Discussie gesloten
Pagina 1 van 13 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 4884

Discussie: mama`s dec 2009

Hybrid View

brusje
    Guest

mama`s dec 2009

ook vast voor de december mama`s..verhalen of fotos van je kleine..vragen tips en trucs..

lilian
    Guest
    vond dat andere veel fijner..
    moet nu echt zoeken waar alles zit..

brusje hoe gaat het bij jou?

Sofia
    Guest
    Hoi meiden,

Jeetje, wennen zeg, het nieuwe forum!

Hoe is het met iedereen? Ik ben er de afgelopen 2 weken nauwelijks aan toe gekomen om te schrijven hier. Vind het jammer, maar ik kom er gewoon echt niet aan toe. Ook niet om alles terug te lezen, sorry dus als ik dingen vraag die al verteld zijn.

Brusje, hoe gaat het nu met Yma? Hoop dat ze al beter wordt.

Vond het zoooooooowwww jammer dat ik voor de 2e keer niet naar de meeting kon komen, ik had er zo veel zin in en had alles al grotendeels ingepakt. Bah, balen. De 1e keer Ambertje ziek en nu ik...

Afgelopen weekend zijn we met mijn schoonfamilie (12 volwassenen en 4 kids) een lang weekend in de Ardennen geweest. De eerste 1,5 dag moest Amber erg wennen aan de drukte en de geluiden en was ze dus ook erg huilerig. Ze is ook niks gewend. Marc (mijn man) en ik zijn beiden vrij rustig en het is hier in huis ook altijd erg rustig. Ook op het kdv zit ze op een hele rustige groep. Maar na de eerste 1,5 dag ging het prima en vond ze het erg leuk. Lekker in het zwembadje en lekker met haar 3 neefjes spelen. Het slapen (van haar) ging wel wat minder, erg gehorig huis, dus overdag steeds maar slaapjes van een half uur of 3 kwartier. 's Nachts ook steeds een paar keer wakker en 's morgens al rond 6 uur wakker. Wij dus ook flink wat slaaptekort. Desondanks was het erg leuk.

Nu volgend weekend met z'n 3tjes naar Center Parcs, ook erg veel zin in. Balen, ik ben net dan ongesteld. Maarja, voor het eerst na de bevalling maar weer eens tampons gaan proberen i.v.m. zwemmen.

We zijn op 3 flessen overgestapt sinds dinsdag. Haar eet- en drinkschema ziet er nu als volgt uit:

7.00 ongeveer wakker
    7.15 fles pap fijne granen van Bambix
    9.00 wat dun aangelengde diksap of water (ongeveer 80-120 ml., net hoeveel trek ze heeft) met een stukje soepstengel of een Liga
    9.15-11.15 ongeveer: slapen
    11.15 fruithapje
    12.45 broodkorstje met wat stukjes brood met smeerkaas en daarna de fles
    13.30-15.30 ongeveer slapen
    15.30 wat dun aangelengde diksap of water (ongeveer 80-120 ml., net hoeveel trek ze heeft) met een Liga of een stukje soepstengel (afhankelijk van wat ze 's morgens al heeft gehad)
    17.00 warme hap met groente, aardappelen/rijst/pasta en vlees/vis
    19.00 fles Friso Goeienacht
    19.15 naar bed

Zien jullie schema's er ook ongeveer zo uit?

Verder gaat het prima met het slapen van Amber. Ik kan haar momenteel gewoon wakker in bedje leggen en dan kan ik weglopen en vervolgens hoor ik niks meer. Een maand geleden moest ik nog elke keer haar handjes vasthouden omdat ze zichzelf steeds wakker hield met die druk bewegende handjes, onder luid protest. Ongelooflijk!

Met mijn slapen gaat het ook steeds beter!!! Ik slaap momenteel wel 6-6,5 uur per nacht! Soms zelf 7 uur. Ben er zo blij mee! Ik val 's avonds binnen een half uur in slaap en wordt 's nachts nog maar 1x wakker ofzo en val dan ook vrij gauw weer in slaap. Echt geweldig! Ik loop nu bij een psycholoog en krijg slaaptherapie. Ik moet elke nacht van 23.00-7.00 in bed doorbrengen, mag overdag geen dutjes meer doen (deed ik al nauwelijks hoor). Als ik binnen 20-30 min. niet in slaap ben gevallen moet ik het bed uitgaan en na een half uur weer opnieuw proberen. Ik moet elke avond aan het begin van de avond een piekerkwartiertje houden, de dingen die me bezighouden opschrijven en oplossingsgericht denken. Bijv.: Wat moet ik morgen allemaal doen? Tanken, werken, boodschappen. Dan moet ik 's avonds alvast gaan tanken en alvast een boodschappenlijstje maken, zodat mijn hoofd helemaal leeg is om 23.00 en ik er niet in bed aan hoef te gaan liggen denken. Het werkt heel goed. Ik was altijd zo druk aan het denken over hele praktische zaken in bed en nu heb ik dat bijna niet meer. Zo zie je maar dat het voornamelijk tussen je oren zit... De therapie gaat er vanuit dat de slapeloosheid ooit in mijn leven ergens door is ontstaan (dit kan een lichamelijke oorzaak hebben, maar ook een psychische), maar dat de oorzaak hiervan al lang over is, maar mijn hersenen dit probleem jarenlang in stand gehouden hebben. Tammie, waar wij het al eens over gehad hebben: ik ging al naar bed met het idee: ik kan toch niet slapen. Daardoor associeer je je bed met niet kunnen slapen. De therapie heeft als doel om je bed juist weer te gaan associeren met wel slapen. Vandaar dat ik het bed uit moet gaan als ik na 20-30 min. niet kan slapen. Nooit gedacht dat het zo effectief zou zijn. Natuurlijk heb ik nog wel mindere nachten, maar over het algemeen slaap ik langer en ook dieper. Jippie!!!!!!!! Mijn stemming is ook veel beter en ik kan voor mijn gevoel ook veel meer aan en veel meer genieten van Amber. En het lijkt zelfs alsof zij hierdoor ook minder huilt en vrolijker is. Zou het dan toch een wisselwerking geweest zijn tussen ons???

Nou, ik moet hoognodig wat in huis doen. Overal liggen kattenharen en kruimels van het brood van Amber, haha. Als ze wakker is even sapje en liga geven en dan wandelen naar de supermarkt. Vanavond lekker uit eten met een goede vriendin (die van die tweeling, waar ik wel eens over verteld heb).

Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Veel liefs, Sofia

P.S. Balen, volgens mij kan ik mijn tekst niet meer roze maken, of wel???

Sofia
    Guest
    Oja, onze onderschriften zie je ook alleen nog maar de links van nu he? Weird!

Tammie78
    Guest

Wink

Jeetje das idd wennen zeg! weer ff kijken hoe alles in te stellen is! moet vast te doen zijn hoor sofia andere kleur letters. waar zitten uberhaupt de smileys?!

Tammie78
    Guest
    Nou kheb um nog niet helemaal door geloof ik...

Nou ja komt nog wel dan.

Sofia wat fijn meis dat het slapen al zoveel beter gaat! Kinkt goed die therapie! Zal de tips onthouden voor als het met mijn slapen ook weer eens minder gaat!

ow ben nu een senior member ipv een die hard! hmmz vond die hard toch wel leuker hoor! bij senior voel ik me zo oud! haha.

en ook wel balend at ik de topics waar ik het meeste op reageer nu weer moet zoeken!
    Laatst gewijzigd door Tammie78; 8 July 2010 om 16:41

Banned userVolwassene

tammie, als je klikt op: snel reageren. rechts onderaan dit vak waar je kan typen dan plaats hij het bericht gelijk. maar je kunt ook klikken meer opties. dan kun je daar smileys aanklikken.

pff wat wennen he. ik kon er eerst al niet op. pakte mn wachtwoord niet meer. toen maar een nieuwe aangevraagd en toen kon ik er weer op. banners enzo werken helaas nog niet. tenminste, die van mij niet.

sofia, heb t niet helemaal gelezen want was aan t proberen om in te loggen, maar wat fijn dat je meer uren slaap krijgt per nacht. 6.5 uur is toch al netjes. (ik krijg ook niet altijd meer slaap dan 6.5 uur) fijn dat de therapie werkt.

lindy, levi eet idd een hele pot groente op. soms laat hij een beetje staan. maar hij drinkt niet meer al zn flessen leeg hoor. laat tussen de 40 en 60 cc staan bij alle 3 de flessen. krijgt ook nog een toetje als hij dit wil.

lijkt me toch dat ze er nog geen knoflook in doen hoor. mogen ze toch nog niet?

ja die tas is leuk maar wel duur. klopt. ben pas jarig geweest en heb van bijna iedereen geld gekregen. wil daarvan fietstassen voor mn nieuwe fiets kopen en misschien ook t achter stoeltje voor op de fiets. zou dan nog wel die tas ook kunnen kopen. heb ook een cadeaubon van de babydump gekregen dus die kan ik inwisselen. leuk om te lezen dat je vriendin hem ook heeft en dat die goed bevalt. wil t graag beetje netjes en georganiseerd in de tas hebben dus een 'gewone' tas is voor mij niet echt weggelegt denk ik.

Banned userVolwassene
    hmm nee zo werkt het toch niet met die smileys.

sofia. als je een bericht typed kun je in dat vak waar je typed klikken op een logo helemaal links. een zwarte A en een blauwe A met een rood kruisje. volgens mij kun je dan je letterkleur wijzigen.

brusje
    Guest
    ow ik meot ook ff vogelen hoor..lastig hihih maak went vast snel als je er vaak genoeg bent..

Banned userVolwassene
    ja dat is waar. maar een korte uitleg over wat waar staat en hoe het werkt is toch ook wel fijn denk ik. zoals die smileys. de banners en avatar.

zit er ook aan te denken een 2e boxkleed (stof) erbij te kopen. hij had pas zn goede boxkleed ondergespuugd en toen heb ik zo'n plastice erin gelegt, maar vind dat met dit warme weer niet echt prettig. dat zweet zo. levi plakte gewoon toen ik hem eruit haalde.

Discussie gesloten

Regels voor berichten