Zwanger Worden .NU forum [Archief]
spiraaltje - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-5.html)
+--- Forum: Anticonceptie (https://archief.zwangerworden.nu/forum-18.html)
+--- Topic: spiraaltje (/thread-8246.html)



spiraaltje - shadylady313 - 11-11-2014

Hallo meiden! Ik heb vanmorgen het spiraaltje laten bestellen Door mijn huisarts dus zodra mijn volgende menstruatie begint kan ik een afspraak maken voor het plaatsen ervan... ik zie er als een berg tegenop...zijn er meiden die er ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag van jullie! !

Groetjes laura


spiraaltje - Myrthe - 11-11-2014

Hoi Shadylady,

Ik heb ook een spiraaltje gehad, het koperspiraal, ik vond het vreselijk om te laten zetten en heb toen een week een soort wee'en gehad omdat mijn lichaam het spiraal eruit wilde hebben. Ik heb vol gehouden en de pijn werd gelukkig minder. Mijn dokter vertelde wel dat het plaatsen veel minder pijn doet als je al eens bevallen bent. Eruit halen daarin tegen is koek en ei en voel je niks van. Sterkte met het laten plaatsten!


spiraaltje - shadylady313 - 11-11-2014

Dank je wel voor je berichtje...word er niet echt vrolijk van maar ik ben echt op zoek naar alle soorten ervaringen...


spiraaltje - santje - 01-12-2014

hoi Shadylady313,

ik heb vandaag mijn mirena laten verwijderen omdat wij voor een 3e kindje gaan.
ik heb hem bijna 4 jaar gehad.
was alleen in het eerste half jaar onregelmatig ongesteld daarna niet meer. heel af en toe is wat gehad maar bijna niet.
het idee vond ik vervelend maar achteraf gezien nooit stress kunnen hebben van ben ik zwanger.. hij is heel betrouwbaar geweest al twijfelde ik soms aan me lichaam maar dat was eigenlijk nergens voor nodig.
eruit halen was uiteindelijk zo gedaan toen ze de draadjes zag.


spiraaltje - shadylady313 - 02-12-2014

Dank je wel voor je reactie. Inmiddels is het morgen twee weken geleden dat ik hem heb laten plaatsen en het stelde echt niets voor! Tot nu toe zeer weinig tot geen bloed verloren en heb er echt helemaal geen last van!! Zo blij!!

Jullie gaan dus voor een derde!! Wat leuk!! Wat hebben jullie nu al?


spiraaltje - santje - 02-12-2014

Oh wat fijn! Heb je dat weer achter de rug.
Wij hebben een zoon van 7 en dochter van bijna 5


spiraaltje - m&m - 02-12-2014

ik heb een zeer positieve ervaring!
ik heb 5 jaar geleden een spiraaltje laten plaatsen omdat we op wereldreis gingen en ik geen zin had om in bepaalde landen met een menstruatie te zitten aangezien daar de hygiëne niet zo zijn als wij het gewend zijn.
ik was nog nooit zwanger geweest.
tuurlijk doet het plaatsen pijn, of ja wat is pijn, maar ik ben fluitend naar buiten gegaan en ik heb echt werkelijk nergens last van gehad, geen krampen, geen buikpijn, helemaal niets.
ik zou het gelijk weer doen!
ik denk dat je je zelf niet gek moet maken en er moet een relaxed gevoel naartoe moet gaan, hoe ontspannender je bent hoe minder pijn het doet (dat geldt voor alles ;-)
veel succes!


spiraaltje - m&m - 02-12-2014

ow ik zie dat je hem al hebt laten plaatsen en dat je er blij mee ben!!!
gelukkig! :-)


spiraaltje - shadylady313 - 02-12-2014

Ja deed ook totaal geen pijn maar ja ik heb 4 bevallingen gehad ook en dan schijnt het sowieso al minder "pijn" te doen. Wat ik gevoeld heb das meer een beetje druk maar verder geen pijn te noemen.
Zie dat jij zwanger bent. Gefeliciteerd!


spiraaltje - shadylady313 - 22-08-2015

M&m Hoe is het nu met jou?


spiraaltje - Khira - 02-07-2016

Hi,
Ik heb een vraag over het verwijderen van de spiraal. Ik heb 2 jaar een spiraal gehad. Hier was ik overigens erg blij mee. Het er in zetten was gevoelig, ff tanden bijten, maar dat was ook een paar seconden. Daarna geen klachten (heb 1 bevalling gehad en 1 keizersnee). Er uit halen deed helemaal geen pijn.

Maar nu de vraag. Bij mij is ontdekt dat er een eitje zit die niet gesprongen is en dit voor een verstopping zorgt. Dit kan volgens de arts gebeurd zijn doordat er mogelijk een eitje groeide toen de spiraal geplaatst was. Ik lees dat in nl de spiraal vaak net na de menstruatie geplaatst wordt, bij mij weet ik dat niet meer.

Nu lees ik de raarste verhalen over een ei die niet gesprongen is. Van iets wat met de eerst volgende menstruatie weg gaat tot iets waardoor het kan zijn dat je moeilijk zwanger kan worden. Nu ga ik daar maar niet van uit. Maar evt iemand dit iets?


spiraaltje - shadylady313 - 04-07-2016

Sorry...geen idee. Heb er nog nooit van gehoord ook..


spiraaltje - Sunshine84 - 04-07-2016

Khira, bedoel je met niet gesprongen eitje dat je een cyste hebt?


spiraaltje - Pinkymeid - 05-07-2016

Hier de mirena spiraal nu 10 maanden maar baal als een stekker pfff nog steeds hevig bloedverlies maar wel meer pauzes nu ertussen ben mss aan denken om hem eruit te laten halen, of zal ik nog even afwachten? het plaatsen zelf viel wel mee maar die dag wel buikpijn gehad en toen ook dagelijks bloedverlies gehad, nu heb ik om de 2 weken bloedverlies met soms heftige bloedingen pfff


spiraaltje - Khira - 05-07-2016

Bedankt voor de reactie.
Sunshine, volgens mij geen kieste, maar ik begreep een eitje dat waslijnen hangen. Nu woon ik n Duitsland en kan soms wat missen, maar ze zei dat het mogelijk met een bloeding weg zou gaan. Daarom denk ik niet dat het een kieste is.

Pinkymeid. Waarom wil je je spiraal misschien er uit halen? Als je het hebt gedaan in de hoop minder bloedverlies te hebben en dat is niet het geval dan snap ik het. Als hij verder goed bevalt, waarom dan weghalen?
Ik weet niet wat jou arts gezegd heeft, maar bij mij dat de kans groot is dat ik minder bloedverlies zal hebben, maar dat dit niet hoeft te zijn.
Als je anders ook sterke bloedingen hebt is het volgens mij niet raar dat je dit nog steeds hebt.
Zonder kwaaltjes gaat mijn voorkeur uit naar de spiraal. Plaatselijke hormonen, dit heeft bv de pil niet. En geen geklooi met condooms.

Wat is jou afweging?


spiraaltje - Pinkymeid - 06-07-2016

@khira omdat ik meer met bloedverlies zit dan niet is geen pretje en ons seksleven is er ook op achteruit gegaan dus dat is al een grote reden dat er van af wil.


spiraaltje - shadylady313 - 06-07-2016

Dat vele bloed verlies lijkt me heel vervelend pinky. Dat is bij mij juist vrijwel nihil geworden. Terwijl ik juist heel hevig en heeeel vaak ongi was zonder anticonceptie. Ik was serieus maar 5 dagen niet ongesteld en dan 7 dagen wel en echt hevig. En dat herhaalde zich continu. Werd er gek van. Direct na de spiraal was ik nog niet eens een week ongesteld en sindsdien (inmiddels ruim 1,5 jaar) ben ik misschien 3 keer een beetje ongesteld geweest. Ik ben er dan ook onwijs blij mee!
Maar je hoort hele wisselende verhalen over het bloed verlies enzo. Een vriendin van mijnkreeg zelfs depressieve gevoelens ervan. Die heeft hem snel weer laten verwijderen. Ik zweer er bij.
Al overweeg ik wel om hem over een jaar à 1,5 te verwijderen maar das puur omdat ik graag nog 1 kleintje erbij wil...maar dat zien we tegen die tijd wel.

Khira ik zou het nog eens even navragen, want ik heb hier nog nooit van gehoord. Kan je er op internet niks over vinden verder?
Je wilt graag weer zwanger worden neem ik aan? In het belang van die wens zou ik toch echt even een check laten doen of iig navragen of je het goed begrepen heb en wat er aan te doen valt


spiraaltje - Pinkymeid - 06-07-2016

@shadylady wat fijn dat het bij jou echt nihil geworden is, ik heb besloten om het nog vol te houden tot ik hem een jaar heb is er dan geen verschil dan laat ik hem verwijderen en dan ga ik weer over op de pil. Je leest idd verschillende verhalen voor de een is het geweldig en de andere een drama haha zo zie je maar weer hoe het verschilt per vrouw Smile


spiraaltje - shadylady313 - 06-07-2016

Ja apart is dat he dat iedere vrouw er zo anders op reageert. Zonde hoor want ik gun elke vrouw dit gemak! Ik was ervan overtuigd dat het bij mij een drama zou zijn vanwege mijn veel te hevige menstruaties maar niets bleek minder waar.
Ik ben heel benieuwd of het de komende drie maanden nog gaat veranderen voor je. Ik hoop het wel heel hard.


spiraaltje - Pinkymeid - 06-07-2016

Ik hoop het ook want het is echt wel een heel gemak Smile


spiraaltje - Khira - 07-07-2016

Pinkymeid, lastige afweging idd. Ik zweer er ook bij net als shadylady. Maar ik snap het. Kijk anders nog even aan enlaat het anders alsnog verwijderen.

Ik heb een afspraak bij de arts staan voor 1 augustus. Mijn man gaat waarschijnlijk mee. Twee horen meer als 1 :-)


spiraaltje - Pinkymeid - 07-07-2016

@khira ja ga het nog even aan kijken hopelijk gaat er nog verandering komen Smile


spiraaltje - shadylady313 - 08-07-2016

Succes khira! Ben blij dat je heen gaat!


spiraaltje - Khira - 10-07-2016

Thnx. Ik hoop dat ik snel ongesteld wordt. Dan kan ik nog sneller bij de arts terecht voor controle. En gaan ze weer echo maken. Dan heb je toch wat zekerheid.


spiraaltje - shadylady313 - 05-07-2019

Hier is sinds woensdag mijn spiraal eruit!!
Waar ik toen dacht hem er met 1 a 1.5 jaar eruit te halen is dit gewoon 4.5 jaar geworden!
Manlief wilde vooral om praktische redenen geen kindje meer erbij en nu zijn we beide zover dat we volmondig ja zeggen!!