+ Reageren op discussie
Pagina 272 van 274 EersteEerste ... 172 222 262 270 271 272 273 274 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.711 t/m 2.720 van 2738

Discussie: tweeling

wij wensen ook iedereen gezellige feestdagen!

Kleuter Maggie's schermafbeelding
    Hoi allemaal ik heb me ooit aangesloten hier maar nooit echt tijd gevonden om ook hier actief mee te schrijven... Hopelijk mag het nu nog steeds?
    Op 14 december zijn onze jongens Lars en Levi geboren, resp. 3420 en 3060 gram. Ik werd ingeleid omdat ik 38 weken was maar na 40 minuten persen zijn ze helaas via een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Het ging niet omdat Lars een sterrenkijker was en zijn hoofdje was te groot... Op zich een enorme tegenvaller dat het een ks werd maar ze zijn er gezond en wel en dat is het belangrijkste!

tuurlijk mag je mee komen kletsen en nog van harte gefeliciteerd met jullie mannen! Mooie gewichten en leuke namen.
    wat balen dat het een keizersnede is geworden, vooral omdat je al bezig was met de bevalling
    Hier ook een keizersnede, maar dat kon niet anders, had het ook liever anders gewild, maar jammer genoeg heb je het niet altijd zelf in de hand.
    Hoe doen de mannen het verder en hoe gaat het met jou met je herstel?
    Geniet ervan, het gaat zo snel allemaal, hier inmiddels alweer 3 jaar. Voor ik het weet zitten ze op school, moet er toch nog even niet aan denken...nog even genieten...

Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?

Kleuter Maggie's schermafbeelding
    Dank je wel! Op zich gaat het heel goed, omdat ik in t verleden een borstverkleining heb gehad en ze niet verzadigd zijn na de borst, krijgen ze eerst borst en een flesje toe. Met twee weken zaten ze al ca 250 gram boven geboortegewicht dus het gaat goed Overdag zijn ze voorbeeldig, savonds en snachts zijn ze ontroostbaar en lijkt het alsof ze onverzadigbaar zijn en dat vind ik heeeeeeel zwaar, dan kom je met een tweeling echt handen tekort... Na de voeding van rond 3 uur snachts slapen ze weer heerlijk door... Iemand herkenning of tips?? Verder ben ik een beetje zoekend wat een voedingsschema betreft. Ik wil ze iets vaker aanleggen om de productie op te voeren. Nu krijgen ze elke 3 uur borst met ca 60 ml fles erna. Ik wil ze nu elke 2 uur aanleggen en dan elke andere voeding een flesje van 70 na geven. Dus 12 keer borst en 6 keer fles... Ben benieuwd of ze het daar mee eens zijn...
    Met mij gaat het qua herstel erg goed! En ik ben nu, twee weken later, al ruim 21 kilo kwijt!
    Jeetje zeg, alweer bijna naar school, grote stap! Heb je nog meer kinderen?

Dat maakt op zich niet uit combinatie van fles en borstvoeding. Hier begin wel borstvoeding gegegeven, kolfde veel, maar vond het best zwaar, ben toen ook overgestapt naar flesvoeding.
    Maar 12 voedingen geven, vind ik best veel. Hier hebben ze omdat ze te vroeg geboren waren ook 12 voedingen gehad, maar dat was omdat ze zo klein waren. Maar na de 2 kilo kregen ze 8 voedingen.
    Dus zou persoonlijk niet om de 2 uur voedingen. Zou overleggen met cb, je hebt toch ook speciale voeding, zodat ze langer verzadigd blijven?? Of iets meer geven per keer. Maar zou niet 12 keer gaan voeding.
    Over dag gaat het toch goed met om de 3 uur?? Dan zou ik dat aanhouden, misschien iets meer geven en dan 's avond of 's nachts een keer meer voeden.
    Wat vervelend dat ze 's avonds en 's nachts zo onrustig zijn.
    Idd een grote stap naar school, erg spannend. Hier niet nog meer kids, alleen de twins

Hoi Maggie; Gefeliciteerd met je jongens! Onze neef heet Lars en heeft nu een zoontje Levi gekregen, Toevallig dezelfde namen als jou jongens.
    Ik vind het knap van je dat je zoveel energie hebt om borst en fles te geven en dit zelfs nog vaker wil gaan doen. Ik zou ook de 3 uur ertussen proberen te houden. Je kan wat Nutriton proberen toe te voegen aan de flessen melk (kan je gewoon bij drogist krijgen). Dit is een dikmaker waardoor ze niet veel terug spugen maar waardoor ze ook verzadigder zijn. Je kan idd ook meer geven zoals Leeuwinnetje zegt maar dan moet je even kijken of ze niet te veel krampjes krijgen.

Wij hebben ook alleen onze twins en daar hebben we onze handen vol aan. Het is wel erg gezellig in huis en ze kunnen het goed met elkaar vinden.

Volwassene
    @Maggie: Als nog gefeliciteerd met de jongens.
    Ik vind het ook knap dat je zowel borst als fles geeft en ook nog wilt ophogen.
    Ik zou idd ook de avondfles wat verdikking in doen.
    Ik heb hier flesvoeding gedaan. Dát vond ik ideaal

Hier gaat alles goed met de kids. Ze beginnen nu los te staan. Sem draait gewoon in een keer om en denkt dan dat er wel iemand is die hem opvangt. Helaas, dat is niet altijd. Dus dan valt ie.
    Rond de tafel lopen ze al rap rond. Denk dat het niet heel lang meer duurt of ze lopen zo aan.

Fleur had een spalk voor haar voetjes., Die moest ze 's nachts om. Ben vorige week op cvontrole geweest en die mag waarschijnlijk in Maart weer eraf.

Volgende week moeten we weer naar de ka en dan kan ik ook melden hoe groot en zwaar ze zijn. Denk dat er nu wel een groot verschil tussen fleur en sem zit. Fleur voelt echt al zwaar aan en als je sem op tilt denk ik echt "o, ikheb een veertje vast'

Nou iedereen een prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013

wat leuk al die updates van de twins!!

hier alles redelijk goed... ik ben alweer ruim 33 weken zwanger en nog steeds weinig te klagen al heb ik vandaag de zwaarste dag tot nu toe... kan bar weinig door een pijnlijke plek op mijn buik ik denk zelf dat t een spier is die ik heb verrekt vanmorgen bij het naar de wc gaan... zitten en opstaan moeten echt op bejaardentempo en ik waag me maar niet meer aan lage stoelen vandaag want omhoogkomen lukt dan bijna niet... sinds anderhalf uur is de pijn wel iets minder maar nu doet mijn schaamstreek weer zeer t is net alsof ik op de stang van een fiets terrecht ben gekomen niet echt prettig dus... vanavond hebben we de vriendengroep op bezoek iedereen maakt een gang en gelukkig heb ik een vent die wel veel wil doen en zelf weten de vrienden alles ook wel te vinden dus ik laat mij maar bedienen hoop dat t morgen wat beter is anders worden de laatste loodjes wel heel zwaar met een dreumes van 1,5!
    3 juni 2011 met 38 weken bevallen van Zoon Jona! 31 Januari 2013 zijn onze dochters Tessa en Lotte geboren!

sterkte mama2be, nog even vol houden. Laat je maar lekker verwennen.

hey meiden,

hier inmiddels alweer bijna 36 weken zwanger en naast de normale kwaaltjes gaat t eigenlijk prima! van de spier die ik oudejaarsdag verrekte heb ik geen last meer gehad en sindsdien ook niet meer zo een rotdag gehad als toen... wel is de ene dag zwaarder dan de andere en merk ik de laatste dagen dat ik niet meer uitgerust ben en dat terwijl ik best goed slaap `s nachts maar ach t zal wel bij die laatste loodjes horen in combi met een dreumes die uitgerekend nu aan zijn peuterpubertijd begint de kindjes lijken t nog steeds prima te vinden daarbinnen en werden vrijdag geschat op 2200 en 2500 gram volgens de gyn 2 kleintjes maar prima gewichten voor een tweeling! ze liggen helaas nog steeds in stuit maar volgens de gyn is een natuurlijke bevalling niet onmogelijk ik ben nu op zoek naar ervaringen maar kan niet veel ervaringen vinden met beide kindjes in stuit... en de dingen die ik vind lopen erg uiteen ik weet dus echt nog niet wat ik moet doen... hebben jullie toevallig tips of ervaringen???
    3 juni 2011 met 38 weken bevallen van Zoon Jona! 31 Januari 2013 zijn onze dochters Tessa en Lotte geboren!

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten