Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Uitgerekend in juli 2014 - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-25.html)
+--- Topic: Uitgerekend in juli 2014 (/thread-7846.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 15-05-2014

Heey twinmama..wens je veel sterkte toe meid!! Hopelijk blijven de boys nog lekker bij hun mama..
Ik gistere ook in het ziekenhuis gelegen.. verloor gisterochtend ineens helder rood bloed.verloskundige gebeld,die is meteen gekome controles waren allemaal goed maar stuurde me toch door na ziekenhuis. Daar aan de ctg gehangen. Inwendig onderzoek en echo en groeiecho. Alles was goed en bloeding is nu gestopt. Dus mocht tegen de avond na huis. Mag wel nog werken maar toch genoeg rust nemen..kijk echt uit na 29 mei..me eerste dagje vrij..
Jeetje shady..das ook niks he..overal die pijne..bah.. merk nu zelf dat het inderdaad klopt wat ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst wegen.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 15-05-2014

Jeetje Mupke je zal wel geschrokken zijn!! Gelukkig bleek alles goed te zijn.
poeh nog ff volhouden met werken dus...

ja die laatste loodjes zijn zeker het zwaarst. Dat wist ik natuurlijk al.. maar merk nu echt dat ik overdag totaal geen rust kan pakken met die twee drukke ukkies van me... en dat hakt er nu toch best aardig in! Savonds fleur ik weer helemaal op waardoor ik veel te laat weer naar bed ga en de volgende ochtend weer brak op sta...Misschien toch de komende weken maar een gewoonte van maken om rond 22 uur ipv 23.30 naar bed te gaan. Dat scheelt aardig wat uurtjes slaap in een week! Tess was gister om 6 uur wakker en vanmorgen 6.30. Das voor haar doen echt heel vroeg!! Normaal tussem 7.30 en 8 uur!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 15-05-2014

Nou Mupke jij zal ook goed geschrokken zijn dan...gelukkig is de bloeding gestopt en mocht je weer naar huis. Weten ze wat de oorzaak is geweest?
Doe ook maar rustig aan, en inderdaad lekker uitzien naar je verlof, nog 14 dagen :-)

Shadylady, ik ken het probleem en jij hebt 2 ukkies die rondlopen die geven je inderdaad geen moment rust en tussen de middag waarschijnlijk ook niet echt meer slapen, dan ben je blij als ze 's avonds in bed liggen en je even een moment voor jezelf kan hebben, wat dan weer resulteert in te laat slapen. Maar probeer waar het kan even je rust te nemen.
En kids voelen het aan hoor, mijn dochter was eergisteren al heel knuffelig en kwam veel bij me liggen, terwijl ze normaal gesproken 1 seconde blijft liggen en dan weer gauw alle kanten op sjeest. Dus heb een vermoeden dat ze het aan heeft voelen komen dat ik nu hier lig en niet bij haar kan zijn.
Gelukkig komt ze vanmiddag gezellig op visite samen met mijn zusje en haar nichtjes.


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 15-05-2014

Jeetje twinmama wat schrikken weer! Hoe niet leuk het ziekenhuis ook is, wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Hopelijk blijven je kleintjes nog een aantal weken zitten.

Mupke ook voor jou enorm schrikken zeg! Fijn dat het bloeden is gestopt. Wel rustig aan doen hè en goed op jezelf passen!


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 15-05-2014

Hoi meiden,

wat schrikken zeg Twinmama! Hopelijk blijven de kleintjes nog even zitten, sterkte hoor! En dat lijkt me echt moeilijk om je dochter te moeten missen. Maar goed, het belangrijkste is nu wel even dat het goed gaat met de tweeling!

Mupke ook een ziekenhuis bezoek gehad. Gelukkig mocht je wel weer snel naar huis! Lijkt me ook wel erg schrikken ineens een bloeding. Je hebt dus geen idee waar het van kwam?

Shady, bij jouw al steeds harde buiken, ik herken het wel hoor, weinig rust en laat naar bed. Ik zou ook wel wat eerder mogen gaan. Gelukkig slaapt zoonlief nog wel overdag, dan kruip ik er ook nog even in. Vandaag 2 uur geslapen. Na drie dagen werken had ik weer wat in te halen ;-)

Hier een heel beweeglijke baby in mijn buik, veel meer als mijn zoontje. Lijkt wel of hij 24/7 wakker is. Wel grappig, maar soms ook best pijnlijk harde schoppen. Gisteren mijn zoontje laten voelen en die reageerde echt van 'huh' zo leuk! Of hij het echt snapt weet ik niet, maar ik vond het wel leuk! Meestal heeft hij niet het geduld om zijn handje lang op mijn buik te leggen, maar nu kwam er gelijk een keiharde schop, dus dat kwam mooi uit ;-)

Wij zijn nog druk bezig met voorbereidingen voordat de baby komt. Volgende week wordt onze badkamer opgeknapt (eindelijk, heerlijk, ben blij als dat gedaan is!)
Daarna gaan we verder met de kamer van mijn zoontje, ik wil hem uiterlijk 2 weken voor mijn uitgerekende datum over hebben naar die kamer. Dan kan hij nog even wennen.
Maar goed, ik hoop dat dat gaat lukken want voorlopig zijn we nog niet klaar... Gelukkig hoeft er in zijn 'oude' kamer niets te gebeuren en komt de baby eerst toch nog bij ons op de kamer. Onze slaapkamer willen we eigenlijk ook nog wat aan doen, maar weet niet of dit nog gaat lukken. De tuin ligt ook nog overhoop, dus nog genoeg op onze klussenlijst... Mijn eigen energielevel is op het moment niet zo denderend meer helaas.. Maar ja, ik doe wat ik doen kan en de rest is aan mijn man. Die heeft het ook erg druk met werk etc. dus ben benieuwd hoever we komen! Nu zijn wij altijd wel van het laatste moment hoor. Ik heb nog foto's dat ik de kast/commode en ledikant aan het schilderen was met mijn dikke buik, terwijl de benedenverdieping nog volop in de verbouwing was. Haha, dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon :-)

Meiden, veel succes allemaal met alles en ik hoop dat de kindjes nog even blijven zitten!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 16-05-2014

Sabrina ja jij kan overdag nog wat uurtjes pakken zie ik. Dat deed ik ook toen ik zwanger was van tess. Helaas hield dat vrij snel op want toen ik 14 weken zwanger was stopte semmy met zijn middag slaapje... Maar goed het is niet anders.
Gister heb ik trouwens wel geïmproviseerd om wat te kunnen rusten! Tess ging naar bed en ik heb semmy mee genomen naar onze kamer en ben gaan liggen op bed met semmy naast me en de iPad gegeven. Hij is heerlijk ff anderhalf uur zoet geweest en daarna zijn we lekker samen gaan douchen. Gister was mijn lijf namelijk helemaal naar de klote en ik kon echt niet meer... Lag zowaar om 21 uur al in bed en om 21:40 sliep ik volgens mij al!! Dus heb aardig wat uurtjes kunnen pakken en moet zeggen dat het me goed bevallen is dus waar mogelijk geef ik vanaf nu lekker te aan de slaap.
Wow jullie hebben idd nog een hele lijst met klussen staan!! Hier ook nog genoeg te doen en het liefst voordat de baby komt hoor maar moet wel reëel blijven en denk niet dat het haalbaar is. Gaan ook tussendoor nog een midweekje weg dus best krap.
Jullie gaan dat geloof ik ook niet redden haha! Ach als het belangrijkste maar gedaan is toch?
En jij dus ook van die pijnlijke trappen van de kleine. Hier ook!! Maar echt wat geniet ik daar nog van zeg!! Wil het nog helemaal niet missen!! Schoonouders denken dst ik tussen nu en twee weken al ga bevallen haha! Dit omdat zij vanmorgen op vakantie gegaan zijn en wij altijd weten te presteren om te bevallen tijdens een vakantie of weekend weg van hun haha! Alleen bij tess waren ze gewoon thuis maar toen waren ze op de voetbal, wat hun lust en hun leven is. Ben toen om 15:41 bevallen en gelukkig duren de wedstrijden altijd tot 15;45 haha!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 18-05-2014

Sabrina dat is een flinke lijst met klusjes!

Twinmama hoe gaat het nu met jou en je kleintjes?

Shadylady gelukkig kun je soms creatief zijn en toch even een beetje rusten.

Hebben jullie trouwens last van zwangerschapsstriemen? Ik ondanks dagelijks smeren sinds een week of 3, maar ze worden steeds paarser en groter . Hopelijk worden ze snel minder zichtbaar. Ben zo bang dat ik nooit meer fatsoenlijk in bikini kan, om nog maar niet.te spreken over mn zwangerschapsfotos die nog gemaakt gaan.worden: dag mooi buikje, hello dikke vette strepen! Baalmomentje...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 19-05-2014

Mandarijntje ja hier helaas al striae sinds de zwangerschap van semmy. .. sindsdien dus ook geen bikini meer voor mij..je blijft ze altijd zien. En daarnaast heb ik ook een beetje flubber buik overgehouden dus dubbel reden om geen bikini meer aan toe doen helaas..denk dat ik kan sporten wat ik wil maar dat het nooit meer helemaal goed komt...

Hoe gaat het verder met jullie meiden?
Ik vind de tijd nu wel ontzettend hard gaan hoor..over 3 weken mag de kleine gewoon al officieel geboren worden... bizar! !!
Merk wel echt dat mijn lijf al aan het voorbereiden is. Kleine is volgens mij echt al lekker bezig met indalen en ik heb soms echt wel wat voorwerk.

Verder is onze slaapkamer zo goed als klaar!!! Alleen nog wat plinten erop en alle troep eruit halen wat er niet hoort te staan maar das dan ook alles nog! De meubels staan, de kasten zijn weer ingeruimd. We kunnen langzaam aan met tess der kleding kast gaan beginnen!! Dat zal snel genoeg gepiept zijn en dan kan de baby kamer in orde gemaakt worden!! Eindelijk zeg!


Uitgerekend in juli 2014 - Sennie26 - 19-05-2014

Dag dames !

Tot nu toe gwen striae hier dus even afwachten hoe dat de komende weken gaat. Wel veel last van pijnlijke handen en vingers in de ochtend en vocht in de polsen. Mijn verlof is officieel begonnen dus dat is lekker genieten. Babygirl mag inderdaad over 3,5 week komen maar aangezien wij de hele badkamee gesloopt hebben en die nu pas opnieuw in de stuck staat mag ze nog ff lekker blijven zitten haha. Ik ga vandaag lekker zwemmen, merk wel dat ik heel snel bruin wordt sinds mn zwangerschap dus maar even goed smeren vandaag. Fijne dag allemaal !


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 19-05-2014

Hoi dames,

Ik ben gelukkig sinds gisteravond weer thuis vanuit het ziekenhuis 😄 moet wel absolute rust houden, maar goed liever hier thuis bij mijn kleine meisje als alleen in het ziekenhuis. De harde buiken komen nog steeds met regelmaat maar hebben nog niks gedaan aan ontsluiting dus dat is goed nieuws. En wat een heerlijk weer om thuis te komen, had vandaag ook wel een zwembadje willen hebben waar ik in kon zitten 😉


Striae heb ik ook al sinds de geboorte van mijn dochter en nu lopen de strepen helemaal door 😵 maar is ook niet zo gek met die buik van mij hahaha.

Sennie het kan zijn dat zodra je bevallen bent je geen last meer hebt van je handen en voeten.

En Sabrina jullie hebben idd nog een hele waslijst met klussen, zou niet in je schoenen willen staan.
Bij ons is gelukkig nu de kamer van mijn dochter klaar en vanavond is haar eerste nachtje daar, ben benieuwd hoe ze het doet.

In de kamer voor de twins hoeft niet veel meer te gebeuren gelukkig dus scheelt ook weer. Vandaag 32 weken zwanger dus moet zeker nog 2 weken volhouden en maximaal 5, maar de boys doen het goed en dat is het belangrijkst.

Verder alles goed met iedereen?


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 19-05-2014

Fijn dat je weer thuis bent twinmama. Iedere dag is er weer eentje, moet je maar denken. Succes met de laatste loodjes. Gelukkig ben je met t kamertje klaar.

Vervelend dat je zo'n last hebt van je handen Sabrina. Vandaag wel n lekkere dag gehad aan t zwembad?

Bij ons zijn vandaag de gordijnen in de babykamer gehangen. Dat was het laatste wat nog gebeuren moest. Komende week dus lekker wassen, strijken en schoonmaken. En ondertussen lekker genieten van het prachtige weer!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 19-05-2014

Twinmama fijn dat je weer thuis bent..!! Nu lekker rustig aan!! Hier gelukkig geen strea maar kan zo ineens komen heb ik al gelezen. Pff vandaag echt dikke voeten enkels en vingers gehad.. volgende week woensdag laatste dagje werke..kijk er echt na uit nu.. vooral met dat warme weertje.. iedereen vraagt me nu als er geen 2 inzitten haha..


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 19-05-2014

Super dat je weer thuis ben Twinmama! ! Hou je idd maar goed rustig. Laat de boys nog maar heeeeel even zitten!

Hier toevallig zaterdag de vraag gehad of ik zwanger ben van een drieling whahaha!! Grappig zeg.

Jullie dus wel last van vocht lees ik? Hier gelukkig niet echt heel erg last van.
Mijn ringen had ik weken geleden voor de zekerheid al af gedaan want ik denk wel dst die anders waren gaan knellen.maar tot nu toe valt het me echt best mee. Maar jeetje als ik mezelf op foto's zie schrik ik echt hoor. ..bolliewollie. ..

Mandarijntje jullie kamertje is dus helemaal klaar! Fijn hoor!! Wou dat ik dat ook kon zeggen... maar helaas...ik ben allang blij als het voor de geboorte allemaal af is hihi... zijn normaal nooit zo laat met dit soort dingen maar ja het is ff niet anders hoor.
Jij gaat ook echt alles staan strijken?? Waar je zin in heb zeg!

Meiden die bijna verlof hebben, succes met de laatste daagjes! Zal idd wel aftellen zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om zo lang nog door te werken. Bij geen enkele zwangerschap heb ik dat gedaan namelijk...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 20-05-2014

Hier vandaag een groei echo gehad. Kleine vent loopt 2 weken voor in groei. Hij zit nu al rond de 2600 gram. Is al ingedaald en met wat kracht kon ze er nog een klein beetje beweging in krijgen maar was echt minimaal. Als ik 19 juni al wat ontsluiting heb dan gaat ze me strippen. Ben dan 38.3 maar er moet echt minstens 2 cm zijn. Anders doet ze niks. 1 dag na semmy zijn verjaardag haha.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 20-05-2014

[Afbeelding: 302w2tt.jpg]
34 weken


Uitgerekend in juli 2014 - Sennie26 - 21-05-2014

Ahhh dat word een lekker stevige baby dan shady ! En je hebt inderdaad een flinke puntbuik maar de rest van je figuur is gespaard gebleven of nier ? Ik mag maandag weer voor een groeiecho en wil dan ook de gyn controles afsluiren en terug naar vk en bevallen in zkh met vk ! Ik merk wel dat ze eigenlijk alleen maar drukkee wordt en snachts zoveel beweegt dat ik oververmoeid begin te raken, nog iemand met een drukke baby ?


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 21-05-2014

Shadylady dat wordt inderdaad een flinke vent. Fijn dat alles verder oké is en dat ze je eventueel al eerder een beetje gaan helpen het op gang te brengen. Spannend, de laatste loodjes. Mooi buikje trouwens Smile.

Sennie goed dat je terug kan naar de vk. Die van mij kan met vlagen erg druk zijn, maar gelukkig wil hij/zij ook regelmatig slapen dus dan kan ik even bijkomen van al dat getrappel en gewiebel in mn buik hihi. Ik slaap alleen al weken niet goed meer, want kan geen prettige houding vinden en ik ben nogal een onrustige slaper waardoor ik als ik wil draaien steeds wakker wordt. Dus ook hier last van vermoeidheid. Gelukkig kan ik daar sinds deze week overdag regelmatig aan toe geven (al voel ik me dan net zo'oude dame met dr middagdutje).

Shadylady, inderdaad, het is haast geen doen met dit weer, maar bij mij gaat alles wat groot genoeg is om te strijken (hihi, de sokjes dus niet!!) langs de strijkbout. Nu ligt alles heerlijk schoon, fris en strak in de kastjes.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 21-05-2014

Mooie buik shady!! Heerlijk dadelijk zon flink ventje 😃☺☺ Smile fijn sennie dat je weer na de vk kan dan!! Hier ook een behoorlijke druktemaker snachts!! Slapen gaat ook voor geen meter meer.. heb me vandaag weer eens de buik gemeten. En hij is in 1 week tijd 3cm gegroeit..


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 21-05-2014

[Afbeelding: 2r7bi9v.jpg]

Vandaag met 34 weken.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 21-05-2014

Kan hem niet zien...


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 22-05-2014

Mooie buikjes hoor dames, wat een verschil he per persoon. Die van mij zit een beetje tussenin denk ik, ik denk meer richting die van shady. Zal ook wel weer een grote baby worden bij ons. Ik krijg daar geen extra controles voor. Ik vroeg daarnaar bij de vk, maar omdat mijn zoontje ook geen probleem was met de bevalling vinden ze het niet nodig. Nou ja, dan zien we het vanzelf wel...

Gisteren is de badkamer eruit gesloopt en vandaag wordt er ook flink aan geklust. Mijn man doet dit samen met een bevriend aannemer, morgen nog een dag en dan is het zaterdag helemaal klaar waarschijnlijk! Heerlijk, eindelijk niet meer in die oude vieze troep, maar een lekkere schone badkamer met fatsoenlijke afzuiging etc.
Tja dan zijn we natuurlijk nog niet klaar met onze klussenlijst, maar dit is wel erg lekker als dit klaar is. Daarna gaan we verder met de kamer van mijn zoontje en dan moeten we maar zien of het lukt om onze kamer nog te doen, maar dat vind ik het minst erg als we daar niet aan toekomen. De laatste keer ben ik daar ook gewoon bevallen en ging prima, dus ga me er maar niet al te druk over maken.

Wat een geweldig weer is het nog vandaag, ik dacht echt dat ze noodweer hadden voorspelt, maar tot nu is het prachtig. Genieten hoor! (en die arme mannen hier maar werken ;-))


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 22-05-2014

Hey dames,
Wat een mooie buikjes zeg!

Ik heb gisteren groei echo gehad, kleine meid maakt t goed! Precies op de gemiddelde lag ze. Ze was 2247 gram..bijzonder om t telkens weer te zien op beeld!
Ik heb sinds vanmorgen wat last van ongiekrampen...niet echt pijnlijk en de hele tijd, maar zo af en toe....iemand idee wat dit kan zijn...evt indalingweeen of zo??
Dinsdag intake gehad kraamzorg. Alles was oke!
Vind het wel spannend worden....komt zo wel heeeel snel dichterbij.


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 25-05-2014

Franny wat jij beschrijft lijkt inderdaad erg op indalingsweeën. Heb ik bij de eerste ook veel last van gehad.
Fijn dat de echo goed was! Hoe wordt de groei en het gewicht precies gemeten bij een groeiecho? Ik krijg er woensdag ook één omdat bij de controle bij vk bleek dat de kleine uk een week achter ligt op groei. De vk zei dat we ons absoluut geen zorgen hoeven te maken, de echo is meer voor de zekerheid. Waarschijnlijk is het gewoon geen heel grote baby.

Verder alles goed hier, nu lekker met zwangerschapsverlof!! Wel gek hoor dat ik morgen niet naar mn werk hoef... Maar ik heb nog een enorme waslijst liggen met klusjes die ik nog wil doen dus ik zal me vast niet gaan vervelen! Zijn er al meer meiden hier met verlof?


Uitgerekend in juli 2014 - Sennie26 - 25-05-2014

Franny klinkt inderdaad als indalingsweeen, heb er ook veel last van !

En Twinkel ik heb al verlof sinds een week(wat verlofdaagjes eraan geplakt). Ik heb morgen weer een groeiecho en dan meten ze botje bovenbeen en schedelomtrek voor lengte en buikomtrek om het gewicht te schatten. Hier zijn we hard aan het werk om de badkamer af te maken dus ook genoeg te doen de komende weken !


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 25-05-2014

Hier vandaag enorm verrast met een high tea als babyshower! Heerlijk op het terras bij een van mijn favoriete tentjes gezeten en genoten van allerlei lekkers en verwend met cadeautjes voor die kleine! Zag hem vandaag echt niet aan komen dus de verrassing was des te groter. Het is in onze kring wel traditie dat we dit doen dus ik was wel al beetje alert de laatste tijd maar was nu echt verbaasd!
Gister naar de toppers geweest en het was erg leuk maar ik kreeg spontaan harde buiken die echt zeer deden dus was wat dat betreft geen groot succes...had ook erg veel bekijks met mijn dikke buik. ..mensen geloofden hun ogen niet dat ik evengoed daar rond hobbelde haha!
Maar het viel niet mee hoor. Heb genoten maar wel minder doordat ik zo n last kreeg.
Morgen gaan wij naar center parcs voor ons midweekje dus ik.spreek jullie denk na vrijdag pas weer meiden.

Succes met de komende groei echo's en controles en geniet van de verlofjes die begonnen zijn!!


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 25-05-2014

Shadylady wat leuk zo'n babyshower! Heel veel plezier in Center Parcs!! Wij gaan over een week, naar het Heijderbos . Waar zitten jullie ergens?


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 25-05-2014

Sennie succes met het klussen in huis! Wel proberen om een beetje rustig aan te doen hè ;-)


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 25-05-2014

Wij gaan naar huttenheugte in Drenthe! Echt heel veel zin in maar zal vast ook wel intensief zijn denk ik... maar we gaan proberen zo veel mogelijk te genieten!


