Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Gaan voor een 2e kindje - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-5.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-19.html)
+--- Topic: Gaan voor een 2e kindje (/thread-8520.html)



Gaan voor een 2e kindje - Mamabeer - 23-02-2017

Hoi iedereen,

Zijn er hier ook vrouwen die een vervelende eerste bevalling gehad hebben en daardoor gingen twijfelen aan nog een zwangerschap?

Liefs


Gaan voor een 2e kindje - Ikke ook - 26-02-2017

Hey mamabeer! Hier een traumatische bevalling gehad. Zelfs behandelt voor ptss maar juist door de behandeling snel het vertrouwen gekregen dat we nog een keer aan zouden durven. Door allerlei redenen nu uitgesteld naar 2018. Maar geloof dat ik jouw verhaal toen gelezen had en wel herkende


Gaan voor een 2e kindje - Mamabeer - 28-02-2017

Hoi Ikke ook,

Jeetje dat klinkt ook niet makkelijk, fijn dat je het toch goed opgepakt hebt en jullie wel voor een tweede willen gaan.
Wij willen als onze kleine dame ongeveer anderhalf is ook nog een poging wagen.
Al zie ik er nu meer tegenop dan dat ik er echt helemaal positief in sta helaas.

Liefs


Gaan voor een 2e kindje - Ikke ook - 01-03-2017

Dat is ook logisch! Is toch nog verser voor jou. Heb je hulp gehad van een professional? Goed met je verloskundige gesproken? Hier zal ons meisje dus 2,5 al zijn maar ik mag een betaalde opleiding gaan doen van een jaar om kraamverzorgster te worden..iets wat ik al heel lang wilde. maar dan kunnen we niet met 1,5 starten maar 2,5. Maar ze is nog zo jong. En leeftijd maakt niet alles uit. Ze heeft een halfzus van 6 en die twee spelen nu al samen en zijn beste vriendinnen. Hopelijk zal je met tijd ook beter voelen. Zelf.was t mij ook niet gelukt. Is ech de therapie geweest. En snel al. Maar vier sessies nodig gehad en daarna og wat bezinkingstijd. Maar verschilt ook per persoon. Mijn man was net zo getraumatiseerd en wilde dit nooit meer en die heeft t zelf verwerkt o.dat hij heel ander type is. En hij begon met negen maanden over de volgende Wink


Gaan voor een 2e kindje - Mamabeer - 01-03-2017

Ikke ook je berichten inbox is vol, ik kan je niets sturen staat er.


Gaan voor een 2e kindje - Bianca - 02-03-2017

Hier ook een traumatische bevalling gehad. Bijna niets ging hoe het moest. hier zijn verschillende dingen niet goed gegaan. In de zwangerschap heb ik puppp gehad een soort zwangerschapsjeuk. Heb hiervoor hele sterke hormonenzalf moeten smeren.
Aan het einde van de zwangerschappen veel last gehad van hoge bloeddruk waaardoor ik overgedragen ben aan het ziekenhuis.
Met de bevalling ging het ook niet hoe het moest. Ze hebben mijn vliezen gebroken zonder resultaat ze hebben weeopwekkers toegediend. Heb toen ook meteen een ruggenprik gehad omdat ik al een uur of 14 constant weeen had en het niet meer trok van de pijn. Hierdoor kwamen de weeen en ontsluiting hoed op gang.
Maar toen ik er bijna was 9,5 cm kwam de kleine in nood en moest er binnen een uur uit. De enige optie was een spoedkeizersnee. Ik ben nog nooit zo in paniek geweest!

En toch hebben we voor een tweede wonder gekozen. Ben in april uitgerekend. Maar merk wel dat ik er veel last van heb. En dat het me steeds bezig houd. Begin er steeds meer tegen op te zien


Gaan voor een 2e kindje - Ikke ook - 04-03-2017

Spannend bianca. En klinkt i derdaad als heftige bevalling. Kan je er goed over praten met je verloskundige of gyn? Wel belangrijk dat je rust en vertrouwen hebt straks


Gaan voor een 2e kindje - Bianca - 05-03-2017

Het is zeker spannend maar ik ben ervan overtuigt dat het de moeite waar gaat zijn! Straks al de tweede er eenmaal is word het alleen maar genieten 😍 Met mijn verloskundige heb ik het er niet echt over gehad. sinds nu ben ik overgedragen aan het ziekenhuis dus krijg nu een gynaecoloog dus nog even afwachten of dat makkelijk word om erover te praten. Zal er toch een keer over mogen spreken maar zie daar wel tegen op.....


Gaan voor een 2e kindje - Ikke ook - 01-04-2017

Oh sorru voor late reactie. Als je nog behoefte hebt ga ik hem nu even legen. Voor ons duurt t nog even voor we er voor gaan dus kom niet zo vaak meer