Zwanger Worden .NU forum [Archief]
Zwanger worden begin 2018 - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-5.html)
+--- Forum: Forum clubje zwanger worden (https://archief.zwangerworden.nu/forum-19.html)
+--- Topic: Zwanger worden begin 2018 (/thread-8545.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 05-11-2018

Ik vind t knap dat je nog zoveel werkt hoor! Zou niet gek zijn als.je stapje terug moet.
Hier gehoord wat ik al dacht dat niet verlengd wordt maar dat ik altijd terug mag komen. Voor nu even rust en focus op thuis, gezo dheid en baby. Dan zien we wel verder


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 06-11-2018

Ja maar ik ben wel echt aan het aftelen hoor Ikke. Na deze week nog 7 weken. Ik heb gewoon om de week een hele volle week en die breekt mij het meeste op. Dus moet daarover even in gesprek.

Maar wat gaven ze nu dan als reden voor het niet verlengen. Want als ze zeggen dat je wel terug mag komen, lijkt het mij pure zwangerschaps discriminatie.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 06-11-2018

Is t ook... weet onofficieel dat het puur is dat ze niet voor kosten willen opdraaien dus mag indd niet. Maar ja enige bedrijf met alleen dagdiensten dus wil om die reden zelf terug dus geen ding van maken. Maar lullig blijft t


Zwanger worden begin 2018 - altijdpositief - 07-11-2018

Eventjes van me afschrijven dat ik nu ruim een week overtijd ben. Na 6 maanden 'oefenen' voor een tweede kindje is het de eerste keer dat mijn menstruatie zo lang uitblijft. Meestal komt deze mooi op tijd of minstens een dag of drie na mijn NOD. Ik voel me goed, ben niet moe, heb geen zeurende buikpijn... Een zwangerschapstest heb ik echt nog niet durven doen. Nog een dagje of twee afwachten en ik ga er eentje halen. Ik hoop zo dat er eindelijk een tweede kleintje mag komen...


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 15-11-2018

Hoe is het gegaan altijdpositief?

Poeeeeeh.. ik heb steeds zo een honger. Je kan mij bij een all you can eat reastaurant parkeren en ik eet die hele tent bankroet.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 18-11-2018

Wat balen, Ikke Ook, van je werk. Nu inderdaad maar focussen op de zwangerschap en baby straks en hopelijk kan je daarna weer terug.

Hoe voel jij je inmiddels, Stefjuuh? Al wat aangegeven op je werk?

Hier hebben ze toch weer besloten dat ik terug naar de verloskundige mocht/moest. Dus daar loop ik nu weer, haha. Afgelopen week controle gehad en komende week groeiecho. Bloeddruk lijkt weer onder controle en groei van de kleine houden ze extra in de gaten.
En mijn suikers zijn onder controle met een dieet, dus dat is mooi.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 18-11-2018

Oh fijn amers dat het goed gaat! En dat je terug mag!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 19-11-2018

Ik heb inderdaad op het werk aangeven dat het allemaal wat zwaar wordt nu. Ook een verzoek gedaan tot verlofdagen opnemen en ik zou naar de bedrijfsarts worden gestuurd. Echter heb ik hier nog niks op terug gehoord. Dus dat is een beetje jammer. Hopelijk sturen ze faar vandaag of morgen iets over.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 21-11-2018

En al wat van de bedrijfsarts gehoord?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 21-11-2018

Ja ik moet daar dinsdag heen. Dan pas..... tot die tijd willen ze ook niet naar verlofdagen kijken wat ik onzin vind. Zijn mijn eigen uren. Wilde een deel al volgende week inzetten. Ben volgende week 6! dagen met werk bezig. Alleen op vrijdag vrij.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 21-11-2018

Oh jeetje, 6 is wel heel veel zeg! En je mag geen verlof opnemen dus? Hopelijk dinsdag wel een goed gesprek!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 21-11-2018

Hopelijk zet de bedrijfsarts daar dinsdag meteen een streep door. Wat pittig zeg!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 28-11-2018

Nou vanavond mijn laatste volledige avonddienst. Ze konden zo snel nog geen oplossing vinden voor vanavond dus toegestemd om die gewoon te werken.

Vanaf zaterdag werk ik 50%. 3 dagen per week 4 uurtjes en ik heb met kerst vrij gekregen. Dus vrijdag over 3 weken mijn laatste werkdag.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 28-11-2018

Dat is dan wel goed te overzien toch? Balen van vanavond, maar daarna dus echt rustiger aan :-). Dan gaan we ongeveer op hetzelfde moment met verlof. Ik heb 20 december mijn laatste werkdag.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 08-12-2018

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gister een groeiecho gehad. Ik dacht steeds een voet of een knie boven te voelen in mijn buik.. maar blijkt dus gewoon zijn hoofd te zijn. Meneertje ligt nu nog in een onvolkomen stuitligging. Heeft nog een aantal weken om te draaien dus we gaan het mee maken. Op zich ben ik er wel heel nuchter onder. Als het een keizersnede zou worden vind ik dat ook prima. Maak mij er niet zo druk om.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 08-12-2018

Goed dat je er zo nuchter over bent. Hier gaat t zn gangetje. Sinds 1 dec uit dienst dus echt rust thuis. Wij hadden laatst echo daarin heel gemiddeld groei gelukkig. Wel een dwarsligger nog. De 17e weer groei echo. Maar had ook nog ruim vruchtwater dus soms t idee datvt alle kanten op draait.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 08-12-2018

Grappig, ik heb ook de 17e weer echo, Ikke Ook!

Hopelijk draait hij nog, Stefjuuh. En anders is het ook maar zo inderdaad. Belangrijkste dat alles goed is met de kleine.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 08-12-2018

Bij jou gaat t echt opschieten nu amers! Alles klasr, kamertje, naam?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 08-12-2018

Ja, alles zo goed als klaar. Afgelopen week proefdruk van geboortekaartje goedgekeurd :-). Naam hebben we, kamer is zo goed als af, geboortesticker voor op ons raam is besteld. Ik denk dat we het meeste wel hebben.

Jullie ook het meeste al af?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 08-12-2018

Leuk! Ja we hebben alles wel in huis, namen voor elk geslacht klaar, zelfs kraampakket binnen. Maar t kamertje is nog verzamelplaats van de spullen. Zitten nog in de laatste twee weken van verbouwing. Dan gaan we de aankleding van kamertje doen en alles op zn plek zitten. De box komt naar beneden als de kerstboom in januari weg is.
Maar commode en kast staan ingericht dus als t moet is t met een uur gebruiksklaar. Alleen niet zo gezellig nog haha


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 09-12-2018

De box hadden wij nog in de kamer staan van onze dochter, haha. Dus dat was makkelijk Tongue.
Over 2 weken kunnen jullie het ook leuk aankleden dus. Leuk vooruitzicht!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 17-12-2018

Hoe was je echo? Hier netjes t gemiddelde lijntje. Heel blij mee dat t zo gped gaat. Over 2 weken weer checken of t goed gaat. Wel nog in stuit. Heeft nog 5 weken om te draaien zei echoscopist en er is nog ruim vruchtwater dus komt vast goed


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 17-12-2018

Hier loopt hij iets voor (70%-lijn) en werd nu geschat op 2500 gram, dus prima. Hoofdje netjes naar beneden en nog voldoende vruchtwater. Kans dat hij nog zou draaien was klein, dus wsl geen stuitligging hier :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 17-12-2018

Fijn! Hoop dat onze baby dat voorbeeld volgt. Hier nu 1500 g geschat. Welke termijn kwam je dochter en welk gewicht was ze?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 18-12-2018

Hier is bijna alles klaar..nog wat rommeltjes uitzoeken, kleine dingen kopen en babywasjes doen. Box komt inderdaad nadat de kerstboom weer naar zolder is naar beneden.

Hier vanavond weer een controle. Voel heel duidelijk dat hij nog steeds met zijn hoofdje omhoog ligt. Dus hij moet nu langzaam aan wel gaan draaien. Tevens ben ik nu al met verlof. Het werken ging niet meer. Dus nu lekker rustig aan doen.

Fijn dat bij jullie ook alles goed is en dat de groeiecho's goed waren.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 18-12-2018

Verstandig dat je al met verlof met Stefjuuh! Ik moet nog 2 dagen werken.

Onze dochter werd geboren met 40+1 (ik ben ingeleid ivm hoge bloeddruk) en toen woog ze 4220 gram. Dus ik hoop op een lichtere baby dit keer ;-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 18-12-2018

Oh indd dat is een hele dame. Maar ook wel fijn wat reserves. Mijn dochter was 2710 bij 37.0 nu wss ook die richting op maar hoop zelf dit keer dat mn bloeddruk netjes blijft en ik minimaal tot 39-40 weken kan zodat e kleine iets groter zal zijn.

Verstandig lekker met verlof! Hopelijk geeft t rust.

Fijne feestdagen alvast!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 19-12-2018

De gynaecoloog had toevallig tegen mij gezegd dat se bloeddruk bij een volgende zwangerschap meestal later stijgt (als hij stijgt), dus grote kans dat je langer door kan lopen, Ikke Ook :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 19-12-2018

Dat zou mooi zijn!!


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 20-12-2018

Hier vandaag vk controle, was de kleine weer gedraaid met hoofd naar beneden. Ruimte genoeg iig voor onze uk.
Ik moet elke 4 weken bloedprikken voor mn schildklier. Neemt de internist heel fijn ijzer en suiker mee. Svheelt weer prikken. Alleen vorige week had ik me verslapen en ik mag pas na 30 min na mn medicatie ontbijten. Liep beetje spaak dus vlak voor bloedprikken flauw, snel een liga.
Ja deze week uitslag dat die suikerwaarde te hoog was. Internist snapte t en zei meteen, dat hele zwangerschap laag/netjes was dus kwam door die liga. Zou m over 4 weken controleren. Maar vk vind dat dus te spannend. Mag nu volgende week alsnog de suikertest gaan doen...


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 23-12-2018

Wat fijn dat de kleine weer gedraaid was! Hopelijk blijft hij/zij nu zo liggen.

Oh jeetje, die suikertest klinkt dan wel wat overdreven. Er was immers een goede reden voor. Hopelijk is hij idd gewoon goed! Hier morgenvroeg weer controle. En 3 januari voor het laatst een echo.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 24-12-2018

Spannend amers, schiet echt op voor jou!
Ja t was een leerling eerstejaars die erg precies met protocol omging... nou ja t moet dan maar.

Fijne feestdagen meiden!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 25-12-2018

Ja precies. Hopelijk is de suikertest gewoon goed.

Hier gaat het nu ineens hard hè. Over 2 weken mag hij in theorie al komen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-12-2018

Ja t mag gewoon al bijna. Vind t zelf al snel eraan komen. Maar wil t ook echt wel. Heb wat mindere tijden sinds 1.5 week. Voel me slecht, lijf doet zeer en alles os eigenlijk teveel.
Vandaag dag thuis, in mijn situatie de beste plek maar ook wel jammer want hou van de gezelligheid met familie.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 25-12-2018

Ja Amers het schiet op voor jou.

Hier begin ik mij lichamelijk ook wel steeds wat slechter te voelen en meer pijntjes te krijgen.

Na oud en nieuw de laatste dingen doen en dan op gemak baby wasjes gaan doen. Ben wel blij als de drukte van de feestdagen voorbij zijn. Vandaag lekker thuis met het gezinnetje en morgen komen mijn ouders, zus en zwager hierheen. Er wordt gekookt dus dat hoe ik niet te doen.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 26-12-2018

Wij hebben ook bewust gekozen voor andere kerstdagen dan normaal. Ik begin het ook wel zwaarder te vinden. Maandag waren mijn schoonouders er. Gisteren lekker niks.. En dan komen vandaag mijn ouders.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 30-12-2018

Hier inmiddels alle babykleertjes gewassen en de vluchttas klaargezet. Nu nog 6 weken wachten op de bevalling Tongue.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-12-2018

Oeh komt zo dichtbij nu dan he.
Wij weer groei-echo gehad. Van net onder gemiddeld opeens groeispurt naar 1.5-2 weken voor! Zo blij mee. Nu op t moment bijna 2.2 kilo geschat!
Gelijk toch maar 2 setjes 56 gekocht voor als t zo doorgroeid haha.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-12-2018

Oh en inmiddels weer overdwars, we hebben gelukkig nog even want de baby zal moeten draaien!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 01-01-2019

Wow, wat fijn dat de kleine ineens zo goed gegroeid is! Hopelijk draait hij/zij snel weer terug :-).


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 02-01-2019

Hey meiden. Vanuit hier erg stil geweest. Helaas is mijn verkoudheid omgeslagen in een bijholte onsteking. Afgelopen dagen behoorlijk ziek geweest met hoge koorts. Koorts is nu weg, maar wat ben ik nog beroerd zeg. Hopelijk ga ik mij snel beter voelen want de nesteldrang begint nu behoorlijk te knagen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 02-01-2019

Oh jemig dat kan zo pijnlijk zijn en je mag amper wat. Hier is alles bjna af. Met elke week neemt energie af dus liever nu alles klaar


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 03-01-2019

Och, wat naar, Stefjuuh! Hopelijk voel je je nu snel weer helemaal beter. Hier is alles klaar en zit ik dus eigenlijk gewoon op de bevalling te wachten, haha. Maar dat kan nog wel ff duren..
Vanavond laatste groei-/liggingsecho.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 04-01-2019

Hoe was de echo amers? Ligt de kleine er goed vpor?
En sl wat beter stefjuh?
Hier gaat t elke week minder, zo erg dat ik momenteel soms gewoon niet dagelijks douche omdat ik de energie niet heb om aan te kleden of de kracht.
Gyn schrok ervan, kreeg ook nog te horen dat ik inmiddels beginnend zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld.
T gaat lekker, maar niet heus. Maar daar komt wss de groeispurt vandaan. Nu word ik hoogstwaarschijnlijk tussen week 37-38 ingeleid als t zelf niet komt. Om hopelijk te voorkomen dat ik geen energie voor bevalling heb en de kleine niet te groot zal worden. Ik tel al af!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 04-01-2019

Moet je nu ook op je eten letten dan?

Hier lag hij inderdaad met zijn hoofd naar beneden, dus dat is goed. Hij werd geschat op 3050 gram, dus wsl wel 8 pond bij bevalling.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 04-01-2019

Lekker mannetje dan. Ja moet dit weekend eetdagboek bijhouden en dan maandag dietist. Heb wel.al.tip van gyn voor boek en die vandaag binnen. Soort handboek


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 05-01-2019

Jeetje Ikke. Dat is allemaal niet zo fijn. Hopelijk komt je energie weer snel op pijl.

Amers op naar een 8 pond baby dus.

Hier gister check gehad. Ligt nu met zijn koppie naar beneden, maar ik heb veel water dus hij heeft nog ruimte om te draaien. Was nog niet in gedaald.
Verder geen conditie hier. Beetje opgeknapt maar nog best verkouden. Baby zit hoog dus lucht te kort.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 07-01-2019

Hopelijk is het voldoende om op je eten te letten, Ikke Ook.
En snel wat meer conditie/beter worden, Stefjuuh!

Hier vandaag 37 weken, dus kom maar op, kleine :-).


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 07-01-2019

Hier net weer goedgekeurd door de verloskundige, dus het is nu echt afwachten.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 07-01-2019

Woehoe je mag amers! Succes met de laatstw loodjes!!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 14-01-2019

Hier nog niks ;-). Hoe is het met jullie?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 15-01-2019

Hier in de avond als de kleine man op bed lig en ik in de ontspanning ga, veel harde buiken. Onregelmatig en kort. Allemaal voorwerk. Haha

Wordt wel steeds spannender he Amers.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 16-01-2019

Ja, komt steeds dichterbij nu! Alleen merk ik daar nog niet al te veel van.. geen voorweeen etc en baby nog niet ingedaald volgens de vk.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 16-01-2019

Ik heb morgen de liggingsecho. Dus hopelijk ligt hij nog goed.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 17-01-2019

Oh het voorwerk bij jou begonnen dan stefjuh. Wel iets fitter?
Amers t kan elk moment gebeuren, wat spannend. Benieuwd naar jullie mannetjes en namen.
Hier maandag groei en liggingsecho. Heb zelf ook al wat voorweeen. En vooral indalingsweeen. Echt zeurende menstruatiekrampen. Althans denk indalen want vorige week nog niets ingedaald. Hoor t maandag wel


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 18-01-2019

Hier ligt de kleine man met hoofd naar beneden. Maar nog niet ingedaald ligt een beetje tegen mijn rechterheup aan. Voor de rest doet hij het super goed. Zelfs nog even in 3d kunnen kijken en meneertje lijkt erg op zijn grote broer.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 19-01-2019

Hier ook nog niet ingedaald dus. Ik denk dat de mijne precies andersom ligt: rugje ligt links (hoofdje wel beneden).


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 23-01-2019

Ik word ingeleid, dames..


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 23-01-2019

Nu? En waarom? Hopelijk heb je er vrede mee. En gaat het vlot. Snel je mannetje in de armen.
Ons kleintje lag gelukkig hoofd naar beneden. Wel ruim vruchtwater maar binnen grenzen. Alsnog nog maar kleine kans dat draait gelukkig. Ik heb ook de datum van mijn inleiding. Opeens nesreldrang en alles moet af nu ik dat weet


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 24-01-2019

Ik had een bloeddruk die aan de hoge kant is. Dit icm de zwangerschapsdiabetes die steeds moeilijker onder controle te houden is met een dieet en het feit dat ik al 39,5e week zwanger ben, maakt dat ze besloten hebben me in te leiden.
Gisterochtend (woensdagochtend) ballonkatheter gekregen om voor ontsluiting te zorgen. Vanochtend moet ik me weer in zkh melden.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 24-01-2019

Wanneer word je ingeleid, Ikke Ook? Echt met 37 weken al?


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 24-01-2019

Heel veel succes Amers! Bijna de kleine in je armen!

Ikke ook. Wanneer wordt jij dan ingeleidt?

Hier net weer bij de vk geweest. Vandaag 37.3. Kleine man ingedaald en in het bekken. Nu maar gewoon wachten tot hij zin heeft om bij ons te komen.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 24-01-2019

Oh amers, logisch dat se niet afwachten. Benieuwd of je de kleine al bij je hebt. Ik word met 37.1 ingeleid. Succes!
Je kleine man ligt er iig klaar voor stefjuh


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 25-01-2019

Dag meiden,

Na een ietwat bizarre bevalling zijn wij gisteren trotse ouders geworden van een zoon! Inleiding leek in eerste instantie net zo te verlopen als bij onze dochter. Door de ballon had ik 3cm ontsluiting en konden ze donderdagochtend mijn vliezen breken. Na een kleine 3 uur had ik 5cm ontsluiting. Op dat moment trok ik het niet meer en heb ik gevraagd om een ruggenprik (dit was tegen 13:00 uur). Gelukkig waren ze er snel en ging het zetten van de ruggenprik goed. Tegen 13:40 uur lag ik dan ook ‘te wachten’ tot hij zou werken en ik weer op adem kon komen. Ineens voelde ik echter een rare druk van onderen. Ik dacht eerst dat het van de ruggenprik kwam, maar na 2 persweeen kon ik er niet meer omheen en opperde ik voorzichtig dat ik persweeen had. Nogal bizar, aangezien ik 3 kwartier ervoor ‘pas’ 5cm ontsluiting had.. Er werd heel snel geschakeld en na 2 persweeen is onze zoon geboren om 13:47 uur. Inmiddels zijn we weer lekker thuis!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 25-01-2019

Voor jou gaat het nu dus ook opschieten, Ikke Ook! Nog maar 1,5e week. Spannend zeg!

