Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Zwanger worden begin 2018 - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-5.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-19.html)
+--- Topic: Zwanger worden begin 2018 (/thread-8545.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 16-08-2018

Gaaf! Zo mooi is dat om te zien.wereld gelijk stuk groter.
En leuk ectra echo


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 16-08-2018

Yeah! Wat goed van haar.
Moet meteen terug denken aan mijn zoontje. Die vertikte het om te lopen. Tot hij op verjaardag van mijn nichtje alle kindjes zag lopen. Hij stond op en liep weg alsof ie altijd al gelopen had. Helemaal niet wankel of wat dan ook. Kleine boef.

Morgen extra afspraak met VK. Ik heb behoorlijk wat stress door mijn werk situatie. Ben nu 100% ziek gemeld en moet dinsdag naar de bedrijfsarts. Die beslist dan of ik 'ziek' mag blijven of moet werken. Het idee van weer terug moeten benauwd en beangstigend mij zo. Ik voel mij zo verraden en in de steek gelaten. Ik ben altijd zo open en eerlijk naar ze geweest. Het geeft gewoon veel stress en ik wil niet dat een negatieve weerslag heeft op mijn zwangerschap.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 17-08-2018

Oh, wat een boef, hij kon het dus allang! Ik haalde haar vandaag van het kdv en daar had ze nog geen stap gezet (alleen vorige week 1x 2 stapjes). Thuis deed ze de hele week al die 2 stapjes tussen bank en salontafel etc. Ik zet haar gistermiddag thuis op de grond en ze loopt zo 8 stappen van de bank naar de kast haha. Schijnbaar had ze op kdv even gecheckt hoe je moet lopen.
En wat een vreselijk nare situatie StefJuuh. Goed dat je voor nu in ieder geval ziek gemeld staat. En dinsdag duidelijk aangeven dat je het psychisch niet trekt om weer te moeten werken.
En dan vandaag gewoon genieten bij de vk. Even luisteren naar hartje van de kleine :-).


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 17-08-2018

Vandaag het hartje gehoord. Wat een opluchting weer. Verder gaf de vk aan dat ik alles goed op papier moet zetten en dan alles aan de bedrijfarts vertellen. Verder vooral aan mijzelf en de kleine denken en geen dingen doen waar ik mij niet goed bij voel.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 18-08-2018

Fijn dat je het hartje weer gehoord hebt :-). En ook fijn dat je even wat advies hebt kunnen inwinnen. Benieuwd wat de bedrijfsarts dinsdag zegt..


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 18-08-2018

Jemig wat heftig stefjuh. Kan me alleen i denken wat t met je doet. Hopelijk een bedrijfarts fie achter je staat. Zij zijn mede verantwoordelijk voor jouw gezondheid. Succes!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 20-08-2018

Succes morgen bij de bedrijfsarts!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 21-08-2018

Hoe is het gegaan stefjuh?
Ik nu vijf dagen werken maar door drukte twee volle gezinnen dus 8.00 deur uit en 18.00 thuis. Veel trappen en dubbel huishoudelijk werk en controles. Zo gesloopt. Pijn in mn rug, buikpijn, zo moe. Zo naar om dat nu al xo te voelen


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 21-08-2018

Och wat naar, Ikke Ook. Kraamverzorgster lijkt me ook een zwaar beroep als je zwanger bent.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 22-08-2018

De bedrijfsarts staat achter mij. Nu voor 4 volledig ziek. Dan weer herevaluatie bij haar. Ik moest nu vooral aan mijzelf denken en tot rust komen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 22-08-2018

Fijn! En goed dat ze dat advies geeft. Ny ook proberen los te laten maar zal lastig zijn. Ff een virtuele knuffel jouw kant op


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 23-08-2018

Dan nu de komende 4 weken even bijkomen van de stress! Volgende week geslachtsecho toch?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 23-08-2018

Dat is iets moois om naar uit te kijken. Ik hoop volgende week wat van de nipt te horen. Vorige donderdag gedaan.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 24-08-2018

Oeh, misschien vandaag dan al wel? Ik kreeg de uitslag 8 dagen later.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 24-08-2018

Ik kreeg de uitslag 6 dagen later.

