+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 117

Discussie: Nieuwe bevallingsverhalen

Tiener
    Lieve mij, ook voor jou een dikke knuffel.. Ook jullie hebben een sterrenmannetje zie ik.. Wat is het toch een wonder als het wel goed mag gaan, daar sta je soms echt te weinig bij stil..
    Onze eerste prinses is van november 2014!

nou hierbij dan mijn verhaal

Tiener
    Ik zal mijn verhaal ook nog even doen:
    Woensdagmiddag 26 november was ik nog voor controle bij de verloskundige. Was toen 37+1. Ze zei dat Elise nog lekker zat en dat ze niet het idee had dat er snel wat ging gebeuren. Nou, prima, was ook pas 37+1 natuurlijk. 's Avonds nog een vergadering gehad en rond half 12 naar bed gegaan. Om half 2 nog naar de wc geweest en om 3u schrok ik wakker. Ik sprong uit bed en jawel hoor.. Vliezen gebroken. Eerst naar de badkamer om te kijken of het echt zo was en daarna m'n man wakker gemaakt. Verloskundige gebeld en die zei dat ze rond 9u 's ochtends zou komen. Eerst m'n ziekenhuiskoffer maar verder ingepakt, want die was nog niet klaar. Manlief is weer gaan slapen en om 4u kreeg ik lichte krampen. Om 5u werden ze wat erger en om 7u de verloskundige maar weer gebeld omdat ze wel heel regelmatig waren. Ze was er uiteindelijk om 8.15u en toen had ik 2-3 cm. Ze zou om 12u weer komen, dus ondertussen 3x gedoucht, op bed de weeën weggepuft en uitzending gemist gekeken, haha. Om 12u belde ze dat we wel naar het ziekenhuis mochten komen, want daar wilde ik bevallen. Dus de spullen bij elkaar gepakt en om 13u waren we geïnstalleerd. Weer gecontroleerd, nu 5cm. Ben weer onder de douche gaan zitten en om 13.45u kon ik het niet meer houden. Wilde toen een ruggenprik, want ik ging het niet langer houden zo. Om 14u weer gecontroleerd, maar nu door de gynaecoloog, had ik al 10cm! Dus geen ruggenprik, gynaecoloog weer weg, en klaar om te persen Elise lag gedraaid, dus tijdens de persweeën hebben ze haar nog goed gedraaid. Ze kregen haar alleen niet helemaal gedraaid, en ik was om 16u helemaal op, dus ze hebben de gynaecoloog er weer bij gehaald. Een knip voor mij en de kiwi (vacuum) voor Elise, en om 16.13u was ze er!

Ik kijk er wel goed op terug, alleen het herstel heeft wel wat langer geduurd dan gehoopt. Ben nog een liter bloed verloren, dus dat hielp ook niet mee. Maar ook het herstel van de knip vond ik lang duren. Nu gaat het gelukkig weer goed!
    Onze eerste prinses is van november 2014!

Tiener
    Voor mijn bevalling was ik erg anti pijnstilling.
    Niet dat ik miep over anderen die wel kiezen voor een ruggenprik/pijnpomp/morfinespuit
    maar ik wilde dit kind dus ik zou het zelf op de wereld zetten ook!
    Haha, nu snap ik echt heeeeeel goed waarom mensen ervoor kiezen.
    Aan de ene kant zou ik, als ik vooraf zou weten dat een volgende bevalling hetzelfde zou gaan, gewoon lekker thuis willen bevallen en dan het liefst in een bevallingsbad want was dat fijn zeg! Mocht er alleen in het ziekenhuis niet in blijven omdat het een normaal ligbad was en dus niet geschikt om in te bevallen (leker makkelijk ook ja met 1 been buiten boord, haha!) maar aan de andere kant zou ik me die pijn nooit meer aan willen doen..

