Discussie gesloten
Pagina 1 van 300 1 2 3 11 51 101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 2995

Discussie: Wie ook net bezig voor IVF/ICSI?

Wie ook net bezig voor IVF/ICSI?

Hallo,
    ik ben 26 jaar, zijn 2 jaar bezig om zwanger te raken, na twee IUI behandeling zijn we dan toch doorgestuurd voor IVF met slechte zaad en gesloten eileider.
    Zou fijn vinden om met iemand mijn ervaringen te delen.
    Groetjes...

Bevallen van mijn prachtige dochter april 2010
    BBZ september 2011

Re: Wie ook net bezig voor IVF/ICSI?

Niemand???

BBZ september 2011

inez
    Guest

Hallo,

Ook wij zijn doorgestuurd door de gyneacoloog wegens slechte zaadkwaliteit.
    Mijn man krijgt nog wel onderzoeken naar de oorzaak, maar het is al duidelijk dat het IVF of ICSI gaat worden.

Maar bij ons nog erg pril dus...

Ook ik vind het fijn mijn ervaringen te delen, mar zat op een ander forum waar gewoon niet gereageerd werd.

groetjes,
    Inez

Hey Inez,

ik dacht ook al dat er niemand gaat reageeren, maar nu dan toch!!
    Hebben ze bij je ook al iets gevonden? Of ligt het probleem alleen bij jou man?
    En hoe lang zijn jullie bezig om een kindje te krijgen?
    En wat is heel pril?

Wij zijn ook pas net begonnen met de inderzoeken voor IVF/ICSI, morgen eerst bloed laten prikken en zaadjes brengen!

Groetjes, Olatje

BBZ september 2011

inez
    Guest

Hallo Olatje,

Wat fijn dat je zo snel reageert.
    Wij zijn bijna 2 jaar bezig, en met pril bedoel ik dat we het net gehoord hebben dat het IVF of ICSI gaat worden, en dat er nu eerst nog onderzoek bij mijn man gedaan wordt naar de oorzaak.
    Hij heeft laatst een echo gehad, en nu voor de 2e keer een zaadonderzoek (dit keer uitgebreid).
    Ook is zijn bloed geprikt, maar daar konden ze niks aan zien, van 1 soort hormoon duurt de uitslag wat langer, dus daar wachten we nog op, en ook uit de echo kwam op het eerste oog niks...
    Afgelopen week hadden we weer een afspraak, maatr die werd door het zh verzet, omdat die laatste uitslag nog niet binnen was, nu kunnen we 19 aqug pas weer heen...

Ze hebben bij mij niks gevonden, ze hebben bloedonderzoek en echo's om mijn cyclus te checken gedaan, maar dat leek allemaal goed.
    Terwijl mijn cyclus af en toe wel varieert.
    Daarna kwam de uitslag van mijn man, en zijn ze daarmee verder gegaan.

Als alle uitslagen bekend zijn moeten we weer terug naar de fertilliteitsarts, en daarna kunnen we naar een academisch ziekenhuis.

Hoe gaat het voor jullie verder na morgen dan?
    Hebben jullie ook nog te maken me een wachtlijst, of zijn jullie die stap al voorbij?

Nou, alvast veel succes voor morgen!

Groetjes, Inez

Hallo,
    ja dat weet ik dus niet precies of er een wachtlijst is, dat is nog niet ter sprake gekomen, maar we moeten eerst naar een voorlichtingsavond en dat is maar een keer in de twee maanden, dus het is maar afwachte wanneer die weer plaats vind.
    Wij zijn vanmorgen geweest om bloed te laten prikken en de nodige zwemmertjes weer ingeleverd, maar nu dan op de IVF afdeling in AZM. Daar willen ze deze toch nog een keer onderzoeken!
    Wij zijn ook pas vrijdag op intake gesprek geweest daar, en nu dus eerst deze onderzoeken.
    Wij weten het ook nog niet zo heel lang hoor...Begin juni kregen we te horen (na twee mislukte IUI-s) dat het voor ons zo toch niet zou lukken, daarna een afspraak gemaakt in maastricht voor de intake gesprek en zijn we eerst op vakantie gegaan en even alles op zij gezet. Tuurlijk hadden we het op vakantie ook over gehad, maar we zijn altijd op dezelfde punt uitgekomen, dat we er gewoon voor gaan!!!! Het is wel zo dat de helft van de mensen toch weer kinderlos blijft, maar dan weten we de minste dat we er alles aan gedaan hebben!