Nog een weekje tot de echo!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 24-08-2018

Ik heb niets gehoord. Welk lab ging t heen, hier naar erasmus mc. Wordt wel gebeld door privenummer maar ze zeiden dat t door vk werd doorgebeld tpch? Privenummer wel opgenomen maar lijkt span/fraude want dan wordt er oppgehangen


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 24-08-2018

Bij mij ging het naat VUmc.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 24-08-2018

Bij mij ook naar VUmc. Maar bij mijn nichtje ging het naar UMCG en die had de uitslag in 7 dagen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 24-08-2018

Zal voor mij iig na t weekend worden haha. We gaan t zien. Rustig afwachten


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-08-2018

Nipt was helemaal.goed. zelfs een traan van blijheid gelaten. Heerlijk!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 25-08-2018

Wat fijn Ikke! Opluchting is het toch weer he.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 25-08-2018

Oh, wat fijn Ikke Ook! Toch nog snel de uitslag dus :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-08-2018

Ja totaal niet verwacht. 9 dagen later. Zo opgelucht. Nu echt vertrouwen!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 26-08-2018

Hoe gaat het verder met jullie?

Hier wel goed. Rond middag uur nog wel wat misselijk. Maar gaat echt steeds beter. Heb alleen ontzettend last van een witte aanslag op mijn tong. Gaat niet weg. Probeer het met zo en tongschraper maar lukt niet om achter op de tong te komen. Moet dan meteen kokhalzen en spugen.
Voor de rest heb ik een nieuwe baan per 1 oktober in de thuiszorg. Morgen dus even ontslag nemen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 26-08-2018

Oh wow wat knap stefjuh! Gaaf dat zij vertrouwen hebben in je. En terecht!
Hier nog steeds beroerd maar merk dat ik meer kan. Dus keer boodschappen of op pad met mn dochter. Wel daarna effe flink beroerd en moe maar t kan iig weer.
Hier veel twijfels of ik t niet wil weten. Zelf merk ik toch dat ik hoop op meisje omdat ik dat ken. Jongen zou ook fantastisch zijn, maar beetje "eng" idee o.dat we nu l twee meiden hebben.
Hierdoor denk ik dat t we handig zou zijn als ik beetje lan wennen. Maar ik wil niet dat anderen het weten en als ze weten dat ik t weet verspreek ik me zeker. Veel.dubbele gevoelens. Vertellen jullie t wel aan iedereen?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 26-08-2018

Ja en ik ga ook nog eens meer verdienen daar! Dus dat is fijn.

Wij vertellen het wel aan iedereen. Eerst de opa's en oma's en onze zussen. Ons zoontje mag dan een confetti ballon stuk prikken. En daarna een foto op facebook.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 27-08-2018

Oh, wat fijn StefJuuh! En ook zo snel al :-).

Wij vertellen het alleen aan mensen die dichtbij ons staan, Ikke Ook. Dus onze ouders en aantal goede vrienden. Voor de rest probeer ik me niet te verspreken en dat gaan meestal goed (ging bij onze dochter toen ook goed) :-).


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 30-08-2018

Hoe was jou echo Amers?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 30-08-2018

Zometeen om 19:30 uur. Jij morgen toch? Ben je alweer een beetje bijgekomen van gezeur rond je werk?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 30-08-2018

Het gezeur van werk.... tja.. zelfs nu mijn ontslag is ingediend is het nog hommeles. 18 sept afspraak bij bedrijfsarts. Tot die tijd zouden ze mij met rust laten om rust te krijgen en geen stress te hebben. Werd ik vanmiddag gebeld of niet nog ff de laatste maand gewoon kom werken. Want ja bedrijfsarts geeft alleen maar advies.... woest was ik. Heb ook besloten dat ik er geen uur meer ga werken.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 30-08-2018

Groot gelijk, ze horen je t niet eens meer te vragen zoals afgesproken!
Hoe was de echo amers. En stefjuh ook toch?
Hier wat betere dagen maar doe snel teveel.waardoor de dag na betere dag drama is. En verbouwing is begonnen. Al gepland em niet gedacht datonze mini zich zo snel zou meldrn. Dus nu wss tot nov iig in puin... niet heel.chill als je smiddags vaak nog echt bij moet tanken en gewoon aan baby dingen wil beginnen.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 31-08-2018

Oh wat belachelijk zeg! Afspraak is afspraak en dan moeten ze je ook met rust laten.
Hier was de echo goed :-). Nog steeds een jongen ;-) en verder gewoon leuk weer even te kijken. Over 2 weken 20-weken echo.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 31-08-2018

Succes vandaag bij de echo, StefJuuh!

En wat dapper dat jullie nog gaan verbouwen, Ikke Ook! Ik geloof niet dat ik daar nog zin in zou hebben..


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-08-2018

Is sowieso nodig voor extra slaapkamer en badkamer is echt op. En dus al grpland. Vind t ook niet zo heel leuk op t moment maar ja wat moet dat moet.
4 oktober heb ik mn 20 weken echo. Aftellen maar


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 31-08-2018

Ja, dan is er weinig keus hè. Hopelijk gaat de verbouwing beetje volgens planning.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 31-08-2018

Wij krijgen nog een zoon!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-08-2018

Wow wat geweldig om te lezen. Was hij mooi in beeld! Nu kan je gericht gaan zoeken naar namen en spullen. Ben benieuwd of ik jullie volg.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 31-08-2018

Wat leuk, StefJuuh! Krijgen we allebei een zoon :-).


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 01-09-2018

Hij was erg bewegelijk en soms lastig in beeld te brengen. Wat ik wel heel leuk vind is dat de plancenta nu achter ligt. Dan kan manlief er straks ook meer van voelen
Onze oudste voelde hij alleen verder op in de zwangerschap aan de zijkanten.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 01-09-2018

Dat is indd leuk! Hier geen idee waar placenta ligt. Afwachten of en wanneer ik het ga voelen. Kijk er erg naar uit. Momenteel beetje donkere wolken in mn hoofd omdat ik fysiek zoveel.last heb
Werk superzwaar ervaar dus hoop op de leuke kanten van zwangerschap


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 01-09-2018

Bij min ligt de placenta nu ook aan de achterkant (vorige keer voorkant). En ik heb het idee dat in af en toe al wat voel in mijn buik :-).


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 02-09-2018

Nou gisteravond heeft manlief een klein plopje kunnen voelen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 02-09-2018

Ohhh wat gaaf! Ik.hoop zo over twee weken ook.te.voelen.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 02-09-2018

Oh, wat snel al StefJuuh!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-09-2018

Hoeveel kilo zijn jullie al aangekomen eigenlijk?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 04-09-2018

Geen. Ik ben alleen nog maar afgevallen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 04-09-2018

Nu ik misselijkheid dragelijk kan houden door te eten komen dr kilos er aan. Geloof al 4 kilo aangekomen terwijl ik eerst afgevallen was. Wil echt opletten want geen wens voor +20 kilo. Maar als ik niet eet wordt t beroerd zijn erger. Pribeer licht en gezond te eten maar ja 10 crackers kaas blijven tien crackers


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-09-2018

Ja, ik had dus echt precies hetzelfde en inmiddels 6 kilo erbij. Geen idee of dat veel is voor deze termijn.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 04-09-2018

Ik woog voor ik zwanger werd 60kg. Op dit moment 56kg.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-09-2018

Is je buik wel al goed zichtbaar, StefJuuh?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 04-09-2018

Ja die is heel goed zichtbaar.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-09-2018

Grappig dat dat dan dus niet in kilo’s uit te drukken is hè. Hopelijk ben je snel iig weer op je oude gewicht!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 05-09-2018

Amers raar he.