Lieve Bach, mijn respect voor jou is zo groot!
    Duipe buiging hoor! Toppertje!

nou hierbij dan echt mijn verhaal.
    Tijdens mijn hele zwangerschap was onze zoon erg actief en als ik hem niet voelde en begon te twijfelen dan legde mijn partner zijn hand op mijn buik en de kleine reageerde hierop. Wilde geen hand op mijn buik en trapte zijn hand er vanaf.
    Op vrijdag voelde ik hem niet echt, ik was 39,3 wk en ook een reactie op de hand van mijn partner werkte niet, dus de twijfel sloeg toe. het hele weekend verjaardagen en op maandag een afspraak bij vk. Mijn moeder ging mee want mijn partner had net een nieuwe baan en kon dus niet mee. Eerst een uitbrander gekregen dat ik daar het hele weekend mee gezeten had en niet gebeld had. Maar goed ze ging het zh bellen zodat ik daar naar toe kon voor een scan. Dat mogen ze ook wel een andere naam gaan geven, want zoiets heet een scan minder leven ofzo [IMG]file:///C:/Users/RomeijnC/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
    Nouja daar aangekomen begon meneer weer te trappen, dus ik weer gerust. dit gebeurt 2 dagen achter elkaar dus de volgende ochtend op precies 40 wk stond ik op en ik hardlopen naar het toilet, daar vond ik dat het inlegkruisje toch wel echt heel nat was. vk gebeld en die zou later die dag komen kijken, eerst naar zk voor controle. de zuster vroeg hoe het ging daar het verhaal gedaan en die heeft controle gedaan en idd het was begonnen. ik wilde in zk bevallen dus zei tot later. vervolgens alsof er niks aan de hand was eerst met me vader nog boodschappen gedaan [IMG]file:///C:/Users/RomeijnC/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif[/IMG] de volgende ochtend in het zk melden als het nog niet op gang was gekomen om de bevalling in te leiden. Nou had ik last van been weeën welke je niet kan weg zuchten. om half 2 's nachts vk laten bellen , want ik trok het niet meer. Naar zk en een ruggenprik. in zk aangekomen had ik 4 cm tov 2 thuis. om 5 uur weeenopwekkers aan en om 9 uur kwam de gyn. 4 cm maar ik had geen pijn meer. om 11 uur moest er vooruitgang in zitten anders kreeg ik een keizersnee. Nou 11 uur ja hoor 6 cm dus blijven liggen. inmiddels waren mijn ouders ook gekomen om me te helpen de dag door te komen. om 3 uur kwam de vk van het ziekenhuis en die zei oh 9 en een randje bijna. de gyn kwam om half 4 en die zei oh nee hij kijkt omhoog, niet vergenoeg ingedaald en niet genoeg ontsluiting, keizersnee. pfffffffffffffffffffffffffff alle spanningen kwamen er uit en ik lag te huilen in me bed, ik was dik 30 uur verder en ik was moe. had 0,0 weeen activiteit dus naar de ok.
    lig ik daar zien ze wat aan me darmen hangen wat er niet thuis hoort [IMG]file:///C:/Users/RomeijnC/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.gif[/IMG]. oh wat nu weer.
    Kleine man eruit gehaald en na kort onderzoek bij me neergelegd, daarna moest ik naar de verkoeverkamer, daar hoefde ik gelukkig maar een half uur te liggen en mocht ik snel naar mijn mannen. Heerlijk hem zijn flesje gegeven.
    Helaas moesten we 6 dagen blijven omdat meneer antistoffen aan maakte en terwijl er bloed op kweek stond moest hij aan de antibiotica en eindelijk mochten we naar huis

