+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2 10 11 12
Weergegeven resultaten: 111 t/m 117 van 117

Discussie: Nieuwe bevallingsverhalen

Semmie, gefeliciteerd nog!! Wat een turbo bevalling. Fijn dat je meisje het goed doet, en hoe herkenbaar dat je zo onzeker bent in het begin. Vertrouw op je moedergevoel, je doet het geweldig!

Volwassene Marijke1981's schermafbeelding
    Wat een rust hier.

Ik zal mijn turbo bevalling maar eens vertellen. Mooi op mijn eerste werkdag nog even over na te denken.

31 oktober uitgerekend en ook bevallen. De weken ervoor veel voorweeen twee x gestript. Niet echt effect behalve een nacht vol met weeen en die net zo hard dat ze kwamen ook weer stopte.

31ste om 12 uur even langs me broer die was aan het verhuizen. Even bakkie gedaan. Me moeder zei nog zo je harde buiken duren wat langer. En ik zo van nou mam dat valt wel mee duurt toch nog heel lang. Om 3 uur erg moe dus dacht laat ik even in bad gaan. Om half 4 dacht ik goh die harde buiken komen best regelmatig. En ik vond het wel irritant maar niet pijnlijk. Dus ik gaan timen. Kwamen mooi om de vijf minuten en duurde een minuut. Nu moest ik wat eerder bellen dan een uur omdat onze zoon erg laag lag en het de tweede is. Ik eigenwijs pas om 5 uur gebeld. En tussen de weeen door ging het prima. Nog staan wassen stoffen en pannenkoeken gebakken. De vk zei nog nou je bent mij te rustig bel over een uur maar terug. Dus zo gezegd zo gedaan. De weeen kwamen wel sneller om de 3 minuten en ze werden nu wel wat vervelend. Ik moest ff me mond houden en een beetje heup wiegen maar de andere twee minuten gingen fantastisch. Om half 7 kwam de vk en ik had 5 cm. Hup direct naar het zkh. Me hub moest wachten op zijn dochter (mijn bonus dochter van 18 jaar) zei moest komen oppassen op onze andere zoon. Ik met de vk ondertussen naar het zkh. Nergens last van behalve die ene minuut. Gesetteld op de kamer zei ze gaan maar even douchen. Nou onder de douche waren ze een stuk minder leuk. Om half 8 maar ff hub gebeld waar hij bleef. Zijn dochter stond in de file. Uiteidelijk was hij er om iets voor 8. Toen braken mijn vliezen en werd ik gecheckt. Direct van 8 cm naar 10 cm en direct persweeen. Na een lange pers (ging gewoon door met persen) was onze zoon Jaxx er om 20.27. Ging echt heel snel. De persweeeen waren wel echt heel pittig leken ook veel langer te duren, maar dat was dus maar 3 minuten ofzo .

jeetje was helemaal overrompeld omdat mijn vorige bevalling een en al wee was en uiteindelijk geknipt ivm slechte hartslag uk en echt gewoon een hele zware bevalling was. Was dit natuurlijk fantastisch kan niet meer zeggen. Twee uur later waren we weer thuis. Ik ben van 7 tot half 11 in het zkh geweest haha. Goedekope klant.

Achteraf gezien had ik dus al weeen maar zo had ik het dus niet meegekregen. Vanaf half 8 was het pittig en vanaf 8 uur hel, maar jee wat een eitje . SOrry zo heb ik het echt ervaren. Maar dat is volgens mij ook echt wel een uitzondering.

Heerlijk om even op te schrijven. Onze zoon deed het direct perfect en nog steeds. Is echt genieten. Zo kan het dus ook (eerste zoon huilbaby veel pijn rot bevalling en burn out maar ook een heerlijk ventje hoor )

Wat ben ik trots op onze knul. Wat kun je toch veel van iemand houden!

Volwassene
    Marijke,

fijn ook zo'n positief verhaal te lezen .
    Succes weer met werken, en gefeliciteerd met je zoons verjaardag vandaag...
    In april 2016 moeder geworden van een dochter!
    GO mei/juni 2017 voor een tweede kindje - 30 - 30 - 26 - 27 - 30 - 32 - zwanger!