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 25-05-2014

Hey dames,
Ze meten idd wat dingen en zo komen ze tot een gewicht uit!
Ik moet nog 1 groeiecho over drie weken.
Ow lkkr verlof.....ik moet morgen nog en vrijdg op zaterdag slaapdienst en dan ook heerlijk verlof! WT kan je daarnaar uitkijken zeg Smile
Had gister trouwens geen last van die menstruatie achtige krampjes....maar vanavond wel weer.
Ook ben ik al 2 dagen wat misselijk savonds....geen idee waar dat vandaan komt. Meer meiden last van?
De kleine voel ik nog wel lkkr bewegen. Veel plezier in center psrcs!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 26-05-2014

Lekker hoor, al die verlofperiodes die aanbreken!

Shadylady ga lekker genieten meid. Veel plezier in Centerparcs.
Leuk trouwens, zo’n babyshouwer. Ben je goed verwend?

Franny vervelend van die misselijkheid. Is het misschien het weer? Ik heb soms last van een flinke vlaag van misselijkheid, maar dat komt dan meestal omdat ik aan het piekeren ben en me te druk maak.

Sennie succes met klussen. Wel je rust pakken hoor!

Net maar even de HA gebeld ivm slaapmedicatie. Hoop zo dat ik vanmiddag groen licht krijg om tijdelijk een inslaper te gaan gebruiken want begin aardig op mijn wenkbrauwen te lopen en dat is niet fijn.
Zijn er meer dames die last hebben van extreme vermoeidheid?


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 26-05-2014

Mandarijntje dat is vervelend, als je niet goed kunt slapen. Bij mij verschilt het per nacht maar heb ook moeite met het vinden van een lekkere slaaphouding. Ivm mijn bekkenpijn slaap ik nu op mijn zij met een voedingskussen tussen mijn benen en dat is wel comfortabel. Heeft mn buik ook meteen meer ruimte!


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 27-05-2014

Wat leuk center parcs! Lekker nog even voor de baby uit!

Hier ook wisselende nachten. Ik moet er vaak uit om te plassen en qua houdingen is op mijn zij met kussen tussen mijn benen ook de beste houding. Op mijn rug wordt ik misselijk en op mijn buik gaat allang niet meer. We zijn erg verkouden geweest dus dat helpt ook niet om lekker te slapen. Mijn zoontje heeft twee nachten ontzettend gespookt. Steeds wakker en huilen en tussenin slapen was ook geen succes want mijn man was enorm aan het hoesten en elke keer moest mijn zoontje daarvan huilen. Nu weer een paar nachten goed gegaan, dus dan voel ik me ook een heel stuk beter. Gek genoeg slaap ik overdag wel beter dan s'nachts (als ik overdag tijd heb om te slapen dan hè :-))
Ik heb vaak s'avonds na het eten een opgeblazen gevoel waardoor ik ook niet lekker kan liggen. Maar ja, nog eventjes hè...

Lekker hoor, degene die nu verlof hebben! Ik kijk er ook al naar uit. Morgen nog een dag werken en volgende week nog twee dagen en dan gaat mijn verlof ook van start, jippie!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 27-05-2014

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met slapeloze nachten. Meiden die al een kleine hebben rondlopen, petje af hoor.

Ik ben de hele ochtend al namenlijsten aan het afgaan om een geschikte meisjesnaam te vinden. Die jongensnaam staat al zo lang vast en daar staan we beiden helemaal achter, maar hoewel ik voor ik zwanger was een hele lijst had met meisjesnamen, komen we er nu niet echt uit. Zo lastig!!
We willen niet een naam uit de top 20, maar ook niet een hele gekke. Mijn man houdt blijkbaar erg van 'ee' klanken op het einde, terwijl ik liever de naam kort afsluit met een 'n' of het dan halverwege de naam weer wat netter wil laten klinken door een `è' klank. Ingewikkeld..


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 27-05-2014

Dan zul je zien dat het een jongetje is Mandarijntje ;-) Tja lastig, ieder zijn smaak is ook zo verschillend. Wij weten dat het een jongetje is, dat scheelt al een naam minder bedenken.
Wij waren er vrij snel uit en ik ben er nog steeds blij mee! Ik snap dat je geen naam wil uit de top 20, dat wilden wij ook niet en inderdaad ook geen naam die moeilijk is uit te spreken ofzo. Succes met bedenken. Het is leuk, maar ook wel lastig nu de tijd begint te dringen!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 27-05-2014

Hier zijn de nachten ook meer dan waardeloos... pffff
En mijn lijf begint de zwangerschap gewoon echt zat te raken. Ik kan haast niks meer doen zonder pijn te hebben. Midweekje is heerlijk maar ook ontzettend intensief. ..
Hier waren wij idd ook al heel erg lang uit over de naam. Ben er ook nog steeds super blij mee. Hoor deze naam ook niet heel erg veel terwijl het wel gewoon een bekende naam is zeg maar.
Meisjes naam vonden wij dus ook super lastig maar gelukkig was dat voor ons dus ook niet nodig.
Ben wel heel benieuwd of we dubbele namen gaan krijgen hier! Al denk ik eigenlijk van niet..


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 27-05-2014

Grappig dat iedereen de meisjesnaam lastiger vindt! Bij ons ook zo. Bij de eerste zwangerschap wisten we wel een jongensnaam, geen meisjesnaam maar het bleek dus een jongen te zijn. Dit keer bleek bij de geslachtsecho een meisje en toen werd t moeilijk.... We waren het in het begin ook nooit eens! Gelukkig zijn we er nu wel aan uit gekomen maar wij vonden het dus ook erg lastig die meisjesnaam!

Hebben jullie de babykamer al af?


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 28-05-2014

Ha meiden, slapen is hier ook al een tijdje een probleem, ik heb al sinds de 28 weken de klossen onder mijn bed staan, kon namelijk moeilijk in en uit bed komen, en ik slaap ook het beste op mijn linkerzij met een kussen in mijn rug en bij mijn buik, dus lijkt wel alsof ik een bunker heb gebouwd in bed hahaha

Lekker nog even er tussen uit voordat de bevalling komt, dames lekker genieten!

Heb gisteren ook weer een groeiecho gehad en de boys wegen nu 1621 en 2221 gram. Doordat de kleinste ook minder vruchtwater heeft en aan de lichte kant is moet ik vanaf nu 3x per week aan de CTG, maandag weer groeiecho en meten ze de flow van de navelstreng weer door, als ze vinden dat de CTG ofzo er niet goed uit ziet gaan ze me opnemen in het ziekenhuis en denk dat het dan niet heel lang meer zal duren voordat ik dan ga bevallen. Mag dus ook niet alleen naar het zh komen en moet er vanaf nu rekening mee houden dat ik elke keer kan blijven, vind het wel spannend allemaal nu.

Gelukkig hadden ze ook goed nieuws, de placenta is voor de ingang weg en allebei de kindjes liggen nu mooi in hoofdligging dus als alles goed gaat kan ik ook op natuurlijke wijze bevallen 😄

Ik zal blij zijn als het zonnetje weer gaat schijnen, zo is het niet fijn dat je niks mag, als zonnetje schijnt kan ik tenminste lekker op het balkon, is ook leuker voor mijn dochtertje.


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 28-05-2014

twinmama, dat zou toch mooi zijn als je natuurlijk kan bevallen.!!
Sabrina jij nog ff werken en heb je lekker verlof!!
hier gaat het slapen ook lastig.. vanaf vandaag lekker verlof. vanmiddag op controle geweest. ook al wat last van indalingsweeen. nu lekker rustig aan doen en genieten. hier begint nu langzaam de strea helaas. mja


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 29-05-2014

Twinmama fijn dat je als het goed is natuurlijk kunt bevallen.

Mupke geniet van je verlof. Balen van de striae, maar volgens mij kun je er echt helemaal niets aan doen dat je het krijgt. Smeer me de hele zwangerschap consequent in, maar helaas streepjes op mn buik...

Ik heb trouwens via de huisarts een inslaper gekregen om de komende 2 weken mn vermoeidheid tegen te gaan. Het is niet geheel zonder risico's en ik mag het daarom ook niet veel pakken, maar hopelijk gaat het me helpen weer wat energie op te doen.

De laatste tijd krijg ik regelmatig de vraag wat wij als kraamcadeautje zouden willen. Pff echt geen idee want we hebben zo'n beetje alles al zelf gekocht voor onze kleine. Wat vragen jullie aan je (schoon)ouders enzo?

En nog even een vraagje, wat gebruiken jullie om maagzuur te verhelpen?


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 29-05-2014

Hoi mandarijntje,
Fijn dat je toch iets hebt gekregen om te kunnen slapen, energie heb je inderdaad hard genoeg nodig straks.
Je mag Rennie gebruiken voor maagzuur, bij mij helpt het niet heel erg goed, wat ik gebruik en wel snel helpt is antagel, kan je halen bij de apotheek en is een drankje, heeft een beetje een mintsmaak dus is gelukkig ook niet zo heel vies.

Voor wat betreft kraam cadeaus, als je echt niks weet zou ik cadeaubonnen vragen, dan kan je altijd zelf iets halen, of als je nog een cadeau zoekt wat groter is en duurder kan je via de website lijstje.nl die er op zetten en kunnen meerdere mensen dit samen kopen.


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 30-05-2014

Mandarijntje ik gebruik Gaviscon voor t maagzuur. Het helpt redelijk maar die flesjes zijn duur! 8 euro ofzo en heel lang doe ik er niet mee.

Wat betreft kraamcadeaus heb ik veel gehad aan cadeaubonnen van de Hema en babydump. Je blijft toch veel aanschaffen en straks heb je een kinderstoel enzo allemaal nodig. Maar ook speelgoed voor 6 mnd en ouder is leuk .

Twinmama super dat je normaal mag bevallen!

Shadylady hoe was jullie weekje center parcs? Wij vertrekken maandag, heb er echt zin in!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 30-05-2014

Het was heerlijk om ff lekker niks in huis te hoeven doen maar evengoed was het behoorlijk pittig hoor met 2 kleintjes en 35 weken zwanger. ..
Maar goed we hebben ontzettend genoten en mijn man heeft heel veel uit handen genomen qua zorg voor de kids dus dst scheelde wel!
Nu weer terug in het dagelijks leventje en morgen gaat tess voor het eerst op der nieuwe kamer slapen!! Ben heel benieuwd. Vanavond hebben we samen toegegeven aan mijn nesteldrang haha. Alles op zolder schoon en fris en opgeruimd. Van de week is de badkamer aan de beurt voor een grondige reiniging. En zo gaan we langzaam aan alle ruimtes ff flink poetsen voordst hier een kraamhulp over de vloer komt en er weer een baby in huis is. Morgen de laatste hand leggen aan onze slaapkamer en hopelijk een begin maken aan de baby kamer. Gelukkig hoeft daar niet veel gedaan te worden en de kleertjes voor ukkie had ik allemaal al achter tess der kleertjes gelegd in de kast dus wat dat betreft kan hij komen!
Alleen een roze wand nkg groen maken en de roze gordijnen verwisselen voor groene. Het bedje omhoog en de klamboe ophangen en dan zijn we daar ook klaar!! Eindelijk! !! Dan kan ik mijn ziekenhuis tas klaar gaan zetten en komt het toch allemaal wel heel erg dichtbij! !

