Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-07-2011

waaaaaat? Confusedhock:

:-D:-D:-D:-D gefeliciteerd!!!!!! mijn hemel wat snel! Confusedhock:
Wauw wat zullen jullie blij zijn, wat een feest!:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D gefeliciteerd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-07-2011

elies, wauw...........super zeg. Dat heeft gewoon zo moeten zijn. Jaxy* krijgt een brusje. Gefeliciteerd meid.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-07-2011

Wow Elies!!!! Wat een geweldig nieuws!!!! Van harte gefeliciteerd lieverd!!! En wat snel ook!! Jij breekt alle records hoord! Ik hoop dat het een mooie zwangerschap zal worden met een prachtig en vooral gezond kindje!!! Wauw!!!
Hoe voel je je erbij?


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 27-07-2011

[INDENT]Ja tjeetje meiden, kan het zelf nog maar amper bevatten pfff! En hoe raar het ook klinkt, het voelt nu al anders dan met Jaxy.. Gek is dat he?! Maar hoe dan ook, Jaxy krijgt een Brusje en daar zijn we echt heel erg blij mee.. Vriendlief kon het ook bijna niet geloven hahaha! Heeee zegt ie, zo snel al dat kan toch haast niet :-D:wink: Maar wel heel erg blij! [/INDENT]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-07-2011

Jeetje ongelooflijk meissie!!! Ik ben zo blij voor jullie!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 27-07-2011

Ja, het is natuurlijk wel een beetje dubbel.. Aan de ene kant heb je nog verdriet om je dochter die je moet missen en aan de andere kant ben je weer super happy omdat er een tweede op komst is.. Maar goed, ook dat zal tijd nodig hebben denk ik.. Maar ik weet zeker dat ook Jaxy blij is dat ze een Brusje krijgt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 27-07-2011

Wauw Elies wat goed!!! Meid gefeliciteerd!!

Ik ben afgelopen weekend ongesteld geworden, vond ik ook wel super snel al (35 dagen na de bevalling). Ik had het nog niet verwacht.
Ik lees steeds mee hoor meiden en deed de afgelopen dagen al een poging om te reageren, maar steeds komt er het e.e.a. tussen waardoor ik er geen rust/tijd voor kan vinden. Maar ik kom zeker nog even wat meer schrijven binnenkort hier meiden.

Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 27-07-2011

@Sabrina: Nou das idd ook wel snel na de bevalling.. Wel een goed teken dat alles weer werkt! Hoe gaat het verder met je?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 27-07-2011

Ja is snel, bij jou ook snel weer op orde hè! Nu gewoon al weer zwanger, ben wel een klein beetje jaloers moet ik zeggen. Wij moeten nog ff wachten ivm die BMR prik, omdat mijn waardes te laag waren van de anti-stoffen tegen de rode hond. Inmiddels heb ik de prik gehaald, maar mag nu 3 maanden niet zwanger worden. Het voordeel is dat je na een bevalling erg vruchtbaar bent (dat blijkt wel bij jou :-)) en ik ben wel een beetje bang dat het straks misschien weer heel lang gaat duren voordat ik weer zwanger raak omdat het de vorige keer ook 19 maanden heeft geduurd. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel spannend, het idee weer zwanger te zijn. Heb jij dat niet nu? Nu ben je natuurlijk alleen nog maar in de gloria en dat mag ook absoluut, dus ik zal je niet gelijk weer van die roze wolk afstoten hoor!! Maar de gedachte weer zwanger te zijn en op controle te gaan maakt mij nu al bang. Gelukkig is de wens groter dan de angst dus zodra we weer mogen gaan we zeker voor een brusje voor Hannah Emile*
Krijgen jullie nog uitslagen van onderzoeken eigenlijk?


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 27-07-2011

@Sabrina: Ja natuurlijk ben ik ook bang en onzeker... Maar op de een of andere manier voelt het nu gewoon anders dan bij Jaxy*! Ik kan het niet precies uitleggen, het is een gevoel! Maar ik snap jou wel heel goed hoor en wij waren bij de eerste met 4 maanden zwanger en das ook best wel snel! Maar het komt vast goed bij jullie en Hannah Emile* krijgt echt nog wel een Brusje toch!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-07-2011

Elies, wat een nieuws!!!! van harte!!! Super voor jullie zeg! Ondanks natuurlijk de gevoelens die er ook bij komen, geeft een nieuwe zwangerschap ook hoop!

Meiden, ik kom snel wat meer schrijven. We zijn vandaag lekker een dagje naar de sauna geweest en toen we buiten stonden hadden we een bericht van de makelaar. Dat we maandag as een bezichtiging hebben. Maar omdat we vanaf morgen avond een weekendje weg zijn, moet nu ineens alles op stel en sprong helemaal opgeruimd en gepoetst zijn! Waha!!! kom je helemaal zen die sauna uit stappen, zijn we nu als een dolle aan het poetsen....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-07-2011

Wow madelief!!! Das wel goed nieuws! Ik moet wel lachen hoe je dat zegt hoor! Maar ach, je bent zen aan de poets! Haha!! Als je maar wel om die kleine denkt!! Ja daar ben ik weer, de strenge forum mama haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-07-2011

Tam,
Je bent veel bezig met Britt* deze dagen. Dat snap ik goed.
Wat moet dat ergens toch pijn doet als je je deze dagen zo rot voelt, en veel denkt aan Britt* en ondertussen in die box kijkt. En dan een lachend mooi meisje naar je zien schitteren.
Ik ben zelf ook van de liedjes draaien als ik veel denk aan wat er is gebeurd.
Zo was het eerste nummer dat wij hoorden, het nummer “fly” van celine dion.
Ik heb het de eerste keer afgezet en er zeker 5 weken niet naar kunnen luisteren.
En elke keer als ik zo’n nummer afluister rollen de tranen weer over mijn wangen.

Laura,
Semmy heeft de waterpokken! Wat zielig! En dat net voor jullie vakantie, balen!
Zit hij helemaal van top tot teen onder of maar op bepaalde plekken?
En je gaat vrijdag lekker weg! Hoop dat jullie goed weer hebben!
Hoe lang ga je?


Elize,
Ik lees over de positieve zwangerschapstest.
Wow..! dat was vast even schrikken of niet?
Oh ik zie nu dat je echt zwanger bent! Oh meid wat fijn! Gefeliciteerd!!!
Het zal misschien wel raar voelen nu, maar je moet maar zo denken, het is jullie zo gegund!
Ik voelde me eerlijk gezegd in het begin een beetje schuldig tegenover wesley.
Maar besefte ook snel, dat dit zo had moeten zijn en dat we moeten proberen om net zo veel te “genieten” als dat we bij wesley deden.
Oh wat spannend! Ik ben echt zo blij voor jullie.

Sabrina,
Hoe is het met je? En met je man?
Ik zie je reactie bij elize, dat je hoopt dat jullie ook snel weer zwanger zullen zijn zodra jullie weer groen licht krijgen.
Jij gaat ook zeker volgen! En we hopen gewoon dat jullie niet te lang hoeven te wachten.


Oh hier even naar de andere kant van het water geweest.
Even langs de garage waar de auto altijd is onderhouden en daarna even door gereden naar de boulevard.
Samen even wat gegeten en even een box opgehaald bij de prenatal.
Het is maar goed dat die winkel niet zo dicht in de buurt zit, want wat hadden ze daar leuke spullen!! Ik heb me ingehouden maar ga zeker nog een keer terug!
Even lekker uitwaaien met z’n tweetjes, was al lang geleden.
Bedankt trouwens voor de ideeen voor ons 5 jarig samen zijn..
Ik heb besloten om nu alles af te zoeken (laptop, pc) naar foto’s van ons samen.
en foto’s van de dingen die we samen hebben meegemaakt. Vond dat wel een mooi idee.

Gisteravond ging ik liggen en had zo’n pijn in mijn onderrug. Ik kon geen kant meer op.
Alsof heel mijn lichaam op slot zat!. Pff.. wat een rotgevoel.
Vanaf vandaag ook wat last van harde buiken. Is dat niet wat vroeg?
Zo druk ben ik vandaag nou ook weer niet geweest.
Maarja, ik ga zo eens lekker slapen, morgen moet ik weer om 06.30 uur aanwezig zijn op het werk.

Dames tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-07-2011

Ik kom net van een bbq en denk ga nog even snel lezen hoe het hier gaat...

Elies:Lieve Meid...HELEMAAL SUPER GEWELDIG nieuws!!!
Ik begrijp goed dat het moeilijk en dubbel moet zijn...ook omdat het ook zo snel is gegaan!
Uit ervaring weet ik dat er een hoop moeilijke momenten zullen zijn, maar dat het ook heel fijn zal voelen dat je zo snel een nieuwe kans krijgt op geluk en een Mooi Brusje.
Weet je of je al een vroegtijdige echo mag verwachten nu?
Na het verlies van onze Giel* mochten wij met dezenieuwe zwangerschap vaker komen..zodoende dat ik het vraag!Ik persoonlijk vond dat echt super fijn, ookal zat je wel vaker in spanning voor WEER een echo. En durf je het misschien al te vertellen tegen de personen die je lief hebt?Wel een ontzettend mooi geschenk meid...zeker omdat je het nog niet zo snel verwacht hebt.Probeer ervan te genieten.

Sabrina:Ik begrijp je gevoel goed dat je het moeilijk vind te wachten en je het idee hebt misschien kansen te missen.Toch is er niets te zeggen over de duur van het zwanger worden.Ik ken mensen die een ongelukje kregen zeg maar en toen ze voor de tweede gingen heeft het erg lang geduurt.En ook andersom gebeurt..
Ikzelf ben voor dana nog twee keer zwanger geweest en die eindigden allebei in een miskraam.Van deze kindjes was ik allebei na 5 maanden zwanger.Bij Dana moesten we 7 maanden wachten voordat we haar mochten verwachten.Toen we voor een Brusje voor Dana gingen dachten we het zal wel weer ongeveer een half jaar duren en ik was meteen zwanger van onze lieve Giel*.Ik was ontzettend trots dat ik meteen zwanger was geraakt, maar helaas ging het met Giel* fout! Toen we besloten toch opnieuw verder te proberen dacht ik...zal je zien dat het nu ontzettend lang gaat duren!Ik ben toen 1 x ongesteld geweest en toen was ik alweer zwanger van onze mooie kleine Ties. Je bent misschien inderdaad meer vruchtbaar, maar je bent ook al een keer bevallen en vaak gaat het dan toch wat sneller omdat de baarmoedermond dan een stukje open blijft staan.Dit werd mij op het ziekenhuis verteld, dus begreep toen pas dat dat waarschijnlijk mee gewerkt heeft.Ik hoop dat dat jullie ook zal mee helpen, zodra jullie weer groen licht hebben.En ik ben ervan overtuigd dat jij over een paar maanden ook met goed nieuws komt.Tot nu toe zijn we allemaal weer op dat punt mogen komen, dat de zon weer in zicht was dus jij gaat het zonnetje ook weer zien komen.

Ik kom op de rest van jullie leive meiden ook weer snel reageren hoor...maar ga nu mijn bedje in.Morgen is om 8 uur mijn blonde prinsesje weer paraat en wil ons zonnestraaltje om half 9 weer eten.S'middags naar de kermis hier, dus moet wel een beetje slapen haha.

weltruste meiden


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-07-2011

Wauw, Elies, gefelicteerd, meis! Wat een wonder alweer zo snel zwanger...:-D:-D:-D

Het zal ook dubbel zijn, maar dit is een moment om te vieren! En Jaxy* viert vast met jullie mee. Wat zal ze trots zijn op haar brusje!

Sabrina, ik kan me voorstellen dat je een beetje jaloers bent, hoor. Het is moeilijk om te moeten wachten. Ik hoop voor jou dat je straks ook snel weer zwanger mag zijn. Het duurde bij ons 8 maanden na Puck en dat vond ik toen een eeuwigheid. Vooral omdat het de eerste keer in 1 keer raak was. Achteraf is het natuurljk niet lang, maar iedere maand voelt als een maand te veel. Dus wij gaan straks gewoon heel hard voor je duimen dat het snel raak mag zijn!

Ik ben ondertussen kleine Tobias aan het voeden en ga hem zo even lekker insmeren, want hij heeft een droog huidje.

Ik kreeg net de slappe lach van Uma; ze probeerde onder het dekbed te kruipen vanaf de grond (en bed staat og op klossen), maar dat ging een beetje mis...er kwam een hoop benauwd rumoer vanonder de deken, haha. Onhandig lief beessie.

xxx Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-07-2011

Meisjes, ik zeg jullie alvast gedag! Wij gaan vanavond om twaalf uur of misschien rond twee uur vannacht op naar Italie! Nu nog genoeg te doen dus ik spreek jullie over twee en halve week pas weer!! Niet te veel kletsen want ik moet alles terug lezen haha!
Doeg lieve meiden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-07-2011

laura,
fijne vakantie! geniet ervan.
haha, er wordt hier altijd te veel gekletst.. als ik jou was zal ik het paginanummer opschrijven Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-07-2011

fijne vakantie laura .............. enjoy. Zullen wij hier wel thuisblijven enne...........kletsen hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-07-2011

He meiden!

Eindelijk even tijd! Met een kraaiend neefje op de achtergrond die hard bezig is alle mogelijkheden van zijn stembanden te testen, kan ik even lezen en schrijven naar jullie.

Ik heb netjes een lijstje bij de computer liggen met de data die jullie noemen voor onze kleine uk! Ik ben benieuwd wie het goed heeft!

Cyn, ik lees jullie auto-inruil-actie! Weer een nieuwe wagen dus! Grappig hoe makkelijk dat gaat (van een afstand dan he) ik loop over dat soort dingen altijd maanden te wikken en te wegen namelijk. Soms is impulsief zoiets doen ook heel handig! Je schiet er namelijk vaak weinig mee op om er zo lang over na de denken Bevalt de nieuwe wagen?

En hoe voel je je vandaag? Volgens mij is het wel vroeg voor harde buiken, maar het kan wel hoor!

Tam, wat heb je weer een mooie songtekst gevonden!

Laura, ik zag de foto van Semmy al op hyves! Wat zielig! Hoe is het nu? Als het goed is gaat het toch vrij snel beter nadat de blaasjes verschijnen. Sterkte ermee! En een hele fijne vakantie! Ga er lekker van genieten! Oh, Italie, heerlijk!

Kersje, zo grappig dat je schrijft: wat schiet het enorm op bij jou! Ik vind dat ook altijd bij anderen, behalve bij mezelf... Gek he? Want we gaan allemaal even hard! Want dat denk ik ook als ik zie dat Tobias al weer bijna 2 weken oud is! Het gaat zo snel! Ik lees dat je tranen nog hoog zitten. Volgens mij helemaal normaal. Ik lees ook dat het goed gaat bij jullie, fijn hoor, dat jij goed aan het herstellen bent en Tobias zo goed groeit! En die Uma, ze zorgt toch altijd weer voor theater!

Sabrina, ik lees je bericht over dat je stiekem jaloers bent dat elies weer zwanger is. Zo herkenbaar! Jij wilt ook niets liever. En zolang je niet zwanger bent kan ook niemand je vertellen hoe lang het gaat duren. De angst dat het weer zo lang gaat duren kan ik me helemaal voorstellen, maar het hoeft echt niet weer even lang te duren. Ik hoop zo voor je dat het snel na de 3 maanden weer raak mag zijn. Maar wat je schrijft klopt ook. het is echt niet allemaal leuk. Het is ook verschrikkelijk spannend. Voor iedereen, maar ook nog een beetje afhankelijk van wat voor onderzoeken je doormoet enzo. Ik merk dat ik het zeker tot na de 20 weken echt een hel heb gevonden. Ik heb met nooit zo lang zo depri gevoelt. Zeker als ik de praktijk van de VK in moest, kon ik alleen maar huilen en in paniek raken. Daar had ik immers gehoord dat ons kleintje dood was. Maar uiteindelijk kwam het vertrouwen beetje bij beetje terug. En ik weet zeker dat dat bij jou ook gaat gebeuren! Je moet er een keer doorheen om uiteindelijk dat warme lijfje in je armen te krijgen waar je zo zielsveel naar verlangt! En meid, wij zijn er hier om met je mee te leven en je te steunen! Nu in de wachtmaanden, maar ook daarna!

Nou, van dat zen gevoel was vanmorgen weinig over! Gisteravond tot half een door gegaan. Vanmorgen weer heel hard aan de slag. Jee, het is dan we zwaar hoor! En dan was het ook nog zulk benauwd weer. Fijne is dat alles nu gedaan is. Heerlijk schoon en opgeruimd huis. En toen zijn we vertrokken naar het huis van mijn ouders. Daar ben ik nu voor een lang weekend! We passen nog even op mijn kleine neefje en dan gaan we relaxen, van de rust en elkaar genieten! Dit is toch een beetje onze minivakantie, erg fijn! Ik ga nu de kleine jongen even voeden!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-07-2011

Devika, wat ontzettend verdrietig om te lezen dat je zoveel onzekerheden te horen hebt gekregen over de kleine, ik hoop dat je het toch een beetje van je af kan zetten en kunt genieten van het kleintje in je buik.
Je vroeg of ik herkenning zag bij Hannah Emile. Dat zagen we inderdaad, ze heeft de ogen en wenkbrouwen en neus van mij en de mond van haar vader. Ik vond haar zo mooi! Ik kijk nog regelmatig naar de foto van haar.

Kersje, wat mooi om je verhalen te lezen over Tobias, de liefde en blijdschap die jullie voelen, heel mooi. Jammer dat je man nu zoveel moet werken, maar wel heel leuk dat je dat doet voor hem zo’n videodagboekje!
Het is idd moeilijk voor me om te wachten. Je hebt het gewoon niet zelf in de hand, dat hebben we in elk geval allemaal ervaren hier en niets is vanzelfsprekend.
Je geniet nu wel dubbel en dwars van kleine Tobias zo te horen. Heerlijk!!

Tam, wat een mooie foto van Myrthe echt prachtig!
Je woont wel in een mooie omgeving dat je in het bos kan wandelen en langs het strand of is dit niet in de buurt van je huis?
Liedjes brengen veel emoties naar boven, dat merk ik ook. Het maakt je aan het huilen, maar soms voel ik ook boosheid bij bepaalde nummers, apart is dat, maar af en toe wel lekker om te uitten op die manier.

Cyn87: Wat leuk dat je nog zoveel echo’s in het vooruitzicht hebt.
Haha, mannen en auto’s, hopelijk is dit wel een goeie en kunnen jullie er even mee vooruit. Mijn zwager heeft dat ook zo erg met auto’s, manlief geeft er iets minder om gelukkig. Ja, ik hoop ook dat we snel mogen volgen. Volgende week mogen we in het ziekenhuis komen, dat vind ik wel spannend. Dan krijgen we de uitslag van de onderzoeken.

Maria, wat een mooie meid heb jij! Ik kan me voorstellen dat je van haar geniet! Fijn dat het werken ook goed gaat, was wel even wennen denk ik.

Madelief, wat gaaf dat jullie een huis gaan bouwen op het stuk grond dat jullie hebben! Dat is echt fantastisch! Is de vergunning al rond? Echt te gek dat je gewoon je eigen droomhuis kan verwezenlijken. Fijn dat je gerustgesteld bent in het ziekenhuis, lijkt me toch wel even schrikken dat hij je doorstuurde, maar beter een extra check, is toch wel fijn dat ze je goed in de gaten houden toch? Het is al bijna zover, ik krijg tranen als ik lees dat je met heel je hart hoopt dat jullie warme ukkie in de wieg mag liggen straks. Dat hoop ik ook echt meid, je hebt het verdiend!!
Snel aan het poetsen na jullie saunabezoek haha, nou ja straks lekker een weekendje weg, waar gaan jullie naar toe? Ik lees nu dat je huisje lekker schoon is, fijn hoor, helemaal klaar voor de bezichtiging. Wat nou als het snel verkocht wordt, moeten jullie dan tijdelijk ergens anders in?
Leuk dat je van je neefje mag genieten nu!
Dat klopt wat je zegt dat je helaas nooit weet hoe lang het gaat duren. Ik hoop niet zo heel lang dit keer. Maar we hebben ook bedacht dat we een weekendje weggaan zodra we weer ‘mogen’. Bij ons ontbreekt de tijd voor elkaar nog weleens en dat gaan we nu wel anders doen. Bedankt voor al je lieve woorden!

Elies, heel begrijpelijk dat je bang en onzeker bent, maar wel prettig misschien dat het anders voelt nu. Het geeft in elk geval wel weer iets om naar uit te kijken ondanks dat het een onzekere periode is. Maar ik ben super blij voor jullie!!
Voor Hannah Emile* komt ook echt wel een keer een brusje, mijn nichtje heeft het tenslotte gezegd ;-)

Kim, blijft de baarmoedermond dan altijd een stukje open staan of is dit maar een bepaalde tijd? Bedankt voor je lieve woorden. We hebben het vertrouwen ook dat het goed komt gelukkig, dus daar houden we maar aan vast. Was een kort nachtje voor jou of niet? Was de kermis leuk?

Shadylady, shit zeg die waterpokken, hopelijk heeft hij er niet al teveel last van! Wel heerlijk op vakantie naar Italie! Veel plezier daar!!

We passen twee maanden op de hond van mijn schoonouders, een duitse staande hond. Wat een energie heeft dat beest. Hij is nu bijna een jaar oud. Afgelopen weekend ging hij achter een fazant aan in het weiland van de buren, gingen de pinken op hol. Was de buurman niet zo blij mee! Hij vreet ook van alles op, net lag hij bij mijn voeten en begon hij een beetje te kokhalzen, gauw maar even naar buiten gedaan en hij ging inderdaad kotsen. Ik was dus net op tijd haha. Maar hij kauwt op plastic en alles wat niet eetbaar is, dus is niet zo heel raar dat je dan moet kotsen, gek beest.
Gisteren had ik een briefje van TNT in de bus dat ik een pakketje bij de buren kon halen. Kom ik daar is het de zwangerschapsbox van Felicitas, jippie! Daar zat ik nu echt op te wachten... Ik had me wel afgemeld op de site. Nou ja geeft niet, ik bewaar het wel.

Doei lieve meiden X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-07-2011

Hoi!

@ Sabrina, de vergunningaanvraag ligt bij de gemeente. We hopen deze over een maandje ongeveer te hebben. Ja, het is echt super. We kunnen deze keer echt alles kiezen wat we willen. Mijn mannetje is de architect, dus het wordt helemaal ons huis!

Wat je vraagt is precies waar ik soms zorgen over heb! Als er nu iemand komt die het koopt zullen we zeker moeten schipperen met opleverdatum en een huurhuis. Het nieuwe huis is echt pas over een jaar klaar. Maar met de woningmarkt nu kun je de gok niet nemen lang te wachten met het in de verkoop zetten. Kwijt is kwijt. Maar hoe we het gaan organiseren weet ik echt nog niet. Ik hoop dat we de oplevering als het verkocht wordt in ieder geval kunnen rekken naar 1 januari. Dan is de kleine in ieder geval een paar maandjes oud. Maar of het lukt? Afwachten dus maar!

We zitten in het huis van mijn ouders, die zijn een paar dagen weg. Mijn ouders wonen erg mooi in afgelegen gebied. Wij passen nu op de honden en dat is erg gezellig. De stilte hier is heerlijk!

Jee, 2 maanden op zo'n energiek beest passen is niet niks zeg! Zijn je schoonouders zo lang op vakantie?

Wat confronterend die box! Bezorgen ze die thuis? Ik geloof dat ik 'm op moest halen. Ik ben toen gewoon nooit gegaan... Ik vind je reactie wel nuchter hoor! Zo van: die bewaar ik!

Hier alles OK. Kleine is super druk vandaag, echt gezellig. We hadden nog wel leuk nieuws vanochtend. Om 9 uur belde de makelaar dat er nog een stel is wat wil komen kijken en wel vandaag om 12 uur! Gelukkig hadden we het huis al helemaal klaar voor maandag, dus maakt het allemaal niets uit dat het op korte termijn is! Ze zijn inmiddels geweest en waren heel erg enthousiast. Maar goed, ik ga niet zitten hopen, we wachten wel af. Toch was ik er wel blij mee. Is mijn poetsetappe tenminste dubbel nuttig geweest!

Elies, landt het nieuws al een beetje bij jullie?


Andere meiden, hoe is het met jullie?

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-07-2011

Hoi!

Madelief, ja echt gaaf hoor! Hoe groot is het stuk grond? Is je man architect voor zijn beroep? Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie plannen eruit zien. Zelf heb ik ook allerlei ideeen voor ons huis, maar het gaat nog wel even duren voordat wij gaan verbouwen. Eerst nog maar even een poosje sparen, het is een meerjarenplan zeg maar. De plek is vooral top en stukje bij beetje pakken we de dingen aan hier.
Dat zou wel lekker zijn als het verkocht wordt en jullie de datum nog een beetje kunnen rekken voor de oplevering. Hopelijk lukt dat! En anders komt er vast wel een andere oplossing op jullie pad.
Leuk dat jullie op het huis van je ouders passen, heerlijk hoor die stilte. Wij wonen zelf ook in een buitengebied, ik zou niet meer anders willen.
2 maanden is best lang ja, ik denk ook niet dat we dat nog eens gaan doen. Mijn schoonouders hebben een zeilboot en zijn 2 maanden aan het varen. Ze varen nu langs de kust bij Denemarken en Zweden. Ze zijn 1 juli vertrokken en komen 1 september weer thuis. De hond kan niet mee omdat ze soms een aantal dagen alleen maar op het water zitten, dan komen ze niet aan land.
Ja dit pakket kwamen ze thuis bezorgen. Die van Etos kon ik idd ophalen, maar dat heb ik niet gedaan.
Wat goed dat er nog een stel kwam kijken vandaag! Dan heb je in elk geval niet voor niks zo je best gedaan op het poetsen.

Kus


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-07-2011

sabrina,

wat confronterend van die box! maarja zo krijg ik ook nog wel eens mailtjes binnen.
die box van felicitas heb ik inderdaad ook opgehaald bij de etos. en een aantal weken later werd dezelfde box thuis gestuurd.
(de 2e box had wel een andere inhoud). maar vorig jaar heb ik niks thuis gestuurd gekregen.
ik vind het wel mooi dat je het wil bewaren. die gaat zeker nog een keer van pas komen.
je hebt de oppas op de hond van je schoonouders. je bent er wel zoet mee zo te lezen haha.

wij hebben inderdaad best wel wat echo's in het vooruitzicht.
maar dat neemt toch ook elke keer weer zenuwen met zich mee hoor.. het eerste waar ik nu altijd naar kijken is het hartje.
volgende week krijgen jullie nog uitslagen binnen zie ik, is toch ook best spannend.

elize,
hoe is het met je?
hebben jullie het de familie al verteld? of willen jullie wachten tot de eerste echo?


madelief,
je hebt niet voor niks gepoetst van de week.
toch wel fijn dat er weer mensen zijn komen kijken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-07-2011

Sabrina:Zover IK weet blijft de baarmoeder inderdaad altijd een cm ontsluiting geven na EEN bevalling. Dus de kans is daardoor alweer een heel stuk groter.Natuurlijk is het de eerste twee maanden nadien de kans nog groter als de rest van de maanden omdat de hormonen dan nog in je lichaam zitten.Maar door die 1e cm zou het best wel eens kunnen dat het heel snel weer raak mag zijn.Het is natuurlijk geen zekerheid, maar misschien dat je dan wel weer met meer vertrouwen erin mag stappen!!

Cyn:Weet wat je bedoelt. Ik kreeg op de dag van Giel* zijn 1 jarig overlijden een mailtje binnen waarin stond...hoera...Giel is nu 1 jaar oud!!
Nou ik kotste zowat van dat mailtje.
Helaas kan je het niet verwijden,maar heb ze wel een mailtje terug gestuurd dat ze voortaan wel wat beter mogen checken of de kindjes nog in leven zijn.
Kreeg een excuusbrief terug, maar goed wat heb je eraan.
Vond het achteraf ook wel weer zielig, want tja die mensen weten ook niet beter natuurlijk, maar ik was er wel dubbel beroerd door.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-07-2011

sabina; wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht is al verloren!
Dit las ik elke dag en gaf me kracht door te gaan. Helaas heb ik na britt* 2 maal een miskraam gehad,
maar ergens om de hoek wacht geluk! En dat komt voor jullie ook meid. Helaas is het zo moeilijk allemaal.
Strand is hier wel effe vandaan hoor, maar woon wel redelijk dicht bij de westerscheldedijk. Bos is vlakbij.
Mijn opa was daar vroeger boswachter....ken het daar goed.

madelief; haha...zen uit de sauna. Doe je dat vaker? En mensen voor jullie huis. De markt is weer wat aan
het aantrekken geloof ik. Hier ind e straat stond een huis al meer dan een jaar te koop en nu is het ook
verkocht dus blijven we duimen.

cyn; ik had ook wel al wat harde buiken hoor volgens mij toen het zo druk was op mijn werk. Neem je rust.
Hiero vandaag ook naar de overkant geweest. Wat was het druk....niet normaal. Ook bij de prenatal nog wat
gekocht al is het niet zo'n grote daaro vind ik. Wel nog een gaaf mutsje bij de h&m.
kim; kermisganger, haha.......las dat de suikerstokkenfabriek failliet was. Hoort toch ook bij kermis dus
koop maar goed in.

kersje; heerlijk aan het genieten. Zie het helemaal voor me zo met uma erbij haha. En kersje-man.
Heeft ie al gezongen voor Tobias?

hiero; vandaag naar britt* haar boom geweest. Een beetje onkruid snoeien en gras weg voor haar dagen volgende week.
Volgende week zondag gaan we met de fam daar ballonen oplaten en bloemen leggen. En een lekker stukje
taart eten. Woensdag zou ze 2 jr worden en gaan mijn man/ik en de kleine weg....wat weet ik niet.
Naar de dijk ofzo wat wandelen of ergens eten. we zien we wat de dag brengt. Myrthe heeft uit haar spaarpotje iets
gekocht voor haar zus. een fotolijstje met 2 harten waar ze naast elkaar in kunnen. DAt wil ik elk jaar doen en later
kan ze bewust zelf iets kiezen.
Morgen gaan we naar de dierentuin. Heb er zin in. De eerste keer voor myrthe maar ze zal er niet veel
van mee krijgen wahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-07-2011

He lieve meiden!

Zo, hier vandaag weer een week verder! 33 weken... en nog 49 dagen te gaan. Het idee is echt heerlijk, alleen begin ik toch ook wel echt ongeduldig te worden! Ik wil zien hoe ons ukkie eruit ziet!

Cyn, dubbel he, die spanning van de echo's. Wat je schrijft is zo herkenbaar! Ze brengen veel spanning mee. Ik sliep steeds nauwelijk de nacht voor een echo. Maar aan de andere kant maakte het me weer zo blij als we een goede hadden! Dan was mijn humeur dagen beter.

Kim, wat verschrikkelijk zo'n mail. Ik vind het toch ongelofelijk hoe slecht je je kunt verwijderen uit dat soort mailings. Ik kreeg enkele weken na de bevalling een mail met als onderwerp: 'zorg jij wel goed voor de baby in je buik?' Ook daarvan ging ik bijna over mijn nek. Want wat zou ik graag zorgen voor die baby in mijn buik... Het heeft even geduurd voor ik uit de meeste lijsten was.

Tam, in je woorden aan Sabrina schrijf je: ergens om de hoek wacht geluk. Dit is een zin die voor mij en mijn man ook zo belangrijk is! Op het moment dat we het beiden totaal niet verwachtten kwamen wij samen en vormen een heel sterk koppel. Dit komt natuurlijk uit het nummer van Blof, alles is liefde. Dat draaiden we toen wij de kerk uit liepen na ons trouwen. Wat was ik blij! Mijn mannetje aan mijn hand, een kerk vol met alle lieve mensen om ons heen. Nog niets vermoedend van het verdriet wat 9 maanden later in ons leven zou komen. Nu als ik het nummer hoor is het weer heel anders. Ergens om de hoek wachtte ook voor ons het geluk. We zagen het niet, maar het kwam terug!

Yep, we gaan best vaak naar de sauna. Maar het is wat minder geweest. Eerste 14 weken van de zwangerschap mag je niet. En daarvoor mocht mijn man niet omdat het zo slecht is voor zijn toch al slechte zaad. Maar nu in de afgelopen 2 weken dus 2 keer geweest en volgende week gaan we weer. En dat is voorlopig de laatste keer want na 34 weken wordt het ook weer afgeraden ivm infectiegevaar. Ik hoop zo dat de markt voor huizen inderdaad aantrekt! Dat er uit de kijkers van vrijdag of morgen in ieder geval een tweede bezichtiging komt! Ik houdt jullie op de hoogte!

Tam, wat klinkt dat mooi, dat Myrthe iets heeft gekocht voor de dag dat Britt 2 zou zijn geworden. Ik krijg wel een warm gevoel hoor, dat jullie fam zo lief is mee te gaan en balonnen op te laten. Fijn dat ze het niet vergeten!

Sabrina, het is geen groot stuk grond, dat wilden we ook niet en kunnen we trouwens ook niet betalen. Het ligt namelijk in de oude binnenstad, dus we betalen de hoofdprijs. Het is 216m2. Het huis dat erop komt is geschakeld aan dat van de buren. Je kunt het het beste vergelijken met grachtenpanden. Ieder huis is anders, maar ze staan wel aan elkaar. En het is dan ook een modern herenhuis. Strak, groot en licht. Ik ben erg blij met de plannen, maar kan me nog nauwelijks voorstellen dat we er echt gaan wonen! Wat lekker trouwens dat jullie in het buitengebied wonen. Dat is toch wel een droom van mij. Maar voor grote huizen betaal je hier in de regio echt meer dan wij kunnen betalen.... En we willen ook niet krom hoeven liggen voor een huis. En daarbij zijn we nu nog best een beetje stads eigenlijk. Ik vind het heerlijk dat straks alle winkels op loopafstand zijn. Echt maar 200 meter. Station op 5 min lopen, maar ook de natuur is super dichtbij. Beetje het beste van de 2 werelden. Misschien komt dat mooie plekje buiten nog eens... als we de loterij winnen ofzo!

Maria, Devika, hoe is het met jullie?

Ik ga maar weer eens aan de studie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-07-2011

lieve madelief; ook bij ons draaide het lied van blof (ben groot fan als echte zeeuw en kreeg zelfs een kaart van ze op mijn trouwdag) toen we de kerk in liepen.
Ineens kan het er zijn dat geluk.........en geluk komt in vele gedaante.
liefs (reageer later verder.......moe van de dierentuin)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-07-2011

Kim,
Oh getver, zo’n mailtje kan je inderdaad niet altijd aan ontkomen.
Ik weet wel dat ik vorig jaar een mailtje heb gehad waar je in kon vullen of je al bevallen was.
Daarbij kon je ook aangeven dat het kindje was overleden, en ik heb er nooit meer info van gehad. Dat vond ik wel fijn. Helaas doet niet iedereen daar aan.

Tam,
Ja de prenatal daar ga ik zeker naar terug.
Ik zag zo’n leuk jasje!
Maar mijn vriendin had de bon voor die blije doos nog niet binnen, dus dan hebben we weer een reden om even naar de overkant te rijden haha.
Hoe was het in de dierentuin?
Wat is dat een mooi idee om uit het spaarpotje van Myrthe iets te halen voor haar grote zus!

Madelief,
Ja, de echo’s. hier ben ik ook elke keer weer bang dat er wat mis is.
Ookal voel ik de kleine dezelfde dag nog bewegen.
Helaas zal dat zo blijven.
Wow! Al 33 weken. Kan je toch een beetje goed slapen?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-08-2011

Goede morgen!

Pffff.... ben weer zo vroeg wakker! Cyn, jij vroeg het, of ik nog goed kan slapen. Op zich wel, ik heb niet het gevoel dat ik slecht slaap. Maar ik moet vaak plassen en ben vaak vroeg wakker. Maar het valt me nog alles mee eigenlijk. En doordat ik toch niet meer werk, kan ik overdag ook nog even een uurtje gaan liggen.

Hier ineens het gevoel: het is al augustus! En mijn voorgevoel zegt deze hele zwangerschap al dat ons ukkie in augustus geboren gaat worden. Je zal zien dat ik ernaast zit, maar het feit dat die maand is aangebroken maakt dat ik gisteren de ziekenhuis tas maar klaar heb gezet. Je weet maar nooit. Ook ben ik begonnen alle babywasjes te doen. En oh, wat is dat schattig zeg! Al die kleine dingetjes aan de waslijn. Ik merk dat ik er gewoon klaar voor wil zijn. Lekker op tijd dus met 33 weken. Lange tijd had ik nauwelijks iets gekocht en in de afgelopen 2 weken heb ik ineens alles ingeslagen. Het voelt wel goed.

Maar wat is het hier stil meiden! Hoe is het met iedereen??

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 02-08-2011

Hey lieve meiden,

Koe-kersje komt even kijken (ben aan het kolven), haha!
Jee, ik heb het zo druk dat ik het forum even niet meer heb kunnen volgen. Ik ga even proberen bij te lezen, want wil natuurlijk wel weten hoe het met jullie gaat! Denk niet dat het me lukt om te reageren, maar zal mijn best doen.

Tobias ligt lekker naast me te krioelen en Uma heeft een nestje gemaakt onder de deken (we zitten/liggen met z'n drietjes op het grote bed, kerseman is uit werken). Er komen nu wat onheilspellende geluidjes uit de luier...oeps...waar is kerseman als je hem nodig hebt???
hihi

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 02-08-2011

Hoi Hoi

Cyn, zeker confronterend, ook naar de buren toe voelde ik me een beetje raar. Er staat ook niet subtiel maar met koeieletters ZWANGER op. Ze weten wel van de situatie gelukkig, maar toch voelde ik me een beetje rot.

Ik kan me voorstellen dat die echo’s zenuwen met zich mee brengen! Gelukkig is tot nu toe gewoon alles goed!
Donderdag gaan we naar het AMC, ik begin het wel spannend te vinden nu.

Kim, ok dat wist ik dus niet, dat is wel prettig om te weten. Ik weet van mijn zus dat ze na de eerste ook vrij makkelijk zwanger raakte, helaas wel een aantal miskramen gehad, maar wel steeds snel zwanger (ze heeft nu twee gezonde kinderen).
Dat is het vreemde vind ik, ik had me namelijk afgemeld via internet op de jongen gezinnen site voor deze box. Ook de reden heb ik erbij vermeld en dan krijg je alsnog zo’n box thuis gestuurd. Mijn moeder heeft heel lang voor Felicitas gewerkt en kwam dan zo’n pakket thuis presenteren, zij belde dan van tevoren voor een afspraak en kreeg dan ook weleens te horen dat het kindje was overleden. Ook wel heel confronterend om dan je verhaal te moeten doen.

Tam, dat is een mooie tekst! Zo denk ik er ook over! Daarom geef ik ook niet zo gemakkelijk op, zo zit ik niet in elkaar. Ik weet ook zeker dat er weer momenten van geluk komen, dat voel ik op de een of andere manier. Mijn man heeft dat gevoel gelukkig ook. Maar het blijft inderdaad ook zo ontzettend moeilijk.
Wat mooi dat jullie dat doen voor Britt* met de familie en dat Myrthe iets voor haar zus heeft gekocht.
Blof, daar ben ik ook fan van. Het lied ‘Aanzoek zonder ringen’ draaide bij ons bij aanvang van de huwelijksvoltrekking. Grappig dat jij en madelief hier ook erg van houden. Bijzonder dat jullie zelfs een kaart kregen.

