Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Tweede bevalling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Tweede bevalling (/thread-7332.html)



Tweede bevalling - Moi - 28-04-2012

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de tweede bevalling ervaarden. Zagen
jullie er meer tegenop en viel het bij de tweede bevalling
meer mee als bij de eerste?


Tweede bevalling - Sanel - 01-05-2012

Nou ik keek er op tegen maar dat kwam meer omdat ik verplicht in het zh moest bevallen. (vanwege fluxus eerste bevalling). Wilde dat echt niet. Me dochter is thuis na ongeveer 13 uur geboren. Vondt het niet echt een geweldige bevalling. Had nauwelijks persweeen en moest alles op eigen kracht doen.
Maar de laatste bevalling was echt een verademing vergeleken met de eerste. Weliswaar in het zh en in natuurlijk weer midden in de nacht in de auto met weeen. :mrgreen:. Ik had de hele dag al wat gerommel en bloedpropverlies. Ik heb tegen 00:00 de vk nog gebeld en die zei ga maar slapen. Tegen 01:00 ging het ineens hard en kwamen de weeen met regelmaat. De vk is gekomen rond 2 uur en stuurde me direct met 4 cm naar het zh zodat ze daar me vliezen konden prikken en het risico op weer een fluxus kon verkleinen. In het autoritje kwam er nog eens 3 cm bij en had ik om 03:30 7 cm. Kian is geboren om 05:15 na 5 minuten en 2x persen. En ik moest nog inhouden ook omdat ie de navelstreng om zn nekkie had. Wat ik het grootste verschil vondt is dat ik de laatste keer in mezelf gekeerd was. Lag op het bed en ging er niet meer vanaf. Washand op me ogen en alles laten gaan. De vk dacht zelfs dat ik geen weeen had omdat ik nauwelijks een kik gaf. Met Fenna was ik aldoor aan het lopen en douchen. Ik denk dat dat een hoop gestagneerd heeft.


Tweede bevalling - Moi - 01-05-2012

@Sanel Dat lijkt mij ook niks om in het ziekenhuis te bevallen. Bij Marissa was ik in 4 uurtjes thuis bevallen. Tuurlijk ging erg snel, maar overviel me enorm. Ik ben erg benieuwd hoe het dit keer gaat lopen. Merk toch dat ik nu elke avond en nacht onrustig ben. Overdag's juist weer niet, dat is het stomme!


Tweede bevalling - Sanel - 01-05-2012

Het is helaas niet te voorspellen. Kan voor jouw nu nog wel sneller gaan of misschien ook wel niet. Overdag ben je bezig met je dochter dus dan sta je er niet echt bij stil denk ik. Helaas zat ik met 24 weken al in de ziektewet en zat/lag veel op de bank en kon niet wachten totdat ik kon bevallen. Maar ook Kian was te laat. :mrgreen:


Tweede bevalling - Moi - 01-05-2012

ja jammer eigenlijk dat je dan niet weet welke datum het komt.

was kian heel veel te laat?


Tweede bevalling - Sanel - 01-05-2012

Nee hoor was 3 dagen te laat. Viel wel mee maar ik was het met 36/37 weken echt meer dan zat en ben zelf naar de gyn gegaan om naar een inleiding te vragen. Ik kon echt bijna niets meer. Helaas zat alles nog potdicht... Fenna was 6 dagen te laat.

Liep jij over met dochter?


Tweede bevalling - Moi - 02-05-2012

Ja bij Marissa liep ik 5 dagen over tijd. Vond dat toen niet
erg. Ik kon nog heel veel en had toen energie voor 10. Totaal anders
als nu.