Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-05-2012

wat een ellende zeg!
een leeg bedje, een lege box.. en het is zo stil in huis!
vanmorgen zat ik alweer om 8.00 uur in de auto opweg naar me meisje.
ze lag nog heerlijk te slapen want ze had om 6.30 uur al gedronken.
ze wordt 6x per dag verneveld en krijgt 2x per dag een puffer.
ze is zo vrolijk, ze vind alles en iedereen intressant.
morgen word er met de kinderarts besproken of alles goed aanslaat en hoe nu verder.

oh ik mis dr zo! stond vanmorgen met tranen over mijn wangen te knuffelen met m'n meisje.
vind het zo moeilijk om dr achter te laten.
als ze slaapt gaat het wel. maar vanmorgen werd ze aan de monitor aangesloten (meting van dr zuurstof, hartslag etc.)
en daar werd ze wakker van! nu ben ik even snel thuis, over een uurtje ga ik weer terug.

ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik mag gewoon blijven slapen.
ik doe het alleen niet. de vorige keer had ik zo'n slapeloze nacht, dat ik nu heb besloten om thuis te slapen zodat ze overdag meer aan me heeft.
ten slotte slaapt ze 's nachts altijd goed door dus daar maak ik me geen zorgen om.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 18-05-2012

Cyn, wat vreselijk je meisje in het ziekenhuis! Wat een nachtmerrie meid! Hoe gaat het nu met haar? Hopelijk knapt ze gauw op en mag ze snel weer mee naar huis! Heel veel sterkte! liefs

Plusje, gecondoleerd met het verlies van jullie mooie Sam. Wat hoop ik toch altijd dat er geen nieuwe meiden bij komen hier (zoals alle meiden hier). Zo erg dat je dit ook hebt moeten mee maken. Ik heb je verhaal eerder al gelezen, sorry dat ik er nu pas op reageer. Ik kon het op dat moment even niet.
Het klinkt wel prachtig het afscheid wat jullie hebben gehad. Fijn met al je dierbaren om je heen. Hoe gaat het nu met jullie nadat alles achter de rug is en je weer het e.e.a. op moet pakken? Zelf vond ik dat wel een hele gekke en vooral lege tijd, om weer verder te moeten. Je klinkt wel heel sterk en het sterke verlangen naar een brusje is wel heel herkenbaar, dat had ik ook meteen. Ik hoop dat jullie veel steun en kracht hebben aan elkaar, je man en jij. Daarnaast kan je hier ook altijd je verhaal doen, de meiden hier zijn super lief en weten precies hoe het voelt. En gelukkig zijn er heel veel ook opnieuw mama geworden van een gezond kleintje. Dat vind ik zelf ook wel een geruststellende gedachte.



mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 18-05-2012

Mijn letters zijn wel erg klein uitgevallen :?

Gisterochtend schrok ik me rot, ik had bruinverlies toen ik naar de wc ging. S'middags had ik het nog een klein beetje en s'avonds gelukkig helemaal niet meer. Ik heb net maar even de vk gebeld en gevraagd of het nodig is dat ik eerder langs kom (ik heb pas 5 juni de eerste echo). Ze zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, dat bruin bloed oud bloed is en kan komen van een vaatje wat is gesprongen in de baarmoeder, of nog van de innesteling kan zijn. Gelukkig vandaag helemaal niks meer, maar elke keer als ik een krampje voel denk ik o jee en als ik naar de wc ga, steeds kijken. Heeft iemand van jullie dit ook weleens gehad?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-05-2012

Ik heb bij sonny* en semmy allebei wat bloedverlies gehad dus geen zorgen meis zolang het geen hevige krampen zijn die gepaard gaan met helder rood bloed! Deze zwangerschap heb ik juist weer veel raar slijm verloren.. Beetje gelig beetje raar! Maar ook dat is weer over!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 18-05-2012

@sabrina ik heb wel geen bloedverlies gehad maar ik verloor wel heel veel wiverlies echt een natte bedoeling was dat dat ik ook iedere keer naar de wc rende, heb er nu soms nog wat last van maar dan denk ik meteen ooh toch geen vruchtwater he maar dat is het natuurlijk niet want het is geen water is wat dikker en plakt (sorry) en dan ben ik weer gerustgesteld en ja nu voel ik ons meisje erg druk in men buik bewegen en dan weet ik ook dat het goed zit maar de onzekerheid blijft toch wel denk na de 30 weken dat ik me rustiger voel


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 18-05-2012

Bij Hannah Emile* had ik helemaal geen bloed of bruinverlies, vandaar dat ik er nu ook zo van schrok denk ik.
Ik verlies ook wel wit soms een beetje geel slijm, de ene dag meer als de andere. Bij Hannah Emile* had ik ook veel afscheiding, vandaar dat er bij mij toen ook geen alarmbellen gingen rinkelen toen achteraf bleek dat ik vruchtwater had verloren (ook al vond ik het die dag wel opvallend veel, maar moest toch de volgende dag naar vk, dus ik dacht dan vraag ik het wel). Ik ging er gewoon vanuit dat het erbij hoorde, je bedenkt je helemaal niet bij 18 weken dat dat vruchtwater kan zijn. Tenminste ik niet. Nu heb ik mezelf voor genomen dat als ik maar iets twijfel ik wel gewoon bel naar de vk. Vandaar dat ik dat nu ook maar heb gedaan, ook al dacht ik wel dat ze zou zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar goed dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En het scheelt wel om dat even te horen, ook dat het wat vaker voor komt.

Laura, bedankt voor je reactie, ik las op internet dat best veel vrouwen dit in het begin hebben. Dat stelt me wel weer wat gerust. Nu nog steeds niks geen bloed of bruin gelukkig. Af en toe wel wat krampjes, maar daar moet ik maar niks achter zoeken. Hoe voel jij je?

Pinkymeid, heerlijk dat je haar nu kan voelen bewegen. Dat geeft toch wel wat rust! Het is voor jou ook wel een spannende periode!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 18-05-2012

Cyn, hoop zo voor je dat ze snel weer thuis is.

Sabrina, bij de zwangerschap van Thomas heb ik de 1e 8 weken iedere keer wat bloedverlies gehad, steeds maar klein beetje. Op de echo bleek er een bloedvaatje kapot te zijn wat steeds wat bloedde. Dat werd op een gegeven moment dichtgedrukt toen hij wat groter werd. Kan me voorstellen dat het je ongerust maakt. Groot gelijk dat je de verloskundige belt, het is toch altijd fijn als je weer gerustgesteld wordt. Spannend allemaal.

Pinkymeid, fijn dat jij ook weer zwanger bent, je bent ook alweer een aardig eind. Fijn dat je haar goed voelt bewegen. Krijg je nu ook wat vaker controles?

Dinsdagavond weer in het zkh gezeten, ze had weer zo weinig bewogen. Wel thuis eind van de middag een ctg gemaakt en dat was goed maar mocht toch voor de zekerheid langskomen. Weer aan het ctg en een echo, alles was prima. Woensdag weer thuisctg, maar daar was te weinig beweging op te zien dus moest ik er nog een maken die dag, wat een spanningen allemaal weer. Maar was toen weer goed, ze had waarschijnlijk liggen slapen. Gisteren nog een extra controle gehad. Nu sinds gisteren weer volop beweging, maar zal blij zijn als we 2 weken verder zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 18-05-2012

Noortje, mocht je door het bloedverlies eerder een echo of dat niet? Ik heb nu gelukkig geen bruin meer gezien, dus ben wel weer een beetje opgelucht! Ik kan niet wachten tot de echo, maar nog even geduld hebben.
Ik kan me voorstellen dat dat spanning oplevert als je haar zo weinig voelt, hopelijk gaan die twee weken snel voorbij en mag je je meisje gezond en wel in je armen houden straks! Ze laat je wel steeds schrikken met haar slaapjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-05-2012

Sabrina gelukkig is er verder niets meer te zien!! Houden zo! En anders in je achterhoofd houden dat bruinig helemaal geen kwaad kan! Al snap ik de schrik hoor meis!

Je vroeg hoe het met mij gaat. Niet zo goed eigenlijk... Ik ben al ruim drie en halve week aan het hoesten en verkouden en gewoon echt niet lekker en vandaag kwam daar nog eens spierpijn knallende koppijn en zelf mijn kaken die zeer doen bij... Dus ik ben vandaag niet gaan werken, hoefde gelukkig maar alleen van half negen tot half twaalf bij mijn eigen oma dus die gewoon gebeld dat ik niet zou komen en niet officieel ziek gemeld. Maar lig dus al de hele dag in bed en blijf me beroerd voelen... Gatver! Ik wil ook weer genieten!! Ben nu bijna 13 weken dus hoop echt dat ik snel weer de oude ben want dit breekt me echt op nu...


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 18-05-2012

Laura, nou je hebt wel een flinke griep te pakken zeg. Fijn dat je je niet ziek heb hoeven melden, maar wel gewoon lekker je bed in kan! Nu lekker weekend, dus misschien kan je mannetje je dan wel lekker verwennen? Beterschap gewenst!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-05-2012

Hoi lieve meiden,

Zo dat is lang geleden! Pfff… kom zo weinig aan toe om te internetten L
Maar zit vandaag op werk, is lekker rustig hier dus kan ik even uitgebreid reageren. Hihi
Ik lees terug tot een paar dagen geleden.


@ Madelief,
He ik las dat je op vakantie bent geweest. heerlijk hoor! en met een droomdochter! Waw! Fijn dat jullie zo genoten hebben!
En jullie kleine meid kruipt al! Heerlijk!! niks is dus veilig meer voor haar, haha! Geweldig!
Ooohh tandje lees ik! waw!!! Gefeliciteerd! Wat een mijlpaal!
Ik denk dat die van ons ook eraan zit te komen. Shivani sabbelt en knabbelt op alles wat los en vast zit.
He en ik las dat je je schuldig voelde dat je plusje toen niet verder heb gewaarschuwd… maar wat je zelf zei, ik zulke gevallen ben je vaak te laat he..
Helaas hebben we dit soort dingen niet in de hand….

Heeft Maria trouwens last gehad van haar tandje toen die doorkwam? En bijt ze niet tijdens het borstvoeden? Hihi
Vind knap dat je ook nog steeds bv geeft. Vind dat zelf ook zo fijn, zal dat echt missen als ik er ooit mee moet stoppen.




@ Tam,
Ben je nog op vakantie?

@ Kersje,
Ooh Tobias wordt bijna 1 jaar zie ik!! Ben je al bezig met zijn 1[SUP]e[/SUP] verjaardag?
Trouwens, ik zie geen nieuwe tikker, hoe lang ben je nu al weer zwanger?
Oh ik lees dat Tobias nog borstvoeding krijgt! Petje af hoor meid! vind je het niet zwaar? Kost volgens mij veel energie of niet?
2 kindjes tegelijk voeden? Want dat is het eigenlijk wel he! ^^
Oh ik lees nu dat je vorige week 13 was. nu dus 14! Gaat dat hard! Ik krijg weer een desjavu van jou vorige jaar en zo lang zwanger, hihihi!
Oh fijn dat de combitest goed was! krijg je ook een vruchwaterpunctie enzo? ( dat is niet hetzelfde toch? of wel ?)



@ Cyn,
He meid wat een toestand joh! och ik ga er zelf van huilen joh. weet je al wanneer jullie kleine meid mee naar huis mag.
Lijkt me zo erg, een lege kamer, lege huis….bah…
Wel fijn dat ze daar vrolijk is! tis een sterke meid, heeft ze eerder bewezen. Hopelijk mag ze gauw mee naar huis.
Kan me goed voorstellen dat je niet blijft slapen. Ze heeft idd meer aan je als je zelf ook uitgerust ben. Ik weet nl hoe zwaar dat is als je in het zh blijf slapen.
Ik liep er echt als een zombie bij toen ik samen met Shivani in het ziekenhuis lag. Ze werd toen zelf wel een paar keer per nacht wakker en kreeg borstvoeding dus bleef ik wel.
Maar Joella slaapt lekker door, dat is heel fijn! blijf je ook de hele dag daar? of tussendoor even naar huis? Ook dat ik zwaar, weet ik alles van. Pfff…ik zie het helemaal voor me hoe je dat doet.. hoop zo dat ze heeeel gauw mee naar huis mag!


@ Laura,
12 weken alweer! Ik las dat je een meisjes geboorte pakje heb gehaald, hihi! Lekker doen hoor! ik kan me die enthousiasme zo goed voorstellen.
Volgens mij ben je ondanks alles wel lekker aan het genieten he!
Hoe is het met MvM. Volgens mij deed je mee toch?
Oh nu zie ik buikfoto! Mooi hoor!!!!!!



@ Maria,
Hoe is het met je? En je kleine grote meid!

@ Noortje,
Ooh 35 weken! Oh meid met deze aantal was ik al bevallen!


@ Sabrina,
Lekker aan het zwangeren? Kun je wel genieten ondanks alles? Ik vond het soms heel dubbel, vooral in de eerst paar weken had ik veel last van schuldgevoelens.
Heb je dat ook? maar dat verdwijnt hoor.
He en ik las dat jullie van de rozen een gedenkplaatsje willen maken in de tuin. Wat mooi! je had idd een x verteld over de rozen die gingen wortelen na de begravenis. Bijzonder hoor!



@ Plusje,
Och meid ik heb net je bevallingsverhaal helemaal zitten lezen. Krijg eerst kippenvel en langzaam tranen. Zoo mooi hoe je het beschrijft. Maar zo verdrietig dat jullie je lieve kleine hebben moeten afstaan…och wat wou ik zo dat het anders voor jullie gelopen was…
Wat mooi dat jullie zijn urn thuis hebben staat en dat er altijd een kaarsje brand. Wij hebben destijds het as van Kaylash in de zee uitgestrooid ( dat hoort zo volgens mijn geloof)
Nu brand ik thuis in mijn eigen tempeltje elke maandag een kaarsje voor hem en bid ik voor hem. In de woonkamer hebben wij zijn 1[SUP]e[/SUP] knuffel staat. Die hadden wij gekocht in amerika, 2 dagen voordat het noodlot toesloeg… en een afdruk van zijn voetjes heb ik in een hartje geknipt en in onze trouwfotolijst in een hoekje geplakt. Die foto hangt nu boven de box van Shivani. Iedere avond als ik ga slapen praat ik tegen zijn voetjes en wens hem welterusten.
Je zegt dat de dagen voor zijn geboorte/overlijden stressvol waren en dat je soms daaraan denk, dat het misschien daardoor mis kon gaan? Niet doen!
Dat heb ik ook heel lang gedacht. Onze reis naar amerika was heel lang. Zijn iets van 14 uur onderweg geweest. en daar reden wij veel rond in de auto elke dag een ander hotel.
Toen heb ik ook gedacht, was dat niet te vermoeiend allemaal? Nu heb ik geaccepteerd dat het zo moest zijn. ik ben tijdens vakantie heel voorzichtig geweest en ook mijn man lette erop dat ik goed at en mijn rust nam. Toch ging het mis.

Je vroeg of wij ook waren ingeleid enz. nee, ik niet. zondag zijn we nog vroolijk op stap geweest. savonds terug in het hotel kreeg ik buikpijn. (weeën, wist ik niet)
Heeft doorgezet in de avond. Tegen 3 uur ochtens bloede ik een beetje en hevige krampen. En nog had ik niet echt iets door. Tegen 5 uur begon ik heel hevig te bloeden en kwamen de weeën steeds sneller. Toen heeft mijn man de 911 gebeld en werd ik meteen met de ambulance naar het zh gebracht. Eerst konden ze geen verklaring vinden.
Tijdens de echo bleek mijn zoontje gezond en wel!!!!! Maar hij lag op dat moment in de geboorte kanaal. De arts zei dat er niets anders op zat dan hem geboren laten worden.
Ik heb echt gehuild en gesmeekt of ze niet iets anders konden doen. nee, want ik was “maar”22 weken zwanger….
Uiteindelijk werd ik naar de verloskamer gereden om te bevallen. Was zo wrang. Ik wist dat mijn kindje gezond was, gezond geboren zou worden, maar omdat hij geboren zou worden zou hij ook overlijden. Omdat hij te klein was om te kunnen overleven… met 20 min was hij geboren. Hij werd wel meteen gereanimeerd en kreeg medicijnen maar het mocht niet baten. Na 10 min. Kwam de arts naar ons toe. Wat hij toen zei vergeet ik de rest van mijn leven niet meer. “i sorry but your baby is gone…”
Verdorie, moet er weer van huilen…
Toen kregen wij ons kindje te zien en vasthouden. Hij was nog niet overleden. Zijn hartje klopte nog en hij bewoog. 10 min. Later is hij in mijn armen overleden…
Hij mocht heel de dag bij mij op de kamer blijven. Eind van de middag moesten we echt afscheid van hem nemen. er kwam een zuster om hem te verzorgen.
Ze maakte eerst mooie foto’s voor ons. En in ons bijzijn heeft ze hem verpakt in een lijkenzakje. Ja echt luguber als ik er nu aan terug denk!
Ze zei er wel bij, hij moet nu in de koelkast, maar als je hem later nog wil zien dan bregn ik hem voor je,.
We hadden uitgebreid afscheid genomen, en toen hij eenmaal in het lijkenzakje ging zeiden mijn man en ik ook tegen elkaar, nu is het goed. we hoeven hem niet meer te zien…
Was een zware besluit maar wel de juiste. Als ik hem eenmaal nog een keer zou zien zou ik dat steeds doen en niet verder kunnen.
De volgende dag werd ik ontslagen uit het zh. We hadden zijn crematie geregeld. De mensen van de crematorium zouden hem ophalen en zijn as naar ned. Sturen.
Huilend heb ik het ziekenhuis verlaten, wetende dat ik mijn kind daar achter laat en nooit meer terug zal zien. Wij zaten in het plaatsje page en moeste doorrijden naar los angeles om terug te vliegen naar huis. Ons kindje werd meegenomen naar uttah. Andere kant van het land! Met elke kilometer die we verder reden werd ik verscheurd. Het idee dat ik steeds verder en verder van hem afdreef…
2 dagne later waren we thuis en 2 weken later kwam zijn as thuis.




@ pinkymeid,
Je bent alweer 23 weken zwanger zie ik! alles verder goed?

Hier gaat het goed. alleen de uitslag van de uroloog hebben we nog steeds niet binnen! pff! Krijg de arts maar niet te pakken. Morgen weer proberen.
Och Shivani is toch zooooo’n heerlijk lief meisje!!! Afgelopen weekeind naar een feestje geweest. oh wat had ze een bekijks! Ging ook bij allemaal onbekende mensen op schoot en maar lachen. Heerlijk zo’n kind! Doe mij maar nog 10 van zulke kindjes!! Haha!
Tegenwoordig moeten wij haar sochtends wakker maken ipv andersom! Ze kan lekker lang uitslapen. En soms als ze eerder wakker is ligt ze te brabbelen in haar wiegje. Heerlijk om van dat geluid wakker te worden! En dan steken er een paar handjes en voetjes uit het wiegje…*smelt*
Ik ben zo trots op mijn kleine meid. Mensen die haar zien zeggen steeds tegen ons want een lief mooi tevreden meisje hebben jullie. Lekker makkelijk zo’n kind, jullie hebben het getroffen. Dat is ook wel zo. Maar dan denk ik ook, mag ik? je moest eens weten van hoe ver ze is gekomen! Ik schiet weer vol als ik dit schrijf. Want idd, wat komt ze van ver…haar broer moesten we laten gaan. en haar geboorte was niet zonder slag of stoot. Niemand weet ook over haar geboorte afwijking en haar operatie. Behalve mijn schoonouders en mijn man.
Idd, zelfs mijn ouders en zussen weten het niet. Daar hebben wij bewust voor gekozen. Wij wilden niet dat iedereen haar raar zou vinden en medelijden met haar en ons zouden hebben.
En mijn ouders zouden zich heel erg zorgen maken als ze het wisten. Vooral omdat ze 250km bij mij vandaan wonen en niet meteen langs kunnen komen.
Maar ook omdat ze niets zichtbaars heeft hebben wij het ook niet verteld. Gelukkig merk je niets aan haar en is ze net zo normaal als andere kindjes.

Oh meiden sorry voor de sommige korte bericht. Tis nu al bijna half 6. Racen naar huis.
Ik kom gauw weer schrijven! Dikke knuffel en een fijn weekeind alvast!!

Xxxxxxxx
Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-05-2012

He sabrina, ik heb het niet helemaal meegekregen maar ik las iets over bruin bloed verlies en beetje slijm.
Als je twijfelt, ga langs je ha!
Maar kan idd geen kwaad! Had ik ook! beeje bruin. En had bijna elke dag beetje slijmverlies.
Hoop at dit je een beetje geruststelt!
Xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-05-2012

Dag lieve meiden!

Plusje, wat verschrikkelijk dat je je lieve kindje Sam moet missen! Ik las je verhaal al eerder, maar vond het moeilijk om te reageren. Het greep me erg aan. Misschien extra omdat ik nu zelf zwanger ben. Ik voel me toch iets emotioneler nu. Wat heb je het allemaal mooi beschreven. Jullie klinken zo liefdevol in hoe jullie met het krijgen van Sam, het verlies en het afscheid zijn omgegaan. Fijn dat je nog even niet hoeft te gaan werken en dat je tijd hebt, samen met je man.

Cyn, ik schrik ervan! Je meisje weer in het ziekenhuis! Hoe gaat het nu? Mag ze snel weer mee naar huis? Ik hoop het zo!

Noortje, fijn dat je een datum hebt! En wat snel al. Voor je het weet ligt ze gezond en wel in jullie armen!

Sabrina, ik heb ook wat bloedverlies gehad, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Ik dacht dat ik ongesteld werd. Achteraf was ik toen 5 weken zwanger. Maar er was niets aan de hand. Bloedverlies is vaak onschuldig. Maar ik snap je ongerustheid.

Hier moet ik het even bij laten. Ik heb inmiddels een jengelend jochie op schoot, dus mama moet weer aan het werk;-)

Liefs voor alle meiden van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 19-05-2012

@Sabine het is idd echt zalig om haar te voelen ze is ook echt veel drukker dan bjorn* kan nu ook haar bewegingen van buitenaf zien hihi best grappig, het is idd heel erg spannend nu maar we blijven hopen dat alles helemaal goed gaat ga erg blij zijn als we week 29 en 30 voorbij zijn want daar ging het met bjorn* mis

@Noortje ja ben weer aardig op weg met men nieuwe zwangerschap het is echt wel erg spannend ja en zeker nu begint het en ja krijg wel extra controles en als ik me onzeker voel mag ik gewoon bellen dag of nacht en dan mag ik voor een echo gaan ben er heel erg blij mee


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 19-05-2012

@Devika jeetje meid heb je verhaal met tranen gelezen zo verschrikkelijk meid pff dikke knuffel

En met mij gaat alles goed de spanning is wel aanwezig maar Ik blijf positief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-05-2012

Ik heb dus een bijholteontsteking... Gatver... Hoop dat ik er snel bovenop ben want dit is waardeloos... Ik kom snel bij jullie terug hoor meiden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 19-05-2012

@shadylady jeetje meid heel veel beterschap toegewenst en verzorg je goed


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 19-05-2012

Oh, wat doet het mij aan de ene kant zo goed om jullie leuke verhalen van jullie lieve kindjes te lezen! Dat geeft me zoveel hoop! Aan de andere kant krijg ik ook rillingen en tranen van de verhalen van jullie sterrekindjes! Maar toch speelt de toekomst een nog grotere rol en zijn we verheugd en benieuwd hoe het weer verder gaat. Smile Momenteel gaat het goed, we vullen onze dagen met studeren en als ontspanning leuke bezigheden, zoals familie- en vriendenbezoekjes en wandelingen. Af en toe als ik aan bepaalde dingen denk, kan ik mijn tranen echter niet bedwingen. Een paar dagen geleden dacht ik aan de zomer en normaal gezien zou ons lief ventje dan fijn bij ons in de hangmat kunnen liggen en als ik dat beeld dan voor me heb, gaat het even niet. Maar jullie zullen waarschijnlijk wel kunnen beamen dat dat nog wel meer gaat voorkomen zeker???

Laura, veel beterschap!

Pinkymeid, wat leuk dat je kleintje nu veel drukker is en dat je veel bevestiging krijgt Smile En fijn dat je altijd terecht kan voor een echo, dat zal wel veel rust brengen zeker!