Belle wat leuk en lief dat je naar me vraagt!!
    Ja ik vraag me ook af hoe het kan dst ik zonder knip of scheur bevallen ben van hem...hij was net zo zwaar omgeveer als semmy en tess maar daar een knip of scheur gehad..al was het maar een heel klein scheurtje bij tess met der 4140 gram hoor.
    Het gevoel van geen kindjes meer gaan krijgen is soms nog weleens lastig maar dst is nog maar heel af en toe. Wat ik er tegen doe is vooruit kijken en vooral de positieve dingen blijven zien van oudere kindjes! Dat helpt enorm. Plus dat ik momenteel bezig ben om alles rond te krijgen om geregistreerd gastouder te worden en ik vanaf 1 april voor 2 dagen in de week mijn eerder gast kindje ga krijgen!! Ik ga gewoon genieten van andermans kleintjes!!
    Toch zal een baby altijd wat bijzonders blijven houden maar ik kan het nu wel loslaten merk ik. Ik moet ook wel. Als manlief er geen stop op gezet had was ik misschien wel alweer bezig met zwanger willen worden haha! Al zou het voor mijn lijf ook niet goed zijn hoor...
    Spiraal ja daar ben ik heel erg blij mee! Geen hevige ongi's meer! Bloedverlies is echt minimaal. Zo fijn!!
    Hoe gaat het verder met jou meis?

En hoe is het met de andere dames? Bach spreek ik in het engeltjes topic...

Patrieske voor jou een spannende tijd nu! Hou je het nog vol?
    12-09-2008: Sonny*:24,6 weken, 830 gram
    18-06-2010: Semmy:40,1 weken, 4045 gram
    02-12-2012: Tess:41 weken, 4140 gram
    22-06-2014: Jari:38,6 weken, 4060 gram

Jeetje cheeta wat een verhaal ook...30 uur verder en evengoed een ks! Pfffff...
    Wat was dst met je darmen?
    12-09-2008: Sonny*:24,6 weken, 830 gram
    18-06-2010: Semmy:40,1 weken, 4045 gram
    02-12-2012: Tess:41 weken, 4140 gram
    22-06-2014: Jari:38,6 weken, 4060 gram

er zat iets wormvormigs aan mijn darmen, dus bekeek ik mijn ks snel als het moest zo zijn, anders waren ze het niet tegen gekomen en had ik er mss later last van gekregen. Uiteindelijk bleek het een soort positieve "wildgroei" was ongeveer 10cm groot

Mama van 3*

Tiener
    Jeetje meid! Das ook een ervaring zeg! Heftig!

Laura jeetje in een kwartiertje van 5 cm naar 10 cm! Dat zullen wel verrekte hevige hels-weeen zijn geweest zeg pfoe..... En dan ook nog gedraaid en een knip en een kiwi en een liter bloed verloren, nou helemaal logisch dat t herstel langer duurt, maar idd je wordt daar niet happy van denk ik als je daaraan terug denkt.....
    Wij vrouwen moeten nogal wat nare en vooral enge dingen ondergaan he, hoop maar dat die kerels dat nooit vergeten

Cheeta jemig, doodeng jou verhaal.... Het heeft jou ook zeker niet mee gezeten zeg pfffff..... Nah hopelijk de komende bevalling een snelle, de kans is daar wel groter op toch dat t sneller gaat bij een tweede en opvolgenden.... Tenminste ik hoop het wel voor ons hoor

Shadylady wat gaaaaaaaafff om te lezen dat jij gastouder bent geworden!! Dat heb je maar weer even goed voor mekaar, you rock woman!!! Heeeell veel plezier wens ik jou meis, ik weet zeker dat dit de perfecte job voor jou is Och, klinkt hemels dat spiraaltje.... als ik er later ook mee moet gaan dealen dat er geen kindjes meer gaan komen, dan zal ik zeer zeker hiervoor kiezen. Bedankt voor je verhaal!!
    Met mij is verder alles goed hoor, alles gaat zo z'n gangetje wat, ik moest de eerste 3 maanden echt effe een of ander ritme zien te vinden, maar nu is het de normaalste zaak van de wereld en loopt t op rolletjes de lucky basterd die ik ben Hoe gaat het met jou kindjes?
    H ❤ 10-05-2014 42wk 4030 gr
    A ❤ 01-05-2017 41.5wk 3915 gr
    ⭐nov 2012 ⭐mrt 2015

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten