+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 26 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 253

Discussie: Zwanger worden met IUI, IVF of ICSI

Volwassene
    Blog Entries
    5
    Balen maymar, maar we blijven duimen. Elk (klein) kansje is er een!

Ik had gisteren de eerste follikelmeting. Slijmvlies was nog te dun (4,5 mm) en follikel was nog te klein (12-13 mm). Nog even geduld dus!
    Betekent helaas dat mijn vriend niet bij de terugplaatsing zal kunnen zijn, hij is volgende week 6 dagen in het buitenland.
    (Maar dat kan mij eerlijk gezegd allemaal niet schelen, als het maar gewoon goed gaat!)
    Kinderwens vanaf sept '14. ICSI1 (jan '16 - aug '17): 6 embryo's, 3x mk (F☆ 18w, P☆ 12w, ☆ 6w). ICSI2 (sept '17 - heden): 4 embryo's. Verse tp: zwanger! Lees mijn hele verhaal op mijn blog 'wensmama'.

Zoo ondanks dat ik nog in mijn revalidatie week zat, heb ik het gewoon druk.
    Vrijdag op zaterdag kreeg ik ook nog even buikgriep dus alle conditie die ik had opgebouwd is ook meteen weer weg.
    We beginnen vol goede moed aan nieuwe revalidatie!

@flipje, op een gegeven moment kan het je allemaal niets meer schelen he.. je word ook steeds sterker, vinden jullie niet?!

@maymar, wanneer weet je daar wat meer van? pas na de wachtweken.. pff!!

Ik wil binnenkort eens met manlief over IVF gaan praten.
    Hij heeft nu zoiets van ' misschien nog even wachten omdat je nu ook spontaan zwanger was'
    Maar ik ben er beetje klaar mee, ik wil nu gewoon een baby... ( ik weet dat het op deze manier natuurlijk niet gaat werken haha)

Voor nu heb ik 1 vraag over IVF, doet zo'n punctie zeer?
    Bij mij deed een IUI al zeer op een gegeven moment omdat mijn baarmoeder een beetje naar achteren ligt.
    OP 1 of andere manier is die baarmoeder ook gewoon gevoeliger als ik hormonen gebruik.. herkenbaar??

Nou ik ga naar een vriendin die ik in de wachtkamer van het ziekenhuis heb ontmoet.. jaja soms kun je ook positieve dingen daarvan overhouden

@Mus, ergens hoop ik voor je dat ze meteen doorgaan met IVF, ik heb 6 IUI's gehad en ondanks dat ze zeggen dat dat minder zwaar is vond ik ook dat pittig.
    Je krijgt toch hormonen en moet toch steeds naar dat ziekenhuis om eitjes te laten meten.
    Nov 2012 aan de slag voor een klein wondertje... Febr 2013 VMK ( 5 weken )
    2013 Curetage + HSG/ 2015 Kijkoperatie/ 2016 BREAK + 6 x IUI.
    2017 spontaan zwanger -> buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    ​Diagnose: milde vorm van endometriose + onbegrepen kinderloosheid.

Volwassene
    Blog Entries
    5
    Hier alweer super klote nieuws gehad. De terugplaatsing kan niet doorgaan.
    Mijn ei staat op springen, maar het baarmoederslijmvlies is helemaal niet goed. Het was te dun, maar het ergste: er zit opeens vocht. Nu terugplaatsen is kansloos, dus we moeten wachten op een nieuwe cyclus.
    En nu maar hopen dat het dan volgende maand beter is. Het kan zijn dat dit gewoon pech is, maar een ander scenario is dat er misschien schade is ontstaan door de curettage. In dat geval is een (kijk)operatie nodig...

@rose Zo'n punctie is natuurlijk niet heel fijn, maar het is absoluut niet nodig om de keuze wel/niet IVF daar van af te laten hangen. Een bevalling doet namelijk heeeeeeel veel meer pijn, en dat willen we ook. Ik denk op een schaal van 1 tot 10: punctie een 3 of 4, en een beetje flinke bevalling (ik gok maar wat ) een 9?
    De punctie is niet te vergelijken met IUI, want met de punctie prikken ze in je eierstok, niet in je baarmoeder. Ze gaan daarvoor ook niet via de baarmoeder.
    Het zijn gewoon een paar lelijke prikken, en het is meestal ook binnen een kwartiertje gepiept. En al zou je tussendoor even adempauze nodig hebben dan krijg je dat ook gewoon.
    Welk ziekenhuis zit je? VUmc geeft geweldige verdoving.... ik was compleet high.
    Kinderwens vanaf sept '14. ICSI1 (jan '16 - aug '17): 6 embryo's, 3x mk (F☆ 18w, P☆ 12w, ☆ 6w). ICSI2 (sept '17 - heden): 4 embryo's. Verse tp: zwanger! Lees mijn hele verhaal op mijn blog 'wensmama'.

Hey Meiden,

Ook ik zit in de medische malle molen ( zie handtekening voor de korte samenvatting ). Op dit moment op het wachtbankje voor de achtste en laatste IUI. Wat jij al zegt flip, als je zwanger wilt worden en je zit in die mmm dan is dat toch echt anders dan wanneer je nog 'natuurlijk' bezig bent. Hopelijk kunnen wij elkaar steunen in deze lastige periode. En meiden wat een geschiedenissen hebben jullie zeg, dikke knuffel voor jullie!

Ik was laatst op een cursus en daar sprak een bekkentherapeut. Zij vroeg aan ons: welke vrouwen klagen het minst over de zwangerschapskwaaltjes.... zaal bleef stil. Antwoord: de vrouwen die hardst hebben moeten vechten voor een zwangerschap. Want zolang de kwaaltjes er zijn zijn ze zwanger en verdragen deze dappere vrouwen ze zonder klagen. Echt ik was er stil van.

