Susanna schreef:Ik zou het zelf nooit aan durven bieden. Zwanger zijn en het kind van een ander baren is ontzettend ingrijpend en het voelt als een deel van jezelf, ondanks alle DNA. Jij hebt het 9 maanden met je mee gedragen en jij hebt geworstelt om het kind op de wereld te zetten. Het lijkt me iets heel anders dan een nier of beenmerg afstaan. Bovendien red je met dat laatste iemands leven, terwijl je als draagmoeder een nieuw leven maakt.
En ik denk (niet boos worden): als het niet lukt, dan heeft het niet zo mogen zijn. Dat je dan de medische molen in gaat, daar heb ik geen moeite mee. Die mogelijkheden bestaan nu eenmaal, dus waarom zou je er geen gebruik van maken. Maar een draagmoeder... ik heb er vee moeite mee, ook al kan ik geen argumenten gebruiken als: het is niet natuurlijk.
Ondanks dat je het niet verkeerd bedoelt, het niet zo mogen zijn heeft voor mij toch een nare bijsmaak.... sorry.
ik zou juist niet weten of ik wel donor zou willen zijn. Wel voor een familielid maar niet voor zomaar iemand.
Wat vindt je niet natuurlijk aan een draagmoeder?
Ik zou me trouwens schuldig voelen als ik een ander 9 maanden laat zwoegen voor mijn plezier (of is dat raar?). Niet elke zwangerschap is namelijk even makkelijk.
Daarom maak je de keuze ook niet zo makkelijk als welke smaak ijsje je neemt 😉
En, hoe zou je tegen elkaar aankijken wanneer de draagmoeder een miskraam krijgt? Lijkt me dat je elkaar niets gaat verwijten, maar de teleurstelling zal dubbel zo groot zijn.
Zou het werkelijk? Ik weet het niet. Ik denk ook dat dat ligt aan je instelling. toen ik zwanger was van Tygo was ik me er contstant van bewust dat het fout zou kunnen gaan. niet dat ik me zorgen maakte, maar ik dacht er wel eens over na.
HEt stomme is, je hebt nooit zekerheid.
Ik val je niet aan met mijn bericht, dat is althans niet de bedoeling! iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening! Mijn reactie komt uiteraard voort vanuit mijn eigen gevoel, en waarom ik het me afvraag.