Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Tweemaal keizersnede - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Tweemaal keizersnede (/thread-7674.html)



Tweemaal keizersnede - Saar80 - 25-02-2013

Ik heb inmiddels twee gezonde kinderen en ben twee keer via een keizersnede bevallen. Ik heb dus geen ervaring met een "natuurlijke" bevalling. Wel heb ik beide keren weeën gehad, de eerste keer tot aan 9 cm ontsluiting en de tweede keer tot dik 5 cm. Ik weet dus wel hoe het "voorwerk" voelt maar niet het uiteindelijke uitdrijven en persen.

Zijn er meer meiden die deze ervaring hebben?

Van de ene kant baal ik dat ik dat laatste stuk niet zelf heb kunnen doen, van de andere kant weet ik dat het gewoon niet ging. Twee keer een kindje wat voorliep qua groei/gewicht. Een natuurlijke bevalling was gewoon onmogelijk dus wat dat betreft heb ik er wel vrede mee.

Zou graag willen weten of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt en hoe voelen jullie je hierbij??



Tweemaal keizersnede - Lucky - 20-03-2013

Hoi Saar,

Ik heb uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad. Heb wel alles mogen meemaken incl. 3 uur persen en vacuumpomp.
Snap heel goed dat je er vrede mee hebt uiteindelijk want alles voor de gezondheid van je kindjes en jezelf maar ik snap heel goed dat je ook graag het gevoel had willen meemaken hoe het voelt als het kindje eruit komt en op je buik word gelegd.

Liefs Lucky


Tweemaal keizersnede - Saar80 - 20-03-2013

Ja idd Lucky, ik ben ontzettend dankbaar voor twee gezonde kinderen maar voelt toch als een soort "gemis" dat ik het persen/uitdrijven niet heb meegemaakt en dus geen kindje wat op mn borst gelegd wordt direct na de geboorte...


Tweemaal keizersnede - Druifje - 21-03-2013