En fijn dat de kleine goed ligt, Stefjuuh. Nu afwachten inderdaad.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 25-01-2019

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Amers!


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 25-01-2019

Dankjewel! Ben benieuwd wie van jullie 2 als eerste volgt :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 25-01-2019

Gefeliciteerd amers! Benieuwd naar de naam maar snap dat je t niet hier plaatst. Nu eerst genieten van je kraamtijd! En stefjuh t zou eerlijker zijn als jij eerst bent dus je mag voor Wink


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 26-01-2019

Ik heb even snel een privebericht gestuurd met de naam :-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 26-01-2019

Wat een supergave naam en origineel! Hier de meisjesnaam al vanaf mn 16e een wens. Maar bij de tweede niet gedaan omdat teveel jip en janneke gehalte met de oudate van mn man was. Nu door de "break" van de middelste kan t wel. Maar vrienden hebben meisjes van 2 met 1 andere letter. Niet een andere spelling maar echt een andere naam. Denk aan tim en tom zeg maar. Maar nu op verjaardag riepen ze haar als bijnaam "onze" naam. Nu opeens twijfel. Maar ben zo verliefd op die naam. Onze reservenaam vind ik eigenlijk te gedurfd haha. Wat zouden jullie doen?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 26-01-2019

Pfoe.. heel lastig.. hopen op een jongetje? Tongue

Nee, zonder gekheid. Ik zou in ieder geval een naam kiezen waar jullie beiden volledig achter staan. En dus niet 1 waarbij je nu al twijfelt of hij niet te gedurfd is etc.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 27-01-2019

Besloten dat we t sowieso doen. Is in onze ogen echt andere naam. Net zoals noa en noé bijv. Maar hopen nu extra op jongen indd haha.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 27-01-2019

Ja, precies. Als je beiden die naam echt mooi vindt, moet je het zeker doen! Nog 1 week en 1 dag toch?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 27-01-2019

Ja morgen gaat de laatste week in. Heel gek idee. Afgelopen week mijn man en ik beide onwijze nesteldrang. Wilden alle klusjes af. Maar helaas door sneeuw lekkage op zolder ontstaan en manlief liep tegen de hanglamp van de babykamer aan. Alle elektra eruit in die kamer. Dus met spoed deze week elektricien opgetrommeld. Rest is wel klaar. Alleen de easyfix nog in de suto en kinderwagen naar beneden. Dan weekje aftellen. .


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 27-01-2019

Komt wel snel dichterbij nu! Weet je of je al wat ontsluiting hebt?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 30-01-2019

Nee dat wordt maandag pas gecheckt en adhv de status daarvan plan gemaakt voor hoe in te leiden. Tablet, vliezen breken of i fuus


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 30-01-2019

Geen ballonkatheter?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-01-2019

Nee daar werken bij ons in t zh blijkbaar niet mee meer. Vorige keer was datveen optie, maar toen was ik gestript de avond ervoor en al 2-3 cm de ochtend van de inleiding dus ballon geen zin meer. Toen gel voor extra verweken en bij 4cm vliezen gebroken en infuus


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 31-01-2019

Grappig dat dat per zkh verschilt. Hopelijk heb je het allemaal niet nodig en kunnen ze direct je vliezen breken maandag.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-01-2019

Ja dacht dat t standaard was maar de vk zei dat t de ene periode wel weer voorkeur heeft en dan weer tijdje andere methode. Is net met kraamzorg, dan wel uitkoken dan weer niet haha. Ik hoop er echtop dat t gelijk met vliezen breken kan en dat mn lichaam t oppikt. Maar we gaan t zien.
Hele week al veel menstruatiepijn dus hoop dat de kleine iig al goed indaalt en misschien dat t indd al wat doet


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 31-01-2019

Hoe is het bij jullie? Hoe vind grote zus het? Bijna kraamzorg afsluiten, vind je dat jammer of juist fijn?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 01-02-2019

Ehmm.. ik heb de kraamzorg eerder weggestuurd, haha. Ze is in totaal 27 uur ofzo geweest en was woensdag voor het laatst. Dus nee, ik vond het wel lekker ;-).


