Zwanger Worden .NU forum [Archief]
vage test - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Vragen over testen (https://archief.zwangerworden.nu/forum-4.html)
+--- Forum: Zwangerschapstesten (https://archief.zwangerworden.nu/forum-12.html)
+--- Topic: vage test (/thread-8372.html)



vage test - suus1 - 15-07-2015

Hallo Dames, het is even geleden dat ik op dit forum aardig wat mee kletste tijdens en na mijn zwnagerschappen.

Inmiddels heb ik 2gezonde kerels van 2 en 4 rond lopen, maar nu zit ik met het volgende:

Ik ben helemaal niet bezig met opnieuw zwanger te worden en slik gewoon elke dag netjes mijn anticonceptiepil, maar ben sinds een paar dagen steeds met vlagen enorm misselijk.
Eerst deed ik het af aan het warme benauwde weer maar inmiddels heb ik toch voor de zekerheid vanmiddag een kruidvat 2voor5euro test gehaald want het voelt alsof ik zwanger ben qua misselijkheid.
Nu zag ik na de verstreken tijd dat de test een vage schaduw aangaf op de plek waar de teststreep zou moeten komen. Het was haast niet te zien maar uit ervaring van eerdere zwangerschappen wist ik dat mijn testen in het begin vaak erg licht zijn dus ik heb goed zitten turen.
Nadat de test steeds droger werd kwam er steeds duidelijker een lijntje op de plek vd schaduw, maar ik weet dat je eigenlijk zo'n test niet meer mag aflezen als hij indroogt.

Ik heb eerder nooit zulke vage lijntjes gezien als de test negatief was bij dit merk testen, maar dat is inmiddels alweer een aantal jaar geleden.

Kan iemand mij vertellen of het vaker voorkomt dat er een vage schaduw +lijntje bij indrogen komt in de kruidvat testen, terwijl er geen zwangerschap plaats vindt?

Ben best wel in shock er om, ook omdat ik gewoon mijn anticonceptie pil slik en pas onder een MRI scanner ben geweest en dat lijkt mij niet gezond bij een eventuele zwangerschap.
Groetjes suus


vage test - adniL - 15-07-2015

Hey suus als je pas mri hebt gehad en je test nu nog vaag dan denk ik niet dat het vruchtje er mee in aanraking is geweest.
En het enige antwoord op vage lijntjes is toch echt morgen/overmorgen nog een keer testen.
Hoever ben je nu in je cyclus?


vage test - suus1 - 15-07-2015

Hey Adnil, ik hoop dat je gelijk hebt qua MRI, want die was vorige week dinsdag dus een week en een dag geleden.
Ik slik mijn pil meestal door dus heb eigenlijk niet echt een idee op welke dag ik zou zitten.
Ik heb vandaag de 9de pil vd strip genomen maar afgelopen ongi heb ik dus overgeslagen.
Kan zelfs niet zeggen of ik de maand daarvoor wel ongi ben geweest of dat dat de maand daarvoor was (ik las alleen een stopweek in als ik doorbraakbloedingen krijg, maar ben er verder niet mee bezig).
Verder heb ik al zo'n 2 weken lang af en aan diarree gehad soms (ik denk ivm met de warmte), en heb er helemaal niet bij stil gestaan dat de pil dan niet meer zo safe is als normaal. Niet echt slim dus.


vage test - lillie - 15-07-2015

O jee Suus, wat een spanning! Ik heb 1 keer een test te laat afgelezen, waar een licht streepje te zien was. Achteraf, door twee dagen later opnieuw te testen, bleek ik wel degelijk zwanger. Je hoort wel ooit dat de kruidvat testen de laatste jaren slechter zijn geworden en ooit indrooglijntjes geven. Als je denkt al een heel vaag streepje te hebben gezien na de voorgeschreven tijd zou ik toch rekening houden met de mogelijkheid dat je wel zwanger bent... Sterkte met afwachten! Laat je nog iets weten na een volgende test?


vage test - suus1 - 15-07-2015

Hoi lillie, ik heb wat meer rond gezocht en ik zie inderdaad ook veel verschillende verhalen.
Van dat ze vaak indrooglijntjes geven en dat schaduw lijntjes niks betekenen, tot aan jou verhaal.
Ikzelf heb ook nooit eerder een schaduw gezien als het niet echt raak was, maarja dat was al een tijd geleden.

Ik ga morgen ochtend de 2de test uit de verpakking doen, dan hoop ik meer te weten.
Je kan het morgen hier lezen Smile


vage test - Marijke1981 - 16-07-2015

Suus, hopelijk heb je snel duidelijkheid. Mijn indoorgstreepje bleek ook echt wel een streepje te zijn. En ik las deze na veel later af. Veel testen gedaan en nooit een indrooglijntje gehad. Ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid heb.


vage test - suus1 - 16-07-2015

Nou ik heb vanmorgen de andere test gedaan en nu weer precies hetzelfde verhaal. Een lichte schaduw na 5min en indrooglijntje na langere tijd.
Officieel is dat dus negatief maar ben er niet geheel gerust op aangezien ik ook nooit eerder zo'n zelfde uitslag heb gehad zonder dat ik zwanger was.
Ik denk dat ik vanmiddag voor alle zekerheid een digitale test met indicator koop, deze schijnen ook heel gevoelig te zijn en geven tenminste meer duidelijkheid.
Ik ben gisteravond laat enorm beroerd geweest. Last van maagzuur, misselijkheid en kokhalzen, en daarnaast 2uur lang op de wc geweest (mijn darmen zijn nog nooit zo leeg geweest).
Herken dit niet van mezelf dus kan ook goed zijn dat er een virusje in mijn lijf zit ofzo.
Ik laat het nog weten wat de digitale test laat zien, ik wil die eigenlijk morgenochtend doen maar denk niet dat ik zo lang kan w88 haha.

