Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Zwanger van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-26.html)
+--- Topic: Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? (/thread-7527.html)



Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 21-10-2012

WanHoi hoi,

Ik was benieuwd wanneer jullie vermoedde, wisten, dat jullie zwanger waren van een tweeling??

Ik iig zelf heb een moeder die een 2eiige tweeling is en verderop in de fam zat dacht ik nog wat..
Nu ik zwanger ben ben ik zo benieuwd en wil ik graag jullie belevenissen horen..
Me moeder zegt steeds, voordat ik zwanger werd al, je krijg geen tweeling ;-)

Alvast bedankt!!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Erica-J - 22-10-2012

Ik had echt totaal geen idee, bij mij komen in de directe familie geen tweelingen voor en ik ben de hele zwangerschap ook totaal niet misselijk geweest. Bij mij kwam het bij de eerste echo dus echt als een enorme verrassing. Even schrikken, maar het idee went heel snel. Vast anders als je stiekem al een beetjhe rekening houdt met een mogelijke tweelingzwangerschap.

Spannende tijden dus voor jou, heb je al een datum voor de echo?


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 22-10-2012

ik heb op 1 of andere manier altijd al een voorgevoel gehad... mijn barbie kreeg ook altijd een tweeling Wink maar toen mijn zoon vorig jaar juni werd geboren en hij dus sterrenbeeld tweelingen kreeg dacht ik dat dat dus mijn voorgevoel van een tweeling was... toen ik begin afgelopen juli een test deed en die eruit knalde kwam het wel weer in mijn gedachten bij de eerste testte ik pas 3 dagen na nod en die was lang niet zo donker als deze test 1 dag na nod het was een echte knaltest! maar toch schuif je die gedachten weg ik dacht nee joh doe niet zo gek je hebt je `tweeling` al en het zal wel heel raar zijn en zwanger in ronde 1 en dan ook nog eens 2, maar toch keek ik wel naar duo wagens, voelde ik enorme behoefte het tweeling topic te volgen en was mijn buik al behoorlijk snel aanwezig! we zeiden ook wel eens tegen elkaar het zullen er toch geen twee zijn?? (mijn man heeft ook altijd gedacht ooit een tweeling te krijgen) maar toch durf je er niet te veel op te rekenen en lach je t iedere keer weer weg...
tot de eerste echo met iets meer dan 10 weken! wat een bijzondere beleving! ze zet het apparaat op mijn buik en je zag een mooi kindje liggend in beeld ze bewoog haar apparaat en opeens zat het kindje rechtop... gelijk schiet door mijn hoofd dus toch! maar ik wuif t gelijk weg en denk ze zal het apparaatje wel gedraaid hebben... maar toen was die daar de stilte nog een keer apparaat van links naar rechts en toen waren ze daar de woorden: ja ik zie er toch echt 2!!
wat ik toen voelde was onbeschrijflijk ik kon alleen maar huilen en lachen wauw wat ontzettend bijzonder!!
ik ben het niet helemaal met Erica eens want zelfs al heb je een voorgevoel dan nog is daar de schrik en verbazing en ongeloof en ook wij moesten echt wel even omschakelen want hoe mooi het ook is ik ben me wel erg bewust van de risico`s en het duurde even voor ik dat van me af kon zetten en echt kon gaan genieten van het feit dat ik 2 wondertjes draag!
ondertussen alweer 23 weken zwanger en voel me eigenlijk super!

heb jij zelf een voorgevoel of is het meer dat je het verwacht omdat het al in de familie zit?? ben benieuwd of het er 2 zijn!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - soepkip - 22-10-2012

Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar ik heb soms wel eens het gevoel dat ik misschien wel zwanger kan zijn van een tweeling. Het is een gevoel en ik weet niet goed hoe dat komt. Misschien is het ook gewoon de wens van de gedachte Smile.


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 23-10-2012

@ angel en soepkip: zou wel heel grappig zijn als jullie beide zwanger blijken van een tweeling aangezien jullie gelijk lopen Wink ben benieuwd!!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 23-10-2012

mama2b ik herken mezelf echt in jou verhaal ik heb precies dezelfde gedachtes over een tweeling altijd al gevoel gehad dat ik een tweeling zou krijgen en niet dat ik dat zo graag wil want ik kan me heeeel goed indenken dat een tweeling én nog een ouder kind erg zwaar is maar ik heb altijd zon gevoel gehad.. in mijn fam zijn mijn oom en tante 2 eiige tweeling dus zou misschien kunnen.. zijn nu bezig voor een brusje dus ben benieuwd haha


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 23-10-2012

en mama2b heb je een foto van je buik? ben benieuwd hoe een tweeling buik met 23 weken is in vergelijking met toen ik zelf 23 weken was...


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Erica-J - 23-10-2012

mama2be, dus de schok was evengoed groot toen je ondanks je vermoeden de bevestiging kreeg van het feit dat je een tweeling verwachtte?

Dat moment was hier nog een mooi verhaal.. Toen ik de eerste echo kreeg was mijn man in het buitenland voor zaken. Maar omdat ik al een aantal mk's gehad had wilde ik heel graag bevestiging dat het goed zat en dus niet wachten tot mijn man terug was om dan pas voor de echo te gaan. Omdat hij natuurlijk wel heel erg benieuwd was belde hij me al vrij snel erna. En toen moest ik heb dus gaan vertellen dat we niet een, maar twee kindjes zouden krijgen Wink "Euh schat, allereerst, alles was helemaal goed, maar misschien is het toch beter dat je nu eerst even gaat zitten... " Big Grin Achteraf kunnen we er smakelijk om lachen.

Ik heb het echt wel even moeten verwerken, want hoe blij en gelukkig je ook bent, en hoe gaaf het eigenlijk toch ook wel is, ik moest toch een beetje 'afscheid nemen' van het beeld dat ik had van de komende zwangerschap en kraamtijd. Niet naar de vk, niet thuis bevallen, kan ik mijn tijd wel goed genoeg verdelen om allebei de kindjes evenveel en voldoende liefde en aandacht te geven.. Die onzekerheid wordt wel minder, maar twee baby's is toch een heel ander verhaal dan een.
Maar voor alle (potentiële) aanstaande tweelingmama's, ik zal niet ontkennen dat met name de eerste periode best heel zwaar is, maar het is zoooo leuk! Onze mupkes zijn geweldig, echt twee hele eigen individuutjes, en ze hebben het samen zo gezellig! En geloof mij maar, als je met twee van die kruimels over straat gaat heb je echt heel wat aanspraak Wink


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 23-10-2012

Jeeej eindelijk reactie ;-)

Ik heb natuurlijk altijd al de gein gehad van mijn moeder en tante dat hun 2eiig zijn en ik en me 2 nichtjes daar dus ook kans op hebben omdat het meestal een generatie overslaat.. Ik ben de 1ste van de 3 die het erop durft te wagen :-)
Of het dus een gevoel is of dat dat al vanuit mijn jeugd zo gezegd is weet ik nu niet echt, ik kan het zoiezo al nog niet echt geloven allemaal!!

Dan de strijd in mij nu, leuk tweeling of niet leuk?? Het is speciaal dus zou het leuk vinden daarom, kwa zorg mijn god hoe moet ik dat gaan doen allemaal??

Ik weet dat mijn kans 1 op 7 is dat ik 2 eitjes loslaat, maar of dat gebeurd is?? Heb er totaal geen gevoel over, denk wel als ik aan me buik zit of een besef iets heb maar aan 1 kindje.. Toch twijfel ik.. Die kans is reeel!! Ik heb een cyclus van 31 en 1 van 34 gehad voordat ik zwanger werd, mijn positieve test had ik op dag 32 en daar was niet omheen te draaien!! Maaaaaar ik ben zwanger geworden terwijl ik een pauze van 4 maanden had ingelast vanwege mijn werk en de drukke periode waarin ik dan zou moeten bevallen.. Ik ging van een vruchtbare periode uit die later gepland was als die nu ineens was.. Scheelde een week en daaruit aan opgemaakt was ik al rond me nod of iets erover.. De dag erna een CB met indicator gedaan die 2-3 aangaf dus dat was gelijk met mijn laatste ongesteldheidsdag.. Daarvan denk ik weer dat die miss heftiger had moeten uitslaan voor een 2ling..

Mijn buik is iig zo opgezet dat ik denk dat er wel 8 in zitten ofzo!!!! :-P

Ik heb 6 nov de echo en dan weet ik het zeker al ga ik er niet echt vanuit..


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 24-10-2012

@ mannie: vrijdag maak ik weer een buikfoto ben dan 24 weken! spannend dus ook voor jullie! bij mij zit het dus niet in de familie... ja de opa van mijn vader was van een tweeling maar 1 kindje is bij de geboorte overleden en toen der tijd werd dat gelijk in de tuin begraven en werd er niet meer over gepraat dus het is onbekend of ze 1 of 2 eiig waren maar dan nog is dat eigenlijk net te ver weg...

@ erica: haha zo vertelde ik het ook aan de familie (schoonouders, ouders, broer en vriendin die wisten het alleen) die dachten allemaal dat t fout was en waren behoorlijk in shock toen we zeiden dat t er 2 zijn!
en tja het was echt nog even een schok ja want ondanks het gevoel denk je dat het te mooi is om waar te zijn... en waarom zou ik een tweeling krijgen?? en misschien is het ook wel de angst teleurgesteld te zijn als het er maar 1 bleek te zijn...
ik heb ook zeker wel een realistisch beeld van het krijgen van een tweeling mijn schoonzus heeft dmv medicatie een 2-eiige tweeling gekregen en ik voel de angst bij de familie (met name mijn man en schoonouders) voor mijn zwangerschap... mijn schoonzus was op het einde zooo ziek dat haar man de keuze al moest maken tussen zijn vrouw of babies... gelukkig heb ik dit niet mee gemaakt maar het moet behoorlijk heftig zijn geweest voor iedereen gelukkig hebben ze nu 2 schitterende meiden van 10 rondlopen!
maar goed hoe zwaar t ook gaat worden wij zijn echt super trots en dankbaar dat we dit mogen meemaken!! want die 2 paar schoppende voetjes voelen echt geweldig!!
enne die aanspraak op straat kijk ik nou niet echt naar uit Wink maar ik geloof dat er hier in de stad nogal een tweelingbabyboom is dus wie weet zijn we straks helemaal niet meer zo bijzonder Wink

@ angel: ik heb die strijd ook wel gehad en als ik heel eerlijk ben twijfel ik zo nu en dan nog enorm en denk ik ook wel op momenten was het er maar 1 geweest dat was een stuk makkelijker geweest maar goed ik ben nou eenmaal zwanger van 2 en dat ben ik heus niet zonder reden en ja het gaat super zwaar worden en ja ik zal het eerste jaar behoorlijk aan huis gekluisterd zitten maar ik krijg er wel 2 mooie wondertjes voor terug! en ik kan het heus wel aan het zal alleen wel iets langer duren voor we een ritme hebben maar ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 24-10-2012

Zegt miss snelle groei van cupmaat wat??? Van cup F naar cup G!!! Hoppaaaa.. Heb nu maar de meegroei bh genomen ;-)


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 24-10-2012

haha nee helaas is dat geen tweeling-symptoom Wink haha hier groeide ze net zo snel als bij de eerste...


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 24-10-2012

Hehehe nee hoor, dol maar wat ook ;-) Maar sta er wel van te kijken, had er al een hekel aan die grote dingen :-P


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 25-10-2012

haha dat herken ik Wink mijn man snapt niet dat ik nou eenmaal niet zo dol op ze ben dan hij Wink haha

maar goed hier een buikfoto van vanmorgen 23+6

[Afbeelding: 2wp030p.jpg]


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 25-10-2012

wauwwww mama2b mooi hoor! en idd een stuk groter als mijn buik toen was haha erg mooi!

@ angel jeetje dat is wel heel snel gegroeid en je moet nog een hele zwangerschap hahaha straks passen ze nieteens meer in een bh ik ken het probleem had toen ik 13 was nog netjes B/C en daarna kwam ik aan had ik D tijdens mn zwangerschap eerst DD en daarna werd het E e dat vond ik echt al heel groot .. heb nu gelukkig een kleine D vind ik echt zat! wacht maar tot je bevallen bent dan zijn ze pas gigantisch!!Wink


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 25-10-2012

oh jammer wou eeen foto uploden maar lukt niet was van mij toen ik 25 weken was..


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 25-10-2012

SSSSSTTTTT dames ;-) Wil er nog even niet bij stilstaan hahahha.. Hebben jullie nacht bh's gebruikt voor in bed??

Mama2be.. Jeetje wat een buik!! Mooi hoor maar erg groot hihi :-) Heb eigenlijk ook nog nooit een 2ling buik meegemaakt eigenlijk..


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 25-10-2012

hahah .. euhm nee tijdens mijn zwangerschap niet vond het altijd fijn om mn bh af te kunnen doen.. alleen vanaf een week of 30 begonnen ze te lekken haha dus toen heb ik zon lekkere meegroei bh gekocht waar ik van die pads in kon doen..

Een vriendin van mij is vorig jaar in april bevallen van een tweeling we waren tegelijk zwanger zij iets veder als mij maar zei was echt heel dun van zichzelf dus ik vond haar buik nog wel mee vallen had het gevoel dat toen zij aan het eind was toen was ik 25 weken had ik het idee dat we even groot waren haha


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 26-10-2012

Mannie.. Zo kan je ook zwanger zijn van een tweeling natuurlijk!!

Vandaag het vrouwtje van Moeders voor moeders gehad.. Mag vandaag al beginnen met urine verzamelen omdat ik echt een knal test had!!
Ze vertelde dat de test werkt vanaf 5 weken om zeker te zijn dat iemand zwanger is.. Ik heb iig genoeg HCG in me lichaam voor een mogelijke tweeling hihi..
Nog 11 nachtjes slapen dan weet ik het zeker of het een hormoon bommetje is of toch 2 ;-)


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - 19ikke84 - 27-10-2012

Angel27 schreef:WanHoi hoi,

Ik was benieuwd wanneer jullie vermoedde, wisten, dat jullie zwanger waren van een tweeling??

