Zwanger Worden .NU forum [Archief]
het zijn er 2! - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Zwanger van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-26.html)
+--- Topic: het zijn er 2! (/thread-7990.html)



het zijn er 2! - Deedee - 26-02-2014

Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben van een tweeling!
Zijn er meer meiden op dit moment ook zwanger van een 2 of zelfs 3 ling? Ik zou er graag met anderen over kletsen!..


het zijn er 2! - Joyce167 - 27-02-2014

Had je al gefeliciteerd maar bij deze nogmaals gefeliciteerd! Zelf geen ervaring mee sorry!


het zijn er 2! - Deedee - 27-02-2014

bedankt voor de felicitaties. denk dat ik de enige 2ling zwangere ben op dit forum momenteel...


het zijn er 2! - Joyce167 - 28-02-2014

Ja zo ver ik gelezen heb wel! Maar wie weet wat de komende de maanden ons nog brengtSmile


het zijn er 2! - mama2be - 28-02-2014

dubbel gefeliciteerd! en nee ik kan helaas ook niet helemaal meepraten want ben niet meer zwanger van een tweeling onze tweeling is inmiddels al een jaar, maar kan je wel vertellen dat het super leuk en bijzonder is! probeer niet te veel te luisteren naar alle negatieve reacties ik vond het op een gegeven moment jammer dat bijna niemand gelijk enthousiast reageerde met mijn dreumes (20mnd verschil) bij me kreeg ik meestal als eerste `dat word druk` te horen en vonden veel het nodig te vertellen dat zij `gelukkig` geen tweeling hadden want dat leek ze veel te druk en ze vergaten vaak te feliciteren... maar hier de ervaring dat het allemaal best mee kan vallen tuurlijk ervaren er veel het als druk en zwaar een eerste jaar met een tweeling maar er zijn moeders met eenlingen die het soms nog zwaarder hebben... je groeit er echt in mee eerst in je zwangerschap voorbereiden op wat komen gaat en dan eerst een paar dagen ziekenhuis waar je kan wennen en dan ook nog kraamzorg thuis hier was het zo dat de meiden al bijna 2 weken oud waren voor we er echt alleen voor stonden en dan ken je ze al zo goed! je hebt niet van de 1 op andere dag een tweeling je word heel langzaam los gelaten... ik kan alleen zeggen bereid je op het ergste voor dan zie je vast wel dat het best meevalt en ik ben ervan overtuigd dat als je er zelf relaxed in staat je dat ook overbrengt op je kindjes...

en vergeet niet te genieten!


het zijn er 2! - djinnie - 01-03-2014

Deedee, ik zag dat er in het 'uitgerekend in juli' topic ook een tweeling mama zit. Ook 2e en 3e kindje Wink


het zijn er 2! - Deedee - 03-03-2014

Bdankt voor je reactie mama2b. Ik ben vooral erg bezig met de zwwngerschap en erg bang voor complicaties of dat ze extreem vroeg worden geboren en hoe je dan alles regelt ook met ons andere zoontje.
Hoe alles gaat lopen zie ik tzt wel. Eerst deze eerste weken met de misselijkheid en vermoeidheid maar eens doorkomen ..


het zijn er 2! - patrieske - 03-03-2014

deedee.... ik had 2 eieren maar weet verder nog niks.... misschien kom ik je wel vergezellen. maar nav mijn hcg waarde verwacht ik niet dat ze beide bevrucht zijn.


het zijn er 2! - Deedee - 03-03-2014

hey patrieske gefeliciteerd met de zwangerschap! fijn dat je hcg al is geprikt. toen ik mijn bbz had was mijn hcg waarde 645 en toen was het nog heel pril. misschien gaat het bij jou nog flink oplopen n had je late innestelling dus minder ver zwanger??
mar zwanger van 1 is natuurlijk ook fantastisch!