Maar ben wel op andere plekken op mijn lijf veel kwijt geraakt. Als het zo doorgaet ben ik straks weer 2 weken na mijn bevalling lichter dan voor mij zwangerschap.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 09-09-2018

Komende week gesprek op werk. Mijn vk maakte zich zorgen over hoeveelheid klachten en met name dat dit nu al zo is. Dus raadde mij zeer aan om te kijken of ik kan korten op werk. Zelf voelt dit zo tegen mijn principe in maar zij en n man zeiden dat ik niet straks over mijn grens blijf gaan en er iets met mij en of baby gebeurt, dit kan ik dan niet meer terugdraaien.
Gebeld voor afsprask. Tijdens belafspraak wilde ze mn wachttijden verruimen en hamerde ze steeds op belang van hele team en dat ze geen ruis wilde... dus heb niet idee dat ze erg mee wil denken. Ga dan vragen of het via arbodienst kan ipv zo alleen tussen ons. Vk heeft zelfs brief geschreven met advies, doen ze toch niet zomaar


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 10-09-2018

Jeetje Ikke, jammer dat er dan niet mee gedacht wordt. Maar je moet inderdaad aan jezelf en die kleine blijven denken. Jullie zijn belangrijker!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 10-09-2018

Thanks, lief! Ik voel me als een zwakkeling aan de ene kant omdat ik wss nu al minder/half ga werken maar weet ook dat het echt nodig is.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 12-09-2018

Gesprek gehad. Ze passen mn rooster aan zodat ik max 2 dagen achter elkaar werk, geen avonden meer en max 3 uur per dag. Helaas gaf ze wel al aan dat ze mogelijk mijn co tract niet verlengen wat balen is. Maar doe er niets aan. Uiteraard zei ze het mondeling en zou ze t nergens zwart op wit zeggen dat het door mn zwangerschap kwam want dat mag natuurlijk niet. Want ze zijn o ontzettend blij met me en met mijn werk. Maar blijft zuur...


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 12-09-2018

Dag dames, ik ben er ook even weer. Hele drukke dagen gehad, dus ben gesloopt. Aanstaande vrihdag 20-weken echo en dat vind ik toch wel erg spannend..

Och, wat naar dat werken al zoveel moeite kost, Ikke Ook. Goed dat je het hebt aangegeven. Zou wel belachelijk zijn als ze hierom je contract niet verlengen. Hopelijk valt dat mee. Iig fijn dat je vanaf nu rustigere werkweken hebt!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 12-09-2018

Spannend amers, maar hopelijk is het snel vrijdag en zie je een vrolijk beweeglijk kindje! Ik duim mee voor je!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 14-09-2018

Ik vind het doodeng!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 14-09-2018

Hier laat mag je amers? Ik ben over een week aan de beurt.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 14-09-2018

Eind van de middag pas. 17:40 uur geloof ik.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 14-09-2018

Hoelaat mag je, hopelijk snel mooi kindje in beeld. Succes amers!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 14-09-2018

Net geweest. Alles doorgelicht, en geen afwijkingen gezien. Dat is dus goed nieuws!
Kindje was nu 414 gram (P82, dus lekker groot 😜Wink


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 14-09-2018

Nice!! Heerlijk bericht! En indd dat wordt een kanjer Smile was je dochter ook bovengemiddeld?
Op naar stefjuhs 2p weken echo


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 14-09-2018

Ja, die was met 40+1 4220 gram. Dus ik krijg deze zwangerschap wsl extra groeiecho’s en een suikertest met 24 weken.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 15-09-2018

Oh ja dat is wel wat meer dan gemiddeld. Gelukkig houden ze t goed im de gaten. Zullen ze je iig niet ver over tijd laten lopen denk omdat de verwachting bij tweede nog iets meer is


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 20-09-2018

Vanmiddag weer controle gehad en ik krijg inderdaad ook groeiecho’s met 28, 32 en 36 weken. En tussen 24 en 28 weken een glucose test.