Ik iig zelf heb een moeder die een 2eiige tweeling is en verderop in de fam zat dacht ik nog wat..
Nu ik zwanger ben ben ik zo benieuwd en wil ik graag jullie belevenissen horen..
Me moeder zegt steeds, voordat ik zwanger werd al, je krijg geen tweeling ;-)

Alvast bedankt!!

Ik wist met 10+?? dat ik zwanger was van een tweeling. Een tante van mijn moeder heeft een tweeling en een oom van mijn moeder heeft een tweeling. Alleen daar is nooit over gesproken. Nu blijkt dus dat het een generatie heeft overgeslagen. Dan heeft een zus van schoonoma een tweeling. Maar volgens mij is een tweeling niet afhankelijk van de man.
Ik ben ook heel de zwangerschap (27 weken) niet misselijk geweest.
IK heb er wel altijd van gedroomd om een tweeling te krijgen, dan ben ik er meteen vanaf. Wilde 2 kinderen ongeacht het geslacht.
IK had wel een knaltest en ook toen dat vrouwtje van mvm langskwam was het een hele dikke streep.
Verder ben ik van mening dat een tweeling als je al een ouder kind hebt, zwaar is. Maar ik ervaar dat ik het eerste jaar niet zo zwaar vond, als nu. Nu kruipen ze, zitten overal aan.
Dan de aandacht die je krijgt op straat is niet altijd fijn. O, zal wel zwaar zijn. Jij liever dan ik. Vind het mooi, maar dan wel bij een ander.


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Jane83 - 01-11-2012

* breekt even in*
@ Angel, ik had ook echt een knaltest bij mvm bij 5 wkn en 1 dag. Haar eerste vraag was of er tweelingen voorkomen in onze familie. Ik mocht ook meteen starten omdat mn HCG zo hoog al was. Bij de echo met 10 weken bleek dat ik 5 dagen verder was dan ik dacht (ondanks redelijk regelmatige cyclus), vandaar die knaltest zo vroeg. Het is er maar eentje dus bij mij...

*breekt weer uit*


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 01-11-2012

Jane83.. Dat kan ook nog natuurlijk!! Dinsdag weten we t, het schiet al op ;-)

Tijdens een gesprek met moeders heeft ze me 2 nieuwe dingen verteld.. De ene die ze niet zeker wist is dat mijn oma (haar moeder) waarschijnlijk ook niet alleen in de buik heeft gezeten.. Ze praatte daar slecht over dus dat wist ze niet zeker, het heeft het iig niet overleefd.. Het andere was dat er bij mijn moeder en tante zelfs nog een kindje heeft gezeten.. Een jongetje!! Die heeft helaas niet ouder mogen worden dan 15weken en hebben ze laten onderzoeken zodoende dat ze wisten dat het een jongetje was.. Mijn moeder was er dus 1 van een 3 eiige drieling.. Maar mijn oma was wel al wat ouder dat ze zwanger was van mijn moeder dus zal daar ook wel mee te maken hebben..
Nog 5 nachtjes slapen en dan weten we het!!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 05-11-2012

oe spannend angel morgen is het zo ver!! ben benieuwd of t er toch 1 is of dat je voorgevoel toch klopte!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 05-11-2012

Nou ja voorgevoel ;-) was meer een wetenschap hihi.. Maar jullie horen het morgen!!


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 06-11-2012

Dames!! Het was er 1tje hoor ;-) Pak van mijn hart toch wel :-)


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mama2be - 06-11-2012

haha ik begrijp dus dat t allemaal goed is?? super gefeliciteerd! en ach met 1 beginnen is ook veel makkelijker Wink


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 07-11-2012

Jaaaa.. Hartje deed t goed en de grootte met de gedachte weken was ook goed.. Nu nog een spannend iets met het beginnen voeden van de placenta vertelde ze me.. Maar de kans dat het mis zou kunnen gaan is gedaald naar 3% zei de verloskundige.. Hebben het ook maar gelijk de wereld ingegooid.. We zien wel ;-)


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - mannie - 12-11-2012

hoi meiden! angel haha fijn dat je echo goed was en idd veel makkelijker eerst met 1 beginnen! Wink ik heb vanochtend ook positief getest dus ben benieuwd of alles goed is en hoeveel het er zijnWink


Wanneer het vermoeden 2 eiige tweeling zwangerschap?? - Angel27 - 15-11-2012

Gefeliciteerd Mannie!!!