Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Onze mooie dochter :-) - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevallen!! Gefeliciteerd!! (https://archief.zwangerworden.nu/forum-29.html)
+--- Topic: Onze mooie dochter :-) (/thread-6843.html)



Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 31-07-2011

Eindelijk is het dan zover. Met 2 missed abortions hebben wij nu eindelijk onze dochter:-D

Helaas is ze nog in ziekenhuis vanwege de oververmoeidheid en daardoor niet drinken, maar het gaat steeds beter.

[attachment=o4289]

Ze heet Nynke :-) geboorte gegevens staan in me banner.

Liefs


Onze mooie dochter :-) - J_mylove - 31-07-2011

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat een schatje...
Hopelijk kan je kleine meid snel alle voedingen zelf drinken en mag ze lekker mee naar huis.
Sterkte de komende (ziekenhuis)tijd & geniet van je kleine meisje!

Liefs, J_mylove


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 31-07-2011

dank je wel meis. Jij ook een dochter gehad dit jaar. Hoe oud is ze?


Onze mooie dochter :-) - J_mylove - 31-07-2011

Hoi Tweety,

Mijn dochtertje is nu 4 maanden (en 2 dagen Smile) Ze is 29 maart geboren.
Weet een beetje hoe je je voelt, mijn zoontje (feb. 2010 geboren) heeft ruim 3 weken in het ziekenhuis gelegen na de geboorte... Wat een vervelende start is het dan he, heel anders dan je verwacht. Je hebt je kraamtijd toch het liefst thuis!!

Hoe gaat het nu met je meisje? Zit er alweer wat vooruitgang in?

Liefs!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 31-07-2011

dank je wel

zoo mylove schiet op zeg 4 maand.

jaaaa nynke heeft vandaag twee keer flesje leeg...super dus!


Onze mooie dochter :-) - Tinkerbell79 - 31-07-2011

Tweety, van harte gefeliciteerd!!


Onze mooie dochter :-) - djinnie - 01-08-2011

Jee Tweety, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Nynke! Prachtige naam en wat een lief poppetje, zeg. Geniet maar heerlijk van haar en hopenlijk is ze snel thuis, zodat jullie als gezinnetje samen kunnen gaan genieten. Maar zo te horen doet ze hard haar best!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 01-08-2011

dank je wel meiden.

Djinnie zozo jij alweer 34 weken, we miste je al op het 30 forum, jij gaat bijna bevallen van je kereltje. Heerlijk zeg geniet er maar lekker van.

Ja nynke dronk gisteren 2 keer haar fles leeg, 50 CC. en 1 keer kwam ze tot 30 CC. Dus ja ben benieuwd hoe ze het vandaag doet en wanneer de sonde eruit mag, ze zal zichzelf even moeten bewijzen voor ze naar huis mag. Ik vermoed en hoop aankomend weekend thuis, maar dan moet het wel zo doorgaan. ze sturen haar niet eerder naar huis voor ze bijna alle voedingen leeg kan drinken. 2 is nog even te weinig, maar gaat dus goede kant op Big Grin
ben super trots en blij, hou steeds meer van dr Big Grin


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 01-08-2011

hier op de cam vanmorgen lekker met oogjes open, cam is in ziekenhuis op couveuze afd.

[attachment=o4321]


Onze mooie dochter :-) - Monalisa - 01-08-2011

gefeliciteerd nogmaals Tweety.Onwerkelijk en mooi gevoel he om eindelijk een wondertje te mogen hebben!Geniet er van!


Onze mooie dochter :-) - zon - 07-08-2011

ben beetje erg laat maar zie t nu pas.
Tweety gefeliciteerd met je prachtige dochter!!1

Hopelijk mag ze snel lekker mee naar huis!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 07-08-2011

Heey
dank je wel hoor meiden. In middels is ze lekker thuis sinds gisteren. Ze drinkt nog niet met alle plezier maar met bepaalde methodes krijgt ze wel alles binnen. en daar gaat het om, en tussen de voedingen in slaapt ze, heel saai leven voor dr, maar wel het beste. Ze krijgt tussendoor echt wel veel liefde en ik kangaroe met dr, maar verder komt ze niet verder dan haar bedje en verzorgen. Het wandelen en aandacht van visite komt wel als ze sterkter word en als 16 aug blijkt dat ze aangekomen is :-) en we gaan in okt naar center parcs dus daar kan ze aan haar trekken komen Big Grin

belangrijkste nu is haar voeding binnen krijgen en slapen Big Grin


Onze mooie dochter :-) - jersey - 08-08-2011

Tweety, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Nynke. Fijn dat ze weer thuis is en dat het beter met de voedingen gaat. Leuke website heb je.


Onze mooie dochter :-) - mcm - 08-08-2011

Tweety!! Meid, ik dacht eens even spieken, en je bent gewoon mama!!! Smile Heeel hartelijk gefeliciteerd meid. Enne: kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet hoor, bezoek en wandelen enzo krijg je nog meer dan genoeg tijd voor Smile.


Onze mooie dochter :-) - mcm - 08-08-2011

P.S. wat een mooie naam!! En wat is ze lief!!!


Onze mooie dochter :-) - french - 09-08-2011

Nog van Harte gefeliciteerd met jullie dochterje !!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 09-08-2011

dank je wel lieve meiden :-) het gaat heel goed. Wel veel op verzoek...want onze - leeuw- dochter heeft een eigen wil...nee mama ik heb geen zin om 13 uur, hou me mond stijf dicht...maar ja om 14 uur wil ik wel :-).....ok gekke mama doet het wel, want het moet er toch in :-)..anders komt ze te kort en dat moeten we niet hebben Big Grin


Onze mooie dochter :-) - Tam - 10-08-2011

fijn te lezen dat ze lekker thuis is meid en dat ze het toch goed doet.....sterkte meid!
geniet ervan en voor je het weet is ze heerlijk op krachten en kunnen jullie genieten van een fijne vakantie als gezin.


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 10-08-2011

Dank je wel Tam. Met jou kleine gaat het ook al hard he? hoest met jullie?

Nynke heeft baal dagje. Vanmorgen ging fles leeg, daarna miste ze eerste 20 cc en deze voeding van 13.00 alweer 40cc, en ze slaapt als een roos, maar ja minder dagje mag altijd, 60 Cc is nog te doen, alleen word de druk op de andere flesjes hoger, die moeten dan echt op.


Onze mooie dochter :-) - Tam - 10-08-2011

minder dagje kan idd altijd, maar dan moet ze straks wel lekker dooreten idd.

Hiero gaat het goed hoor. Vandaag heeft de kleine meid haar 2e prikjes gehad en slaapt dus al de hele middag. is ze toch effe wat van haar doen. Ze is nu 5760 gr en 58 cm, dus doet het prima. Hoe is het met nynke haar gewicht? Houden ze dat goed bij?


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 10-08-2011

Heey das mooi gewicht zeg!

Nynke heeft inmiddels alweer 20 exstra ingehaald en 30 cc staat af te koelen Wink

Ze woog zaterdag 2555 zoiets, en ik ga vanaf elke dinsdag naar het spreekuur, waar je elke week kan wegen. Is mijn eigen verantwoordelijkheid, maar volgens ziekenhuis als ze niet meer dan 65 cc per dag mist en goed plast komt ze aanBig Grin


Onze mooie dochter :-) - MamaV - 13-08-2011

Hallo Tweety! Ik dacht laat ik je eens opzoeken om te kijken hoe het met je zwangerschap gaat (we zaten samen in het forum uitgerekend feb 2010 weet je nog?) en je bent gewoon al mama! Big Grin Van harte gefeliciteerd meid! Geniet maar lekker van alles, en volg je gevoel en zeker dat van je dochtertje. Zij geeft wel aan wat ze nodig heeft. Ritme is goed maar als zij het anders wil dan is het toch goed?! Heerlijk joh. Mooie meid! Big Grin


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 13-08-2011

dank je wel meis...feb 2010 wow ja dat was de eerste keer ja. Jij bent inmidels zwanger weer? gaaf zeg!! Gefeliciteerd meis.

Merk dat ik heel veel vragen heb hoor, toch soms wel zorgjes.

trekt jouw kindje ook na eten soms met mond zulke spastische bekjes? een rondje maken met mond en dan tong eruit enzo...heel maf......andere kant, als krampjes over zijn gaat ze slapen, vraagt goed om eten, slaap heeel veel maar is ook momenten wakker....temp is netjes rond de 37.0...dus ja zou toch goed moeten zijn :-)

Geniet jij lekker van e zwangerschap he van een brusje Big Grin


Onze mooie dochter :-) - MamaV - 14-08-2011

Oh ik bedenk me net dat ik onder een andere naam in het forum 'Uitgerekend februari 2010' zat, namelijk als Gerjanne1981! Dan gaat je misschien een lichtje branden. We zaten ook op dezelfde Hyves.

Wat betreft de mondbewegingen van je dochter: tja iedere baby heeft een eigen manier en eigen 'tic'. Zou me daar niet teveel druk om maken, Vince had ook zo zijn eigenaardigheden. Als ze genoeg voeding krijgt en ze vraagt er ook om, dan is het toch goed.

Oh ja en kleine baby's slapen altijd heeeeel veel hoor! Behalve als z emoeten eten. Dus dat is heel normaal. Nou nogmaals: geniet van je meisje!!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 15-08-2011

haha Gerjanne zegt me meer ja. Dacht al...mamaV :-)

Ja idd ben er inmiddels achter dat dat er wel bij hoort ja...en om eten vragen doet ze goed...meisje had een drink probleem, nou ze heeft nu al 4 keer eten gevraagd..3.00-6.00-7.30 en 8.15 en heeft al bij elkaar zon 150 cc op ( van de 390)...dus eten doet ze tegenwoordig wel, en je moet ook echt geven want ze neemt geen genoegen met speen en gaat echt krijsen Wink....iets meer geven voeding eerder werkt helaas niet, ze wil er echt zelf om vragen en vol=vol bij haar :-)

ze ligt zich nu alweer uit te rekken, als ze maar niet meer eten gaat vragen Wink


Onze mooie dochter :-) - mamma1977 - 16-08-2011

Hoi Tweety. Gefeliciteerd met je dochtertje (ze is op mijn verjaardag geboren). Wat fijn dat ze het goed doet. En inderdaad iedere baby heeft zijn eigen ritme en eigenaardigheidjes. Zolang ze goed groeien en er tevreden uitzien is het goed.

Ik zat ook samen met Gerjanne op het februari forum en op de hyves natuurlijk. Ik was daar eerst Coo1.


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 16-08-2011

heeey. Dank je wel. Coo1 ja dat zegt me ook wel wat! leuk dat je jarig was op haar geboorte-dag Big Grin

hadden jullie je afgemeld en opnieuw aangemeld dat je andere namen heb?


Onze mooie dochter :-) - mamma1977 - 16-08-2011

Ik hoop maar dat nu Nynke op dezelfde jarig is we voortaan wel mooi weer hebben op die dag.. (in al die 34 jaar kan ik het op 2 handen tellen hahaha)

Het idee erachter was dat ik in elk geval met een nieuwe baby een nieuwe start op het forum wilde maken. Bovendien wilde ik ook iets annoniemer maar dat is niet echt gelukt hahaha. Ik gebruik nog steeds overal namen. Maar in elk geval kan nu niet zomaar iedereen mij meer vinden op dit forum.


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 20-08-2011

dat scheelt wel ja, moeten ze weer wat meer moeite doen om je te google :-)

Ja ben benieuwd hoe vaak ze met dr verjaardag lekker buiten kan spelen, groten deels zullen haar vriendjes en vriendinnen ook op vakantie zijn, das dan weer nadeel om 26 juli jarig te zijn Big Grin


Onze mooie dochter :-) - mamma1977 - 24-08-2011

Voor mij was het ook nog eens altijd extra want ik woon in Tilburg en dan is het altijd kermis in die week. Dus mijn vriendjes en vriendinnetjes gingen altijd liever naar de kermis..
Sinds ik "groot" ben ik liever ook hahaha. Ik vier het nu altijd begin augustus. Maar die vakanties vallen inderdaad altijd vervelend maar wat dan weer wel positief is op school zal ze waarschijnlijk straks een "vroege" zijn. Ze kan gewoon elke keer in een nieuw schooljaar beginnen en niet halverwege kleuterschool instromen. Dan is ze straks een jaartje eerder klaar met school (maar dat ligt allemaal nog zover in de toekomst ik moet er nog niet aan denken dat Sanne naar school moet..bah lijkt me zo saai in huis)


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 24-08-2011

ja idd het gaat snel zat Wink. das voor ons nog ver van bed show, maar is idd wel fijn dat ze dan een vroegertje word ja. kan ze meteen als ze 4 is naar groep 1 Big Grin


Onze mooie dochter :-) - suusgroep - 27-08-2011

Hey tweety, hebben wij elkaar ook niet een tijdje gesproken in "ik zit weer in de spannende dagen..."? Je naam kwam me zo bekend voor, ik zat een beetje te struinen in alle topics en lees dat je een dochter hebt. Nou nog gefeliciteerd, beter laat dan nooit toch? Geniet ervan!


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 29-08-2011

heey dank je wel. Idd beter later dan nooit, en achteraf denk ik heel erg van...ach tis nog snel gegaan en de miskramen worden echt verzacht nu ik een prachtige dochter heb.
Jouw zoontje begint al echt een jongen te worden he :-) heerlijk. Er komr een hoop op je af hoor vind ik, zoveel onzekerheden of je dingen goed doet. Nynke slaapt overdag amper in bedje, ze wil altijd slapen bij mij op de bank, in grote bed of me armen...in box of bedje gaat ze om de zoveel tijd huilen,..maar ja of je daar dan goed aan doet is zo vervelend......maar ja ze slaapt wel, en komt aan haar rust dus zal wel goed zijn dan :-)


Onze mooie dochter :-) - suusgroep - 31-08-2011

ja, Yesse is vrijdag 16 weken. Morgen ga ik weer naar het weeguurtje van het cb en ik verwacht dat hij net bij de 7 kg zit, 2 weken geleden was hij 6760 gram. Van het weekend heb ik hem zelf opgemeten en hij was 63 cm. Hij begint echt veel te brabbelen nu, ontdekt hoe hij zelf zijn hoofd omhoog kan houden en zijn onderkaakje veranderd in een hobbelweg dus zijn tandjes komen eraan. Maar ja wanneer die doorbreken weet je nooit.

Fijn dat alles zo goed gaat met Nynke. Dat slapen is heel normaal, schijnt dat baby's vaak bij je in de buurt willen zijn om je te ruiken. Dat is een zintuig die goed ontwikkeld is. Misschien kan je eens proberen om je nachthemd in haar wieg te leggen zodat ze je ruikt, dan slaapt ze misschien wel daar? Die onzekerheden zijn ook heel herkenbaar, enige wat je kan doen is praten met mensen die je snappen, dus moeder of vriendinnen met kinderen of hier. Opvoeden is de moeilijkste taak ter wereld en je zult het nooit goed doen. Het enige wat je kan doen is naar eer en geweten handelen en hopen dat alles goed komt. Klinkt wat zwart-wit, maar dit is wat ik ook vaak te horen krijg. Dus hou ik me maar vast aan dat ik al het goede wil voor Yesse en dat hij straks goed terecht komt en dat ik ook zelf zeker weet dat hij niets tekort komt.


Onze mooie dochter :-) - tweety1982 - 02-09-2011

spannend! die tandjes. En was hij idd 7 kg? gaat hard he.

Er zijn idd altijd twijfels of je het goed doet, maar komt vast allemal goed :-)