Hoelaat mag jij morgen StefJuuh?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 20-09-2018

Je mag wel fijn vaak spieken!
Succes morgen st3fjuh! Hoe is het met je?
Hier deze week veel belletjes vam uwv en arbodienst gehad. Dinsdag gesprek arboarts.
Morgen i ternist en fysio. Kijken of er wat uitkomt. Met minder werk heb ik nu dragelijke klachten ipv standje overleven. Geeft me de kans om rust te pakken als ik dat nodig heb.
Ik voel de kleine sinds twee dagen paar keer per dag. Zo fijn! Nof niet zo sterk dat je t van buiten voelt of een ander kan zien.
Hoe vinden jullie kids het? Zijn wat jonger toch, mijn dochter wordt bijna 3. Die is er veel momentjes mee bezig. Bij alles wat ze doet en eet vraagt ze of de baby dat ook heeft en of die wel weer gegroeid is.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 21-09-2018

Wat fijn dat je klachten nu behapbaar zijn Ikke Ook! Benieuwd wat de internist, fysio en arboarts zeggen komende week. Wanneer mag jij weer voor echo, begin oktober?

Ik vind het inderdaad wel fijn dat ik zo vaak mag kijken en ook fijn dat ze de groei in de gaten houden.

Mijn dochter is echt nog te jong om het te begrijpen. Ergens wel jammer.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 21-09-2018

Die is straks dikke maatjes en bijna in dezelfde levensfase!
Ik mag 5 oktober. Nog 2 weken dus.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 21-09-2018

Kleine man is helemaal goed gekeurd! Hij deed zijn best, ze kon heel vlot alles na lopen. Even goed zijn piemel weer in beeld gehad, geen twijfel mogelijk.
Qua gewicht nu op 322gram.

Onze zoon begint het wel een beetje te snappen. Die is bijna 2.5. Zegt nu steeds mama baby buik.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 21-09-2018

Wat fijn StefJuuh! En leuk dat jullie zoon het al een beetje begint te snappen.

En jij mag ook al bijna Ikke Ook. 2 weken zijn zo voorbij! En inderdaad uiteindelijk is het wsl wel heel leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 21-09-2018

Fijn stefjuh en wat een makkelijk mannetje! Zo meewerkend. Mooi gewicht ook. Ik ga met precies dezelfde termijn!


Zwanger worden begin 2018 - altijdpositief - 25-09-2018

Begin mei hebben mijn man en ik besloten om voor een tweede kindje te gaan. Bedoeling was dus aanvankelijk ook om begin 2018 zwanger te zijn. Leuk om deze posts te lezen, maar jammer genoeg is het bij ons nog niet gelukt. Beetje vreemd vind ik wel, want van onze zoon was ik al na 2 maanden zwanger. Toch maak ik er mij geen al te grote zorgen in, zal voor mij hopelijk zwanger eind 2018 zijn Smile


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-09-2018

Kan me voorstellen dat t dan gek lezen is. Succes gewenst!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 04-10-2018

Wat is het stil hier. Hoe gaat het meiden?

Ik ben sinds maandag aan het werk op mijn nieuwe werkplek. Bevalt tot nu toe erg goed.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-10-2018

Ja, hier gaat het wel goed. Weinig te melden qua zwangerschap.

Wat leuk dat je nieuwe werk zo goed bevalt StefJuuh!

Jij moet morgen voor de 20-weken echo toch Ikke Ook?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 05-10-2018

Fijn dat t goed bevalt stefjuh. Ik verwacht deze maand duidelijkheid of mn contract verlengd wordt.
Vandaag een goede echo gehad. Zo dankbaar en opgelucht.
Wel ligt de placenta dicht bij de baarmoedermond en achter, dus met 34 weken echo om te controleren dat die weggetrokken is.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 06-10-2018

Wat fijn, Ikke Ook!

Meestal trekt zo’n placenta in de loop van de tijd alsnog omhoog toch? En een extra echo is nooit verkeerd ;-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 06-10-2018

Ja meestal wel dus probeer maar af te wachten. En indd extra kijken juist fijn. Kunnen ze iets betere schatting gewicht maken ook


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 16-10-2018

Hier dagje zh gisteren gehad. Al week buikpijn en gister o dragelijk en rugpijn uitstralend erbij. Even wat testrn om.een en ander uit te sluiten. Geen vroeggeboorte in de nabije toekomst gelukkig!! Baarmoedermond lang en potdicht en geen vochtverlies. Wat het wel is/was weten ze niet. Nu even twee dagen in de gaten houden. Als erger wordt .oet ik terug. Anders heb ik donderdag reguliere controle vk. Wel even spannend maar kleine doet t super. Zou extreme bandenpijn kunnen zijn, want echt groeispurt gehad. 10 dagen ervoor lag placenta op 1,9 cm van uitgang en gisteren 4. Dus geen enkel risico meer en dus echt flink gegroeid. Alles voelt nog beurs en gevoelig dus hoop dat snel wegtrekt.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 16-10-2018

Och, wel even spannend dan hè, Ikke Ook! Fijn dat alles er goed uitzag en hopelijk trekt de pijn nu snel weg.
Ik heb vrijdag glucosetest gedaan en hij was helaas iets te hoog, dus doorverwijzing naar gynaecoloog (weet nog niet wanneer).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 16-10-2018

Oh jeetje dat is ook niet fijn! Hier naar huisarts geweest en die schrok van de combinatie van symptomen. Beetje vies verhaal.maar ook slijmverlies en bloedverlies bij ontlasting. In combinatie met andere dingen en een broer met een darmziekte, wil hij me deze week door mdl arts in zh laten onder zoeken. Dus spoedverwijzing gekregen voor do derdag ochtend. Zo denk je dat t alllemaal zwangersvhapskwalen zijn en nu wil hij daadwerkelijk naar bepaalde ziektes laten kijken. Pfff even pittige tijden. Heb me voorlopig ziekgemeld, even rust in lijf en hoofd


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 17-10-2018

Jeetje Ikke! Wat een toestanden allemaal. Goed dat je even de tijd voor jezelf neemt.

Amers balen van die glucose test. Ik zal die binnenkort ook wel moeten doen. Zo geen zin in dat smerige drankje. Word alweer misselijk als ik er aan denk.

Hier gaat het verder prima. Derde week met mijn nieuwe baan. Wel wat rugklachten gekregen en lijkt soms wel of ik even een harde buik heb. Maar wil nog even 2 weken volhouden. Dan ben ik uit mijn proeftijd. Die 24u over 4 dagen valt mij soms best zwaarder dan 24u over3 dagen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 18-10-2018

Hopelijk lukt t met werken stefjuh! Nog even tot proeftijd er op.zit.
Amers al iets van gynaecoloog gehoord?
Ik vanmorgen afspraak, kon vanmiddag door voor scopie, auw wat een pijn zeg! En helaas te horen gekregen dat ik een chronische darmziekte heb, meteen medicatie gekregen en over drie weken kijken hoe t gaat. Blijkbaar moet je mrt actieve vorm tweedelijns controles en extra groeiechos. Mailde mijn vk, morgen overleg en co trole bij haar en dan maar afwachten. Wil zelf zo graag bij vk blijven maar snap dat voor gezondheid van baby soms iets anders nodig is.
Ben vooral nog erg overdonderd in 2 dagen tijd een ziekte opeens erbij.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 19-10-2018

Oh jeetje, Ikke Ook. Dat is wel schrikken zeg. Benieuwd wat de vk vandaag zegt over of je idd onder controle moet bij zkh.

Hier gaat het ook niet echt van een leien dakje.. Dinsdagavond pas naar zkh. Vanochtend had ik controle bij vk en daar is een hoge bloeddruk geconstateerd. Maandagochtend opnieuw controle om te checken of hij dan nog hoog js..


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 19-10-2018

Hoe hoog is hoog Amers?

Ik heb gisteravond en vanochtend een klein steentje uitgeplast.. heb vlak voor ik zwanger raakte van mijn eerste zoontje een flinke niersteen gehad met behoorlijk veel helse pijnen. Ik hoop maar dat mij dat nu niet weer te wachten staat.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 19-10-2018

145/92 ofzo.

Oh jeetje. Hopelijk blijft het bij jou bij dit kleine steentje.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 23-10-2018

Nou alles was nu prima. Volgende week nog een keer urine laten checken. Mocht er dan iets van bloed bij zitten is het wijsheid om een echo te maken van de nieren om te kijken of er een grotere steen zit. Zwangerschap maakt het wel ingewikkelder qua pijnstilling en behandeling. Maar dat is gelukkig nog niet aan de orde.
De steentjes die ik kon opvangen moet ik zo naar het lab brengen.
Voor de rest goed blijven drinken.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-10-2018

Jemig we hebben wel wat te voorduren he. Hoop dat verdere nierstenen je bespaard blijven. En

Merkte je ook dat je bloeddruk hoog was, met vocht of hoofdpijn? Hoop dat ie weer zakt. Die medicatie schijnt ook niet heel leuk te zijn.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 28-10-2018

Hier heeft onze zoon twee nachten in zijn grote jongensbed geslapen! We hadden ons opgemaakt voor chaostische nachten maar niets bleek minder waar. Meneer heeft gewoon goed geslapen en in niet uit bed gekropen. Zelfs vanochtend met de wintertijd... hij werd om half 9 nieuwe tijd wakker.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 28-10-2018

Oh wat goed! Wij hebben zo’n ledikant gekocht die je kan ombouwen tot een peuterbed en daar slaapt ze inmiddels een paar weken in (in het ledikant, ik vind haar nog te jong voor een peuterbed). En haar meubels zijn naar de nieuwe babykamer gegaan. Vandaag de kledingkast al een beetje gevuld en nu alleen de aankleding van de kamer nog, dus hier schiet het ook al op.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 28-10-2018

Oh ja, en ik sta op een dieet ivm zwangerschapsdiabetes. Hopelijk zo onder controle te houden.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 28-10-2018

Wat knap stefjuh! Hier toen ook rekening met gedoe gehouden maar f ging heel goed.
Hopelijk kan de diabetes met dieet goed gaan. Lukt t dieet een beetje? En hoe is je bloeddruk?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 28-10-2018

Ik ben over naar gynaecoloog en eerstelijns zorg ook bevalling is mediscg dus helaas mijn eigen vk pas in kraamweek weer.
Wel elke paar weken groei-echo omdat met een actieve ontsteking als deze babys altijd blijkbaar achter blijven in groei. Tot nu was t gemiddeld, hopelijk blijft dit zo.
Di sdag gesprek op werk en zal ik wss horen dat 1 dec mn contract afgelopen is.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 29-10-2018

Mijn bloeddruk meet ik af en toe thuis en lijkt dan ok (aan de hoge kant, maar onder de ‘grens’).
Dieet gaat aardig. Vooral moeite met geen grote hoeveelheden eten. Ik heb nu standaard nog zin in wat lekkers na het eten en dat ‘mag’ dan pas weer 2 uur later.

Wat balen, Ikke Ook. Wel fijn dat ze je goed in de gaten blijven houden. Hopelijk blijft de kleine gewoon goed groeien. Hopelijk valt het gesprek dinsdag op het werk mee!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 05-11-2018

En ik ben inmiddels ook over naar de gynaecoloog overigens. Aantal afspraken en groeiecho’s gepland staan in het ziekenhuis.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 05-11-2018

Hoe vaak moet je naar zh? Ik heb nu om.2 weken afspraak, om en om bij vk en gyn. En dan voor gyn afspraak groei echo.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 05-11-2018

Hoe was jou gesprek gegaan Ikke?

Amers misschien wel fijn? Wordt je extra goed in de gaten gehouden.

Ik ben momenteel aan het uitvogelen of ik meer last heb van een gek gevoel in mijn buik doordat ik deze zwangerschap de placenta achter heb of dat ik een stap terug moet gaan nemen met werken. Heb af en toe ook een harde buik. Merk nu vooral dat drie dagen achter elkaar werken in de zorg heftig zijn. Ik heb dan echt niet genoeg aan 2 dagen bijkomen.