+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: mama van Dysmature baby

mama van Dysmature baby

Hallo,

Ik ben met 37wk+1dg bevallen en Romy woog 2120gram en was 42cm lang. We wisten van te voren dat ze klein zou zijn, maar toch schrik je wel! Zeker omdat we nog in het ziekenhuis moesten blijven. Uiteindelijk mochten we na 8dagen naar huis. Eenmaal thuis merk ik toch dat het allemaal net even anders werkt dan met baby's die een normaal geboortegewicht hebben.

Zo is de voeding verhogen ook een ander verhaal.. Ik word er soms wat onzeker van. Iedereen zegt wat anders en daardoor kan ik niet altijd m'n eigen gevoel volgen.

Ik vraag me af of er meer dames zijn met dysmaturen kindjes. En hoe ervaren jullie dit soort dingen?
    Cyclus: 58 - 44 - Zwanger!!!

troetelbeertje85
    Guest
    och meis

ik kan het niet echt met je delen een dysmaturen baby. ben wel eerder bevallen dan verwacht met 38 weken en 1 dag maar mijn ventje was erg op gewicht 4265 gram..

maar wel gedoe gehad met de voeding hij kreeg dus te weinig ivm zijn gewicht...maar ik raad je echt aan volg je eigen gevoel!!!je mama gevoel is het beste wat er is...
    of probeer gewoon wat tips die je krijgt en dan kom je er gauw genoeg achter wat goed voelt en wat niet...
    ik was ook erg onzeker hoor soms nog steeds..

gaat alles nu wel goed met haar en met jou??

xxx

ja ik ben er ook wel achter gekomen dat ik meer m'n gevoel moet volgen. En dan idd kijken wat ik doe met wat de kinderarts/cb zegt.
    Met ons gaat het helemaal super! Ik ben al helemaal opgeknapt en Romy doet het ook goed. Ze komt goed aan en is eigenlijk een heel lief meisje (als ze geen last heeft van krampjes..)

Hoi, hier 2 meiden, prematuur en dysmatuur.
    ze zijn met 32,5 week geboren en waren 1510 en 1400 gram
    Toen we thuis kwamen kregen ze 7-8 voedingen van 45 ml
    Een dysmatuur kindje is idd anders, het duurt vaak langer, voordat je ene voeding eraf haalt. wij hebben zeker de eerste 3-4 maanden 7 voedingen moeten geven ivm gewicht en daarna hebben ze ook nog heel lang 6 voedingen gehad. nu zijn ze inmiddels alweer 13 maanden en ze groeien goed, zijn nog steeds klein, als je leeftijdsgenootjes ziet (7,5 kg)
    Maar idd je gevoel volgen en je kan natuurlijk altijd navragen bij kinderarts en consultatiebureau. en als ze je advies geven, waar jij je niet goed bij voel, dan neem je de middenweg of volg je het advies, waar jij je wel goed bij voelt. ik merk vaak bij het consultaiebureau, dat ze toch vaak kijken, na leeftijdsgenootjes, qua eten en ontwikkelijk, terwijl de kinderarts juist wel kijkt naar het prematuur en dysmatuur.
    en onzekerheid hoort erbij, denk dat iedere moeder wel onzeker is, of je het allemaal wel goed doet en vooral bij een 1e kindje. maar gelukkig bestaan er forums, waar je advies kan vragen.

troetelbeertje85
    Guest
    jeetje dat is licht zeg dood eng lijkt me dat hoor....maar wat is nou het verschil tussen de 2 dysmatuur en prematuur..want heb nog nooit gehoord van dysmatuur?

Ik merk dus ook heel goed het verschil tussen het cb en de kinderarts. Heb soms het idee dat het cb niet snapt dat het met een dysmatuur anders zit dan met baby's met een normaal geboorte gewicht. Krijg dus van hun hele andere adviezen dan van de arts. En dat maakt me onzeker..
    De kinderarts zei ook dat het 3/4 maanden kon duren voordat ze 's nachts doorslaapt, daar schrok ik wel van! Dat wist ik dus echt niet, maar jij hebt daar dus ook ervaring mee.
    Al waren jou kindjes wel een stuk lichter..

prematuur is te vroeg geboren en laag geboortegewicht,
    dysmatuur is op tijd geboren, maar een te laag geboortegewicht voor het aantal weken zwangerschap

troetelbeertje85
    Guest
    ok haha dankjewel..
    maar hier heeft het ook even geduurt voordat ie doorsliep hoor....hij slaapt denk ik nu sinds 2 weken echt door...maar er zitten ook nachten tussen dat ie gewoon nog om 3 uur komt hoor.en heb ook heel lang op 7 flessen gezeten en opeens ging die naar 6 en nu naar 5 flessen tenzij die dus om 3 uur komt dan heeft ie weer 6 flessen...
    maak jeniet druk dat doorslapen komt vanzelf..

xxx

dysmatuur: betekent niet dat het kindje op tijd is geboren. bij mij zijn ze ook dysmatuur.
    Bij een dysmature baby is het geboortegewicht te laag voor de zwangerschapsduur

Hier heeft het ook idd 4 maanden geduurd, voordat ze doorsliepen. Maar is aan de ene kant ook niet gek, ze zijn ook begonnen met 12 voedingen per 24 uur, en zo is dat afgebouwd na 8 voedingen, omdat ze altijd gewend waren om om de 3 uur voeding te krijgen, werden ze lang nog midden in de nacht ook wakker.
    Maar heb wel het geluk, dat ze nog steeds doorslapen. je hoort nl. ook dat dat ze snel doorslapen en dan na een aantal maanden, weer wel wakker worden 's nachts. dat is gelukkig hier niet zo.

troetelbeertje: het lijkt eng, maar je eigen kinderen zijn niet eng.
    maar het is gewoon een hoop zorgen, maar gelukkig is alles goed gekomen.

troetelbeertje85
    Guest
    ja tuurlijk je eigen kinderen zijn niet eng dat is zo haha...ben ook een flink kind gewent nu hihi...vind het ook best (eng) om een baby neet te houden die dus lichter weegt dan lucas zelf..
    doe het wel maar ja bang dat ikwat verkeerd doe snap je...en ja je went eraan dat ze zo zijn je weet niet beter...

xxx

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten