Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Wie ook totaal ruptuur? - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Wie ook totaal ruptuur? (/thread-6151.html)



Wie ook totaal ruptuur? - La-princesa - 08-01-2011

Wie heeft tijdens de bevalling ook een totaal ruptuur gehad en heeft er nog last van? Of tot wanneer had je er last van?

Ik ben 2 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon en liep daarbij een totaal ruptuur op. Nu heb ik op sommige dagen nog last daarvan. Vooral als ik lang sta of moet tillen. Dan trekt mn hechting heel erg of voel ik een soort druk daar of op mn schaamlippen.. Houd dit nog een keer op of ......


Wie ook totaal ruptuur? - Joya - 31-01-2011

ik zie dit topic nu pas voor het eerst.. ik had geen totaalruptuur maar scheelde heel weinig.. zijn ook ruim 3 kwartier bezig geweest met hechten maar ik hoefde niet naar de ok.. ik heb eigenlijk nu alleen nog last ervan als ik ongesteld wordt.. de eerste dag is het dan het ergst.. heel vervelend.. ook idd zo'n drukkende pijn echt op de plek waar ik gehecht ben..


Wie ook totaal ruptuur? - Sparkje - 31-01-2011

@ la princesa, ik kan er nog niks over zeggen ben nu zwanger van ons eerste kindje maar het lijkt me erg pijnlijk. Beterschap ermee!


Wie ook totaal ruptuur? - jersey - 01-02-2011

Ik heb ook een totaalruptuur gehad waarbij ze ook nog een kringspier hebben geraakt. Ik ben onder algehele narcose geweest. Binnen 5 weken kon ik weer van alles. Ook de nacontrole was goed. Ik heb nog een tijdje wel laatst van mijn onderkant gehad, m.n. als ik te lang op mijn bureaustoel zat, maar nu ook niet meer.
Ik heb vrijwel geen pijn gehad van de hechtingen. Aan de buitenkant had ik oplosbare hechtingen, binnenin niet. Dat is ook allemaal goed genezen.


Wie ook totaal ruptuur? - La-princesa - 01-02-2011

Jersey ik heb precies hetzelfde als jij gehad! Ik kon wel sneller weer vanalles, gelukkig. Nacontrole was ook goed.. Ben benieuwd hoelang ik nog dat drukkende gevoel hou.. heb t gelukkig niet elke dag en als ik het heb ook maar heeeel eventjes en niet pijnlijk.

Sparkje het heeft helemaal geen pijn gedaan hihi t was net alsof er een rits open ging. Maar je gunt t natuurlijk niemand! Geniet nog van je zwangerschap!!


Wie ook totaal ruptuur? - jersey - 01-02-2011

Sparkje, het idee klinkt eng, maar je voelt er niets van. Wel hoor ik soms van mensen die een gewone hechting hebben gehad en niet onder narcose zijn gegaan het herstel langer duurt.

La-princesa, omdat ze bij mij een kringspier hadden geraakt, kon ik problemen met ontlasting krijgen en moest dus een tijdje lactose innemen. Het kon weken duren, maar gaven al aan dat het maanden kon duren. Binnen een week werkte het redelijk normaal en voor die zes weken welke alles weer normaal. Ik ben bij nacontrole bij de gyn. geweest en die zei dat het goed herstelt was.


Wie ook totaal ruptuur? - Sparkje - 01-02-2011

Gelukkig heeft het niet zoveel pijn gedaan dan, maar fijn is anders Wink.
@la princesa, dankjewel ga ik zeker doen!


Wie ook totaal ruptuur? - La-princesa - 03-02-2011

Jersey same here.. ik heb een ander midddeltje gehad om t allemaal zachter te maken.. Maar t was ook weer allemaal goed geheeld gelukkig


Wie ook totaal ruptuur? - Faithe - 25-02-2011

Dit is waar ik zo ontzettend bang voor ben!!!
En ook dat daardoor je ''gaatje'' en ''gat'' is geworden.

(komt door mijn eigen bevallings film en de verhalen van mijn zussen)


Wie ook totaal ruptuur? - La-princesa - 04-03-2011

Faithe haha mijn vriend kon ook mn gat inkijken haha er was idd geen gaatje meer te bekennen:p


Wie ook totaal ruptuur? - Faithe - 28-03-2011

La-princesa schreef:Faithe haha mijn vriend kon ook mn gat inkijken haha er was idd geen gaatje meer te bekennen:p

Hmmmm dat word wel weer een gaatje he????