Madelief, wauw dat klinkt wel super mooi, een modern herenhuis. Haha de loterij winnen! Dat zou zeker mooi zijn. Nee, dit klinkt ook wel fantastisch hoor! Helemaal gaaf! Wij hadden wel veel geluk met onze plek. Het stond al ruim 4 jaar leeg en niet goed te vinden op internet. Het is een doodlopend weggetje (1 na laatste huis) dus er komen ook niet zoveel mensen langs. Wat dat betreft wel een lot uit de loterij voor ons. En de mensen wilden er vanaf. Er heeft een oud echtpaar gewoond waarvan de vrouw al is overleden, de man zit in een verzorgingshuis en de kinderen gingen er niet wonen.
Mijn man is hoefsmid en hier kunnen we alles combineren, zijn voorraad en ook de paarden staan nu aan huis. We moeten wel een hoop investeren want het is oud en er moet een hoop aan gedaan worden. Maar dat verdelen we gewoon over meerdere jaren en stukje bij beetje wordt het steeds mooier!
Leuk hoor dat je al zo aan het voorbereiden bent op de kleine. Voor je het weet is het al zover! En jij denkt al in augustus, wie weet...

Kersje, haha KoeKersje! Het klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent, fijn hoor! En helemaal logisch hoor dat je aandacht nu gaat naar je kleine man!

Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-08-2011

Vier vandaag een feestje
Want ik word weer al 2 jaar
vier vandaag een feetje
ook al zijn we niet meer bij elkaar
vier vandaag een feestje
alsof ik nog besta
Vier vandaag een feestje
al is het maar met een stil hiep hiep hoera
vier vandaag een feestje
want ik leef al 2 jaar in veler hart
vier vandaag een feestje
ook al vieren we het apart
vier vandaag een feestje
en ik vier hem daarboven met je mee
Vier vandaag een feestje
Want vandaag word ik 2 !


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-08-2011

Tam, ik denk aan jullie vandaag! Wat een bijzondere dag. Ook omdat Myrthe vandaag precies 3 maanden oud is! Ik wens je een dag toe met veel mooie momenten met lieve mensen om je heen en ik weet zeker dat Britt* trots is op haar gezinnetje!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-08-2011

Lieve Tam,

wat een mooi gedichtje. En wat een verdriet straalt daar ook vanaf..Sad
Het is alweer 2 jaar geleden..jeetje wat gaat de tijd hard..
En vandaag is Myrthe ook 3 maanden oud zie ik.
Ook ik wens je vandaag heel veel sterkte. Doe vooral de dingen waarvan je weet dat Britt* zou willen dat jullie die deden.
Uit het oog maar nooit uit het hart!
Veel liefs en een dikken knuffel voor jou!

xxx-Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-08-2011

Lieve Tam, gefeliciteerd met de jaardag van jullie lieve Britt*. Jullie maken er vast een mooie dag van. Wat een mooi gedichtje trouwens. Heb je dat zelf geschreven of ergens gevonden? Veel liefs en een extra knuffel van mij.

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-08-2011

Lieve meiden,

ik probeer vandaag alles bij te lezen en te schrijven. Ik ben heel nalatig merk ik.
Maar de afgelopen tijd is heel hechtisch geweest. Mijn oudste zus en zwager hebben vorige week te horen gekregen dat de TESE die ze in Gent deden negatief is.
Mijn zwager is nu onvruchtbaar verklaard. Ben er even helemaal van slag van geweest en er continu mee bezig. Geen idee hoe nu verder..
Mijn zus zit wel aan een donor te denken..kijken of ze dat ook echt gaan doen.
Er komt de laatste tijd zoveel op ons af...
De zorgen om dit kindje, 2 zussen die in een nare situatie zitten...pff....ik word er niet goed van..Sad
Sorry als ik weer egoistisch aan het doen ben...
Ik maak het gauw goed met jullie!

Veel liefs,
Devika en kleintje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-08-2011

@ Elies,

ooh meid je bent zwanger! waw!!!! van harte gefeliciteerd! Geniet ervan meid. het is je echt echt echt van harte gegund!
en het neemt het verdriet om jullie mooie dochter niet weg, dat weten wij maar al te goed, maar het is wel fijn om weer iets moois te hebben om naar uit te kijken.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-08-2011

Lief klein koekenbakkertje, gefeliciteerd met je 2e jaardag.
Er zijn veel mensen die vandaag extra vaak aan jou denken, het is een bijzondere dag want 2 jaar geleden werd je geboren. Dat was zo'n prachtig moment voor jouw papa en mama.
En ja, ik vier vandaag met je mee, en zal vragen of al onze engeltjes daarboven een mooi liedje voor jou zingen.

Lieve Tam, een bijzondere dag, een mooie verdrietige dag. Dikke knuffel en zoen voor jou meid.

liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-08-2011

p.s. wat een mooi gedicht inderdaad...


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 03-08-2011

Lieve Tam, wat een mooi gedichtje. Een bijzondere dag voor jullie vandaag! Ik hoop dat het ook een fijne dag mag zijn.
Veel liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 03-08-2011

Devika, wat een narigheid heb jij allemaal te verduren meid! Ik kan me voorstellen dat je daar even helemaal niet goed van wordt! Wat kan een mens nog meer voor narigheid hebben zeg, pfff ik vind jou wel super sterk hoor dat je dit allemaal doorstaat. Hoe gaat het nu met jou zelf, en je kleintje?
Heeft je oudste zus nog helemaal geen kinderen?
En is je andere zus al verhuisd?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-08-2011

lieve tam.

gefeliciteerd met de jaardag van jullie Britt*
een dag waar geluk en verdriet samen gaan.
het verdriet om Britt* en het geluk dat je daar nu zit met een kleine zus op schoot.
meid, ik hoop dat je (ondanks het weer hier in het zeeuwse) toch een mooie dag hebt.
ik heb tranen in mijn ogen van je gedichtje.
weet dat ik vandaag aan jullie denk.
en ik weet zeker dat Britt* trots op jullie zal zijn.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-08-2011

Devika, wat erg! Oh, kan me helemaal voorstellen dat jullie af en toe niet weten waar je het zoeken moet...

Hier gisteravond in het ziekenhuis gezeten. Ik heb sinds het weekend doorlopend harde buiken, rustig aandoen helpt niet. Ook als ik even heb gelegen en opsta, is ie nog steeds hard. Ik moest gelijk komen toen ik belde. Met ons ukkie was alles goed. Geen weeen activiteit en geen ontsluiting. Dus die harde buiken doen nog niets, gelukkig. Ik merk dat ik er wel over in zit. Het moet nog even blijven zitten!!! En ik merk dat ik er niets bij kan hebben. Geen zorgen, geen stress, ik begin gelijk te huilen namelijk. Ik wil ook zo snel mogelijk alle dingen voor de baby klaarhebben. Je weet maar nooit...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-08-2011

ooh Madelief wat erg joh dat je gisteren ineens naar het zh moest!
ooh ik kan me die angst zo goed voorstellen. alles erbij is dan te veel he. ja dat heb ik dus ook. vooral nu. ppff..
wel een hele gerust stelling dat je geen weeen heb en dat jullie kleine het goed doet!
veel uitrusten zou moeten helpen om de harde buiken weg te krijgen. maar ik heb er eerlijk gezeg niet veel verstand van.
doe maar lekker rustig aan zou ik zeggen. deze kleine blijft echt nog wel even zitten!

dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-08-2011

Sabrina1984 schreef:Devika, wat een narigheid heb jij allemaal te verduren meid! Ik kan me voorstellen dat je daar even helemaal niet goed van wordt! Wat kan een mens nog meer voor narigheid hebben zeg, pfff ik vind jou wel super sterk hoor dat je dit allemaal doorstaat. Hoe gaat het nu met jou zelf, en je kleintje?
Heeft je oudste zus nog helemaal geen kinderen?
En is je andere zus al verhuisd?

@ sabrina,
nee mijn oudste zus heeft nog geen kinderen. des te harder is deze klap dus..
en ja sterk..ik weet het niet joh..je moet wel als je geen keus heb..
met mij gaat het goed. ik voel de kleine nu wat vaker schoppen. dat is een gerust stelling.
hoewel de echo van de vorige keer mij stiekem toch nog bezig houd hoor..
morgen hebben we eindelijk weer een "normale"echo bij de gyno.
zal het nog een keer met haar over hebben morgen.
nee mijn andere zusje is nog nite verhuisd. wel op zoek naar een nieuwe huis en hun huidige staat te koop. kijken hoe dat allemaal afloopt..pfff..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-08-2011

Goedemorgen meiden,

Ik zit mijn kleine lieve prachtige Tobias te voeden. Als ik naar zijn lieve gezichtje kijk smelt ik gewoon. Ik moet toegeven dat ik de zorg voor zo'n kleintje wel pittig vindt. Hij is natuurlijk in alles van mij afhankelijk. Ik kolf, zodat papakers 's nachts een voeding over kan nemen en daardoor kan ik net iets langer slapen (slaapgebrek in combinatie met hormonen maakte me geen leuke kersevrouw/mama). Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard!

Madelief, wat schrikken dat je naar het zh moest! Gelukkig alles goed met de kleine. Ik heb ook een dag gehad rond de 32 weken, geloof ik, dat ik de ene na de andere harde buik had. Bij mij hielp het om even totale rust te nemen (een dagje plat liggen dus). Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt?

Devika, geeft niets dat het even niet lukt om bij te blijven op het forum. Er gebeurt zoveel bij jou! Probeer maar goed voor jezelf te zorgen, meis.

Tam, ben benieuwd hoe het gisteren is gegaan.

Andere meiden, denk ook aan jullie, maar moet mijn aandacht weer even tot mijn kleine man richten.

liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-08-2011

He meiden, ben even uit het veld geslagen. Op een ander topic waar ik nog weleens schreef (beginnen met IUI) heeft net iemand te horen gekregen dat haar kindje is overleden. Met 25 weken. Vorige week kwam het nieuws dat het sinds de 20 weken echo niet was gegroeid en dat het hartje langzaam klopte. Ze moest direct rust nemen en vaak naar het ziekenhuis. Nu is het kindje dus overleden. Als ik het goed heb was het met ICSI of IVF verwekt, wat het extra wrang maakt natuurlijk.... Oh, wat doet het dan weer pijn zeg! Ik weet even niet hoe ik naar haar moet reageren. Dat ga ik zo wel doen....

Verder hier gisteravond weer heel veel harde buiken en nu ook met wat krampen en steken. Ik ben maar gaan slapen en nu is het weer rustig. Ik probeer echt zo min mogelijk te doen, maar ook al doe ik niks, ze komen toch....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-08-2011

ooh Madelief. wat verschrikkelijk van dat meisje! 25 weken en toch gaat het mis! mijn hemel!
ben helemaal aan het trillen hier. ik ben bijna 25 weken zwanger! moet er niet aan denken wat er nu door haar heen gaat.
al weten wij het maar al te goed he..
onvoorstelbaar dat je kindje ineens niet meer leeft. nachtmerrie van elke moeder..
ik kom net terug van de gyno en heb ons kleintje gelukkig zien spartelen en doen. maar oohh..moet er neit aan denken als dat niet zo zou zijn..Sad

et gebeurd best vaak he dat het mis gaat...je hoort hier de laatste tijd TE veel over....
Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-08-2011

Madelief,
En je heb nog steeds last van harde buiken..oh jee…ik zou echt niet weten wat je kunt doen behalve echt veel rusten.
Heeft de gyno geen tips voor je?
Dikke knuffel!


@ Kersje,
Ik zie het helemaal voor me, jij en kleine Tobias en papa. Intens gelukkig!
Wat een rijkdom is zo’n kleine he! En ja he, die zijn alle moeite en slaapgebreken dubbel en dwars waard!
Hoe reageert Uma op Tobias?
Ik ga zo ff alles terug lezen. Ik loop zo achter!
Dikke knuffel ook voor jou!



mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-08-2011

Jeetje wat erg dat er een kindje is overleden. Bah bah bah, verschrikkelijk dat dit weer iemand moet overkomen. Snap je toch niet he!

Madelief, wat vervelend dat je steeds zo'n harde buiken hebt en dat het steeds niet weggaat. Ik hoop toch wel dat je kleintje nog even blijft zitten hoor! Sterkte met het rustig aan doen meis!

Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis en krijgen we de uitslag van het onderzoek. Ik ben best wel zenuwachtig.
Vanochtend nog even gewerkt (naast mijn eigen bedrijf assisteer ik een paar dagen in de week bij een tandartsenpraktijk), de tandarts moest een röntgenfoto maken en ik ging achter de muur staan. Vroeg ik of de straling niet gewoon dwars door de muur heen kwam, zegt hij, hoezo? wil je zwanger worden dan? Terwijl hij weet van onze situatie en wat er gebeurt is. Hij flapte het er gewoon uit en bedoelde het natuurlijk niet verkeerd, maar dat was voor mij even een gevoelige snaar. Ik ben weggelopen en heb even een potje zitten huilen. Gelukkig hoefde ik op dat moment even niet te assisteren.

Ik laat jullie wel weten over de uitslag van vanmiddag, misschien vanavond en anders morgenavond.

Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-08-2011

sabrina,
Ik ben benieuwd naar de uitslag. we horen het wel van je.

