+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Baby hapjes zelf maken

Volwassene buddha's schermafbeelding
    Belle ja toch ja idd fruithapjes maakte ik er ook glad mee. Multifunctioneel ding en vaak heb je m toch al in huis.

En wat olvarit op voorraad is idd errug handig voor als je buiten de deur bent tijdens hapjestijd

Duurt hier nog eventjes maar ik heb dr alweer zin in
    💙 dec'12, 38+1 weken 2735 gram
    ❤️ april'15 40 weken 3240 gram

Ook hier altijd alles gekookt en gepureerd met een staafmixer. Veel groentehapjes vroor ik in in ijsblokhouders. Zodra het hard was deed ik de blokjes in een bakje. Zo kun je ook lekkere combi's maken
    Bij de albert heijn heb je het boek opperdepop. Er staan tips in en er wordt duidelijk omschreven hoe je het hapje moet maken, deze zijn soms wel heel voor de hand liggend hoor. Je komt via het boek ook eens op andere combi's. Ik vind het voor 9 euro een aanrader (voor first time mommys zeker )

Tiener
    Een vriendin wees me op dat boek inderdaad!
    Had ook al op Smikkels gekeken.

Misschien stomme vraag maar is het niet gek dan als de mini meerdere dagen hetzelfde fruitje krijgt?
    Ik ben groot voorstander van invriezen (mik er vanalles in) maar lijkt me dan zo saai..
    Of maken jullie dan verschillende fruithapjes en trekken er per dag iets lekkers uit?

Dat van die ijsblokjeshouder vind ik ook een briljant idee!
    Zeker omdat ze in het begin natuurlijk nog niet zo veel krijgen..
    En haal je het dan sochtends eruit? Of de avond ervoor?
    Weet alles van soepen en maaltijden uitleggen maar baby eten xD

Is juist goed om meerdere dagen hetzelfde aan te bieden om te laten wennen eraan.

Hier zelfs doen we trouwens rapley mocht er ooit nog een kindje komen. Dat houdt in niet pureren maar in stukken aanbieden zodat ze het zelf kunnen pakken. En ervan eten/proeven.

Tiener
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey2014 Bekijk bericht
    Is juist goed om meerdere dagen hetzelfde aan te bieden om te laten wennen eraan.

Hier zelfs doen we trouwens rapley mocht er ooit nog een kindje komen. Dat houdt in niet pureren maar in stukken aanbieden zodat ze het zelf kunnen pakken. En ervan eten/proeven.
    Daar heb ik wat over gelezen ja.
    Maar ondanks dat het puur het wennen is aan de structuur lijkt me dat kokhalzen zo eng!

Ik haalde het s'ochtends eruit. En ik had zeker 6/7 verschillende soorten groente tegelijk ingevroren, dus kon makkelijk wisselen en combineren. Je kunt alles zo'n 2-3 mnd bewaren volgens mij (stond ook in dat boek, net zoals welke groentes/fruit geschikt zijn voor verschillende leeftijden)

Fruit heb ik ook ingevroren gehad maar dat wordt wel wat waterig, dus koos er vaak voor om dat iedere dag vers te maken, maar alleen de appel moet eerst gekookt worden volgens mij, rest niet.

Ik kreeg de tip om te beginnen met groente omdat fruit wat zoeter is, wat babys vaak lekkerder vinden. Dan valt de groente wat tegen. Nou blijken wij een goede eter te hebben dus denk dat het uiteindelijk niet veel uit had gemaakt!!

Volwassene buddha's schermafbeelding
    Meerdere dagen hetzelfde aanbieden is juist goed zo leren ze beter aan de nieuwe smaak te wennen.
    Ik haalde sochtends altijd een bakje uit. Dat was dan savonds (smiddags) ontdooid. Alle ovalritpotjes kookte ik uit en vulde ik met vers gepureerd eten. Ook een tip

Fruit maakte ik altijd pas klaar op t moment dat t tijd was voor n hapje. Zorg gewoon dat je meerdere fruitsoorten in huis hebt. Peer banaan etc.
    💙 dec'12, 38+1 weken 2735 gram
    ❤️ april'15 40 weken 3240 gram

Klopt idd, eerste hapjes meerdere malen achter elkaar aanbieden..zit alweer verder met mijn gedachtes haha. Ook groentes combineren doe je pas wat later.

Tiener
    Dankjulliewel dames ^^ !!

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten