieuws - Tam - 08-03-2010

Vandaag is het weer al 7 mnd geleden dat ze gestorven is. In gedachten groeit ze gewoon op en is ze nu een vrolijke baby van 7 mnd. Als ik dan naar mijn kleine nichtje kijk vraag ik me vaak af of ze ook zo zou zijn of doen. Vragen die nooit beantwoord zullen worden. Het gemis is nog steeds zo ongelooflijk groot, ik denk niet dat ik er ooit overheen kom. En dan ook nog een miskraam.......anders was ik nu een week of 16 geweest........wie weet het het die keer dan wel goed gezeten.
Als......als......als, maar het feit is nog steeds dat ik moeder ben met lege armen, een moeder waar alles voor een kindje klaar ligt.....hoop dat het ons gegund is.


weer slecht nieuws - maria11 - 08-03-2010

meid, ik voel met je mee, wat verdrietig voor jullie.
Ik denk ook niet dat je er als moeder ooit overheen komt....je verandert erdoor.
Ik hoop dat jullie weer snel mama en papa mogen worden van een gezonde baby.

liefs


weer slecht nieuws - Tinkerbell79 - 09-03-2010

Lieve, lieve Tam,

Wat vreselijk voor jullie. En wat moet het pijnlijk zijn om telkens te moeten denken "nu zou ze 7 maanden zijn" "nu zou ze dit" "hoe zou ze zijn"....och meid wat lijkt me dat intens moeilijk.
Ik hoop dat je er veel over praat, want dat is heel belangrijk. Ik vind dit echt echt enorm erg voor jullie. Heel veel sterkte voor jullie lieverd! Knuf!!!!


weer slecht nieuws - Tam - 19-05-2010

Toch maar zo netjes om op mijn eigen onderwerp te reageren. Helaas weer geen goed nieuws. We waren vlug na onze miskraam weer zwanger......uitgerekend 17 dec. Het jaar slecht begonnen met een curretage van het brusje van ons engeltje*. Zou het jaar dan goed eindigen.

Wederom is het ons niet gegund. Met een dikke 8 weken bleek het vruchtzakje leeg. Maar het zakje groeide gewoon door, mijn lichaam wilde het niet beseffen dat het weer fout zat en bouwde aan een prachtig kamertje. Net zoals het kamertje van onze dochter boven ook nog helemaal compleet is. Ironisch niet? Ik zag een curretage niet zitten en kreeg medicijnen om op te wekken.

Op hemelvaartsdag flink pijn gehad ,maar daar was het in geheel. Een prachtig huisje (en zo groot). De schrik was groot toen de volgende dag er nog een kwam. ZOu het een tweeling zijn geweest? Zoveel vragen, maar ik moest wachten tot morgen....krijgen dan info van de gyn en een chromosomenonderzoek. Tja, naast het gen-onderzoek er nog een onderzoek bij, maar toch wordt gezegd: gewoon pech.

Mijn dochter toch ook goed uitgedragen (haar ziekte stond daar los van), maar hoeveel pech kan een mens hebben?
Een prachtige dochter als engel* en nu twee, misschien wel drie kleine sterretjes.
Maar we vechten door....zolang er hoop is......is er leven.


weer slecht nieuws - Wxndy - 19-05-2010

Echt ongelooflijk zit hier vreselijk te janken. Hoeveel kan een mens hebben? Ik heb er geen woorden voor...Heel veel sterkte is het enige wat in me op komt...


weer slecht nieuws - susieq12 - 19-05-2010

och tam.... meis woorden schieten hier tekort hoor.... pffff Cry Cry Cry Cry


weer slecht nieuws - Liset - 22-05-2010

@ Tam: Je klinkt sterk en vastbesloten, al moet dit alles er flink in hebben gehakt!!
Heel veel sterkte en ik hoop snel op goed nieuws voor je!!


weer slecht nieuws - Kimmeke - 02-06-2010

Hallo, Ik heb na onze Yenthe een mk gehad aan 7,5 weken, hartje klopte toen ook al mooi Cry
Dan 7 maanden later weer zwanger en weer mk aan 5 weken.

Nu met mijn huidige vriend zijn we al van april 2009 bezig en het lukt ook niet, wij hebben de 23ste een afspraak in het ziekenhuis, durf er ergens ook niet meer van hopen.
Hoe gaat het nu met jou?



weer slecht nieuws - Liset - 02-06-2010

Kimmeke schreef:Hallo, Ik heb na onze Yenthe een mk gehad aan 7,5 weken, hartje klopte toen ook al mooi Cry
Dan 7 maanden later weer zwanger en weer mk aan 5 weken.

Nu met mijn huidige vriend zijn we al van april 2009 bezig en het lukt ook niet, wij hebben de 23ste een afspraak in het ziekenhuis, durf er ergens ook niet meer van hopen.
Hoe gaat het nu met jou?

Heftig Kimmeke!! Ik hoop dat ze je in het ziekenhuis wat antwoorden kunnen geven. Maar geef de hoop niet op!!


weer slecht nieuws - Tam - 03-06-2010

@ kimmeke, wat erg. hoop het beste voor jullie. Hoe het hier gaat? Een mens moet door, maar het kost heel vele kracht en energie,maar we blijven hopen. Hopen dat ons meisje daarboven ons helpt aan een bengeltje.


weer slecht nieuws - Kimmeke - 09-06-2010

Ja, wij houden hoop aan het feit dat we de stap naar het CRG In Uz Jette hebben gezet.
Ben benieuwd naar de 23ste en hoop echt dat er goed nieuws uit komt, ben zo bang dat ik door mijn verleden geen kindjes ni meer kan krijgen.



weer slecht nieuws - devika - 23-09-2010

stilte....