Madelief,
meid dat was vast even schrikken!
laat je lekker verwennen en neem je rust. dat hebben jullie echt nodig nu.
hoe voel je je nu?
oh getver, weer iemand die een kindje is verloren.
net als devika krijg ik de rillingen over mijn lijf.. zelf zit ik ook in de 25e week..
moet er niet aan denken!
ik snap dat dat moeilijk is om daarop te reageren.
zeker omdat je als geen ander weet wat hun misschien hebben meegemaakt omdat het bij jullie ook best moeilijk ging he.


Kersje,
wat heerlijk om te horen dat je zo aan het genieten ben van jullie manneke.


devika,
het is inderdaad helemaal niet erg dat je zo weinig hier bent.
je hebt wel even genoeg aan je hoofd.
ik ben wel blij te horen dat het allemaal goed was met jullie uk!

tam,
ik ben benieuwd hoe het is geweest gisteren.
en natuurlijk hoe het nu met jullie gaat.

elize,
hoe is het met je? voel je je goed?

andere dames ik denk ook aan jullie!


hier druk bezig geweest met een fotoalbum.
eind van de maand zijn wij 5 jaar samen en ik heb wat foto's opgezocht van de afgelopen 5 jaar.
dat waren er natuurlijk weer veel te veel, dus heb het afgerond op 150 foto's.
valt nog mee toch.
nu heb ik een heel album in elkaar geknutseld met tekst en foto's.

vanacht weer erg weinig geslapen.
dit keer mijn eigen schuld, ik ging te laat naar bed, en mijn wekker ging te vroeg af.
morgen nog een dagje werken van 6.30 tot 13.00 uur en dan is het weer weekend.
van het weekend viert mijn schoonvader een feest voor zijn 75e verjaardag.
dus dat wordt een druk weekend.
hebben jullie nog plannen voor het weekend?

tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-08-2011

lieve meiden, sorry.......hier even een ego-berichtje. Kom vlug weer kletsen, maar deze dagen kosten toch altijd veel energie. Gisteren 2 ballonen opgehangen en toch happy birthday gezongen samen met britt* bij de urn. We zijn die middag vanwege de regen maar naar een winkelcentrum gegaan in antwerpen. Wel leuk maar was er met mijn gedachten niet bij. Ik zei ook met traantjes tegen myrthe dat mama wat verdrietig was en ze gaf me een mooie lach.....de schat!

Leuke berichtjes gekregen en kaartjes. Echt van de mensen die er toe doen, maar een stuk minder dan vorig jaar en soms ben ik zo bang dat ze door andere vergeten word. Dat is zo'n angst van me.
Mijn man moest vroeg gaan werken en heb gezegd dat hij dat volgend jaar maar aan moet geven niet te doen, want vond het toch moeilijk alleen zo te gaan slapen.

Zondag gaan we dus naar de boom. de ballonen zijn besteld.....de belleblaas gekocht en een lekkere chocoladetaart besteld bij mijn man op het werk.

Ik heb ontzettend gehuild ook, want toen ik de tv aanzette kwam er net het liedje van glennis grace (als je slaapt)....pffff. Sliep ze maar gewoon!

Het fotolijstje dat myrthe voor haar gekocht heeft (zie foto) staat op myrthe haar kamer. allebei de zussen naast elkaar.

Lieve meiden.............dank je voor de lieve lieve woorden. Jullie zijn zo'n steun. EN maria....dat jij nog wist dat ik altijd koekenbakkertje zei.

liefs Tam
(ps devika....wou nog even wel zeggen hoe erg ik het van je zus vindt. verschrikkelijk. Sterkte meid.....en madelief: oh wat schrikken. Nog even...nog even)

[ATTACH=CONFIG]4388[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-08-2011

He meiden!

Wat is het hier stil zeg!

Sabrina, hoe was het gisteren in het ziekenhuis? Ja, ik kan me de spanning helemaal voorstellen. Al is het alleen al om terug te gaan naar die plek. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

Devika, jij had toch gisteren een afspraak bij de gyn? Hoe was dat?

Cyn, inderdaad, jij en Devika zitten ook rond die week. Zulk nieuws komt dan toch hard binnen zeg, iedere keer als ik weer zoiets hoor. Klopt. Ik weet nog dat we hoorden dat we ongeveer 1% kans hadden om zwanger te worden op de natuurlijke manier. Dat waren we geweest en dan gaat net ons kindje dood! Je gunt het niemand, maar het is wel een gerommel met statistieken zeg.... Inmiddels weten we dat je onnoemelijk veel geluk kunt hebben en dus weer zwanger kunt worden...

Wat leuk, dat fotoalbum! Is het nu af? En hoe voel je je vandaag? iets beter geslapen?

Tam, het klinkt echt heel mooi allemaal. Dat klinkt misschien weer raar. Maar jullie Britt* heeft een mooie 'verjaardag' gehad zeg! met liefde en aandacht van de mensen die er toe doen zoals je schrijft. Tuurlijk ben je angstig dat het vergeten wordt. Ik herken dat. Ik vrees al dat heel veel mensen dit jaar niet eens stilstaan bij de dag dat ons ukkie is overleden. Zeker als er net weer een kleintje is geboren. terwijl het voor ons nog wel heel belangrijk is. Ik weet ook niet zo goed of we daar iets aan kunnen doen. Ik ben bang dat het voor veel mensen allemaal toch doorgaat en als je iets zou zeggen ze het wel een jaartje aandacht geven, maar misschien daarna niet meer.

Hier alles OK. We zouden dit weekend een weekend weg gaan en dat doen we niet. Ook al heb ik niet het gevoel dat er echt iets op gang komt, het voelt naar om 3,5 uur van huis te zijn. Dus we vieren vakantie in eigen huis. Gaan lekker uit eten, uitslapen, lezen, kletsen enz. Inmiddels heb ik ook best wat krampjes af en toe. Maar het wordt niet echt erger ofzo. De nood om het ziekenhuis te gaan bellen wordt bij mij ook steeds minder voor deze krampjes. Ik ben nu bijna 34 weken en ik weet dat ze dan niet meer gaan remmen ofzo. Dus dan zou het toch geboren worden. Ik doe heel rustig aan en wacht af. Misschien is het net als wat Kersje schreef, zakt het weer af. Ik hoop het, want hij of zij moet eigenlijk nog wel een week of 3 blijven zitten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-08-2011

Cyn, erg leuk zo’n fotoalbum! Het is even werk, maar uiteindelijk heb je wel een mooi boek! Leuk hoor! Veel plezier dit weekend!

Tam, heftig deze dagen voor jou! Maar het klinkt wel heel mooi zoals jullie er mee omgaan! En ja, dat mensen het vergeten dat denk ik ook, ze zijn er toch veel minder mee bezig zodra de tijd verstrijkt. Dat merk ik nu al. Maar wat je zegt, de mensen die er toe doen, die zijn ook het belangrijkste he! Fijn dat zij jullie niet zijn vergeten!

Wij hoorden twee weken geleden dat een stel uit de kerk hun dochtertje Hanna hebben genoemd. Dat vond ik wel even lastig, toen dacht ik, straks is iedereen onze Hannah vergeten.
De vader kwam wel helemaal speciaal naar ons huis toe gereden vlak na de geboorte van zijn dochter, om ons persoonlijk te vertellen dat ze hun dochter dezelfde naam hebben gegeven. Dat we niet zouden schrikken als het verteld zou worden bij de mededelingen in de kerk. Hij had er wel veel moeite mee om het aan ons te vertellen, maar wij feliciteerden hem en zeiden dat we het niet erg vonden, want het is gewoon een hele mooie naam. Hij was toen wel opgelucht. Maar ik heb daarna wel weer wat traantjes gelaten. Dat zijn af en toe van die lastige momenten...

Madelief, wel verstandig van jullie om thuis te blijven. Had ik ook gedaan denk ik. Is toch ook fijn, lekker thuis in eigen huis vakantie vieren! Wel een fijn idee dat het wel mag komen nu, mocht het zo zijn.

Nou we zijn naar het ziekenhuis geweest gisteren. Het was inderdaad wel raar en spannend om terug te gaan naar het ziekenhuis. Ookal was dit wel een andere afdeling dan de laatste keer. Ook een andere gynacoloog/verloskundige, ik kende haar helemaal niet en ze las het e.e.a. gewoon van het scherm van mijn dossier, dat vond ik wel jammer.
De placenta zag er goed uit, daar was niks mis mee. Lag ook helemaal op schema qua lengte van de zwangerschap. Bloedonderzoek was ook prima, konden ze niks in vinden. Het weefsel van het spiertje van Hannah Emile* hebben ze geprobeerd te onderzoeken op chromosoomafwijkingen, maar het weefsel was al te ver heen om te kunnen onderzoeken helaas. Hier konden ze dus niks over zeggen. Ze zijn wel met een nieuwe onderzoeksmethode gestart en dit willen ze nog uitproberen op het stukje weefsel wat er nog is. Ze kijken dan naar trisonomie 21, 18 en 13. Mocht hier iets uitkomen krijg ik nog een telefoontje over 3 weken. Maar eerlijk gezegd verwacht ik hier niet veel van.
Het gewicht vond ze wel wat aan de lage kant, hier heeft ze nog over gebeld, maar ze houden een marge aan van 100 gram en dan kan het schijnbaar toch wel bij de lengte van de zwangerschap. Nou zegt mijn man na afloop tegen mij: hadden ze dit niet over de telefoon kunnen doen? Uiteindelijk zijn we er niet veel wijzer uit geworden namelijk. Na afloop was ik wel erg moe en ik had helemaal geen zin om eten te koken, dus zijn we lekker met z’n tweetjes uit eten gegaan. Was erg leuk en lekker.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-08-2011

madelief; ik had ook zo tegen die tijd meer krampjes en het idee dat het zou beginnen dan
op het laatst. En de dag dat mijn vliezen braken zelfs helemaal geen voortekeken.
Maar net wat je zegt: 34 wk kan zeker, maar als het kan nog effe wachten.

sabrina; moeilijk is dat he als je geconfronteerd wordt met de naam. Ik heb dat nog steeds.
Maar alleen als ik het niet verwacht. heb een kindje op school dat britt* heet en dat gaat wel,
maar als ik op straat ineens die naam hoor noemen slaat mijn hart over.....wel lief en dapper
van die mensen moet ik zeggen. en knap van jou.
En dan weer heftig geconfronteerd worden met het nieuws in het ziekenhuis. Natuurlijk goed
dat ze niks kunnen vinden, maar ook weer wel dubbel. Of heb je dat niet?

Lieve andere meiden; knuffel aan jullie en jullie engeltjes en bengeltjes

Hier straks bezoek, gezellig. Morgen naar de boom. WE hebben vandaag de taart opgehaald en
de ballonen. Ik zei nog tegen mijn man: het is net een echte verjaardag! Tja.......


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-08-2011

Meiden,

Hier alles rustig inmiddels. De krampen zijn weg, de harde buiken zijn er nog. Maar dat is wel te doen. Ik denk dat het gewoon even oefenen ofzo was! Maar ik ben blij dat hij/zij nog even binnen wil blijven!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-08-2011

Madelief,
Ik heb hetzelfde als jij,
Ik ben ook bang dat er helemaal niet zoveel mensen zullen denken aan wesley eind oktober.
Inderdaad omdat er natuurlijk tegen die tijd een zusje op komst is.
Ik ben daar onbewust toch wel al mee bezig.
Ben blij dat de krampjes weg zijn, lekker rustig aan doen!
En laat die kleine uk inderdaad nog maar even zitten.

Sabrina,
Ik lees je stukje over die mensen die hun pasgeboren dochtertje ook Hanna hebben genoemd.
Dat lijkt me inderdaad wel even moeilijk.
Maar ik vind het wel erg netjes van hem om bij jullie langs te komen en het jullie persoonlijk te vertellen.

Je bent in het ziekenhuis geweest zie ik.
Wat vind je zelf van de uitslag? Had je het verwacht dat er niks uit zou komen?
Ik weet nog dat ik het ergens wel moeilijk vond toen bleek dat er niks uit de obductie was gekomen.
En met 3 weken kunnen ze nog bellen over die nieuwe onderzoeksmethode.
Ik ben benieuwd.
Wel fijn dat je samen lekker uit eten bent geweest.

Tam,
Hoe is het met je?
Hoe was het vandaag bij de boom van Britt*?

Hoe is het met de andere dames? Een goed weekend gehad?

Hier een druk maar gezellig weekend!
Vrijdag na het werken nog even helpen opbouwen bij mijn schoonouders.
Maar er kwamen al meer mensen dat verwacht, dus het was snel klaar.
Gezellig met de familie gegeten en tegen 23.00 uur nog naar huis gereden. Ik was bek af!
Thuis als een blok in slaap gevallen, en zaterdag middag weer terug.
Vanacht hebben we daar geslapen… naja… ik kon niet echt goed slapen.
Dus ik zat vanmorgen om 08.00 uur al in het zonnetje met een bakje thee.
Nu net pas thuis, wasje draait en ik kan languit op de bank.

Tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-08-2011

Goede morgen meiden!

