Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Uitgerekend in juli 2014 - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-25.html)
+--- Topic: Uitgerekend in juli 2014 (/thread-7846.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 10-03-2014

Franny 24 weken is nog erg kwetsbaar hoor... wij zijn ons kindje verloren bij 24.6... in de medische wereld is 25 weken echt een magische grens waarin de overlevingskansen beduidend meer worden en vanaf die periode doen ze ook veel meer voor je kindje. . Ik ben aanstaande zondag 24.6 dus zal blij zijn als het volgende week maandag is! Dan nog zijn er zeker geen garanties maar ja voor ons wel een hele belangrijke mijlpaal!

Leuk hoor meiden al die meubels!! Wij zitten nog steeds midden in de verbouwing van de slaapkamers. Het schiet voor geen meter op...


Uitgerekend in juli 2014 - pitbullgup - 10-03-2014

Iedereen erg druk zo te lezen Smile

Wij zijn ook erg druk met t babykamertje en nog wat ander schilderwerk in huis. Schilderwerk op t kamertje is nu af van de week de vloer er in en dan kan het ledikantje en de commode er in en kan ik de kast inruimen. Even door de kleertjes van N.inthe neuzen wat we kunnen gebruiken voor de kleine man en dan zet ik de rest op marktplaats.
Verder ook flink aan het ruimen geweest op zolder maar mooi even gebruik maken van m'n nesteldrang en dan hebben we straks helemaal een opgeruimd huis.

Verder gaat alles goed wel al behoorlijke toeter maar kleine vent is echt mega actief ziet m'n buik als ik rustig lig al helemaal golven etc. VK heeft er ook maar moeite mee om het hartje te beluisteren hihi


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 10-03-2014

Pff heftig hoor shadylady! Kan me voorstellen dat je blij bent als je dat voorbij bent. Maar inderdaad wil dat verder nog niks zeggen het kan altijd nog fout gaan. Maar daar zullen we maar niet te teveel aan denken en gewoon lekker genieten van dat getrappel in onze buiken. Iedereen lekker genoten van het heerlijke weer?


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 10-03-2014

Dan is deze week inderdaad heel spannend voor jullie, Shadylady. En wat vervelend dat alle verhuizingen van kamers niet opschieten.

Leuk idee Franny, zo'n muurschildering! Fijn ook dat je daar hulp bij krijgt en je schoonmoeder dat voor je wil doen.

Hihi pukkemuk, ja maak maar gebruik van die nesteldrang!

Ik weet trouwens even niet meer wie het vroeg, maar wij zijn naar de kust geweest. Echt even letterlijk uitwaaien!
De meubels zijn inmiddels geleverd. Ik kon niet wachten tot manlief thuis was, dus staat nu de commode al bijna helemaal in elkaar. Vanavond de rest (hoop ik!!).
Verder was alles weer goed bij de vk en kan de fysio niet veel voor me doen, dus dat is dan weer een beetje balen.


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 11-03-2014

Hoi meiden,
Lekker aan de klus zo te lezen met de meubeltjes en kamertjes, leuk!
Hier ligt het weer even stil wat betreft de kamers, we zijn voornamelijk in de tuin bezig geweest om het een beetje kindproof te gaan maken. En aangezien het zulk mooi weer is is dat ook wel erg leuk! Mijn zoontje loopt sinds vorige week hele stukken los, wel voorzichtig en als hij haast heeft gaat hij kruipend verder, maar hij doet het wel! Super trots en blij want dat scheelt mij een hoop gesjouw met hem!
Hier is mijn buik ook al lekker gegroeid, heel veel mensen die ik niet ken feliciteren me of vragen is het een jongen of een meisje? Dat zou ik zelf niet durven, aangezien je er makkelijk naast kan zitten natuurlijk (of iemand wel of niet zwanger is). Maar goed, ook wel weer leuk en blijkbaar overduidelijk :-)
Ik voel de baby inmiddels ook dagelijks en echt goed schoppen ondanks dat de placenta aan de voorkant ligt. Mijn man voelt het nu ook heel goed.

Heerlijk Mandarijntje, lekker even weg! Is het gelukt met de meubels in elkaar zetten?

Shady, is wel even een lastige periode voor je, hoe beleef je deze week nu?


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 11-03-2014

Hallo dames,

Leuk om te lezen dat iedereen al bezig is met de kamertjes.
Wij hopen nog verhuisd te zijn van te voren want woon in een appartement en moet dagelijks vier trappen op ( we hebben helaas geen lift) en nu is het nog te doen met mijn dochter maar als de tweeling er is denk ik dat het me niet gaat lukken om dan iedereen tegelijk beneden te krijgen 😄 maar als het verhuizen niet lukt moeten we ook nog een kamer leeghalen die nu als opbergkamer wordt gebruikt, dit zal dan het kamertje van mijn dochter worden en de tweeling komt op de kamer waar mijn dochter nu slaapt, deze is heel groot en kunnen makkelijk twee ledikantjes, de commode en kast in. En ik hoef maar 1 muur opnieuw te behangen want paars metallic met bloemen is niet zo stoer voor jongens hahah,.

Een hele spannende periode nu voor je shadylady, zal wel vreemd zijn denk ik.

En mandarijntje lekker uitwaaien aan zee is ook wel eens lekker hè.

Van mij mag dit weer wel zo blijven heerlijk met dat zonnetje, ga elke dag nog een stuk wandelen of fietsen, merk dat ik dan extra energie krijg op dat moment. 'S avonds dan merk ik het wel in mijn rug hahaha maar heb het er voor over.

Mupke hoe was de carnaval nog geweest?

Franny, een muurschildering is superleuk.

En Sabrina ik zou dat ook nooit zelf durven te vragen aan iemand die ik niet ken, ik krijg al regelmatig de vraag hoelang ik nog moet, vind mezelf ook al een michelinpoppetje met mijn buik maar andere mensen zeggen weer dat ze mijn buik nog mee vinden vallen voor een zwangerschap van 22 weken van een tweeling. Zo zie je maar weer dat de meningen erg verdeeld zijn 😄


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 11-03-2014

Wat goed van je twinmama dat je iedere dag lekker wandelt of fietst! Hebben jullie al een ander huis op het oog en huur je of moet je je appartement eerst verkopen? Lijkt me ook niet ideaal om met drie kleine kinderen die trappen steeds op en af te moeten. Hoe oud is je dochter? Loopt zij al makkelijk zelf de trap af?
Ja wel apart he dat mensen daar zo hun mening over hebben/uitten, bij mij vind de een ook dat ik al een flinke buik heb en de andere zegt dat het meevalt voor de periode. Mijn baarmoeder zit wel al wel flink hoog, de verloskundige zei de laatste keer dat hij twee vingers boven mijn navel zit, maar ik voel de baby nu al hoger trappelen.


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 11-03-2014

Hallo Sabrina,

We huren nu en hebben nog geen zicht op iets anders omdat kopen er niet in zit, verder wil ik liever niet wonen in bepaalde wijken dus wordt het ook al moeilijker.

En dat iedereen al een mening vormt over het wel of niet hebben van een dikke buik is wel eens vervelend maar ben al lang blij dat ze er nu niet aankomen. Bij de vorige zwangerschap heeft er wel eens een vreemde over mijn buik gewreven nou ik voelde me heel ongemakkelijk en heb ook direct gezegd dat ik dat niet op prijs stelde dat ze dat deed. Net alsof als je zwanger bent je een publiekelijk bezit bent.
Mijn dochtertje is aanstaande vrijdag 18 maanden en kruipt gelukkig wel zelf de trappen omhoog maar moet altijd alert zijn en erachter lopen natuurlijk. Als de tweeling er is is zij nog geen twee, dus ben ook benieuwd hoe ze zal reageren omdat ze nu alleen thuis is met mij en dan de aandacht zal moeten delen.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 12-03-2014

hey dames, maandag bij de verloskundige geweest, ik had toch weer een groeispurt gemaakt, dus qua groei lig ik nogsteeds ong. 4 weken voor. ze heeft na ziekenhuis gebeld, voor een suikertest, die heb ik volgende week dinsdag, als die verder goed was dan wordt het waarschijnlijk een grote jongen. wat hebben jullie voor soort meubeltjes mandarijntje?? bij ons komen ze volgende week donderdag eg benieuwd nu!! @shady, spannende week voor je meid!! hopelijk is he snel maandag, dat je die datum voorbij bent..


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 13-03-2014

Wow vier weken voor op groei??? Dat kan toch nooit goed zijn?! Lijkt mij toch dat je wel suiker heb of niet? Jeetje mina!

Ja het is wel een spannende week ja. Vandaag ben ik 24.3, het moment dat ik opgenomen werd in het ziekenhuis met al 3 cm ontsluiting...
Maar ik heb er een rustig gevoel bij hoor.. voel me goed, kleine doet het goed. Het zegt alleen totaal niks maar goed het komt wel goed met ons!

Verder beginnen mijn bekken steeds meer op te spelen en mijn buik zit echt al behoorlijk in de weg...maar ik geniet echt van deze laatste zwangerschap! !


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 13-03-2014

Wow mupke dat is een flinke voorsprong. Hopelijk is het een grote baby en verder niets geks. Succes iig..
Wij hebben vrij grove white washed meubeltjes in stoere landelijke stijl. Ben er helemaal happy mee!

Shady fijn dat je toch lekker kunt genieten van je zwangerschap!


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 13-03-2014

Even voor Mupke, de groei van je buik zegt niet altijd iets over de grootte van je kind. Mijn buik was bij mijn zoontje ook erg groot, nu was hij ook wel flink maar niet overdreven. 4140 gram en 52 cm bij 40+6. Nu groeit mijn buik ook snel, mijn baarmoeder zit al ver boven mijn navel, maar dit kindje lag bij de 20 weken echo gewoon wel keurig op schema, dus dat hoeft niet perse iets te zeggen.
Mijn zus had ook een enorme buik en is getest op suiker maar bleek het niet te hebben, ze wilden haar niet te lang door laten lopen (dat wilde ze vooral ook zelf niet) omdat ze bij haar eerste kindje een flink zware bevalling had en haar dochter was ook groot. Maar nu is ze bij 38+6 bevallen en haar zoontje was 4010 gram en 52 cm, dus ook wel een stevige jongen, maar nog best netjes. Heel veel groei echo's gehad tijdens haar zwangerschap (op het laatst) omdat de vk in de gaten wilde houden dat het kind niet te groot zou worden. Hebben ze bij jouw tijdens de 20 weken echo nav de metingen gezegd dat het kindje 4 weken voorloopt? Of nav de grootte van je baarmoeder?


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 13-03-2014

Twinmama, jeetje wat onbeschoft dat er een vreemde over je buik ging aaien, dat is echt raar!
Je zal er vast je weg in vinden straks met je dochter en de tweeling.

Shady, ik ben blij dat je er rustig onder bent en dat je je goed voelt en zo geniet van je zwangerschap! Ik geniet er ook enorm van, maar moet wel zeggen dat ik er nu wel minder tijd voor heb er bij stil te staan met zo'n dartelend mannetje de hele dag om me heen ;-) Maar dat zal jij ook wel ervaren. Mijn bekken spelen ook op, vooral als ik veel heb gedaan. Vandaag de ramen buiten gewassen en allerlei andere huishoudelijke klusjes, nu voel ik het ook wel flink helaas. Zo maar lekker gaan liggen. Gelukkig loopt mijn zoontje sinds vorige week hele stukken los in huis dus laat ik hem ook wel aan de hand lopen buiten, dat scheelt toch weer wat gewicht tillen..


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 19-03-2014

nou.. gisteren suikertest gehad, viel niet mee dat spul te drinken op een lege maag. de verloskundige zou binnen een week de uitslag hebben, mocht die niet goed zijn dan belde ze me op. anders hoor ik het over 2 weken op de controle. ik zal vanaaf eens een foto maken en posten. ik vind het qua grootte zelf nog wel mevalle..terwijl dat andere het toch al redelijk vinden voor een eerste.. haha ochja ik zie wel.. @ Sabrina, ik lag bij de 20 weken echo ook qua gemiddelde al wat voor. en vorige week lag mijn baarmoeder al ver boven me navel. vandaar dat ze die test ff wou doen Wink @shady, de week goed doorgekomen??


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 20-03-2014

Mupke waar is je buik foto nou??
Ben benieuwd naar de uitslag van de suikertest. Hoop dat het positief zal zijn!

Sabrina ja hier ook lichte bekken klachten. Gelukkig helpt mijn man een extra handje in huis dus dat scheelt wel en ik ben gestopt met dansen wat ook gewoon enorme verbetering geeft!!
Fijn dat jij ook kan genieten meis!

Ja ik ben de week heel goed doorgekomen. Toch was het maandag een opluchting om de 25 weken te bereiken maar ik ben er echt zo onwijs rustig in!! Heel apart! Misschien ook omdat semmy en tess het bewijs zijn van dat het dus met alle controles en behandelingen goed kan gaan!

Hoe gaat het met alle andere meiden?


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 20-03-2014

Hey dames,
Vies drankje he Wink ik moet ook nog een keer rond de 28 weken geloof ik!
Ik kon wel gelijk de uitslag zien!
Ik groei op t moment aardG.... nu zie je tenminste dat ik zwanger ben (ben te zwaar) dus dat vind ik wel erg leukSmile
Ook schopt t al flink......sommige dagen is ze hyper sommige dagen voel ik der bijna niet....dit maakt me soms erg onzeker. Dinsdagmorgen weer controle vk.


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 20-03-2014

Mupke hopelijk een goede uitslag.

Wat vervelend dat een aantal van jullie bekkenklachten hebben..

Franny, hier soms ook onzekerheden omdat de kleine zich sommige dagen erg rustig houdt.

Iemand nog leuke dingen gedaan met het mooie weer? Ik heb.veel moeten werken dus helaas niet kunnen genieten, en hoop dat t weer van t weekend toch nog mooi blijft want dan lekker vrij.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 21-03-2014

[Afbeelding: 2mcue5s.jpg] vandaag gemaakt met 25+2


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 22-03-2014

Mooi buikje mupke!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 28-03-2014

Wat een akelige stilte hier..alles goed met iedereen??


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 28-03-2014

Hi mupke, het is de laatste tijd inderdaad erg stil hier.. Ik ben nog steeds erg druk met mn werk, al vinden fysio en vk dat ik het wat rustiger aan moet doen. Maar ja, tot half mei heb ik gewoon mijn verantwoordelijkheden dus nog even doorbijten. Mn buikje groeit goed, is al een behoorlijk bolletje geworden. Mn rug is een drama, maar zolang ik het weekend rustig doe geeft me dat tot nog toe voldoende tijd om op te knappen voor weer een drukke werkweek.

Hoe gaat het met jullie?


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 29-03-2014

Hey dames,
Idd rustig hier!
Hier gaat alles goed, dinsdag controle gehad en alles verloopt goed.
Ik krijg vanaf nu extra groeiechos ivm mijn bmi! Ze zei wel dat ze bij mij goed kan voelen hoe het groeit, maar het is de procedure!
Op zich goed natuurlijk dat ze alles goed in de gaten houden, en ik kan nog een keertje kijken naar me beeb Smile
Over anderhalve week de suikertest en bloedafname


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 29-03-2014

Hoi meiden, inderdaad rustig ja. Alleen maar een goed teken waarschijnlijk ;-) allemaal nog lekker druk druk druk met andere belangrijke bezigheden voordat de baby mag komen :-)
Hier ook op controle geweest gisterochtend. Baby gaat goed, mijn baarmoeder is weer behoorlijk gegroeid, maar dat is verder prima zei ze. Omdat mijn lichaam meerdere bloedvaten heeft aangemaakt in mijn vorige zwangerschap groeit de baarmoeder gewoon sneller. En ik draag erg naar voren. Ik ben ook wel weer lekker aangekomen... hmmm maar goed dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook wel. Ik woog deze zwangerschap met 8 weken 65 kilo en gisteren 77 op de weegschaal dus dat is al wel flink aangezien ik nog ff moet. maar goed na de bevalling van mijn zoontje ging het er best snel vanaf dus ik hoop dat het nu ook zo snel gaat. De vk zei hoe meer zwangerschappen hoe lastiger je het eraf krijgt, hmmm zeg dat nou niet, haha. Nou ja we zien wel!

