Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Bevallingsverhalen - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Bevallingsverhalen (/thread-5188.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Bevallingsverhalen - poelepetoet - 13-08-2013

Liminous... van begin wee tot einde bevalling bij mijn eerste precies 4 uur, bij mijn 2e van begin wee tot einde bevalling 3 uur en 25 minuten. Dus ik hoop het voor jou ook! Alleen de naweeën niet echt tof, maar ach.... mijn 2e bevalling begon om 5.30u met weeën en om 8.55u was mijn mannetje er! Dus de kans is er dat het weer zo snel gaat!


Bevallingsverhalen - butterfly1984 - 14-08-2013

Nou klinkt inderdaad als een fijne bevalling, ik heb in totaal 19 uur op papier staan maar daarvoor ook al flinke pijnlijke weeën gehad... En dat allemaal voor niet werd keizersnede... Hopelijk bij deze net zoon bevalling op het poepen in het vruchtwater na...


Bevallingsverhalen - Liminous - 14-08-2013

Poele, ook zo lekker snel! Ik heb dus van begin weeen tot einde bevalling ongeveer 3 uur over gedaan. Zal mij benieuwen als ik ooit nog weer zwanger ben en moet bevallen of het dan idd sneller gaat! De verloskundige had al wel gezegd dat als ik ooit weer zwanger zou zijn, ik dan andere instructies mee krijg wat betreft het bellen.

Butterfly, jeetje dat lijkt me ook zwaar ***. Dan is alles voor niets geweest. Wat zal je uitgeput zijn geweest! Hopelijk heb je met deze wel een voorspoedige bevalling Smile


Bevallingsverhalen - samantha1987 - 15-08-2013

Hey dames,

Leuk om te lezen dat het dan bij iedereen weer anders gaat! Ik hoop als ik ooit nog een broertje of zusje voor Tess mag krijgen dat ik zelf kan bevallen en dat ik geen jeuk heb overal! Want weet wel zeker dat ik nu dus eerder aan de bel trek..


Bevallingsverhalen - Chris1984 - 15-08-2013

Herkenbaar Butterfly... Ik heb er ruim 28uur over gedaan en toen besloten ze ook tot een spoedkeizersnede. Was zó blij dat ze een keizersnede gingen doen, want ik wilde dat kind eruit en maakte me niet meer uit hoe!


Bevallingsverhalen - Liminous - 15-08-2013

Kan me heel goed voorstellen dat als je al zo lang bezig bent, het niet meer uitmaakt hoe je kindje eruit komt. Hopelijk verloopt een eventueel volgende bevalling wat makkelijker!


Bevallingsverhalen - butterfly1984 - 15-08-2013

Cruesli ik had het zelfde.. De gynaecoloog kwam bij me en zei we gaan nog even proberen te persen en anders wordt het een keizersnede... Ik zeI meteen doe maar... Haha... Dan ben je er ook echt wel klaar mee...


Bevallingsverhalen - Rebecca - 15-08-2013

Oooh dat was echt mijn worst nightmare een keizersnede, maar snap wel dat je soms zo radeloos kan zijn hoor... die weeenstorm bij mij had ook echt niet langer moeten duren, pfff!

Cruesli, al op voor een brusje? daar was je laatst toch zo enorm over aan het twijfelen?
Samantha ook jeuk gehad? ingeleid ivm cholestase? ik baalde er echt van!

Merk dus echt nog met name psychisch moet herstellen van de bevalling, lichamelijk gaat t top en mn mannetje doet het op de krampjes na ook super!


Bevallingsverhalen - Marijke1981 - 16-08-2013

Rebecca; nog van harte gefeliciteerd met je zoon. Succes met de bv maar gaat vast wel lukken.