het zijn er 2! - patrieske - 03-03-2014

ik had ook late innestelling waarschijnlijk omdat ik afgelopen vrijdag nog negatief heb getest. zondag gaf de clear blue zwanger 1-2 weken aan.
maar ben idd ook erg blij met 1!
maar het is nog even spannend!


het zijn er 2! - Hinnik - 10-03-2014

Hoi Meiden,

Vandaag 1e echo gehad...en bij mij zijn het er ook 2! 2 ei-ig en allebei even groot. Nu al eigenwijs aan het bewegen. Ben best geschrokken...maar vind het wel super bijzonder!


het zijn er 2! - adniL - 10-03-2014

Gefeliciteerd met dit dubbel geluk deedee en hinnik!


het zijn er 2! - Deedee - 11-03-2014

Gefeliciteerd hinnik . Hoever ben je nu ??
Ik had afgelopen donderdag de termijn echo en ben toen nog 3 dagen voorruit gezet. Beide beebjes ook even groot en lagen lekker rustig in mijn buik .

Hoe reageerden de mensen in je omgeving ??


het zijn er 2! - Hinnik - 11-03-2014

Iedereen is super blij en trots. Het is natuurlijk ook super mooi..maar toch wel ff schrikken. We hebben een zoontje van 2 jaar....en als je er dan in 1 klap 2 bij krijgt..haha. Maar goed, het komt allemaal wel goed.
Ik voel me super goed dus dat is lekker. Hoe voel jij je? Ik ben nu ruim 10 weken. Zijn de jouwe 1 of 2 ei-ig?


het zijn er 2! - Deedee - 11-03-2014

Mijn tweeling is ook 2 eiig. En wij hebben ook al een zoontje van 2,5.
Ik begin me langzaam Beter te voelen. Heb al 2 week niet overgegeven en ben de emasafene pilletjes( tegen misselijkheid) aan het afbouwen. Maar blijf nog steeds zo zo moe.
Vanuit ziekenhuis moet ik de hele zwangerschap standaard 2 ijzerpillrn per dag slikken en ook de foliumzuur moet ik de hele zwangerschap slikken. Dit is 10x de normale hoeveelheid die een zwangere vrouw normaal
Zou slikken. Heb jij dit ook ??


het zijn er 2! - Hinnik - 11-03-2014

Nou ik ben wel erg moe 's avonds..maar dat komt ook omdat ik 's nachts echt slecht slaap op het moment. Had al een raar en zenuwachtig voorgevoel en nu ik het weet ben ik nog steeds zenuwachtig..het moet allemaal even een plekje krijgen. Ik vind het echt enorm spannend...jij? Begint je buik al erg te groeien?


het zijn er 2! - Deedee - 12-03-2014

Ja mijn buik vind ik al erg groot. Dit weekend mag iedereen het weten dus daarna hoef ik mijn buik niet meer te verbergen .
Ben vooral erg bezig met hoe we alles moeten gaan regelen. Kinderopvang , ik misschien minder werken?, spulletjes aanschaffen, past alles in het kleine kamertje wat het slaapkamertje moet worden , redden we het net onze huidige auto ?
Dit houd mij erg bezig . En ben zo bang dat ik door complicaties erg vroeg in het ziekenhuis kom te liggen...

Dus zorgeloos genieten ben ik nu nog niet aan het doen haha


het zijn er 2! - Hinnik - 12-03-2014

Moet je ook echt al zwangerschapskleding aan? Wij moeten ook sowieso een andere auto voor mij. Er moeten natuurlijk 2 maxi cosi's in kunnen en nog een autozitje voor ons andere zoontje. Word een heel gedoe straks om even op stap te gaan. Ik neem het er nu nog maar lekker van haha. Ik maak me verder niet zo druk ....heb er wel vertrouwen in. Het komt uiteindelijk allemaal wel goed. Zijn jullie al bezig met het kamertje? En hoeveel dagen werk je nu? Ik werk 20/24 uur..dus valt mee. Denk dat ik dat ook wel blijf doen. Heb je ook al een kinderwagen? Ik ben druk aan het kijken welke het moet worden..vind het nog best lastig.


het zijn er 2! - Deedee - 12-03-2014

Ik heb al wel een zwAngerschaps broek aan . Dat zit echt veel lekkerder.
Ik werk 29 uur maar als ik een dag minder ga dan word het gelijk 19 uur. En een halve dag minder is niet handig met tijden v d creche. Dan moet ik alsnog een hele dag afnemen .
We zijn net verhuisd dus kleine kamertje was opslag ruimte. Die hebben we al leeg gehaald en over een tijdje maar eens kijken wat er allemaal inpast. Zoontje moet dan ook maar eens in een groot bed.
Kinderwagen van zoontje ga ik proberen te verkopen en ben op marktplaats al aan het lijken voor een tweelingwagen . De urban jungle spreekt mij wel aan. Maar wil werst nog langs de Babywinkels om te testen met rijden en inklappen .
Onze auto is een station dus hoop dat 2 maxi cosies em stoelverhoger erin gaan passen.


het zijn er 2! - Hinnik - 12-03-2014

O als jullie al een station hebben dan moet dat inderdaad wel lukken. Ik ga ons zoontje ook in een groot bed doen..wil eigenlijk niet te lang wachten met zijn kamer aangezien hij dan nog ff kan wennen...er verandert straks natuurlijk zoveel. Gaat het werken nog wel goed? 29 uur is best pittig denk?


het zijn er 2! - Deedee - 14-03-2014

Ik werk momenteel niet echtl zit in de ziektewet omdat ik zoveel moest overgeven enz. Ga de laatste weken wel elke werkdag naar mijnwerk om een paar uurtjes te helpen en beetje contact te houden.
Gisteren bij de arbo arts geweest en daar afgesproken dat ik u eerst therapeutisch ga beginnen. 2 uurtjes per dag. Dus eigelijk wat io nu ook doen en dat dan oobouwen en dan maar kijken als ik mij weer goed en energiek voel misschien weer echt werken.

Jij werkt wel? Voel je je goed?? De misselijkehid word echt beter maar bliif me nog steeds wel erg moe voelen..


het zijn er 2! - Hinnik - 14-03-2014

Ik had gereageerd maar blijkbaar is hij niet aangekomen. Maar vervelend dat je al niet meer kan werken. Ik ben helemaal niet misselijk, ook niet geweest. Bij mijn vorige zwangerschap trouwens ook niet. Hoelang blijf jij thuis na de bevalling denk je?


het zijn er 2! - Deedee - 26-03-2014

Even reactie hier.
Wat vervelend dat ze zeggen dat je er vrij voor moet nemen. Bij ons staat het in het cao dus mischien even uitzoeken of je zoiets ook kunt vinden? Je zult nog veel vaker afspraken niet hebben vooral als je verder in de zwnagerschap bent en zou zonde zijn km daar je vrije dagen voor te gebruiken...

Ik denk dat ik heel veel vakntiedagen en uren overhoud dit jaar en hoop dst ik ze aan mijn erlof kan plakken zodat ik pas per 1jan weer aan het werk zou moeten. Mijn werkgever vind dit prima en ik heb ook oas kinderoovang aangevraagd voor de 2ling vanaf 1-1. Dan zijn ze ook wat ouder en hebben ze hopelijk een beetje ritme als ik weer aan het werk ga/moef.
Mezelf kennende ben ik er dan ook weer erg aan toe om weer meer te zijn dan mama.


het zijn er 2! - Margreet86 - 03-04-2014

Dames. Mag ik me bij jullie aansluiten. Ik ben er vandaag tijdens de vroege echo achter gekomen dat wij een tweeling verwachten. Shock is nog groot en spanning ook. Ik zou nu 7.6 week zijn. Baby1 is dat precies en baby2 is 7.5. Ik wacht nu een oproep van de gynaecoloog af.


het zijn er 2! - Deedee - 04-04-2014

Van harte gefeliciteerd! En welkom margreet.
Al een beetje over de eerste schrik heen??


het zijn er 2! - Margreet86 - 08-04-2014

deedee, het blijft onwerkelijk dat we een tweeling krijgen. 22 april moet ik naar het zkh, dan krijg ik echo door vk en gynaecoloog. Pfff zo spannend wat er allemaal op me af gaat komen. Hoe ervaar jij het tot nu toe. Heb je tips voor me?


het zijn er 2! - Deedee - 08-04-2014

Als je ze op de echo ziet word het weer heel echt .
Ik voel me nu een stuk Beter en ben erg blij dat we een tweeling mogen krijgen. Maar als ik er Soms aan denk wat we allemaal nog moeten aanschaffen dan word het me soms gewoon te veel. Ik moet maar gaan beginnen met lijstjes maken x
Heb (nog) geen tips voor je helaas . Ja toch nog wel eentje ; als je nov kinderopvang zoekt gewoon brutaal
Zijn en om korting vragen. Je bent tenslotte een goede klant want je komt met 2 Kids. Heeft bij mij wel geholpen Wink
Laat je weten hoe je echo was??


het zijn er 2! - Bembem - 11-04-2014

Gefeliciteerd meiden!
Superleuk nieuws om te lezen zeg Big Grin

Geniet van jullie zwangerschap


het zijn er 2! - kim88 - 30-04-2014

Ben altijd nieuwsgierig naar tweelingen vind het zo byzonder. Dus lees hier vaak stiekem mee.
Hoe was je echo vorige week margreet?


het zijn er 2! - Deedee - 09-05-2014

Hinnkk en margeet hoe gaat het met jullie en julkie beebjes??
Al de eerste spulletjes aangeschaft??

Ik ben inmiddels alweer 20 weken. Over de helft dus! 19 mei hebben we eindelijk de 20 weken echo en weten we dan hopelijk wat we gaan krjjgen. 2 jongens,2 meisjes of een jongen en een meisje?...
Heb elke controle een echo maar de laatste 2 keren kon de gyn het geslacht nog niet zien, ze houden het nog even geheim die 2 kleintjes van ons Wink


het zijn er 2! - maantje - 09-05-2014

Jeeetje Deedee 20 weken alweer!! Ben benieuwd wat het geslacht is van jouw ukkies Smile
Hoe gaat het met je? Voel je je goed?


het zijn er 2! - mama2be - 07-08-2014

Ben benieuwd hoe het met de aanstaande tweeling mama`s gaat! Onze tweeling is alweer 1,5 jaar het gaat zo snel maar het is echt dubbel genieten Wink


het zijn er 2! - Deedee - 07-08-2014

Ik ben inmiddels alweer 33 weken zwanger! Het einde komt in zicht! (Gelukkig) lichamelijk is het best zwaar. En ik ben zo nieuwsgierig naar hoe ze eruit zien, hoe ze zijn, of ze op elkaar lijken enz


het zijn er 2! - adniL - 07-08-2014

Weet je al wel wat het zijn dd? Nog een week of 5 denk???


het zijn er 2! - Deedee - 14-08-2014

Geslachten weten we.
Nog geen datum voor geplande keizersnede.ze willen plannen na 39 weken omdat het zo goed gaat.. dus nu iig nog 5 weken en een paar dagen volhouden..


het zijn er 2! - zonnebloempje - 16-12-2014

Inmiddels al lang weer bevallen zie ik.
Gefeliciteerd! Gaat alles goed?


het zijn er 2! - vwz - 15-01-2015

Leuk, jammer zo weinig meiden met een tweeling


het zijn er 2! - Deedee - 17-01-2015

Idd hier weinig tweelingmamas . Maar er is ook een fb tweelingmamas pagina . Daar zijn er heeeel veel!