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 02-02-2019

Oh haha, was je toe aan rust of vond je t sowieso niet fijn?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 02-02-2019

Het was niet zo’n goede, dus we ergerden ons meer dan dat we er iets aan hadden..


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 02-02-2019

Oh balen! Niet gedacht aan omruilen? Een goede klik kan t maken indd.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 02-02-2019

Ja, wel aan gedacht, maar door drukte bij kraambureau hadden we sowieso al minder uren. En het was niet echt de klik die er niet was, maar ze kon voor geen meter schoonmaken. En hulp met de kleine hadden we niet echt nodig, omdat we het meeste natuurlijk nog wel wisten..


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 03-02-2019

Oh ja das waar. Gelukkig niet de eerste. Maar nu lekker zelf alles doen en genieten. Gaat t goed


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 03-02-2019

Ja, alles gaat wel goed hier :-).
Jij al zenuwachtig voor morgen?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 03-02-2019

Vooral benieuwd of t al echt kan beginnen of eerst nog voorwerk omdat dicht zit en na 2 weken aftellen echt aan toe. Wel emotioneel bij dochterlief op bed leggen bij mn broer. Alsof ze t aanvoelde wilde ze opeens niet logeren en vroeg wel vier keer of we haar snel kwamen halen. En of ze een dikke kus mocht en dat ze van me hield.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 04-02-2019

Succes vandaag Ikke! Hopelijk verloopt alles vlot.

Hier nog geen baby. Mama is er wel klaar mee. Heel veel voor weeën. Ben er moe van.... als het nou eens doorzet.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 05-02-2019

Hoe gaat het Ikke Ook?


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 05-02-2019

Ga je de verloskundige nog vragen om je te strippen binnenkort, Stefjuuh?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 05-02-2019

T was pittig maar om 01.01 vanmorgen is onze zoon gezond en wel.geboren! Dus deed met jullie mee met jongens! Heel lief mannetje. Borstvoeding lijkt goed op gang te komen. Lekker thuis al!


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 05-02-2019

Van harte gefeliciteerd Ikke! Ook een zoon! Prachtig!

Amers.. ik had gevraagd om te strippen, maar dat wilde ze niet. Zou geen zin hebben volgens haar. Vannacht weer heel slecht geslapen door onrelmatige weeën. Als het vannacht weer zo is ga ik morgen even bellen. Inmiddels wel de slijmprop verloren.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 05-02-2019

Ah, toch een jongen dus! Wat leuk, gefeliciteerd! Hoe heet hij? :-)
Nu lekker bijkomen en genieten.


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 05-02-2019

Hopelijk zet het dan snel echt door, Stefjuuh! Ik dacht dat strippen dan juist wel zin had. Om net dat laatste zetje te geven om de bevalling te beginnen.


Zwanger worden begin 2018 - StefJuuh01 - 08-02-2019

Gisterochtend is onze zoon geboren!

Om half 12 vk gebeld die was er om 12u. Toen 2cm ontsluiting. Om 10 voor 1 zijn spontaan mijn vliezen gebroken. Daarna nog onder de douche gestaan met heftige weeën. Gebeld dat ik naar het ziekenhuis wilde om half 2. Ons ziekenhuis was vol dus naar optie nummer 2. Daar waren wij om 2:30.
Ik kwam echt met oerkreten de afdeling op en iedereen in rep en roer.

Om 2:48 is onze zoon en kleine broer geboren. Hij weegt 3410gram.


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 08-02-2019

Wow gefeliciteerd stefjuh. Wat een snelle bevalling. Hoe is t met jou? Naweeën?


Zwanger worden begin 2018 - Ikke ook - 08-02-2019

Ik stuur je de naam wel in privebericht amers Wink


Zwanger worden begin 2018 - Amers - 10-02-2019

Wat een mooie, krachtige naam Ikke Ook!

En gefeliciteerd, Stefjuuh! Wat een snelle bevalling uiteindelijk zeg. Voel je je een beetje ok?