Mandarijntje, wat vervelend van je rug, gelukkig is het nog vol te houden. Denk wel een beetje om jezelf he!

Franny, dat is al best snel dat ze kan voelen hoe de baby groeit. Bij mij kon ze nog niet voelen hoe het kindje ligt. Wel fijn nog een echo :-) Is altijd leuk :-)

Mijn zoontje is gisteren ook weer goedgekeurd bij het cb. Hij is nu bijna 15 maanden. Prikjes hebben we een weekje uitgesteld ivm een paar dagen Duitsland komende week. Verder is hij weer lekker gegroeid, 12,5 kilo is hij nu en 82 cm. Mooi boven het gemiddelde (zit hij al vanaf de eerste keer cb, volgt gewoon zijn eigen groeilijn ;-)). Verder gaat het wel lekker hier, ik merk wel dat mijn energielevel wat lager wordt soms. maar mijn bloeddruk is ook laag dus misschien heeft het daarmee te maken...

Fijn weekend allemaal! Geniet van het prachtige weer!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 06-04-2014

Hi meiden, even een vraagje: wij.zijn.bezig met het kiezen van een babyfoon. Nu lees ik alleen veel verhalen over straling van die apparaten en.de slechte invloed die dat heeft op de baby. Welk type babyfoon gebruiken jullie of gaan jullie aanschaffen?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 06-04-2014

Wij hebben voor alle drie de kinder kamers een beeldbabyfoon staan die op 1 monitor staat aangesloten. Dit is de luvion platinum. Zeer tevreden over en over straling,... Geen idee... Nooit in verdiept eerlijk gezegd...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 06-04-2014

Sabrina jij ook lekker aangekomen dus, ik zit nu ook op de 77 kilo.. Ik startte op de 68 want helaas had ik er van tess nog 8 kilo teveel aan zitten... En ach we zien na de bevalling wel weer verder toch of we de kilo's er weer af gaan krijgen...
Je zoontje was weer goedgekeurd las ik. Mooi zo! Kan je weer trots op hem zijn hihi.
Jij voelt je dus ook wat vermoeider dan normaal, ik ook! Merk het echt sinds ik de 27 weken gepasseerd ben maar mag nog steeds niet klagen hoor. Zeker icm mijn twee ukkies vind ik echt dat het nog super lekker gaat!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 07-04-2014

Even een korte update: alles oké, hartje klopte weer goed en baarmoeder groeit zoals het hoort. Ben voor mn gevoel ook al veel aangekomen: bijna 10kg, maar omdat ik een redelijk slanke bouw heb hoef ik me daar van de vk niet zoveel zorgen om te maken. Dus probeer ik dat dan ook maar los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan..).
Fijn dat t bij jullie ook allemaal goed gaat, Sabrina en Shadylady.


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 07-04-2014

hoi meiden, ben ik ook weer even :-) We zijn zaterdag terug gekomen uit Duitsland, lekker even ertussen uit geweest. Veel gewandeld en ik moet zeggen dat me dat wel goed deed. Het is vrij heuvelachtig in het gebied waar we zaten, dus ik was al benieuwd of dat me zou lukken omdat ik eigenlijk helemaal niet sport. Het viel me alles mee gelukkig. Volgende maand gaan we weer een weekje, ben benieuwd hoe het dan gaat :-)

Fijn mandarijntje dat alles weer goed was bij de vk! Ik mag nu om de drie weken, jij ook?

En Shady, ik denk ook wel dat het goed komt hoor met de kilo's hihi, daar gaan we gewoon voor toch? :-)


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 08-04-2014

Hey dames.

Ik heb weer een ochtend ziekenhuis gehad.
Bloedprikken en suikertest.....brrrrrr kon gelijk de waardes daarvan meelezen en volgens mij waren ze prima!
Nuchter 5.3, 2 uur na suikerdrankje 7.
Volgens mij mocht je tot 7.8 dus zit ik netjes.
De rest van het bloedprikken hoor ik volgende week hoop ik bij de controle.
En heb ik gelijk een groei echo ivm mijn bmi.
Als het goed is gewoon bij de vk. Smile
Ik heb deze week erg last van de banden.
Met lopen (heb een hond) doet mijn buik zeer.
Dus maar even wat rustiger aan doen!
Jullie nog veel klachten?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 08-04-2014

Mandarijntje ik ben ook al bijna 10 kilo aangekomen...
fijn dat alles weer goed was! Lekker van genieten hoor. .. het is zo weer voorbij...

franny de suiker waardes waren in orde dus! Top! Balen dat je veel last heb van je banden... das nooit leuk!
Hier regelmatig last van mijn bekken...gaat nu gewoon niet meer weg. . Dat wordt alleen nog maar erger met de weken. Dat was bij semmy en vooral bij tess ook zo. Hopelijk is dit snel na de bevalling weer weg!! Net ook weer weekboodschappen gedaan en das toch voor het goede ff teveel maar ja nu zit semmy op school dus sleep ik alleen tess mee..avonden vind ik zo waardeloos!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 09-04-2014

Hallo meiden, hier ook weer een berichtje van mij. Goed om te lezen dat het bij iedereen een beetje zijn gangetje gaat. Fanny fijn dat ze je zo goed onder controle houden, ik moet ook regelmatig op controle en krijg ook weer een extra groeiecho op 29 april maar vind het wel een prettig idee dat ze me goed in de gaten houden. Afgelopen maandag weer bij de Gyneacoloog geweest en de boys doen het op zich goed, 1 van hen is wat kleiner en ligt met de groei op de onderste curve en de andere op het gemiddelde.
Mijn buik zelf groeit ontzettend hard vind ik en merk dat mijn conditie ook slechter wordt nu, mijn dochter van 18 maanden is nu veel sneller als mama en dat is niet altijd even handig hahaha, ondanks dat gaan we nog lekker elke dag een stuk lopen of fietsen, nu pas ik nog net achter het fietsstoeltje en als het mooi weer is profiteren we er lekker van.
Hebben jullie ook al zoveel last van maagzuur? Ik heb het heel erg en vooral als ik in bed lig en wil gaan slapen 😟

[Afbeelding: xmq4go.jpg]


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 09-04-2014

Mooie buik hoor twinmama! Fijn om te horen dat alles goed gaat. En de ene bink dus iets kleiner maar niet zorgwekkend toch?
Maagzuur is heel herkenbaar!! Idd vooral als je lekker wil gaan slapen...
Hier groeit mijn buik ook echt als een malle... mensen denken serieus dst ik nog maar een week of twee hoef haha! Lach me rot!!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 09-04-2014

Ja de boys houden me ook s nachts al goed wakker, denk dat ze me alvast laten wennen wat er me straks te wachten staat. En dat de ene kleiner is is niet zorgwekkend, maar ze willen dit wel goed blijven controleren dt het verschil niet te groot wordt tussen beide.
Ja sommige mensen nemen geen blad voor de mond, als je dan zegt dat je nog wel even moet kijken ze je ook met grote ogen aan van nou nou en je bent al zo dik Confusedhock: maar goed trek ik me toch niks van aan van wat andere denken, kan het toch niet veranderen.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-04-2014

[Afbeelding: 2ebri9f.jpg]
28 weken


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 11-04-2014

Wauw zeg. ..wat een dikke buikjes Smile heel mooi!.
Ik heb gister uitslag van bloedprikken gehad.
Suiker was gelukkig goed. Hb ook alleen ijzervoorraad niet.
Moet nu aan de ijzertabletten!
Gelukkig niet zon ramp.
De afgelopen week erg veel last van bandenpijn.
Sochtends met de hond lopen gaat goed maar hoe verder de dag vordert en hoe meer ik doe hoe meer pijn ik heb aan de buik.
Meer mensen hier last van? Wat doen jullie eraan?
Moet namelijk toch de hond uitlaten. ...


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 14-04-2014

hey meiden, ben ik ook weer.. eff druk gehad..mooie buikjes dames. !! zal deze week ook weer een foto maken en plaatsen. hier begint het steeds ietsje zwaarder te worden, steeds wat meer last van je rug, en ik kan bijna niet rechtop zitten, want dan beklemt me een buikspier. volgende week vrijdag heb ik een groeiecho. ben benieuwd. ik ben nu 7 kg aangekomen, had er in het begin wat moeite mee, maar ach, ga dadelijk wel lekker weer sporten. we krijgen er wat moois voor terug he!! ik slaap nu lekker met het voedingskussen, en ik slaap heerlijk .. was daarvoor wel anders.. maar dit bevalt me goed!!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 18-04-2014

Franny fijn dat je suiker goed was, balen van je ijzergehalte.