Maymar: heel veel succes meis, ik ga voor je duimen!! Elk klein kansje is er een, ook al kan ik mij jouw gevoel goed voorstellen.

@ Rose; ja herkenbaar van die gevoeligheid. De keren zonder hormonen viel het mee, maar gisteren vond ik het echt niet leuk. Maarre wat flip zegt, we moeten nog bevallen en dat is volgens mij het pijnlijkste stukje van allemaal.
    Na drie lange jaren van onderzoek, wachten en IUI's (8 in totaal) zonder resultaat nu gestart met ICSI 1~ verse TP: mislukt, 1e cryo TP: mislukt.

@ flip: wat een shit zooi situatie, hele dikke knuffel!!
    Na drie lange jaren van onderzoek, wachten en IUI's (8 in totaal) zonder resultaat nu gestart met ICSI 1~ verse TP: mislukt, 1e cryo TP: mislukt.

oh flipje, wat balen seg, weer dat wachten, het is zo ****. Ik hoop voor je dat het idd gwn dikke pech is, en dat een operatie uitgesloten blijft. Hopelijk snel duidelijkheid!

Rose, ik snap je heel goed, je hebt dan ook lang genoeg moeten wachten, stiekem hoop ik ook gwn op meteen IVF ook al is het met een klein hartje.

blossom, ook welkom hier! spannend, weer op het wachtbankje dus, wanneer mag je testen? Wel mooi verteld op die cursus, er zal ergens wel wat waarheid inzitten, je zit er ook al zolang op te wachten, dat je er ook sterker van word en je dan niks meer kan schelen, noch de pijn en de kwaaltjes die er bij komen.

Ik voel me soms een beetje raar om hier te reageren, jullie dames staan al zoveel verder, staan ook met beide voeten al in de mmm, eigenlijk weet ik ook niet of het anders is allemaal. Nu zit ik eigenlijk een beetje te pendelen in het niets, snappen jullie me ? We zijn uiteindelijk niet meer op de natuurlijke manier bezig, maar ook nog niet met de mmm. Eigenlijk zijn we voor de moment helemaal niet bezig met zwanger worden, pff zo frustrerend...

In het groepje waar ik eerder mee sprak, is ondertussen iedereen zwanger, maar ook daar weet ik niet goed meer of ik er nog in pas. Dat het maar snel 27 feb is, en hopen op dat groene lichtje!
    gestart 2015 - 2017 1e ICSI (1tp - 4 cryo) - na 2 jaar ups en downs, 12 mei een eerste positieve test - zo blij met dit!

Volwassene
    Blog Entries
    5
    Nou mus, ik vind dat je hier prima past hoor.

Zie wat jullie allemaal al hebben moeten doen: fertiliteitsarts, endocrinoloog, androloog.
    Dat is toch ook niet niks? Het komt voor jullie ook allemaal niet vanzelf aanwaaien!

@Blossum, welkom!

@Flipje, wat kut zeg!!! Heb je dit eerder ook gehad? of was dit de eerste keer??
    Ik heb na mijn curettage namelijk ook 2 maanden lang vocht gehad.. en af en toe zit het er nog.
    Schijnt idd van eerdere OK's te zijn.
    Maar was niet schadelijk volgens de meneer :P

@Mus, nou ik vind dat jij hier prima past, het is te vervelend om in een groepje te praten waar alles vanzelf gaat!

Wij hebben van de week een goed gesprek gehad over IVF.
    We willen daar wel voor gaan maar niet direct. Mijn man zag het als een teken van boven dat we toch een keer spontaan zwanger raakte.
    Daarnaast heb ik fysiek best wel hoop ingeleverd na de OK.
    Afgelopen week weer 3 halve dagen gewerkt maar vond het echt heel pittig.

Dus even maand of 3 pauze en dan gaan we ervoor.
    Ik ga wel ovulatietesten doen zodat ik een beetje weet wanneer het moment supreme is, ik ga er alleen niet teveel rekening mee houden en spastisch knuffelen.
    Heb gisterenavond trouwens voor het eerst sex gehad. 3 weken na OK.
    En het ging nog goed ook ( was beetje zenuwachtig)
    Nu soort van spierpijn in mijn buik.
    @myamar kun jij je dat nog herinneren? hoe dat ging? sorry voor de persoonlijke vraag :P

Nou meiden fijn weekend he!
    Nov 2012 aan de slag voor een klein wondertje... Febr 2013 VMK ( 5 weken )
    2013 Curetage + HSG/ 2015 Kijkoperatie/ 2016 BREAK + 6 x IUI.
    2017 spontaan zwanger -> buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    ​Diagnose: milde vorm van endometriose + onbegrepen kinderloosheid.

Lieve meiden, mag ik met jullie mee schrijven??
    Jullie hebben helaas ook al een verdrietige lange geschiedenis. Ik zit nu in de laatste IUI ronde. Blijven onze grenzen verleggen.Nooit gedacht dat het IVF zou worden.
    Sterkte meiden, ik hoop dat we elkaar goed kunnen steunen.
    Dochter 2012 😍. Helaas laat een tweede wondertje nog steeds op zich wachten. Juni 2016 defecte eileider laten verwijderen. Nu ronde IUI 6 😬. En willen gaan voor IVF. Blijven onze grenzen verleggen.

Volwassene
    Blog Entries
    5
    De Blije Doos 336x280
    @rose nee nooit gehad, ik had altijd een mooi dik bms met een goede structuur en dat was nu ineens helemaal weg...

@kimmie welkom hier!

+ Reageren op discussie

Tags for this Thread

Regels voor berichten