Sabrina, ik lees nu pas over dat stel dat hun kindje Hanna hebben genoemd. Heel netjes en meevoelend dat hij het kwam vertellen. Jullie gesprek in het ziekenhuis lijkt ontzettend op dat van ons. Onze eerste uitslagen waren ook zo: we hebben niks gevonden en we denken ook niets te gaan vinden. 2 maanden later kwam er echter nog wel info. Het stukje weefsel werd via een nieuwe techniek nogmaals gecheckt en dat leverde wel een DNA profiel op. Daar kwam bij ons toen wel iets uit. Het is heel dubbel. Aan de ene kant wil je een reden horen, weten waarom jullie afscheid moesten nemen. aan de andere kant is het fijn als er niets gevonden wordt, dan staat niets een volgende zwangerschap in de weg. Wat zegt jouw gevoel? Wilde je graag dat ze iets zouden vinden of niet?

Tam, hoe was het gisteren?

Cyn, gek he, dat we dat al aan voelen komen dat er weinig aandacht meer is voor onze andere kindjes als er straks een kleintje bij is. Ik zie ook zo op tegen die data. Ik moet het nog met de gyn bespreken, maar het lijkt me verschrikkelijk om op de dagen van het slechte nieuws vorig jaar met dit kindje in mijn buik te lopen. Ik hoop van harte dat het dan al zelf besloten heeft eruit te komen! Zo, lekker druk weekend heb jij gehad zeg! Heb je vannacht een beetje bij kunnen slapen?

Devika, je bent al even niet hier geweest, ik ben zo benieuwd hoe de echo afgelopen week was!

Kersje, heerlijk klinken je berichten over Tobias, ondanks dat je schrijft dat je het pittig vindt! Natuurlijk is het pittig... Ineens iemand die 24 uur per dag afhankelijk van je is. Fijn dat papaKers 's nachts een voeding geeft! Dan kun jij wat meer slapen.

Elies, hoe is het met jou?

Kim, hoe gaat het bij jullie met die 2 mooie kindjes van je? En met jou? Heb je het nog erg druk?

Maria, ook al een tijdje niets meer gehoord! Hoe is het daar?

Laura zit heerlijk in de Italiaanse zon denk ik.... Jaloers! Het komt hier met bakken naar beneden!

Hier een heerlijk weekend gehad. We hebben echt een beetje vakantie gehouden in eigen huis. Veel gelezen, lekker gegeten, naar Casino geweest, in de stad lekkere koffietjes gedaan. Heerlijk!

Trouwens, de baby beweegt de laatste paar dagen echt gigantisch veel en heel hard ook. Echt wel pijnlijk. Soms maak ik me daar zorgen om, want het is net of hij of zij echt aan het stampen is binnenin. Zou hij/zij het niet meer naar z'n zin hebben? Pfff.... ik weet het niet hoor. Nog een week tot de volgende controle. Ik dacht juist dat bewegingen minder zouden worden rond deze tijd. Dat was ook een weekje zo, maar nu? Echt het omgekeerde!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-08-2011

schrijf morgen weer dame's .............vandaag effe een moeilijke dag. 2 jaar geleden stierf ons meisje in mijn armen. Ik mis haar. We gaan zo naar vrienden aan de kust ..... het weer zit niet mee, maar wil er gewoon effe tussenuit.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-08-2011

Tam, heel veel sterkte vandaag! Oh, wat zat er toch maar kort tijd tussen haar geboorte en het afscheid... Ik hoop dat jullie een goede dag hebben met Myrthe in jullie armenen en Britt* in jullie hart!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 08-08-2011

O, lieve Tam, natuurlijk mis je haar. Ik moest laatst nog aan je denken, omdat ik mij nog eens extra realiseerde (met Tobias in mijn armen) hoe ontzettend zwaar het geweest moet zijn voor jou en je man. Je hebt samen het wonder beleefd van de geboorte van je dochter en je bent zo blij dat ze er is en vervolgens belandt je in een nachtmerrie en moet je haar na een paar dagen laten gaan, hoe hard...

Ik hoop dat je een beetje uit kunt waaien aan het strand. Je engeltje is bij je en zo trots op haar lieve mama.

Dikke kus voor jou,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-08-2011

tam,
ik denk aan je vandaag!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-08-2011

help. ik moet morgen naar de tandarts.
van het weekend is mijn kies voor de helft afgebroken dus ik moet wel.
ik vind het doodeng, zeker omdat ik nu zwanger ben en bloedverdunners gebruik.
ik wil het liefst niet omdat ik geen enkel risico wil nemen met deze kleine.
maar ik ben bang dat ik geen andere keuze heb.
morgen gaan ze kijken of het gevuld kan worden of dat de kies getrokken moet worden.
sorry voor mijn ego berichtje maar ben echt op van de zenuwen


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-08-2011

Cyn, wat een pech! Kan me helemaal voorstellen dat je daar super zenuwachtig van wordt. Maar vertel dit gelijk aan je tandarts en bespreek de opties! Want zo blijven lopen kan natuurlijk ook niet. Maar wees duidelijk waar je bang voor bent en wat voor medicatie je slikt. heel veel sterkte meid!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 08-08-2011

Lieve Lieve Meiden..

Heb het erg druk gehad de laatste tijd.
Ik heb lekker vakantie en benut alle tijd om heerlijk te genieten van mijn man en mijn kindjes.
Vorige week zijn we op de camping geweest en had daar wel internet, maar het duurde al 15 minuten eer ik ingelogd was op het forum...reageren lukte al helemaal niet.
Heb wel een hoop mee gelezen, dus weet dat ik aan jullie denk.
Ik zou graag op alles willen reageren, maar dan word het nachtwerk ben ik bang en buiten dat zit ik met 2 ontstoken ogen.Heb een bacteriéle infectie opgelopen en moet daar nu zalf voor smeren..hoop dat het daarmee snel over zal zijn.
Heb vaak het gevoel jullie een beetje in de steek te laten, maar hoop echt dat ik snel wat meer tijd overhoud en me weer elke dag kan laten horen hier.
Ik denk aan jullie en aan de kindjes in jullie buikjes en onze sterretjes die er niet meer zijn.Doe mijn best zo snel mogelijk weer te komen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-08-2011

Kim, maak je geen zorgen! Ik mis je hier wel hoor, maar voel je vooral niet schuldig. Tuurlijk is het druk, dat snappen we allemaal! Wat rot van je ontstoken ogen zeg. Ik hoop dat dat snel minder wordt.

Cyn, sterkte vandaag!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

Lieve Tam,

Ik moest gisteren heel de dag aan je denken. De dag 2 jaar geleden dat je jullie kleine meid echt moest loslaten.
Wat moet je je nu ook weer verdrietig gevoeld hebben….Sad
Hoe gaat het nu met je? Weet je ik heb echt geen idee wat ik tegen je moet zeggen…behalve dat ik weet wat voor een verdriet je voelt.
Ondanks dat je nu een gezonde kleine meid heb. Dat maakt het verdriet om haar grote zus niet minder.
Ik hoop dat jullie gisteren toch met een lach en een traan zijn doorgekomen. Het gemis om Britt* maar ook met het grote rijkdom van Myrthe!
Ik denk aan je!dikke knuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

@ Cyn,
Oh jee je moet naar de tandarts! Bah!
Maar idd, loop er niet al te lang mee rond hoor. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de tandarts een speciale verdoving heeft voor zwagere.
Weet het niet zeker hoor, maar je kunt het altijd nog bespreken.

@ Madelief,
Oh ik zie nu dat je vroeg hoe de echo van vorige week is gegaan.
Ja die was goed! de kleine lag lekker te spartelen. Heb wel mijn zorgen geuit tegen mijn eigen gyno.
En ja, die probeert ons gerust te stellen e.d. maar toch..ik blijf het soms lastig vinden. Et blijft toch een schaduw over deze zwangerschap.
Maar goed, over het algemeen proberen we wel te genieten hoor. Alleen af en toe bekruipt mij toch dat raar gevoel weer…

Haha, en ik lees dat er veel gestamp is in jouw buik! Dit kindje heeft er veel zin in!
Maar volgens mij is het normaal hoor. Mijn zusje die heeft een gekneusde rib overgehouden aan het geschop van haar dochtertje!

@ Sabrina,
Ooh meid ik lees nu over het stel dat hun dochter ook Hannah genoemd heeft. Ik kan me zo goed voorstellen dat je dat lastig vind…
Toen Kaylash net was overleden hoorde ik in de tempel ( indiaase kerk) ineens ook zijn naam! Bleek een jongen daar rond te lopen die ook zo heet.
Mijn hart sloeg een slag over toen ik zijn naam zo luid hoorde! Ineens hoorde ik zijn naam overal.
Wel lief van dat stel idd dat ze het jullie persoonlijk kwamen vertellen ipv dat je het een keer hoort als je toevallig in de kerk bent.
Maar het blijft lastig en verdrietig om haar naam te horen. Terwijl jij die niet hardop kan zeggen…

En jullie hebben de uitslag van het onderzoek binnen las ik. Ben je opgelucht dat er toch niets gevonden is?
En binnenkort krijgen jullie de uitslag van het andere onderzoek. Ik hoop toch dat daar ook niks uit voortkomt. Anders kan dat een zorg zijn voor de volgende zwangerschap.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

@ Kim,
Je heb het lekker druk lees ik. Maar op een leuke manier! Geniet ervan hoor!
Oh jee een ontstoken oog! Hoop dat die gauw genezen is. is niks aan om op vakantie zo rond te lopen.
Geniet nog van de rest van je vakantie en je mooie gezinnetje! En reageer maar als je daar weer tijd voor heb hoor, geen probleem!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

oh ja Tam, wat een prachtige foto's van je twee mooie meiden!!! werkelijk ontroerend mooi...zuch...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

Meiden sorry als ik alweer heel egoïstisch doe. Ik ben dat de laatste tijd heel vaak merk ik. Sorry, maar dit moet ik even kwijt….

Sinds de laatste grote echo kan ik maar niet loslaten waarom het mis ging bij Kaylash…
Ik ben daar nu veel mee bezig..heb ik er goed aan gedaan om geen obductie te laten doen….dat knaag aan me…
Juist omdat we de vorige keer bij de echo zijn gevraagd om een punctie te laten doen…heb ik er verstandig aan gedaan door de punctie af te wijzen?
Ik weet het niet…diep van binnen denk ik zelf dat het goed is zo….er was een gevoel die mij vertelde dat ik dat niet moest doen…daar heb ik naar geluisterd…
En ik wilde absoluut geen risico op een miskraam lopen. ( wat dus weleens voorkomt bij een vruchtwaterpunctie. Kans van 1 op 200)

Over een paar weken is het de geboorte/sterfdag van Kaylash…ik raak in paniek als ik daaraan denk…
Ik weet niet wat ik die dag moet doen…. Wat doe je op zo’n dag…
Mijn man weet het ook niet. Hij heeft die dag wel vrij genomen..alleen ik kan geen vrij krijgen…( collega is op vakantie en ik zit alleen op mijn afdeling)
Ik baal hier zo erg van…ik probeer wel eerder weg te gaan van werk…
Maar geen idee wat ik die dag moet doen…Kaylash heeft geen begraafplaats waar wij naartoe kunnen…hij is geboren in Amerika…das ook niet om de hoek..
Nu hebben we besloten om eind van die dag samen terug te gaan naar het strand waar wij zijn as hebben uitgestrooid…
Wat we precies gaan doen weet ik ook niet…maar dat zien we dan wel…. Het doet echt pijn als ik aan die dag denk…
Waarom moet er zo’n dag zijn…ik had zooo graag zijn 1e verjaardag gevierd zoals het hoort. Met een vrolijke Kaylash op mijn schoot en vlaggetjes en een taart….
Ik vind het zo verschrikkelijk dat die dag er nooit zo zal uitzien…



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-08-2011

lieve dame's, dank je wel voor al jullie lieve woorden en steun. Sorry dat ik even niet zo gereageerd heb....vanaf nu hou ik het weer wat bij. De afgelopen dagen waren als in een roes. Ik heb het heel moeilijk gehad en ik denk dat die dagen in aug dat altijd wel zullen zijn. Maar eigenlijk is dat elke dag zo niet?

Het was heel speciaal bij de boom. We hebben ballonen opgelaten met een wens naar haar. Ook myrthe had er een en mijn nichtje vond het maar wat boeiend dat die dan allemaal naar britt* gaan. zij weet niet beter of britt* is daarboven ergens. We hadden bloemen en mooie spulletjes om de boom wat te versieren. En we hebben ook nog bellen geblazen. Daarna met zijn allen bij de mac gaan eten. Heel de dag regende het, maar toen we op de dijk waren was het mooi weer en toen we weer in de auto waren ging het weer regenen en kregen we van britt* een hele mooie regenboog. Dat was erg bijzonder.

Gisteren zijn we naar vrienden aan de kust geweest op de camping. Wat wandelen en kletsen en daarna over de markt in een dorpje. Dat deed de gedachten wat verzetten moet ik zeggen.

pfff, haar dagen zijn weer voorbij. 2 jaar alweer. Het lijkt als gisteren maar tegelijkertijd als eeuwen geleden.