Mupke doe voorzichtig met je rug hoor! Van welk merk heb jij het voedingskussen?

Mooie buikjes trouwens, groeit hard zeg!

Hier even een baalmomentje: ziek moeten melden vanwege mn rugklachten en t hele weekend plat. Niet echt een feestje dus. En door zorgen en stress ook nog eens 1,5kilo afgevallen. Dus ik moet echt even een hele grote stap terug doen. Ons kindje is gelukkig nog wel actief dus hopelijk heeft hij/zij er weinig weet van. Over 2 weken weer op controle en dan ook een routine controle voor het bloed. Ben benieuwd.

Fijn.weekend dames!!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 21-04-2014

Manderijntje. Ik heb geen idee van welk merk. Heb hem van me zus gekregen. Hoe is het bij jullie dames? Hier gaat wel redelijk eigenlijk. Nog 5 weekjes werke.. en dan lekker verlof. En jullie??


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 21-04-2014

Mandarijntje hoe gaat het nu met je? Wat vervelend dat je zo n last heb meis!

Franny jij aan de ijzer dus... Is idd niet zo n ramp maar ja toch vervelend.
Bandenpijn tja daar doe je volgens mij weinig aan... Ik heb er soms last van maar probeer het zo rustig mogelijk aan te doen haha. Is nogal lastig met twee ukkies...

Mupke lekker vooruitzicht hoor meis. Nog maar vijf weekjes werken. Hier al gestopt met werken sinds 21 weken ofzo. Mijn contract zou toch aflopen dus dacht doei dan stop ik lekker op tijd!

Hier gaat het op zich nog wel lekker maar merk nu echt wel duidelijk dat het zwaarder wordt... Niet zo gek ook, ben inmiddels 30 weken en mama van 2 kleintjes. Ben snel buiten adem en voel me echt moeier dan ik zou willen. Alles gaat gewoon wat moeizamer en daar baal ik van. Wat dat betreft zal ik het niet erg vinden als ik niet meer zwanger ben maar aan de andere kant geniet ik ook nog zo ontzettend van dst kleintje in mijn buik! Heel tegenstrijdig dus. De nachten beginnen ook lastiger te worden. Omdraaien kost meer moeite en ik moet steeds vaker mijn bed uit om te plassen...
Verder hebben we een heerlijk weekend achter de rug. Twee gezellige paasdagen en zaterdag waren we de hele dag naar center Parcs om te zwemmen. Ook best pittig voor een zwangere maar ach de kindjes hebben enorm genoten en daar gaat het om!!
Vandaag over vijf weken gaan we een midweekje naar center Parcs met het eigen gezinnetje. Laatste keer met zijn viertjes. Daarna verandert alles! Semmy die 4 jaar wordt, kleine broertje die geboren zal worden en dus een gezin van vijf zijn en na de zomer semmy die naar de basisschool gaat!! Jemig de pemig wat gaat de tijd snel met die kleintjes zeg...


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 22-04-2014

[Afbeelding: 20qzyfq.jpg] foto van vanmogen 30 weken


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 22-04-2014

Lekker buikje hoor meis. Nog ff en dan is die weer verdwenen...


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 22-04-2014

Dankje ☺ veel vinden er al dat hij vrij groot is voor een eerste met 30 weken. Vind het zelf wel meevallen eigelijk


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 23-04-2014

Ik vind het ook nog wel meevallen maar ik heb mezelf als vergelijkingsmateriaal en das niet helemaal fair haha. Ik ben de afgelopen week alweer 4 cm in omvang gegroeid... mensen vragen me echt of ik het nog wel volhou allemaal en schrikken als ik zeg dat ik nog 10 weken te gaan heb...
Maar ja dat ben ik inmiddels wel gewend...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 23-04-2014

[Afbeelding: 2corkgw.jpg]


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 23-04-2014

Ik schrik zelf vooral als ik mijn buik bloot zie... dan zie je pas echt goed hoe groot hij eigenlijk is...


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 24-04-2014

Mooie buikjes dames!

Shadylady kan me voorstellen dat je af en toe wat minder energie hebt met nog 2 ukkies om je heen. En dat rustig aan doen dan makkelijker is gezegd dan gedaan. Wel fijn dat je in ieder geval geen energie verliest aan een baan, hoewel thuiszitten natuurlijk ook niet altijd even prettig kan zijn..

Hier gaat t inmiddels wel weer wat beter. Heb nog wel veel last van mn rug maar gelukkig kan de werkdruk wat worden verminderd waardoor t draaglijker wordt. Nog 3 weken bikkelen. Voelt jullie buik.soms ook zo strak gespannen (en dan bedoel ik geen harde buik, maar meer alsof er geen ruimte meer is)?

Wie van jullie gaat trouwens naar een informatieve avond over borstvoeding of de bevalling? Ik naar beide, ben benieuwd.


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 26-04-2014

Goedemorgen dames,

Hoe is het met iedereen?
Alweee 30, 5 week.....wat gaan die weken opeens snel zeg!
Hier gaat alles goed nu ik wat meer verspreid over de dag en dan vooral het lopen, als ik teveel achter elkaar doe dan doen me banden toch best wel pijn.
Het kamertje is op de muurschildering na klaar Smile
Ik ben bij de bevalling savond geweest samen met mijn vriend.....poehhhhh voel t echt dichtbij komen nu!
Het was een realistisch beeld hoe de bevalling een beetje gaat verlopen en wat je van de kraamzorg kan verwachten!

Over 2 weekjes heerlijk een midweekje weg Smile


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 26-04-2014

Mandarijntje Mijn buik voelt regelmatig best gespannen ja maar zijn hier wel voornamelijk harde buiken dan. ..
Fijn dat de werkdruk wat verminderd kon worden meis
Ik ga naar geen enkele avond. Bv ga ik niet geven en bevallen tja ik weet hoe het werkt. ..heb het de eerste keer ook zonder voorlichting gedaan en daarna nog 2 keer..

Franny jij dus ook wat minder last door er beter op te Letten enzo. Beter!
En het kamertje dus bijna klaar!! Jeeejjj! ! Dat zijn leuke dingen!
Hier helaas nog niet eens begonnen aan de babykamer... eerst onze eigen kamer maar eens af zien te krijgen. .
Gelukkig hoeven we op de babykamer maar 1 muur over te schilderen en verder wat kleine aanpassingen maar ja het moet wel nog even gebeuren...

Ja de weken vliegen gewoon voorbij!! Het is niet normaal! Ik vind het echt een stom en raar idee dat ik over max 11 weken gewoon nooit meer zwanger zal zijn...kan en wil ook gewoon nog niet aan dat idee wennen en ik ga er echt moeite mee krijgen vrees ik. .. ik vind het allemaal zo wonderbaarlijk! ! Ondanks alle ongemakken en nadelen die het ook met zich mee kan brengen hoor...nou ja wie weet ben ik er straks wel zo klaar mee...en heb ik het te druk om nog over na te denken... ik hoop het maar!!

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij gaan zo even een rondje over de rommelmarkt doen maar manlief moest eerst nog even naar het werk...Ggggrrrr! !!!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 28-04-2014

Lekker shady. Dat je al thuis bent.. alleen jammer dat je contract is afgelopen. Ik ben toch wel af aan telle nu. Tot ik kan stoppen.werk voor mezelf.dus wil toch graag de weken afmaken. Wordt wel zwaarder nu. Jij hebt er dan ook nog 2 rondlopen,knap hoor. Mandarijntje, ik ga flesvoeding geven.dus ga er niet heen.wel goed dat ze er zijn dat je weet wat je te wachte staat..
Mijn vriend vind het nu langzaam ook spannend worden hoe het allenmaal gaat lopen enzo. Ik heb afgelopen vrijdag groeiecho gehad. En tot nu toe lig ik nog steeds voor qua groei.. babyboy zat nu al bijna met alles op het maximum. En woog nu 1850gram. Terwijl hij nu ong op 1350 moest zitten.. dus ben benieuwd


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 28-04-2014

Zo! Een voorsprong van 500 gram dus al!! Ik heb volgende week een groei echo omdat semmy en tess beide vrij flink waren. 4045 semmy en 4140 tess...
Oh ja als je voor jezelf werkt is het idd wel lekker als je alles af kunt maken maar snap dat je echt wel aan het aftellen bent! Ik heb verder totaal geen druk. Hoef alleen 2 dagdelen per week semmy op tijd op school te hebben en verder alle vrijheid van de wereld. Dat scheelt misschien wel in hoe ik het tot nu toe ervaar qua drukte en zwaarheid zeg maar


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 28-04-2014

Ik bedenk me nu trouwens dst ik hier eigenlijk illegaal zit haha! Ben uitgerekend op 30 juni lol!!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 28-04-2014

Nou dan zijn we samen illegaal Shadylady Smile.

Dat wordt een flinke meneer dan, mupke. Maar fijn dat alles goed gaat. Hoeveel weken moet je nog werken?

Waarom kiezen jullie voor flesvoeding? Ben wel nieuwsgierig wat de beweegredenen kunnen zijn om expliciet voor borstvoeding of juist voor flesvoeding te gaan. Ik wil borstvoeding gaan geven maar wel na enkele weken op flesvoeding overgaan omdat ik t niet zie zitten aan zo'n kolf te gaan hangen. Maar het lijkt me bijzonder om mn kindje zelf te kunnen voeden en t schijnt erg goed voor de baby te zijn. Nu maar hopen dat t gaat lukken.

Vanaf nu iedere 2 weken op controle. Vandaag was weer goed. Over 14 dagen een echo om te kijken hoe de placenta ligt. Best spannend.
Fijne avond.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 28-04-2014

Mijn keuze voor fles voeding is puur op basis van gemak. Ik heb niets tegen borst voeding maar als ik het om me heen zie is het echt zo intensief en zwaar... dat vind ik het niet waard.. mijn vriendin moet volgende week weer aan het werk en die kleine accepteert nog steeds totaal geen fles maar zij zit nu zelf volledig in de stress want ze weet echt niet hoe ze het u op moet lossen. Ze heeft werkelijk alles al geprobeerd. Nee geef mij maar lekker de fles. Ook geen gedoe aan mijn lijf. .. kort gezegd ik heb gewoon niets met borst voeding. Maar het is mooi dat het er is! De natuur heeft het knap geregeld!
Ja haha we zijb idd samen illegaal!

Waarom heb je een echo voor de placenta? Ligt ie voor de uitgang?
Ik moet ook al om de week op controle. .. was voorheen niet zo snel al.. ben vorige week nog geweest en moet nou volgende week alweer! ! Pfff
Maar krijg dan wel nog een groei echo. Zal mij benieuwen!


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 29-04-2014

Hey dames,
Ik wil graag borstvoeding gaan geven......het lijkt me erg mooi en de natuur heeft het niks voor niks zo geregeld Smile
Het lijkt me wel heel zwaar hoor...maar ga gewoon kijken hoe het loopt.fles voeding kan altijd nog.
Ik moet nog 4/5 week werken (4 week van tevoren verlof)
En heb nog 2 weken vakantie over 1/5 week.
Dus als het goed is goed t e doen!
Ik werk in de zorg en ze zijn zelfredzaam dus hoef niet heel veel lichamelijk werk te verrichten.
Toch vind ik het zwanger zijn heerlijk en gaan die laatste weken wel heeeeeel erg snel.
Nu de bevalling dichterbij komt denk ik er ook steeds meer aan, jullie ook last van?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 29-04-2014

Franny ik snap je voorkeur hoor maar ik ben wel van mening dat veel mensen heel makkelijk denken over dat de fles altijd nog kan. Niet elk kindje accepteert dus zomaar de fles na borst voeding gehad te hebben. Zo zie ik nu dus wel weer bij mijn vriendin. Ik zie het gewoon heel erg veel om me heen dat het niet vlekkeloos verloopt. Maar goed gelukkig zijn er ook zat voorbeelden waarbij het wel allemaal loopt zoals het de bedoeling is!
Hoop dat het hier ook goed mag verlopen voor degenen die het graag willen!


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 29-04-2014

Hey shadylady,

Ik snap je! Zo bedoel ik het ook! Heb ook 2 vriendinnen waarbij de borstvoeding niet vlekkeloos verliep.
Maar probeer van het positieve uit te gaan Smile
En hoop dat het wel allemaal goed verloopt!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 29-04-2014

Positieve insteek is ook goed!! Doe je goed hoor meis.
En over de bevalling, ja ik denk er nu wel vaker aan nu het dichterbij gaat komen en zal ook heus blij zijn als we dat stukje achter de rug hebben maar ik zie er gelukkig niet tegen op. Heb drie eerdere bevallingen gehad die goed verlopen zijn (1e helaas met een trieste afloop maar dst terzijde). Ik.weet wat ik kan verwachten en hoop heel hard dat ik er weer lekker snel vanaf ben als het eenmaal begonnen is!!
Dat hoop ik overigens voor iedereen die moet bevallen. Soms lees je van die horror verhalen bah!!
Zie jij er tegenop of valt het wel mee?


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 29-04-2014

Ik zie er soms wel tegenop, maar meer voor t onbekende, en de controle kwijt zijn! Wat voel ik, voel ik de weeen wel, hoeveel pijn doet het, hoe lang.....
Aan de andere kant ben ik ook wel heel nuchter en zie ik t wel, er is nog geen 1 kindje blijven zitten.


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 29-04-2014

Franny hier dezelfde gedachtes over de bevalling als jij hebt. Ik ben niet angstig maar vind het wel spannend omdat je nog niet weet wat je moet verwachten.

De placenta lag inderdaad voor een deel voor de uitgang dus nu hopen dat t goed gegroeid is en er niet meer voor ligt. Wil graag normaal bevallen en het liefst thuis, maar dat moet dan wel mogelijk zijn.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 29-04-2014

Ik kies ook voor de flesvoeding.. ook voor mijn vriend dat hij eens de fles kan geven. Want ik ga dus echt niet kolven..verschikkelijk zon apparaat.. denk dat ik friso ga geven.. borstvoeding is inderdaad mooi dat het er is..maar als ik er vaak de nadelen over hoor.van ontstoken borsten en tepels enz.. ik heb het bij mijn zus gezien.dus ik zie er vanaf. Verder over de bevalling denk ik nog vrij weinig over na.wel over het moment dat het kleintje er dadelijk is. En ineens ben je mama. Lijkt mij een heel bijzonder moment


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 29-04-2014

Hier is de keuze gevallen op kruidvat eigen merk voeding. Gaf bij semmy altijd nutrilon. Bij tess het eerste half jaar nutrilon en toen kruidvat merk en nu dus meteen kruidvat.
Ik kan me helemaal vinden in jouw stukje over kolven enzo. Ik zie dst ook totaal niet zitten. Maar betekent niet dat ik anti borstvoeding ben hoor, voor de meiden die het wel willen gaan geven.
Het moment dat je ineens mama bent is magisch mooi!! Dat moment dst je ukkie op je buik ligt te huilen...wauw!! Heb dat nu 2 keer mee mogen maken (voor ons tevens een beladen moment omdst ons eerste mannetje niet ging huilen en maar een uurtje heeft mogen leven) maar dat moment is elke keer weer onbeschrijflijk! ! Kan ergens ook niet wachten tot we ons laatste wondere mogen verwelkomen. ..


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 01-05-2014

Hi meiden ben ik ook weer even. Heb het erg druk met werken maar heb wel meegelezen hoor. Las dat er wat zwaardere
baby's verwacht worden. Hier denken ze juist dat ze aan de kleine kant is. Dus vanaf deze week iedere 2 weken een echo om dat in de gaten te houden. Vanmiddag de eerste dus ben benieuwd. Verder ga ik ook flesvoeding geven en eigenlijk om dezelfde redenen als jullie. Zie borstvoeding ook gewoon niet zitten en mijn zoontje heeft heeft het ook prima gedaan op flesvoeding.
Dus deze keer weer gewoon hetzelfde. Hebben deze week ook een 3D echo gehad. Was echt mooi om te zien. En ze lijkt op
haar broer!! Begint nu toch wel allemaal wat zwaarder te worden merk ik en dan hebben we deze maand nog ieder weekend een iets staan van verjaardagen, feestjes of bruiloft. Ben benieuwd of ik het allemaal vol ga houden. Naar heb Koningsdag ook
Volgehouden dus dat zal wel goed komen. Fijne dag allemaal!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 01-05-2014

Logisch dat het wat zwaarder begint te worden meis. Hier ook hoor maar vind het zelf wel nog steeds heel goed te doen.
Vervelend dat je ook nog eens elk weekend wel iets heb.. als het niet meer gaat dan houdt het gewoon op toch?
Leuk joh een 3d echo!! Kon de kleine er nog wel goed op? En ze is dus aan de kleine kant. Goed dst ze het in de gaten houden.
Hier ligt ie nog gewoon op de gemiddelde lijn zei de vk vorige week maar omdst semmy en tess beide ruim 8 pond waren verwachten ze dit nu ook wel weer haha. Ach ik baar gewoon grote kindjes!

Zijn jullie al helemaal uit over de naam en geboorte kaartje enzo? Wij wel. Alleen nog een mooie tekst bedenken voor het kaartje maar dat zal vast snel goed komen.
Fijne dag vandaag meiden!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 04-05-2014

Ik heb ook absoluut niks tegen borstvoeding hoor!! Vind het juist knap van de dames die eraan beginnen!! Fijn pukemuk, dat ze je nu extra in de gaten houden.en de kleine meid!! Ik ben me werk weekjes nu ook echt af aan tellen..nog 3 weke .. begin weer meer last van afscheiding te krijgen. Jullie ook last van? Niet heel dik.. maar ook niet heel dun. Verder voel ik me wel erg redelijk.merk dat me buik steeds harder groeit. Dus wordt toch wel zwaarder nu.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 04-05-2014

Trouwens naam en kaartje zijn we gelukkig over uit. Zijn alleen nog aan denken over evt. 2 doopnamen


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 04-05-2014

Hey mupke, heb idd ook het idee dat mijn afscheiding wat meer wordt.
Beweegt de kleine bij jullie ook zo.....lijkt soms of ik zowat wat vast kan pakken. Heel bijzondee.
Morgen controle vk...volgende week midweekje weg en die week erop weer groei echo...dus weer een hoop leuke dingen in het vooruitzicht!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 04-05-2014

Hier heb ik regelmatig een voetje ofzo vast ja, idd heel bijzonder!!
Leuke dingen in het vooruitzicht meis! Waar gaan jullie heen?
Wij gaan over drie weken naar center Parcs een midweekje.
Afscheiding is heel wisselend. Ene keer heel wit en dik, andere keer juist wat dunner en doorzichtig...


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 04-05-2014

Wij gsan ook naar center parcs midweekje. Bon uit de blije doos gebruikt. Lkkr naar zeeland.
Nu al zin in Smile


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 05-05-2014

Oh ja volgens mij zei je laatst idd dst jullie ook naar. center Parcs gaan! Lekker hoor.

Wij gaan naar de huttenheugte. Voor ons is het het alternatief van onze twee weken italie die we geannuleerd hebben... Kan er nog steeds zwaar van balen... Eigenlijk zouden we daar over twee weken dus heen gaan en denk er nu echt wel elke dsg ff aan... Nou ja het is niet anders..
Morgen heb ik de groei echo. Zal mij benieuwen. Vorige keer lag deze uk nog netjes volgens het gemiddelde zei ze. Maar datwas op basis van voelen aan mijn buik. Ze zitten er soms ook mega naast.. Nou ja hij moet er toch uit. Of ie nou 3600 weegt of 4500 haha


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 05-05-2014

Hoi meiden!!!

Een hele tijd ben ik ertussen uit geweest wat dit forum betreft, maar ik ben weer terug... :-)

Omdat ik me deze zwangerschap lichamelijk verre van goed voel, had ik weinig zin om actief te schrijven hier. Wel heb ik af en toe meegelezen. Het gaat nu ietsje beter sinds ik halve dagen werk, maar dan nog heb ik elke dGa veel pijn aan mijn bekken. Maar goed, ik moet ermee door en gelukkig maakt de kleine het nog goed in mijn buik en dat is het belangrijkste. Heb besloten om hier weer gezellig mee te kletsen in ieder geval!!

Gaat het allemaal goed met jullie en met jullie ukkies?

Hihi, ook wij gaan een midweekje naar center parcs, de eerste week van juni. wij gaan naar het Heijderbos!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 05-05-2014

Welkom terug twinkel!! Rustig aan doen die laatste weekjes meid!!
Lekker zeg. Dat jullie allemaal nog weg gaan!! Ik heb bij prenatal zo'n bon gekrege voor 50% korting. Dus wij hebben geboekt in sept.un weekje. Dan is ons binkie ong 8 a 9 weken. Dan maar volgend jaar na italië shady Wink


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 06-05-2014

Ja wij zijn ook uit de naam en het kaartje. Vandaag is er een schilder geweest die een tekst op de muur heeft geschilderd met haar naam erin dus we kunnen ook niet meer veranderen haha.
Lekker hoor een paar daagjes weg. Hoop voor jullie dat het weer een beetje meewerkt!

Vandaag belde de vk dat bij de laatste keer bloedprikken mijn suiker wat te hoog was dus nu moet ik zo'n suikertest gaan doen deze week. Maar is wel wat vreemd want bij suiker heb je normaal een wat groter kindje terwijl ze denken dat die van ons aan de kleine kant is.... Dus eerst maar even de uitslag afwachten


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 06-05-2014

Wat voor muur schildering hebben jullie laten maken? Leuk hoor! Ben zo benieuwd naar alle namen hier!!
Wat apart van je suiker dan zeg! Zeker icm een kleiner kindje...

Ik had vandaag een groei echo. Kleintje zit nu op ruim 2100 gram dus wel wat groter dan gemiddeld. Over 2 weken nog een groei echo, kijken wat hij dan weer gegroeid is ten opzichte van nu. Zal mij benieuwen. ..
Bloeddruk was weer erg laag.. 110/40! Maar heb er gelukkig geen last van!


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 07-05-2014

We hebben de tekst :
Sweet dreams, sleep thight, we love you ...... Good night. Laten schilderen met sterretjes eromheen en om de puntjes staat haar naam.

Wel een verschil shady ik heb vorige week een groei echo gehad en toen woog ze ongeveer 1500 gram met 30 weken. Maar jebloeddruk is inderdaad wel laag zeg. Gelukkig heb je er geen last van. Kan dat eigenlijk kwaad zo'n lage bloeddruk?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 07-05-2014

Ja hij is ook wel flink idd... zal ook wel weer ruim vier kilo worden bij de geboorte. ..
wat een mooie tekst!! Zo jammer dat je de naam er niet ff bij zet haha!
geen idee of zo n lage onderdruk kwaad kan. Wist zij me ook niet te vertellen! Hoe slecht is dat dan eigenlijk? ?!!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 07-05-2014

Leuke tekst pukemuk!! Indd jammer van puntjes ipv de naam Wink hier woogtie met 30 weken ook al 1850gram. Nu 2 weken verder weer dus ben benieuwd wat het wordt.maar heb paar dingetjes van maat 50 gekocht rest 56 Smile bah smorges die afscheiding echt smerig. Hebber vooral smorgens veel last van.misschien omdat je dan de hele nacht ligt. Volg.week maar eens vrage aan verloskundige!!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 07-05-2014

Hier blijft de afscheiding heel wisselend. Ene keer best veel andere keer niks.
Een gemiddeld kindje groeit 150 gram per week geloof ik maar ja de zwaardere rustig 200 gram per week.
Ik las van de week dat vanaf 32 weken het kindje nog verdubbeld in gewicht. Als dat echt zo is dan komen we uit op ongeveer 4200 gram. Tess was 4140 gram bij 41 weken en semmy was 4045 bij 40.1 weken. We zullen het zien!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 07-05-2014

Twinkel gezellig dat je weer mee komt kletsen. Pff vervelend, die bekkenklachten. Doe een beetje rustig aan en pas op jezelf hè wijfie!
Lekker al die vakantieplannen. Wij willen er ook even.tussenuit in t najaar, gewoon n weekendje maar dan met drietjes.
Geven.ze bij jullie allemaal standaard groeiechos? Ik.zou echt niet weten hoe zwaar ons kindje is en of t gemiddeld is of juist iets lichter of zwaarder..
Leuk trouwens pukkemuk, zo'n schildering! Hier moeten alleen de gordijnen nog en dan is de babykamer klaar.


