Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Uitgerekend oktober 2017 - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-6.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-25.html)
+--- Topic: Uitgerekend oktober 2017 (/thread-8514.html)



Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 02-02-2017

Ja! Ik ben zo blij Big Grin Na ruim 3 jaar wachten had ik vanochtend eindelijk een positieve zwangerschapstest in mijn handen en even later 3 😇Hoe spannend is dit zeg! Nu nog 3 weken wachten tot een echo bij de fertiliteitskliniek in Elsendorp. Hopelijk kunnen er een hoop meiden aansluiten..


Uitgerekend oktober 2017 - Semmie - 02-02-2017

Gefeliciteerd!!


Uitgerekend oktober 2017 - Mary1986 - 07-02-2017

Gefeliciteerd Narcisje, hoe geweldig!!


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 09-02-2017

Tnx 😘

Pfoe. Wat is dit lastig zeg, elk krampje of iets wat ik voel in Mn buik brengt mij onzekerheid. Had dit niet helemaal verwacht, maar wat zal ik blij zijn wanneer het 24-2 14.15 is en we onze eerste echo hebben gehad en we dan weten of het nog steeds goed zit..
vind het ook lastig dat ik Mn langste cyclus tot nu toe nog niet gepasseerd ben. Iets wat ook weer onzeker maakt. Het grote verschil is dat ik toen geen + kreeg op Mn test en nu wel..

Wachten duurt lang 😱


Uitgerekend oktober 2017 - Mary1986 - 10-02-2017

Dat gevoel van 'wachten duurt lang' zal je nog wel even hebben ;-). Je leeft van mijlpaal naar mijlpaal toe. Nu eerst de 1e echo, dan de termijnecho, de 20 weken echo, etc etc.
Laat het maar snel 24-2 zijn in ieder geval :-)


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 21-02-2017

Ik zie dat het hier nog best wel rustig is, maar ik zou wel graag willen aansluiten hoor :wink:
Ik heb afgelopen zaterdag de eerste positieve test in handen gehad!

Wij zijn vanaf nov '15 officieel bezig en juli '16 heb ik met ruim 8 weken een miskraam gehad. Dat maakt het nu wel extra spannend...Ik ben als de dood dat het mis kan gaan, maar doe mijn best er dit keer vertrouwen in te hebben.
Gisteren de verloskundige gebeld en ik heb 16 maart de eerste afspraak en echo staan, helaas kan/mag ik niet eerder komen, maar denk dat ik tegen die tijd dan ongeveer 7 weken 6 dagen of net 8 weken ben. Maarja dat kan later natuurlijk ook weer anders blijken.
Ik hoop dat er snel meer meiden mogen aansluiten!


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 21-02-2017

Inderdaad spannend deb83, maar gefeliciteerd hoor! Heb je ook al last van kwaaltjes of valt dat nu nog allemaal wel mee?
Zo fijn om die + eens op een test te zien Big Grin

Heel veel succes met wachten!

Wij mogen deze vrijdag om 14.00 voor een echo, dan ben ik (als t goed is) 7,5 week zwanger. Ben heel benieuwd of alles goed is, maar zal dat hier vrijdag middag wel laten weten Wink


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 21-02-2017

Ja dat wachten is echt erg he! Maar hé, ik heb al wel 15 maanden gewacht, 2 keer 7 maanden om precies te zijn, op die positieve test, dus hoe lang is 3 weken nou...?

Spannend Narcisje! Vrijdag is het gelukkig zo! Jij hebt er trouwens zo te zien ook al wel een hele lange weg op zitten zeg! Niet te geloven! Ben je nu zwanger geworden met IVF?


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 21-02-2017

Oh en wat betreft kwaaltjes...Nog niet echt. Soms een hele kleine vlaag misselijkheid, maar vraag me af of dat echt van het zwanger zijn is. Verder alleen gevoelige borsten en misschien klein beetje moe/sneller buiten adem. En jij?


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 22-02-2017

Als je t in perspectief zet valt het inderdaad allemaal wel mee. Wij zijn vanaf het stoppen met de pil tot de zwangerschapstest iets meer dan 3 jaar bezig geweest.
Nu zwanger van de 1e terugplaatsing van de 2e ronde ivf (ofja eigenlijk icsi) Ben onder behandeling geweest in Elsendorp en daar deden ze gelijk icsi, ondanks daf er zowel bij mijn vriend als bij mij geen oorzaak gevonden is.
Dit leek wel toen tijdens de eerste poging de wand van de eicellen te dik bleken, maar bij de 2e poging met andere medicatie was er nauwelijks een verdikking te zien. We hebben nu nog 1 embryo in de diepvries liggen en hopelijk hebben we die pas over een jaar of 2 nodig.
Wat betreft kwaaltjes ben ik veel moe, slaap ik Snachts slecht en zijn Mn borsten flink gevoelig. Wel fijn voor jou dat je nog niet zoveel last hebt, houden zo Wink


Uitgerekend oktober 2017 - Marloesje24 - 23-02-2017

He meiden inderdaad een rustig clubje maar ik sluit me graag aan!
Vanmorgen positief getest!
Gefeliciteerd ook voor jullie meiden! Bijna je eerste afspraak al morgen narcisje! Spannend!


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 24-02-2017

Gefeliciteerd Marloes! Wat leuk!
Wij hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien Big Grin zo blij!
Ik ben nu 7 weken en paar dagen zwanger en zal rond 10 oktober uitgerekend zijn.
Het vruchtje is nu 12 mm groot en zag er netjes uit Big Grin
Volgende week maar eens een afspraak maken met de verloskundige.

Jullie succes met wachten tot de eerste echo, voor ons leek t lang te duren..


Uitgerekend oktober 2017 - Mary1986 - 25-02-2017

Gefeliciteerd Marloesje24! :-)


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 26-02-2017

Jeej! weer iemand erbij! Gefeliciteerd Marloesje en welkom bij de club.

Wat goed Narcisje! Een kloppend hartje is zo fijn om te zien! Je bent nu de eerste keer dus nog bij de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest? Hopelijk kun je nu lekker vooruit bij de verloskundige!


Uitgerekend oktober 2017 - flipje - 27-02-2017

*breekt in*

Narcisje!!! Wat lees ik nu allemaal??
Gefeliciteerd meid, eindelijk!

*breekt weer uit*


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 27-02-2017

Hoe is het met jullie meiden? Narcisje, ben je al een beetje geland na je goede echo? En Marloesje merk jij al iets van het zwanger zijn?

Hier alles wel goed. Aan de ene kant gaat het redelijk snel qua tijd, maar aan de andere kant totaal niet. Ik moet nog 2,5 week wachten...
Verder ben ik al weken aan het hoesten en heb ik sinds het weekend denk ik mijn rib hierdoor gekneusd. Het doet in ieder geval behoorlijk pijn in mijn zij, ter hoogte van borst. Niezen is echt heel heel erg pijnlijk. Verder ben ik best snel moe aan het worden en sneller buiten adem (bv met traplopen) dus ik begin het wel wat meer te merken.


Uitgerekend oktober 2017 - Wietskee - 27-02-2017

Gefeliciteerd DEB!!


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 27-02-2017

Ahh dank je wietskee! 😘


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 01-03-2017

Pfff ik heb nou al 2 keer (met een week er tussen) een klein beetje bloed gezien. Het gaat wel weer weg, daar ben ik blij om, maar het maakt me toch wel heel erg onzeker hoor... Hebben jullie dat wel eens gehad?


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 02-03-2017

Ja, Flipje! Eindelijk : D Hopelijk mag t bij jou ook snel weer raak zijn en dat je het dan mag voldragen.. Hoop het zo voor je!

Pfoe, deb83. Dat is wel even spannend! Maar gelukkig is het niet5 dagen achter elkaar. Zelf heb ik er geen last van, maar een vriendinnetje van me had dit regelmatig en heeft nu een mooie zoon.. wil dus niet perse wat zeggen.hopelijk kan een echo je gerust stellen!


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 04-03-2017

Ja ik weet dat het kan gebeuren, de helft van de vrouwen heeft bloedverlies tijdens de zwangerschap, maar na de vorige keer maakt het me toch heel onzeker. Ik hoop dat het nu gewoon weg blijft en ik redelijk de laatste iets minder dan twee weken door kom voor de eerste echo.

Hoe is het verder met 'iedereen'?


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 10-03-2017

Hoe gaat het met jullie dames?

Wat een heerlijk weer is het nu zeg! Word ik echt helemaal vrolijk van. Nog minder dan een week en dan hebben hopelijk voor het eerst het hartje zien/horen kloppen.
Ik heb gelukkig ook al sinds meer dan een week geen bloed meer gezien.


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 13-03-2017

Hey deb83, hoe staat het met je bloedingen? Blijven ze nu achterwege?
Wij hebben afgelopen vrijdag intake gehad bij de verloskundige en alles zag er netjes uit. Er zat wel wat vocht naast het zakje waar onze mini in zit, maar dit zou Mn lichaam zelf op moeten lossen.
De 21e hebben we termijnecho met ongeveer 11 weken. Dit is zo vroeg omdat we ook de combinatietest in het ziekenhuis willen laten doen. Hun moet ik straks even bellen om een afspraak te maken.
Zelf merk ik trouwens dat mijn vermoeidheid al wat minder is en de gespannen borsten ook. Heel fijn dus, dit houd ik nog wel 7 maanden vol Wink
Wanneer hebben jullie (weer) een echo?


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 14-03-2017

11 weken is toch niet heel vroeg? De termijnecho is toch altijd tussen 10 en 12 weken? Ik hoop ook dat ik hem voor de 11 weken ga krijgen dan kunnen we met de verjaardag van mijn vriend met een week of 10-11 het nog een aantal mensen vertellen.

De bloedingen zijn tot nu toe al bijna 2 weken achterwege gebleven dus daar word ik wel blij van. Vannacht wel naar gedroomd dat het mis was, maar de meeste dromen zijn bedrog zullen we maar zeggen toch?

Vanaf 1 april kan iedere zwangere vrouw voor de nipt-test kiezen, dus ik hoop dat ik daar dan onder val en die kan doen ipv de nekplooimeting.


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 22-03-2017

Wij hebben vorige week een goede eerste echo gehad! Heel mooi om te zien en weer een beetje meer gerustgesteld.
We kunnen inderdaad voor de nipt kiezen en gaan dat ook wel doen!

Hoe is het met de anderen???


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 27-03-2017

Fijn dat de eerste echo goed was Big Grin
Nu kon je het dus mooi aan iedereen vertellen, ook leuk!

Zelf vond ik de echo's zo snel achter elkaar, 1e bij 7 weken maar dat was nog bij de kliniek. Toen bij 9 weken, toen bij 11 en do bij iets meer dan 12 weken de nekplooimeting. Ze hebben bij ons niks gezegd over de nipt test, wel raar eigenlijk want na t weekend is t april. Maar ach het zal wel, nu een extra echo en dat is ook wel leuk Wink
Alleen daarna zo lang wachten tot de 20 weken echo, Pfoe!

Deb, is dit eigenlijk jullie eerste kindje?


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 28-03-2017

Nou we hebben het nog niet aan iedereen verteld hoor... Broer, zus, vader, moeder en oma's en peetoom van mijn vriend weten het nu. De rest van de familie en vrienden willen we het 8 april vertellen, dan hebben we de termijnecho gehad, is mijn vriend jarig en we zijn dan ruim 11 weken op weg.

Jij krijgt wel veel echo's Narcisje! Is dat zomaar of is daar een reden voor? Wij hebben met 8 weken gehad, dan volgende week met ruim 10 weken en daarna waarschijnlijk pas met 20 weken weer.

Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb vorig jaar juli met 8 weken een miskraam gehad.


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 07-04-2017

De echo afgelopen maandag was ook goed Smile Ik ben 27 oktober uitgerekend. Morgen gaan we het familie en vrienden vertellen, ik vind het echt super spannend!


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 07-04-2017

Jeuj! Tijd voor een feestje inderdaad! Super leuk dat iedereen het nu mag weten Big Grin Veel plezier morgen.

Er was niet echt een reden, maar ze checkten bij de fertiliteitskliniek of het goed was en dat was toen gelijk het 'laatste' contact daar. En bij de verloskundige hier in t dorp hoort een echo bij de intake dus hadden we m al heel snel weer Wink niet erg Wink

Van de week eerste controle gehad en toen konden ze t hartje niet goed vinden.. pfoe! De verloskundige zei dat ze dacht m wel gehoord te hebben maar toch voor de zekerheid even een echo wilde maakten. Gelukkig zagen we het hartje gelijk kloppen, wat een opluchting dan zeg! Was wel een inimini echo van 1 minuut ouzo, haha.
De 20e hebben we een pretecho gepland en dan willen we ook gelijk weten of het een jongen of meisje is, spannend! Willen jullie dat ook weten of houden jullie het een verrassing?


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 13-04-2017

Ja het was echt een feestje hoor! Ik moest wel huilen van alle spanning die eruit kwam, maar iedereen vond het heel erg leuk. Wel een gek idee dat iedereen het nu weet... Vond jij dat ook niet?