Wij zijn nu ook ongeveer twee jaar bezig en na een hoop onderzoeken en een kijkoperatie hebben zijn ze er achtergekomen, dat de zaadjes heel slecht zijn (weinig en niet goed beweegelijk) en ik heb een dichte eileider wat ze met de kijkoperatie ook niet konde verhelpen. Toch twee keer IUI gehad, maar volgens de gyn in maastricht had het niet gehoeven, want met de zaadjes zou bij ons niet zo kunnen lukken.

BBZ september 2011

Maar goed nu kunnen we hiermee verder, en ik hoop dat we eind dit jaar toch al een poging krijgen.
    Ik weet niet hoeveel onderzoeken ze nog nodig hebben

Maar als ik er zou over denk dan kan het altijd nog maar meevallen!!

En wat is slecht zaad? Niet genoeg of niet beweegelijk??
    En in welke zh gaan jullie?

Groetjes, Olatje

BBZ september 2011

inez
    Guest

Hallo,

Dan gaat het nu toch wel redelijk snel. Wij hebben het eind juni gehoord, maar wachten dus nog steeds op onderzoeken.
    Daarna worden we pas doorgestuurd, en wie weet hoe lang het dan nog duurt...

Volgens de fertilliteitsarts waren het weinig zaadjes, en die er waren bewogen niet, of niet genoeg.
    Bij ons is het nu nog de vraag of het IVF of ICSI wordt.Is dit bij jullie al wel duidelijk?

Ik heb in de zomer van 2007 een miskraam gehad, er is dus een klein kansje dat het lukt.
    Maar ja, misschien is er in de tussentijd wel wat gebeurd waardoor de kwaliteit verminderd is.

Mijn man heeft vorig jaar een hersenkneuzing gehad, en ook dat hebben we aangekaart (i.v.m. aansturing van de hormonen van uit de hersenen) maar dit kon er volgens de uroloog niks mee te maken hebben.
    Wij kunnen straks kiezen uit Zwolle of Groningen, en waarschijnlijk gaan we voor Groningen.

Weten jullie al wanneer jullie de uitslag krijgen van de onderzoeken van vanmorgen?

Groetjes,
    Inez

Hallo,
    bij ons wordt het ICSI, door de slechte bewegelijkheid van de zaadjes. Als ze zo slecht bewegen is er kans dat ze niet zelf door de schil van de ei kunnen dus kan er geen bevruchting plaats vinden. En met ICSI doen ze de zaad direct in het ei spuiten, dus hoef ie dat niet zelf te doen, en dan is maar afwachten of het eitje zich begint te delen. Het is wel heel wat, wat er allemaal moet kloppen voordat er een kindje wordt geboren, heb ik hiervoor nooit geweten
    Misschien doen ze dat ook bij jullie dan als de zaadjes zo slecht bewegen, maar ik ben geen gyn he?!

Wij krijgen volgende week vrijdag een telefoontje over de uitslagen, en dan hoor ik hoe en wat verder.
    Maar wat willen ze dan nog weten voordat jullie doorgestuurd kunnen worden??
    Lijkt mij wel erg vervelend dat jullie weten dat jullie worden doorgestuurd, maar nog moeten wachten omdat ze onderzoeken willen doen, maar als ze het toch al weten.....

Maar goed, wij moesten ook veel doorstaan voordat wij doorgestuurd werden...en er zijn natuurlijk ook protocolen wat ze moeten doen voordat ze jullie kunnen doorverwijzen.

Wij doen het wel voor een goede doel en als we eenmaal een kleine in ons arme mogen sluiten weten we dat het allemaal de moeiten waard was!!

BBZ september 2011

hoi

wij gaan voor een icsi behandeling, ik heb hiervoor gister de intake gehad, map en recepten meegekregen,
    volgende week afspraak maken voor spuitinstructie,
    en per sept beginnen met de pil en vanaf dag18 spuiten.
    bij mijn vriend is zijn sperma ook van slechte kwaliteit.

Discussie gesloten

Regels voor berichten