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 08-05-2014

Damn, begin te twijfelen aan de namen die wij hebben gekozen en manlief wil eigenlijk niet meer nadenken over alternatieven want hij vind de huidige helemaal oké. Alleen vind ik de ene naam vanaf t begin minder en twijfel nu dus ook over de andere.. Zo bang dat we spijt krijgen van de namen..

Sorry moest t ff kwijt. Zijn er hier ook nog dames die twijfelen en hoe lossen jullie dat op?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 08-05-2014

Twijfel hoort er ook wel een beetje bij. Mijn ervaring is dat je toch weer terug komt bij de eerste keuze. Zo is het bij ons in ieder geval wel elke keer weer het geval geweest. Bij tess wisten we het al voordat we wisten wat het geslacht was en evengoed drie dagen voor de bevalling ging ik twijfelen... Opeens zat ik heel sterk met alyssa in mijn hoofd. Maar uiteindelijk ben ik heel erg blij met de gekozen namen en zeker geen spijt! Nu wisten we de naam al jaren hihi!! Als tess een jongen was geweest was dit al de naam geworden die we nu dus gekozen hebben. Staat zo vast als het maar kan. En toch heb ik zelfs af en toe zo n vlaag van twijfel, maar ik weet gewoon dat dit hem absoluut gaat worden.
Succes ermee meis en een naam waar je vanaf het begin al niet echt achter staat zou ik dus echt niet kiezen...


Uitgerekend in juli 2014 - Sennie26 - 09-05-2014

Hoi dames !

Even weer eens updaten, ben erg druk geweest mert proberen door te werken ondanks hevige harde buiken sinds 16 weken. Na een ziekenhuisopname 2 weken geleden ivn voorweeen werk ik nu nog maar 3x2 uurtjes per week en dan alleen bewoners helpen met het eten. Komende week ga ik woensdag,zaterdag en zondag nog en dan begint mijn verlof ! Hier hebben we afgesproken dat ik borstvording ga geven dus probeer nu alvast zoveel mogelijk te slapen haha. Ik ben al heel lang zeker van de naam (geboortekaartje is al klaar) en vorige week gaf vriend aan te twijfelen. Ben er verder niet op in gegaan want ik ben erg gehecht aan deze naam. Nu kwam de kraamzorg afgelopen maandag voor de intake en adviseerde de baby de eerste maand op onze slaapkamer te laten slapen ivm rust voor mij icm borstvoeding. Babykamer is helemaal klaar dus gelukkig kan ik nu voor een wiegje met toebehoren schoppen.
Vanwege een bloedafwijking heb ik met 29 weken een groeiechi gehad waaruit bleek dat ze ruim 10 dagen voor liep maar een vorige week vond een andere gyn haar klein aanvoelen in de buik dus nu aanstaande maandag weer een groeiecho.

hoe voelen jullie je verder tov de bevalling ? Al nagedacht over thuis of Kh en wel of geen pijn stilling ?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 09-05-2014

Jeetje opgenomen met voorweeen bah!! Gelukkig niet al bevallen dus!
Leuk leuk al die berichten over de namen! !
Hier doen wij de kleine niet bij ons op de kamer. Ik vind dst zelf helemaal niks. Je hoort elk geluidje en elk dingetje dus ik slaap er niet rustig bij. Semmy is na 1 nacht in eigen bed gegaan. Tess accepteerde het na anderhalve week ongeveer. Die wilde nog niet in der grote eigen bed maar ik wilde het zsm wel. Overdag was het geen probleem maar snachts wou ze niet.
Deze gup gaat in principe ook meteen weer in eigen bed tenzij hij anders beslist hihi.
Hier is de keuze wederom gevallen op een ziekenhuis bevalling zonder pijnstilling. Ik zeg altijd maar zo dat wij vrouwen ervoor gemaakt zijn om te baren maar ik snap ook heus als vrouwen ervoor kiezen om het met minder pijn te gaan doen hoor!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 09-05-2014

Hallo dames,

Ook ik ben al even niet op het forum geweest dus moest even bijlenen :-) las dat er meer dames zijn met rugklachten, is erg vervelend he. En Sennie, vervelend dat je al opgenomen bent geweest ivm harde buiken..... Ik heb gisteren ook een bezoekje mogen brengen aan het ziekenhuis ivm harde buiken, na een half uur aan de ctg te hebben gelegen, nog een echo gehad om te kijken wat de lengte van mijn cervix was, dit was nog 3,2 cm dus niet slecht maar moest na twee uur nog een keer een meting laten doen om te kijken of de harde buiken niks aan ontsluiting hadden gedaan. Gelukkig bleek bij de tweede meting dat dit hetzelfde is gebleven en mocht gelukkig naar huis maar wel op voorwaarde dat ik bank/bedrust neem. Omdat ik hier in Den Bosch niet mag bevallen voor de 34 weken moet ik het nog zeker 3 weken en 2 dagen volhouden. Pfff na 1 dag ben ik het al zat, maar ja alles voor de kleintjes. Mijn dochter merkt ook dat ik niet zoveel mag doen en haalt nu natuurlijk allemaal streken uit hahaha ze denkt mama is toch niet snel genoeg (heeft ze natuurlijk ook gelijk in).
Ik heb vorige week ook een groeiecho gehad, bij 29 weken wogen de boys 1360 gram en 1169 gram. De kleinste zit dus op de onderste curve lijn met de groei en de andere op de gemiddelde lijn. Wel fijn om te zien dat ze wel allebei hun eigen lijn blijven volgen en de verschillen niet groter worden. Vrijdag 16 mei weer naar de gynaecoloog ivm de ligging van de placenta, kijken of deze nog voor de uitgang ligt, want dan word het zeker een keizersnede.

Vele van jullie hebben nog lekker paar dagen weg geboekt, heerlijk lijkt me dat, maar dat risico kan ik nu niet meer nemen helaas.

Wat betreft de na en dacht ik ook dat we er al helemaal uit waren maar nu hebben we gisteravond nog besloten om 1 jongensnaam te veranderen, vandaag meteen het geboortekaartje in orde gemaakt en ben toch blij met de keuze die we hebben gemaakt :-)

Zo het is weer een heel verhaal geworden met wat klaagzang er tussen (sorry daarvoor) ik wens iedereen een prettig weekend


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 10-05-2014

Ow sennie, dat is minder meid!! Lekker rustig aan doen!! We zijn er bijna ☺
Twinmama. Jij ook rustig aan meid. Je heb het nu extra zwaar met 2 en dan nog zon kleintje rondhuppele.
Hier gelukkig niet meer getwijfeld over de naam. Met een week of 20 zei ik hem tegen mn vriend en hij was er meteen kapot van!! Dus we houden hem zo. We willen wel graag 2 doopnamen alleen zijn we daar nog niet zo over uit. Vandaag gaan we de box opzetten..zin in!!! Beetje vroeg misschien maar vind het zo leuk haha


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 11-05-2014

Iedereen fijne Moederdag vandaag!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-05-2014

Fijne moederdag inderdaad meiden!

Mupke blij met de box? Hier gaat ie zo laat mogelijk hihi maar snap echt dat jij hem al neer wilde zetten hoor!

Twinmama je boys doen het wel goed denk? Wat een verschil in gewicht met die van ons dan he haha!
Gelukkig deden de harde buiken niets aan ontsluiting . Doe idd maar rustig aan. Een cervix van 3.2 is wel mooi trouwens! Bij mij zat ie telkens op ruim 4.5! Wat een opluchting was dat toch wel steeds! Al had ik er een goed gevoel bij, toch is de bevestiging altijd fijn!


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 11-05-2014

Alle mama's een leuke Moederdag gehad?

Haha shadylady hier blijft de box ook zolang mogelijk weg b

Afgelopen vrijdag suikertest gehad. Bah bah wat is dat smerig zeg!! Nu wachten op de uitslag. Hoop zo dat het meevalt.

Wat betreft de bevalling heb ik niets te kiezen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen maar ook al moest dit niet dan wilde ik toch in het zkh bevallen.

Fijne avond nog meiden!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 12-05-2014

Moet nog erg wennen aan de box..haha.staat tot nu toe nog een beetje in de weg 😆😆☺😁😢Smile vanavond heb ik een fotoshoot van me buik bij een vriendin van me.. ben erg benieuwd.. pff hebben jullie ook zon last van lekkende boobies.. wordt er gek van. Me vriend kan er wel mee lachen.nou..ik niet..alle mama"s een leuke.moederdag gehad??


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 12-05-2014

Mupke, gelukkig nog geen last van. Leuk, zo'n buikshoot! Geniet ervan! Op die van mij moet ik nog 3 weken wachten.
Hihi, lijkt me inderdaad wennen zo'n grote box in huis. Ik ga hem daarom ook al wat vroeger opzetten dan dat noodzakelijk zou zijn. Zo kan ik er zelf ook wat aan wennen.

Pukkemuk ik duim voor een goede uitslag!

Twinmama en Sennie rustig aan hoor! Heftig, al die ziekenhuisbezoeken.

Ik denk dat ik thuis wil bevallen, maar we gaan nog wel even kijken bij een soort kraamhotel in de buurt dat tegen het zkh aanzit. Als er dan onverhoopt toch iets mis gaat, ben je supersnel op de juiste afdeling.
Verder vandaag weer naar de vk geweest. Alles was goed. Straks nog een liggingsecho voor de placenta. Best spannend. Als die niet goed is, mag ook ik niet kiezen waar ik wil bevallen en zal dan dus gewoon naar het zkh moeten.

Fijne week allemaal. Hopelijk wordt het snel weer beter weer, want deze druilerige dagen ben ik zo beu.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 12-05-2014

Pukemuk ik hoop ook voor je dat de uitslag mee zal vallen!! Wanneer krijg je die?

Mupke jij dus al behoorlijk last van melk lekken... Hier gelukkig nog niets. Paar weken geleden wel een drupje dus dacht daar begint het maar vervolgens niets meer. Veel plezier met je buik shoot vanaaf. Show je er hier ook een paar??

Mandarijntje succes met de echo! Hoop dst de placenta goed ligt!!

Hier behoorlijk wat last van harde buiken...heb ze hiervoor echt nog maar een enkele keer gehad maar vandaag merk ik echt dst het er duidelijk meer zijn. Nou ja zolang ze niet zeer doen is het prima. Gewoon wat rustiger aan doen waar mogelijk..


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 12-05-2014

Ja de boys doen het gelukkig goed, en inderdaad altijd fijn om een bevestiging te hebben, ben je meteen wat meer gerustgesteld.
Pukemuk, hoelang moet je nu wachten op de uitslag van de test?
Sennie jij moet inderdaad ook rustig aan doen hè.
Mupke, ik heb al hetzelfde probleem, maar voornamelijk aan 1 kant dus heb de zoogcompressen alvast in zodat ik zeker weet dat het er niet doorheen komt.

Mandarijntje, spannend vanmiddag, ben heerneef benieuwd hoe de ligging nu is, hoe ver ben je? Kan ook zijn dat je binnen nu en twee weken nog een keer een onderzoek krijgt om te kijken hoe de ligging is, heb bij mijn dochter gehad dat de placenta bij 32 welen nog een beetje voor de uitgang lag en bij 34 welen was deze mooi mee omhoog gegaan.

En buikfoto maken is altijd leuk, ik heb nu twee welen terug een fotoshoot gehad samen met mijn dochter, was ook heel leuk om te doen maar oh wat een buik, zie je op de foto nog beter hahaha. Zal dadelijk wel een foto plaatsen als jullie dat leuk vinden


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 12-05-2014

En shadylady, jij ook rustig aan doen met harde buiken hè...


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 12-05-2014

[Afbeelding: 26073f9.jpg]


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 12-05-2014

Mooie foto hoor Twinmama!

Ja ik probeer rustig aan te doen hoor. Maar zelfs in rust heb ik er aardig wat op het moment. Maar ik maak me er geen zorgen om hoor


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 12-05-2014

Mooi twinmama!

Shadylady dat is niet fijn, zoveel harde buiken. Idd iets rustiger aan doen maar dat zal met jouw gezinnetje vast niet altijd makkelijk zijn.

Echo was goed! Ze hebben gelijk gekeken hoe de groei verloopt en die is ook prima. Ons kindje ligt bovendien met het.hoofdje naar beneden dus ik ben even helemaal blij en gerustgesteld. Nu snel naar bed. Morgen aan mn laatste week werken beginnen.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 12-05-2014

mooi twinmama!! als ik de foto's heb dan zal ik er eentje plaatsen!! ben erg beniewd!! ik heb jullie hulp nodig!! wij willen ons kleintje graag 2 doopnamn geven, en vinden het leuk de namen van peettante en peetoom te gebruiken. over peettantes afkorting zijn we uit. maar de peetoom heet pascal, wat is daar van te maken zeg?? pff


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 13-05-2014

Ken je probleem mupke, hier ook zo'n gevalletje.. Maar heb ff voor je gegoogled en Pascal komt van het woord Pascha, dus dat zou een optie kunnen zijn. Of eventueel de lange versie: Paschalis.

Je kan ook gewoon Pascal pakken. Dat hebben een oom en tante bij hun kindje ook gedaan: geen vervoegingen maar gewoon de echte namen gebruikt van de mensen waarnaar hun kindje is vernoemd (ook 2 doopnamen).

Laat je weten waar jullie voor gaan kiezen? Succes!


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 14-05-2014

Wauw hele mooie foto twinmama!!

Wat namen betreft, voornaam zijn we uit maar de tweede naam nog niet. Toch best moeilijk... ik had een mooie naam maar die vindt manlief weer niks...

Vervelend dat sommigen al zoveel harde buiken hebben. Ik heb er gelukkig nog nauwelijks last van, maar helaas wel bekkeninstabiliteit. Volgende week weer controle...

Nou nog 6 dagen werken en dan lekker verlof!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 15-05-2014

Hallo dames hier weer even een update, helaas gistermiddag toch opgenomen in het ziekenhuis vanwege de harde buiken 😟😟😟😟 ze kwamen weer om de vijf minuten en ze willen me dan toch hier houden zodat ze het in de gaten kunnen houden omdat het nog te vroeg is om geboren te worden ( nu 31.3 weken) heb al weeënremmers gekregen en longrijpingsmedicijnen en weet helaas niet hoelang ik hier moet blijven liggen, maar kan jullie vertellen dat ik er stevig van baalde, aan de ene kant ben ik blij dat het zo goed in de gaten word gehouden, maar doordat mijn dochter nu thuis zit vind ik het ook heel moeilijk om niet bij haar te kunnen zijn en vooral omdat ik niet weet voor hoe lang 😢

Tot nu toe gelukkig nog geen ontsluiting en mag ik hier in Den Bosch in het ziekenhuis blijven, maar als de bevalling door gaat zetten en ze wel geboren gaan worden moet ik naar een gespecialiseerd ziekenhuis, word dan Veldhoven, Utrecht of Rotterdam net waar op dat moment plaats is, dus hopelijk blijft het nog even rustig.

Bekkeninstabiliteit lijkt me ook erg pijnlijk twinkel.

Shadylady hoe is het bij jou? Weer wat rustiger?

Mandarijntje goed nieuws van je echo, is altijd fijn om te horen dat je kindje goed groeit en al in de juiste positie ligt 😄 je laatste werkweek zit er bijna op en kan je lekker gaan genieten van je verlof.

Voor iedereen die bijna met verlof gaat, lekker aftellen en daarna gaan genieten 😄


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 15-05-2014

Jeetje meis das niet fijn... idd wel goed dat ze in de gaten gehouden worden maar je arme meisje zal je wel enorm missen en jij haar uiteraard.
Hopelijk blijven ze met rust nog even een tijdje zitten.

Hier nog steeds wel vrij veel harde buiken en voel me op het moment echt waardeloos want alles doet me zeer en ik kan geen beweging maken zonder pijn...of het is fewoon ff een dip moment of het is echt het begin van die laatste zware loodjes..
Dochterlief wordt opeens ook elke ochtend veeeeel vroeger wakker dus dat helpt ook niet echt mee...