Bedankt alvast voor het mee denken dames!


vage test - Marijke1981 - 16-07-2015

Suus1 ik had maandag die test van kv indrooglijntje (nouja licht streeptje) en dinsdag cb test gedaan die was negatief de dag erna wel positief. Ik weet niet of vanmiddag handig is. Beter ochtendurine maar ik begrijp je ongeduldigheid haha die had ik zelf ook. Succes


vage test - adniL - 16-07-2015

Klinkt toch wel bijzonder.
Vriendin van mij had dit ook en bleek na 3 maand bbz te zijn. Maar zij had ook raar bloedverlies bedenk ik me nu.

Ik zou gewoon nog paar testen halen. Eventueel die van de action die zijn nog goedkoper en ook prima.
Ben benieuwd.
Beroerd zijn is al erg genoeg als je de oorzaak tenminste weet.


vage test - lillie - 16-07-2015

Goh, het blijft dus nog even spannend. Bij die van CB zit er een verschil in gevoeligheid met de digitale met en zonder tijdsindicatie. Ik weet niet meer precies welke gevoeliger is, maar dat valt vast wel te googlen.
Succes weer!


vage test - pooh1986 - 17-07-2015

Hey Suus!
Wat vaag zeg van die testen. Heb je er nog een CB gedaan?? X


vage test - suus1 - 17-07-2015

Hey dames, ik heb gistermiddag een digitale test met indicator gedaan (das de meest gevoelige van de CB) en deze was negatief.
Aangezien ik vandaag nog altijd misselijk ben terwijl er verder niks aan de hand is (geen koorts etc) blijf ik het raar vinden.
Ik ben nog nooit een paar dagen achter elkaar misselijk geweest zonder koorts of zwanger te zijn.
Heb voor de zekerheid nog een goedkope kruidvat gedaan vandaag en deze is ook echt negatief, was wel niet met ochtend urine maar ik zie nu geen schaduw. Denk toch dat het eerste pakje van kruidvat geen goede testen bevatte.
Maar waarom ik nou zo misselijk ben? geen idee.
Aangezien ik aankomende week vakantie heb wilde ik lekker gaan feesten etc dus wilde het wel zeker weten, maar nu na 2negatieve testen ga ik me toch maar vermaken Smile


vage test - lillie - 17-07-2015

Wat raar. Misschien heb je dan toch een soort van buikvirus ofzo, voor zoiets kan natuurlijk ook een eerste keer zijn. Wel erg vreemd dat beide kv-testen een licht lijntje leken te geven. Fijne vakantie gewenst!


vage test - suus1 - 18-07-2015

Lillie, Thanks!
Ja denk ook aan een raar virus (die dus nog altijd actief is want ben nog steeds misselijk).
Die 2testen kwamen uit 1verpakking, misschien een fabrieksfout ofzo. Er waren na enige tijd zelfs heel duidelijk lijnen te zien, en na de test gister (uit een andere winkel maar wel de kruidvat 2voor5 testen) is er zelfs vandaag na indrogen helemaal niks te zien.
Achja ik ben blij met duidelijkheid, en voor de dames die binnenkort hetzelfde resultaat krijgen hebben er via dit onderwerp weer wat info bij Smile Fijn weekend!


vage test - Marijke1981 - 21-07-2015

Suus1 idd vaag van die testen zeg, maar als het goed is heb je nu duidelijkheid. lekker vakantie vieren en hopelijk voel je je snel beter.


vage test - muisje666 - 21-07-2015

Suus, ik heb vorige week precies het zelfde gehad. Ik was 4 dagen misselijk en had lichte streepjes op kv.
Het grappige is dat ik niet op normale manier zwanger kan worden. De kv testen worden er niet beter op helaas. En de misselijkheid kan verschillende redenen hebben. De spanning om zwanger te willen worden, of door de hormonen die gaan veranderen als je ongesteld moet worden. Dit weet ik omdat ik hormonale migraine heb en het 1 dag voor ongi barste van de hoofdpijn en uitleg heb gevraagd aan huisarts.
In jou geval kan ik niet zeggen dat er niks is geweest, want het kan altijd vroegtijdig iets mis gaan. Maar het kan helaas dus ook andere redenen hebben.

Heel veel succes met zwanger worden.


vage test - MommyOff3Kids - 19-08-2015

Goedemorgen,

Ik ben Chantal en zou graag wat willen vragen.
Ik had vandaag mijn menstruatie moeten krijgen maar is uitgebleven.
Tevens heb ik 1,5 week geleden beetje donker (bruinig) bloed verloren.

En nu sinds 3 dagen last van de volgende dingen :

- Pijnlijke Tepels.
- Gerommel in mijn onderbuik.
- Flinke Hoofdpijn.
- De gehele dag misselijk met vlagen (in ochtend heel erg).

Ik heb dit nog nooit eerder gehad allemaal de afgelopen jaren.
Heb vanochtend ook een test gedaan en die was negatief (Helaas).
Wanneer kan ik testen? Zou ik zwanger zijn? Mijn vriend en ik willen zo graag.
Maar ieder keer die negatieve testen daar word je gefrustreerd van.

Groetjes,
MommyOff3Kids


vage test - adniL - 19-08-2015

Het kan prima dat je zwanger bent maar het kan ook niks zijn.
Zelf testen ik pas 5 dagen na nod positief. Dus zonder bloed hou moed.
En toch weer testen