Hoe is het hier verder meiden? Ik las over maagzuur. Ik gebruik rennie en bij mij helpen die goed. Maar.bij een aantal dus niet. Vervelend zeg.


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 30-05-2014

Ha meiden,

vanmiddag weer CTG gehad, die zag er goed uit, de verloskundige heeft daarna nog een echo gemaakt om te kijken hoe het met het vruchtwater stond en heeft de gyneacoloog ook om hulp gevraagd omdat ze het vlies tussen de kindjes niet goed kon vinden en dus geen onderscheid kon maken of dat het vruchtwater bij het ene kindje hoorde of bij de andere.
Nu moest de gyneacoloog ook goed zijn best doen om nog wat vruchtwater te zien dus heeft hij besloten dat ik toch moest blijven :-( Dus lig weer in het ziekenhuis..... nu afwachten hoe de kleine het blijft doen, want de doorbloeding van de navelstreng is ook weer afgenomen dus is erg spannend nu allemaal.

Shadylady, fijn dat je toch nog redelijk hebt kunnen ontspannen op Center Parcs en kan me voorstellen dat het met twee kleintjes nog extra druk is. En las dat je aan je nesteldrang hebt toegegeven, is vaak ook fijner gevoel voor jezelf als je weer wat af hebt he.

Twinkel alvast veel plezier op Center Parcs


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 30-05-2014

Jeetje Twinmama weer in het ziekenhuis dus... Volgens mij komen jouw binken snel! Denk je dat zelf ook?
Wel enorm spannend hoor! Succes en sterkte. .. hoe lang moet je nu blijven?

Ja heerlijk als er dingen gedaan zijn! Vooral als het dingen zijn die me best irriteerden hihi. Geeft echt rust in mijn koppie en dus ook wel iets rust in mijn lijf...


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Ja denk zelf ook dat het niet lang meer zal duren en op zich als de placenta niet voldoende meer werkt is het ook beter voor de kleinste want anders heeft hij ook niet meer de kans om nog te groeien en is het voor hem beter om buiten de buik verder te kunnen groeien. Heb gelukkig de vorige keer in het zh die longrijpingsmedicijnen gehad dus ze hebben de boys wat dat betreft al zover mogelijk voor bereid, maar blijft toch spannend idd want ben aanstaande maandag pas 34 weken.

Is nu alleen vervelend dat ik in die onzekerheid zit, hopelijk krijg ik vandaag een beetje meer info over wat de artsen denken en hoe lang het evt kan duren voordat ze actie ondernemen en of dat ze een natuurlijke bevalling in dit geval verstandig vinden aangezien die kleine nu al hard zijn best moet doen, maar ja ik hou jullie op de hoogte. Tenzij jullie dit allemaal niet willen horen, kan me ook voorstellen dat dit ook niet fijn om te lezen is.

Liefs


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Ja denk zelf ook dat het niet lang meer zal duren en op zich als de placenta niet voldoende meer werkt is het ook beter voor de kleinste want anders heeft hij ook niet meer de kans om nog te groeien en is het voor hem beter om buiten de buik verder te kunnen groeien. Heb gelukkig de vorige keer in het zh die longrijpingsmedicijnen gehad dus ze hebben de boys wat dat betreft al zover mogelijk voor bereid, maar blijft toch spannend idd want ben aanstaande maandag pas 34 weken.

Is nu alleen vervelend dat ik in die onzekerheid zit, hopelijk krijg ik vandaag een beetje meer info over wat de artsen denken en hoe lang het evt kan duren voordat ze actie ondernemen en of dat ze een natuurlijke bevalling in dit geval verstandig vinden aangezien die kleine nu al hard zijn best moet doen, maar ja ik hou jullie op de hoogte. Tenzij jullie dit allemaal niet willen horen, kan me ook voorstellen dat dit ook niet fijn om te lezen is.

Liefs


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 31-05-2014

Ik wil het juist wel horen! Wil toch weten hoe het met jou en je jongens gaat? !
We duimen gewoon met zijn allen voor je. Gelukkig is 34 weken wel al een mooie termijn maar voor het goede nog ff geduld natuurlijk.
Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!
Beetje kunnen slapen vannacht?


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 31-05-2014

zoals shady al zegt.. zeker willen we het horen.. hopen toch allemaal dat het goed gaat en de beste keuzes voor je maken in het zh. je was er wel optijd bij vanacht, dus denk dat je niet goed hebt kunnen slapen? dat is altijd het probleem in het zh.
Shady, fijn dat jullie een heerlijk midweek hebben gehad!! ik zou nergens meer heen durven nu. haha.. hier aardig wat last van indalingsweeen.


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Nee heb inderdaad echt beroerd geslapen vannacht was vanaf half 3 al wakker, helaas heb ik hier niet alleen in het ziekenhuis last van, is nu al een dag of 4 zo en verbazingwekkend dat ik nog geen wallen tot op mijn knieën heb 😉

Vanmorgen is de arts geweest en heb ik weer een ctg gehad? Die zag er goed uit dus dat is wel fijn. Hij heeft uitgelegd dat er 3 fasen zijn, eerst zie je dat de kleine een groeiachterstand krijgt doordat de doorbloeding van de navelstreng niet optimaal is, fase 2 zien ze dat de kleine het bloed naar de belangrijkste organen pompt om het zo maar te zeggen en dat de hersenen en het hartje, hierdoor zien ze dan dat het hoofdje wel groeit en buikje in verhouding minder (dit is nu ook bij onze kleine) en fase 3 is dat het de kleine heel veel energie kost om het bloed goed door het lichaampje te laten gaan en hierdoor dus bijna niet meer beweegt. Dit is gelukkig nog niet maar houden ze dus goed in de gaten met de ctg, want zolang de hartslag variabel is beweegt hij nog goed, zodra dat dit vrijwel vlak blijft dan heeft hij het te moeilijk en zullen ze actie ondernemen.

Dus blijft heel spannend en afwachten, omdat het een tweeling is willen ze ze het liefst laten zitten tot 34 weken (dit is gelukkig al aanstaande maandag) maar zal jullie op de hoogte houden.

Mupke ook al flink last van indalingsweeen? Is ook geen prettig gevoel hè, en ik kan me goed voorstellen dat je niet zo ver weg meer wil, dat zou ik normaal ook hebben.

Jullie ook rustig aan doen en lekker van het weer genieten, dit weekend blijft heel mooi, dus lekker de buitenlucht in😄


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 31-05-2014

Tjonge Twinmama, spannend zeg! Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. En ik vind het ook juist prettig om te weten hoe het met je gaat en met je jongens!
We leven met je mee hoor! Wat vervelend dat je zulke slechte nachten maakt. Maar het zal niet al te lang meer duren voordat je jongens er zijn begrijp ik uit je verhaal.

Shady, lekker hoor nog even weg met je gezin. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het zwaar is. Ik ben met 30 weken weg geweest, een weekje Duitsland. Was toen gelukkig nog goed te doen, maar ik geloof dat ik dat nu ook niet meer zou zien zitten. Fijn dat het nu echt opschiet thuis. Ik ben ook erg benieuwd hoe je dochter het gaat doen op haar nieuwe kamer :-) Zal toch ff wennen zijn!

Mupke, indalingsweeen lijken me niet fijn. Ik heb er nog geen last van moet ik zeggen. Misschien dat dat nog komt..

Hier is gelukkig de badkamer helemaal af, zo heerlijk! Als ik onder de douche sta is het net of ik in een ander huis ben. Zo genieten!
Nu de slaapkamer van mijn zoontje nog afmaken. Behangen en laminaat leggen en daarna inrichten. Aan de babykamer hoeven we gelukkig niks te doen behalve schoonmaken en commode inrichten met babykleertjes. Maar dan moet eerst de kamer van mijn zoontje af zijn! Ik weet niet of we eraan toekomen nog iets met onze kamer te doen, maar goed dat heeft minder prioriteit.
Wat een lekker zonnetje buiten, straks maar even van gaan genieten! Fijne dag meiden!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 31-05-2014

Tess ligt nu voor het eerst een middag slaapje te doen in der nieuwe kamer!! Helemaal leuk. Ze ging ff rechtop zitten en keek wat om der heen maar al snel ging ze weer liggen. Ze is gelukkig nooit moeilijk met ergens anders op bed gaan dus ik verwacht hier eigenlijk ook geen problemen.maar je weet het nooit natuurlijk.
Wat lekker dst jullie badkamer klaar is!! Kan me voorstellen dat je daar van geniet.
En jullie dus ook nkg steeds druk aan de klus...hopelijk komt er nog zo veel mogelijk af voordst de kleine komt!
Hier is manlief op het moment de plinten op onze slaapkamer aan het fixen en dan is onze kamer ook klaar!!
Ik ben vanmorgen bezig geweest met alle kleertjes en luiertjes voor onze uk. Alles ligt nu in de kast dus we zijn er echt bijna klaar voor!!
Van de week gaat mijn man de roze wand groen maken en daarna is het dan toch echt allemaal op orde en gereed voor zijn komst!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Oh spannend toch voor de eerste keer op haar nieuwe kamer, wel fijn dat ze normaal ook geen moeite heeft om ergens te slapen, scheelt denk ik wel een hoop. En fijn dat je alles al zover klaar hebt voor je ukkie, geeft ook weer wat meer rust.

En Sabrina ook al een heel eind klaar met de klusjes, heb je nu zeker het gevoel dat je in een hotel kamer in de douche staat 😉

Ik ben blij dat ik gisteren al de laatste dingen heb laten wassen van de twins, toch een bepaald voorgevoel geweest denk ik. Had het met een vriendin erover vorige week, mijn dochter is geboren op de datum die bij ons op de proefdruk stond van het geboorte kaartje, was erg toevallig, als dat met de boys ook zo is dan is het aanstaande woensdag, dus we zullen zien.

Mocht net ook even lekker naar beneden en het zonnetje in, is toch wel fijn even frisse lucht en vitamine D op doen 😉 zou vandaag eigenlijk bbq hebben bij mijn ouders samen met iedereen, nu kan ik daar natuurlijk niet bij zijn maar neemt mijn man toch vlees en lekkere dingen mee als hij op bezoek komt met mijn dochter, heb ik toch een beetje idee dat ik er bij was lief hè.

