Zwanger Worden .NU forum [Archief]
2de bevalling veel sneller? - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: 2de bevalling veel sneller? (/thread-7532.html)



2de bevalling veel sneller? - 2dewondertje - 24-10-2012

Ik weet niet of dit de juiste plek is ( of iemand hier leest)
Maar vroeg mij of een 2de bevalling altijd veel sneller is?

Mijn eerste was dus 1 1/2 uur ( incl 12 min persen; wel met knip) en krijg nu ik bijna 37 weken ben wel een btje de kriegels dat t weer zo snel gaat......


2de bevalling veel sneller? - Natas - 24-10-2012

Mijn 1e bevalling was vanaf de 1e wee tot geboorte 12.5 uur. Maar begreep van de vk dat ze 'pas' tellen als het ook echt doorzet (deed het bij mij niet. Had weeën storm maar deed heel weinig) toen de ontsluiting echt begon (was in 9 uur maar 3 cm vooruit gekomen) toen was m'n zoontje er binnen 3 uur en 41 minuten, waarvan 1 uur en 20 minuten persen. Maar ik tel gewoon de 12.5 uur

M'n dochtertje was er erg snel vergeleken haar broer. Om 22.00 uur de 1e echte duidelijke wee en om 02.04 uur is ze geboren. 16 min geperst. Ze had er nog sneller kunnen zijn (korter persen) maar de vk wilde liever niet knippen dus ik moest er van haar 'maar voor werken' (nemen de vrouwen haar altijd in dank af, NA de geboorte haha) helaas bleef m'n dochtertje achter een randje hangen dus toch klein knipje, en toen was ze er zo.

Bij mij ging de 2e bevalling dus echt een stuk sneller.

M'n moeder heeft er bij de 3e bevalling geloof ik een uurtje over gedaan. Rond half 9 weeën die erg snel achter elkaar kwamen en om half 10 was m'n zusje geboren. Ze heeft niet eens geperst.

Succes straks met de bevalling! En een 2e hoeft niet altijd sneller te gaan, maar bij mij was dit wel het geval


2de bevalling veel sneller? - mdtje - 25-10-2012

haha, zou ik ook de kriebels van krijgen!
volgens mij is het meestal wel zo dat de 2e sneller is, maar natuurlijk niet altijd he.
Hier de 1e vanaf eerste wee 8 uur. met ruim een uur persen.
De 2e was er binnen 2 uur na de eerste wee met 10 min persen.
De vk zei al: als je ooit weer zwanger wordt, hoef je niet in te vullen dat je in t zkh wilt bevallen, want dat red je toch niet. :-)


2de bevalling veel sneller? - 2dewondertje - 25-10-2012

Ja ik lees t toch veel dat t sneller gaat...nog sneller als de eerste lijkt mij ook niet een optie. Dus daar ga ik niet vanuit.
Maar 3 uur ofzo? of net zo lang, 1 1/2 uur.

Maar manlief is dus 3 kwartier onderweg naar huis dus krijg ik wel de kriegels....
Vk gaf ook aan dat ik meteen moet bellen alst begint....


2de bevalling veel sneller? - Sanel - 25-10-2012

Hahaha mdtje. Het zh redt je wel hoor. Ik moest in het zh bevallen de 2e keer en dat redde ik nog wel.

Bij Fenna iets van 13.5 uur vanaf de eerste wee. Maar als ik reken vanaf dat het echt begon is het 6 uurtjes. Het ging pas echt goed toen de vliezen geprikt waren met 4 cm. Het persen duurde 50 minuten maar het had sneller gekund. Ik maakte geen persweeen aan en heb het op eigen kracht moeten doen.

Bij Kian ging het wel sneller. Pas nadat het echt om de minuut kwam duurde het 4 uurtjes. Ik moest naar het zh dus werd met 4 cm al naar het zh gestuurd. Omdat ik een groter risico was. In het zh had ik 7 cm. Ik heb 2x geperst in 5 minuten. En ik moest nog inhouden dus het had sneller gekund. Kian werd geboren met navelstreng om zn nekkie dus moest inhouden.


2de bevalling veel sneller? - JoLi - 25-10-2012

Ook hier ging de 2e bevalling veel sneller dan de eerste. Allebei de keren ingeleid, 1e keer duurde het 2 dagen voordat ik 3 cm had en daarna nog 9 uur incl. persen voordat zoonlief geboren was. 2e keer om 10 over 11 de vliezen gebroken en kwart over 1 geboren, turbobevalling dus Smile
Ik ben heel benieuwd of de derde nog sneller gaat zijn.... Zal wel een beetje "tegenvallen" als het ineens weer 8 uur duurt! Smile


2de bevalling veel sneller? - Anna77 - 25-10-2012

Dat zijn goede 'vooruitzichten'! Wink Mijn bevalling duurde 14 uur, ingeleid en vanaf begin al persdrang, dus je zou bijna zeggen dat het alleen maar beter kan. Smile Ik kijk er nu alweer naar uit, hahaha!


2de bevalling veel sneller? - Sanel - 25-10-2012

Van mijn laatste bevalling zou ik er zo nog meer doen. :mrgreen:


2de bevalling veel sneller? - mdtje - 26-10-2012

Sanel: nou, dat zou ik toch niet zeggen hoor, want deze keer heb ik t zkh ook niet gered! We belden na een uur de vk, omdat t al zo ontzettend heftig was ook al voldeed t nog niet aan de een uur lang om de zoveel minuten en zolang aanhouden. Die is met een rotgang naar ons toe gereden en was er binnen een kwartier. We waren beneden en ze ging meteen kijken ook al had ik net een wee. En ik mocht kiezen: bank of bed, want zkh was geen optie meer, had al 10 cm.
En inderdaad, als je het me na 5min had gevraagd, zou ik al hebben gezegd: doe mij er zo nog maar 10 ;-)


2de bevalling veel sneller? - Sanel - 26-10-2012

Ohh moest jij een uur wachten met bellen dan? Dat was bij Fenna wel zo maar met een 2e moeten wij meteen bellen. Anders had ik het waarschijnlijk ook niet gered. Hahahahha. Wij hadden nog de pech dat we moesten nog omrijden ook.


2de bevalling veel sneller? - mdtje - 26-10-2012

Ja, ze hadden wel gezegd dat ik wát eerder mocht bellen, maar zo snel verwachtte ik nou ook weer niet dat t zou gaan. Ik werd er ook echt door overvallen, maar is ook niet zo gek, volledig ontsluiten in 1,5uur... Mijn man en ik dachten echt op hetzelfde moment: NU bellen! En gelukkig hoorde de vk aan zijn stem dat t serieus was en was ze al wakker en bij andere mensen, dus die pakte hop haar tassen op en ging als een speer. En toen zat ik hem ook eigenlijk al tegen te houden toen ze kwam. Dus ik wílde ook al niet meer naar t zkh ;-)


2de bevalling veel sneller? - Sanel - 26-10-2012

Kan snel gaan dan he!! Daar schrok ik ook van. Helaas moest ik wel naar het zh en alleen bij hoge uitzondering mocht ik thuis bevallen. Normaal gesproken sturen ze je pas met meer ontsluiting naar het zh maar in mijn geval dus al eerder. Ik had in een ritje van een kwartier er al 3 cm bij dus het ging vrij hard.


2de bevalling veel sneller? - cindy85 - 26-10-2012

ja! hier ook bij de tweede veel sneller en vlotter bevallen!

bij de eerste (wel inleiding) weeën begonnen rond de middag, echt goed doorgezet rond 15u en geboren om 19u50 (ook wel vrij snel dus eigenlijk, maar wel vrij zwaar met vacuümpomp en duwen op buik e.d.).
Bij de eerste kan ik niet zo zeggen wanneer ik de eerste wee had want liep al zolang met voorweeën waarvan ik soms dacht dat het doorzette maar dan weer niet. Tegen middernacht wist ik wel dat het zou gebeuren die nacht, maar echt doorzetten deed het rond 3u en om 5u50 was ze er (en zonder hulpmiddelen of knip/scheur dit keer). Hier ook zoals mdt'je dat als ik de richtlijnen had gevolgd had ik nooit in ziekenhuis geweest want ik heb pas een kwartier voor het persen weeën om de 3 à 4min gaan krijgen (toen ze op 9cm mn vliezen gebroken hebben), ervoor steeds maar om de 8 à 10min. Maar wij zijn gewoon ondanks de richtlijnen gewoon vertrokken naar het ziekenhuis omdat ik voelde dat de weeën gewoon enorm krachtig waren. En had toch al 6cm bij aankomst. Kortom een zalig makkelijke en snelle bevalling bij de tweede!
Die tweede bevalling zou ik echt met plezier nog 10x overdoen, heb er alleen maar erg warme leuke herinneringen aan!

oja en sneller dan 1 1/2u kan trouwens echt wel hoor. Overbuurvrouw deed er met haar eerste ook 1 1/2u over vanaf de allereerste wee gerekend, met de tweede 3 kwartier en nu met de derde amper 27min na de eerste wee was haar dochtertje geboren! Was een geplande thuisbevalling omdat er ook wel vanuit gegaan was dat naar het zh gaan er niet in zat voor haar, maar baby is geboren toen de vroedvrouw net aankwam en dus nog aan de deur stond...


2de bevalling veel sneller? - 2dewondertje - 28-10-2012

mmmmmm hier krtijg ik niet echt een geruster gevoel van haha....

Heb nu ook al weer flinke voorweeen, bij de eerste ook weken gehad, en toen dus toen de weeen echt werden, 1 1/2 uur later bevallen. ben dus bang dat t nu weer zo gaat dus idd als ik denk...he dit is echt dat we maar 1 1/2 uur hebben en ik amper in staat ben mijn man en de vk te bellen...

Maar misschien valt t ook mee, of tegen en duurt t veeeel langer....


2de bevalling veel sneller? - mdtje - 30-10-2012

Alvast veel succes! En ik hoop dat je man er gewoon bij kan zijn ;-)


2de bevalling veel sneller? - Ca - 16-11-2012

Hier bevallen van de 1e in krap 5 uurtjes met 50 min. persen, de 2e was er ook na 1 1/2 uur! Allebei thuis bevallen, volgens de boekjes! Nu zwanger van de 3e en bereid me voor op een bevalling evt. zonder vk of het wordt een douchevloer kindje haha of wc kindje hihi! Wil me daar wel even over voor laten lichten...Snap je goed hoor!


2de bevalling veel sneller? - zwanger1986 - 03-12-2012

Wat een goede berichten ben net zwanger maar het gaat er makkelijker in als uit ik deed over m'n zoon 5uur en 11 minuten dus goed vooruitzicht hoe wel? Ik MOET in het ziekenhuis bevallen dus zal moeten gaan rennen bij de eerste wee denk ik dan haha


2de bevalling veel sneller? - Simoon - 17-01-2013

Kwam dit even tegen en jeetje wat heeft iedereen dat vlot gedaan zeg.

kom ik aan met een bevalling van 24 uur waarvan bijna een uur persweeën. Ik wil nu weer in het ziekenhuis bevallen (ben bij Carmen verplicht in het ziekenhuis bevallen omdat ze te vroeg was). Dus ja maar even afwachten of het nu net zo lang gaat duren of toch een stukje korter.

hoop natuurlijk wat korter want 24 uur is echt pittig, vooral omdat ik uiteindelijk 48 uur niet geslapen heb.... was 's ochtends opgestaan, had nog een controle gehad in het ziekenhuis notabene en ik lag net op bed 's avonds braken mijn vliezen.... dus ja dan slaap je ook niet meer en pas 24 uur na het breken van mijn vliezen was Carmen er. en vanaf moment 1 heftige weeën....


2de bevalling veel sneller? - Joya - 06-02-2013

Mijn eerste bevalling duurde (en dan nog half ingeleid want vliezen braken thuis en in het zkh nog weeënopwekkers gekregen want ik zou sowieso ingeleid worden die dag) 21 uur en 20 minuten waarvan 2 uur en 24 minuten persen (zonder persweeën)..
Mijn tweede bevalling (ook ingeleid) duurde 4 uur en een kwartier waarvan 3 (!) minuten persen.. En dan zaten ze beide nog vast ook tijdens de bevalling.. Als Lotte niet vast had gezeten dan was ze gelanceerd en in 1 perswee geboren.. Dat ging zo snel.. Die zou ik ook zo overdoen, nog wel 10 keer als het moet Tongue

Maar mijn tweede bevalling ging dus 5 keer zo snel als de eerste..


2de bevalling veel sneller? - Joya - 06-02-2013

Simoon dat had ik ook.. Ik werd zondagochtend om een uur of 10 wakker en de hele dag wakker geweest.. Toen ik om een uur of 3 's nachts (zondag op maandag) wilde gaan slapen (kon niet slapen, zenuwen voor inleiding want moest op maandag om 7 uur in het zkh zijn voor de inleiding) toen braken mijn vliezen.. Dus ook niet geslapen.. En da's pittig idd..


2de bevalling veel sneller? - Joya - 06-02-2013

Maar 2dewondertje ik ben wel heel benieuwd hoe het nou gegaan is uiteindelijk??