Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Algemeen (https://archief.zwangerworden.nu/forum-30.html)
+--- Topic: Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) (/thread-7703.html)



Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 05-04-2013

Hallo dames!

Ik ben inmiddels dik 16 weken zwanger van ukkie nummer 2 en we zijn op zoek naar aan duowagen, aangezien er straks 20 maanden tussen de twee kids zit.
Wie heeft er ervaring met duo/tandemwagens?
Ik hoor zoveel verschillende verhalen...
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik er elke dat op uit moet, want we hebben een hond die toch wel een flink stuk moet lopen elke dag. Dus ik moet ook een beetje een degelijke wagen hebben die ook veel terreinsoorten aan kan.
Wat een eisen he?! Haha.

Hopelijk wat ervaring van mensen?


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 05-04-2013

De Urban jungle of Koelstra Duo is goed te doen door gras, hobbelige ondergrond etc.

De Bugaboo Donkey is heel mooi maar meer een stadswagen.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 05-04-2013

En in de winkels? Ik zie vaak wagens waarvan ik denk dat ik echt niet makkelijk bij bepaalde winkels binnen kom heb ik t idee?
Bugaboo is geweldig, hebben nu de cameleon, maar kost een kapitaal, dus dat gaat m niet worden helaas...


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 05-04-2013

Heb ook de cameleon. Hoe oud is je eerste? Owen was 2 jaar en 3 maand en die stond altijd prima op de plank.
Wanneer ik Owen in de wagen wou, wat niet veel voorkwam, dan droeg ik Lara in de draagdoek ( Marsupi ) echt perfect.

Over de Urban jungle hoor ik goede dingen. Hij is ontzettend smal. Het zitje is dus wel smal en de wagenbak kunnen ze maar kort in. Maar je kunt hem helemaal platleggen, het vervolggedeelte dus is goed te doen met een lekkere zak erin. Voordeel: Er staan er superveel van op marktplaats ;-) Kosten niet zoveel.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 05-04-2013

Owen ging dan overigens in de buggy want de Bugaboo ombouwen is hooguit k*t hahahaha.
Ik vond het zonde om m'n Bugaboo weg te doen voor een tweelingwagen. Zou persoonlijk dus voor een goedkope simpele gaan als de Urban Jungle duo. Hij rijdt lekker en is goedkoop (2e hands) in aanschaf.
Verkoopt ook makkelijk weer door denk ik.

De Koelstra is wat breder, kut met deuren etc. maar rijdt wel lekker.


Heb op een KDV gewerkt dus heb er redelijk wat uitgeprobeerd :-P

Je kunt ook altijd naar een babyzaak gaan, ze allemaal uitproberen en dan zeggen dat je er thuis over na gaat denken. Dan lekker op marktplaats speuren Tongue


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - cindy85 - 05-04-2013

Tussen mijn kindjes zit 18 maanden en ik heb eigenlijk nooit een duowagen gekocht. Lucas ging ook gewoon op de buggyboard met 18mnd en als hij al eens een lastige dag had waarop ik kon verwachten dat hij niet op het plankje zou blijven staan, dan deed ik hem in de buggy en had ik Lisa mee in de draagdoek. Zoals Lunanoa dus. Ik vond het prima werken zo en heb ik ieder geval geen duowagen gemist Smile

ik heb hier trouwens ook de bugaboo cameleon, had ik te leen gekregen van de buren, super ding, maar ik ben er in geslaagd hem stuk te krijgen deze week, dus hier even weer de quinny zapp vanonder het stof gehaald...


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 05-04-2013

Oops. De Bugaboo Cameleon heeft trouwens een terug vraag actie. Is een onderdeel dat soms los schiet en gevaarlijk dus. Ik moet ook nog contact opnemen met Bugaboo.
Even je verzekering bellen Cindy: Als het door een ongeval gebeurd is krijg je het gewoon vergoed.

Ik had ook geen zin voor een korte periode NOG een wagen in huis te hebben. Het staat hier al zo vol, ondanks we een groot huis hebben hahaha.
Maar ik weet niet hoeveel de kids schelen. Misschien onmogelijk dan.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 05-04-2013

Lunanoa: ik werk zelf in een babyzaak, maar we zijn maar een kleine stadswinkel en hebben maar 2 soorten wagens staan. De grotere filialen hebben alle modellen, maar ik heb dus op duaowagengebied gen ervaring met hoe t rijd en zo.
De oudste is 20 maanden als de baby komt. Hij is nu net een wetje aan t lopen, maar tegen de tijd dat de baby er is kan hij echt nog niet de ronde maken die ik met de hond loop....daar zit dus een beetje het 'probleem'

Cindy85: ik heb ook overwogen om de oudste on de wagen te laten en de kleine in n draagdoek/zak te doen, maar ik moet ook nog een hond van 35kg meenemen en ik en bang dat als hij ineens enthousiast word (t is nou eenmaal een echte labrador: allemansvriend Wink die mega blij is naar iedereen en alles) ik m dan niet zo makkelijk kam corrigeren als ik een baby voor me heb hangen. Dan lijkt mij een wagen wat safer zeg maar. Als ik er niet elke dag +/- 45 a 60 minuten op uit hoefde met de hond zou ik denk ik zeker een draagdoek gebruiken en de oudste in de wagen....

Blijft lastig...
Wel fijn jullie reacties! Ga zeker eens jullie aanbevelingen bekijken!
Meer tips trucs en reacties zijn van harte welkom!


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 05-04-2013

Ja idd net de draagbeugel klopt iets niet. Krijg je gratis n nieuwe als je in die categorie valt idd.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - mama2be - 06-04-2013

ik heb voor onze tweeling de easywalker duo erg fijne wagen! we hebben er nu een fietszitje op voor onze dreumes (22mnd) en nog rijd hij super! ik kan ermee door alle deuren (een enkeling uitgezonderd) en alle winkels op de kruidvat na zijn goed te doen... vrienden hebben de urban jungle maar vind die bakken wel erg klein ze vind het zelf dus niet een erg fijne wagen...

wist je trouwens dat op marktplaats veel bugaboo wagens in onderdelen worden verkocht?? een vriendin heeft er nu een 2de opzetbeugel bij en hoeft dus niet de hele wagen om te bouwen zo kan ze per uitje kijken of ze de wagenbak of het zitje erop klikt! scheelt een hoop gedoe en dan kun je bijv als je de stad in wil ervoor kiezen de baby in een draagdoek te doen en de peuter in de wagen weet je zeker dat je alle winkels in kan


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Nina77 - 06-04-2013

Ik heb op een beurs verschillende wagens geprobeerd en heb uiteindelijk de Easywalker duo gekocht. Ben er altijd erg blij mee geweest. Wij wonen in een redelijk klein huis en hij paste toch nog wel goed in de gang. Bij speelgoedwinkels had ik wel af en toe ruzie met alle dozen die in de weg stonden maar de jongens hebben er altijd heerlijk in gezeten/gelegen. Nu willen ze alles 'zeluf' lopen dus ik sta op het punt hem op marktplaats te zetten. Mocht je enigszins in de buurt wonen dan kan je mij altijd even een persoonlijk berichtje sturen, dan kan je hem een keer uitproberen:-D


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 06-04-2013

Leuk te lezen allemaal.
Bedankt voor de tip van de beugel! Lara is inmiddels 8 maand dus hoeft niet meer in de wagenbak gelukkig.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 06-04-2013

Mama2be: ik hoorde hier van een stel die dat hadden dat t niet zo geweldig was...vooral als je veel onderweg bent...
Dus weet ook niet of dat t voor ons is Wink

Om de een of andere rede heb ik eerder de neiging om een tandemwagen te kiezen dan een naast elkaar, weet niet waarom eigenlijk... Ik heb de abc design zoom gevonden, die kan wel heel veel en ziet er ook nog leuk uit. Maar moet eens een verkooppunt zien te vinden en eens testen. Misschien rijdt t ding wel voor geen meter en ga ik toch voor een naast elkaar....zucht...haha.
Wat een dilemma's he?! Wink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 07-04-2013

Is dat die plastic wielen wagen?
Die je veel ziet tegenwoordig? Wel mooi maar plastic wieletjes ben ik niet zo'n fan van.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 08-04-2013

Ik heb geen idee...kan nergens vinden waar de wielen van zijn gemaakt (lucht/rubber/plastic?) Maar het is dit model in elk geval:
http://www.babyentiener.nl/kinderwagen-abc-design-zoom-white-black.html?utm_source=Beslist&utm_medium=cpc&utm_campaign=Beslist_NL&&utm_content=default Wink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - silke - 09-04-2013

Sunshine: wij hebben de phil&teds sport (heet tegenwoordig explorer ipv sport), ben ik echt super tevreden over. Hier zit 22 maanden verschil tussen de boefjes. Deze wagen is gemaakt voor gebruik ook in de bossen (luchtbanden), rijdt erg goed. Het is in principe een gewone kinderwagen waar je een tweede zitje voor je oudste bovenop kan zetten als je 2e nog plat moet liggen en daarna, als ze allebei gewoon zitten, zitten ze achter elkaar en heel compact (niet zo'n lang ding wat moeilijk stuurt). Maar misschien dat de prijs was hoger is dan je zoekt. Wij hebben 'm in amerika gekocht, zijn ze een heel stuk goedkoper, en al voor de eerste (zonder extra zitje) omdat we de twee kleintjes graag kort op elkaar hoopten te krijgen en we dan niet weer een nieuwe wagen hoefden te kopen.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 09-04-2013

Silke: ik ben niet zo'n phill & Teds fan moet ik zeggen, vind t altijd zo zielig uitzien als er 1 kindje zo 'weggestopt' zit achter de ander.... Maar misschien vind t kind t niet erg? Weet niet, die wagen spreekt me gewoon een beetje tegen....?
Maar ik hoor er idd wel veel positieve dingen over dus misschien moet ik niet zo moeilijk doen Wink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - joyceg - 09-04-2013