Ik denk aan jullie allemaal. En madelief bij wie het toch wel spannend begint te worden. en kersje (mogen we kleine kersje nog eens zien op een foto?). Hier druk poetsen. morgen krijgt myrthe weer een spuitje. En volgende week moet ik langzaam weer gaan beginnen ............ bleh.
Het is raar, maar ik wil geen moment met myrthe missen......ik heb al zoveel moeten missen met britt*. Maar ikz al er toch aan moeten wennen. DAt komt wel.
knuffel voor jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-08-2011

lieve devika....lees nu je berichtje en ik herken het zo goed. Jammer dat je moet werken die dag. Het zal moeilijk zijn. Maar het is goed samen daarna weg te gaan. Dan maakt de invulling niet eens uit. Misschien zijn naam in het zand schrijven ofzo? Maak een foto daarvan voor brusje. Hij/zij kan dan toch deel zijn later. Of iets anders. Ik weet hoe dubbel het is die dagen. Je wilt zijn leven vieren, maar aan de andere kant......kan je zoeits vieren?

Ieder doet het op zijn eigen manier. Maar ik denk dat het goed voelt die dag bezig te zijn met je engeltje. Hoe dan ook. En meestal zijn de dagen ervoor erger dan de dag zelf...........zo ervaar ik het. Sterkte meid! En volg je gevoel ..................


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-08-2011

Tam, ik word een beetje verdrietig van je berichtje… Sad
Wat klinkt het mooi zoals jullie Britt* haar verjaardag gevierd hebben…
Prachtig dat jullie ballonnen met een wens hebben opgelaten…
Weet je, ik wil dat idee van jou kopiëren….maar ik moet er zo van huilen als ik eraan denk.
Ik zit hier op mijn werk te vechten tegen de tranen.
En jullie hebben een bloemetje voor haar meegenomen. Wat mooi! Dat wil ik ook. Allebei een witte roos meenemen als we naar het strand gaan.
En wat prachtig dat jullie een mooie regenboog kregen! Een regenboog betekent een belofte he!
Die kregen wij ook toen wij het as van Kaylash gingen uitstrooien..sindsdien kijk ik anders tegen regenbogen aan….

Ooh jee volgende week moet je weer aan het werk? wat is dat snel gegaan!!!
Heb je geen schoolvakantie dan? Ooh lijkt me echt erg dat je kleine Myrthe nu niet heel de dag kunt zien.
Zal zeker wennen zijn meid…maar weet je, je moet maar zo denken, aan het eind van je werkdag kun je je kleine meid weer lekker in je armen sluiten.
Dat is een ding dat zeker is!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-08-2011

He meiden,

Devika, ik lees je gevoelens over dat je geen obductie hebt gedaan en dat dat knaagt.... dat je nu ook weleens twijfelt over de keuze om geen punctie te doen... Lieve meid, als ik lees dat je naar je gevoel hebt geluisterd wat diep van binnen zei dat je het niet moest doen, denk ik alleen meer: wat een goede keuze! Dit was wat je ingegeven werd. Tuurlijk twijfel je daar wel eens aan... Maar dit zijn ook keuzes die bijna niet zonder twijfel te doen zijn. Enorme dilemma's eigenlijk.

En als je schrijft over de sterfdag van Kaylash.... je had het je zo anders voorgesteld en dat zal nooit uitkomen... Maar je schrijft: wat doe je op zo'n dag. Nou, wat je in de planning hebt om terug te gaan naar het strand is wat je doet op zo'n dag! Dat klinkt al zo mooi! Terug gaan naar een plek waar je samen kunt zijn, extra aan hem kunt denken. Waar je nog extra verbondenheid voelt. Het is overigens wel heel erg herkenbaar... als ik nu al denk aan 23 september.... Ik weet niet hoe die dag gaat zijn, maar ik zie er nu ook al tegenop...

Tam, die dagen in augustus zullen denk ik altijd anders voor jou blijven. Ik kan me niet voorstellen dat er jaren komen dat je niet bewust in die weken met Britt* bezig zult zijn. Maar als ik lees hoe je die dagen in hebt gevuld, denk ik steeds: wat mooi. Je schrijft: 2 jaar, het lijkt eeuwen geleden. In die 2 jaar is er al weer zo veel gebeurd. En toch is ze ook nog heel dichtbij!

En je moet weer bijna aan het werk! Kan me voorstellen dat je er helemaal geen zin in hebt. Je wilt zo veel mogelijk genieten van Myrthe! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, misschien valt het mee.

Cyn, ben heel benieuwd hoe het bij de tandarts was!

Hier in een brandschoon huis klaar om zo weg te gaan. Ik heb eigenlijk niets buiten de deur te doen, maar er komen weer kijkers voor ons huis. Het voelt zo dubbel! Aan de ene kant lijkt het me heerlijk als het verkocht is, dan weten we waar we aan toe zijn. Aan de andere kant ben ik hier ook zo gelukkig en wil ik hier wonen met ons hummeltje! Ach, het is niet te sturen, we mogen van geluk spreken als we het verkopen en dan moeten we maar even genoegen nemen met een minder huis. Tot ons droomhuis klaar is!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-08-2011

lieve meiden,

ik heb even geen tijd om te reageren.
maar denk wel aan jullie.
vandaag bij de tandarts geweest en de enige oplossing was om de kies te laten trekken.
heb het maar meteen laten doen, want als ik een afspraak ga maken dan kom ik toch niet opdagen haha.
ze weten van de situatie dus de tandarts was wel erg voorzichtig.
vanavond lekker optijd me bedje in.

tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-08-2011

Cyn, fijn dat het achter de rug is! Jij hebt toch morgen de pretecho? Veel plezier!

Hier weer lekker naar zwangerschapsyoga geweest. Fijn! Nog maar 5x te gaan geloof ik. Het gaat sne nu. Nog maar 40 nachtjes...

Trouwens, Devika en Cyn,ik zat net naar jullie banners te kijken. Er is iets geks. Devika is 25 weken en 1 dag zwanger en heeft dan nog 104 dagen te gaan. Cyn is 1 week en 2 dagen langer zwanger en heeft nog maar 74 dagen te gaan? Huh?? Ben ik nou gek of kan dat niet allebei kloppen?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-08-2011

cyn, dat heb je er toch ook maar weer mooi opzitten die tandarts. Gelukkig.

Hier; myrhte moest vandaag voor haar 2e prikje. Ze slaapt al de hele middag. Zonde. Ze weegt nu 5670 gr en is 58 cm lang. ze doet het prima dus. Mama ook weer blij.
Maar die zit zelf voor de 2e keer (vorige week ook een dag) met een vaste nek. DAt doet zoveel pijn. En nog een week wachten voor de osteopaat dus maar wat rustig aan doen (al komt da tniet in mijn woordenboek voor volgens mijn man|).


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 10-08-2011

Nou helaas slecht nieuws.. Het was geen zwangerschap, maar een stuk achtergebleven placenta dat nog Hcg hormoon produceerde.. Ik moet 24 augustus weer onder algehele narcose gecurreteerd worden en mag dan 2 maanden niet zwanger raken.. Heb ook besloten om voorlopig even niet meer mee te schrijven op de forums.. Ik zal wel mee blijven lezen!


Liefs XX


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 10-08-2011

Oh nee Elies, ik schrik van je berichtje! Jeetje wat ontzettend naar, nu dit ook nog! Hebben ze een echo gemaakt dat je er achter bent gekomen?
Veel sterkte meid, ik denk aan je! X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-08-2011

Heel veel sterkte elies ............. wat een ontzettend rotnieuws. Denk aan jullie.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-08-2011

Lieve elies...

Jeetje meid, wat deprimerend weer.Snap goed dat je totaal van je stuk bent meid.na alles ook nog onder narcose en wachte met verder gaan.begrijp totaal dat je even geen zin meer hebt in alles.Neem de tijd en je weet ons te vinden.Vind het echt heel erg voor je!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-08-2011

Ooh Elies dat meen je niet! Wat een rotnieuws!
Ooh jeetje…een nieuwe zwangerschap is je zoooooo ontzettend gegund! En dan krijg je dit te horen Sad
Ik snap ook best dat je het even helemaal kwijt bent en een time out neemt.
Maar als je er over wilt praten of wat dan ook, je weet ons hier te vinden he!
Wat naar dat je zo lang moet wachten voor je gecuretteerd kan worden!
Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd! En ik hoop van harte dat je heeeeeel gauw weer zwanger mag worden!
Veel liefs!
Devika



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-08-2011

He meiden,

Elies, wat verschrikkelijk! Oh, wat naar zeg... dat je zo blij bent en dan dit.... dat je ook weer gecurreteerd moet worden. pffff... geen woorden voor, heel veel sterkte. En over wel of niet schrijven, je bent hier altijd welkom, dus als je behoefte hebt om te schrijven, kan het hier!

Tam, fijn dat Myrthe zo lekker groeit! En balen van je nek zeg. Hoe is het nu?

Hier alles OK, net 2 kids uitgezwaaid. Neefje van 5 en nichtje van 3. (niet elkaars broer en zus) gisteren naar de dierentuin geweest. Erg leuk en ze hebben vannacht keurig doorgeslapen. Ik heb wel steeds meer krampjes, maar nog niet erg, dus het zal echt nog wel een tijdje duren. Nu bijkomen, ben moe van het hele logeerpartijtje.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-08-2011

Kim,
Ik zie dat je lekker vakantie hebt.
Je benut de tijd heerlijk door te genieten van je man en kindjes. En zo hoort dat ook!
Oei, twee ontstoken ogen, dat is minder meid
Hopelijk helpt de zalf goed en is het snel weer over.

Sabrina,
Hoe is het met je?
Hoe kijk je aan tegen de uitslag van vorige week? Is het nieuws een beetje bezonken?

Lieve devika,
Ik zie dat je je toch zorgen maakt en je nu veel dingen afvraagt.
Of je wel goed heb gedaan aan de beslissingen die jullie toen hebben genomen.
Meid jullie hebben op dat moment gekozen voor wat jullie op dat moment het beste leek, en je eerste keuze is goed. Vertrouw daar op.
De dag van Kaylash* komt ook dichterbij. Meid ik zou niet weten wat je op zo’n dag moet doen, zelf vraag ik me dat ook af voor ons in oktober.
Ik denk dat het een mooi idee is op samen met je man naar het strand te gaan waar jullie de as hebben uitgestrooid.


Tam,
Ik zie dat jullie een mooie dag hebben gehad bij de boom van Britt*.
En ja, dat weer… dat is vast Britt* geweest die voor de regenboog heeft gezorgd.
Oei, je moet alweer bijna beginnen met werken.
Getver, natuurlijk heb je daar helemaal geen zin in!
Zie je er erg tegenop?
Oh myrthe heeft d’r prikje gehad, ze is goed gegroeid!
Oei! Mama moet wel wat rustiger aan doen hoor met d’r nek! Ook denken aan jezelf he!

Madelief,
Oeh meid! Je komt steeds meer in de buurt!
Ben je al veel bezig met de bevalling enzo? Zie je er tegenop?
Heb je alles al klaar voor de kleine uk, of moet je nog wat dingen doen?
Ik zie nu ook pas de fout met die banner, erg vreemd maar klopt inderdaad niet haha.
Ik heb volgens mijn nog geen datum geraden voor jullie uk.
Welke zijn er al bezet? Hihi

Elize,
Potver wat een rotnieuws!
Ik weet even niet wat ik er op moet zeggen.
Ik snap heel goed dat je even afstand neemt van de forums. Is helemaal niet erg.
Maar weet wel dat je hier altijd welkom bent, al is het om je gevoel van je af te schrijven.
Ik wil jullie veel sterkte wensen en ik duim voor je.
We hopen gewoon dat er over een paar maandjes een berichtje van jou op het forum komt met het nieuws dat jullie weer zwanger zijn.
Zorg goed voor jezelf he!

Kersje en Maria,
Hoe is het met jullie? En de kindjes?

Hier een lange dag gehad.
Mijn wekker ging om 5.30 uur af en heb mogen werken tot een uurtje of 1.
Daarna ben ik om boodschappen geweest en ben thuis in slaap gevallen.
Ik merk dat ik dat echt nodig heb als ik zo’n vroege start heb gehad.
Pff,,, die tandarts. Ben achteraf blij dat ik het meteen heb laten doen, want ik stel het toch maar uit.
Gisteren hebben we de pretecho gehad.
En wat hebben wij een eigenwijs kindje zeg! Ze ligt nu in stuit.
En ze ligt helemaal dubbel. Haar handen en voeten zaten voor het gezichtje.
Ik ben naar de wc geweest, heb een koud glas water gedronken, heb veel in mijn buik geprikt, maar mevrouw lag heerlijk te schoppen en vond het niet nodig om d’r armen en benen even weg te halen.
We hebben wel wat mooie plaatjes maar het gezichtje hebben we niet helemaal goed gezien.
Nu mogen we maandag middag terug komen om nog een poging te wagen. Ik ben benieuwd.

Heb vandaag ook mijn vakantie geregeld.
Ik moet al mijn uren opmaken voor het einde van het jaar, dus voor mijn verlof.
Zoals het er nu uitziet moet ik nu nog 3 weken werken, dan heb ik zeker 3 weken vakantie en daarna start mijn verlof. Een heerlijk vooruitzicht.