Iedereen geniet van het mooie weer en het weekend en als er veranderingen zijn meld ik me weer 😄


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 31-05-2014

Ja das wel balen dat je er nu niet bij kunt zijn... Gelukkig heb je een lief mannetje die evengoed wat voor je mee neemt!
Geniet er dan maar extra van!
Het zou toch wat zijn als de boys idd woensdag geboren zullen worden!! Wij moeten nog een proef afdruk laten maken... hebben alleen het kaartje uitgekozen maar verder nog niks.. heb nog steeds geen passende tekst waar we sonny* in noemen kunnen bedenken...pas dan wil ik een proefdruk laten maken. ..


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is om een passende tekst te vinden waar je jullie mannetje ook in vernoemd...maar dat zal jullie vast wel gaan lukken en misschien is dat pas na de geboorte dat je denkt, ja dat is het, dat is het gevoel wat je er in wil beschrijven.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 31-05-2014

Het is inmiddels gelukt haha! Ben er ff voor gaan zitten en na verschillende dingen intikken heb ik nu dan toch echt het geschikte versje bedacht.

Bij semmy hadden we heel simpel:
Ons engeltje sonny heeft een broertje gekregen
We noemen hem semmy

Bij tess hadden we:
Sonny kijkt vanaf zijn wolkje
Semmy kijkt over de rand van je bed
Ons zusje is geboren, dat wordt dikke pret

En nu dus ook weer iets waar alle namen, inclusief die van de baby, genoemd worden!
Ben er blij mee!!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 31-05-2014

Super! En mooie teksten de vorige keren, krijg kippenvel ervan...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 31-05-2014

Dank je meis!


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 31-05-2014

Dat heb je snel voor elkaar! Zo zie je maar he, zit je er tegenaan te hikken, schud je het zo uit je mouw! Wij hebben een deel van de tekst al wel klaar, maar nog niet helemaal zoals ik het wil.
Volgende week zaterdag gaan we met het gezin op de foto, bij mijn zoontje hadden we ook een foto op het geboortekaartje en dat wil ik nu weer. Nu is de bedoeling dat hij op de nek van mijn man gaat zitten en dat hij vanaf daar mij een kusje geeft en mijn man in de tussentijd mijn buik kust. Of het lukt weet ik niet want mijn zoontje is niet zo kusserig meer op het moment... maar we zien wel, anders wordt het vast wel een leuke foto op een andere manier. Daarna ga ik pas verder met het kaartje, met die foto krijgt het wat duidelijker vorm.

Lekker dat Tess vanmiddag ging slapen op haar nieuwe kamer! Leuk hoor, ben wel benieuwd hoe dat bij ons gaat straks. Hij is over het algemeen ook niet heel moeilijk, maar je weet maar nooit.


Uitgerekend in juli 2014 - Twinkel81 - 31-05-2014

Mooie versjes Shady! Kreeg ook ff kippevel toen ik t las...

Twinmama jeetje wat spannend nu voor je meid!! Enerzijds vervelend dat je in het zkh ligt, anderzijds moet dat nu wel een veilig gevoel geven denk ik. Als ik het zo lees dan heb jij volgens mij snel je tweeling in je armen... Gek idee of niet? Want eigenlijk "moet" je nog 6 weken.


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 01-06-2014

Sabrina, wat een leuk idee voor de foto, ben heel benieuwd of het gaat lukken en anders zullen er vast veel mooie foto's bij zitten waar je uit kan kiezen.

Twinkel, het geeft inderdaad wel een veilig gevoel dat ik hier ben en dat ze me zo goed controleren, als ik zelf ook maar enigzins twijfel hoef ik nu alleen maar op de bel te drukken en als ik thuis was geweest dan moet je toch allemaal weer haasten en doen en dat is ook minder goed voor de kindjes. En het is inderdaad een gek idee dat ik misschien wel eerder mijn kindjes in mijn handen heb als jullie, want volgens mij was ik als een van de laaste uitgerekend (officiele datum dan, dit is pas 14 juli)

Vannacht gelukkig iets beter geslapen zoals jullie kunnen zien aan het tijdstip ;-) Ik moet wel zeggen dat normaal de dagen voorbij vliegen maar hier lijkt het af en toe wel een eeuw te duren als ik geen bezoek heb, hier op de afdeling zijn er aangepaste bezoektijden namelijk van 11:00-12:00 uur en van 15:00-20:30 uur 's middags is dus rusttijd ingepland, helaas kan ik dan niet slapen dus ik kijk dan ook echt uit naar 15:00 uur zodat je weet dat er weer mensen langskomen.
Gelukkig zie ik mijn kleine meisje ook elke dag en krijg ik via what's app de hele dag foto's doorgestuurd en filmpjes zodat ik haar toch zie ondanks ik hier lig. Ze reageert er gelukkig goed op en krijg een dikke lading knuffels en kusjes als ze hier is en dan is mijn dag ook weer goed

Ik hoop dat het vandaag ook weer zo'n mooie dag word, dan kunnen we weer lekker het zonnetje in ;-)


Uitgerekend in juli 2014 - pukemuk - 01-06-2014

Hi dames, ben ik ook weer even. Erge drukke maand voor ons met veel feestjes en verjaardagen enz. Ook nog druk met weken maar nog 1 weekje en dan heb ik verlof!!!
Jeetje twinmama wat spannend voor je! Maar je kan nu niet veiliger liggen als daar al snap ik wel dat het heel moeilijk is om je meisje te moeten missen. Hoe oud is ze? Snapt ze een beetje waarom je in het zkh ligt?

Shadylady mooie gedichtjes hoor. Ben benieuwd wat er nu op komt te staan.

De uitslag van mijn suikertest was gelukkig goed, heb geen suiker. Weer een opluchting. En tot nu toe zijn de groei echo's ook oké. Komen uit op ong 3000/3100 Gr. Dus nog geen hele grote maar wel een goed gewicht.
Kamertje is ook klaar hoef alleen nog maar het bedje op te maken. Merk dat de nesteldrang begint toe te slaan. Alles moet opgeruimd worden hahaha.
Gisteren nog wel een tegenvaller gehad. Komen terug van een bruiloft bij onze auto hebben ze er tegen aan gereden en geen briefje achtergelaten grr. Heel de dumpen beschadigd dus dat kunnen we nu heel fijn zelf laten maken.
Vandaag nog een pwrsoneelsfeestje van mijn man en dan is het weekend alweer voorbij
Fijne zondag meiden!


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 02-06-2014

Hey meiden,
Jeetje zeg twinmama, wel fijn dat ze alles goed in de gaten houden!
Ik heb sinds zaterdag lkkr verlof!
Vanaf vorige week al last van menstruatie gevoel...vanaf gisteten menstruatie krampjes...niet pijnlijk of zo.
Was toch benieuwd wat t was dus de vk ff gebeld.
Dit waren voorweeen. Het betekent nog niks tenxij het natuurlijk over gaat in echte weeeen.
Maar ze zei dat het erbij hoorde en het voorwerk was.


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 02-06-2014

Goedemiddag dames,
Wat is er weer veel gebeurd zeg! Ik moet echt weer even inlezen haha. Geef ik jullie ook gelijk weer leesvoer, want heb nu even tijd om op iedereen te reageren.

Pfoeh Twinmama, balen zeg, dat je weer in het ziekenhuis ligt. Maar aan de andere kant kunnen ze jou en je boys nu wel goed in de gaten houden. Fijn dat ze geen risico’s nemen. En wat goed dat je je dochtertje toch iedere dag even ziet. Ik ben benieuwd hoelang ze het nog volhouden in je buik. Dus blijf ons inderdaad maar gewoon op de hoogte houden! Iedere dag is er weer eentje moet je maar denken!

Shadylady goed te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad op vakantie. Lekker dat je partner veel voor de kids heeft gezorgd, zodat het voor jou toch nog wat ontspannen is geweest. Het gaat nu echt opschieten. Fijn dat jullie langzaamaan alle ruimtes schoon kunnen maken en het bijna zover is dat de baby kan komen.
Mooie tekstjes trouwens. Hier zijn alle enveloppen voor de geboortekaartjes inmiddels geschreven en het kaartje zelf staat klaar om gedrukt te worden.

Twinkel, misschien lees je dit pas na je vakantie, maar toch veel plezier.

Mupke, vervelend dat je last hebt van indalingsweeën. Heeft de verloskundige al iets gezegd over hoever je kindje is ingedaald?

Sabrina super hè, zo’n nieuwe badkamer?! Die van ons is inmiddels ruim een jaar oud maar het is nog iedere dag genieten. Het voelt inderdaad aan alsof je in een luxe hotelbadkamer staat.

Pukkemuk gelukkig dat je suikertest goed was. En een hele geruststelling dat ze tevreden zijn over de groei van je baby en de echo's goed waren. Klein maar fijn moet je maar denken! Balen van jullie auto. Shit happens..

Franny lekker genieten van je verlof meid! Komt vast goed met het zonnetje. Goed dat je even de verloskundige hebt gebeld. Dan weet je dat je je daar in ieder geval geen zorgen om hoeft te maken.

Hier alles wel oké. Ik heb voor de nacht inmiddels Gaviscon gekocht, helpt iets beter dan Rennie. Maar wat is dat spul smerig zeg! Nog steeds behoorlijk vermoeid, ondanks dat ik voor mijn gevoel echt een nutteloze dagindeling heb, dus dat is wel vervelend. Vorige week de laatste echo gehad. Kindje is al aardig ingedaald en ligt mooi met het hoofdje naar beneden. Wordt nu geschat op 2500gram, met een geboortegewicht over 4wkn van 3400gram. Ach, we zien wel.
Ik ga vandaag denk ik een geboortebord knutselen voor in de tuin. Eens kijken of dat wil lukken. Have a nice day ladies!


Uitgerekend in juli 2014 - mupke87 - 02-06-2014

Franny. Heb ik ook veel last van..is vervelend he..omdat je eigelijk niet weet wat het moet voorstelle.
Shady..mooie versjes!!
Pukemuk, fijn dat je suiker goed was!! En gewicht is toch prima??
Mandarijntje,verloskundige zei vorige week dat die voor de termijn toen goed zat qua indaling. En kon nu ook heel snel gaan. Heb zelf het idee dat ik de 40 weken niet ga halen.maar we zullen zien.
Gister verrast door me zus moeder schoonmoeder en 2 beste vriendinne met een baby hight thea.. was echtsuper leuk en wist gewoon nergens vanaf..


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 02-06-2014

Klopt mupke...vooral omdat vanmorgen echt krampjes waren en ook zeer regelmatig dacht ik ff o! Ohh haha...al waren ze niet pijnlijk.
Het is gewoon lastig omdat je niet weet wat je nou precies moet voelen...
Het mag van mij nog wel heel even blijven zitten....kan ik nog even genieten van mijn verlof..en moet ook nodig nog wat schoonmaken. .
Sinds vandaag dan ook toenemende nesteldrang....hihi


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 03-06-2014

Hoi meiden,<BR><BR>Hier weer een kleine update, gistermiddag weer een flow meting&nbsp;(doorbloeding van de&nbsp;navelstreng)&nbsp;gehad en ze hebben ook weer gekeken&nbsp; naar het vruchtwater, de flow meting was goed, dit wil zeggen dat het niet verder achteruit is gegaan als afgelopen vrijdag, maar vruchtwater was wel weer afgenomen bij kindje 1, die heeft nog maar 2,1 cm vruchtwater tegenover 5 cm vruchtwater van kindje 2. Ik moet dus sowieso in het ziekenhuis blijven zodat ze met de CTG kunnen bepalen hoe het gesteld is met mijn twee smurfen. Vandaag krijg ik ook te horen of ze de flow meting vaker willen doen in de week (normaal staat er 1x per week voor) dus&nbsp;tis weer even afwachten. Maar vooralsnog hebben ze het dus nog prima in mijn buik<BR><BR>Pukemuk, mijn dochter word in september 2 jaar, ze vind het volgens mij niet zo heel erg dat ik hier lig, merk wel dat ze me mist want zodra ze hier binnenkomt komt ze meteen knuffelen en kusjes geven, maar ze heeft er ook geen problemen mee om weer weg te gaan en&nbsp; me hier achter te laten, ze zwaait gewoon en gaat dan zonder morren/huilen weer mee. Scheelt misschien dat ze nu overdag bij mijn ouders is en vanmiddag gaat ze even naar mijn zusje zodat ze ook lekker met haar nichtjes kan spelen. Ze komt ook 2 keer per dag op bezoek dus misschien dat ze het daarom niet zo erg vind. Overdag samen met opa en oma en 's avonds samen met papa. Voor mij ook een geruststelling dat ze niet huilend weggaat en zich goed vermaakt.<BR>Fijn dat je suikertest goed was, geeft idd een opluchting. En je kindje heeft een heel mooi gewicht hoor, dochterllief woog met haar geboorte 3205 gram en was 49 cm. Dus dat zit wel goed bij jou kleine. En nesteldrang, dan ga je echt letten op elk dingetje, herken het wel, gelukkig had ik voordat ik hier weer kwam te liggen de bedjes al opgemaakt en alles gewassen, maar nu zie ik natuurlijk ook niet hoe het huis eruit ziet dus scheelt het misschien in de nesteldrang ;-)<BR><BR>Franny, lekker gaan genieten van je verlof nu, heerlijk en dan met het mooie weer wat er aan zit te komen aankomend weekend.....En de voorweeen kunnen er inderdaad bij horen, snap best dat het spannend voor je is, komt dan steeds dichterbij en word het wat werkelijker he.<BR><BR>Mandarijntje, leuk dat je het geboortebord gaat knutselen, als je kindje er is ben ik&nbsp; benieuwd naar een foto :-)<BR><BR>Mupke, superleuk zo'n high tea en vooral als je niks verwacht dan is het helemaal leuk. Ja je kleintje begint ook al aan zijn/haar tocht naar beneden, ben benieuwd of je gelijk krijgt dat je de 40 weken niet haalt.<BR><BR><BR><BR>


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 03-06-2014

Hoi meiden,

Hier weer een kleine update, gistermiddag weer een flow meting(doorbloeding van de navelstreng)gehad en ze hebben ook weer gekeken naar het vruchtwater, de flow meting was goed, dit wil zeggen dat het niet verder achteruit is gegaan als afgelopen vrijdag, maar vruchtwater was wel weer afgenomen bij kindje 1, die heeft nog maar 2,1 cm vruchtwater tegenover 5 cm vruchtwater van kindje 2. Ik moet dus sowieso in het ziekenhuis blijven zodat ze met de CTG kunnen bepalen hoe het gesteld is met mijn twee smurfen. Vandaag krijg ik ook te horen of ze de flow meting vaker willen doen in de week (normaal staat er 1x per week voor) dus tis weer even afwachten. Maar vooralsnog hebben ze het dus nog prima in mijn buik

Pukemuk, mijn dochter word in september 2 jaar, ze vind het volgens mij niet zo heel erg dat ik hier lig, merk wel dat ze me mist want zodra ze hier binnenkomt komt ze meteen knuffelen en kusjes geven, maar ze heeft er ook geen problemen mee om weer weg te gaan en&nbsp; me hier achter te laten, ze zwaait gewoon en gaat dan zonder morren/huilen weer mee. Scheelt misschien dat ze nu overdag bij mijn ouders is en vanmiddag gaat ze even naar mijn zusje zodat ze ook lekker met haar nichtjes kan spelen. Ze komt ook 2 keer per dag op bezoek dus misschien dat ze het daarom niet zo erg vind. Overdag samen met opa en oma en 's avonds samen met papa. Voor mij ook een geruststelling dat ze niet huilend weggaat en zich goed vermaakt.

Fijn dat je suikertest goed was, geeft idd een opluchting. En je kindje heeft een heel mooi gewicht hoor, dochterllief woog met haar geboorte 3205 gram en was 49 cm. Dus dat zit wel goed bij jou kleine. En nesteldrang, dan ga je echt letten op elk dingetje, herken het wel, gelukkig had ik voordat ik hier weer kwam te liggen de bedjes al opgemaakt en alles gewassen, maar nu zie ik natuurlijk ook niet hoe het huis eruit ziet dus scheelt het misschien in de nesteldrang ;-)

Franny, lekker gaan genieten van je verlof nu, heerlijk en dan met het mooie weer wat er aan zit te komen aankomend weekend.....En de voorweeen kunnen er inderdaad bij horen, snap best dat het spannend voor je is, komt dan steeds dichterbij en word het wat werkelijker he.

Mandarijntje, leuk dat je het geboortebord gaat knutselen, als je kindje er is ben ik benieuwd naar een foto :-)

Mupke, superleuk zo'n high tea en vooral als je niks verwacht dan is het helemaal leuk. Ja je kleintje begint ook al aan zijn/haar tocht naar beneden, ben benieuwd of je gelijk krijgt dat je de 40 weken niet haalt.


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 03-06-2014

Twinmama gelukkig hebben ze het nog oké in je buik. Wel weer spannend voor je hoor. Ik duim voor je dat ze nog lekker even mogen blijven zitten.

Mupke ik ben ook erg benieuwd of jouw voorgevoel gaat kloppen en dat jullie wondertje zich eerder dan 40 weken aandient!

Franny dat herken ik hier ook wel, die nesteldrang hihi. Kan er hier dankzij omstandigheden helaas niet geheel aan toe geven en dat is soms wel frustrerend. Maar goed, gelukkig zijn de meeste dingen nu wel aan kant en stoffen en dweilen blijf je toch doen.

Ik hoop erop dat ik ook niet tot 40 weken (of langer!) moet wachten, maar dat het gerommel over 1 à 2 weken begint en goed doorzet. Ach we zien wel, die kleine spruit beslist uiteindelijk wanneer hij/zij het tijd vind om eens buiten te komen kijken.

Fijne dag!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 03-06-2014

Ff ego hoot. .. Hier al de hele ochtend een komen en gaan van iets wat lijkt op weeën. ..
Denk zelf wel aan voorweeen hoor maar soms lastig in te schatten. Hier ook sterk het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen. Hoop lok heel erg van niet eigenlijk. .van mij mag het na 21 juni wel gebeuren! Alles is opeens een loodzware taak geworden...de minste inspanning is al teveel...het valt me op dit moment even niet mee! Sorry voor mijn geklaag.

Twinmama fijn dat ze het nog goed genoeg bij je hebben. Zullen ze dan toch niet morgen komen? Hihi

Hier is trouwens de roze muur nu groen dus we zijn bijna klaar!!!!!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 03-06-2014

Shadylady dat is helemaal niet erg hoor, dat je hier even komt klagen. Succes komende week. Zal voor je duimen dat die van jou nog even blijft zitten waar hij zit!
En wat fijn dat jullie roze muur nu groen is!!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 03-06-2014

Dank je meis!
Het is gelukkig weer wat rustiger in mijn buik maar ik voel me zo onwijs moe vandaag... pfffff!!!
Ik hoop zelf dat ik ergens rond 22 juni zal bevallen. Al gaan ze 19 juni natuurlijk kijken of ik al wat ontsluiting heb en eventueel strippen. Dus het kan zomaar!
Haha ik kreeg vandaag te horen van een moedertje van de psz dat ik echt naar school waggelde lol! Maar het is ook echt zo..
Lopen jullie ook zo lekker als eenden?! Hihi


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 03-06-2014

Haha shadylady, heel herkenbaar. ..me moeder zei al van de week...je begint wel een eend te lijken Wink
Zo voel ik me ook wel soms haha Wink
Vanmorgen had ik weer behoorlijk last van voorweeeen....1 x zo erg dat ik m ff weg moest puffen, schok er zelf van.
Vanmiddag was t redelijk rustig en nu weer wat meer last van.
Morgen controle vk met belinstructies...spannend!
Iedereen alles al klaar?
Wij wel, alleen t bedje opmaken...de tas voor het zh heb ik ook alvast maar gepaktWink zul je net zien dat ze nog even op zich laat wachten


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 04-06-2014

Franny is het weer wat rustiger bij je? Hier ook gister ochtend vooral veel voorweeen gehad. Bekken blijven nu constant zeer doen en kan echt nkg maar kleine stukjes lopen. ..wat dat betreft is het lekker als de bevalling geweest is en ik weer normaal kan bewegen.
Die kleine stuitert ook af en toe zowat mijn buik uit!
Succes bij de vk! Ik mag morgen weer fijn heen... heb er zo de pest aan! Zeker nu het vanaf deze week elke week moet!! Zo niet handig met 2 ukkies! Gelukkig heb ik voor morgen een oppas.
Jij dus je tas klaar gezet. Hier nog niet...moet ons bed ook nog op kratten zetten.
zoonlief heeft gister heel lief groene verf over een zilveren wand heen zitten rollen dus manlief heeft een extra klusje erbij...altijd leuk! Maar de tijd gaat dringen! Word er soms een beetje nerveus van hoor....

Twinmama Hoe is het bij jou?
En de rest van de meiden?


Uitgerekend in juli 2014 - Sennie26 - 04-06-2014

Hey dames !

Hier ook iedere avond wel flink wat voorween maar niks regelmatigs. We zijn nog flink aan het stresswn vanwege de badkamer die ver van af is en dat heeft blijkbaar wel effect gehad op de baby Sad. Ze is in een week tijd amper aangekomen dus loopt nu een week achter. Heb de afgelopen week ook veel te weinig gerust en te weinig gegegeten dus nu goed opletten en kijken of ze 13-6 bij de groeiecho weer is aangekomen. Als ze deze lijn blijft volgen wordt haar geboortegewicht geschat op 3000-3200 gram dus niks ernstigs gelukkig ! Babykamer is gelukkig wel helemaal klaar voor de start en nog een paar dingen in zkh tas en dan ben ik er ook klaar voor haha. Ik ga nu even snel eten want ik heb zo bevallingsgesprek bij de verloskundige !

Balen shady dat je zoveel pijn hebt ! En puk gefeliciteerd met de uitslag van je suikertest ! Twinmama zet em op !


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 04-06-2014

Franny en Sennie succes bij de vk.

Handig, zo'n kleine Picasso in huis Shadylady.. Klinkt als een heerlijke handenbinder.

Hier ook last van het "waggelsyndroom". En geregeld nare steken bovenin mijn vagina. Op een enkele keer wat krampen onderin mijn buik. Zal er vast bijhoren.. Vandaag niks op de planning. Beetje aanrommelen thuis, wordt daar.zo onrustig van als er geen zinvolle bezigheden op de agenda staan. En dan is het hier ook nog eens van dat druilerige weer.

Fijne dag.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 04-06-2014

Jeetje sennie het is te hopen dat ze vanaf nu dsn gewoon weer lekker door gaat groeien. Maar der geschatte eind gewicht is prima gelukkig.
Hier kan ik ook zo onrustig worden van alle dingen die nog niet af zijn...

haha ja leuk idd een Picasso! ! Pffff
Tess is op het moment meer een handen binder dan Semmy maar hij is gewoon heel vlug. Zodra hij zijn kans schoon ziet grijpt ie hem meteen!
Oh hier is het ook van dat zeik weer... zit ook maar gewoon een beetje thuis te zijn. Zo ff lunchen met de kindjes. Dan tess op bed gooien en misschien maar eens een beetje stofzuigen als mijn lijf het wil...vrees van niet..


Uitgerekend in juli 2014 - Sabrina1984 - 05-06-2014

Hoi meiden,

Oeh het begint al echt een beetje te rommelen hier met al die voorweeen. Nog even meiden en dan mogen we allemaal die mooie wondertjes gaan verwelkomen :-)
Zitten de boys nog twinmama? Fijn dat je dochter er zo goed mee omgaat met het afscheid nemen. Is voor jou ook minder moeilijk op deze manier.
Shady, balen dat het zo zwaar is op het moment. Is natuurlijk wel even een contrast met vorige week, toen je nog hulp van je man had. En wel echt herkenbaar hoor dat je alles gewoon af wil ronden en klaar wil hebben voor de bevalling. Lekker dan zo'n ventje die zijn creativiteit wil uitten, hihi, kan me voorstellen dat je daar lichtelijk gefrustreerd van wordt op dit moment. Mijn zoontje is ook lekker aan doerakken de laatste tijd. Nog even alle aandacht opeisen van mama zolang het nog kan!
Sennie bij jullie dus nog flink geklust aan de badkamer. Probeer nog maar wel even je rust te pakken voor de baby, gelukkig valt het mee met groei. Hoe was het bij de vk gisteren?

Hier gisteren mijn laatste werkdag gehad. Ik kreeg allemaal lieve cadeautjes van mijn collega. Allerlei verwen dingen van Rituals, heerlijk! En gisteravond na het werk met een paar collega's uit eten geweest, was erg gezellig. Ik was rond tien uur thuis maar was wel gesloopt. Nu lekker gaan genieten van mijn verlof en nog een klussenlijst afwerken haha, maar het einde komt steeds meer in zicht dus dat is fijn. Heerlijk vooruitzicht, ook een lekker lang weekend en mooi weer. Dan zijn de dagen beter door te komen dan met dat vieze natte weer!


Uitgerekend in juli 2014 - franny - 05-06-2014

Hey dames,

Gisteren controle bij vk gehad, alles was goed! Ze kon alleen niet goed voelen hoe ze lag ( of ze het hoofdje schouders of kontje vasthad) dus ff snel een echo gehad (heb ook een speklaagje Wink maar ze lag al mooi ingedaald! Ook belinstructies gekregen...volgende week nog een groeiecho!
Bij jullie komen en gaan de voorween dus ook......hier is t het ook op en aan....sochtends vaak wat meer last en smiddags helemaal niet.....moest voor de zekerheid toch urine wegbrengen voor blaasontsteking!omdat dat ook die krampen kan veroorzaken? ??? Vind het een beetje onzin, maar goed we doen t toch maar even!
Heeft iedereen nu al lekker verlof? Het mooie weer komt er weer aan Smile
Hoest nu twinmama?


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 05-06-2014

Twinmama is inderdaad behoorlijk stil. Hopelijk gaat alles goed met jou en je boys??

Franny fijn dat alles goed was! En wat betreft dat onderzoekje voor blaasontsteking: stelt weinig voor toch? Ik snap dat je het onzin vind trouwens hoor, maar ze zullen vast niks aan het toeval over willen laten. Beter iets te bezorgd toch?

Sabrina, jij ook lekker verlof! En dat met een prachtig weekend in het vooruitzicht! Geniet ervan. Lief van je collega's dat ze je zo'n verwenpakketje hebben gegeven.

Pff ik heb vandaag echt weer zo'n baaldag. Slechte nacht met weinig slaap en veel last van zere heupen en rug, na het ontbijt en me aangekleed te hebben eigenlijk weer zo weinig energie dat ik wel even moest gaan liggen. Nu net een wasje en wat strijk gedaan en weer voor pampus terwijl de boodschappen gedaan moeten worden, er vanavond een personeelsetentje is waar ik naartoe moet en manlief moet uitgerekend vandaag overwerken. En dan regent het ook al de hele tijd keihard! Grrr... (Sorry voor mn gezeur dames..).


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 05-06-2014

Hoi meiden,

Hier ben ik weer :-) Gisteren een dag gehad dat ik zelf veel pijn in mijn rug had met uitstraling naar mijn buik dat ze eerst dachten dat het iets met mijn nieren te maken had, dus allerlei tests gehad en medicijnen (die overigens niet hielpen) maar is niks uitgekomen. Vandaag gelukkig weer een stuk opgeknapt dus dat is wel fijn. Verder doen de boys het nog goed en heb ik nog 2x per dag een CTG om hun hartslagen in de gaten te houden, maar voorals nog hebben ze het prima bij mama :-)

Dus we hebben ook al een aantal meiden die lekker aan het waggelen zijn ;-) Ik heb dat ook alleen merk er nu niet veel van omdat ik niet veel mag lopen.
Hoe is het met de voorweeen nu meiden? al weer wat minder of neemt het alleen maar toe?

Sennie klopt dat door stress en drukte de groei wat achter kan blijven maar het geschatte geboorte gewicht is netjes, wel goed naar je eigen lichaam nu luisteren. Wel fijn dat alles voor de baby gereed is, geeft je denk ik ook al wel een beetje meer rust.

Shady, voor jou niet te hopen dat je nog erg lang moet als je zoveel pijn hebt, gek dat je bedenkt dat het na de bevalling vrijwel meteen een stuk beter gaat meestal he.
Enne hoop voor je dat je niet 19 juni gaat bevallen dan moet Nederlands Elftal voetballen op WK ;-)
En inderdaad gezellig zo die handenbinders thuis :-) Met dat rotweer is dat helemaal niet fijn, gaan ze zich snel vervelen en stoute dingen uitspoken.

Mandarijntje lekker genieten nog van de rust, straks kan het nog druk genoeg worden (zeg ik die ook absoluut niet tegen teveel rust kan) balen dat vandaag wat minder gaat, hopelijk voel je je morgen wat fitter, word supermooi weer.

Sabrina, superlief van je collega's en nu kan je je ook lekker voorbereiden op de laatste dingen die je nog wil doen en lekker genieten van je verlof. En ja je zoontje profiteert er nu ook nog van dat hij je voor zichzelf heeft, geef hem geen ongelijk ;-)


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 05-06-2014

haha nederland moet juist 18 juni spelen... op semmy zijn verjaardag.. altijd leuk. we krijgen 26 man te eten dus dat wordt gezellig met zijn allen voetbal kijken.
fijn dat de boys het nog goed hebben bij je! en super dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

sabrina wat leuk dat je zo verwend ben meis. en je zoontje haha. ja ik geef hem ook geen ongelijk. snap het volledig. die kids voelen volgens mij ook meer aan dan wij denken.

franny een blaasontsteking kan idd heel goed.. en dan is het maar beter om even na te laten kijken. toevallig een kennis van me had het van de week ook.
grappig dat het bij meerdere van ons best aan het rommelen is al. het echte voorwerk is duidelijk bezig.

mandarijntje vervelend zijn dit soort dagen dan he? als alles zeer doet en teveel moeite kost... ik ken dat maar al te goed.. pffff!! hopelijk doet het etentje je een beetje goed maar de kans is groot dat je helemaal kapot bent als je straks thuis ben. of misschien inmiddels wel al bent...

ik moest vandaag ook weer naar de vk. heb anderhalf uur in de wachtkamer gezeten voor een bezoek van 10 minuten!! wtf!!
bloeddruk was goed, er was nog voldoende vruchtwater aanwezig en deze kleine gaat idd weer een geboortegewicht krijgen dat zal beginnen met een 4 haha! altijd fijn om voorbereid te zijn. maar het verbaasd me niets hoor. andere kids waren ook flink.
verder besproken dat ik sneller moet bellen dan normaal is. dit op basis van de snelheid van mijn vorige bevallingen. dus ik moet meteen zodra ik merk dat er enige regelmaat in zit bellen en komen. en dat terwijl het ziekenhuis echt letterlijk om de hoek zit haha. maar wel fijn dat ze dit zelf al zeiden want ik heb al meerdere malen het beeld voor me gezien dat ik in de auto al ging bevallen...maar ja misschien duurt deze bevalling wel langer dan dat ik hoop. we zullen zien.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 07-06-2014

Ff ego... DE BABYKAMER IS KLAAAAARRR!!!!
jeetje!! Laat de kleine vent maar komen hihi.
Gister nkg ff lekker met zijn tweetjes uit eten geweest. Vandaag gaan we op kraam bezoek bij 1 van mijn vriendinnen maar is helaas wel een uur heen en een uur terug rijden. .. en het wordt zo warm pfff!!
Morgen of vanavond denk maar even mijn zh tas klaar zetten. Echt gek om die maxicosi weer gereed te hebben staan in het bedje...maar echt blij blij blij!


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 07-06-2014

Klopt Nederlands elftal moet de 18de voetballen en gezellig op de verjaardag van Semmie met z'n allen kijken.
Wel fijn dat je al weet dat je kindje wat zwaarder is bij de geboorte kan je jezelf er iig beetje op voorbereiden 😉
En goed dat je de instructies hebt dat je meteen moet bellen, heb wel eens andere verhalen gehoord.

Super dat de babykamer af is, weer een streep op je lijstje 😄
Hopelijk kan je het een beetje uithouden tijdens de autorit en heb je niet te veel last van file.

Meiden geniet van het mooie weer, fijn weekend!

Ps: hier nog alles rustig


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 07-06-2014

Shadylady jeahh goed hoor dat t kamertje af is!!! Hier staat alles ook klaar.

Twinmama, hopelijk blijft het voorlopig nog rustig. Sterkte met het warme weer, hopelijk heb je er weinig last van.

