Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Tweemaal keizersnede - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Tweemaal keizersnede (/thread-7674.html)



Tweemaal keizersnede - Saar80 - 25-02-2013

Ik heb inmiddels twee gezonde kinderen en ben twee keer via een keizersnede bevallen. Ik heb dus geen ervaring met een "natuurlijke" bevalling. Wel heb ik beide keren weeën gehad, de eerste keer tot aan 9 cm ontsluiting en de tweede keer tot dik 5 cm. Ik weet dus wel hoe het "voorwerk" voelt maar niet het uiteindelijke uitdrijven en persen.

Zijn er meer meiden die deze ervaring hebben?

Van de ene kant baal ik dat ik dat laatste stuk niet zelf heb kunnen doen, van de andere kant weet ik dat het gewoon niet ging. Twee keer een kindje wat voorliep qua groei/gewicht. Een natuurlijke bevalling was gewoon onmogelijk dus wat dat betreft heb ik er wel vrede mee.

Zou graag willen weten of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt en hoe voelen jullie je hierbij??



Tweemaal keizersnede - Lucky - 20-03-2013

Hoi Saar,

Ik heb uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad. Heb wel alles mogen meemaken incl. 3 uur persen en vacuumpomp.
Snap heel goed dat je er vrede mee hebt uiteindelijk want alles voor de gezondheid van je kindjes en jezelf maar ik snap heel goed dat je ook graag het gevoel had willen meemaken hoe het voelt als het kindje eruit komt en op je buik word gelegd.

Liefs Lucky


Tweemaal keizersnede - Saar80 - 20-03-2013

Ja idd Lucky, ik ben ontzettend dankbaar voor twee gezonde kinderen maar voelt toch als een soort "gemis" dat ik het persen/uitdrijven niet heb meegemaakt en dus geen kindje wat op mn borst gelegd wordt direct na de geboorte...


Tweemaal keizersnede - Druifje - 21-03-2013

Naja hoor hier niet geheel thuis, heb nog maar 1 kindje. Maar wel spoedkeizersnede. Thuis begonnen met weeen, te weinig cm en richting ziekenhuis, wat al gauw in drama overging en snel keizersnede moest gebeuren, anders waren onze knul verloren. Ik lag in algehele narcose en niets meegekregen.Zal hem pas uren later. Ik heb het er nog moeilijk mee op sommige dagen. Het doet me pijn, had het me anders voorgesteld. Al was dit natuurlijk veel beter voor me knul, maar toch hoop ik bij de 2e een normale bevalling mee te mogen maken.


Tweemaal keizersnede - Saar80 - 21-03-2013

Oeh Druifje dat klinkt heavy zeg! Kan me voorstellen dat het pijn doet als je hieraan denkt....lijkt me ook vreselijk dat je je kindje pas uren later ziet!


Tweemaal keizersnede - Druifje - 21-03-2013

Je gaat uit van "normale" bevalling, naja ok dat ging niet. Ok keizersnede, maar wij allebei kregen het te moeilijk en het moest echt zo met spoed. Was echt geren door de gangen.Nu doet onze knul het super goed hoor, maar het was zo kantje boord. En als ik dan zo naar hem kijk, kan ik weleens janken van ik was je bijna kwijt, maar oh wat super om je hier te hebben.Zo kostbaar.
Dat ik hem uren later pas heb gezien, deed me zo zeer, voelde me zo'n slechte mama, maar sjah kon er niets aan doen, mijn lichaam had het ook zwaar. Hij lag in een couveuse en zijn papa was er gelukkig wel tijdje bij. Was ook dubbel voor me man. Hij was bij ons zoontje, maar zonder mij. Later was hij bij mij, maar zonder ons mannetje.


Tweemaal keizersnede - Tinkerbell79 - 22-03-2013

hey saar, ik dan maar een keizersnede, maar omdat wij geen kinderen meer willen, speelt dit gemis voor mij ook wel. Ik had ook graag wel gehad dat ik een hele bevalling had meegemaakt. Ik heb geen weeen gehad en alles wat erna komt. uiteraard ben ik super dankbaar voor mijn gezonde meisje, maar ik had graag een bevalling mee gemaakt ja...


Tweemaal keizersnede - Saar80 - 22-03-2013

@Tink, kan me voorstellen dat je dat zo voelt! Is toch een raar idee dat je bepaalde dingen niet hebt meegemaakt en nooit mee zal maken...