Wij zijn net weer bij de vk geweest om de papieren voor de nipt-test aan te vragen. Ze heeft even heel snel met een echo gekeken of er positieve hartactiviteit was en dat was goed. Wel wat moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder blijkbaar naar achter ligt. Ze zei dat ie vanzelf naar voren komt als het groeit. Ik heb zelf wat gegoogeld en het kan wel zo zijn dat je dan pas later een buikje krijgt...Ik ben benieuwd. Misschien ga ik binnenkort eens de nagelsound van mijn zus proberen.


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 20-04-2017

Hoe is het hier dames?

Ik begin toch wel ietsjes te groeien hoor...Mijn broeken zitten niet allemaal lekker meer en heb voor het eerst een zwangerschapsbroek aan...Voelt gek omdat het wel vroeg is, maar zit me toch een partij lekker! Ik heb er gelijk een paar op marktplaats gekocht!


Uitgerekend oktober 2017 - Poko - 20-04-2017

Hey deb. Klets anders ook lekker bij aug/sep mee.. Zijn we nu met z'n 3tjes.. met jou erbij 4.
Tenzij het hier natuurlijk weer wat drukker wordt. Hihi


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 20-04-2017

Goed idee Poko, ik ga eens een kijkje nemen, heb af en toe wel wat meegelezen


Uitgerekend oktober 2017 - Narcisje - 21-04-2017

Hey Deb,

Ik had van de week een bericht op mn telefoon getypt, maar toen viel ie weg :O Dus wilde op de computer even opnieuw typen, maar kwam er niet van..

Vond het inderdaad ook wel een raar idee dat iedereen het ineens wist en dat ze dan ook altijd vragen hoe het met de beeb gaat als je elkaar weer ziet. De beeb lijkt nu al belangrijker dan ik, of ja dat gevoel krijg ik er soms bij. En ja, die zwangerschapsbroeken. Wat een verademing Wink Slim van je dat je die via marktplaats hebt besteld, ga ook maar eens kijken. Vind ze zelf ook heel lekker zitten, een gewone broek zit nu gewoon echt niet meer lekker.

Hmm, bij jou een naar achter liggende baarmoeder. Wel goed dat je het weet, want als ze het hartje dan niet gelijk kunnen vinden brengt dat even iets minder spanning. Bij mij ligt de placenta ervoor en gister tijdens de pretecho vertelde ze dat de placenta ook voor een groot deel voor de uitgang ligt. Dit kan allemaal nog wat veranderen doordat de baarmoeder nog groeit, maar als hij daar blijft zitten dan betekent dit gewoon dat de kleine gehaald moet worden met een keizersnede.. Pfoe, dat nieuws kwam wel een binnen hoor...

Ennnn... wij krijgen een meisje Big Grin Ik had dat al vanaf het begin gezegd, maar of ik het echt aanvoelde of het stiekeme hoop was weet ik niet Wink
Willen jullie het ook weten?


Ennu, ben jij een Debbie of Debby? Ik heet namelijk Debby Wink


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 22-04-2017

Hey Debby Wink

Ik ben een Debbie, grappig dus haha!

Haha ja de beeb lijkt bijna wel belangrijker ja. Hoewel ik nu vooral de vraag krijg hoe ik me voel.

Ik had wel geluk op marktplaats hoor, ik wist wat ik zocht en wist ook de maat en toen vond ik er een paar voor een prijsje die ik er voor over had. Maar scheelt wel echt heel veel hoor!

Weet je nu al wat je krijgt? Wow dat is best snel op zich toch? Ik dacht dat het vanaf de 16 weken kon...
Ik wil het ook zeker wel weten, mijn vriend niet perse maar hij heeft nu geen keuze haha. Ik krijg officieel pas weer een echo met 20 weken, maar ik denkdar ik rond de 16 weken wel een pretecho wil om even een keer extra te kunnen spieken en om inderdaad te kijken of ze kunnen zien wat het wordt.

Wat vervelend dat je placenta ervoor ligt. Ik hoop voor je dat dat veranderd!

Wij hebben gisteren voor het eerst de angelsound van mijn zus gebruikt. En we hebben het hartje gevonden! Weliswaar heel zacht, maar wel gevonden! Daarna was het even wat minder toen ik naar de wc ging. Ik moest een beetje persen en vervolgens met vegen zag ik weer wat bloed....Ik schrok er wel van, maar erna niks meer geveegd dus denk/hoop dat het weer een gesprongen adertje was.


Uitgerekend oktober 2017 - Deb83 - 03-05-2017

Hoe is het hier?