Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Zwanger van een tweeling in 2012! - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Zwanger van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-26.html)
+--- Topic: Zwanger van een tweeling in 2012! (/thread-7288.html)



Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 15-03-2012

[INDENT]Hallo meiden!

Hierbij open ik dit topic in de hoop dat er meerderen zijn op dit forum die zwanger zijn van een tweeling en die hier mee willen kletsen!

Even snel iets over mezelf: ik weet sinds iets meer dan 2 weken dat ik zwanger ben, ben vandaag 30 geworden en kreeg het mooiste cadeau dat ik me kan bedenken: vanochtend bij m´n eerste echo niet één, maar twee kloppende hartjes mogen horen! :oops: Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar ben dus echt zwanger van een tweeling! Het is natuurlijk nog allemaal heel pril, ben nu net 7 weken, maar ik hoop dat deze twee ukkies zich erg goed vast zullen houden!

Hopelijk zijn er meer toekomstige mama's van een tweeling die hier mee komen praten de komende tijd! [/INDENT]


Zwanger van een tweeling in 2012! - meisjeP - 16-03-2012

Ha Tica!

Ik sluit me graag bij je aan! Zal me ook ff voorstellen:

Ik ben meisjep, ik ben 25 jaar oud en bijna 4 jaar getrouwd. Onze kinderwens was al heel vroeg ter sprake, maar we hebben het tijdelijk uitgesteld ivm een opleiding. In juli 2010 besloten om er toch voor te gaan... In januari 2011 werd er PCOS geconstateerd... In een vrij zware vorm. Artsen waren in het begin nog wel positief, maar naar het slikken en spuiten van hormonen bleef een zwangerschap uit. De artsen hadden al een aantal keer het woord adoptie laten vallen. 1 januari 2012 hebben we de ingevulde adoptiepapieren op de post gedaan... Alleen kreeg ik op 3 februari te horen dat ik 2 eitjes had (ik werd wekelijks gecontroleerd ivm het spuiten van hormonen)... dat weekend natuurlijk goed ons best gedaan en ja hoor 2 weken later een positieve test! OP donderdag 8 maart hadden we onze eerste echo, tada er waren 2 wondertjes...

Ik ben toevallig vanmorgen weer op controle geweest, en alles zag er goed uit! 2 kloppende hartjes gezien en ze waren goed gegroeid!

Gezellig om met dames te praten die in hetzelfde schuitje zitten! En wat julie ervaringen zijn...

Hier alvast een paar van mij:

- ik ben al ruim 6 kilo afgevallen, ben enorm misselijk
- krijg verschillende reacties van: "owh wat leuk" tot "owh sterkte" of " Nou dan zijn jullie in 1 keer klaar"
- ook krijg ik steeds meer reacties, owhja ik ken iemand die was ook in verwachting van een tweeling, maar is met .... weken 1 babytje verloren...

owhja zijn jullie tweelingen 1 of 2 eiig? Die van ons is 2eiig

liefs


Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 16-03-2012

Hoi MeisjeP, leuk dat je hier ook komt meepraten!! Smile Wat zal het moeilijk voor jullie zijn geweest om zolang bezig te zijn en zelfs aan adoptie te denken… en dan toch ineens twee wondertjes, wat ontzettend fijn! Ook erg fijn dat de tweede echo ook weer goed was en ze goed gegroeid waren!

Wij hebben ook een 2 eiige tweeling, de aparte vruchtzakjes waren goed te zien. Wat betreft de meting, de ene was 1,04 cm en de andere 0,83 cm en het hartritme van de kleinste was net iets langzamer, maar beide hartjes waren wel goed te horen, zo bijzonder!

Over je ervaringen, jeetje al ruim 6 kg verloren!!! Hier ben ik 1 kg verloren in vergelijking met vóór m´n zwangerschap, maar ben dus nog wel redelijk gelijk gebleven tot nu toe. Ik ben ook wel erg misselijk, sommige dagen erger dan andere, maar probeer zo vaak mogelijk kleine dingen te eten zodat het in ieder geval niet te erg wordt (maar een klein beetje misselijkheidsgevoel is eigenlijk wel constant aanwezig en dat wordt dan weer erger als ik even niks gegeten heb). Verder voel ik me nog wel goed, wel erg moe ´s avonds (kan om 8 uur – half 9 al wel liggen te slapen) en af en toe steekjes in m´n onderbuik en vaak een beetje opgeblazen buik ´s middags/´s avonds.

Ook grappig om te lezen welke reacties je hebt gehad! Hier hebben we het nog niet veel mensen verteld, alleen mijn ouders en broer en de familie van m´n man en twee goede vriendinnen. Reacties tot nu toe zijn erg leuk, in ieder geval heeft nog niemand ons “sterkte” gewenst Wink (maar dat kan nog komen natuurlijk, haha) En 1 babytje verloren na … weken, dat heb ik ook al wel gehoord ja, en ik weet dat het risico in de komende weken nog wat meer aanwezig is dat dit kan gebeuren maar probeer er niet teveel over na te denken, hopelijk zijn er voor jullie en voor ons gewoon 2 ukkies die goed blijven groeien de komende maanden!!

O ja, nog even kleine aanvulling op de info over mezelf: ik woon met m´n man in Costa Rica – dus als je rare tijden ziet bij m´n berichtjes, dan weet je dat dit komt door het tijdsverschil en niet dat ik midden in de nacht op het forum zit of zo Wink

Groetjes!


Zwanger van een tweeling in 2012! - meisjeP - 17-03-2012

wow Tica op Costa Rica! Wat heerlijk!!! Wonen jullie daar permanent of voor een tijdje? Owh wat heerlijk! Ik ben erg benieuwd hoe de begeleiding daar is!


Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 17-03-2012

We wonen hier permanent - m´n man is Costaricaan Wink Ik woon hier nu een jaar of 7. Wat betreft de begeleiding, m´n eerste echo heb ik in een privé ziekenhuis laten doen (dus zelf betaald) omdat ik anders zo lang moest wachten, maar heb gisteren al wel het eerste gesprek gehad bij de gezondheidspost in de buurt van waar we wonen en als het goed is word ik na een aantal algemene tests/onderzoeken dan doorverwezen naar een gyneacoloog in het dichtsbijzijnde staatsziekenhuis. Tot nu toe ziet het er wel goed uit wat begeleiding betreft, maar nog even afwachten de komende weken wanneer ik dan voor het eerst bij de gyn terecht kan en hoe vaak ik daar dan op bezoek mag Wink


Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 22-03-2012

Hey MeisjeP, hoe gaat het met je? Ben je nog steeds zo misselijk? Hopelijk voel je je iets beter! Hier heb ik vandaag m´n tweede echo gehad en alles was gelukkig goed, ze waren al weer aardig wat gegroeid (rond de 1,5 cm nu) en beide hartjes konden we weer goed horen. Volgens de arts van vandaag was er maar één placenta te zien en hij wist bijna zeker dat het een ééneiige tweeling moest zijn, terwijl de arts van vorige week toch vrij zeker was dat het een tweeeiige tweeling was... Over ongeveer een maand schijnt dat pas echt goed te zien te zijn, dus nog maar even afwachten! Op 20 april heb ik m´n eerste afspraak bij een gyneacoloog in het ziekenhuis.


Zwanger van een tweeling in 2012! - Nina77 - 23-03-2012

Hoi Tica en MeisjeP, van harte gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap!
Als jullie het leuk vinden kunnen jullie ook een kijkje nemen (of mee schrijven) in het topic Tweelingen. Het zit onder het 'mama' deel van het forum maar er schrijven ook wat meiden mee die zwanger zijn. Ik vond het tijdens mijn zwangerschap erg fijn om daar mijn vragen te kunnen stellen en ervaringen te kunnen delen. Wat betreft de opmerkingen die je kan krijgen.... stel je maar in op een paar rare (of brutale) vragen :-) Maar volgens mij vinden mensen het vooral heel leuk en bijzonder. Ik wens jullie een fijne gezonde zwangerschap! groetjes, Nina


Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 23-03-2012

@Nina: bedankt voor je berichtje! Ik had het topic tweelingen al wel gezien, maar wist niet dat daar ook een aantal meiden meeschreven die nu zwanger zijn. Ik ga even een kijkje nemen, lijkt me idd fijn om ervaringen te kunnen delen met mama's van tweelingen Smile


Zwanger van een tweeling in 2012! - meisjeP - 24-03-2012

goede tips dames! Zal er ook gauw eens kijken...

ff korte reacties: hier nog steeds heel erg misselijk, zijn dagen bij dat ik nog geen slokej water binnen hou... hoop het nog ff vol te houden tot 2 april (controle bij gyn) maar ben al 8 kilo kwijt...

meiden ik lees gauw bij maar heb het nu echt druk, volgende week meer tijd!


Zwanger van een tweeling in 2012! - Tica - 24-03-2012

@MeisjeP wat balen dat je nog steeds zo ontzettend misselijk bent! Sad Hier ook wel de hele dag misselijk, maar ik kan gelukkig wel bepaalde soorten eten & drinken binnen houden... Hoop dat je je snel wat beter voelt en weer goed kunt eten voor jezelf & voor je ukkies, gelukkig heb je snel een afspraak bij de gyn! *Knuf*