Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Bevalling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-27.html)
+--- Topic: Normaal bevallen na een eerdere keizersnede (/thread-7762.html)



Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - mrinkiej - 08-07-2013

Ik ben even nieuwschierig of er hier ook meiden zijn die na een keizersnede, de volgende bevalling wel normaal zijn bevallen.

Zelf heb ik met 37.2 weken een spoedkeizersnede gehad omdat tijdens mn weeen de hartslag van mn dochter compleet wegviel.
Dit is nu 7 maanden geleden.

Nu ben ik weer zwanger, en zei de verloskundige ( ja waarom ze dat nu al zei?? )
dat het de bedoeling is dat ik deze keer normaal ga bevallen.

Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen!


Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - mutsiemuts - 09-07-2013

ik denk dat ze het zei omdat het gewoon pure pech was en dat er niets je in de weg staat nu `normaal` te bevallen

ik zelf ben vorig jaar mei bevallen met ks omdat na 4 uur persen toch echt bleek dat c er niet doorheen ging komen (terug geduwd en al, snel nog echo gemaakt en toen bleek dus dat hij wel heel erg raar lag en er dus nooit niet uit had gekund) en ook nu gaan we voor een `normale` bevalling, iedere bevalling is weer er eentje op zich en staat alles open!

wel baal ik giga dat ik niet thuis mag bevallen maar ga het stiekumpjes toch proberen Smile maar jij ook lekker vlot weer zwanger hihi, leuk hoor!


Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - Iet - 10-07-2013

mrinkiej; ik heb bij de eerste een ks gehad ivm stuitligging. En bij de 2de ben ik gewoon bevallen. Dit is allemaal goed verlopen, geen complicaties etc gehad. Het kan dus zeker wel!


Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - silke - 17-07-2013

Ik ben ook ´normaal´ bevallen na ks (door stuitligging). Wilde ik zelf ook heel graag, maar was een hoop gedoe aangezien ik in amerika was en daar zijn ze enorm tegen een natuurlijke bevalling na ks. Dus flink moeten vechten met de gyns daar en iedere keer werd me weer verteld aan wat voor gevaren ik mezelf en mn kind wel niet blootstelde, pff.. Ik had echt zoiets van in NL is het standaard en ze zullen het daar echt niet doen als het zo gevaarlijk zou zijn. Tuurlijk zit er een extra risico aan, je moet niet voor niks ook in het zh bevallen natuurlijk, maar aan ks zitten mijnsinziens meer risico´s aan. In ieder geval, is allemaal helemaal goed gegaan, gewoon normale bevalling gehad.


Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - Susanna - 18-07-2013

Niet uit eigen ervaring, maar mijn zus kreeg eerst een tweeling waarvan de tweede met een keizersnede kwam. Nummer drie en vier zijn zonder keizersnede gekomen, en nummer vijf (morgen aan het infuus Smile ) wordt als alles goed gaat ook zonder keizersnede geboren. Wel allemaal in het ziekenhuis, maar dat is ook omdat de bevalling steeds wordt opgewekt.


Normaal bevallen na een eerdere keizersnede - Susanna - 18-07-2013

O ja, m'n zus is nu 37 weken zwanger, en morgen gaan ze dus voor een gewone bevalling. Dus zelfs met die termijn is een keizersnede niet verplicht.