Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Geplande keizersnede - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Geplande keizersnede (/thread-6232.html)



Geplande keizersnede - snoopy81 - 25-01-2011

Vandaag is de keizersnede gepland als alles rustig blijft zal 22 februari de kleine gehaald worden. Ik heb het forum keizersnede mama's gelezen maar daar zitten veel spoedkeizersnedes tussen. Ik heb gemerkt dat moeders die met een spoedkeizersnedes bevallen zijn er over het algemeen erg tegengevallen is.
Er zijn maar weinig ervaringen van geplande keizersnedes. Ik ben juist benieuwd hoe zij het ervaren hebben.

De reden waarom ik een geplande keizersnede krijg is, omdat de kleine in een stuit ligt. We hebben hem niet laten draaien omdat mijn gevoel zei dat ik dat niet moest doen. Hij ligt de hele zwangerschap al zo.

Hoor graag van jullie


Geplande keizersnede - Tinkerbell79 - 26-01-2011

Snoopy, ik heb ook een geplande ks gehad (heb het forum ks mamas gemaakt ;-)) omdat meisje in stuit lag. Ik heb me ook kunnen voorbereiden, alleen had ik er wat anders van verwacht. Ik dacht kindje halen en klaar, maar nee hoor. Ik vond het allemaal erg tegenvallen moet ik zeggen. Ik heb erna veel pijn gehad, waardoor ik de eerste week niet voor mijn dochter heb kunnen zorgen. Ik vond het ook moeilijk dat ik Mik niet op de arm kon houden meteen en dik een uur heb moeten wachten tot ik haar eindelijk weer zag. Daarbij vond ik het ook moeiijk dat ik haar niet zelf op de wereld heb gebracht met weeen en al (hoewel ik dat van te voren niet erg leek te vinden). Al met al, viel het mij tegen. Sorry dat ik geen leuker antwoord kan geven en alleen dit....hahah.

Maar....na een week/ 2 weken voelde ik me een stuk beter en gaat het er natuurlijk om dat ik een mooie, lieve, gezonde dochter heb gekregen Big Grin

Succes en veel plezier


Geplande keizersnede - snoopy81 - 26-01-2011

Tinkerbell, bedankt voor je reactie. Ik ben liever goed voorbereid dus alle ervaringen neem ik mee...


Geplande keizersnede - Tinkerbell79 - 26-01-2011

ja, ik wilde eigenlijk dat ik alles wist, hahha. Maar helaas. Ach, ik heb ook genoeg verhalen gelezen (achteraf) bij wie het allemaal wel mee viel. Maar dat heb je ook met gewone bevallingen.


Geplande keizersnede - Tinkerbell79 - 26-01-2011

hey, waarom doen ze de ks bij jou eigenlijk zo laat? Ik zie namelijk dat je al weeenremmers hebt gehad en dat je de ks in week 39 pas krijgt, is daar een reden voor? Mijn ks heb ik met 38 weken en 3 dagen gekregen, omdat ze bang zijn dat anders de bevalling natuurlijk op gang komt en dan een spoedkeizersnede gaat komen.
Tis trouwens wel heel apart om te weten wanneer je beebje komt, het weekend ervoor (ze is op maandag gehaald) was je je de hele tijd bewust van "oh over twee dagen/ 1 dag ben ik mama"....is ook wel weer leuk, alleen ik was zoooooooooooooo zenuwachtig. Misschien een aanrader (valt me nu pas in) de dag van te voren een melatonine nemen ofzo of iets anders kalmerends zodat je goed slaapt....want ik kon echt niet slapen, hahaha


Geplande keizersnede - snoopy81 - 30-01-2011

Er was helaas geen plekje eerder vrij, maar het schijnt dat ze tegenwoordig het liefst pas met 39 weken een ks uitvoeren. Ik vroeg ook wat te doen als het eerder kwam en wanneer ik dan naar het ziekenhuis moest komen.
De gyn. zei pas wanneer de vliezen breken of dat je om de 5 min. weeen hebt. Nou lekker dan, moet je ook eerst nog om de zoveel tijd weeen hebben.... Wink
Ik heb wel een speciale zetpil meegekregen die ik de avond van te voren moet inbrengen, misschien ook iets rustgevends?
Ja ik ben nu echt letterlijk aan het aftellen, maar ik ga er toch vanuit dat hij eerder komt. Heb regelmatig last van buik/rugpijn, schijnen voorweeen te zijn en die kunnen al wel weken van te voren te komen maar toch.
Blijft afwachten! Heb jij borstvoeding gegeven?


Geplande keizersnede - alorac82 - 31-01-2011

Ik heb bij mijn beide kids een geplande keizersnede gehad en die krijg ik nu weer.(als ik ooit nog zwanger raak iig)
Ik krijg ze omdat ik niet kan ontsluiten.
Bij mij was de 2e keer erger dan de 1e keer. de hele kamer draaide boven me en was misselijk, net of ik harstikke high was.
de pijn van de wond was ook heel erg, vooral tijdens de borstvoeding.
maar gelukkig duurde dat bij beide niet zo erg lang heb er maar 3weken pijn van gehad.
Bij de borstvoeding was het enkel de 1e dagen.. gelukkig maar.. heb de jongste anderhalf jaar borstvoeding gegeven.. dus was blij dat de pijn niet zo lang duurde..
Maar gelukkig is het bij iedereen weer anders.. succes..


Geplande keizersnede - alorac82 - 31-01-2011

mijn oudste is trouwens ook gehaald bij 39weken, en de jongste bij 40weken.


Geplande keizersnede - Tinkerbell79 - 07-03-2011

Ik ga hem even uppen!

Snoopy ik zie dat je inmiddels bevallen bent! Gefeliciteerd. Maar hij is dus eerder geboren zie ik?


Geplande keizersnede - snoopy81 - 04-05-2011

@Tinkerbell inderdaad 3 weken te vroeg, werd het toch nog een onverwachte bevalling haha!


Geplande keizersnede - snippie - 04-05-2011

Gefliciteerd!!
ik heb een min of meer geplande gehad en viel me reuze mee.
baalde gewoon van het herstel maar verder niet.

als ik ooit weer zw raak wordt er bij mij niet gewacht tot 39 weken.
maar wordt de kleine met 38weken gehaald.


Geplande keizersnede - Mutsie - 04-05-2011

Hier ook een geplande ks. Gyn. wilde het ook met 39 weken maar moest het zelf inplannen bij de opname dus heb ff gepusht dat eerder wou. Aron is geboren met 38 weken en 3 dagen. Ks viel me erg mee. Zou 't zo weer doen. Ik kan ook niet gewoon bevallen en zie niet tegen een tweede op. Vond de naweeën tijdens het bv geven het pijnlijkst van heel de ks. Maar ook dat was goed te doen. Herstel valt ook mee. Voel al weken niets meer. Het enige waar ik van baal is dat ik bijma geen striae had en dat met al dat getrek en geduw tijdens de ks er echt ingeschoten is en nu ziet m'n buik er niet uit! Hier het advies gekregen om zeker minimaal jaar te wachten met zwanger worden en bij jullie? ..


Geplande keizersnede - Tinkerbell79 - 04-05-2011

Mutsie, boh dat jij zo'n goed herstel hebt gehad, zo fijn zeg. Ik vond de naweeen juist geweldig, omdat ik dan toch iets van weeen gevoel had gehad. Neuh ik zou het geen tweede keer willen hoor.
Maar, idd bij ons zeiden ze ook dat we een jaar moesten wachten met zwanger worden. Was je van plan eerder zwanger te worden dan? ;-)


Geplande keizersnede - Mutsie - 05-05-2011

Ik vind de naweeën ook niet erg!! Maar wel het pijnlijkste van alles.. Kan ik toch nog over weeën meepraten he.
Nee hoor, ik denk dat ik lekker wacht tot Aron zelf rond loopt en zo. Als ik dan nog wil Wink