Gisteren bed op klossen gezet en vervolgens die dingen er weer onderuit gehaald. Moet bijna polsstokhoogspringen om erin te komen en ben bang eruit te rollen dus die gaan er pas onder als de bevalling op gang is. Verder sinds een dag of 3,4 veel last van een pijnlijk bekken en schaambeen met uitstralende klachten naar mn liezen. Waggelde ik voor deze paar.dagen nog niet dan doe ik t nu dubbel pff. De laatste loodjes..
Iemand tips om de.klachten te verminderen?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 08-06-2014

[Afbeelding: 2nc32mx.png]
Gisteren met 36.5 gemaakt.

Hier mijn bed uit gegaan met een zwaar onrustige buik... bleek dat ik gewoon maar moest poepen whahaha!
Is wel bijzonder want dat hoef ik echt nooit snachts maar ja het zal wel weer...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 08-06-2014

Mandarijntje nee geen idee hoe je die klachten kunt verminderen. .. enige wat ik zelf doe om alles zo veel mogelijk te beperken is het gewoon een stuk rustiger aan doen. Ik laat mijn man veel voor de kindjes zorgen en wat meer in huis doen. Al kan ik ook niet alles helemaal los laten hoor want gister heb ik de bovenboel als een dolle staan stofzuigen en dweilen en zo wil ik vanaf nu elke dag iets doen om toch mee te kunnen gaan in mijn nesteldrang haha!


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 09-06-2014

En de eersten van ons hebben vandaag de mijlpaal van 37 weken bereikt! ! Waaronder ikzelf dus...de tijd vliegt echt hoor..
Vannacht weer op de wc gezeten met krampen. .Elke keer denk ik hmmzz zal het en dan is het toch weer niet zo. Leuk als dit nog weken door zal gaan zo...
Ben zo benieuwd wie als eerste zijn kindje of kindjes in zijn armen zal hebben!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 09-06-2014

Hier ook 37 weken precies vandaag! Best spannend nu, Shadylady.
Heb af en toe wat buikpijn en soms een steek, maar daar blijft het dan weer bij.

Vandaag maar eens goed van t zonnetje genieten.


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 09-06-2014

Shady jij hebt ook al zo'n mooie buik die vooruit steekt :-) Enne word nu ook spannend voor je dan, net als voor jou mandarijntje, allebei al 37 weken, ook wel een geruststellend gevoel dat je kindje er nu als het ware ook al klaar voor is.

Hier vandaag 35 weken en de boys zijn nog steeds in mama's couveuse zoals de gyneacoloog het zo mooi kan zeggen. Merk wel dat ik echt 0,0 conditie meer heb, maar is ook wel logisch als je niet verder mag lopen als 50 meter ;-) Morgen weer de flowmeting dus ben benieuwd of dat die nog goed is.

Vanmorgen ook even lekker in het zonnetje gezeten, mag gelukkig wel met rolstoel naar beneden als er bezoek is dus daar maak ik dan mooi gebruik van als het mooi weer is, maar wat was het daarstraks bizar weer, zo zit je in de zon te zweten en zo komt het met bakken uit de hemel en dondert en bliksemt het supererg.

Mijn man en dochter zouden vandaag lekker naar zee gaan omdat het zo'n lekker weer zou worden en het bij mij toch rustig is, maar zijn niet verder gekomen dan opa en oma in Goes, want daar was het ook al zo'n raar weer dat mijn man geen risico wilde nemen.

Heb vandaag al de hele dag het gevoel dat het pas zondag is, maar gelukkig zijn we al een dagje verder, ik kijk nu al uit naar de dag dat ik hier met mijn 2 boys naar buiten mag :-)

Fijne avond nog meiden en hopelijk blijft het bij jullie ook nog even rustig


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 10-06-2014

Hadden jullie ook dat jullie vandaag niet op deze site konden komen?

Ff korte update.. Vandaag naar vk geweest. Twee weken geleden bleek de kleine ingedaald te zijn, maar nog niet vast te zitten, maar vandaag zat hij met z'n hoofdje helemaal niet meer in t bekken. Onze uk heeft het verder gelukkig nog goed naar de zin in mn buik en was weer netjes gegroeid.

Hoe zit het met jullie kleintjes en het indalen? Redden jullie je goed met t warme, broeierige weer?


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 10-06-2014

Nee ik kon er idd ook de hele dag niet op..lag dus niet aan mijn apparaten gelukkig.
Wat vervelend dat ie niet meer in het bekken zit met zijn hoofdje. Hopelijk besluit ie niet nog ff lekker in een stuit te gaan draaien!
Hier ligt de kleine wel al helemaal vast en diep in het bekken gelukkig.
Erg veel last van harde buiken en voorwerk. Soms zelfs zo dat ik echt in de gaten moet houden of er regelmaat in zit maar tot nu toe niet.
Ik ga zo mijn zh tas maar eens klaar zetten als ik mezelf van de bank af kan krijgen. ..
Verder vind ik het de laatste dagen met de warmte erg lastig vol te houden hoor. Voeten knappen uit mijn slippers vandaan en dat voelt niet lekker. De nachten zijn nog waardelozer dan hiervoor her geval was en ik heb nog teveel klusjes op het lijstje staan die ik maar niet gedaan krijg. ..


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 10-06-2014

Twinmama Hoe was dd flowmeting vandaag? ? Zitten dd boys nog steeds lekker warm bij je?


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 10-06-2014

Hè hè gelukkig kan ik weer op de site komen, dacht ook al dat het aan mij lag.
Flowmeting was goed vandaag, ze zijn niet verder achteruit gegaan, vruchtwater was weer iets afgenomen maar dat is sowieso normaal naar mate de zwangerschap vordert. Morgen krijg ik waarschijnlijk een richtlijn te horen tot wanneer ze de kindjes maximaal laten zitten dus heb ik een doel om naar uit te kijken als ze zich niet eerder melden 😉

Mandarijntje, hopelijk gaat je kindje toch weer snel goed in je bekken liggen want zou idd vervelend zijn als hij/zij nu in stuit zou draaien bijvoorbeeld. Ik heb hier gelukkig niet veel last van de warmte dus dat is dan weer een voordeel bij een nadeel. Heb wel medelijden met jullie want kan me goed voorstellen hoe het voelt.

Heb wel bar slecht geslapen afgelopen nachten, maar dat had meer te maken met dat slechte weer, leek wel of de paparazzi naast mijn bed stond te flitsen. Hopelijk aankomende nacht dat we allemaal beter kunnen slapen.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-06-2014

Hier al sinds vanmorgen 5:40 aan het timen geweest want ik had met aardige regelmaat soort lichte weeën. Om de 6 minuten gemiddeld. Net ff lekker gedoucht en gegeten en het lijkt weer wat af te zakken maar er is genoeg gaande bij me. We hebben uit voorzorg de kindjes naar mijn schoonouders gebracht want het kan bij mij opeens heel snel gaan dus we durfden het risico niet te nemen om te wachten, manlief is inmiddels weer naar zijn werk maar gelukkig is dat 10 minuten rijden vanaf ons huis dus als er meer actie komt in de loop van de dag dan is hij ook zo weer thuis. Ik lig nu lekker in bed en ga nog lekker proberen te slapen. Vooralsnog denk ik aan vals alarm maar ja we weten het natuurlijk niet zeker...


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-06-2014

Twinmama heb je al een richtlijn te horen gekregen van de artsen?
Wel fijn dat je binken het nog steeds goed genoeg hebben bij je!


Uitgerekend in juli 2014 - Mandarijntje - 11-06-2014

Twinmama spannend dat ze je een maximale datum gaan geven. Kun je je inderdaad op gaan richten dan. Ben benieuwd.

Bij jou ook spannend Shadylady.. Ben benieuwd!!

Mijn baby'tje is vandaag flink aan t bewegen, met name zn kontje weer flink tegen mn ribben aan t duwen. Verder de hele dag erg misselijk en last van indalingspijn. Net het geboortebord de eerste lik verf gegeven en zo maar weer plat, want ben weer eens moe en met die misselijkheid en de warmte ook snel duizelig. Handig..


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 11-06-2014

Oeh spannend Shady, als ik dat zo lees denk ik dat het bij jou nog wel eens heel snel kan gaan.... Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen.

Mandarijntje is fijn hè als je kindje zo lekker tegen je ribben aan zit te duwen, ik heb dan het gevoel dat je vanbinnen ook helemaal blauw bent. Leuk dat je al zo bezig bent met het geboortebord en jij ook lekker je rust nemen hè, deze warmte vreet ook energie

Nou meiden ik heb een datum gekregen vandaag 😄😄😄😄 als de twins niet eerder komen word ik 23 juni ingeleid, betekend dat ik nu lekker af kan gaan tellen, nog maximaal 12 dagen. Vind het wel spannend hoor, hoop stiekem dat ze eerder komen, ik heb hier een ballon op mijn kamer die al aardig kleiner is geworden en maakte gisteren al de grap dat de twins zouden komen als de ballon leeg is 😄 dat zou dan dit weekend zijn schat ik zo in 😉

Tis met de andere meiden erg rustig hier op de site, wie weet zijn er al wel meiden al bevallen


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-06-2014

Jet blijft wel zeuren hier maar het wordt niet heviger of pijnlijk dus denk echt aan bals alarm. Wel flink voorwerk dan dus.

Aaahhhh 23 juni dus! Lekker dat je iets heb om naar uit te kijken meis! Spannend hoor. Maar idd wie weet komen ze eerder. Spannend allemaal!

Mandarijntje bij jou gaat het ook niet echt lekker dus.. Wat irritant zeg. Neem maar lekker je rust hoor. Nu kan het nog.

Ik heb zojuist 1,5 uur liggen Pittem en had dat ook echt ff nodig. De afgelopen paar nachten waren veel te kort dus ik heb vandaag een lekker bijtank dagje als het idd niet door zal zetten. Maar goed we wachten geduldig af of er meer actie gaat komen.

Ja er zijn maar weinig meiden actief in dit topic hè?


Uitgerekend in juli 2014 - twinmama - 11-06-2014

Shady, fijn dat je nog hebt kunnen slapen en dat de kindjes ook opgevangen zijn door je schoonouders, als het dan idd vals alarm is heb je wel een beetje kunnen bijtanken. Wat hoop je zelf? Dat het al doorzet of mag het nog wel even wachten van je?

Laatste tijd zijn alleen wij drie die actief zijn op het forum dus ben idd wel benieuwd hoe het met de rest is.


Uitgerekend in juli 2014 - shadylady313 - 11-06-2014

Ene kant mag het van mij wel gaan gebeuren. Merkte nu dus goed dat ik er wel klaar voor ben.
Andere kant mag het ook wel pas over twee weekjes ofzo. Volgende week is semmy nog jarig dus wil voor hem graag nkg een feestje kunnen maken maar ja als dat niet gaat dan verzetten we het gewoon.
Ben er nog niet klaar mee maar dus wel klaar voor