Kersje, bedankt voor je lieve woorden Smile Ik begrijp dat mijn verhaal voor jou op dit moment tijdens je zwangerschap emotioneel was. Ik vind het zo moedig van je dat je nog borstvoeding geeft! Ben je dan eigenlijk ongesteld geworden tijdens het borstvoeding geven, en na hoeveel maanden was dat als ik zo nieuwschierig mag zijn? Ik wens je nog een hele mooie zwangerschap toe en proficiat hé Smile

Cyn, hoe gaat het nu met jullie dochtertje? Ik duim voor jullie hoor!

Devika, bedankt om je verhaal van jullie lieve Kaylash* te doen! Zo mooi dat jullie zijn assen op de zee hebben uitgestrooid! En wat fijn voor jullie dat jullie dochtertje zoveel aandacht krijgt Smile Hopelijk heb je de uroloog al aan de lijn gehad!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 19-05-2012

Sabrina, proficiat met je zwangerschap! Het doet me echt deugd om te lezen dat in dit forum iedereen (denk ik) zwanger is of al een kindje heeft!

Noortje, goed dat je ook zoveel terecht kan voor controles! Nog eventjes en je hebt je lieve wondertje in je armen! Smile

Bedankt meiden, voor jullie steun!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-05-2012

Daar zijn we weer even snel..
maar wilde toch even melden dat Joëlla weer lekker thuis is!
Mijn huishouden heeft al die dagen stil gestaan dus ga daar maar eens een begin mee maken vandaag.
tussendoor nog even proberen om een zonnetje mee te pakken, maar eerst Joëlla in d'r eigen bedje leggen! Heerlijk!
Ik kom snel reageren.
x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-05-2012

Ik las het op fb! Heerlijk meid!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 19-05-2012

@plusje ja het is echt heerlijk Smile en ook erg fijn met die extra echo s ben erg blij


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-05-2012

Plusje, die momenten die je beschrijft (van hoe je je had voorgesteld dat het zou zijn met je kindje), die heb ik veel gehad. Ik vond dat een van de moeilijkste dingen: het aanvaarden dat het verwachtingsvolle van het in verwachting zijn ineens weg was. En dat het leven dan door gaat met al die momenten die komen en gaan, waarbij je je had voorgesteld dat je kindje erbij zou zijn. Eerst was er de zwangerschap die weg was, maar die in mijn hoofd nog door liep (vandaag was ik ... weken zwanger geweest, bijvoorbeeld). Dan het verstrijken van de uitgerekende datum en alle verjaardagen en feestdagen waarvan ik had gedacht dat ze erbij zou zijn. Om eerlijk te zijn heeft het voor mij wel een jaar geduurd voordat dat minder werd. Alsof ik al die momenten echt eerst mee gemaakt moest hebben. Dit zeg ik je niet om je te ontmoedigen, hoor. Bij mij hoorde het bij het rouwproces.
Wat je vraag betreft: ik ben 7 maanden na de geboorte van onze zoon zwanger geworden. Ik gaf en geef inderdaad borstvoeding en was nog niet ongesteld geweest. Het is dus een verrassingskindje!

Cyn, gelukkig is je meisje weer thuis!

Laura, beterschap! Ik heb ook bijholte-ontsteking gehad (paar weken geleden). Dan voel je je heel beroerd. Rot voor je, meis! Hopelijk knap je snel weer wat op!

Devika, je verhaal ontroerde me en bracht ook weer wat emoties terug. Ik zie helemaal voor me hoe het geweest moet zijn... Pffff, zoveel verdriet om te moeten mee maken he? Gelukkig hebben jullie Shivani mogen krijgen en kan je haar in je armen nemen wanneer je maar wilt! Niet als vervanging natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Wat je vraag betreft: de combinatietest is een kansberekening die alleen voor de 3 meest voorkomende chromosomale afwijkingen geldt. Een combinatie van nekplooimeting en bloedonderzoek bij de mama. Een vruchtwaterpunctie gaat veel verder, maar dan weet je ook zeker of je kindje iets mankeert. Maar dat laten wij niet doen. Als er een hoge kans uit was gekomen bij de combinatietest, dan misschien wel, maar dat was gelukkig niet het geval.
Wat fijn dat het zo goed gaat met je mooie lieve meiske! Jullie zijn inderdaad van ver gekomen, maar gelukkig gaat het goed. Dat verdien je ook!

Hier gaat het goed. Ik ben nog wel steeds moe, maar dat wordt vast beter. Ik voel af en toe al wat kriebelen in mijn buik, volgens mij is het de baby al! Wel een raar idee dat er nog een lieverdje aan komt, als alles goed mag gaan! Tobias blijkt een echte smulpaap te zijn: sinds kort eet hij alle maaltijden mee. We moeten hem echt een beetje remmen, want hij lust er wel pap van!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-05-2012

Madelief,
Wow, Maria staat!


Laura,
jeej! De 13 weken grens heb je bereikt!
Oh wat een herkenbaar verhaal over je schoonmoeder. Bah!
Hier nog een... mijn schoonmoeder verteld vaak dat ze 6 kleinkinderen heeft...
dan denk ik NEE! Je hebt het 7! vraag me dan vaak af of ze hem dan nu al is vergeten.
Maar iedere keer als ik daar ben begint ze over wesley*. Denk je nog veel aan hem.. ect..
wat denk je zelf?! Natuurlijk denk ik nog aan hem. Ieder moment van de dag!
Waarom snappen sommige mensen niet dat je niet iedere keer daarmee geconfronteerd wil worden.


Ik las trouwens dat je bij deze zwangerschap wat slijmverlies had. Ik heb dat ook gehad.
Toen ik zwanger was van wesley* heb ik nooit wat gehad. En nu verloor ik vanaf de 20e week af en toe een minislijmpropje.
Gek he, hoe dat per zwangerschap zo kan verschillen.
Was je trouwens bij Semmy ook zo misselijk?


Plusje,
wat hebben jullie een mooie dag gehad op moederdag.
Oh, en zo lief hoe je nichtje van 8 met d'r popje jou komt troosten.
Wat fijn trouwens dat jij en je man nog zo lang samen zijn. Lekker even niet werken maar genieten van elkaar!
Oh meid, ik lees je stukje over de zomer.. samen in de hangmat en plots word je droom verstoord!
Helaas zal dat nog vaker voor gaan komen. En dat zal altijd blijven denk ik.


Noortje,
er is een datum! Wow! Nu komt het allemaal wel erg dichtbij he.
Oh meid wat een spannende momenten. Hoe je weer aan de ctg lag en dat jullie meisje zo rustig is.
Maar na d'r powernapje liet ze zich weer goed voelen gelukkig!


Sabrina,
dat zal wel even schrikken zijn als je ineens bruinverlies hebt.
Maar het wil inderdaad niks zeggen.
Mijn vriendin was tegelijk met mij zwanger (2 dagen verschil) en zij had bij 7 weken ook wat bloedverlies.
Heel weinig maar de spanning steeg meteen.We zijn samen naar de hap geweest (was namelijk op vrijdagavond).
Daar werd verteld dat het kon betekenen dat het oud bloed was, maar er werd ook verteld dat ze ook rekening moest houden met een miskraam!
Zonder echo zijn we weggestuurd! De volgende dag is ze naar belgie gereden (wij wonen aan de grens) daar is ze meteen serieus genomen.
Er is een echo gemaakt, en ze kwam vol trots een mooie echo laten zien!
Nu heeft ze een prachtige zoon dus het hoeft niks te betekenen als je wat bruinverlies hebt.


Devika,
de dagen in het ziekenhuis waren erg zwaar.
's ochtends was ik vanaf 08.00 uur aanwezig tot 14.00 uur.
Daarna was ik om 16.00 uur terug tot 21.00 uur.
Zo miste ik de eerste voeding en de 3e. De rest kon ik allemaal zelf doen.
Ookal kon ik het uit handen geven, ik doe het liever zelf.
Oh meid wat lijkt me dat moeilijk dat je ouders en zussen niet weten wat jullie allemaal meemaken met shivani.
Ergens begrijp ik de keuze wel. Maar de band met je schoonouders is ook erg hecht volgens mij, toch?
Shivani kan ook al zo lekker uitslapen! Heerlijk joh.
Ik heb joëlla vanmorgen om 08.00 uur wakker moeten maken.


Kersje,
Tobias eet alles al mee zie ik! Wat gaat dat snel he!
Ik zie het al helemaal voor me, zo'n heerlijk ventje aan tafel die alles eet wat je hem aanbied!
Volgens mij wordt joëlla ook zo haha.
Je bent nog erg moe zie ik. Nog heel even en dan is dat ook weer minder.
Bij mij was dat met 16 weken ook minder!
Wanneer heb je weer een echo?


Hier weer een heerlijke dag gehad gisteren.
Ons meisje is weer lekker thuis en doet het zo goed!
Ze moet 6x per dag puffen, en ze laat het gelukkig allemaal toe.
Ze lacht de hele dag en is nog altijd even ondernemend.
Nu ligt ze net op bed dus mama kan weer even puinruimen hier

even een foto:
[ATTACH=CONFIG]10509[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-05-2012

Hè meiden! Ben een beetje druk, lees wel mee. Hopelijk deze week meer tijd. Maar Cyn, super fijn dat Joella weer thuis is!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-05-2012

Wat een pracht foto van Joëlla!!! Alsof er niks aan de hand is!

En ja mijn schoonmoeder zegt ook altijd dat ze drie kleinkinderen heeft... Nou sorry!!! Het zijn er echt vier!! Maar goed ik leg het naast me neer... Ze blijft het doen! Dus in de negeerstand dan maar!

Hier nog steeds hondsberoerd op bed dus ben weer weg... Doei lieve meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-05-2012

Beterschap laura,
Hoop dat je snel weer een beetje opknapt.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-05-2012

Cyn, oh wat fijn dat ze weer lekker thuis is. Ben je alweer een beetje bij met je huishouden? Leuke foto weer.

Devika, dacht er pas nog aan dat jij met 35 weken al was bevallen. Toen was jij ongeveer even ver als ik geweest had moeten zijn. Kreeg weer tranen in m'n ogen toen ik je verhaal over Kaylash weer las.

Laura, vervelend van die bijholteontsteking. Hopelijk knap je snel weer op, is toch niks zwanger zijn en dan ook nog ziek.

Plusje, heel herkenbaar. Ik was in november uitgerekend, tja en toen kwam de kerst zonder kindje. Weet nog dat ik 's ochtends heb staan huilen bij zijn grafje. Die dagen blijven gewoon moeilijk, ondanks dat ik toen alweer zwanger was. Ik ervaar het wel hoe Kersje het zegt, ik denk ook dat het wat minder zal worden als je alle speciale dagen een keer hebt meegemaakt zonder je kindje. Het gemis zal altijd wel blijven. Voor mijn gevoel zal mijn gezin nooit compleet kunnen zijn omdat er altijd iemand ontbreekt. Toch wordt het wel iets makkelijker nu.

Kersje, wat leuk dat je de baby al voelt, ik voelde deze ook al heel snel volgens mij. Haha, Tobias houdt dus wel van eten, toch makkelijk als hij alles lekker vindt. Moet toch een geweldig gevoel zijn, dat er nog zo een op komst is.

Hier alles rustig, de baby beweegt weer wat meer, goed ctg vanochtend en morgen weer controle dus voor nu gaat het goed. Heb de babykamer even lekker gedweild vanmiddag, alles is er klaar voor. En wat een lekker weer is het. Vorige zomer stond het me zo tegen om naar buiten te gaan als het mooi weer was. Kon er alleen maar aan denken dat Thomas nooit de zon zou voelen, nooit lekker buiten kon spelen. Ik wilde zelf ook niet meer naar buiten en nu kan ik toch weer van het weer genieten, dus we gaan vooruit. Ik verlang ernaar dat zijn zusje geboren wordt en ik met haar lekker kan gaan wandelen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-05-2012

Noortje het duurt niet lang meer voordat je met thomas* zijn zusje van het mooie weer mag genieten!! Oh nog ff geduld meis!!
En wat je zegt is helemaal waar, onze gezinnetjes zullen nooit compleet zijn.. Maar wel in ons hart en dat is waar wij het mee moeten doen! Helaas is dit een " kwestie van accepteren" en dat doe je met de tijd ook. De een doet er alleen langer over dan de ander..

En nee ziek zijn terwijl ik nu juist blij moet zijn met de eerste grens van 13 weken is helemaal ruk!
Ik heb semmy de afgelopen drie dagen nauwelijks gezien en nu is hij onderweg naar opa en oma om daar te logeren en morgen de hele dag te zijn... Ik mis mijn moppie en wil weer lekker van hem genieten en de af en toe aanwezige plopjes van pukkie wil ik ook van genieten!! Maar ik voel me er nu simpelweg te ellendig voor...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-05-2012

dames, weer terug van 2 weken vakantie in zuid-frankrijk. Ik kom me vlug weer melden om te kletsen, maar het werk komt er weer aan en een berg was. Maar wou gewoon ff laten weten dat we er weer waren hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-05-2012

Welkom terug tam!!! Doe maar ff Chill, we zien je binnenkort weer verschijnen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-05-2012

Tam, welkom terug!

Laura, wat naar om je zo te voelen en Semmy zo weinig te kunnen zien... Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

Noortje, deze zomer loop jij heerlijk in het zonnetje achter de wagen, hoor! Fijn dat je weer wat van het weer kunt genieten.
Ja, ik ben heel blij dat we nog zo'n lief kindje mogen verwelkomen. Al is hij/zij maar half zo lief als Tobias, dan wordt het echt een schatje, haha.

Madelief, je had laatst geschreven dat je ook graag weer zwanger wilt worden, maar dat je cyclus nog niet op gang is door de borstvoeding. Ik had er nog niet op gereageerd, maar wilde dat toch nog even doen. Als ik het voor het zeggen had gehad, was ik een paar maanden later zwanger geworden. De borstvoeding liep nogal terug door de zwangerschap en Tobias is een flesweigeraar. Hij at ook nog maar minimaal bijvoeding. Het heeft me wel stress opgeleverd. Hij is een tijdje niet goed aangekomen. Nu heeft hij inmiddels alles volgens mij ingehaald, want hij eet als een bouwvakker, drinkt inmiddels uit een bekertje (krijgt wat kunstvoeding) en mijn borstvoeding is weer wat aangetrokken (waarschijnlijk omdat ik zelf weer meer kan eten en drinken). En het is toch wel heel vermoeiend om twee kindjes en jezelf te voeden! Dat lukte dus ook niet zo goed en ben wel een paar kilootjes afgevallen. Maar inmiddels zit er weer een kilo aan (yes) en gaat het dus heel goed. Maar ik snap je wens heel goed en bij jou zou het vast anders zijn. Volgens mij drinkt Maria wel goed uit een fles, toch? Ik was zelf een beetje jaloers (toen ik nog niet zwanger was) op een meid die 4 maanden na de bevalling weer zwanger was... Nu ben ik heeeeeeel blij dat dit bij mij niet is gebeurd, want dan had ik nooit zo lang borstvoeding kunnen geven en dat vind ik toch ook wel heel fijn. Maar ik hoop voor je dat je cyclus weer gauw op gang komt. Ik was er zelf van overtuigd dat dit bij mij pas zou gebeuren als ik helemaal zou stoppen met de bv, maar het bleek toch anders. Misschien bij jou ook (zou mooi zijn). Wil je nog lang voeden eigenlijk?

Plusje, hoe gaat het met je?

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-05-2012

Cyn, vergeet ik helemaal te zeggen dat je meisje daar toch wel heel blij en tevreden op de foto staat! Haha, wat een heerlijk grietje.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 21-05-2012

Cyn, wat fijn dat Joella terug thuis is!!! Wat een schatje!

Kersje, een verrassingskindje, zo mooi! Kan je nu borstvoeding blijven geven tot aan de bevalling? Fijn dat ook jij je kindje al begint te voelen! Tobias een echte smulpaap, goed zo…

Noortje, goed dat je nu geniet van het weertje. En je was zo snel terug zwanger, super. Nu wordt het echt aftellen…joepie!

Bij mij lijkt het alsof het bloeden na de bevalling gestopt is… Morgen vertrekken we voor een paar daagjes op vakantie. Normaal gezien was het de laatste vakantie met ons “tweetjes”, maar nu zullen we er nog wel een paar tegoed hebben. We gaan er toch van proberen te genieten, veel wandelen, lekker eten en terugdenken aan de mooie momentjes met ons lief zoontje. Wonen jullie eigenlijk allemaal in Nederland? Ik ben van Belgie, dicht bij Maastricht… Ik heb nog een vraagje. Hebben jullie je bij de bevalling laten inleiden bij jullie andere kindjes?


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 21-05-2012

@cyn wat een mooie meid fijn dat ze weer terug is Smile

@tam welkom terug meid

@plusje dat hadden we ook gedaan even er tussen uit na het overlijden van ons zoontje we hebben toen rust gevonden en veel over ons zoontje gepraat gehuild maar ook gelachen kan best wel deugd doen maar moet wel zeggen eens we terug thuis waren had ik echt die leegte we maar dat heb ik nu nog steeds het gemis word alleen maar groter en we praten nog dagelijks over hem maar dat zal ons hele leven wel zo blijven het accepteren dat hij overleden is is er wel maar het accepteren dat ze in het ziekenhuis helemaal niks gedaan hebben en een verlegd weekend gekozen hebben dat is er nog lang niet zit nog met heel veel woede
hier ga ik met men gyn overleggen voor eventueel me laten in te leiden maar weet niet of ze dat zomaar doen, wou eerst een keizersnee maar men gyn zei dat er nog even moest over na denken en ga nu toch voor een natuurlijke bevalling


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-05-2012

Lieve meiden,

Voel me schuldig! Ik lees wel, wil van alles reageren, maar het komt er steeds niet van. Ik ga nu een poging wagen. Ik zit met Maria in de tuin op een kleedje, genieten dus, kijken hoelang ze het met mijn halve aandacht volhoudt... Ze klimt de hele tijd tegen me op om te staan, zo leuk!

@ Kersje, thanks voor je bericht. Rationeel is het veel handiger te wachten idd. Ik zou Maria zo lang mogelijk willen voeden, zelfs tandem voeden lijkt me mooi. Ook het feit dat we eind dit jaar ons nieuwe huis woonklaar moeten maken en dan Verhuizen, zou ervoor pleiten te wachten. En als ik jouw verhaal lees helemaal. Je hebt echt hard moeten werken voor je twee Ukkies! Maar gevoel zegt echt iets anders. Ik zou het zo fijn vinden.... Maar goed, we hebben niet te kiezen en zolang ik nog minimaal eens in de nacht voed, heb ik het gevoel dat het nog niet op gang komt. Het is ook de angst voor dat het allemaalnog heel lang gaat duren....

Fijn dat het eten met Tobias nu goed gaat en hij een lekkerbekje is geworden! Maria neemt de fles goed als ik er niet ben en ze eet ook goed bijvoeding. Ik zit nog op 6 bv. Ontbijt van fruit en rijstwafel. Lunch een boterham, tussendoor fruit en avondeten wat groenten. Het zijn geen enorme hoeveelheden, maar ze eet alles. Morgen weer CB. Ben benieuwd. Hoe lang kwam Tobias trouwens in de nacht?

@pinkymeid, je schrijft over je woede die er nog is. Misschien heb je het hier wel verteld, maar dan heb ik het gemist. Weten jullie waaraan Björn is overleden? En heb jij dan nu wel vertrouwen in het ziekenhuis want als ik het zo lees hebben ze fouten gemaakt. En het verschilt per persoon, maar ik vond de inleiding een ramp en zou er de volgende keer als het mag gebeuren alles aan doen inleiden te voorkomen.

@Plusje, ik hoop dat jullie toch kunnen genieten van de paar dagen weg. Waar gaan jullie heen? Gek hè, je dacht die vakantie heel anders te gaan beleven. Wij hadden iedere maand van de zwangerschap toen een weekend weg gepland. Die werden heel anders, maar zijn toch erg fijn geweest. Met z'n twee, praten en uitrusten was toch steeds heel fijn.

@Laura, wat rot zeg, dat je zo ziek bent! Goed dat je wel opvang zoekt voor Semmy nu, want des te sneller ben je beter als je echt even het bed in kunt duiken. En heerlijk die plopjes! Ik hoop dat je daar toch van geniet, ondanks dat je je zo beroerd voelt!

@ Tam, ik hoop dat jullie het fijn hebben gehad! Worstel je rustig door die was heen meid! Anders ben je je vakantie 's pel gelijk weer kwijt!

@Sabrina, hoe is het nu? Over bloedverlies/bruinverlies. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vriendin van mij heeft het twee zwangerschappen lang gehad, zelfs echt bloedverlies en heeft twee mooie meiden rondlopen. Het hoeft dus niets te zeggen!

@Noortje, jij gaat zeker wandelen met die kleine dame! Het gaat nu opschieten, ik ben erg blij te lezen dat ze lekker beweegt!

Oh, Cyn, Devika, Maria, het gaat me niet meer lukken te reageren! Kleine dame moet aandacht! Hier alles OK trouwens. Erg druk geweest en mijn lijf heeft het moeilijk. Veel gekke dingen en vooral erg moe. Voel me niet mezelf. Nachtvoedingen al acht maanden helpen daar niet bij. Morgen CB. Deze week is mijn man nauwelijks thuis en dus alles alleen. Word ik ook niet vrolijk van. Gelukkig is Maria lekker vrolijk en gaat het goed met haar en dat maakt alles goed!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-05-2012

Goedemorgen lieve dames,

Plusje, ik woon in NL. In de Randstad. Ik kom oorspronkelijk uit het noorden van NL en ben daar ook nog regelmatig, want mijn familie woont daar. Ik kan daar ook heerlijk tot rust komen. Ik woon trouwens wel dichtbij de zee en dat vind ik ook erg fijn!
Bij de geboorte van Puck ben ik ingeleid. Ze was met 22 weken overleden in mijn buik. Ik vond de inleiding heftig qua opvangen van de weeën. Ik wist ook niet hoe dat moest. Ik heb toen gelukkig wel een ruggenprik gekregen.
Bij de geboorte van ons zoontje heb ik wegens stuitligging een geplande keizersnee gekregen. Toen vond ik de naweeën weer erg heftig, want de pijnstilling sloeg niet aan en met een buikwond kun je de weeën ook niet echt wegpuffen.
Deze keer hoop ik op een zo normaal mogelijke bevalling (dus niet op afspraak!). We zien wel.
Hopelijk genieten jij en je man toch van jullie vakantie.

Madelief, voel je niet schuldig hoor. Echt niet nodig. Ik ben zelf door de drukte ook minder aanwezig dan ik zou willen.
Ik snap je wens om weer zwanger (te kunnen) worden, ook al weet je rationeel dat het goed is om nog even te wachten. Jullie kansen zijn natuurlijk minder groot (hoewel je wel al twee keer zwanger bent geworden, dus een derde keer zal vast ook lukken!). Het is gewoon zo’n sterk gevoel van nog zo graag een kindje willen, hè? Ja, tandemvoeden lijkt me ook mooi, maar ik heb zo het gevoel dat het voor mij misschien wel goed is om even te stoppen voordat deze kleine er is. Gewoon om mijn lijf even wat reserves op te kunnen laten bouwen! Ik wil in ieder geval pas gaan afbouwen als Tobias een jaar is (en misschien bouw ik niet volledig af, dat hangt ervan af hoe ik mij dan voel).
Wat heerlijk zo saampjes in de tuin! Wel zwaarder als je man weinig thuis is, hè? Dan komt alles zo op jou neer. Zeker als je ook nog nachtvoedingen geeft! Tobias heeft t/m 3 maanden nachtvoedingen gekregen en is weer begonnen met vragen nadat ik zwanger was (met 7 maand dus). Sinds een paar weken komt hij alleen nog rond 23uur en dan weer rond 7 uur. Dat is dus heel goed te doen. Ik voel me dan ook gelijk weer wat uitgeruster (behalve de zwangerschap dan, haha). Ik voed nu nog zo’n 4 tot 5 keer per dag.
Zorg goed voor jezelf hè? Wel proberen om rust te nemen als het kan (dus lekker ook gaan liggen als Maria een slaapje doet, ipv allerlei klusjes te doen…)! Fijn dat Maria zo goed eet! Tobias at rond haar leeftijd ook nog niet zulke grote hoeveelheden, maar sinds een week of 2 is hij echt een hongerlapje geworden! Succes bij het cb vandaag.

Laura, gaat het al iets beter?

Tam, al door de was heen geworsteld?

Pinkymeid, het lijkt me heel erg moeilijk om die woede naar het ziekenhuis toe een plek te geven. Fijn dat jullie iedere dag over je ventje praten samen.

Noortje, hoe was de controle?

Kleine man hier ligt op zijn buik in de box en roept “mamamam”. Ik zal eens een boterhammetje voor hem gaan smeren. Lekker met jam. Kan hij dit weer in zijn haar smeren :mrgreen:.
Uma en Tobias zijn nu echt wel aan elkaar gewend. Uma weet heel goed dat ze niet te dicht bij zijn grijpgrage handjes moet komen, maar soms vergeet ze het even: dan kan ik mijn lachen niet houden (die geschrokken blik van d’r, Confusedhock: haha).

Knuffel voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-05-2012

11:20 moet ik bij de dokter zijn. Mijn lijf is aan het opgeven, zo voelt het...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-05-2012

Goed dat je gaat Laura! Laat je weten hoe het was?

Kersje, ik reageer later!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-05-2012

Longontsteking....
Ben erg down en voel me zwaar klote..
Tot snel lieve meiden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-05-2012

Knuffel van mij Laura! Goed uitzieken! X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-05-2012

@ Kersje, ik lees dat jij hoopt op een zo normaal mogelijke bevalling. Ik hoop het zo voor je! Ik heb dat ook! Hoop dat de volgende keer niet zo gepland is! En wat fijn dat Tobias je inmiddels weer een beetje met rust laat in de nacht! Ja, als je lijf dat echt nodig heeft om even op krachten te komen, is het goed om af te bouwen denk ik. Je moet tenslotte straks ook weer vol aan de bak voor jullie nieuwe ukkie. En Tobias kan al meer op z'n eigen beentjes staan, je baby gaat dan voor wat moedermelk betreft. Hier reserves genoeg om er twee te voeden.... Ben wel meer dan mijn zwangerschapskilo's kwijt, maar zou er nog wel wat af willen. En ik probeer ook echt wel goed voor mezelf te zorgen en overdag nog even te gaan liggen als de nacht echt moeilijk was. Ik denk dat 4x per week een normale nacht is. Dat wil zeggen, voeden om 23:30, om 3:30 en dan om 7 uur. En 3 keer is het een keer of 2 extra.... En dat dus al 8 maanden....

Hier gisteren klein drama. Maria is in bad gevallen op de kraan. Een bloedende schram onder haar oog als gevolg en vandaag een blauw oog! Zo zielig. Al lijkt ze er geen last van te hebben. En net vandaag een afspraak bij het CB. Lachen natuurlijk. Keken me eerst een beetje gek aan toen ze haar zagen. Maar toen ze die hele tent doorkroop en overal ging staan en probeerde te lopen en steeds omviel, snapten ze het wel. Ofwel, haar ontwikkeling gaat prima! Ze is weer goed gegroeid, inmiddels 8600 gram en 73 cm. Nog steeds heel lang en gemiddeld van gewicht. Prima dus.

Verder zelf nogal moe.... Dus ik ga even niks doen met mijn lief, die is nu nog even thuis en vertrekt morgen naar Londen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-05-2012

O, jeetje Laura! Een longontsteking! Wat ontzettend naar! Wat nu? Heb je medicijnen? Ik heb het echt met je te doen, meis!

Madelief, wat rot dat Maria gevallen is! Gelukkig heeft ze er geen last van verder. En weer lekker gegroeid, mooi zo! Pffff, wat vermoeiend die nachten! Het is maar goed dat je er niet ook nog bij werken moet (buiten je studie bedoel ik). Ik heb respect voor je hoor! Doe het rustig aan, meid. Goed naar je lichaam luisteren. Hopelijk voel je je binnenkort weer wat energieker.

Hier zijn we vanmiddag even naar het strand geweest, heerlijk. Tobias heeft voor het eerst met zijn blote voetjes in het zand gezeten. Hij vond het maar raar, haha! Ik ga nu even relaxen op de bank met een kopje thee en dan maar weer eens vroeg naar bed.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-05-2012

hoi dames
Het lukt me niet om 2 weken terug te lezen en te reageren. Sorry. Dus als jullie het niet
erg vinden val ik gewoon in nu.
De vakantie was erg leuk. Het was heel mooi weer en ook al was de autorit lang (12 uur)
ging dat toch erg goed. Bij het huisje was een zwembad dat verwarmd was. Zo tegen de 27 graden
dus Myrthe is toch ook wel een aantal keer gaan zwemmen daar. En ik natuurlijk heel vaak haha.
Verder hebben we wat leuke uistapjes gedaan zoals oa naar Cannes.
Myrthe deed het goed daar. Eenmaal had ze helaas weer kroep. Dus ik ga toch maar eens contact
met de dokter opnemen hiero. Maar daar was ze vlug boven op. Ze genoot van de aandacht.
Met de hele fam is er altijd wel iemand om haar bezig te houden. Dus nu we weer thuis zijn
is ze toch was aan het zeuren om aandacht. Ze moet duidelijk afkicken.
Vandaag ben ik trouwens naar mijn nieuwe werk gaan kijken. Het is ook de kleuters, maar dus een
andere school in een ander dorp. Na 10 jr zal het wennen zijn, maar ik zie het als een uitdaging wel.
Het zal ook wel weer wennen. Moet het gewoon een kans geven. Maar spannend zal het wel allemaal
worden.
Verder is mijn zus ook meegegaan op vakantie. Loopt tegen de 33 wk dus ook spannend.
Nog even en er komt een neefje bij. NAtuurlijk heb ik op vakantie ook meerdere keren een kaarsje
aangestoken in kerken voor britt* en onze engeltjes. Zo was ze er ook wat bij, want gemist wordt ze
elke dag.
Afijn.......vanaf nu praat ik dus weer braaf mee. En zal nog wel een keer wat leuke foto's
posten van de vakantie.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-05-2012

Tam, dat klinkt als een fijne vakantie! En je zus alweer zo ver! Inderdaad spannend om op een andere school te gaan werken. Hou je dan wel dezelfde dagen? En moet je er ver voor reizen? Och, arme Myrthe moet afkicken van alle aandacht...

Laura, hoe gaat het? Nog een beetje kunnen slapen?

Sabrina, hoe is het nu? Is het bloedverlies helemaal gestopt? Ik hoop het.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-05-2012

Oh Laura meisje wat erg! Een longonsteking! Bah! Vind dit zo erg voor je Sad
Heb je medicijnen gekregen? Lekker thuis uitzieken meid! hele dikke knuffel voor jou en heeel veeel beterschapt!
Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-05-2012

Meiden, ik kom zo weer verder reageren.
Nog even een fototje van mijn meisje. Hihi.

[ATTACH=CONFIG]10565[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-05-2012

oohhh Joëlla is weer thuis! oh Cyn wat ben ik blij voor je meid! en wat een heeeeerlijk meisje is ze!!! zo te zien is ze heeel blij dat ze weer in haar eigen bedje ligt!
Wat lacht ze heerlijk! en die stralende oogjes..aahhha.. alles verder goed gegaan in het ziekenhuis? ( je zal et hier vast verteld hebben maar ik heb nog verder niets terug gelezen)


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 23-05-2012

Laura, wat rot een longontsteking, heb je nu antibiotica? Hoop dat je snel een beetje opknapt, doe rustig aan.

Tam, zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad. En Myrthe zal zich wel vermaakt hebben met zoveel aandacht, dat zal nu wel even tegenvallen voor haar. En Britt gaat in gedachten gewoon mee he, wij hadden vorig jaar toen we een paar dagen weg waren ook in kerken kaarsjes voor Thomas aangestoken. Leuk, binnenkort een neefje erbij.

Plusje, ik hoop dat jullie nog een beetje van je vakantie kunnen genieten al had het zo anders moeten zijn. Dat hadden wij ook vorig jaar, ik zou toen 30 weken geweest zijn en alles was toen al achter de rug. We zouden toen een week weggaan, maar waren na 3 dagen alweer thuis, we konden onze draai niet vinden. Maar thuis was daar ook weer de leegte.

Madelief, jij hebt nog drukke nachten zo. En dan overdag een heel ondernemend meisje zo te lezen.

Kersje, leuk met Tobias naar het strand geweest, het is er nu echt weer voor (eindelijk). Heb je gelijk erbij gezet, op lijstje voor kaartjes. We hadden er toch ruim voldoende besteld. Hoe lang voor de bevalling moest jij stoppen met bloedverdunners? Ik heb vandaag de laatste genomen, moet nu stoppen. Vind het best een beetje eng.

Net weer gehoord dat thuisctg goed was. Maandag was controle ook goed, nog 8 dagen... Ik moet wel weer veel aan Thomas denken de laatste tijd. M'n man ook, gisteravond gingen we nog even naar zijn grafje en moesten toch allebei huilen, we hadden het gevoel dat we hem volgende week gaan vervangen. Dat is natuurlijk niet zo, maar toch voelt het een beetje zo. Blijft toch raar, als hij was blijven leven was dit kindje er nooit geweest en toch wil ik haar net zo graag als hem en zijn we er zo blij mee.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-05-2012

ohja, op deze foto is de dwangstand van haar duimpje te zien ( rechterhand)
daar wordt ze over een paar maanden aan geholpen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-05-2012

Noortje, ik moest ook tot 36 weken de boedverdunners nemen. Nu weer trouwens. Fijn dat de controles weer goed waren! Och, ik zie jullie zo staan bij het grafje. Ik begrijp je gevoelens. Bij ons waren ze ook gemengd zo vlak voor de bevalling. Je had ze allebei graag gewild! Maar nu dit niet kan, mag je van Thomas vast heel blij zijn met zijn zusje.

Devika, wat heb je toch een prachtige meid! Even zwijmelen hier, haha.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-05-2012

divika, wat een mooie foto van jullie meis. Wat heeft ze toch een prachtig gezichtje met
van die mooie donkere kijkers. Als wij al smelten bij een foto hoe moet dat dan wel niet
in het echt zijn. Heb nog even gekeken naar haar duimpje toen je het zei..anders was het
me echt niet opgevallen.

noortje; nu het dichterbij komt gaan er allerlei emoties door jullie heen.
Het is geen vervanging, maar je maakt met dit kindje dingen mee die je ook met je eerste
kindje wilde. Dat zijn tegenstrijdige gevoelens. DAt heb ik nu nog steeds wel eens.
Dat is me soms bijna schuldig voel omdat ik het met haar wel mag.

zal nog foto's laten zien van de vakantie


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-05-2012

[ATTACH=CONFIG]10575[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]10576[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]10577[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 23-05-2012

@Madeliefje ons zoontje had vocht op de longen, wij weten zeker dat het door een infectie komt dat ik had opgelopen maar die uitslagen zijn kwijtgeraakt zeggen ze , ze hebben op genetisch vlak getest maar daar is niks uit gekomen, en ik zit niet meer in een ziekenhuis van belgie geen vertrouwen meer in ik ga nu naar het maxima medisch centrum in veldhoven ligt een half uur rijden van ons thuis ben erg gerustgesteld in die artsen daar geeft me een goed gevoel

@Kersje ja Hij hoort er gewoon bij bij ons gezinnetje en vind het fijn om over hem te praten geeft me een super zalig gevoel


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-05-2012

Devika, wat een plaatje is het toch, en ik zag het eerst ook niet van haar duimpje, pas als je erop let.

Tam, smelt ook bij de foto's van Myrthe.

Pinkymeid, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen meer in dat zkh hebt. Nare gedachten dat het misschien anders had gekund. Fijn dat je nu een zkh hebt waar je je wel goed bij voelt, dan maar wat langer rijden, is het wel waard.


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 24-05-2012

@Noortje ja inderdaad zelfs dit ziekenhuis zei dat ons zoontje gehaald moest worden maar idd ben erg blij nu met dit ziekenhuis en het is idd de moeite waard om een half uur te rijden

@Tam wat een lieve kleine meid echt een schatje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-05-2012

pinkymeid, ik vind het ook fijn om over britt* te praten. Merk alleen wel nu het langer
geleden is en we een bengeltje hebben, mensen haar naam maar zelden meer noemen.
Alleen de naaste....en zo weet je teminste wel wie er toe doen. Ik zal haar naam altijd
blijven noemen!
Myrthe zou ook gehaald worden met 38 wk, maar kwam zelf al een week eerder.
Ze wist volgens mij maar al te goed dat wij niet meer konden wachten hihi.

Wat een lekker weertje trouwens! Ik bof wel.....2 weken mooi weer op vakantie en nu we thuis zijn begint het hier. Mij hoor je niet klagen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 25-05-2012

@Tam inderdaad alleen de mensen die veel van jullie houden en respect hebben die zullen haar nooit vergeten en haar altijd haar mooie naam blijven noemen dat merk ik nu al zelfs met bjorn* en ooh ik hoop echt dat ze me ook zullen inleiden maarja datmoet besproken worden natuurlijk en hihi hoe schattig dat jullie meisje zich eerder heeft laten zien
En idd een heerlijk weertje echt zalig gewoon


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-05-2012

He meiden!

Tam, wauw, wat is Myrthe toch mooi! Wat een heerlijke meid! En je gaat dus toch op een andere locatie werken. Hoe was het?

Pinkymeid, wat verschikkelijk zeg, dat te weten is wel zwaar zeg. Maar goed dat jullie nu andere opties hebben gezocht, alleen dan kun je weer wat vertrouwen hebben lijkt me.

Noortje, ik moet steeds aan je denken hoe het nu met je is. Hoe de dagen voor jou zijn wetende dat jullie meisje bijna gehaald gaat worden. En dan denk ik ook terug aan de dagen dat jullie Thomas verloren. Het lijkt nog maar zo kort geleden en dat is het eigenlijk ook. Ik weet zeker dat hij stiekem goed voor zijn zusje zal zorgen!

Laura, hoe is het nu? Voel je je ietsje beter? En wat een prachtige buik zag ik op facebook! Wauw! Wat zul jij trots zijn!

Devika, wat een mooi poppie hebben jullie toch! Wat zul je trots op haar zijn! Ze heeft echt een fijn gezichtje!

Hier alles goed. Het gaat zo snel allemaal! Maria loopt inmiddels langs de bank en als je haar aan 2 handjes pakt stapt ze vrolijk weg. Ze heeft er zo veel lol in, dat het vaak niet gaat om haar op haar billen op de grond te zetten. Ze wil alleen maar staan en lopen. Van mij had ze nog wel even een baby mogen blijven, maar het wordt al een echt meisje! Verder ben ik weer druk aan de studie, tentamen komt er weer aan. En door het weer heb ik echt vakantiegevoel zeg! heerlijk!

Hoe is het met iedereen?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-05-2012

Madelief, wat gaat Maria inderdaad snel! Tobias doet het rustig aan, hij lijkt daardoor inderdaad nog wat langer baby. Maar er zit wel een eigenwijs koppie op, dus als meneer iets wil (of niet wil...), doe je oordoppen dan maar in als het niet snel genoeg gaat!

Tam, wat een mooie foto's! Prachtige bruine ogen heeft ze.

Pinkymeid, ook hier wordt Puck alleen genoemd door degenen die ons het meest na staan. En dat vind ik ook fijn. Ik snap ook wel waarom anderen dat niet doen. Als ik er behoefte aan heb, noem ik haar zelf. Maar meestal is dat ook vooral bij wie écht om ons en om haar geeft! Bij sommige anderen vermoed ik weleens dat ze het al vergeten zijn dat we voor Tobias een meisje hebben gekregen...

Laura, hoe gaat het nu? Je bent zo stil op het forum. Hopelijk omdat je toch nog wat van het mooie weer kunt genieten en niet omdat je te ziek bent om te reageren! Ik zal even op fb spieken.

Noortje, hoe is het voor jou zo hoogzwanger in de warmte? Hou je het nog een beetje uit? Nog maar even en dan is ze er...O, wat een feest! Fijn dat ik nog een kaartje mag krijgen!

Hier gaat het goed. Lekker veel buiten natuurlijk. 's Avonds zitten we in het avondzonnetje op ons dakterras en dan ligt Tobias nog even in zijn blootje te spelen voor hij naar bed gaat. Zo'n lief gezicht! Hij geniet dan echt (en ik ook, haha).

Liefs voor iedereen!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-05-2012

Madelief, wat is Maria snel zeg, als ze al wil gaan lopen is het baby er echt vanaf he? Maar wel leuk dat ze zich zo goed ontwikkelt.

Kersje, merk dat ik nu wat minder goed tegen de warmte kan met zo'n dikke buik. En ik wil nog gewoon teveel doen, maar is best vermoeiend nu. Maar goed, huis is bijna aan kant nu, morgenochtend vroeg nog maar even stofzuigen en dan nog een beetje bijhouden.

Laura, ben je alweer een beetje aan het opknappen?

Nog 4 dagen... Dinsdag nog een controle en we doen nu elke dag een thuisctg. Gelukkig beweegt ze veel de laatste dagen, dat zal ik toch wel gaan missen ook al zal ik opgelucht zijn als ze er eenmaal is. Ben wel blij met dit weer, hoef ik tenminste geen moeite meer te doen voor sokken en schoenen, heerlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-05-2012

He meiden!

Even een foto! Zit ze uit te zoeken en is wel leuk om even te laten zien hoe groot ze wordt!

[ATTACH=CONFIG]10608[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]10609[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-05-2012

Wauw, Madelief, wat een grote meid! Tobias werd net helemaal enthoudiast van haar met die yoghurt (denk ik?) mond, haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-05-2012

@ Pinkymeid,
He is zie dat het bijna een jaar geleden is dat jullie je zoontje hebben moeten laten gaan…
Gaan je iets speciaals doen die dag? Ben je er veel mee bezig? Oh ik vond dat zo moeilijk toen Kaylash zijn 1[SUP]e[/SUP] “verjaardag”naderde…Heb echt weken van te voren lopen huilen en proberen te bedenken hoe ik die dag doorkom en wat te doen.
Uiteindelijk zijn mijn man en ik terug geweest naar het stukje strand waar we Kaylash zijn as hadden uitgestrooid. We hadden beide een witte roos voor hem meegenomen. En daarna samen op de pier gelopen. Ik was toen zwanger van Shivani. Dat heeft die dag dragelijker gemaakt. Anders zou ik niet weten waar ik het zoeken moest.
Je vertelde dat jullie na het overlijden van Bjorn* op vakantie zijn geweest. Dat vertelde ik net aan plusje, ik wilde toen ook zooo graag even weg. Maar vakantie was het laatste wat ik aan kon. Wij kwamen toen juist terug van wat een vakantie geweest had moeten zijn….
Je wilt je laten inleiden las ik. Blijf er steeds met je gyn over praten hoor hoe je graag wilt bevallen! Het kan nuttig zijn voor het geval het allemaal anders loopt! Kijk maar naar mij, haha.
Fijn dat je nu in een ander zh gaat bevallen! Kan me voorstellen dat je geen vertrouwen meer heb in dat ander zh. En zeker moeite waard om er een half uur voor te rijden. Doet dat wel op tijd he als de bevalling begint! Bij twijfel meteen naar het zh gaan!
Och dat druk ik echt iedereen op het hart! Niet wachten meteen gaan!
Als ik bij Shivani langer had gewacht…bbrrr…moet er niet aan denken wat er gebeurd kon zijn.


@ Laura,
Meid hoe is het nu met je? Longontsteking iets beter?

@ Plusje,
Ik vind je zo sterk meid hoe je omgaat met je verdriet. Maar ik weet ook wel dat er dagen zijn dat je alleen maar zin heb om te huilen en niets anders meer.
Ach het is ook nog maar zo kort geleden he..
En die momenten die je beschrijf hoe je dingen zo graag had gezien…ja het wordt moeilijk als die tijden aanbreken die je graag met je kindje wilde doorbrengen, maar je kindje is er niet…
ik weet nog, vorig jaar zou mijn zoontje in december/januari geboren moeten zijn…
de 1[SUP]e[/SUP] kerst was een hel! Ook op moederdag en vaderdag was ik et liefs onder een steen gekropen. Et feit dat ik op die dagen weer zwanger was maakte het dragelijker.
Jullie zijn een paar dagen weggeweest las ik. Heb je lekker even kunnen bijtanken?
Weet je daar ben ik destijds wel jaloers op geweest. Bijna al die meiden hier zijn na het verlies van hun kindje er even een paar dagen tussenuit geweest. Wij wilden het zo graag maar konden dan juist niet. want ons kindje zijn we juist op vakantie kwijtgeraakt!
Vakantie stond voor mijn onlosmakelijk verbonden met het verlies van Kaylash. en eingelijk zijn we sinddien ook niet meer op vakantie geweest. Tijdens de zwangerschap van Shivani durfde we dat niet aan. Na haar geboorte was ook een hechtische periode.
Ze heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen. En daarna nog een keer 10 dagen. Best heftig dus.
Maar moet wel zeggen, ben er nu wel aan toe aan even paar daagjes weg.
Ik ben zelf overigens niet ingeleid bij Kaylash. die bevalling kwam spontaan op gang. En bij Shivani had ik met 35 weken lichte krampen en bleek haar hartslag te dalen bij elke kramp( waren lichte voorweeen, wist ik niet) zij is toen met spoed gehaald via een keizersnee.



@Kersje,
Wat je zei tegen plusje dat herken ik ook. Dat het een jaar geduurd heeft voordat je echt verder kon he…omdat je alle 1[SUP]e[/SUP] keren zonder je kindje door moet…ik las het en dacht, ja! Zo is het echt…
Ooh wat zeg je dat toch mooi, een verrassingskindje! Waw!
Willen jullie nu ook weten wat het geslacht is?
En emotie’s, pfff..ja als ik een ander zijn verhaal weer lees krijgt ik het zelf ook weer benauwd en hou ik het niet droog…je wordt dan toch weer even wakker geschud he…
Ohke ik snap het nu van de combitest en vruchtwaterpunctie. Gelukkig was de testuitslag goed en hoef je geen punctie!

@ Cyn,
Hoe gaat het nu thuis met Joella?

@noortje,
Ben je aan het aftellen meid?
Och ik kreeg echt kippenvel toen je vertelde dat je Thomas lekker buiten zou kunnen spelen en de zon zou kunnen voelen….hoe herkenbaar..
Ik wilde ook een tijdlang nergens van genieten. Maar gaande weg leer je het wel. Vooral nu met zijn zusje die bijna geboren wordt. Op een dag kun je weer met volle teugen genieten, ondanks het verdriet, let maar op!
Oh en ik lees nu over jullie huilbui. En dat het voelt of je hem vervangt voor zijn zusje. Geen gek gevoel hoor, zo hadden wij het ook…
Ik heb me ook heel lang schuldig gevoeld als ik weer kon genieten.
Sommige mensen zeiden ook, ja als je Kaylash had dan was Shivani er niet geweest en omgekeerd. Maar net als jij dacht ik ook, waarom kan ik niet beide hebben! Theoretisch gezien kon et wel namelijk! Kaylash zou in jan.geboren moeten zijn. in feb raakte ik zwanger van shivani…kon dus prima….maar goed..



@ Madelief,
Oooh ik las dat Maria nog op 6 bv zit! Ik ben dus niet gek! Shivani zit ook op 6 bv. Heb me zo zorgen gemaakt of et wel goed is. De cb zei dat ik kan overstappen naar opvolgmelk. Alleen weet ik daar niet zo goed raad mee. De dietist zei dat ook alleen weet ik niet zo goed hoe dat te combineren met bv. Bij de cb voelde ik me niet echt gestimuleerd eerlijk gezegd. Net of je je kindje tekort doet als je alleen bv geeft.
Daarnaast krijgt Shivani wel ook 1 fruit en 1 groente hapje p/d.
En van de 6 bv krijgt ze er 2 soms 3 rechtstreeks en de rest via flesje met een schepje poeder doorheen(permatuurvoeding).
Oh ik vind het zo knap van je meid dat je dat volhoud met de nachtvoeding! Lijkt me zwaar om nog steeds nacht te voeden en ochtend vroeg!
Ik merkte laatst dat als ik Shivani haar laatste voeding borst geeft ipv fles dan wordt ze om 4 uur sochtens weer wakker. met een fles slaapt ze door tot 8 uur ochtend.
Borst is nl zo’n fijn gevoel voor haar dat ze na een paar slokken in slaap valt. Met fles kan ik haar min of meer dwingen om wakker te worden en alles op te krijgen. Is dat geen truc voor jou? Ik opper maar wat hoor.
Oooh hemel ik lees nu dat maria was gevallen in bad! Een schramp en blauwe oog. Ooh arme schat! Gelukkig dat ze er verder geen last van heeft. Ooh ik lees dat het bij de ontwikkeling hoort! Haha!
En ze loopt langs de bank en aan de hand. Waw!! Oh nu zie ik een staande foto! Wat een lol! Wat een prachtig meisje!!! Ooh ik wordt toch zo blij van zulke foto’s!!!!

@ Tam,
Ah fijne vakantie gehad zo te lezen. Arme Myrthe moet weer afkikken van alle aandacht. Et valt ook niet mee he, haha
Lekker genoten dus van het mooi weer en. Oh foto’s! waw! Wat een poppie! Lekker meloentje eten!
Oh en een neefje op komst! Wat leuk! Nog een paar weken voor je zus dus. Mooi vooruitzichten zo he!
He en wat je zei dat het fijn vind om over Britt* te praten. Ja ik vind het ook nog steeds fijn om over Kaylash te praten, zijn naam te noemen. Alleen jammer dat de omgeving dat minder doet. Kan ik zo boos om worden. Mensen komen dan met opmerkingen dat je verleden moet laten rusten bla bla bla. Vooruit kijken, blij zijn met een gezonde dochter. Hij was niet voor jullie bestemd en nog meer van dat soort dooddoeners. Daarom praat ik ook niet met iedereen over hem. Alleen de mensen die er toedoen. Hij zal tot in de eeuwigheid mijn kind kind blijven….






Hier gaat alles goed. Ik heb nog steeds, na 10 keer bellen nog geen antwoord van de uroloog. Et zal wel. Mijn schoonmoeder werkt in het zh en kent de hoofdarts. Die heeft haar verteld dat de uitslag goed was en niets aan de hand met haar blaas! Gelukkig! Hij zou zijn collega’s op hun gedrag van niet bellen aanspreken. Nou ja, vind het niet meer belangrijk. Weer een specialist die ik kan wegstrepen op ons lijstje!
Volgende week weer controle bij de chirurg. Mijn man en ik hebben op eigen houtje besloten dat we nu maar 1x pd dilateren ipv 2. Et is allemaal mooi meegegroeid daar beneden en ze kan alles wat ze zelf hoort te kunnen. Shivani huilt gelukkig niet meer daarbij ze brabbeld vroolijk door. Over 3 mnd is het klaar!

Ooh hihi dank jullie wel voor de lieve reacties op haar foto! Zucht, ik loop ook heel de dag rond haar te zwijmelen..hihi.
Ook hier lekker genoten van het mooie weer. Shivani vind het geweldig! lekker alleen in een luier in de box. Gister naar de woonboulevard geweest op zoek naar een nieuwe eetset. Wat was dat heerlijk lekker buiten wandelen met mijn man en kleine meid.
Van de week ook uren met haar buiten gewandeld in de zon. Wat een rijkdom!


Oh dat wilde ik nog even vragen, Kersje en madelief, geven jullie ook opvolgmelk? En zo ja hoe combineer je dat met bv?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-05-2012

Maria hoe is het daar? ik mis je hoor. dikke knuffel
en Femke en Eliese? hoop dat het goed met jullie gaat. veel liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-05-2012

sabrina hoe is het meid?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-05-2012

Kersje, is inderdaad yoghurt! Grappig he, hoe die kleintjes op foto's reageren! Maria doet dat ook bij foto's van haar neefje enzo!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-05-2012

@ Devika, laat je niet gek maken door het bureau mbt borstvoeding! Ik kan je alleen maar aanraden iemand van Borstvoeding natuurlijk te bellen. Die vindt je via hun website. Ze hebben goed opgeleide vrijwilligers die gratis advies geven. Ik bel ze regelmatig en dat helpt zo! Al zou Shivani nog 10 keer drinken, dat maakt allemaal niet uit. Ze regelt zelf wel hoeveel ze wil. Gewoon laten gaan en je niets aantrekken van het CB. Tot een jaar kunnen ze 80% van hun behoeften uit de BV halen. Op de warme dagen dronk ze trouwens wel een keer of 9. Kleinere beetjes.

En je vraag over opvolgmelk: dit is echt commerciele onzin! Als je BV geeft, heb je echt geen opvolgmelk nodig. Als jij nog BV wil blijven geven, zou ik er zeker niet aan beginnen. Het heeft invloed op je productie. En als ze alleen BV krijgt, zorgt jouw lijf er voor dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft. Nogmaals, bel iemand van BVN, die kunnen je echt veel uitleggen.

Verder klink je sterk en positief zeg! Fijn om te lezen. Suffe uroloog. Schandalig zeg. Gelukkig heb je het nieuws via een andere weg en is het goed. Fijn ook dat ze niet meer steeds huilt bij het dilateren!

Ik ga aan de studie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-05-2012

@Devika: Het gaat goed met me! Ik heb gisteren weer een inieminie beetje bruinverlies gehad, maar daarvoor al een hele tijd niks. Dus ik ga er gewoon maar vanuit dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ook al is het steeds een beetje schrikken. Aanstaande vrijdag heb ik de eerste afspraak bij de vk. En volgende week dinsdag de eerste echo. Wel erg spannend hoor! Verder voel ik me best goed. Ik moet wel op tijd eten, anders wordt ik misselijk. En ik heb als ik uit bed ga ontzettende zere borsten (ze zijn ook echt mega, haha, en normaal heb ik niet zulke grote dus ik vind het wel grappig). Verder ben ik erg moe en ik probeer ook wel vaak mijn rust te nemen. De symptomen zijn in ieder geval aanwezig!
Wat goed dat het zo goed gaat met Shivani! Nog drie maanden en dan is het klaar, fijn zeg! Wel raar hoor dat die arts geen gehoor geeft! Echt asociaal vind ik dat!
Ik zag het ook niet gelijk trouwens van haar duimpje, ik moest echt nog een keer kijken. Maar wat een mooi moppie heb je, ik kan me voorstellen dat je super trots bent!

Later zal ik even op de andere meiden reageren, maar ik wilde even laten weten dat het goed met me gaat! Dan hoeven jullie je geen zorgen te maken :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-05-2012

Sabrina, ben blij een bericht van je te lezen! En blij dat je in ieder geval lichamelijk van alles merkt. Dat stelt een klein beetje gerust toch? Aftellen tot de echo, nog een weekje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-05-2012

@Madelief: Succes met studeren! Gelukkig is het niet meer zo warm, dat scheelt wel denk ik! Super leuk die foto van Maria, lekker kliederen met haar toetje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-05-2012

Madelief, het is wel aftellen inderdaad! Maar de tijd gaat toch ook best wel snel vind ik. Het stelt inderdaad gerust dat ik lichamelijk van alles merk, daar ben ik dus ook wel blij om!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-05-2012

sabrina het doet me goed te horen dat het goed met je gaat!!

hier vandaag de laatste werkdag gehad! nu dus officieel fulltime mama!! echt heel gek zo hoor. besef het denk nog niet helemaal...

verder gaat het ook wel goed met me. op de gekneusde rib na die ik overgehouden heb aan het heftige hoesten. ik heb een paar dagen licht bloed verlies gehad maar ik denk zelf dat het van de kuur gekomen is. maak me er ook niet echt zorgen om ofzo.

over drie dagen moet ik twee weken zonder jullie want we gaan op vakantie naar oostenrijk! en het is daar nu helemaal niet zulk mooi weer... beetje jammer... maar ja we zullen het gaan zien..


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-05-2012

Laura, wow fulltime mama! Kan me voorstellen dat dat gek is nu, je weet nu nog niet of je het werken gaat missen. Fijn dat het weer goed gaat met je! Was wel even heftig die longontsteking! Zeker nu jullie op vakantie gaan bijna! Leuk naar Oostenrijk! Wel jammer dat het weer minder is daar, maar ja je weet maar nooit, misschien is het wel lekker waar jullie zitten! Een hele fijne vakantie! Hoe ging het logeren van Semmy eigenlijk, of doet hij dat wel vaker?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-05-2012

het logeren ging prima. en ja heel soms slaapt hij een nachtje bij opa en oma maar nu heeft hij in een week tijd daar drie keer geslapen! maar ging allemaal goed hoor. hij mist ons totaal niet dan.
ik moest van mijn huisarts toch maar ff naar het hartje laten luisteren voor de zekerheid dus ik ben net nog ff naar de vk praktijk hier verder op geweest en heb heerlijk liggen genieten van dat mooie geluid!! super!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 29-05-2012

Wat goed, fijn zeg! Dan kun je tenminste met een gerust gevoel op vakantie!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 30-05-2012

Devika, wat fijn dat het einde van het dilateren in zicht komt en dat het zo goed gaat. Wat zal jij blij zijn als dat voorbij is en kleine Shivani waarschijnlijk ook. Bij jullie kon het dus wel theoretisch, allebei de kindjes. Bij mij niet, ik was 14 november uitgerekend van Thomas en toen alweer 8 weken zwanger ofzo. Dat blijft een rare gedachte, maar kan toch alleen maar dankbaar zijn dat ik zo snel alweer zwanger was.

Madelief, leuke foto's! Vooral die met dat geklieder. En wat wordt ze al groot, kan je goed zien zo in de box. Wij hebben maandag de box neergezet dus kreeg er meteen een idee van hoe groot ze dan al is.

Sabrina, spannend vrijdag je eerste afspraak bij de verloskundige, hoop dat alles goed is en dan volgende week een echo. Fijn dat het bruinverlies niet erger is geworden, maar blijft toch altijd minder dat soort dingen. Kan je flink onzeker maken. Verder voel je je echt zwanger zo te lezen.

Laura, fijn dat het wat beter met je gaat, maar een gekneusde rib is niet fijn. Dan heb je wel flink gehoest zeg. Toch wel even eng wat bloedverlies, maar gelukkig lees ik dat je het hartje hebt horen kloppen, wel weer een geruststelling. En bijna lekker op vakantie, hoop dat het weer daar toch mee gaat vallen. In ieder geval wel een mooie omgeving.

Controle gisteren was weer goed, morgen is het zover. Word nu toch wel een beetje zenuwachtig hoor, weinig geslapen vannacht. Gelukkig heb ik nog wel genoeg te doen vandaag, dus genoeg afleiding hoop ik.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-05-2012

Goedemorgen lieve meiden!

Devika, ik ben het helemaal eens met Madelief! Als je nog door wilt voeden, dan geen opvolgmelk, is nergens voor nodig, zorgt alleen maar voor minder melk bij jou. Ik heb ook heel lang 6 voedingen gegeven, inmiddels meestal 5. Ik heb zelf wel een paar weekjes een klein beetje kunstvoeding bij gegeven, omdat de borstvoeding bij mij was terug gelopen door de zwangerschap. Normaal krik je dat juist op door vaker aan te leggen, maar als je zwanger bent helpt dat niet altijd. Nu mijn jochie meer bijvoeding eet, heeft hij het niet meer nodig. Ik heb ook het idee dat ik nu weer meer melk heb, omdat ik zelf weer goed kan eten en drinken (niet meer misselijk). Kijk ook eens op http://www.borstvoedingsforum.nl. Daar haal ik zelf veel info en inspiratie vandaan.

Laura, fijn dat het weer beter met je gaat. En nu fulltime mama! Maar eerst lekker op vakantie.

Sabrina, fijn te lezen dat het goed gaat!

Noortje, morgen is de dag! Ik ga aan je denken hoor. Ik kan zelf niet op het forum morgen (kerseman is dan jarig en we gaan een dagje uit), dus ik ga je alvast heel veel succes wensen, meid! Een extra dikke knuffel voor jou!

Madelief, succes met de studie!


Hier gaan zoonlief en ik even winkelen. Er moet nog een cadeautje voor de jarige gekocht worden. En het is markt, ook gezellig.

Knuffel voor alle meiden van kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2012

@ Noortje, ik denk aan jou/jullie! Wat een dag zal dit zijn, echt een wachtdag! Morgen is het zo ver, de inleiding! Ik hoop dat alles soepel gaat en ben super benieuwd naar jullie meisje. Naar haar foto en haar naam en hoe jij je voelt met haar in je armen. Krijg er helemaal de rillingen van te bedenken dat je haar zeer snel in je armen hebt. Dat is het allermooiste, haar te voelen, dat warme lijfje! Geniet ervan, en zet 'm op!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2012

@ Kersje, alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Kerseman!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-05-2012

Noortje ook ik denk aan je!!! Jemig wat spannend!!! Ook voor ons want wij worden weer forum tantes!!!
Zet hem op morgen meissie!! En we horen vanzelf hoe het gaat met jullie!!
Dikke knuffel van mij!

Hier met semmy naar de dokter geweest, hij had een teek op zijn hoofdhuid en die is nu verwijderd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-05-2012

even snel dame's....geen tijd om te reageren, maar wil laten weten dat noortje in mijn gedachte is. Kom op meid, morgen begint een heerlijke periode in je leven. Emotioneel, maar ook zo machtig mooi. Wij duimen voor je.

liefs een trotse forumtante in spe


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 30-05-2012

Noortje, ik denk aan je zowel vandaag als morgen!!! Oh wat zal je blij zijn met dat mooie meisje in je armen.

Ik reageer later op jullie, het gaat me even te snel, ik ben niet meer mee... Ik heb wel naar de mooie foto'tjes gekeken, het zijn allemaal schatjes, net zoals hun moeders! Smile

Hier terug aan het studeren en genieten van het weertje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2012

@ Plusje, neem je tijd hoor, voel je niet verplicht om te reageren, gewoon jouw verhaal schrijven mag ook. Want ik ben benieuwd hoe het met je is?

@ Laura, waar had die kleine rauwdouwer dat opgelopen?

Thanks voor jullie reacties op de foto van Maria. Wordt ik helemaal trots van!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-05-2012

madelief; jee...ik sta elke keer weer verteld hoe snel maria met alles is zeg.
Myrthe is daar allemaal wat langzamer in. Kruipen doet ze nu door op haar kont vooruit
te hoppen en staan wil ze eigenlijk alleen maar veilig bij mama.
Maar qua uitleggen is ze de voorste haha. Op het bureautje zeggen ze altijd grapmakend dat
ze er later een gaat worden die andere uitlegt wat ze moeten doen voor haar.
En knap dat je weer zo met leren bezig bent. Met dat warme weer moet je je daar echt voor zetten
lijkt me. En die foto's. Smullen.

Devika; vind je zo'n sterke vrouw. Hoe je nuchter vertelt over al die onderzoeken. Maar jij weet
wat belangrijk is...jullie meid. En die sterkte heeft ze van haar moeder, want Shivani is ook al
zo'n sterke. Dat lees je in alle regels door en zie je gewoonweg op de foto's.

sabrina; fijn wat van je te horen. Ik ga heel erg aan je denken komende di. Zal emotioneel zijn, maar
met hopelijk een prachtige echo. Je gevoel zegt genoeg. Laat je wat weten?

laura; vakantie...heerlijk. Ik weet dat ik het mijne al gehad heb,maar luister toch altijd jaloersmakend
naar de andere hihi. Geniet van je mannetjes en de kleine in je buik. Ik zag op fb dat je al een mooi
buikje hebt. Heerlijk om mee te showen toch? En fijn dat je ook wat opgeknapt bent.
En full-time mama. Stiekem toch ook een beetje een droom van mij.

kersje; hoe was de markt? En nog wat moois gekocht voor kerseman? Gefeliciteerd alvast.
Hiep hoera. Wat ga je doen als uitje?

plusje; net wat madelief zegt....laat dat geklets maar gewoon voor wat het is hoor.
Wij zijn hier ook gewoon om naar jou verhaal te luisteren. We zijn er voor elkaar.
cyn: hoe is het met jullie meis?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-05-2012

hier; morgen een dagje werken terwijl ik anders vrij ben. Kinderen hebben schoolfeest dus wel druk dagje. Het is raar hoor wetende dat je er nog maar een paar weken loopt. Mijn andere werkplek lijkt ook een hele fijne, maar ja....10 jaar laat je niet zo maar achter. Word er toch een beetje emo van.

Verder hier bij de huisarts een puffer gekregen voor onze meis, omdat ze toch wel veel last heeft van kroep. Klinkt toch wel wat astmatisch volgens haar. Even kijken de volgende keer of hij helpt.

Verder ben ik de laatste dagen veel met britt* bezig. Misschien omdat mijn zus op haar einde loopt, misschien omdat mooi weer onlosmakend met haar verbonden is, misschien omdat ik zo graag wou dat myrthe niet alleen zou opgroeien.
Ach...gewoon. Gewoon omdat ik haar mis. Dan kijk ik naar haar foto's en besef me wederom hoe mooi en perfect ze er uit zag. Tja...je hebt zo van die dagen.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 31-05-2012

Weinig meer van slapen gekomen, zo onwerkelijk allemaal. Moet ook veel aan Thomas denken. Gisterochtend ging ik nog een beetje twijfelen aan het inleiden, vond het toch wel zielig dat ze gedwongen nu m'n buik uit moet. Maar gisteren was ze toch weer minder aan het bewegen, dus laat het maar gebeuren, dan zijn we tenminste van die angst af en we hebben het in ieder geval uitgehouden tot de 37 weken. Ben wel heel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet, maar pff eerst die bevalling. Laat jullie zo snel mogelijk wat weten, maar kan pas als we weer thuis zijn. Ze konden niet zeggen hoe lang het allemaal gaat duren, kan zo 2 dagen zijn..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 31-05-2012

Oh en Kersje, gefeliciteerd met kerseman, fijne dag vandaag.
Verder reageer ik later weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-05-2012

Noortje zet hem op!!!!! Wat spannend zeg!!!!

Kersje gefeliciteerd met je mannetje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 31-05-2012

@ noortje,
Ooh meid! het is eindelijk zover! Omg ik krijg er tranen van in mijn ogen als ik bedenk dat de kans heeeel groot is dat je vandaag voor de 2[SUP]e[/SUP] keer mama wordt!
Oh waw…ik ga er echt van huilen hoor. Ik wens je ontzettend veel succes vandaag tijdens het inleiden. Dat alles voorspoedig mag gaan en dat je je lieve kleine meid heel gauw in je armen mag sluiten! Oh lieverd wat is dit je van harte gegund!! Ik denk aan je!
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 31-05-2012

@ kersje,
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje! En een hele fijne dag samen toegewenst!


Lieve andere meiden ik kom gauw terug!
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 31-05-2012

Noortje, you go girl(s)!!!! Smile

"Kerseman", dat klinkt wel leuk hoor! Proficiat!!

Tam, hopelijk lukt het wat met die puffer! Veel moed ermee!

Hier lukt het vrij goed. Ik vind het zalig om thuis te zijn...als ik nu moest kiezen zou ik nooit meer willen gaan werken (maar dat zal misschien nog wel veranderen?). Nu kan alles rustig aan, niet teveel tijdsdruk, veel bezoekjes doen, huisje opruimen, studeren, samen ontspannen en over ons mannetje praten... Ik kijk er echt tegenop om met de collega's geconfronteerd te worden en dan de verplichte vraag te beantwoorden "hoe gaat het nu???", brrrr! Ik hoop echt dat ik snel terug een "brusje" kan maken voor Sam*. (gek om dat * te moeten zetten, hij leeft nog door in mijn hart en hoofd).

Vele knuffels voor allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-05-2012

meiden wij gaan morgen avond rijden naar oostenrijk dus ik denk niet dat ik jullie voor die tijd nog spreek.. wel kom ik nog ff zolang we in nederland zijn spieken of er al nieuws van noortje is!! zou anders iemand mij een sms kunnen sturen? ik heb een tijdelijk prepaid nummer voor op vakantie dus ik zet hem hier wel ff neer. zou het leuk vinden als ik het goede nieuws eerder weet dan 16 juni pas!
mijn nummer is 0627427359. alvast bedankt meiden!!
en tot over twee weken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-05-2012

Laura, ik zal je sms'en! Fijne vakantie!

Tam, inderdaad, dat is gek zeg, na zo veel jaar naar een andere werkplek en niet omdat je het zelf wilde. Zou er ook melancholisch van worden!

En grappig om te horen dat ook bij Myrthe haar karakter al zo duidelijk naar voren komt! Mooie regelaar dus! Ja, Maria lijkt idd erg snel. Op het bureau zeiden ze ook al: zo zien we er maar een paar per jaar. Ach, de een rolt snel, de ander kruipt weer snel, de volgende praat snel. Het komt allemaal wel een keer. Voor mij had het allemaal wel langzamer gemogen!

Noortje, ik hoop zo dat er vorderingen zijn bij jou! Denk in ieder geval aan je.

En Plusje, fijn om je bericht te lezen. Ook dat het dus redelijk met je gaat. Ik herken je gevoel van niet meer willen werken.... En dat doe ik dus ook niet meer. Het kan en al het andere is me te waardevol!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-05-2012

Hou je me van alle hoogtepuntjes op de hoogte meis? Ben razend benieuwd hoe het jullie vergaat terwijl ik er niet ben.
Fijn dat je me wil sms'en! Topper!!

Heerlijk hè om thuis te kunnen zijn bij je kleine? Ik ga er nu ook zeker van genieten hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-05-2012

fijne vakantie laura...geniet ervan!

En ook hier denkende of noortje op dit moment geniet van haar 2e wondertje! I hope so.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-06-2012

Noortje, denk aan jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 01-06-2012

Spannend zeg, ik ben wel erg benieuwd naar Noortje! Ik denk ook aan jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 01-06-2012

Kersje, nog gefeliciteerd met je man!

Plusje, ik kan me voorstellen dat je nog geen behoefte hebt om te werken. Het is ook best confronterend als mensen vragen, maar aan de andere kant durven ze dat ook niet echt en weten ze niet zo goed om te gaan met de situatie. Dat was mijn ervaring in ieder geval, ik vond het wel prettig dat ze ervan op de hoogte waren en heb ik verteld wat ik erover kwijt wilde en nu praten we er verder niet over. Dat hoeft voor mij ook niet. Dat doe ik liever met mijn man en mijn familie. Het is wel even lastig om weer de start te maken. Weer tussen de mensen te komen en het leven dat gewoon weer ontzettend voorbij raast. Dat wil je gewoon niet, je wilt het liefst nog zoveel mogelijk met Sam* bezig zijn, dat begrijp ik heel goed. Wat voor werk doe je en hoeveel dagen werk je normaal gesproken?

Vandaag ben ik voor de intake naar de verloskundige geweest. Heel fijn want ik had dezelfde verloskundige die erbij was vorig jaar. Ze weet het nog als de dag van gisteren vertelde ze me. Het was ook best gek om daar weer te zijn. Er lag een voorbeeld van een baarmoeder met een baby van kunststof, het kindje was ongeveer net zo groot als Hannah Emile was, zo'n twintig centimeter. Gek is dat om zo te zien. We krijgen een aantal extra echo's, aanstaande dinsdag om te kijken hoe ver ik ben en of het hartje klopt. Daarna nog een keer met 12 weken een uitgebreide echo in het ziekenhuis. Hier hebben we voor gekozen, we konden ook de combinatietest doen bij de vk, maar als ze dan dingen zien die verder onderzocht moeten worden, worden we toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dit leek ons dus beter. Met 17 weken krijg ik dan nog een echo (dit doet deze vk zelf, puur voor mijn geruststelling). En daarna nog de 20 weken echo. Dus in elk geval 4 echo's. Eerst dinsdag maar, ik ben wel erg benieuwd! Maar ik voel me wel echt zwanger qua kwaaltjes etc. dus in dat opzicht twijfel ik niet. Ik vind het alleen wel erg spannend weer naar het echocentrum te gaan. Gelukkig hoeven we niet zo lang meer te wachten. En ik laat het hier zeker weten hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 01-06-2012

Gisteravond is toch nog heel snel onze dochter Tessa geboren. Beetje moeilijke bevalling maar alles gaat goed. Kom weer als ik weer kan zitten.. pijnlijke hechtingen, nu volop aan het genieten.