Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Ervaring met bv na curretage? - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Algemeen (https://archief.zwangerworden.nu/forum-30.html)
+--- Topic: Ervaring met bv na curretage? (/thread-7896.html)



Ervaring met bv na curretage? - Cindy1977 - 13-12-2013

Maandag de 16e december krijg ik een curretage, er zitten nog wat restanten in mijn baarmoeder, joepie. Nu krijg ik een lichte narcose op basis van Dormicum, dan staat er op internet dat je 24 uur geen bv mag geven. De anesthesist zei dat ik alleen de eerste kolf weg moest gooien. Dus ik vroeg mezelf af of er iemand ervaring had Smile

Alvast bedankt!

XC


Ervaring met bv na curretage? - pooh1986 - 14-12-2013

Hoi Cindy,

Ik heb 9 wkn geleden in het zelfde schuitje gezeten helaas.
De gyn zei tegen mij dat ik met de ruggenprik door mocht blijven voeden en met narcose moest ik de voeding 24 uur weg gooien. De anesthesist zei dat narcose best kon icm borstvoeding. Tjah..wie spreekt de waarheid? Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ruggenprik (die niet goed werkte, ik kreeg toen nog een extra roesje wat er voor zorgde dat ik alsnog niet door mocht voeden 24 uur lang!)

Ik had na de ingreep een behoorlijke dip in mijn productie. Ik heb me best druk gemaakt om die curettage door herinneringen die daar aan kleefde.Of dit de rede is of daar de verdovingen dat weet ik niet...maar mocht het mij nog een x gebeuren dan zou ik er wel extra alert op zijn. Mijn dochtertje begon na een uur alweer te huilen, dus ik was van mening dat het niet aan de voeding kon liggen, maar wel dus...wel weer goed gekregen door haar heeeeel veel aan te leggen Big Grin


Ervaring met bv na curretage? - Cindy1977 - 15-12-2013

Thx voor je reactie Pooh!

Na overleg met een lactatiekundige, gyn en anest doe ik het volgende...voeden tot ze me wegrollen, na ok kolven en weggooien en de volgende gift mag ze weer hebben dan. Dan is de halfwaardetijd van de dormicum achter de rug en tenslotte mag je na een keizersnede met narcose ook meteen voeden. In Nederland zijn we te voorzichtig, dat is verder niet verkeerd, maar dit kon wel zeiden ze. Ik zie daar het meest tegen op hoor, dat de bv niet loopt daarna en de dorst. Ik drink stik veel en nu mag ik na 7 uur niets meer drinken, denk niet dat ik mezelf daar aan kan houden.

Omdat de zwangerschap en bevalling zo'n facking drama was, en het nu nog steeds niet lekker gaat lichamelijk, kan ik niet echt genieten van alles. Daarom wil ik obsessief graag dat de bv goed blijft lopen, vind het zo heerlijk als ze gelukzalig ligt te knorren aan mijn borst Smile

Had je pijn tijdens de operatie met dat roesje, of was je helemaal out?


Ervaring met bv na curretage? - pooh1986 - 16-12-2013

Hoe is het vandaag gegaan?
Zonde dat het je nog niet lukt om echt te genieten. Hopelijk kun je na vandaag dat stukje afsluiten
Ik vond het ook echt een enorme domper.

Ik voelde idd nog van alles. Misschien een beetje eigenwijs, ik heb al 2x eerder een curettage gehad en toen was er hetzelfde aan de hand. Dit x hebben ze extra vroeg de ruggenprik gezet maar ook dit mocht niet baten. Het roesje zorgde ervoor dat de scherpe kanten eraf gingen, maar werd er ook heel suf van. Dus niet out.

Leg je kleintje gewoon lekker veel aan is mijn tip, dan komt het vast goed!!


Ervaring met bv na curretage? - Cindy1977 - 17-12-2013

Curretage ging goed en moet zeggen dat ik daar nul pijn van heb, maar mijn rechter borst pfft. Hele harde schijf zit er in en hij is ook warm, voelt aan als een blauwe plek. Ik heb Sophia hem al leeg laten drinken en ook een keer leeg gekolft, maar het gaat maar niet weg. Wat nu te doen? Masseren helpt trouwens ook niet, doet alleen maar heel zeer.

Thx weer Pooh Smile


Ervaring met bv na curretage? - pooh1986 - 19-12-2013

Fijn dat alles goed is gegaan!
Heb je nog steeds zo'n pijn?? Ik ken het niet, anders misschien ff naar de huisarts want anders krijg je misschien een borstontsteking. Misschien heeft iemand uit het borstvoedingstopic nog tips?


Ervaring met bv na curretage? - Cindy1977 - 29-12-2013

Kliertje was verstopt, heerlijk met een naald een blaartje op de tepel door geprikt en toen kon hij weer leeglopen pfft.

En het is nu 14 dgn na mijn curretage en ik vloei nog steeds, vanmiddag in het bos allemaal buikpijn, had ik al een week, maar dacht van het bunkeren met kerst ofzo Smile Maar in het bos ineens heel erg, ik wil een teckel oppakken en er golft meteen iets tussen mijn benen zeg. De buikpijn was wel direct een stuk minder, ik durfde het niet te zeggen tegen mijn man, want die kan het niet meer aan ben ik bang. Morgen maar even de gyn bellen, want ik heb pas over 10 dagen een afspraak. Iemand bekend met de vloei termijn na een curretage?


Ervaring met bv na curretage? - pooh1986 - 09-01-2014

Ik zie je berichtje nu pas..nog bij de gyn geweest?
Tegen mij werd gezegd dat het vloeien met 1a2 wkn gestopt moet zijn.


Ervaring met bv na curretage? - Cindy1977 - 09-01-2014

Ja het is ook mijn ks wond die bloed en mijn baarmoederwand is heel dun op die plek. Het litteken is nog niet genezen dus en heel lelijk aan het worden aan de binnenkant. Over 2 mnd terug en als het dan nog zo dun is, dan een nieuwe ks om het dunne stuk er uit te snijden. Tot die tijd niet zwanger worden, want dan klapt je baarmoeder....joepie hè Smile