brusje schreef:lastige situatie als je afhankelijk bent van de oppas..alleen daarom vind ik kinderopvang gewoon beter..en alleen in noodgevallen of bijzonderheden passen opa en oma op zo blijft het leuk..gelukkig heb ik wel leuke schoonouders..al verwennen ze mn zoontje veel te veel en geven ze teveel ongezonde dingen.. :twisted:
ik hoop dat je nu een beter oplossing hebt gevonden voor je zoon
Haha Brusje, dat is iets waar ik me nu al zorgen over maak 😂
Hoe ik mijn ouders en schoonouders aan het verstand ga brengen tegen dan wat ik wel en niet wil.
Voorbeeld:
Wij geven bijvoorbeeld onze hond zelden iets als we zelf aan het eten zijn, of met een verjaardag omdat ik het geschooi niet wil. Hij weet dat als wij klaar zijn en er is nog iets dat hij best wat krijgt en ligt dan ook altijd keurig in zn mand.
Bij mn schoonouders zit hij alles van tafel af te schooien als ik niet oplet, en zij geven m alles.
Dus zeg dan: Dat was nou net even niet de bedoeling, want dan heb ik hem straks weer van slag met de darmen, en nog erger ik wil het geschooi niet om tafel hebben.
Vraag het eerst even, of doe het maar fijn als ik er niet ben, maar ik wil het gewoon niet, en dat weten jullie ook wel.
Nu scheelt het dat onze hond weet dat hij dit thuis niet mag, maar ik wil het gewoon niet.
En ze zijn dan zelf wat sneu omdat ze gewoon stapelgek met de hond zijn, maar ik wil t gewoon niet.
Als ik het bij hun hondjes doe reageren ze t zelfde, omdat dat soort hondjes vaak wat gevoeliger zijn met dat soort dingena ls ze het neit gewoon zijn, maar dat mijn hond groter is zegt niet dat dat niet ook zo is.
En ik weet nu al dat het met onze kleine ook zo zal gaan.
Van mij mag iets niet, en van Pake en Beppe of van opa en oma mag het wel, en heb dus nu al aangegeven dat ik straks geen geouwehoer wil.
Nee is nee, en als er iets gevraagd word, of ze willen iets dat ze eerst overleggen omdat ik niet een verwend en volgepropt kind wil krijgen.
Over het oppassen.
In principe kijken we of onze kleine straks gewoon mee kan, en anders willen de opa's en oma's altijd wel oppassen, en mn zusje ook wel, en dat is ook wel zo leuk want zij heeft nu zelf een kleine en dat is voor ons Ukje en haar kleine tegen die tijd natuurlijk alleen maar leuk.
En anders heb ik wel een lieve vriendin die ff op wil passen, en anders blijf ik gewoon thuis.
Als er moeilijk gedaan word, dan blijft Uk lekker bij mij en mn vriend, en hebben we zelf pech 😉