Zo, ik ben weer een beetje bij.
Tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-08-2011

Lieve Elies, wat een rotnieuws! jeetje wat erg. En dan moet je nog een curettage ondergaan eind augustus......bah! Cry Ik vind het heel erg rot voor je.
Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar drie weken na haar geboorte ook gecuretteerd moest worden, er was bij mij ook nog een stuk placenta blijven zitten. Dat deden ze onder plaatselijke verdoving, en dat was naar. Ik ben blij voor je dat je helemaal onder zijl gaat.
Ik moet zeggen dat ik mij daarna lichamelijk wel stukken beter voelde, ik ben na de eerste menstruatie meteen weer verder gegaan met "proberen". Twee rondes later was ik zwanger. Wat is de reden dat je twee rondes moet wachten eigenlijk?
Nou meid, heel veel sterkte, ik vind het echt rot nieuws, je verdient alleen maar goed nieuws vind ik.

liefs,
Maria


p.s. andere meiden, ik lees af en toe mee maar heb de rust en tijd niet om te reageren, wil ook niemand te kort doen met als resultaat dat ik niets laat horen...:?
Maargoed, binnenkort ga ik er even rustig voor zitten. Veel liefs!

x maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-08-2011

h cyn ...... haha, beetje cameraschuw.....of een eigen willetje. Myrthe was ook zo bij
de echo's, maar ik maak het nu wel goed met foto's hoor.
madelief; gaat echt aftellen worden nu
maria; neem je tijd meid. als ik volgende week weer moet gaan werken zal ik ook minder tijd
hebben.
hier; myrthe heeft geen last gehad van de prikjes. Alleen wat meer slapen, maar ze is weer
haar vrolijke zelf. de nek blijft zeuren. Volgende week pas naar de osteopaat.
Laat wel de draagdoek effe liggen voor wat ie is.
Verder krijg ik weer wel kriebels in mijn buik voor te gaan werken. Ik zie er zo tegenop.
Zal wel goed komen hoor,,,,,,,,maar toch!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-08-2011

Goede morgen!

Cyn, wat moet je toch altijd vroeg op zeg! Oef, wat zou ik daar moeite mee hebben! Ik ben echt wel een ochtendmens, maar voor een uur of 7 vind ik het moeilijk wakker worden. Ben benieuwd hoe dat straks met de kleine gaat! En ondanks dat jullie kleine meid in stuit lag en met handen en voeten voor het gezicht, klinkt het heerlijk om haar zo gezien te hebben! Maandag weer dus, ik hoop dat het dan beter gaat! Maar je zult er in ieder geval van genieten toch? En dan hoef jij ook niet lang meer te werken zeg! Heerlijk is dat hoor! Ik ben met 31 weken gestopt en ik vind het ontzettend fijn. Nu kan/kon ik nog van alles die eerste weken.

je vraagt of ik al bezig ben met de bevalling. Ja, want ik kijk er ontzettend naar uit. Ik zie er niet meer tegenop. Ben niet bang ofzo voor de pijn. Ik ben alleen maar bang dat het blijft zitten tot de dagen waarin we vorig jaar slecht nieuws kregen en ik moest bevallen. Dan ga ik me denk ik een stuk minder voelen. Alles is klaar. Ziekenhuis tas staat, kleertjes zijn gewassen en gestreken en alles is in huis. Ik ben blij dat ik over de 34 weken ben, en ga nu voor de 37 weken!

Je vroeg naar de data. Hier het lijstje dat al is doorgegeven:
Kim: 9-9
Laura: 12 of 14/9
Kersje 10-9.

Dus je hebt nog alle ruimte!

Maria, vind het fijn om iets van je te horen! Ik vond je al zo stil! Maak je niet druk hoor, kom lekker schrijven als je wel de rust hebt. Trouwens, ik zie in je banner dat Matilda al weer bijna 6 maanden is! Wow, wat gaat het toch snel!

Tam, wat naar van je nek! En pas volgende week naar de osteopaat.Goed dat je de draagdoek even laat liggen, want de kans is dan toch dat je wat krampachtig gaat lopen. Wanneer ga je weer werken? Maandag?

Hier gisteravond een super leuk afscheidsetentje gehad mijn 2directe collega's. Echt heel erg gelachen om al onze reis-herinneringen. Ik heb met die mannen 3 jaar lang week in week uit gereisd. Niet altijd samen, maar we leefden wel hetzelfde soort leven. Het was echt leuk om zo even weer samen met ze te zijn. Verder is het huis hier weer gepoetst, want over 20 minuten weer een bezichtiging. De 4e al in 2 weken! En van de andere 3 komen er al 2 volgende week terug. Het gaat ineens goed dus! ga nu het huis uit, bakkie doen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-08-2011

Meiden, wat is het hier toch stil! Ik mis jullie wel hoor!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-08-2011

madelief,
wat heerlijk om te lezen dat je er al helemaal klaar voor bent.
en je kijkt uit naar de bevalling, gelukkig.
ik eigenlijk ook. ik weet nu wel wat me te wachten staat en dat vind ik ergens ook wel fijn.

ja onze dame lag helemaal dubbel en liet niet veel van zichzelf zien.
maar heb inderdaad wel genoten van het beeld.
bijna 3 kwartier lang naar de kleine in je buik kunnen kijken... heerlijk!

jullie zitten ook zo dichtbij de datum van vorig jaar.. moeilijk he
ik hoop ook voor je dat jullie uk zich eerder aankondigd.
kunnen ze de kleine niet eerder halen als jij dat graag wil? of heb je dat nog niet echt besproken?

het is inderdaad stil hier.
haha het is weekend dus wie weet komen vanaf maandag de verhalen weer.

hoelang is laura nog op vakantie eigenlijk?

maria, doe maar rustig aan hoor. geniet maar lekker van je kleine meid.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-08-2011

oh ja,
ik moest nog even een gokje wagen..
ik dacht de 12e, maar omdat die datum al bezet is ga ik voor 11 september.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-08-2011

Cyn, staat genoteerd! Fijn dat jullie 3 kwartier hebben kunnen genieten van jullie kleine dametje!

Nee, ik heb het nog niet besproken. Ook omdat we maandag pas voor het eerst naar de gyn gaan. Daarvoor waren we sinds de 16e week bij de VK. Daar heb ik het eigenlijk helemaal niet mee over bevallen gehad omdat we wisten dat we voor het laatste deel terug naar het ziekenhuis gaan. Maar ik ga dat wel aangeven. Misschien niet gelijk, want ik hoop dat het vanzelf eerder op gang komt. Zo niet, dan ga ik het er zeker over hebben.

Volgens mij komt Laura dit weekend weer thuis trouwens.

Hier vanavond gezellig onze verjaardagen gevierd met mijn familie gevierd. Voor het eerst in jaren heel makkelijk gedaan. Normaal kook ik uitgebreid, nu had ik er echt geen puf voor! daarom chinees gehaald. Beviel prima! lekker weinig afwas en toch een relaxte dag gehad. Normaal ben ik de hele dag aan het boodschappen doen en koken. Het grote feest komt over een paar weken wel!

Verder weer heel veel harde buiken en wat krampen. Stiekem mag het van mij wel beginnen. Ik weet heel goed dat het nog wat te vroeg is, maar ik zou er helemaal niet rouwig om zijn als het zo maar ineens begint!

Kim, hoe is het met je ogen?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-08-2011

Lieve Elies,

Ik lees net pas je verdrietige berichtje... Wat ontzettend rot voor jullie! Eerst de blijdschap en dan dit. Ik vind het echt heel naar!
Ik kan me voorstellen dat je even afstand wilt nemen. Als je er behoefte aan hebt zien we je hier wel verschijnen. Heel veel sterkte, meis.

Liefs en een knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-08-2011

Lieve allemaal,

Zoals jullie wel gemerkt hebben kom ik de laatste tijd weinig op het forum. Het is niet dat ik niet aan jullie denk en ook niet dat ik mijn nieuwe leven met Tobias niet wil delen, maar ik heb het gewoon zoooooo druk met onze kleine man, dat ik er de kans niet toe krijg om het forum bij te houden! Ieder rustig moment breng ik eigenlijk slapend door en niet typend. Hopelijk wordt het op een gegeven moment weer wat rustiger en kan ik weer mee doen hier.

Het gaat in ieder geval heel goed met ons! Buiten dat ik snak naar wat meer nachtrust, geniet ik enorm van ons kleine ventje.

Liefs voor jullie van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-08-2011

Wow, Kersje, hij is al weer bijna een maand oud!!! Morgen al weer, wat gaat het toch snel! Ik hoop dat je snel wat meer uit kunt rusten, maar het is al super om te lezen dat je zo geniet en dat het goed gaat met jullie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-08-2011

Lieve meiden, ik ben weer terug!!! Heb een heerlijke vakantie gehad en moet nog een hoop terug lezen en doen maar zag dat Elies slecht nieuws had... Meissie, heel veel sterkte met alles en logisch dat je ff afstand neemt! Je weet ons te vinden als je er behoefte aan heb!!

Verder reageer ik later nog, heb nog veel te doen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-08-2011

hee lieverds, morgen of overmoregen klets ik meer hoor. Gewoon druk gehad en morgen begin ik weer met werken dus moet mijn ritme wat krijgen. heb er geen zin in, maar dat lijkt me logisch haha.

Welkom terug laura .... vertel vlug maar hoe het geweest is. en kersje............de nachtrust komt vanzelf wel weer hoor. Onze dame slaapt nu van 20.30 tot 6.30 ..........lekker!
En madelief: kan ik voor 19 september kiezen of vind je dat te laat? haha. Is nml mijn verjaardag.

knuffel voor jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-08-2011

Heej meiden...Hier ook klaar met de vakantie...morgen moet ik weer aan het werk.
Vandaag de vakantie afgesloten met een bioscoopfilmpje (de smurfen) lekker samen met mijn kleine meid.Moeder dochter momentje.

Het is inderdaad rustiger op het forum, maar dat komt over een tijdje allemaal wel weer goed als iedereen het ritme weer heeft gevonden.Het is ook zo druk met die kleintjes erbij...

Kersje:Het zal waarschijnlijk gauw gebeuren dat Tobias lekker door gaat slapen.In elk geval een aantal uurtjes meer.Ties slaapt nu van 21.30 uur tot 08.30 uur en die heeft de eerste anderhalve maand ook echt de nachtvoeding nodig gehad.Opeens word je dan een keer s'ochtends wakker en denk je heej...hij heeft doorgeslapen!Dan ga je naar het kamertje om te kijken of alles wel goed is haha.

Madelief:Vervelend hé die voorweeén, maar goed ze zeggen hoe meer voorweeén je hebt hoe beter.Het is al wat voorwerk voor het echte werk en dat helpt ontzettend mee.
Met mijn ogen gaat het zo goed als vanouds.Soms is het net of het nog een beetje terugkomt, maar het doet niet meer pijn en het ziet er ook niet meer verschrikkelijk uit.
Net als Cyn had ik het ook moeilijk in richting de bevallingsdatum ivm wat er het jaar vantevoren gebeurt was. Ik kon gelukkig niet bevallen op de sterftedag van onze Giel*, maar mijn laatste dag die ik mocht bevallen was de datum die wij bij Onze Giel* te horen kregen dat het niet goed met hem was.Ik wilde echt niet op die datum bevallen...en toen koos onze Ties gelukkig een prachtige datum uit. de 24e net als Dana er zit nu echt precies twee en half jaar tussen..

Ik reageer snel weer op de rest van de meiden, maar ga nu echt mijn bedje opzoeken...morgen weer vroeg dag.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-08-2011

He meiden!

Net terug van de gyn. Heel leuk om haar weer te zien. Ze is nu zelf terug van zwangerschapsverlof en het is fijn dat we nu weer een vertrouwd gezicht hebben. Alles was weer helemaal goed met onze uk. Het ligt nog niet ingedaald, wel nog steeds keurig met het hoofdje naar beneden, fijn!

Laura, leuk dat je er weer bent! Goed om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad. En succes met alle was nu, want dat zul je wel hebben!

Tam, de 19e staat genoteerd! Alles wat jullie noemen klinkt me eerlijk gezegd prima in de oren! Zo lang het maar voor de 20e is vind ik het allemaal goed. Hoe was je eerste dag? Vermoeiend? Fijn om Myrthe weer te zien zeker!

Kim, dat klinkt heerlijk, lekker met Dana naar de film! Leuk hoor, dat soort dingen kunnen natuurlijk nu al met haar. Moest ook zo lachen om je wiewatwaar op Hyves. Dat ze zo grappig was geweest in de Efteling. Gezellig zo'n meid hoor! En ik hoop dat dat klopt van die voorweeen! Dat dat alvast wat voorwerk doet! En Ties was zo wijs dus een datum te kiezen die voor zijn mama wat fijner voelde. Ik hoop zo dat ons ukkie dat ook doet!

Vanochtend heb ik het even besproken. Genoemd dat ik tegen die data opzie. Ze gaf aan dat inleiden zou kunnen, als er maar al wel enige onsluiting is. Zit het nog potdicht, dan geeft het veel meer risico's op complicaties. Nu maar even afgesloten met dat het nu niet aan de orde is, we hebben nog even te gaan.

Hier allerlei ontwikkelingen rondom biedingen op ons huis. Heel spannend! Ik hoop zo dat we het gaan verkopen!

Oh, en hier nog even wat foto's van de babykamer! Beetje scheef, maar toch wel een indruk. 3 lijsten rechts zijn een kinderfoto van mijn man en 1 van mij en daartussen het kaartje van Noach, met klein fototje en tekst van Blof.
[ATTACH=CONFIG]4586[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4588[/ATTACH]

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 15-08-2011

[INDENT]Hey meiden!

Ik heb een veelbewogen weekend in het ziekenhuis achter de rug.. Het hele verhaal kan je lezen op http://jaxy.vlindersite.nl/account.php?module=dagboek

X [/INDENT]