Volwassene Marijke1981's schermafbeelding
    Dank je wel.

Mijn oudste zoon is van 3 januari mijn ticker gaat niet verder lijkt het wel maar thx

Wat ben ik trots op onze knul. Wat kun je toch veel van iemand houden!

hallo meiden,

wat een bijzondere verhalen..

Ik ben net bevallen van ons 2e meisje. Na een eerste heftige bevalling, vlotte ontsluiting maar opwekkers om persweeën sterker te laten worden, vervolgens wat weeën weg moeten puffen om zo meer kracht te kunnen zetten. Kleine ging steeds weer terug naar boven. Geen idee hoe dat kwam. uiteindelijk knip vacuüm en met wat duw en trekkracht is ze te wereld gekomen. Ze was daardoor wel een beetje duizelig en had een slechte start vanwege vocht bij longetjes. Na 2 nachtjes mochten we naar huis met een mooie gezonde tevreden dochter. En dat is het me dan allemaal waard geweest. Veel last van stuitje gehad. ongeveer 2 jaar lang. Hopelijk is het niet gestopt door de zwangerschap en anders hopelijk komt het niet terug.

Maar nu over na een positieve 2e bevalling.
    Eerste gedachte bij de positieve test o nee die bevalling??
    Aan het einde van de zwangerschap eigenlijk pas een dag voor de bevalling had ik zoiets van kom maar op ik ga ervoor.

En dat gebeurde op 3 juni om 3.00 uur. Pijn in mijn buik. Naar de toilet geweest o nee het zijn toch niet mijn darmen.. om 4.00 uur mijn man wakker gemaakt, weeën kwamen om de 5 minuten dus om 5.00 uur gebeld naar de verloskundige. Om 6.00 uur afgesproken in het ziekenhuis. 6.15 uur 4 cm ontsluiting vliezen gebroken. In bevallingsbad gegaan (was toeval dat ik die kamer kreeg, ook wel een stille wens, had het namelijk niet met VK besproken) De weeën werden snel heftiger maar lag ondanks dat redelijk ontspannen in bad. Toen ik merkte dat ik persdrang kreeg heeft verloskundige nog even gevoeld en ja hoor volledige ontsluiting. Na 10 minuten persen was ze er om 8.20 uur. Dus nog geen 5,5 uur met ziekenhuis ritje van 30 minuten meegerekend. Even gekroeld met de kleine uit bad gestapt. Placenta in bed eruit geperst, paar hechtingen, zelf wat gegeten en gedronken, kleine alvast laten drinken aan de borst, gedouched en om 11.00 uur waren we weer thuis. Heerlijk gevoel maar ook zo onwerkelijk. Totaal anders dan de eerste bevalling.

Terugkijkend naar beide bevallingen had ik de oerkracht tijdens het persen bij de eerste niet. Nu voelde het goed om te persen, lichaam nam het eigenlijk gewoon over ofzo.

Heb wel dagen wat naweeën gehad. En 1 nacht zelfs een uur lang vrij heftig.

Volwassene
    @knuf knuf dat is idd vlot gegaan zeg. Apart zeker zo snel weer naar huis met de kleine?
    En hoe vond je oudste het?
    Zoonlief geboren op 20-jan-2015 na jaren mmm
    Dochterlief geboren op 8 okt 2016 Spontaan na stoppen mmm.

De Blije Doos 336x280
    @Kim88

Ja werd toch wel beetje duizelig toen ik naar de auto liep. Misschien toch iets te snel ziekenhuis uitgelopen Maar wilde graag naar ons andere meisje.
    Ze vond het meteen geweldig. Nu nog constant willen kussen. Is niet jaloers, vraagt zelf wel aandacht op het moment dat ze het nodig heeft. Betrekken haar zoveel mogelijk overal bij. Erg leuk zo met 2 meiden.
    Hoe gaat het met jou? Ook alweer ver over de helft.

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten