Ik heb me hier ook maar even geregistreerd, Ik ben Kelly,17 jaar en heb al 2,5 jaar een relatie met mijn vriend Dennis, hij is 30(niet gelijk schrikken).Ondanks ons leeftijd verschil gaat het heel goed tussen ons,sterker nog wij hebben nog geen eens 1 keer ruzie gehad. En nu wonen we alweer een aantal maanden samen, en we hadden het al vaker over kinderen gehad, maar hebben nooit doorgezet, i.v.m met leeftijd en omdat ik de kappersopleiding doe. Nu heb ik wat navraag gedaan op school, en ze zeiden tegen mij dat het geen probleem zou zijn,mocht ik zwanger worden.Ze werken niet met schadelijke stoffen en mocht ik tijdens examens moeten bevallen(als het zo ver is) kon ik die gewoon inhalen. Hebben jullie nog vragen? Dan hoor ik ze graag! Verder hoop ik dat het hier heel gezellig wordt! en hoop dat ik wel wat reacties krijg,ben tog nieuwschierig hoe mensen hier tegenover staan!
Groetjes Kelly
mdtjeOud lidBerichten: 1.745Lid sinds: 12 september 2008
Welkom hier. Wat goed dat je hier zo je verhaal doet. Niemand kan natuurlijk voor jou beslissen, maar ik vind zelf wel dat je er goed over na moet denken. Natuurlijk zijn er meer meiden die op hun 17e zwanger worden, maar dat is ook vaak per ongeluk. Waarom zou je niet eerst lekker je opleiding afmaken en een tijdje werken en kijken of jullie relatie zo goed blijft? 2,5 jaar is ook weer niet zo heel lang. Jullie hebben toch geen haast? Hij is (pas) 30, dus nog echt wel een tijdje vruchtbaar 😉 Dat waren even wat dingetjes die in mij opkwamen.
Groetjes, mdtje
ruthjeOud lidBerichten: 7.396Lid sinds: 9 juli 2008
Hoi Kelly, Welkom hier! Ben het wel eens met mdtje. Er zitten voordelen aan het jong moeder worden, maar zeker ook nadelen. Een goede overweging is wel op zijn plaats. Hoe lang moet je nog naar school? Ben je bijna klaar met je opleiding? Lijkt me best moeilijk om zwanger naar school te gaan. Zeker met de geurtjes qua permanent e.d Als je in verwachting bent ruik je alles extra sterk.. Daarnaast slaapt een baby natuurlijk ook niet door in de nacht met als gevolg dat je er een aantal keer uitmoet om te voeden, ook overdag moet ie in het begin om de 4 uur gevoed worden, wat in de nact ook gewoon doorgaat. Een voeding kan wel een uur in beslag nemen, en daarnaast kan je kindje ziek worden waardoor je de hele nacht in de weer bent. Niet handig als je examen moet doen. Maar goed, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jullie relatie goed gaat, waarom geen kindje? Daar heb je gelijk in. Elke relatie kan nog veranderen, ook al ben je 10 jaar samen. Een lange relatie geeft nooit zekerheid dat het goed blijft gaan. Als ik jou was zou ik toch ook stilstaan bij het feit dat het mis kan gaan, wat doe je dan, hoe zie je de toekomst dan voor je? Redt je het alleen met een kleine terwijl je ook nog moet leren? terwijl je nog moet groeien qua ontwikkeling? Je vriend is ouder, wat weer voordeling kan werken, maar aan de andere kant hoort hij ook de verstandigste te wezen en je de ruimte te geven om te groeien, je opleiding af te maken, en een leuke baan te vinden voordat jullie een baby jullie geluk compleet laten maken.
Toch is het ieders eigen beslissing, en ik wens je veel sterkte met het nemen van die beslissing. Als je er voor 100% achter staat kan niemand dat jou afnemen. Veel geluk samen!
liefs
PixxieOud lidBerichten: 6.013Lid sinds: 3 juni 2008
Ook ik ben het eens met wat Ruthje en Mdtje hierboven schrijven. Waarom niet eerst je opleiding afmaken? Een baan vinden en dus ondanks dat je vriend een vaste baan heeft (neem ik aan?) een stabiele basis te geven aan je kind. En nooit geen ruzie hebben is geen teken van een goede relatie. Mijn vriend en ik hebben regelmatig kleine ruzietjes, niet meer dan normaal in een relatie als je samenwoont.
Ik begrijp dat het niet leuk is om te lezen dat wij je nog (te) jong vinden om zo'n enorme verantwoordelijk op je te nemen. Het is goed bedoeld.
groetjes, Jenta87
tienermammieOud lidBerichten: 2Lid sinds: 1 januari 2005
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar ondertussen ben ik dus gestopt met mijn opleiding, en niet omdat ik zwanger wil worden, maar gewoon omdat de opleiding me tog niet zo goed bevalde als dat ik dacht, en omdat ik wil gaan werken, zodat ik ook m'n eigen geld kan verdienen.Ik weet al wat jullie willen zeggen: stom om te stoppen met je opleiding, maar ik ga niet iets doen waarin ik geen plezier heb. Verder de dingen die jullie benoemden in jullie reacties zoals, dat je een aantal keren per nacht moet opstaan, omdat je kind wakker word enz, dat besef ik me allemaal heel goed. Maar ook dit soort dingen krijg je net zo goed gratis & voor niks erbij als je er op latere leeftijd mee begint, of niet? Ik heb al zoveel site's afgezocht naar allerlei informatie, dat ik onderhand de meeste dingen wel weet die ik kan verwachten, en natuurlijk weet je dat soort dingen ook automatisch door de mensen uit je omgeving.