Ik zie dat mijn wagen nog niet genoemd is Smile Wij hebben de Mountain buggy Duet. Echt een super wagen. Eerst een tandem achter elkaar gehad,maar wat was dat een ramp met lopen. Toen deze buggy afgelopen jaar uitkwam meteen gekocht en nog geen moment spijt gehad. Het grote voordeel is dat het onderstel net zo smal is als een enkele wagen waardoor je overal binnenkomt. Tuurliujk zijn de zitjes wat smaller dan een enkele wagen,maar mijn meisje van 2 past er nog prima in. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Phil en Teds heb altijd het idee of de baby in het boodschappen mandje ligt,maar dat is natuurlijk persoonlijk. Tussen mijn kindjes zit trouwens 16 maanden en had ik dus wel echt een duowagen nodig.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 09-04-2013

Ik vind de Phill & Tedds wel super ideaal. Omdat het vaak weinig voorkomt dat de kids beide in de wagen zitten en dus een compacte wagen hebt ipv zo'n groot gevaarte.

Die wagen bedoelde ik inderdaad. Ik ken twee personen die hem hebben. Ik zal voor je vragen of hij bevalt.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 09-04-2013

Ze vindt de wagen ideaal!

Weet toevallig dat ze hem bij babydump heeft gekocht. Daar eens testen? Wink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 10-04-2013

Ja idd, kreeg van de week de folder van babydump en zag m daar in staan, wil binnenkort eens gaan testrijden...
Joyceg: princiepe is beetje t zelfde als de bugaboo donky...kun je ook boodschappen mand langs als je maar 1 zitje gebruikt...ja, die van jou is ook n kanshebber Wink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - silke - 11-04-2013

haha, ja, die opmerking over de phil&teds hoor je zo vaak. Maar nooit van ouders die er een hebben, kinders vechten vaak om achterin te zitten, is kennelijk leuk. Eigenlijk is het gezeur hier meer van degene die voorop zit en getrapt wordt door degene erachter ;-) Maar ik begrijp helemaal wat je zegt hoor. Voor ons vind ik 'm ideaal, gewoon lekker compact en in 1 seconde van 2 naar 1 om te bouwen. Maar, als ik in jou situatie zit zou ik 'm ook niet perse aanraden, aangezien je al een buggy hebt. Ik raad 'm vooral aan als wagen voor het eerste kindje met plannen om een 2e relatief snel erachteraan te hebben en dus om geld uit te sparen ipv weer een nieuwe dubbele wagen te moeten kopen.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 11-04-2013

Ja toen we de eerste kregen had ik echt nig geen idee wanneer e een tweede zou komen. We hadden allebei zoiets van: we zien wel als we er klaar voor zijn. Nou blijkbaar eerder dan gedacht Wink hihi


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 15-04-2013

Ik vind de Phil & Teds geweldig. Wij hadden ze eerder op elkaar gewild, maar door omstandigheden toch gekozen om te wachten. Anders had ik er één aangeschaft.


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 28-04-2013

Nou, we hebben even test-gereden gisteren met een aantal wagens.
De easywalker (naast elkaar) vond ik persoonlijk niks. Gigantisch breed en veel te lomp voor mij.
De abc Zoom (achter elkaar) vond ik wel erg soepel sturen, maar is enorm lang. Zelfde geld voor de Toppi. Stuurde voor zo'n groot gevaarte nog behoorlijk soepel.
Waar ik echter mee zat met de tandem wagens is dat je er moeilijker (denk ik tenminste) de stoepjes op en af komt, wan het is zo'n lang stuk wat je moet 'optillen'.
Toen kwamen we dus bij de Bugaboo Donkey (hadden we in eerste instantie al niet als optie vanwege de prijs). We zijn de Bugaboo Cameleon gewend dus ja....ik hoef eigenlijk niet veel te zeggen...haha... Hij rijd gewoon super, is niet mega breed. Is licht en het ideale vind ik dat je m ook in Mono-stand kunt gebruiken als je maar met 1 kindje op pad bent. Nu gaan we dus eerste eens even kijken of we nog acceptabel bedrag voor onze Bugaboo Cameleon terug kunnen krijgen en als dat zo is, dan willen we toch de Donkey aanschaffen denk ik. Tja...je moet wat he?! Haha. Kinderen kosten geld, dat is een feitWink


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Lunanoa - 01-05-2013

De donkey is geweldig! Zou mijn eerste keus zijn hahaha. Maar die prijs inderdaad. Misschien kun je nog wat anders verkopen? Zolder afstruinen hihihii


Kinderwagen advies (2 kids kort na elkaar) - Sunshine8 - 02-05-2013

Ja misschien kelder/zolder/garage sale houden, spullen genoeg! Haha