Bevallingsverhalen - Chris1984 - 16-08-2013

Ja inderdaad Butterfly! Ik lag al 4 uur met 10cm ontsluiting. Op en af te persen. Moest elke keer stoppen omdat onze vent fors daalde met zijn hartslag. Uiteindelijk nog vaccuumpomp geprobeerd en ze hebben enorm hard meegeduwt op mijn buik, maar toen daalde zijn hartslag zo snel dat ze naar de OK zijn gaan rennen met me. Wat een rot moment, ook voor manlief! Ik ben zelfs onder narcose gegaan, dus werd pas 1,5 uur na zijn geboorte weer wakker.

@Rebecca: Ben er nog steeds niet uit of we nu wel of geen brusje willen Wink Ben zo bang dat ik weer zo'n bekkeninstabiliteit krijg (kans is 99,9%), dat ik niks meer met mijn zoontje kan, weer zo'n bevalling (5dg in het ziekenhuis gebleven beide), dat ik ook de oudste weer teveel moet missen en dat we weer een huilbaby krijgen (en dus op, moe, geirriteerd wat ook de oudste weer tekort gaat doen). Dus ik blijf het moeilijk vinden...


Bevallingsverhalen - Rian-kippie - 16-08-2013

@cruesli, ik had bij mijn dochter ook heftige bekkeninstabiliteit... zat met 10 weken (!!) al volledig in de ziektewet daardoor... ben nu 13 weken zwanger van nr 2 en heb nog helemaal nergens last van...

mijn nicht had ook bij de eerste heftige bi maar bij de tweede helemaal niet!

het hoeft dus niet...


Bevallingsverhalen - butterfly1984 - 16-08-2013

@cruesli dan is het bij jou wel helemaal spoed geweest... Bij ons ook wel op een gegeven moment maar ik heb daar niks van gemerkt... mijn man vroeg nog kan ik dan even een sigaretje doen.. nou zei de zuster als we gaan dan gaan we ook. Ik moest alleen nog een blaaskatheter en die zat er zo in... ging allemaal heel snel.. ze hebben tijdens de bevalling ook wel allerlei testjes gedaan zoals bloed afnemen van jenne toen hij nog in mij zat.. sneetje in zijn hoofd en toen begon de zuster te zuigen aan een soort rietje... nou mijn man snapte er niks van haha... maar ze zeiden dat dat allemaal goed was... maar had laatst echo van deze zwangerschap en die vrouw zei al goh heb je een keizersnee gehad was zeker ook wel erg spoed als ik kijk hoe scheef jou litteken zit... normaal zit deze altijd keurig netjes in het midden nou bij mij dus echt niet... kon ze aan zien dat het allemaal heel snel is gegaan.. en dat klopt ook wel mijn zat nog maar net naast me en het was begonnen en whoep we hebben een jongen... Gelukkig heb ik wel een ruggenprik gekregen en heb ik alles mee gekregen.. maar moest wel 2 uur lang op de verkoeverkamer zonder mijn zoontje.. dat is het enigste eigenlijk wat ik een groot nadeel vond aan de keizersnede...


Bevallingsverhalen - Chris1984 - 16-08-2013

Ik heb dan daarentegen juist weer een prachtig litteken, heb ik mijn gyn achteraf nog voor gecomplimenteerd, hahah! Ik werk zelf in het zkh op de SEH, dus hij zal wel gedacht hebben, ik doe het maar netjes anders komt ze verhaal halen achteraf :mrgreen:


Bevallingsverhalen - Chris1984 - 16-08-2013

Dat is wel heel fijn om te horen Rian-kippie!


Bevallingsverhalen - samantha1987 - 19-08-2013

Rebecca ze weten bij mij niet wat het is geweest.. Ze hadden wel bloed afgenomen maar ze hebben het dus gehouden op zwangerschapsjeuk... Ik hoop alleen echt dat ik bij een 2e dit nooit krijg want ik kon zelf niks meer! En nadat Tess geboren was was het ook zo weg! Echt heel vreemd... En zie dat je net een zoontje er er erbij heb nog gefeliciteerd!

Hier heb ik ook last gehad van bekkeninstabiliteit...