+ Reageren op discussie
Pagina 273 van 274 EersteEerste ... 173 223 263 271 272 273 274 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.721 t/m 2.730 van 2738

Discussie: tweeling

Maggie, als eerste nog gefeliciteerd met de geboorte van Lars en Levi! Jammer dat het uiteindelijk een ks werd, maar wat goed dat ze gezond zijn en dat ze met zulke mooie gewichten geboren zijn en pas bij 38 weken zwangerschap!! Ook fijn dat ze goed groeien en het met jouw herstel goed gaat. Slapen ze ondertussen ´s nachts al iets beter? Hoop het wel voor je!

Mama2be: alweer 36 weken, wat goed zeg! Fijn dat het tot nu toe allemaal zo goed is gegaan en je je nog vrij goed voelt! Mooie gewichten ook, inderdaad prima voor een tweeling. Onze meiden waren 2130 en 2235 gram bij hun geboorte. Geen ervaring hier met kindjes in stuit, onze meiden lagen allebei met hun hoofdje naar beneden en heb dus gelukkig een natuurlijke bevalling kunnen doen – hopelijk is dat voor jou ook mogelijk. Heel veel succes alvast!

Hier alles prima met onze meiden, een aantal moeilijke weken gehad in december/januari, eerst omdat ze veel moeite hadden met drinken (erg lang over de fles doen, huilen/gillen, fles wegslaan, hoofdje wegdraaien, etc.), waarschijnlijk door verborgen reflux, maar dat gaat gelukkig nu weer een stuk beter en de laatste weken drinken ze weer erg goed. Daarna een paar weken gehad waarin ze overdag constant huilden en ook ´s nachts vaak wakker waren, wist soms even niet meer waar ik het zoeken moest met twee huilende en ontroostbare baby’s tegelijk. Maar ook dat is nu gelukkig weer een stuk beter, ze hebben nog wel een aantal huilmomenten op een dag maar toch veel minder, en de meeste nachten kunnen we nu doorslapen!! Ze worden echt al erg groot, ik denk dat ze al wel rond (of boven?) de 6 kilo zitten en zo´n 60 cm allebei, dus echt niet meer te vergelijken met die kleine frummeltjes toen ze net geboren waren. Ook beginnen ze steeds meer te spelen, lachen en interesse te krijgen in alles om hen heen, en ze beginnen ook steeds vaker met elkaar te “praten” – wat leuk is dat!! Over een paar dagen zijn ze alweer 4 maanden oud – wat gaat de tijd snel!

15-3: 2 kloppende hartjes! 8-6: 2 meisjes! 18-8 & 7-9: opgenomen in het ziekenhuis met weeën, ontsluiting & bijna volledig verstreken baarmoederhals. Weeënremmers & bedrust. 20-9: 34 weken gehaald! Gestopt met weeënremmers. 21-9: weeën opnieuw begonnen. 22-9: aan het begin van de avond zijn onze 2 prachtige meiden geboren. Welkom lieve schatten!

mama2b: wat gaat het hard 36 weken, Hier lagen ze dwars in mijn buikd de twins, dus natuurlijk ging niet, daarom keizersnede. Dus hier geen ervaring met kindjes in een stuit? Kan je niet met ziekenhuis overleggen, wat hun voor ervaringen hebben?
    Mooie gewichten van de kids

tica: vervelend dat de meiden moeilijk weken hebben gehad. Hadden ze nog medicatie ervoor gehad?? Fijn dat het nu beter gaat. Moeilijk als ze zoveel huilen en je weet niet precies wat er aan de hand is.
    Leuk he, als ze steeds meet beginnen te brabbelen, elke leeftijd heeft iets bijzonders!

Hier 2 zieke kindjes, heerst echt he, is wel zielig, maar komt wel weer goed.

@ tica: lijkt me inderdaad lastig die moeilijke periodes met 2 kindjes... gelukkig gaat het bij jullie de goede kant op en morgen dus alweer 4 maanden t gaat inderdaad erg hard! fijn dat ze lekker door slapen `s nachts!

@ leeuwinnetje: beterschap met de kids!

Afgelopen donderdag ben ik bij de vk in het ziekenhuis geweest en zij heeft mijn zorgen wat betreft natuurlijk bevallen van 2 stuitkindjes wat weg weten te nemen... daarbij is mij nu al een aantal keer gezegd dat een gyn echt geen natuurlijke bevalling voorsteld als hij denkt dat t niet mogelijk is dus heb ik besloten dat ik het via de natuurlijke weg wil gaan proberen en mocht het niet lukken lig ik ook zo op de OK is me verzekerd donderdag weer naar de gyn ben benieuwd of hij er nog hetzelfde over denkt en ik hoop stiekem op een uiterlijke datum... het einde is in zicht maar die laatste loodjes worden met de dag zwaarder en nu hier in friesland uiteindelijk toch ook sneeuw ligt kan ik geen kant meer op dus wil mijn eigen lichaam wel weer terug
    3 juni 2011 met 38 weken bevallen van Zoon Jona! 31 Januari 2013 zijn onze dochters Tessa en Lotte geboren!

mama2b: fijn dat het een goed gesprek hebt gehad met vk, hoop dat natuurlijk gaat lukken en niet alsnog kz.
    sterkte met de laatste loodjes

Volwassene
    Heb niet bijgelezen. Sorry.

Maar kom even doorgeven dat bij de ka alles goed was.
    Fleur woog 7800 gr en is 77 cm. Sem woog 7315 gr en is 75 cm

Verder heeft fleur vandaag haar eerste 3 stapjes gezet. Toen werd ze enthousiast en begon te lachen en viel weer om. Dit is zo een paar keer doorgegaan. Dus ze moet even concentreren en niet lachen dan zal ze wel verder komen met lopen.

ikke: fijn dat alles gaat! Wat leuk de eerste stapjes, meer een mijlpaal, super!!
    Gaat steeds beter, voor je het weet rennen ze overal naartoe.

ikke; Wat leuk dat Fleur haar eerste stapjes heeft gemaakt. Mijn kids gingen idd eerst oefenen met leren staan en een paar pasjes maken maar het echte lopen deze ze pas een maand later.

mama2be; succes met de laatste loodjes. Laat je maar flink verwennen nu en de eerste weken dat de kids er zijn.

zelf moet ik even klagen: Pffff, wat is het soms toch zwaar en vermoeiend.
    Ik heb het gevoel dat ik soms niet gered krijg en alleen maar loop te klagen dat iets niet mag. De ene dag is het gezellig en zijn ze lief, de andere dag lopen ze alleen maar te zeuren en dingen te doen die niet mogen. Ze vermaken zichzelf nog steeds niet echt lang en praten ook nog niet dus gaat dat vaak met zeuren gepaard.
    In de 1,5 uur dat ze slapen 's middags moet ik eigenlijk rustig aan doen om weer nieuwe energie te krijgen maar dan heb ik eigenlijk nog huishoudelijke klusjes en andere dingen op stapel die ik wil doen. Ik zie er nu al tegenop dat ze straks in de middag helemaal niet meer slapen.
    Ik werk 20 uur maar dat komt meestal neer op nog 4 uur extra overwerk of thuiswerken zo druk is het en blijft het. Ik heb me aangemeld voor een training Time management en efficienter werken en half maart gaan ze 2 middagen naar de peuterspeelzaal. Ik hoop dat dat iets rust geeft en dat ze daar niet alleen maar slechte dingen van andere kinderen overnemen.

jess: meis toch, klagen mag best, het is niet altijd even makkelijk. En hier zit er ook wel eens doorheen. En dan kunnen ze hier wel praten, toch als ze er boos en/of verdrietig zijn, dan kunnen ze gillen als de beste en krijg ik ze moeilijk stil (ook al probeer ik natuurlijk wel te zeggen, dat ze moeten proberen te uiten wat ze dwars zit)
    Het is gewoon niet altijd even makkelijk, hier ook van die dagen dat ze absoluut niet luisteren en het een na het andere lopen uit te dagen. En dan ben je eerst met de ene bezig en dan begint natuurlijk de ander oo nog even mee te doen of na te doen.
    Het is natuurlijk niet altijd een roze wolk. Gelukkig kunnen ze ook heel lief zijn en dat maakt heel veel goed.
    Dikke knuff voor jou x

Leeuwinnetje: Vervelend dat je kindjes ziek waren, hopelijk heeft het niet te lang geduurd! Even antwoorden op je vraag: nee, onze meiden hebben geen medicatie gehad – het ging eigenlijk net weer wat beter toen we een afspraak bij de kinderarts hadden (door kerst en oud&nieuw kon dat allemaal niet zo snel) en toen dus geen medicatie meer. En inderdaad, elke leeftijd heeft iets bijzonders! De afgelopen dagen hebben ze allebei ontdekt hoe ze kunnen omrollen van buik op rug en van rug op buik – dat is ze allebei al een paar keer gelukt nu (en soms lukt het ook niet en dan kunnen ze flink boos op zichzelf worden, haha).

Mama2be: hoe gaat het, ben je al bevallen? Hoop dat alles goed is verlopen en dat alles goed gaat met jou en je kindjes, en hopelijk heb je een natuurlijke bevalling kunnen doen!

Ikke: bijzonder lijkt me dat, de eerste stapjes!

Jess: dikke knuffel en hopelijk geeft het inderdaad iets meer rust als ze straks naar de peuterspeelzaal gaan!

Hier alles prima, sommige dagen gaat het heel goed, andere dagen niet zo (nauwelijks slapen, veel huilen)... Ik vind het erg zwaar en weet soms echt niet waar ik de energie vandaan moet halen, en moet er nog niet aan denken dat ik over een paar weken weer aan het werk moet, maar tegelijk is het ook zo bijzonder om twee van die prachtige meiden te hebben en als ze lief / vrolijk zijn dan word ik daar ook blij van

15-3: 2 kloppende hartjes! 8-6: 2 meisjes! 18-8 & 7-9: opgenomen in het ziekenhuis met weeën, ontsluiting & bijna volledig verstreken baarmoederhals. Weeënremmers & bedrust. 20-9: 34 weken gehaald! Gestopt met weeënremmers. 21-9: weeën opnieuw begonnen. 22-9: aan het begin van de avond zijn onze 2 prachtige meiden geboren. Welkom lieve schatten!

Hallo meiden,

een beetje laat maar afgelopen donderdag zijn dmv een keizersnede met 37+5 onze meisjes T.e.ssa (2535gr 46cm) en L.o.tte (2940gr en 48cm) geboren afgelopen zondag mochten we al naar huis en t gaat super! helaas wil lotte `s nachts niet slapen en dat maakt t erg zwaar vooral omdat mijn hb behoorlijk aan de lage kant zit... gelukkig hebben we super kraamhulp en krijg ik overdag veel de tijd om bij te tanken! later meer eerst maar wat aansterken!
    3 juni 2011 met 38 weken bevallen van Zoon Jona! 31 Januari 2013 zijn onze dochters Tessa en Lotte geboren!

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten